Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:11
World Citizen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:23:
[...]

Maar als ik enkel in Florida blijf, loop ik Vegas en bv Six Flags mis (ik hou van achtbanen). Ik zal dan nog een keer terug moeten voor west Amerika.
Als je dan ooit in Californië geraakt, dan kan ik voor de achtbanen Knott's Berry Farm aanraden. Een kleiner park, maar hun achtbaan collectie mag er zijn.
Hun divecoaster was onze favoriet.
https://www.knotts.com

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
We zijn gisteren teruggekomen. Vanuit Yellowstone rijd je idd zo Tenton in. Stuk kleiner, het enige wat leuk om te zien was dat er een groep elks de weg over ging steken en de rangers daarom de weg hadden afgezet. Ze waren op vlucht voor een grizzly die eerder die ochtend een pasgeborene had weten te pakken.

Wij zijn 3 dagen in Yellowstone geweest en die tijd hadden we ook wel nodig eigenlijk.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

World Citizen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:23:
[...]
Ik kan ook een maandje of 6 doorsparen en langer gaan. Om dan van Florida naar Las vegas en Six flags te rijden. En in dat laatste geval wil ik 100% camperen. Die autotocht lijkt me heerlijk...
Dat lijkt mij ook hoor. Maar, je weet dat de rechtstreekse route van Florida naar Vegas, net zo ver is als Amsterdam-Warschau... Via Moskou :p Het is echt echt echt een heel groot land :p

Dan heb ik het nog over de rechtstreekse route. Als je kiest om onderweg Nashville/Memphis oid mee te pakken, dan praat je over Amsterdam-Bagdad.

Het is wel een avontuur (hoewel het op een gegeven moment wel heel lang niks is), maar vergis je niet in de afstanden.

Het gemaakte Amerika is inderdaad veelal rond LA, Las Vegas en Florida. Maar Vegas en de westkust aan doen, zonder in ieder geval de Grand Canyon e.d. aan te doen is imho wel heel erg zonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
wodkabuikje schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:08:
We zijn gisteren teruggekomen. Vanuit Yellowstone rijd je idd zo Tenton in. Stuk kleiner, het enige wat leuk om te zien was dat er een groep elks de weg over ging steken en de rangers daarom de weg hadden afgezet. Ze waren op vlucht voor een grizzly die eerder die ochtend een pasgeborene had weten te pakken.

Wij zijn 3 dagen in Yellowstone geweest en die tijd hadden we ook wel nodig eigenlijk.
Teton ;)

Jenny Lake boottour vond ik wel leuk, lopen naar waterval.
En als je vroeg op pad bent (06:30 ofzo) met de auto kan je aardig wat wild spotten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 15:48
wie - o- wie;

dit najaar willen we wederom op vakantie naar de USA: eigenlijk willen we een soort van resort vakantie in bijv. Florida; maar de vraag is waar.

Wat we zoeken is eigenlijk een soort van Aruba/Curacao maar dan in de US; we houden van 't eten en de winkels namelijk. Miami zijn we al een paar keer geweest en hebben we wel gezien. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
matthijst schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Teton ;)

Jenny Lake boottour vond ik wel leuk, lopen naar waterval.
En als je vroeg op pad bent (06:30 ofzo) met de auto kan je aardig wat wild spotten.
Ik wist dat er iets niet klopte :)

De boottour zijn we naartoe gereden maar ik heb het nog nooit zo druk gezien. Overal stonden auto's en verkeersregelaars dat we maar weer zijn omgedraaid. De tip was inderdaad om heeeel vroeg te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16
Iemand nog tips voor de omgeving Grand Teton qua hotels? Komen vanuit Cody 2 nachten en willen her liefst in of om Jackson 2 nachten verblijven, daarna gaan we door naar West Yellowstone voor 3 nachten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:53:
Iemand nog tips voor de omgeving Grand Teton qua hotels? Komen vanuit Cody 2 nachten en willen her liefst in of om Jackson 2 nachten verblijven, daarna gaan we door naar West Yellowstone voor 3 nachten.
In welke periode? Ik vind Jackson in Juli en Augustus belachelijk duur, wij zoeken het iets verder op namelijk in Rexburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
FabiandJ schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:51:
[...]

In welke periode? Ik vind Jackson in Juli en Augustus belachelijk duur, wij zoeken het iets verder op namelijk in Rexburg.
Augustus. Is inderdaad aan de prijs. Maar tijd is ook wat waard. Rexburg - Jackson is bijna 2 uur rijden. Beetje hetzelfde als in Duisburg Duitsland overnachten als je een weekendje Amsterdam doet. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:23:
[...]

Augustus. Is inderdaad aan de prijs. Maar tijd is ook wat waard. Rexburg - Jackson is bijna 2 uur rijden. Beetje hetzelfde als in Duisburg Duitsland overnachten als je een weekendje Amsterdam doet. 😬
Tijd is zeker wat waard, daarom heb ik ook mijn aantal hotel overnachtingen in Rexburg verlaagd van 5 naar 2. Om 3 nachten in een AirBNB te zitten op 30min van deingang van Noord Yellowstone. Maar het moet ook reëel blijven, 2 nachten Rexburg betaal ik €275 voor, voor dezelfde periode in Jackson en zelfde kwaliteit betaal ik €750, daar rij ik dan wel een stukje voor.

Mogelijk is Victor nog een optie, bijvoorbeeld Cobblestone Hotel & Suites - Victor.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 09-07-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Len020 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:12:
wie - o- wie;

dit najaar willen we wederom op vakantie naar de USA: eigenlijk willen we een soort van resort vakantie in bijv. Florida; maar de vraag is waar.

Wat we zoeken is eigenlijk een soort van Aruba/Curacao maar dan in de US; we houden van 't eten en de winkels namelijk. Miami zijn we al een paar keer geweest en hebben we wel gezien. Iemand een suggestie?
Klinkt als Hawaii :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Stinger_Ventura schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:53:
In 2016 overnachtten wij 1 nacht in Lexington at Jackson Hole Hotel & Suites op doortocht van Salt Lake naar Grand Teton NP. Zoals al vermeld is Jackson aan de prijs, wij betaalden in augustus toen USD 300 voor 1 nacht.

Jackson is nou niet echt bijzonder en n.m.m. geen 2 nachten waard. De lokale brouwerij is goed en je kunt er redelijk eten.Maar verder... Ik ken je route niet maar als je vanuit Cody komt dan zou ik overwegen 2 nachten in Grand Teton NP te overnachten. In Signal Mountain Lodge kun je in cabins overnachten naast Jackson Lake. Ook niet goedkoop, maar als een hotel in Jackson in budget valt dan is dit het overwegen waard.

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Puerto Rico? Is ook Amerika :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
RobbieTheHut schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:56:
[...]

In 2016 overnachtten wij 1 nacht in Lexington at Jackson Hole Hotel & Suites op doortocht van Salt Lake naar Grand Teton NP. Zoals al vermeld is Jackson aan de prijs, wij betaalden in augustus toen USD 300 voor 1 nacht.

Jackson is nou niet echt bijzonder en n.m.m. geen 2 nachten waard. De lokale brouwerij is goed en je kunt er redelijk eten.Maar verder... Ik ken je route niet maar als je vanuit Cody komt dan zou ik overwegen 2 nachten in Grand Teton NP te overnachten. In Signal Mountain Lodge kun je in cabins overnachten naast Jackson Lake. Ook niet goedkoop, maar als een hotel in Jackson in budget valt dan is dit het overwegen waard.
Thanks! Leuke top van signal moutain lodge. Echter $447 per nacht. We hebben net een motel in Jackson downrown geboekt voor €247 per nacht. Met kids willen we ook niet al te veel verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Thanks! Leuke top van signal moutain lodge. Echter $447 per nacht. We hebben net een motel in Jackson downrown geboekt voor €247 per nacht. Met kids willen we ook niet al te veel verplaatsen.
Hmm, dat is erg duur. Wij waren zonder kinderen en betaalden toen USD 216 per nacht. Grand Teton blijft een aanrader. Boottocht op Jenny Lake of Jackosn Lake is erg leuk.

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
In Jackson Hole hebben we 2 nachten in deze verbleven:
https://mountainmodernmotel.com/

Net gerenoveerd en erg leuke kamers. Parkeren kan een probleem zijn als je laat terug bent op de dag maar in zijn geheel is het sowieso een drama met parkeren in Jackson.

Verder vond ik er weinig aan maar het is alleen om wat te eten en slapen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 19:56
Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin ben ik van plan om eind augustus/begin september 3 weken naar Amerika (NO) en Canada te gaan om met een huurauto rond te reizen. We hebben de volgende route qua steden in gedachten met daartussen enkele parken en andere bezienswaardigheden: Chicago - Detroit - Toronto - Ottawa - Montreal - Boston - New York. We twijfelen nog over de volgende dingen:

- Is deze route en aantal steden te doen in 3 weken?

- Is het qua vluchten en huurauto wellicht handiger om naar 1 stad te vliegen en vanaf daar rond te rijden?

