Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Verwijderd
Weet iemand hier wel wat de juiste oplossing is zodat ik mijn toetsenbord gewoon kan downloaden en in het Nederlands heb en kan swypen?
Over welk toestel gaat het hier, welke build heb je nu draaien, en welke taal heb je gekozen direct bij de eerste herstart na de fabrieks-reset? Maar ik denk dat je misschien toch hier moet zijn met je vraag? Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringenVerwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:28:
Na het resetten van m'n Windows 10 Mobile en terugzetten naar fabrieksinstellingen kan ik het Nederlandse toetsenbord niet downloaden. Krijg continue attentie nadat ik zeg 'downloaden'. Ik heb op internet al gezocht en daar werd als oplossing aangedragen eind van vorig jaar dat ik dan me aan moest melden als Insider, maar dit kan niet meer want mijn telefoon wordt niet meer hiervoor ondersteund.
Weet iemand hier wel wat de juiste oplossing is zodat ik mijn toetsenbord gewoon kan downloaden en in het Nederlands heb en kan swypen?
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2017 17:50 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik denk niet hoor dat dat daar thuis hoort bij de Insiders, want mijn toestel wordt daar niet meer voor ondersteund..dus dat heeft geen zin!
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 18:08 ]
Verwijderd
Dat lukt dus niet meer...ik zie bij de lijst voor Insiders op Microsoft dat mijn toestel hiervoor niet meer ondersteund wordt en dat dit niet kan. Ik heb het ook zelf geprobeerd en inderdaad het werkt niet meer helaas. Ook de app voor Insiders al gedownload en geinstalleerd maar dan zegt hij dat dit verplaatst is naar Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Windows Insiders programma...PeaceNlove schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:10:
Zet je telefoon eens op release preview ring van insider. Alle toestellen die initieel wel W10m kregen, maar nu geen Creators Update kunnen die via release preview wel krijgen, en dus via die weg ook updates mbt tot taal.
Ik kan me daar wel aanmelden met een acccount op m'n telefoon als Insider, maar als ik 'aan de slag' doe krijg ik telkens de melding dat ik me moet registreren, terwijl ik dat allang heb gedaan en hier ook een bevestigingsmail van gehad heb. Ook het resetten en terug naar de fabrieksinstellingen lost dat niet op.
Dus dat is geen oplossing.
Of ik doe iets niet goed...vertel me dan hoe ik het wel moet doen misschien doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 18:18 ]
Zet anders even wat screenshots van wat je nu ziet in het insider topic, gaan we daar verder.
Ik heb overigens mijn 1520 een maand na CU nog helemaal opnieuw gedaan, dus 8.1 terug gezet vanaf mijn pc, update naar 10, update naar AU en daarna Insider release preview in en door naar CU
Ik doe helemaal niks met Outlook.com.P_Tingen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:39:
[...]
Maar beheren jullie dan de contactpersonen op meer dan één plaats of alleen via Outlook.com (en op je telefoon uiteraard)?
Ik heb zelf mijn contactpersonen via Google en dat gaat tot nog toe goed (doet afkloppen).
1 Exchange-account van het werk waar zowel ik als de office-manager de contactpersonen beheren en bewerken en privé een Microsoft @live.nl account. En als je dan Skype op je PC en telefoon zet, dan koppel ik in contactpersonen de contactpersonen op mijn telefoon of op mijn PC.
Maar never Outlook.com.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Daarna overgeschakeld op de Lumia 650 met dual-sim, erg handig met vakantie buiten Europa. Heb hem nu ongeveer 1,5 jaar maar doet eigenlijk ook al een half jaar vervelend. Bekende problemen als spontane reboots (die nu lijken verholpen), geen berichtsignalen etc. is het vooral het internet erop wat me enorm irriteert. Zo weigert die te updaten met 4G en zijn sommige apps zoals Rabobank alleen te openen met wifi. Bijkomend is dat zelfs al heeft de wifi een 100x slechter bereik dan 4G, alsnog wil die wifi gebruiken. Ik gooi 1 keer in de maand de wifi aan om updates binnen te halen (want dat werkt ondanks dat ik toestemming heb gegeven niet met 4G), en daar is die met gemak een uurtje of 4 zoet mee ... Foto's naar OneDrive gooien doet die ook maar net als het hem uitkomt, zelf gemaakte foto's meestal nog wel via 4G maar ontvangen foto's uit WE bijvoorbeeld doet die met complete willekeur, ligt er maar net aan wat de stand van de maan is denk ik.
Ook merk ik dat de app support sowieso steeds verder begint achter te lopen, de QR-scanner in de ING app is er niet en ik mis gewoon bepaalde apps die op andere systemen wel aanwezig zijn. En ik heb eerder het idee dat er meer weggaan dan dat er bij komen. Ook is het onmogelijk om de telefoon met een Macbook te verbinden omdat het programma sinds 8.1 lijkt te zijn gestopt en bluetooth niet bepaald werkt. Wat uiteindelijk de druppel is die de emmer doet overlopen is dat ze in een van de laatste updates mijn favoriete geluidje, met de illustere naam 'Alert-05' er uit hebben gesloopt. En ik met geen mogelijkheid dat geluidje kan instellen ondanks dat ik die weer op mijn telefoon heb gezet.
