Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Koop een New York City Pass scheelt je geld en tijd, bij een wachtrij met je pass zwaaien en je kan doorlopen tenminste dat was bij mij het geval 4 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:22
Thanx voor alle reacties, volgens mij zijn er een aantal tips die ik makkelijk kan uitvoeren. Met de ferry langs het SoL ipv er naar toe. Scheelt tijd en we willen het graag zien, hoeven er niet perse om heen te kunnen lopen :)

TotR, ESB en WTC zijn gave plekken om te bezoeken. Zeker ook als tip om 1 (of meerdere) in de avond te bezoeken.

NY marathon en Halloween zijn puur toeval om mee te pakken maar wel een hele mooie bijkomstigheid. Puur toeval dat een bekende van mij hem gaat lopen, die kan ik nog meeten/aanmoedigen. Zal binnenkort even mijn nieuwe reisplanning hier droppen o.b.v. de gegeven tips!

We zijn overigens geen basketbal fans maar de sfeer schijnt gaaf te zijn, mensen ervaringen met een bezoekje aan de knicks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

FabiandJ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:33:
Koop een New York City Pass scheelt je geld en tijd, bij een wachtrij met je pass zwaaien en je kan doorlopen tenminste dat was bij mij het geval 4 jaar geleden :)
Een New York City Pass scheelt je niet altijd tijd & geld ;). Je moet van te voren goed checken wat je met de pass gaat doen. In sommige gevallen ben je juist duurder uit :).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Wij waren er twee nachten (ja, dat is kort....) en wij hebben die pass echt niet genomen. One WTC, een tochtje langs the Statue, Chinatown en Little Italy, Rockefeller Plaza, Central Park en dan zijn die dagen zo voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
BertP schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:37:
We zijn overigens geen basketbal fans maar de sfeer schijnt gaaf te zijn, mensen ervaringen met een bezoekje aan de knicks?
Basketball is wel de meeste "actie" van de 4 grote sporten.
Je zou op Stubhub kunnen kijken, eventueel Brooklyn Nets, misschien goedkoper.
2x bij de Knicks en 1x bij Nets geweest. Knicks iets meer toeristen denk ik, dus duurdere kaarten en minder thuisfans. Ga in december nog een keer naar de Nets (tegen Oklahoma, gekeken welke club een leukere tegenstander had).
Tip: eet tijdens de wedstrijd, dan heb je wat te doen :)

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 14-10-2018 19:21 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:19:
[...]

Basketball is wel de meeste "actie" van de 4 grote sporten.
Actie is tijdens de wedstrijd gegarandeerd (Shotclock enzo) en tijdens de time-outs is er altijd wel iets van entertainment. Overigens is ijshockey nog meer actie (en itt op TV prima in het stadion te volgen).

Honkbal kan wat saai zijn, zeker als je de regels niet kent en het niet gewend bent. Maar als je het spel door hebt (vermoeidheid bij de starting pitcher, het feit dat ze beperkt rooster hebben en dus ook maar beperkt pitcher kunnen wisselen, dat er een winnaar moet komen, etc etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Timeouts duren bij al die sporten lang vind ik 🙂
IJshockey ook wel leuk, maar dat gaat zo verrekte snel en je ziet die puck nauwelijks.
Honkbal vind ik echt super saai om naar te kijken, gewoon niks leuks aan.
NFL gaat nog wel, maar weet niet waar die in NY precies spelen, eindje weg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je in NY maar één ding zou kunnen zien, dan moet dat het Vrijheidsbeeld of Empire State Building zijn. De rest doe je maar als je meer tijd hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

matthijst schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:01:
IJshockey ook wel leuk, maar dat gaat zo verrekte snel en je ziet die puck nauwelijks.
NFL gaat nog wel, maar weet niet waar die in NY precies spelen, eindje weg denk ik.
Baseball is gewoon saai, maar je gaat voor de sfeer en die is over het algemeen wel prima :).
NFL is in het MetLife Stadium, maar dat ligt in New Jersey. Tijdens wedstrijddagen rijden er genoeg pendelbussen van Port Authority (42nd) naar het Stadion. Er zijn nog andere OV opties.
Mochten de Yankees of Mets niet spelen, dan kan ik je Staten Island Yankees ook altijd aanraden! Leuk stadion, mooi uitzicht op new York, ligt alleen op Staten Island. Voordeel, het spelletje gaat hier iets sneller dan bij de "echte" Yankees, daarnaast worden er meer fouten gemaakt. Vergelijk het met Jong Ajax, Jong PSV etc.
downtime schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:24:
Als je in NY maar één ding zou kunnen zien, dan moet dat het Vrijheidsbeeld of Empire State Building zijn. De rest doe je maar als je meer tijd hebt.
Juist niet het Vrijheidsbeeld, hiermee help je meteen een heel dagdeel om zeep :). 1 dag Crash Course New York :
Pak zo vroeg als je kunt de metro naar 72nd (1, 2, of 3). Stap uit, loop naar Central Park, wandel van Central Park dwars door het park naar 5th Ave en 59th street. Wandel via de onderzijde van het park naar het midden, op 7th Ave steek je over en loop je downtown, wandel over Times Square, Op times square ga je naar Bryant Park, hier zien je Empire en Chrysler. Terug naar 42nd, metro naar 34. Uitstappen, foto maken van Empire. Terug de metro, (2 of 3) naar Chambers, uitstappen en overstappen op de (1). Een stop verder uitstappen op Cortland, loop naar WTC, loop door naar het zuiden, je bent nu in Battery, maak een foto van het Statue of Liberty, onderlangs loop je richting de Brooklyn Bridge.

Ok, het is een volle dag, maar je hebt de hoogtepunten wel gezien :P.

[ Voor 34% gewijzigd door Calitomnication op 15-10-2018 16:33 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Calitomnication schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Ok, het is een volle dag, maar je hebt de hoogtepunten wel gezien :P.
Van een afstandje.

Ik heb de eerste dag in Manhattan overigens een (lange) bustour gedaan. Waarschijnlijk die van Circle Line die iemand anders net al noemde. Dan zie je in relatief weinig tijd een groot deel van de stad incl alle belangrijke trekpleisters. Dan zie je wel welke plekken een tweede (uitgebreider) bezoek waard zijn en welke plekken je nu eigenlijk al gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je moet dan ook gewoon niet maar 1 dag gaan 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

downtime schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Van een afstandje.

