Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, alleen als Windows 10 mobile ophoudt met bestaan dan is dit een te dure investering die toch een x aantal jaren mee zal moeten gaan. Dan is de keuze voor Android, met een soort gelijke functie beter.

Als er een ander medium is met zo'n functie dan is dat ook goed alleen ik ken het niet iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:21:
Dank jullie wel, lastig verhaal ben er nog niet uit.😅 de Samsung s8 heeft zo'n gelijke functie als desktop alleen hij is zo duur
😅.
En daarbij is het scherm kwetsbaarder dan gemiddeld....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:18:
Hallo,

Ik zit al een tijdje met de vraag:
Is overstappen naar een Lumia 950 nog een verstandige keuze? Android bevalt mij matig.

De continuüm functie vond ik ideaal.
Of is Apple een betere keuze

Groeten!
Als recente 950 gebruiker, naast een Nexus 5x : Doe het niet.

Bouwkwaliteit is zeer goed en de camera idem, maar de software? Te traag, te weinig apps. Ik neem er foto's mee en thats it.

[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 15-08-2017 19:37 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door Stringer op 15-08-2017 19:36 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had niet gedacht dat Windows 10 mobile zoveel nadelen kent. Zonde in het verleden altijd een tevreden gebruiker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
Ik had niet gedacht dat Windows 10 mobile zoveel nadelen kent. Zonde in het verleden altijd een tevreden gebruiker geweest.
Ik ben op zich nog steeds tevreden gebruiker van mijn L950, maar het app-gap en gebrekkig onderhoud vanuit MS zelf zijn wel echt 2 dingen die niet te ontkennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
Ach, er zijn hier de laatste tijd steeds minder Windows mobile gebruikers, het meeste wat je leest is geklaag.

Voor mij voldoet de Lumia nog steeds. Ja, er zijn veel minder apps, ik zelf mis er maar één. En ja de ondersteuning van Microsoft is belabberd de laatste tijd, maar we krijgen nog steeds updates, meeste met fixes.

Je moet zelf de keuze maken, afhankelijk wat je voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:18:
Hallo,

Ik zit al een tijdje met de vraag:
Is overstappen naar een Lumia 950 nog een verstandige keuze? Android bevalt mij matig.

De continuüm functie vond ik ideaal.
Of is Apple een betere keuze

Groeten!
Ik zal na de reacties hier toch nog goed nadenken. Het aantal apps wordt per week minder, Microsoft brengt alleen security updates/bug fixes uit, geen nieuwe features. Over het toestel zelf kan ik niet oordelen.

Windows 10 Mobile zal nog wel een tijdje security updates/bug fixes krijgen, maar er zijn geruchten dat Microsoft toch nog verder gaat met Mobile, maar dat nieuwe systeem zal niet op huidige toestellen als de Lumia 950 draaien. Maar is dat zo erg? De Lumia 950 serie is binnenkort 2 jaar oud en krijgt nog steeds security updates/bug fixes, dat het toestel dan na 2 jaar niet de volgende grote Windows Mobile versie krijgt lijkt mij niet het einde van de wereld, al helemaal niet als we naar Android kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Stefan22 op 16-08-2017 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
sandr schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:15:
[...]
Ik ben op zich nog steeds tevreden gebruiker van mijn L950, maar het app-gap en gebrekkig onderhoud vanuit MS zelf zijn wel echt 2 dingen die niet te ontkennen zijn.
Beiden vallen wel te relativeren, ook al heb je wel gelijk hoor:
App-gap: Ik mis geen apps. Veel dingen die ik op iOS in een app zou moeten doen, werken op Windows gewoon in de browser.
Gebrekkig onderhoud: Op geen enkel OS krijg je zo vaak en gestructureerd updates als op Windows, ook al zijn de feature-updates inhoudelijk erg dun.
Technisch en qua grafisch ontwerp is Windows imho nog met afstand het beste OS. Het is doodzonde dat Nadella het laat doodbloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

P_Tingen

omdat het KAN

ardvark99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Ach, er zijn hier de laatste tijd steeds minder Windows mobile gebruikers, het meeste wat je leest is geklaag.

Voor mij voldoet de Lumia nog steeds. Ja, er zijn veel minder apps, ik zelf mis er maar één. En ja de ondersteuning van Microsoft is belabberd de laatste tijd, maar we krijgen nog steeds updates, meeste met fixes.

Je moet zelf de keuze maken, afhankelijk wat je voor over hebt.
Uit de win forums hier krijg je denk ik geen goed beeld. Hier hoor je alleen de slechte verhalen. Ik heb zelf een 735 en die bevalt me prima. Als die kapot gaat, ga ik eerst op zoek naar een tweedehands 735. Mijn vrouw heeft een 930, mijn schoonmoeder een 550 en mijn collega een 640. Geen van allen problemen.

Maar overstappen van Android/iOs naar windows phone zou ik nu in ieder geval niet doen

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Hetzelde geldt voor mij. Voor 100% ben ik voorzien van de benodigde apps die ik dagelijks gebruik. Enkele apps die ik mis zijn gekoppeld aan momenten dat ik op reis ga (boarding passes, betere TripAdvisor met offline map ondersteuning, betere integratie Google maps icm OV, betere GPX viewer voor hikes) en daar heb ik een goedkope Android toestel voor.

Ik heb een Lumia 950 als back-up en een (van een tweaker overgenomen) Lumia 950XL als main met dock, wireless lader, etc en tot op heden heb ik geen klachten over de stabiliteit of irritaties. Ja, enkele apps zijn trager dan de Android varianten (Spotify, WhatsApp, Facebook applicaties, etc) en de Android versies zijn vaker voorzien van meer functionaliteit.

Maar overall ben ik nog steeds tevreden over het OS.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ik zou de overstap naar Windows 10 Mobile op dit moment zeker afraden. Zelf ben ik na 2,5 jaar Windows Phone 8/8.1/10 Mobile overgestapt op iOS (en gebruikte voorafgaand aan WP Android). De meeste argumenten zijn inmiddels wel benoemd, maar hieronder ter illustratie een overzicht van de apps die ik nu kan gebruiken die ik op Windows 10 Mobile niet tot mijn beschikking had, of die dramatisch slecht waren (niet dat ik die allemaal miste - maar dat kwam ook doordat ik niet wíst dat ik het miste ;) ).

NPO (voor W10M is er een brakke app, of DPB, maar die hebben geen Chromecast-ondersteuning)
Netflix (Chromecast ondersteuning op andere platformen)
Google Home
Google (met assistent en feed)
Google Maps (zóveel beter dan Windows Kaarten, zeker als je zoekt naar een bedrijf/winkel i.p.v. een adres)
NS Reisplanner
Directlease (brandstofprijzen)
Waze (veel uitgebreider)
Blablacar
Weeronline
MeteoEarth
Spotify (maar dan een degelijke app, met ondersteuning voor devices zoals multiroom luidsprekers, en Chromecast)
LinkedIn
Een aantal spellen
Verbruiksmanager Essent
IFTTT
Voor mij betere 3d party toetsenborden (Gboard)
Funda (betere app, o.a. met kaartweergave)
PostNL
Marktplaats
Google Translate
Airbnb
Albert Heijn
App van zorgverzekeraar

En ja, zelfs Outlook op iOS is veel geavanceerder dan op W10M (focused inbox, eenvoudiger locatie selecteren, eenvoudig bestanden uit eerdere mails of een cloud-opslagdienst toevoegen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Pindasmeer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:28:
...
Funda (betere app, o.a. met kaartweergave)
....
Ik snap dat je apps mist bij WM maar hoe vaak zoek je een nieuwe woning?
Dit soort apps (Funda nu even als voorbeeld) horen IMHO niet thuis in een rijtje met apps die je absoluut wil hebben/niet kan missen.

Of ben je makelaar? :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Punkrocker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Dit soort apps (Funda nu even als voorbeeld) horen IMHO niet thuis in een rijtje met apps die je absoluut wil hebben/niet kan missen.

Zo zitten er wel meer in die lijst die wel heel situatie afhankelijk zijn (LinkedIn, AH app, DL, waze etc), waar zou ik die ooit incidenteel nodig hebben, ik wel de site gewoon pak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 21:25
Ben, tot nu toe, een tevreden gebruiker van een Lumia 950 (sinds september 2016).