Ergens hebben ze het heel erg verkeerd aangepakt met dit systeem heb ik het idee, eigenlijk is het al misgegaan op het moment dat Microsoft Nokia heeft gekocht. Ik was (en ben) echt fan van de tiles en de eenvoud, maar door het gebrek aan ontwikkeling (en nieuwe telefoons) ga ik toch maar afscheid nemen van het ooit veelbelovende OS.
Nu alleen nog beslissen wat dan het nieuwe OS gaat worden ...
Verwijderd
Nee haha, dat zou ik ook maar niet doen. Vlak na de Creators Update heb ik mijn telefoon ook terug gezet naar Windows 8.1 en dan naar Windows 10 , ik dacht dat dat het wel zou oplossen, maar helaas ik kom nooit verder tot aanmelden met m'n Microsoft account waar ik mij als Insider heb aangemeld, bij aan de slag krijg ik de hele tijd dat ik me moet registreren, terwijl ik allang geregistreerd ben, maar het maar niet lukt om Insider Preview of wat daar ook maar iets mee te maken heeft actief krijg. Op de site van Microsoft zie ik dat de 1520 ook niet hiervoor wordt ondersteund. Ik meld me aan met het Microsoft account waaronder ik mij als Insider heb aangemeld, maar het heeft nooit bij gewerkt en ik krijg het telkens niet aan de praat, dus ik heb dat opgegeven....PeaceNlove schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:40:
Mijn 1520 zit dus wel goed in insider release preview, maar zoals je waarschijnlijk wel zal begrijpen ga ik er niet mee experimenteren om er vervolgens achter te komen dat ik niet terug kan![]()
Zet anders even wat screenshots van wat je nu ziet in het insider topic, gaan we daar verder.
Ik heb overigens mijn 1520 een maand na CU nog helemaal opnieuw gedaan, dus 8.1 terug gezet vanaf mijn pc, update naar 10, update naar AU en daarna Insider release preview in en door naar CU
Maar ja, het enige wat ik wl is gewoon een Nederlands toetsenbord waarmee ik swypen en aangezien hij hem niet wil downloaden....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 18:51 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Helaas dat geldt niet voor mij, ik heb het nu al een x aantal dagen...GerCor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:51:
'Attentie' betekent, dat is tenminste mijn ervaring, dat er ergens tijdelijk iets mis gaat. Vaak de volgende dag alweer opgelost.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 18:54 ]
Ik heb niet het idee dat je het nieuws echt volgt. (is ook niet verplicht hoorLTVDKTW schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:47:
Na 5 jaar begin ik toch een beetje klaar te zijn met WM,
Lang verhaal
Nu alleen nog beslissen wat dan het nieuwe OS gaat worden ...
Telefoonnieuws volg ik niet heel erg nee, ik ga meestal pas rondkijken naar nieuws als ik een nieuwe zoekGerCor schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:02:
[...]
Ik heb niet het idee dat je het nieuws echt volgt. (is ook niet verplicht hoor) Wat jij schrijft weet iedereen, denk ik, al minstens een jaar. Het is inderdaad gewoon 'ruk' aan het worden. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat iemand, als hij een nieuwe telefoon gaat aanschaffen, een Windows telefoon gaat kopen. Ik denk zelf dat ik voor de iPhone ga.
Ik neig nu ook naar een iPhone, puur omdat Android eigenlijk geen alternatief is voor wat ik zoek (gebruiksgemak en goede ondersteuning apps/updates).
Maar ja, met een Macbook en een Playstation was het sowieso al raar dat ik een Windows Phone met Xbox Live had
Ik was aan het wachten totdat Microsoft met een toestel High end toestel zou aankomen.
Geen toestel aangekondigd tijdens Bild wat wel de geruchten waren en ook geen toestel aangekondigd tijdens persconferentie in Juli. Phone S binnenkort?
Wat te doen? Nog beetje aanklooien totdat er nieuw toestel is?
Misschien toch maar de overstap naar een ander OS maken? Android of iOS. De nieuwe Nokia of toch iPhone. Toegang tot veeeeel apps maar tegelijkertijd ook specifieke Windows apps moeten missen.
Dit weekend de HP Elite X3 Bij bol.com voor een gunste prijs van €499,- gekocht. Tot nu toe nog geen spijt.
Ik heb minder het wauw effect wat ik had toen ik de overstap maakte van Lumia 800 naar 1520. Allemaal maar kleine wijzigingen. Ja, iets sneller. Ja, scherper beeld(hogere resolutie) Ja, speaker aan de voorkant. Maar voor de rest een beetje het zelfde verhaal.
IPhone is gewoon iPhone qua look en feel, en daar kun je gewoon niks aan aanpassen, dat is voor mij direct al een no-go, want ik zelf vind het gewoon niet lekker werken.
Maar mijn 950 lijkt het weer wat beter te doen, dus ik blijf er lekker mee werken totdat ie of sneuvelt, of dat MS met De Grote Stap Voorwaarts komt. Ooit
People as things, that’s where it starts.
Over een paar dagen ben ik ook over naar Android, maar het zou toch handig zijn als het voor nu nog even werkt. Iemand een idee?
