Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:29
quote:
ardvark99 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:32:
Ik kan mij niet voorstellen dat op patch tuesday nog een update komt, deze is vervroegd uitgebracht ivm de security update. Waarschijnlijk dus geen tussentijdse update. Wel apart dat deze op zaterdag is uitgerold.

Maar de communicatie over wat de update inhoud is wel verslechterd sinds een paar maanden op gebied van mobile.
https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4073117

Samsung Galaxy S9+ Black

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Die had ik al gezien, geeft alleen security update en een KB aan, maar verder niets, van wat er verder gefixed is. De vorige updates gaven of de fixes van de vorige aan, of heel weinig andere info.

Wat wel mooi is dat MSFT op mobile eerder de security update geeft dan op Android, waarvan waarschijnlijk de meeste toestellen die update nooit zullen zien. Van Apple weet ik niet.

Lumia 950XL, build 10.0.15254.538

Ik vond het ook al vreemd. Mijn broer melde dat er een update was, de 2018 .blabla... Ik kijken, geen update gevonden om te installeren. Ik kijken bij geschiedenis ... was al geïnstalleerd. Bij hem duurde het hele proces 45 minuten, bij mij 9 op de laptop van mijn dochter waar de update nog niet geïnstalleerd was.

Volgende dag, gisteren, pas voor de 950.

GerCor wijzigde deze reactie 07-01-2018 12:56 (19%)

• r2504
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:23
Heeft er nog iemand volgende problemen;

- In m'n calendar weekview zie ik nog slechts één afspraak ? Als ik op de dag klik, klapt deze wel open en zie ik m'n overige afspraken alsnog.

- Block call optie is niet meer te vinden op een contact ? De call en SMS filter is ook nergens meer te vinden in m'n instellingen, noch in de Store ? Als ik op PC ga zoeken kan ik de app wel vinden en als ik een link doorstuur naar m'n telefoon kan ik hem wel vinden in de Store maar zegt hij dat deze reeds geinstalleerd is (kan hem op dat moment wel starten, nummers toevoegen, ... alles werkt dus wel, alléén geraak je er niet aan)

• lowiesjie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:28
quote:
r2504 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:27:

- In m'n calendar weekview zie ik nog slechts één afspraak ? Als ik op de dag klik, klapt deze wel open en zie ik m'n overige afspraken alsnog.
ja, hier ook hetzelfde mbt calendar
quote:

Nee, alles staat er gewoon.

• r2504
Het is iets recents... misschien gekomen met de update van 4 januari ?

Heb toen versie 17.8730.21726.0 ontvangen van Outlook Mail and Outlook Calendar.
quote:
r2504 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:48:
Het is iets recents... misschien gekomen met de update van 4 januari ?

Heb toen versie 17.8730.21726.0 ontvangen van Outlook Mail and Outlook Calendar.
Die heb ik ook en dus helemaal nergens last van.
quote:

Ik heb hier geen problemen mee, wanneer ik terug ga in de agenda, zie ik zelfs dagen met 4 of meer afspraken in de weekview. Heb jij al gespeeld met de tekst grote in de Beeldscherm settings? Bij mij staat ie op 300%

• r2504
quote:
ardvark99 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:20:
[...]

Heb jij al gespeeld met de tekst grote in de Beeldscherm settings? Bij mij staat ie op 300%
Aangezien dit altijd prima gewerkt heeft zie ik niet in waarom ik daar nu moet mee spelen (staat trouwens op de recommended value van 400%).

Bizar... ik ga nu enkele weken achteruit/vooruit kijken en daar werkt het wel correct :? Het is op het eerste gezicht dus louter deze weet welke het probleem heeft ???

r2504 wijzigde deze reactie 08-01-2018 12:44 (19%)

Zoals de trouwe lezertjes hier weten, had ik nogal wat issues met mijn L950;

Eigenlijk deed niets het meer... en dan bedoel ik ook echt niets.

Overstappen? No way! Tot 2020 zit ik wel goed :p

En gisteren heb ik iets gedaan wat ik blijkbaar veel eerder had moeten doen;

Een volledige reset via de WDRT - dus niet zo'n suffe 'factory reset'.

Sinds dag 1 (ruim een jaar terug) dat ik de telefoon had, liep ik tegen onverklaarbare issues aan; out of the box.

Vele malen het kreng gereset (factory), nieuw account aangemaakt, tegen de muur gegooid (hielp niet), etc...

Gisteren kwam er wéér een euvel bij; de agenda had wel een Microsoft-Account, maar geen Outlook-Account.

Gevolg? Afspraken (ingevoerd via de pc / tablet) kwamen niet door op de telefoon (want geen Outlook-Account in de kalender).

Nadat ik er totaal genoeg van had, dacht ik "laat ik mail en kalender eens un-installen en opnieuw installeren", tot ik bedacht "dat zijn native apps... die kan je niet eens verwijderen".

Echter... ik kon gewoon lang-drukken-op-de-iconen en toen kwam er bij Mail (en Kalender) de optie "uninstall" te staan en dat werkte nog ook!

Probleem? Ik kon ze daarna niet meer uit de store terug zetten... met geen enkele optie... dus geen mail en kalender meer op mijn telefoon.

Daarna was ik er zo klaar mee dat ik het ding via WDRT heb gereset... duurde meer dan acht (!) uur, moest zeker 5x 3GB aan data downloaden, installeren, resetten, processen doorlopen en nu... nu werkt alles (na 1 jaar...) en zijn deze issues opgelost;

- Agenda synched (weer)
- Email synced (en toont notificaties, voorheen zag ik niets)
- Outlook settings kunnen aangepast worden (voorheen crashede het)
- Spellingscontrole (NL) werkt eindelijk (voorheen enkel EN / US)
- Downloaden (via Wifi) gaat nu sneller dan 100kb (was eerst de max. snelheid - een jaar lang)
- Opladen via USB werkt (kon eerst niet meer, enkel draadloos)
- Glance werkt (eerst niet of zeer onbetrouwbaar)
- Backuppen werkt (1e geslaagde backup sinds 1 jaar)
- Batterij gaat (so far...) lang mee; +/- 10% kwijt na bijna 12 uur (voorheen 2x per dag opladen)
- Alles werkt voelbaar sneller 'snapier' dan eerst (al blijven de 'loading' en 'resuming' schermen zichtbaar)
- Camera crashed niet om de 5 foto's (moet heerlijk zijn, zeker tijdens vakanties)
- Developen (eigen apps uitrollen via Visual Studio) gaat nu wél zonder tig foutmeldingen
- Bizar... het scherm was altijd rood-achtig (grijs werd bruin) en nu is het gewoon... grijs :p
- Etc...

Bovenstaande heeft ruim een jaar mijn telefoon en 'Lumia' ervaring gegijzeld... en toch stapte ik niet over;

Laten we hopen dat de telefoon stabiel blijft als die nu is... please!

deathgrunt wijzigde deze reactie 08-01-2018 19:24 (3%)

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
@deathgrunt Had je dat niet een jaarje eerder kunnen doen? Ik begon je gebash al aardig zat te worden :)

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

quote:
PinokkioTV schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:12:
@deathgrunt Had je dat niet een jaarje eerder kunnen doen? Ik begon je gebash al aardig zat te worden :)
Achteraf... ja... en het is nooit in me opgekomen.

