[Testcase] Landschappen Pacific North West

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Afgelopen weken in Oregon en Washington op vakantie geweest.

Mooi moment om de fotocamera weer eens uit te laten. Om veel redenen is deze hobby wat uit beeld geraakt bij me.

Dus hierbij een bloemlezing van een prachtig deel van de US.

Zoals al gezegd ik was een beetje roestig dus ben benieuwd naar jullie commentaar :)

1. Mt Rainier WA
Door bosbranden in de buurt en in Canada hing er die tijd een vreemde rook. Kleuren waren daardoor vreemd. Zeker van de lucht. Helaas geen knalblauwe lucht hier.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4372/36744967106_1bc7950e39_c.jpgMt Rainier NP Mirror Lakes by Barry B., on Flickr

2. Crater Lake NP. OR.
Ook hier bosbranden in de buurt die vooral op de lucht vreemde invloed had door de rook. Vulkaanmeer en het diepste zoetwatermeer van de US.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4359/36790201185_c11bb441a4_c.jpgCrater Lake NP II by Barry B., on Flickr

3. Crater Lake NP OR
Behalve een kleine andere eilandje steekt dit ook nog boven het 500 diepe water uit. Ghost Ship.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4352/36325019780_1c6db11c45_c.jpgCrater Lake NP by Barry B., on Flickr

4.Cowboyland. Sisters OR
Binnenland van Oregon is cowboyland. Hier een stukje prairie met de 3 sisters op de achtergrond (ook weer vulkanen).
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4334/36595271711_645535b985_c.jpgThe three Sisters Oregon by Barry B., on Flickr

4.Lava Lands Bend OR
Oregon wordt vanuit het Noorden naar het Zuiden gesplitst door een hele rij vulkanen w.o. dus Mt Rainier en Mt Helens (die dus in 1983 uitgebarsten is) maar ook heel veel kleinere onbekendere. Dit is het lava veld bij Bend uit vulkaantje Butte. Een uitgestrekte vlakte met alleen maar "ah ah" lava en af en toe een boompje.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4439/36742730806_970c3891a0_c.jpgLava Lands II by Barry B., on Flickr

6.Willamette National Forest OR
Naast de Nationale Parken zijn er ook heel veel Nationale Bossen. Hoewel niet echt bekende locatie is dit een indrukwekkende plek. Zeker om te weten dat de 1st setlers hier met paard en wagen overheen moesten.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4359/36325258380_86cce14aa6_c.jpgWillamette National Forest (Lava fields) by Barry B., on Flickr

7. Oregon Coast
Waar Highway 1 heel bekend is in Californie vond ik de kust in Oregon nog mooier. De kustweg hier heet de hw 101. En onderweg kom je heel veel state parks tegen met hier het uitzicht bij Shore Acres SP.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4423/36599522361_7845d51e02_c.jpgShore Acres State Park Oregon Coast by Barry B., on Flickr

8. Oregon Coast Lighthouse
Veel vuurtorens langs de kust op mooie plaatsen. Hier lagen zeehonden en op een ander eiland de puffins op zichtafstand.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4353/36395528790_e6587e6df3_c.jpgOregon Lighthouse II by Barry B., on Flickr

9. Columbia River Gorge Falls
Langs de Columbia zijn een aantal watervallen. Dit is de hoogste (en drukste) van een rijtje. Genaamd Multnomah Falls.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4417/36651297191_6f5fb85b48_c.jpgMultnomah Falls by Barry B., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mooie platen! Vind dat ze stuk voor stuk prettige composities hebben. Als tip zou ik je willen meegeven om je reisschema enkele uren op te schuiven :+ want denk dat alle locaties in het avondlicht nog spectaculairder zouden zijn!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Thanks.

We waren met onze jonge kinderen.
Dus tot 8 uur savonds ergens blijven plakken was helaas niet mogelijk. Want meeste locaties in de midlands zeker was 1 uur of langer rijden voordat we in de bewoonde wereld zouden zijn.