Ook bij je instellingen alles nog aanwezig? Geen filter oid aangezet? Je kan altijd account verwijderen en opnieuw toevoegen, zou hij opnieuw moeten syncen.sig69 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:28:
WTF, ik open net m'n telefoon (Lumia 930), alle contacten weg. Ze zijn niet verborgen, en als ik een beginletter intik in search dan vindt hij ook niks. Reboot: nog steeds. Soft reset: ook nog steeds. Als ik inlog op outlook.com staan ze er nog gelukkig.
Over een paar dagen ben ik ook over naar Android, maar het zou toch handig zijn als het voor nu nog even werkt. Iemand een idee?
Ik heb nu 3 van die launchers geprobeerd, maar die dingen lijken nooit 'statisch' bovenop te zitten? 1x home en ik zit weer op normale layout, heeft dan ook weinig nut.RobinHood schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:07:
Zelf zou ik naar Android overwippen, eigenlijk enkel en alleen omdat je met een launcher nog wel aardig het WM gevoel kan krijgen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Account staat nog bij instellingen inderdaad, geen filters aangezet. Er staat nu ineens "synchronising" bij het account dus wacht het nog even af. Anders ga ik het account verwijderen en weer toevoegen.SinergyX schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Ook bij je instellingen alles nog aanwezig? Geen filter oid aangezet? Je kan altijd account verwijderen en opnieuw toevoegen, zou hij opnieuw moeten syncen.
Edit: attention required..
Edit2: fixing account..
Lijkt weer gefixt te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 30-08-2017 12:00 ]
Zou ik je en de anderen die zijn overgestapt mogen vragen welke apps jullie nu gebruiken die je (stiekem toch) mist bij Windows?coenox schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:53:
Ik ben binnenkort een jaar geleden overgestapt naar een iPhone 6. Was voor mij de enige keuze omdat ik die van het werk kon krijgen. Moet zeggen dat het ding gewoon werkt, soms op het saaie af. Maar loop ook tegen de beperkingen aan (muziek erop zetten via iTunes, grrrrrrr). Maar mis Windows wel, kijk hier dan ook nog bijna dagelijks.
PlayStation apps (messaging voornamelijk) en Blizzard app voor remote chat, follower missions in WoW.
Verder kan ik mij niet direct iets herinneren wat ik echt mis.
WoW Follower Missions doe ik nu nog op mijn iPad, maar dat is een derde generatie. Dus 32bit, dus dat zal eind van het jaar ook wel ophouden.
Verbaast mij dat de app er überhaupt nog is, want de remote chat enzo is er dus niet meer voor 32bit.
[ Voor 35% gewijzigd door freshy98 op 30-08-2017 12:24 ]
Voor mij is het inmiddels best wel een rijtje:walterworld schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Zou ik je en de anderen die zijn overgestapt mogen vragen welke apps jullie nu gebruiken die je (stiekem toch) mist bij Windows?
Zakelijk: IBM Connections, verschillende eigen apps van mijn werkgever, Nexis News search
Privé: Firefox, MyRoute-app (voor motorroutes), TomTom Go, Marktplaats app, Kobo app met Kobo Plus (Windows versie heeft de Plus optie niet).
Flink wat apps die ik nu vaak gebruik en niet op Windows beschikbaar zijn.
Van de talloze irritaties, zijn dit de twee ergste bij mij:
1. continue page refreshes van Edge. lijkt steeds erger te worden, Edge is bijna onbruikbaar inmiddels. Vond wel een oplossing op internet door je pagefile te vergroten met Interop Tools, maar die krijg ik vooralsnog niet aan de praat. Iemand anders een (eenvoudiger) oplossing?
2. meerdere keren drukken op power om het toestel uit standby te halen. Wat ik inmiddels aan oplossingen heb gevonden en geprobeerd, maar niet heeft geholpen:
- glimp uitzetten
- meldingen op vergendelingsscherm uitzetten
- automatische helderheid uitzetten
iemand nog ideeën?
Ik hoef vast niet lang meer, maar wil graag nog eventjes het gevoel van een smartphone in plaats van een featurephone...
Je moet zo'n launcher ook zo instellen dat hij altijd opkomt als je op de home button drukt. Ik dacht dat Android dat wel vroeg bij het starten van een launcher.SinergyX schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
Ik heb nu 3 van die launchers geprobeerd, maar die dingen lijken nooit 'statisch' bovenop te zitten? 1x home en ik zit weer op normale layout, heeft dan ook weinig nut.
... en gaat over tot de orde van de dag
Op mijn Sidekick doet ie dat idd ook.P_Tingen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Je moet zo'n launcher ook zo instellen dat hij altijd opkomt als je op de home button drukt. Ik dacht dat Android dat wel vroeg bij het starten van een launcher.
Testing, one, two ...
Verwijderd
He! Ik kon op mn telefoon me nooit aanmelden als Insider, zelfs niet met mn account waarop ik al tijden ben geregistreerd, maar net lukte het zowaar. Wat heb je gedaan, magische krachten hihiPeaceNlove schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:10:
Zet je telefoon eens op release preview ring van insider. Alle toestellen die initieel wel W10m kregen, maar nu geen Creators Update kunnen die via release preview wel krijgen, en dus via die weg ook updates mbt tot taal.