Ik las wel vaak hier dat WDRT een oplossing was, maar dacht altijd dat een factory-reset ook best een reset was...

Maar het was / is ook een samenloop van omstandigheden;

WDRT kost (veel) meer tijd en die had ik niet (zeuren kost meer tijd, geef het direct toe), want je moet er toch een dagje voor uit trekken... en ik was bang apps kwijt te raken (die niet meer in de store staan inmiddels).

Ook had ik een L820 die wél flink baat had bij een factory-reset, en dus dacht ik dat dit voor de L950 dan wel het zelfde zou zijn (little did I know).

Natuurlijk zou het niet moeten kunnen... nieuwe telefoon, out of the box zo crappy als wat... maar goed.

W10 op pc / laptop / tablet / convertible (ik heb nog al wat hier met W10...) reset ik ook elk jaar of om de twee jaar, dus de telefoon hoort daar nu ook maar bij...

Laat het een tip zijn voor iedereen, hopelijk;

1) WDRT om alles te wissen
2) Je account niet terugzetten (backup) maar vanaf scratch weer opbouwen
3) Enjoy

- edit - de reden dat ik überhaupt bij L950 blijf is W10M... dood als wat, maar ik heb toch nog iets 'vertrouwen' in de toekomst waarbij W10 ook op kleinere devices blijft draaien.

Zelf ontwikkel ik apps (voor W10M en WP8), maar dat is helaas door MS onmogelijk gemaakt (de nieuwste versie van Visual Studio ondersteunt enkel Android, iOS en UWP - geen W10M meer).

Dus ik moet binnenkort mijn oude apps (en enkele nieuwe!) gaan omzetten naar UWP... gigantisch veel werk (alle code overnieuw), maar dan draaien ze wel direct op het hele scala van W10 en niet enkel de dode phone.

Call me crazy, maar ik ga er voor (UWP)... ook samen met Android, overigens; iOS weiger ik te supporten.

deathgrunt wijzigde deze reactie 08-01-2018 19:20 (21%)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-10 13:31

P_Tingen

omdat het KAN

Kudo's @deathgrunt voor je volhouderij en blij dat je problemen opgelost lijken. Scheelt ons ook behoorlijk inderdaad :)

Zelf zit ik nog op een 735 en die bevalt prima genoeg. Ik zit wel eens naar mogelijke opvolgers te kijken voor het geval hij er echt een keer mee ophoudt, maar ik ben eigenlijk van geen enkel toestel onder de indruk. Blij dat er nog ontwikkelaars zijn die er een beetje moeite in willen steken.

... en gaat over tot de orde van de dag

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-10 14:13
@P_Tingen welke versie draai je op de 735, ik kom niet verder dan 1703, wel zondag nog een update gehad,,

• Big M.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-10 15:25
Oei, dikke problemen hier. Ik had een melding dat ik te weinig geheugen had voor de 2018-01 update. Achtereenvolgens Messenger en Whatsapp verwijderd, na een backup van de laatste gemaakt te hebben, de update geinstalleerd. En toen weer Whatsapp geinstalleerd, maar helaas geen sjoege. Bij starten van Whatsapp blijft ie maar op Laden .... staan tot ie na een tijd (10 minuten) weer naar de homepage springt.
Ik heb uiteraard gezocht naar oplossingen, maar ik lees alleen maar soft reset en WA opnieuw verwijderen en weer installeren. Dat heb ik nu 3 keer gedaan, maar helaas. Ben redelijk radeloos, want zowel privé als zakelijk doe ik veel met WA.
Wie kan mij helpen?

Ik heb een Lumia 640 met 1703 10.0.15063.850

No bigger M. than Big M.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
shiptronic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:06:
@P_Tingen welke versie draai je op de 735, ik kom niet verder dan 1703, wel zondag nog een update gehad,,
Idem dito hier. Ik heb mijn telefoon wel aangemeld gehad voor de insiders ring, maar volgens mij nooit een update naar FCU gekregen. Ook inderdaad zondag een update, net als op de 930 van mijn vrouw.
quote:
Big M. schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:09:
Oei, dikke problemen hier. Ik had een melding dat ik te weinig geheugen had voor de 2018-01 update. ... Wie kan mij helpen?
Mijn 735 zat laatst ook 'vol', maar na een factory reset gedaan te hebben ( en dan niet backup terugzetten ) had ik ineens veel meer vrij geheugen. Ik heb alle apps weer teruggezet die ik had en ben van < 1GB vrij naar > 3GB vrij gegaan. Rara hoe het kan, maar ik heb het terug en hij is weer lekker vlot. Ik vermoed dat WA veel cache gebruikt

P_Tingen wijzigde deze reactie 09-01-2018 08:35 (40%)

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

quote:
P_Tingen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:00:
[...]

Mijn 735 zat laatst ook 'vol', maar na een factory reset gedaan te hebben ( en dan niet backup terugzetten ) had ik ineens veel meer vrij geheugen. Ik heb alle apps weer teruggezet die ik had en ben van < 1GB vrij naar > 3GB vrij gegaan. Rara hoe het kan, maar ik heb het terug en hij is weer lekker vlot. Ik vermoed dat WA veel cache gebruikt
Gebruik je toevallig Instagram app? Die slurpt ook met gemak soms een paar gig op.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:16:
[...]
Gebruik je toevallig Instagram app? Die slurpt ook met gemak soms een paar gig op.
Nee, gezien mijn beperkte opslag van 8GB ben ik kritisch op de grootte van de apps en de officiele versies van apps zijn me vaak veel te groot, dus ik heb 6tag als Instagramclient en SlimSocial als FB client. Veel zaken regel ik overigens gewoon via Edge, zoals LinkedIn, Rabobank, RSS reader, NRC. Maar ook SlimSocial gaat via Edge want het is eigenlijk een veredelde wrapper.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:01
Is het voor de 830 aan te raden me op te geven voor het Insider-programma, om meer updates te krijgen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• MartinM7H
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:49
quote:
Oei, dikke problemen hier. Ik had een melding dat ik te weinig geheugen had voor de 2018-01 update. Achtereenvolgens Messenger en Whatsapp verwijderd, na een backup van de laatste gemaakt te hebben, de update geinstalleerd. En toen weer Whatsapp geinstalleerd, maar helaas geen sjoege. Bij starten van Whatsapp blijft ie maar op Laden .... staan tot ie na een tijd (10 minuten) weer naar de homepage springt.
Ik heb uiteraard gezocht naar oplossingen, maar ik lees alleen maar soft reset en WA opnieuw verwijderen en weer installeren. Dat heb ik nu 3 keer gedaan, maar helaas. Ben redelijk radeloos, want zowel privé als zakelijk doe ik veel met WA.
Wie kan mij helpen?