Ik heb de eerste dag in Manhattan overigens een (lange) bustour gedaan. Waarschijnlijk die van Circle Line die iemand anders net al noemde. Dan zie je in relatief weinig tijd een groot deel van de stad incl alle belangrijke trekpleisters. Dan zie je wel welke plekken een tweede (uitgebreider) bezoek waard zijn en welke plekken je nu eigenlijk al gezien hebt.
Mja, kan... Moet wel bekennen dat ik altijd een gruwelijke hekel heb aan zo'n bussen :P. En niet alleen in New York, maar eigenlijk overal probeer ik die dingen altijd te mijden en gewoon op pad te gaan :).

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mocht je de Brooklyn Bridge willen lopen, hou er rekening mee dat dat voor voergangers een km of twee lopen is. Duurt even voor je op de brugt bent ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
1nsane schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:43:

...

Eerst naar SF geweest en daar veel gezien te voet (best te doen als je goede benen hebt!) en hier en daar een Ubertje.

Leuk hotel gehad aan Sutter st. In de buurt van veel.

Na een week naar LA gegaan (wilde vrouwlief graag vanwege alle filmdingen).

We hebben de Coast Starlight erheen genomen, we wilden wel iets van het landschap zien, vliegen van sf naar la is ook maar saai maar met de auto via de Highway 1 zou een dag extra kosten dus lekker onAmerikaans de trein genomen.

Dat is ons goed bevallen!

Sure het duurde 10 uur maar de trein was huuuge, zeer comfortabel, van alle gemakken voorzien, niet druk, leuke panoramacar ook en lekker tijdens het avondeten naar buiten gluren naar de kust enz.

Ohw, dat is nuttige informatie! We wonen sinds een maand in Paso Robles, midden tussen SF en LA en ik zat te kijken om een keer met de trein naar SF te gaan. Kost echt niets, maar duurt wel dik 5 uur vanaf hier. Ik weet dat het een mooie route is, maar ik maakte me vooral druk om in SF zonder auto rond te komen. Maar als ik jou zo hoor zou dat dus niet zo'n probleem moeten zijn! Toch maar op het lijstje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The_MAN schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:47:
[...]

Ohw, dat is nuttige informatie! We wonen sinds een maand in Paso Robles, midden tussen SF en LA en ik zat te kijken om een keer met de trein naar SF te gaan. Kost echt niets, maar duurt wel dik 5 uur vanaf hier. Ik weet dat het een mooie route is, maar ik maakte me vooral druk om in SF zonder auto rond te komen. Maar als ik jou zo hoor zou dat dus niet zo'n probleem moeten zijn! Toch maar op het lijstje plaatsen :)
Het is makkelijker en goedkoper om geen auto te hebben in SF dan wel. Je zou kunnen overwegen naar een BART station te rijden vanuit Paso Robles en de rest te BARTen. Dan hoef je niet 5 uur in de trein en zit je niet gebonden aan wanneer die rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Vorig jaar hebben we de laatste 3 dagen van onze rondreis door de westkust in SF gezeten en de eerste dag van aankomst hebben we daar direct onze huurauto ingeleverd. Alle dagen met OV rondgereisd door de stad, gaat perfect daar. :)

Auto heb je in zo’n stad niets aan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Perfect! Dan gaan we zeker met de trein, ik weet min of meer waar die rijdt en dat is gewoon een super mooie rit. Als er familie overkomt gaan we nog wel een keer met de auto, wil namelijk ook nog de langste bomen van de wereld zien net boven SF. De grootste hebben we vorige week al gezien in Sequoia NP ;)

Dat was trouwens ook mooi, wou in Sequioa NP overnachten, maar 3 dagen voor vertrek was er alleen nog een $440 kamer beschikbaar… dus had maar de Cedar Grove lodge in Kings Canyon geboekt, die was maar $140... Wat ben ik blij dat ik dat had gedaan. Super mooie rit naar de lodge. En maar 1 weg er heen, denk niet dat ik dat had gedaan als we daar niet moesten overnachten!!! Helaas geen beren gezien, maar volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 11:32
The_MAN schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:47:
[...]

Zeker doen! Je hebt hier en daar ook cable cars (wel duur, $6 om op te stappen ook al is het voor een klein stukje). Jumpbikes zijn ook een optie, kan ook via de Uberapp maar let op, deze accepteren nog geen buitenlandse creditcards.

Ik heb behoorlijke wandelpoten dus voor mij was het prima te doen maar dat zal niet voor iedereen zijn, platte wegen kennen ze daar gewoon niet tenzij je langs de kust loopt.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:59
Huh? Uber accepteert prima mijn Nederlandse creditcards? Of bedoel je wat anders?

* Hmmbob heeft vorige week nog ge-ubert vanuit het vliegveld in FtWorth

Overigens heb je in iedere grotere Amerikaanse stad een Hop-On-Hop-Off bus waarmee je ook langs alle hoogtepunten komt. Lekker toeristisch, maar werkte met mijn jonge gezin prima - scheelt een boel wandel KMs.

[ Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 16-10-2018 07:37 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:01:
Ik vond dat dus verbazingwekkend meevallen in het echt. Zeker als je wat hoger zit is het spel goed volgbaar (eigenlijk beter dan als je vlak naast de ring zit.
Ik snap dat je het zegt aan de andere kant ben ik al verschillende keren naar MLB wedstrijden geweest met mensen die dezelfde mening hadden en die dat toch een tikje hebben bijgesteld.
Mja ik vind dat dan van de vier grote sporten eigenlijk het meest tegenvallen. Had er meer van verwacht, het is best een ervaring maar de hoeveelheid dode spelmomenten (waar dus echt niets gebeurt) is echt heel hoog.
Dat was trouwens ook mooi, wou in Sequioa NP overnachten, maar 3 dagen voor vertrek was er alleen nog een $440 kamer beschikbaar… dus had maar de Cedar Grove lodge in Kings Canyon geboekt, die was maar $140... Wat ben ik blij dat ik dat had gedaan. Super mooie rit naar de lodge. En maar 1 weg er heen, denk niet dat ik dat had gedaan als we daar niet moesten overnachten!!! Helaas geen beren gezien, maar volgende keer beter!
Sequioa is echt fantastisch. Zelf daar 3 beren in het 'wild' gezien waaronder een jonkie.
Calitomnication schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:37:
[...]