En zo lang dit zo blijft en de volgende apps ter beschikking blijven, blijf ik lekker zitten waar ik zit:

• Agenda (Chronos)
• Contactpersonen
• Whatsapp
• SlimSocial (Facebook)
• Wordfeud
• Wekker
• Buienradar
• OneNote
• Voicerecorder
• Messenger
• SMS
• Pdf-reader
• Groove o.i.d.
• ING
• Navigatie-app
• Opera Mini
• Portemonnee
• Vertaal-app
* Ziggo Go

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Haha, dit lijkt een beetje op een kind dat voor het eerst in de snoepwinkel komt. Ik kan me zo voorstellen dat je - als je in de appstore van Apple of Google komt - je een ongeluk installeert aan apps, om er dan een paar maanden later achter te komen dat: a) je telefoon mudvol met apps staat en b) je het merendeel vrijwel nooit gebruikt.

Maar goed, er zijn inderdaad wel apps die ik mis. Zo had ik op Android een app voor MinderGas, die beter werkt dan de site. De appie-app lijkt me handig en zo zijn er wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ach, ik heb een hele lijst met Windows apps op mijn toestel staan die ik vrijwel nooit voorbij zie komen in een opsomming, maar het grootste gedeelte daarvan gebruik ik ook niet, ook meer voor de heb, en staan vaak alleen maar op het toestel om aan te tonen dat er voor sommige apps wel degelijk alternatieven zijn te vinden.

Ik sta er van te kijken dat sommige, ook al veel langer bestaande WP8 apps, nog steeds van updates worden voorzien. Blijkbaar vindt een ontwikkelaar van een app, misschien tegen beter weten in, het soms toch nog de moeite waard om zijn "kindje" nog wat bij te schaven voor een betere werking, en dat waardeer ik altijd. Reageren bij problemen doen ze meestal ook nog eens vlot en je terugkoppeling wordt vaak zeer op prijs gesteld. Ik heb dan ook de laatste jaren geprobeerd om menig app-schrijver een steuntje in de rug te geven door de app aan te kopen danwel een donatie te doen, ook al was de noodzaak daarvoor niet werkelijk aanwezig.

Ik heb het mezelf niet moeilijker gemaakt dan nodig is en heb, zoals ik eerder al eens heb aangegeven, er een goedkoop Android toestel bijgenomen, in zowat dezelfde afmetingen dan mijn 950 XL (handig voor de auto-houder). Niet dat dit werkelijk moest, want ik kan in principe ook zonder "GSM", maar puur ter spielerei. Hoewel, ik moet toegeven dat het scannen van de QR code bij ING betalen wel erg gemakkelijk gaat, zelfs ook als ik via mijn PC wat aan het bankieren ben, maar ik zou ook zonder die optie kunnen natuurlijk. Veel meer schiet mij niet meteen te binnen.

Mijn 950 XL beschouw ik nu nog steeds (en steeds meer) als "show" telefoon met zijn chique lederen Mozo jasjes, lekker tegen de stroom in zwemmen, en menigeen vraagt zich dan ook wel eens af wat ik daar voor toestel in handen heb. Collectors item is vaak het antwoord ;)

Op diverse vlakken is mijn "smart"phone, buiten die apps om, nog menig ander vlaggenschip de baas als het op media aankomt. Want laten we wel wezen, het zou mij een rib uit mijn lijf kosten indien ik een gelijkwaardig toestel aan zou moeten kopen die minimaal dezelfde foto, video en audio-opname kwaliteiten zou bezitten. En die 950 XL heb ik nu toch al in het bezit en doet het bij gebruik meer dan prima. En als ik hem/haar morgen kapot zou laten vallen dan probeer ik zeer waarschijnlijk toch weer een andere (nette maar voordelige) op de kop te tikken want voor de achilleshiel van dit toestel, zijn/haar accu, heb ik nog uitstekende exemplaren in huis.

Ik ben tamelijk aan huis gebonden, en dan is het gemakkelijk lull.. èh praten, dus ben daarmee een uitzondering die de regel bevestigt verwacht ik. Moest ik werkelijk terug moeten vallen op een mobiel apparaat, dan zou het een heel ander verhaal worden vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Punkrocker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Nee, ik ben geen makelaar :p (maar wel op zoek naar een huis). Iedereen heeft andere wensen, maar als ik nu terugkijk op de periode dat ik WP/W10M gebruikte, snap ik niet hoe ik bijvoorbeeld zonder Google Maps heb gekund.
kruila schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:29:
Ben, tot nu toe, een tevreden gebruiker van een Lumia 950 (sinds september 2016).

En zo lang dit zo blijft en de volgende apps ter beschikking blijven, blijf ik lekker zitten waar ik zit:
<ook een hele lange lijst>
Als je hiermee uit de voeten kunt is dat natuurlijk prima. Realiseer je alleen wel dat de kans groot is dat voor een aantal van deze apps de ondersteuning in de nabije toekomst eindigt, en dat bijna alle apps die je noemt veel uitgebreider (ING, met QR-codes, contactloos betalen op Android, inloggen met je vingerafdruk en je saldo checken via Siri) of sneller (Messenger: een koude start op W10M duurt op een Lumia 950 zeker 8 seconden) zijn op andere platformen.
P_Tingen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Haha, dit lijkt een beetje op een kind dat voor het eerst in de snoepwinkel komt. Ik kan me zo voorstellen dat je - als je in de appstore van Apple of Google komt - je een ongeluk installeert aan apps, om er dan een paar maanden later achter te komen dat: a) je telefoon mudvol met apps staat en b) je het merendeel vrijwel nooit gebruikt.

Maar goed, er zijn inderdaad wel apps die ik mis. Zo had ik op Android een app voor MinderGas, die beter werkt dan de site. De appie-app lijkt me handig en zo zijn er wel meer.
Ja, maar ik voelde me ook als een kind in een snoepwinkel toen ik op een ander OS overstapte :) . Sommige apps zijn inderdaad niet zo essentieel, maar het feit dat ik nu met mijn telefoon mijn luidsprekers (Heos) en Chromecast kan bedienen is voor mij toch wel erg belangrijk. En Google Maps is toch wel héél fijn om te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Da's grappig, ik volg het forum van Fitbit betreffende bèta van hun app en de notificaties die zij aan het implementeren zijn in samenwerking met Microsoft. Daarvoor zijn er al verschillende verbeteringen aangebracht in de feature 2 builds. Gisteren heb ik de product manager van Fitbit gevraagd waarom Fitbit nog zoveel moeite steekt in de app, en het antwoord staat op mspoweruser.com, helaas een artikel van mij niet favoriete schrijver:
https://mspoweruser.com/f...-to-windows-mobile-users/

Dit is het originele bericht:
https://community.fitbit....e&message.id=11892#M11892

Er zouden meer bedrijven zo over het W10M platform moeten denken, dan zou het nog wat worden...

Edit, er zijn nog meer sites die dit over hebben genomen:

https://www.windowsblogit.../08/fitbit-v-2-24-1191-0/
https://www.drwindows.de/...ung-von-windows-10-mobile
https://windowsarea.de/20...indows-10-mobile-nutzern/

[ Voor 16% gewijzigd door ardvark99 op 17-08-2017 12:22 ]

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 09:51
Het verhaal van Fitbit is (denk ik) wél de toekomst van WM: UWP apps. De standaard Windows apps zoals Weer, Nieuws, Mail e.d. zijn UWP apps, en dus gelijk voor desktop en WM. En er komen er steeds meer.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Microsoft zal Visual Studio als het beste platform voor Android- en iOS-ontwikkeling moeten neerzetten, waarbij een UWP-app een leuke bijna-gratis bijkomstigheid is, om UWP een beetje aan de man te brengen.

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Update gehad vandaag in de store voor "Name not available". Het probleem van de 1 update die bleef staan is opgelost.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lowiesjie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:50:
Update gehad vandaag in de store voor "Name not available". Het probleem van de 1 update die bleef staan is opgelost.
Ik had het in het algemene app topic ook al vermeld, maar nog steeds is niet duidelijk om wat voor app update het nu eigenlijk ging?

Testing, one, two ...

• lowiesjie
hardware-lover schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik had het in het algemene app topic ook al vermeld, maar nog steeds is niet duidelijk om wat voor app update het nu eigenlijk ging?
Nopes, ik heb verder geen verklarende berichten van MS voorbij zien komen.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

ardvark99 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:40:
Da's grappig, ik volg het forum van Fitbit betreffende bèta van hun app en de notificaties die zij aan het implementeren zijn in samenwerking met Microsoft. Daarvoor zijn er al verschillende verbeteringen aangebracht in de feature 2 builds. [...]