Iets met contactpersonen is je probleem volgens mij, las ik laatst in het whatsapp topic.
Bij mij staan al mijn contactpersonen in mijn outlook (mail en agenda) account
inmiddels is er op de achtergrond ook je Microsoft account bij gekomen waar contactpersonen in kunnen.
Voeg eens 1 (nep) contactpersoon toe daar, en probeer het eens opnieuw?

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:24
Je moet minstens één contactpersoon mét mobiel nummer toevoegen. Daarna WhatsApp opnieuw installeren waarna je WhatsApp toegang geeft tot je contactpersonen. Als het dan nog niet werkt even soft reset uitvoeren....

witterholt wijzigde deze reactie 09-01-2018 12:30 (17%)

• Big M.
  • Laatst online: 18-10 15:25
quote:
witterholt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:28:
Je moet minstens één contactpersoon mét mobiel nummer toevoegen. Daarna WhatsApp opnieuw installeren waarna je WhatsApp toegang geeft tot je contactpersonen. Als het dan nog niet werkt even soft reset uitvoeren....
Krijg nou tiete!

Ik had al contactpersonen aan mijn Microsoft account hangen (heet Hotmail bij mij) naast die die in Exchange/Outlook zaten, dus dacht: dat zal wel niet werken. Toen mezelf maar even toegevoegd bij Hotmail accounts. Whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en.. presto: Wilt u de backup van One Drive terugzetten? Ja natuurlijk! Top, werkt nu weer.

Bedankt allemaal voor de hulp en de tips!

No bigger M. than Big M.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:13
quote:
Brent schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:22:
Is het voor de 830 aan te raden me op te geven voor het Insider-programma, om meer updates te krijgen?
Hier nog een L830 gebruiker.
Er komen voor deze Lumia's geen updates meer (behalve security?) laat staan Insider.

Er is wel een trucje om nog wat extra updates binnen te blijven halen, door een fout in het update systeem(?).
Volgens mij stond dat ergens in dit topic...

• Punkrocker
  • Laatst online: 15:46

Punkrocker

Mosty harmless

De update van afgelopen zondag kwam i.p.v. de patch tuesday update?
Net gechecked maar niks nada noppes...

Of: L640, zou de ondersteunen dan nu toch echt klaar zijn?

"What do you get if you multiply six by nine..."

• St00mwals
  • Laatst online: 12:50
quote:
Punkrocker schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
De update van afgelopen zondag kwam i.p.v. de patch tuesday update?
Net gechecked maar niks nada noppes...

Of: L640, zou de ondersteunen dan nu toch echt klaar zijn?
Aangezien mijn L650 (Production Ring) ook geen update kan vinden gok ik dat die van afgelopen weekend i.p.v. patch Tuesday is en ligt het dus niet aan jou L640.

• Brent
quote:
hansie_k schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Hier nog een L830 gebruiker.
Er komen voor deze Lumia's geen updates meer (behalve security?) laat staan Insider.

Er is wel een trucje om nog wat extra updates binnen te blijven halen, door een fout in het update systeem(?).
Volgens mij stond dat ergens in dit topic...
Ik vroeg het omdat de Engelse en Nederlandse Wikipedia een andere versie als laatste weergeven, dus ik dacht dat die misschien alleen via de insider te krijgen was. De truuk (regedit naar 950 zetten) heb ik gezien, maar doe ik voorlopig nog maar even niet.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:13
quote:
Brent schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Ik vroeg het omdat de Engelse en Nederlandse Wikipedia een andere versie als laatste weergeven, dus ik dacht dat die misschien alleen via de insider te krijgen was. De truuk (regedit naar 950 zetten) heb ik gezien, maar doe ik voorlopig nog maar even niet.
Nee, het is geen regedit truuk, je moet in het update menu, een paar keer wisselen van Ring staat me bij...

• Brent
Hmm, dus eerst insider worden dan?

Pssstt... Spiksplinternieuwe W10M toestel kopen?

https://www.microsoft.com...nlocked/93t646gz04f7/07gb

99 EUR... was tot gisteren nog 300 EUR

Als ik hem zakelijk aanschaf, betaal ik 75 EUR, voor een toestel dat ooit 300 EUR was... maar ik denk dat ik toch liever een tweede backup L950 haal dan dit ding.

• Brent
Enkel US/Canada.

quote:
deathgrunt schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:31:

Als ik hem zakelijk aanschaf, betaal ik 75 EUR, voor een toestel dat ooit 300 EUR was... maar ik denk dat ik toch liever een tweede backup L950 haal dan dit ding.
Dan bestel er voor mij ook maar één.... 😎😜

quote:
deathgrunt schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:31:

Zou hem alleen al willen hebben (voor dat bedrag welteverstaan), om eens te zien wat de 820 presteert op een W10M toestel. Eigenlijk belachelijk als je ziet wat er in Europa nog voor moet worden neergelegd (als Pro uitvoering).

Edit: overigens was die tot gisteren niet $300,-. Deze is al diverse keren in prijs verlaagd gedurende de laatste 5 maanden. $199,-, daarna $169 als BF aanbieding, en nu werkelijk als dump voor die $99,-.
Alleen voor US/CAN vanzelfsprekend, voor dat soort bedragen komt men ze in onze omgeving niet tegen ben ik bang.

hardware-lover wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:28 (18%)

A smile a day....

• r2504
Krijgt iemand nog de melding dat je traag zal laden bij een lader die slechts 0.5A geeft ?

Vroeger zag ik dergelijk melding verschijnen maar dit is blijkbaar niet meer het geval ?

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik krijg de melding nog wel eens op mijn Lumia 735 maar die krijgt geen nieuwe feature updates meer.

• Brent
Ben overgestapt op de Slow Ring voor mijn 830 en heb nu al twee updates gehad boven de standaard release. 1703 staat ie nu op (maar misschien was ie dat al? vergeten te noteren). In elk geval zit er iets meer beweging in.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-10 17:13
Helemaal niet verwacht, maar op mijn 930 begint 2018-01 nu binnen te lopen. Altijd weer spannend.

• Brent
Hier nu ook, nadat ik m naar de Release-Preview heb teruggezet :+

• satya
January 3, 2018—KB4056891 (OS Build 15063.850)
Applies to: Windows 10 Version 1703

Note The release also contains updates for Windows 10 Mobile (OS Build 15063.850) released on January 5, 2018.

bron: https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4056891
quote:
r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:16:
Krijgt iemand nog de melding dat je traag zal laden bij een lader die slechts 0.5A geeft ?

Vroeger zag ik dergelijk melding verschijnen maar dit is blijkbaar niet meer het geval ?
Ik heb blijkbaar nog nooit een lader gebruikt met dat lage voltage ampère want ik kan mij niet herinneren ooit zo'n melding gezien te hebben (op de 950)?

hardware-lover wijzigde deze reactie 15-01-2018 13:13 (2%)
Reden: muggenzifter allert ;)

A smile a day....