- Wat zijn do's en dont's qua steden en bezienswaardigheden?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ja dat is wel te doen :)
3 nachten per stad en een beetje. Niagara Falls zit dr nog tussenin. Als je t wat rustiger aan wilt doen zou je Detroit en Chicago kunnen skippen (Chicago soort mini NY vind ik, leuke stad hoor, maar vanaf Toronto toch een uur of 10 extra rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 18:21
En ik zou Washington DC er dan voor in de plaats/achter zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 11-07-2019 22:05 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 07:11
TorpedoX_88 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:44:
...
- Wat zijn do's en dont's qua steden en bezienswaardigheden?

Alvast bedankt voor de hulp! :)
Tussen Montreal en Boston kun je de Kancamagus Highway volgen (Highway 112). Scenic route, zeker met de beginnende herfstkleuren (eind september?).

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
lukadad schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:28:
[...]

Tussen Montreal en Boston kun je de Kancamagus Highway volgen (Highway 112). Scenic route, zeker met de beginnende herfstkleuren (eind september?).
Als @TorpedoX_88 van Ben & Jerry's ijs houdt, is op die dag eventueel ook een factory tour bij de ijsfabriek in te plannen: https://maps.app.goo.gl/LfFvYHkPnQnpzVWk6. Wij (gezin 2 kinderen) hebben ons daar perfect vermaakt, lag ook op ongeveer de helft van onze route voor die dag (ergo: goede pauze plaats).

In Boston zelf hebben we de binnenstad (het rode pas) gedaan, de USS Constitution bezocht, net als het universiteits terrein van Harvard.

Iets ten zuiden van Boston ligt Plymouth, waar de pelgrims (supposedly) voor het eerst aan land kwamen. Daar hebben ze ook vanalles omheen gemaakt.

Detroit hebben wij zelf niet bezocht, die stad lijkt wat dood te zijn door de recessie van een aantal jaar terug. Daar kun je wellicht wat tijd winnen voor mijn suggestie om DC ook mee te nemen.

Je kan prima een one-way rental doen, maar dan komen er gewoon extra kosten bij. Kijk bij het huren ook even naar ophalen/inleveren NIET bij het vliegveld, dat kan soms heel veel geld schelen (ik had onze auto ergens downtown opgehaald met een Uber en ingeleverd bij DCA airport - scheelde 250$).

[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 12-07-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Bedankt voor de goede tips allemaal, heel handig!

Chicago en Detroit skippen klinkt opzich wel logisch ja, zijn er ook nog meer dingen in de buurt van Washington DC (zoals Philadelphia of Atlantic City) die we daar eventueel voor in de plaats kunnen doen?

One-way rental is inderdaad duurder, dus als we Chicaco en Detroit niet doen is het misschien wel mogelijk om vanaf New York of Washington een rondje te doen, of maken we dan veel onnodige kilometers?

Buiten het vliegveld huren is trouwens een goede tip, dat gaan we zeker even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Amish in Pennsylvania :)
Philadelphia is ook wel aardig (Libert Bell, Federal Reserve, Rocky), maar zou je ook op doorreis kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
TorpedoX_88 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:37:
Chicago en Detroit skippen klinkt opzich wel logisch ja, zijn er ook nog meer dingen in de buurt van Washington DC (zoals Philadelphia of Atlantic City) die we daar eventueel voor in de plaats kunnen doen?

One-way rental is inderdaad duurder, dus als we Chicaco en Detroit niet doen is het misschien wel mogelijk om vanaf New York of Washington een rondje te doen, of maken we dan veel onnodige kilometers?
Qua rental kan het dan wel meevallen als je hem op een vliegveld in New York ophaalt en in Washington op het vliegveld inlevert, dat is een veel gebruikte route (net als Los Angeles - Las Vegas bijvoorbeeld). Ik heb zo alleen niet in beeld of je dan veel rijtijd gaat verliezen ten opzichte van een langere one-way.

Onze trip was invliegen op Detroit (laat in de avond aankomst), nachtje slapen, auto ophalen, door naar Niagara (Canadeese zijde) en daarna familie in Canada (in de buurt van Toronto). Na een paar dagen door naar Montreal voor een paar nachten, maar * Hmmbob geeft as we speak aan dat ze die eigenlijk over zou slaan bij een volgende trip (we hebben al veel steden gezien, deze vonden we het minst bijzonder). Daarna zijn wij (dus via Ben & Jerry's) door naar Boston gegaan voor een paar dagen (incl Harvard, USS Constitution, hop-on-hop-off in centrum(, door naar Cape Cod om te relaxen (5 dagen strand gepakt) en vanaf daar naar New York (2 volle dagen), om af te sluiten in Washington (3 volle dagen) vanaf daar terug te vliegen. Wij hebben de bewuste keuze gemaakt om korter in NY te zijn dan in DC - daar was voor ons veel meer te zien (en veel meer gratis te zien). Vanuit DC zijn we ook een dag naar Gettysburg geweest - erg indrukwekkend (wij woonden toen in de VS, dus de oudste had daar al veel over gehoord bij History op school).

* Hmmbob geeft ook aan dat we eigenlijk ook Chicago wilden doen, maar daar vanwege de afstand vanaf hebben gezien.

Ik schreef al over de hop-on-hop-off bus: dat is natuurlijk über toeristisch maar wij gebruikten die wel om op de eerste dag de bekende toeristische punten "snel" te zien, maar de dingen die we uit die rondrit graag wat beter wilden zien gingen we op de 2e dag dedicated heen (en sloegen we tijdens de rit dus over). Zo zie je heel veel van de stad en heb je op de 2e dag een beter idee waar je heen wil.

Wij hebben voor het plannen gewoon gebruik gemaakt van Google Maps. De steden / bezienswaardigheden die je wil zien even markeren met een marker en plannen maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 12-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 08:41

Typhone

Who Dares Wins

@World Citizen
Vergis je niet in een 'dagje' Las Vegas. Alleen als je in zeer goede conditie bent en 24km kunt hardlopen dan denk ik dat je de strip op 1 dag haalt. Als je puur links en rechts kijkt zonder stops dan haal je het op 1 dag maar mis je wel overal alle shows die voor die hotels gegeven worden (fontein shows e.d.).

Als je voor het old school Amerikaanse gevoel iets wil meemaken moet je in Texas zijn. Ga naar een ranch, ontbijten met de locals in jaren '50 tentjes en in de avonduren bij van die flashy neon hamburgertenten eten. Die zijn er in overvloed in Texas en vaak nog in de oudere stijl te vinden. Texas is wel een grote staat again. Van Housten naar El Paso vliegen is 2,5 uur weet ik nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TorpedoX_88 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:44:
- Is deze route en aantal steden te doen in 3 weken?

- Is het qua vluchten en huurauto wellicht handiger om naar 1 stad te vliegen en vanaf daar rond te rijden?
Ik zou in ieder geval zeggen: Neem een hele fijne huurauto.

Stond laatst weer met wat typische Hollanders in de rij, die wegreden in een Spark. Lekker goedkoop en "zo'n grote auto hebben we toch niet nodig"

IMHO een inschattingsfout ;) Neem gewoon een lekkere premium bak (wel Amerikaans natuurlijk, geen BMW :p ). Je zit soms 4-5 uur per dag in die auto. Daar mag je best even wat extra's voor uittrekken. Goede stoelen, ruimte om je heen, niet proppen met de koffers, beetje normale audio. Dat scheelt een slok op een borrel tijdens zo'n tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
+1 daarvoor. Wij (zoals gezegd: gezin met 2 kinderen) hadden een mini-van gehuurd, maar die was niet beschikbaar. Het werd toen gratis iets groters :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NI1fENUp9NuavhiWGzXMK1KJ/thumb.jpg

Minivan was 1100$ voor onze 3 weken, deze ging over de 6000$ heen, maar dat verschil "was op de zaak" omdat de minivans op waren. Heerlijke vakantie gehad!

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 12-07-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21
FabiandJ schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:03:
[...]

Dag 25: Bend > San Francisco via Crater Lake National Park of Lassen Volcanic National Park hangt af van dag 24.
Dit is qua tijd bijna niet te doen.. Als alles meezit is het zelfs nog een flinke dag. Alleen een beetje rondkijken bij Crater Lake is ook al snel een uurtje. Destijds zelfde stuk gereden inclusief Crater Lake, maar met twee overnachtingen in Redding.

Vanaf Crater Lake naar de 5 (Medford) gereden in plaats van de 97 richting Klamath Falls. Tot aan Medford lekker rustig door bos (Crater Lake HW). Peyton Bridge is ook wel mooi om te zien (kan in 5 min).

San Francisco kan een beetje druk zijn . Vooral Berkely en Oakland Bay Bridge. Laatste keer dat ik daar was heeft Oakland -> Golden Gate Bridge ongeveer 3 uur gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hmmbob schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:12:
+1 daarvoor. Wij (zoals gezegd: gezin met 2 kinderen) hadden een mini-van gehuurd, maar die was niet beschikbaar. Het werd toen gratis iets groters :+

[Afbeelding]

Minivan was 1100$ voor onze 3 weken, deze ging over de 6000$ heen, maar dat verschil "was op de zaak" omdat de minivans op waren. Heerlijke vakantie gehad!
Komt bekend voor :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yGxBDZxWgc1Z8zIvXfgabn0t/thumb.jpg

Fijne reiswagen. De gewone non-XL is ook wel groot genoeg. Ook de Tahoe is bijvoorbeeld erg fijn. Wil je gewoon een sedan, dan shoppen in de klasse van Chrysler 300. Genoeg fijne auto's te krijgen.

