Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-11 22:40

Scott

Ik ben, dus ik tweak

D-e-n schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:13:
[...]

Ik zou anders toch niet richting Tenderloin (ten Oosten van Union Sq) gaan zitten. Dat werd ons vorig jaar echt afgeraden. Dan zit je echt tussen de drugsverslaafden.
Ja, maar daar merk je niet bijster veel van want die worden relatief goed weggehouden door de hotels. Als je rond gaat lopen zie je het wel, maar rondlopen in dat gebied is sowieso niet zo interessant, op Union Square zelf na dan.

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21-11 08:38
Hmmbob schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:49:
Daar zou ik al 3-4 dagen NY van maken, op andere plekken nog wat schrappen en dan 4 dagen DC invoegen. Veel leuke, gratis dingen te doen daar.
4 dagen Washington DC? Dat zou voor mij dan weer veel te veel zijn geweest, dan zou ik liever 2 dagen DC doen en 6 dagen NY. Ik vond DC een soort openluchtmuseum, hartstikke mooi om te zien, maar de stad vond ik niet zodanig leuk dat ik me daar veel langer vermaakt had.

Het leukste aan DC vond ik alles op en rond the Mall, verschillende memorials en Arlington Cemetary. De Smithsonian National Air and Space museum vond ik ook interessant, evenals de National Musuem of American History.

NY is wat dat betreft veel meer te doen/zien, ik zou liever daar meer tijd spenderen. Maar zo zie je maar, smaken verschillen.

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:28
PSV-EHV schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

4 dagen Washington DC? Dat zou voor mij dan weer veel te veel zijn geweest, dan zou ik liever 2 dagen DC doen en 6 dagen NY. Ik vond DC een soort openluchtmuseum, hartstikke mooi om te zien, maar de stad vond ik niet zodanig leuk dat ik me daar veel langer vermaakt had.

Het leukste aan DC vond ik alles op en rond the Mall, verschillende memorials en Arlington Cemetary. De Smithsonian National Air and Space museum vond ik ook interessant, evenals de National Musuem of American History.

NY is wat dat betreft veel meer te doen/zien, ik zou liever daar meer tijd spenderen. Maar zo zie je maar, smaken verschillen.
Ik zou er precies tussenin gaan zitten 😄 naast bovengenoemde zijn de volgende dingen ook interessant in Washington, het holocaust Museum, gratis rondleiding in het Capitool (online op tijd reserveren!) naar Georgetown, naar het Pentagon, een rondleiding schijnt erg interessant te zijn. Hebben wij toen helaas niet gedaan. Daar is ook een shopping mall bij en een memorial van de aanslag 9/11.

In New York een ochtend met een Big Apple greeter een wijk bezoeken is ook zeker een aanrader, hier voor ook ruim van te voren aanmelden! Is gratis(je kunt wel een donatie doen) en erg leuk om op pad te gaan met een local. Je komt toch op plekken waar je zelf niet snel zou komen.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:00
PSV-EHV schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:09:
[...]
Dat smaken verschillen merk ik ook :) Je ziet heel veel mensen routes samenstellen langs alle parken maar zowel mijn vriendin als ik vinden zo'n park wel mooi maar hebben nu niet het idee "dat moeten we per se zien". We hangen liever in een stad rond. Zijn we de enigen die zo denken eigenlijk? :)

En als dat de insteek is dan een dikke week NY ook zeker niet te lang volgens mij. Dan ga je ook echt een hele (of halve) dag in zo'n wijk zitten in plaats van een uurtje er doorheen te lopen op zoek naar het volgende hoogtepunt.
Nuevocasa schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
In New York een ochtend met een Big Apple greeter een wijk bezoeken is ook zeker een aanrader, hier voor ook ruim van te voren aanmelden! Is gratis(je kunt wel een donatie doen) en erg leuk om op pad te gaan met een local. Je komt toch op plekken waar je zelf niet snel zou komen.
Hey, dat kende ik nog niet. Kun je wat vertellen over je ervaringen?

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Ik ben op zoek naar ervaringen/tips/tricks over Olympic NP, Seattle, Portland. Ben binnenkort in Seattle en wil wat van de omgeving zien!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D-e-n schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:53:
We hangen liever in een stad rond. Zijn we de enigen die zo denken eigenlijk? :)
Ik heb het in ieder geval omgekeerd. Er gaat niets boven het uitzicht vanaf het topje van een berg en daar kom je doorgaans alleen door er een hele dag heen te sjouwen. Een stadje is leuk om doorheen te lopen maar leuke barretjes heb ik ook op fietsafstand van mijn huis ook wel, dus dan heb je een stad snel gezien. Zeker in de VS waar je vooral wat wolkenkrabbers ziet met gewoon heel veel verkeer ertussen.
-Muncky- schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:57:
Ik ben op zoek naar ervaringen/tips/tricks over Olympic NP, Seattle, Portland. Ben binnenkort in Seattle en wil wat van de omgeving zien!
Ik ben er in mijn jeugd met paps en mams geweest, maar als je het niet zelf uitzoekt blijven de details wat minder goed hangen. :/ ik weet vooral nog dat de kust en het regenwoud in Olympic NP wel mooi was, als ik het me goed herinner was dat rondom Forks.

bwerg wijzigde deze reactie 09-08-2019 12:07 (29%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• PSV-EHV
Portland en Olympic NP heb ik geen ervaring mee, Seattle wel. Leuke stad, ga zeker langs de algemene highlights zoals Pike Place Market, de Space Needle etc. Ik heb destijds een Duck tour gedaan in een amfibisch voertuig (extreem toeristisch, i know), maar die ging dus ook Lake Union op. Dat was wel een aanrader moet ik zeggen. Verder zou ik ook zeker aanraden om een tour te doen door de Boeing fabriek, dat was ook echt vet om te zien.

EDIT: honkbalwedstrijd van de Seattle Mariners is ook wel leuk, als je niet van honkbal houdt kan je namelijk ook nog genieten van het uitzicht op de stad. En in het Columbia Center kan je genieten van een mooi uitzicht over de stad!

PSV-EHV wijzigde deze reactie 09-08-2019 14:15 (14%)

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
[...]

Dat smaken verschillen merk ik ook :) Je ziet heel veel mensen routes samenstellen langs alle parken maar zowel mijn vriendin als ik vinden zo'n park wel mooi maar hebben nu niet het idee "dat moeten we per se zien". We hangen liever in een stad rond. Zijn we de enigen die zo denken eigenlijk? :)
Je bent niet de enige die zo denkt hoor, maar ik hou erg van wandelen/hiken in de natuur en bezoek in de VS graag de parken. De steden zijn ook mooi, maar daar ben ik persoonlijk snel uitgekeken. Maar met een rugzak vol eten en drinken kan ik me een hele dag vermaken in een park :).

Smaken verschillen.

• PSV-EHV
[...]

Ik heb wel een beetje hetzelfde hoor, ik vind de natuur in Amerika mooi om te zien, maar ik zou zelf ook geen dagen verblijven in NP's. Wat dat betreft ben ik ook meer van de steden.

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:32
Seattle is een leuke stad om even in rond te hangen.
De Space Needle is lekker toeristisch maar ach als je er toch bent.
De farmers market (Pike Place Market meen ik) is ook leuk om te zien.
En je hebt er diverse shopping outlets.

Portland heeft een wat kleiner centrum waar je vrii snel doorheen bent.
De Oregon Zoo ligt hebben we daar eens bezocht, we zijn er me een zo'n toerbus door de stad gegaan, lekker toeristisch maar je ziet wel direct de highlights. Leuk om 's morgens te doen en iets uit te zoeken waar je 's middags naartoe wil om wat meer van de stad te zien.
De Columbia River loopt langs Portland. Daar loopt een toeristische highway langs waar je onderweg kunt stoppen en diverse watervallen kunt zien. Bijvoorbeeld: https://www.oregon.com/attractions/multnomah_falls

Als je naar Olympic NP gaat dan is het Hoh Rainforest wel de moeite waard.

Als je nog tijd hebt, we hebben de 101 langs de kust gereden en dat was ook erg de moeite waard.
Prachtige natuur, wildlife en natuurlijk een schitterend uitzicht.

Frijns.Net wijzigde deze reactie 09-08-2019 13:54 (5%)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Frijns.Net schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:39:
Als je naar Olympic NP gaat dan is het Hoh Rainforest wel de moeite waard.
Ah, die bedoelde ik dus! Inderdaad een aanrader.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05:57

Grouchy

meep meep

Olympic NP bestaat uit een aantal delen en elke keer is het toch een stuk rijden. Het zijn eigenlijk drie parken in één (Je hebt een kuststreek en de regenwouden.) Gaat behoorlijk wat tijd inzitten. Heb me wel vermaakt met hikes in de Hurricane, Hoh/Sol Duc en Quinalt/Queets area.

Vond Mount Rainier NP ten zuidoosten van Seattle ook een prachtig park met mooie hikes & prachtige views (Paradise area, sunrise area).

