Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wij hadden een kraak nieuwe Ford Escape die had geen navi aan boord.

Dat is nog echt voor de duurdere modellen /merken.

Navi op mobiel werkte prima en kon ik via BT connecten (dat zat er wel zeer uitgebreid op want verboden GSM te bellen zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Barrycade schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 05:54:
[.. Het gaat over een whopping zonsverduistering.....(ik heb er 2 al meegemaakt in NL (wellicht gedeeltelijk maar tis alweer even geleden) maar ik zou er niet voor op reis gaan).
Nee, over een totale zonsverduistering. Dat gebeurt niet zo vaak en schijnt nogal spectaculair te zijn :)

Laatste in NL was in 1715.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 20-08-2017 16:50 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:31

DikkeBMW

Live '25

matthijst schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Nee, over een totale zonsverduistering. Dat gebeurt niet zo vaak en schijnt nogal spectaculair te zijn :)

Laatste in NL was in 1715.
Even offtopic; ik heb me hier niet in verdiept. Waar is deze zonsverduistering allemaal te zien, en wanneer wordt deze verwacht?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Morgen (de 21e) in groot deel van US. Effe googlen op eclipse 2017 en je merkt de hausse die dat te weeg brengt in de US :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Hier een mooie Eclipse map:
http://xjubier.free.fr/en...E_2017_GoogleMapFull.html

Wij zitten als t goed is morgen in Wyoming in de “Path of Totality” :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Haha idd een flinke hausse, huurauto's gaan als warme broodjes. Vandaag ook mijn wagentje opgehaald. zat gewoon navi aan boord en m'n navi van de mobiel (kaarten app van w10m) werkt ook perfect, had vantevoren de colorado map offline binnen gehaald.
mn mountainbike wedstrijd zit erop, ga nu nog wat hiken in het RM NP en ergens bij Crested Butte. Ook nog twee 14-ers doen (Grays Peak and Torreys Peak). En wellicht nog een dag raften op de arkansas river :D

[ Voor 29% gewijzigd door The_Scarabial op 21-08-2017 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

The_Scarabial schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 06:50:
Haha idd een flinke hausse, huurauto's gaan als warme broodjes. Vandaag ook mijn wagentje opgehaald. zat gewoon navi aan boord en m'n navi van de mobiel (kaarten app van w10m) werkt ook perfect, had vantevoren de colorado map offline binnen gehaald.
mn mountainbike wedstrijd zit erop, ga nu nog wat hiken in het RM NP en ergens bij Crested Butte. Ook nog twee 14-ers doen (Grays Peak and Torreys Peak). En wellicht nog een dag raften op de arkansas river :D
Mountainbike wedstrijd :o Waar!? Downhill?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Barrycade schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 05:54:
[...]

Hou je hart maar vast.

Ik ben momenteel nog een paar uur in Oregon (we zijn 1 dag te vroeg weg) en ze zijn helemaal gek geworden over die Eclips.

Hotelkosten rijzen nu al de pan uit. Kon nog net een Quality Inn voor een schappelijke prijs boeken voor vandaag. Dit weekend worden woekerprijzen gevraagd.

Ik hoorde dat er een tekort aan Porta Toiletten is in de staat Oregon. Die komen uit de andere staten.

Winkels hebben Eclips deals en het lijkt wel kerstmis. Het gaat over een whopping zonsverduistering.....(ik heb er 2 al meegemaakt in NL (wellicht gedeeltelijk maar tis alweer even geleden) maar ik zou er niet voor op reis gaan).

Maar klinkt wat krap. Dan sta je met je jetlag naar de lucht te kijken? Dubbel je wekker zetten zou ik zeggen ;)
Howdy!
Eergisteravond in Chicago geland, gister naar missouri gereden en nu aan het ontbijt op een terras met countrymuziek. Maar ze hebben gelukkig ook Western...

Tot nu vind ik het geweldig. (de eclipse is inderdaad hot hier. Iedereen vraagt 'ar You here for the Eclipse ?

Na het ontbijt rij ik naar het noorden, op zoek naar een wolkenloze hemel.

"Have a nice day" 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zetje01 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Eergisteravond in Chicago geland, gister naar missouri gereden en nu aan het ontbijt op een terras met countrymuziek. Maar ze hebben gelukkig ook Western...
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Precies! B-)

Oh, en ik rij in een Camaro convertible. Gister stond ik op een parkeerplaats bij een Wallmart en een vrouw in een pick-up reed voorbij en riep 'Love your car' hahahha!

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 21-08-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

DikkeBMW schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Mountainbike wedstrijd :o Waar!? Downhill?
Breck Epic 6 daagse wedstrijd in Breckenridge.

Hele gave meerdaagse, wel heel zwaar door de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Argh ik ga dit topic maar blokken denk ik. Ben net een dagje terug uit de USA en heb nu alweer heimwee ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Yesyesyes!
Totale eclips gezien, perfect weertje.
I love America!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
Mooie dag vandaag. Om 06:00 vertrokken uit Denver. Tegen 11:00 bij Glendo, WY in de berm langs de snelweg gestopt met ladingen andere eclipse-watchers. Echt een speciale ervaring om mee te maken; de volledige verduistering, maar ook de sfeer die eromheen hangt O+

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4382/36555548592_b169d7df16_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
matthijst schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 03:35:
Mooie dag vandaag. Om 06:00 vertrokken uit Denver. Tegen 11:00 bij Glendo, WY in de berm langs de snelweg gestopt met ladingen andere eclipse-watchers. Echt een speciale ervaring om mee te maken; de volledige verduistering, maar ook de sfeer die eromheen hangt O+

[afbeelding]
Topfoto!!!
Precies wat ik heb gezien, in Desoto Missouri.
Dat ongelofelijke zwart van de maan, en die witte zonnestralen er omheen... er zijn geen woorden voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Anakha schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Zaterdag 17 maart Chicago
Zondag 18 maart Chicago
Maandag 19 maart Chicago
Dinsdag 20 maart Halverwege Denver(CAMPER OPHALEN)
Woensdag 21 maart Richting Denver
Donderdag 22 maart Denver - Arches NP
Vrijdag 23 maart Arches NP - Bryce Canyon
Zaterdag 24 maart Zion NP
Zondag 25 maart Grand canyon
Maandag 26 maart Las Vegas
Dinsdag 27 maart Las Vegas
Woensdag 28 maart Las Vegas - Death Valley
Donderdag 29 maart Death Valley - Tom's Place
Vrijdag 30 maart Tom's Place - Yosemite
Zaterdag 31 maart Yosemite
Zondag 1 april Yosemite
Maandag 2 april Yosemite - San Francisco
Dinsdag 3 april San Francisco
Woensdag 4 april San Francisco
Donderdag 5 april San Francisco - Silicon Valley
Vrijdag 6 april Sillicon Valley - Monterey
Zaterdag 7 april Monterey - Morro Bay
Zondag 8 april Morro Bay - Santa Barbara
Maandag 9 april Santa Barbara - Santa Monica
Dinsdag 10 april Santa Monica - LA(CAMPER INLEVEREN)
Woensdag 11 april LA
Donderdag 12 april LA
Vrijdag 13 april Terugvliegen LAX naar Amsterdam
Hartelijk dank voor de feedback. Ik heb ze nu kunnen overtuigen om een week eerder te gaan, zodat ze niet het mooie gedeelte van de reis missen. Hierdoor kunnen we later naar Vegas en hebben wij meer tijd voor de parken. Nu is het afvragen welke parken wij niet mogen missen. Ik hoor verschillende verhalen.

Tot nu toe is Bryce het enige park wat wij zeker niet gaan missen. Zion is volgens een paar mensen te druk en toeristisch.

Yosemite vind ik zelf wel oké maar niet speciaal, dus daar ligt mijn voorkeur niet. Wat is er voor een alternatief onderweg naar SF?

Death Valley lijkt mij mooi om te zien maar is wel iets om alleen doorheen te rijden lijkt mij?

Zo'n korte tijd met zoveel mooie plekken om te zien, het is alleen maar keuzes maken. Zeker omdat je niet goed kan inschatten hoelang je overal precies over doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja vanuit Death Valley zijn er een paar wegen naar SF en die lopen allemaal door of langs Nationale Parken.
Dus Sequoia NP, Kings Canyon NP (die zijn alleen via de Valley te bereiken of toch door Yosemite NP
Maar je gaat vrij vroeg dus ik denk dat je niet door de Tioga Pass kan in Yosemite (die gaat meestal pas eind Mei op zijn vroegst open) dus je zal toch onderlangs moeten.

Denk dat de drukte je zal meevallen. Het is niet meer het winterseizoen dus geen wintersporters en te koud voor de toeristen.

Handige link: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm staan ook omrij routes op voor als je dus niet door Tioga kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 23-08-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
assn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Hartelijk dank voor de feedback. Ik heb ze nu kunnen overtuigen om een week eerder te gaan, zodat ze niet het mooie gedeelte van de reis missen. Hierdoor kunnen we later naar Vegas en hebben wij meer tijd voor de parken. Nu is het afvragen welke parken wij niet mogen missen. Ik hoor verschillende verhalen.

Tot nu toe is Bryce het enige park wat wij zeker niet gaan missen. Zion is volgens een paar mensen te druk en toeristisch.

Yosemite vind ik zelf wel oké maar niet speciaal, dus daar ligt mijn voorkeur niet. Wat is er voor een alternatief onderweg naar SF?

Death Valley lijkt mij mooi om te zien maar is wel iets om alleen doorheen te rijden lijkt mij?

Zo'n korte tijd met zoveel mooie plekken om te zien, het is alleen maar keuzes maken. Zeker omdat je niet goed kan inschatten hoelang je overal precies over doet.
Fijn dat je niet meer gebonden bent aan die eis om na een week al in Las Vegas te zijn. In dat geval heb je opeens een stuk meer opties dan de route via Denver:
  • een noordelijke route via Badlands NP, Mt Rushmore, evt. Yellowstone (grotendeels dicht in maart) en dan afbuigen richting de parken van Utah en Las Vegas
  • een zuidelijke route over de oude Route 66 via Oklahoma, New Mexico en Arizona
  • een nog zuidelijker route via Nashville, Memphis, New Orleans en dan door Texas naar het westen
Al die routes hebben zo hun voors en tegens en welke het mooiste is hangt af van wat jullie leuk vinden.

Zorg in ieder geval dat je je bewust bent van de weersomstandigheden in maart. In de Rockies, Bryce en Grand Canyon heb je bijvoorbeeld flinke kans op sneeuw (en gesloten wegen, zelfs als je sneeuwkettingen mee zou nemen voor die campers). In Bryce is het in maart 's nachts gemiddeld 8 graden onder nul. Goed om te weten als je op hoogte wilt gaan kamperen. Omdat sneeuw vaak wel al aan het smelten is, is het juist een mooie periode voor enorme watervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Anakha schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Fijn dat je niet meer gebonden bent aan die eis om na een week al in Las Vegas te zijn. In dat geval heb je opeens een stuk meer opties dan de route via Denver:
  • een noordelijke route via Badlands NP, Mt Rushmore, evt. Yellowstone (grotendeels dicht in maart) en dan afbuigen richting de parken van Utah en Las Vegas
  • een zuidelijke route over de oude Route 66 via Oklahoma, New Mexico en Arizona
  • een nog zuidelijker route via Nashville, Memphis, New Orleans en dan door Texas naar het westen
Al die routes hebben zo hun voors en tegens en welke het mooiste is hangt af van wat jullie leuk vinden.

Zorg in ieder geval dat je je bewust bent van de weersomstandigheden in maart. In de Rockies, Bryce en Grand Canyon heb je bijvoorbeeld flinke kans op sneeuw (en gesloten wegen, zelfs als je sneeuwkettingen mee zou nemen voor die campers). In Bryce is het in maart 's nachts gemiddeld 8 graden onder nul. Goed om te weten als je op hoogte wilt gaan kamperen. Omdat sneeuw vaak wel al aan het smelten is, is het juist een mooie periode voor enorme watervallen.
Ik moet zeggen dat de route via Denver mij wel het meest aantrekkelijke lijkt. Op die manier kan je mooie steden met NP goed afwisselen. Wij willen toch graag naar Denver, Las Vegas en SF. Alleen kunnen we nu wat meer tijd doorbrengen in die NPs.

