Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:17:
Sinds een aantal weken hebben mijn vrouw en ik een zeer vervelend probleem met onze agenda's.

De hardware:
• Lumia 735 met build 10.0.14393.1770 (laatste stable)
• Lumia 650 met build 10.0.15254.1

Configuratie:
• 735 heeft één Hotmail account gekoppeld met twee kalenders, waarvan één gedeeld met mijn vrouw
• 650 heeft één Hotmail account gekoppeld met drie kalenders waarvan eentje de mijne is
• Mail & Calendar app is geüpdated naar de laatste versie

Probleem:
Sinds een week of twee worden zowel bij mijn vrouw als bij mij twee accounts getoond in de Calendar app. Beide accounts schijnen dezelfde kalenders te bevatten.

De eerste account heet Hotmail en de tweede heet Microsoft Account.

Het interessante is dat wanneer we iets toevoegen in de Microsoft Account het niet meer gesynchroniseerd wordt naar de andere kalender. Bovendien schijnt het ook niet meer te verschijnen wanneer ik online inlog op mijn account. Sterker nog, de items onder de Hotmail account synchroniseren ook niet meer.

Verwijderen en terug toevoegen van het account schijnt niets op te lossen.

De dubbele kalenders zijn ook nergens zichtbaar online, enkel op de telefoons.

Kent iemand dit probleem en vooral de oplossing? Op deze manier is de kalender knap waardeloos :|
Waarschijnlijk hetzelfde als wat ik al maanden op mijn PC heb. Schijnt een vervelende bug te zijn.

Tenminste, ik neem aan dat het je het hier over hebt?

GerCor wijzigde deze reactie 15-11-2017 16:52 (4%)

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-02 00:10
quote:
Paddywacker schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:09:
Pfff sinds de laatste update is het bij mij weer eens niet mogelijk om een .pdf uit een e-mail te openen op mijn Lumia 950 XL.
Enige wat er weer in beeld komt is:
.......Een app kiezen en daaronder staat alleen: Dit apparaat of OneDrive.

Reboot maakt niets uit en eventueel Adobe Reader opnieuw installeren ook niet. Weer lekker bezig zo :)
MMM... hier geen probleem wat dat betreft...

Lumia 950XL - Non-Insider 15254.12

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:34

teacup

Think First, Write Later

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb het al mijn hoofdharen persoonlijk gevraagd en stuk voor stuk gaven ze aan er niet aan te denken dit ding te willen backen. Kansloos, je hebt tot en met 2019 support en daarna is het gewoon over en uit.

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:34

teacup

Think First, Write Later

quote:
Ik heb het al mijn hoofdharen persoonlijk gevraagd en stuk voor stuk gaven ze aan er niet aan te denken dit ding te willen backen.
Hmm, interressant, parallel computing of hyve intelligence? ;)

Precies jouw gedachten had ik ook. Wie doet dit.

Van de andere kant heb ik altijd een zwak voor tegendraadse bedrijven die de andere kant oplopen dan de kudde. Nou, hieraan voldoet dit bedrijf wel. Ik ga wel met belangstelling volgen hoe ver ze met die crowdfunding gaan komen. Storm loopt het nog niet echt, maar toch weer een procentje erbij in een tijdsinterval van 3 uur. Met dit tempo zijn ze er in 12 daagjes, als de Indiers en de Chinezen ook meehelpen O-) .

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde als wat ik al maanden op mijn PC heb. Schijnt een vervelende bug te zijn.

Tenminste, ik neem aan dat het je het hier over hebt?

[afbeelding]
Ja, ik heb het hierover. In de desktop Calendar applicatie van Windows 10 heb ik het niet maar dus wel op mijn telefoon.

Ondertussen synchroniseert de "Hotmail" account weer na het opnieuw toevoegen van mijn vrouw als beheerder. Ik had wel een poging of vijf nodig aangezien ik continu foutmeldingen kreeg dat het niet lukte.

• Nazlive
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:00
Dacht misschien leuk/handig om te delen voor Rabobank gebruikers. De app in de store is erg verouderd en wordt niet meer ondersteund binnenkort. De nieuwe website werkt wel erg fijn op de telefoon en heeft de zelfde interface als op ios en android. Je kan de webpagina gewoon als een tile vastklemmen op je startscherm. Je kan dan netjes inloggen met je eigen ingestelde code :) Alles werkt bij sneller dan de store app.

Blij dat ze dit zo hebben. Kan ik voorlopig weer fijn door met mn lumia )

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:15

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Nazlive schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:51:
Dacht misschien leuk/handig om te delen voor Rabobank gebruikers. De app in de store is erg verouderd en wordt niet meer ondersteund binnenkort. De nieuwe website werkt wel erg fijn op de telefoon en heeft de zelfde interface als op ios en android. Je kan de webpagina gewoon als een tile vastklemmen op je startscherm. Je kan dan netjes inloggen met je eigen ingestelde code :) Alles werkt bij sneller dan de store app.

Blij dat ze dit zo hebben. Kan ik voorlopig weer fijn door met mn lumia )
Ja, ik was ook reteblij ermee. Tot ik er mee ging werken. Nou ja, zo erg was het ook weer niet, maar in de app was ik gewend dat ik contacten kon opslaan in een adresboek, maar dat lijkt niet meer te kunnen. Dat is dan wel weer jammer. Ik kon zo gauw niet een emailadres vinden van de makers van de website, anders had ik er nog wel een mailtje aan gewaagd

... en gaat over tot de orde van de dag

• Nazlive
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:00
quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:39:
[...]

Ja, ik was ook reteblij ermee. Tot ik er mee ging werken. Nou ja, zo erg was het ook weer niet, maar in de app was ik gewend dat ik contacten kon opslaan in een adresboek, maar dat lijkt niet meer te kunnen. Dat is dan wel weer jammer. Ik kon zo gauw niet een emailadres vinden van de makers van de website, anders had ik er nog wel een mailtje aan gewaagd
Ga er van uit er wel een contact formulier ergens opde website is, of chat waar ze je kunnen doorverwijzen of je vraag doorsturen. Zelf niet een feature die ik echt gebruik zover ik weet.
quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:39:
[...]
Binnen de vernieuwde omgeving (prima bruikbaar overigens), is er via het telefoon icoontje rechtsboven contact te krijgen. Via chat, mail en andere wijze.

