Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TomDZ1979
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-05 16:20
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:20:
[...]

Indirect lijkt het e.e.a. wel door te schemeren als je wat verder zoekt,
Ja, zeker geen leuke evolutie voor Mobile users, want betaalapp is toch één van de key apps. Wat heeft u trouwens teruggevonden waarnaar u verwijst in uw quote?
quote:
TomDZ1979 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Ja, zeker geen leuke evolutie voor Mobile users, want betaalapp is toch één van de key apps. Wat heeft u trouwens teruggevonden waarnaar u verwijst in uw quote?
Indirect via het nieuws en daarbij kwam ik onderstaand artikel tegen met een verwijzing naar de beschikbare app-stores.

http://www.pay.be/nieuws/persbericht-bancontact-acquiring

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-02-2018 12:02 (12%)

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:31
Sinds kort een vaag probleem met een Lumia 730: Gehele telefoon reageert soms een paar minuten niet.

- Scherm uit. Geen reactie op power/volume knop of double tap.
- Inkomende oproepen - wel geluid - geen beeld en dus geen mogelijkheid om op te nemen.
- Alarmen gaan af - wel geluid - geen beeld en dus geen mogelijkheid om het uit te zetten.

Zojuist gebeurde het weer. Toevallig was mijn bluetooth headset verbonden en die gaf aan dat ie 2x de verbinding verloor en gelijk weer connecte. Precies op dat was ook de telefoon weer even bevroren.. Hoelang het duurt wissels ook; van 30 seconden tot een paar minuten (vanaf het moment dat ik het merk dat is).

Iemand die dit herkent?

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-05 23:23

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, hiero. Een 735 met heel af en toe hetzelfde euvel. Ik krijg niet zoveel inkomende oproepen dus die heb ik nog niet gehad. Wel heb ik zo 1 keer per week / 2 weken dat het toestel niet aan wil. Ik moet hem dan herstarten door de powerknop 10 sec in te drukken. Ook - minder vaak - dat alles inderdaad bevriest en pas even later weer wakker wordt. Vooral Edge heeft daar last van, maar het kan ook zijn dat ik het daar vooral merk omdat ik veel met Edge doe. Ander irritant punt is dat copy/paste onregelmatig wel en niet werkt. Dat wil zeggen: soms wel een tijdje en dan weer niet een tijdje.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Amadeus1966
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:37
Vraagje,
Hoe kan ik het toetsenbord " leeggooien " ?
Ik gebruik naast het Nederlands ook vaak Engels en nu heb ik het probleem dat hij als ik in de ene taal werk veel woorden worden " klaargezet " in de andere taal.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:21
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:27:
Vraagje,
Hoe kan ik het toetsenbord " leeggooien " ?
Ik gebruik naast het Nederlands ook vaak Engels en nu heb ik het probleem dat hij als ik in de ene taal werk veel woorden worden " klaargezet " in de andere taal.
Een keer de taal verwijderen, opnieuw opstarten - eventueel softreset? Geen idee.

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:58

Gé Brander

Netuino Plus logged

Zo, ik ben weer terug bij mijn Lumia 950XL na bijna een jaar op een OnePlus 3T gewerkt te hebben. Wat een armoe is dat Android zeg. Ik ga de apps niet missen verwacht ik, dan log ik wel even in op de website van de bank in plaats van de app te gebruiken. Jammer maar als dat alles is. Verder doet Windows Mobile nog steeds alles wat ik nodig heb.

In Forza 6 and Forza Horizon 3: The Racer Also Known As Aad1970 - http://dalue.codeplex.com - http://www.brander.site

• Amadeus1966
quote:
Gé Brander schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:28:
Zo, ik ben weer terug bij mijn Lumia 950XL na bijna een jaar op een OnePlus 3T gewerkt te hebben. Wat een armoe is dat Android zeg. Ik ga de apps niet missen verwacht ik, dan log ik wel even in op de website van de bank in plaats van de app te gebruiken. Jammer maar als dat alles is. Verder doet Windows Mobile nog steeds alles wat ik nodig heb.
Voorlopig zie ik ook nog geen echte reden om over te stappen.
Ben ook niet echt een appjunkie en bankzaken doe ik sowieso nooit op een telefoon.
Voorlopig geen Android voor mij.
quote:
GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Een keer de taal verwijderen, opnieuw opstarten - eventueel softreset? Geen idee.
Helaas GerCor,
heb het even geprobeerd maar hielp niet echt.
Doffe ellende dat windowsgebeuren,
denk dat ik maar over stap op Android.....

😆

• Freakster86
quote:
P_Tingen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:06:
Ja, hiero. Een 735 met heel af en toe hetzelfde euvel. Ik krijg niet zoveel inkomende oproepen dus die heb ik nog niet gehad. Wel heb ik zo 1 keer per week / 2 weken dat het toestel niet aan wil. Ik moet hem dan herstarten door de powerknop 10 sec in te drukken. Ook - minder vaak - dat alles inderdaad bevriest en pas even later weer wakker wordt. Vooral Edge heeft daar last van, maar het kan ook zijn dat ik het daar vooral merk omdat ik veel met Edge doe. Ander irritant punt is dat copy/paste onregelmatig wel en niet werkt. Dat wil zeggen: soms wel een tijdje en dan weer niet een tijdje.
Edge en copy/paste probleem herken ik jammer genoeg. Ik heb build 1703 - 10.0.15063.850 draaien. Jij ook?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Freakster86 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Edge en copy/paste probleem herken ik jammer genoeg. Ik heb build 1703 - 10.0.15063.850 draaien. Jij ook?
Ja, dezelfde, maar het probleem speelt al een paar builds

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:16
Hier crasht Edge na een seconde of 10....
Of hij stopt ermee en ik ga terug naar mijn homescreen óf Egde refreshed de pagina steeds na een seconde of 5 a 10. :(

Lumia640 dus geen patches meer op dinsdag. :'(

"What do you get if you multiply six by nine..."