Er zouden meer bedrijven zo over het W10M platform moeten denken, dan zou het nog wat worden...
Voor mij in ieder geval reden om Fitbit voorrang te geven in de afweging om een activity tracker te kiezen. Niet eens zozeer dat Fitbit W10M ondersteund, maar gewoon de houding van Fitbit naar haar klanten toe. Prijzenswaardig naar mijn mening.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• ardvark99
teacup schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Voor mij in ieder geval reden om Fitbit voorrang te geven in de afweging om een activity tracker te kiezen. Niet eens zozeer dat Fitbit W10M ondersteund, maar gewoon de houding van Fitbit naar haar klanten toe. Prijzenswaardig naar mijn mening.
Deze ondersteuning zouden meer bedrijven moeten hebben idd. Heb net mijn bericht nog geupdated met meer sites die hier aandacht hebben besteed, o.a. vanuit Italië en Duitsland.

Ben verder tevreden over mijn Blaze, de ontwikkeling gaat wel traag, maar komt goed...

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

ardvark99 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:25:
Deze ondersteuning zouden meer bedrijven moeten hebben idd. Heb net mijn bericht nog geupdated met meer sites die hier aandacht hebben besteed, o.a. vanuit Italië en Duitsland.

Ben verder tevreden over mijn Blaze, de ontwikkeling gaat wel traag, maar komt goed...
Een zwaluw maakt nog geen lente, maar het is heel goed dat bedrijven het tegendeel bewijzen van de algehele opinie van "niet rendabel" en "te kleine doelgroep". Als een merk laat zien ook kleine gebruikersdoelgroepen goed te supporten straalt dat af op dit merk en zal dit ook door andere (potentiële) gebruikers worden opgepakt. Het gaat lijkt me niet alleen over het leveren van die functionele support, maar ook over de opbouw van het merkimago naar haar gebruikers toe.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Ondertussen vanochtend al twee spontane reboots gehad terwijl de telefoon gewoon naast mij op mijn bureau ligt.(Lumia 650 production release). De stabiliteit van het OS is sinds de CU ver te zoeken. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Reboots heb ik al een hele tijd niet meer gehad. Was tijdens een paar Fast Ring builds wel anders.

Accu probleem blijft wel. Krijg ook af en toe de Feedback Hub vraag hoe ik de "battery life" vind.
Reactie is nu standaard: "Still sucks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Fireshade schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:34:
Sinds een paar weken kan ik geen app meer updaten of installeren via de store.
Ik krijg een error code 0x8007000B.
Mobiel herstarten haalt niets uit. Iemand ervaringen hiermee?

Ik draai overigens gewoon productie OS op een 950XL.
Even terugkomend op dit probleem: hij lijkt al een week of wat verholpen te zijn.
Yay! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Geinig......
Al mijn contacten op mijn telefoon zijn prima in orde.
Kijk ik middels mijn tablet ( gewoon windows 10 ) sta ik gekoppeld met thuis en met mijn partner.
Als ik deze ontkoppel staan we alle drie weer apart in de lijst.
Mooi, dat klopt weer zou je zeggen.
Amadeus weer gelukkig.
Niet dus, nu staan mijn emailadres en de telefoonnr van mijn werkgever bij de gegevens van mijn vrouw.
Op mijn telefoon ( 950 xl ) staat het zoals ik het hebben wil, maar op mijn tablet weer niet.

MS world of endless wonders.....je blijft je verbazen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort bezitter van een Lumia 950. Ik moet zeggen het bevalt mij beter als Android, alleen een nieuwe batterij helpt hopelijk voor het snelle leeg lopen.

• nwagenaar

nwagenaar

Fireshade schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:53:
[...]
Even terugkomend op dit probleem: hij lijkt al een week of wat verholpen te zijn.
Yay! :)
De issue die ik nog met regelmaat voorbij zie komen is dat sommige applicaties bij het updaten nu een error 0x80073CF9 geeft.

De Microsoft applicaties hebben geen probleem, maar apps zoals WhatsApp (Beta), Geocaching Plus, Telegram Messenger en Maloo Outdoor 8 zijn niet te updaten zonder deze te verwijderen en hem schoon te installeren.

• ardvark99
nwagenaar schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

De issue die ik nog met regelmaat voorbij zie komen is dat sommige applicaties bij het updaten nu een error 0x80073CF9 geeft.

De Microsoft applicaties hebben geen probleem, maar apps zoals WhatsApp (Beta), Geocaching Plus, Telegram Messenger en Maloo Outdoor 8 zijn niet te updaten zonder deze te verwijderen en hem schoon te installeren.
Daar heb ik op mijn Insider build ook last van. Dit zijn WP8 apps, de MSFT apps zijn WM10. Volgens mij zit daar het verschil in. Hopelijk deze week een nieuwe feature 2 update, kijken of daarmee het probleem is opgelost.

• nwagenaar

nwagenaar

ardvark99 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:34:
[...]
Daar heb ik op mijn Insider build ook last van. Dit zijn WP8 apps, de MSFT apps zijn WM10. Volgens mij zit daar het verschil in. Hopelijk deze week een nieuwe feature 2 update, kijken of daarmee het probleem is opgelost.
Dat is zeer goed mogelijk (MSFT vs UWP), maar ik denk niet dat dit in de nieuwe Feature 2 update verholpen zal zijn.

Dit probleem komt nu consequent naar voren sinds de laatste Insider versies op mijn Lumia 950XL. Het grappige is dat de insider installatie op mijn Lumia 950 dit probleem niet heeft.

In eerdere versies leek dit te komen door de SDCard (of eigenlijk het opslaan van downloads op de sdcard), maar zelfs na verwijdering is het onmogelijk om de apps te updaten behalve dan deze te verwijderen en opnieuw te installeren.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Wat meer uitleg over mijn situatie (950XL):
Apps op de telefoonopslag updaten ging dus al gewoon goed. Mijn Microsoft apps staan op de telefoonopslag. Whatsapp ook, die weigert nl. om op SD geinstalleerd te worden.
Mijn probleem was om op de SD-card apps van de store te installeren of app updates te installeren. Die stonden maar in de store download wachtrij met een errormessage. Maar nu zijn die allemaal 'doorgekomen'. Ik heb daar niets voor schoon hoeven te installeren. Heb net ook een nieuwe app geinstalleerd op SD zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 24-08-2017 10:13 ]

• freshy98

freshy98

Atari

Die update error heb ik nu al enige Fast Ring builds.
Zwaar irritant.

Naast mijn accu probleem (waarvan ik niet wil geloven dat het aan de accu zelf ligt) zijn de algehele ondersteuning steeds meer irritatie opwekkende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 12-09 21:25
freshy98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:32:
Die update error heb ik nu al enige Fast Ring build.
Zwaar irritant.

Naast mijn accu probleem (waarvan ik niet wil geloven dat het aan de accu zelf ligt) zijn de algehele ondersteuning steeds meer irritatie opwekkende dingen.
Ben ik nu gek? Fast ring etc. zijn toch proefversies, dan weet je toch dat er fouten in kunnen zitten? Ga dan ook niet zitten mekkeren!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

kruila schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Ben ik nu gek? Fast ring etc. zijn toch proefversies, dan weet je toch dat er fouten in kunnen zitten? Ga dan ook niet zitten mekkeren!
Helaas is die update fout in alle verschillende versies aanwezig, heeft dus weinig met mekkeren te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Amadeus1966 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 02:07:
Geinig......
Al mijn contacten op mijn telefoon zijn prima in orde.
Kijk ik middels mijn tablet ( gewoon windows 10 ) sta ik gekoppeld met thuis en met mijn partner.
Als ik deze ontkoppel staan we alle drie weer apart in de lijst.
Mooi, dat klopt weer zou je zeggen.
Amadeus weer gelukkig.
Niet dus, nu staan mijn emailadres en de telefoonnr van mijn werkgever bij de gegevens van mijn vrouw.
Op mijn telefoon ( 950 xl ) staat het zoals ik het hebben wil, maar op mijn tablet weer niet.