Wel jammer dat het zo koud is, wat zou je aanraden qua parken in dat geval? Is het vantevoren in februari goed kijken wat het weer doet en er rekening mee houden dat we meer naar het zuiden moeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Anakha schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Oeh Badlands inderdaad! Ook absoluut de moeite waard, en ook een wat rustiger NP. Zeer mooi en uniek ook :)

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
assn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Ik moet zeggen dat de route via Denver mij wel het meest aantrekkelijke lijkt. Op die manier kan je mooie steden met NP goed afwisselen. Wij willen toch graag naar Denver, Las Vegas en SF. Alleen kunnen we nu wat meer tijd doorbrengen in die NPs.

Wel jammer dat het zo koud is, wat zou je aanraden qua parken in dat geval? Is het vantevoren in februari goed kijken wat het weer doet en er rekening mee houden dat we meer naar het zuiden moeten ?
Qua weer zul je er rekening mee moeten houden dat je ter plekke je route moet aanpassen als de bergpas door de Rockies die je had bedacht kort voor je daar aankomt dichtsneeuwt of er een onweersfront overtrekt. Dat weet je niet voor je reis begint. Bouw flexibiliteit in.

Wat verwacht je van de steden? San Francisco is een mooie stad, maar Denver, Las Vegas en LA vind ik geen mooie steden. Las Vegas is knettergek en daarom leuk om een avond rond te lopen, LA is aardig om een keer door Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica te rijden voor de uiterlijke schijn, maar daarmee heb je het ook wel gehad. En wat wil je in Denver? Ik vlieg er in oktober naartoe, maar dat is omdat het een goed startpunt is voor de regio die ik wil bezoeken, niet omdat ik Denver zelf graag wil zien.

Kun je wat specifieker aangeven wat jullie willen gaan doen en zien, wat jullie leuk vinden, wat jullie verwachten? Je bent met z'n 8'en met 2 voertuigen. Gaan jullie gezamenlijke plannen maken, rijden jullie steeds achter elkaar aan, of verdeel je jezelf in 2 groepen met verschillende interesses en trekt elke groep tot op zekere hoogte zijn eigen plan? En hoe verdeel je jezelf dan?

Wil je even door de parken heenrijden en een paar foto's maken op de bekendste uitzichtspunten (dat is ongeveer alles waar je in je huidige planning tijd voor hebt), wil je gaan hiken, abseilen en raften, of wil je alle interessante locaties in het park bezichtigen?

Wil je in de steden musea bezoeken, een rijtje highlights uit een boekje achterna lopen, naar de outlet mall om te shoppen, een tour boeken, lokale culinaire specialiteiten uitproberen, elke avond uitgebreid de kroeg in?

Wil je qua route zoveel mogelijk de saaie interstates volgen om veel kilometers te kunnen maken in korte tijd? Of wil je juist zoveel mogelijk van die schitterende maar trage scenic byways doen?

Ik zou me zomaar zo kunnen voorstellen dat je met 8 mensen die samen op reis gaan flink wat onderling conflicterende antwoorden gaat krijgen op die vragen. En je hebt zo weinig tijd voor zo'n grote afstand dat je scherpe keuzes zult moeten maken.

De muziekliefhebber wil naar Nashville en Memphis, de filmliefhebber wil een uitgebreide tour door Hollywood en de studios, de guns-liefhebber wil een NRA-meeting in Texas bijwonen en ergens op een shooting range gaan knallen, de antropoloog wil in Mesa Verde NP de rotswoningen gaan bekijken, de bierfanaat wil in Denver een tour bij MillerCoors doen en langs bij de microbreweries in Colorado, de wijnliefhebber wil naar Napa Valley voor een wijnproeverij, de hippie wil in San Francisco uren rondlopen in de Haight, de spaghettiwestern-fan wil naar Monument Valley, de adrenalinejunkie wil raften op de Coloradorivier, de introvert wil genieten van de uitgestrekte leegheid van Wyoming, de sportliefhebber wil naar de Denver Broncos, de San Francisco Giants, de LA Lakers en de Anaheim Ducks, de levensgenieter wil vooral een beetje chillen en niet te veel programmapunten, de tweaker wil naar Silicon Valley en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Wie bepaalt dan wat het wordt? Of ga je daar ter plekke ruzie over maken als Jantje en Pietje linksaf willen, Klaasje en Henkie rechtsaf, en assn rechtdoor?

Zonder te weten wat jullie interesses zijn en of die onderling een beetje overeenkomen, is het heel lastig advies geven. Ik zie in je voorgestelde route alleen een paar overbekende highlights, maar niet waarom je die gekozen hebt, waarom je denkt dat jullie het daar met z'n 8en leuk gaan hebben (anders dan omdat het bekende namen zijn) en wat de andere 7 reizigers er van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ik hou van steden, maar Denver is echt geen fuck te beleven :D
Centrum is weinig bijzonders. OK, we zijn naar Jeff Foxworthy & Larry The Cableguy geweest, dat was wel _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door matthijst op 23-08-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik snap jullie volledig, maar ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond een dagje door Denver te lopen. Beetje sfeerproeven, her en der leuke straatjes en terrasjes. Uiteraard even langs het Bronco's stadium van de reigning world champions of football (ergo: Superbowl 50 winnaars).

Overigens, wat ik wel een verrassing vond was Grand Junction. Heel erg gezellige sfeer, en veel restaurantjes/terrasjes. Voor iets waar ik met 0 verwachtingen heen ging, was het daar goed vertoeven.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dat is de valkuil van US steden vergeleken met EU steden; oudste gebouw is 100 jaar oud en daardoor bijzonder. Maar geen ruk aan voor verwende cultuur snuivers.

Wij hadden ons ook verkeken op Portland: oude centrum is vergeven van de zwervers en een van de hoogte punten is een doughnut parlor die ze maakt met hete pepers. En de grootste boeken winkel van de westkust.

Tja, moet je van houden zeg maar.

Middagje hadden wij meer dan genoeg aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 02:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Barrycade schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:25:
Dat is de valkuil van US steden vergeleken met EU steden; oudste gebouw is 100 jaar oud en daardoor bijzonder. Maar geen ruk aan voor verwende cultuur snuivers.

Wij hadden ons ook verkeken op Portland: oude centrum is vergeven van de zwervers en een van de hoogte punten is een doughnut parlor die ze maakt met hete pepers. En de grootste boeken winkel van de westkust.

Tja, moet je van houden zeg maar.

Middagje hadden wij meer dan genoeg aan.
Powell Books is leuk om eens gezien te hebben, en Voodoo Donuts is vooral een toeristentrekker met allerlei "experimentele" donuts. Ik blijf liever aan de overkant van de rivier om bij Dots Donuts een doosje te scoren. Wel 's ochtends op tijd, anders is het op.

Portland heeft mijns inziens, maar ik ben een halve redneck inmiddels, teveel te lijden onder daklozen en "politiek bewusten". Er zijn een hoop geinige dingen, goeie koffiezaken als dat je trekt, musea en cultuurzaken. NBA als dat je trekt (Trailblazers), muziek om live te zien, of winkels (voor drummers: Rhythm Traders en Revival). Qua eten veel food trucks, maar dat moet je natuurlijk wel trekken. Maar ook een hoop buurten met armoede.

Buiten Portland kun je naar het Nike hoofdkantoor en employee store en ook Adidas heeft dat. Intel heeft volgens mij ook wel iets van een visitor-ding, maar da's allemaal niet in de stad.

Qua verkeer is Portland gewoon kilo utrecht tango. Snelwegen (I5, 26, 405) zijn beroerd met de matige op- en afritten, dus veel knelpunten. En opletten als je erop of eraf moet, want je mist een afslag en dan is het weer zoeken. :) Met een grote auto is het ook weleens lastig, niet alle parkeergarage's zijn ruim ingericht.

Maar de grote trekkers, Voodoo en Powell's, zijn vooral dat. Powell's is wel leuk als je ergens naar op zoek bent of rond wilt struinen in een grote boekenzaak, maar Voodoo is de meest overtrokken ongein. Ach ja, ze doen het goed in Lonely Planet denk ik dan maar. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

:w @Hillie Goedemorgen en groetjes aan je vrouw en zoon.
Ik vond het verkeer in Seattle druk maar hoffelijk in vergelijking met any grote stad in NL. We gingen uit eten daar en ik moest 2 banen opschuiven naar rechts terwijl het vast stond de stad in. Ik kreeg alle ruimte toen ik richting aangaf. Het verkeer in de US is meest rustig en sociaal. :)

Typisch is wel dat in Louisiana het opviel dat men daar erg gestressed rijdt. Bijna NL asociaal.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

matthijst schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:38:
Ik hou van steden, maar Denver is echt geen fuck te beleven :D
Centrum is weinig bijzonders. OK, we zijn naar Jeff Foxworthy & Larry The Cableguy geweest, dat was wel _/-\o_
Je bent de allereerste vestiging van Quiznos vergeten. Die zitten daar ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

assn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:12:
[...]
Zijn een heel aantal parken waar je in de winter sneeuw kunt verwachten, met bijbehorende afsluitingen. Zo even uit de losse pols een aantal parken, ook verder naar het zuiden!

Rocky Mountain NP uiteraard als je over de 3000meter hoge pas wil.
https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/road_status.htm

Maar bijvoorbeeld ook voor Grand Canyon noordzijde.
https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/weather-condition.htm
Verder zijn de diensten ook in de winter beperkt (bijv ezeltochten of raften etc..)

Bekende afsluiting is bijvoorbeeld ook de Tioga Pass en Glacier point in Yosemite. Daardoor kun je daar niet meer oost-west over de Sierra. Gevolg is dat je minimaal 500km moet omrijden om aan de andere kant te komen. Hij ging dit jaar pas open op 29 juni! https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
maar daartegenover kun je wel weer ski en snowboarden in dat park (ook in Rocky Mountain trouwens).

Andersom kun je er ook gebruik van maken. Mesa Verde heeft bijvoorbeeld een winter programma, waarmee je bij goede sneeuw de bezichtiging kunt doen per sneeuwschoen of langlauf.
Arches hetzelfde, sneeuw is mogelijk.

Zo heeft elk park zijn eigen invulling in de winter. Bekijk gewoon even de informatie over de winter van elk park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Hillie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 00:27:
[...]

Powell Books is leuk om eens gezien te hebben, en Voodoo Donuts is vooral een toeristentrekker met allerlei "experimentele" donuts. Ik blijf liever aan de overkant van de rivier om bij Dots Donuts een doosje te scoren. Wel 's ochtends op tijd, anders is het op.

Portland heeft mijns inziens, maar ik ben een halve redneck inmiddels, teveel te lijden onder daklozen en "politiek bewusten". Er zijn een hoop geinige dingen, goeie koffiezaken als dat je trekt, musea en cultuurzaken. NBA als dat je trekt (Trailblazers), muziek om live te zien, of winkels (voor drummers: Rhythm Traders en Revival). Qua eten veel food trucks, maar dat moet je natuurlijk wel trekken. Maar ook een hoop buurten met armoede.

Buiten Portland kun je naar het Nike hoofdkantoor en employee store en ook Adidas heeft dat. Intel heeft volgens mij ook wel iets van een visitor-ding, maar da's allemaal niet in de stad.

Qua verkeer is Portland gewoon kilo utrecht tango. Snelwegen (I5, 26, 405) zijn beroerd met de matige op- en afritten, dus veel knelpunten. En opletten als je erop of eraf moet, want je mist een afslag en dan is het weer zoeken. :) Met een grote auto is het ook weleens lastig, niet alle parkeergarage's zijn ruim ingericht.

