Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jelmer93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:04:
Wij gaan in mei naar Las vegas en willen dan 18 dagen gaan roadtrippen. Nu wil ik niet elke slaapplek vooruit boeken. Hoe zijn jullie ervaringen mbt Airbnb en andere slaapplekken/motels/hotels die je op t laatste moment kiest? Zijn de prijzen dan juist enorm hoog of kan ik juist dan deals scoren.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Om niet in herhaling te vallen zal ik mezelf maar quoten:
downtime schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:25:
[...]

Mijn ervaring: Alles op de bonnefooi doen gaat in 95% van de gevallen goed. Zeker vandaag de dag als je mobiel internet hebt en vrij gemakkelijk dat ene hotel met beschikbare kamers kunt vinden.
Niettemin is er wel wat risico. Het is mij twee keer overkomen dat ik in een gebied zat waar vanwege evenementen alle hotels ramvol zaten (of extreem duur) en ik uren in het donker moest rijden om nog ergens een vrije kamer te vinden. Sindsdien boek ik meestal een avond tevoren via internet.
Veel verschil in prijs is me niet opgevallen. Soms krijg je wat korting door vooruit te boeken en soms juist op een last-minute als ze veel vrije kamers hebben.

En er zit ook wat risico aan. Zoals hierboven gesteld heb ik twee keer in een gebied gezeten waar alle kamers vol zaten. Dat betekent niet per definitie dat er niks meer vrij is, maar wel dat de prijzen van de laatste vrije kamers omhoog schieten. En dan heb ik het niet over tientjeswerk.
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:37:

Maar elke dag zelfs maar een uur verliezen met zoeken, twijfelen, boeken, omrijden, en de route voor de dag nadien (onvermijdelijk wat halfslachtig) uitpluizen, betekent na 3 weken wel dat je daar 2-3 werkdagen aan hebt gespendeerd. Ik snap dat er mensen zijn die liever zo reizen, maar dat is tijd die ik persoonlijk liever thuis verlies.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Tenzij je OCD hebt, en perse die ene ideale kamer met de laagste prijs van de hele stad/regio moet hebben omdat anders je hele vakantie verpest is, hoef je echt geen uur per dag aan het zoeken van accommodatie te besteden.
Ik heb nog maar weinig het gebrek aan flexibiliteit als een probleem ervaren. Je moet toch ooit eens vertrekken naar je volgende locatie. Voor elke locatie waar je spontaan beslist een nacht langer te blijven, is er een locatie waar je een nacht moet afsnoepen, of die je integraal moet overslaan. Kiezen blijft verliezen, of je dat nu thuis doet of ter plaatse nog moet doen.
Ik doe het graag allebei. Ik plan thuis een route en zoek ook alvast uit waar ik echt vooraf moet boeken om nog fatsoenlijke accommodatie te krijgen (bv in National Parks).
De ritten tussen die highlights, waar ik gewoon een random motel kan pakken, boek ik pas een avond (of zelfs uren) tevoren zodat ik tijdens m'n trip toch kan bijsturen.

downtime wijzigde deze reactie 27-08-2019 19:41 (31%)

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-01 01:14

Scott

Ik ben, dus ik tweak

JeyJey schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:51:
Over 2 weken vliegen we naar SF om daar 3,5 week te gaan rondtrekken. Kreeg gister een mail van United dat
er werkzaamheden gaan zijn op SFO.. Hopelijk wordt onze heenvlucht niet omgeboekt..

We have a hard hat heads-up for you: From September 7–26, our friends at San Francisco International Airport (SFO) will have a major runway closed for repairs. This could lead to delays, but we're here to help!

If your plans are flexible, you might want to consider flying a day earlier or later or connecting in a different city. The good news is that we'll waive the change fee. Visit united.com or use the United app to check your flight status and find more information about your options on our Important Notices page.
Als je geen verbindingen of wat dan ook hoeft te halen zal het niet zo'n probleem zijn, zeker internationaal. Je hebt misschien wat vertraging, maar omboeken is zoals gezegd onwaarschijnlijk. Toen ditzelfde gebeurde in 2017 was mijn vlucht vanuit Seattle veranderd naar Oakland en hebben ze bussen ingezet—datzelfde kan met San Jose ook. Dat gebeurt eerder met binnenlandse vluchten (want die hebben geen douane en kortere landingsbanen nodig), wat ruimte geeft aan de langere vluchten.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:15

Get!em

Oh die ja!

Zion veel hikes gesloten dit moment.

Groot rotsblok valt 900 meter naar beneden in Zion National Park
https://www.nu.nl/275760/...n-zion-national-park.html

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Get!em schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:25:

De meeste routes die nu dicht zijn waren al dicht, maar nu zelfs ook de ernaast liggende bushalte. De route naar observation point loopt daaronder en was ook al dicht. Voor zover ik kan vinden kan je nog wel bij observation point komen via wat omweggetjes aan de oostkant van het park.

(Ik ga er binnenkort ook heen, dus hier zat ik al naar te kijken. Daar gaat de hoop dat die wandelroute nog op tijd open zou gaan...)

bwerg wijzigde deze reactie 28-08-2019 10:03 (5%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik vlieg vrijdag naar SF en de 23e terug maar -nog- niks gehoord so far.
Zul je zien directe vlucht en dalijk alsnog oerende vertraging zzzzz.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:25:

bummer!

ben er over een dikke 2 weken, hopelijk dan weer meerdere hikes weer open

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

De bekendste lijken nog wel open: Angels landing en Narrows. Huur voor de Narrows waadschoenen bij de zuidelijke ingang van Zion.
Zelf vond ik de drukte (toentertijd ook in september) van Emerald pools sowieso al een tegenvaller.

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-01 15:03
downtime schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:24:
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Tenzij je OCD hebt, en perse die ene ideale kamer met de laagste prijs van de hele stad/regio moet hebben omdat anders je hele vakantie verpest is, hoef je echt geen uur per dag aan het zoeken van accommodatie te besteden.

Ik doe het graag allebei. Ik plan thuis een route en zoek ook alvast uit waar ik echt vooraf moet boeken om nog fatsoenlijke accommodatie te krijgen (bv in National Parks).
De ritten tussen die highlights, waar ik gewoon een random motel kan pakken, boek ik pas een avond (of zelfs uren) tevoren zodat ik tijdens m'n trip toch kan bijsturen.
De een is al een grotere controlefreak dan de ander, da's een feit.
However: nee, ik vind niet dat ik overdrijf. Het voorbeeld dat ik aanhaalde, vermeldde duidelijk ook het plannen van je route en kiezen welke POI's je wil gaan aandoen de volgende dag; daar was immers ook sprake van in sommige posts. Een uur vind ik dan nog weinig zelfs...
En zelfs al is het maar half zo lang, da's uiteindelijk nog steeds meer dan een volle werkdag. M'n punt blijft hoor: dat is tijd die ik persoonlijk liever thuis verlies. En als ik dat thuis doe, heb ik tenminste ook een geïnformeerde beslissing kunnen maken (prijs/kwaliteit, ligging, ...) ipv te moeten nemen wat er nog rest.

En bijsturen hoef ik ook niet. Ik weet voor ik vertrek al goed genoeg wat ik wil. Last-minute een overnachting elders plaatsen omdat ik X beter wil bezoeken, betekent ook dat ik Y minder of niet zal kunnen bezoeken. Maar laat er nu normaal gezien wel altijd een reden zijn waarom ik ook die Y in de route heb opgenomen...
Onder de streep "win" ik dus vrijwel niets.

Hoeveel flexibiliteit heb je immers ècht als je geen one-way ticket hebt geboekt?

Zelfs moest ik eens alléén reizen en het aantal bedden en de grote ervan en die van de kamer is niet relevant (itt met 3 volwassenen reizen), zie ik, bovenop de extra stress die het mij zou bezorgen, voor mezelf dus geen meerwaarde in zaken uitstellen tot de laatste minuut.

De meeste mensen die daar ter plaatse nog vanalles willen/moeten regelen zijn meestal diegene die er thuis gewoon geen tijd voor wilden vrijmaken. En that's fine, maar ik vind die geclaimde "flexibiliteit" gewoon zo overroepen...

Buzz_Fuzz wijzigde deze reactie 28-08-2019 14:47 (5%)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:05
Nu 10 dagen weg, had alles vooraf geboekt en gepland. Enige moment dat ik dacht; we hadden wel een dagje langer kunnen blijven was in Minneapolis, om nog wat Prince-spul te zien. Maar dat betekende nu in de praktijk 's avonds een keer een rondje van een uur extra door de stad rijden (dus even doorbikkelen tot 18:00).

We hebben in Minneapolis een tour van Paisley Park gedaan, echt cool om in die studio's te lopen.

Meerde murals en beelden in de stad:

Minneapolis was naast alle Prince-dingen niet superveel te zien. OK, Mall of America is leuk om doorheen te sjokken. En er was een mooie beeldentuin. Van Minneapolis zijn we naar Des Moines gereden, langs 300 kilometer maisveld, waar Buddy Holly ooit gecrasht is:

The Bridges of Madison County, ze hebben nog 6 van die bruggen staan hier in The Covered Bridge Capital of Iowa:

Winterset, Iowa, waar John Wayne geboren is. Een leuk dorpje uit eind 1800, sommige gebouwen lijken zo uit een filmset te komen.

• Typhone
Zo ik had al in de lucht moeten zitten maar KLM laat de vliegtuigen tegenwoordig onderhouden in Frankrijk volgens mij. Die is dus kapot en nieuwe vlucht gescheduled om 16:00. Nog even geduld door voor 'the land of the free & the home of the brave' mij mag begroeten.

En gratis 600 euro retour van KLM vanwege de vertraging. Waarvoor dank :).