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-05 21:17
quote:
Punkrocker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:43:
Hier crasht Edge na een seconde of 10....
Of hij stopt ermee en ik ga terug naar mijn homescreen óf Egde refreshed de pagina steeds na een seconde of 5 a 10. :(

Lumia640 dus geen patches meer op dinsdag. :'(
Lumia 830 hier.
Als ik meer dan 2 tabs heb open staan loopt Edge vast, of laat alleen nog maar lege tabs zien.

Hoogst irritant.
Andere browser proberen geen optie (mits je deze zelf kan starten en niet vanuit een aangeboden link o.i.d., want dan is het standaard Edge)?

Edit: heb het probleem overigens zelf niet, maar indien ik een browser sessie zelf op kan starten gebruik ik standaard geen Edge op mijn telefoon.

hardware-lover wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:04 (34%)

• Punkrocker
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:57:
Andere browser proberen geen optie (mits je deze zelf kan starten en niet vanuit een aangeboden link o.i.d., want dan is het standaard Edge)?

Edit: heb het probleem overigens zelf niet, maar indien ik een browser sessie zelf op kan starten gebruik ik standaard geen Edge op mijn telefoon.
Ga ik proberen.
Welke raad je me aan?

@hansie_k
Tabs sluiten helpt hier niet.

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-05 16:44

Soggney

Zeekomkommer

@Punkrocker ik ben zelf fan van opera mini. Helaas kan je daar niet de standaard zoekmachine aanpassen (wel tijdens het browsen, maar na een herstart is het terug default google)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:12:
[...]
Ga ik proberen.
Welke raad je me aan?

[knip]
Monument en/of Côc Côc bijvoorbeeld? Ik gebruik beiden met regelmaat.

• Punkrocker
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:57:
[...]

Monement en/of Côc Côc bijvoorbeeld? Ik gebruik beiden met regelmaat.
Bedankt. Ik ga ze eens proberen.

@Soggney
Opera Mini is currently not available. Thnx anway.

• Soggney
  • Laatst online: 18-05 16:44

Soggney

Zeekomkommer

oh vreemd. @Punkrocker Ik vind em ook niet in de store, maar als ik naar opera.com surf via mijn mobiel, krijg ik direct een store link en kan ik em launchen (aangezien ie geïnstalleerd staat)

Soggney wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:04 (13%)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Punkrocker
quote:
Soggney schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:04:
oh vreemd. @Punkrocker Ik vind em ook niet in de store, maar als ik naar opera.com surf via mijn mobiel, krijg ik direct een store link en kan ik em launchen (aangezien ie geïnstalleerd staat)
Ja, dan kom je inderdaad in de Store maar daar is hij dus niet beschikbaar momenteel.
Ik probeer het later weer wel eens.

@hardware-lover
Bedankt. Monument draait prima hier nu.

quote:
Punkrocker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:06:
[...]

Ja, dan kom je inderdaad in de Store maar daar is hij dus niet beschikbaar momenteel.
Ik probeer het later weer wel eens.

@hardware-lover
Bedankt. Monument draait prima hier nu.
En wordt tot op dit moment ook nog regelmatig van updates voorzien.

Edit: nog even wat anders ter lering ende vermaak ;)

Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik naast mijn Lumia 950XL ook een Android als sidekick in gebruik heb. Op dat Android toestel gebruik ik (met veel plezier tot nu toe), de Microsoft Launcher voor Android.

Was het voorheen niet mogelijk bij Windows 10 Mobiel om Cortana aan de praat te krijgen als je het toestel op Nederlands had ingesteld (nee, niet de regio, de standaard taal), dan wordt dat nu op Android wel gewoon "gedoogd". Niet officieel, want je moet er even een simpel truukje voor uithalen, maar daarna werkt Cortana, met het toestel gewoon op Nederlands ingesteld. Cortana "verstaat" nog steeds geen Nederlands, dus je moet je opdrachten in het Engels kwekken, maar toch.

Toch jammer dat ze verzuimd hebben dit toe te staan op het W10M platform, en al helemaal dat we Frank nooit gekregen hebben als NL stem terwijl deze wel op W10 zijn aanwezigheid mag laten horen.

Rare jongens, die Microsofters... 8)7

hardware-lover wijzigde deze reactie 14-02-2018 20:24 (56%)

• GerCor
Update 2 2018 aan het downloaden...
quote:
GerCor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:12:
Ah, 15254.248 voor FCU. Ik dacht al waarom geen update op de oude vertrouwde dinsdag?

* Curiously, for the first time ever, a hitch at Microsoft's end caused Patch Tuesday to roll into err... 'Patch Wednesday'! The release was supposed to be .249 but clearly there was a problem and so the previous build was pushed.
...
PS. There's a known issue in this release - that I've now verified - and it's that the continued changes in the Edge browser have 'broken' PDF reading in both Creators Update and Fall Creators Update. I'm working on a feature rounding up your options for PDFs in 2018. Watch AAWP later this week.

hardware-lover wijzigde deze reactie 15-02-2018 00:57 (21%)

• Punkrocker
quote:
GerCor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:12:
Geen idee of dit een bewuste fix was maar mijn problemen met Edge zijn nu verholpen. 8)

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-05 06:45
quote:
Punkrocker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Geen idee of dit een bewuste fix was maar mijn problemen met Edge zijn nu verholpen. 8)
En ik heb er nu problemen bij. Als ik nu op funda zit, kan ik geen fotos meer openen en swipen, geen plattegronden meer openen etc. Andere sites nog geen problemen gehad.

Hebben meer van jullie hier last van of er een oplossing voor?
quote:
Timoth schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:18:
[...]
En ik heb er nu problemen bij. Als ik nu op funda zit, kan ik geen fotos meer openen en swipen, geen plattegronden meer openen etc. Andere sites nog geen problemen gehad.

Hebben meer van jullie hier last van of er een oplossing voor?
Je hebt niet even wat teruggelezen verwacht ik?

Oplossing is tamelijk simpel, gebruik de Funda app?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nieuw probleem op de 930 van vrouwlief: Het toetsenbord ligt 'over' de applicatie heen waar het bij hoort, dus over bv whatsapp, maar ook sms app en zoeken. Normaal schuift de applicatie naar boven, maar nu dus niet. Met name in WA is dat lastig. Overigens gaat het goed als de telefoon in landscape wordt gebruikt.