Maar mn Nederlandse toetsenbord kan ik nog steeds niet downloaden...ook niet na een herstart van de phone

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 19:58 ]
Verwijderd
Het updaten lukt nog niet, hij zegt dat er nog geen update is, maar er stond bij dat dat wel even kon duren voordat de eerste update build kwam...dus ik wacht netjes geduldig af.PeaceNlove schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:41:
Gewoon eerst even naar CU updaten, daarna kan je als ik het me goed herinner de aanvullende talen en toetsenborden ook goed ibstalleren
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2017 20:51 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat je met je magische krachten hebt gedaan, maar het is allemaal gelukt. Ik probeer al dik een jaar me aan te melden op de phone als Insider met het account waarop ik geregistreerd ben, nooit gelukt, tot gisteravond! Vanochtend nadat ik hem gisteren op Release Preview gezet had nog geen update dus heb ik hem toen eerst op Fast Ring gezet en tada, daar was de CU update en de rest YEAH!!!!PeaceNlove schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:10:
Daarna nog wat updates, was er maar druk mee, maar hey boeien, het is gelukt....daarna deed hij inderdaad nog een location languages dutch transation update of zoiets dergelijks, toen heb ik daarna op Nederlands toetsenbord downloaden gedrukt en tada, ook dit is gelukt en geïnstalleerd, YES nu kan ik weer swypen!
Na de laatste Insiders update 2017-08 iets met arm update voor Phone via Release Preview kan ik niet meer kiezen voor Release Preview maar alleen voor Fast of Slow...dat laatste maar gedaan....
Thanks! Mijn dank is zeer zeer groot!!! Ik ben blij dat het eeeeeeeindelijk is gelukt!
Mijn magische krachten werken doorgaans alleen in een straal van 1 meter rond het apparaat in kwestie... /random: * PeaceNlove help, mijn computer... * PeaceNlove loopt er naar toe... /random : ow nou doet ie het weer
Verwijderd
LOL wat betekent dit? AFAIK..PeaceNlove schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:02:
Hou even goed in de gaten of je de 2e dinsdag van de maand nog updates krijgt. AFAIK krijgen de niet gesupporte toestellen met CU, zoals onze 1520, wel nog maandelijkse updates, maar alleen als ze in Release preview staan.
Mijn magische krachten werken doorgaans alleen in een straal van 1 meter rond het apparaat in kwestie... /random: * PeaceNlove help, mijn computer... * PeaceNlove loopt er naar toe... /random : ow nou doet ie het weer
Voordat ik de laatste update had gekregen stond hij op Release Preview, maar daar kan ik nu na de update van 2017-08 met iets arm. voor Phones (zo heette deze update, w.s. de laatste update van afgelopen 2e dinsdag in augustus) niet meer voor kiezen. Ik kan dan alleen kiezen voor Slow of Fast. Ondertussen even gekeken, maar ik zie het al, ik moet niet kiezen voor 'de volgende van Windows' maar kiezen voor 'Stuur me alleen vroegtijdige updates', dan zie ik dat daaronder komt te staan er is maar 1 niveau voor de geselecteerde branch en Release Preview is licht. Dus dan staat hij zo goed...denk ik?
Als je AFAIK bedoelt, dat betekent "As Far As I Know". Tenminste, AFAIK
Verwijderd
Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh hahaha LOLP_Tingen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
[...]
Als je AFAIK bedoelt, dat betekent "As Far As I Know". Tenminste, AFAIK

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 15:38 ]
Verwijderd
Weet jij vast mss ook wel of we de Fall Creators Update via Insider Release Preview krijgen....PeaceNlove schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:02:
Hou even goed in de gaten of je de 2e dinsdag van de maand nog updates krijgt. AFAIK krijgen de niet gesupporte toestellen met CU, zoals onze 1520, wel nog maandelijkse updates, maar alleen als ze in Release preview staan.
Verwijderd
Geweldig, ik lees pas nu je onderstaande tekst, whoehoe lig dubbel!PeaceNlove schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:02:
[ Voor 62% gewijzigd door shiptronic op 02-09-2017 22:14 ]
Gezien die horloge ernaast, gok eerder op een vage prototype.shiptronic schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:13:
Toch een W10 "tussen" phone ? https://windowsarea.de/20...ideo-und-erster-eindruck/
Edit
Ook grappigIst die trekstore smartwatch mit win iot. Gab hier schon ein paare Artikel dazu.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2017 22:47 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wel grappig, maar zie ik nou echt een micro-usb aansluiting?shiptronic schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:13:
Toch een W10 "tussen" phone ? https://windowsarea.de/20...ideo-und-erster-eindruck/
Ja, helaas goed gezienP_Tingen schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:22:
[...]
Wel grappig, maar zie ik nou echt een micro-usb aansluiting?
[ Voor 40% gewijzigd door shiptronic op 04-09-2017 07:13 ]
Oh ja ik ook, maar ik heb een blauwe maandag een 950 gehad en die USB-C aansluiting kan ik heel makkelijk aan wennenshiptronic schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:11:
Ja, helaas goed gezien, waarom nu geen USB-C? anderzijds ik red me er nog prima mee, en van dat type nog kabels zat in huis
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Idd. Niet gek die maandelijkse updates voor een 💀 Mobiel OS 😜kruila schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:01:
de update van patch-thuesday loopt weer binnen (1703)
Edit: de GPS apps die ik geïnstalleerd heb staan werken nu allemaal na deze update. Een enkeling deed het niet bij mij na vorige update, anderen hadden er met sommige andere apps nog meer last van.