Ten oosten van Portland heb je de Columbia River Gorge, mooi met veel watervallen en wat hikes (Vorige maand was er echter nog steeds het eea afgesloten aan hikes), daarna kan je een loop maken om Mt Hood.
Silver Falls SP is ook mooi; Trail of Ten Falls (7.2 mile loop)

Als je van plan bent om te gaan shoppen zou ik malls in Washington overslaan; de sales tax in Oregon is 0% (bijvoorbeeld bij de outlet mall in Woodburn)
Verder als sport je ding is; Seahawks, Mariners, Reds enzovoort

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Nuevocasa
[...]

En als dat de insteek is dan een dikke week NY ook zeker niet te lang volgens mij. Dan ga je ook echt een hele (of halve) dag in zo'n wijk zitten in plaats van een uurtje er doorheen te lopen op zoek naar het volgende hoogtepunt.

[...]

Hey, dat kende ik nog niet. Kun je wat vertellen over je ervaringen?
Je kunt een aantal voorkeuren van wijken aangeven of het aan de Greeter overlaten. Dat laatste hadden wij gedaan. Ze kwam naar onze hotel lobby en van daaruit gingen we op pad. Ze wist veel te vertellen. Erg interessant om te horen hoe het is om daar te leven. Gingen naar Chelsea en zijn bij wat kunstgaleries geweest, zouden we zelf normaal nooit doen. Het is helemaal aan je zelf wat je wil. Wij vonden het één van de leukste dingen wat we in NY hebben gedaan.

Edit:
In meer steden heb je dit. We zijn in Chicago ook op pad geweest met een local. Wij vinden het erg leuk, zo krijg je toch beter mee hoe het in zo'n stad is om te leven dan via een tour van Greyhound oid.

Nuevocasa wijzigde deze reactie 10-08-2019 11:36 (8%)

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:43
In Olympic is naast het genoemde hoh rainforest ook hurricane ridge erg mooi. Schitterende weg flink omhoog en een prachtig uitzicht op de top.

Forks en omgeving is ook leuk, vooral de kust is heerlijk rustig. Ben de namen even kwijt, maar je hebt daar een strand waar alle afgewaaide bomen aanspoelen, erg leuk

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ja, je bent de enige, jullie zijn heel vreemd ;)

Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van steden. Ik heb het na een dag of 2 meestal wel weer gezien. Vooral in de "nieuwe wereld" (VS, Canada, Australie, Nieuw Zeeland) waar alle steden op elkaar lijken. Ik zie steden daar meestal niet als een bestemming maar als een tussenstop.
New York is de uitzondering op mijn regel dat Amerikaanse steden niet een vakantie waard zijn. Dat is gewoon een wereld op zichzelf en van een kaliber waarvan er maar weinig in de wereld zijn (Londen is de enige andere stad die mij dat gevoel geeft). In verhouding zijn steden als Amsterdam, Berlijn of Sydney maar dorpen.

• D-e-n
@downtime
Je hebt wel gelijk dat de meeste steden op zichzelf geen hele vakantie waard zijn. Naar bijvoorbeeld Rome of Florence gaan we echt geen week, dat combineer je dan met een vakantie elders.

Alhoewel twee dagen wel weer wat kort is voor sommige steden. We hebben vorig San Francisco en LA voor drie resp. vier dagen bezocht maar met name in LA hebben we vanwege de uitgestrektheid delen overgeslagen.

Grappig dat je Londen noemt. Daar zijn we dus juist met die reden een aantal keren terug geweest. En dat gevoel hopen we ook bij NY te vinden. Twee, drie dagen daar was in elk geval te weinig.

D-e-n wijzigde deze reactie 10-08-2019 19:19 (8%)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:24

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@Muncky wij zijn daar nu.

Tips: Seattle als je het kan plannen: bezoeken op een Zondag. Relatief rustig en gratis parkeren. Amerikanen willen het liefst op Pike Market (leuk om even te bezoeken maar ram druk, vis overgooiende vishandelaren is geinig) parkeren dus daar is het druk, maar op de straten tussen de Space Needle en Pike Market kan je gewoon je auto kwijt.

Park rondom Space Needle heeft een leuke vibe.

In de buurt van Seattle; bezoek aan de Boeing fabriek in Everett is wellicht een idee. En wij hebben Whitbey Island bezocht met de pont over en dan rondje gemaakt terug naar Everett. Whitney heeft een relaxede eiland sfeer.

Mt Rainier is ook om de hoek, zeker ook aan te bevelen. Wij zijn er 2 jaar terug geweest dus dit jaar niet.

Olympia paste niet echt in onze planning dus hebben we niet bezocht. Het is best wel een stuk rijden vanuit de bewoonde wereld. En wij willen dit jaar niet zo veel miles maken.

Wij zijn blij dat we nu weer in Oregon zitten trouwens. Vergeleken met WA is het hier relaxed. WA is erg druk en beetje verlopen op veel plekken.

Portland; Saturday Market is leuk om overheen te lopen (op Zaterdag (duh) en Zondag in het park aan het water) ben je ook in de buurt van VooDoo Doughnuts en ook op loop afstand van Powell's bookstore de grootste boekwinkel.

Oh helemaal een topper vergeten: De Columbia River Gorge met zijn watervallen.

Wij komen net vanuit de High desert (Bend en omgeving) wij vinden dit een fantastisch gebied. Veel vulkanen, woestijnachtig en je verwacht op sommige plekken gewoon de Marlboro man.

Wij bezoeken nu het gebied weer aan de kust van Oregon.

Ik denk te lezen dat je voor je werk in Seattle bent dus ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar Crater Lake in Oregon is ook echt een mooi park(je). Het meer en de uitzichten er op is echt heel speciaal. Maar is best wel een eind rijden vanuit Seattle.

Qua andere tips: WA kent sales tax en OR niet. Dus als je van plan was om te shoppen; als je het koopt in OR scheelt het 12%.

Zal zo even kijken of ik wat fotootjes kan toevoegen vanaf mijn telefoon.
Lavalands Bend
https://tweakers.net/ext/f/DG98VLJSvaxG6WSnWIOUqhhz/thumb.jpg
Crater Lake

Columbia River gorge

Smith Rock State Park (Redmond OR)

Barrycade wijzigde deze reactie 10-08-2019 20:00 (15%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:25
Ik vond dit dope in Seattle:
www.chihulygardenandglass.com

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:45
Wat betreft een sim voor 1 maand. Mijn ervaring is dat ik en mijn vrouw ieder een sim kochten bij AT&T.
Alles werkte prima tot ik gebeld werd door een bedrijf dat copierpapier wilde bestellen.

Nummers worden daar veel sneller opnieuw uitgegeven dan hier, wees gewaarschuwd.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:10
Wat is precies het probleem? Dan negeer je dat belletje toch?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Plekken die ik in die omgeving mooi of leuk vond:

Seattle - Chihuli Garden & Glass, Pike Place Market

Portland - SE Division Street (Food trucks, ijs bij Salt & Straw, wijn en hapjes bij SE Wine Collective, restaurant PokPok)

Olympic National Park - Hoh Rainforest , prachtige hikes door dit groene, mossige bos. Sowieso is het mooi om door Olympic te rijden.

Smith Rock State Park - Prachtig park om te wandelen en klimmen, voor alle niveaus en leeftijden

Columbia River Gorge - Leuke route om te rijden, mooie watervallen (sommige te zien vanaf de weg, anderen na een wandeling), mooi uitkijkpunt (Vista House)

Mount Rainier - fantastisch park door de vergezichten, indrukwekkende bergen, sneeuw. Skyline Trail was prachtig, wel pittig door de hoogteverschillen.

What's in the case?

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:15

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik ga de derde week van januari in 8 dagen tijd een rondje maken vanuit Las Vegas naar onderstaande plekken en terug naar Las Vegas:

Valley of Fire
Zion NP - 2 nachten
Bryce NP - 1 nacht
Page - 2 nachten
Grand Canyon - 2 nachten
Las Vegas - 1 nacht

Dat is volgens Google Maps ongeveer 1300KM. Heeft iemand enig idee wat dit qua benzinekosten doet? Auto wordt of een Intermediate 2/4 Door (categorie C, 9KM per liter) of een Intermediate SUV (categorie Q4, 11KM per liter).

• Nuevocasa
TradeMarkNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:15:
Ik ga de derde week van januari in 8 dagen tijd een rondje maken vanuit Las Vegas naar onderstaande plekken en terug naar Las Vegas:

Valley of Fire
Zion NP - 2 nachten
Bryce NP - 1 nacht
Page - 2 nachten
Grand Canyon - 2 nachten
Las Vegas - 1 nacht

Dat is volgens Google Maps ongeveer 1300KM. Heeft iemand enig idee wat dit qua benzinekosten doet? Auto wordt of een Intermediate 2/4 Door (categorie C, 9KM per liter) of een Intermediate SUV (categorie Q4, 11KM per liter).
Rond de €90.
$2,80 per gallon is ongeveer $0,74 per liter en dan ongeveer €0,67 per liter maal 130liter.