Opnieuw opgestart, talen verwijderd en toegevoegd maar helpt niks. Ideeën?

• Nazlive
  • Laatst online: 17-05 16:15
quote:
Freakster86 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:31:
Sinds kort een vaag probleem met een Lumia 730: Gehele telefoon reageert soms een paar minuten niet.

- Scherm uit. Geen reactie op power/volume knop of double tap.
- Inkomende oproepen - wel geluid - geen beeld en dus geen mogelijkheid om op te nemen.
- Alarmen gaan af - wel geluid - geen beeld en dus geen mogelijkheid om het uit te zetten.

Zojuist gebeurde het weer. Toevallig was mijn bluetooth headset verbonden en die gaf aan dat ie 2x de verbinding verloor en gelijk weer connecte. Precies op dat was ook de telefoon weer even bevroren.. Hoelang het duurt wissels ook; van 30 seconden tot een paar minuten (vanaf het moment dat ik het merk dat is).

Iemand die dit herkent?
Heb je de batterij al eens vervangen? ik had ook een heleboel uitvallers, en andere rare fratsen. Nieuwe batterij gehaald en alles draaide weer prima zoals voorheen.

• Amadeus1966
quote:
P_Tingen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:16:
Nieuw probleem op de 930 van vrouwlief: Het toetsenbord ligt 'over' de applicatie heen waar het bij hoort, dus over bv whatsapp, maar ook sms app en zoeken. Normaal schuift de applicatie naar boven, maar nu dus niet. Met name in WA is dat lastig. Overigens gaat het goed als de telefoon in landscape wordt gebruikt.

Heb je al geprobeerd om de spatiebalk ingedrukt te houden? Daarmee kan je namelijk het toetsenbord verschuiven.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Amadeus1966 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 00:00:
[...]
Heb je al geprobeerd om de spatiebalk ingedrukt te houden? Daarmee kan je namelijk het toetsenbord verschuiven.
Dank! Dat was het inderdaad. Ik had daar niet aan gedacht omdat mijn 735 dat niet kan. Beetje schuiven en hij 'klikte' zo weer goed. Nu ook Engels als invoertaal verwijderd, want daar kwam het waarschijnlijk door. Ipv vegen over spatie heeft ze hem denk ik te lang ingedrukt

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-05 06:45
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:00:
[...]

Je hebt niet even wat teruggelezen verwacht ik?

Oplossing is tamelijk simpel, gebruik de Funda app?
Ik vind apps alleen maar irritant als het ook gewoon goed via de browser werkt. Edge is gewoon mijn meest gebruikte app. Overigens kan ik nu op autoscout.nl ook geen favorieten meer aanvinken. En daar is geen app voor.

Fijn zo'n update die de browser deels onwerkbaar maakt. Zeker als er al niet veel apps zijn. :/
Ze weten bij MSFT ook niet wat ze willen:
https://mspoweruser.com/m...4-249-insiders-fast-ring/

Er is blijkbaar toch nog een fast ring release, wel is waar maar één build hoger.

Lumia 950XL, build 10.0.15254.401

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Nazlive schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:43:
[...]

Heb je de batterij al eens vervangen? ik had ook een heleboel uitvallers, en andere rare fratsen. Nieuwe batterij gehaald en alles draaide weer prima zoals voorheen.
Probleem bij die accu's, je weet echt niet wat origineel meer is. Als ik dan lees dat een imitatie nog erger is dan de 2 jaar oude accu van een 950.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

quote:
Timoth schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:07:
[...]
Ik vind apps alleen maar irritant als het ook gewoon goed via de browser werkt. Edge is gewoon mijn meest gebruikte app. Overigens kan ik nu op autoscout.nl ook geen favorieten meer aanvinken. En daar is geen app voor.

Fijn zo'n update die de browser deels onwerkbaar maakt. Zeker als er al niet veel apps zijn. :/
Ik bedoelde met het teruglezen ook dat er alternatieven zijn voorgesteld voor Edge. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken?

[knip]

hardware-lover wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:00 (76%)
Reden: Onduidelijkheid over update verwijderd

• Prutsertje13
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:06
Sinds vanochtend kan ik opeens geen pdf meer openen in Edge, lijkt erop dat ik vannacht een update heb gekregen die deze functie heeft gesloopt... Hebben meer mensen dit probleem?

• St00mwals
  • Laatst online: 08:52
quote:
P_Tingen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:16:

Dit is dus blijkbaar echt een vrouwen dingetje, die van mij had dit een week of wat terug ook.
:F

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-05 15:41
quote:
Prutsertje13 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:16:
Sinds vanochtend kan ik opeens geen pdf meer openen in Edge, lijkt erop dat ik vannacht een update heb gekregen die deze functie heeft gesloopt... Hebben meer mensen dit probleem?
Dat heb ik eerder gelezen: hardware-lover in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

• Prutsertje13
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:06
Ah fijn zo'n update, hopen maar dat ze het snel fixen want op deze manier valt er niet mee te werken als je veel pdf's gebruikt

• Koepert
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:06
quote:
St00mwals schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Dit is dus blijkbaar echt een vrouwen dingetje, die van mij had dit een week of wat terug ook.
:F
Hier een man met een 950 en t probleem. Keer op de back-button en dan weer het 'typeveld' selecteren verhelpt het bij mij.

Wat ik wel al tijden heb dat mijn Edge vrijwel nutteloos is omdat deze in de settings hard op 'mobiele versie' staat, maar toch stuk desktopversie van (bijvoorbeeld Google, iBood) laat zien die vervolgens ook niet op touch reageren..