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:12

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@matthijst Leuk om ook een ander deel van de US eens te zien met wat andere focuspunten (naast de covered bridges die overal in de US wel een "highlight" zijn) :)

Qua hotels vooraf of tijdens boeken:
Als ik mensen die voor het eerst gaan zou moeten adviseren en dit de eerste grote trip is en zelf ook niet zo ervaren zijn met boeken: lekker het reisbureau volgen en wellicht wat duurder uit zijn maar geen verrassingen.

Als je er al geweest bent en wat van de gebaande paden afwijkt (dus niet het Zuid West rondje) en zoals Mattijst hier en wij zelf ook hebben gedaan door de minder bekende staten. Is het bijna onmogelijk (afgezien van de Nationale Park omgevingen) om niet een ** /*** Motel / Hotel van de ketens te vinden die voor een schappelijke prijs te boeken is een dag / paar dagen van te voren.

Wij boeken meestal alleen het hotel op de dag van aankomst vanuit Nederland. Ik heb liever een startpunt, dan dat ik daar een Wifi spot moet vinden en er dan net achter komen dat er een congres in de stad en er niets te boeken is <400 dollar.

Onze ervaring met AirBnB is dat in bepaalde gebieden er niet zo veel aanbod is.
En de kosten van AirBnB vaak (door de schoonmaakkosten en AirBnB fare) een stuk hoger liggen dan hotels. Ook (in ieder geval onze ervaring) de verhuurders zitten niet te wachten op social talk, dus dan heb je bij een hotel tenminste nog een receptionist die een praatje met je maakt.

• Investig8or
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:22

Investig8or

It's not rocket science, is it

Typhone schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:18:
Zo ik had al in de lucht moeten zitten maar KLM laat de vliegtuigen tegenwoordig onderhouden in Frankrijk volgens mij. Die is dus kapot en nieuwe vlucht gescheduled om 16:00. Nog even geduld door voor 'the land of the free & the home of the brave' mij mag begroeten.

En gratis 600 euro retour van KLM vanwege de vertraging. Waarvoor dank :).
Naar SF toch? Dat is waarschijnlijk dezelfde reden dat mijn vlucht terug geannuleerd werd. Vliegtuig in onderhoud en aangezien er twee vluchten per dag naar SF gaan schrappen ze er eentje. Nog niet opgelost waarschijnlijk...

Dat geld retour ben ik dan weer wel benieuwd naar, die optie kreeg ik niet O-)

Idiocracy: it is real!

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:03
Barrycade schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:40:

Als je er al geweest bent en wat van de gebaande paden afwijkt (dus niet het Zuid West rondje) en zoals Mattijst hier en wij zelf ook hebben gedaan door de minder bekende staten. Is het bijna onmogelijk (afgezien van de Nationale Park omgevingen) om niet een ** /*** Motel / Hotel van de ketens te vinden die voor een schappelijke prijs te boeken is een dag / paar dagen van te voren.
Absoluut niet om te bashen, maar deze paragraaf loopt niet echt... Kun je in jouw ogen nu wel of niet een hotel vinden zonder vooraf te boeken? Daar bedoel ik dus mee: binnenstappen en vragen om een kamer.

GoeiedagEem wijzigde deze reactie 30-08-2019 15:08 (10%)

• matthijst
Hij bedoelt; in de minder toeristische staten sjok ze zo naar binnen (zie in Iowa vooral veel cursusvolk en bouwvakkers in hotels). Maar in nationale parken en dichter bij toeristische hotspots zal dat lastig worden/niet lukken (hotels in parken zijn soms maanden van tevoren vol).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GoeiedagEem schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

Absoluut niet om te bashen, maar deze paragraaf loopt niet echt... Kun je in jouw ogen nu wel of niet een hotel vinden zonder vooraf te boeken? Daar bedoel ik dus mee: binnenstappen en vragen om een kamer.
Wat mij betreft: Absoluut. In verreweg de meeste gevallen is dat geen probleem, heb in tientallen hotels op die manier overnacht. Maar de kans bestaat altijd dat je ergens net op het verkeerde moment arriveert. Bijvoorbeeld terwijl er één of ander evenement is.
Dus wacht niet tot het donker wordt voor je ergens naar binnen stapt. Want dan heb je een probleem als ze toevallig vol zitten en de volgende stad met vrije hotels is 100km verderop. Been there, done that.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

matthijst schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:49:
Hij bedoelt; in de minder toeristische staten sjok ze zo naar binnen (zie in Iowa vooral veel cursusvolk en bouwvakkers in hotels). Maar in nationale parken en dichter bij toeristische hotspots zal dat lastig worden/niet lukken (hotels in parken zijn soms maanden van tevoren vol).
Evenals campsites/trekkershutten etc. De meest bekende/favoriete NP's hanteren een boeking systeem waarbij je op bepaalde tijd (locale tijd USA), 366 dagen van te voren (lodging) kunt reserveren en bij campsites werkt het nog leuker:
Campground reservations are available in blocks of one month at a time, up to five months in advance, on the 15th of each month at 7 am Pacific time. Be aware that nearly all reservations for the months of May through September and for some other weekends are filled the first day they become available, usually within seconds or minutes after 7 am!
En als je dan naar de campsites van de favoriete parken gaat met First come, first serve gaat, dan mag je tussen 9am en 10am al gaan zoeken naar de leftovers....

Toen ik in Zion aankwam om 9am, waren de campsites al vol. In Yosemite valley is reservation only, en daar had ik geluk nog 1 nacht te kunnen boeken met bovengenoemd systeem 5 maanden van te voren. De dag na mijn gereserveerde campsite op Tioga road een FCFS campsite om 10am gelukt, maar na 1pm was alles vol, en dat was nog laat, voornamelijk toen vanwege een roadblock op de helling tussen valley en tioga de vanaf 9.30am effectief was door een ongeluk (ik had in mn achteruitkijkspiegel al een gekke move gezien van een lorry met boomstammen).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Get!em schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Evenals campsites/trekkershutten etc. De meest bekende/favoriete NP's hanteren een boeking systeem waarbij je op bepaalde tijd (locale tijd USA), 366 dagen van te voren (lodging) kunt reserveren en bij campsites werkt het nog leuker:
Dat deed (doet?) Yellowstone ook. Een jaar tevoren kun je al boeken. In de zomermaanden zitten ze daardoor een jaar tevoren ook al vol. Maar er komen ook geregeld weer plekken vrij.
Ik vermoed dat de mensen die een jaar tevoren boeken later vaak weer annuleren omdat er iets tussen komt. Daarom loont het de moeite om het boekingssysteem in de gaten te houden als je in eerste instantie achter het net viste.

• Typhone
Toch maar mooi even met de Amerikaanse klantenservice kennis mogen maken (again). Auto was vergeven bij Hertz nadat we vertraagd waren door KLM (4,5 uur). Omdat de pick-up locatie niet SFO Airport was bleek deze gesloten te zijn toen wij er aankwamen. Dom als ik was rentalcars.com gebeld... 40 minuten aan de lijn gehangen met heel gebrekkig Indisch-Engels en einde van het liedje was: we kunnen niks en er zijn geen auto’s. Refund van je hele bedrag minus €90 cancellation fee.

Enfin; Hertz gebeld (gold member) en die gaven aan dat er nog genoeg beschikbaar was. Kwamen we bij de balie aan terug op SFO en bleken het allemaal kale huurprijzen te zijn met behoorlijke bedragen per dag erbij voor überhaupt een verzekering ($78 p/dag voor WA). Even verbaasd gedaan ‘dat zat er bij oude boeking wel bij’ en die vrouw vroeg hoeveel we betaald hadden. Ik zeg 980$ (was €1090) en wat denk je? Zegt ze opeens: ik neem alles over en ‘you were the guys from the south airport blvd they just called about’, en geeft ons alles erbij en $500 van de prijs af.

Eindresultaat:

American Muscle Baby!
Ford Expedition XLT (FFAR)

Kudo’s voor Hertz dus!
Zo wordt een vakantie wel goedkoop: €600 pp retour vanwege de vertraging, netto huurprijs van €370 en de rest is al terug(!). Maar dat zullen wel de pre’s zijn van AMEX platinum.

Typhone wijzigde deze reactie 02-09-2019 13:33 (7%)

• matthijst
Nice! Positief einde aan zo’n irritante aankomst 👍

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-01 12:48
Net aangekomen in San Francisco, auto gehuurd via Auto Europe bij Budget inclusief extra bestuurder, nu willen ze ineens een creditcard op naam van de extra bestuurder anders mag diegene niet rijden. Ik heb een creditcard maar mijn vriendin niet... Wat nu? Auto Europe is nu niet bereikbaar maar vraag me af of ze wat kunnen regelen. Kan er op een manier hier ter plekke een extra creditcard op haar naam geregeld worden?

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
royduin schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 05:03:
Net aangekomen in San Francisco, auto gehuurd via Auto Europe bij Budget inclusief extra bestuurder, nu willen ze ineens een creditcard op naam van de extra bestuurder anders mag diegene niet rijden. Ik heb een creditcard maar mijn vriendin niet... Wat nu? Auto Europe is nu niet bereikbaar maar vraag me af of ze wat kunnen regelen. Kan er op een manier hier ter plekke een extra creditcard op haar naam geregeld worden?
Volgens mij is alleen haar rijbewijs voldoende. Ach ik was het vergeten bij het ophalen van onze auto, om mijn vriendin ook aan te geven als bestuurder. Ik heb haar gewoon laten rijden hoor. Maar goed ook want tijdens onze eerste week in Amerika had ik een maagzweer, welke gelukkig precies in Las Vegas was genezen voordat we de natuurparken in zouden gaan.

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:08
FabiandJ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:30:
[...]