[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 12-09-2017 20:34 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Hmm kennelijk heb ik al 1703 (staat in System info), maar Striver werkt nog steeds niethardware-lover schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:04:
[...]
Idd. Niet gek die maandelijkse updates voor een 💀 Mobiel OS 😜
Edit: de GPS apps die ik geïnstalleerd heb staan werken nu allemaal na deze update. Een enkeling deed het niet bij mij na vorige update, anderen hadden er met sommige andere apps nog meer last van.
Endomondo wel, heeft altijd gewerkt en via tapiirik.com kan de activiteiten weer synchroniseren met Strava. Omslachtig, maar het werkt.
Ben je verbaasd? Elke 2e dinsdag is er een update. Waarom zou dat dan vandaag niet zo zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:45:
Er is toch nog een 2017-09 update voor versie 1703 die wordt nu binnengehaald. Ik ben benieuwd
Staat nu ook bij voor ARM gebaseerde telefoons. Ben benieuwd !
dat staat er al minstens 3 maanden bijshiptronic schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:58:
Verwijderd
Voorheen kreeg ik een lijst met apps om uit te kiezen. Hebben anderen dat ook?
[ Voor 6% gewijzigd door opdiefiets op 14-09-2017 23:05 ]
Ik heb nog geen manier ontdekt om dit te veranderen!
Bij mij ging hij gewoon updaten met 10% en battery-saver aan...shiptronic schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:58:
Ja mijn 735 heeft hem net ook binnen gehengeld (2017-09), nu wachten tot batterij boven de 40% komt.
Resultaat was dat hij na een half uur geen power meer had en de boel crashede.
Na uren gekloot pakte hij het weer op, maar nu bevriest de hele telefoon als Glance aan gaat (ik heb een kwartier lang gekeken naar 14:45 en het bleef 14:45... toen ik er genoeg van had, bleek dat de telefoon frozen was en niet aan en uit meer ging (batterij los halen en slaan loste dit op)).
- edit - Dat het voor ARM is, staat er al bijna een jaar bij... mensen werden toen al gek van het idee dat er Phone on ARM zou komen...
[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 15-09-2017 01:51 ]
Als het goed is heeft iedereen dat. Microsoft wil namelijk dat Edge dat doet.opdiefiets schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:01:
Sinds de laatste update (build eindigt op .540) kan ik niet meer kiezen welke app een pdf opent. Nu opent hij standaard in edge.
Voorheen kreeg ik een lijst met apps om uit te kiezen. Hebben anderen dat ook?
En ik maar denken dat het een bug was. Edge is als pdf lezer een ramp. Slopen ze er functionaliteit uit, als ik W10M net weer wat begin te waarderen.GerCor schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 04:31:
[...]
Als het goed is heeft iedereen dat. Microsoft wil namelijk dat Edge dat doet.
Wat doet een andere PDF lezer anders dan?
Jawel, Acrobat Reader onthoud bv nl de pagina waar je gebleven was na afsluiten van PDF, dat ben ik in Edge nog niet tegen gekomen. Nadeel nu, is dat je in Acrobat een map moet instellen waar de PDF's opgeslagen worden, en daar de PDF's naar toe moet kopiëren, eerst kon je idd keuze maken en vanuit elke locatie Acrobat opstarten met de PDF in die locatie.freshy98 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:49:
Hoezo is dat een ramp? Het opent een PDF om te kunnen lezen.
Bijvoorbeeld omdat Edge crashed als je PDF's met afbeeldingen leest, heel frustrerend.freshy98 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:49:
Hoezo is dat een ramp?
Troost je met de gedachte dat het bij mij ook niet werktVerwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:14:
doet Striver het nog steeds niet. Bij andere mensen werkt het kennelijk wel. Het blijft vreemd en irritant.
- laadt snellerfreshy98 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:49:
Hoezo is dat een ramp? Het opent een PDF om te kunnen lezen.
- kan verder inzoomen (pdf kun je ook gebruiken voor technische tekeningen)
- tabs (voor die van edge moet je vaker klikken)
- kan full-screen een pdf bekijken
- kan het document niet draaien
- etc. zijn er vast nog wel meer
- waarom zou je überhaupt een goed werkend systeem in de prullenbak gooien?
[ Voor 87% gewijzigd door opdiefiets op 15-09-2017 10:04 ]
Als ik een PDF open op mijn telefoon is dat voor een concert kaartje.
En dan kan ik prima inzoomen op de barcode or QR code.
Voor mij persoonlijk is het dus voldoende.
Het is toch wat als Microsoft iets gaat updaten. Vrijwel altijd gezeik,
Dat met die "snelweg" is volgens mij gewoon een vertaalfout. "Ga van de snelweg af", terwijl je er niet eens op rijdt, maar er juist naartoe wil is een bekende fout. Ik raak eraan gewend. Verder werkt de navigatie goed. Het slechtste vind ik dat een zoekopdracht naar een adres niet voorspellend werkt. Je moet het hele adres correct intypen.GerCor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:04:
Vanmiddag weer even een ritje die de moeite waard was om Kaarten weer te gebruiken. Net weer updates geweest van kaarten dus .... Rij ik op een N-weg, zegt Kaarten dat ik de snelweg moet blijven volgen. Snelweg? Nu ken ik de route uit mijn hoofd (tis naar mijn moeder) maar op het scherm zag ik dat ik bepaalde afslagen zou moeten gaan nemen waar ik werkelijk nog nooit van gehoord had. Dus, voorlopig maar negeren. Maar eenmaal op de snelweg greep Kaarten elke mogelijkheid aan om mij weer van de snelweg af te krijgen. Ik, al rijdend (dus levensgevaarlijk) in de instellingen kijken. Ik heb standaard ingesteld: onverharde wegen en tolwegen vermijden. Ik dacht; laat ik dat dan maar eens uitschakelen. En verhipt .... toen was alles weer normaal.