Mja, kan... Moet wel bekennen dat ik altijd een gruwelijke hekel heb aan zo'n bussen :P. En niet alleen in New York, maar eigenlijk overal probeer ik die dingen altijd te mijden en gewoon op pad te gaan :).
Ik vind de OV bussen nog best wel leuk in NY (soms wil je de afstanden gewoon niet lopen)/

[ Voor 33% gewijzigd door PolarBear op 16-10-2018 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PolarBear schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:06:
[...]
Ik vind de OV bussen nog best wel leuk in NY (soms wil je de afstanden gewoon niet lopen)/
Eensch (qua afstand en als je echt de OV bus bedoelt), maar scheelt dat ze in NY een kick ass metrosysteem hebben waarmee je praktisch iedere plek van de stad binnen no-time kunt bereiken :). Toch iets sneller (& goedkoper) dan bovenop zo'n Sightseeing Tourbus :).

Wij hebben in LA zo'n bus genomen (omdat onze vriendin dit heel graag wilden doen) maar wat een hel was dat zeg! "achter deze muur woont Will Smith", "links kun je het dak van Playboy Mansion zien", "het hotel bovenop deze berg is Whitney Houston met een OD in het bad gevonden", "links in het huis hebben de RHCP hun CD opgenomen". Informatie is niet zo heel boeiend en de helft ben je alweer vergeten zodra je van de bus af bent :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Calitomnication schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:29:
[...]
Wij hebben in LA zo'n bus genomen (omdat onze vriendin dit heel graag wilden doen) maar wat een hel was dat zeg! "achter deze muur woont Will Smith", "links kun je het dak van Playboy Mansion zien", "het hotel bovenop deze berg is Whitney Houston met een OD in het bad gevonden", "links in het huis hebben de RHCP hun CD opgenomen". Informatie is niet zo heel boeiend en de helft ben je alweer vergeten zodra je van de bus af bent :)
In LA hebben we zo'n bus ook overwogen maar uiteindelijk hebben we eens gek gedaan en een custom private tour van een ochtend genomen: een tour waarbij een privé gids je gedurende een x aantal uur rondrijdt langs attracties naar keuze. In één woord: geweldig.

Op mijn verzoek ook even gestopt bij de Mansion maar daar zie je inderdaad niets van, alleen een hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
In LA heb je zo'n $5 trolley die door Beverly Hills gaat:
Best vermakelijk:
http://beverlyhills.org/exploring/trolley/?NFR=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47

Freak187

geen

Ik wil volgend jaar ook een vakantie maken in de USA. Plan is om een week of 6 vrij te nemen en dan een rondreis New England te doen en daarna naar het westen, California, Oregon, Washington en misschien een stukje Canada.

Qua prijzen, is het slimmer om alles zelf te boeken (vlucht, auto en lodging) of kom je bij een organisatie als Jan Doets ook gunstig uit? En is boeken via een reisorganisatie echt een plus?
En als je alles zelf boekt, is het dan gunstiger om het vooraf te doen of "on the fly"?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
Zelf boeken is in principe goedkoper, een reisorganisatie moet er ook aan verdienen natuurlijk. Mits je bereid bent om wat te zoeken, en niet als een kip zonder kop de eerste de beste vlucht, auto, etc. gaat boeken.

Overnachtingen zou ik daar pas regelen, anders ligt je planning voor de volledige 6 weken al helemaal vast. Dat zou ik persoonlijk niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 14-09 15:37
Wat betreft het overnachten moet je wel rekening houden met de periode, feestdagen, wil je in parken overnachten?
Als je namelijk in een park wil slapen dan zul je dat van tevoren moeten boeken anders is het gewoon vol en kun je iets erbuiten zoeken. En dan ben je altijd even aan het rijden om in en uit het park te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Arrne schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:21:
Overnachtingen zou ik daar pas regelen, anders ligt je planning voor de volledige 6 weken al helemaal vast. Dat zou ik persoonlijk niet willen.
Dat is persoonlijk denk ik. Ik zou zelf doodzenuwachtig worden als ik geen hotel heb geboekt voor morgen.

@Freak187
Er is ook nog een soort van tussenoplossing: een persoonlijk reisadviseur (reismakelaar). Zo'n persoon stelt in overleg met jou de reis samen maar neemt je bepaalde zorgen over vluchten en dergelijke uit handen. Meestal zijn dat ZZP-ers die vaak wel aangesloten zijn bij een overkoepelende organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 14-09 15:37
De vlucht en auto zijn meestal het eenvoudigste. Je kunt direct bij KLM terecht tenzij je naar de goedkoopste constructie met overstappen wil gaan zoeken. Dan moet je echter ook iemand vinden die daar bekend mee is. Vaak is het een kwestie van de aanbiedingen van de luchtvaartmaatschappijen afwachten en dan iets boeken. Voordeel is dat je direct zelf kunt inloggen en je stoel kunt kiezen en nog kan upgraden etc.
Via het reisbureau was het in het verleden nogal eens gedoe om de login gegevens te krijgen.
Een auto kun je bij Sunnycars boeken. Dan heb je alles verzekerd. Is misschien niet de goedkoopste maar wel geen gedoe als er iets is. (Uit eigen ervaring)

Verder je route eens op papier zetten en dan kun je altijd bij een reisbureau een offerte vragen en kijken wat het kost als je het zelf zou boeken.
Wij hebben elke keer alles zelf geboekt met de optie om te annuleren. Soms is een overnachting dan enkele tientjes duurder maar we hebben tot nu toe elke keer onderweg wel iets gewijzigd.

[ Voor 11% gewijzigd door rvrbtcpt op 16-10-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Qua autoverzekering kun je ook nog overwegen de MasterCard Black creditcard aan te schaffen en daarmee je autohuur te voldoen, dan hoef je geen verzekering af te nemen bij de verhuurder. Dat kan zeker als je zo’n lange huur hebt flink schelen.

Daarnaast, als je van East naar West gaat rijden moet je even kijken of het opknippen van de one-way car rental in kleinere stukken (onderweg auto wisselen dus) misschien financieel gunstiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Arrne schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:21:
Zelf boeken is in principe goedkoper, een reisorganisatie moet er ook aan verdienen natuurlijk. Mits je bereid bent om wat te zoeken, en niet als een kip zonder kop de eerste de beste vlucht, auto, etc. gaat boeken.

Dat laatste is precies waarom ik denk te gaan kiezen om alles zelf te regelen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 19:02

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:06:
[...]

Ik snap dat je het zegt aan de andere kant ben ik al verschillende keren naar MLB wedstrijden geweest met mensen die dezelfde mening hadden en die dat toch een tikje hebben bijgesteld.
Je vergeet de belangrijkste tip: niet met honger naar een MLB wedstrijd gaan want dan kom je 2,5kg zwaarder thuis. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:29:
[...]