Ach ik was het vergeten bij het ophalen van onze auto, om mijn vriendin ook aan te geven als bestuurder. Ik heb haar gewoon laten rijden hoor.
Dit is volgens mij zeer onverstandig, omdat je dan niet verzekerd bent bij ongevallen.

edit - dus mijn advies om dat in ieder geval niet te doen @royduin

Ron!n wijzigde deze reactie 03-09-2019 11:10 (9%)

What's in the case?

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ron!n schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:03:
[...]

Dit is volgens mij zeer onverstandig, omdat je dan niet verzekerd bent bij ongevallen.
Ik ben alweer 2 weken terug, dus niks aan de hand :p

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:44
Zo, volgende week maandag vliegen naar JFK voor 10 dagen NYC.

Eerste vijf nachten Airbnb in Brooklyn, vlak bij Sunset Park. Dan een nachtje in een luxe hotel in Williamsburg, Brooklyn vanwege mijn verjaardag.

Dan auto gehuurd via Sixt en gaan we naar Long Island. Om in te haken op bovenstaande discussie, we hebben daar nog geen overnachtingen geboekt. Wilden op de bonnefooi naar motel of hotel. Aan te raden op Long Island of juist niet?

We hebben vier dagen een auto en weten nog niet wat we gaan doen. Als Long Island heel erg gaaf is blijven we daar vier dagen maar wellicht rijden we nog naar Atlantic City of juist richting een State Park (bijvoorbeeld Harriman en dan doorrijden naar het dorpje Warwick, schijnt heel leuk te zijn).

Veel zin in!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Typhone schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:30:
Kudo’s voor Hertz dus!
Zo wordt een vakantie wel goedkoop: €600 pp retour vanwege de vertraging, netto huurprijs van €370 en de rest is al terug(!). Maar dat zullen wel de pre’s zijn van AMEX platinum.
Je hebt nu geen extra schade. Maar mocht je meer geld kwijt zijn geweest aan je huurauto door de vertraging, kan je die gewoon bij KLM claimen. Dan weet je dat voor de volgende keer ;)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-01 09:42

TommyGun

Stik er maar in!

Wanneer is eigenlijk een mooi moment om een auto te boeken? Half jaar van te voren? 3 maanden? 9 maanden? :P Ik weet niet hoe snel alles 'uitverkocht' is op een groot airport in de zomer (vakantietijd)... dus ik neig naar zsm, maar of dat verstandig is?

TommyGun wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:08 (40%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• gws24
  • Laatst online: 21:42

gws24

Thinking is hard!

TommyGun schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:07:
Wanneer is eigenlijk een mooi moment om een auto te boeken? Half jaar van te voren? 3 maanden? 9 maanden? :P Ik weet niet hoe snel alles 'uitverkocht' is op een groot airport in de zomer (vakantietijd)... dus ik neig naar zsm, maar of dat verstandig is?
Gewoon boeken zodra jij een goede prijs hebt gevonden. Wel eentje boeken die je kan cancellen zonder boete en daarna regelmatig kijken of het goedkoper kan. Eigenlijk precies hetzelfde wat veel mensen met hotels doen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Typhone
PWM schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:25:
[...]

Je hebt nu geen extra schade. Maar mocht je meer geld kwijt zijn geweest aan je huurauto door de vertraging, kan je die gewoon bij KLM claimen. Dan weet je dat voor de volgende keer ;)
Ah good to know! Ik las al zoiets maar de brakke T-mobile hotspot geeft vaker niet dan wèl thuis :(, dus veel doorlezen is er nog niet bij haha.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Over het huren van auto's; Het loont om flink te shoppen en gebruik te maken van een VPN.
Daarnaast, kies zoveel mogelijk een tarief dat je nog kan annuleren (of een klein bedrag).

Mijn ervaring met 23 dagen huur in de states begon met een deceptie.
Voor een kleine 3 deurs Ford Fiesta zonder extra's (afkoop verz, extra bestuurder en kinder spul) een dikke 1.250 Euro via Rentalcars.com (of holiday of elke andere agregators)
Uiteindelijk via een Duitse VPN verbinding uitgekomen bij een Full Size Sedan voor 1.000 euro met extra bestuurder.

Omdat ik liever direct huur bij de verhuurmaatschappij dan een tussenpersoon (zie ervaringen met Rentalcars, rijbewijs/creditcard hierboven) ben ik ook op de site van (in dit geval ) Budget.com gaan kijken.
Daar kon ik makkelijk spelen met de "landen".

Waar kwam ik nou achter, dat in mijn geval (maar op dat moment ook voor vele Budget locaties in de USA) een Premium SUV (7persoons, Ford Explorer bv) maar 860USD (750Euro) koste voor mijn periode (of andere periodes en locaties), terwijl de kleine 3 deurs of de full size sedan gewoon voor 1250/1400 gingen.
Ik heb gebruik gemaakt van het "Buy Now" tarief en aangegeven dat ik Danish was ipv Dutch. Dit tarief was blijkbaar alleen beschikbaar voor de Scandinavische landen, want op de NL site kosten die 2.400 euro voor die locatie/periode.

Even spannend bij het ophalen natuurlijk (had alle andere gegevens naar waarheid ingevuld, alleen op het Internationale Deense Domein gekocht). Maar de ervaring was boven verwachting.
Hoefde alleen mijn credit card en rijbewijs te geven (alles zat immers al in het systeem itt de verhuur via een vergelijkingssite).
Rijbewijs van mijn vriendin hoefde niet, ging zelfs nog 60USD vanaf omdat blijkbaar in mijn tarief "partners" al zaten. Autostoel was ook aanzienlijk goedkoper (70USD) dan dezelfde huur via Rentalcars (270USD).
Auto was van bumper to bumper verzekerd voor die prijs, dus geen gezeur bij inleveren.

TL;DR
Shop flink rond
Huur iets dat cancelbaar is ( in geval van het Buy Now tarief van Budget was dat 50dollar annexatie)
Kijk ook op sites buiten Nederland
Speel wat met Coupons (zeker bij de lagere klasses)
Kijk kritisch naar de bijkomende kosten (autostoel bij de walmart koste maar 60dollar, dus koop is nog goedkoper)

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:05
TommyGun schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:07:
Zo vroeg mogelijk. Zodra je data en planning bekend zijn boek je direct het goedkoopste wat je in de gewenste klasse kan vinden. Boek altijd annuleerbaar. Vervolgens periodiek checken of het goedkoper kan en zonodig de oude annuleren en een nieuwe boeken.
Zoals hierboven aangegeven altijd ook in andere landen kijken. Je kan ook gewoon bij Avis ES, BE, DE etc boeken. Check ook https://www.alamo.co.uk/usa en https://www.alamo.co.uk/brits. Bij die laatste zou je strikt genomen een brits rijbewijs moeten hebben, niemand die bij Alamo daar naar kijkt op het moment dat je de auto meeneemt maar ik weet niet hoe ze daar naar kijken op het moment dat er verzekerings issues zijn bij schade. Als je AMEX hebt zou ik je ook aanraden om bij het AMEX reisbureau te checken, daar zitten soms ook dikke voordeeltjes bij, ook qua hotels.

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kju schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:13:
[...]

Zo vroeg mogelijk. Zodra je data en planning bekend zijn boek je direct het goedkoopste wat je in de gewenste klasse kan vinden. Boek altijd annuleerbaar. Vervolgens periodiek checken of het goedkoper kan en zonodig de oude annuleren en een nieuwe boeken.
Zoals hierboven aangegeven altijd ook in andere landen kijken. Je kan ook gewoon bij Avis ES, BE, DE etc boeken. Check ook https://www.alamo.co.uk/usa en https://www.alamo.co.uk/brits. Bij die laatste zou je strikt genomen een brits rijbewijs moeten hebben, niemand die bij Alamo daar naar kijkt op het moment dat je de auto meeneemt maar ik weet niet hoe ze daar naar kijken op het moment dat er verzekerings issues zijn bij schade. Als je AMEX hebt zou ik je ook aanraden om bij het AMEX reisbureau te checken, daar zitten soms ook dikke voordeeltjes bij, ook qua hotels.
Top :)

Ik denk inderdaad dat ik binnenkort al een specifieke klasse ga boeken bij Avis of gelijkwaardig, en dan later nog via Rental dit trucje ga toepassen; FabiandJ in "[Vakantie] USA"

• Kju
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:05
OK maar die executive elite link is al dood :+

Nog even een tip: let goed op wat het beleid is qua extra bestuurders en handling fees bij de doorbelasting van tolkosten als je ergens gaat huren, dat kan per staat en per maatschappij verschillen.

PSN: Kjujay | Tweakscrew PS4 Gaming Community

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kju schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:22:
OK maar die executive elite link is al dood :+

Nog even een tip: let goed op wat het beleid is qua extra bestuurders en handling fees bij de doorbelasting van tolkosten als je ergens gaat huren, dat kan per staat en per maatschappij verschillen.
Klopt, maar in https://forum.allesamerik...p?f=30&t=61731&start=1600 staat nog een werkende link dus ik ben inmiddels al EE :D

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:26
En let bij het vergelijken van prijzen ook vooral op de (al dan niet) inbegrepen verzekeringen. Soms zit er een bepaalde verzekering al in de prijs, soms ook niet. Zodat je in ieder geval appels met appels aan het vergelijken bent :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Typhone
Gisteren reden wij weg bij hotel en opeens allemaal gebonk van de auto. Ik denk wtf is dat nu weer. Meteen ging een lampje aan van de motor en toen dacht ik al even here we go again. Vermogen viel weg, schakelen ging schokkerig. Auto gestopt en Hertz gebeld. We zaten in Coos Bay Oregon en laat daar toevallig (!, naar Amerikaanse maatstaven) dus net een Hertz locatie zitten op het vliegveld. Konden we de auto omruilen gelukkig. Stond een Chevrolet Tahoe met 4120 miles op de teller klaar voor ons. Alles omgeladen en binnen een uurtje waren we weer on the road. Dit keer echter met héél wat meer luxe aan boord en een dikke V8. Gisteren meteen al 580km mee mogen rijden en dat beviel prima. Met name de wegligging en stuurgedrag is fors beter van deze auto. Daar voelde de Expedition toch meer als een vrachtauto.