Het is toch wat als Microsoft iets gaat updaten. Vrijwel altijd gezeik,
Eh .... nee. Ik reed op een N-weg. Toen moest ik, toen ik het adres had geselecteerd, op de snelweg blijven rijden. Eenmaal op de snelweg moest ik er bij elke gelegenheid weer van af. Dus eigenlijk alsof je had gekozen in de instellingen: vermijd snelwegen.FreshM schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:22:
[...]
Dat met die "snelweg" is volgens mij gewoon een vertaalfout. "Ga van de snelweg af", terwijl je er niet eens op rijdt, maar er juist naartoe wil is een bekende fout. Ik raak eraan gewend. Verder werkt de navigatie goed. Het slechtste vind ik dat een zoekopdracht naar een adres niet voorspellend werkt. Je moet het hele adres correct intypen.
Ik had hetzelfde probleem , het is opgelost door de account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Het was een online Outlook account. ik zag bij de server m.hotmail.com staan maar weet niet of dit vroeger ook was.sig69 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Account staat nog bij instellingen inderdaad, geen filters aangezet. Er staat nu ineens "synchronising" bij het account dus wacht het nog even af. Anders ga ik het account verwijderen en weer toevoegen.
Edit: attention required..
Edit2: fixing account..
Lijkt weer gefixt te zijn.
Op mijn L650 met Production Build mis ik de laatste week heel veel telefoontjes omdat mijn telefoon niet overgaat. Open ik de bel-app dan krijg ik ineens een gemiste oproep te zien. Het maakt hierbij niet uit of het toestel is aangesloten op een carkit, in mijn broek-/jaszak zit of voor mij op tafel/bureau ligt.
Erg lastig als je aannemers in je huis hebt lopen ivm een verbouwing en aanstaande verhuizing

Kan me niet heugen dit tot nu toe meegemaakt te hebben? Je zou binnen de instellingen even kunnen kijken of de telefoon-app nog wel actief staat als achtergrond app.St00mwals schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:30:
Hebben er meer mensen last van dat telefoontjes niet binnenkomen op je toestel?
Op mijn L650 met Production Build mis ik de laatste week heel veel telefoontjes omdat mijn telefoon niet overgaat. Open ik de bel-app dan krijg ik ineens een gemiste oproep te zien. Het maakt hierbij niet uit of het toestel is aangesloten op een carkit, in mijn broek-/jaszak zit of voor mij op tafel/bureau ligt.
Erg lastig als je aannemers in je huis hebt lopen ivm een verbouwing en aanstaande verhuizing
(even zoeken naar "achtergrond" binnen de instellingen)
Testing, one, two ...
Heb ik deze week ook, zie ik ineens 2 gemiste oproepen. De telefoon(950 XL) is niet eens overgegaan.St00mwals schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:30:
Heel vervelend.
Ook Telfort toevallig?
@P_Tingen Ik heb mijn foon op NL staan, dus helaas geen Quiet Hours wanneer gaat dat nu eens uit Cortana
@Arjantje72 Geen Telfort, heb Simyo welke OOK gebruik maakt van het KPN-netwerk. Ga maar eens Bingen op meerdere soortgelijke klachten (Android, iPhone???) op het KPN netwerk.
Staat de optie om op stil te gaan als de telefoon met het scherm naar beneden licht toevallig weer aan als gevolg van een update of iets dergelijks?St00mwals schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:30:
Kán dat überhaupt? Hoe stel ik dat in?satya schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:43:
[...]
Staat de optie om op stil te gaan als de telefoon met het scherm naar beneden licht toevallig weer aan als gevolg van een update of iets dergelijks?
Bij Instellingen >> Extras >> Aanraken >> "Demp inkomende oproepen........."P_Tingen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:01:
[...]
Kán dat überhaupt? Hoe stel ik dat in?
Dang! nou heb ik al bijna 3 jaar deze telefoon en nou kom ik daar nu pas achtersatya schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:39:
[...]
Bij Instellingen >> Extras >> Aanraken >> "Demp inkomende oproepen........."

Die setting heeft mijn 650 dan weer niet...satya schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:39:
[...]
Bij Instellingen >> Extras >> Aanraken >> "Demp inkomende oproepen........."
Mijn 950 ook niet.St00mwals schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:03:
[...]
Die setting heeft mijn 650 dan weer niet...
Er /staat/ er ook wel dat het voor 'incoming calls' is, maar ik had toch de hoop dat alle geluiden zouden worden gedempt.
Misschien op een andere plek zoeken? Mijn 930 in elk geval wel.St00mwals schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:03:
[...]
Die setting heeft mijn 650 dan weer niet...