Eensch (qua afstand en als je echt de OV bus bedoelt), maar scheelt dat ze in NY een kick ass metrosysteem hebben waarmee je praktisch iedere plek van de stad binnen no-time kunt bereiken :). Toch iets sneller (& goedkoper) dan bovenop zo'n Sightseeing Tourbus :).
Klopt, soms is de de bus (als in echt MTA/OV) wel handiger (alle metro's gaan via Manhattan en soms heb je dat niet nodig) en het is ook wel eens leuk om een stukje met de bus te doen, zie je iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Je vergeet de belangrijkste tip: niet met honger naar een MLB wedstrijd gaan want dan kom je 2,5kg zwaarder thuis. >:)
Dat is werkelijk bij alle Amerikaanse sporten zo ;) Eten is bij allemaal een belangrijke factor :) Of het nu tailgaiting is of in het stadion. Helpt ook wel dat de doordeweeks wedstrijden tussen 19:00 en 20:00 beginnen en dus veel mensen direct uit werk komen.

Ik ben bij MLB, NFL, NBA, NHL, MLS en de US open geweest, en overal werd op de tribune veel en vaak gegeten. Veel meer dan in Nederland/Europa. Zelfs met de stadionprijzen die over het algemeen niet goedkoop zijn (US Open was bijvoorbeeld echt heel duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hehe ja, ik ben bij MLB, NFL, NHL geweest (Go Pens!), NBA geweest maar ik vond met name de MLB er bovenuitsteken. NFL vond ik geen reet aan (en ik begreep het niet) maar je ziet genoeg.
NBA en NHL absoluut mijn favorieten. Maar bij de MLB zag ik de corndogs en huge ass hamburgers maximaal bij iedereen naar binnen vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Typhone schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:25:
Hehe ja, ik ben bij MLB, NFL, NHL geweest (Go Pens!), NBA geweest maar ik vond met name de MLB er bovenuitsteken. NFL vond ik geen reet aan (en ik begreep het niet) maar je ziet genoeg.
NBA en NHL absoluut mijn favorieten. Maar bij de MLB zag ik de corndogs en huge ass hamburgers maximaal bij iedereen naar binnen vliegen.
Vind de sfeer bij MLB wedstrijden wel top. Heel gemoedelijk.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Kan me mijn eerste keer MLB nog goed herinneren, Baltimore Orioles, wedstrijd begon om 14.00 's middags of zo, dus ik dacht "we moeten zeker 1 uur van te voren in het stadion aanwezig zijn. Blijkt dus dat de helft van de Amerikanen pas rond de 3e of 4e inning het stadion binnen komt wandelen, eerst een bezoekje aan de foodcourt brengen en vervolgens naar de plek om de wedstrijd te kijken.

Het heeft me altijd verbaasd om te zieh hoeveel Amerikanen eten (& bestellen) tijdens zo'n wedstrijd en wat ze allemaal verkopen op de tribunes. Dat krijg je hier in Nederland nooit voor elkaar. Nederlanders gaan naar een wedstrijd kijken en daarna meteen weer zsm naar huis. Amerikanen maken er echt een uitje van, way of life.

Welke teams heb ik gezien:
MLB
- Baltimore Orioles (3x)
- San Francisco Giants (2x)

Minor League
- Asheville Tourists (1x)
- Staten Island Yankees (1x)

Ook wel grappig, bezoek eens een wedstrijd van de New York Red Bulls (voetbal), voelt heel apart. Amerikanen die heel geforceerd proberen om een Europese sfeer in het stadion te creëren :P

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Vind de sfeer bij MLB wedstrijden wel top. Heel gemoedelijk.
Is (voorzover ik heb meegemaakt) bij alle sporten zo, geen uitvak, veel families op de tribunes en nauwelijks wanklanken (ik heb wel eens wat dronken ruzies gezien). Tijdens playoffs is het overigens wel wat meer 'gespannen' maar ik heb tijdens deze wedstrijd gewoon naast een Texas Ranger fan gezeten.

Calitomnication schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:53:
Kan me mijn eerste keer MLB nog goed herinneren, Baltimore Orioles, wedstrijd begon om 14.00 's middags of zo, dus ik dacht "we moeten zeker 1 uur van te voren in het stadion aanwezig zijn. Blijkt dus dat de helft van de Amerikanen pas rond de 3e of 4e inning het stadion binnen komt wandelen, eerst een bezoekje aan de foodcourt brengen en vervolgens naar de plek om de wedstrijd te kijken.
Heeft ook iets met de tijd te maken, door de weekse overdag wedstrijden (vaak als een team ver moet reizen bijvoorbeeld east-coast naar west-coast) zijn vaak wat slechter bezocht (of zitten vol met schoolkinderen). Doordeweekse avond wedstrijden zie ook vaak dat de helft van de toeschouwers gedurende de wedstrijd binnen komen, is overigens bij NBA ook zo (althans in Toronto). Afhankelijk van de locatie van het stadion zie je bij MLB en NFL ook veel tailgaiting (barbequeen op de parkeerplaats) voor en na de westrijd. soort van indrinken ;).

* PolarBear heeft inmiddels 12 MLB stadions, 18 teams en ruim 60 wedstrijden gezien. En 2 NHL stadions (3 wedstrijden), 2 NBA stadions (5 wedstrijden), 1 NFL wedstrijd/stadion en 1 keer MLS in Yankees stadium.
Ook wel grappig, bezoek eens een wedstrijd van de New York Red Bulls (voetbal), voelt heel apart. Amerikanen die heel geforceerd proberen om een Europese sfeer in het stadion te creëren :P
Viel mij op dat het vooral gedragen werd door Latijns Amerikaanse supporters (althans bij de New York City FC). En dat het uitvak niet meer was dan een aantal uitsupporters wat bij elkaar zat.

[ Voor 58% gewijzigd door PolarBear op 16-10-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 11:32
Hmmbob schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:35:
Huh? Uber accepteert prima mijn Nederlandse creditcards? Of bedoel je wat anders?