MS world of endless wonders.....je blijft je verbazen.
Personen is echt een drama; onlangs heeft die besloten om heel veel personen aan elkaar te kopplen en ik weet niet waar ( mischien de Android tel. die ik op de achtergrond probeer te onder houden, imiddels daar android contacten uitgeschakeld en skype mag geen adresbooek gebruiken) ook op de windows telefoon Skype ingesteld dat mijn adresboek niet gebruikt mag worden.

Een goede kameraad van me heet nu net als mij schoon zusje, verander ik zijn naam, verander ook de naam van mijn schoon zus, dus was tot een aantal dagen geleden zo, vandaag heten mijn schoonzusje & kamaraad allemaal als mijn moeder, je word er gek van en aan mijn zakelijke naam zijn ineens 40 tel nr geknoopt?? ook het drama dat je 1 contact ineens 8 a 9 keer voorkomt bij personen, waar komen die allemaal vandaan? het lijkt er op dat als je een MS apparaat hebt, en je acount toevoegd, deze alle personen ophaald, en dan vervolgens dit apparaat weer terug koppelt naar personen en alle reeds bestaande personen weeer toevoegd. Ik word er gek van, op de outlook.com site de boel proberen recht te zetten of op de skype site is ook een drama:: HELP ! :(

PS. die Apps die in het verleden niet wouden updaten als ze op de SD kaart stonden, de oplossing was niet verwijderen, maar App verplaatsen van SD naar toestel, daarna kon ik alles weer updaten, zelf oude Lumia Apps. Maar deze bug zou inmiddels opgelost moeten zijn, maar terug in nieuwere verzie's ?

[ Voor 8% gewijzigd door shiptronic op 24-08-2017 21:03 ]

• freshy98

freshy98

Atari

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Helaas is die update fout in alle verschillende versies aanwezig, heeft dus weinig met mekkeren te maken!
Dat dus. Had er bij moeten vermelden dat het idd in alle ringen voorkomt.

Daarnaast, welke ring dan ook, het begint mij gewoon steeds meer te irriteren hoe Microsoft bezig is met Windows 10 Mobile.
En als ik dan specifiek kijk naar de Fast Ring builds, nog altijd in de 15000 serie zonder noemenswaardige feature updates (want die zitten in de 16000 serie) en bepaalde meldingen in de Feedback Hub waar niets mee word gedaan (accu drain probleem, store update/trail install).

Lees vanavond dat de iPhone 8 OLED rond de 1000 Euro gaat kosten. Gerucht, maar erg aannemelijk.
Begin steeds meer de neiging te krijgen om er voor te gaan, zodat ik weet dat het OS gewoon goed ondersteund blijft. Dat heb ik nu gewoon niet bij Windows 10 Mobile.

Bovenstaande stuk wellicht wat off-topic, maar wel mijn ervaring.
Ik zal trachten het er bij te laten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

shiptronic schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
Personen is echt een drama; <knip drama>
Personen was bij mij ook een drama door verkeerde / dubbele / ontbrekende namen en nummers, maar sinds ik mijn Outlookaccount van mijn telefoon af heb gegooid is het prima en consistent. Ik had zowel een Google-
als een Outlookaccount en beide probeerden mijn personen te onderhouden. Dat gaat natuurlijk mis en ik had regelmatig ontbrekende of juist dubbele personen. Het zou me dan ook niet verbazen dat je problemen komen omdat er meerdere apps of accounts in de personendatabase zitten te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Ik heb zelf een Outlook account wat ik gebruik voor contacten en agenda (en mail), en een icloud account voor e-mail, maar van de laatste sync ik alleen de mail.
Maar, People combineerd wel Outlook, Facebook en Skype. Aan de ene kant handig, aan de andere kant minder.
Vooral met wijzigen. Soms onduidelijk wat nou waar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
freshy98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:49:
[...]
Lees vanavond dat de iPhone 8 OLED rond de 1000 Euro gaat kosten. Gerucht, maar erg aannemelijk.
Begin steeds meer de neiging te krijgen om er voor te gaan, zodat ik weet dat het OS gewoon goed ondersteund blijft. Dat heb ik nu gewoon niet bij Windows 10 Mobile.
1000 euro voor een toestel!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Ja, waar je dan minstens twee jaar mee kan werken.
Heel erg veel werken. Probeer minder bekrompen te denken, en denk eens na wat jij met jouw telefoon dagelijks allemaal doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ben wel eens benieuwd wat dat " werken " dan wel niet inhoud.
Want als dit ding zo speciaal is dat het alleen maar daarmee kan....hoe heeft deze werknemer het werk daarvoor dan gedaan?

Ik begin naarstig mijn twijfels hierin te krijgen.
Was het werk daarvoor uberhaupt dan wel arbotechnisch verantwoord of heeft het stiekem toch meer met uitstraling en status te maken ( net als een bepaald type vrachtwagenchauffeur met zijn rijdende kerstboom ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

freshy98 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:43:
Heel erg veel werken. Probeer minder bekrompen te denken, en denk eens na wat jij met jouw telefoon dagelijks allemaal doet.
Juist als ik kijk naar wat ik met mijn telefoon doe, is 1000 euro compleet overkill, ondanks dat ik dat ding aantal uur per dag gebruik. Apple en Samsung weten het goed te doen, waar ze van hun high-end makkelijk nog een mid-end kunnen maken (zoals de 5c), mensen betalen toch wel de hoofdprijs voor hun topmodel, dus waarom moeilijk doen?

Ik durf rustig te zeggen dat gros van de iPhone mensen 90% van de kracht van zo'n telefoon niet eens gebruiken, niet de grafische kant, niet de cpu kracht, maar enkel en alleen wat simpele apps. En dan zie je maar, dat weet Apple goed te verkopen. Beetje alsof mensen een 4k HDR 60inch TV kopen om Digitenne te kunnen kijken.

Als ik dan naar mijn 950 kijk, wat is nu absoluut mis? In de basis enkel 3 apps van Android, meer niet. Al het overig zut (telebankieren, webshop apps, etc) is onhandig, maar absoluut geen reden om 1000 euro te gaan uitgeven.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2017 12:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Dat ben ik helemaal met je eens. Mensen kopen graag om het merk.
Het zijn gewoon erg dure telefoons, maar ze zijn niet de enige.
De nieuwe Essential phone is ook erg duur, en de de top modellen van Samsung ook.
Mensen kopen het toch wel.

Waar het mij vooral om gaat is, vind ik het waard. Het waard om een telefoon te hebben waar ik van uit kan gaan dat er fatsoenlijke ondersteuning blijft komen vanuit de fabrikant.
Er van uit kan gaan dat ik er alles mee kan doen wat ik wil.

Met werken bedoelde ik niet dat wat ik er voor mijn werk mee doen.
Dat is alleen een agenda sync en token app.
Werken is de telefoon als mijn hub voor mijn agenda's (outlook/faceboook/werk), diverse apps, etc.

Ik ga uiteraard niet bepalen wat andere mensen moet doen. Ik bepaal alleen wat ik van mijzelf verwacht van een telefoon, en of ik er het geld voor wil uitgeven.
Ik kan een paar duizend Euro uitgeven aan een televisie waar ik een paar jaar mee doen.
Duizenden Euro's aan audio apparatuur, omdat ik van hoge kwaliteit weergave houd.
En toch kan ik om een zoveel jaar nieuwe spullen kopen.
Waar in is een telefoon daar dan anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
freshy98 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:07:

Waar het mij vooral om gaat is, vind ik het waard. Het waard om een telefoon te hebben waar ik van uit kan gaan dat er fatsoenlijke ondersteuning blijft komen vanuit de fabrikant.
Er van uit kan gaan dat ik er alles mee kan doen wat ik wil.
Die garantie heb je bij Apple, Google, etc ook niet. Zij kunnen elk moment besluiten te stoppen met ondersteuning. En wat betreft fatsoenlijk werken. Ik heb een 930 die het gewoon goed doet. Zit ook op een stable build. Als je op fast ring etc gaat zitten dan moet je niet vreemd kijken als iets niet stabiel is.

En wat betreft de prijs? Het gaat mij erom dat je gewoon weet dat Apple je veel te veel voor een toestel laat betalen. En nee, dan koopt niet iedereen het. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Beetje van de zotte, maar wel innovatief van apple de eerste 1k iphone voor de mainstream.
Uiteraard tegen megawinst.
Nu we toch lekker off topic aan het ranten zijn,
hoe zit het eigenlijk ( gezien de winsten ) met de salarissen van de mannetjesputters die die toestellen in elkaar zetten.
Uiteraard zijn er meerdere die van de zelfde fabriek afnemen, maar we zijn nu hier even apple aan het afzeiken.