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:08
If you can't beat them...join them.

https://mspoweruser.com/r...e-at-the-microsoft-store/

Androidtoestel in de Microsoft store.....
Edit: verkeerde topic.

hardware-lover wijzigde deze reactie 21-11-2017 03:20 (136%)
Reden: heeft niets met Windows 10 mobile te maken

• peerke63
Heb sinds kort dat de app "berichten" geen toontje meer laat horen of melding in actiecentrum geeft bij nieuw sms-bericht.
Vreemde is dat ie het wel doet indien de app actief is... (niet in background).
Meer mensen deze ervaring en eventueel oplossing (behalve hard reset ;)) ?

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:52
Heb je al geprobeerd om meldingen voor berichten uit te schakelen en daarna weer in te schakelen? Dat heeft bij mij in het verleden weleens geholpen.
quote:
peerke63 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:02:
Heb sinds kort dat de app "berichten" geen toontje meer laat horen of melding in actiecentrum geeft bij nieuw sms-bericht.
Vreemde is dat ie het wel doet indien de app actief is... (niet in background).
Meer mensen deze ervaring en eventueel oplossing (behalve hard reset ;)) ?
Berichten zit bij mij in Skype. Ook zo'n slechte app. Ik kan SMS-berichten en gemiste oproepen niet verwijderen.

• peerke63
quote:
hherrie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:28:
Heb je al geprobeerd om meldingen voor berichten uit te schakelen en daarna weer in te schakelen? Dat heeft bij mij in het verleden weleens geholpen.
Yuppp

al geprobeerd ja
ook "geen geluid" kiezen en later weer terug zetten naar een toontje...

zo lullig als ik daardoor een oproep voor reanimatie mis...

• peerke63
quote:
GerCor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:43:
[...]

Berichten zit bij mij in Skype. Ook zo'n slechte app. Ik kan SMS-berichten en gemiste oproepen niet verwijderen.
Toen ik "berichten" aan "Skype" gekoppeld had...lukte het mij in eerste instantie ook niet om smsjes te verwijderen.
Nú lukt dat echter wél.
Toch ontkoppeld want ik vond het niet handig.

Hoe denkt men hier over de Wileyfox Pro? Zijn er mensen die hem nog overwegen aan te schaffen?

• Paulus73
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:24
quote:
Stefan22 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:22:
Hoe denkt men hier over de Wileyfox Pro? Zijn er mensen die hem nog overwegen aan te schaffen?
Ik heb nog een 950XL, dus ik ga hem zeker niet aanschaffen. Denk ook dat deze maar net zal gaan draaien, mijn 735 was ook een stukje langzamer dan mijn 950, dus deze Wileyfox zal het waarschijnlijk niet gaan redden. Ik hoop dat dit een voorbeeld is voor anderen (waaronder MS zelf) dat we het platform nog niet moeten doodverklaren en er nog leven in zit, maar anders dan dat verwacht ik niet dat het een groot succes wordt.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Stefan22 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 23:22:
Nee, niet echt. Met een minimaal een snapdragon 6xx, niet te groot amoled scherm, 3GB memory, 32gb opslag, usb-c en draadloos laden zou ik er nog over nadenken voor dit bedrag.

* P_Tingen zoekt eigenlijk een 735-opvolger

• Paulus73
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:24
quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:22:
[...]
* P_Tingen zoekt eigenlijk een 735-opvolger
Dan zou ik gaan zoeken naar een 950 non-XL, die is niet zo heel veel groter en had eerst mijn voorkeur (tot de XL in een mooie aanbieding langskwam). Die zou nu voor een prima prijs te krijgen moeten zijn, al dan niet tweedehands. Zie ook Vraag en aanbod, al vind ik de prijzen voor een tweedehandsje wel hoog, ik heb nog geen jaar geleden ongeveer 250,- voor mijn XL betaald (net voor het ingaan van de BKR-registratie in combi met een abo).

Paulus73 wijzigde deze reactie 24-11-2017 15:34 (8%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Paulus73 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:32:
[...]
Dan zou ik gaan zoeken naar een 950 non-XL, die is niet zo heel veel groter en had eerst mijn voorkeur (tot de XL in een mooie aanbieding langskwam). Die zou nu voor een prima prijs te krijgen moeten zijn, al dan niet tweedehands. Zie ook Vraag en aanbod, al vind ik de prijzen voor een tweedehandsje wel hoog, ik heb nog geen jaar geleden ongeveer 250,- voor mijn XL betaald (net voor het ingaan van de BKR-registratie in combi met een abo).
Nah, been there, done that. Ik heb een tijdje een 950 gehad maar behalve van de fotokwaliteit was ik er niet van onder de indruk; te groot, accu te snel leeg, WA te traag. Uiteindelijk aan een medetweaker verkocht en teruggegaan naar mijn 735. Voor mogelijke opvolger (indien kapot) heb ik op mijn shortlist nu staan: een 2e hands 735, Sony Xperia Compact en Samsung A3 of S7

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:02

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:04:
[...]

Nah, been there, done that. Ik heb een tijdje een 950 gehad maar behalve van de fotokwaliteit was ik er niet van onder de indruk; te groot, accu te snel leeg, WA te traag. Uiteindelijk aan een medetweaker verkocht en teruggegaan naar mijn 735. Voor mogelijke opvolger (indien kapot) heb ik op mijn shortlist nu staan: een 2e hands 735, Sony Xperia Compact en Samsung A3 of S7
Heb hier nog een 735 liggen met kapot scherm. bij interesse stuur ff een PM.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
Hier idem dito maar dan een 950 non Xl 😁

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:28:
If you can't beat them...join them.

https://mspoweruser.com/r...e-at-the-microsoft-store/

Androidtoestel in de Microsoft store.....
Dat is niets nieuws hoor :) Samsung Galaxy's werden al een tijdje verkocht in de MS Store volgens mij onder de naam signature edition. Met MS apps geinstalleerd uiteraard

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

offtopic:
Nou, zelfs met de Microsoft applicaties heb ik enorm veel moeite om te wennen aan Android of iOS vs WM10

Na tijden de Xiaomi Mi A1 en de iPhone SE te hebben getest, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn bijna 2 jaar oude Lumia 950 het aanzienlijk beter doet op de meeste aspecten behalve dan de applicaties.