* Hmmbob heeft vorige week nog ge-ubert vanuit het vliegveld in FtWorth

Overigens heb je in iedere grotere Amerikaanse stad een Hop-On-Hop-Off bus waarmee je ook langs alle hoogtepunten komt. Lekker toeristisch, maar werkte met mijn jonge gezin prima - scheelt een boel wandel KMs.
Uber auto idd wel, Jumpbike niet, ook niet via de Uber app

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb genoten bij de Phoenix Suns. Wat een sfeer tijdens zo'n game, heerlijk. 4 blikjes bier slechts $56,-, koopje :+ Maar, mooi om mee te maken.

Vdara in Vegas was heel mooi, netjes. Maar.... Ik word oud denk ik. Veel in Vegas geweest, maar ik heb mij meer lopen ergeren dan vermaakt, zeker in Fremont street.

Meer dan ooit overviel mij de leegte. Het Sodom en Gomorrah (nee, ben niet bijbels :+ ) wat het is. Zuipen en gokken. Mensen die op hun 35ste al richting het graf op weg zijn.

Vrouwen van 40 in hun blote tieten om wat dollars te verdienen met foto's. Meisjes van 18 die hetzelfde staan te doen met een pleister over hun tepels.

Maar vooral, die afgrijselijke ouders die daar om 23.30 in die straat lopen achter de buggy. Kind half dood onderuit gezakt en ouders die achterlopen met peuk in mond en bier (nummer 10) in de handen. LEG DAT KIND IN BED.

De vorige keren heb ik mij erover verwondert, maar nu is dus een punt bereikt dat het mij begint te raken. Ik was met een (Deense) collega die op een gegeven moment ook naar ouders is toegelopen die daar met hun 3-jarige kind stond in de takkeherie, waarbij het kind gewoon pijn aan de oren had. Of dat nou wel zo handig was.

/oude lul

En a.s. mei moet ik er een week zijn 8)7

EDIT: Overigens, als je gewoon de knop kan omzetten (wat ik ook wel eerder gedaan heb), blijft het natuurlijk een belevenis en mooie gekte. Het is ook maar wat je wil zien denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 23-10-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Als het aan mijn vriendin lag hadden we een Spark of soortgelijk gehuurd :+

Gelukkig is het een Ford Edge (of gelijkwaardig) geworden :9

---

@tomhster @wodkabuikje @Barrycade @matthijst

De route is inmiddels definitief. Vlucht en hotels zijn geboekt, auto is gereserveerd.

Dag 1 om 17.20 uur aankomst op Miami Airport, auto ophalen en het eerste hotel in (vlakbij Airport).
Dag 2 naar de Everglades voor een moerasboottour, daarna door naar Naples.
Dag 3 naar Naples Zoo, daarna door naar Clearwater beach (buffet cruise gereserveerd).
Dag 4 naar Clearwater marine aquarium (en misschien het strand), daarna door naar Tampa.
Dag 5 naar Bush gardens, daarna door naar Orlando (of ja, hotel in Kissemmee).
Dag 6 naar Discovery cove.
Dag 7 naar Seaworld.
Dag 8 naar Disney's Hollywood Studios
Dag 9 naar Disney's Magic Kingdom
Dag 10 naar NASA Kennedy space center, daarna door naar Fort Lauderdale (tussenstopje)
Dag 11 naar Key West (Mallory square dok)
Dag 12 naar Miami (Brickell), daar rustig aan; Hop on / Hop off tour en een boottocht vermoedelijk.
Dag 13 nog even naar South Beach en om 16:00u de auto inleveren en naar het vliegveld.
Ondanks onze volle planning (en twijfels bij sommigen alhier ;)) is het perfect uitgepakt!

Beste vakantie ooit kan ik wel zeggen _/-\o_ (so far althans :P)

Uiteraard was een dagje rust ergens wel fijn geweest (achteraf gezien) maar het was echt niet te vol of te veel rijden, absoluut niet :)

Qua tol ben ik gewoon overal doorgereden. De auto had géén transponder, maar de verhuurder vertelde ons dat het geregeld was... dus het zal wel. Gewoon door de SunPass "poortjes" gereden. Zal dan wel op kenteken gaan of zo?

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2018 11:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:58:

Beste vakantie ooit kan ik wel zeggen _/-\o_ (so far althans :P)
Wacht maar tot je California/Utah/Nevada hebt gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PWM schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:27:
[...]

Wacht maar tot je California/Utah/Nevada hebt gehad :p
Ik moet eerst weer even sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Qua tol ben ik gewoon overal doorgereden. De auto had géén transponder, maar de verhuurder vertelde ons dat het geregeld was... dus het zal wel. Gewoon door de SunPass "poortjes" gereden. Zal dan wel op kenteken gaan of zo?
Op kenteken inderdaad, al brengt de verhuurder daarvoor wel servicekosten in rekening. Bij Alamo bedragen die bijvoorbeeld $3.95/dag. Voor sommige mensen weegt het gemak op vakantie zwaarder, anderen zoeken het uit en regelen het vooraf online of gaan op zoek naar kwartjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

GlowMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Op kenteken inderdaad, al brengt de verhuurder daarvoor wel servicekosten in rekening. Bij Alamo bedragen die bijvoorbeeld $3.95/dag. Voor sommige mensen weegt het gemak op vakantie zwaarder, anderen zoeken het uit en regelen het vooraf online of gaan op zoek naar kwartjes :P
Ik ben voor gemak gegaan dus ;)

Bij AVIS staat er;
You automatically opt into our e-Toll service program and will be charged $3.95 for each day of the entire rental period, including any days on which e-Toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus incurred tolls at the maximum prevailing rates posted by the toll authority. The charges may take 4-8 weeks after the rental to be billed to your credit card/debit card on file.
Je kon ook niet overal met muntjes betalen zag ik, soms enkel SunPass / Toll-By-Plate.

Maar ik hoef dus niet te vrezen voor toll fines :P

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:06:
Heb genoten bij de Phoenix Suns. Wat een sfeer tijdens zo'n game, heerlijk. 4 blikjes bier slechts $56,-, koopje :+ Maar, mooi om mee te maken.
14 dollar is helaas niet uitzonderlijk duur voor bier bij sportwedstrijden, eerlijkheid gebied wel te zeggen dat je daar ruim een halve liter voor hebt (volgens mij 600-700 ml). Althans dat hoop ik voor je.

Vegas vind ik voor 3 dagen leuk daarna ga ik mij ook ergeren aan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Meer dan ooit overviel mij de leegte. Het Sodom en Gomorrah (nee, ben niet bijbels :+ ) wat het is. Zuipen en gokken. Mensen die op hun 35ste al richting het graf op weg zijn.