Maar de grote trekkers, Voodoo en Powell's, zijn vooral dat. Powell's is wel leuk als je ergens naar op zoek bent of rond wilt struinen in een grote boekenzaak, maar Voodoo is de meest overtrokken ongein. Ach ja, ze doen het goed in Lonely Planet denk ik dan maar. :)
Wij waren met 2 kleine meisjes van 6 en 8 dus een aantal dingen waren niet echt interessant voor ze. Wel heeft het hele concept van zwervers heeft een diepe indruk bij ze achter gelaten. Dus ze zijn cultureel wel wijzer geworden ;)

Wij zijn naar OMSI geweest en naar Portland Zoo. Beide prima en mooi.
In Omsi moesten we het bijtjes en bloemetjes verhaal iets naar voren halen qua planning aangezien ze daar een (prima) uitleg hadden over de start van het leven incl foetussen (van 0 weken tot 40 weken) op sterk water. Wat mijn meiden erg interessant vonden. Ook de afdeling over archeologie was interessant.

Portland Zoo is mooi opgezet en heeft leuke selectie van locale dieren en de uitleg daaromheen. Zoals de problematiek van de Mountain Goats.

Qua verkeersdrukte: Wellicht ben je wat verAmerikaanst maar ik werk in de buurt van Amsterdam dus de vertragingen (het zijn in mijn ogen geen files) op de I5 was peanuts vergeleken met de ongein die ik wel eens meemaak op NL-se wegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
Top dat je hier de tijd voor neemt, dit is waarom ik hier op het forum zit. Jullie zijn overall al eens geweest. Ik zal ook een beeld schetsen van hoe ik de reis voor mij zie en hoe onze groepje eruit ziet. Ik heb hieronder op elke vraag antwoord gegeven.

Anakha schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:00:
[...]
Qua weer zul je er rekening mee moeten houden dat je ter plekke je route moet aanpassen als de bergpas door de Rockies die je had bedacht kort voor je daar aankomt dichtsneeuwt of er een onweersfront overtrekt. Dat weet je niet voor je reis begint. Bouw flexibiliteit in.

Wat verwacht je van de steden?
Van de steden verwachten wij niet veel. Ik ben zelf al eens in Las Vegas, San Francisco en LA geweest. Dus van die steden heb ik een idee hoe het is en wat daar te doen is.
Wij zijn al heel lang vrienden, leeftijd rond de 28. Dus we houden van wat drinken, eten en uitgaan. In Las Vegas zullen we onze portie uitgaan wel halen. San Francisco daarentegen heeft wat meer te bieden, geweldige stad om rond te lopen. Leuke bezienswaardigheden - Alcatraz by night is een must voor ons. Wat ons zo goed bevalt aan LA is het leven en de chillheid. Er is dan niet zoveel te zien maar wel genoeg te doen in de buurt van LA. Verder heb ik van vrienden vooral gehoord dat Denver heel leuk is, dan gaat het niet direct om wat er te zien is. Wij zijn meer van het rondlopen en gewoon de sfeer proeven. *zie bericht van DikkeBMW*.

Kun je wat specifieker aangeven wat jullie willen gaan doen en zien, wat jullie leuk vinden, wat jullie verwachten? Je bent met z'n 8'en met 2 voertuigen. Gaan jullie gezamenlijke plannen maken, rijden jullie steeds achter elkaar aan, of verdeel je jezelf in 2 groepen met verschillende interesses en trekt elke groep tot op zekere hoogte zijn eigen plan? En hoe verdeel je jezelf dan?
Wij zijn met zijn 8en, twee campers en zullen alle plaatsen gezamenlijk doen. We rijden steeds achter elkaar maar wel flexibel.Dus overall zijn we met 8, later zullen er eventueel nog meer bij aansluiten maar daar heeft de route geen invloed op. Wij zijn al lang vrienden, dus dezelfde interesses zijn er wel. Eten, drinken en enkele dingen ondernemen. Vooraf een globale planning zoals hierboven aangegeven maar daar zit hoe dan ook flexibiliteit in mocht er iets gebeuren. In de steden is het vooral rondlopen, vooraf beetje informative opzoeken waar we moeten zijn en dan daar kijken. In amerika ontmoet je vanzelf veel mensen en zeker de vrijheid met een camper is geweldig.

Wil je even door de parken heenrijden en een paar foto's maken op de bekendste uitzichtspunten (dat is ongeveer alles waar je in je huidige planning tijd voor hebt), wil je gaan hiken, abseilen en raften, of wil je alle interessante locaties in het park bezichtigen?
De parken willen wij vooral bezichtigen maar niet mijlen lange tours maken. Vooral mooie highlights zien en van de omgeving genieten. Er zijn campings aan het water, aan de grand canyon waar je 's avonds heerlijk kan bbqen onder het genot van een biertje.

Wil je in de steden musea bezoeken, een rijtje highlights uit een boekje achterna lopen, naar de outlet mall om te shoppen, een tour boeken, lokale culinaire specialiteiten uitproberen, elke avond uitgebreid de kroeg in?
Zoals ik al eerder aangaf, de steden zijn vooral om sfeer te proeven. We zullen vantevoren in een boekje kijken wat er te doen is en dan vooraf beslissen. Zeker ook culinaire specialiteiten opzoeken en vaak een kroegje in gaan omdat daar toch de echte amerikanen ook zitten. Gemoedelijk volk waar je makkelijk mensen ontmoet die veel ervaringen delen

Wil je qua route zoveel mogelijk de saaie interstates volgen om veel kilometers te kunnen maken in korte tijd? Of wil je juist zoveel mogelijk van die schitterende maar trage scenic byways doen?
Dit is een goede vraag, de eerste dagen is vooral kilometers maken om bij het gedeelte aan te komen waar je voor gaat, de NP's en californië. Maar bijvoorbeeld door jouw advies om via Arches route 12 naar Bryce te gaan, beslissen wij om dat te doen omdat je op zo'n dag toch wel wat tijd hebt. Scenic routes zijn zeker een must maar soms is het niet rendabel om dit te doen.

Wie bepaalt dan wat het wordt? Of ga je daar ter plekke ruzie over maken als Jantje en Pietje linksaf willen, Klaasje en Henkie rechtsaf, en assn rechtdoor?
Deze groep bestaat uit zeer goede vrienden, daar heb je altijd wat volgers en leiders. Ik ben eentje die graag het initiatief neemt met nog een andere, vanuit ons zal dan ook het meeste moeten komen en dat is prima. Dus als ik rechtdoor ga, dan gaan zij wel mee mits ze een goede reden hebben om toch iets anders te doen. Dan kan ik mij daar ook prima bij neerleggen.

Al met al denk ik dat wij een globale route moeten hebben en dat het dan vanzelf gaat. Het gebied waar je doorheen rijdt is al mooi en vooral het genieten van de omgeving op campings en bbqen 's avonds als je aankomt met elkaar en andere mensen op zo'n camping is waarvoor wij het doen. Hier en daar een Amerikaans kroegje in. Wij zijn meer van het rustige dan het fanatiek elk NP volledig uitwandelen en activiteiten ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Barrycade schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:50:
Wij waren met 2 kleine meisjes van 6 en 8 dus een aantal dingen waren niet echt interessant voor ze. Wel heeft het hele concept van zwervers heeft een diepe indruk bij ze achter gelaten. Dus ze zijn cultureel wel wijzer geworden ;)

Wij zijn naar OMSI geweest en naar Portland Zoo. Beide prima en mooi.
In Omsi moesten we het bijtjes en bloemetjes verhaal iets naar voren halen qua planning aangezien ze daar een (prima) uitleg hadden over de start van het leven incl foetussen (van 0 weken tot 40 weken) op sterk water. Wat mijn meiden erg interessant vonden. Ook de afdeling over archeologie was interessant.

Portland Zoo is mooi opgezet en heeft leuke selectie van locale dieren en de uitleg daaromheen. Zoals de problematiek van de Mountain Goats.
Mijn zoontje is 7, dus ik zit in dezelfde leeftijdscategorie qua belevenissen voor kinderen. Portland Zoo is leuk met kinderen, veel te zien. Je hebt daar ook een Children Museum, maar dat is meer voor jongere kinderen, 4 of 5 hooguit. Dan is daar ook nog een forestry center o.i.d., waar ik nog steeds niet geweest ben. Het is denk ik wel goed vanaf een jaar of 7 of 8, maar ik moet me er een beetje meer in verdiepen.

OMSI is ook populair met kinderen, ik ken iemand die daar rondleidingen geeft op de onderzeeer. Zelf nog nooit geweest, maar m'n moeder is erheen gegaan met kleinzoon toen ze op bezoek was en ze vond het heel leuk met veel te doen voor kinderen.
Qua verkeersdrukte: Wellicht ben je wat verAmerikaanst maar ik werk in de buurt van Amsterdam dus de vertragingen (het zijn in mijn ogen geen files) op de I5 was peanuts vergeleken met de ongein die ik wel eens meemaak op NL-se wegen. ;)
Drukte valt wel mee, maar rond spitsuur wordt het aardig drukker. Het kloterige in en rond Portland is hoe de wegen aangelegd zijn. 578 samenkomende banen en wegen die allemaal een flessehals ingeduwd worden omdat er verderop maar 1 baan beschikbaar is om over te gaan naar een andere weg. Maar ja, de rest van de stad is volgebouwd, dus het is wat lastig om sommige knooppunten te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Geinig hoor dat jij er woont (beetje jaloers ben ik nu wel ;))

Voor definitief of " on asignment" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Barrycade schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:47:
Geinig hoor dat jij er woont (beetje jaloers ben ik nu wel ;))

Voor definitief of " on asignment" ?
Redelijk definitief, ik ben greencard houder en ga binnenkort ook richting naturalisatie. Ik heb een eigen (nou ja, de bank dan :)) huis en zie mezelf eigenlijk niet terug naar Nederland gaan. Onlangs een paar Nederlanders ontmoet, maar ik moet zeggen dat ik er niet heel erg naar op zoek ben. Het was weer even wennen om Nederlands te spreken met andere mensen dan m'n ouders, toch altijd weer even omschakelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mijn Colorado trip zit er bijna op, nu laatste avond in een hotel in downtown Denver, zodat ik makkelijk vanavond naar de Pre Season game: Denver Broncos-Greenbay Packers kan. :D
Colorado, wat een gave staat, echt van alles te beleven als je van het outdoorleven houdt. Wedstrijd gemountainbiked in Breckenridge, gehiked in Rocky Mountain NP, geraft op de Arkansas River, mn eerste 14000-er beklommen (4349m) Grays Peak, samen met wat locals en een zwitser.
Echt een top vakantie/wedstrijd trip :D
Misschien volgend jaar wel weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

The_Scarabial schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:52:
Mijn Colorado trip zit er bijna op, nu laatste avond in een hotel in downtown Denver, zodat ik makkelijk vanavond naar de Pre Season game: Denver Broncos-Greenbay Packers kan. :D
Colorado, wat een gave staat, echt van alles te beleven als je van het outdoorleven houdt. Wedstrijd gemountainbiked in Breckenridge, gehiked in Rocky Mountain NP, geraft op de Arkansas River, mn eerste 14000-er beklommen (4349m) Grays Peak, samen met wat locals en een zwitser.
Echt een top vakantie/wedstrijd trip :D
Misschien volgend jaar wel weer :D
Ik had dezelfde reactie haha! Ook veel te doen, mooie natuur, divers. Laydback sfeer. Trouwens, het Bronco's stadium is echt gaaf, ik ben helaas alleen eventjes binnen geweest maar geen game gezien. Die mensen in de fanshop waren super aardig, en toen ik zei dat ik geen tijd had voor een rondleiding (en mijn reisgezelschap dit niet interessant vond), nam iemand wel eventjes 10 minuten pauze om me mee te nemen naar een VIP box zodat ik toch even het veld en het stadion kon zien :D

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

DikkeBMW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Ik had dezelfde reactie haha! Ook veel te doen, mooie natuur, divers. Laydback sfeer. Trouwens, het Bronco's stadium is echt gaaf, ik ben helaas alleen eventjes binnen geweest maar geen game gezien. Die mensen in de fanshop waren super aardig, en toen ik zei dat ik geen tijd had voor een rondleiding (en mijn reisgezelschap dit niet interessant vond), nam iemand wel eventjes 10 minuten pauze om me mee te nemen naar een VIP box zodat ik toch even het veld en het stadion kon zien :D
Nou heb zo'n wedstrijd t/m het tweede kwart volgehouden, doodsaai om naar te kijken dat Am. Football, ligt steeds stil enzo. De actie is wel even leuk, maar is ook snel voorbij en dan ligt het spel weer stil.
De sfeer en de mogelijkheden om bier te drinken en te eten zijn daarentegen heel erg top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ook in ben afgelopen week naar de VS geweest voor de zonsverduistering. Eromheen een mooie grote roadtrip gepland met veel natuurparken.

