Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 21:25
Patch-Tuesday: w10m update is gestart punctueel om 19:00 uur

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, defibrillator builds als we de berichtgeving ter harte nemen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:08:
Yep, defibrillator builds als we de berichtgeving ter harte nemen ;)
verklaar je nader svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het "nieuws" is op zoveel plaatsen gebracht, ook op onze frontpage natuurlijk; nieuws: Microsoft: hardware en features voor Windows 10 Mobile hebben 'niet d...

Als vliegen op stroop wordt er gereageerd bij ieder bericht over het einde van Windows Mobile, al vraag je je af, waarom eigenlijk? Echt nieuws is het niet werkelijk, maar mogelijk wel voor die groep die verder van Windows Mobile af staat dan de daadwerkelijke gebruikers?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Het "nieuws" is op zoveel plaatsen gebracht, ook op onze frontpage natuurlijk; nieuws: Microsoft: hardware en features voor Windows 10 Mobile hebben 'niet d...

Als vliegen op stroop wordt er gereageerd bij ieder bericht over het einde van Windows Mobile, al vraag je je af waarom eigenlijk? Echt nieuws is het niet werkelijk, maar mogelijk wel voor die groep die verder van Windows Mobile afstaat dan de daadwerkelijke gebruikers?
ik houd me hier maar aan vast: http://allaboutwindowspho...witter_storm_Windows_.php
als dit een beetje waar is kan ik nog minstens 1 1/2 jaar met mijn L950 doen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:40:
[...]
Ik houd me hier maar aan vast: http://allaboutwindowspho...witter_storm_Windows_.php
als dit een beetje waar is kan ik nog minstens 1 1/2 jaar met mijn L950 doen
De support-datums zijn terug te vinden bij Microsoft zelf, en ik heb dat ook meermaals kenbaar gemaakt als het weer eens ter sprake kwam, maar schijnbaar is men daar dan niet niet zo in geïnteresseerd. De doodsteek van een actief W10M gebruik zal ook niet in het OS support zitten ben ik bang, maar in de werking van de apps die belangrijk zijn voor de gebruiker. Als ze alles laten werken wat op dit moment werkt, dan zal ik nog lang die fijne Microsoft Lumia met me rondzeulen, wat er ook van gezegd of gevonden wordt door een ander ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
interessant:

http://allaboutwindowspho...umias_acquire_product.php

edit: Heb dit gedaan op mijn Lumia 930, die op insider draaide, en deze heeft nu exact dezelfde production build als mijn Lumia 950.

[ Voor 40% gewijzigd door kruila op 11-10-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Mooi, ik baalde al dat ik geen updates meer kreeg (loopt niet meer gelijk met PC production) voor mijn NOKIA 735 :( , maar als ik het goed begrijp, door dat ik op de insiders release preview zit en al CU heb kan ik door hem nu terug op productie te zetten weer gewoon meedoen, mooi!

Maar, maar . Hoe maak ik een backup van mijn telefoon in deze staat? In het verleden al eens de pech gehad dat een update niet goed ging, de bekende IoT verzie die fout ging, daar door moest ik middels WDRT weer terug en op nieuw beginnen, dat was een erg frustrerende route , door steeds updates te downloaden instaleren en weer update te zoeken, met tussen door ook nog eens van ring wisselen. Ik ben erg bang als dit weer gebeurt dat ik dan strand op AU en niet meer naar CU kan. Ik verbaas me dan ook waarom je niet net als de PC direkt de laatste versie op kan halen. En waarom er geen mogelijkheid bestaan om een image van de huidige toestand te maken en die middels WDRT weer terug te zetten :(

Er ligt al een Android op reserve klaar (S5 mini) :( maar het Google + Samsung gehalte wat je er niet af krijgt houd me nog tegen

Maar ik blijf verbaast dat dit oude ding nog zo goed mee komt !

[Edit] inmiddels weer uit de insiders ring :9 , nu nog durf hebben om naar updates te zoeken, iemand nog een idee om deze build ergens op te slaan ( en dan bedoel ik geen backup van de data )

[Edit2] toch maar een BU gemaakt, download is binnen, nu aan het installeren, fingers crossed O-)

[ Voor 21% gewijzigd door shiptronic op 11-10-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:39:
[Edit2] toch maar een BU gemaakt, download is binnen, nu aan het installeren, fingers crossed O-)
Hier de update gedaan op een 735 en geen centje pijn :)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Voor de nieuwe mensen op de Creators build, er zit nog altijd een bug in Edge.
Graag upvoten in de feedback hub of de Edge issue tracker, meer informatie hier.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
P_Tingen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:59:
[...]

Hier de update gedaan op een 735 en geen centje pijn :)
Draait hier ook als een zonnetje, Insider preview is er nog wel , maar na het kiezen van "Aan de slag" krijg ik de melding : Er is iets mis gegaan :)

Voorlopig wacht ik nog even af, in het verleden zijn ze al een paar keer bij gedraaid, waardoor ik nog steeds up to date ben, de normale builds zullen gewoon binnen blijven komen, dus houd het nog wel vol tot de surface phone mobile er is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
kruila schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:58:
interessant:

http://allaboutwindowspho...umias_acquire_product.php

edit: Heb dit gedaan op mijn Lumia 930, die op insider draaide, en deze heeft nu exact dezelfde production build als mijn Lumia 950.
Maar het blijft apart dat ze eerst niet de 930 etc ondersteunde ivm met veel problemen. Maar nu krijgt het zelfs nog meer dan oorspronkelijk afgesproken. Dus al met al was de 1e reden waarschijnlijk ook een leugen en hebben we nu geluk dat WM10 op een laag pitje staat waardoor oudere toestellen gewoon weer meeliften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Fijn dan. Mijn Lumia 532 kan na de update geen third party apps meer opstarten. Op de eigen apps na crasht alles onmiddellijk terug naar het startscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Wee Man schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:28:
Fijn dan. Mijn Lumia 532 kan na de update geen third party apps meer opstarten. Op de eigen apps na crasht alles onmiddellijk terug naar het startscherm.
soft reset gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shiptronic
Wee Man schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:28:
Ook al een update van de store gedaan? Nu update moeten veel app's opnieuw geïnitialiseerd worden, duurt soms even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Soft reset gedaan. Geen verschil. Ook geen updates in de store.