• HuHu
  • Niet online

Valley of Fire
Zion NP - 2 nachten
Bryce NP - 1 nacht
Page - 2 nachten
Grand Canyon - 2 nachten
Las Vegas - 1 nacht

Daar is een mooie tool voor: https://archive.nytimes.c...NHARDT/cost_per_mile.html :)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(1300 / 9) * 0,83 = 120USD. ;)
(Bron voor de literprijs: random Google-hit https://www.expatistan.com/price/gas/las-vegas, geen idee of dat incl BTW is.. En het kan zeker goedkoper dan die 0,83eur/l).

Benzine is vrij goedkoop in de VS. "Moet ook wel", je kunt er buiten de grote steden vaak niet echt de weg vinden met openbaar vervoer.

F_J_K wijzigde deze reactie 14-08-2019 14:29 (25%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Cool, dan heb ik in ieder geval een idee! In de buurt van Nationale Parken schijnt de benzine wel iets duurder te zijn maar dat zien we dan wel weer :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

TradeMarkNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:32:
Cool, dan heb ik in ieder geval een idee! In de buurt van Nationale Parken schijnt de benzine wel iets duurder te zijn maar dat zien we dan wel weer :)
Als je wat extra centjes wilt besparen dan zou je de tank in St. George of Hurricane nog eens een keer goed vol kunnen gooien in plaats van Springdale of Bryce. Dat scheelt vaak een cent of 30 per gallon. In m'n laastse rental cars zat er eigenlijk altijd een app in die info gaf over de fuelprices in de buurt. Google maps is anders ook een optie.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TradeMarkNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:32:
Ik heb wel meegemaakt dat benzine net buiten een NP drie keer zo duur was als in de rest van de staat. Was wel langs een toeristische route in the middle of nowhere en dus nowhere else to go als de tank bijna leeg was.

Advies, ook om andere redenen, is om te zorgen dat de tank altijd minimaal halfvol is. Dan kun je altijd doorrijden naar de volgende pomp als je ergens een pomp met al te idiote prijzen treft.

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Het is zeker m'n plan om zoveel mogelijk ver weg van de nationale parken te tanken :) Een app met fuel prices is helemaal handig natuurlijk. Geen idee hoe goed het mobiele bereik is daar maar dat gaan we zien.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

TradeMarkNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:11:
Het is zeker m'n plan om zoveel mogelijk ver weg van de nationale parken te tanken :) Een app met fuel prices is helemaal handig natuurlijk. Geen idee hoe goed het mobiele bereik is daar maar dat gaan we zien.
Gewoon goed in de meeste gebieden (Gebruik AT&T in de USA)
Kaartje: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html

• lukadad
  • Laatst online: 14:26
...

Installeer anders ook een app zoals gasbuddy, want de prijzen durven nogal flink verschillen eens je bij een toeristische hotspot komt.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Het zal hier vast al vaker gesteld zijn, maar ga het toch vragen. Wat voor sim kaartje raden jullie aan? Dit jaar gaan we ongeveer 4 weken door Amerika reizen, we willen dan graag een simkaartje met in ieder geval internet zodat we gewoon onderweg dingen kunnen opzoeken en voor de navigatie e.d.

Nu gaan we reizen door de westkust met bijbehorende nationale parken, ik begrijp dat het bereik daar niet al te best is. Klopt het dat AT&T daar een beter bereik heeft dan T-Mobile?

Ik kwam deze website tegen: https://www.arielimobile.com/
Dit is voor puur data een mooie deal. Ik kwam daar deze tegen: http://www.arielimobile.com/smtxgb ($56 voor unlimited data en 10GB tetheren zodat we maar 1 simkaartje nodig hebben voor twee telefoons).
Voordeel hierbij is dat we dan ook een Amerikaans nummer hebben waar we eventueel mee kunnen bellen.
Mogelijk nadeel is dat dit dus T-Mobile is en ik niet weet of we daarmee even goed bereik hebben als AT&T. Een zelfde soort simkaart maar dan van AT&T zou $72 kosten.

Ik kwam ook dit tegen: https://www.ebay.de/itm/263159146174
Dit is een 10GB data kaart waarbij je dus geen nummer krijgt. Dit is dus van AT&T.
Hier zou ik dan twee simkaarten van aanschaffen zodat we voldoende data hebben.

Dan is er nog een optie om daar naar een winkel te gaan en een simkaartje te halen. Wat raden jullie aan?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:36
dat laatste. Een dikke grote vette wallmart in, je verbazen over een wallmart en dan (ook) een sim kaart kopen :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• ma9ma
  • Laatst online: 14:40

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik ben net terug van 2 weken NJ en wijde omgeving. Van New York tot Wahsington DC, Philadeplhia, Ocean City, Belmar en meer. Maar ik heb voor die 2 weken gewoon mijn NL T-mobile abonnement voor een maandje geupgrade naar Onbeperkt inclusief USA en daarna weer terug gezet op mijn normale abonnement. Had daardoor 14GB beschikbaar in die 2 weken en gewoon mijn eigen telefoonnummer actief. Daarnaast mijn telefoon als hotspot ingesteld voor de overige gezinsleden. We hebben niet echt op dataverbruik gelet maar na 2 weken nog voldoende GB over. En altijd goed bereik met T-Mobile.

ma9ma wijzigde deze reactie 15-08-2019 09:11 (3%)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Frijns.Net
We hebben in het verleden ook sim kaartjes gekocht maar de laatste jaren al niet meer. Wifi heb je overal zodat je altijd even mail kan checken of geld kan overmaken. 's Morgens even ergen koffie halen en even online gaan en daarna lekker bezig zijn met vakantie vieren.
In de parken heb je inderdaad plekken zonder bereik maar ach dat is best wel eens fijn :-)

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
ma9ma schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:
Ik ben net terug van 2 weken NJ en wijde omgeving. Van New York tot Wahsington DC, Philadeplhia, Ocean City, Belmar en meer. Maar ik heb voor die 2 weken gewoon mijn NL T-mobile abonnement voor een maandje geupgrade naar Onbeperkt inclusief USA en daarna weer terug gezet op mijn normale abonnement. Had daardoor 14GB beschikbaar in die 2 weken en gewoon mijn eigen telefoonnummer actief. Daarnaast mijn telefoon als hotspot ingesteld voor de overige gezinsleden. We hebben niet echt op dataverbruik gelet maar na 2 weken nog voldoende GB over. En altijd goed bereik met T-Mobile.
Heb ik ook gedaan afgelopen mei in Florida, werkt echt super goed! Zou het iedereen aanraden die T-Mobile heeft, goed je hebt overal wifi maar Android Auto/Apple Carplay is wel heel erg lekker als je veel moet rijden.

Jackson6 wijzigde deze reactie 15-08-2019 10:20 (6%)

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:52

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik post dit zodat eventueel andere New York-gangers hier nog iets uit kunnen halen en eventuele tips zijn natuurlijk ook welkom.

ik heb de planning ook zo goed als klaar voor 9 dagen New York en heb nu voor 6 dagen een planning gemaakt (laatste 3 dagen laat ik open voor als we dingen niet halen en anders bedenk ik last minute wel iets)

Dag 1:

-11.35 aankomst vliegveld en met yellow cab door naar hotel (Moxy Times Square)
-beetje rondhangen rond Times Square/Bryant Park en misschien al meteen wat shoppen

dag 2:
-one world observatory (kaartjes al gekocht)
-9/11 memorial museum + Monument (kaartjes via New York Pass)
-Trinity Church
-Federall Hall
-Wallstreet
-Charging bull
-Stone Street
-Battery Park
-s'avonds metro naar Chinatown voor een cocktail bar (Apotheke)

dag 3:

-Ellen's stardust Diner
-Trump Tower
-Saint Patrick's Cathedral
-Tifanny & Co
-Bloomingdale's
-Metlife building
-Chrysler Building
-Grand Central Terminal
-New York Public Library
-Hop on Hop Off night tour (kaartje via NYC Pass)

dag 4:

-Sarge's Delicatessen
-Circle Line Cruise (Landmark Cruise)
-Top of the Rock
-Roosevelt island tram
-Misschien Roosevelt island)
-Flat iron building

dag 5

-Central Park (fiets huren)
-Chelsea market en eventueel stukje Chelsea)
-Highline
-18.35 New York Yankees - Texas Rangers

dag 6

-Brooklyn bridge over lopen
-Brooklyn bridge park
-Dumbo Empire Stories
-Little Italy
-Soho
-Friends Appartment
-empire state building s'avonds

ik hoop dat deze planning een beetje haalbaar is met een beetje chill tijd in de avond en ook met lekker af en toe ergens een biertje pakken en een hapje te eten...maar anders slaan we gewoon wat over en doen we dat in de laatste 3 dagen.

mocht er nog iemand aanpassingen hebben sta ik natuurlijk altijd open voor tips ;-)

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
ma9ma schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:
Thanks, ik heb zelf ook T-Mobile, lijkt mee een goede optie, denk dat ik dat ook ga doen :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
miicker schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

Thanks, ik heb zelf ook T-Mobile, lijkt mee een goede optie, denk dat ik dat ook ga doen :)
Hét grote voordeel is ook dat je onder je eigen 06 nummer zonder extra kosten bereikbaar bent voor familie en vrienden, én je ook in de US onbeperkt belt. Wat mij betreft als je al T-Mobile hebt een no-brainer en veel aantrekkelijker dan een lokale SIM kaart.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• matthijst
- Washington Square Park is ook leuk (park zelf, vaak muziek, en straatje erboven met Empire State in de verte).

