Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:29
ex87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:00:
[...]

Onbepaalde tijd is het plan. Heb een visum voor 5 jaar maar, de greencard aanvraag gaat lopen zodra we landen ;)
De uittips zijn al genoemd, maar wat ga je doen dat je daarheen verhuisd (if I may ask)?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Gitarist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:55:
[...]

Wellicht naïef, maar ik hoopte dat er soms "reststoelen" beschikbaar komen tegen gereduceerd tarief
In januari moest ik op korte termijn naar de VS, en toen kon dat met WOW air voor 150 euro enkele reis 72 uur vantevoren. De vraag is of je in januari naar de Oostkust wilt :P

jij ook?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:35
Hmmbob schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:18:
[...]
De uittips zijn al genoemd, maar wat ga je doen dat je daarheen verhuisd (if I may ask)?
Werken is het lange verhaal kort. Werk nu voor hetzelfde bedrijf in NL maar word een interne transfer onder een L1 visum.

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
GlowMouse schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:35:
[...]

In januari moest ik op korte termijn naar de VS, en toen kon dat met WOW air voor 150 euro enkele reis 72 uur vantevoren. De vraag is of je in januari naar de Oostkust wilt :P
Helaas vliegt WOW air sinds een paar maanden niet meer: IJslandse budgetvlieger Wow Air stopt ermee, alles geannuleerd.

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:30
We hebben besloten volgend jaar voor de 4e keer naar de VS te gaan. Willen dit keer de westkust aandoen. Ik ben al eens wat aan het rondkijken naar aangeboden reizen maar dat valt nog niet mee. Vrees dat ik wat dingen moet laten vallen op het wensenlijstje want kan maar maximaal 3 weken verlof krijgen aan een stuk. Wat i.i.g. een must voor ons is:

San Francisco -> Golden Gate Bridge, Alcatraz
Los Angeles -> Hollywood, Beverly Hills, Griffith Observatory, Santa Monica, Venice
Death Valley (Geen idee of je daar een dag kunt doorbrengen of doorreizen voldoende is)
Yosemite (i.i.g. minimaal één volle dag)
Sequoia ( i.i.g. General Sherman zien en e.v.t. een wandeling doen)
Las Vegas (i.i.g. een volle dag voor de strip rustig te bekijken en e.v.t. een ochtend of doorreis langs de Hoover Dam)
Grand Canyon (i.i.g. minimaal één volle dag)
Valley of the Gods (is een stukje buiten de richting maar wel een must om te zien)

Dat is zo'n beetje het minimum wat ik wil aandoen. Voor de rest zou ik ook graag San Diego, Phoenix en Zion willen zien. Maar weet niet of dat haalbaar is. Daarnaast speel ik met de gedachte om langs Seattle te gaan d.m.v. NL-> Seattle -> San Francisco -> rest van de reis maar weet niet of dat qua kosten verstandig is / de moeite waard is.

Iemand een idee of dit realistisch is? Veel rijden maakt me niet uit maar wil de bekende parken / steden rustig kunnen bekijken.

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:43
@VulcanRaven Wat helpt is een tabel met de dagen (of data als je die al weet) en dan waar je bent, dan weet je in ieder geval wat je ruimte per onderdeel is.
Van Seattle naar SF is een prachtige route maar onderweg misschien minder interessant of je moet via Portland bijvoorbeeld rijden. Of je dan ook nog San Diego en Zion haalt lijkt me wat onwaarschijnlijk.
En wat heeft je voorkeur? San Diego of Zion bijvoorbeeld?

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-09 19:10
@VulcanRaven, allemaal afhankelijk hoeveel je wilt rijden en hoe lang je ergens wilt blijven ;) maar alles wat je noemt kan in 3 weken. Een idee qua volgorde / route?

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
VulcanRaven schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:41:
Death Valley (Geen idee of je daar een dag kunt doorbrengen of doorreizen voldoende is)
Doorheen rijden, even stoppen bij Badwater, de sanddunes en het visitorscentre half dagje doorreis is voldoende.
Zou ik een dag voor uittrekken, in Sequoia rondrijden kost best wel wat tijd (kronkelige wegen, veel stoppen om dingen te zien heb er zelf drie keer beren gespot).
Las Vegas (i.i.g. een volle dag voor de strip rustig te bekijken en e.v.t. een ochtend of doorreis langs de Hoover Dam)
De strip zou ik vooral 's avonds doen, dan komt eea beter tot zijn recht en zijn de temperaturen ook aangenaam. Hooverdam vond ik zelf eigenlijk niet zo intressant/imposant met een uurtje had ik het wel gezien. Nb. ik was er op een dag dat er geen rondleidingen gegeven werden in de dam, wellicht is dat wel interessant.
Tip, maak een zonsondergang mee daar. En als je geld hebt, maak een helikoptervlucht dat maakt 100x meer indruk dan aan de rand van de Canyon staan imho.
Voor de rest zou ik ook graag San Diego
San Diego is best een gezellige stad, het gaslampdistrict is een van de weinige gezellige stadscentra in het zuidwesten van de VS.
Phoenix
Zou ik overslaan tenzij je er echt iets te zoeken hebt.
Zion
Zion en Bryce Canyon zou ik zeker op je lijstje zetten.
Daarnaast speel ik met de gedachte om langs Seattle te gaan d.m.v. NL-> Seattle -> San Francisco -> rest van de reis maar weet niet of dat qua kosten verstandig is / de moeite waard is.
Pas op dat je niet teveel wil rijden, het zijn nogal afstanden en tussendoor is er ook nog genoeg te zien. Als je al die National Parken wil doen koop een America the Beautiful Passes (U.S. National Park Service) dat scheelt en geld en je kan ook alle kleine parken die je tegenkomt meenemen. Zo ben ik een keertje langs montezuma castle national monument gereden en er heen gegaan wat ik waarschijnlijk zonder pass niet snel had gedaan.

• VulcanRaven
Frijns.Net schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:55:
@VulcanRaven Wat helpt is een tabel met de dagen (of data als je die al weet) en dan waar je bent, dan weet je in ieder geval wat je ruimte per onderdeel is.
Van Seattle naar SF is een prachtige route maar onderweg misschien minder interessant of je moet via Portland bijvoorbeeld rijden. Of je dan ook nog San Diego en Zion haalt lijkt me wat onwaarschijnlijk.
En wat heeft je voorkeur? San Diego of Zion bijvoorbeeld?
Ik dacht aan een vlucht tussen Seattle en San Francisco mits dat financieel te doen is. De rit zelf lijkt me ook prachtig, maar dan ben je weer 2 dagen kwijt met enkel rijden. Zion heeft de voorkeur t.o.v. San Diego.
PolarBear schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Doorheen rijden, even stoppen bij Badwater, de sanddunes en het visitorscentre half dagje doorreis is voldoende.

[...]

Zou ik een dag voor uittrekken, in Sequoia rondrijden kost best wel wat tijd (kronkelige wegen, veel stoppen om dingen te zien heb er zelf drie keer beren gespot).

[...]

De strip zou ik vooral 's avonds doen, dan komt eea beter tot zijn recht en zijn de temperaturen ook aangenaam. Hooverdam vond ik zelf eigenlijk niet zo intressant/imposant met een uurtje had ik het wel gezien. Nb. ik was er op een dag dat er geen rondleidingen gegeven werden in de dam, wellicht is dat wel interessant.

[...]

Tip, maak een zonsondergang mee daar. En als je geld hebt, maak een helikoptervlucht dat maakt 100x meer indruk dan aan de rand van de Canyon staan imho.

[...]

San Diego is best een gezellige stad, het gaslampdistrict is een van de weinige gezellige stadscentra in het zuidwesten van de VS.

[...]

Zou ik overslaan tenzij je er echt iets te zoeken hebt.

[...]

Zion en Bryce Canyon zou ik zeker op je lijstje zetten.

[...]

Pas op dat je niet teveel wil rijden, het zijn nogal afstanden en tussendoor is er ook nog genoeg te zien. Als je al die National Parken wil doen koop een America the Beautiful Passes (U.S. National Park Service) dat scheelt en geld en je kan ook alle kleine parken die je tegenkomt meenemen. Zo ben ik een keertje langs montezuma castle national monument gereden en er heen gegaan wat ik waarschijnlijk zonder pass niet snel had gedaan.
Bedankt voor de tips. Phoenix leek me leuk om mee te pakken omdat je er redelijk in de buurt zit. Maar als er niks te doen is sla ik die net zo graag over. Hooverdam verwacht ik inderdaad met een uurtje klaar te zijn. Het is meer dat ik het met eigen ogen gezien heb.