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-10 14:13
Stroom >:)

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 16:51
quote:
r2504 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:16:

Yep, heb ik ook wel eens gezien op mijn 930. Volgens mij wel eens bij zo'h lader in de auto.
Dus is niet raar dat je de melding krijgt bij een lader met een lage ampere.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die melding heb ik al heel lang niet meer gezien. Als ik in de auto de navigatie aan heb staan + bluetooth verbruikt 'ie meer stroom dan mijn lader kan leveren. Nooit een melding van gezien. Wel dat 'ie uitvalt. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• satya
Heb het idee dat mijn 930 met de laatste update wat harder aan de batterij lurkt. Wat zijn jullie ervaringen?

• r2504
quote:
satya schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:33:
Heb het idee dat mijn 930 met de laatste update wat harder aan de batterij lurkt. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb dit weekend nogmaals een nieuwe batterij ontvangen voor m'n 950, maar het ziet er nog niet echt goed uit. M'n 950 trekt op dit moment ook zo'n 8% per uur wat helemaal niet normaal is wat mij betreft... ik dacht dat dit rond de 2% lag ooit.
quote:
r2504 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:02:
[...]
Ik heb dit weekend nogmaals een nieuwe batterij ontvangen voor m'n 950, maar het ziet er nog niet echt goed uit. M'n 950 trekt op dit moment ook zo'n 8% per uur wat helemaal niet normaal is wat mij betreft... ik dacht dat dit rond de 2% lag ooit.
Op mijn 950XL, die ik ook weer aan het monitoren ben met een nieuwe accu op dit moment, is het in ruste zelfs zo'n 0.5% per uur. Bij het beschikbaar komen van de 950 modellen was het destijds minimaal 2% per uur, dus dat is het wel eens geweest inderdaad.

A smile a day....

• r2504
Als je 0.5% kan halen op een 950XL zie ik eigenlijk niet in waarom het op een 950 niet zou lukken... al heeft de 950XL wel een grotere batterij (en het scherm doet er niet toe in rust natuurlijk).

Maar wat versta je onder "rust"... ik heb drie mailboxen (1x Outlook.com, 2x Exchange), WIFI en Bluetooth actief.
quote:
r2504 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:26:
Als je 0.5% kan halen op een 950XL zie ik eigenlijk niet in waarom het op een 950 niet zou lukken... al heeft de 950XL wel een grotere batterij (en het scherm doet er niet toe in rust natuurlijk).

Maar wat versta je onder "rust"... ik heb drie mailboxen (1x Outlook.com, 2x Exchange), WIFI en Bluetooth actief.
Dat ie "ergens" ligt zonder in de hand te hebben. Daarbij draait "alles" wat is ingesteld op de achtergrond door, zoals mail, Whatsapp, wifi, enz.. Bluetooth staat bij mij standaard niet aan, maar daarmee zal het verbruik niet ineens naar 8% toe schieten als dat alleen maar is aangezet en eveneens op de achtergrond meedraait, verwacht ik.

A smile a day....

• r2504
Een gelijkaardige situatie dus (muv. Bluetooth)... maar zoals ik al schreef had ik ooit gelijkaardige resultaten, de vraag is alléén wat de oorzaak hiervan is ? Misschien nog eens wat tijd zoeken om een WDRT te doen (zonder restore).

• richdb
quote:
satya schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:33:
Batterij van de 930 is nooit een topper geweest. Is altijd al niet te veel gebruiken anders haal je de dag niet.

• richdb
quote:
hardware-lover schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Op mijn 950XL, die ik ook weer aan het monitoren ben met een nieuwe accu op dit moment, is het in ruste zelfs zo'n 0.5% per uur. Bij het beschikbaar komen van de 950 modellen was het destijds minimaal 2% per uur, dus dat is het wel eens geweest inderdaad.
Waar kan je goed mee monitoren dan? Weet je een goede app?

• satya
quote:
richdb schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:40:
[...]

Batterij van de 930 is nooit een topper geweest. Is altijd al niet te veel gebruiken anders haal je de dag niet.
Een dag haal ik ruim. Kwestie van een aantal services bijstellen. Zit op 3% per uur.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
quote:
r2504 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:46:
Een gelijkaardige situatie dus (muv. Bluetooth)... maar zoals ik al schreef had ik ooit gelijkaardige resultaten, de vraag is alléén wat de oorzaak hiervan is ? Misschien nog eens wat tijd zoeken om een WDRT te doen (zonder restore).
Je kan zelfs een WDRT met restore overwegen. Altijd frisser dan update na update etc.

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

quote:
richdb schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:42:
[...]
Waar kan je goed mee monitoren dan? Weet je een goede app?
Battery Pro+ heb ik daarvoor gebruikt.

A smile a day....

• Stanevo6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 10:08
quote:
hardware-lover schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Battery Pro+ heb ik daarvoor gebruikt.
heb Battery Pro+ geïnstalleerd. nu geeft hij bij battery Capacity 2000mAh aan.
Ik heb een HP elite X3 die heeft toch een veel hogere waarde??

iemand een idee? 8)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ik hoop dat via de bootloader unlock tool er toch nog een en ander mogelijk wordt met WoA op huidige Lumia's (Windows RT hebben ze al aan de praat gekregen, nog niet alles natuurlijk). Ben ook benieuwd wat er gaat komen van dat Andromeda, volgens Windows Central is dat nog steeds wel in actieve ontwikkeling.
quote:
Stanevo6 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:12:
[...]
heb Battery Pro+ geïnstalleerd. nu geeft hij bij battery Capacity 2000mAh aan.
Ik heb een HP elite X3 die heeft toch een veel hogere waarde??

iemand een idee? 8)
Op welk scherm zie jij het totale vermogen van je accu in mAh staan? Heb je wel de juiste app?

A smile a day....

Lol, had heel even het idee afgelopen week dat Android instortte en WP / W10M zo waar steeg... maar dat bleek een meetfout in mijn app (Android / WP / W10M) te zijn...

...lies, lies en damn' statistics...

Dit is enkel Android 7... als je 6, 5 (en vooral 4) er bij doet, is WP / W10M zelfs niet meer zichtbaar, helaas :'(

• Stanevo6
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:52:
[...]

Op welk scherm zie jij het totale vermogen van je accu in mAh staan? Heb je wel de juiste app?
De app heeft maar 1 scherm en de App heet Battery Pro+

op het scherm

Bovenaan een afbeelding van een batterij met percentage erin vermeld
daaronder remaining time met daarnaast hourly consumption ( bij op ongeveer 2.3%
daaronder network activity met daarnaast de battery capacity
en daaronder een staafdiagram van de afgelopen 48 uur met de prestaties van de batterij.

en das alles ;)
quote:
Stanevo6 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:00:
[...]
De app heeft maar 1 scherm en de App heet Battery Pro+

op het scherm

Bovenaan een afbeelding van een batterij met percentage erin vermeld
daaronder remaining time met daarnaast hourly consumption ( bij op ongeveer 2.3%
daaronder network activity met daarnaast de battery capacity
en daaronder een staafdiagram van de afgelopen 48 uur met de prestaties van de batterij.

en das alles ;)
Het lijkt er toch op dat jij een andere versie te pakken hebt? Ik kan naar rechts vegen en daar zijn nog andere schermen beschikbaar? Er bestaat idd een andere app met dezelfde naam. Je moet onderstaande hebben.

https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDSVDL

A smile a day....