Maar ik snap je commentaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 30-08-2017 23:39 ]

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ziet er goed uit. Jammer dat je niet in Washington het Olympic National park hebt kunnen meepakken, stukje regenwoud. Heb toevallig een jaar gewoond in Port Angeles en wat is dat een mooie omgeving zeg.. Maar de foto's zien er ook erg goed uit!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Stond wel op de lijst via Mt Rainier -> Seattle naar Olympic NP.

Maar we hadden een hittegolf (43 graden in Seattle) dus hebben we er voor gekozen om Seattle over te slaan en dus ook niet via Olympic te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vind de foto's erg geslaagd en prettig om te zien, maar bij allemaal geldt dat de schaduwen naar mijn smaak te ver zijn opgehaald, er zit nog maar érg weinig contrast in de foto's. Het zal een kwestie van smaak zijn denk ik.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:58
Foto 1: Die pol gras stoort mij eigenlijk een beetje. Door zijn vorm en kleur doet hij eigenlijk afbreuk aan het landschap, wat een erg mooi landschap is wat mij betreft.
Foto 4: Dat gele bosje vooraan trekt mijn aandacht (in dit geval positief) waarna ik lekker doorkijk naar de rest van de plaat. Dat is wel mijn favoriet van de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 10:04
Mooie locaties en leuke foto's, ben het eens met @SnoeiKoei dat de foto's wel wat vlak zijn, mogen ook wat mij betreft meer contrast en diepte hebben.

2 is mijn favoriet, leuke doorkijk naar een fantastisch uitzicht. Toch ook hier hadden de bomen wat meer schaduw kunnen hebben zodat ze niet zoveel afleiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe locaties, en ondanks het volle daglicht toch prettig belicht en van kleur. wat dat betreft vind ik eigenlijk alleen 9 niet werken, daar vind ik de knalwitte lucht niet fijn. Dat zou ik of eraf gecropt hebben of er bomen voor in de plaats gekloond hebben.

Sommige locaties ben ik paar jaar terug ook geweest, en snap het wel dat je er alleen overdag was. Wij hebben dat toen opgelost door ter plekke te kamperen, maar snap wel dat je dat met kinderen wat minder geslaagd vindt :)

Qua compo zijn het ook bijna allemaal wel prettige platen. Alleen 4 werkt niet voor mij. Doordat je vrij hoog staat vind ik de dieptewerking niet fijn. ik zou zelf lager zijn gaan zitten omdat dat gele struikje wat meer in beeld te brengen. En het is jammer dat de bergen in de achtergrond opgaan in de haze.

6 vind ik de tofste door de curve en het contrast dat de knalrode auto levert met het grauwe landschap :) Ik vind hem trouwens persoonlijk nog beter als je het stukje lucht eraf snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Dank je @marceltuit

Qua lucht bij 6 en 9 heb je gelijk.
Ik heb van 4 ook een plaat met de gele plant op de hurken geschoten.

Dus zal eens kijken of ik aangepaste heb en die wellicht als aanvullingen posten.

Heb je van je reis toen ook hier gepost? Ik volg je topics meestal braaf (gedeelde interesse ;))

Ik kan niet herinneren dat ik Oregon van je heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ben benieuwd naar je eventuele aanvullingen :)

Nee heb er nooit een testcase van gemaakt (is sowieso al 5 jaar terug dat ik voor het laatst een testcase geplaatst heb zo te zien :o ). Als ik al foto's van Oregon en/of Washington state hier gepost heb op het forum dan zal het in een verzameltopic zijn.

Op mijn Flickr-stream staan er wel een paar trouwens... Oregon en Washington state.

