Zoals de trouwe lezertjes hier weten, had ik nogal wat issues met mijn L950;
Eigenlijk deed niets het meer... en dan bedoel ik ook echt niets.
Overstappen? No way! Tot 2020 zit ik wel goed
En gisteren heb ik iets gedaan wat ik blijkbaar veel eerder had moeten doen;
Een volledige reset via de WDRT - dus niet zo'n suffe 'factory reset'.
Sinds dag 1 (ruim een jaar terug) dat ik de telefoon had, liep ik tegen onverklaarbare issues aan; out of the box.
Vele malen het kreng gereset (factory), nieuw account aangemaakt, tegen de muur gegooid (hielp niet), etc...
Gisteren kwam er wéér een euvel bij; de agenda had wel een Microsoft-Account, maar geen Outlook-Account.
Gevolg? Afspraken (ingevoerd via de pc / tablet) kwamen niet door op de telefoon (want geen Outlook-Account in de kalender).
Nadat ik er totaal genoeg van had, dacht ik "laat ik mail en kalender eens un-installen en opnieuw installeren", tot ik bedacht "dat zijn native apps... die kan je niet eens verwijderen".
Echter... ik kon gewoon lang-drukken-op-de-iconen en toen kwam er bij Mail (en Kalender) de optie "uninstall" te staan en dat werkte nog ook!
Probleem? Ik kon ze daarna niet meer uit de store terug zetten... met geen enkele optie... dus geen mail en kalender meer op mijn telefoon.
Daarna was ik er zo klaar mee dat ik het ding via WDRT heb gereset... duurde meer dan acht (!) uur, moest zeker 5x 3GB aan data downloaden, installeren, resetten, processen doorlopen en nu... nu werkt alles (na 1 jaar...) en zijn deze issues opgelost;
- Agenda synched (weer)
- Email synced (en toont notificaties, voorheen zag ik niets)
- Outlook settings kunnen aangepast worden (voorheen crashede het)
- Spellingscontrole (NL) werkt eindelijk (voorheen enkel EN / US)
- Downloaden (via Wifi) gaat nu sneller dan 100kb (was eerst de max. snelheid - een jaar lang)
- Opladen via USB werkt (kon eerst niet meer, enkel draadloos)
- Glance werkt (eerst niet of zeer onbetrouwbaar)
- Backuppen werkt (1e geslaagde backup sinds 1 jaar)
- Batterij gaat (so far...) lang mee; +/- 10% kwijt na bijna 12 uur (voorheen 2x per dag opladen)
- Alles werkt voelbaar sneller 'snapier' dan eerst (al blijven de 'loading' en 'resuming' schermen zichtbaar)
- Camera crashed niet om de 5 foto's (moet heerlijk zijn, zeker tijdens vakanties)
- Developen (eigen apps uitrollen via Visual Studio) gaat nu wél zonder tig foutmeldingen
- Bizar... het scherm was altijd rood-achtig (grijs werd bruin) en nu is het gewoon... grijs

- Etc...
Bovenstaande heeft ruim een jaar mijn telefoon en 'Lumia' ervaring gegijzeld... en toch stapte ik niet over;
Laten we hopen dat de telefoon stabiel blijft als die nu is... please!
[
Voor 3% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 08-01-2018 19:24
]