Kreeg toevallig gisteren een folder in de deur van een soortgelijk iets.
Ging over een jehova bijeenkomst oid.

Maar eerlijk is eerlijk, het is mooi spul wat Apple levert.
Daar kan je eenvoudig niet omheen.
Ik denk dat WhatsApp en Facebook er zeer zeker goed op draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

en Snapchat niet te vergeten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

freshy98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:49:
[...]
[knip] en bepaalde meldingen in de Feedback Hub waar niets mee word gedaan (accu drain probleem, store update/trail install). [knip]
Dat gevoel heb ik dus niet. Soms duurt het wat langer, maar ze lijken in mijn optiek er wel wat mee te doen.
Zo was dat Outlook probleem opgelost na een tijdje, en nu ook de update/installatie.
Het lijkt er wel op dat ze met minder mankracht moeten doen, en problemen moeten wegen.
freshy98 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:43:
Het hangt natuurlijk af van je persoonlijke uitgavemogelijkheden, maar 1000 euro is gewoon voor veel mensen veel geld. Anderen werken er drie jaar lang 8 uur per dag op een computer van een dergelijke prijs. Of kijken naar een tv voor 10 jaar en 2-3 uur per dag. Even om je "twee jaar heel erg veel werken" op je mobiel in perspectief te zetten. Maar ik denk dat je je keuze al hebt gemaakt, en als je het prima kan betalen, why not ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Dat met minder mankracht zou mij niet verbazen.

Natuurlijk is het persoonlijk. Maar gemiddeld gezien denk ik dat mensen zich niet beseffen hoeveel zij moet hun smartphone doen iedere dag.
Dat je hetzelfde kan met een minder snelle of hippe of moderne telefoon betekend niet dat het moet.
Die twee jaar is dan ook voor de gemiddelde persoon bedoeld. Althans, zo zie ik het.

Mijn keuze heb ik nog niet gemaakt. Ik ga de keynote wel bekijken. Kijken of die mij overtuigd.
Als ik dan zoiets heb van "ja, dat ding wil ik" dan ga ik er serieus mee bezig om 'm te krijgen.
De prijs is wel iets waar ik nog tegen aan hik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
freshy98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:32:
Naast mijn accu probleem (waarvan ik niet wil geloven dat het aan de accu zelf ligt)
Volgens mij begon de echte accu ellende na de meest recente update, van +/- 1 maand terug.

Voorheen kon ik +/- 1.5 dag doen met de accu, nu moet ik - zelfs met zeer beperkt gebruik - zeker 2x per dag opladen (beperkt gebruik = 5 minuten bellen, 5 minuten whatsapp en 10 minuten browsen).

Ellende begon na de update; hij loopt sneller leeg dan hij oplaad (en "ja", ik heb een nieuwe en (voorheen) goede, platte accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

Volgens mij begon de echte accu ellende na de meest recente update, van +/- 1 maand terug.

Voorheen kon ik +/- 1.5 dag doen met de accu, nu moet ik - zelfs met zeer beperkt gebruik - zeker 2x per dag opladen (beperkt gebruik = 5 minuten bellen, 5 minuten whatsapp en 10 minuten browsen).

Ellende begon na de update; hij loopt sneller leeg dan hij oplaad (en "ja", ik heb een nieuwe en (voorheen) goede, platte accu).
Volgens mij zijn de laatst twee build meer updates op de laatste "grote" build release?
Anyway, ik moet ook iig in de middag wel gaan bij laden.
In de avond gebruik ik 'm dan minder, dus gaat het wel tot ie tijdens het slapen op de lader ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Nog even op de reactie met de personen in MS, Ik heb geen Android account (meer, was maar kort voor heen de problemen ook al, alleen is het sinds die tijd even erger geworden) die synct geen Facebook (wel WA, maar daarin gaat alles goed) of wat dan ook. De enige die dat wel een tijdje heeft gedaan is Skype, maar das een MS APP dus dat moet goed gaan ?? (no not)

Het heeft geweldig gewerkt, 1 flow van skype berichtjes en SMS-jes onder elkaar, maar op dit moment is mijn adresboek een zooitje, tja alles wissen en ~400+ adressen en namen gaan zitten invoeren zit ik ook niet op te wachten :( . Heb het hele internet al afgezocht en MS heeft ook al een remote mee geholpen (en de puinhoop zeker niet kleiner eerder groter gemaakt, tja en oplossingen al Format C: en W10 opnieuw instaleren kan ik zelf ook wel bedenken, ik ben van nature een techneut ik los geen problemen op maar zoek de oorzaak en neem die weg, iets wat ze bij MS blijkbaar niet kunnen (zonder nieuwe problemen te introduceren). Sorry voor de off topic uitstap, moets even kwijt. Maar wie nog een tip heeft; altijd welkom.

Er is dus maar 1 account only MS windows/outlook.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12:49
shiptronic schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:11:
Nog even op de reactie met de personen in MS, Ik heb geen Android account (meer, was maar kort voor heen de problemen ook al, alleen is het sinds die tijd even erger geworden) die synct geen Facebook (wel WA, maar daarin gaat alles goed) of wat dan ook. De enige die dat wel een tijdje heeft gedaan is Skype, maar das een MS APP dus dat moet goed gaan ?? (no not)

Het heeft geweldig gewerkt, 1 flow van skype berichtjes en SMS-jes onder elkaar, maar op dit moment is mijn adresboek een zooitje, tja alles wissen en ~400+ adressen en namen gaan zitten invoeren zit ik ook niet op te wachten :( . Heb het hele internet al afgezocht en MS heeft ook al een remote mee geholpen (en de puinhoop zeker niet kleiner eerder groter gemaakt, tja en oplossingen al Format C: en W10 opnieuw instaleren kan ik zelf ook wel bedenken, ik ben van nature een techneut ik los geen problemen op maar zoek de oorzaak en neem die weg, iets wat ze bij MS blijkbaar niet kunnen (zonder nieuwe problemen te introduceren). Sorry voor de off topic uitstap, moets even kwijt. Maar wie nog een tip heeft; altijd welkom.
Wat bij mij geholpen heeft is Skype eraf gooien. Was bij mij ook een zooitje met de personen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:15:
[...]

Wat bij mij geholpen heeft is Skype eraf gooien. Was bij mij ook een zooitje met de personen app.
Bij mij was Outlook personen een bende maar al een hele tijd werkt het weer prima. Nergens last van, ook niet met Skype.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
GerCor schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

Bij mij was Outlook personen een bende maar al een hele tijd werkt het weer prima. Nergens last van, ook niet met Skype.
Ik had veel dubbele namen bij personen, soms zelfs 3x. Bij Whatsapp had ik ineens soms telefoonnummers ipv namen. Skype verwijdert en "personen" klopte weer.
Is ook al een tijd geleden, misschien dat het nu inderdaad opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
GerCor schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

Hoe heb je dat opgelost?

Ik zal Skype er eens afgooien ( alleen op mobiel, of ook alle PC/laptop's ?) en later weer toevoegen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
shiptronic schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Hoe heb je dat opgelost?

Ik zal Skype er eens afgooien ( alleen op mobiel, of ook alle PC/laptop's ?) en later weer toevoegen, kijken of dat helpt.
Op mijn PC stond geen Skype, dus dat weet ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
[...]

Na het installeren van de nieuwe build in de fast ring, 15245, lukte het mij weer om deze apps te installeren zonder ze eerst te moeten verwijderen. Gps silverlight apps zouden ook weer gewoon moeten kunnen draaien.
Voor de CU productie zouden deze problemen waarschijnlijk de volgende maand opgelost worden, wanneer de maandelijkse update uitgelogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
shiptronic schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:04:
[...]
Hoe heb je dat opgelost?

