Voor mij geld hetzelfde als veel andere hierboven.
Mijn probleem is dat ik al jaren een dual sim toestel gebruik ivm mijn werk.
Apple is wat dat betreft geen optie, en de android implementatie van Dual Sim zint me niet zo. Los van alle andere (reeds genoemde) minpunten van het OS.
Hoop dat er binnen nu en 12 maanden een volgende versie/opvolger is aangekondigd van het OS.
En nu ook hopen dat microsoft het langer dan 3 jaar blijft doorontwikkelen.
Ik heb begrip voor alle argumenten die mensen tegen het WM platform hebben, maar voor mij werkt het ideaal.
Heb zelf een 950 Dual Simmet 2 extra (reserve) rear covers. Toestel is net geen 1,5 jaar oud.
Wellicht over een maand of 6 een nieuwe batterij (hou het nu net 10u vol bij intensief gebruik).
Daarnaast als reserve nog een 640 Dual Sim liggen.
Mijn vriendin heeft een 640XL Dual Sim.
Het enige wat daar fysiek aan stuk kan is het scherm en de rearcover.
Die dingen hebben voor mij het eeuwige leven zolang het mobo heel blijft, aangezien ik bij het bedrijf werk welke de schermen van de 640/640XL heeft gemaakt.
Edit:
P_Tingen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:38:
Andere vraag van mij dan. Ik zit al weer een paar jaar op Windows en heb daarvoor wel Android gebruikt. Wat me vooral is bijgebleven is uiteindelijk de ultieme traagheid van mijn el cheapo Android. Maar uit UI oogpunt staat me niet iets bij dat ik dat nou zo lelijk vond.
Wat is er zo lelijk / irritant / niet goed aan Android dat velen hier weigeren er naar over te stappen?
Hetgeen wat mij erg tegen is gevallen is bijvoorbeeld de
pricewatch: Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart v.s. de
product: Microsoft Lumia 640 4G.
De toestellen zitten ongeveer in dezelfde prijscatagorie, en de MOTO 4 werdt door mijn werkgever aangeboden als vervanger van de 640. Het toestel voelt leuk aan, maar ik miste heel erg de snelheid van het OS. Out of de box is het prima, maar na 4-6 weken om te huilen.
- De UI is natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik vind windows fijn omdat ik het gewend ben.
- Synchronisatie via one-drive (settings, foto's, documenten, muziek) zit in windows ingebakken. Op android kan het ook, maar niet zo vloeiend.
- Offline maps op windows werkt perfect.
- Double tap to wake. kreeg het niet voor elkaar op de Moto4.
Ik kan me daarintegen best voorstellen dat een android toestel in dezelfde prijscatagorie als mijn 950 ook veel behoorlijker presteert, en ook dezelfde features kan bieden.
Echter toen ik zoveel geld ging uitgeven aan een toestel, had ik liever iets wat ik kende.
Het is zuur als je voor 500 euro teleurgesteld bent in je toestel.
Meer als dat is me echt te veel voor een telefoon.
Apple is bij mij sowieso geen optie, maar meer om practische redenen
- Geen Dual Sim
- Geen opslaggeheugen/SD kaart
- Relatief kleine schermen (tenopzicht van toestelformaat, in prijscatagorie)
- Itunes
[
Voor 52% gewijzigd door
kid1988 op 11-08-2017 15:58
]