Qua rijden is het inderdaad oppassen. Veel van die standaard reizen gaan er van uit dat je op een dag 500 km rijdt en dan ook nog even een park meepakt. Dillema dilemma, zoveel te zien maar ook zo ver uit elkaar :P

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:17
Ook ik ga dit jaar eindelijk naar de USA.

Een uitgebreide solo-stedentrip naar New York City voor 10 nachten. Aangezien ik daar liever te veel dan te weinig dagen verblijf, toch maar gekozen voor 10 nachten. Daarbij gekozen voor 5 nachten hostel en 5 nachten airB&B om zo in aanraking te komen met andere mensen.

Nu kan het best zijn dat ik aan 9 of 10 dagen genoeg heb aan New York City (voornamelijk Manhattan) en heb ik eventueel tijd over om een auto te huren een dag (of 2) buiten The Big Apple te verblijven. Maar ik heb nog niks interessants gezien voor een korte duur. Enige wat misschien interessant lijkt is Bear Mountain State Park. Iemand nog andere ideeën?

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:13
Misschien een bezoekje aan Boston brengen middels de trein? Hebben wij destijds gedaan (andersom). Sowieso heel leuk die treinreis (duurt ongeveer 3 uur meen ik mij te herinneren) en Boston is een mooie stad. Misschien combineren met een Airbnb daar zodat je iets meer tijd hebt. Boston is een sport stad en Iers. Gezellige kroegen genoeg ;) . Daarnaast Harvard om te bezichtigen, Freedom trail etc

Miss_80 wijzigde deze reactie 01-08-2019 12:30 (26%)

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:43
@LoeWn Washington misschien? Natuurlijk het witte huis en veel musea.

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:12
We hebben besloten volgend jaar voor de 4e keer naar de VS te gaan. Willen dit keer de westkust aandoen. Ik ben al eens wat aan het rondkijken naar aangeboden reizen maar dat valt nog niet mee. Vrees dat ik wat dingen moet laten vallen op het wensenlijstje want kan maar maximaal 3 weken verlof krijgen aan een stuk. Wat i.i.g. een must voor ons is:

Los Angeles -> Hollywood, Beverly Hills, Griffith Observatory, Santa Monica, Venice
Valley of the Gods (is een stukje buiten de richting maar wel een must om te zien)

Dat is zo'n beetje het minimum wat ik wil aandoen. Voor de rest zou ik ook graag San Diego, Phoenix en Zion willen zien. Maar weet niet of dat haalbaar is. Daarnaast speel ik met de gedachte om langs Seattle te gaan d.m.v. NL-> Seattle -> San Francisco -> rest van de reis maar weet niet of dat qua kosten verstandig is / de moeite waard is.

Iemand een idee of dit realistisch is? Veel rijden maakt me niet uit maar wil de bekende parken / steden rustig kunnen bekijken.
Zoals eerder al gezegd, maak een globale planning van wat je wanneer wilt doen, dan kom je er snel genoeg achter wat haalbaar is in drie weken. De route tussen Seattle en SF is heel mooi, zeker aan te raden, maar misschien wel iets waar je de tijd voor moet nemen.

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar Phoenix schijnt niet echt heel bijzonder te zijn, misschien is Tucson een idee?
LoeWn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:16:
Ook ik ga dit jaar eindelijk naar de USA.

Een uitgebreide solo-stedentrip naar New York City voor 10 nachten. Aangezien ik daar liever te veel dan te weinig dagen verblijf, toch maar gekozen voor 10 nachten. Daarbij gekozen voor 5 nachten hostel en 5 nachten airB&B om zo in aanraking te komen met andere mensen.

Nu kan het best zijn dat ik aan 9 of 10 dagen genoeg heb aan New York City (voornamelijk Manhattan) en heb ik eventueel tijd over om een auto te huren een dag (of 2) buiten The Big Apple te verblijven. Maar ik heb nog niks interessants gezien voor een korte duur. Enige wat misschien interessant lijkt is Bear Mountain State Park. Iemand nog andere ideeën?
Ligt eraan waar je interesses liggen, maar in principe kan je jezelf prima vermaken 10 dagen in New York. Washington DC is ook leuk, maar wel meer voor een dagtripje. The Mall en alle monumenten en musea die daaraan grenzen zijn leuk om te zien, maar DC is niet echt een bruisende stad verder. Mocht je daar toch iets langer willen blijven, ga dan ff langs Charlestown, dat is een leuk stukje DC.

Boston zou ik eerder doen, zeker als je meer dan 1 dag over hebt. Freedom Trail lopen is een aanrader, en het centrum is wat Europeser (lees: gezelliger) dan andere US steden.

Mocht je Philadelphia ook overwegen: als je geinteresseerd bent in de Declaration of Independence, etc. dan is het leuk, verder is daar weinig te doen imho.

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:17
Thanks allen.

Philly had ik overwegen (had ik er bij mogen zeggen) maar lijkt mij te saai. Een belletje bekijken en de trap oplopen die Rocky opgelopen heeft is voor mij niet voldoende om zo'n afstand af te leggen.

Boston had ik eigenlijk niet in de gaten dat het zo dichtbij lag. Dit ga ik zeker onderzoeken.Klinkt mijn ogen net iets interessanter dan DC.

@PSV-EHV Charlestown in Boston toch? Je zegt 'leuk stukje DC'

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:15
@LoeWn
Leuk! Dat zijn wij volgend jaar of het jaar daarop ook van plan. We hebben NY al eens gedaan als tussenstop voor twee dagen maar met name mijn vriendin wil er de volgende graag langer de tijd voor nemen.

ps.
Vervelen doe je je niet zo snel volgens mij. Als ik kijk wat we de vorige keer dus allemaal niet hebben gedaan maar wel leuk zouden vinden: Chelsea/High Line, over Brooklyn of Williamsburg Bridge lopen (en dan Brooklyn bezoeken), die kabelbaan bij Roosevelt, Coney Island, Ellis Island + vrijheidsbeeld uitgebreider doen, sportwedstrijd bezoeken, iets langer in Central Park. En dan nog die dagtripjes eventueel.

@Frijns.Net @Miss_80
Is Boston of Washington wel te doen voor een dagtrip? Drie uur met Amtrak en dan moet je eerst nog naar het station.

@PSV-EHV
Philadelphia is een stuk dichterbij in elk geval. Die staat al genoteerd ;)

D-e-n wijzigde deze reactie 01-08-2019 13:42 (31%)

• PSV-EHV
LoeWn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:32:
Thanks allen.

Philly had ik overwegen (had ik er bij mogen zeggen) maar lijkt mij te saai. Een belletje bekijken en de trap oplopen die Rocky opgelopen heeft is voor mij niet voldoende om zo'n afstand af te leggen.

Boston had ik eigenlijk niet in de gaten dat het zo dichtbij lag. Dit ga ik zeker onderzoeken.Klinkt mijn ogen net iets interessanter dan DC.

Foutje idd, maar ik bedoelde Georgetown in Washington DC. Charlestown in Boston is natuurlijk ook leuk ;)

• VulcanRaven
LoeWn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:32:
Thanks allen.

Wij hebben een paar jaar geleden DC en NY gecombineerd. Eerst 3 dagen DC en erna naar NY. Persoonlijk vond ik DC minstens net zo indrukwekkend als NY. Beide geven je een uniek gevoel van het "machtige" Amerika.

• matthijst
  • Laatst online: 15:22
10 nachten NY is wel lang :)
Zou ook een nacht Washington doen, veel te zien daar.
Boston vond ik ook wel OK, maar Washington leuker (musea, mall, witte huis, capitol, arlington).
Philly leuk als je er met een auto doorheen kunt rijden (Liberty Bell, Rocky Steps), maar verder...

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:18
...
...
Bij het terugkeren van Badwater, zeker eens de scenic route 'artists drive' nemen, naar Artist's Palette. Je hebt er bij de eerste parking waar je langsrijdt een prachtig panorama over Death Valley :
https://www.google.com/ma...-ro-0-fo100!7i8192!8i4096

lukadad wijzigde deze reactie 01-08-2019 17:36 (0%)
Reden: typo

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Hmmbob
Ik heb hier ook wel eens geadviseerd om bij Father Crowley Overlook in Death Valley te kijken naar laagvliegende vliegtuigen - vandaag was er één té laag: https://abcnews.go.com/Po...cid=referral_taboola_feed

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:20

Get!em

Oh die ja!