En eigenlijk wil ik gewoon weer volledig terug naar mijn Lumia 950 *zucht*

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Eens hoor... ik gebruik nu al een tijdje de iPhone X en er zitten leuke snufjes in die mijn Lumia al had maar voor de rest is het OS zo saai als wat. Keerzijde is dat de appgap nu niet meer bestaat voor me ;)

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:46
Bij mij is een oud probleem weer terug...
Vannacht mijn L650 voor de verandering eens uitgezet.
Vanmorgen weer aangezet en tada:
Al mijn contacten verdwenen.... :X

Reboot helpt niet en er is recentelijk ook geen update geweest voor de personen, mail/kalender app of beschikbaar.
Gelukkig zijn ze nog wel beschikbaar op outlook.com, ze zullen dan ook wel weer een keer terugkomen.

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
Bij mij hetzelfde probleem, terwijl ik hem niet opnieuw heb aangezet. Afwachten inderdaad.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik had dit onlangs ook op mijn L735. Ik heb de account verwijderd en opnieuw toegevoegd. Een nachtje later waren ze weer terug.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Vanmorgen mijn 735 ook opnieuw opgestart, maar iedereen is er nog (gelukkig)

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Ah ik ben dus niet alleen... In mijn SMS app staan de namen met berichten maar daar kan ik niet op antwoorden en nieuwe berichten komen niet binnen onder een contact naam maar onder een nummer. Ik had de indruk dat het iets te maken had met de Skype app die onlangs de pretentie had zich als hoofdapp te zetten voor SMS en Telefoon. Het dual-sim gebeuren maakt het ook niet makkelijker te zien wat er nu net aan de hand is, zeker omdat sommige contacten op beide nummers gebruikt worden.

Is het bij jullie al opgelost ondertussen?

Vnze wijzigde deze reactie 10-12-2017 11:40 (16%)

:)B *please not that this emoticon is waving a tiny flag*

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
St00mwals schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:57:
Bij mij is een oud probleem weer terug...
Vannacht mijn L650 voor de verandering eens uitgezet.
Vanmorgen weer aangezet en tada:
Al mijn contacten verdwenen.... :X

Reboot helpt niet en er is recentelijk ook geen update geweest voor de personen, mail/kalender app of beschikbaar.
Gelukkig zijn ze nog wel beschikbaar op outlook.com, ze zullen dan ook wel weer een keer terugkomen.
Hier op lumia950 exact hetzelfde.
Het vreemde is dat er nog wel 2 contacten in staan die ik ongeveer tussen een maand en 2 wk geleden heb toegevoegd nog wel erin staan. Deze twee contacten heb ik dus schijnbaar toegevoegd aan mijn microsoft account en al die anderen staan in Outlook (mail and Calendar)
edit:
Even online gekeken, daar staan die laatste 2 toegevoegde contacten dan weer niet bij :?

The_Scarabial wijzigde deze reactie 10-12-2017 11:52 (14%)

• zer0-overload
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 20:12
Ik heb hetzelfde probleem met mn L950..
Ik werd vanochtend wakker en was dus ook mn contacten kwijt

ik zie wel nummers staan, maar geen namen..
dit geldt voor zowel bellen, sms'n en whatsapp..

Als ik een nummer aan een nieuw contact wil toevoegen loopt deze vast op een zwart scherm..

Sommige sms berichten zijn enkel ineens gekoppeld aan een fb contact en kan ik nu ineens niks meer mee doen.

Vraag me echt af wat er is gebeurd..
Ik gebruik 2 Exchange accounts (prive en werk), en ondervind hier geen problemen mee, ook nog nooit problemen mee gehad. Al mijn contacten staan zoals het hoort, met foto's en alle belangrijke informatie.

Ik denk dat er gezocht moet worden naar de cloud oplossingen die gebruikt worden, en als ik het hier zo lees, lijkt het een outlook.com gerelateerd probleem te zijn? Is dit ontstaan na een update van de Mail/agenda en/of people app?

Lumia 950XL, build 10.0.15254.248 - Fitbit Blaze

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb zojuist geprobeerd om een hard reset te doen, dit wilde ik al langer en leek me een goed id, maar dit heeft niet geholpen.

Het verhaal wordt nog ingewikkelder.

Ik zie alle contacten in outlook.com

Dus ik dacht laat ik ze even exporteren voor de veiligheid.

Dus ik exporteren met de ingebouwde optie, maar dan exporteert ie dus alleen de contacten welke ik als test zojuist heb aangemaakt. |:(
Al die andere contacten neemt ie niet mee, heel vervelend.

edit:
Nou, nu zojuist in m'n offline outlook 2016 omgeving een backup van mn contacts kunnen maken en ik heb ze kunnen verplaatsen van de "contactpersonen" map naar de "contacts" map
Nu zijn ze zichtbaar in het mapje waar ik ook 2 test contacten heb aangemaakt in m'n online outlook.com.

Echter verschijnen ze nog steeds niet in m'n people's hub op de telefoon :/

edit 2: Yes het is toch gelukt, het duurde waarschijnlijk even voordat ze weer gesynced zijn naar de telefoon :)

The_Scarabial wijzigde deze reactie 10-12-2017 19:39 (91%)

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06:50

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

quote:
The_Scarabial schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:46:
Ik heb zojuist geprobeerd om een hard reset te doen, dit wilde ik al langer en leek me een goed id, maar dit heeft niet geholpen.

Het verhaal wordt nog ingewikkelder.

Ik zie alle contacten in outlook.com

Dus ik dacht laat ik ze even exporteren voor de veiligheid.

Dus ik exporteren met de ingebouwde optie, maar dan exporteert ie dus alleen de contacten welke ik als test zojuist heb aangemaakt. |:(
Al die andere contacten neemt ie niet mee, heel vervelend.

edit:
Nou, nu zojuist in m'n offline outlook 2016 omgeving een backup van mn contacts kunnen maken en ik heb ze kunnen verplaatsen van de "contactpersonen" map naar de "contacts" map
Nu zijn ze zichtbaar in het mapje waar ik ook 2 test contacten heb aangemaakt in m'n online outlook.com.

Echter verschijnen ze nog steeds niet in m'n people's hub op de telefoon :/
Zelfde probleem,

moeten exporteren van outlook.com uit "mijn contact personen", en terug importeren naar "Contacts"
op de PC kon ik vragen om te syncen en dit lukte vlot, op Mobile waren ze na een uurtje ofzo terug.
ondertussen maar eens een backup op onedrive gegooid....

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Mich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-02 18:15
quote:
MorosMyrddin schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:20:
[...]