• Stanevo6
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Het lijkt er toch op dat jij een andere versie te pakken hebt? Ik kan naar rechts vegen en daar zijn nog andere schermen beschikbaar? Er bestaat idd een andere app met dezelfde naam. Je moet onderstaande hebben.

https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDSVDL
klopt, had de verkeerde versie. heb degene van jou nu aangekocht en geïnstalleerd. ga ik es ff kijken hoe dat met mijn batterij gaat haha.

dank voor je tip. !! _/-\o_

• Stefan22
  • Niet online
https://twitter.com/imbushuo/status/955743043251941377

Windows RT 8.1 op de Microsoft Lumia 640XL met een Snapdragon 400 en 1GB RAM. Toch wel mooi om te zien, hopelijk lukt hetzelfde met WoA en Cshell op Lumia 930/950/Elite X3.
quote:
Stefan22 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:31:
https://twitter.com/imbushuo/status/955743043251941377

Windows RT 8.1 op de Microsoft Lumia 640XL met een Snapdragon 400 en 1GB RAM. Toch wel mooi om te zien, hopelijk lukt hetzelfde met WoA en Cshell op Lumia 930/950/Elite X3.
Via een Nederlandse tool kunnen ze ook de volledige W10 gewoon op je Lumia zetten...

https://mspoweruser.com/w...k-touch-screen-now-works/

Aanvankelijk alleen met mouse-support (vorige week), maar sinds deze week ook met touch-screen bediening...

Had Tweakers al getipt dat W10 nu full-blown op elke Lumia kan, maar dat vonden ze niet interessant.

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-10 20:42
quote:
deathgrunt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Had Tweakers al getipt dat W10 nu full-blown op elke Lumia kan, maar dat vonden ze niet interessant.
Ben je mal, het is geen Samsung of Apple...
Tweakers is al lang geen tweakers meer.
Maar die lui uit die link....kijk dat zijn tweakers.

Gesproken wordt van een klein publiek,
maar desalniettemin wel interessant.
Iets wat ik zeer zeker in de gaten ga houden.

Amadeus1966 wijzigde deze reactie 23-01-2018 19:11 (29%)

http://hengelsportvereniging-excelsior.mysites.nl/

• Stefan22
  • Niet online
quote:
deathgrunt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Via een Nederlandse tool kunnen ze ook de volledige W10 gewoon op je Lumia zetten...

https://mspoweruser.com/w...k-touch-screen-now-works/

Aanvankelijk alleen met mouse-support (vorige week), maar sinds deze week ook met touch-screen bediening...

Ja, ik hoop dat het uiteindelijk iets wordt wat goed werkt, voor toestellen als de Lumia 930, 950 en Elite X3 kan het nog wel goed uitpakken, wie weet. Grote kans dat Windows Core OS licht genoeg is voor deze apparaten.
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:28:
[...]

Ben je mal, het is geen Samsung of Apple...
Tja, als Andromeda dit jaar uitkomt zal het waarschijnlijk ook niet veel aandacht krijgen bij Nederlandse media, het gaat echt om dat Apple logo die erop moet staan voordat hier in Nederland iets indruk maakt.

Stefan22 wijzigde deze reactie 23-01-2018 19:09 (3%)

• Paulus73
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:27
quote:
Big M. schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Krijg nou tiete!

Ik had al contactpersonen aan mijn Microsoft account hangen (heet Hotmail bij mij) naast die die in Exchange/Outlook zaten, dus dacht: dat zal wel niet werken. Toen mezelf maar even toegevoegd bij Hotmail accounts. Whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en.. presto: Wilt u de backup van One Drive terugzetten? Ja natuurlijk! Top, werkt nu weer.

Inmiddels mis ik mijn contactpersonen ook, vanmorgen had ik ze nog, nu zijn ze weg. Soft reset en het synchroniseren van contacten van de account uit- en weer inschakelen werkt niet.

Krijg op mijn telefoon (Lumia 950XL, met laatste update) ook niet gevonden waar 'contacts' en 'contactpersonen' staan zoals in de quote en de daaraan voorafgaande berichten is aangegeven. In mijn live-account online staan ze gelukkig nog wel, maar ik heb geen Outlook tot mijn beschikking om daar een nieuwe persoon in op te nemen of de contacten te verplaatsen en in de online omgeving krijg ik het ook niet gevonden. Iemand nog andere tips?

Paulus73 wijzigde deze reactie 25-01-2018 15:32 (3%)

quote:
Paulus73 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:30:
[...]
Inmiddels mis ik mijn contactpersonen ook, vanmorgen had ik ze nog, nu zijn ze weg. Soft reset en het synchroniseren van contacten van de account uit- en weer inschakelen werkt niet.

Krijg op mijn telefoon (Lumia 950XL, met laatste update) ook niet gevonden waar 'contacts' en 'contactpersonen' staan zoals in de quote en de daaraan voorafgaande berichten is aangegeven. In mijn live-account online staan ze gelukkig nog wel, maar ik heb geen Outlook tot mijn beschikking om daar een nieuwe persoon in op te nemen of de contacten te verplaatsen en in de online omgeving krijg ik het ook niet gevonden. Iemand nog andere tips?
"contactpersonen" = "Personen / People". Die zie je ook niet staan?

A smile a day....

• Paulus73
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:26:
[...]

"contactpersonen" = "Personen / People". Die zie je ook niet staan?
Nee die kan ik ook niet vinden (via verkenner op: 'Dit apparaat'. Er staan maar een zeer beperkt aantal mappen in. Het wonderlijke is dat het ondanks dat inmiddels weer werkt. Zal wel een storing of iets dergelijks geweest zijn bij MS.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

• lowiesjie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:28
Ik denk erover om maar eens een WDRT uit te gaan voeren voor mijn L650. Kan ik de SD card er dan gewoon inlaten en blijft deze verder ok?

• r2504
De Belgische app "Bancontact" (betalingen P2P via QR code) heeft ondertussen ook de melding gegeven ermee op te houden vanaf 20 februari :-(

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een app echt ga missen... niet goed dus.

• roaldberghen
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12:36
Heeft er iemand al een manier gevonden om het volume van zijn wekker in te stellen? Heb sinds kort een 950 en stoor mij hier echt mateloos aan!

• Amadeus1966
quote:
lowiesjie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:51:
Ik denk erover om maar eens een WDRT uit te gaan voeren voor mijn L650. Kan ik de SD card er dan gewoon inlaten en blijft deze verder ok?
Je sd kaart gebeurt niets mee,
Maar bepaalde data ( appdata ) gaan wel verloren.
Maar met media bestanden e.d gebeurt niets.

quote:
roaldberghen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:29:
Heeft er iemand al een manier gevonden om het volume van zijn wekker in te stellen? Heb sinds kort een 950 en stoor mij hier echt mateloos aan!
Je mag misschien ietsje specifieker zijn? Gaat het te hard, of juist te zacht, waar stoor jij je aan?