Harrisburg (goudmijn) en aguereberry point (uitzichtpunt/berg boven badwater) zijn leuk als je gravelroad durft te rijden. En je in middel of nowhere wilt wanen en niemand tegen wilt komen. Ben er geweest ;) en heb er in de buurt gekampeerd in een tentje.

Get!em wijzigde deze reactie 02-08-2019 08:16 (51%)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:47

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Edit: too late

Barrycade wijzigde deze reactie 02-08-2019 07:37 (95%)

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:13
D-e-n schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
[
@Frijns.Net @Miss_80
Is Boston of Washington wel te doen voor een dagtrip? Drie uur met Amtrak en dan moet je eerst nog naar het station.
Voor een dagtrip is het te ver weg. Je moeet nl ook rekening houden met de laatste trein terug en vanuit NY was dat rond 20.00. Als je die kant op gaat zou ik het met 1 overnachting doen.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11:29
ex87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:02:
[...]

Werken is het lange verhaal kort. Werk nu voor hetzelfde bedrijf in NL maar word een interne transfer onder een L1 visum.
Mooie vooruitzichten! Ik ben zelf ook bezig met een permanent GC die ik hopelijk komend voorjaar in de zak heb. Na alle jaren van lange weekenden/stedentrips binnen Europa wordt het tijd dit nu eens in de VS te doen. Is in verhouding tot die reizen van enkele weken iedere keer ook wat vriendelijker voor de portemonnee... ;)

The Realone wijzigde deze reactie 02-08-2019 08:11 (4%)

• Calitomnication
  • Laatst online: 12:43

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

D-e-n schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:35:
@LoeWn
Leuk! Dat zijn wij volgend jaar of het jaar daarop ook van plan. We hebben NY al eens gedaan als tussenstop voor twee dagen maar met name mijn vriendin wil er de volgende graag langer de tijd voor nemen.

ps.
Vervelen doe je je niet zo snel volgens mij. Als ik kijk wat we de vorige keer dus allemaal niet hebben gedaan maar wel leuk zouden vinden: Chelsea/High Line, over Brooklyn of Williamsburg Bridge lopen (en dan Brooklyn bezoeken), die kabelbaan bij Roosevelt, Coney Island, Ellis Island + vrijheidsbeeld uitgebreider doen, sportwedstrijd bezoeken, iets langer in Central Park. En dan nog die dagtripjes eventueel.

@Frijns.Net @Miss_80

@PSV-EHV
Philadelphia is een stuk dichterbij in elk geval. Die staat al genoteerd ;)
DC voor 1 dag kan een beetje krap worden, gezien de reistijd ben je toch een paar uur kwijt. Je kunt met Amtrak gaan of neem een Greyhound / Peter Pan bus. Met Greyhound heb vanaf $12 een enkeltje, trip duurt wel 4 a 5 uur, dus als je voor deze optie kiest kun je er beter een overnachting bijboeken.

Van alle keren dat ik in NY ben geweest ben ik 0x op Liberty Island geweest, de tijd die je ermee kwijt bent is gewoon zonde (mijn mening). Als je dat beeld al wil zien, neem dan de Staten Island Ferry en maak een foto. De 4 uur die je dan hebt gewonnen kun je lekker in Central Park gaan liggen ;).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• matthijst
Crown Visit is wel dope, vond ik :)
Vrijheidsbeeld op zich kan je prima zien vanaf de ferry, of mooier: Circle Line Cruise.

• HuHu
  • Niet online
Calitomnication schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Van alle keren dat ik in NY ben geweest ben ik 0x op Liberty Island geweest, de tijd die je ermee kwijt bent is gewoon zonde (mijn mening). Als je dat beeld al wil zien, neem dan de Staten Island Ferry en maak een foto. De 4 uur die je dan hebt gewonnen kun je lekker in Central Park gaan liggen ;).
Ik heb een hele andere ervaring. De eerste keer dat ik in NY was ben ik met de Staten Island Ferry erlangs gevaren en weer terug. Leuk om het te zien, maar bijzonder was het ook niet. Je vaart er ook best wel ver vanaf langs.

Andere keer in NY ben ik met de City Pass wel op Liberty Island geweest (combinatie met Ellis Island). Ik vond dat echt heel leuk! Er zit een hele interessante audiotour bij, je kunt veel toffere foto's maken van dichterbij en het is leuk om over het eiland rond te lopen en naar de skyline van NY te kijken. De combinatie met Ellis Island is ook leuk en de historie daarvan is ook machtig interessant, inclusief goede audiotour.

Ik zou zeker aanraden Liberty Island + Ellis Island te bezoeken.

Deze foto is vanaf de Staten Island Ferry:

Versus op Liberty Island zelf:

HuHu wijzigde deze reactie 02-08-2019 11:12 (7%)

• Calitomnication
  • Laatst online: 12:43

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

HuHu schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

Ik heb een hele andere ervaring. De eerste keer dat ik in NY was ben ik met de Staten Island Ferry erlangs gevaren en weer terug. Leuk om het te zien, maar bijzonder was het ook niet. Je vaart er ook best wel ver vanaf langs.

Andere keer in NY ben ik met de City Pass wel op Liberty Island geweest (combinatie met Ellis Island). Ik vond dat echt heel leuk! Er zit een hele interessante audiotour bij, je kunt veel toffere foto's maken van dichterbij en het is leuk om over het eiland rond te lopen en naar de skyline van NY te kijken. De combinatie met Ellis Island is ook leuk en de historie daarvan is ook machtig interessant, inclusief goede audiotour.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoveel mensen, zoveel wensen ;). Persoonlijk ben ik niet van de over-toeristische attracties en als ik een stad bezoek wil ik de stad beleven. Mijn mening is dat je die ervaring niet krijgt als je op een boot zit waar mensen letterlijk vechten voor een perfect selfie plekje. Daarnaast is je toto vanaf de Staten Island zonder zoom, die van het beeld dichtbij ook (snap ik). Maar punt is dat als je het alleen het beeld even van dichtbij wil zien, het in mijn ogen zonde is om hier een heel dagdeel voor op te geven. En met een beetje zoom trek je dat beeld wel dichtbij.
Uur tot half uur voor vertrek op de kade aanwezig zijn en door security, dan 15 tot 20 minuten op de boot, dan een uur op het eiland, in de rij voor de boot naar Ellis Island, daar eraf, rondlopen, weer in de rij, 15 tot 20 minuten op de boot. En ik begrijp dat er mensen zijn die dit leuk vinden (anders was die hele boot er niet geweest ;)), echter mijn mening is dat het zonde is van de tijd. Maar met 15 bezoeken aan New York ben ik ook geen standaard toerist ;).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• D-e-n
@Calitomnication @HuHu
Dank. Ik begrijp beide standpunten :)

Een nadere toelichting. De vorige keer zijn we maar twee dagen geweest als tussenstop op weg naar SF. Voor mij was het de eerste keer in NY, mijn vriendin was al eerder geweest. Ze had de eerste keer al inderdaad die ferry gepakt. Daarom hebben we toen samen de watertaxi gepakt (ook als vervoer naar het zuiden van Manhatten). Die vaart er ook langs en stopt er even. Een hele of halve dag opofferen leek ons ook zonde.

Voor mij was het een beetje een afknapper. Ik was meer bezig met "krijg ik een goede foto" dat ik achteraf dacht "was dit het nu?". Als we de volgende keer gaan (volgend jaar en anders het jaar daarna) gaan we echt een week naar NY en omdat we dan de tijd hebben wilden we Ellis Island (wat ons sowieso interessant lijkt) combineren met een stop op het eiland zelf.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:35
The Realone schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Mooie vooruitzichten! Ik ben zelf ook bezig met een permanent GC die ik hopelijk komend voorjaar in de zak heb. Na alle jaren van lange weekenden/stedentrips binnen Europa wordt het tijd dit nu eens in de VS te doen. Is in verhouding tot die reizen van enkele weken iedere keer ook wat vriendelijker voor de portemonnee... ;)
Ja, beetje off topic verder maar wat een proces was dat.. We zijn zeker in Februari begonnen en hebben een heel leger emigratie advocaten achter ons via mijn werkgever die echt goed helpt maar het was zeker niet super makkelijk. Ben blij dat we er nu voor in ieder geval 3 tot 5 jaar heen mogen ;)

Ik kan niet wachten om alle parken af te gaan, natuur te bekijken en gewoon heerlijk is ergens anders te wonen. Ik had ook de kans om naar Seattle te gaan (dit geeft misschien een klein beetje mijn werkgever weg) maar dit kan later altijd nog mochten we het zat worden in Californië.