Vrouwen van 40 in hun blote tieten om wat dollars te verdienen met foto's. Meisjes van 18 die hetzelfde staan te doen met een pleister over hun tepels.
Wij waren gedurende Fantasy Fest op Key West... verschrikkelijk. Ik hou van vrouwelijk schoon maar het overgrote deel was :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Goedenmiddag! Heeft er iemand hier ervaring met Tioga Tours uit Zwolle? Ben bezig om een reis uit te stippelen van LA naar Las Vegas. Maar ben er nog niet over uit of ik gewoon maar heen moet en daar een camper huur. Of hier in NL alles al van te voren regel. Iemand tips ?

Ik ben al drie keer in de USA geweest. Westkust en omgeving. Maar ga nu met mijn eigen gezin. Hoor graag.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Gri77ie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:25:
Goedenmiddag! Heeft er iemand hier ervaring met Tioga Tours uit Zwolle? Ben bezig om een reis uit te stippelen van LA naar Las Vegas. Maar ben er nog niet over uit of ik gewoon maar heen moet en daar een camper huur. Of hier in NL alles al van te voren regel. Iemand tips ?

Ik ben al drie keer in de USA geweest. Westkust en omgeving. Maar ga nu met mijn eigen gezin. Hoor graag.
M'n schoonbroertje is vorige maand naar Canada geweest voor een maand om met de camper rond te reizen. Ook alles geboekt via Tioga Tours. Was volgens mij allemaal prima verzorgd.

Zij hebben daar ook verschillende campers staan geloof ik, zodat je vooraf al kunt bekijken wat je boekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2018 14:28 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben weer terug van 2 weken Nashville (en omgeving). Fantastisch, enorm genoten.
In 2020 gaan we weer (best prijzig)

pluspunten:
- vriendelijke mensen
- mooie omgeving
- snelweg rijden stukke relaxter dan in NL (iedereen rijdt net zo hard)
- Eten in restaurants.
- zoveel ruimte
- brandstofprijzen zijn een lachtertje (0.58€ per liter)

minpunten:
- eten uit supermarkt (Walmart) niet te vreten.
- overal suikers in.
- autohuur is duur
- geloofsovertuigingen van mensen
- politiek
(van de laatste 2 gewoon weg blijven in gesprekken en je hebt nergens last van)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Eten uit de supermarkt. Ja je moet absoluut geen Italian Roll Ham/Cheese halen bij de Wallmart om vervolgens de ingrediëntenlijst eens te bekijken. Dan krijg je zo'n beetje alle in de EU verboden hulpstoffen in je mik ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob

Het zijn nogal verschillende uitgangspunten: "er gewoon maar heen en een camper huren" of "alles in NLD regelen" (zelf? via Tioga?). Ik heb geen ervaring met Tioga (of any other touroperator), maar vooraf samengestelde pakketreizen zijn vaak niet zo flexibel. Dat kan prima zijn voor je, maar het kan je ook tegenstaan. Ik zou zelf een reis in NLD voorbereiden.

In dit topic zijn meerdere vakantiereizen aan de westkust (LA/Vegas) beschreven waar je inspiratie uit op kan halen om zelf een route vast te stellen welke langs alle plekken komt die jij en je gezin willen zien. Misschien is het goed om dat eerst maar eens voor jezelf te bekijken, en daarna een reisplan te maken? Als je dat weer aan ons voor legt kunnen we met je meedenken; er zit hier kennis genoeg (Ikzelf heb bijvoorbeeld 3 jaar in de omgeving LA/LV gewoond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
Mad-Matt schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:31:
Ik ben weer terug van 2 weken Nashville (en omgeving). Fantastisch, enorm genoten.

pluspunten:
- vriendelijke mensen
- mooie omgeving
- Eten in restaurants.
- zoveel ruimte

minpunten:
- overal suikers in.
- autohuur is duur
- politiek
Toegegeven, Nashville is me dit jaar beter bevallen dan verwacht, geen politiek/religie en het is wel goed zo. Die BBQ daar (Martin's BBQ joint o.a) was iig erg te pruimen. Parthenon replica was ook wel leuk om te zien, alleen was het toen ik er was best warm (36-37C) Country music is ook wel iets enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:04

The Legend

*Plop*

Afhankelijk van de periode waarin je gaat lijkt me ter plaatse nog een camper huren niet eens een optie (hoogseizoen). Ik zie ook niet zo goed waarom je dat niet vooraf zou regelen. Wij hebben in 2014 een offerte van Tioga gehad, prima bedrijf maar niet goedkoop. Uiteindelijk via Travelhome (onderdeel van de ANWB) alleen de camper gehuurd en zelf tickets geboekt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Akaendra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:28:
[...]

Toegegeven, Nashville is me dit jaar beter bevallen dan verwacht, geen politiek/religie en het is wel goed zo. Die BBQ daar (Martin's BBQ joint o.a) was iig erg te pruimen. Parthenon replica was ook wel leuk om te zien, alleen was het toen ik er was best warm (36-37C) Country music is ook wel iets enzo.
Ik was er iets later, rond de 20c en dat was echt prima te doen.
We zijn ook naar The Grand Ole Opry geweest, was echt super, Aanrader voor volgende keer.

(Verder waren we er voor een schietwedstrijd, de Blue Ridge Mountain 3Gun en dat was super gezellig)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

pluspunten:
- vriendelijke mensen
- mooie omgeving
- Eten in restaurants.
- zoveel ruimte

minpunten:
- overal suikers in.
- autohuur is duur
- politiek
Om even te reageren:
- Brandstofprijzen blijven een lachertje, maar vergis je toch niet. Kapitalisme viert hoogtij, dus de special places zijn bekend met extra hoge prijzen. Denk bijv aan de westkant van Deathvalley en op meer plekken in de woestijn waar toch veel toeristen komen. Of vlak bij een vliegveld waar je je auto moet inleveren (bijv LAX). Ook is het skim-gehalte bij de benzinepompen rondom LAX vrij hoog! (al meerdere collega's getroffen).