Foto ergens langs de US-101 in Oregon:

@Stinger_Ventura
Registreren bij wat grote maatschappijen wil ook wel eens helpen. Vergeet vooral niet dat de Amerikanen extreem hulpvaardig zijn wanneer je eenmaal face to face met ze staat. Eenmaal geboekt is gewoon een raar gezicht opzetten en dreigen dat je cancelt (maar ook bereid zijn dat te doen). Registreren bij die verhuurmaatschappijen zorgt ook dat je nooit ‘rattige’ extra’s krijgt want die kun je (in mijn geval Hertz) van tevoren aanvinken en de rest declinen. Ik heb gelukkig mijn registratienummer gebruikt bij Hertz anders waren de afgelopen 5 dagen een stuk minder rooskleurig geweest (want dan vinden je ze niet in hun systeem) en ze gaan ver voor Gold members.

Typhone wijzigde deze reactie 04-09-2019 19:26 (26%)

• Geert1976
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:47:
Gisteren reden wij weg bij hotel en opeens allemaal gebonk van de auto. Ik denk wtf is dat nu weer. Meteen ging een lampje aan van de motor en toen dacht ik al even here we go again. Vermogen viel weg, schakelen ging schokkerig. Auto gestopt en Hertz gebeld. We zaten in Coos Bay Oregon en laat daar toevallig (!, naar Amerikaanse maatstaven) dus net een Hertz locatie zitten op het vliegveld. Konden we de auto omruilen gelukkig. Stond een Chevrolet Tahoe met 4120 miles op de teller klaar voor ons. Alles omgeladen en binnen een uurtje waren we weer on the road. Dit keer echter met héél wat meer luxe aan boord en een dikke V8. Gisteren meteen al 580km mee mogen rijden en dat beviel prima. Met name de wegligging en stuurgedrag is fors beter van deze auto. Daar voelde de Expedition toch meer als een vrachtauto.

Foto ergens langs de US-101 in Oregon:

[Afbeelding]

@Stinger_Ventura
Registreren bij wat grote maatschappijen wil ook wel eens helpen. Vergeet vooral niet dat de Amerikanen extreem hulpvaardig zijn wanneer je eenmaal face to face met ze staat. Eenmaal geboekt is gewoon een raar gezicht opzetten en dreigen dat je cancelt (maar ook bereid zijn dat te doen). Registreren bij die verhuurmaatschappijen zorgt ook dat je nooit ‘rattige’ extra’s krijgt want die kun je (in mijn geval Hertz) van tevoren aanvinken en de rest declinen. Ik heb gelukkig mijn registratienummer gebruikt bij Hertz anders waren de afgelopen 5 dagen een stuk minder rooskleurig geweest (want dan vinden je ze niet in hun systeem) en ze gaan ver voor Gold members.
mooie bak met extra's kreeg je uiteindelijk mee!
Mijn ervaring laatste paar jaar is dat Hertz redelijk basic/kale rentals aanbiedt, in tegenstelling tot een Alamo of National.
Vooral de SUV's bij Alamo en National vind ik uit eigen ervaring over meer luxe beschikken dan die bij Hertz.
Echt opvallend dat de SUV's bij Hertz laatste 2 jaar zeer basic zijn.

En je zegt in je allerlaatste zin ''ze gaan ver voor Gold members'', je weet dat iedereen die zich aanmeldt voor het start met Gold he? Op zich stelt Gold helemaal niets voor.
Bij de status President's Circle (waar je overigens ook redelijk makkelijk in kan komen) begint 't leuk te worden ;)

Ik hoop vlg week jouw huidige Tahoe mee te krijgen :P Kun je 'm ff afleveren op de luchthaven van Salt Lake City? ;) alvast bedankt

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-09-2019 12:05 (3%)

• Typhone
Ja al die registraties zijn voor ons ‘fake’ maar voor Amerikanen heilig. Dat was ook met Emerald (heb ze ooit allemaal ingevuld) zo in het verleden. Niks meer dan 20 dingetjes invullen en je bent plots bruut in aanzien gestegen lol.

Onze vorige auto, Ford Expedition was wel een heel stuk kariger dan de Ford Explorer die we twee jaar gekregen bij Budget. Die was maximaal aangekleed. Salt Lake City ga ik hem niet inleveren vrees ik :P. Wijzig je vlucht naar SFO! 😂.

Overigens zit ik nu bij de Columbia River Gorge maar dat is me een partij een tegenvaller. Of ik heb al teveel natuurgeweld gezien ofwel het is niet zo mooi als geschetst door velen. Portland is in de stad wel mooi maar al het verkeer is er 24/7 drama. En binnendoor gaat niet want je MOET de bruggen over. Dat is wel een bummer.

Typhone wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:19 (25%)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:56
Typhone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:16:
Ja al die registraties zijn voor ons ‘fake’ maar voor Amerikanen heilig. Dat was ook met Emerald (heb ze ooit allemaal ingevuld) zo in het verleden. Niks meer dan 20 dingetjes invullen en je bent plots bruut in aanzien gestegen lol.

Onze vorige auto, Ford Expedition was wel een heel stuk kariger dan de Ford Explorer die we twee jaar gekregen bij Budget. Die was maximaal aangekleed. Salt Lake City ga ik hem niet inleveren vrees ik :P. Wijzig je vlucht naar SFO! 😂.

Overigens zit ik nu bij de Columbia River Gorge maar dat is me een partij een tegenvaller. Of ik heb al teveel natuurgeweld gezien ofwel het is niet zo mooi als geschetst door velen. Portland is in de stad wel mooi maar al het verkeer is er 24/7 drama. En binnendoor gaat niet want je MOET de bruggen over. Dat is wel een bummer.
Bij Portland zaten wij aan de rand van de stad dichtbij een station. 2 voordelen, hotel is een stuk goedkoper en je bent snel in de stad!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:31
bwerg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:59:
Smarts hebben ze in de VS toch niet.
Echt wel dat ze die hebben, je ziet ze niet veel, maar ze zijn er.

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• elbeannie
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-01 12:55
Typhone schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:16:

Ik vlieg morgen naar Portland, klinkt als een goed vooruitzicht 8)7

• Typhone
Niet via de 84 naar het westen rijden is mijn tip 🤓

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Als je Portland al druk vindt, hoop ik voor je dat je niet naar Seattle gaat....

De gorge is op zich niet zo spannend, gewoon een rivier in een dal. Ik neem aan dat je wel de oude snelweg hebt genomen die wat hoger ligt? De watervallen en de dam + fish hatchery vonden wij wel leuk.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Barrycade schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:18:
Als je Portland al druk vindt, hoop ik voor je dat je niet naar Seattle gaat....

De gorge is op zich niet zo spannend, gewoon een rivier in een dal. Ik neem aan dat je wel de oude snelweg hebt genomen die wat hoger ligt? De watervallen en de dam + fish hatchery vonden wij wel leuk.
De gorge zelf is leuk maar niet anders dan veel andere rivieren. De gorge moet het dus inderdaad hebben van de punten er omheen. Dus watervallen, uitzichtpunten, hikes, scenic highway, dam/energie centrale, bridge of the gods etc.

[removed]

• Gitarist
  • Niet online
De tickets voor onze volgende Amerikareis (volgend jaar zomervakantie) zijn weer geboekt! We konden met een redelijke korting* tickets boeken in de KLM Werelddealweken, dus vandaar dat we zo vroeg zijn.

We vliegen op Seattle en gaan van daaruit ruim drie weken rondrijden in het Noord-Westen van de VS en hopelijk ook Vancouver, Canada.

Portland staat ook zéker op de wensenlijst, dus ik hoop hier mooie verhalen te lezen van o.a. @elbeannie O-)

*de "werelddeal"-prijzen schelen op dit moment (voor de bestemmingen in Noord-West VS) ~ € 200 per ticket t.o.v. de normale prijs, dus dat is interessant

Gitarist wijzigde deze reactie 10-09-2019 10:27 (14%)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Gitarist schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:26:
De tickets voor onze volgende Amerikareis (volgend jaar zomervakantie) zijn weer geboekt! We konden met een redelijke korting* tickets boeken in de KLM Werelddealweken, dus vandaar dat we zo vroeg zijn.

We vliegen op Seattle en gaan van daaruit ruim drie weken rondrijden in het Noord-Westen van de VS en hopelijk ook Vancouver, Canada.

Portland staat ook zéker op de wensenlijst, dus ik hoop hier mooie verhalen te lezen van o.a. @elbeannie O-)

*de "werelddeal"-prijzen schelen op dit moment (voor de bestemmingen in Noord-West VS) ~ € 200 per ticket t.o.v. de normale prijs, dus dat is interessant
Wij zijn in Seattle geland en daar ook rondgereden via Portland naar Seattle terug. 2 jaar geleden ook al Oregon en Washington gedaan.

Wat voor voorkeuren heb je? Ben je een hicking type of juist steden type?

Nature Highlights Orgeon:
Portland:
Saturday Market
Voodoo Doughnuts
Powells bookstore

Kustlijn: Cape Perpetua Visitor Center met o.a de tidal pools, Yaquina Bay Lighthouse (en de vele andere plekken aan de kust die mooi zijn)

High desert:
- Smith Rock State Park (Redmond)
- Sparks Lake State Park
- Lava Lands Visitor Center / Lava Butte en de State Parks daar omheen.
- Newberry Volcano
- John Day Fossil Beds

Nationale Parken:
Crater Lake!