Een app verwijderen om vervolgens te herinstalleren werkt ook niet. Store is volhoudend dat de app nog steeds geïnstalleerd is.

Ah, schot in de zaak. Een app verwijderen en opnieuw installeren werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Wee Man op 14-10-2017 12:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Een week met Android gewerkt. Windows Launcher, andere Windows apps. Vandaag weer de 930 aangezet en wat een verheerlijking. Android werkt allemaal wel, maar WM10 werkt zoveel fijner. Mis eigenlijk alleen de KNVB app op WM10, moet ik daar maar een workaround voor verzinnen.
Ik ga het gewoon tot 2019 uitzingen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Er zullen er altijd een paar die hards over blijven.
En een van hen ben ik.

Eric een 930 gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
Reken mij daar dan ook maar bij: Lumia 950 XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
richdb schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:00:
Een week met Android gewerkt. Windows Launcher, andere Windows apps. Vandaag weer de 930 aangezet en wat een verheerlijking. Android werkt allemaal wel, maar WM10 werkt zoveel fijner. Mis eigenlijk alleen de KNVB app op WM10, moet ik daar maar een workaround voor verzinnen.
Ik ga het gewoon tot 2019 uitzingen 😉
Blijf, denk ik, ook nog wel een poosje op de Lumia950, heb ik intussen genoeg tijd om rond te kijken naar iets anders (Nokia 8 of 9?) of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Hier nog zo'n die-hard gebruiker.
Liever geen telefoon dan een Android-telefoon. Zelfs al zou ik kunnen wennen aan het OS, ik heb geen zin om een Google-cyborg te worden.
Ik ga door met mijn Lumia 950 te gebruiken tot hij het niet meer doet.
Als er dan geen alternatief is buiten Android of iOS dan wordt het weer een ouderwetsche feature foon vrees ik.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ook hier een volhardende gebruiker 950XL.Is duur genoeg geweest in de aanschaf en mis er weinig aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik sluit ook in de rij aan 8)
2x een 950 en een 950XL in gebruik en blijf dat voorlopig nog wel even doen!
Geniet elke dag op mijn werk nog steeds van het gemak van de HD-500 display dock die ik bij alle drie heb.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
Haha, klinkt een beetje als een AA meeting hier:

"Hallo, mijn naam is Minneyar, en ik ben een 930 gebruiker"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01
Minneyar schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:40:
Haha, klinkt een beetje als een AA meeting hier:

"Hallo, mijn naam is Minneyar, en ik ben een 930 gebruiker"
"...en ik gebruik al 1 jaar, drie maanden, 1 week en 4 dagen geen Android of iOs meer."

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een Lumia 640XL gebruiker. Echter is het zo dat ik er niet echt meer tevreden over ben. Ben zelfs teruggestapt naar Win8.1 omdat W10 gewoon niet werkte en veel bugs bevatte. Zelfs met 8.1 werkt het niet heel fijn. De app-gap wordt steeds groter, traag (als ik whatsapp een foto open, duurt het een seconde of 15 voor ik terug in de chat ben). Daarnaast; de camera heeft zodra het ietsiepietsie donker is buiten, zo goed als geen saturatie meer in de foto (en dan ook echt heel weinig).

Nee. Ik blijf niet bij WP meer. Mijn volgende toestel zal een Android worden. Maar voor het zover is zijn we wel flink wat maandjes verder nog verwacht ik. Even de phone uit de boom kijken.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we er geen opsomtopic van maken wie er allemaal nog WP8.1 / W10M gebruikt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:20:
[mbr]Zullen we er geen opsomtopic van maken wie er allemaal nog WP8.1 / W10M gebruikt?[/mbr]
Waarom niet ? zie het als een hartbeat of draaggolf, als iets dood is verklaart of de algemene opinie is tegen je Mobile OS, waarom moet dat dan nog versterkt worden met dogma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op verzoek van de heer Hardware-Lover...

hardware-lover schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Responsive mailing werkt niet binnen Outlook Mobiel? In grote lijnen is dit toch enkel het "passen" van de mailopmaak binnen het huidige weergave venster?
Helaas niet - maar dat is off-topic.

In het kort;

HTML emails moet je opmaken in HTML 3.0 - zeg maar de standaard uit 1997.

Ze zijn dus nooit responsive bedoeld (zoals een webpage dat wel kan zijn - Tweakers is daar een voorbeeld van), maar daar is wat op bedacht;

99% van je lay-out in een HTML email maak je middels tabellen (css, div, etc... dat kan allemaal niet - omdat je moet werken via de principles van 1997).

Echter veel clients (gmail, outlook web, thunderbird, yahoo, apple mail, you name it...) hebben gewoon bepaald dat tabellen ook onderhevig mogen zijn aan een soort responsive gedrag.

Gevolg? Je codeert je mailings in HTML 3.0 maar kan met quircks and hacks toch HTML 5.0 nabootsen;

Werkt (sinds 15 jaar) in alle systemen, behalve... Outlook Mail op Windows Phone :p

Veel mails ogen op mobiel heel anders dan op je desktop - maar omdat je dat op WP / W10M niet ziet, lijkt het dus hetzelfde (zoals jij zegt; dat het past in de breedte).

In feite kan je de mail echter voor mobiel anders vormgeven dan voor desktop - alleen Microsoft ondersteunt dat niet op W10M.

Overigens weet ik dit, omdat ik voor klanten veel mails maak (codeer) en mijn L950 als test-toestel inzet (naast Litmus.com en nog een zooi Android devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bovenstaande reactie heb ik verplaatst (soort van...) op aanvraag van @hardware-lover

Overigens codeer ik zelf alle html-emails via het framework van Cerberus;

http://tedgoas.github.io/Cerberus/

Een zeer goed, bewezen, framework - dat zowel responsive, statisch als hybride is.