Ik ben niet snel iemand met dromen maar, dit is toch wel een jongensdroom die uit komt :D

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 11:29
ex87 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Ja, beetje off topic verder maar wat een proces was dat.. We zijn zeker in Februari begonnen en hebben een heel leger emigratie advocaten achter ons via mijn werkgever die echt goed helpt maar het was zeker niet super makkelijk. Ben blij dat we er nu voor in ieder geval 3 tot 5 jaar heen mogen ;)

Ik kan niet wachten om alle parken af te gaan, natuur te bekijken en gewoon heerlijk is ergens anders te wonen. Ik had ook de kans om naar Seattle te gaan (dit geeft misschien een klein beetje mijn werkgever weg) maar dit kan later altijd nog mochten we het zat worden in Californië.

Ik ben niet snel iemand met dromen maar, dit is toch wel een jongensdroom die uit komt :D
Ik ken het. Weliswaar een heel ander type visum, maar al bijna 300 dagen radiostilte en dat zal ook nog even op zich laten wachten. :/ Van mij mag het ook nu rond zijn, want een jongensdroom is het inderdaad. Geweldig land en met er enkel op vakantie gaan krijg je toch niet echt een goed beeld naar mijn mening.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

ex87 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Ah dat grote software bedrijf ;).
Wij zijn nu in het gebied aan het toeren. Maar wat een gedoe met files rondom Seattle. Super druk en de hele dag files.

Wij zijn gisteren van Seattle naar Portland gereden en wat normaal 3 uurtjes zou moeten duren heeft ons bijna het dubbele gekost. Hwy 5 is daar echt een ramp.

• Hmmbob
Interstate 5 is op heel veel plekken een ramp :+

That includes San Diego, Los Angeles....

• Robertobananas
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-09 02:34
Ik heb nog twee vragen over mijn ESTA, mogelijk weet iemand hierop de antwoorden:

- Mijn huidige ESTA is geldig tot en met 21 september 2019, ik vertrek op 19 september uit de USA. Dit lijkt mij verder geen probleem toch?

- Ik verblijf 1 dag in Canada (incl overnachting), het lijkt erop dat de ETA dan ook vereist is. Of is een ESTA dan al voldoende?

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:54
Robertobananas schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:51:
Ik heb nog twee vragen over mijn ESTA, mogelijk weet iemand hierop de antwoorden:

- Mijn huidige ESTA is geldig tot en met 21 september 2019, ik vertrek op 19 september uit de USA. Dit lijkt mij verder geen probleem toch?
If your ESTA expires while in the U.S. it will not affect your departure.
Maar lijkt me dat je daarna niet meer van Canada weer de USA in kunt, als je ESTA ondertussen is verlopen.
If you are a citizen of a VWP country, and you are traveling by land to the United States, you do not have to apply for ESTA.
Zelfde geld voor Canada, ETA is alleen nodig als je met vliegtuig komt.
https://www.canadim.com/blog/who-needs-eta-canada/

Bulldock wijzigde deze reactie 05-08-2019 10:34 (27%)

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Iemand nog aanraders m.b.t. een 4g simkaartje in de VS?
Wij vliegen over 2 weken die kant op en zou toch wel graag iets van internet willen hebben. We hebben daar een bruiloft en is toch wel handig als we dan de mobiel kunnen gebruiken zoals we hier gewend zijn.

don't mind me

• PSV-EHV
Pindakaas schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:39:
Wij vliegen over 2 weken die kant op en zou toch wel graag iets van internet willen hebben. We hebben daar een bruiloft en is toch wel handig als we dan de mobiel kunnen gebruiken zoals we hier gewend zijn.
Ik ben de vorige keren gewoon naar de AT&T winkel gegaan (kan wrs ook bij een willekeurige andere provider), daar kan je een simkaartje kopen die 1 maand geldig is voor een bepaalde hoeveelheid data/belminuten. De medewerker aldaar kan je gewoon helpen en binnen 15 minuten sta je buiten met een Amerikaanse simkaart in je telefoon.

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:23
Dit beviel heel erg goed afgelopen 3 weken:

https://www.arielimobile.com

Was binnen een week binnen, zelf voor de AT&T kaart gegaan + 10gb hotspot.

papa van Emma en Saartje

• -MVR-
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik heb er bij USA SIM 1 besteld.
Snelle levertijd en inderdaad 1 maand geldig (of langer als je dat wilt).
Ze hebben ook SIM kaarten die je als hotspot mag gebruiken.

A yawn is a silent scream for coffee.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 13:39
In de Walmart kun je die gewoon krijgen. Erg goed geholpen daar. Vorig jaar kreeg ik abonnement van 1mnd met een studenten aanbieding. Ben al jaren geen student meer 8)
Edit:
Ze bieden van meerdere providers simkaartje aan voor 1mnd of langer.

Nuevocasa wijzigde deze reactie 05-08-2019 13:27 (6%)

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:16

azerty

McFly

T-Mobile tourist plan: 30$ voor 4GB 4G data...

• Hmmbob
En 50$ voor 8gb 4G bij at&t, daarna onbeperkt op 128kbps. https://www.att.com/prepaid/plans.html

• matthijst

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:11
Weet dat veel mensen het al hebben gevraagd, maar voor vijf dagen een auto huren vanaf JFK en weer terug naar JFK. Iemand tips voor wat goedkoops?

• Hmmbob
Nice.

In zijn algemeenheid: AT&T gebruikt in de landelijkere gebieden (lees: waar de rondreizen zich vaak bevinden) 4G op de 700mhz band (LTE band 12) - lang niet alle telefoons die verkocht worden in Nederland hebben die band aan boord. Effe checken dus ;-)

Ze gebruiken ook Band 17 - als je dan toch aan het checken bent...

Hmmbob wijzigde deze reactie 06-08-2019 10:18 (9%)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07
Iemand ervaringen met snelheidsbeukerigen in de states?
Ben benieuwd of ze je altijd staande houden, of dat ze ook a la het CJIB foto’s nasturen.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Zijn ook flitspalen, voor bij bv scholen (limited speed).
Hoe dat werkt hoop ik niet uit te vinden ;)

Maar ik denk via je verhuur bedrijf. Daarom heb je ook een creditcard nodig, zullen ze wel doorbelasten.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Barrycade schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 05:51:
Zijn ook flitspalen, voor bij bv scholen (limited speed).
Hoe dat werkt hoop ik niet uit te vinden ;)

Maar ik denk via je verhuur bedrijf. Daarom heb je ook een creditcard nodig, zullen ze wel doorbelasten.
Inderdaad, ze hebben flitspalen voor snelheid en rood licht. Daarnaast staan ze ook nog wel eens te laseren. In sommige gevallen staat er een politie auto in de buurt, maar ik ben er ook al verschillende tegengekomen die gewoon vanaf een brug staan te controleren. Maar hoe de boete werkt weet ik ook niet, ik heb ze tot nu toe kunnen ontwijken (ok, in 1 geval had ik geluk dat hij me tegemoet kwam en via zwaailicht+handgebaren alleen een waarschuwing gaf ;) )

[removed]

• Hmmbob
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 05:44:
Ben benieuwd of ze je altijd staande houden, of dat ze ook a la het CJIB foto’s nasturen.
Je verhuurbedrijf krijgt gewoon de rekening. Ik ben toen ik in de VS woonde al 3x weggekomen met een staande houding, omdat een bekeuring uitschrijven op mijn Nederlandse rijbewijs te ingewikkeld was. "Please slow down sir. Have a nice day."

• Rivanov
  • Laatst online: 15:57

Rivanov

Apple freak

HuHu schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn mijn foto's vanaf de Staten Island Ferry. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Stinger_Ventura
Hmmbob schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:10:
[...]

Je verhuurbedrijf krijgt gewoon de rekening. Ik ben toen ik in de VS woonde al 3x weggekomen met een staande houding, omdat een bekeuring uitschrijven op mijn Nederlandse rijbewijs te ingewikkeld was. "Please slow down sir. Have a nice day."
In Montana en Wyoming nog geen flitspalen gezien (Waze gaf ook niets aan).
Vroeg het me gewoon af of ze ook vanuit auto’s bekeuringen uitschrijven of dat dit altijd met een staande houding gepaard gaat.

Zag ze in de middenberm staan toen in net op een Interstate iemand inhaalde terwijl ik de heuvel af kwam en versnelde. Was 13 mile boven de snelheid limiet op de mijn snelheidsmeter meter.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

De flitspalen in Washington en Oregon staan met koeien letters aangegeven "camera enforced"

Als je die over het hoofd ziet moet je je afvragen of je niet een bakkie koffie moet pakken.