Washington:
- Bezoek aan Boeing
- Seattle (Pike Market + 1st Starbucks + Mono Rail naar Space Needle)
- Whidbey Island
- Pudget Sound kajakken

Nationaal Park:
Mt Rainier NP
Olympic NP

Zoals je kan lezen zijn wij niet zo op de steden gericht;)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Ik ga aan het einde van deze maand weer naar de US, waar we Washington, New York en Boston gaan bezoeken. Daarna gaan we door naar Canada voor familiebezoek. Nu zag ik dat je in New York twee verschillende toeristenpassen hebt. Heeft iemand ervaring met deze passen en zo ja, beviel dat een beetje?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:34
@Batsgeit
Ik ken al sowieso drie passen: New York pass, NY Sightseeing pass en de NY Explorer pass.

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:51

RBH

Wazzup?

Ik heb het idee om volgend jaar september een vakantie naar de USA (West coast) te boeken voor een periode van 3 weken ongeveer. Ben er zelf nu 3x geweest en zou dan samen met mijn vriendin gaan die er nog nooit is geweest. Mijn idee is om te vliegen op SF en vanuit daar een auto te huren en te rijden naar Yosemite, Las Vegas, Death Valley, Las Vegas, Flagstaff (Grand Canyon), Phoenix, LA. (Of de route andersom natuurlijk als we vliegen op LA) Lekker de standaard route dus, maar niet minder mooi :) Voor mij tegen die tijd ook alweer 9 jaar terug dat ik er geweest ben.

Nu twijfel ik eigenlijk best wel een beetje om een auto te huren en hotels te pakken of toch een camper. Heeft een van jullie ervaring met een camperrondreis daar? En dan met name qua kosten en mogelijkheden om te kamperen. Ik geloof dat het wel in orde is, maar ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen. :)

Moet ik rekenen op dezelfde prijs voor een camperrondreis tov auto + hotels of is het goedkoper?

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-01 13:55
RBH schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:41:
Ik heb het idee om volgend jaar september een vakantie naar de USA (West coast) te boeken voor een periode van 3 weken ongeveer. Ben er zelf nu 3x geweest en zou dan samen met mijn vriendin gaan die er nog nooit is geweest. Mijn idee is om te vliegen op SF en vanuit daar een auto te huren en te rijden naar Yosemite, Las Vegas, Death Valley, Las Vegas, Flagstaff (Grand Canyon), Phoenix, LA. (Of de route andersom natuurlijk als we vliegen op LA) Lekker de standaard route dus, maar niet minder mooi :) Voor mij tegen die tijd ook alweer 9 jaar terug dat ik er geweest ben.

Nu twijfel ik eigenlijk best wel een beetje om een auto te huren en hotels te pakken of toch een camper. Heeft een van jullie ervaring met een camperrondreis daar? En dan met name qua kosten en mogelijkheden om te kamperen. Ik geloof dat het wel in orde is, maar ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen. :)

Moet ik rekenen op dezelfde prijs voor een camperrondreis tov auto + hotels of is het goedkoper?
Tioga Tours heeft er een stukje over op hun website staan:

https://tiogatours.nl/blo...r---voordelen-en-nadelen/

• RBH
  • Laatst online: 18:51

RBH

Wazzup?

He tof, bedankt!

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:39
Hoewel niet helemaal vakantie... Bij Avis gisteren weer een mooie meevaller gehad. Had een standaard auto gehuurd, Chevrolet Cruze of gelijkwaardig. Prima voor een weekje op en neer naar kantoor.

Vlak voor het ophalen krijg je in de app en per mail een bevestiging met de geselecteerde auto EN de opmerking dat wanneer deze auto niet helemaal je smaak is, je kunt kijken wat er nog meer voor jou beschikbaar is.

Uit nieuwschierigheid toch even geklikt, want een witte Nissan Sentra is nogal, nou ja... wit. Kon ik dus tegen een meerpijs van $ 0 upgraden naar een Chevrolet Equinox of een Jeep Grand Cherokee. De Jeep maar genomen, wat een heerlijke auto is dat.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RBH schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:41:

Ik heb het jaren geleden wel eens nagerekend en kwam tot de conclusie dat alleen al de camperhuur duurder uitvalt dan auto + hotel tenzij je reist met een groep (bv een heel gezin) en niet meer genoeg hebt aan 1 hotelkamer. Voor 1-2 personen kon het niet uit.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

downtime schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:07:
[...]

Ik heb het jaren geleden wel eens nagerekend en kwam tot de conclusie dat alleen al de camperhuur duurder uitvalt dan auto + hotel tenzij je reist met een groep (bv een heel gezin) en niet meer genoeg hebt aan 1 hotelkamer. Voor 1-2 personen kon het niet uit.
Ligt er maar net aan. Camperhuur kan ook goedkoop. En Camperen in de parken zelf, als het je lukt, 15-30dollar per nacht voor hele gezin.

Een ding kan ik je wel vertellen: kamperen met een tent in de parken voegt echt wat toe aan beleving. *

Camperplekken zijn in de parken schaarser en snel vol en je kunt met camper op sommige plekken niet komen.
Camperplekken op RV parks zijn flink duurder, onpersoonlijker en er zijn beel waar niks te beleven valt want ze liggen verder bij de parken af.

*
Vos aan onze BBQ in Rocky mntns
Hert aan ontbijt in rocky, bryce en Zion
Schorpioenen rondom in Valley of fire en grand canyon
Bizons rond de tent in grand canyon
Eekhoorns die kegels gooien in grand canyon, sequoia , redwoods en Zion
Sterrenwacht in dinosaur
Historische verhalen bij kampvuur in Fruita

Get!em wijzigde deze reactie 15-09-2019 19:26 (24%)

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Camper in laagseizoen kan goedkoop zijn.

Hoogseizoen is echt wel duur. Makkelijk 200 per dag en dan nog campings van 20-50 p/d.

Autohuur is tientjes per dag en dan hotel rond de 100 dollar (kan ook goedkoper, maar wij willen graag iets van kwaliteit) maar dit is ook zo in hoogseizoen.

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-01 10:38
Ik kan er niet echt informatie over vinden, echter wil ik mijn komende trip mijn laptop meenemen.
Nu is dat meenemen niet echt het probleem,
maar meer een kwestie van waar laat ik dat ding tijdens de roadtrip?
Hij zal in de auto achterblijven als wij niet in de buurt zijn. En ik weet niet hoe risicovol dat is daar.
Dus meer een vraag voor de ervaringsdeskundigen, waar hebben jullie je laptop gelaten?
Elke keer mee in de rugzak? Of gewoon in de auto laten liggen?
(komen we naar een wandeling in yosemite niet terug bij de auto met een ingetikt ruitje . . . .)

henri8096 wijzigde deze reactie 17-09-2019 08:41 (9%)

• matthijst
Gewoon uitzetten en in de auto. Zet iPads altijd in Airplane mode met BT uit.
Kofferbak dicht en klaar, bij een kofferbak met ruitje eventueel iets eroverheen leggen, al zijn die achterruiten vaak aardig getint.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:00
@henri8096 in mijn rugtas en dan ergens uit het zicht in de auto leggen. Shit happens en er kan altijd van alles gebeuren, maar dat is het risico nou eenmaal.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Vooral opletten dat ie echt uit staat en niet in slaapstand. In slaapstand is WiFi/BT meestal niet uitgeschakeld en is ie dus makkelijk te detecteren. Mijn ervaring is dat in de parken zelf inbraak meestal wel meevalt, maar zeker als je even boodschappen gaat doen moet je goed opletten.

[removed]

• elbeannie
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-01 12:55
Ik heb een geweldige tijd gehad in Oregon, verhaal met de tips and tricks komt later!
Ondertussen heb ik net Arches en Canyonlands gehad en nader ik de Grand Canyon, mijn vraag wat moet ik doen, ik heb er 1 volle dag voor uit getrokken.
-Horseshoe bend?
-North rim?
-South rim?
Conditie is oké, maar ik ga liever niet anderhalf uur klimmen en lopen om een japanner te pullen om dan weer terug ander half uur terug te lopen naar de auto.
Thanks

elbeannie wijzigde deze reactie 18-09-2019 05:27 (3%)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

elbeannie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 05:24:

Ondertussen heb ik net Arches en Canyonlands gehad en nader ik de Grand Canyon, mijn vraag wat moet ik doen, ik heb er 1 volle dag voor uit getrokken.
-Horseshoe bend?
-North rim?
-South rim?
Conditie is oké, maar ik ga liever niet anderhalf uur klimmen en lopen om een japanner te pullen om dan weer terug ander half uur terug te lopen naar de auto.
Thanks
Er zijn wel wat verschillen tussen North en South Rim maar het belangrijkste is dat de South Rim veel meer bezoekers krijgt dan de North Rim, het tienvoudige als ik me goed herinner, en daardoor ook veel drukker en commercieler is.
Dat maakt het een kwestie van smaak. Ik heb bij mijn twee bezoeken aan de GC voor de North Rim gekozen, vooral om de ergste drukte een beetje te ontlopen, en als je uit het noorden komt is dat ook dichterbij. Maar dat betekent ook dat attracties als bijvoorbeeld die glazen brug er gewoon niet zijn.
Je hoeft bij de GC ook geen uren te lopen om iets te zien. Zolang je geen behoefte hebt om in de canyon af te dalen is het ideaal voor een dagtrip waarbij je altijd in de buurt van de auto kunt blijven.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:29
Zie dit topic nu pas. Net nadat we enkele weken terug zijn van onze 3e USA reis.
We zijn dit jaar zelf naar Florida geweest met natuurlijk de pretparken.
Moet wel zeggen dat dit jaar echt een stuk duurder uit is gevallen dan de vorige. De dollar staat steeds minder gunstig en de prijzen zijn in florida echt een stukje hoger dan aan de westkust.