Helaas bakt de mail app van Windows 10 (desktop en mobiel) niets van rich html-emails (om maar te zwijgen over Outlook 2007 die nog de Word (!) html render-engine uit 1997 gebruikt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@b2vjfvj75gjx7 Dank u.

Ik wil het eigenlijk wat helderder krijgen dan het nu voor mij is, en enkel om de reden dat ik nu niet in de gaten heb dat ik blijkbaar iets niet, of niet goed onder ogen krijg, via de mobiele versie van Outlook? Kan ik dit nog via specifieke mailings controleren zodat ik het één op één kan vergelijken met de weergave op een Android toestel? Heb je daar een of meerdere voorbeelden van?

Waarom haal ik het aan? Ik merk nu namelijk nauwelijks onderscheid tussen de ontvangen mails bekeken op beide platformen, maar er zou een duidelijk verschil moeten (of kunnen) zijn als ik het goed begrijp? Bij sommige mailings verwacht ik, zeer waarschijnlijk toch niet bij alles wat wordt aangeleverd?

Vallen de standaard mailings van AH, Domino's, Kassa, enz. bijvoorbeeld ook in de groep die niet goed worden weergegeven in Outlook Mobiel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:28:
@b2vjfvj75gjx7 Dank u.

Vallen de standaard mailings van AH, Domino's, Kassa, enz. bijvoorbeeld ook in de groep die niet goed worden weergegeven in Outlook Mobiel?
Ik ken die mailings niet, maar heb een eigen mailing er bij gepakt...

Bovenaan - de desktop versie (daar zie je alles, tekst, foto, etc...)

In het midden - de responsive versie (overbodige afbeeldingen vallen weg, tekst wordt beter leesbaar op mobiel).

Onderaan - hoe W10M het toont (de desktop-versie, maar dan verkleind, zodat die past in de breedte).

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/9l575e16pp/bar.jpg

Het is en blijft experimenteel met html-mailings, maar het "kan" responsive zijn tegenwoordig - mits je mail-app het ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@b2vjfvj75gjx7 het is me meteen duidelijk nu wat je bedoelt, zo heb ik er nog nooit tegenaan gekeken.

Dat gezegd hebbende, de layout met afbeelding is op de 950 XL door zijn hoge schermresolutie eigenlijk geen probleem v.w.b. leesbaarheid maar als dit ook gebeurt op een toestel met een HD resolutie dan kan ik me voorstellen dat dit niet prettig is (understatement?). Ik heb zelf maar even een eerder ontvangen CoolBlue mail doorgestuurd om het e.e.a. te kunnen vergelijken.

Op desktop en W10M precies zo weergegeven zoals in je voorbeeld (met afbeelding dus), en op een Android 6 mobiel met HD resolutie ook zoals door jou weergegeven (zonder het menneke).

Op een Android 5 tablet (full HD) komt de desktop weergave tevoorschijn, zoals bij de W10 apparaten (Desktop en Mobiel) het geval is. Heeft dit dan met de Android versie of met de resolutie van het scherm te maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:06:
Heeft dit dan met de Android versie of met de resolutie van het scherm te maken?
Het heeft vooral te maken met de manier waarop de code (van de email) is samengesteld ;)

Kort door de bocht kunnen Android / iOS tegenwoordig alles (op het gebied van responsive mailings), mits de code (van de mailing) goed in elkaar steekt.

WP / W10M kan niets (die negeert het responsive gedrag).

En desktop-sites als gMail / Outlook / Yahoo / etc... kunnen ook alles...

Dus als je als html-email-coder je codes op orde hebt, scoor je altijd goed - maar nooit op W10M.

En als je bagger-code aandraagt, scoor je altijd slecht :)

W10M negeert het responsive gedrag volledig, daar komt het op neer (en de rest pakt het wel, mits je het juist aanlevert).
hardware-lover schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:06:
Dat gezegd hebbende, de layout met afbeelding is op de 950 XL door zijn hoge schermresolutie eigenlijk geen probleem v.w.b. leesbaarheid maar als dit ook gebeurd op een toestel met een HD resolutie dan kan ik me voorstellen dat dit niet prettig is (understatement?)
Zelf heb ik een L950 - mooi, groot scherm... maar de mailings zijn totaal onleesbaar / onbruikbaar (font is bij wijze van spreken 5 pixels hoog).

Inzoomen kan wel, maar dan moet je weer per regel van links naar rechts scrollen... niet te doen.

Dus html-emails lees ik niet meer op dat ding, platte-tekst emails gaan wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 18-10-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Erg handig voor als je een hard reset hebt uit gevoerd met WDRT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Tja die had ik hier ook al vermeld, [OTC] Over The Cable updater voor windows , met het idee om hier geen topic's te bevuilen, maar blijkbaar word dat niet erg gewaardeerd door de Mod's :(
Blijkbaar zijn nieuwe Topic;s te kostbaar? , maar misschien toch daar verder over dit onderwerp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Fall Creators update (1709) loopt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:49
kruila schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:49:
Fall Creators update (1709) loopt nu binnen.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik draai al een tijdje als Insider in de fastring, er is sinds de laatste update wel het eea verbeterd, maar ik vind hem eigenlijk nog niet stabiel genoeg.

Dit zijn enige van mijn bevindingen:
  • Batterijverbruik is nog vrij hoog
  • Bluetooth is nog niet stabiel genoeg, met de carkit geeft ie niet altijd de muziek info waar, na een reboot wel
  • Wanneer je op de Windows toets druk, krijg je vaak ...hervatten... te zien, was maanden geleden niet het geval, op een of andere manier is ie ff druk bezig
  • Fitbit ondersteuning is nog niet helemaal af (notificaties werkt prima, maar GPS locatie werkt soms wel, soms niet)
  • Edge heeft af en toe zijn nukken
Verder heeft het weinig zin om in de fastring te blijven, veel nieuws zal er niet meer komen. Behalve enige gefrustreerde tweets van Joe Belfiore is er eigenlijk geen officieel nieuws over W10M door MSFT naar buiten gebracht, zover ik weet. Dat nu de Fall Creators update uitgerold wordt, is ook niet aan de grote klok gehangen. Eens zien hoe lang we het nog gaan volhouden op W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Foto's maken gaat trager, zeker met Whatsapp, een link delen gaat vaak niet want heel dat menu van welke app reageert niet, video's afspelen zorgt voor vasthangers of dat alleen de video na 10min hangt, dropbox is verschrikkelijk traag en upload al niet meer automatisch, browser nieuw tabblad is vaak een soort van desktop modus die nergens op reageert, sluiten en opnieuw openen is enige remedie, toetsenbord wilt wel eens niet opkomen en ook de spellingscontrole werkt voor geen fluit. Spontane reboots, 's nachts wilt ie dat ook wel eens doen.