GPS log: https://huyvu.nl/travel/201708-usa.html
Dit rondje is gedaan in ongeveer 3.5 weken.

In Wyoming de totale zonsverduistering bekeken, eerst licht bewolkt, maar toen de zonsverduistering begon was het kraakhelder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1OFnVaJrkguocmAfcBehJYP3/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
Mooi rondje, hoeveel kilometers waren dit in totaal?
Was dit te doen in 3,5 weken?
Hoe heb je de gps bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
assn schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Mooi rondje, hoeveel kilometers waren dit in totaal?
Was dit te doen in 3,5 weken?
Hoe heb je de gps bijgehouden?
Kilometers, geen exact aantal, maar volgens Google Maps zo'n 5500 km (tussen de locaties)

Omdat we de zonsverduistering wouden bekijken hadden we Yellowstone ertussen (tussen Yellowstone en SFO hebben we 3 dagen gereden (2 overnachtingen)). Yellowstone eruit te laten en dan zou dit rondje (naar mijn idee) perfect zijn geweest. Zoals je ook kunt zien, hebben we overal wel een goede hike kunnen doen. Als ik ergens langer zou verblijven dan is dat Zion NP (1 volle dag nu).

GPS is gelogd met een i-gotu apparaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Zion is inderdaad geweldig! Vooral Angels Landing was echt heel indrukwekkend. Het is heel zwaar in het begin, maar na ongeveer een uur heb je ineens uitzicht en dan is het echt geweldig. The Narrows heb ik niet gedaan in verband met een beetje kans op onweer en bijbehorende regen en flash floods. Neem trouwens genoeg water mee, ik had 1,5 liter maar het was achteraf wat weinig. Let ook op dat na 10 uur de rij naar de shuttlebus snel langer wordt. De eerste dag stonden we 45 minuten in de rij.

In San Francisco vielen inderdaad de vele daklozen op. Als je per ongeluk door de verkeerde straten loopt, heb je zo 5 daklozen die op de stoep liggen in één blok. Maar het hoogtepunt was daar toch wel Alcatraz.

[ Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 29-08-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

marcop23 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:40:
Let ook op dat na 10 uur de rij naar de shuttlebus snel langer wordt. De eerste dag stonden we 45 minuten in de rij.
Zion vond ik zelf vorig jaar september zo druk, dan ik er niet snel nog een keer naar toe ga. De shuttle bus zat toendertijd van 7 tot 7 propvol en bij de populaire opstapplaatsen heb je inderdaad snel rijen (in de village en bij visitorcenter/museum).
Na 10 uur was het op Angels Landing zelf ook niet meer te doen. De trail is steil en met kettingen en staat slechts eenrichtingsverkeer toe. Omdat het heen en weer over dezelfde route is, moet je dus veel wachten op tegemoetkomende hikers. Ik was voor 10 uur sochtends op de top, maar de terugweg over het hoogste deel van de trail heb ik meer staan wachten dan stappen kunnen zetten. Op het middenplateau stond een wachtrij om het hoogste deel te kunnen gaan doen.

The Narrows heb toen ook gewandeld, en aangezien er in het eerste deel meer mensen dan water in de rivier stond, ben ik uiteindelijk veel verder gelopen om de mensen massa te ontwijken. Oa naar Bulloch Gulch en Sleepy hollow. Dit is trouwens voorbij de permit vrije area van de narrows, maar de meeste mensen die ik daar tegenkwam hadden ook geen permit.... >:) Op een paar backpackers die vanaf de upper narrows trailhead en deep canyon campground kwamen na dan. 8)

Nog een tip voor mensen die er langer verblijven.
Oostelijk van Zion heb je een Buffalo farm, kun je lekker eten.
Verder heb je bij Mt Carmel een aantal slotcanyons voor de liefhebbers. Zelf niet geweest, maar heb er nu nog buikpijn van dat ik em niet gedaan heb: http://www.ontdek-amerika...huntress-slot-canyon.html

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 29-08-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 10:06
Verder heb je bij Mt Carmel een aantal slotcanyons voor de liefhebbers. Zelf niet geweest, maar heb er nu nog buikpijn van dat ik em niet gedaan heb: http://www.ontdek-amerika...huntress-slot-canyon.html
Bedankt voor de tip! Nog snel even genoteerd voor mijn vertrek :) . Ligt precies op mijn route tussen Page en Bryce dus een stop is snel gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[Testcase] Landschappen Pacific North West

Fotoverslagje van onze trip in Oregon en Washington :)

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
H92! schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:01:
Ook in ben afgelopen week naar de VS geweest voor de zonsverduistering. Eromheen een mooie grote roadtrip gepland met veel natuurparken.

GPS log: https://huyvu.nl/travel/201708-usa.html
Dit rondje is gedaan in ongeveer 3.5 weken.

In Wyoming de totale zonsverduistering bekeken, eerst licht bewolkt, maar toen de zonsverduistering begon was het kraakhelder :)

[afbeelding]
Spectaculair rondje heb je gemaakt. Ben een aantal maanden terug ook op veel van die locaties geweest tussen Las Vegas en Salt Lake City.

En komt nu goed uit dat jij San Francisco hebt meegepakt. Aangezien ik daar in oktober nog een week heen ga:

Het is maar voor 6 nachtjes en wil niet te veel in de auto zitten zoals de vorige keer.
Zat te denken aan iets als dit:

Zondag aankomst -> direct doorkachelen richting Yosemite. (4/5 uur)
Maandag -> Yosemite NP
Dinsdag -> Yosemite NP
Woensdag -> Reisdag van Yosemite naar Pfeiifer Big Sur en door naar San Francisco via de kust
Donderdag -> San Francisco
Vrijdag -> San Francisco
Zaterdag -> Terugvliegen

Ik ben al eens eerder in San Francisco geweest en met een fiets kan je daar in 1 dag heel veel zien.
Meer dagen hoef ik daar ook niet perse te zitten. Ga liever de natuur in voor wandelen en foto's. Denk dat het op deze manier geen overkill is aan uren achter het stuur.

Nog tips voor in de buurt van SF?

• assn
DownBusiness schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Nog tips voor in de buurt van SF?
Wij gaan volgend jaar maart als het goed is en de enige must (en dit lees ik overall) is Alcatraz en dan liefste by night. Maar hoogstwaarschijnlijk ben je daar al geweest als je al in SF bent geweest.

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
assn schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Wij gaan volgend jaar maart als het goed is en de enige must (en dit lees ik overall) is Alcatraz en dan liefste by night. Maar hoogstwaarschijnlijk ben je daar al geweest als je al in SF bent geweest.
Nee nog niet. Ik was daar maar 1 dag ivm werk. Ik zal eens kijken voor Alcatraz. Lijkt me alleen super toeristisch (lekker hypocriet) O-)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb op Alcatraz twee keer de "early bird" gedaan en dat vond ik ook erg gaaf; maar heb nooit de "by night" gedaan. Met de early bird ben je als eerste op het eiland en als je dan de welkoms-speech door de ranger overslaat en direct de heuvel op loopt, ben je dus als eerste in die compleet lege gevangenis. Erg indrukwekkend en de drukte vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Zometeen online inchecken. Morgen 10.00 uur vliegen naar Salt lake city :o

#ZininUSA oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
fender89 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:31:
Zometeen online inchecken. Morgen 10.00 uur vliegen naar Salt lake city :o

#ZininUSA oOo *O*
Zometeen naar het vliegveld, terug vanaf Salt Lake City -O-
SLC - Moab - Denver - Rapid City - Ucross - Yellowstone - Grand Teton - SLC rondje gedaan.

Leuke stad wel, Salt Lake.
Olympisch Dorp is wel mooi om te kijken (tourtje naar boven).
En je kan gratis het LDS Office Building op, mooi uitzicht over de stad en tempels (in de ochtend beste, qua zon).
Verrekte warm hier :D

---
Alcatraz rond 16:00 ofzo is ook mooi, als je dan terugkomt gaat de zon onder (ff opzoeken hoe laat precies).

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 01-09-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Ik krijg net te horen dat ik naarSanta Clara California mag. Een bezoekje op uitnodiging van een fabrikant en maar 2 nachten voorzien.

Nu check ik echter de vluchten en kan ik goedkoper vliegen als ik langer blijf. Nu kan ik dus gratis een weekje toevoegen aan deze trip en dan me eigen ding gaan doen.
Ik vetrek reeds 25/9 en denk op 4/10 terug te vliegen. Zowel aankomen als vetrek is SFO. Hier heb ik geen insprake over.

25/9- aankomst SFO + vervoer naar Santa Clare
27/9 's namiddags - waarschijnlijk einde business trip
Vanaf 27/9 ('s avonds zullen we zeggen) ben ik dus vrij om mijn ding te doen.
4/10 16u45 SFO vlucht naar huis

Het enige dat zo meteen in mij op kwam was de Golden Gate Bridge en Alcatraz een keer bezoeken.
Golden Gate Bridge lijkt me simpel, Alcatraz blijkt al onmogelijk. Noujah, voor de night tour en de behind the scenes tour is het al te laat. Zijn de day tour of Alcatraz & Angel Island Combination Tour nog steeds de moeite waard?

Het idee was verder om een auto te huren in SFO (ik moet toch in Santa Clara geraken) en om na de 2 nachten in de Embassy Suites by Hilton Santa Clara verder airbnb te gebruiken. Lijkt me leuker dan een hotel en meteen nog goedkoper ook.
En dat is ongeveer hoever mijn planning gaat momenteel.

Wat in hemelsnaam moet ik gaan doen de rest van die kleine week, alleen in de USA? Het is te weinig tijd me om ver te gaan roamen lijkt me, maar een ganse week in SF blijven lijkt me ook weer wat lang.
(en ja, ik ben nu fulltime bezig dit topic te lezen om er nog wat goeie ideeën uit te halen)

[ Voor 3% gewijzigd door witchdoc op 02-09-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik zou toch wel gaan rijden.

Naar het zuiden toe via Monterey (mooi aquarium daar) via de kust naar LA.
En dan eventueel via de valley terug.

Week SF is idd een beetje lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Barrycade schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:38:
Ik zou toch wel gaan rijden.

Naar het zuiden toe via Monterey (mooi aquarium daar) via de kust naar LA.
En dan eventueel via de valley terug.

Week SF is idd een beetje lang.
Dan voor je reactie. Ik heb nog maar net pagina 1 van dit topic achter de kiezen maar ben al best vaak tegengekomen om LA toch maar te mijden. Aangezien ik toch al beperkt ben in tijd ga ik dat maar zeker doen :)
Dat aquarium.. Na een paar uurtjes in het aquarium nog wat te doen in de buurt?

Na pagina 1 heb ik dit als planning in gedachte:

25/9 aankomst SFO
26/9 Santa Clara
- business event
27/9 Santa Clara
- uitchecken business event, travel to SF
- lombard street
- Lori's Diner
- ... ?
28/9 SF
- alcatraz, early bird of island combo?
- ... ?
29/9 more SF?
- ... ?
30/9 travel to National park
1/10 dagje National Park
2/10 travel to San Diego?
3/10 San Diego?
- Gaslamp Quarter?
4/10 travel naar SFO
- 16u45 vertrek SFO

Allemaal erg voorlopig uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja LA is afgezien van de pretparken niet zo veel aan. Maar Santa Monica, Long beach, Hollywood. Zijn prima plekken waar je in je eentje rond kan lopen en je vermaken.