• Nutterd

Nutterd

matthijst schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

- Washington Square Park is ook leuk (park zelf, vaak muziek, en straatje erboven met Empire State in de verte).
[Afbeelding]
Super! zet hem er meteen bij...bedankt!

• Calitomnication
  • Laatst online: 21-11 22:41

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ben je een techfreak? (dus, we zitten hier op Tweakers). Dan is een bezoek aan B&H Photo Video ook zeker de moeite waard. Qua locatie ligt deze in de buurt van het Empire State Building en de uitgang van the High Line (ter hoogte van 34th Street).
Note; vrijdagmiddag en zaterdag de hele dag gesloten (ivm Joodse eigenaar).

En als je dan toch de oversteek naar Roosevelt Island hebt gemaakt, geniet dan ook even van het uitzicht. Je hoeft niet meteen een wandeling over het hele eiland te maken (geloof me, ik heb er tijdens 2 individuele 10km hardloopwedstrijden 4x overheen gelopen en zo indrukwekkend is het eiland zelf niet). Maar als je aan de voet van de Queensboro Bridge staat met op de achtergrond de Skyline van Manhattan, dat is wel een machtig mooi beeld :)

Calitomnication wijzigde deze reactie 15-08-2019 16:05 (31%)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Nutterd

Nutterd

Calitomnication schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Ben je een techfreak? (dus, we zitten hier op Tweakers). Dan is een bezoek aan B&H Photo Video ook zeker de moeite waard. Qua locatie ligt deze in de buurt van het Empire State Building en de uitgang van the High Line (ter hoogte van 34th Street).
Note; vrijdagmiddag en zaterdag de hele dag gesloten (ivm Joodse eigenaar).

En als je dan toch de oversteek naar Roosevelt Island hebt gemaakt, geniet dan ook even van het uitzicht. Je hoeft niet meteen een wandeling over het hele eiland te maken (geloof me, ik heb er tijdens 2 individuele 10km hardloopwedstrijden 4x overheen gelopen en zo indrukwekkend is het eiland zelf niet). Maar als je aan de voet van de Queensboro Bridge staat met op de achtergrond de Skyline van Manhattan, dat is wel een machtig mooi beeld :)
Ik zit eigenlijk op tweakers voor alles (games, sport, financieel, algemeen, reizen) behalve voor tech dingen, gadgets vind ik leuk maar daar houd het ook mee op ;-) toch bedankt voor de tip en er zal vast nog iemand zijn die ook naar New York gaat en hier wel heel vrolijk van word!

De tip van Roosevelt Island ga ik zeker meenemen! Bedankt! :-)

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:21
Nutterd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:24:
ik post dit zodat eventueel andere New York-gangers hier nog iets uit kunnen halen en eventuele tips zijn natuurlijk ook welkom.

ik heb de planning ook zo goed als klaar voor 9 dagen New York en heb nu voor 6 dagen een planning gemaakt (laatste 3 dagen laat ik open voor als we dingen niet halen en anders bedenk ik last minute wel iets)

<knip>

ik hoop dat deze planning een beetje haalbaar is met een beetje chill tijd in de avond en ook met lekker af en toe ergens een biertje pakken en een hapje te eten...maar anders slaan we gewoon wat over en doen we dat in de laatste 3 dagen.

mocht er nog iemand aanpassingen hebben sta ik natuurlijk altijd open voor tips ;-)
Als je zo lang gaat, zou ik zeker Staten Island ook meenemen. Je kunt er gratis heen met de Ferry en ook vanuit daar heb je een schitterend uitzicht over de skyline van Manhattan.

Houd je ook rekening met hoe je elke dag beweegt? Ook al lijkt Manhattan op papier niet super groot, mijn ervaring is toch dat het enorme afstanden zijn om lopend te doen.

Nagedacht over een meerdagenkaart voor de metro?

De hop on hop off bus die je via NY Pass doet, is ook uit te breiden naar 2 of zelfs 3 dagen (incl. nachttoer en boottocht als ik me niet vergis), wij vonden die bussen een echte aanrader, maar is wel betrekkelijk duur.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:18

TommyGun

Stik er maar in!

Grouchy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

Als je wat extra centjes wilt besparen dan zou je de tank in St. George of Hurricane nog eens een keer goed vol kunnen gooien in plaats van Springdale of Bryce. Dat scheelt vaak een cent of 30 per gallon. In m'n laastse rental cars zat er eigenlijk altijd een app in die info gaf over de fuelprices in de buurt. Google maps is anders ook een optie.
Een jerrycan mee (en vullen) lijkt me ook wel handig, al is het maar voor je gemoedsrust ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Nutterd

Nutterd

GoeiedagEem schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Als je zo lang gaat, zou ik zeker Staten Island ook meenemen. Je kunt er gratis heen met de Ferry en ook vanuit daar heb je een schitterend uitzicht over de skyline van Manhattan.

Houd je ook rekening met hoe je elke dag beweegt? Ook al lijkt Manhattan op papier niet super groot, mijn ervaring is toch dat het enorme afstanden zijn om lopend te doen.

Nagedacht over een meerdagenkaart voor de metro?

De hop on hop off bus die je via NY Pass doet, is ook uit te breiden naar 2 of zelfs 3 dagen (incl. nachttoer en boottocht als ik me niet vergis), wij vonden die bussen een echte aanrader, maar is wel betrekkelijk duur.
we zijn niet vies van een stukje lopen maar volgens mij is inderdaad niet alles lopend te doen dus pakken we een metro week kaart! :-)

staten island staat op het reserve lijstje, als er nog tijd over is (waar ik wel van uit ga) word dit mee gepakt.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vorig jaar een Explorer gehuurd in Florida, maar een Edge of Escape is wel een flink stuk goedkoper. Iemand ervaringen / tips met dergelijke auto's voor een westkust trip (incl. stiekem af en toe een beetje off-road)? Lastig kiezen namelijk :P

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:27
TommyGun schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:44:
Vorig jaar een Explorer gehuurd in Florida, maar een Edge of Escape is wel een flink stuk goedkoper. Iemand ervaringen / tips met dergelijke auto's voor een westkust trip (incl. stiekem af en toe een beetje off-road)? Lastig kiezen namelijk :P
Ik heb wel een tip welke auto je niet moet huren.
Een Jeep Cherokee, wat een shit auto is dat zeg. Het enige fijne is Apple CarPlay 8)7

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

xares schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Een Jeep Cherokee, wat een shit auto is dat zeg. Het enige fijne is Apple CarPlay 8)7
Daarom ga ik ook voor een Ford :D

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:11
[...]

+1: loop met een grote boog om Jeeps heen! Wij hebben de onze (een Jeep Patriot) na een dag teruggebracht en omgeruild voor een Kia Sorento. Verschil van dag en nacht...

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Ik had zelf een Nissan 4x4. Prima auto, en op de highways nog zuinig ook. Vele gravel-tracks mee gereden (ik durf haast wel te zeggen dat het ongeveer 10% van de miles was ). Capitol Reef leent zich er uitstekend voor (mooi uitzicht, goede weg).

Als je met offroad bedoelt: de vele gravel-roads: dan is dat prima onder eigen risico (wordt namelijk gewoon niet toegestaan). Als je met offroad bedoelt: de ongebaande paden, zijpaden van de gravelroads met kuilen en dergelijke: begin er niet aan met een gewone huur auto en huur een 4x4 die daarvoor bedoeld en verhuurd is.

• Hmmbob
Niet alleen goedkoper, ook fors kleiner. Maar verder verschillen die twee elkaar niet zoveel. Voor twee personen meer dan ruim genoeg.

Hmmbob wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:59 (4%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Get!em schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:58:
[...]
Als je met offroad bedoelt: de vele gravel-roads: dan is dat prima onder eigen risico (wordt namelijk gewoon niet toegestaan). Als je met offroad bedoelt: de ongebaande paden, zijpaden van de gravelroads met kuilen en dergelijke: begin er niet aan met een gewone huur auto en huur een 4x4 die daarvoor bedoeld en verhuurd is.
Ik bedoel inderdaad de wegen waar je legaal mag komen met je huurauto :)
Hmmbob schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:59:
[...]