De Lx50 toestellen hebben deze optie niet, wel sommige oudere toestellen. Zo zijn er wel meer verschillen in de opties, zoals scherm gebruiken met handschoen meen ik. Misschien zijn er registry hack 's voor. Ben die nog niet tegen gekomen.satya schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:12:
[...]
Misschien op een andere plek zoeken? Mijn 930 in elk geval wel.
Was dat niet, destijds, een Nokia-dingetje?ardvark99 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:47:
[...]
De Lx50 toestellen hebben deze optie niet, wel sommige oudere toestellen. Zo zijn er wel meer verschillen in de opties, zoals scherm gebruiken met handschoen meen ik. Misschien zijn er registry hack 's voor. Ben die nog niet tegen gekomen.
Zelfs bij twee gelijke toestellen zijn er verschillen, allemaal afhankelijk van de firmware (build create date) die op het toestel staat. En deze kan, a.g.v. van het land van herkomst, verschillen. En die firmware kan er voor zorgen dat er bij 2 gelijke modellen toch verschillen zichtbaar zijn. Onderhuids bij de instellingen, maar ook in het aanzien heb ik gemerkt. In ieder geval bij de Lumia 950 XL zie ik dat tenminste.ardvark99 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:47:
[...]
De Lx50 toestellen hebben deze optie niet, wel sommige oudere toestellen. Zo zijn er wel meer verschillen in de opties, zoals scherm gebruiken met handschoen meen ik. Misschien zijn er registry hack 's voor. Ben die nog niet tegen gekomen.
Ik heb wel eens geschreven dat het soms lijkt dat er verschillende hardware-versies zijn van het toestel, door de verschillende gebruikers-ervaringen, maar nu weet ik het vrijwel zeker.
Testing, one, two ...
En, maar ik weet niet of dat voor de telefoon geldt, voor de PC zijn er in ieder geval verschillen tussen zij die Cortana gebruiken en zij die dat niet gebruiken bij software zoals Outlook. Ik heb wel eens gelezen dat er voor PC zo'n 7.000 verschillende versies OS bestaan. Dus ja ...hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:42:
[...]
Zelfs bij twee gelijke toestellen zijn er verschillen, allemaal afhankelijk van de firmware (build create date) die op het toestel staat. En deze kan, a.g.v. van het land van herkomst, verschillen. En die firmware kan er voor zorgen dat er bij 2 gelijke modellen toch verschillen zichtbaar zijn. Onderhuids bij de instellingen, maar ook in het aanzien heb ik gemerkt. In ieder geval bij de Lumia 950 XL zie ik dat tenminste.
Ik heb wel eens geschreven dat het soms lijkt dat er verschillende hardware-versies zijn van het toestel, door de verschillende gebruikers-ervaringen, maar nu weet ik het vrijwel zeker.
NB: Overigens kan ik nu in mijn agenda op de PC in de Outlook agenda-app wel weer een kleurtje toevoegen aan een afspraak. Dat is dus snel weer terug. Op de 950 kon dat nooit en kan het nog steeds niet. Erger nog, je ziet de kleurtjes op de 950 ook niet die ik op de PC heb gemaakt. Toch erg jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 21-09-2017 13:48 ]
Ik bedoel verschillen terwijl de toestellen identiek zijn ingesteld. Ook had ik het over uiterlijke verschillen, de helderheid van het scherm bijvoorbeeld. Maar ik denk dat dit onderwerp meer in het Lumia 950 topic thuishoort, en niet hier.GerCor schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:47:
[...]
En, maar ik weet niet of dat voor de telefoon geldt, voor de PC zijn er in ieder geval verschillen tussen zij die Cortana gebruiken en zij die dat niet gebruiken bij software zoals Outlook. Ik heb wel eens gelezen dat er voor PC zo'n 7.000 verschillende versies OS bestaan. Dus ja ...
NB: Overigens kan ik nu in mijn agenda op de PC in de Outlook agenda-app wel weer een kleurtje toevoegen aan een afspraak. Dat is dus snel weer terug. Op de 950 kon dat nooit en kan het nog steeds niet. Erger nog, je ziet de kleurtjes op de 950 ook niet die ik op de PC heb gemaakt. Toch erg jammer.
Testing, one, two ...
Dat had ik begrepen hardware-lover, mij zin begon dan ook met 'en'.hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:02:
[...]
Ik bedoel verschillen terwijl de toestellen identiek zijn ingesteld. Ook had ik het over uiterlijke verschillen, de helderheid van het scherm bijvoorbeeld. Maar ik denk dat dit onderwerp meer in het Lumia 950 topic thuishoort, en niet hier.
Verwijderd
Gisteravond hard reset en na terugzetten backup kreeg ik bij een update poging een vage error melding, die neerkwam op "het lukt niet".
Later vandaag ga ik nog ff prutsen en als t weer niet lukt ga ik weer een hard reset doen en dan updaten vóór ik de backup terugzet. Als dat niet werkt...ouch.
Wordt vervolgd.
Update: Geheel automagisch werd er een update gedownload & geïnstalleerd.
Ik kan helaas niet zien welke maar volgens update is mn foon nu volledig up to date.
Hopelijk zijn er weer wat details verbeterd.
Ik vind WM erg prettig maar ik signaleer wel wat problemen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2017 00:10 . Reden: update ]
Sinds gisteren in de loop van de dag blijft hij synchroniseren en stopt ermee, zonder error.