En ja, ik heb al een hard reset gedaan. Maar zo eeg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Hoop er iets aan verandert met de update.

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 24-10-2017 23:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
ABN AMRO gaf nadat ze met hun app zijn gestopt aan dat je via de mobiele site ook gewoon kunt internetbankieren. Ik probeerde een aantal keer een bedrag over te boeken, maar krijg steeds foutmeldingen. Heb ze via Twitter al op mijn probleem gewezen. Is het iemand weleens gelukt?
(Zie https://twitter.com/lowiesjie/status/922842205970223104 voor de foutmelding die ik krijg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 06:09
Joopieboy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10:
browser nieuw tabblad is vaak een soort van desktop modus die nergens op reageert, sluiten en opnieuw openen is enige remedie
Wil je hiermee bijdragen aan deze issue? https://developer.microso...platform/issues/14062343/

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joopieboy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10:
Foto's maken gaat trager, zeker met Whatsapp, een link delen gaat vaak niet want heel dat menu van welke app reageert niet, video's afspelen zorgt voor vasthangers of dat alleen de video na 10min hangt, dropbox is verschrikkelijk traag en upload al niet meer automatisch, browser nieuw tabblad is vaak een soort van desktop modus die nergens op reageert, sluiten en opnieuw openen is enige remedie, toetsenbord wilt wel eens niet opkomen en ook de spellingscontrole werkt voor geen fluit. Spontane reboots, 's nachts wilt ie dat ook wel eens doen.

En ja, ik heb al een hard reset gedaan. Maar zo eeg als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Hoop er iets aan verandert met de update.
Ergens ben ik dan blij dat de update bij mij al 2 dagen vastzit op 40%, al lijkt die issue met keyboard die soms niet reageert een Edge issue te zijn, vreemd genoeg zit dit ook in Edge op Android.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

2 stuks 950 XL bijgewerkt naar de FCU en dit ging verder probleemloos. Net als bij de desktop-update valt er op het eerste ook weinig nieuws te ontdekken, dus zal het merendeel idd onderhuids plaatsgevonden hebben. Edge gebruik ga ik standaard al zoveel mogelijk uit de weg, indien het mij wordt toegestaan om zelf een browse-actie op te starten.

Voor de werkelijke volhouders voor dit mobiele OS is er voorlopig geen reden om het toestel aan de kant te gooien v.w.b. ondersteuning vanuit Microsoft, met deze laatste officiële update kunnen we tot eind 2019 (and beyound?) vooruit wordt er gezegd. https://www.facebook.com/...lifecycle/622199651207386

Windows 10 Mobile Support Lifecycle

Support for Windows 10 Mobile is almost the same as other editions of Windows 10, but the support duration is slightly longer. Each version of Windows 10 Mobile is supported for around 26 months (2 years and 2 months) from the date of release.

End of support dates for each version of Windows 10 Mobile:

Windows 10 Mobile version 1511 build 10586 / Initial Release: January 9, 2018
Windows 10 Mobile version 1607 build 14393 / Anniversary Update: October 9, 2018
Windows 10 Mobile version 1703 build 15063 / Creators Update: June 11, 2019
Windows 10 Mobile version 1709 build 15254 / Fall Creators Update: December 10, 2019

Lumia Support Lifecycle

Lumia phones are supported for 2 years from the date they are launched. This means they get Feature Updates during those 2 years. Each Feature Update is supported for around 26 months. The last Feature Update that a Lumia phone gets at the end of the 2 years will be supported for around 2 years, so the total support period for a Lumia phone is around 4 years from the date it is launched.

In short, a Lumia phone will get Feature Updates for 2 years and it will get Cumulative Updates for the last Feature Update for 2 more years.

Grootste dreiging blijft het intrekken van apps die voor een gebruiker (of het toestel), van "levens"belang zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowiesjie
lowiesjie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:23:
ABN AMRO gaf nadat ze met hun app zijn gestopt aan dat je via de mobiele site ook gewoon kunt internetbankieren. Ik probeerde een aantal keer een bedrag over te boeken, maar krijg steeds foutmeldingen. Heb ze via Twitter al op mijn probleem gewezen. Is het iemand weleens gelukt?
(Zie https://twitter.com/lowiesjie/status/922842205970223104 voor de foutmelding die ik krijg.)
Terugkoppeling van ABN AMRO gehad. De volgorde in het overzicht van de rekeningen diende te worden aangepast (geen spaarrekening als eerste rekening in het overzicht) en het probleem is hierdoor opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
Net een andere auto gekocht en ik gebruik mijn 950 eigenlijk privé alleen nog maar om te bellen en te WhatsAppen. Daarnaast gebruik ik de 950 voor mijn werk als tweede toestel als ik Dropbox documenten moet raadplegen. Dat 'Kaarten' is ook waardeloos geworden maar mijn nieuwe auto heeft een prima navigatiesysteem. Mooi groot scherm. Veel meer als 'handig om er bij te hebben' is W10M voor mij niet.

Ik zeg: vooruit kijken en niet achteruit. Tis afgelopen met W10M. Was geweldig maar nu volstrekt overbodig geworden.