Niet alleen goedkoper, ook fors kleiner. Maar verder verschillen die twee elkaar niet zoveel. Voor twee personen meer dan ruim genoeg.
Ik vond de Explorer echt een brute auto, vandaar dat dat mijn eerste keuze is eigenlijk. Met de Edge op 2 plek (luxer/ruimer dan de Escape).

Verschil tussen de Explorer en Edge is echter oplopend tot +- 600 euro voor bijna 3 weken :X. De vorige keer had ik een Edge geboekt en een Explorer gekregen, blijkbaar valt dat bij Avis (en Budget?) in dezelfde categorie. Wel een beetje vreemd.

TommyGun wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:13 (10%)

• Hmmbob
Voor mij zou 600 euro een nobrainer zijn - met die Edge kom je ook overal.

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

TommyGun schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:06:

Verschil tussen de Explorer en Edge is echter oplopend tot +- 600 euro voor bijna 3 weken :X.
LOL, ik heb 900 euro betaald voor een hele maand voor de Nissan.., inclusief one-way (ergens anders inleveren)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Get!em schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

LOL, ik heb 900 euro betaald voor een hele maand voor de Nissan.., inclusief one-way (ergens anders inleveren)
De Edge begint bij zo'n 900 euro incl GPS en extra bestuurder. Loopt dan op richting 1400 euro voor de Explorer. En dan nog niet gehad over de extra verzekeringen :)

Is voor 19 dagen om exact te zijn.

Maar goed, nog even thuis over hebben maar minder dan een Edge wordt het sowieso niet ;)

TommyGun wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:39 (13%)

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Tip wordt National Executive Elite member, hier leg ik je uit hoe: FabiandJ in "[Vakantie] USA"

Net terug van mijn 26 dagen door Amerika en ik kwam aanlopen bij National en kon elke auto kiezen welke ze hadden staan. Sleutels liggen al in de auto je rijd naar de exit booth, geeft je creditcard en rijbewijs af en je bent weg. En zie je tussen alle auto's niet diegene staan die je graag wilt loop naar iemand van National en ze kijken of ze hem ergens hebben en ze rijden hem naar je toe :)

Ik had een gloednieuwe Dodge Challenger mee met 1220 mijl op de teller, wel vanwege de vele mijlen die we er op gezet hebben na 2 weken de auto moeten verwisselen omdat er een oliebeurt aan zat te komen. Hun service desk gebeld het uitgelegd en kon zonder problemen naar een National locatie gereden en kon zo weer een auto kiezen welke ik wilde. In totaal in 26 dagen minimaal 7000mijl gereden :p

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Jup, werkt bij Hertz ook.
Exact zelfde verhaal: lid worden, dubbele kortingscode, daarna kon ik op Luchthaven zo doorlopen, naam stond op LED bord, dus niet wachten bij desk.
Tevens ook het onderhoudsverhaal gehad halverwege de maand huur.

Maar dat is voornamelijk omdat al die amerikaanse auto's op een geweldig kort onderhoudsinterval staan. Wat ja, wie is er aansprakelijk als je niet kortgeleden goed onderhouden hebt of de olie toch iets minder vers is.

• Hmmbob
Nou kost een beetje oliebeurt ook maar $50 max, dus dat scheelt dan weer.

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:42

...

dag 6

-Brooklyn bridge over lopen
-Brooklyn bridge park
-Dumbo Empire Stories
-Little Italy
-Soho
-Friends Appartment
-empire state building s'avonds

Leuke mix aan activiteiten. Ik zou aanraden om de subway naar Brooklyn te nemen en dan na je bezoek de Brooklyn bridge over te lopen. Dan heb je zicht op de skyline van Manhattan terwijl je de brug over loopt.

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online

.....

Ben zelf al een een aantal weken aan het plannen en heb alle dingen die wij willen zien of ons ten minste interessant lijken op een kaartje gegooid: klik

De "pizza" laag mag je (grotendeels) negeren, we zijn nogal pizza fanaten en plannen om er toch een stuk of 10 te bezoeken :Y)

Uit de andere plaatsen / restaurants etc doe je misschien nog wat inspiratie op.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-11 17:45
TommyGun schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:40:
[...]
Een jerrycan mee (en vullen) lijkt me ook wel handig, al is het maar voor je gemoedsrust ;)
Da's nogal overdreven. De tankstations liggen echt niet zo dunbezaaid. Sure, er kan eens 100km tussenzitten, maar als je daardoor in de problemen komt, heb je het tanken gewoon veel te lang uitgesteld en ben je dus wss ook gewoon vergeten die jerrycan te vullen...
De laatste keren heb ik altijd een auto gehad die meer dan genoeg autonomie had om 1-2 dagen mee rond te komen. M.a.w. gewoon een kwestie van elke avond eens vol gooien.
[...]

Laat ik beklemtonen dat het hier niet om de Jeep Grand Cherokee gaat, die dan weer een van de beste auto's in de Standard SUV categorie is. 2x mee gereden, 12.000km. Heerlijke wagen. 3.6L V6, fulltime 4WD, achteruitrijcamera, sensoren rondom, panoramisch dak, heated/vented seats/wheel, Android Auto/Apple Carplay, ingebouwde GPS, 8-speed flappy-paddle gearbox, automatische kofferdeur, lederen interieur, keyless entry & start, remote start, grote tank van 90L, en relatief zuinig verbruik van 25mpg op onze laatste trip. (y)

Met een Kia Sorento heb ik dan weer niet zo'n goeie ervaringen wegens extreme torque-steer. Gelukkig was dat maar voor een paar dagen. Ford Edge is ook goed. Chevrolet Tahoe was ook super. Heerlijk die v8.
De Ford Explorer schijnt ook bij de betere uit de SFAR categorie te zijn. De Nissan Armada wordt vaak afgeraden.

Dat gezegd zijnde verschillen de modellen van jaar tot jaar en heeft het niet superveel zin je zinnen op 1 model te zetten want uiteindelijk zal het aanbod en de goodwill van de mederwerkers ter plaatse toch bepalend zijn.

Wat dirt-roads lukt met al die modellen wel, al hebben sommige Intermediate SUV's nauwelijks meer bodemvrijheid dan gewone berlines...

Wat betreft de Escape, die vonden wij te weinig bagageruimte bieden voor 3 volwassenen, daarom gaan we nu altijd voor Standard, of laatst zelfs Fullsize SUV's. Geeft ook meer kans op hogere bodemvrijheid en krachtigere motor.

Je kan altijd eens hier kijken https://www.flyertalk.com/forum/national-emerald-club-424/ (o.a. Index of Ride Reports & Car Classifications) om te zien wat zo de dag van vandaag de ronde doet binnen elke categorie (voor National (en dus ook Alamo & Enterprise)), en dan een paar reviews opzoeken zodat je een geïnformeerde beslissing kan maken ter plaatse, als je die kans zou krijgen.

Het onderhoudsverhaal ook meegemaakt. Auto van amper 4000 mijl oud. "Oil life remaining: 46%" 8)7
(Ons maakten ze echter wijs dat hun onderhoudsintervallen niet gesynced zijn met de boordcomputer en we gewoon verder konden rijden.)

Buzz_Fuzz wijzigde deze reactie 19-08-2019 14:36 (6%)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wij zijn net terug uit Oregon en Washington.

Even een tip (eigenlijk meer een rant) over autohuur via Sunnycars.nl/de (icm Alamo Seattle).
Neem niet de standard. Maar kies liever een andere klasse bv full size als je een beetje auto wil.

Wij hadden namelijk via hun een standard gehuurd, waarbij ze op hun website Chrysler 200 als voorbeeld gebruiken wat een redelijk grote auto is en voldoende groot voor ons.

Blijkt dat die 200 niet meer gemaakt wordt en Alamo waar de huur was uitbesteed bood als standard een Kia Soul aan.

Daar past niet 4 man en 4 stuks bagage in. Dat gaf de representative ook aan. Sta je dan met 2 kinderen na 20 uur onderweg.

Dus hebben wij een hoop gezeik gehad bij Alamo om iets groters te krijgen. In eerste instantie konden wij voor 1000 dollar (!!!) een upgrade krijgen naar een SUV. Toen we denk ik met onze lichaamstaal hadden duidelijk gemaakt dat we dat niet gingen doen. " Ik gooi die f*cking koffers wel op het dak" :p

Dus hebben we na enig handje klap voor 350 dollar (ex Tax) extra uiteindelijk een full size meegekregen (Ford Fusion SEL full options) maar als we dat bij Sunnycars initieel hadden geboekt hadden we daar maar 150 euro extra voor hoeven te betalen.

In de parkeergarage kwam de aap uit de mouw: bij navragen bij de medewerker bleek dat alle standards uitverkocht waren en dat als er er echt op hadden gestaan we inderdaad een Soul hadden gekregen (de kleinste uit hun standard reeks) maar hadden ze die uit een ander filiaal moeten halen. (insert wat NLse vloekwoorden).