Als je met 55 /70 mph langs bent gezoeft knappe agent die dan je plaat kan lezen. Denk dat het wel losloopt.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15:50
Barrycade schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:09:
De flitspalen in Washington en Oregon staan met koeien letters aangegeven "camera enforced"

Als je die over het hoofd ziet moet je je afvragen of je niet een bakkie koffie moet pakken.

Als je met 55 /70 mph langs bent gezoeft knappe agent die dan je plaat kan lezen. Denk dat het wel losloopt.
Flispalen normaal gesproken wel ja, auto's met een camera erin niet. En nee, die agenten hoeven je plaat niet zo snel te lezen, die staat gewoon op de foto :P Of gebruik je deze logica ook om in Nl vol gas langs alle mobiele controles te rijden?? :+

Wel is het zo dat ze normaal pas vanaf ongeveer 10mph te hard een bekeuring uitdelen. En bij de mobiele controles pakken ze er vaak vooral de echte wegmisbruikers uit.

redwing wijzigde deze reactie 06-08-2019 07:42 (5%)

[removed]

• matthijst
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:57:
Zag ze in de middenberm staan toen in net op een Interstate iemand inhaalde terwijl ik de heuvel af kwam en versnelde. Was 13 mile boven de snelheid limiet op de mijn snelheidsmeter meter.
Dat is wel de truc normaal gesproken: beetje donuts eten in de middenberm en dan hardrijders achtervolgen en stil zetten :)

Mijn foto van het vrijheidsbeeld :+

matthijst wijzigde deze reactie 06-08-2019 07:50 (15%)

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:00

Grouchy

meep meep

En Nederlandse rijbewijzen staan nu niet echt in hun systeem. Bij mij hebben ze ooit eens uiteindelijk een rijbewijs uit Oregon als optie gekozen.
Voor veel agenten is alleen dat al een reden om toch niks uit te schrijven.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Nuevocasa
  • Laatst online: 13:39
[...]

Vroeg het me gewoon af of ze ook vanuit auto’s bekeuringen uitschrijven of dat dit altijd met een staande houding gepaard gaat.

Als je meer dan 10% te hard rijdt krijg je in principe een bekeuring.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 05:44:
In bepaalde staten (Wyoming, Nevada, iirc) wordt met vliegtuigen gecontroleerd. Ik betwijfel of je dan altijd staande wordt gehouden. Dat lijkt me wat onpraktisch.

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:11

matthewk

Ubernoob

downtime schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:33:
[...]

In bepaalde staten (Wyoming, Nevada, iirc) wordt met vliegtuigen gecontroleerd. Ik betwijfel of je dan altijd staande wordt gehouden. Dat lijkt me wat onpraktisch.
Met helikopters toch? Je moet al echt te hard rijden wil je een helicopter chase veroorzaken. Ze komen dan ook vlak boven je vliegen!

Ik twijfel tussen bryce canyon of grand canyon. Ik heb maar één dag de tijd om dit te bekijken. Iemand leuke tips voor op de route naar bryce vanuit vegas

Kia E-niro, Santana Samurai 1.9TD SJ80 (2001), Abarth 595 Pista - Ja ik ben een beetje autogek

• garrow
  • Laatst online: 08:20

garrow

PSN: Garrow1978

Doorheen rijden en paar keer stoppen is voldoende
[...]
quote]VulcanRaven schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:41:
zeker 1 dag in doorbrengen erg mooi
Middag / avond nacht was voor ons voldoende...tenzij je echt veel wil spelen in het casino dan langer uiteraard
[/quote]
Zoals al eerder gemeld als je kunt doe een helikopter vlucht is zoveel meer te zien dan en voor ons was het ook nog eens eerste keer in een helikopter uberhaupt
[/quote]
Moet kunnen ligt in de buurt...zelf niet geweest, bij mij staat Monument Valley nog op de planning ooit.
[/quote]
Dat is zo'n beetje het minimum wat ik wil aandoen. Voor de rest zou ik ook graag San Diego, Phoenix en Zion willen zien.
[/quote]
Zion , maar ook Bryce canyon zou ik ook zeker mee pakken, je komt er praktisch langs.
phoenix zelf is niet bijzonder, maar de route erna toe is leuk met de giga cactussen langs de weg. Zou zelf zeggen rij een stukje zuidelijk richting Phoenix en vervolg dan je weg richting LA of Grandcanyon.
Maar weet niet of dat haalbaar is. Daarnaast speel ik met de gedachte om langs Seattle te gaan d.m.v. NL-> Seattle -> San Francisco -> rest van de reis maar weet niet of dat qua kosten verstandig is / de moeite waard is.
[/quote]
Seattle vind ik zelf niet heel bijzonder, en is echt wel een stukje uit de richting.
San-Diego vind ik de leukste stad in deze regio en Gaslamp district is erg gezellig, voor mij is dit na Boston de leukste stad in USA. (LA vind ik een v/d verschikkelijkste eerlijk gezegd)

[/quote]

Zelf hebben wij het volgende gedaan in 18 dgn:
S-F > Yosemite > Sequoai..death Valley...Las Vegas > Bryce > Zion > Grand canyon > Phoenix omgeving > Joshua tree park (mist in jou lijstje...leuk om in iedergeval door heen te rijden) > Palm Springs > LA > S-F

Nog een must have welke ik denk dat echt op je lijstje moet maar als je een rondje maakt er autmatisch op komt is Highway 1 echt zeer mooie route langs de kust net boven LA richting S-F.

Hoelijk kun je er wat mee....en veel plezier met de voorbereiding

garrow wijzigde deze reactie 06-08-2019 10:03 (12%)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

matthewk schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

Met helikopters toch? Je moet al echt te hard rijden wil je een helicopter chase veroorzaken. Ze komen dan ook vlak boven je vliegen!
Zover ik weet gewoon met vliegtuigen en zul je daar ook weinig van merken. Het bereik van een helicopter lijkt mij ook te beperkt om in die uitgestrekte staten te patrouilleren.
Ik twijfel tussen bryce canyon of grand canyon
Niet twijfelen. Bryce is leuke tussenstop op de weg naar de GC maar zeker niet beter dan de GC. Dus sla Bryce dan maar over.

• royduin
Hmmbob schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:32:
[...]

Nice.

In zijn algemeenheid: AT&T gebruikt in de landelijkere gebieden (lees: waar de rondreizen zich vaak bevinden) 4G op de 700mhz band - lang niet alle telefoons die verkocht worden in Nederland hebben die band aan boord. Effe checken dus ;-)
AT&T gaat dus helemaal niet werken met een OnePlus 6? Daar staat: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz. Dus dan wordt het T-Mobile daar regelen? Dit was anders wel een goede deal:

• Hmmbob
downtime schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:12:
Niet twijfelen. Bryce is leuke tussenstop op de weg naar de GC maar zeker niet beter dan de GC. Dus sla Bryce dan maar over.
Grappig, want ik had tegenovergesteld gereageerd. Ik vond de GC mega tegenvallen (disclaimer: niet gehiked daar) en niet zijn (gehypte?) naam waarmaken. Wij vonden Bryce mooier dan GC, GC lijkt toch meer een "vinkje" op je route.

Dezelfde feedback hoorden we gisteren trouwens ook van vrienden van ons die net terug zijn.
royduin schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:18:
AT&T gaat dus helemaal niet werken met een OnePlus 6? Daar staat: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz.
AT&T gebruikt band 12 (en 17) voor LTE, en volgens OnePlus zelf kan je 6 dat prima aan :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 06-08-2019 09:55 (33%)

• garrow
  • Laatst online: 08:20

garrow

PSN: Garrow1978

Hmmbob schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Grappig, want ik had tegenovergesteld gereageerd. Ik vond de GC mega tegenvallen (disclaimer: niet gehiked daar) en niet zijn (gehypte?) naam waarmaken. Wij vonden Bryce mooier dan GC, GC lijkt toch meer een "vinkje" op je route.

Dezelfde feedback hoorden we gisteren trouwens ook van vrienden van ons die net terug zijn.
3 weken USA dan hoef je toch niet te kiezen.
Ik vond ze allebei erg mooi....Zion trouwens ook.
Echter als je GC niet in gaat heb je het eigenlijk niet bezocht....no offense. Maar je moet echt in de canyon of een helikopter vlucht doen ( geen vliegtuig gaat te snel en is net zo duur) , dan zie je pas de imposante canyon.
maar smaken verschillen en dat is het voordeel van zuid west USA daar zijn zoveel verschillende landschappen dat er voor ieder wel wat is.