EDIT:

Ook lekker die X3 die er naast staan :+ Lijkt wel een dinkytoy.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 12-07-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Komt bekend voor :+

[Afbeelding]

Fijne reiswagen. De gewone non-XL is ook wel groot genoeg. Ook de Tahoe is bijvoorbeeld erg fijn. Wil je gewoon een sedan, dan shoppen in de klasse van Chrysler 300. Genoeg fijne auto's te krijgen.

EDIT:

Ook lekker die X3 die er naast staan :+ Lijkt wel een dinkytoy.
Treeplankje nodig om de kinderen in te laten stappen :+ Maar nog relatief zuinig ook - de V8 schakelde gewoon 4 cilinders uit als je aan het cruisen was, waardoor hij mega zuinig reed. Als je dan de kickdown gebruikte, kreeg je ook een kick in je rug :+

Hij reed over onze hele rondreis net zo zuinig als onze Mondeo die we thuis gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Hmmbob schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:12:

[Afbeelding]

afgelopen november/december konden we 2 weken touren in deze knapperd:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4887/45470080215_9aa7cf3365_z.jpgDSC_8098.jpg by , on Flickr

Zou de kleine auto's in de US echt nooit kiezen; de auto is zo'n onderdeel van de hele reis.

[ Voor 17% gewijzigd door Len020 op 12-07-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Len020 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:15:
[...]

afgelopen november/december konden we 2 weken touren in deze knapperd:

https://www.flickr.com/ph.../album-72157698898735320/

Zou de kleine auto's in de US echt nooit kiezen; de auto is zo'n onderdeel van de hele reis.
Got the T-shirt :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b29Ei8bFAww6G0xRxjPKMQfw/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Begint ineens te kriebelen om mijn huurauto te upgraden als ik dit zo lees. Ik ga 4000km rijden in Zuid-west Amerika in september/oktober. Ik ben niet voor de Chevrolet Spark A-klasse gegaan bij Hertz, maar voor klasse C (mid-size sedan). Als ik al die dikke Mustangs en SUV's zie begin ik toch te twijfelen. Is een midsize sedan ook voldoende vinden jullie of is een upgrade echt verstandig? We zijn maar met 2 personen, dus ruimte genoeg in een sedan, het zal meer een kwestie van comfort zijn.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dit is nou het verschil tussen wat je wil en wat je nodig hebt :+

Met z'n tweeën kom je ook prima uit met een sedan, en hou je (veel) meer geld over voor de rest van je reis.

Die SUV van me was een gratis upgrade omdat de bestelde minivan er niet was, die Mustang was een omruiler voor een sedan met lekke band toen ik voor het werk weg was. Zelf betalen was waarschijnlijk een kleine sedan geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Hmmbob schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:23:
Dit is nou het verschil tussen wat je wil en wat je nodig hebt :+

Met z'n tweeën kom je ook prima uit met een sedan, en hou je (veel) meer geld over voor de rest van je reis.

Die SUV van me was een gratis upgrade omdat de bestelde minivan er niet was, die Mustang was een omruiler voor een sedan met lekke band toen ik voor het werk weg was. Zelf betalen was waarschijnlijk een kleine sedan geweest :+
Ik denk dat ik het wel ff aankijk, misschien hopen op een free upgrade ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Vergis je niet; een standaard sedan in de US kan bijv een Dodge Charger of Chrevolet Impala zijn; beide ook héél leuke auto's.

Midsize sedan is dan een Dodge Dart bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Categorie F is een Full-Size, da's al heel andere koek. Je moet kijken wat het verschil is, soms kost het overslaan van 3 klasses maar 100,-, voor de periode, soms is het heel duur.

Kijk uit met upgraden aan de balie dat het bedrag wat ze noemen een dagprijs is. Je zou de eerste niet zijn die ja zegt tegen $29,- en aan het einde 21 * $29,- ziet staan als extra ;)
Normally an upgrade to this categorie will cost $110,-, but today I can offer it for $29,-
En daar ga je dus nat :+

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 12-07-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:20:
Categorie F is een Full-Size, da's al heel andere koek. Je moet kijken wat het verschil is, soms kost het overslaan van 3 klasses maar 100,-, voor de periode, soms is het heel duur.

Kijk uit met upgraden aan de balie dat het bedrag wat ze noemen een dagprijs is. Je zou de eerste niet zijn die ja zegt tegen $29,- en aan het einde 21 * $29,- ziet staan als extra ;)

[...]

En daar ga je dus nat :+
Goeie tip, dat wordt even opletten dus! Voor mij is het de eerste vakantie met een gehuurde auto, dus ik ben nog niet bekend met de trucjes voor upgrades.

Tijdens de reis zal ik sowieso niet meer dan een sedan nodig hebben, behalve misschien voor de Apache trail. Ik lees hierover dat mensen een SUV aanbevelen, maar ik weet niet in hoeverre ik dat serieus moet nemen, gezien het feit dat er ook mensen zijn die menen een SUV in Nederland nodig te hebben vanwege de blaadjes op de weg :+ Iemand hier ervaringen mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lees je in ieder geval nog even goed in in de verzekering, eigen risico en die trucjes aan de balie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:20:
Kijk uit met upgraden aan de balie dat het bedrag wat ze noemen een dagprijs is. Je zou de eerste niet zijn die ja zegt tegen $29,- en aan het einde 21 * $29,- ziet staan als extra
En dan de belasting er nog overheen. Net uit het vliegtuig denk je daar nog niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
PSV-EHV schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:42:
Begint ineens te kriebelen om mijn huurauto te upgraden als ik dit zo lees. Ik ga 4000km rijden in Zuid-west Amerika in september/oktober. Ik ben niet voor de Chevrolet Spark A-klasse gegaan bij Hertz, maar voor klasse C (mid-size sedan). Als ik al die dikke Mustangs en SUV's zie begin ik toch te twijfelen. Is een midsize sedan ook voldoende vinden jullie of is een upgrade echt verstandig? We zijn maar met 2 personen, dus ruimte genoeg in een sedan, het zal meer een kwestie van comfort zijn.
Ik heb bijna altijd klasse C in de VS, wel vraag ik om vierdeurs. Dan krijg je bijvoorbeeld een Toyota Corolla of Nissan Versa. Is prima te doen met twee personen en ruimte genoeg in de kofferbak voor twee grote koffers. Als de auto wat recenter is zijn stoelen en stuur vaak ook uitgebreid te verstellen, waardoor je prima kunt zitten voor lange ritten.

Maar ik heb ook wel eens gehad dat de C-klasse op was en werd geupgrade. Dat is wel lekker, maar als je dat van te voren wilt reserveren vind ik het meestal te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
HuHu schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Ik heb bijna altijd klasse C in de VS, wel vraag ik om vierdeurs. Dan krijg je bijvoorbeeld een Toyota Corolla of Nissan Versa. Is prima te doen met twee personen en ruimte genoeg in de kofferbak voor twee grote koffers. Als de auto wat recenter is zijn stoelen en stuur vaak ook uitgebreid te verstellen, waardoor je prima kunt zitten voor lange ritten.

Maar ik heb ook wel eens gehad dat de C-klasse op was en werd geupgrade. Dat is wel lekker, maar als je dat van te voren wilt reserveren vind ik het meestal te duur.
Dat had ik m'n eerste trip ook, C klasse hadden ze niet meer en kon ik voor $0.50 per dag upgraden naar een v8 Mustang :+ Sindsdien voor privé tripjes toch altijd maar weer een Mustang gepakt. Met rokende banden door de hairpins in de bergen is gewoon te leuk :P

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Neem altijd mid size suv. Met z’n tweeën mooi ruimte voor zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:29

Grouchy

meep meep

Lees dat je bij Hertz huurt. C klasse in de USA:
Chevrolet Cruze
Kia Soul
Kia Forte
Hyundai Elantra
Mazda3
Honda Civic
Nissan Sentra
Toyota Corolla
Subaru Impreza

Als je bij Hertz huurt heb je met een midsize/intermediate op de grote luchthavens 'ultimate choice'. Hoop voor je dat je op een 'UC' locatie gehuurd hebt. Kan je kiezen uit een hoop rentals en daar staan eigenlijk altijd ook andere (en hogere) klasses tussen; SUV's pickup trucks, minivans enzovoort.

Mocht je willen upgraden, ter plaatse staan er altijd wel wat auto's uit de adreline, prestige of dream collectie klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 15-07-2019 07:58 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
Grouchy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:49:
Lees dat je bij Hertz huurt. C klasse in de USA:
Chevrolet Cruze
Kia Soul
Kia Forte
Hyundai Elantra
Mazda3
Honda Civic
Nissan Sentra
Toyota Corolla
Subaru Impreza

Als je bij Hertz huurt heb je met een midsize/intermediate op de grote luchthavens 'ultimate choice'. Hoop voor je dat je op een 'UC' locatie gehuurd hebt. Kan je kiezen uit een hoop rentals en daar staan eigenlijk altijd ook andere (en hogere) klasses tussen; SUV's pickup trucks, minivans enzovoort.