Zelfde probleem,

moeten exporteren van outlook.com uit "mijn contact personen", en terug importeren naar "Contacts"
op de PC kon ik vragen om te syncen en dit lukte vlot, op Mobile waren ze na een uurtje ofzo terug.
ondertussen maar eens een backup op onedrive gegooid....
Hmm ik ben ze ook opeens kwijt.

Bij mij staan ze nog wel in een mapje "contacts" en niet in "contactpersonen" echter staat het mapje contacts wel onder other contacts en niet direct onder your contacts. Hoe staat het bij jullie?

• zer0-overload
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 20:12
quote:
Mich schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:50:
[...]

Hmm ik ben ze ook opeens kwijt.

Bij mij staan ze nog wel in een mapje "contacts" en niet in "contactpersonen" echter staat het mapje contacts wel onder other contacts en niet direct onder your contacts. Hoe staat het bij jullie?
ik had 4 mapjes staan, waarvan 1 mapje "Contacts" met een contactpersoon die ik gisteren blijkbaar toch aangemaakt had ondanks het zwarte scherm/crash van de app.
Ik ben nu alles naar "Contacts" aan het verplaatsen.. hopelijk werkt het straks wel gewoon weer.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ik had toen alles weg was:
Contacts - met daarin 2 testnr's
Sky-contactpersonen - leeg
Other - hierin een submap met Contactpersonen (hierin zaten al mijn personen)

Nu heb ik:
Contacts - met daarin al mijn personen (hier naar toe verplaatst vanuit submap contactpersonen)
Skype-contactpersonen - leeg

En nu werkt het als een tierelier weer.

ook heeft de hardreset toch sommige dingen beter laten werken, ik zie wat dingen die ik hiervoor nooit heb gezien (oa. livetiles die beter werken).

• dj_vibri
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2017

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hier sinds gisterenmiddag hetzelfde, 3x hard reset gedaan (incl. backup en zonder backup) maar tevergeefs.

Net zoals hierboven is het inderdaad raar dat je via outlook.com alle contacten in "contactpersonen" zag staan. Voegde ik een nieuwe contact toe werd er een nieuwe contactenlijst "contacts" (??) aangemaakt en deze werd gesynched.

Export/import gedaan maar blijkbaar worden niet alle contacten gesynched... Nu zie ik bv. persoon T via outlook.com in de "contacts" staan, maar deze is niet gesynched met de Phone, nochtans personen daarboven/onder wel.

Er gaat bij MS iets serieus in de mist...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• lowiesjie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-02 17:20
Het verplaatsen van inhoud van de map contactpersonen naar contacts heeft het probleem bij mij opgelost. Ze zijn weer terug!
Het is weer die tijd van de maand, niet vrouw gerelateerd bedoel ik dan 😜

LG eat your heart out!!

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-12-2017 19:20 (0%)
Reden: Maandelijkse update dus....

Ik lees verschillende berichten van de W10M update van vanavond, de een zegt 15254.16 binnen gehad te hebben, de ander 15254.124. Deze laatste heb ik ook, maar draai geen fast of slow ring, zit in de preview ring.

Aangezien de info van MSFT wat W10M de laatste tijd onduidelijk is, welke update hebben jullie binnen gehad, en in welke ring draaien jullie eventueel? (En ja, dit topic is niet voor insiders...). Ik ben ook benieuwd naar de change log van de fixes.

Edit: Hier een site waar het ook niet duidelijk is wat de 2 verschillende builds zijn:
http://allaboutwindowspho...0_Mobile_goes_to_1525.php

ardvark99 wijzigde deze reactie 12-12-2017 22:32 (15%)
Reden: Link toegevoegd

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Alle telefoons hier hebben de .124 binnen gekregen. Dat geldt voor de insider aangemelde telefoons en de telefoons met productie builds.

Als ik de release notes bekijk zijn de .16 en .124 gelijkwaardig.

Beide geven de volgende aan:

Cortana + search

Improved resume-from-suspend behavior to enable a Cortana skill to be authenticated before the user interacts with the skill

Settings
Network & Internet

Improved reliability when connecting to VPNs
VPN will now complete all pending actions before sleep and disconnects
Support for automatic reconnection on resume
Force tunneled improvements for UWP
Improved proxy for UWP VPN profiles
MMS can now be used when VPN is connected

Accounts

Two factor authentication can now be set up

Time & language

New UX for Speech and Keyboard downloads

Update & security

"Phone Update" has been renamed "Windows Update"

Continuum

Continuum now supports portrait mode

Other features

Adds a new privacy settings page to the Out-Of-Box-Experience
ApplicationManagement CSP and AppLocker CSP have been updated to accomondate an improved UX for AppLocker

And further

Improved performance for apps such as Fitbit for pairing, connecting, syncing and notifications
Improved Bluetooth connectivity with Garmin Wearables
Improved reliability
Support for Emoji 5.0 has been added
Improved map-matching
Windows will now report to be version 1709

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

De meeste punten die genoemd worden, waren al bekend van eerdere builds. Ben benieuwd naar deze:
quote:
Improved performance for apps such as Fitbit for pairing, connecting, syncing and notifications.
Heb met pairing weinig problemen, maar vraag mij af of gps tracking nu wel beter werkt.

Maar qua build nummers is er nu helemaal niets meer van te maken. Ik las op Twitter dat voor W10M nu ook geen fast en slow rings meer zijn....

• GiLeX
  • Niet online
Alle ringen zowel productie als ook de insider ringen zouden in principe nu de zelfde build moeten krijgen, omdat Windows 10 mobile in maintenance mode is. Alleen bug fixes en security fixes nog tot ergens in 2019 voor de telefoons die nog gesupported worden (HP, Lumia x50 bijv.)

• JvdHoudt
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
Ik heb 2 mailaccounts gekoppeld. Een Microsoft Account en een Office365 account. Het Microsoft account is ook het account met welke het toestel is geconfigureerd. Het O365 heb ik los toegevoegd. Sinds een paar dagen synchroniseert die laatste niet meer en geeft de heletijd meldingen dat het account verouderd is.
Als ik bij E-mail en accounts kijk in instellingen zie ik deze niet gekoppeld staan. Ga ik via de Mail app naar Accounts beheren dan staat deze met een Let op markering. Hier kan ik dan kiezen voor herstellen of instellingen wijzigen. Beide doen niks. Lijkt dus een spook account te zijn geworden...