PS. wel een leuk logo op mijn startscherm van de store. Maar eh .. ik koop al tijden niks meer van Microsoft. Alles waar Microsoft op staat ben ik klaar mee. Aanbiedingen van € 500 korting op Surface Book..... Whatever...rechtstreeks de prullenbak in.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 27-10-2017 11:53 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
GerCor schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:47:
[...]
Ik zeg: vooruit kijken en niet achteruit. Tis afgelopen met W10M. Was geweldig maar nu volstrekt overbodig geworden.
[...]
En waar ga jij tzt naar toe overstappen?
  • Android
  • iOS
  • Een telefoon om mee te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb al een Android van het werk, thuis. Heb ik alle apps op staan die ik leuk vind zoals ABN-AMRO (Bankieren en Wallet). Maar ook Nuon, AH. Zoek nu nog een goeie app voor mijn nieuwe auto.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:24:
[...]

Valt tenminste nog te recyclingen. :F ;w
Hahaha Sorry Ger,
maar dat was verdorie ook een inkoppertje hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Amadeus1966 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:25:
[...]
Hahaha Sorry Ger,
maar dat was verdorie ook een inkoppertje hahaha
Dat is het ook. :+

Ik kan wel tegen een stootje hoor, dus dat mag best. En uh ... ik was destijds superblij met mijn 950 en zo voel ik mij weer met mijn nieuwe auto. Mijn Lumia werkt verder perfect in de auto. En als ik rij dan ga ik natuurlijk niet iets anders doen dan bellen met de 950. Mijn contacten staan netjes in het scherm van de auto, foto's erbij. Bluetooth werkt prima. Maar ja, zoals gezegd .... dat Kaarten is niet meer nodig en dat vind ik toch een hele mooie app.

Eigenlijk ben ik alleen maar kwaad dat Microsoft dit mooie OS op de telefoon dumpt. En ze zullen zich niks aantrekken van hun trouwe gebruikers want de cijfers qua winst en de koers van het aandeel gaan alleen maar hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Aan de andere kant, het is maar een telefoon.
Eigenlijk niet meer dan een overhypt stukje elektronica.
Ik denk dat je meer plezier hebt van je nieuwe koets dan je telefoon.

Zolang die van mij mij nog steeds blijft werken laat ik het voor wat het is.
Tegen de tijd dat het zover is dan oriënteer ik mij wel verder.
Wie weet waar MS dan staat.
Voor hetzelfde geldt geven ze hun geestelijk leidertje weer een rotschop en krijgen ze weer een nieuw licht aan het roer met weer andere plannen met dit o.s.

Btw of topic.
Ik krijg waarschijnlijk ook een andere wagen van het baasje.
Had al gezegt dat ik daar eigenlijk niet zo blij mee was want ik was al blij met deze die ik nu heb, is namelijk de snelste uit onze stal en snelheid is alles....eerder thuis 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Start ik vanmorgen WA op, staan er alleen nog maar telefoonnummers in ipv namen.
Ik naar mijn contactpersonen, alles en iedereen weg 7(8)7
Kijk ik verder, blijk ik ineens op m'n telefoon ook een prioriteiten mailbox te hebben, met mail erin. Wel is mijn agenda ook compleet leeg.
Reboot helpt niet.
Geen (relevante) recente app-updates gehad en er staan er ook geen klaar. In mijn accounts overzicht staat mijn account wel als telefoonaccount, maar niet voor mail enzo. Daar toevoegen: Dit account bestaat hier al... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
St00mwals schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:34:
Start ik vanmorgen WA op, staan er alleen nog maar telefoonnummers in ipv namen.
Ik had gisteravond in een groep ineens allemaal telefoonnummers. Maar in mijn agenda heb ik nu ook de functie zoals op mijn PC: je kunt een categorie toevoegen aan een afspraak. Erg blij mee. Dat heeft wel heel erg lang geduurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FsmAtdr83KUZTwGN6xZAkqio/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 29-10-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Mmm... hier nog geen mogelijkheid voor catagorisering... voor zo ver ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Amadeus1966 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:38:
Aan de andere kant, het is maar een telefoon.
Eigenlijk niet meer dan een overhypt stukje elektronica.
Ik denk dat je meer plezier hebt van je nieuwe koets dan je telefoon.
O, ik gebruik mijn 950 nog steeds vaker dan de Android van het werk hoor. Ik vind Twitter op Android verwarrend. Maar heb de Android omdat ik apps gebruik, en straks ga gebruiken zoals MasMobile en SeqriX, die niet beschikbaar zijn bij W10M.

En ja, ABN-AMRO is verdwenen, dus daarvoor pak ik ook de Android. Betalen via 'Wallet' een paar keer gedaan met Android maar meestal pak ik gewoon mijn betaalpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
GerCor schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:06:
[...]

Ik had gisteravond in een groep ineens allemaal telefoonnummers. Maar in mijn agenda heb ik nu ook de functie zoals op mijn PC: je kunt een categorie toevoegen aan een afspraak. Erg blij mee. Dat heeft wel heel erg lang geduurd.

[afbeelding]
Welke agenda gebruik jij GerCor?

Bij mij wordt kleurtje van tijdstippen in agenda alleen bepaald dor de agenda-keuze (Agenda-Outlook of Agenda van Peter - Microsoft-account)

[ Voor 13% gewijzigd door peerke63 op 29-10-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
peerke63 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Welke agenda gebruik jij GerCor?
De standaardagenda, Outlook dus. Ik zoek even het versienummer er voor je bij: 17.8600.40526.0

Bevat een @live.nl en Exchange account. (werkt alleen bij @live.nl trouwens)

Zoals gezegd, het kon al tijden op de PC, daar gaf ik dan ook een categorie op bij aparte afspraken zoals Rijbewijs ophalen (kleur roze) of andere diensten voor mijn werk die buiten de normale diensten vallen. Die geef ik dan de kleur geel. Zag je wel op de PC, nooit op de 950. En vanmorgen zag ik ineens GEEL, dus dacht: het zal toch niet? Maar toch wel dus, het kan nu ook in mobiel....

Moet ik er wel bij zeggen. Op de PC is het ook wel eens kortstondig verdwenen. Had ik, het was het weer weg en kwam het later weer terug. Dus ja, voor zolang het duurt vrees ik nu. :+

O, misschien weet je het wel maar mocht dat niet zo zijn: ga naar een afspraak en hou die ingedrukt. Dan komt het menu tevoorschijn.