Ik wil zeker nog eens terug die kant op. Vind het schitterende staten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Ah ik zie wel wat bekende foto's (en locaties). Blijkbaar wel in je stream gezien maar nooit gerealiseerd dat jij er ook bent geweest. :)

Ja echt indrukwekkende staten, we wilden alle 4 niet terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Barrycade op 01-09-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:38:
Thanks.

We waren met onze jonge kinderen.
Dus tot 8 uur savonds ergens blijven plakken was helaas niet mogelijk. Want meeste locaties in de midlands zeker was 1 uur of langer rijden voordat we in de bewoonde wereld zouden zijn.

Maar ik snap je commentaar :)
Ah, dat komt me bekend voor. Heb ooit een keer mijn vriendin met 0 graden op een winderig plein in Parijs laten wachten omdat ik zo graag een long exposure wilde. Dat doe ik dus ook niet weer :+ Vakantie blijft inderdaad altijd schipperen, zeker als je niet met medefotofreaks op pad bent.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Ik heb wel een medestander in mijn oudste dochter. Die heeft goed gekeken op de plekken waar ik foto's nam en heeft daar ook foto's genomen met haar point and shoot.

Bij het uitzoeken moest ik soms even goed kijken of het mijn foto's waren of door haar geschoten :D
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4409/36165020993_0a28bcba20_c.jpgPhotographer by Barry B., on Flickr

Nog wat meer updates:
10. Cannon Beach
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4377/36165163833_f572cd610c_c.jpgHay stack rock Cannon Beach OR by Barry B., on Flickr

11. Columbia River Gorge met wat betere weersomstandigheden (zonder rook)
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4435/36130953654_284d674aff_c.jpgColumbia River Gorge by Barry B., on Flickr

12.Nog een overzichtje van Crater Lake
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4347/36826073551_e5b4b1fcd6_c.jpgCrater Lake NP by Barry B., on Flickr

13. En de beloofde andere hoek (en genomen een dag later toen de bergen niet zo heiig waren.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4407/36130547124_498dca11f1_c.jpgSisters by Barry B., on Flickr

14. En nog een foto van Mt Rainier
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4412/36498527420_34f059dd42_c.jpgMt Rainier NP by Barry B., on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Indrukwekkende landschappen! Er gaat heel veel goed, maar ik zie ook nog wel wat aandachtspunten. Een stuk of 3 algemene:

- het contrast in de foto's kijkt vaak niet lekker. De schaduwen lijken behoorlijk opgetrokken.
- je onderwerp is niet altijd even duidelijk. Vaak ook doordat het ver weg is (bergtoppen)
- je composities zijn niet altijd even sterk. dit wordt mede versterkt door het gebruik van de groothoek. voorgrond, midden en achtergrond liggen heel ver uit elkaar en hebben soms geen relatie met elkaar.