Opgelost in Outlook.com. De onlineversie dus. Paar keer moeten bijwerken maar na updates was alles weer voor elkaar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Nu een paar uur mee bezig geweest, maar ik word er gek van. Hoe moeilijk kan het zijn?
skype van mobiel verwijderd, dan op PC ook skype eraf, outlook account eraf en MS account eraf. App's mail agenda en personen gereset, dan MS acount weer toegevoegd en(MS) mail acount ingesteld. OP outlook.com (ook de beta) geprobeerd orde op zaken te stellen, het lukt niet. 1 contact heeft 40 koppelingen met willekeurige namen. Zo ook een kameraad van mij hier zijn mijn moeder en schoonzus ook aan gekoppeld. Ontkoppelen is een drama, elke keer bij bewuste naam op een vinkje klikken, maar dan verdwijnt de lijst, lijst weer openen, en volgend naam verwijderen. Na 3 a 4 x geen reactie meer , dan zoeken op een andere naam. OK mijn nicht je , zie ik iets staan met haar icoud adres (ooit 1x een mail van haar gehad via dat adres) denk dat is handig, even aan haar outlook entry koppelen, waar ik ook klik of zoek, neegens bij haar naam en gegevens vind ik het I cloud adres. Dan maar weer terug naar mijn kamaraad en de rest van de entrys wissen door op de kruisjes te klikken, frustratie alom.

optie opschonen eens bekeken, ook hie een wazig overzicht, waar tevens geen hout van klopt. Dan kijken bij verwijderde contacen , zo'n 80 stuks waarvan er een aantal niet weg mogen, proberen maar weer terug te zetten , maar die worden willekeurig ergens weeer aan gekoppelt? ik ben de weg voledig kwijt. Waarom zo moeilijk, bv. kopplingen verwijderen, waarom geen chek box ervoor, even alles aanvinken wat je ontkopplen, dan had ik 35 vinkjes gezet en klaar.

Op de PC is het adres boek nu onbuikbaar , mijn schoonzus is online wel te vinden, maar in de personen app niet ( op de telefoon vindebaar maar alle gevens zijn weg) . Online vind ik haar 10x? met elke ingang een ander gegeven van haar, mob.nr , huisnr. geboorte datum , straat, woonplaats. WHY??Uit frustratie de muis aan gruzelementen geslagen, en er maar mee opgehouden.

Als iemand in de buurt van zwolle eens een keer mee wil kijken , heb ik best wat voor over. Geen idee wat ik fout doe, maar zo jaag je klanten wel weg :( op het werk zit ik dagelijks in mega databases (oracle, resident engineer warehouse management) te werken, dus helemaal een ei ben ik nu ook weer niet.

@MODS - misschien gaat de personen discusie hier te ver, (alle berichten hieromtrend) verplaatsen naar een eigen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Als jij het op je telefoon en op je PC wilt kunnen gebruiken - dus de apps en niet Outlook.com - dan moet je Outlook.com negeren. Ik heb na jouw verhaal ook weer even gekeken naar mijn contactpersonen van Outlook.com en ook daar weer een kleine bende. Maar ik gebruik dat toch nooit.

Op mijn PC en 950 staat alles goed. Niks dubbel en alleen koppelingen tussen Outlook, Exchange en Skype.

EDIT:

En nu kijk ik op mijn PC bij kinderen van sommige contactpersonen. Staat er 3 keer in. Voorbeeld:

Een contact heeft 4 kinderen. Staat er een vakje kinderen: Karin. Daaronder weer 2 x een vakje kinderen en daar staan de andere 3 kinderen genoemd terwijl het op mijn telefoon gewoon goed staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k135lhfcGpuNsBSd1911ZIG6/full.jpg

ZUCHT.....

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 27-08-2017 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

ardvark99 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Na het installeren van de nieuwe build in de fast ring, 15245, lukte het mij weer om deze apps te installeren zonder ze eerst te moeten verwijderen. Gps silverlight apps zouden ook weer gewoon moeten kunnen draaien.
Voor de CU productie zouden deze problemen waarschijnlijk de volgende maand opgelost worden, wanneer de maandelijkse update uitgelogd wordt.
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het krijgt een beetje een hoog Facebookgehalte.
Alles willen koppelen.....
Iig de bijbehorende afbeeldingen kloppen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Zojuist kreeg mijn vriendin een nl alert vanwege de brand in het casino. Ik heb niks ontvangen..
We hebben allebei een lumia 930 met de laatste insider (preview build).
Zij heeft youphone (kpn netwerk), ik heb telfort (ook kpn).
We hadden allebei vol bereik.
Op crisis.nl word ik verwezen naar de (geavanceerde) instellingen van messaging, maar de instellingen voor noodberichten zijn bij mij niet te vinden, maar bij haar wel.
Enige verschil is dat ik mijn telefoon op engels heb staan en zij op Nederlands. Maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Glacier schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:42:
Zojuist kreeg mijn vriendin een nl alert vanwege de brand in het casino. Ik heb niks ontvangen..
We hebben allebei een lumia 930 met de laatste insider (preview build).
Zij heeft youphone (kpn netwerk), ik heb telfort (ook kpn).
We hadden allebei vol bereik.
Op crisis.nl word ik verwezen naar de (geavanceerde) instellingen van messaging, maar de instellingen voor noodberichten zijn bij mij niet te vinden, maar bij haar wel.
Enige verschil is dat ik mijn telefoon op engels heb staan en zij op Nederlands. Maar dat zou toch niet uit moeten maken?
Wat vermoedelijk de oorzaak hiervan is:
Jij hebt een niet NL-toestel en je vriendin wel.
Dat staat los van de taal van je toestel. Ik heb ooit een een 820 gehad, dit was een Duits toestel (Duitse CV) en hierop had ik de Noodberichten settings ook niet. Hetzelfde geld voor Franse CV en mogelijk nog meerdere laden.

Welke CV je hebt, staat op het doosje, op de sticker onder de accu en misschien ergens in de settings/info van je toestel (maar waar precies...)

Aanvulling:
Check anders ook ff dit draadje:
[WP 8.0/8.1]NL-alert ontvangen

[ Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 27-08-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Als ik bij about kijk, zie ik als carrier dk-is staan, wat in google uitkomt op Denemarken.
Is er een manier om nl-alert wel te ontvangen. Want het principe is internationaal lijkt me..anders zou het ook betekenen dat de miljoenen buitenlanders of mensen met een buitenlands toestel nooit zulke berichten krijgen (wat best erg is als de sirenes eenmaal niet meer gebruikt worden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Amadeus1966 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 07:40:
Het krijgt een beetje een hoog Facebookgehalte.
Alles willen koppelen.....
Iig de bijbehorende afbeeldingen kloppen nog.
Willen koppelen? Ik koppel alleen omdat het er anders meervoudig in komt te staan. Ik wil 1 contactpersoon, niet meerderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Glacier schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:27:
Als ik bij about kijk, zie ik als carrier dk-is staan, wat in google uitkomt op Denemarken.
Is er een manier om nl-alert wel te ontvangen. Want het principe is internationaal lijkt me..anders zou het ook betekenen dat de miljoenen buitenlanders of mensen met een buitenlands toestel nooit zulke berichten krijgen (wat best erg is als de sirenes eenmaal niet meer gebruikt worden)..
Er zijn/waren methodes om je toestel te flashen naar een andere CV, Bing (of google) zal wel weten hoe.

Daarnaast ben ik het met je eens dat het heel vreemd is, ook voor buitenlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

St00mwals schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:16:
[...]
Wat vermoedelijk de oorzaak hiervan is:
Jij hebt een niet NL-toestel en je vriendin wel.
Dat staat los van de taal van je toestel. Ik heb ooit een een 820 gehad, dit was een Duits toestel (Duitse CV) en hierop had ik de Noodberichten settings ook niet. Hetzelfde geld voor Franse CV en mogelijk nog meerdere laden.

Welke CV je hebt, staat op het doosje, op de sticker onder de accu en misschien ergens in de settings/info van je toestel (maar waar precies...)

Aanvulling:
Check anders ook ff dit draadje:
[WP 8.0/8.1]NL-alert ontvangen
Dat zal het toch niet zijn verwacht ik, mijn toestel komt origineel uit Italië en ik ontvang de nl-alert meldingen op het toestel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Willen koppelen? Ik koppel alleen omdat het er anders meervoudig in komt te staan. Ik wil 1 contactpersoon, niet meerderen.
Ik wil het juist niet gekoppeld hebben.
Mijn vrouw en ik delen dezelfde achternaam ( gek he, ) en heel raar....onze kinderen ook.
Als ik bijwijze van mijn zoon wil bellen of mijn vrouw kan ik die niet terugvinden in mijn contactenlijst.
Ik kan ze pas vinden als ik mijn persoon in de lijst open.
Dan staan ze braaf bij elkaar.
Gemakkelijk voor de één, onhandig voor de ander.