Dus, in het plaatje; alles wat blauw is is mijn @live.nl account. Daar kan ik een categorie aan toekennen. Alles wat rood is is het Exchange account en daar werkt het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 29-10-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke63
Aha... ja ik zie nu de mogelijkheid indien je agenda-item lang "ingedrukt" houdt... dan krijg ik de mogelijkheid tot categoriseren :)

Dank voor de attentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb geprobeerd om via OTC updater mijn lumia 950XL naar de FCU te updaten, alleen krijg ik de melding dat mijn Lumia al up-to-date is. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Tribut3 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:52:
Ik heb geprobeerd om via OTC updater mijn lumia 950XL naar de FCU te updaten, alleen krijg ik de melding dat mijn Lumia al up-to-date is. Waar kan dat aan liggen?
Dat zou ook gewoon zonder OTC updater moeten kunnen, waarschijnlijk draai je de desbetreffende build 15254.1 al.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier ook opeens alleen maar nummers, alle contacten verborgen, prioriteiten inbox (wat ik zie als een tweede junk folder die ik moet controleren, totaal nutteloos)
Gisteravond 23:00 werkte alles nog.

Afgelopen week mijn Lumia 735 geupdate naar 1703, heeft er misschien iets mee te maken. Hoe dan ook, deze missende basisfunctionaliteit ga ik niet lang accepteren. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
Wietsee. schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Dat zou ook gewoon zonder OTC updater moeten kunnen, waarschijnlijk draai je de desbetreffende build 15254.1 al.
Heb versie 15063.674. Dus moet hem nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Tribut3 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Heb versie 15063.674. Dus moet hem nog krijgen.
Wat je dan zou kunnen doen is even omschakelen d.m.v. het insiders programma naar de release preview ring. Na die update kun je je ook weer afmelden van het insiders programma en ontvang je gewoon de cumulatieve updates weer.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
Wietsee. schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Wat je dan zou kunnen doen is even omschakelen d.m.v. het insiders programma naar de release preview ring. Na die update kun je je ook weer afmelden van het insiders programma en ontvang je gewoon de cumulatieve updates weer.
Ja dat zal ik doen, bedankt voor de tip. Wel vreemd. Bij de CU moest ik wachten tot de volgende maandelijkse cumulatieve update voordat ik de CU kreeg. (Lumia 950 XL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:07:
Hier ook opeens alleen maar nummers, alle contacten verborgen, prioriteiten inbox (wat ik zie als een tweede junk folder die ik moet controleren, totaal nutteloos)

Afgelopen week mijn Lumia 735 geupdate naar 1703, heeft er misschien iets mee te maken. Hoe dan ook, deze missende basisfunctionaliteit ga ik niet lang accepteren. :(
Of ik ben het spoor even bijster maar je kunt ook niet meer naar de instellingen van een mail-account. Daar zou je namelijk 'prioriteiten' uit moeten kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die instelling heb ik in ieder geval niet gevonden, en ik heb echt gezocht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:06:
Die instelling heb ik in ieder geval niet gevonden, en ik heb echt gezocht.
Ja, ik ook. Kan het ook niet vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De contactpersonen zijn opeens weer terug. Ik zou zelfs zweren dat nu ook contactpersonen terug zijn die ik verwijderd had, maar dat kan ook echt aan mij liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shiptronic
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:07:

Hier ook een 735 gebruiker op de 1703 build. Geen problemen, contacten zichtbaar, en bij mail ==> instellingen kan ik onder lezen gewoon Postvak met prioriteit aan uitzetten, en die staat uit, ik heb maar 1 postvak in, vind het oor vervelend als ik beichten ook nog weer op een andere plek moet checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@shiptronic Yes, daar staat die instelling nu. Stond dat daar nou echt de hele tijd al? :?
Raarrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Dono, maar heb dat standaard uit staan, contact personen is vanaf het begin al een ramp waar staan ze wie ken ik waar bewerken ? geen overzicht, random gekoppelde personen, maar dan zo dat er bv aan mijn schoonzusje 40 willekeurige contacten gekoppeld zijn

Skype heeft er ook een zooitje van gemaakt met SMS-relay, maar door op PC en telefoon beide een keer te resetten, en met moeite pc, latop , tetefoon opnieuw een code gekoppeld lijkt dat nu goed te gaan, SMS en skype staat nu door elkaar op 1 tijdlijn van een persoon, dat is wel nettjes/handig, jammer genoeg staat Whatsapp er niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:06:
De contactpersonen zijn opeens weer terug. Ik zou zelfs zweren dat nu ook contactpersonen terug zijn die ik verwijderd had, maar dat kan ook echt aan mij liggen.
Same here, net als mijn agenda's en bijbehorende afspraken!
Idd verwijderde contactpersonen zijn terug, maar nieuwe niet verdwenen. Weer een typische vage bende van Microsoft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Je verwacht het niet maar met veel pijn en moeite heeft de bug eindelijk de status 'confirmed'. Wat een ontwikkelaars zitten daar :F . Maar wie weet wordt deze bug nog wel verholpen voordat ik overstap :P .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:01:
[...]
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik draai al een tijdje als Insider in de fastring, er is sinds de laatste update wel het eea verbeterd, maar ik vind hem eigenlijk nog niet stabiel genoeg.

Dit zijn enige van mijn bevindingen:
  • Batterijverbruik is nog vrij hoog
  • Bluetooth is nog niet stabiel genoeg, met de carkit geeft ie niet altijd de muziek info waar, na een reboot wel
  • Wanneer je op de Windows toets druk, krijg je vaak ...hervatten... te zien, was maanden geleden niet het geval, op een of andere manier is ie ff druk bezig
  • Fitbit ondersteuning is nog niet helemaal af (notificaties werkt prima, maar GPS locatie werkt soms wel, soms niet)
  • Edge heeft af en toe zijn nukken
Verder heeft het weinig zin om in de fastring te blijven, veel nieuws zal er niet meer komen. Behalve enige gefrustreerde tweets van Joe Belfiore is er eigenlijk geen officieel nieuws over W10M door MSFT naar buiten gebracht, zover ik weet. Dat nu de Fall Creators update uitgerold wordt, is ook niet aan de grote klok gehangen. Eens zien hoe lang we het nog gaan volhouden op W10M.
V.w.b. die eerste opmerking, de "reserve" 950 XL heeft nu bijna 7 dagen in actieve standby gelegen na installeren update en laden naar 100%. Heb hem net bij 11% weer aan de lader gehangen. Actieve standby, als zijnde wifi en standaard achtergrond taken, actief. Zeg maar zo'n 160 uur na installatie FCU.