Webmail en de outlook app op mijn Surface draaien als een zonnetje...
Ik heb alleen maar een outlook.com account geregistreerd en draai production build.
Een reboot heeft niet geholpen.
Account eraf en er weer op (Mail opnieuw instellen was bij mij grijs en mocht dus niet) en problem solved!
[ Voor 19% gewijzigd door St00mwals op 27-09-2017 08:23 . Reden: Opgelost ]
Het liefst zet ik m'n Lumia 640 ook weer terug naar 8.1, maar ben bang dat ik dan toch nogal wat apps ga missen, of dat ze minder werken (zag je bij WP7.8 op een gegeven moment ook, die apps werden niet meer geupdate). Het hele OS werkt ook gewoon sneller, en ziet er naar mijn mening beter uit.richdb schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:05:
Gisteren weer even een back to 8.1 dag, en wat draait mijn 930 hier toch goed onder. Batterij nog 76% over na 21 uur en mijn normale Twitter, Instagram en Whatsapp gedrag. Kan nog 1 dag en 7 uur. Is mij met WM10 nog nooit gelukt. Zou ik nu rond de 40% ofzo zitten. Toch jammer dat ze WM10 nooit zo goed hebben gekregen als 8.1. En gaat helaas ook niet meer lukken, want WM10 wordt de nieuwe BB10
Windows Mobile was voorbij voor mij, van werkgever een S7 gekregen. (Wat zien de icoontjes er druk en onoverzichtelijk uit tov Windows imo. En laten we het nog niet hebben over de enorme hoeveelheid onverwijderbare bloatware die erop zit, maar tegelijk, volledig app eco systeem is toch wel leuk).
Oftewel netjes mijn gmail contacten syncen, die ik ook op Windows telefoon gebruik (Outlook had teveel troep contacten erin uit het verleden). Bleek toch dat hoop contacten miste. Met wat rondklikken bleek dat hij een error had op synchroniseren van contacten, en die kreeg ik niet weg. Ik weet niet wat je vervolgens zou moeten doen, maar voor dat gmail account contacten synchronizeren uit en weer aan zetten was niet het juiste antwoord, want al mijn contacten waren vervolgens foetsie.
Hoop geprobeerd, maar uiteindelijk is het de combinatie geworden van oude contacten die ik nog had in Google, en Whatsapp weer activeren op de Windows telefoon om daarvandaan alle recente nummers waar ik een gesprek mee heb gevoerd over te kopieren naar mijn nieuwe telefoon en bedenken welke naam erbij hoort.
Enige plan wat ik nog heb als mogelijkheid om alles terug te halen is een backup terugzetten, maar ik betwijfel of nummers gebackupped worden, gezien hij natuurlijk denkt dat je Outlook/Google account dat al doet.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je op je WM je contacten had geregeld. Ik heb nu al mijn contacten in gMail en niets meer in Outlook. Ik laat gMail syncen naar mijn telefoon, dus ik verwacht eigenlijk geen issues als / wanneer ik overstap naar Android (want dat moment komt vroeg of laat)Sissors schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:46:
Oftewel netjes mijn gmail contacten syncen, die ik ook op Windows telefoon gebruik (Outlook had teveel troep contacten erin uit het verleden).
Agenda en alles werkt ook veel fijner dus dat is wel top.
Wel erg jammer dat je dan net weer een Samsung moet krijgen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is dus precies wat ik ook had. En ik verwachtte ook geen problemen, behalve dus dat er op de achtergrond een sync issue was waardoor waarschijnlijk sinds W10 nooit contacten meer zijn gesynced.P_Tingen schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:40:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je op je WM je contacten had geregeld. Ik heb nu al mijn contacten in gMail en niets meer in Outlook. Ik laat gMail syncen naar mijn telefoon, dus ik verwacht eigenlijk geen issues als / wanneer ik overstap naar Android (want dat moment komt vroeg of laat)
Maw het is handig om te checken of de contact-sync goed loopt richting google
Yep inderdaad. En waarschijnlijk zal dat wel goed zitten voor de meeste, maar als ik geen WhatsApp geschiedenis nog had gehad was ik een behoorlijk aantal nummers kwijt geweest.P_Tingen schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:20:
Hmmm, dus feitelijk had je de meest actuele versie van je contacten op WM en niet op google?
Maw het is handig om te checken of de contact-sync goed loopt richting google
Zo erg zonde van dit schitterend OS. Bah!kruila schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:44:
Eindelijk een officiële bevestiging:
https://www.nu.nl/mobiel/...an-windows-10-mobile.html
Maar de Fall Creators Update gaat eerst nog uitkomen.
Het wachten is dus op Windows 10 on ARM - op mobiel
[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 09-10-2017 12:54 ]
Is niet erg officieel, is aan de hand van een Twitter bericht op zondag. Is wel een MSFT persoon, maar is nog steeds niet een officieel persbericht van MSFT. Niet dat het verder uitmaakt, dit wisten we inmiddels al.kruila schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:44:
Eindelijk een officiële bevestiging:
https://www.nu.nl/mobiel/...an-windows-10-mobile.html
Succes met het wachten dan ....Fireshade schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:47:
[...]
Het wachten is dus op Windows 10 on ARM - op mobiel

Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.