We hadden incl brandstof, dus we hebben bij inleveren die Fusion naar binnen gereden op benzine dampen. Er was nog 20 mile range volgens de boordcomputer.....

/einde rant op Alamo Seattle / Sunnycars

Blijft trouwens grappig dat je in Oregon niet zelf mag tanken. Dit moet een tankstationmedewerker voor je doen (wettelijke eis in bewoonde gebieden mag niet zelf tanken, dit mag alleen in de buitengebieden).

• lukadad
  • Laatst online: 14:26

...
Ik kan mensen ook de East River Ferry aanbevelen (vertrekpunt thv E35th St) om bvb Wiliamsburg en de Brooklyn Bridge te bezoeken vanuit midtown.

Je hebt er tijdens de oversteek mooie vergezichten op mid- en downtown.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Barrycade schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:37:
Wij hadden namelijk via hun een standard gehuurd, waarbij ze op hun website Chrysler 200 als voorbeeld gebruiken wat een redelijk grote auto is en voldoende groot voor ons.

Blijkt dat die 200 niet meer gemaakt wordt en Alamo waar de huur was uitbesteed bood als standard een Kia Soul aan.
Standaard-trucje van verhuurders, die indeling in klasses. In Europa wordt er altijd met een VW geadverteerd en krijg je een el-cheapo merk dat bíjna even groot is.

Ach, ik ga er maar voor. Met 2 personen moeten ze het wel héél gek maken, wil ik de bagage er niet meer in krijgen. Smarts hebben ze in de VS toch niet.

• Nutterd

Nutterd

SanderH_ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Ben zelf al een een aantal weken aan het plannen en heb alle dingen die wij willen zien of ons ten minste interessant lijken op een kaartje gegooid: klik

De "pizza" laag mag je (grotendeels) negeren, we zijn nogal pizza fanaten en plannen om er toch een stuk of 10 te bezoeken :Y)

Uit de andere plaatsen / restaurants etc doe je misschien nog wat inspiratie op.
mooie lijst! hoeveel dagen wil je hierover doen?

Geen Keste Pizza? die leek me ook wel heel lekker!

thanks voor de sneaker shop tips ;-)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

FabiandJ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:40:
Tip wordt National Executive Elite member, hier leg ik je uit hoe: FabiandJ in "[Vakantie] USA"

Net terug van mijn 26 dagen door Amerika en ik kwam aanlopen bij National en kon elke auto kiezen welke ze hadden staan. Sleutels liggen al in de auto je rijd naar de exit booth, geeft je creditcard en rijbewijs af en je bent weg. En zie je tussen alle auto's niet diegene staan die je graag wilt loop naar iemand van National en ze kijken of ze hem ergens hebben en ze rijden hem naar je toe :)

Ik had een gloednieuwe Dodge Challenger mee met 1220 mijl op de teller, wel vanwege de vele mijlen die we er op gezet hebben na 2 weken de auto moeten verwisselen omdat er een oliebeurt aan zat te komen. Hun service desk gebeld het uitgelegd en kon zonder problemen naar een National locatie gereden en kon zo weer een auto kiezen welke ik wilde. In totaal in 26 dagen minimaal 7000mijl gereden :p
Klinkt vrij omslachtig, maar ik zal het eens beter bekijken :)

https://forum.allesamerik...iewtopic.php?f=30&t=61731

• JeyJey
  • Laatst online: 12:38
Grouchy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Geen ervaring met Jan Doets, boek altijd rechtstreeks bij Hertz.
...
Ik wil ook gaan boeken bij Hertz en heb een gold plus account (nog geen punten verzameld, dus ik zal me wel moeten melden bij de balie de eerste keer, denk ik). Ben bezig met een status check naar president's circle.

We willen graag een standard SUV rijden. Klopt het dat we met een intermediate SUV ook zo'n standard kunnen kiezen met ultimate choice?

Dat zou 50 dollar aan huur schelen (wel met risico dat er geen standard te kiezen valt)

We halen de auto op @ locatie San Francisco Airport.

XBO: FlyingDutchie1

• Grouchy

Grouchy

meep meep

JeyJey schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Ik wil ook gaan boeken bij Hertz en heb een gold plus account (nog geen punten verzameld, dus ik zal me wel moeten melden bij de balie de eerste keer, denk ik). Ben bezig met een status check naar president's circle.

We willen graag een standard SUV rijden. Klopt het dat we met een intermediate SUV ook zo'n standard kunnen kiezen met ultimate choice?

Dat zou 50 dollar aan huur schelen (wel met risico dat er geen standard te kiezen valt)

We halen de auto op @ locatie San Francisco Airport.
Bij Ultimate choice staat alles door elkaar, er is geen apart vak voor SUV's.
Boek altijd een Standard, Intermediate of fullsize (SCAR/ICAR/FCAR)...whatever het goedkoopste is. Staan eigenlijk altijd wel een paar SUV's ertussen, veel standaard maar af en toe ook auto's uit de prestige class.

Dit kan je ongeveer verwachten (naar beneden scrollen voor SFO)

https://milelion.com/2018...presidents-circle-member/

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:44

Even een tip (eigenlijk meer een rant) over autohuur via Sunnycars.nl/de (icm Alamo Seattle).
Neem niet de standard. Maar kies liever een andere klasse bv full size als je een beetje auto wil.

Daar past niet 4 man en 4 stuks bagage in. Dat gaf de representative ook aan. Sta je dan met 2 kinderen na 20 uur onderweg.

Dus hebben wij een hoop gezeik gehad bij Alamo om iets groters te krijgen. In eerste instantie konden wij voor 1000 dollar (!!!) een upgrade krijgen naar een SUV. Toen we denk ik met onze lichaamstaal hadden duidelijk gemaakt dat we dat niet gingen doen. " Ik gooi die f*cking koffers wel op het dak" :p

Dus hebben we na enig handje klap voor 350 dollar (ex Tax) extra uiteindelijk een full size meegekregen (Ford Fusion SEL full options) maar als we dat bij Sunnycars initieel hadden geboekt hadden we daar maar 150 euro extra voor hoeven te betalen.

In de parkeergarage kwam de aap uit de mouw: bij navragen bij de medewerker bleek dat alle standards uitverkocht waren en dat als er er echt op hadden gestaan we inderdaad een Soul hadden gekregen (de kleinste uit hun standard reeks) maar hadden ze die uit een ander filiaal moeten halen. (insert wat NLse vloekwoorden).

We hadden incl brandstof, dus we hebben bij inleveren die Fusion naar binnen gereden op benzine dampen. Er was nog 20 mile range volgens de boordcomputer.....

/einde rant op Alamo Seattle / Sunnycars

Blijft trouwens grappig dat je in Oregon niet zelf mag tanken. Dit moet een tankstationmedewerker voor je doen (wettelijke eis in bewoonde gebieden mag niet zelf tanken, dit mag alleen in de buitengebieden).
Een Chrysel 200 is een (naar Amerikaanse begrippen) een kleine auto; vergelijkbaar met een Dodge Dart.
Een Kia Soul lijkt zelfs praktischer vanwege de hoge achterkant ipv het coupe uiterlijk van een 200.

En dat je betaald voor een upgrade die je uiteindelijk toch gehad zou hebben is een bekend fenomeen. Zodat de verhuurder jou erg graag een grotere auto aanpraat weet je eigenlijk al voldoende...

• D-e-n
SanderH_ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Cool :) Wanneer ga je?

Ik zag de Seinfeld diner staan. Er schijnt ook een movietour te zijn waarbij je onder andere die locatie bezocht. Pakken wij de volgende keer mee waarschijnlijk.

Voor lunch/ontbijt vonden wij de Brooklyn diner overigens leuk en praktisch.

De broodjes vlees bij Katz zijn echt wel heel goed maar wij vonden de ambiance tegenvallen. Het was zooooooo druk. Er zijn diverse rijen waar je kunt bestellen en afhalen en dan reken je bij de deur af. Wachten om te gaan zitten zagen wij niet zitten.

D-e-n wijzigde deze reactie 20-08-2019 17:32 (12%)

• matthijst
Ook maar eens wat foto's, om de boel wat op te fleuren :)

Chicago skyline:

L-train in Chicago:

Cloud Gate, Chicago:

Red Arrows, Chicago Air & Water Show 2019:

Lambeau Field, Green Bay:

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nooit aannemen dat de auto die ze op de site laten zien echt het model is wat je krijgt. Let op de tekst, niet op het plaatje, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit exact het type van de foto heb meegekregen.

Ik neem sowieso altijd een fullsize. Je gaat waarschijnlijk duizenden kilometers rijden, bent heel veel uren onderweg, en dan is beknibbelen op de auto gewoon een verkeerde bezuiniging.