Helemaal naar San Diego kan maar is best een stuk rijden.

Qua overnachten zou ik niet te veel vastleggen. DaysInn, Best Westerns etc genoeg. Via AirB&B betaal je denk ik relatief meer dan zo'n Hotel/Motel en met Motels ben je veel flexibeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

witchdoc schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:44:
Wat in hemelsnaam moet ik gaan doen de rest van die kleine week, alleen in de USA? Het is te weinig tijd me om ver te gaan roamen lijkt me, maar een ganse week in SF blijven lijkt me ook weer wat lang.
(en ja, ik ben nu fulltime bezig dit topic te lezen om er nog wat goeie ideeën uit te halen)
Mijn tip: 3-4 dagen Yosemite National Park! Prachtige natuur, herfstkleuren, drukte van hoogseizoen voorbij. Wandelschoenen mee en gaaaaan! :)

Als je een wijnliefhebber bent kun je Napa Valley overwegen.

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
witchdoc schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:06:
[...]

28/9 SF
- alcatraz, early bird of island combo?
Ik zou de beschikbaarheid maar eens checken, en niet te lang wachten met boeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
GlowMouse schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:53:
[...]

Ik zou de beschikbaarheid maar eens checken, en niet te lang wachten met boeken ;)
yup, early bird is al voorbij voor mijn geplande 28/9, maar niemand hier heeft al gezegd of die early bird of die island tour nog de moeite was :'(
Blijft over: is die island tour de moeite of plan ik gewoon die daiy tour in?

En voor een national park.. ik denk tijd te hebben om ééntje een dag (of 2) te bezoeken.. maar dewelke dan?

[ Voor 11% gewijzigd door witchdoc op 02-09-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

witchdoc schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:57:
[...]

En voor een national park.. ik denk tijd te hebben om ééntje een dag (of 2) te bezoeken.. maar dewelke dan?
Lassen national park, mooi, geothermisch en rustig.

Of redwoods state parks, veelal gratis te bezoeken. Bovendien een hele mooie kustroute. Ook meerdere county en stateparks langs de 1. Kustroute is wel rustig aan rijden, dus is een hele lange dag rijden als je eureka wilt bereiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 02-09-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Ok, Zion national park, angels landing.. YouTube: Angel's Landing - Scariest Hike in America? Sheer Drop off - Zio...
Dat is me toch net iets te hoog met net te weinig houvast..

[ Voor 40% gewijzigd door witchdoc op 03-09-2017 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
witchdoc schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:04:
Ok, Zion national park, angels landing.. YouTube: Angel's Landing - Scariest Hike in America? Sheer Drop off - Zio...
Is wel een aanrader! Paar weken geleden gelopen en was met de tweede shuttlebus (6.30 uur) als een van de eersten boven. Heen en weer kostte het me zo'n 3.5 uur (met bijna uurtje boven genoten van uitzicht).

Als je gaat, ga dan heel vroeg. Het is dan nog rustig en op die smalle paden (met een klif van paar honderd meter op halve meter links/rechts van je) is het voornamelijk eenrichtingsverkeer. Op terugweg was het om-en-om voor laten gaan.

Het uitzicht (en de afgrond):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xa13tynwWMY1IpsCim4NJUWW/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door H92! op 03-09-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
H92! schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:18:
[...]

Is wel een aanrader! Paar weken geleden gelopen en was met de tweede shuttlebus (6.30 uur) als een van de eersten boven. Heen en weer kostte het me zo'n 3.5 uur (met bijna uurtje boven genoten van uitzicht).

Als je gaat, ga dan heel vroeg. Het is dan nog rustig en op die smalle paden (met een klif van paar honderd meter op halve meter links/rechts van je) is het voornamelijk eenrichtingsverkeer. Op terugweg was het om-en-om voor laten gaan.

Het uitzicht (en de afgrond):
[afbeelding]
Vroeg gaan maakt die railing niet steviger of de hoogtes lager ;)
Ik geef toe, het filmpje en jouw foto.. het ziet er prachtig uit. En ja, daar boven staan moet een serieuze indruk achter laten. Maar als ik voor ik boven ben reeds 7 kleuren in me ondergoed heb... dan gaat die ervaring toch niet zo leuk worden :P

YouTube: Hiking Angels Landing + Facing My Fear of Heights
grmbl.. ik ga forever spijt hebben als ik dit niet doe. Zucht.. ik ga het toch maar in de planning opnemen denk ik. Solo uit een vliegtuig springen is me ook gelukt.. ooit lang geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door witchdoc op 03-09-2017 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
Sorry voor de nieuwe post maar anders ziet niemand dat er een nieuwe vraag is gekomen, toch?

Ok, Angels Landing in Zion National Park toch maar op de kalender zetten. Hopelijk geraak ik boven zonder al te veel angst.

Nu hoe geraak ik in Zion National Park? SF naar Zion is toch wel eventjes een uurtje of 11 karren. Bezoek ik ergens in het midden nog iets of vlieg ik van SFO naar LAS (Las Vegas) om daar een nachtje de strip te bekijken en van daaruit weer wagen huren richting Zion?

San Diego zal ik maar uit m'n planning schrappen. Te ver uit de richting.

Hieronder mijn huidige planning.
Nuttige tips voor verder invulling en /of aanpassingen van wat waar te doen, waar te slapen, ... allemaal welkom.

25/9 11h45 aankomst SFO
- lombard street
- golden gate, fiets of auto?
- ~16h30 check in hotel
- 17h30 prep start business event
26/9 Santa Clara
- business event
27/9 Santa Clara
- 18h00 uitchecken business event, travel to SF
- Lori's Diner?
- ... ?
28/9 SF
- alcatraz, island combo of day tour?
- ... ?
29/9 SF
- uitchecken, auto inleveren
- 1:53pm (SFO) 3:20pm (LAS)
- auto ophalen
- bezoek strip
- see show
- ... ?
30/9 travel to Zion National park
- light hike
1/10 Zion National Park
- angels landing
2/10 ?
3/10 ?
4/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- 11:30am (LAS) 12:58pm (SFO)
- 16u45 vertrek SFO -> A'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lombard street kan je missen. Golden gate doe je met de fiets. Sowieso kanje de stad prima fietsen - als je conditie de hoogteverschillen x hitte aankan!

Ik zou een tweede nacht LV doen voor een vd vraagtekens. De tweede ? kan dan een dagje Hollywood+kust zijn. (Jammer dat highway one deels dicht is).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
F_J_K schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:10:
Lombard street kan je missen. Golden gate doe je met de fiets. Sowieso kanje de stad prima fietsen - als je conditie de hoogteverschillen x hitte aankan!

Ik zou een tweede nacht LV doen voor een vd vraagtekens. De tweede ? kan dan een dagje Hollywood+kust zijn. (Jammer dat highway one deels dicht is).
Lombard street: true, maar ik heb maandag maar een paar uurtjes eer ik moet inchecken en naar het business event te gaan. Is dus meer vullign dan wat anders maar weet ik veel wat er verder nog te doen is.

Golden gate met fiets? Ook als ik toch al een auto heb? Mijn conditie is niet bepaald fantastisch, en klimmen ben ik al helemaal niet gewoon. Zion zal me al genoeg zweet kosten. :D

LV zit iedereen net af te raden. Ik dacht 1 avondje casino + een show en dan heb je LV wel gezien.

Holywood (LA) en de kust zijn wel weer erg ver. Da's weer uren rijden en dan sta ik weer verder van SF waar ik dan toch echt wel weer naartoe moet. Ik zou van LA weer naar SF kunnen vliegen maar in LA geraken vanaf Zion/LV lijkt me niet zo handig zonder vliegen vanaf LA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Twee dagen extra en dan:
- na event naar Pismo Beach (of ergens aan de kust)
- twee nachten bij LA
- twee nachten Las Vegas
- 1 nacht Death Vallley
- 2 nachten Yosemite
- SF aan het eind

Of als je echt niet langer kan. Skip dan Vegas.
Yosemite ligt op 3,5 uur van SF.

Lombard Street is leuk en kost je maar een paar minuten.
Zion. Tsja. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik vond t wel leuk, maar om er nou voor naar Vegas te gaan vliegen, Yosemite lijkt me voor de hand liggender... :9

Vlieg dan naar Salt Lake City en rij door Yellowstone heen :D

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 04-09-2017 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
matthijst schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:56:
Twee dagen extra en dan:
- na event naar Pismo Beach (of ergens aan de kust)
- twee nachten bij LA
- twee nachten Las Vegas
- 1 nacht Death Vallley
- 2 nachten Yosemite
- SF aan het eind

Of als je echt niet langer kan. Skip dan Vegas.
Yosemite ligt op 3,5 uur van SF.

Lombard Street is leuk en kost je maar een paar minuten.
Zion. Tsja. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik vond t wel leuk, maar om er nou voor naar Vegas te gaan vliegen, Yosemite lijkt me voor de hand liggender... :9

Vlieg dan naar Salt Lake City en rij door Yellowstone heen :D
Bedankt voor je reactie.
Twee dagen extra gaat écht niet. Werkgever betaald de vlucht en ik hoop nu al niet teveel last van jetlag te gaan hebben als ik donderdagnamiddag weer thuis arriveer om vrijdagochtend bij de klant te moeten zijn :D

Zion.. sjah, de filmpjes zien er echt fantastisch uit en ik heb mezelf nu al zo gehyped dat ik het toch echt wil proberen. Of ik boven geraak durf ik niet zeggen, maar dat ik het ga proberen, dat staat ondertussen vast.

Ik zou het niet erg vinden om de plannign wat te moeten omgooien maar jouw idee is me iets teveel.

Er moet toch nog ergens iets te doen zijn dat past bij mijn huidige plannen, eventueel met een dagje voor of achteruit te schuiven (ofzo) in de planning? Liefst wel iets niet fysieks.. ik ben al niet de fitste mens en angels landing (als het me lukt) gaat al erg veel van me vragen vrees ik (met angst wordt alles zwaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Als je naar Zion gaat moet je Bryce ook meteen.
Wij hebben in Zion Angels Landing gedaan en the Narrows gelopen (gewoon een stuk heen en weer). https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/thenarrows.htm

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
witchdoc schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:04:
In dit filmpje is het tot 1:30 prima te doen, ik was nog iets verder gegaan maar toen toch afgehaakt. Omhoog is niet zo'n probleem, je moet ook nog naar beneden. Ik heb al moeite om met de trappen van de Eiffeltoren naar beneden te gaan :X

YouTube: EXTREME HIKING Angels Landing with the 7d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
jeka schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:45:
Wij hebben in Zion Angels Landing gedaan en the Narrows gelopen (gewoon een stuk heen en weer). https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/thenarrows.htm
Ok, net weer wat filmpjes gezien en begin toch weer te twijfelen..
YouTube: 6 Deaths Angels Landing - Zion Park naar boven is erg, maar hoe the fuck geraak je veilig weer omlaag?!

Stel dat ik me toch omdraai als ik zo'n stuk tegenkom.. heb ik dan al leuke/indrukwekkende views gehad of kan ik dan net zo goed beneden blijven? Begin te vrezen dat omdraaien wel erg waarschijnlijk wordt zoder een beetje peer pressure als ik dat zo zie.
moer schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:56:
[...]

In dit filmpje is het tot 1:30 prima te doen, ik was nog iets verder gegaan maar toen toch afgehaakt. Omhoog is niet zo'n probleem, je moet ook nog naar beneden. Ik heb al moeite om met de trappen van de Eiffeltoren naar beneden te gaan :X

YouTube: EXTREME HIKING Angels Landing with the 7d
haha, ik zweer dat ik mijn post al aant typen was voor jouw berichtje.

Maar prachtig, dat filmpje heeft al best wat leuke views voor de 1m30 mark.