Heb van alledrie onze reizen de blog's nog online staan.

https://florida2019.video.blog/ ( 2019 Miami, Orlando, Sanibel island, Homestead, Key West, Deerbeach)

https://amerikareis2013.wordpress.com/ ( 2013 Las Vegas, Valley of Fire, Kolob & Snow Canyon, Zion, Bryce, Page – Antelope Canyon, Monument Valley – Page, Grand Canyon
Slide Rock Flagstaff, Phoenix, San Diego Losa Angeles, San Simeon, San Francisco )

https://hvandervelden.wordpress.com/ ( 2009 Los Angeles, San diego, Palm Springs, Joshua Tree, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco)

...

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:41

Grouchy

meep meep

Ik heb een geweldige tijd gehad in Oregon, verhaal met de tips and tricks komt later!
-Horseshoe bend?
-North rim?
-South rim?
Thanks
Horseshoe bend valt mee, auto parkeren en een minuut of 5 lopen, wel erg druk met veel bussen. Sinds April dacht ik betaald parkeren en ik denk een view platform. 15 minuten aan de rand en dan hebben de meeste mensen het ook weer gezien.

Als alternatief kan je ook naar Goosenecks State Park (veel rustiger en een dubbele bend) kijken, kom je min of meer ook langs vanuit die richting, betaal je echter ook 5 USD voor.

Grand Canyon, ja je kan naar beneden (Indian Garden) maar genoeg view points die makkelijk bereikbaar vanaf de parkeerplaats of via de bus dienst. ook hier erg druk, zeker vergeleken met Oregon.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Typhone
Zo afgelopen vrijdag weer teruggekomen van onze trip: San Francisco - Seattle - San Francisco.

De meevallers:
Mount Rainier
Mount St. Helens
Mount Hood
Packwood
Chevrolet Tahoe
Op een e-bike San Francisco verkennen
Crater Lake

De tegenvallers:
Oregon River Gorge
Verkeer Portland
Verkeer Seattle
Verkeer op de i-5 in zijn algemeen
US-1 langs de kust omhoog
Olympic NP

Over de vulkanen kan ik kort zijn: machtige bergen veel mooie hikes en onze uitvalbasis in Packwoord (AirBNB, huisje) was gewoon top. Ook in de Gifford Pinchot Wilderness hebben we nog een extra hike gedaan richting een azuurblauw meertje (28km voor moeten lopen though) op 2.7km hoogte. Mount St. Helens moet je van tevoren eens de 1980 geschiedenis bekijken en dan het gebied zien. Dat maakt wel even indruk. Crater Lake was ook erg machtig om te zien.

Tegenvallers waren er ook genoeg voor ons (en voor het eerst):

Oregon Coast is heel erg veel van hetzelfde. Veel te veel tijd aan gespendeerd vonden wij. De River Gorge heeft wel wat watervallen maar als je een paar keer bent gaan hiken in Yellowstone of Yosemite dan lig je absoluut niet wakker van de watervallen in de River Gorge. Het verkeer in zijn geheel vond ik erg tegenvallen in Oregon en Washington. De I5 was en bleef druk, Portland was een ramp, Seattle was een ramp maar ook (i.t.t. 2013) was San Francisco nu een ramp. Let op dat vanaf 1 januari 2020 alle bruggen in dat gebied tolbruggen zijn. Zoveel drukte ben ik niet gewend van eerdere reizen naar de VS dus het zal wel goed gaan met de economie ;).

Olympic National Park vonden we echt helemaal drie keer niks. Hoh deel, kust niet, Hurricane Ridge niet, Lake Crescent was mooi maar meer ook niet. Qua natuurgeweld vond ik dit op de Cascades na toch wel de minste hoek van Amerika waar ik ben geweest.

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-01 18:39
Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:53:
Zo afgelopen vrijdag weer teruggekomen van onze trip: San Francisco - Seattle - San Francisco.

De tegenvallers:
Oregon River Gorge
Verkeer Portland
Verkeer op de i-5 in zijn algemeen

Het verkeer in zijn geheel vond ik erg tegenvallen in Oregon en Washington. De I5 was en bleef druk, Portland was een ramp.
Zat je alleen maar in de spits ofzo? Buiten de spits valt het echt wel mee. Ik was daar vorige week ook nog. Tevens in Idaho en Montana. Lekker rustig :)

• Typhone
Alle tijdstippen zo’n beetje gehad in Portland daar zat ik 4 dagen, Seattle 3. Seattle viel overdag mee maar de I(205)5 in Portland was enkel drama drama drama. Montana kennen ze geen files toch? 👍😇

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-01 18:39
Typhone schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:48:
Alle tijdstippen zo’n beetje gehad in Portland daar zat ik 4 dagen, Seattle 3. Seattle viel overdag mee maar de I(205)5 in Portland was enkel drama drama drama. Montana kennen ze geen files toch? 👍😇
Jammer van de drukte daar in Portland (en I5). In Montana relatief weinig verkeer. Alleen in Glacier national park met bovenin dichte mist (helaas) een kwartiertje stil gestaan op de Going to the sun road.

• Smarron
  • Laatst online: 00:34

Smarron

The bend

-Horseshoe bend?
-North rim?
-South rim?
Thanks
Waarschijnlijk veel te laat, maar ik heb alle 3 gezien. De NR is inderdaad veel rustiger en ontzettend mooi. De Horseshoe Bend stond echt op mijn bucketlist en echt heel blij die gezien te mogen hebben. Toch ben je daar denk ik snel klaar. De SR vond ik te druk (hoogseizoen). Als je wel besluit de HB te bezoeken, zou ik ook zeker Antelope Canyon bezoeken. Die liggen op een steenworp afstand.

Maar ben benieuwd wat het is geworden. :)

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• HuHu
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:49:
[...]
Waarschijnlijk veel te laat, maar ik heb alle 3 gezien. De NR is inderdaad veel rustiger en ontzettend mooi. De Horseshoe Bend stond echt op mijn bucketlist en echt heel blij die gezien te mogen hebben. Toch ben je daar denk ik snel klaar. De SR vond ik te druk (hoogseizoen). Als je wel besluit de HB te bezoeken, zou ik ook zeker Antelope Canyon bezoeken. Die liggen op een steenworp afstand.

Maar ben benieuwd wat het is geworden. :)
Antelope Canyon kun je alleen in met een tour en tickets zijn ver van te voren uitverkocht.

• Smarron
  • Laatst online: 00:34

Smarron

The bend

HuHu schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:51:
[...]

Antelope Canyon kun je alleen in met een tour en tickets zijn ver van te voren uitverkocht.
Hebben wij ook al in NL besteld destijds vanwege dat risico, want we zaten in het hoogseizoen. Maar toen we daar waren kon je alsnog tickets los kopen. Dus het valt altijd nog te proberen en ik denk dat het nu ook veel rustiger is.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Net terug van onze vakantie naar USA (westkust). Wat een geweldige reis! Ik wil even mijn ervaring met het huren van de auto delen. Laat ik voorop stellen dat ik nooit meer een auto bij Budget.com zou huren. Dit komt omdat we een auto gereserveerd hadden in klasse K (Ford Mustang or similar). Toen we bij de counter kwamen begon het gezeur. Eerst een aardig praatje met wat info, toen moest ze even met haar manager overleggen, toen kregen we te horen dat we een Ford Mustang or similar hadden gereserveerd. In hun ogen was een Volkswagen Beetle convertible gelijk aan een Mustang. Een Mustang hadden ze niet meer. Daarnaast mocht ik ook gaan voor een Jeep waarbij een gedeelte van het dak open kon. Ik gaf aan beide niet te willen. Ze bleef volhouden dat er geen Mustang was. Toen kreeg ik de optie voor een Corvette, super gave bak natuurlijk, dus ik gaf aan dat wel te willen. Nou toen pakte ze er een briefje bij, daar schreef ze op dat de prijs voor de Corvette $200 per dag duurder zou zijn dan wat we nu al betaald hadden. Maar daar kon ze dan maar liefst 50$ korting op geven. Even voor de duidelijkheid, dat zou betekenen dat er $150 * 23 dagen bij zou komen, dus daar ging ik niet met akkoord. Nou ze ging weer overleggen met haar manager, nu had ze 'goed nieuws': Ze kon de Corvette aanbieden voor slechts $100 per dag extra!... Ik gaf aan absoluut niet geïnteresseerd te zijn als ik zoveel moest bijbetalen. Toen vroeg ze welke vliegtuigmaatschappij we hadden, misschien boden zijn nog een korting aan o.i.d. Dus ik gaf aan dat we met KLM vlogen. Nou nu kon de Corvette voor $50 per dag extra. Ik gaf aan nog steeds niet bereid te zijn om meer dan het dubbele in totaal kwijt te zijn dan waar ik me van te voren op had ingesteld. Ik vroeg of ik de hele reservering kon annuleren (ik ben ook lid van de presidential circle bij Hertz en de hoogste rang bij National, dus dan zou ik daar wel gaan kijken wat er in de Aisle stond). Daarna ging ze weer overleggen en nog eens overleggen (op dit moment staan we al +- 1 uur aan de balie). Nu had ze een andere optie: een gewone Ford Mustang, niet convertible. Maar om een of andere reden moest ik daar ook 25$ per dag voor betalen. Toen werd ik echt behoorlijk geïrriteerd en heb ik nog maar eens aangegeven daar absoluut geen interesse in te hebben en weer gaf ik aan dan te willen annuleren. Weer ging ze overleggen. Nu had ze dan wel goed nieuws: er zou binnen nu en een uurtje een Ford Mustang Convertible binnen komen. Dus toen heeft ze mijn gegevens ingevoerd. Toen zei ze dat ze een berichtje zou binnen krijgen als hij binnen was. Nog geen 5 minuten later pakt ze haar telefoon (die ik ook zie). Ik zie dat ze geen melding heeft, zegt ze: ah ik heb bericht gekregen dat hij binnen is, hij wordt nog even klaargemaakt, over 10 minuten kunnen jullie hem halen.
We zijn binnen 5 minuten naar beneden gelopen, hij stond er, met een motor die helemaal koud was. Conclusie: Budget wilde me wat anders aansmeren of zorgen dat ik meer moest betalen, in totaal 1,5-2 uur aan de balie gestaan met veel ergernis en boosheid, maar uiteindelijk wel de auto meegekregen die we wilde voor de prijs waarvoor we hem gereserveerd hadden :)

De auto zelf was goed uitgerust, zeker niet standaard. Hij had grotere velgen dan de meeste Mustangs die ik zag rijden, hij had virtual cockpit, verder weet ik niet of hij extra's had. Maar hij had in ieder geval stoel verkoeling (echt super fijn!), ook stoel verwarming (niet gebruikt), 3 standen van de stoel (en spiegels) die hij kon onthouden. De stoelen waren dus ook elektrisch verstelbaar. Verder reed de auto echt heerlijk. Automaat met 10 versnellingen. Verbruik was wat je bij een Mustang verwacht. Uiteindelijk 24,1 mpg (ongeveer 10 liter/100 km).