• St00mwals
quote:
ardvark99 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:21:
Ik lees verschillende berichten van de W10M update van vanavond, de een zegt 15254.16 binnen gehad te hebben, de ander 15254.124. Deze laatste heb ik ook, maar draai geen fast of slow ring, zit in de preview ring.

Aangezien de info van MSFT wat W10M de laatste tijd onduidelijk is, welke update hebben jullie binnen gehad, en in welke ring draaien jullie eventueel? (En ja, dit topic is niet voor insiders...). Ik ben ook benieuwd naar de change log van de fixes.

Edit: Hier een site waar het ook niet duidelijk is wat de 2 verschillende builds zijn:
http://allaboutwindowspho...0_Mobile_goes_to_1525.php
Mijn L650 op Production Ring heeft de .124 binnengekregen.
Ik heb nu af en toe dat mijn actuele tijd niet meer klopt en achterloopt t.o.v. de NL tijd. Dit heb ik begin oktober al eens eerder meegemaakt tijdens een ritje van zo'n dikke 200km. Ik kwam er pas achter toen ik op plaats van bestemming aankwam, ik liep gewoon zo'n 20 min. achter. Het handmatig aanpassen van de tijd en het terugzetten naar het automatisch bepalen loste het destijds op.

Nu zag ik gisteren-avond dat ik weer zo'n 20 min. achterliep met de instellingen op automatisch.

Wat in het toestel bepaald nu eigenlijk de actuele tijd, hoe krijgt deze de informatie daarvan door?
Mogelijk is het toestel gerelateerd en hoor het in het Lumia 950 topic thuis. Een (soft)reset lost het niet direct op, ik heb de tijd nu maar eens handmatig bijgesteld maar 100% kloppend is deze op dit moment dus niet.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Op een 640 heb ik dit ook al meegemaakt. Willekeurig tijdstip was het en na een tijdje stond 'ie weer goed.

You save everyone. but who saves you?

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:14

Joopieboy

Sport, Race, Joopie

Klopt, 650 ook al eens gehad. Zelfde gezeur ook met de wekker dat die ineens niet meer afging. :)

Ridiculous mode engaged

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:20
Ja, ook meegemaakt op een L950 xl. Zomaar een tijdje achter staan. Op een gegeven moment was ik dit zo zat dat ik een hard reset uitgevoerd heb. Was niet de enige reden, maar toen was het wel over.
Is wel al een jaar terug.

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:18
quote:
Joopieboy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:00:
Klopt, 650 ook al eens gehad. Zelfde gezeur ook met de wekker dat die ineens niet meer afging. :)
Jammer genoeg dit dus gehad met mijn lumia 950

Die ging dus met het ingeplande alarm niet af, wel met de losse alarme (die dus 1x afgaan)

Zwaar klote was dat 😔😓😐😩
Loopt inmiddels alweer 10 minuten achter in zo'n 24 uur 🙄

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:51
Hier ook het bekende probleem van de verdwenen contactpersonen.
Blijkbaar heeft het dus te maken dat de contacten in de map "contactpersonen" staat ipv "contacts"

In het artikel op de volgende Microsoft site staat bij punt 2 "Klik op de werkbalk op Verplaatsen." Op de werkbalk zowel in M Edge als firefox staat bij mij nergens de knop verplaatsen? Ik kan de contactpersonen exporteren als csv, importeren lukt vervolgens niet. Hoe kan ik de map in zijn geheel alsnog verplaatsen?
https://support.office.co...c-53a324f32d9e#__how_do_i

• St00mwals
quote:
walterworld schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:00:
Hier ook het bekende probleem van de verdwenen contactpersonen.
Blijkbaar heeft het dus te maken dat de contacten in de map "contactpersonen" staat ipv "contacts"

In het artikel op de volgende Microsoft site staat bij punt 2 "Klik op de werkbalk op Verplaatsen." Op de werkbalk zowel in M Edge als firefox staat bij mij nergens de knop verplaatsen? Ik kan de contactpersonen exporteren als csv, importeren lukt vervolgens niet. Hoe kan ik de map in zijn geheel alsnog verplaatsen?
https://support.office.co...c-53a324f32d9e#__how_do_i
Ik heb speciaal hiervoor Outlook 2016 maar weer eens van stal (toch handig die Office 365) gehaald.
Daar zie je alle verschillende mappen staan en is het een kwestie van CTRL-A, CTRL-C naar de andere map en CTRL-V.
Vond CTRL-X iets te trikkie

Daarna een poos wachten op de synchronisatie en klaar.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb dit weekend mijn telefoon maar eens een volledige reset gegeven. Whatsapp begon uit zijn voegen te groeien waardoor ik steeds meldingen kreeg over krappe opslag. Een reset doet wonderen en ook voor de snelheid was dit wel eens goed want mijn 735 is weer een stuk vlotter geworden.

Wat mij echter verbaasde is dat bij een factory reset ook apps als Here Drive weer terugkomen. Waar komt die vandaan, want de app werkt niet eens.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:14

Joopieboy

Sport, Race, Joopie

Die app is standaard voorgeïnstalleerd. Ik had een 640DS jaren geleden die uit Duitsland kwam, na iedere reset kwamen bepaalde apps gewoon weer terug. :)

Ridiculous mode engaged

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:30
quote:
P_Tingen schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:54:
Ik heb dit weekend mijn telefoon maar eens een volledige reset gegeven. Whatsapp begon uit zijn voegen te groeien waardoor ik steeds meldingen kreeg over krappe opslag. Een reset doet wonderen en ook voor de snelheid was dit wel eens goed want mijn 735 is weer een stuk vlotter geworden.

Wat mij echter verbaasde is dat bij een factory reset ook apps als Here Drive weer terugkomen. Waar komt die vandaan, want de app werkt niet eens.
Had je geen probleem om na de hard reset je WhatsApp registratie te voltooien? Daar heb ik dus problemen mee.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
witterholt schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:58:
[...]
Had je geen probleem om na de hard reset je WhatsApp registratie te voltooien? Daar heb ik dus problemen mee.
Nee, dat ging in één soepele beweging. Whatsapp erop, sms afwachten en invoeren en klaar. Ik zag wel wat op tegen het terugzetten van de whatsapp backup, omdat dat nog wel eens mis wilde gaan in het verleden, maar ook dat ging soepel. Ik heb nu weer 4,7GB vrij en zo goed als al mijn apps weer terug (een paar niet, maar die gebruikte ik toch amper)

• St00mwals
En binnenkort weer één Windows 10 Mobile gebruikster minder :(
Mijn vrouw was al niet heel gelukkig meer met mijn oude L640, maar nu de school van onze zoon heeft besloten over te stappen op communicatie via een app zijn we genoodzaakt een iPhone of Android aan te schaffen.