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 07:35
Ik kwam erachter dat onze vliegtickets terug van LV naar Amsterdam zijn omgeboekt door United. Niet gelijk een probleem op voorhand, maar ben benieuwd naar jullie ervaring met een korte overstap?

We vliegen vanaf LV naar Chicago, 65min overstap (op papier) en dan de vlucht naar Amsterdam. Oorspronkelijk zouden we op SF overstappen met bijna dezelfde vertrektijd en wel met iets meer overstaptijd.

Is dit goed te doen? Heb al wel gevonden dat we zowel aankomen en weer vertrekken uit terminal 1 in O hare (en dan ook niet opnieuw de bagage checks hoeven te doorlopen lijkt me).

JeyJey wijzigde deze reactie 06-08-2019 10:10 (3%)

XBO: FlyingDutchie1

• Hmmbob
[...]

Verhuurbedrijf stuurt je ook gewoon de rekening na als je bij een tolpoortje geen account had oid, dus het is niet gelimiteerd op bekeuringen. Alles waarvoor je moet betalen, krijg je achteraf gewoon nog :+

98% van alle bekeuringen krijg je trouwens per staande houding. Ben je niet langs de kant gezet, dan geen zorgen.
garrow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

3 weken USA dan hoef je toch niet te kiezen.
Ik vond ze allebei erg mooi....Zion trouwens ook.
Echter als je GC niet in gaat heb je het eigenlijk niet bezocht....no offense. Maar je moet echt in de canyon of een helikopter vlucht doen ( geen vliegtuig gaat te snel en is net zo duur) , dan zie je pas de imposante canyon.
maar smaken verschillen en dat is het voordeel van zuid west USA daar zijn zoveel verschillende landschappen dat er voor ieder wel wat is.
Keuzes.... met twee kleine kinderen was dat geen optie :+
JeyJey schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:09:
Ik kwam erachter dat onze vliegtickets terug van LV naar Amsterdam zijn omgeboekt door United. Niet gelijk een probleem op voorhand, maar ben benieuwd naar jullie ervaring met een korte overstap?

We vliegen vanaf LV naar Chicago, 65min overstap (op papier) en dan de vlucht naar Amsterdam. Oorspronkelijk zouden we op SF overstappen met bijna dezelfde vertrektijd en wel met iets meer overstaptijd.

Is dit goed te doen? Heb al wel gevonden dat we zowel aankomen en weer vertrekken uit terminal 1 in O hare (en dan ook niet opnieuw de bagage checks hoeven te doorlopen lijkt me).
Ja, is helemaal prima. Koffers ga je niet eens zien, die worden direct naar Amsterdam gelabeld.

Hmmbob wijzigde deze reactie 06-08-2019 10:17 (24%)

• JeyJey
Hmmbob schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:14:

Ja, is helemaal prima. Koffers ga je niet eens zien, die worden direct naar Amsterdam gelabeld.
Goed om te horen :)

Ben al wel een aantal keer op O Hare geweest, maar nooit als stop over. Wat ik me vooral weet te herinneren zijn de soms flinke loopafstanden tussen de terminals.. Met de aankomende vluchten gelukkig niet van toepassing.

• HuHu
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:53:
[...]

Dit zijn mijn foto's vanaf de Staten Island Ferry. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die zijn mooi gelukt! Maar: de Staten Island Ferry vaart niet zo dichtbij, je hebt hiervoor flink moeten inzoomen. Dat levert (zoals je laat zien) hele mooie foto's op. Maar de persoonlijke beleving is naar mijn mening minder, want je bent gewoon echt ver weg.

Zelf op Liberty Island staan bij dat reusachtige beeld versus er op een enorme afstand langs varen; ik vind dat toch anders.

• royduin
Mm, vreemd. Bij band staat het ertussen maar bij GSM niet. Nog even uitzoeken en als het gaat werken zo'n kaartje bestellen 8)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

HuHu schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Die zijn mooi gelukt! Maar: de Staten Island Ferry vaart niet zo dichtbij, je hebt hiervoor flink moeten inzoomen. Dat levert (zoals je laat zien) hele mooie foto's op. Maar de persoonlijke beleving is naar mijn mening minder, want je bent gewoon echt ver weg.

Zelf op Liberty Island staan bij dat reusachtige beeld versus er op een enorme afstand langs varen; ik vind dat toch anders.
Klopt, maar toen wij er waren (februari 2013) konden we niet op Liberty Island zelf, aangezien er toen een sneeuwstorm actief was. We zijn destijds op een vrijdag vanaf Brussel op Newark gevlogen en álle vluchten richting de oostkust waren geannuleerd, behalve die van ons. Vond dat al opmerkelijk, maar enfin; wij gingen tenminste. :+

Bij aankomst op Newark was het ook totaal uitgestorven aangezien wij ongeveer de enige vlucht waren die aankwamen. Bij aankomst in het hotel werd duidelijk waarom; die nacht zou een gigantische sneeuwstorm de stad treffen. Die vrijdagavond was de lucht ook git en gitzwart toen we buiten liepen.

Dit was de zaterdagochtend na de storm, het viel gelukkig in de stad zelf nog wel enigszins mee.. maar daardoor was Liberty Island wel gesloten om direct te bezoeken.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• matthijst
Zo cool heh, sneeuw in New York O+

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Gelukkig was het de rest van de week zonnig, helder met een strakblauwe hemel en is er geen sneeuw meer gevallen. Want het was wel een troep. :+

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:10
Een vriend en ik zijn op het idee te komen om in de loop van volgend jaar NYC te bezoeken.
Uiteraard zijn er heel wat zaken die we willen doen en bezoeken, maar vooraleer we dit verder in detail inplannen vraag ik me toch volgende zaken af:
  • Wat is zo een beetje de beste (lees: de goedkoopste qua vliegtuigtickets, hotel, ...) periode om dit te doen? Buiten "het seizoen", maar wanneer is dit dan juist? Wij dachten aan september.
  • Wat lijkt jullie de ideale duur om NYC te bezoeken? Wij dachten aan iets meer dan een week, misschien 10 dagen? Of is dit te lang om "alleen maar" NYC te doen?
  • Budget reken ik met alles inbegrepen op zo een 2500-3000 EUR per persoon voor 10 dagen. Realistisch?

• matthijst
Februari is goedkoop.

• LichtBruisend
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:23

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

SanderH_ schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:19:
Een vriend en ik zijn op het idee te komen om in de loop van volgend jaar NYC te bezoeken.
Uiteraard zijn er heel wat zaken die we willen doen en bezoeken, maar vooraleer we dit verder in detail inplannen vraag ik me toch volgende zaken af:
  • Wat is zo een beetje de beste (lees: de goedkoopste qua vliegtuigtickets, hotel, ...) periode om dit te doen? Buiten "het seizoen", maar wanneer is dit dan juist? Wij dachten aan september.
  • Wat lijkt jullie de ideale duur om NYC te bezoeken? Wij dachten aan iets meer dan een week, misschien 10 dagen? Of is dit te lang om "alleen maar" NYC te doen?
  • Budget reken ik met alles inbegrepen op zo een 2500-3000 EUR per persoon voor 10 dagen. Realistisch?
  • Februari is redelijk goedkoop. De maanden april, mei, september en oktober zijn na mijn weten het beste voor New York. Niet te heet en niet te koud. Ideaal voor een citytrip.
  • 7 dagen is goed te doen. 10 is leuker dan heb je net even wat meer rust voor alles.
  • Het is maar net wat je wilt gaan doen. Wat zijn de kosten voor je ticket en het hotel? Daar zal je het meeste geld aan kwijt zijn.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Winter. Ik was er zelf einde februari 2017 met een leuke aanbieding van BA. Ik meen € 1200-1500 (weet niet precies meer) voor retour via Heathrow en 6 nachten in een prima hotel in hartje Manhattan.
Een maand in NYC is ook niet te lang. Er is zoveel te zien en te doen. Maar waarom zou je niet gewoon een week of 10 dagen gaan en dan over een paar jaar weer?
Met de juiste aanbieding kan dat zeker.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Feb...waar je dan wel goed warme kleren & schoenen wilt meenemen. De sneakers en lichte winterjas voor +5 graden in NL voldoet niet.

Waar in NYC? Er wonen er meer mensen dan in de hele randstad bij elkaar. Weekje lijkt me genoeg. Al kan je je ongetwijfeld langer vermaken. Maar ik zou zeggen: probeer wat periodes op sites als booking.com (of VS tegenhangers). En vergeet de vlucht niet mee in te calculeren (al is dat dan vast goedkoper dan het verblijf).