-eten uit supermarkt is prima, maar je moet alleen de pure producten pakken. Groente is bijv best prima (niet gesneden) kwaliteit. Zoek wel ook de juiste supermarkt erbij. Ohja, en grijp die gratis bonuskaart even, scheelt je in bijna alle gevallen veel geld (ook ongeregistreerd), ook bij de benzinepomp die bij die supermarkt hoort. Ralphs (CA) is bijv een goede supermarkt (met bonuskaart), Smiths (Utah) kon ik ook wel waarderen.
-suiker is onoverkomelijk, omdat (namaak) honing en maissuiker (corn sugars) Wikipedia: High-fructose corn syrup een goedkoop product is. Zelfs veel goedkoper dan (brood)meel. In supermarkten is brood daarom altijd voorzien van een flinke portie van beide ingredienten (want kapitalisme..). Uitzondering bevestigd de regel: bepaalde bakkers doen het zonder, maar hebben dan wel duur brood. Oa die tussen Zion en Bryce: https://www.forschergermanbakery.com/
- autohuur is helemaal niet duur, zelfs vele malen goedkoper dan in NL. Kunst is alleen de toeristische bende over te slaan, van te voren te reserveren, en coupons te zoeken. Tip: schrijf je in bij je autohuurder en krijg een (gratis) membership. Bij oa hertz met gold kun je 2 coupons stapelen en zo 50% korting krijgen op je huur, met alle verzekeringen erbij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gewoon zelf regelen vanuit NL. Dus je vlucht + huur vastleggen en het liefst wil je dan voor je eerste en laatste nacht ook al wat reserveren om zekerheid te hebben als je moe aankomt en als je aan het eind weer vroeg het vliegtuig in moet.

Tioga doet datzelfde eigenlijk, alleen jij bestelt dat als pakket.

Voor de route tussen LA --> Las Vegas zijn genoeg tips voor met de Camper.

Mijn tip nog voor je gezin: kies vluchten zonder overstap en dus ook vliegvelden en maatschappijen die comfort bieden. LAX en SLC zijn prima, maar LAS heeft vziw geen directe verbinding met Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29

Vdara in Vegas was heel mooi, netjes. Maar.... Ik word oud denk ik. Veel in Vegas geweest, maar ik heb mij meer lopen ergeren dan vermaakt, zeker in Fremont street.

Maar vooral, die afgrijselijke ouders die daar om 23.30 in die straat lopen achter de buggy. Kind half dood onderuit gezakt en ouders die achterlopen met peuk in mond en bier (nummer 10) in de handen. LEG DAT KIND IN BED.

De vorige keren heb ik mij erover verwondert, maar nu is dus een punt bereikt dat het mij begint te raken. Ik was met een (Deense) collega die op een gegeven moment ook naar ouders is toegelopen die daar met hun 3-jarige kind stond in de takkeherie, waarbij het kind gewoon pijn aan de oren had. Of dat nou wel zo handig was.

/oude lul

En a.s. mei moet ik er een week zijn 8)7

EDIT: Overigens, als je gewoon de knop kan omzetten (wat ik ook wel eerder gedaan heb), blijft het natuurlijk een belevenis en mooie gekte. Het is ook maar wat je wil zien denk ik.
Helemaal mee eens. De leegte, de schijn.

Toen ik er vorig jaar was overviel me dat enorm. Ik kwam 's nachts aan en was nooit in de USA geweest. Stapte in een taxi (stom natuurlijk, maar totaal niet aan gedacht). Na een kwartiertje rijden waren we 60dollar lichter en ruzie met de Chinese chauffeuse omdat we geen 25 dollar fooi wilden betalen. Erna Uber gebruikt en uitstekend natuurlijk.

Maar eerst is Vegas overweldigend. Je ziet het zo in films en je denkt: wat is dit in vredesnaam. Dan de volgende dag valt je de leegte op. Heb ooit eens ergens gelezen dat bij regen in Vegas veel mensen verdrinken die leven in de riolen onder de stad.

Zo'n tegenstelling met bijvoorbeeld San Francisco.

Edit: mijn reis door Nevada/Utah/California is de mooiste reis die ik ooit heb gemaakt, met de camper. Denk er nog elke dag aan terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:15

pluspunten:
- vriendelijke mensen
- mooie omgeving
- Eten in restaurants.
- zoveel ruimte

minpunten:
- overal suikers in.
- autohuur is duur
- politiek
Je kan ook beter niet naar winkels als Walmart en Target gaan voor je boodschappen. Supermarkten als Trader Joe's, Whole foods en Safeway (in westen van de VS) etc. zijn best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
KaiseRRuby schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:32:
[...]
Heb ooit eens ergens gelezen dat bij regen in Vegas veel mensen verdrinken die leven in de riolen onder de stad.

Zo'n tegenstelling met bijvoorbeeld San Francisco.
San Francisco zit toch ook vol met daklozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
As a matter of fact; heel California zit vol met daklozen. Including Los Angeles (en alles wat daaromheen ligt, zoals Santa Monica, Hollywood etc etc), SF, San Diego en alle andere kustplaatsen en grotere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het weer in Californië is goed (nooit te koud, nooit regen, redelijke luchtvochtigheidsgraad) en de levenskosten hoog, dus armere mensen hebben vaak weinig kans er wat beters van te maken en in sommige gevallen kiezen ze er gewoon voor.

San Francisco staat met kop en schouders bovenaan, maar andere grote steden hebben hetzelfde probleem. Daarnaast is Californië bereid geld te besteden om het probleem te bestrijden (San Francisco heeft dinsdag de grootste belastingverhoging ooit doorgevoerd, allemaal voor dit probleem), dus dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
matthijst schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:06:
[...]

San Francisco zit toch ook vol met daklozen?
Yep, excuus voor de rare opstelling.

Ik bedoelde dat ik San Francisco een stad vind waar leven is, hippe mensen en een soort ambitie. Las Vegas was vooral fastfood eten en bachelor party's. Dat idee had ik tenminste. Dat verschil vond ik erg groot.

De daklozen zijn inderdaad overal. Ik begreep van de camperbaas in LA dat dit te maken heeft met de liberale politiek, maar ik weet er het fijne ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03

Erg goede ervaring mee. September/ oktober naar Canada geweest. Wat betreft camper zijn ze goedkoop. Ze willen/ kunnen alles regelen. Ze vinden het ook prima als je sommige zaken zelf boekt. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
Nuevocasa schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:25:
[...]