Mocht je willen upgraden, ter plaatse staan er altijd wel wat auto's uit de adreline, prestige of dream collectie klaar.
Het klinkt alsof je veel ervaring hebt met Hertz, helaas heb ik dat niet en kan ik je niet helemaal volgen. Ik heb via Jan doets de autohuur geregeld, zij huren bij Hertz. Ik moet de auto meteen ophalen na landing op LAX, ik heb geen idee of dit een 'Ultimate Choice' locatie is.

Heb je ervaring met klasse C huurauto's en vond je dit voldoende voor een lange reis? of denk je dat een upgrade nodig is? Ikzelf wilde liever niet in een kleine mini auto rondrijden, maar ik zag ook weer niet de meerwaarde van een luxe bak voor honderden euro's extra, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Het klinkt alsof je veel ervaring hebt met Hertz, helaas heb ik dat niet en kan ik je niet helemaal volgen. Ik heb via Jan doets de autohuur geregeld, zij huren bij Hertz. Ik moet de auto meteen ophalen na landing op LAX, ik heb geen idee of dit een 'Ultimate Choice' locatie is.

Heb je ervaring met klasse C huurauto's en vond je dit voldoende voor een lange reis? of denk je dat een upgrade nodig is? Ikzelf wilde liever niet in een kleine mini auto rondrijden, maar ik zag ook weer niet de meerwaarde van een luxe bak voor honderden euro's extra, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Geen ervaring met Jan Doets, boek altijd rechtstreeks bij Hertz.
Ja, LAX is Ultimate Choice en volgens mij één van de grootste locaties, Terminal uit en wachten op een Hertz shuttle (sinds Mei 2019 alleen lower level). Je hebt dus geen email van Hertz gehad;

Your reservation confirmation number is:
Hxxxxxxxxxxx

Thanks for Travelling at the Speed of Hertz, Grouchy

Dont forget to bring the same credit card used when making your reservation.

Service Type: Gold Canopy

Thank you for renting from Hertz Los Angeles International Airport, a Hertz Ultimate Choice® location.

Hertz Ultimate Choice® provides the freedom to choose the vehicle that’s right for you from our best fleet ever. Make the Ultimate Choice when you book any Standard, Intermediate or Full Size vehicle, at over 50 airports nationwide.
Upon arrival at Hertz:

Go directly to the Zone identified in your Carfirmation email or on the Gold Directory Board.
Choose from any vehicle in that Zone and go!

(anders even informeren bij Jan Doets en eventueel je inschrijven bij Hertz en vervolgens je goldmember nummer toevoegen aan je reservering om in aanmerking te komen voor UC).

Ervaring met C klassen auto's in de USA...Eeeuuh Ja, ik maak midsize/intermediate reserveringen en ik zie ze staan en over het alemeen niks mis mee met ze maar ben ook President's Circle member. Bijvoorbeeld een aantal weken geleden in AUS/Austin een Jaguar uitgekozen en afgelopen week begonnen ze in PDX/Portland Mustangs, Camaro's convertibles en Infiniti's te transferen uit de Ultimate zone naar de de PC area. Rij momenteel dus in een Infiniti.

Op LAX heb ik convertibles, mid size SUV's,full sizes gezien in de Gold zone. Mustang en verdwaalde dream cars in de Five Star zone. Op een ander moment is een zone dan weer 2/3 leeg.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PSV-EHV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Ik heb via Jan doets de autohuur geregeld, zij huren bij Hertz.
les 1:

boek nooit via een broker, 9 van de 10 keer ben je voordeliger uit als je direct bij de verhuurmaatschappij zelf boekt icm een CDP code.
Er zijn allerlei CDP codes die je kan/mag gebruiken voor kortingen op je huur. Bijv via KLM Flying Blue, AMEX etc etc. Deze kortingscodes zijn te gebruiken bij oa. Hertz.

Ik vind het spel rondom autohuur in de VS altijd een erg leuk ''spel''. Ik verander soms wel een keer of 6 a 8 mijn boekingen om steeds scherper in prijs te kunnen huren uiteindelijk.

Heb al aardig wat (Midsize/FullSize) SUV's gehuurd in de VS afgelopen jaren, met name de laatste 2 jaar komt Hertz (dus direct via hen) elke keer het goedkoopste uit de bus.
Heel lang lang geleden boekte ik vrijwel altijd bij Alamo, maar die zijn op 1 of andere manier nu telkens veel duurder dan een Hertz.

bonus tip: als je direct via Hertz gaat boeken, probeer dan ook eens de .be , co.uk, .fr en .de sites te checken. Kan soms ook weer in specifieke gevallen wat geld besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:40:
[...]

bonus tip: als je direct via Hertz gaat boeken, probeer dan ook eens de .be , co.uk, .fr en .de sites te checken. Kan soms ook weer in specifieke gevallen wat geld besparen
Bij mij was hertz.com.au het goedkoopste :) De PC code 139882 & 139882 gevonden geven je 15% korting op een autohuur in Amerika.
https://www.hertz.com.au/...-deals/AUNZ-15off-USdeals
https://www.hertz.com.au/...als/AUNZ-US-15off-Premium

[ Voor 25% gewijzigd door FabiandJ op 19-07-2019 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
FabiandJ schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:14:
[...]

Bij mij was hertz.com.au het goedkoopste :) De PC code 139882 & 139882 gevonden geven je 15% korting op een autohuur in Amerika.
https://www.hertz.com.au/...-deals/AUNZ-15off-USdeals
https://www.hertz.com.au/...als/AUNZ-US-15off-Premium
met jouw PC code is mijn aankomende autohuur in de VS ruim 40% duurder dan de CDP code die ik voor mijn autohuur bij Hertz gebruik ;)
Dus zo bijzonder is jouw code helaas niet (althans niet voor mijn huur).

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 19-07-2019 20:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:14:
[...]

met jouw PC code is mijn aankomende autohuur in de VS ruim 40% duurder dan de CDP code die ik voor mijn autohuur bij Hertz gebruik ;)
Welke code gebruik jij dan ;) ?
Er is zoveel mogelijk aan codes, deze is ook het proberen waard: CDP 633306 en PC code 204866

Ook een optie is dit:
- Maak een Emerald club account aan op http://www.nationalcar.com (als je deze nog niet hebt).
- Upgrade jezelf naar Executive (Elite) status indien mogelijk, middels deze link: https://legacy.nationalca...AX19EE.html?locale=en_US#
- Installeer de National Car Rental app.
- Log in met je account op de App.
- Start een boeking voor jou gewenste periode.
- Verwijder de voorgestelde contract ID.
- Vul een contract id en coupon code in, zie lijst hierboven.
- Of voorbeeld: 8572158 (Visa CA) + coupon ND3177ZDE (PROGRESSIVE PERKSHARE: 20 dollar korting bij minimaal 4 dagen huur in USA of Canada).
- Of voorbeeld: 8572158 (Visa CA) + coupon NU3767ZDW (FREE CLASS UPGRADE: nu kan je compact klasse boeken en toch aisle gebruiken).
- Het loont om te experimenteren met of zonder verschillende contract ID's en coupon codes. Maar enkel met hier vermelde contract ID's.
- National biedt als eerste keus een full-size auto aan (mid-size is dezelfde prijs), met keuze uit de Emerald Aisle.
- Kies in het volgende scherm wel of geen opties.
- Als je op het laatste scherm zit (Review & Reserve) ga je terug en haal je het Contract ID weg.
- Doorloop weer de stappen (tot Review & Reserve)!
- Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het standaard Emerald Club Members contract toegepast.
- Bevestig!
- Please proceed to the Executive (Elite) area (Full-size or larger). Bypass the rental counter -> Choose ANY car in the Aisle -> The keys are in the car - just go!
- Klaar :)

Bovenstaande uitleg komt bij https://forum.allesamerika.com/ vandaan.

Als je bij National Executive (Elite) status hebt, kan je bij Hertz een status match aanvragen dan krijg je een upgrade naar President's Circle. Door een mail te sturen naar hertzstatusmatch@hertz.com met een screenshot van je profiel bij National en je volledige naan, mail, adres gegevens van Hertz mee te sturen.

[ Voor 70% gewijzigd door FabiandJ op 19-07-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

Dus het verschil in prijs is ca. 50%?

Wat een oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:46
(jarig!)
Hoi, ik ben opzoek naar wat advies over twee zaken:

1. Ik ga voor een aantal dagen een auto huren. Ik heb hierbij ook een 'Collision Damage Coverage' verzekering afgesloten. Is het nog van belang om overige verzekeringen af te sluiten?