Eten en beleven kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Slapen deels ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PSV-EHV
De antwoorden op je vragen zullen redelijk subjectief zijn, vandaar deze vragen:
- qua beste periode: bedoel je als er weinig toeristen zijn/het goedkoop is/het weer goed is?
- de ideale duur is afhankelijk van jullie interesses. In NY zou ik me nog wel 2 weken kunnen vermaken met gemak. De eerste keer hebben wij alle 'highlights' gedaan in ongeveer 4 dagen, dat was net iets te kort om ook wijken te verkennen en goed Central Park te bezoeken
- Budget is enorm afhankelijk van de periode en jullie luxe standaard. Ik zou zelf gewoon een periode kiezen wanneer je wilt gaan en binnen die periode kijken wanneer en waar het goedkoop is. Ik heb zelf met mijn vriendin voor dat budget een 2-weekse reis gemaakt naar Boston-NYC-Philly-DC, dus ik mag hopen dat je voor dat bedrag enkel in NY wel doorkomt.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Wij zijn (zoals eerdere posts al aangegeven) destijds in februari 2013 geweest. Qua temperatuur was het tussen -5 en 0 graden. Maar doordat het wel een strakblauwe hemel was met lekker zonnetje was het overdag goed te doen. Enkel 's avonds was het wel fris, dus dikke kleding is aan te raden.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:06
zijn hier mensen met ervaring New England per camper ?
ben benieuwd naar je ervaring dan :-)

• HuHu
  • Niet online
Buiten de schoolvakanties en nationale feestdagen is het al flink goedkoper. Je kunt nog een beetje extra besparen door echt in het laagseizoen te gaan, maar dat zal niet zo heel veel schelen.

Zelf zou ik niet langer dan een week in NYC blijven, maar dat hangt natuurlijk ook af van wat je wilt doen. Als je langer dan een week kunt blijven, dan zou ik er zelf voor kiezen om ook wat plekken buiten de stad te bezoeken.

Voor dat budget kun je wel 2 à 3 weken verblijven, als je de tickets en accommodaties vrij basic houdt. Niet in NYC, want daar zijn de hotelkosten gewoon erg hoog; maar zeker wel als je ook nog plekken buiten de steden gaat bezoeken.

• R_Donselaar
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-08 22:37

Als je Seattle niet doet dan past alles prima in een trip van 3 weken. Onze eerste trip bevatte min of meer deze bestemmingen. Voor Seatlle zou ik de 5e vakantie reserveren, dan ga je vanuit Seattle door Washington en Oregon en evt. nog naar Vancouver (Island)

• JeyJey
Met onze reis komende september starten we in San Francisco (4 nachten). Nu heb ik al enige tijd een hotel geboekt tegen de oostkant van het golden gate park. Nu twijfel ik nog wel wat of we niet beter ergens rond union square hadden moeten gaan zitten ivm betere bereikbaarheid. Iemand ervaringen met verblijf rond golden gate park?

• Freezerator
  • Laatst online: 05:20
Wij gaan in september voor 3,5 week naar Seattle, rondje langs Yellowstone en Portland.

Nu vroeg ik mij af of mensen al ervaringen hebben met de e-sim van T-Mobile. Is dat al in Nederland te activeren of kan ik dat pas doen als ik in de VS ben?

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

JeyJey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:27:
Met onze reis komende september starten we in San Francisco (4 nachten). Nu heb ik al enige tijd een hotel geboekt tegen de oostkant van het golden gate park. Nu twijfel ik nog wel wat of we niet beter ergens rond union square hadden moeten gaan zitten ivm betere bereikbaarheid. Iemand ervaringen met verblijf rond golden gate park?
Hangt een beetje af van wat je gaat doen en hoe je daar gaat komen. Union Square is iets centraler maar parkeren is duur (en hotels in het algemeen zijn daar duurder dan de rest van de stad AFAIK). Als je vooral gaat lopen of Lyft/Uber gebruikt dan is Union Square wel iets makkelijker ja. Niet de beste buurt overigens, maar daar merk je als toerist niet heel veel van.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Freezerator schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:52:
Wij gaan in september voor 3,5 week naar Seattle, rondje langs Yellowstone en Portland.

Nu vroeg ik mij af of mensen al ervaringen hebben met de e-sim van T-Mobile. Is dat al in Nederland te activeren of kan ik dat pas doen als ik in de VS ben?
Ben nu daar, ik heb bij de lokale T-Mobile shop in Seattle een touristplan gehaald als 2e sim in mijn telefoon (P20 lite). 2 GB en onbeperkt sms //bellen voor 30 dollar.

Het loopt via Ultra en na activatie krijg je een tijdelijk US nummer. In WA was het bereik puur en alleen in 2G ik ben nu in OR en daar heb ik in de bewoonde gebieden gewoon 4G.

Kan aan mijn telefoon liggen dat hij bepaalde banden die ze in WA gebruiken niet ondersteund. Want midden in Seattle was het huilen met de pet op met 2G.

Die e-sim zegt me niets. Mm aar wellicht is het beter om je vraag [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland hier te stellen.

• Stinger_Ventura
Voor de mensen die naar Yellowstone NP gaan. Wij hebben (in het park) een super boek gekocht dat ons veel heeft opgeleverd aan reis informatie voor alle dagen. Heeft wandeling, achtergrond, wat te doen met kids, reis schema per dag.

Naam is wat misleidend, aangezien er voor meerdere dagen trips in staat
“Yellowstone in a day” door Yellowstone forever.

• D-e-n
Scott schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 02:56:
[...]

Hangt een beetje af van wat je gaat doen en hoe je daar gaat komen. Union Square is iets centraler maar parkeren is duur (en hotels in het algemeen zijn daar duurder dan de rest van de stad AFAIK). Als je vooral gaat lopen of Lyft/Uber gebruikt dan is Union Square wel iets makkelijker ja. Niet de beste buurt overigens, maar daar merk je als toerist niet heel veel van.
Ik zou anders toch niet richting Tenderloin (ten Oosten van Union Sq) gaan zitten. Dat werd ons vorig jaar echt afgeraden. Dan zit je echt tussen de drugsverslaafden.

@JeyJey
Wij zaten in Fisherman's Wharf. Met de (gewone) tram of de bus kun je dan overal goed komen. Sowieso is. SF een stad die zonder auto goed te doen is.

@SanderH_
Wij zijn geen kenners maar zijn vorig jaar een aantal dagen geweest en gaan in 2020 of anders een jaar later nog eens een hele week terug. Je wilt niet in de duurste maand dus dan lijkt dat bedrag me best ruim maar zoals elders al opgemerkt kun je het zo gek maken als je wilt.

Wat wij dan altijd zelf doen is gewoon een eerste inschatting maken. Kijk op één van de bekende sites eens wat de vlucht kost in de maand van jouw keuze en zoek wat hotels op Booking of TripAdvisor in die periode. Tel het bedrag voor eten per dag, een metro kaart en bijvoorbeeld één van de New York passen erbij op en je hebt al een richting.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:40
JeyJey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:27:
Ten oosten van Golden gate park, Richting Haight -Ashbury? Check gewoon even hoe het OV daar is, volgens mij prima (en een Uber is anders altijd nog een optie als het laat wordt).
Zat zelf vorig jaar in Inner Sunset, dat is aan de zuidkant van GG park, maar ook dat was prima te doen met de tram. Beviel me beter dan jaren ervoor in de buurt van Union Square om eerlijk te zijn. Minder hobos en veel meer het gevoel dat je tussen de locals zit.

(Haight street zelf vond ik trouwens wel erg weird aan het begin van de avond...mix van vage oude hippies en andere hele vage figuren inclusief dame met bordje 'will do everything for 1$', opmerkelijk was wel dat het merendeel weer verdwenen was later op de avond)

(Als je biertjes lekker vindt: Magnolia Brewing op Haight (met uitzicht op de eerder genoemde vage figuren ;) ) en Social Kitchen in Inner Sunset (9th av) zijn leuke brouwerijen om lokale biertjes te drinken :P )

• Hopjesvla79

Geen ervaring met E-sim, wel ervaring dat bereik met je mobiel er überhaupt er al snel niet is.Als je het alleen voor internet wil gebruiken dan kan je beter ergens koffie gaan drinken (of de locale BK, Mac zoeken en kijken of je op de parkeerplaats al kan connecten) en daar de wifi pakken.