A smile a day....

• Hotmailer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:21
quote:
Big M. schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Krijg nou tiete!

Ook ik heb hetzelfde issue (Nokia 735 met dezelfde build en januari update).
Ik heb de tip van het account toevoegen ook uitgevoerd, maar geen verschil.

Overigens nog wat ter verduidelijking, ik maak geen gebruik van WhatsApp (kon de back-up vanuit Google Drive niet terugzetten, ik maakte hiervoor gebruik van een Android toestel), maar wel Telegram.
Ook andere apps naast Telegram starten niet op. Alleen na ongeveer een halve dag starten alle apps incl. Telegram wel weer op.

En dit alles is gebeurd nadat die januari update was uitgerold.

Online vind ik hier verder niets over. Dit is de eerste en voor zover bekend enige plek waar ik ook anderen over dit issue hoor.

• Paulus73
quote:
Hotmailer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Ook ik heb hetzelfde issue (Nokia 735 met dezelfde build en januari update).
Ik heb de tip van het account toevoegen ook uitgevoerd, maar geen verschil.

Overigens nog wat ter verduidelijking, ik maak geen gebruik van WhatsApp (kon de back-up vanuit Google Drive niet terugzetten, ik maakte hiervoor gebruik van een Android toestel), maar wel Telegram.
Ook andere apps naast Telegram starten niet op. Alleen na ongeveer een halve dag starten alle apps incl. Telegram wel weer op.

En dit alles is gebeurd nadat die januari update was uitgerold.

Online vind ik hier verder niets over. Dit is de eerste en voor zover bekend enige plek waar ik ook anderen over dit issue hoor.
Ik heb het ook gehad dat mijn contactpersonen verdwenen (zie een paar posts hierboven), maar ik hoewel ik geen oplossing heb gevonden is op dezelfde dag het probleem weer verdwenen. Hoop dat jij dat ook mee zal maken.

Van wat ik toen heb uitgezocht weet ik dat je wellicht je contactpersonen bestand zou moeten verplaatsen naar een andere map. Ik kon alleen die mappen niet vinden (met de verkenner op mijn telefoon). In de posts van rond 9 januari (die je citeert) staat e.e.a. uitgelegd, wellicht kun je daar nog mee.

Paulus73 wijzigde deze reactie 07-02-2018 13:23 (5%)

• Hotmailer
quote:
Paulus73 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Ik heb het ook gehad dat mijn contactpersonen verdwenen (zie een paar posts hierboven), maar ik hoewel ik geen oplossing heb gevonden is op dezelfde dag het probleem weer verdwenen. Hoop dat jij dat ook mee zal maken.

Van wat ik toen heb uitgezocht weet ik dat je wellicht je contactpersonen bestand zou moeten verplaatsen naar een andere map. Ik kon alleen die mappen niet vinden (met de verkenner op mijn telefoon). In de posts van rond 9 januari (die je citeert) staat e.e.a. uitgelegd, wellicht kun je daar nog mee.
Ik had de reply incl. quote net vanuit mobiel gedaan, daardoor zag ik niet dat de bron van het issue niet in de quote was opgenomen.
Het gaat hier om:
quote:
Wie kan mij helpen?

Dit issue heb ik ook en ik heb o.b.v. de tips wat getest door het toevoegen van een Microsoft contact persoon.
Ik had al vele Outlook contactpersonen.

Ik heb dus wel al mijn contactpersonen, alleen heb ik issues met het starten van apps sinds de 10.0.15063.850 W10M update.
En online kan ik hier (en ik zoek al wekenlang) verder niets over gevonden krijgen.

P.S. Ik ben blij als ik weer terug kan naar Android, zit al bijna een half jaar te klooien met deze (tijdelijke) telefoon en de laatste update is wel de druppel...

P.S. Sorry dat ik op zo'n oude post nog reageer, maar het is zo'n beetje mijn laatste strohalm op een mogelijke oplossing, voordat ik dat toestel letterlijk in de vuilnisbak gooi.
Ja, tweakers geven nooit op en zien alles als een uitdaging...check...maar soms kom je op een punt dat je zelfs in een situatie komt waarin de uitdaging een irritatie wordt...en dit punt is aardig bereikt.

• Paulus73
quote:
Hotmailer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Ik had de reply incl. quote net vanuit mobiel gedaan, daardoor zag ik niet dat de bron van het issue niet in de quote was opgenomen.
Het gaat hier om:

[...]

Dit issue heb ik ook en ik heb o.b.v. de tips wat getest door het toevoegen van een Microsoft contact persoon.
Ik had al vele Outlook contactpersonen.

Ik heb dus wel al mijn contactpersonen, alleen heb ik issues met het starten van apps sinds de 10.0.15063.850 W10M update.
En online kan ik hier (en ik zoek al wekenlang) verder niets over gevonden krijgen.

P.S. Ik ben blij als ik weer terug kan naar Android, zit al bijna een half jaar te klooien met deze (tijdelijke) telefoon en de laatste update is wel de druppel...

P.S. Sorry dat ik op zo'n oude post nog reageer, maar het is zo'n beetje mijn laatste strohalm op een mogelijke oplossing, voordat ik dat toestel letterlijk in de vuilnisbak gooi.
Ja, tweakers geven nooit op en zien alles als een uitdaging...check...maar soms kom je op een punt dat je zelfs in een situatie komt waarin de uitdaging een irritatie wordt...en dit punt is aardig bereikt.
Ik snap de frustratie. Maar tot op heden geen problemen die niet zijn opgelost. Jammer dat ik je niet kon helpen.

PS. Gooi je telefoon niet in de prullebak, maar gewoon bij de gemeente inleveren of via zo'n site waar je nog een paar euro krijgt voordat ie verscheept of gerecycled wordt.

• Hotmailer
quote:
Paulus73 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:13:
[...]

Ik snap de frustratie. Maar tot op heden geen problemen die niet zijn opgelost. Jammer dat ik je niet kon helpen.

PS. Gooi je telefoon niet in de prullebak, maar gewoon bij de gemeente inleveren of via zo'n site waar je nog een paar euro krijgt voordat ie verscheept of gerecycled wordt.
Alle feedback is welkom! Dus desondanks dank voor je antwoord!
Wat betreft die telefoon vs vuilnisbak...liet me iets te veel meeslepen door emoties.
Op een paar kapotte elektronische apparaten na (wasmachine/toaster en meer van dat soort zaken) heb ik nooit een apparaat weggegooid. O-) Indien ik een oud apparaat heb, wat echt niet meer te fixen is, dan lever ik deze altijd in bij de plaatselijke milieustraat.
Mijn eerste Siemens S6 heb ik zelfs nog notabene.