Collega's idem dito.
Ik heb elk prive contact voorzien van foto's.
Behalve collega's, daar heb ik als afbeelding ons bedrijfslogo.
Uiteraard onze planner met een groot rood uitroepteken.
Maar een ieder wel duidelijk herkenbaar.
Dat werkt voor mij gewoon prettiger, maar dat is puur persoonlijk.
Daar MS het lumineuze idee had om alles ongevraagd te koppelen moest ik alles weer ontkoppelen.
Dat werk wil ik er simpelweg niet van hebben.

Ik heb het in het begin zo ingesteld dat het voor mij duidelijk en overzichtelijk is, dan wil ik niet telkens het nawerk ervan hebben om de boel weer terug te zetten wanneer ze weer wat nieuws bedacht hebben.
Dat ze iets nieuws bedenken is leuk, als ze zo graag willen hebben dat ik dat dan ook zo ga gebruiken dan kunnen ze dat of aangeven met een popup of in drievoud schriftelijk een verzoek indienen bij mij thuis.
Maar niet zomaar ongevraagd een puinhoop achterlaten, daarvoor heb ik een planner die dat heel goed kan en heb ik MS niet bij nodig.

Dus handjes af, wil ik ze koppelen dan ben ik oud en wijs genoeg om dat zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Amadeus1966 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

Ik wil het juist niet gekoppeld hebben.
Mijn vrouw en ik delen dezelfde achternaam ( gek he, ) en heel raar....onze kinderen ook.
Als ik bijwijze van mijn zoon wil bellen of mijn vrouw kan ik die niet terugvinden in mijn contactenlijst.
Ik kan ze pas vinden als ik mijn persoon in de lijst open.
Dan staan ze braaf bij elkaar.
Gemakkelijk voor de één, onhandig voor de ander.

Collega's idem dito.
Ik heb elk prive contact voorzien van foto's.
Behalve collega's, daar heb ik als afbeelding ons bedrijfslogo.
Uiteraard onze planner met een groot rood uitroepteken.
Maar een ieder wel duidelijk herkenbaar.
Dat werkt voor mij gewoon prettiger, maar dat is puur persoonlijk.
Daar MS het lumineuze idee had om alles ongevraagd te koppelen moest ik alles weer ontkoppelen.
Dat werk wil ik er simpelweg niet van hebben.

Ik heb het in het begin zo ingesteld dat het voor mij duidelijk en overzichtelijk is, dan wil ik niet telkens het nawerk ervan hebben om de boel weer terug te zetten wanneer ze weer wat nieuws bedacht hebben.
Dat ze iets nieuws bedenken is leuk, als ze zo graag willen hebben dat ik dat dan ook zo ga gebruiken dan kunnen ze dat of aangeven met een popup of in drievoud schriftelijk een verzoek indienen bij mij thuis.
Maar niet zomaar ongevraagd een puinhoop achterlaten, daarvoor heb ik een planner die dat heel goed kan en heb ik MS niet bij nodig.

Dus handjes af, wil ik ze koppelen dan ben ik oud en wijs genoeg om dat zelf te doen.
Oké. Bij mij staat, als ik iemand toevoeg aan mijn contactenlijst in Outlook en ik had hem al staan in Exchange en/of Skype, niemand gekoppeld. Ik moet ze zelf koppelen om er 1 contactpersoon van te maken. Dus, bij mij is niets ongevraagd en dus zonder mijn toestemming door Microsoft gekoppeld.

Vreemd dat het bij jou wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 02:49:
[...]
Oké. Bij mij staat, als ik iemand toevoeg aan mijn contactenlijst in Outlook en ik had hem al staan in Exchange en/of Skype, niemand gekoppeld. Ik moet ze zelf koppelen om er 1 contactpersoon van te maken. Dus, bij mij is niets ongevraagd en dus zonder mijn toestemming door Microsoft gekoppeld.

Vreemd dat het bij jou wel zo is.
Inderdaad, bij mij ook niet. Ik had zelf een Outlook account op mijn telefoon geactiveerd en had ook daar de contactpersonen geïmporteerd. Vervolgens ben ik zelf aan het koppelen gegaan omdat er dubbele namen tussen zaten, maar er is nooit iets vanzelf gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik gebruik mijn oude Lumia 640 weer even en het lukt me niet om mijn mail en agenda te openen. Wanneer ik de Outlook mail / kalender open dan krijg ik alleen een scherm met "de accounts die u hebt toegevoegd:" en daaronder mijn outlook en gmail account. Het enige dat ik in dit scherm kan is nog meer accounts toevoegen.

Google heeft mij nog geen oplossing gebracht, iemand van jullie dit probleem al eens tegengekomen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Hierdoor ook maar eens naar de fast ring gegaan. Ik draai nu build 15063.138. Krijg geen nieuwere build binnen. Wel een aparte "localization dutch" update gehad. Helaas geen effect op de app Cyclers :(

Zou jij misschien deze app kunnen testen om te kijken of het aan de app ligt of niet? Gaat om deze app: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/cyclers/9wzdncrdmcxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Freakster86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Hierdoor ook maar eens naar de fast ring gegaan. Ik draai nu build 15063.138. Krijg geen nieuwere build binnen. Wel een aparte "localization dutch" update gehad. Helaas geen effect op de app Cyclers :(

Zou jij misschien deze app kunnen testen om te kijken of het aan de app ligt of niet? Gaat om deze app: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/cyclers/9wzdncrdmcxd
Ik krijg te zien dat Cyclers momenteel niet beschikbaar is. Misschien hebben ze de app tijdelijk afgesloten vanwege de download problemen in W10M? Er zou iemand met WP8 eens moeten proberen deze app te downloaden.
Heb je al contact gezocht met de ontwikkelaar? (kleber@kleberalves.com.br)

Edit: Het kan ff duren voordat de fastring builds binnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door ardvark99 op 28-08-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Ik krijg te zien dat Cyclers momenteel niet beschikbaar is. Misschien hebben ze de app tijdelijk afgesloten vanwege de download problemen in W10M? Er zou iemand met WP8 eens moeten proberen deze app te downloaden.
Heb je al contact gezocht met de ontwikkelaar? (kleber@kleberalves.com.br)

Edit: Het kan ff duren voordat de fastring builds binnen komen.
Hoe bedoel je download problemen?

Ik heb de app met WP8 geprobeerd, maar daarop wil hij niet eens installeren. Via de store op W10M is hij inderdaad niet te vinden, maar via mijn bibliotheek of via een redirect via de link die ik gaf wel.

Twee weken terug een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie. Net een tweede en laatste poging gedaan.

Echt jammer, want voor mij toch wel de beste (en mooiste) strava app die er is op W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Freakster86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Hoe bedoel je download problemen?

Ik heb de app met WP8 geprobeerd, maar daarop wil hij niet eens installeren. Via de store op W10M is hij inderdaad niet te vinden, maar via mijn bibliotheek of via een redirect via de link die ik gaf wel.

Twee weken terug een mail gestuurd, maar tot op heden nog geen reactie. Net een tweede en laatste poging gedaan.

Echt jammer, want voor mij toch wel de beste (en mooiste) strava app die er is op W10M.
Ik denk dat ze gestopt zijn met Windows Mobile ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat ze gestopt zijn met Windows Mobile ondersteuning.
Wie is "ze"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
De ontwikkelaars van Cyclers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oh, dat is één persoon, Kleber Alves. En hij is toch wel actief geweest met updates over de jaren heen. En precies toen die gps problemen met andere apps zich voordeden is deze app ook onbruikbaar geworden. Maar goed, ik heb nu alles geprobeerd wat ik kan en aangezien de maker vooralsnog niet reageert ben ik bang dat je misschien gelijk hebt... Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@Freakster86 Welke telefoon heb je? niet alle toestellen zullen nieuwe fast ring builds krijgen.
Zie voor meer info ook het Windows mobile insider topic ;)
Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen
Alleen de
HP Elite x3
Microsoft Lumia 550
Microsoft Lumia 640/640XL
Microsoft Lumia 650
Microsoft Lumia 950/950 XL
Alcatel IDOL 4S
Alcatel OneTouch Fierce XL
SoftBank 503LV
VAIO Phone Biz
MouseComputer MADOSMA Q601
Trinity NuAns NEO
zijn de telefoons die ondersteund worden in het insider programma op het moment en dus insider fast en slow ring builds kunnen krijgen officieel

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@GiLeX Bedankt, dat wist ik niet. Heb een Lumia 730. Ik wacht het wel af dan. Ben het zoeken naar een oplossing ook wel een beetje beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ GerCor

Het vreemde is dat het ook nog eens willekeurig is.
Maw de ene keer staat alles netjes en dan is het plots weer een drama.
Kijk, ik ben niet bang om altijd de schuld af te schuiven naar een ander en durf ook best wel eens mijzelf de schuld te geven.
Ik ben 50 plusser dus hoor ik het niet te snappen ( volgens de jongere generaties dan ) dus wordt ik geacht om het fout te doen anders kloppen de statistieken niet meer.