Op mijn actieve toestel komt het geheel allemaal nog wat vlotter over dan voor de update en ben ik, tot nu toe, nog niets "vervelends" tegengekomen. Hoewel inmiddels door Tweakers.net in het verdomhoekje gestopt, is mijn Lumia een stuk prettiger bij gebruik dan menig Android hier in huis. Ik denk ook niet dat ik bij het terzijde leggen van mijn Lumia(s) definitief in zal stappen op (high end) Android, dan maar wat dieper in de beurs en aansluiten bij de eerstvolgende minderheidsgroep op het mobiele platform.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 12-09 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

We hebben weer progressie in de update, na kleine week vast te zitten op 40% downloaden, begon hij gisteren weer opnieuw. Nu alweer bijna 2 dagen vast op 1% :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://windowsreport.com/microsoft-people-app-sync-issues/

Geweldig.. Dit heb ik dus ook. Gisteravond stonden al mijn contacten nog in mijn telefoon en vanochtend niks meer. Ondertussen al 1,5uur aan het synchroniseren en er staan "al" 10 contacten in.

[edit]
30min later en alle contacten staan er weer in 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-11-2017 09:12 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
FlipFluitketel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:39:
http://windowsreport.com/microsoft-people-app-sync-issues/

Geweldig.. Dit heb ik dus ook. Gisteravond stonden al mijn contacten nog in mijn telefoon en vanochtend niks meer. Ondertussen al 1,5uur aan het synchroniseren en er staan "al" 10 contacten in.

[edit]
30min later en alle contacten staan er weer in 8)7
Check voor de grap eens welke contacten dit zijn.
Bij mij staan er contacten tussen die een maand of wat geleden verwijderd zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Wietsee. schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Je verwacht het niet maar met veel pijn en moeite heeft de bug eindelijk de status 'confirmed'. Wat een ontwikkelaars zitten daar :F . Maar wie weet wordt deze bug nog wel verholpen voordat ik overstap :P .
Pffff, zou er bijna een halleluja uit willen gooien. Na het door jou geposte YouTube filmpje konden ze het ook niet meer ontkennen natuurlijk. Maar goed, nu nog afwachten hoe lang het duurt voor het gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
lowiesjie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:17:
[...]

Pffff, zou er bijna een halleluja uit willen gooien. Na het door jou geposte YouTube filmpje konden ze het ook niet meer ontkennen natuurlijk. Maar goed, nu nog afwachten hoe lang het duurt voor het gefixt wordt.
Was wel op m'n brakste Engels maargoed :P.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
St00mwals schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:32:
[...]

Check voor de grap eens welke contacten dit zijn.
Bij mij staan er contacten tussen die een maand of wat geleden verwijderd zijn....
Ik heb geen verwijderde contacten :P Maar ze stonden op dat moment nog niet allemaal er in, ik zag (en zie nu nog steeds) in Whatsapp nog wat telefoonnummers staan waar eerst wel de namen bij stonden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FlipFluitketel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:59:
[...]

Ik heb geen verwijderde contacten :P Maar ze stonden op dat moment nog niet allemaal er in, ik zag (en zie nu nog steeds) in Whatsapp nog wat telefoonnummers staan waar eerst wel de namen bij stonden.
Ik had in een groep opeens alleen telefoonnummers staan i.p.v. namen, hoewel die namen wel voorkomen in die groep bij eerdere reacties. Ik heb er niks mee gedaan en die telefoonnummers zijn nu weer namen. Blijft vreemd maar eigenlijk weet ik wel dat zelf actie ondernemen vaak hetzelfde resultaat heeft als niks doen. Wordt vanzelf opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
GerCor schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:03:
[...]

Ik had in een groep opeens alleen telefoonnummers staan i.p.v. namen, hoewel die namen wel voorkomen in die groep bij eerdere reacties. Ik heb er niks mee gedaan en die telefoonnummers zijn nu weer namen. Blijft vreemd maar eigenlijk weet ik wel dat zelf actie ondernemen vaak hetzelfde resultaat heeft als niks doen. Wordt vanzelf opgelost.
Ik doe er verder ook niks aan (behalve een keer op synchroniseren tikken). Probleem komt bij meer mensen voor en bij sommige is het ook automatisch al weer opgelost dus dan ga ik niet van alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FlipFluitketel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:31:
[...]

Ik doe er verder ook niks aan (behalve een keer op synchroniseren tikken). Probleem komt bij meer mensen voor en bij sommige is het ook automatisch al weer opgelost dus dan ga ik niet van alles proberen.
Ik zie het nu pas: FlipFluitketel _O- _O- _O- (ik moest even lachen), echt grappige naam. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hehe, dagen lopen klikken op updates zoeken en ja hoor, gisteravond eindelijk de Fall Creators Update op mijn 950 kunnen binnenhengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Vanochtend na checken ook bij mij de FCU binnen, Lumia 650. Weinig nieuws onder de zon zo te zien, maar dat wisten wij al natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Zeer irritant. Mijn outlook account is volledig weg uit de peoples app. De email app van dat account crashed gewoon na openen. Contactpersonen van dat account, weg.

Lees overal dat het meer voorkomt, en bij sommige mensen automatisch weer terug komt. Maar kan nog niet echt iets van een fix/workaround vinden. Hoop maar dat het bij mij ook vanzelf weer terug komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
D-Raven schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:14:
Zeer irritant. Mijn outlook account is volledig weg uit de peoples app. De email app van dat account crashed gewoon na openen. Contactpersonen van dat account, weg.