[ Voor 34% gewijzigd door witchdoc op 04-09-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
witchdoc schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:50:
4/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- 11:30am (LAS) 12:58pm (SFO)
Dit is sowieso af te raden. Er is misschien genoeg speling, maar stel dat het weer even tegenzit waardoor je later moet vertrekken. Dan wordt overstappen heel kort.
witchdoc schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:57:
[...]

Ok, net weer wat filmpjes gezien en begin toch weer te twijfelen..
YouTube: 6 Deaths Angels Landing - Zion Park naar boven is erg, maar hoe the fuck geraak je veilig weer omlaag?!

Stel dat ik me toch omdraai als ik zo'n stuk tegenkom.. heb ik dan al leuke/indrukwekkende views gehad of kan ik dan net zo goed beneden blijven? Begin te vrezen dat omdraaien wel erg waarschijnlijk wordt zoder een beetje peer pressure als ik dat zo zie.
Naar beneden gaan viel reuze mee naar mijn idee. Je hebt wat tegenliggers, maar gewoon kwestie van gaan of wachten.

Je hebt er ook de Scout lookout op de trail zitten. Als je niet verder durft te gaan is dit ook een mooi uitkijkpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
[...]

Voordat het smalle gedeelte begint heb je al mooie views. Je komt eerst aan op een soort van groot plateau en daar heb je al een mooi uitzicht.
Afbeeldingslocatie: https://www.rei.com/graphics/adventures/photos/WZS_03.jpg

haha, ik zweer dat ik mijn post al aant typen was voor jouw berichtje.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
jeka schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:45:
Raad je een (lichte) hike aan in Bryce of gewoon met de auto de vista's bezoeken.

Denk dat het schema zo ongeveer wel compleet is dan wat betreft waar en wanneer. Enkel hier en daar nog wat meer locale dingetjes uitzoeken om te doen, anders ga ik weer doelloos rondhangen. Ook die laatste dag nog iets verzinnen in SF.
En natuurlijk uitvogelen waar ik ga slapen, de vlucht SF-LAS -SF boeken, ...

25/9 11h45 aankomst SFO
- lombard street
- golden gate, fiets of auto?
- ~16h30 check in hotel
- 17h30 prep start business event
26/9 Santa Clara
- business event
27/9 Santa Clara
- 18h00 uitchecken business event, travel to SF
- Lori's Diner?
- ... ?
28/9 SF
- alcatraz, island combo of day tour?
- ... ?
29/9 SF
- 13:53 (SFO) 15:20 (LAS)
- auto ophalen
- bezoek strip
- see show
- ... ?
30/9 travel to bryce
- drive to Sunrise, Sunset, Inspiration and Bryce viewpoints.
1/10 travel to Zion National park
- 'light' hike (narrows?)
2/10 Zion National Park
- angels landing (tot halverwege zoals @moer ofzo) :P
3/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- 11:30 (LAS) 12:58 (SFO)
4/10 SF
- ... ?

Iemand nog opmerkingen over dit schema dan? Suggesties van waar te slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

witchdoc schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:40:
[...]

Raad je een (lichte) hike aan in Bryce of gewoon met de auto de vista's bezoeken.
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-HASdhavrCW0/UWQ8jmFky2I/AAAAAAAADdg/yejjxFZslaE/s1600/836445Image1.jpg
Bij Bryce naar de achterste vista rijden kost je ook best wat tijd. Vanaf dit plaatje is dat de weg linksonder, nog verder naar het zuiden. Ik raad je aan om maximaal tot Bryce point te rijden. Gebruik vanaf de ingang *(in het kaartje is dat linksboven) de pendelbus, dan kun je daarmee naar Bryce point, en dan eenrichting teruglopen naar sunrise of sunset.

Sowieso is op drukke tijden de weg naar Bryce Point verboden voor autos en mag je alleen met de pendelbus. Ook was vorig jaar september de wandelroute vanaf Bryce landurig in onderhoud en afgesloten. Huidige status weet ik niet.
29/9 SF
- 13:53 (SFO) 15:20 (LAS)
- auto ophalen
- bezoek strip
- see show
- ... ?
30/9 travel to bryce
- drive to Sunrise, Sunset, Inspiration and Bryce viewpoints.
1/10 travel to Zion National park
- 'light' hike (narrows?)
2/10 Zion National Park
- angels landing (tot halverwege zoals @moer ofzo) :P
3/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- 11:30 (LAS) 12:58 (SFO)
4/10 SF
- ... ?

Iemand nog opmerkingen over dit schema dan? Suggesties van waar te slapen?
Schema om in 5 dagen inclusief hikes dit te doen is geen relaxed reizen meer. Je moet het zelf weten, maar ik zou dit zelf never nooit zo inboeken. Er zitten risico's in qua planning (vluchten, auto). Zion - Las Vegas, en dan om 11.30 vliegen? Waar wil je slapen en hoelaat (hoe vroeg) wil je opstaan?!?

travel to bryce, vanaf las Vegas? Nominaal 4 uur rijden, zeg 5 uur incl pauze en oponthoud.. en dan dezelfde dag nog een hike? Klinkt meer als hit en run vakantie....

De tip om rondom San Fransisco wat te gaan doen, kust + seqoias + yosemite, klinkt mij een veel betere tijdsbesteding in diezelfde ruimte.
Als je dan toch uitzicht wilt, neem dan de Sentinel Hike in Yosemite. Voeg daarbij een bezoek aan Mono Lake via Tioga Road en Ghosttown Bodie en je hebt een compacte reis met van alles wat.

*alhoewel, huidige status is dat veel wegen, inclusief de Fresno road 41, en ook Glacier Point road zijn afgesloten door Bosbranden in de buurt van Yosemite.

[ Voor 56% gewijzigd door Get!em op 04-09-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
(foto)blogje, van afgelopen 3 weken :)
Salt Lake - Moab - Glenwood Springs - Denver - Rapid City - Ucross - Yellowstone - Grand Teton - SLC
http://amerika017.blogspot.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

matthijst schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:39:
Salt Lake - Moab - Glenwood Springs - Denver - Rapid City - Ucross - Yellowstone - Grand Teton - SLC
Leuk om te lezen. Jullie hebben al heel veel staten te pakken gehad. Nog niet Oregon zag ik. Kan je een hele vakantie in vullen ;)

Grappig in je foto serie: Bij de US denk ik aan van alles maar niet het bezoeken van kerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Barrycade schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:37:
Leuk om te lezen. Jullie hebben al heel veel staten te pakken gehad. Nog niet Oregon zag ik. Kan je een hele vakantie in vullen ;)

Grappig in je foto serie: Bij de US denk ik aan van alles maar niet het bezoeken van kerken :)
Vind kerken altijd wel leuk om te zien :D
33 Staten, hoop ze ooit allemaal te kunnen doen, dus Oregon staat zeker nog op de lijst (denk icm een rondje west-canada), wil ook een keer de Boeingfabriek in die hoek zien.

Hoop volgend jaar nog een keer een rondje vanaf Chicago te doen, met Minneapolis erbij (Paisley Park Studiotourtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Get!em schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:21:
[...]

Schema om in 5 dagen inclusief hikes dit te doen is geen relaxed reizen meer. Je moet het zelf weten, maar ik zou dit zelf never nooit zo inboeken. Er zitten risico's in qua planning (vluchten, auto). Zion - Las Vegas, en dan om 11.30 vliegen? Waar wil je slapen en hoelaat (hoe vroeg) wil je opstaan?!?

travel to bryce, vanaf las Vegas? Nominaal 4 uur rijden, zeg 5 uur incl pauze en oponthoud.. en dan dezelfde dag nog een hike? Klinkt meer als hit en run vakantie....

De tip om rondom San Fransisco wat te gaan doen, kust + seqoias + yosemite, klinkt mij een veel betere tijdsbesteding in diezelfde ruimte.
Als je dan toch uitzicht wilt, neem dan de Sentinel Hike in Yosemite. Voeg daarbij een bezoek aan Mono Lake via Tioga Road en Ghosttown Bodie en je hebt een compacte reis met van alles wat.

*alhoewel, huidige status is dat veel wegen, inclusief de Fresno road 41, en ook Glacier Point road zijn afgesloten door Bosbranden in de buurt van Yosemite.
Het Bryce - Zion gedeelte ligt nog niet vast inderdaad.
Ik heb 3 dagen te spenderen en wil niet te extreem gaan, maar zeker die zion angels landing proberen.
Bryce ga ik misschien een 'lichte' hike doen, misschien enkel met de auto de viewpoints bezoeken.
Omdat ik niet echt een idee heb van hoe zwaar die hikes zijn, dacht ik mogelijk ook om eerst Zion te doen en daarna pas Bryce te doen. Dan kan ik Bryce helemaal skippen of gewoon als toertocht met de auto houden.

Misschien heb je echter wel gelijk en kan ik Bryce er beter helemaal uit slopen en die 3 dagen dan in Zion blijven? *Sigh* zoveel keuzes, zo weinig tijd.

Zion -> Las Vegas is nog een open puntje.. Ik had eerst de middag vlucht LAS-SFO voorzien, maar heb ook een backup vlucht die pas om 16h05 vertrekt.

30/9 travel to Zion National park
- light hike
1/10 Zion National Park
- angels landing (tot halverwege ofzo) :P
2/10 - relaxen in Zion?
3/10 terug naar LAS
- auto inleveren
- OF 11h30 (LAS) 12h58 (SFO)
- OF 16h05 (LAS) 17h33 (SFO)
4/10 SF
- ... ?

Het idee was dus of 2/10 's avonds nog terug rijden of gewoon 3/10 's morgens te vertrekken. Met die latere vlucht heb je dan op de 3e ruim tijd genoeg toch?
Die 11h30 was inderdaad erg krap bemeten om 3/10 's morgens nog te rijden zoals ik het wel als optie in gedachte had. Dank je voor de opmerkzaamheid :D

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 04-09-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik vind het schema echt zonde van je tijd als je landt en vliegt vanaf SFO. Houdt Zion op je bucketlist en ga nog eens terug naar de westkust en pak dan Zion, Bryce, Grand Canyon etc. Dan kan je een veel logischere route maken.

Blijf rondom San Francisco, er is echt een hoop te zien. Het aqaurium van Monterey was al genoemd, zeker een aanrader. Helaas wordt het lastig om verder af te zakken langs highway 1 richting LA, want die is op de mooiste plekken gesloten vanwege werkzaamheden. San Juan pier kan je onderweg naar Monterey nog meepakken. En dan heb je nog, mocht je daar interesse in hebben, Silicon Valley.

Dan heb je nog Yosemite op 3,5 uur rijden zitten. Mooi park, zeker een aanrader, maar ga er niet in het weekend naar toe. Ook daar heb je mooie wandelroutes, o.a. vanaf Glacier Point naar beneden de vallei in.
San Francisco zelf is ook leuk genoeg om je tijd goed te kunnen besteden. Fiets huren en de verschillende wijken afrijden om sfeer te proeven.

Tussen San Francisco en Seattle heb je ook nog een hoop parken, volgens mij werden er eerder al een paar genoemd. Zelf geen ervaring mee, maar ze staan wel op mijn lijstje om te doen.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik ga volgende maand naar Amerika, we hebben een kleine camper gehuurd en het plan is om daarmee voornamelijk langs natuurparken te gaan, met als eerste Yosemite.

Hoe zit het met overnachten (met een camper) in de natuurparken? Kan je “zomaar” komen aanrijden en overnachten of moet je vooraf reserveren? Op https://www.recreation.gov/ zie ik namelijk vrijwel alleen plekken die je moet reserveren...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Veel parken hebben verschillende type campings:

tent-only en mixed
en
firstcomefirstserve en reservation-only en mixed.

Yosemite, Zion, Arches, GC hebben voor de populaire campings bijna alleen reservation only. Reserveren gaat van maanden van te voren, en het is zeker bij Yosemite en Zion net als een populair concert, op moment van opengaan van reservering, is hij binnen een uur uitverkocht.