Koepert wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:05 (25%)

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-05 15:41
quote:
Wat ik wel al tijden heb dat mijn Edge vrijwel nutteloos is omdat deze in de settings hard op 'mobiele versie' staat, maar toch stuk desktopversie van (bijvoorbeeld Google, iBood) laat zien die vervolgens ook niet op touch reageren..
Tabblad sluiten en een nieuw tabblad openen helpt. Daarom sluit ik na het openen van Edge altijd eerst het (lege) tabblad, voordat ik een website open. Suf natuurlijk, maar er valt mee te leven... ;)

• Nazlive
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Probleem bij die accu's, je weet echt niet wat origineel meer is. Als ik dan lees dat een imitatie nog erger is dan de 2 jaar oude accu van een 950.
Die van mij werkt uitstekend tot nu toe. Heb hem een paar weken. Kan eventueel link voor je opzoeken waar ik het besteld heb. Denk dat de imitaties bij nokia wel zullen meevallen. Misschien is er ook wel een manier om het te checken of het een origineel is of via een nokia support/reperatie center.

• Freakster86
quote:
Nazlive schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:43:
[...]

De problemen zijn onderling hetzelfde, dan sluit ik een hardware issue toch wel uit. Telefoon is 3 jaar oud nu, maar merk verder niet dat de batterij het slechter doet dan in het begin. Backup maken en resetten. Kijken of dat helpt.

• Nazlive
quote:
Freakster86 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 00:35:
[...]

De problemen zijn onderling hetzelfde, dan sluit ik een hardware issue toch wel uit. Telefoon is 3 jaar oud nu, maar merk verder niet dat de batterij het slechter doet dan in het begin. Backup maken en resetten. Kijken of dat helpt.
Je mag er 100% vanuit gaan dat de batterij het slechter doet. 3 jaar is lang voor een batterij. Volgensmij als je ze zelfs niet eens gebruikt gaat de kwaliteit achteruit. Ik merkte het eerst ook niet echt, maar het gaat heel langzaam. Nieuwe installatie is altijd de moeite waard idd.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:04

NeFoRcE

Hallo! Bent u daar?

Mensen,

Ik heb na 2,5 jaar trouwe dienst van mijn Lumia 640XL, afstand gedaan hiervan. Ik erger mij al een jaar kapot aan m'n telefoon, de ene keer meer dan de andere keer. Gisteren was de druppel, en ben over naar het Android Kamp.

Sorry guys, i'm outta here!

Liever recht door zee, dan een lege krat bier mee!

• GerCor
quote:
NeFoRcE schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:08:
Mensen,

Ik heb na 2,5 jaar trouwe dienst van mijn Lumia 640XL, afstand gedaan hiervan. Ik erger mij al een jaar kapot aan m'n telefoon, de ene keer meer dan de andere keer. Gisteren was de druppel, en ben over naar het Android Kamp.

Ik gebruik al jaren Android (van het werk) naast mijn 950. Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor. 950 gebruik ik voor Dropbox, foto's en filmpjes maken, agenda, mail, Skype, Dumpert en Twitter. Voor al het andere Android.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-05 21:47
quote:
NeFoRcE schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:08:
Mensen,

Je bent zeker niet de eerste en ook niet de laatste. Ik ben overgestapt naar een iPhone van mijn werk. Gebruik de 640XL thuis nog als mediaspeler. Ik vind het nog steeds een mooi toestel dat - zeker voor zo'n groot toestel - lekker in de hand ligt. Maar bij mij is het vooral stuk gelopen op de apps die ik voor mijn werk nodig heb.

• huiz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 19:32
quote:
Prutsertje13 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:16:
Hier ook na een spontane update vannacht.

Ik heb heel lang volgehouden dat Windows op een telefoon het beste systeem is maar intussen begin ik me steeds meer te ergeren aan mijn telefoon.

- Zwart scherm na het bellen, kan gesprek niet afsluiten
- Toetsenbord dat maar niet tevoorschijn wil komen
- Invoerveld WhatsApp dat onder toetsenbord blijft liggen
- desktop weergave Edge
- Nu PDF's die niet open willen
- Nog wat vergeten? Volgens mij doet de wekker functie het heel soms ook niet maar dat kan ik niet waar maken

Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe telefoon van m'n werk komt, en dat wordt weer een Android.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben juist van m'n android weer terug gegaan naar m'n Lumia, nieuwe accu besteld en hopelijk kan ik weer vooruit. Foto's via onedrive (en direct binnen je foto album) was direct een feature die ik miste, was nog van plan een G5S erbij te nemen, maar krijg het gewoon niet fijn werkend.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amadeus1966
quote:
huiz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:55:
[...]

Hier ook na een spontane update vannacht.

- Zwart scherm na het bellen, kan gesprek niet afsluiten
- Toetsenbord dat maar niet tevoorschijn wil komen
- Invoerveld WhatsApp dat onder toetsenbord blijft liggen
- desktop weergave Edge
- Nu PDF's die niet open willen
- Nog wat vergeten? Volgens mij doet de wekker functie het heel soms ook niet maar dat kan ik niet waar maken
Spontane update?
Hm, deze werd al vanaf woensdag uitgerold.
Als je het een beetje gevolg had dan had je van het pdf probleem kunnen afweten.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-05 22:53

Lumia 950 Black met Mozo back cover black | W10M Non Insider

• huiz
quote:
Amadeus1966 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:04:
[...]

Spontane update?
Hm, deze werd al vanaf woensdag uitgerold.
Als je het een beetje gevolg had dan had je van het pdf probleem kunnen afweten.
Ik had geen grote updates meer verwacht, dus dat mijn telefoon midden in de nacht ineens grote tandwielen ging vertonen was voor mij een spontane gebeurtenis.

Het is volgens mij vrij logisch dat de interesse in Windows telefoon afneemt nu er geen ontwikkeling meer lijkt te zijn, het forum over Windows is samengevoegd met Overige, en alleen nog een paar moedige doorzetters blij lijken te zijn met hun Lumia of ander Windows model. Hoe had ik van het PDF probleem kunnen weten? Toch ook niet eerder dan vorige week woensdag? Zo vaak kom ik hier niet meer :) Pas naar aanleiding van die (voor mij) spontane update.