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23
Ten aanzien van autohuur loop ik tegen het volgende aan.
In september ga ik naar New York en omgeving voor 2 weken en 2 dagen.
Als ik een fullsize auto selecteer via Sunnycars zou ik (met korting) ongeveer 830 euro kwijt zijn.
Als ik via de hier besproken wijze via National reserveer dan kom ik uit op ongeveer 1200 euro. Dan heb ik wel de bevestiging gekregen dat ik uit de executive al kan zoeken.

Ik vind het prijsverschil alleen zo opvallend groot. Is het aanbod van Sunnycars gewoon goed of doe ik iets verkeerd via National?
Bij Hertz kom ik op een vergelijkbaar bedrag uit als national

• Frijns.Net

Ik snap je rant niet helemaal aangezien overal staat dat je niet perse de auto krijgt die je op de afbeelding ziet. Als je met vier personen gaat met koffers dan is een standard wat te klein lijkt me.

Ik heb al vele malen gehuurd via Sunnycars en Alamo vanaf verschillende luchthavens en toch altijd de auto gekregen die we gehuurd hadden of een model hoger als er niks beschikbaar was. Niet de auto van het plaatje op de website natuurlijk maar dat staat ook duidelijk aangegeven. Wel altijd de juiste klasse.
Ik kan Sunnycars en Alamo wel aanraden. We hebben wel eens problemen gehad maar daar dus nog nooit iets voor moeten betalen (olie, accu, lekke banden, schade door derden, ..) onkosten werden altijd vergoed en soms kregen we nog korting voor het ongemak. Nooit geen gezeur dat iets niet gedekt was.

• Nutterd

Nutterd

matthijst schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 03:43:
Ook maar eens wat foto's, om de boel wat op te fleuren :)

Chicago skyline:
[Afbeelding]

L-train in Chicago:
[Afbeelding]

Cloud Gate, Chicago:
[Afbeelding]

Red Arrows, Chicago Air & Water Show 2019:
[Afbeelding]

Lambeau Field, Green Bay:
[Afbeelding]
mooie foto's! hoe bevalt Chicago? dit staat voor mij op het lijstje (samen met nog veel andere dingen) voor volgend jaar...eerst dit jaar maar eens New York

• HuHu
  • Niet online
TheJason schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:43:
Als ik een fullsize auto selecteer via Sunnycars zou ik (met korting) ongeveer 830 euro kwijt zijn.
Als ik via de hier besproken wijze via National reserveer dan kom ik uit op ongeveer 1200 euro. Dan heb ik wel de bevestiging gekregen dat ik uit de executive al kan zoeken.

Ik vind het prijsverschil alleen zo opvallend groot. Is het aanbod van Sunnycars gewoon goed of doe ik iets verkeerd via National?
Sunnycars is verrassend scherp geprijsd in sommige gebieden. Ik zou wel even nagaan of je inderdaad dezelfde klasse krijgt, maar als het zo veel scheelt zou ik zeker voor Sunnycars kiezen.

• Hmmbob
Sunnycars is een grotere partij die dus voordeligere tarieven kan afspreken, plus zij regelen de verzekeringen zelf (en dus niet via de rental agency) zodat dit veel voordeliger kan en dus voor jou goedkoper.

Ik heb 2x ervaring met sunny - positief.

• matthijst
Nutterd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

mooie foto's! hoe bevalt Chicago? dit staat voor mij op het lijstje (samen met nog veel andere dingen) voor volgend jaar...eerst dit jaar maar eens New York
Erg leuke stad, een beetje mini New York :)
Winkels, strand, musea, sport en concerten.

Vwb autohuur heeft Allesamerika een lading hendige topics:
https://forum.allesamerik...1a83cd54b536791b2ae950faf

matthijst wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:25 (17%)

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:29
TheJason schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:43:

Je zegt NY en omgeving. Waarom dan een auto nodig? Trein / Bus / Uber brengt je overal en is wellicht een stuk goedkoper.

PSN: TDBtje

• TheJason
Met omgeving bedoel ik de White Mountains en Cape Cod :+
Dan is een auto wel handig :)

• TDB
  • Laatst online: 14:29
TheJason schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:02:
Met omgeving bedoel ik de White Mountains en Cape Cod :+
Dan is een auto wel handig :)
Beide goed te doen met de trein, véél relaxter dan met de auto :)

PSN: TDBtje

• TheJason
Wij doen een rondje New York 5 dagen- Lake George 3 nachten- Bartlett 3 nachten en Orleans 3 nachten.
Dan lijkt mij een auto gewoon handiger en je hebt in de omgeving meer flexibiliteit om ergens heen te gaan.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Frijns.Net schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Ik snap je rant niet helemaal aangezien overal staat dat je niet perse de auto krijgt die je op de afbeelding ziet. Als je met vier personen gaat met koffers dan is een standard wat te klein lijkt me.

Ik heb al vele malen gehuurd via Sunnycars en Alamo vanaf verschillende luchthavens en toch altijd de auto gekregen die we gehuurd hadden of een model hoger als er niks beschikbaar was. Niet de auto van het plaatje op de website natuurlijk maar dat staat ook duidelijk aangegeven. Wel altijd de juiste klasse.
Ik kan Sunnycars en Alamo wel aanraden. We hebben wel eens problemen gehad maar daar dus nog nooit iets voor moeten betalen (olie, accu, lekke banden, schade door derden, ..) onkosten werden altijd vergoed en soms kregen we nog korting voor het ongemak. Nooit geen gezeur dat iets niet gedekt was.
Nee die kregen we dus niet...sterker nog er waren op locatie helemaal geen standards beschikbaar. Dus ipv ons een gratis upgrade te geven hebben we er voor betaald. Chrysler 200 hebben we later op de reis naast gestaan en daar had prima onze zooi in gepast. Staan ook net zo veel mogelijk bagage bij als bij full size. Kia Soul heeft een hatchback kofferbakje waar wellicht met de hoedenplank los het gepast zou hebben.

Wij hebben eerder geboekt ook via Sunny (want dat is het verzekeringenverhaal goed geregeld) en was het uitbesteed aan Herz, en was dit helemaal niet een item aangezien we gewoon door konden lopen naar de auto naar keuze.

Gaat me meer om het feit dat we een bevestiging hadden van een klasse die niet beschikbaar was en ipv er een upgrade werd aangeboden we in eerste instantie alleen maar super dure upgrades aangeboden kregen en na aandringen er opeens toch goedkopere opties waren. Dit deel is gewoon Alamo Seattle aan te rekenen en niet zo zeer Sunnycars.

Maar anyhow, water under de bridge enzo. We hebben er vrede mee en die 350 euro is tov het totaal een druppel op een gloeiende plaat.

Post is meer bedoeld om andere mensen aan te raden om gewoon voor lekker groot te gaan. Is de kans dat je een koekblik krijgt aangeboden gewoon kleiner.

• Hmmbob
Tip voor andere mensen is meer om het probleem van de rental agency niet door jou te laten oplossen. Oftewel, als "jouw maat" er niet is geven ze maar gratis een grotere mee. Niet jouw probleem, en al zeker niet tegen bijbetaling.

(Al snap ik ook dat je die discussie na een lange reis misschien niet meer wil aan gaan)(ik wel, overigens).

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:33
Wij gaan in mei naar Las vegas en willen dan 18 dagen gaan roadtrippen. Nu wil ik niet elke slaapplek vooruit boeken. Hoe zijn jullie ervaringen mbt Airbnb en andere slaapplekken/motels/hotels die je op t laatste moment kiest? Zijn de prijzen dan juist enorm hoog of kan ik juist dan deals scoren.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:47
Jelmer93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:04:
Wij gaan in mei naar Las vegas en willen dan 18 dagen gaan roadtrippen. Nu wil ik niet elke slaapplek vooruit boeken. Hoe zijn jullie ervaringen mbt Airbnb en andere slaapplekken/motels/hotels die je op t laatste moment kiest? Zijn de prijzen dan juist enorm hoog of kan ik juist dan deals scoren.
Dat dacht ik ook te gaan doen maar uiteindelijk toch maar alles vooraf geboekt. Naast dat ik een pietlut ben met accomodaties en dus altijd alles goed vergelijk ben ik op vakantie en heb ik geen zin om daar op crappy wifi ergens mijn volgende accommodatie te moeten zoeken. Als ik kijk hoeveel tijd ik kwijt ben geweest nu vooraf met boeken wil ik dat zeker niet op vakantie doen. Ik heb alles via Booking.com gedaan en zie daar duidelijk dat de prijzen omhoog gaan en veel accommodaties niet meer beschikbaar zijn wanneer de datum dichterbij komt.

royduin wijzigde deze reactie 22-08-2019 11:09 (9%)

• Jelmer93
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:33
royduin schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Dat dacht ik ook te gaan doen maar uiteindelijk toch maar alles vooraf geboekt. Naast dat ik een pietlut ben met accomodaties en dus altijd alles goed vergelijk ben ik op vakantie en heb ik geen zin om daar op crappy wifi ergens mijn volgende accommodatie te moeten zoeken. Als ik kijk hoeveel tijd ik kwijt ben geweest nu vooraf met boeken wil ik dat zeker niet op vakantie doen. Ik heb alles via Booking.com gedaan en zie daar duidelijk dat de prijzen omhoog gaan en veel accommodaties niet meer beschikbaar zijn wanneer de datum dichterbij komt.
Ja dat snap ik ook, maar ik wil mijzelf eigenlijk ook niet verplichten om door te rijden als ik ergens kom waar ik toch iets langer wil blijven. We gaan een Simkaart met 50GB data bestellen dus problemen met internet zie ik niet gebeuren. Maar bedankt voor je info!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-11 12:29
Hangt heel erg van de periode af..