2. Ik vraag me af wat voordelig is qua geld betalen/opnemen. Ik ga op reis met twee andere mensen (voor het grootste deel), waaronder een Amerikaan. In principe kan hij alles betalen waarna ik geld naar hem overmaak (Paypal). Is dit een voordelige methode, of doe ik er beter aan om zelf geld op te nemen. Zo ja, is het dan verstandig om hier in Nederland al USD te halen of kan ik dit beter ter plekke doen via debit/credit card. Ik snap dat de wisselkoers hier natuurlijk van invloed op is, maar daar kan ik niet op plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:52
1. Ja het blijft een verzekering @Robertobananas, maar net hoeveel dekking je wilt en het waard vind. Ik heb via autoeurope.nl geboekt, daar heb je 2 opties waarvan ik de duurdere heb gekozen. Daar zou alles in moeten zitten.

2. Wat ik begreep is dat je het goedkoopste uit bent door ergens "bij te pinnen" met je creditcard. Dus gewoon in een Walmart binnenstappen, daar wat kopen en vragen of je er x USD erbij kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
royduin schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:09:
2. Wat ik begreep is dat je het goedkoopste uit bent door ergens "bij te pinnen" met je creditcard. Dus gewoon in een Walmart binnenstappen, daar wat kopen en vragen of je er x USD erbij kan opnemen.
Dit. En dit is heel gebruikelijk - zo gebruikelijk dat het vaak een vraag is tijdens het betaalproces op de pinterminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:46
(jarig!)
Hmmbob schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:12:
[...]

Dit. En dit is heel gebruikelijk - zo gebruikelijk dat het vaak een vraag is tijdens het betaalproces op de pinterminal.
Staan ze dan niet raar te kijken als je een brood van 3 USD koopt waarbij je 600 dollar bij wil opnemen? Is er een reden waarom dit een betere optie is dan gewoon geld opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
cashback is heel normaal; kan alleen met je pinpas en niet met je creditcard.

Bij de walmart kan je dacht ik max 100USD krijgen via CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

Barrycade

Through the...

Ik zou inderdaad niet met je Credit Card doen, maar met je pinpas, pinpas heeft meestal de meest gunstige tarieven (wel even vooraf aanzetten dat je buiten Europa kan pinnen).

Ik weet de limiet niet, maar het is net zoals hier in NL, hier kan je ook bijpinnen tot een bepaald bedrag ookal koop je wat kleins.

Maar het ligt wellicht aan waar je op vakantie gaat, maar in Oregon / Washington kan je bijna overal met CC betalen. Dus heeft het niet zo veel zin om met pakken dollars op zak te lopen IMHO. Alleen een paar dollars is handig voor wat kleine winkeltjes / en fooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bendeh
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04:59
[...]

Ik heb nu voor de derde keer via drive-usa.de geboekt. Ik weet niet waarom maar die komt altijd erg goedkoop uit. In dit geval was die Hertz in de basis goedkoper, maar heb ik een additional driver en tank benzine waardoor hij nog goedkoper is dan de Hertz code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bendeh schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:43:
[...]

Ik heb nu voor de derde keer via drive-usa.de geboekt. Ik weet niet waarom maar die komt altijd erg goedkoop uit. In dit geval was die Hertz in de basis goedkoper, maar heb ik een additional driver en tank benzine waardoor hij nog goedkoper is dan de Hertz code.
probeer evt 1 van de volgende Hertz CDP codes;

504224
522000
1261109

sowieso kun je met elke boeking de volgende Promotional Code gebruiken:

204866

Voor mijn aankomende trip (Utah/Colorado/Nevada) heb ik vanaf de start autohuur (FullSize SUV) tot nu toe al zo'n €60 bespaard door zo nu en dan eens nieuwe prijsopgave bij Hertz te maken en dan telkens de laatste weer annuleren.

Er is in de VS niks zo veranderlijk als autohuur. Daar zie je soms echt bizar hoge verschillen in autohuur die soms kunnen oplopen tot een paar honderd euro.
Wat ik al eerder aangaf, afgelopen 6 a 8 jaar was Alamo qua autohuur vrijwel altijd t meest voordelig voor mij, nu laatste tijd Hertz beduidend goedkoper.
Voorbeeld: FullSize SUV bij Alamo voor mijn periode zo'n €785, bij Hertz €490.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 23-07-2019 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Geert1976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:55:
Voor mijn aankomende trip (Utah/Colorado/Nevada) heb ik vanaf de start autohuur (FullSize SUV) tot nu toe al zo'n €60 bespaard door zo nu en dan eens nieuwe prijsopgave bij Hertz te maken en dan telkens de laatste weer annuleren.
Dit werkt ook zo voor hotels. Mijn vrouw was hier vrij bedreven in; dit heeft ons bij de rondreizen zeker 750 per reis gescheeld - zelfs nog onderweg. Als je een nieuw, goedkoper tarief ziet kun je ook gerust naar het hotel bellen en zeggen "ey, er staat nu een goedkoper tarief. Kunnen jullie me omzetten, of moet ik eerst een nieuwe boeking maken en dan de oude annuleren?". Zorg er dus wel voor dat je tarieven kiest die te annuleren zijn :+ Onthoud: de dame aan de receptie interesseert het precies 0,0% voor welke room rate je zit.... Bij jou scheelt het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 17:21

TommyGun

Stik er maar in!

Allen,

Ik heb mijn schema al vaker gepost maar we willen 'm final gaan maken zodat we eind augustus kunnen gaan boeken. Ik heb het idee dat er nog wel wat te verbeteren is. Daarbij wil ik natuurlijk wel realistisch blijven (niet te veel plannen) maar wel de tijd zo optimaal mogelijk benutten.

Specifiek;
  1. Is een uitstapje naar Palm Springs (Aerial Tramway?) aan te raden? (Zaterdag 8 augustus?)
  2. Is het de moeite om via Grand Staircase Escalante te rijden? (Woensdag 12 augustus)
  3. Is de Skywalk aan te raden als uitstapje (Zaterdag 15 augustus?)
  4. We gaan nu 3 dagen naar Yosemite en verblijven in Sequoia en Yosemite West. Is het een idee om daar nog Oakhurst in te passen of om hier op een andere manier wat meer variatie in te krijgen?
  5. Min of meer dezelfde vraag als hierboven maar dan voor Ridgecrest als optie
  6. Zijn er nog andere obvious zaken die ik over het hoofd zie?
Lang rijden zijn we gewend (binnen + buiten EU) en dat vormde de vorige keer (in Florida weliswaar) geen probleem. Echter willen we niet elke dag moeten naar de bezienswaardigheden en door naar de volgende bestemming dus wederom, ik wil het wel realistisch (menselijk) en vakantie-isch houden. Hiken gaan we niet doen, het zal vooral rijden zijn, her en der een stukje lopen (de toerist spots aandoen) en door de steden banjeren.

Alle feedback is welkom :) En excuses voor het wederom posten / vragen.

Dagen
Steden
Uitjes
Zaterdag 1 augustus
San Francisco
(Aankomst)
Zondag 2 augustus
San Francisco
Alcatraz, Golden Gate Bridge
Maandag 3 augustus
San Francisco -] Monterey
(via 17 Mile Drive)
Monterey Bay Whale Watch
Dinsdag 4 augustus
Monterey -> Los Angeles
(via Highway 1)
Santa Monica
Woensdag 5 augustus
Los Angeles
Beverly Hills, Hollywood, City Sightseeing
Donderdag 6 augustus
Los Angeles
Universal Studios
Vrijdag 7 augustus
Los Angeles -> San Diego
San Diego Zoo
Zaterdag 8 augustus
San Diego -> Kingman
(via Joshua Tree National Park)

Zondag 9 augustus
Kingman -> Grand Canyon
(via Route 66)
South Rim
Maandag 10 augustus
Grand Canyon -> Page
Grand Canyon National Park, Horseback Riding
Dinsdag 11 augustus
Page
Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
Woensdag 12 augustus
Page -> Bryce Canyon
Bryce Canyon National Park
Donderdag 13 augustus
Bryce Canyon -> Springdale
Zion National Park
Vrijdag 14 augustus
Springdale -> Las Vegas
(via Valley of Fire)
Fremont Street
Zaterdag 15 augustus
Las Vegas
The Strip
Zondag 16 augustus
Las Vegas -> Bakersfield
(via Death Valley)
Death Valley National Park, Father Crowley Overlook
Maandag 17 augustus
Bakersfield -> Sequoia
Sequoia National Park, General Sherman tree
Dinsdag 18 augustus
Sequoia -> Yosemite West
Yosemite National Park
Woensdag 19 augustus
Yosemite West
Yosemite National Park
Donderdag 20 augustus
Yosemite West -> San Francisco
Yosemite National Park
Vrijdag 21 augustus
San Francisco
(Terugreis)

:>

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
TommyGun schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:14:
Allen,

Ik heb mijn schema al vaker gepost maar we willen 'm final gaan maken zodat we eind augustus kunnen gaan boeken. Ik heb het idee dat er nog wel wat te verbeteren is. Daarbij wil ik natuurlijk wel realistisch blijven (niet te veel plannen) maar wel de tijd zo optimaal mogelijk benutten.