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
@huiz Normaal gesproken kan je elke tweede dinsdag van een maand een update verwachten.
Dit gaat nog door tot ruim 2019 (beetje afhankelijk van toestel) dan stopt de support op W10m pas en is het EOL.
Dat is ook her en der in dit topic te vinden en ook op het internet.
Kortom hou elke tweede dinsdag in de maand in de gaten dan is het namelijk de Patch tuesday.
Voor ons in Nederland kan je meestal rond 19:00u in de avond dan de update verwachten.

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:12
quote:
GiLeX schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:15:
@huiz
Kortom hou elke tweede dinsdag in de maand in de gaten dan is het namelijk de Patch tuesday.
Voor ons in Nederland kan je meestal rond 19:00u in de avond dan de update verwachten.
In dit geval verscheen de update een paar dagen later. Dus hou de dagen vanaf patch tuesday in de gaten...
quote:
witterholt schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:30:
[...]

In dit geval verscheen de update een paar dagen later. Dus hou de dagen vanaf patch tuesday in de gaten...
Een dag later maar ;)

• Amadeus1966
quote:
witterholt schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Dat was natuurlijk de spontaniteit.

• huiz
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:08:
[...]

Dat was natuurlijk de spontaniteit.
Het spontane was dat het zondagavond was, dus 5 dagen later :)

Overigens is het me al maanden niet opgevallen dat er elke tweede dinsdag nog een update uitkwam. Vandaar dat ik verbaasd was dat er nog steeds updates uit blijken te komen.

Anyway, ik vind het jammer dat ik terug moet kiezen voor Android, ik was zeer gehecht aan de Tiles en aan Windows an sich. Had liever gehad dat het een groot succes was geworden. Maar helaas, steeds vervelender bugs en geen toekomst voor Windows Phones, dus terug naar Android.

• GerCor
quote:
GiLeX schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:15:
@huiz Normaal gesproken kan je elke tweede dinsdag van een maand een update verwachten.
Correctie: vanaf 19:00 uur.

• Amadeus1966
quote:
huiz schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:53:
[...]
Anyway, ik vind het jammer dat ik terug moet kiezen voor Android, ik was zeer gehecht aan de Tiles en aan Windows an sich. Had liever gehad dat het een groot succes was geworden. Maar helaas, steeds vervelender bugs en geen toekomst voor Windows Phones, dus terug naar Android.
Gelukkig herken ik geen enkele bug, behalve dan het pdf gebeuren.
MS had voorheen een eigen pdf reader maar die was offline gehaald omdat dit zelfde kunstje ook met edge kon.
Mooier was geweest dat ze deze app gelijk weer beschikbaar maakten.
Maar is even niet anders.

Voor de rest zie ik voor mijzelf geen enkele reden om te verhuizen naar een ander platform.
Zie in de andere kampen nog steeds geen nieuws onder de zon dat voor mij de moeite waard zou zijn.

Zal vast komen omdat ik een simpele ziel ben hahahaha

Het is inderdaad jammer dat we geen schokkende updates meer hoeven te verwachten van MS.
quote:
Amadeus1966 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Gelukkig herken ik geen enkele bug, behalve dan het pdf gebeuren.
MS had voorheen een eigen pdf reader maar die was offline gehaald omdat dit zelfde kunstje ook met edge kon.
Mooier was geweest dat ze deze app gelijk weer beschikbaar maakten.
Maar is even niet anders.

Voor de rest zie ik voor mijzelf geen enkele reden om te verhuizen naar een ander platform.
Zie in de andere kampen nog steeds geen nieuws onder de zon dat voor mij de moeite waard zou zijn.

Zal vast komen omdat ik een simpele ziel ben hahahaha

Het is inderdaad jammer dat we geen schokkende updates meer hoeven te verwachten van MS.
Een anders zijn er ook andere pdf readers in de store te vinden. Het wordt alleen lastig om een pdf van een site te downloaden, dat lukt soms niet met deze bug.

Verder ben ik het met jou eens, ik heb ook nog geen andere vervanger gevonden, ik volg het Nokia 8 topic hier, maar zie daar ook voldoende issues voorbij komen. En de camera doet mij twijfelen. Voorlopig kan ik nog alles met mijn Lumia, pas geleden mijn Nefit verkocht, en een tado afgeschaft, werkt ook prima op mijn Lumia, nu nog slimme thermische knoppen aanschaffen, dan is dat ook compleet. De thermostaat was het enigste die ik niet kon bedienen.

• coenox
Zoals ik al eerder aangaf: ik ben overgestapt op een iPhone maar gebruik een Lumia (ik heb nog een 640 XL en een 830) als mediaspeler. Soms zou ik die ook wel als telefoon bij me willen hebben, en de iPhone thuis willen laten. Ik ben er een beetje uit, maar klopt het dat:

- De Netflix applicatie niet het downloaden van series als optie heeft (zoals bij iOS en android)? Is er een andere manier, bv via de browser?
- De KOBO app niet de mogelijkheid heeft om KOBO plus boeken te lezen
- ING bankieren niet meer mogelijk is?

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-05 12:38
quote:
coenox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:12:
ING gaat prima via de app

• coenox
quote:
Ik dacht dat die gestopt was, kon hem laatst niet vinden in de store. Heb ik slecht gezocht?

• robkrekel
quote:
coenox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Ik dacht dat die gestopt was, kon hem laatst niet vinden in de store. Heb ik slecht gezocht?
Zoek even naar ING Bankieren, dan zou je hem moeten vinden. Tenminste, ik op mijn 950xl wel.

• coenox
quote:
robkrekel schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:10:
[...]
Zoek even naar ING Bankieren, dan zou je hem moeten vinden. Tenminste, ik op mijn 950xl wel.
OK. Dank. Ga vanavond even kijken.
quote:
coenox schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:12:
Zoals ik al eerder aangaf: ik ben overgestapt op een iPhone maar gebruik een Lumia (ik heb nog een 640 XL en een 830) als mediaspeler. Soms zou ik die ook wel als telefoon bij me willen hebben, en de iPhone thuis willen laten. Ik ben er een beetje uit, maar klopt het dat:

- De Netflix applicatie niet het downloaden van series als optie heeft (zoals bij iOS en android)? Is er een andere manier, bv via de browser?
- De KOBO app niet de mogelijkheid heeft om KOBO plus boeken te lezen
Ik heb geen Kobo abonnement dus kan zelf niets controleren, maar de bestaande Kobo app is UWP en de meest recente recensies geven niet aan dat de app onvoldoende zou zijn op ons impopulaire platform ;)

Netflix download is er nooit gekomen voor Windows Mobiele gebruikers (WP8/W10M), en dat gaat ook niet meer gebeuren gezien support voor dit platform. Vanwege DRM gaat het via een browser sessie ook niet lukken. Het is wat het is.