• Ladykiller007
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-02 17:53
Zo, even wachten tot de S9+ uit komt en dan een keuze maken tussen appel of samsung....helemaal klaar met Microsoft/W10M....baggerzooi... slechtste aankoop ooit

• St00mwals
quote:
Ladykiller007 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:22:
Zo, even wachten tot de S9+ uit komt en dan een keuze maken tussen appel of samsung....helemaal klaar met Microsoft/W10M....baggerzooi... slechtste aankoop ooit
Want?

• JvdHoudt
quote:
Daar moet ik hem toch wel gelijk in geven... Bij mij is mijn belangrijkste mailaccount opeens gestopt met synchroniseren en het account is niet te herstellen, of te wijzigen. Kan niets meer met dat account op het toestel. Ja, dan heb je het over baggerzooi.
quote:
JvdHoudt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:53:
[...]

Daar moet ik hem toch wel gelijk in geven... Bij mij is mijn belangrijkste mailaccount opeens gestopt met synchroniseren en het account is niet te herstellen, of te wijzigen. Kan niets meer met dat account op het toestel. Ja, dan heb je het over baggerzooi.
Geen idee of het specifiek W10M is of L950 (toestel dat ik zelf heb), maar ik loop sinds kort tegen deze issues aan;

- Toestel kan niet meer opladen, enkel na een reset (batterij loopt snel leeg (ook 2 nieuwe geprobeerd) en moet sowieso 2x per dag opladen... en dus resetten (usb wordt niet (meer) herkend)

- Glance werkt niet

- Klok loopt spontaan achter (minuten tot uren)

- Camera crashed met regelmaat (something unsuspected has occurred)

- Mail update niet (of toont geen meldingen)

- Backup werkt niet meer (unknown error has occurred)

- Contacts gewist (mail / telefoon / etc)

- Outlook mail kan niet (meer) aangepast worden (privé IMAP / POP3 nog wel)

Aantal keer hard-reset gedaan (en dus dagelijks 2 tot 3x soft-reset) en WDRT gedraaid - helpt allemaal niet

Geen grote issues, wel lastig - bij dagelijks gebruik.

deathgrunt wijzigde deze reactie 21-12-2017 17:16 (5%)

• JvdHoudt
quote:
deathgrunt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:13:
[...]

Geen idee of het specifiek W10M is of L950 (toestel dat ik zelf heb), maar ik loop sinds kort tegen deze issues aan;

- Toestel kan niet meer opladen, enkel na een reset (batterij loopt snel leeg (ook 2 nieuwe geprobeerd) en moet sowieso 2x per dag opladen... en dus resetten (usb wordt niet (meer) herkend)

- Glance werkt niet

- Klok loopt spontaan achter (minuten tot uren)

- Camera crashed met regelmaat (something unsuspected has occurred)

- Mail update niet (of toont geen meldingen)

- Backup werkt niet meer (unknown error has occurred)

- Contacts gewist (mail / telefoon / etc)

- Outlook mail kan niet (meer) aangepast worden (privé IMAP / POP3 nog wel)

Aantal keer hard-reset gedaan (en dus dagelijks 2 tot 3x soft-reset) en WDRT gedraaid - helpt allemaal niet

Geen grote issues, wel lastig - bij dagelijks gebruik.
Nee zoveel bugs heb ik op dit moment niet, maar het lijkt alsof ze de laatste mensen nog hard aan het wegjagen zijn van dit brakke OS.
quote:
deathgrunt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:13:
[...]
[knip]

- Klok loopt spontaan achter (minuten [knip])
Dat was hem voor mij (tot nu toe) 👍

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:04:
[...]

Dat was hem voor mij (tot nu toe) 👍
https://forums.windowscen...b-device-lumia-950-a.html

Probleem van niet opladen (enkel na een reset elke keer) komt vaker voor...

Mijn L950 heeft alle issues die er zijn, wellicht moet ik hem op eBay zetten als exemplarisch voor alle ellende die W10M heeft door gemaakt de laatste maanden :p
Ik heb werkelijk het gevoel, na zo'n 2 jaar de 950 serie gevolgd te hebben her en der, dat er meer issues zijn met de non XL uitvoering. Behoudens dan die oorspronkelijke accu in de XL, die lijkt een klap slechter te zijn geweest van de 2 modellen. Jij zal daar echter beslist anders tegenaan kijken verwacht ik 😉

• Laurensiootje
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10:17
Het is dat ik verder bijna geen apps nodig heb en vooral microsoft services gebruik, maar damn wat gaat Microsoft slecht om met W10M. Laatst ineens dat contacten-probleem, gewoon geen contacten in de lijst, en de oplossing laat dan gewoon te lang op zich wachten...

Lijkt er echt op dat ze mensen weg willen hebben. Ben zelf een groot fan van de agenda app en de mail app, maar t begint steeds minder prettig te voelen op t OS als het erg lang duurt voordat grote problemen worden aangepakt...

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:12
Heb een 950 (non XL), eigenlijk geen problemen, mij hoor je dus (nog) niet mopperen.

Lumia 950 Black met Mozo back cover black | W10M Non Insider

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb nog een 735 en die doet het vooralsnog ook prima. Ik heb alleen een issue met de geluidjes. Ik wil voor mijn Whatsapp het oude, korte 'plipplop' geluidje terug hebben. Nu heb ik - na een factory reset - een of ander 'tiedelie' geluidje.

Ik heb me al suf zitten zoeken in de instellingen, maar bij 'personalization > sounds' kan ik alleen de ringtone aangeven en in de whatsapp settings staat het goede geluid geselecteerd ('alert 5') en geluiden staan 'aan'.

Iemand enig idee hoe ik dit terug zet?

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
@P_Tingen Instellingen > systeem > meldingen en acties > onder 'meldingen van deze afzenders ontvangen' whatsapp aanklikken (niet aan/uit maar de naam zelf) > onder meldingsgeluid kun je t aanpassen

• peerke63
quote:
Laurensiootje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:08:
Het is dat ik verder bijna geen apps nodig heb en vooral microsoft services gebruik, maar damn wat gaat Microsoft slecht om met W10M. Laatst ineens dat contacten-probleem, gewoon geen contacten in de lijst, en de oplossing laat dan gewoon te lang op zich wachten...