Specifiek;
  1. Is een uitstapje naar Palm Springs (Aerial Tramway?) aan te raden? (Zaterdag 8 augustus?)
  2. Is het de moeite om via Grand Staircase Escalante te rijden? (Woensdag 12 augustus)
  4. We gaan nu 3 dagen naar Yosemite en verblijven in Sequoia en Yosemite West. Is het een idee om daar nog Oakhurst in te passen of om hier op een andere manier wat meer variatie in te krijgen?
1. Ja, wat ons betreft zeker wel.
2. Geen idee, zijn wij nooit geweest.
3. Alleen als je dat echt heel gaaf vindt en er dus het geld voor over hebt.
4. Oakhurst is echt een gehucht, stel je er niets van voor.
5. Idem,maar net wat groter. Weinig bijzonders te zien, misschien nog wat scheuren van de recente aardbevingen daar.
6. Ga tussen sequoia en Yosemite ook nog even kings canyon in, prachtig. En je route vanuit Vegas door Death Valley wil je zo inrichten dat je via Shoshone / Ashford Junction het park inrijdt, via Badwater en dan bij Father Crowley er weer uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 23-07-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:31:
[...]

1. Ja, wat ons betreft zeker wel.
2. Geen idee, zijn wij nooit geweest.
3. Alleen als je dat echt heel gaaf vindt en er dus het geld voor over hebt.
4. Oakhurst is echt een gehucht, stel je er niets van voor.
5. Idem,maar net wat groter. Weinig bijzonders te zien, misschien nog wat scheuren van de recente aardbevingen daar.
6. Ga tussen sequoia en Yosemite ook nog even kings canyon in, prachtig. En je route vanuit Vegas door Death Valley wil je zo inrichten dat je via Shoshone / Ashford Junction het park inrijdt, via Badwater en dan bij Father Crowley er weer uit.
1. OK, twijfel alleen nog qua dag (8 augustus is al vrij lang qua rijden, misschien combineren met 5 augustus).
2. Simpelweg iets wat je ergens online ziet/leest en dan opneemt als optie :) Zou moeten kijken hoeveel extra tijd het kost, maar op zich stelt dat stukje rijden (die dag) weinig voor; https://goo.gl/maps/iRkv8y5C97o1NRFh7
3. We willen sowieso een helicopter toer gaan doen vanuit LV, dus de vraag is of we daar (Skywalk) ook nog geld voor willen uitgeven
4. Helder :) Skip dus
5. Idem :)
6. Kijk, goede info! Even puzzelen hoe we dat gaan vinden maar daar kan ik wat mee.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Misschien Sedona ipv Kingman @TommyGun? Langer rijden maar dan heb je nog wat te zien. Bij Kingman heb je nog een oud stukje route 66, maar dat schijnt er bij Flagstaff ook te zijn verder echt een op doorreis stadje. Wij gaan in september: https://drive.google.com/...hFUTwatp-CwjJ&usp=sharing, overnachtingen staan en zijn geboekt. Route kan nog wat wisselen.

[ Voor 27% gewijzigd door royduin op 23-07-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

royduin schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:46:
Misschien Sedona ipv Kingman @TommyGun? Langer rijden maar dan heb je nog wat te zien. Bij Kingman heb je nog een oud stukje route 66, maar dat schijnt er bij Flagstaff ook te zijn verder echt een op doorreis stadje.
Sedona is niet echt op de route vanuit San Diego, met als 'eindbestemming' Grand Canyon, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee, dat is nog wel een flink stuk verder. Wel mooi, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mja ik denk dat dat iets te veel van het goede wordt, komende vanuit SD en via Joshua Tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Wat is eigenlijk een handig creditcard limiet voor 3 weken west kust? Huur auto is al betaald, alle overnachtingen bij elkaar 2500 waarvan al 1000 geïncasseerd is, de rest zal op locatie zijn:

1500 hotels
1000 eten drinken + benzine
300 borg auto
1000 borg hotels?
Limiet op 5000 laten zetten? Deze staat nu op 2500 namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door royduin op 23-07-2019 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Heb je een Visa van de ANWB bijvoorbeeld (zoals ik heb) kan je iedere keer via iDeal optoppen of zelfs meer geld er op zetten. Dus onbeperkt credit op deze manier.

Dan zou 2500 moeten lukken.

Maar reken op 100 per dag aan kosten dan kom je dus niet uit als je 2500 credit hebt en niet tussentijds kan aanvullen.

Maar in Walmart en andere supermarkten accepteren ze je Pinpas zoals meerdere keren al aangegeven. Dat haalt de druk er iets af. Maar die pinpas accepteren ze niet vaak bij andere winkels.

Wij zouden het niet redden met 1 CC die niet aangevuld kan worden. Dus ik heb ook voor de zekerheid een MasterCard mee. In sommige zeldzame gevallen wordt een EU MC of Visa niet geaccepteerd.

Keer gehad toen ik 150 liter benzine in mijn camper had gestort en ze eerst mijn Visa niet accepteerden :X

Maar gelukkig had ik ook mijn MC die ze wel accepteerden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
2500 voor 3 weken is te laag voor mijn comfort. Beter een hogere limiet (of nu al storten, dat werkt zo ook bij mijn Rabo creditcard) of nog beter, een tweede card. Ik ben nooit met maar 1 card op stap gegaan in de VS - als deze geblokkeerd raakt heb je niets...

Je kan vrij eenvoudig een American Express kaart aanvragen en is deze het eerste jaar gratis als je een referral link gebruikt (DM me voor meer info). American Express wordt zo mogelijk nog beter geaccepteerd dan Visa/Mastercard en mooier: je hebt geen limiet (maar moet wel altijd alles aan het einde van de maand afbetalen, je kan niet "rood staan" (en dus ook geen rente betalen)).

Na je vakantie gewoon opzeggen "per vervaldatum van het eerste (gratis) jaar" en je betaalt er nooit een cent 'abonnementskosten' voor, terwijl je wel een fijne 2e kaart had. _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Hmmbob op 23-07-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar buiten de US totaal niet bruikbaar buiten hotels/vliegen en autohuur (heb een zakelijke Amex) geen 1 restaurant in Nederland accepteert dat ding.

Maar deze discussie is wellicht meer op zijn plaats in het creditcard topic

[ Voor 20% gewijzigd door Barrycade op 23-07-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik noem hem toch ook specifiek voor deze vakantie?

Als je perse wil kan je er ook in Nederland mee tanken of naar de Jumbo, of de gemiddelde webwinkel. Maar dat is inderdaad niet voor hier en al helemaal niet de bedoeling: de bedoeling was wijzen op een mogelijkheid voor een in de VS breed geaccepteerde creditcard die je niets extra's hoeft te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Thanks voor de antwoorden, gewoon laten verhogen naar 5 dan komt het vast goed en zorgen dat wat we kopen ook cash beschikbaar is. Lukt het een keer bij een hotel niet dan valt daar vast wat anders te regelen.
Hmmbob schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:57:
Beter een hogere limiet (of nu al storten, dat werkt zo ook bij mijn Rabo creditcard)
Storten? Gewoon geld naar je creditcard overmaken? Nooit gedaan eigenlijk, heb ook een Rabo Mastercard maar bij het overboeken kan ik uit het adressenboek niet me creditcard kiezen?

[ Voor 47% gewijzigd door royduin op 23-07-2019 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorpedoX_88
@matthijst @Hmmbob @PWM Ik had jullie nog niet bedankt voor de waardevolle tips wat betreft de route Oost-Canada/VS, dus bij deze! We hebben de route aangepast naar Toronto-Ottawa-Montreal-Boston-New York-Washington-Toronto via de Niagara Falls.

De auto huren we dus vanaf Toronto, gelden voor huren in Canada dezelfde tips als die hier allemaal voorbij zijn gekomen voor het huren in de VS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 21:09
TorpedoX_88 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:19:
@matthijst @Hmmbob @PWM Ik had jullie nog niet bedankt voor de waardevolle tips wat betreft de route Oost-Canada/VS, dus bij deze! We hebben de route aangepast naar Toronto-Ottawa-Montreal-Boston-New York-Washington-Toronto via de Niagara Falls.

De auto huren we dus vanaf Toronto, gelden voor huren in Canada dezelfde tips als die hier allemaal voorbij zijn gekomen voor het huren in de VS?
Ik weet niet precies welke tips je bedoelt, maar onze ervaring is het zelfde als met huren in de US. Hebben eens een auto in Montreal gehuurd en in Toronto ingeleverd waarbij we ook door de US hebben gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
En blijf vooral ook steeds checken voor betere deals - zorg wel dat je een annuleerbaar tarief boekt (tip geldt voor zowel auto als hotels). Denk ook even na over de limiet op je creditcard (zie paar posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Da's inderdaad wel een goede. Zo had ik 6 maanden geleden al bij SIXT een auto gehuurd voor 800 voor 2 weken (BMW X1 op dure locatie). Dit was een prima deal. Toch nog regelmatig gekeken. 3 dagen voor vertrek was daar opeens een Audi A6 bij Hertz voor 550.

Tldr: boek op tijd een annuleerbare auto. Prijzen kunnen namelijk ook flink omhoog. Hebben is hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:28
Vraagje: wat is een leuke wijk van NYC om te verblijven?

Edit: we zijn vijf dagen in NYC en gaan daarna door met de auto in de omgeving van NYC.