Aanvulling: ING app is voldoende maar is zeker niet te vergelijken v.w.b. mogelijkheden met de app beschikbaar voor iOS of Android.

hardware-lover wijzigde deze reactie 21-02-2018 14:48 (5%)

• coenox
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb geen Kobo abonnement dus kan zelf niets controleren, maar de bestaande Kobo app is UWP en de meest recente recensies geven niet aan dat de app onvoldoende zou zijn op ons impopulaire platform ;)

Netflix download is er nooit gekomen voor Windows Mobiele gebruikers (WP8/W10M), en dat gaat ook niet meer gebeuren gezien support voor dit platform. Vanwege DRM gaat het via een browser sessie ook niet lukken. Het is wat het is.

Aanvulling: ING app is voldoende maar is zeker niet te vergelijken v.w.b. mogelijkheden met de app beschikbaar voor iOS of Android.
Kobo app werkt prima, maar helaas zonder Kobo Plus. ING app heb ik inmiddels gevonden.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

Voor hen die Spotify gebruiken; na de update werkte dat niet meer, zelfs niet na een reset (ik gebruik de Lumia 640 LTE nu als MP3/Spotify speler op het werk). Volledige reset, Spotify installeren, app wilde niet opstarten.

Wat werkte is via de Edge browser online te gaan naar de Spotify site, daar in te loggen en wat af te spelen, en daarna wilde de app wel gewoon starten en muziek afspelen. Jammer dat de Spotify app zo slecht is, maar dat is'ie ook op Android.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• robkrekel
Hier nergens last van op 950XL

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-05 14:02

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
gambieter schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:38:
Voor hen die Spotify gebruiken; na de update werkte dat niet meer, zelfs niet na een reset (ik gebruik de Lumia 640 LTE nu als MP3/Spotify speler op het werk). Volledige reset, Spotify installeren, app wilde niet opstarten.

Wat werkte is via de Edge browser online te gaan naar de Spotify site, daar in te loggen en wat af te spelen, en daarna wilde de app wel gewoon starten en muziek afspelen. Jammer dat de Spotify app zo slecht is, maar dat is'ie ook op Android.
Ik gebruik Spotify niet op m'n Lumia, alleen op m'n android (in tegenstelling tot wat hierboven genoemd wordt, is mijn Android mijn muziekspeler :D) Maar daar is hij inderdaad ook slecht, vaak niet goed willen opstarten, ineens ophouden met spelen...
quote:
ardvark99 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 19:20:
[...]
Verder ben ik het met jou eens, ik heb ook nog geen andere vervanger gevonden, ik volg het Nokia 8 topic hier, maar zie daar ook voldoende issues voorbij komen. En de camera doet mij twijfelen. Voorlopig kan ik nog alles met mijn Lumia, pas geleden mijn Nefit verkocht, en een tado afgeschaft, werkt ook prima op mijn Lumia, nu nog slimme thermische knoppen aanschaffen, dan is dat ook compleet. De thermostaat was het enigste die ik niet kon bedienen.
Er is nog geen enkele telefoon die heeft wat mijn Lumia 950XL heeft: geen afgeronde randen, Qi draadloos laden en OLED scherm. En een fantastische camera. Heb ook naar die Nokia 8 gekeken, maar die tikt heel veel boxjes niet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Nathan80
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12-04 20:15
Iemand ook problemen met het kunnen lezen van PDF bestanden via Edge?? Krijg via mijn werk weleens pdf bestanden en normaal kan ik ze altijd bekijken en lezen maar sinds deze week krijg ik de melding dat het niet mogelijk is via edge. Krijg dan dat de MS-appx-web de pagina niet kan laden. Weet iemand waar dit probleem verholpen kan worden. Normale pdf bestanden kan ik wel lezen via een willekeurige pdf app. Maar de webversies dus niet meer.

• coenox
quote:
Nathan80 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:16:
Iemand ook problemen met het kunnen lezen van PDF bestanden via Edge?? Krijg via mijn werk weleens pdf bestanden en normaal kan ik ze altijd bekijken en lezen maar sinds deze week krijg ik de melding dat het niet mogelijk is via edge. Krijg dan dat de MS-appx-web de pagina niet kan laden. Weet iemand waar dit probleem verholpen kan worden. Normale pdf bestanden kan ik wel lezen via een willekeurige pdf app. Maar de webversies dus niet meer.
Is hier al eerder gemeld. Zie http://allaboutwindowsphone.com/features/item/22787_PDF1.php

• Nathan80
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12-04 20:15
Ok bedankt voor je reactie en link. Had er nog niks van gelezen via het internet.
Hallo allemaal, zijn jullie er nog?

O-O
We zijn er nog alle twee ;)

quote:
deathgrunt schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:16:

O-O
Ja hoor, waarom zou ik weg zijn?

• Amadeus1966
Life and kicking :)
Vreemd.
Na de update van Win geen pdf meer in edge was inmiddels al een bekend verschijnsel.
Doch, zat vanavond even op de lumia van mijn betere helft te klooien en wat schetst mijn verbazing.
Zij kan ondanks de update wel gewoon pdf bestanden openen vanuit edge.

Leven is niet eerlijk......

• Punkrocker
quote:

O-O
Ja maar....

Mijn (jouw) Tweakers 10 app doetet nog hoor op mijn L640.
Gebruik hem nog zeer regelmatig.