Lees overal dat het meer voorkomt, en bij sommige mensen automatisch weer terug komt. Maar kan nog niet echt iets van een fix/workaround vinden. Hoop maar dat het bij mij ook vanzelf weer terug komt..
Hier ook gekkigheden met de mailaccounts. Een account dat op manual sync staat zit vrolijk mee te syncen met mijn andere mailaccounts die wel op hourly sync staan. Verder ook geen goede sync met calendar entries op een xchange account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

November update loopt binnen as we speak, dus..... (talking to myself maybe? 😏)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:24:
November update loopt binnen as we speak, dus..... (talking to myself maybe? 😏)
Tja, ik draai nog fast ring, maar bij mij loopt er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
ardvark99 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
[...]

15254.12 is beschikbaar.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
[...]
Tja, dit is het verplaatste Windows 10 Mobile Production topic, dus dan kan het wel kloppen dat jij die update niet ziet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:57:
[...]

Tja, dit is het verplaatste Windows 10 Mobile Production topic, dus dan kan het wel kloppen dat jij die update niet ziet?
Voorlopig is er weinig verschil tussen productie en Insiders, behalve nu dan, Insiders die nu achter loopt. De vraag is natuurlijk: Hoeveel zin heeft het nog om fast (slow) ring te draaien op mobiel? De laatste fast ring is van 17 oktober, die later ook als productie FCU is uitgerold. (https://support.microsoft...-build-15254-1-kb-4049687)

Om nu dus een discussie te gaan beginnen over production of insider heeft weinig zin. Zo druk is het de laatste tijd niet in de W10M topics...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:42:
[...]
Voorlopig is er weinig verschil tussen productie en Insiders, behalve nu dan, Insiders die nu achter loopt. De vraag is natuurlijk: Hoeveel zin heeft het nog om fast (slow) ring te draaien op mobiel? De laatste fast ring is van 17 oktober, die later ook als productie FCU is uitgerold. (https://support.microsoft...-build-15254-1-kb-4049687)

Om nu dus een discussie te gaan beginnen over production of insider heeft weinig zin. Zo druk is het de laatste tijd niet in de W10M topics...
Discussie is eigenlijk n.v.t., Insider heeft nog steeds zijn eigen topic zoals in het roze gedeelte te lezen is, en zolang dit het geval is lijkt het mij logisch om ervaringen met beiden gescheiden te bespreken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds een aantal weken hebben mijn vrouw en ik een zeer vervelend probleem met onze agenda's.

De hardware:
• Lumia 735 met build 10.0.14393.1770 (laatste stable)
• Lumia 650 met build 10.0.15254.1

Configuratie:
• 735 heeft één Hotmail account gekoppeld met twee kalenders, waarvan één gedeeld met mijn vrouw
• 650 heeft één Hotmail account gekoppeld met drie kalenders waarvan eentje de mijne is
• Mail & Calendar app is geüpdated naar de laatste versie

Probleem:
Sinds een week of twee worden zowel bij mijn vrouw als bij mij twee accounts getoond in de Calendar app. Beide accounts schijnen dezelfde kalenders te bevatten.

De eerste account heet Hotmail en de tweede heet Microsoft Account.

Het interessante is dat wanneer we iets toevoegen in de Microsoft Account het niet meer gesynchroniseerd wordt naar de andere kalender. Bovendien schijnt het ook niet meer te verschijnen wanneer ik online inlog op mijn account. Sterker nog, de items onder de Hotmail account synchroniseren ook niet meer.

Verwijderen en terug toevoegen van het account schijnt niets op te lossen.

De dubbele kalenders zijn ook nergens zichtbaar online, enkel op de telefoons.

Kent iemand dit probleem en vooral de oplossing? Op deze manier is de kalender knap waardeloos :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:17:
Sinds een aantal weken hebben mijn vrouw en ik een zeer vervelend probleem met onze agenda's.

De hardware:
• Lumia 735 met build 10.0.14393.1770 (laatste stable)
• Lumia 650 met build 10.0.15254.1

Configuratie:
• 735 heeft één Hotmail account gekoppeld met twee kalenders, waarvan één gedeeld met mijn vrouw
• 650 heeft één Hotmail account gekoppeld met drie kalenders waarvan eentje de mijne is
• Mail & Calendar app is geüpdated naar de laatste versie

Probleem:
Sinds een week of twee worden zowel bij mijn vrouw als bij mij twee accounts getoond in de Calendar app. Beide accounts schijnen dezelfde kalenders te bevatten.

De eerste account heet Hotmail en de tweede heet Microsoft Account.

Het interessante is dat wanneer we iets toevoegen in de Microsoft Account het niet meer gesynchroniseerd wordt naar de andere kalender. Bovendien schijnt het ook niet meer te verschijnen wanneer ik online inlog op mijn account. Sterker nog, de items onder de Hotmail account synchroniseren ook niet meer.

Verwijderen en terug toevoegen van het account schijnt niets op te lossen.

De dubbele kalenders zijn ook nergens zichtbaar online, enkel op de telefoons.

Kent iemand dit probleem en vooral de oplossing? Op deze manier is de kalender knap waardeloos :|
Minder vervelend, maar ik had hetzelfde probleem. Vrouwlief en ik deelden afspraken door elkaar uit te nodigen. Sinds enige tijd kreeg ik haar echter niet uitgenodigd. Ook omdat de afspraken in mijn Microsoft account stonden/gezet werden. Bij het aanmaken van een afspraak heb ik dit gewijzigd in mn @outlook mailadres, sindsdien kan ik haar weer uitnodigen. Dit Microsoft-account lijkt dus echt een lokaal iets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:33
Pfff sinds de laatste update is het bij mij weer eens niet mogelijk om een .pdf uit een e-mail te openen op mijn Lumia 950 XL.
Enige wat er weer in beeld komt is:
.......Een app kiezen en daaronder staat alleen: Dit apparaat of OneDrive.

Reboot maakt niets uit en eventueel Adobe Reader opnieuw installeren ook niet. Weer lekker bezig zo :)
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.