Yosemite heeft langs de Tioga road nog een aantal firstcomefirstserve, maar ga eerst naar de website om te kijken of ze in de maand nog open zijn en of ze geschikt zijn voor campers (niet allemaal namelijk). Vervolgens zie je bij entree van het park op de dag zelf welke campings nog plekken vrij hebben met fcfs.

Om je een idee te geven: voor populaire parken was ik vorig jaar in september voor fcfs te laat in Zion en Yosemite, terwijl ik in Zion om 10 uur sochtends bij de camping stond en bij Yosemite bij de reservation-office stond om 8 uur sochtends. Arches was ook al vol toen ik er aankwam, maar heb ik uiteindelijk buiten gecampeert op de primitieve campings ten zuidoosten ervan. Zion ook bij de oostingang een primitieve camping opgezocht.

Dit is zoals je hem vaak tegenkomt, en ik dus ook vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/27/60/97/2760971ccd3407577c263685e8236cc9--yosemite-national-park-national-parks.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 07-09-2017 13:16 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Oktober is best wel weer laat in het seizoen. Maar zou wel even scannen hoe het zit.

Het is namelijk wel zo dat even naar een camping verder op meteen minimaal een uur rijden is.

• OkkE

OkkE

Get!em schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:08:
Om je een idee te geven: voor populaire parken was ik vorig jaar in september voor fcfs te laat in Zion en Yosemite, terwijl ik in Zion om 10 uur sochtends bij de camping stond en bij Yosemite bij de reservation-office stond om 8 uur sochtends. Arches was ook al vol toen ik er aankwam, maar heb ik uiteindelijk buiten gecampeert op de primitieve campings ten zuidoosten ervan. Zion ook bij de oostingang een primitieve camping opgezocht.
Ik had gehoopt dat het mee zou vallen, maar daar was ik al bang voor. Dan moet ik toch maar kijken of ik de route/vakantie wat meer vooraf vast kan leggen zodat ik plekken kan reserveren. Want als de plekken zo vroeg in de ochtend al weg zijn wil ik daar niet op gokken.

Overigens vind ik het geen punt om een paar uur te moeten rijden op zoek naar een plek, maar zoals ik het nu dus lees is de kans vrij klein dat ik überhaupt iets tegen kom. Overigens maakt het niet zo uit wat voor plek, al is het een parkeer plaats, als je er maar legaal een camper mag zetten. Verder hoef ik geen douche of zo. :)

Die primitieve campings bijvoorbeeld, is dat alleen voor tenten of ook voor (mini) campers — het is in mijn geval een personenauto met een bed er in? En is de kans groot dat daar nog wel plek is of ook FCFS?

Erg bedankt voor je reactie!
Barrycade schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:25:
Oktober is best wel weer laat in het seizoen. Maar zou wel even scannen hoe het zit.

Het is namelijk wel zo dat even naar een camping verder op meteen minimaal een uur rijden is.
Dat de volgende camping een uur verder is maakt niet zo uit, dat ben ik wel gewend van andere “we zien wel wat er gebeurd” vakanties. Maar als er een redelijke kans bestaat dat ook de volgende 3 campings niks hebben, dan wordt het wel een ander verhaal. :-)

Bedankt voor je reactie. Ik ga eens opzoeken of het in oktober misschien mogelijk is zonder reservering en anders maar vast wat plekken proberen te reserveren.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

OkkE schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:49:
[...]

Dan moet ik toch maar kijken of ik de route/vakantie wat meer vooraf vast kan leggen zodat ik plekken kan reserveren.
Voor de populaire parken is het reserverings systeem, zeker voor de weekenden al vol. de FCFS campings zijn dus per dag wisselend, maar in de weekenden eerder vol dan doordeweeks. Afhankelijk van seizoen trouwens. Oktober is relatief rustiger dan september ivm het weer. (Tioga road is dan bijv al vriestemperaturen snachts)
Die primitieve campings bijvoorbeeld, is dat alleen voor tenten of ook voor (mini) campers — het is in mijn geval een personenauto met een bed er in?
Om je kans te vergroten kun je natuurlijk altijd een klein tentje meenemen/kopen, dan parkeer je je auto en kun je alsnog slapen op de tent-pads.
En is de kans groot dat daar nog wel plek is of ook FCFS?
Is per park verschillend. De National Parks zijn de meeste FCFS campings vrij primitief. Bij mijn reis vorig jaar september was 80% zonder douche. 50% had zelfs geen flushtoilets. Alleen een paar watertappunten.

Of er plek is, is echt niet te zeggen,omdat het systeem echt FCFS is. In mijn reis waren de meeste campings tussen 19u en 21uur wel volgelopen. Daarvoor had je nog prima keuze. Met een camper ben je alleen gebonden aan camper plekken, met een tent kun je ook op de tent-pads staan. Relatief heb je dan meer kans op een plek. Ik ben dus campings tegen gekomen waar ik als tentcampeerder wel terecht kon, terwijl er voor mijn neus 10 campers weer terug moesten rijden.
[...]

Maar als er een redelijke kans bestaat dat ook de volgende 3 campings niks hebben, dan wordt het wel een ander verhaal. :-)

Bedankt voor je reactie. Ik ga eens opzoeken of het in oktober misschien mogelijk is zonder reservering en anders maar vast wat plekken proberen te reserveren.
Het is minder erg dan je mogelijk uit mijn woorden opmaakt. Ik heb in september slechts 1 keer een situatie gehad waarin ik niet meer verder kon rijden naar een camping die niet vol was. in alle andere gevallen was er een alternatief in de vorm van een commerciele camping, een statepark camping of een national monument camping.
Die ene situatie was bij GC, North Rim, maar daar mag je net buiten de grens van het NP echter wel wildcamperen, zowel tent als camper, dus dat maar gedaan. (wel aan regels houden en dus minimaal 2 mile uit de geasfalteerde weg).
Oktober zal generiek gezien rustiger zijn. Hou trouwens rekening met het weer en de hoogte van de campgrounds. Yosemite Tioga road ligt hoog, dus ook koude nachten. Campgrounds in Rocky M NP zijn ook vrij fris in oktober. GC Northrim ook. Koel camperen in Deathvalley kan ook: in de bergen aan de westkant zijn meerdere (primitieve) campgrounds.

Verder zijn de categorie campings te verdelen in:
  • NP campgrounds: Meeste zijn primitief in de woestijn-staten (Utah, Colorado, Nevada etc), geen flush toilets, geen douche, alleen watertap punten en compost toilets (welke overigens best prima zijn).
  • NP campgrounds op populaire plekken als Zion, yosemite valley, en nog een aantal, hebben wel vaak 1 of meerdere campgrounds met voorzieningen (welke dus ook als eerste vol zijn).
  • National Monument campgrounds: zeer primitief, kunnen zelfs locaties zijn waar geen enkele voorziening is, behalve een vlakke plek op de rotsen (bijvoorbeeld Escalante NM). Hier zijn dan via visitorcenter soms permits nodig, zodat je de verplichte human-waste bags mee moet nemen.
  • State parks campgrounds: deze zijn juist vaak weer voorzien van betere voorzieningen, douches, stromend water, flush toilets. De mooiste die ik gehad heb was bij Las Vegas: Valley of Fire state park. Echte aanrader om te kamperen hier!
  • National forest camgrounds : meestal iets tussen NP en NM in qua kwaliteit
  • Commerciele campgrounds: meestal volledig georienteerd op (grote) campers / RV's. Tenten zijn hier meestal niet welkom. Campgrounds zijn luxe, duur en zeker in de buurt van Arches/Moab vol. Reserveren aan te raden.
Wat je vooral moet doen is: lees je in, in het systeem van FCFS, welke campgrounds reservation only zijn, evt goed opletten op weekend overnachtingen in populaire parken en daarop anticiperen.

Goede Nederlandse ervaring en uitleg van het systeem is hier: http://www.hetbestevanwestamerika.nl/kamperen/kamperen.html

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 07-09-2017 15:24 ]

• jeka

jeka

Support your local club.

Wij hadden alles gereserveerd (hoogseizoen).

GRATIS TIP: Als je niet meer voor twee nachten kan boeken moet je proberen of je wel 2x 1 nacht kan boeken. Dan moet je wel een keer je spullen verplaatsen maar dat is meestal niet zo'n probleem. Hierdoor konden wij nog wel overnachten in Arches NP.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
matthijst schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:39:
Mooi en herkenbaar :9
Wij zijn ook in SLC, Denver, Rapid City, Yellowstone en Grand Teton geweest in Augustus.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:12
Wij hadden niets gereserveerd, ook hoogseizoen. (Vorige maand, 9 t/m 30 augustus)
Ondanks dat meerdere mensen in dit topic het afraadde om tijdens het hoogseizoen op de bonnefooi te gaan reizen dit toch gedaan en dat is uitstekend bevallen.

3 weken met een RV rondgetrokken, slechts één keer een RV park tegengekomen die vol zat, maar dat kwam omdat er toevallig dat weekend een Mexicaans festival in de buurt was. (1km verder was overigens gewoon weer een RV park met plek)
Verder nooit problemen gehad. We hebben geen parks in NP's gedaan maar meestal via Google zelf iets in de buurt gevonden of via KOA iets geregeld. (Die laatste is met een App wel erg makkelijk te vinden)

Volledige vakantie dus op de bonnefooi geregeld, meestal op de dag zelf pas reserveringen geplaatst (de overige keren de avond ervoor) dus we hadden alle vrijheid om te gaan waar we op dat moment zin in hadden.

Tenzij je echt perse in de parken zelf wilt overnachten zou ik gewoon per dag reserveren, helemaal in oktober zou dat geen probleem moeten zijn.
Als je voor vertrek al de hele route al vast hebt staan is mijn inziens al het voordeel van het huren van een RV weg, maar ik gok dat niet zoveel mensen hier die mening delen ;)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

jeka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:18:
Wij hadden alles gereserveerd (hoogseizoen).

GRATIS TIP: Als je niet meer voor twee nachten kan boeken moet je proberen of je wel 2x 1 nacht kan boeken. Dan moet je wel een keer je spullen verplaatsen maar dat is meestal niet zo'n probleem. Hierdoor konden wij nog wel overnachten in Arches NP.
Waarom zou je willen overnachten IN Arches NP?
Niet om jouw keuze aan te willen vallen maar puur uit nieuwsgierigheid. Volgens mij is dat zo'n beetje één van de kleinste parken die er is en in en rondom Moab zijn echt heel veel mogelijkheden.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Flapperbol schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:07:
Wij hadden niets gereserveerd, ook hoogseizoen. (Vorige maand, 9 t/m 30 augustus)
Ondanks dat meerdere mensen in dit topic het afraadde om tijdens het hoogseizoen op de bonnefooi te gaan reizen dit toch gedaan en dat is uitstekend bevallen.
Ik zou ook niet afraden om bonnefooi te reizen, kan prima.

Als je een RV hebt, en je wilt niet perse in de parken overnachten, maar een commerciele RV-park is ook prima, dan is er keus genoeg.