• St00mwals
  • Laatst online: 08:52
quote:

O-O
Zekers te weten!!! :Y

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
O-O
Zolang mijn 735 het doet en acceptabel presteert blijf ik wel. En zolang er geen fatsoenlijk alternatief op Android is, is de behoefte ook niet zo groot: compact, amoled, draadloos laden & betaalbaar is een moeilijke combi kennelijk.

Overigens kun je met URLTile ook vrij gemakkelijk een eigen tile maken, zie mijn desktop:

Tweakers, 3fm, NRC, MinderGas, Rabobank en RSS reader zijn allemaal links naar web pages.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind het alleeen jammer dat Ziggo app het nu ook niet meer doet en de webversie (go) je dus flash moet hebben. Dat is er weer eentje minder die helemaal niet meer te gebruiken is (rabo via web).

• Koepert
Is dat allemaal specifiek 735? Want zowel de Ziggo App als Rabobank via web, werken hier echt prima.. Toegegeven, geen heavy user voor Rabo

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Koepert schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:44:
Is dat allemaal specifiek 735? Want zowel de Ziggo App als Rabobank via web, werken hier echt prima.. Toegegeven, geen heavy user voor Rabo
Mijne start, meteen weer afgesloten, de Ziggo Go app, niet de normale Ziggo app.

• Koepert
quote:
SinergyX schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Mijne start, meteen weer afgesloten, de Ziggo Go app, niet de normale Ziggo app.
Ziggo GO werkt nog prima hier, zelfs live tv kijken start daadwerkelijk.

Overigens, de Tweakers App van DG werkt ook.. of moet ik dat juist niet melden nu :')

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Koepert schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Ziggo GO werkt nog prima hier, zelfs live tv kijken start daadwerkelijk.

Overigens, de Tweakers App van DG werkt ook.. of moet ik dat juist niet melden nu :')
Toch maar eens reset gaan doen dan, eerst m'n wachtwoord van Enpass maar eens zoeken :P

quote:
P_Tingen schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Zolang mijn 735 het doet en acceptabel presteert blijf ik wel. En zolang er geen fatsoenlijk alternatief op Android is, is de behoefte ook niet zo groot: compact, amoled, draadloos laden & betaalbaar is een moeilijke combi kennelijk.
Dan hebben we het nog niet over de afwezigheid van 3,5 audio jack, die verrekte Edge schermen, glazen achterkant etc. Of de camera is het weer net niet. Er zijn of komen leuke toestellen, maar er is altijd wel iets wat mij dan weer niet bevalt. Ik wil best 500-700¤ betalen voor een toestel, maar dan moet ie wel alles hebben.
quote:
[...]

Ik heb ook geen problemen met de Ziggo go app.

quote:
[...]
@SinergyX Wat is de normale Ziggo app voor mobile? Er is de Ziggo Go app en de Ziggo Sport Totaal app. Eerste doet het prima, laatste crasht bij opstarten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
[...]

Vergeet de shutter-button niet.

Volgens mij is de enige fabrikant waar je nog echte half-press shutters gaat vinden Sony, maarja, die zijn duur, de skin is niet best en de huidige lichting Sony's zijn nogal breekbaar zo lijkt het. De nieuwe lijken wel steviger te worden dankzij de terugkeer naar kunststof.

Mijn Lumia 950 doet ook nog gewoon mee, accu doet het opeens weer beter, misschien dankzij de update van iets van een week terug, en ik heb gewoon nog geen reden om te switchen.

Mijn pa heeft wel zijn Lumia 640 aan de wilgen gehangen, en een pricewatch: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart gescoord. Moet zeggen dat de kale Android 8 prima werkt, totdat je daadwerkelijk apps op je homescreen plaatst, want dan is het binnen no-time gewoon een zooitje van icoontjes, Windows XP style :/ En ja, de apps, zelfs iets simpels als de NOS-app zien er vaak beter uit, en zijn uitgebreider, maar ik heb ook alweer genoeg dingen ontdekt waar ik bij daily-gebruik waarschijnlijk knettergek wordt.

Nope, geef mij mijn funky blauwe Lumia maar, ik wacht wel op Andromeda :+

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-05 14:02

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
[...]

quote:
ardvark99 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:25:
[...]

Dan hebben we het nog niet over de afwezigheid van 3,5 audio jack, die verrekte Edge schermen, glazen achterkant etc. Of de camera is het weer net niet. Er zijn of komen leuke toestellen, maar er is altijd wel iets wat mij dan weer niet bevalt. Ik wil best 500-700¤ betalen voor een toestel, maar dan moet ie wel alles hebben.
quote:
RobinHood schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 00:30:
[...]

Vergeet de shutter-button niet.
En mogelijkheid tot externe opslag...

Allemaal dingen die ik ook wel en niet wil hebben in een telefoon. Het is toch triest dat een telefoon uit 2015 dat allemaal wel heeft, maar telefoons uit 2018 allemaal wel iets missen.

Gisteren nog, wilde een foto maken, buiten. Dus handschoenen aan.. Ontgrendelen met iris scanner, daarna de camera starten met een fysieke knop en ook de foto kunnen maken met fysieke knop. Heb mijn handschoenen niet uit hoeven doen!

Maar ik denk dat ik na meer dan 2 jaar toch eens een factory reset moet doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Als ik naar mijn eisen kijk (compact, amoled, draadloos laden, 3,5mm jack, fatsoenlijke camera en betaalbaar) komt zo ongeveer alleen de Galaxy S7 in de buurt. Die heeft alleen als nadelen dat hij geen usb-c aansluiting heeft, nog niet erg goedkoop is en al wat ouder begint te worden.

Andere kandidaat is de Sony Xperia Compact, maar die heeft dan weer geen Amoled en geen draadloos laden.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 van de zaken waar ik zelf achterkwam met mijn Nokia 5, OneDrive werkt niet direct met fotoalbum. Ergens enigszins logisch, ander ecosysteem, maar nu weekje of 4 mee gewerkt en wordt langzaam een dealbreaker. Lumia zie ik in m'n foto album direct alles, WA, screenshots (PC en mobiel), foto's, foto's gemaakt op ander toestel (met OneDrive), maar bij Android zie je dit enkel bij OneDrive en niet via foto's app zelf.