Specifiek:
#1: deze heeft bijna geen schaduwen. het gras is bijna lichtgevend. Wat ik wel erg leuk vind is dat de berg bijna op lijkt te gaan in de lucht. Zowel de echte als de weerspiegeling. Ik zou de nadruk ook op de weerspiegeling gelegd hebben. Graspol uit beeld.
#2: goed voorbeeld van de missende relatie tussen voor en achtergrond. Het idee van een doorkijkje is goed, maar de onderdelen zelf nogal rommelig. De bergtop waar je de blik naar toe wilt leiden is nogal klein.
#3: wederom een doorkijkje en deze werkt beter voor mij. Alleen lijkt hij in het groot niet helemaal scherp (eilandje)
#4: mede op basis van #13 heb ik de indruk dat je een potentieel interessant thema niet hebt opgemerkt. Minpuntje is sowieso het hek. Bij 4 valt deze het minst op en is deze wellicht weg te halen. Wat ik zie is dat je een soort klassieke opbouw wilde met een onderwerp op de voorgrond (de gele plant/struik). Los van het feit dat ik die niet zo mooi vind, verleg je de aandacht daardoor van iets wat ik wel interessant vind. En dat is de manier waarop de wolkenlucht en de prairieplanten een soort spiegelbeeld zijn. Allebei zijn het plukje. Dat leidt de blik al mooi genoeg naar de bergen verderop. Die staan wel ver weg. Ik denk dat je hier met minder groothoek nog meer de nadruk op de interessante delen had kunnen leggen.
#5: jammer dat het boompje maar zo'n klein beetje door de horizon schiet. Een iets lager standpunt had de boom meer recht gedaan.
#6: misschien niet het meest aansprekende landschap, maar qua beeld wel een eye-catcher. Mooie slinger en autootje als onderwerp. Mooi. Jammer dat de schaduwen zo licht zijn. Over het afsnijden van de horizon kun je nog twisten. Ik denk dat zonder mooier is, maar met kan ook.
#7: weinig op aan te merken. Bij deze is het contrast beter in balans. Mooie diepte in de foto.
#8: deze boeit me niet echt. Ik denk vooral door het grijze weer. Verkeerde moment op een mooie plek denk ik.
#9: erg mooie plek en als vakantieplaat ook prima. Maar met wat beter licht en de mogelijkheid om eventueel meerdere belichtingen samen te voegen was er meer uit te halen. Maar ja, gezinsvakanties... ik weet het ;-)

Je update vind ik van mindere kwaliteit, die sla ik maar over.

Al met al misschien heel wat commentaar, maar dat is met name met de gedachte dat er echt potentieel in zit. Net wat meer aandacht voor een aantal punten en je hebt platen die echt een stap beter zijn. Voor de volgende keer zeg maar ;-)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het commentaar. :)

Grappig dat er veel favorieten zijn die door andere reageerders weer als mindere worden aangemerkt. (Maakt het voor mij wel lastig om te wegen)

Maar de mening van schaduwen komt wel als rode draad door.
Ik zal ze eens bekijken op mijn pc. Ik heb ze bewerkt en bekeken op niet gecalibeerde schermen.

Wellicht is daar een oorzaak te vinden.

@klaaas bedankt voor je uitgebreide commentaar. Fijn, doet me weer even anders naar mijn foto's kijken.:)

Qua onderwerp verschillen we wel af en toe. Met de prairie en de bergen zie ik het totaal als onderwerp. Dus bewust niet tele geschoten (had ik ook niet mee trouwens)
Ook het doorkijkje heeft toevallig een berg op de achtergrond. Maar het NP bestaat uit die krater + meer. Je kan niet dichterbij het water komen. Dus vandaar wat jeu er aan door een natuurlijk frame.

Maar bedankt voor het commentaar.
Update zijn de exemplaren die niet door de 1e keuze kwamen. Maar goed genoeg door mij bevonden zijn voor het fotoboek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:49
Barrycade schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:52:
Qua onderwerp verschillen we wel af en toe. Met de prairie en de bergen zie ik het totaal als onderwerp. Dus bewust niet tele geschoten (had ik ook niet mee trouwens)
Het 'totaal als onderwerp' is eigenlijk altijd te algemeen. Probeer dat wat je aanspreekt en wat je wilt laten zien te benoemen. Als je specifieker kunt benoemen wat je mooi vind kun je ook specifieker zoeken naar de manieren om het in beeld te brengen. En ik bedoelde niet echt tele. Gewoon richting de 50mm of zo, Net weg van dat wijde.

De laatste van je aanvulling vind ik potentieel trouwens wel goed. Net iets krap links maar vooral in de nabewerking gaan er wat dingen niet goed. De al eerder genoemde opgelichte schaduwen zijn hier wel heel erg. Daarnaast heb je de boom rechts opgelicht met een forse halo als gevolg. Tenslotte zie je links nog net een puntje van een tak. Dat zou ik zeker even wegklonen.

[ Voor 23% gewijzigd door klaaas op 03-09-2017 23:04 ]

Hij wil.

Pagina: 1