Om niet in herhaling te vallen zal ik mezelf maar quoten:Jelmer93 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:04:
Wij gaan in mei naar Las vegas en willen dan 18 dagen gaan roadtrippen. Nu wil ik niet elke slaapplek vooruit boeken. Hoe zijn jullie ervaringen mbt Airbnb en andere slaapplekken/motels/hotels die je op t laatste moment kiest? Zijn de prijzen dan juist enorm hoog of kan ik juist dan deals scoren.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Veel verschil in prijs is me niet opgevallen. Soms krijg je wat korting door vooruit te boeken en soms juist op een last-minute als ze veel vrije kamers hebben.downtime schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:25:
[...]
Mijn ervaring: Alles op de bonnefooi doen gaat in 95% van de gevallen goed. Zeker vandaag de dag als je mobiel internet hebt en vrij gemakkelijk dat ene hotel met beschikbare kamers kunt vinden.
Niettemin is er wel wat risico. Het is mij twee keer overkomen dat ik in een gebied zat waar vanwege evenementen alle hotels ramvol zaten (of extreem duur) en ik uren in het donker moest rijden om nog ergens een vrije kamer te vinden. Sindsdien boek ik meestal een avond tevoren via internet.
En er zit ook wat risico aan. Zoals hierboven gesteld heb ik twee keer in een gebied gezeten waar alle kamers vol zaten. Dat betekent niet per definitie dat er niks meer vrij is, maar wel dat de prijzen van de laatste vrije kamers omhoog schieten. En dan heb ik het niet over tientjeswerk.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Tenzij je OCD hebt, en perse die ene ideale kamer met de laagste prijs van de hele stad/regio moet hebben omdat anders je hele vakantie verpest is, hoef je echt geen uur per dag aan het zoeken van accommodatie te besteden.Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:37:
Maar elke dag zelfs maar een uur verliezen met zoeken, twijfelen, boeken, omrijden, en de route voor de dag nadien (onvermijdelijk wat halfslachtig) uitpluizen, betekent na 3 weken wel dat je daar 2-3 werkdagen aan hebt gespendeerd. Ik snap dat er mensen zijn die liever zo reizen, maar dat is tijd die ik persoonlijk liever thuis verlies.
Ik doe het graag allebei. Ik plan thuis een route en zoek ook alvast uit waar ik echt vooraf moet boeken om nog fatsoenlijke accommodatie te krijgen (bv in National Parks).Ik heb nog maar weinig het gebrek aan flexibiliteit als een probleem ervaren. Je moet toch ooit eens vertrekken naar je volgende locatie. Voor elke locatie waar je spontaan beslist een nacht langer te blijven, is er een locatie waar je een nacht moet afsnoepen, of die je integraal moet overslaan. Kiezen blijft verliezen, of je dat nu thuis doet of ter plaatse nog moet doen.
De ritten tussen die highlights, waar ik gewoon een random motel kan pakken, boek ik pas een avond (of zelfs uren) tevoren zodat ik tijdens m'n trip toch kan bijsturen.
[ Voor 31% gewijzigd door downtime op 27-08-2019 19:41 ]