[ Voor 44% gewijzigd door KaiseRRuby op 29-07-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:

Edit: we zijn vijf dagen in NYC en gaan daarna door met de auto in de omgeving van NYC.
Alle wijken hebben hun eigen karakter en zijn leuk om in te verblijven. De vraag is meer: wat is je budget en waar kun je dan verblijven? Zoek vooral een locatie dicht bij de metro, zodat je vlot overal heen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ga in oktober naar Chicago voor een weekje. Vrouw loopt daar de marathon (zelf voor de 5k ingeschreven voor de lol).

Nu vroeg ik me af wat je moet hebben gedaan/gezien in Chicago? Wat zijn de hot spots.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Fietsen langs het water. Toertje op een boot/watertaxi door de kanalen.
Honkbalwedstrijd. Of basketball als je niet in slaap wilt vallen.
Een van de torens op voor uitzicht.
Museum?
The Bean/cloud gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

worldfastest schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:51:
Ga in oktober naar Chicago voor een weekje. Vrouw loopt daar de marathon (zelf voor de 5k ingeschreven voor de lol).

Nu vroeg ik me af wat je moet hebben gedaan/gezien in Chicago? Wat zijn de hot spots.
Wat hot spots: Navy pier, the bean (cloud gate), Grant Park/Millennium Park, Sears Tower en/of Hancock Tower.
Verder kan je als het je ding is een sportwedstrijd bezoeken (Wrigley Field, Soldier Field, U.S. Cellular Field, United Center), watertaxi pakken en/of boot tour.
Shoppen op de Magnificent Mile (maar Chicago heeft nogal hoge tax, goedkoper om buiten Chicago te gaan shoppen)
's avonds een musical?
Musea: Shedd Aquarium, Museum of Science and Industries, Field Museum, Chicago Art Institute
Er is ook een (gratis) dierentuin, ben de naam effe vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 29-07-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:48:
Da's inderdaad wel een goede. Zo had ik 6 maanden geleden al bij SIXT een auto gehuurd voor 800 voor 2 weken (BMW X1 op dure locatie). Dit was een prima deal. Toch nog regelmatig gekeken. 3 dagen voor vertrek was daar opeens een Audi A6 bij Hertz voor 550.

Tldr: boek op tijd een annuleerbare auto. Prijzen kunnen namelijk ook flink omhoog. Hebben is hebben
Soms kan je via een vergelijkingssite ook nog op een laag tarief uitkomen, via Kayak een fullsize 7 persoons mpv bij Hertz voor 198USD en via de Nederlandse Hertz site op dezelfde locatie en voor dezelfde periode 953 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
KaiseRRuby schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:

Zou ik niet zo weten. Ik heb zelf de laatste keer in Hell's Kitchen geslapen, was een prima wijk met veel restaurantjes. Ik zou zelf meer waarde hechten aan de ligging tov de metro, daar heb je het meest profijt van. Skyline Hotel was overigens een aanrader, we kregen bij onze 2 persoons kamer maarliefst 2 tweepersoons bedden, wat vrij bijzonder is in New York. Ook had het hotel een overdekt rooftop zwembad, na een lange dag wandelen was dat ook wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De kans dat er in oktober nog honkbal wordt gespeeld in Chicago is niet heel groot. En als er gespeeld wordt dan zijn de Cubs met playoff wedstrijden bezig dan zijn kaartjes duur en moeilijk te krijgen.

/Edit
Chicago downtown/centrum/the loop is allemaal goed te belopen als het een beetje weer is. Sears Tower is ook wel gaaf (als het goed weer is voor een goed uitzicht), ik heb het op mijn laatste dag in Chicago gedaan wat wel leuk was want ik herkende heel veel punten.

Verder vond ik het allemaal vrij duur met name eten en vooral drinken (als in biertje in een kroeg etc). Gevoelsmatig hetzelfde niveau als New York en Chicago maar heb niet mijn best gedaan om echt op de prijs te letten.

[ Voor 42% gewijzigd door PolarBear op 29-07-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 20:15
TommyGun schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:14:
2: Hoe zie je dat dan precies? Grand Staircase Escalante National Monument is een heel uitgestrekt gebied met vrijwel enkel dirt roads erdoorheen. Het heeft niet 1 plek met een paar viewpoints waarmee je het wel gezien hebt.

Voor je route tussen Page & Bryce heb je een drietal opties, maar heb je geen wagen met high clearance (een goeie SUV), of het regent, of het heeft zwaar geregend de dagen voordien, heb je er eigenlijk maar één:
- US89, highway, langste, maar snelste route. Deze loopt niet door GSENM.

In het andere geval kan je opteren voor:
- Cottonwood Canyon Road, vertrekt niet ver van Big Water. Heel mooi, maar high clearance is zeker een must. Wandelingen & sights kan je online zeker terugvinden.
- Skutumpah Road, deze vertrekt meer richting Kanab. Eerst de verharde Johnson Canyon Road en daarna rechtsaf de onverharde Skutumpah Road. Qua scenery minder mooi dan CCR en voor een eerste bezoek aan de streek zou ik ook zeker CCR aanraden, maar het kan een optie zijn als die laatste afgesloten is. Je kan hier bv naar het einde toe parkeren en door Willis Creek Slot Canyon wandelen, wel een aanrader.

Vraag altijd naar de toestand van de wegen bij het BLM kantoor in Big Water. Er is ook de Escalante Visitor Info app.

Bij de beide onverharde opties ben je in principe nog op tijd om in de late namiddag/avond nog een sunset mee te pikken bij de viewpoints in Bryce Canyon. Wandelen in de canyon zal er dan wss wel niet meer bij zijn.

Qua planning: aangezien je maar 1 nacht Springdale hebt en om je toch nog een stuk door het prachtige GSENM te laten rijden, zou ikzelf de CCR rijden indien mogelijk. 's avonds dan de viewpoints in Bryce afrijden. De dag nadien kan je dan onmiddellijk vertrekken naar Zion. Je bezoek aan Zion vraagt meer tijd, enkel en alleen al door het verplichte shuttlebus-systeem, en ook de aanrijroute langs de Zion-Mt. Carmel Highway is heel mooi en kan druk zijn, dus ik zou op 13/08 liever geen tijd meer aan Bryce spenderen.

Doe je wel de US89 Page->Bryce, dan kan je al veel vroeger in Bryce staan en dus ook wandelen, maar verwacht niet dat dit een saaie highway is waar het nergens de moeite is te stoppen.

(Ook als antwoord op vraag 6:) nabij Page kan je bv ook nog het volgende doen: Wahweap Overlook, Glen Canyon Dam Overlook, Glen Canyon Dam Tour, New Wave & Wrong New Wave, Stud Horse Point.
- Die Overlooks zijn gewoon dat, geen wandelingen.
- De Tour is vooraf te reserveren en op uur, dit is misschien een optie bij regenweer.
- New Wave & Wrong New Wave liggen naast elkaar. Zelf enkel ervaring met de eerste (iig die die dichtst bij de onverharde zijweg ligt (2 minuten van de highway). Reken hier een uurtje voor, tot zo lang je wil.
- Stud Horse Point is heel mooi vooral bij zonsondergang, maar is ietsje verder rijden van de highway, onverhard, op het einde zanderig en stijl, maar je zou van hier ook al te voet kunnen. Zou eens moeten kijken naar m'n foto timestamps om je een tijdsinschatting mee te geven. Ik gok op ook minimum 1u.

- In de omgeving van Mt Carmel Junction zijn er nog enkele slotcanyons en voor Bryce Canyon rij je ook nog langs Red Canyon.

- Voorbij Big Water heb je nog de Rimrocks, maar daar heb ik geen ervaring mee, evenmin met de meer afgelegen plaatsen zoals The Wave, Buckskin Gulch, Coyotte Buttes South, ... Voor deze zaken heb je toch geen tijd en permits kunnen nodig zijn, maar ik wil je enkel duidelijk maken dat er in deze streek heel veel te doen is.

4: verblijf je in Sequoia National Park zelf? Onderschat de rijtijden in dit park niet; het kronkelt er nogal :)
Echter willen we niet elke dag moeten naar de bezienswaardigheden en door naar de volgende bestemming (...) Hiken gaan we niet doen, het zal vooral rijden zijn, her en der een stukje lopen (de toerist spots aandoen)
Da's een beetje tegenstrijdig, vind ik ;)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Buzz_Fuzz Ontzettend bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga het nog eens goed doorlezen.

Ik ben via DM al flink in de weer geweest met @Hmmbob dus de planning is al aardig veranderd her en der, zowel qua steden als routes. Het is mij ook een stuk duidelijker geworden hoe alles in elkaar steekt aangezien ik zelf ook wel zag dat sommige plannen niet heel logisch waren.

Mocht het 'af' zijn zal ik de spullenboel nog een posten :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 30-07-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
HuHu schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Alle wijken hebben hun eigen karakter en zijn leuk om in te verblijven. De vraag is meer: wat is je budget en waar kun je dan verblijven? Zoek vooral een locatie dicht bij de metro, zodat je vlot overal heen kunt.
Check.

We hebben nu 5 nachten in Hoboken. Dan 1 nacht in een luxe hotel in Williamsburg, Brooklyn (rooftop bar + zwembad)(ik ben die dag namelijk jarig :)).