Lijkt er echt op dat ze mensen weg willen hebben. Ben zelf een groot fan van de agenda app en de mail app, maar t begint steeds minder prettig te voelen op t OS als het erg lang duurt voordat grote problemen worden aangepakt...
Ik had vannacht opeens ook dat WhatsApp alleen nummers weer gaf en geen contact-namen... en even later waren alle contacten uit de personen-hub verdwenen.
Na een keer mail controleren (zelfde account) kwamen uiteindelijk ook de contacten weer terug.... en bij WA stonden de name er ok weer

peerke63 wijzigde deze reactie 22-12-2017 16:12 (2%)
Reden: kleine aanvulling

• andreas2005
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-01 15:01
Ook bij mij verdwenen de contacten vannacht. Dit was direct na (of tijdens?) een update van de mail-app. Na een paar minuten was alles er weer.
quote:
andreas2005 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:36:
Ook bij mij verdwenen de contacten vannacht. Dit was direct na (of tijdens?) een update van de mail-app. Na een paar minuten was alles er weer.
Geen update gezien voor de mail app de laatste weken? Net nog gecontroleerd en terugkijkend tot 7 dec. geen update?

• Ladykiller007
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-02 17:53
quote:
-Tijd die achter loopt
-Reboots
-Accu slechter na laatste grote update
-Slechte apps
-Haperende camerapp
-Zeer slechte navigatie
-Egde browser die steeds weer een pagina vertoont waar je niks mee kan (ultra klein alles)
-Bluetooth connectie die slecht is na de laatste update

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:50

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Bij mij alleen de accuduur die beter mag,verder wil ik mijn 950 niet kwijt,heb ook een moto g4 maar blijf de 950 zoveel fijner vinden,maar zal eerdaags toch iets anders moeten gaan zoeken helaas :'( telefoon wordt te oud en beetje beschadigd,het is alleen zo lastig om voor het geld ongeveer hetzelfde te vinden,bv het scherm dat ik zo fijn vind.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• St00mwals
quote:
Ladykiller007 schreef op zondag 24 december 2017 @ 03:10:
[...]

-Tijd die achter loopt
-Reboots
-Accu slechter na laatste grote update
-Slechte apps
-Haperende camerapp
-Zeer slechte navigatie
-Egde browser die steeds weer een pagina vertoont waar je niks mee kan (ultra klein alles)
-Bluetooth connectie die slecht is na de laatste update
Kijk, nu weten we tenminste waarom je zo negatief bent.

• MorosMyrddin
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06:50

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Hier eens een positieve reactie ;)

Zit nu op de laatste Build 15254.16
Alles loopt vlotjes, wat het meeste batterij gebruikt is Bluetooth, ik schakel deze dan ook uit wanneer ik die niet nodig heb. Ik haal vlot een dag van 6u30 tot 22u.
Verder gebruik ik Edge veel, voornamelijk door de als maar groter wordende app-gap.
dit is dus ook het grootste probleem van windows mobile, de app-gap, jammer maar helaas de doodsteek
Ik heb geen problemen met de tijd die achterloopt, geen reboots (weken zonder te herstarten), Camera app werkt vlotjes, navigatie met waze (ja al jaren niet geupdate) of offline met Sygic.

ik blijf dus mijn 950XL even trouw. mijn vrouw is nu overgestapt van een 820 naar xiaomi Mi A1, en ziet er wel een gewoon goedwerkend toestel uit, maar niets speciaals, daar mis ik dus wel iets.

Na Maemo op de Nokia N900 (wat een toestel en een OS die jaren voor was op de rest) ben ik dus aan men tweede doodgaande OS bezig....

Edit: type foutjes

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• r2504
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-02 11:18
quote:
MorosMyrddin schreef op zondag 24 december 2017 @ 09:44:
Zit nu op de laatste Build 15254.16
Ik zit nochtans op 15254.124 welke al beschikbaar is sinds 13 december ?
quote:
de app-gap, jammer maar helaas de doodsteek
Persoonlijk heb ik hier zo goed als geen probleem mee... ik had eerder een veel groter probleem met het toch wel echt zwakke Android Oreo alsook iOS 11.2 welke ik onlangs beide getest heb gedurende een week. Op gebied van OS lopen beide mijlen achter op W10M.

Voorlopig blijf ik dus verder doen met m'n 950 (heb vandaag wel een nieuwe batterij teruggezonden want die zette m'n telefoon constant uit, lade traag op en al helemaal niet via m'n powerbank).
quote:
r2504 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:19:
[...]
Ik zit nochtans op 15254.124 welke al beschikbaar is sinds 13 december ?

[knip]
Build 15254.16.

quote:
Zover ik weet zijn ze beide gelijk, ook te gelijk uitgerold, maar de 16 is de fastring, en de 124 public.

De logica ontgaat mij volkomen. Volgens mij zijn ze het spoor totaal kwijt bij MSFT op het gebied van mobile... ;)

• r2504
Sinds m'n WDRT geeft m'n Insider Programme... "You may continue to receive Insider Preview builds until your PC restarts" en de knop "Restart now" ???

Bestaat het insider programma nog of is dit niet normaal ?

• lowiesjie
Ik heb een vraag inzake problemen met de mail en calendar app en ben benieuwd naar hoe het momenteel bij andere gebruikers zit. Ik heb 3 accounts geconfigureerd: hotmail, gmail en een xchange werkaccount als volgt:
hotmail: mail, personen en calendar, 1 uur synchronisatie
gmail: alleen mail met 30 minuten synchronisatie
xchange: mail en calendar met manual synchronisatie

problemen:
- de xchange synchroniseert de hele tijd mee terwijl hij op alleen manual staat
- de calender van de xchange is niet zichtbaar op mijn mobiel, is ook niet te kiezen als ik een afspraak wil invoeren
- de quick actions (deleten van mail) vanuit het notificatie werkt alleen voor mijn hotmail goed, bij mijn gmail blijft de live tile aangeven dat er een mail is nadat ik hem gedelete heb

Ik draai laatste update FCU Lumia 650, heeft altijd op production gedraaid. Herkent iemand bovenstaande bugs? Wacht al een tijdje op een update van de mail en calendar app ook. Voorheen kwamen deze wat vaker voorbij. Twijfel anders om eens een hard reset uit te voeren en alles opieuw in te voeren. Een en ander ook in de feedback hub gemeld maar lijkt of MS hier totaal geen aandacht meer aan besteed.