Maar eenmaal ingesteld moet dat ook zo ingesteld blijven.

Periodiek loop ik altijd mijn contacten na op outlook.com.
Nieuwe en of bestaande contacten voorzien van aanvullingen zoals mailadres, woonadres en eventueel een tweede nummer dat soort zaken.
En vandaaruit corrigeer ik dus ook de fouten.
En dan kom ik toch zaken tegen die ik stiekem toch anders had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Freakster86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:05:
@GiLeX Bedankt, dat wist ik niet. Heb een Lumia 730. Ik wacht het wel af dan. Ben het zoeken naar een oplossing ook wel een beetje beu.
Ook de 730 kun je aanmelden voor fast ring, ik heb mijn 735 er ook een tijd opgehad, maar een paar maanden geleden er van af gehaald met die foute update die telefoons kon blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Door van het wekeind aan de hand van tips hier maaar eens flink bezig geweest met contacten, ik krijg er nog steeds geen idee van wat nu op de achtergrond de gedacht en bedoelde werking hier van is, dan mis ik ineens ook nog mijn foto's die bij de contacten horen. Ik denk dat zal wel door mijn gepruts kopen, en heb de handdoek maar voor de zoveelste keer in de ring gegooid. En dan lees ik net in een ander stukje op het forum :
olafino schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 12:23:
Ik ontdekte vanochtend dat de app personen geen foto's van de contacten meer weergeeft. Een groot deel van de contact foto's had ik zelf toegevoegd. De tegeltjes in de app draaien nog wel maar zijn transparant.
Ik heb niet zo'n zin om weer één voor één een foto toe te voegen bij ieder contact.

Ik heb nog gekeken bij Microsoft of ik mijn batterij zou kunnen vervangen, maar kom dan uit bij het reparatie gedeelte en dan valt dit nog onder de garantie. Ik moet dan wel aanklikken dat hij niet meer oplaadt, terwijl hij dit uiteraard wel doet. Ik wil gewoon nog even langer genieten van mijn Lumia 1020.
Volgende maand kan ik mijn abonnement verlengen/vernieuwen maar ik weet niet welke smartphone ik moet kiezen
De microsoft Lumia's zijn ook niet zo denderend vind ik.
Bron:olafino in "[Nokia Lumia 1020] Ervaringen en discussie"

Grrrrrr, waarom moeten dit soort dingen altijd gelijk gaan op het moment dat ik orde op zaken wil stellen, zo kom ik er nooit. Snap onder tussen wel dat mensen gillend weglopen. Als je zo iets basaals als contacten al niet voor elkaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
shiptronic schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:45:

[...knip...]

Grrrrrr, waarom moeten dit soort dingen altijd gelijk gaan op het moment dat ik orde op zaken wil stellen, zo kom ik er nooit. Snap onder tussen wel dat mensen gillend weglopen. Als je zo iets basaals als contacten al niet voor elkaar krijgt
Ach, er lopen er nog meer weg:
http://nypost.com/2017/08...-36k-useless-smartphones/
Goeie reclame voor WM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Gaat lekker met het streven om van W10M een puur zakelijk platform te maken;

NYPD surrender their Windows Phones, plans to buy 36,000 iPhones

https://mspoweruser.com/n...ans-to-buy-36000-iphones/

Is toch een flinke aderlating, 36.000 zakelijke Windows-telefoons die worden ingeruild voor iPhones.

Extra pijnlijk is dat NYPD ook het hele app-eco-systeem van Apple gaat overnemen in al haar gelederen.

Oftewel, ze stappen ook 'zakelijk' over op iPads, MacBooks, iMacs, etc... omdat deze beter aansluiten bij de iPhones.

Microsoft verliest zo niet alleen de slag om mobiel, maar als deze tendens zich zakelijk voortzet ook de slag om de desktop en tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, en als het zich eenmaal bewezen heeft dan volgen andere korpsen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:29:
Yep, en als het zich eenmaal bewezen heeft dan volgen andere korpsen vanzelf.
Niet alleen korpsen, ook andere bedrijfstakken.

Zelf heb ik te maken (professioneel gezien) met bv. een scholengemeenschap die volledig overstapt op Chromebooks;

Het gaat om een lage-school van +/- 10 filialen (dus een paar duizend leerlingen).

Een kleine school, maar wel een stap die Microsoft Education liever niet ziet;

Die jonge gasten leren computers vanaf nu kennen als puur Google en zullen nooit met Microsoft in aanraking komen...

Bye bye Office, Cloud, Server, Edge, Windows Store, etc...

Ander voorbeeld is de KLM;

Alle flight attendants (cabinepersoneel) krijgt een persoonlijke tablet... een iPad-mini (om passagierslijsten te controleren, vliegschema's in te plannen, etc...).

Dan gaat het dus wel om ruim 40.000 iPads... en als je eenmaal een (gratis) iPad krijgt, ga je vanzelf kijken naar meer van dat spul;

Dus die lui kopen iPhones, iBooks, etc... nemen dat weer mee op de vlucht, passagiers en ander personeel komt er mee in aanraken, raakt enthousiast, etc...

Dat Windows Mobile mislukt is één ding, maar op dit soort fronten verliest Microsoft ook de zakelijke tak.

Te gek dat hun apps het zo goed doen op Android en iPhone, maar straks blijft er van Microsoft zelf niet veel meer over;

Dan wordt het zo'n logge IBM... geliefd bij beleggers (want jaar op jaar winst), maar totaal ontvreemd van het publiek (want wie weet er überhaupt dat IBM nog steeds bestaat (en enorm groot is ook)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Nu online
Amadeus1966 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:38:
@ GerCor

Periodiek loop ik altijd mijn contacten na op outlook.com.
Dat moet je dus -blijkbaar- niet doen. Gisteren ook even op Outlook.com gekeken en ja hoor .... weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ben bang dat je gelijk hebt GerCor.
Ik denk dat ik maar als diender ga solliciteren in NYC....krijg ik tenminste een iPhone ;-)
Denk voor nu dat dit wel mijn laatste Windowstoestel is geweest.

krijg zo'n beetje een dinosaurusgevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

Dat moet je dus -blijkbaar- niet doen. Gisteren ook even op Outlook.com gekeken en ja hoor .... weer mis.
Lol, dus als je een zakelijke gebruiker bent en even wat contacten doorloopt (bv. op zoek naar die ene investeerder, waarvan je de NAW-gegevens niet direct uit je hoofd weet), dan word je gestraft en loopt Outlook de mist in?

Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is raar dat ik office365 dagelijks gebruik (basis gewoon outlook.com), en nog steeds staan al mijn contacten netjes bij elkaar. niets 10x dubbel of vage links

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
SinergyX schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:28:
Het is raar dat ik office365 dagelijks gebruik (basis gewoon outlook.com), en nog steeds staan al mijn contacten netjes bij elkaar. niets 10x dubbel of vage links
Ssst, niet te hard roepen.
MS personeel is ook hier op het forum actief om ons weg te pesten.
Voor dat je het weet heb je de boel ook in de warrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:42:
[...]
Maar beheren jullie dan de contactpersonen op meer dan één plaats of alleen via Outlook.com (en op je telefoon uiteraard)?

Ik heb zelf mijn contactpersonen via Google en dat gaat tot nog toe goed (doet afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
P_Tingen schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Maar beheren jullie dan de contactpersonen op meer dan één plaats of alleen via Outlook.com (en op je telefoon uiteraard)?

Ik heb zelf mijn contactpersonen via Google en dat gaat tot nog toe goed (doet afkloppen).
Ik heb 2 Exchange accounts, 1 zakelijk en 1 privé. Mijn contacten heb ik op deze manier ook gescheiden, en geen problemen met koppelingen. Ook niet met achternamen die het zelfde zijn in beide accounts.
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.