• Amadeus1966
Gebeurd vaker dat na een hele forse update bepaalde apps niet goed functioneren.
Vaak apps die op een sd kaart geïnstalleerd zijn.
Maar ook die op het toestel zelf staan komen er soms niet onderuit.

Wat ik vaak doe, is dat ik de apps verwijder en weer opnieuw installeer.
Mijn voorkeur geniet toch dat ( schiet er wel eens bij in ) voordat ik een update doorvoer de apps eerst verplaats naar het interne geheugen.
De laatste tijd heb ik eigenlijk helemaal geen apps meer op mijn sd.
Misschien was dat wel de reden dat het vorige maand in een keer goed ging.

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:25
Moet de missende app wel terug te vinden zijn....
Ik mis een ssh-app die juist goed functioneerde maar na laatste update verdwenen is.
Ook niet in app-store te vinden en ook niet in "mijn bibliotheek"...

• roaldberghen
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12:36
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Je mag misschien ietsje specifieker zijn? Gaat het te hard, of juist te zacht, waar stoor jij je aan?
Dat ik het niet harder of zachter kan zetten. Hij staat bij mij nu echt knetter hard. Als hij afgaat is het hele gezin wakker en daar wordt mijn vrouw niet echt gelukkig van om 5 uur in de morgen.

Snap niet dat zulke hiaten in deze OS kunnen zitten. Je koopt een iphone en een android phone. Legt deze als MS naast elkaar en stopt alles in jou OS en meer.... Maar goed. Aangezien ik er geen verstand van heb zal het wel aan mijn beperkte brein liggen. :9
quote:
roaldberghen schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:18:
[...]

Dat ik het niet harder of zachter kan zetten. Hij staat bij mij nu echt knetter hard. Als hij afgaat is het hele gezin wakker en daar wordt mijn vrouw niet echt gelukkig van om 5 uur in de morgen.
Ik heb mijn wekker gewoon op standaard geluid staan, en hij begint zachtjes, waarna het volume van het geluid langzaam op loopt. Heb jij een ander geluid ingesteld?

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:27

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
[...]

Snap niet dat zulke hiaten in deze OS kunnen zitten. Je koopt een iphone en een android phone. Legt deze als MS naast elkaar en stopt alles in jou OS en meer.... Maar goed. Aangezien ik er geen verstand van heb zal het wel aan mijn beperkte brein liggen. :9
Sowieso is de wekkerfunctie van WM compleet kudt. Eigenlijk vanaf WP7 af al. Leuk zo'n strak design, maar probeer maar eens met wat slechtere ogen op 'goed geluk' het onderscheid te maken tussen snooze en uitschakelen...

Ondertussen duiken er steeds meer geruchten op over een nieuw 2 schermig apparaat met 'gewoon' W10.
https://tablet-news.com/f...ft-will-make-phone-calls/

Niet dat ik nu nog zo snel zou kiezen voor een Microsoft device, maar het concept vind ik echt tof.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

quote:
PaT schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Sowieso is de wekkerfunctie van WM compleet kudt. Eigenlijk vanaf WP7 af al. Leuk zo'n strak design, maar probeer maar eens met wat slechtere ogen op 'goed geluk' het onderscheid te maken tussen snooze en uitschakelen...

Ondertussen duiken er steeds meer geruchten op over een nieuw 2 schermig apparaat met 'gewoon' W10.
https://tablet-news.com/f...ft-will-make-phone-calls/

Niet dat ik nu nog zo snel zou kiezen voor een Microsoft device, maar het concept vind ik echt tof.
Ik vind deze ontwikkeling nog interessanter om te volgen:
https://mspoweruser.com/l...windows-10-arm-lumia-950/

Misschien is het al genoemd, ik volg deze topic nog een beetje. Maar de weerfunctie is verdwenen in Outlook/Agenda. Zowel op PC als op mijn 950. Niet dat ik het erg vind maar het viel me laatst op.

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:20:
Misschien is het al genoemd, ik volg deze topic nog een beetje. Maar de weerfunctie is verdwenen in Outlook/Agenda. Zowel op PC als op mijn 950. Niet dat ik het erg vind maar het viel me laatst op.
Ik zie nog steeds de weericoontjes in de dag- en weekview van Outlook op mijn 950XL. Vandaag 1ºC bewolkt met zonnetje.
Of bedoel je iets/ergens anders?
quote:
Fireshade schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:38:
[...]

Ik zie nog steeds de weericoontjes in de dag- en weekview van Outlook op mijn 950XL. Vandaag 1ºC bewolkt met zonnetje.
Of bedoel je iets/ergens anders?
Nee, gewoon in de agenda. Nergens meer te vinden. Kan ook niks meer kiezen bij Weerinstellingen; Er is geen weersinformatie beschikbaar.
quote:
GerCor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Nee, gewoon in de agenda. Nergens meer te vinden. Kan ook niks meer kiezen bij Weerinstellingen; Er is geen weersinformatie beschikbaar.
Hier ook geen probleem, weer wordt gewoon weergegeven.

• Fireshade
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Vreemd.
Ik bedoelde ook in de dag- en weekview in de agenda (niet in de mail :P). Daar is de weerinformatie te zien t/m vijf dagen vooruit. Bij weersinstellingen kan ik alleen de gradenschaal kiezen (Regional default / Celsius / Fahrenheit).
Mijn taal is ingesteld op Engels, regio op Nederland. Ik weet niet of dat uitmaakt.
quote:
Fireshade schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Vreemd.
Ik bedoelde ook in de dag- en weekview in de agenda (niet in de mail :P). Daar is de weerinformatie te zien t/m vijf dagen vooruit. Bij weersinstellingen kan ik alleen de gradenschaal kiezen (Regional default / Celsius / Fahrenheit).
Mijn taal is ingesteld op Engels, regio op Nederland. Ik weet niet of dat uitmaakt.
Even uitgeprobeerd. No weather-data available. Dus, dat is het ook niet. :(

EDIT: nou ja zeg. Mijn vriendin stuurt me net een afspraak met de buren. Die geaccepteerd op de PC. Nu staat het weer -informatie geleverd door Foreca- op mijn PC er weer in maar de afspraak niet. Op de 950 precies het tegenovergestelde. Weer nergens te zien maar de afspraak met de buren wel.

|:(

Wat ik steeds had/heb. Ook op zowel PC als 950. De Live Tile laat geen afspraken zien. Ga ik naar één van mijn accounts, selecteer 'synchroniseren' en voilá, Live Tile werkt weer.

8)7

Ik weet niet of jullie de nieuwste update voor Windows 10 PC hebben (sinds gisteren/eergisteren). Daar kreeg ik, en mijn broer ook, een foutmelding: Niet alles kon gedownload worden. Met foutcode erbij. Ik heb gewoon mijn PC opnieuw opgestart, geen centje pijn.

Het is niet meer wat het geweest is, dat Microsoft.