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 08-08-2019 09:01 (6%)

• Freezerator
  • Laatst online: 05:20
Het is meer voor het gemak dan dat we er afhankelijk van moeten/willen zijn. Soms is het fijn om te kunnen bellen als je ergens later aankomt. Vorig jaar van T-Mobile zo een tourist plan gebruikt, maar ik zag dat ze nu ook de eSIM mogelijkheid hebben, wat natuurlijk weer simkaart wisselen scheelt :)

• royduin
Besteld, dank voor de tip! Nog even uitgezocht maar gaat prima werken met mijn OnePlus 6 8)

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:07
Het is een n=1 ervaring maar mij lukte het in april niet om het in Nederland al te activeren. Zodra ik het vliegtuig uit was bij aankomst in de VS leverde het activeren geen enkel probleem meer op. Internet werkte bij mij overigens in het algemeen prima in Texas, New Mexico en Arizona. Je kunt voor de zekerheid even op de coverage map kijken waar je geen bereik gast hebben.

Be yourself, no matter what they say ...

• JeyJey
Hopjesvla79 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Ten oosten van Golden gate park, Richting Haight -Ashbury? Check gewoon even hoe het OV daar is, volgens mij prima (en een Uber is anders altijd nog een optie als het laat wordt).
Zat zelf vorig jaar in Inner Sunset, dat is aan de zuidkant van GG park, maar ook dat was prima te doen met de tram. Beviel me beter dan jaren ervoor in de buurt van Union Square om eerlijk te zijn. Minder hobos en veel meer het gevoel dat je tussen de locals zit.

(Haight street zelf vond ik trouwens wel erg weird aan het begin van de avond...mix van vage oude hippies en andere hele vage figuren inclusief dame met bordje 'will do everything for 1$', opmerkelijk was wel dat het merendeel weer verdwenen was later op de avond)

(Als je biertjes lekker vindt: Magnolia Brewing op Haight (met uitzicht op de eerder genoemde vage figuren ;) ) en Social Kitchen in Inner Sunset (9th av) zijn leuke brouwerijen om lokale biertjes te drinken :P )
Gaat om het Stanyan hotel, dicht tegen het golden gate park aan. De tram rijdt daar inderdaad vlakbij langs. Naar Union is het zo'n 20 min met de de tram, naar Fishermans Warf etc is het echter wel een eindje met zo'n 3 kwartier. Fietsen gaat sneller :)

• Hopjesvla79
naar beneden wel ;)

Fietsen is top hoor in SF, ik heb op Haight fietsen gehuurd en het geijkte rondje Golden Gate park, Golden Gate brug, Sausalito -> ferry en weer terug gedaan (mooi rondje)..maarrrr. Terug vanaf de pier naar Haight ...Succes! :) Dan kom je erachter dat het pas echt heuvelachtig is daar ..

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:35
Mooi rondje @Hopjesvla79
Ik ben zelf met de fiets ook nog even naar beneden bij Baker Beach geweest, daar kan je nog wel een paar mooie foto's van de Golden Gate bridge maken.

• maubaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 14:56
Wij hebben een soortgelijke fiets route gemaakt, alleen zijn wij langs de kust gegaan omdat daar een soort festival was en ons dat leuk leek. onder de golden gate bridge zit ook een groot fort uit de burgeroorlog. dit is ook heel indrukwekkend om te zien! en je ziet de brug vanaf een heel uniek punt

• JeyJey
@Hopjesvla79 Mooie route inderdaad! Ik ben 8 jaar geleden ook in SF geweest en we hebben toen ook fietsen gehuurd bij het golden gate park en een vergelijkbaar rondje gedaan. We zijn echter niet in Sausalito en via de ferry gegaan maar heen en weer terug over de brug. Wel zijn we nog aan de noordzijde van de brug naar het westen gefietst (ik denk naar Hawk hill) wat een redelijk indrukwekkend uitzicht gaf :P

We zaten toen trouwens in een hostel voor 20 dollar pppn... Zojuist even de locatie er bij gehaald, dat was wel randje Tenderloin dus dat zal een verklaring voor de lage prijs zijn ;).

JeyJey wijzigde deze reactie 08-08-2019 12:30 (4%)

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:10
Bedankt voor de reacties & tips.

In hindsight is 10 dagen NYC (exclusief heen/terug-vlucht) misschien wat veel. Naast een potentiële overdosis aan bekende (fast)food ketens, diners, food stalls etc komen we momenteel aan onderstaande "attracties":
  • Central Park
  • Museum of the Movie Image
  • Times Square
  • The Statue of Liberty
  • Ellis Island
  • Broadway show
  • Wall Street (+ Charging Bull)
  • Penn Station
  • Comedy night (TBD)
  • Staten Island ferry
  • Brooklyn Bridge
  • Heli flight
  • Sopranos tour
  • M&M store
  • 30 Rockafellar plaza (+ Top of the Rock)
  • Hudson Yards Vessel
  • Williamsburg
Misschien dat we daarom de switch maken naar een east coast trip waar we eerst Boston doen, dan 5 dagen NYC, en dan nog een dagje Washington ofzo? Een alternatief plan is om bijvoorbeeld 5 dagen NYC doen, en dan via een domestic flight (die lijken qua prijs wel mee te vallen) naar San Fransisco trekken om de resterende dagen langs de westkust te trekken en van daar dan terug te vliegen naar België.

Wat ik persoonlijk heel erg graag zou doen is een blubberdikke Ford Mustang cabrio huren (via bvb Alamo) en daar enkele dagen mee rondrijden (van punt A naar punt B.). Ik ben tegen dan 29, dus de prijs zal voor enkele dagen wel meevallen vermoed ik. Dat sluit dan weer beter aan bij het laatstgenoemde alternatief aangezien je daar wel lekkere highways hebt met wat leuker uitzicht, in tegenstelling tot steden als Boston / NYC waar je niet direct met een huurauto wil rondrijden, laat staan een parkeerplaats zoeken.

Wat lijkt jullie het meest haalbaar voor het eerder genoemde budget van 3000 per persoon?

Bijkomend vraagje: is 40 dollar per dag puur aan eten/drinken (incl tips) realistisch voor NYC?

• HuHu
  • Niet online
SanderH_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:07:
Bedankt voor de reacties & tips.

In hindsight is 10 dagen NYC (exclusief heen/terug-vlucht) misschien wat veel. Naast een potentiële overdosis aan bekende (fast)food ketens, diners, food stalls etc komen we momenteel aan onderstaande "attracties":
  • Central Park
  • Museum of the Movie Image
  • Times Square
  • The Statue of Liberty
  • Ellis Island
  • Broadway show
  • Wall Street (+ Charging Bull)
  • Penn Station
  • Comedy night (TBD)
  • Staten Island ferry
  • Brooklyn Bridge
  • Heli flight
  • Sopranos tour
  • M&M store
  • 30 Rockafellar plaza (+ Top of the Rock)
  • Hudson Yards Vessel
Misschien dat we daarom de switch maken naar een east coast trip waar we eerst Boston doen, dan 5 dagen NYC, en dan nog een dagje Washington ofzo? Een alternatief plan is om bijvoorbeeld 5 dagen NYC doen, en dan via een domestic flight (die lijken qua prijs wel mee te vallen) naar San Fransisco trekken om de resterende dagen langs de westkust te trekken en van daar dan terug te vliegen naar België.

Wat ik persoonlijk heel erg graag zou doen is een blubberdikke Ford Mustang cabrio huren (via bvb Alamo) en daar enkele dagen mee rondrijden (van punt A naar punt B.). Ik ben tegen dan 29, dus de prijs zal voor enkele dagen wel meevallen vermoed ik. Dat sluit dan weer beter aan bij het laatstgenoemde alternatief aangezien je daar wel lekkere highways hebt met wat leuker uitzicht, in tegenstelling tot steden als Boston / NYC waar je niet direct met een huurauto wil rondrijden, laat staan een parkeerplaats zoeken.

Wat lijkt jullie het meest haalbaar voor het eerder genoemde budget van 3000 per persoon?

Bijkomend vraagje: is 40 dollar per dag puur aan eten/drinken (incl tips) realistisch voor NYC?
Er zijn zo veel mogelijkheden, daar is niet één antwoord op te geven. Als ik er even vanuit ga dat je die 10 dagen ook kunt verlengen naar 20 dagen, voor hetzelfde budget van 3k€, dan zou je kunnen overwegen:
  • 5 dagen New York City
  • 1 dag New Haven
  • 2 dagen Cape Cod
  • 3 dagen Boston
  • 3 dagen Bar Harbor
  • 3 dagen White Mountains
  • 3 dagen terug naar NYC via het binnenland; bijvoorbeeld via Albany NY langs de Hudson

• Hmmbob
Daar zou ik al 3-4 dagen NY van maken, op andere plekken nog wat schrappen en dan 4 dagen DC invoegen. Veel leuke, gratis dingen te doen daar.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True