• r2504
Het ganse synchroniseren van mail is iets wat voor mij (Live en twee Exchange accounts) heel onvoorspelbaar overkomt... soms lijkt het prima te werken, een tijdje nadien totaal niet meer (geen idee of dit een OS of app probleem is).

Met de calendar heb ik totaal geen probleem... zijn allen zichtbaar.

Quick actions en synchronisatie naar de Live tile is hier ook iets wat niet echt werkt. Trouwens niet alléén de tile, maar ik heb vaak de indruk dat de mail ook gewoon niet gedelete is.

• JvdHoudt
quote:
JvdHoudt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:36:
Ik heb 2 mailaccounts gekoppeld. Een Microsoft Account en een Office365 account. Het Microsoft account is ook het account met welke het toestel is geconfigureerd. Het O365 heb ik los toegevoegd. Sinds een paar dagen synchroniseert die laatste niet meer en geeft de heletijd meldingen dat het account verouderd is.
Als ik bij E-mail en accounts kijk in instellingen zie ik deze niet gekoppeld staan. Ga ik via de Mail app naar Accounts beheren dan staat deze met een Let op markering. Hier kan ik dan kiezen voor herstellen of instellingen wijzigen. Beide doen niks. Lijkt dus een spook account te zijn geworden...
Voor de mensen die het interessant vinden of met hetzelfde probleem zitten. Ik heb dit uiteindelijk opgelost met Interop Tools L. Niet die wat te vinden is in de store.

Hier kun je apps mee verwijderen die normaliter niet te verwijderen zijn. Vervolgens herinstalleren en mail opnieuw instellen. Nu doet de synchronisatie het weer.

• HeatWave
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:44

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb ondanks dat het niet zo levendig meer is, een CUBE WP10 7 inch Windows 10 phablet gekocht, gewoon om eens mee te spelen.

Met wat regkeys aanpassen heb ik Windows Update zover gekregen dat ik heb kunnen updaten naar de laatste build etc. Dat werkt allemaal prima nu.

Echter ik kan geen DRM materiaal afspelen, Netflix client vertikt het met een error code Q8156-8000FFFF. Als ik daarop Google kom ik wel op wat sites uit met tips over soft reset, rebooten etc. Maar niets daarvan helpt.

Heeft iemand een idee hoe ik DRM kan resetten op Windows 10 mobile?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Een aardigheidje, maar veel meer ook niet denk ik.

How to download and install Kodi on your Windows 10 Mobile device

• lowiesjie
quote:
lowiesjie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:03:
Ik heb een vraag inzake problemen met de mail en calendar app...
Vanochtend update van de app gehad. De calendar is weer zichtbaar en het quick deleten lijkt ook te werken.
quick deleten werkt dus nog steeds niet goed en exchange blijft nog steeds doorsyncen met de andere accounts ondanks dat deze op manual sync staat... hopeloos.

lowiesjie wijzigde deze reactie 05-01-2018 08:32 (22%)

• hherrie
In de Outlook Mail-app is sinds de laatste update de optie 'Archiveren' niet meer beschikbaar bij mijn Gmail-accounts (wel bij andere accounts). Hebben anderen dezelfde ervaring? Of, nog beter: weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

• lowiesjie
quote:
hherrie schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:37:
In de Outlook Mail-app is sinds de laatste update de optie 'Archiveren' niet meer beschikbaar bij mijn Gmail-accounts (wel bij andere accounts). Hebben anderen dezelfde ervaring? Of, nog beter: weet iemand hoe dit verholpen kan worden?
Bij mij is deze functie nog steeds aanwezig bij Gmail, Hotmail en exchange.

• hherrie
Wat gek... Bij mij is ie echt verdwenen! Ook na verwijderen en opnieuw toevoegen van het Gmail-account kan ik mail alleen verwijderen en niet archiveren...

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:30
Januari update voor Windows 10 Mobile is uitgekomen.

Changelog:
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4073117

witterholt wijzigde deze reactie 06-01-2018 11:09 (24%)

quote:
Bedankt voor het melden; automatisch updaten werkt bij mij niet meer (L950).

Ik wilde naar een preview-ring switchen (met het idee dat enkel daar nog updates werden gepushed - ik wist niet dat er ook nog reguliere updates kwamen).

Maar als ik een preview-ring kies, krijg ik de melding (op mijn telefoon) dat ik mijn PC moet herstarten... als ik dan de telefoon herstart, staat er dat ik wéér moet herstarten om een preview-ring te kiezen... als ik die gekozen heb, krijg ik de melding dat ik mijn PC moet herstarten, etc...

Dus het is nu een eeuwige loop, zonder dat ik op een ring kan aansluiten... gelukkig werkt de reguliere update nog wel.

• GiLeX
  • Niet online
de 15254.158 update is een tussen update niet de standaard patch tuesday update.
Deze update is gepusht naar alle ringen (insider en productie ringen) ivm de "Spectre" en "Meltdown" bugs.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
GiLeX schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:06:
de 15254.158 update is een tussen update niet de standaard patch tuesday update.
Deze update is gepusht naar alle ringen (insider en productie ringen) ivm de "Spectre" en "Meltdown" bugs.
Is dat een aanname of een feit? Ik kan nml er niks over terugvinden. Nou moet ik wel zeggen dat als je doorklikt op die updatelink, je in een jungle van kb entries terecht komt. Ik heb er eens doorheen geklikt maar kan zo niets terugvinden wat wijst op het oplossen van Meltdown of Spectre

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:12
quote:
P_Tingen schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:48:
[...]

Is dat een aanname of een feit? Ik kan nml er niks over terugvinden. Nou moet ik wel zeggen dat als je doorklikt op die updatelink, je in een jungle van kb entries terecht komt. Ik heb er eens doorheen geklikt maar kan zo niets terugvinden wat wijst op het oplossen van Meltdown of Spectre
http://allaboutwindowspho...ecurity_update_rollin.php

Lumia 950 Black met Mozo back cover black | W10M Non Insider

Ik kan mij niet voorstellen dat op patch tuesday nog een update komt, deze is vervroegd uitgebracht ivm de security update. Waarschijnlijk dus geen tussentijdse update. Wel apart dat deze op zaterdag is uitgerold.

Maar de communicatie over wat de update inhoud is wel verslechterd sinds een paar maanden op gebied van mobile.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*