Nu zouden er wel weer alternatieve foto-apps zijn waar het wel 'soort van' werkt, maar die werken dus niet als je bv vanuit WA of Skype een foto wil delen, dan pakt hij blijkbaar altijd de standaard foto-app van Android.

Dit weekend maar even wat backups gaan doen en factory reset doen, hopelijk lost dat wat problemen op.

Ik heb hier nog een Lumia 930 liggen, met de laatste officiële build 15063.909. Nu wil ik deze naar de Fall Creators Update brengen (15254.248). Ik heb al het een en ander geprobeerd via verschillende sites op internet, o.a. met de Interop Tools om de registry aan te passen. (https://www.windowslatest...ile-fall-creators-update/)

Dat aanpassen gaat prima, alleen wordt het niet permanent opgeslagen, en springen de instellingen weer terug. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Maar is dit iemand al gelukt op een niet ondersteund toestel?

ardvark99 wijzigde deze reactie 02-03-2018 16:13 (9%)

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
ardvark99 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:01:
Ik heb hier nog een Lumia 930 liggen, met de laatste officiële build 15063.909. Nu wil ik deze naar de Fall Creators Build brengen (15254.248). Ik heb al het een en ander geprobeerd via verschillende sites op internet, o.a. met de Interop Tools om de registry aan te passen. Dat aanpassen gaat prima, alleen wordt het niet permanent opgeslagen, en springen de instellingen weer terug. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Maar is dit iemand al gelukt op een niet ondersteund toestel?
De 930 van mijn vrouw zit op de meest recente versie. Ik heb dat indertijd gedaan door lid te worden van de insiders fast ring. Ik weet niet zeker of het nu nog werkt, maar je hoefde alleen maar te switchen naar de fast ring (misschien een keer opnieuw opstarten) en dan kon je er weer uitgaan. Vervolgens kreeg je de nieuwste versie. Volgens AAWP is dat nu niet meer mogelijk

quote:
P_Tingen schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:13:
[...]

De 930 van mijn vrouw zit op de meest recente versie. Ik heb dat indertijd gedaan door lid te worden van de insiders fast ring. Ik weet niet zeker of het nu nog werkt, maar je hoefde alleen maar te switchen naar de fast ring (misschien een keer opnieuw opstarten) en dan kon je er weer uitgaan. Vervolgens kreeg je de nieuwste versie. Volgens AAWP is dat nu niet meer mogelijk
Daar stond mij ook al iets van bij, de fastring heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik niets hogers op binnen. Of het is 14393 die het laatste officiële build is voor de 930, en 15063 via fastring het hoogst mogelijke.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 00:14:
[...]

@SinergyX Wat is de normale Ziggo app voor mobile? Er is de Ziggo Go app en de Ziggo Sport Totaal app. Eerste doet het prima, laatste crasht bij opstarten.
Sorry, bedoel met 'normale' de Sport Totaal, daarmee kan je afaik enkel met Ziggo accounts inloggen. De Go is ook voor de non-ziggo's. Sport Totaal werkt hier wel (maar kan niet inloggen), Go crashed direct bij opstarten.

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:36:
[...]
Sorry, bedoel met 'normale' de Sport Totaal, daarmee kan je afaik enkel met Ziggo accounts inloggen. De Go is ook voor de non-ziggo's. Sport Totaal werkt hier wel (maar kan niet inloggen), Go crashed direct bij opstarten.
@SinergyX zou het kunnen zijn dat jij die twee met elkaar verwart? De GO app is voor Ziggo abonnees, de Sport app is algemeen bedoelt, dus ook voor niet Ziggo abonnees.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:49:
[...]

@SinergyX zou het kunnen zijn dat jij die twee met elkaar verwart? De GO app is voor Ziggo abonnees, de Sport app is algemeen bedoelt, dus ook voor niet Ziggo abonnees.
Volgens mij is echt toch andersom, accu is nu leeg dus kan het niet checken (Skype trok weer even 80% in 6 uur weg). Bij Go heb je emailadres als inlog, bij Sport Totaal is het gebruikersnaam (van ziggo, caiway, KPN etc).

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:56:
[...]
Volgens mij is echt toch andersom, accu is nu leeg dus kan het niet checken (Skype trok weer even 80% in 6 uur weg). Bij Go heb je emailadres als inlog, bij Sport Totaal is het gebruikersnaam (van ziggo, caiway, KPN etc).
@SinergyX waarmee je idd bevestigd wat ik al vermoede ;) Sport Totaal is er ook voor niet Ziggo abonnees. Ziggo Go is voor Ziggo abonnees, het staat ook bij de app info vermeld in de Store.

Via Go kunnen ook alle Ziggo Sport kanalen bekeken worden maar alleen als je daar ook een abonnement op hebt (buiten die ene Ziggo Sport zender die voor alle Ziggo abonnees beschikbaar is).

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:02:
[...]

@SinergyX waarmee je idd bevestigd wat ik al vermoede ;) Sport Totaal is er ook voor niet Ziggo abonnees. Ziggo Go is voor abonnees, het staat ook bij de app info vermeld in de Store.

Via Go kunnen ook alle Ziggo Sport kanalen bekeken worden maar alleen als je daar ook een abonnement op hebt (buiten die ene Ziggo Sport zender die voor alle Ziggo abonnees beschikbaar is).
Ik zal het straks nog even moeten nakijken dat ik ze toch door elkaar haal, maar komt er simpel op neer dat de gene die ik kan gebruiken dus crashed, en de ander ik niet kan inloggen :P

Klopt. Ziggo Sport Totaal app crasht bij starten, daar is nog geen oplossing voor.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:08:
Klopt. Ziggo Sport Totaal app crasht bij starten, daar is nog geen oplossing voor.
Net even genoeg sap gevonden om aan te slingeren, je hebt gelijk, ik haal die 2 dus compleet door elkaar.

Blijft dan jammer dat Edge ook niet werkt met de webversie (trouwens ook niet op de XBO), dus met oog op komend F1 seizoen toch nog even kijken wat m'n opties zijn.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*