Heb je een tent, dan ben je meest op de parken aangewezen, maar nog steeds lukt dat heel aardig op de bonnefooi (wel anticiperen zoals genoemd).
Heb je een RV en wil je alleen in de parken overnachten, dan ben je beperkter dan met tent en is reserveren gewoon noodzakelijk voor sommige toeristische plekken. In oktober zal dat minder spelen trouwens.
Als je voor vertrek al de hele route al vast hebt staan is mijn inziens al het voordeel van het huren van een RV weg, maar ik gok dat niet zoveel mensen hier die mening delen ;)
Ik ben het volledig met je eens :) :>

• OkkE

OkkE

Get!em schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:14:
Om je kans te vergroten kun je natuurlijk altijd een klein tentje meenemen/kopen, dan parkeer je je auto en kun je alsnog slapen op de tent-pads.
Dat is zeker geen slecht idee, past makkelijk in de camper.
Is per park verschillend. De National Parks zijn de meeste FCFS campings vrij primitief. Bij mijn reis vorig jaar september was 80% zonder douche. 50% had zelfs geen flushtoilets. Alleen een paar watertappunten.
Dat is voor mij geen probleem. :)
Het is minder erg dan je mogelijk uit mijn woorden opmaakt. Ik heb in september slechts 1 keer een situatie gehad waarin ik niet meer verder kon rijden naar een camping die niet vol was. in alle andere gevallen was er een alternatief in de vorm van een commerciele camping, een statepark camping of een national monument camping.
Die ene situatie was bij GC, North Rim, maar daar mag je net buiten de grens van het NP echter wel wildcamperen, zowel tent als camper, dus dat maar gedaan. (wel aan regels houden en dus minimaal 2 mile uit de geasfalteerde weg).
Oktober zal generiek gezien rustiger zijn. Hou trouwens rekening met het weer en de hoogte van de campgrounds. Yosemite Tioga road ligt hoog, dus ook koude nachten. Campgrounds in Rocky M NP zijn ook vrij fris in oktober. GC Northrim ook. Koel camperen in Deathvalley kan ook: in de bergen aan de westkant zijn meerdere (primitieve) campgrounds.
O, dan valt het allemaal wel mee inderdaad. Ik hoef ook niet per se in een park te kamperen, het gaat er om dat we dag-wandelingen kunnen maken en dus niet al te ver hoeven te rijden. Als ik jouw bericht zo lees is dat dus niet zo'n probleem. Er is altijd wel een camping te vinden in de buurt van een park, als het park zelf vol zit (met name bij Yosemite en Zion dan dus).
Verder zijn de categorie campings te verdelen in:
  • NP campgrounds: Meeste zijn primitief in de woestijn-staten (Utah, Colorado, Nevada etc), geen flush toilets, geen douche, alleen watertap punten en compost toilets (welke overigens best prima zijn).
  • NP campgrounds op populaire plekken als Zion, yosemite valley, en nog een aantal, hebben wel vaak 1 of meerdere campgrounds met voorzieningen (welke dus ook als eerste vol zijn).
  • National Monument campgrounds: zeer primitief, kunnen zelfs locaties zijn waar geen enkele voorziening is, behalve een vlakke plek op de rotsen (bijvoorbeeld Escalante NM). Hier zijn dan via visitorcenter soms permits nodig, zodat je de verplichte human-waste bags mee moet nemen.
  • State parks campgrounds: deze zijn juist vaak weer voorzien van betere voorzieningen, douches, stromend water, flush toilets. De mooiste die ik gehad heb was bij Las Vegas: Valley of Fire state park. Echte aanrader om te kamperen hier!
  • National forest camgrounds : meestal iets tussen NP en NM in qua kwaliteit
  • Commerciele campgrounds: meestal volledig georienteerd op (grote) campers / RV's. Tenten zijn hier meestal niet welkom. Campgrounds zijn luxe, duur en zeker in de buurt van Arches/Moab vol. Reserveren aan te raden.
Thanks, dat is handige info!
Wat je vooral moet doen is: lees je in, in het systeem van FCFS, welke campgrounds reservation only zijn, evt goed opletten op weekend overnachtingen in populaire parken en daarop anticiperen.

Goede Nederlandse ervaring en uitleg van het systeem is hier: http://www.hetbestevanwestamerika.nl/kamperen/kamperen.html
Thanks! Nu ik dit allemaal weet ga ik mij zeker verder inlezen over FCFS en kampeerplekken in het algemeen. Normaal ben ik totaal niet van het plannen, maar in dit geval is het dus toch heel slim om te doen.

[...]

Volledige vakantie dus op de bonnefooi geregeld, meestal op de dag zelf pas reserveringen geplaatst (de overige keren de avond ervoor) dus we hadden alle vrijheid om te gaan waar we op dat moment zin in hadden.
Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen, dit is hoe ik tot nu toe al mijn vakanties heb gedaan en die manier bevalt mij het meeste. Het is dus wel te doen. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om, zoals Get!em zei, al wel wat meer in te lezen hoeven de systemen etc. Dus dat ga ik wel doen, maar blij om te horen dat je dus ook zonder reserveringen nog wel mogelijkheden hebt. Al is het misschien af en toe net wat meer moeite. :)
Ik deel je mening volledig. :D Ik heb eigenlijk nog nooit een planning of reservering gemaakt voor een reis.
Get!em schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:13:
[...]

Ik zou ook niet afraden om bonnefooi te reizen, kan prima.

Als je een RV hebt, en je wilt niet perse in de parken overnachten, maar een commerciele RV-park is ook prima, dan is er keus genoeg.

Heb je een tent, dan ben je meest op de parken aangewezen, maar nog steeds lukt dat heel aardig op de bonnefooi (wel anticiperen zoals genoemd).
Heb je een RV en wil je alleen in de parken overnachten, dan ben je beperkter dan met tent en is reserveren gewoon noodzakelijk voor sommige toeristische plekken. In oktober zal dat minder spelen trouwens.
Thanks! Dit is waar ik naar opzoek was. Ik ga mij zeker inlezen over FCFS en kampeerplekken binnen de parken, maar als ik het zo lees is het dus goed te doen. Je moet alleen niet zulke hoge eisen stellen (en dat doe ik sowieso niet tijdens vakantie). :-)

Nogmaals bedankt voor alle reacties! Ik heb weer even genoeg info om mijzelf de komende week bezig te houden. En uiteraard gaat de Lonely Planet gids ook mee voor wat extra tips en informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn ervaring: Alles op de bonnefooi doen gaat in 95% van de gevallen goed. Zeker vandaag de dag als je mobiel internet hebt en vrij gemakkelijk dat ene hotel met beschikbare kamers kunt vinden.
Niettemin is er wel wat risico. Het is mij twee keer overkomen dat ik in een gebied zat waar vanwege evenementen alle hotels ramvol zaten (of extreem duur) en ik uren in het donker moest rijden om nog ergens een vrije kamer te vinden. Sindsdien boek ik meestal een avond tevoren via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Typhone schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:11:
[...]

Niet om jouw keuze aan te willen vallen maar puur uit nieuwsgierigheid. Volgens mij is dat zo'n beetje één van de kleinste parken die er is en in en rondom Moab zijn echt heel veel mogelijkheden.
We zijn er één hele dag geweest. (2 nachten). Dus dat was prima. En een mooie camping devils garden.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Typhone schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:11:
[...]

In het hoogseizoen is IN het park overnachten wel lekker. Kun je vroeg beginnen (koel) en je bent eerder dan alle anderen (lekker rustig), en mooie foto's maken. Ervaring is dat er bij de ingang al snel een file ontstaat, en dat de rit omhoog door sommigen ook lekker rustig sukkelen is, omdat het eng is, of omdat ze dan al beginnen met sightseeing. Mocht je de kans hebben, en heel vroeg zijn, grijp dan ook een permit voor de Fiery Furnace. Mooi natuurlijk doolhof.

Zelf was ik te laat (omdat ik het combineerde met halve dag rijden). Heb uiteindelijk overnacht op de primitieve camping bij Hitte Bottom, bij de Castle Valley/Fishers Towers. Geen voorzieningen, zelfs geen water (moet je halen bij de crossing bij Arches ingang zelf), maar prachtig uitzicht.

Ohja, mocht je het combineren met een bezoek aan Canyonlands: de kortste route verloopt NIET via de 279/142. (was op mijn kaart wel aangegeven helaas). 142 is onderdeel van een permit, en bovendien alleen geschikt voor gespecialiseerde high clearance 4x4. Officiele route verloopt via 313 (die je ook weer terug moet rijden).

In de omgeving van Moab, incl enkele plekken langs de 313, de 279 en nog op tig andere plekken zijn ook veel dinosaurus sporen te vinden. Het beste kun je met quad er (over)heen rijden via een tour.

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 09-09-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Zo, morgen naar dinosaur, maar wat een reis. Nu al? Ja, nu al :)

Wat tips voor west yellowstone:
- De weg van west Yellowstone naar mammoth wordt aan gewerkt, dit kan vertraging opleveren.
- Mammoth is leuk, maar pak liever de hike die start tussen het stenen monument en het huisje. Is iets van 2 uurtjes, maar wek een heerlijke wandeling. Met wat mazzel zie je bevers.
- Riddle lake trial is eenrichting en geen ronde wandeling. Die fout maak je 1 keer :+
- Ga een ochtend vroeg op en kies een plek om de zonsopkomst te bekijken. Wij zijn naar artist point geweest, wat erg mooi was. In het noorden heb je een punt waar je veel wildlife ziet met de zonsopkomst.
- Grand Teton was druk, drukker dan west Yellowstone
- Als je in Jackson bent en gaat eten: zoek "THE Bird". Locals place met veel IPA's op tap en heerlijke burgers. Het beste is echter het uitzicht: geweldig.

Van teton naar dinosaur:
- na Jackson ga je de bergen weer in, vlak na de afsluiting van de weg heb je een heerlijk beekje om te picknicken. Het is ook een camping net na een brug. Weet helaas de naam niet, ik gok een kleine 30-45 min. Uit Jackson.
- Wyoming is saai, echt saai. Zorg voor wat vertier in de vorm van een audioboek ofzo.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

KillaZ schreef op zondag 10 september 2017 @ 05:35:

- Wyoming is saai, echt saai. Zorg voor wat vertier in de vorm van een audioboek ofzo.
Die mening deel ik totaal niet. Je moet er wat tijd in steken maar Devils Tower was prachtig. In Cody kan je gaan schieten met vuurwapens, wat ik natuurlijk gedaan heb. :) Ik ben zelf sportschutter en heb ook vuurwapens in huis.

Maar Wyoming is prachtig, je komt uit de bergen in het westen en de wereld wordt weer wijds. Vandaar de kreet op de kentekenplaat " Big Sky " :)

Vergissing met Montana. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 15-09-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
As je 5 uur moet rijden is Wyoming saai :+

Zeker als je navigatie zegt dat je de weg voor 189 mijl moet volgen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Bestla schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:18:
[...]

Die mening deel ik totaal niet. Je moet er wat tijd in steken maar Devils Tower was prachtig. In Cody kan je gaan schieten met vuurwapens, wat ik natuurlijk gedaan heb. :) Ik ben zelf sportschutter en heb ook vuurwapens in huis.

Maar Wyoming is prachtig, je komt uit de bergen in het westen en de wereld wordt weer wijds. Vandaar de kreet op de kentekenplaat " Big Sky " :)
Uhm ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bprlicenseplates.com/13-24770.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
hier stond iets foutiefs.

[ Voor 176% gewijzigd door witchdoc op 12-09-2017 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
KillaZ schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:13:
As je 5 uur moet rijden is Wyoming saai :+

Zeker als je navigatie zegt dat je de weg voor 189 mijl moet volgen ;)
Bereid je dan maar voor als je van Bluff naar Williams gaat. ( monument valley naar grand canyon). Uren door woestijn-achtig landschap :P ( vandaag deze route gereden)

Wat een toffe trip zover. Gelukkig nog tm 26 september te gaan 8) Morgen (13 sep..) hele dag Grand Canyon met o.a. vliegtuig tour.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Mmm... dit zijn wel trips om jaloers op te worden. Snel maar eens wat gaan voorbereiden voor volgend jaar....Zal combinatie trip worden USA/ Canada. Minimaal 4 weken.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• KillaZ
fender89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 03:54:
[...]

Bereid je dan maar voor als je van Bluff naar Williams gaat. ( monument valley naar grand canyon). Uren door woestijn-achtig landschap :P ( vandaag deze route gereden)

Wat een toffe trip zover. Gelukkig nog tm 26 september te gaan 8) Morgen (13 sep..) hele dag Grand Canyon met o.a. vliegtuig tour.
Ik heb een iets andere route dan jij volgens mij? Hebben gisteren een avond jeep safari gedaan in Arches. Geweldig, geen touristen en prachtige zonsondergang. Nu slapen we in Monticello, morgen naar durango en dan naar kayenta, van kayenta slaap ik in flagstaff in een Airbnb, zelfde voor page, bruce en Zion.

Al met al een geweldige trip, nu al!

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 10 ... 87 Laatste