Foto's:

Aan het eind van de reis:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:47
Nou, maandag vertrekken we naar SFO voor onze verhuizing. Misschien geen vakantie maar zo voelt het wel een beetje want ik ben nog 2 weken vrij.

Ik zal af en toe mijn ervaringen is posten als ik een weekendje in een park oid geweest ben en, als iemand onze kant op komt (San Luis Obispo en omgeving) dan staan mijn PM's open voor een biertje, koffie of .. BBQ natuurlijk

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Hmmbob
ex87 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:45:
Nou, maandag vertrekken we naar SFO voor onze verhuizing. Misschien geen vakantie maar zo voelt het wel een beetje want ik ben nog 2 weken vrij.

Ik zal af en toe mijn ervaringen is posten als ik een weekendje in een park oid geweest ben en, als iemand onze kant op komt (San Luis Obispo en omgeving) dan staan mijn PM's open voor een biertje, koffie of .. BBQ natuurlijk
Heel, heel veel plezier. Geniet ervan! Voor ons was 3 jaar in Amerika letterlijk een life-changing dingetje, waar we nog met heel veel goede gevoelens op terug kijken nu we weer in Nederland zijn.

Hmmbob wijzigde deze reactie 29-09-2019 08:51 (13%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Rivanov
  • Laatst online: 22:46

Rivanov

Apple freak

ex87 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:45:

Wauw! Enorm veel plezier en succes. Is ook mijn grote droom om enkele jaren in de USA te kunnen wonen en werken.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18:25
miicker schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:55:
Net terug van onze vakantie naar USA (westkust). Wat een geweldige reis! Ik wil even mijn ervaring met het huren van de auto delen. Laat ik voorop stellen dat ik nooit meer een auto bij Budget.com zou huren. Dit komt omdat we een auto gereserveerd hadden in klasse K (Ford Mustang or similar). Toen we bij de counter kwamen begon het gezeur. Eerst een aardig praatje met wat info, toen moest ze even met haar manager overleggen, toen kregen we te horen dat we een Ford Mustang or similar hadden gereserveerd. In hun ogen was een Volkswagen Beetle convertible gelijk aan een Mustang. Een Mustang hadden ze niet meer. Daarnaast mocht ik ook gaan voor een Jeep waarbij een gedeelte van het dak open kon. Ik gaf aan beide niet te willen. Ze bleef volhouden dat er geen Mustang was. Toen kreeg ik de optie voor een Corvette, super gave bak natuurlijk, dus ik gaf aan dat wel te willen. Nou toen pakte ze er een briefje bij, daar schreef ze op dat de prijs voor de Corvette $200 per dag duurder zou zijn dan wat we nu al betaald hadden. Maar daar kon ze dan maar liefst 50$ korting op geven. Even voor de duidelijkheid, dat zou betekenen dat er $150 * 23 dagen bij zou komen, dus daar ging ik niet met akkoord. Nou ze ging weer overleggen met haar manager, nu had ze 'goed nieuws': Ze kon de Corvette aanbieden voor slechts $100 per dag extra!... Ik gaf aan absoluut niet geïnteresseerd te zijn als ik zoveel moest bijbetalen. Toen vroeg ze welke vliegtuigmaatschappij we hadden, misschien boden zijn nog een korting aan o.i.d. Dus ik gaf aan dat we met KLM vlogen. Nou nu kon de Corvette voor $50 per dag extra. Ik gaf aan nog steeds niet bereid te zijn om meer dan het dubbele in totaal kwijt te zijn dan waar ik me van te voren op had ingesteld. Ik vroeg of ik de hele reservering kon annuleren (ik ben ook lid van de presidential circle bij Hertz en de hoogste rang bij National, dus dan zou ik daar wel gaan kijken wat er in de Aisle stond). Daarna ging ze weer overleggen en nog eens overleggen (op dit moment staan we al +- 1 uur aan de balie). Nu had ze een andere optie: een gewone Ford Mustang, niet convertible. Maar om een of andere reden moest ik daar ook 25$ per dag voor betalen. Toen werd ik echt behoorlijk geïrriteerd en heb ik nog maar eens aangegeven daar absoluut geen interesse in te hebben en weer gaf ik aan dan te willen annuleren. Weer ging ze overleggen. Nu had ze dan wel goed nieuws: er zou binnen nu en een uurtje een Ford Mustang Convertible binnen komen. Dus toen heeft ze mijn gegevens ingevoerd. Toen zei ze dat ze een berichtje zou binnen krijgen als hij binnen was. Nog geen 5 minuten later pakt ze haar telefoon (die ik ook zie). Ik zie dat ze geen melding heeft, zegt ze: ah ik heb bericht gekregen dat hij binnen is, hij wordt nog even klaargemaakt, over 10 minuten kunnen jullie hem halen.
We zijn binnen 5 minuten naar beneden gelopen, hij stond er, met een motor die helemaal koud was. Conclusie: Budget wilde me wat anders aansmeren of zorgen dat ik meer moest betalen, in totaal 1,5-2 uur aan de balie gestaan met veel ergernis en boosheid, maar uiteindelijk wel de auto meegekregen die we wilde voor de prijs waarvoor we hem gereserveerd hadden :)

De auto zelf was goed uitgerust, zeker niet standaard. Hij had grotere velgen dan de meeste Mustangs die ik zag rijden, hij had virtual cockpit, verder weet ik niet of hij extra's had. Maar hij had in ieder geval stoel verkoeling (echt super fijn!), ook stoel verwarming (niet gebruikt), 3 standen van de stoel (en spiegels) die hij kon onthouden. De stoelen waren dus ook elektrisch verstelbaar. Verder reed de auto echt heerlijk. Automaat met 10 versnellingen. Verbruik was wat je bij een Mustang verwacht. Uiteindelijk 24,1 mpg (ongeveer 10 liter/100 km).

Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Aan het eind van de reis:
[Afbeelding]
Meerdere malen een auto gehuurd in de USA, 1x was dit Avis (zelfde groep als budget) en dit ging ronduit k*t. Daarbuiten altijd Alamo en dat ging goed. Voor mij ook nooit weer Avis/Budget.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik heb nu twee keer via Alamo aan auto gehuurd (2 x Ford Mustang Cabrio) en beide zonder enig probleem.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• matthijst
1x gezeik gehad met Hertz; voucher van Expedia voldeed niet, zou $500 duurder worden. Bij inleveren was er een snuggere medewerker die zei: "ah, zeker geboekt uit Europa, ik haal het er wel even af."

En laatste keer gezeik met Avis: of ik even wilde tekenen: verwachte kosten $260 op een prepaid auto. Ze konden me niet vertellen wat die kosten dan waren. Beweerden dat het 'tax' was, terwijl op de bevestiging stond dat alles er bij in zat. Uiteindelijk moet je toch wat, dus betaald en bij terugkomst bij Expedia neergelegd (wacht nog steeds op antwoord, 22 van de 28 dagen voorbij).

Vermoeiend dat er altijd van die ratjes bij die balie werken ook. "Wilt u verzekering?", nee bedankt. "Oh, u heeft al verzekering".
"Wilt u een tollpass, $10 per dag". Nee bedankt. "Oh, de auto heeft al een toll-pass" (achteraf $40 betaald aan toll).
"Wilt u carplay"? Neu bedankt. Stap in de auto blijkt carplay er standaard in te zitten...

Dat je zo je geld wilt verdienen :r

• Geert1976
  • Niet online
net terug uit de VS, waar m'n (2e) bezoek aan Lower Antelope Canyon toch wel weer het hoogtepunt was qua fotografie.

Antelope Canyon is echt een waar walhalla voor fotografen.
Hoe je in de Canyon met de zon, de lichtinval en de hoek waarin je fotografeert kan spelen is fantastisch.

Geert1976 wijzigde deze reactie 30-09-2019 12:31 (16%)

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-01 12:02
De werknemers zijn nu eenmaal voor hun inkomen sterk afhankelijk van de commissie op dergelijke verkopen. De eigen portemonnee weegt dan vaak toch wat zwaarder dan eventuele morele bezwaren.

Be yourself, no matter what they say ...

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:44
Hier dan kleine samenvatting van ons tripje naar NYC en Long Island.

NYC kan ik wel kort over zijn: we hebben veel gedaan en veel gezien. Mooie ervaring om eens meegemaakt te hebben.

Gedaan: Vrijheidsbeeld, NY Metz game, Aladdin op Broadway, Central Park, One World Trade, Brooklyn, Queens, Manhattan, Hoboken, voor mijn geval wel alles zo ongeveer..