GerCor wijzigde deze reactie 08-02-2018 11:58 (45%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
[...]
Dat heb ik ook wel een beetje. Ik heb regelmatig problemen met copy-paste. Ik hou mijn meterstanden bij in OneNote op de telefoon en kopieer dan de laatst ingevulde stand naar de website van mindergas.nl. Maar vaker niet dan wel gaat een van de twee mis en gebeurt er dus niets. En soms doet hij het ineens zo weer wel een paar dagen achter elkaar. Raar.

• TomDZ1979
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-10 17:19
Welke app gebruiken jullie om betalingen via een QR-code uit te voeren? De app van Bancontact verdwijnt in België en ik zoek een alternatief.
quote:
TomDZ1979 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:17:
Welke app gebruiken jullie om betalingen via een QR-code uit te voeren? De app van Bancontact verdwijnt in België en ik zoek een alternatief.
Ik gebruik daarvoor een app die gekoppeld is aan een Android telefoon (ING), het is helaas niet anders. Overigens biedt niet iedere bank app de afronding via het scannen van een QR-code, Rabobank als voorbeeld, heeft dat niet, maar die bank heeft dan wel weer een website die zowat gelijk is aan het gebruik van een app.

Schaft Bancontact de app gewoon af maar komt niet met een alternatief zoals een vernieuwde website o.i.d.?

A smile a day....

• TomDZ1979
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-10 17:19
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Ik gebruik daarvoor een app die gekoppeld is aan een Android telefoon (ING), het is helaas niet anders. Overigens biedt niet iedere bank app de afronding via het scannen van een QR-code, Rabobank als voorbeeld, heeft dat niet, maar die bank heeft dan wel weer een website die zowat gelijk is aan het gebruik van een app.

Schaft Bancontact de app gewoon af maar komt niet met een alternatief zoals een vernieuwde website o.i.d.?
Het gaat over de bancontact app op Windows Mobile. We kregen een tijdje geleden een melding dat deze wordt stopgezet, omdat Microsoft Windows Mobile ondersteuning "stopzet". Android phone meesleuren om betalingen te doen, doe ik liever niet.
quote:
TomDZ1979 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:07:
[...]
Het gaat over de bancontact app op Windows Mobile. We kregen een tijdje geleden een melding dat deze wordt stopgezet, omdat Microsoft Windows Mobile ondersteuning "stopzet". Android phone meesleuren om betalingen te doen, doe ik liever niet.
Dat was mij duidelijk, ik haalde Bancontact nog aan in mijn eerdere reactie. Ik ben bang dat er geen alternatief voor Windows Mobiel voor je zal zijn. App is ook niet UWP, dus niet enkel W10 Mobile, dus iedereen met een Windows mobieltje (WP8/W10M) wordt geraakt door de beslissing. Vreemd genoeg kom je er niets over tegen op de website zelf maar is het stoppen enkel via App aan de gebruiker ter info gebracht? Indirect lijkt het e.e.a. wel door te schemeren als je wat verder zoekt, maar dat maakt allemaal geen donder uit. Jullie als Windows Bancontact gebruikers schieten er geen zak mee op.

Mocht je de app willen blijven gebruiken, dan kan het dus schijnbaar niet anders als dat je er toch een Android/iOS slinger aan gaat geven.

A smile a day....

• BrBuggyB
  • Laatst online: 16-10 15:32
Sinds enkele dagen is mijn Outlook op mijn 950XL ongelooflijk traag. Ook sluit ie vaak spontaan Outlook af. Bij jullie ook? Er is al een nieuwe batterij onderweg, maar het speelt eigenlijk alleen bij Outlook. Wellicht een fout in een recente update...

Edit: Ik zie in de store ook veel klachten. Ik hoop dat ze dit snel fixen. Onwerkbaar!

BrBuggyB wijzigde deze reactie 10-02-2018 10:00 (15%)

@BrBuggyB heb er nog geen problemen mee gehad tot nu toe, alles gaat nog zoals het hoort te gaan. Live tiles doen eveneens hun werk nog. Idd opvallend dat er de laatste maanden meer klachten over te vinden zijn in de store, en dan lijkt het wel met name meer bij de 950 serie het geval te zijn (toestel wordt enkele keren specifiek vermeld). App is op de 7e van deze maand nog bijgewerkt, heeft mogelijk toch het e.e.a. opgelost misschien?

Edit: @BrBuggyB niets opgelost met laatste update zo te zien, eerder het tegenovergestelde op mijn toestel. Heeft een onbruikbare niet startende Outlook Agenda met zich meegebracht, Outlook Mail werkt vooralsnog zonder problemen nu.

Nu gebruik ik Outlook Agenda niet als standaard Agenda op mijn telefoon, dus eerdere problemen daarmee zouden mij niet direct zijn opgevallen maar voor allerlaatste update werkte Agenda nog steeds prima, incluus weer info. Ik gebruik als Agenda alternatief Onecalender, en naar volle tevredenheid mag ik wel opmerken. Syncen met desktop Mail gaat snel en probleemloos in mijn geval.

Edit2: een soft-reset (bij aan, powerknop + volume-omlaag toets ingedrukt houden, loslaten bij de trilling), heeft het Agenda probleem voor mij opgelost. Start weer probleemloos op met actuele weer-info. Het is het proberen waard?

hardware-lover wijzigde deze reactie 11-02-2018 16:02 (49%)

A smile a day....

• r2504
Ik heb contact opgenomen met Bancontact hierover maar geen reactie ontvangen (terwijl ik in het verleden wel vlot antwoord kreeg).
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:36:
Edit2: een soft-reset (bij aan, powerknop + volume-omlaag toets ingedrukt houden, loslaten bij de trilling), heeft het Agenda probleem voor mij opgelost. Start weer probleemloos op met actuele weer-info. Het is het proberen waard?
Gedaan, maar nog steeds: Er is geen weerinformatie beschikbaar. Ik lees in het topic van de 950/950XL dat het allemaal bekend is bij MS. Dus, het zal wel weer goedkomen.
quote:
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:51:
[...]
Gedaan, maar nog steeds: Er is geen weerinformatie beschikbaar. Ik lees in het topic van de 950/950XL dat het allemaal bekend is bij MS. Dus, het zal wel weer goedkomen.
Reactie was vooral bedoelt voor diegene waarbij Agenda helemaal niet meer wil starten, daar had ik na laatste update van afgelopen week ook last van. Dat van weerinfo is enkel om aan te geven dat na het herstel alles weer zo werkt zoals het zou moeten, bij mij iig, al zal me die weerinfo daar verder worst wezen, dat is zo beperkt.

Denk niet dat Microsoft de focus nog op het Windows platform heeft liggen, zeker niet aangezien er steeds meer bedenkelijke zaken gebeuren zoals met de Store bijv.. Sommige Apps die tijdens updaten foutmeldingen geven, gelukkig niet allemaal. Apps die in de Store tevoorschijn komen maar helemaal niet voor het mobiele platform bedoelt zijn, dus ook niet te installeren zijn. Ben bang dat het de komende tijd alleen nog maar erger gaat worden, maar we geven nog niet (helemaal) op.

A smile a day....

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True