Rest van de tijd willen we auto huren en gewoon motels pakken wanneer we daar aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 14-10 11:04

JK

Len020 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:34:
cashback is heel normaal; kan alleen met je pinpas en niet met je creditcard.

Bij de walmart kan je dacht ik max 100USD krijgen via CB.
Ik kan al heel wat jaren niet meer cashbacken bij de Walmart. Het is idd $100 per keer, maar ik mag het dus al jaaaren niet meer. Is met een ING-pas. Weet niet hoe dat bij anderen is met een andere bank, maar daar hoor ik ook negatieve verhalen over.

Wat nog wel werkt is bijv. bij de Target, maar daar lag het een stuk lager op ik meen $40. Ook in supermarkten wil het nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
JK schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Ik kan al heel wat jaren niet meer cashbacken bij de Walmart. Het is idd $100 per keer, maar ik mag het dus al jaaaren niet meer. Is met een ING-pas. Weet niet hoe dat bij anderen is met een andere bank, maar daar hoor ik ook negatieve verhalen over.

Wat nog wel werkt is bijv. bij de Target, maar daar lag het een stuk lager op ik meen $40. Ook in supermarkten wil het nog wel eens werken.
vreemd; afgelopen vakantie nog meerdere keren succesvol gedaan bij de walmart. Dit met een Rabo rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 14-10 11:04

JK

Len020 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:24:
[...]

vreemd; afgelopen vakantie nog meerdere keren succesvol gedaan bij de walmart. Dit met een Rabo rekening.
Pinnen lukt wel bij WM, cashback niet. Maar de laatste keer was dan ook alweer een maand of 8 geleden. Zal het over een paar weken nog eens doen. Ga meestal 2x per jaar.
Benieuwd hoe anderen het tegenwoordig ervaren met ING binnen de laatste 8 maanden. Rabo werkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Misschien wishful thinking mijnerzijds, maar bestaat er zoiets als een super last minute ticket? Dus dat je bijvoorbeeld vandaag een ticket koopt en (over)morgen vertrekt.

Ik weet dat je soms super last minute aanbiedingen ziet voor steden binnen Europa, vaak tegen aantrekkelijke prijzen. Voor de VS heb ik dit vooralsnog niet kunnen vinden (div. ticketsites bekeken en sites van airlines).

Bestaat het? En zo ja waar zou ik die kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 12:00
Misschien niet helemaal typisch voor dit topic maar ik vind dat het toch telt:

Wij verhuizen over 2 maanden naar California en willen uiteraard veel mooie dingen zien met weekendjes weg. Wat raden jullie aan wat goed te rijden is met misschien een tentje of campertje?
We zijn al is een weekendje in Yosemite geweest en dat willen we graag zo snel mogelijk weer zien.

Voordeel is natuurlijk dat we het wat rustiger aan kunnen doen en eigenlijk elke maand/2 maanden een weekendje weg willen doen.. Dichtbij huis beginnen en zo steeds verder weg. We gaan wonen rond San Luis Obispo (https://goo.gl/maps/vZ9MMdLhh68HCv9x6)

@Gitarist mijn beste succes met goed kopere tickets is opletten op de KLM wereld weken. Zo zijn wij in Februari voor 450,- p.p heen en weer naar SF gevlogen wat ik erg goedkoop vond. Je hebt helaas net de Noord-Amerika weken gemist geloof ik maar in september dacht ik is er weer wat!

[ Voor 15% gewijzigd door ex87 op 31-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ex87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:51:

Wij verhuizen over 2 maanden naar California en willen uiteraard veel mooie dingen zien met weekendjes weg. Wat raden jullie aan wat goed te rijden is met misschien een tentje of campertje?
We zijn al is een weekendje in Yosemite geweest en dat willen we graag zo snel mogelijk weer zien.

Voordeel is natuurlijk dat we het wat rustiger aan kunnen doen en eigenlijk elke maand/2 maanden een weekendje weg willen doen.. Dichtbij huis beginnen en zo steeds verder weg. We gaan wonen rond San Luis Obispo (https://goo.gl/maps/vZ9MMdLhh68HCv9x6)

@Gitarist mijn beste succes met goed kopere tickets is opletten op de KLM wereld weken. Zo zijn wij in Februari voor 450,- p.p heen en weer naar SF gevlogen wat ik erg goedkoop vond. Je hebt helaas net de Noord-Amerika weken gemist geloof ik maar in september dacht ik is er weer wat!
Oh, wat een toffe plek om te wonen. Hoe lang blijf je er wonen of onbepaalde tijd?

Ik vond Morro Bay zo'n leuk stadje. Goddess Goods is een leuk lunch en breakfast tentje, leuke meiden met lekkere spullen. Ik stond zelf nog een tijdje op hun website toen ik een pet bij hun had gekocht. 8)

Big Sur lijkt me verder nogal logisch voor jou gezien de locatie. Monterey natuurlijk leuk voor die zee otters etc. Santa Barbara erg leuk stadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

[...]

Ja, buiten het seizoen zijn er nog wel eens leuke prijzen te vinden, maar helaas zijn wij aan het hoogseizoen gebonden want mw. Gitarist werkt in het onderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Gitarist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:23:
Misschien wishful thinking mijnerzijds, maar bestaat er zoiets als een super last minute ticket? Dus dat je bijvoorbeeld vandaag een ticket koopt en (over)morgen vertrekt.

Ik weet dat je soms super last minute aanbiedingen ziet voor steden binnen Europa, vaak tegen aantrekkelijke prijzen. Voor de VS heb ik dit vooralsnog niet kunnen vinden (div. ticketsites bekeken en sites van airlines).

Bestaat het? En zo ja waar zou ik die kunnen vinden?
Als je wilt kun je zelfs vanavond nog naar New York JFK vliegen met de KLM. Maar dat is geen aanbieding, gaat je gewoon 2.000 euro kosten. Norwegian doet het voor 1.100 als je morgen gaat, wat ook geen echte aanbieding is. Dit soort aanbiedingen voor vliegtickets bestaan volgens mij niet.

Misschien wel in combinatie met pakketreizen of chartervluchten. Dan heeft het verkopende reisbureau een aantal plekken ingekocht, die ze dan wellicht tegen kostprijs eruit doen vlak van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Al die andere parken daar in het oosten: b.v. Seqouia, Death Valley. Las Vegas is natuurlijk schitterend en als je een keer een weekje weg gaat Death Valley, Grand canyon etc.

Joshua Tree blijf ik daarnaast ook altijd erg mooi vinden. Maar wen er wel aan dat je in America snel langere afstanden aan het rijden bent. Ik ben nu op een roadtrip (Yellowstone, Teton, Glacier) waarbij we in 2 weken zo'n 3000 mijl rijden (ik woon momenteel in Portland, OR en we zijn vanuit huis vertrokken) Doordat de omgeving zo mooi is kun je regelmatig stoppen en gaat de tijd zo voorbij.

En doordat de omgeving sowieso schitterend is daar zul je je met elk willekeurig park al goed vermaken. Succes ermee en veel plezier!

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

HuHu schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Als je wilt kun je zelfs vanavond nog naar New York JFK vliegen met de KLM. Maar dat is geen aanbieding, gaat je gewoon 2.000 euro kosten. Norwegian doet het voor 1.100 als je morgen gaat, wat ook geen echte aanbieding is. Dit soort aanbiedingen voor vliegtickets bestaan volgens mij niet.

Misschien wel in combinatie met pakketreizen of chartervluchten. Dan heeft het verkopende reisbureau een aantal plekken ingekocht, die ze dan wellicht tegen kostprijs eruit doen vlak van te voren.
Ja, het ging mij inderdaad om de hoop op een goedkope vlucht O-)
Dat ik -als het moet vanavond nog- op het vliegtuig nar New York wil stappen dan snap ik dat dat kan, uiteraard wel tegen de hoofdprijs. Maar dat is dus niet het doel.

Wellicht naïef, maar ik hoopte dat er soms "reststoelen" beschikbaar komen tegen gereduceerd tarief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 12:00
KaiseRRuby schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Oh, wat een toffe plek om te wonen. Hoe lang blijf je er wonen of onbepaalde tijd?

Ik vond Morro Bay zo'n leuk stadje. Goddess Goods is een leuk lunch en breakfast tentje, leuke meiden met lekkere spullen. Ik stond zelf nog een tijdje op hun website toen ik een pet bij hun had gekocht. 8)

Big Sur lijkt me verder nogal logisch voor jou gezien de locatie. Monterey natuurlijk leuk voor die zee otters etc. Santa Barbara erg leuk stadje.
Onbepaalde tijd is het plan. Heb een visum voor 5 jaar maar, de greencard aanvraag gaat lopen zodra we landen ;)

Bedankt voor de tips.. Morro Bay is inderdaad fantastisch daar hebben we in Feb een week gezeten boven op de heuvel en wat een uitzicht zeg!

@redwing jij ook bedankt voor je tips. Heb ze allemaal aan ons lijstje toegevoegd! En veel rijden vinden we niet zo erg, ik rij regelmatig SLO -> SF voor m'n werk nu en vind het prachtig om daar te rijden haha.
Pagina: 1 ... 29 ... 89 Laatste