Daarna vertrokken we met de huurauto over Long Island. Ervaring met auto huren bij Sixt: ik had per ongeluk een dag later gereserveerd dan dat we de auto wilden hebben. Ze waren erg meegaand en dat kon allemaal prima gefixt worden. Waar ik me beter in had moeten verdiepen en waar we waarschijnlijk teveel voor hebben betaald is de verzekeringen. Geen idee wat je nou precies nodig hebt.

Toen richting Montauk. Eerste nacht gestopt in Islip. Leuke avond gehad met locals daar in de kroeg. Gewoon onderweg stopplekjes gezocht om te slapen. De Hamptons zijn gewoon erg mooi, mooie natuur, veel kleine leuke stadjes, aardige mensen. Montauk was heel mooi, veel te zien en vooral ook chillen. We hadden lekker weer en sliepen echt in een top appartmentje.

Toen via de wijnvelden weer terug naar NYC gereden.

Algemene impressie: anders dan de westkust. Westkust is echt heerlijk vrij zijn en genieten van altijd mooi weer. Dat is de Oostkust niet, vond ik dan. Heel leuk gehad en mooie dingen gezien. Erg duur.

• Gitarist
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:43:
[...]

Vermoeiend dat er altijd van die ratjes bij die balie werken ook. "Wilt u verzekering?", nee bedankt. "Oh, u heeft al verzekering".
"Wilt u een tollpass, $10 per dag". Nee bedankt. "Oh, de auto heeft al een toll-pass" (achteraf $40 betaald aan toll).
"Wilt u carplay"? Neu bedankt. Stap in de auto blijkt carplay er standaard in te zitten...

Dat je zo je geld wilt verdienen :r
Ditzelfde geldt ook voor SiriusXM, dat zit standaard in iedere auto terwijl ze het je wel als optie aanbieden (althans, bij Hertz en Dollar).

Het is ook niet dat ze een apart segment hebben voor auto's met en zonder Sirius }:O

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-01 16:21
Gitarist schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:42:
[...]

Ditzelfde geldt ook voor SiriusXM, dat zit standaard in iedere auto terwijl ze het je wel als optie aanbieden (althans, bij Hertz en Dollar).

Het is ook niet dat ze een apart segment hebben voor auto's met en zonder Sirius }:O
Sirius FM is meestal afhankelijk van een abonnement. Dat zit er niet altijd standaard op. Zonder abo hoor je altijd dezelfde x aantal liedjes en reclame.

We hebben altijd bij Alamo gehuurd via Sunnycars. Misschien niet het goedkoopste maar nooit gezeik aan de balie dat iets duurder is, de auto die we gehuurd hebben er niet staat of gedoe met schade.

• Gitarist
  • Niet online
Frijns.Net schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:48:
[...]

Sirius FM is meestal afhankelijk van een abonnement. Dat zit er niet altijd standaard op. Zonder abo hoor je altijd dezelfde x aantal liedjes en reclame.

We hebben altijd bij Alamo gehuurd via Sunnycars. Misschien niet het goedkoopste maar nooit gezeik aan de balie dat iets duurder is, de auto die we gehuurd hebben er niet staat of gedoe met schade.
Het is inderdaad een abonnementsdienst, maar ik denk dat het voor een autoverhuurder ondoenlijk is om een apart vak te maken voor auto's die géén werkend Siriusabonnement hebben en een vak voor auto's die dat wel hebben. En dat dan ook nog eens per categorie. Daarom vermoed ik dat de auto's (van Dollar en Hertz iig) gewoon allemaal een werkend SiriusXMabo hebben.

Mijn ervaring: 4 vakanties met in totaal 7 auto's. Ze hadden allen werkend SiriusXM terwijl wij alleen de eerste vakantie het erbij hadden gehuurd.

Gitarist wijzigde deze reactie 30-09-2019 13:09 (7%)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geert1976 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:28:
net terug uit de VS, waar m'n (2e) bezoek aan Lower Antelope Canyon toch wel weer het hoogtepunt was qua fotografie.

Hoe je in de Canyon met de zon, de lichtinval en de hoek waarin je fotografeert kan spelen is fantastisch.
Erg mooi :)

Wij hebben een semi-privé tour geboekt voor de Lower Antelope Canyon, ergens in de ochtend als het licht blijkbaar op z'n best is voor fotografie.

Ik ben benieuwd :) Nog 300 dagen of zo wachten :+

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

TommyGun schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:37:
[...]

Erg mooi :)

Wij hebben een semi-privé tour geboekt voor de Lower Antelope Canyon, ergens in de ochtend als het licht blijkbaar op z'n best is voor fotografie.

Ik ben benieuwd :) Nog 300 dagen of zo wachten :+
Wij waren juist rond het middaguur de Lower Antelope Canyon in gegaan omdat de zon dan op z'n hoogste punt staat. Echt fabelachtig mooi!

• matthijst
Wij ook idd, rond 12:00 scheen mooi te zijn want dan komt de zon erin.
Hoop volgend jaar weer een keer die kant op te kunnen *O*

• Geert1976
  • Niet online
Rond 12.00u in de middag is 't beste moment om de Canyon in te gaan voor wat betreft de fotografie inderdaad

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-01 12:02
Gitarist schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:51:
[...]
Daarom vermoed ik dat de auto's (van Dollar en Hertz iig) gewoon allemaal een werkend SiriusXMabo hebben.
n=3, maar bij Hertz in 2017, 2018 en 2019 drie maal geen SiriusXM

Be yourself, no matter what they say ...

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Frijns.Net schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:48:
[...]

Inleveren ging prima ja, ik hoop voor ze dat ze bij Alamo het tankstation nog hebben kunnen bereiken. Ik heb de auto op gasdampen naar binnen gereden zie: Barrycade in "[Vakantie] USA"

• DIJK
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:30
voske schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:31:
[...]

n=3, maar bij Hertz in 2017, 2018 en 2019 drie maal geen SiriusXM
Volgens mij zit er op nieuwe auto s een proefabbonement voor 3 mnd dus als de auto nieuw genoeg is werkt sirius zonder bijbetalen

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Maar als je Spotify of andere provider hebt: playlisten downloaden op je telefoon via de Wifi van het hotel en streamen via BT werkt ook prima. Wij hadden een nieuwe Ford met Android auto en Sirius maar Sirius werkte echt niet.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Wij hadden gewoon Apple CarPlay in de Mustang. :)

• Hmmbob
De moderne radio systemen ondersteunen vaak gewoon beide (Android Auto en CarPlay). En SiriusXM wordt op afstand (aan de hand van je VIN code) geactiveerd als je daar iets voor afsluit aan de balie. Zo niet, dan kan je alleen naar het gratis kanaal luisteren met reclame en vaak dezelfde muziek.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DIJK schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:59:
[...]

Volgens mij zit er op nieuwe auto s een proefabbonement voor 3 mnd dus als de auto nieuw genoeg is werkt sirius zonder bijbetalen
Maar jij denkt toch niet dat een grote autoverhuurder gewoon een auto bij de dealer koopt? Die neemt er jaarlijks duizenden af en kan zelfs aangepaste types voor de verhuurmarkt kopen. Willen ze een optie niet dan zit ie er ook gewoon niet bij.

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:41

Grouchy

meep meep

Pre-2018; SiriusXM stond eigenlijk altijd aan, zo ook eerder dit jaar...8 keer ofzo bij Hertz in de USA een auto gehuurd. Ook nooit iets gevraagd of je het wel/niet wilde hebben.
Deze maand 3x een auto gehuurd bij Hertz en plots vragen ze 2x of je SiriusXM wil. Lijkt dat ze de laatste tijd er wat meer aandacht aan geven.

Grouchy wijzigde deze reactie 01-10-2019 01:49 (4%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

downtime schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:20:
[...]

Maar jij denkt toch niet dat een grote autoverhuurder gewoon een auto bij de dealer koopt? Die neemt er jaarlijks duizenden af en kan zelfs aangepaste types voor de verhuurmarkt kopen. Willen ze een optie niet dan zit ie er ook gewoon niet bij.
Inderdaad. Ingebouwde navigatie halen ze er vaak uit bewust uit om dit als extra te kunnen verkopen.

• kamstra
  • Registratie: april 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Geert1976 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha wtf, daar was ik ook vorige week donderdag :D
Geniaal idd, al vond ik 52 dollar + 8 voor parkeren behoorlijk aan de prijs, maar goed.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

En het is één van de weinige plekken waar je enkel contant kunt betalen. :+

• Geert1976
  • Niet online
Antelope Tour vooraf online gereserveerd en betaald via creditcard

Geert1976 wijzigde deze reactie 01-10-2019 07:31 (31%)

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:14
Len020 schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:35:
[...]

Meerdere malen een auto gehuurd in de USA, 1x was dit Avis (zelfde groep als budget) en dit ging ronduit k*t. Daarbuiten altijd Alamo en dat ging goed. Voor mij ook nooit weer Avis/Budget.
In miami va Alamo ooit een auto geprepaid. Zij hadden een of andere scam car (goor, oud) wat mijn auto moest zijn. Ik kon wel upgraden naar een Santa Fe. Gedaan, klacht ingediend en m’n geld teruggekregen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 22:29
Jrz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:29:
[...]

In miami va Alamo ooit een auto geprepaid. Zij hadden een of andere scam car (goor, oud) wat mijn auto moest zijn. Ik kon wel upgraden naar een Santa Fe. Gedaan, klacht ingediend en m’n geld teruggekregen.
Dit jaar via alamo in miami gehuurd maar keuze genoeg in de klasse die wij hadden gekozen.
Wel alles vooraf geregeld zodat je niet meer langs de balie hoeft maar direct in de parkeergarage een auto uitzoekt en alleen bij het wegrijden een krabbeltje hoeft te zetten.

...

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True