2 jaar geleden in juni 3 weken westkust gedaan met camper en helft van te voren geboekt.
Toch wel paar keer gebeurt dat alle campsites vol zaten en met de camper overnacht hebben op de parkeerplaats van de Wallmart (wat achteraf supertof was :+ )

Wellicht dat het voor motels/hotels anders is, maar ik zou zeker de drukkere steden vooraf boeken :)

Xbox one: I ColoSsuZz I - PS4: I-ColoSsuZz-I

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:43
Jelmer93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

We gaan een Simkaart met 50GB data bestellen dus problemen met internet zie ik niet gebeuren.
Qua data hoeveelheid geen probleem, maar hou er rekening mee dat het feitelijke bereik en snelheid in de USA vaak veel minder is dan in NL/Europa.

(ik heb vaak genoeg uiteindelijk via de gratis wifi van Walmart/Mac/starbuck etc moeten internetten ivm snelheid) O-)

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

BB-One schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Qua data hoeveelheid geen probleem, maar hou er rekening mee dat het feitelijke bereik en snelheid in de USA vaak veel minder is dan in NL/Europa.

(ik heb vaak genoeg uiteindelijk via de gratis wifi van Walmart/Mac/starbuck etc moeten internetten ivm snelheid) O-)
Jup, ik stond bij de brug in SFO en kon via de telefoon alsnog mijn Tol niet betalen vooraf, pagina laadde te traag.

Van de 5GB heb ik in 1 maand slechts 700MB op kunnen maken, waarvan 50% op de aankomende en vertrekkende airports.

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:21
Wij hebben dat ook gedaan, maar een paar keer kwam dit niet uit. Rondom toeristische plaatsen kan het zomaar opeens helemaal vol zitten (prijzen zijn dan ook stukken hoger). Wij hebben na een lange dag in Zion NP meer dan 2 uur moeten rijden naar de eerstvolgende accommodatie die niet vol zat. Dit hebben we bij een vol motel met een zeer gebrekkige WIFI opgezocht / geboekt. Dat is dan toch een sneue afsluiting van zo'n mooie dag in een National Park. En wij kwamen dus erg laat (en brak) aan in dat motel.

Ook bij Boston kwamen wij niet uit qua slaapplek en in een van de voorsteden daar hebben we een slaapplek gevonden via een open WIFI netwerk. We hadden toen nog geen data op onze telefoons buiten de EU, maar ik weet dat in sommige gebieden 3/4G ook slecht kan zijn (in berggebieden etc.).

Het is ook een paar keer wel gewoon goed gegaan, maar het blijft een beetje een gok om sommige plekken niet vooraf te boeken, je moet een beetje tegen de stress kunnen zullen we maar zeggen... ;)

• JeyJey
Over 2 weken vliegen we naar SF om daar 3,5 week te gaan rondtrekken. Kreeg gister een mail van United dat
er werkzaamheden gaan zijn op SFO.. Hopelijk wordt onze heenvlucht niet omgeboekt..

We have a hard hat heads-up for you: From September 7–26, our friends at San Francisco International Airport (SFO) will have a major runway closed for repairs. This could lead to delays, but we're here to help!

If your plans are flexible, you might want to consider flying a day earlier or later or connecting in a different city. The good news is that we'll waive the change fee. Visit united.com or use the United app to check your flight status and find more information about your options on our Important Notices page.

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:47
Ik ontving hetzelfde @JeyJey, ik vlieg eerder heen maar bij mij gaat het dan om mijn terug vlucht. Lijkt me dat ze eerst nationale vluchten cancelen, maar ag terug maakt het me niet zoveel uit. Weekje vertraging ofzo :9

• Calitomnication
  • Laatst online: 21-11 22:41

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan. Gewoon in de auto stappen en zien waar je uitkomt. Tot we 1x icm het midden van de nacht in Tuba City aankwamen en alle motels vol zaten, konden helemaal terug naar Flagstaff om daar nog iets te vinden (wat wel gelukt is, maar die rit duurde best wel lang). :P.

Ons plan van aanpak hierna; Lonely Planet mee, 's morgens kijken wat leuk is om te doen/zien, motel bellen, kamer reserveren, auto inpakken en erheen rijden. Als het dan een leuk dorpje blijkt te zijn verblijf meteen verlengen. Geen stress, geen vooraf bepaalde route (in grote lijnen wel natuurlijk) en per dag de reis bepalen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
JeyJey schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:51:
Over 2 weken vliegen we naar SF om daar 3,5 week te gaan rondtrekken. Kreeg gister een mail van United dat
er werkzaamheden gaan zijn op SFO.. Hopelijk wordt onze heenvlucht niet omgeboekt..
Omgeboekt zal niet zo snel aangezien ze redelijk kunnen plannen. Alleen als er iets onverwachts gebeurt op de overige 3 banen kan er een probleem ontstaan.

Maar, reken wel rustig op 1-2 uur vertraging. Waarbij de kans groot is dat je die tijd op Schiphol al erbij krijgt.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-11 17:45
@niet op voorhand boeken:

Mij zou het juist wèl stress geven. Niet weten waar 's avonds aan te komen, wanneer er aan te komen, hoeveel te betalen, tijd verliezen met zoeken en omrijden, mooie plekken uit onwetendheid voorbijrijden, ...

Met wat research op voorhand en navragen bij anderen kan je altijd wel een route vinden die aan je wensen en tempo voldoet. Bij twijfel kort je het traject op voorhand gewoon wat in en plan hier en daar dan eens een nacht extra. Blijk je er dan toch tijd "teveel" te hebben, slaap je maar eens wat uit, ga wat zonnen, of zwemmen, ga eens uitgebreid gaan eten, hou eens een siësta, ga wat gaan shoppen voor de komende dagen, of kruip er eens wat vroeger in...

Maar elke dag zelfs maar een uur verliezen met zoeken, twijfelen, boeken, omrijden, en de route voor de dag nadien (onvermijdelijk wat halfslachtig) uitpluizen, betekent na 3 weken wel dat je daar 2-3 werkdagen aan hebt gespendeerd. Ik snap dat er mensen zijn die liever zo reizen, maar dat is tijd die ik persoonlijk liever thuis verlies.

Ik heb nog maar weinig het gebrek aan flexibiliteit als een probleem ervaren. Je moet toch ooit eens vertrekken naar je volgende locatie. Voor elke locatie waar je spontaan beslist een nacht langer te blijven, is er een locatie waar je een nacht moet afsnoepen, of die je integraal moet overslaan. Kiezen blijft verliezen, of je dat nu thuis doet of ter plaatse nog moet doen.

Buzz_Fuzz wijzigde deze reactie 27-08-2019 14:49 (21%)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• matthijst
Inderdaad. Het is niet alsof je onbeperkt vakantie hebt :)
De meeste mensen doen een rondje ‘waar dan ook’ in een week of 3, waarbij er altijd wel een aantal highlights zijn die je sowieso wilt en dus vast liggen. Dus hoe flexibel ben je dan in de praktijk nog echt.
Helemaal als je er een paar nationale parken bij hebt waar je in wilt slapen.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:12
JeyJey schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:51:

We have a hard hat heads-up for you: From September 7–26, our friends at San Francisco International Airport (SFO) will have a major runway closed for repairs. This could lead to delays, but we're here to help!

If your plans are flexible, you might want to consider flying a day earlier or later or connecting in a different city. The good news is that we'll waive the change fee. Visit united.com or use the United app to check your flight status and find more information about your options on our Important Notices page.
Als ik jouw was zou ik dit gebruiken om je vluchten zoveel mogelijk te optimaliseren, of eerder te vertrekken als dat je beter uit komt.
Ik weet niet of je direct vliegt of via een overstap?

• JeyJey
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:53:
[...]
Als ik jouw was zou ik dit gebruiken om je vluchten zoveel mogelijk te optimaliseren, of eerder te vertrekken als dat je beter uit komt.
Ik weet niet of je direct vliegt of via een overstap?
Directe vlucht. Er valt eigenlijk weinig te optimaliseren.. volgens mij is er maar 1 directe vlucht per dag (zelfde tijd), en anders dus via overstap en later aankomen.

JeyJey wijzigde deze reactie 27-08-2019 19:27 (12%)

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True