Erg goede ervaring mee. September/ oktober naar Canada geweest. Wat betreft camper zijn ze goedkoop. Ze willen/ kunnen alles regelen. Ze vinden het ook prima als je sommige zaken zelf boekt. Ideaal!
Een collega vertelde dat ze zelf nog even naar andere data hebben gekeken, vertrek 1 dag eerder volgens mij. Scheelde paar honderd euro. Dat is dan handig om zelf even door te geven bij tioga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ik wil als ik mijn premaster heb afgerond (volgend jaar mei/juni), als dat dit keer wel goed gaat, in de zomer 2019 naar USA/Canada. Canada al 4 keer geweest, Amerika 2 keer (1 dagtrip vanuit Canada en een weekje NY). Naar NY wil ik niet meer toe, zat toen in een verkeerd hostel had niet goed nagedacht met boeken ging toen ook helemaal alleen. Toen ben ik bijna beroofd en vergiftigd door een idioot die daar ook zat. Naar een duur hotel moeten "vluchten". Was geen leuke vakantie, nog wel een hoop van NY gezien. 2019 denk ik aan Boston (of Washington) in combinatie met Vancouver (al geweest).

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Ik zit met een planningsissue (wat ongetwijfeld al naar boven gekomen is in dit topic, maar ik kan de juiste zoektermen niet onder woorden brengen om het te vinden ^^).

Een trip aan het plannen met de vriendin in mei (onze eerste keer USA).
Ongeveer halverwege onze reis zitten we in Vegas en willen we richting Death Valley/Yosemite trekken.

Na wat opzoekwerk leek een trip van Las Vegas naar Mammoth Lakes (door Death Valley) om vervolgens naar Yosemite te trekken ideaal. Maar het risico bestaat dat de Tioga pass nog niet vrij zal zijn midden mei (het ene jaar is die open vanaf begin of midden mei, maar er bestaan ook (veel) jaren waarin dat die pas midden of eind juni open is...)

Ik vermoed dat dat dus een no go zal worden.
Enige alternatief op de tioga pass lijkt me om helemaal via het zuiden te rijden via Bakersfield? Ik dacht dus mijn plan aan te passen om dus van LV naar Bakersfield (of een stadje in de buurt te rijden) (ook via DV), daar te overnachten en vervolgens naar het noorden te rijden, Sequoia of King Canyon NP aan te doen en dan zo naar Yosemite te rijden?

Of mis ik nog een alternatief (of iets heel obvious).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 14:31
Kwam toevallig dit topic tegen en weet dat de meeste tweakers wel gezond verstand hebben maar denk aan je wereld dekking van je reisverzekering voor medische kosten. Ook de keuze voor je huurauto en het maximaal verzekerde bedrag zijn wel belangrijk. Het minimale verzekerde bedrag verschilt per staat. Als je voor max $100k verzekerd bent met je huurauto en je krijg waarom dan ook een ongeval dan ga je er persoonlijk hartstikke aan onderdoor. Het is toch anders dan hier.

Ik wil hier geen reclame maken maar opzicht goede ervaringen met sunnycars. Ongetwijfeld kan het veel goedkoper, zij vullen echt altijd je verhaalbare schadebedrag aan tot €7.000.000 geloof ik.

Zit zelf nog met de nasleep van een auto-ongeluk uit 2015, waarbij de veroorzaker een Chinese toeriste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jebus4life schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:39:
Ik zit met een planningsissue (wat ongetwijfeld al naar boven gekomen is in dit topic, maar ik kan de juiste zoektermen niet onder woorden brengen om het te vinden ^^).

Ongeveer halverwege onze reis zitten we in Vegas en willen we richting Death Valley/Yosemite trekken.

Na wat opzoekwerk leek een trip van Las Vegas naar Mammoth Lakes (door Death Valley) om vervolgens naar Yosemite te trekken ideaal. Maar het risico bestaat dat de Tioga pass nog niet vrij zal zijn midden mei (het ene jaar is die open vanaf begin of midden mei, maar er bestaan ook (veel) jaren waarin dat die pas midden of eind juni open is...)

Enige alternatief op de tioga pass lijkt me om helemaal via het zuiden te rijden via Bakersfield? Ik dacht dus mijn plan aan te passen om dus van LV naar Bakersfield (of een stadje in de buurt te rijden) (ook via DV), daar te overnachten en vervolgens naar het noorden te rijden, Sequoia of King Canyon NP aan te doen en dan zo naar Yosemite te rijden?

Nee, dat is een goede analyse. Als die pass dicht is kun je een pokke eind omrijden. Verkijk je niet op de afstanden, "via" DV naar een andere plek rijden is een dagtocht op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 19:59
@Jebus4life

Zelf ben ik vorig jaar September ( zie pagina 42 van dit topic :-P) , van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden (niet door DV overigens). Vervolgens was de bedoeling om via de Tioga Pass/HW120 naar Yosemite te gaan, maar we hadden net de pech dat de pass gesloten was. Tevens waren de andere passes die erna komen óók gesloten. (hw 108 / 4 / 88 )

Dit betekende inderdaad een flink stuk omrijden. Het heeft ons een gehele dag Yosemite gekost. (Oorspronkelijke rij-tijd zou 3 uur zijn geweest, doordat de pass gesloten was werden dat er een stuk of 10 (met stops voor eten/drinken)

Ik kan me herinneren dat de Tioga Pass sowieso lang gesloten was in 2017, Volgens mij tot ver in Juli ergens?

Wij zijn toen bovenlangs gereden, via Sacramento. Zie mijn GPS log van die dag.

https://drive.google.com/...PMFqAvBYNo-CA&usp=sharing

(Onderlangs via Bakersfield was volgens mij net zo lang geweest)

[edit] fixed rechten URL

[ Voor 18% gewijzigd door fender89 op 12-11-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
fender89 schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:13:
@Jebus4life

Zelf ben ik vorig jaar September ( zie pagina 42 van dit topic :-P) , van Las Vegas naar Mammoth Lakes gereden (niet door DV overigens). Vervolgens was de bedoeling om via de Tioga Pass/HW120 naar Yosemite te gaan, maar we hadden net de pech dat de pass gesloten was. Tevens waren de andere passes die erna komen óók gesloten. (hw 108 / 4 / 88 )

Dit betekende inderdaad een flink stuk omrijden. Het heeft ons een gehele dag Yosemite gekost. (Oorspronkelijke rij-tijd zou 3 uur zijn geweest, doordat de pass gesloten was werden dat er een stuk of 10 (met stops voor eten/drinken)

Ik kan me herinneren dat de Tioga Pass sowieso lang gesloten was in 2017, Volgens mij tot ver in Juli ergens?

Wij zijn toen bovenlangs gereden, via Sacramento. Zie mijn GPS log van die dag.

https://www.google.com/ma...2C-120.19512818300001&z=9

(Onderlangs via Bakersfield was volgens mij net zo lang geweest)
de rechten van die map staan niet goed....

Maar vanuit LV naar Yosemite is ‘onderlangs’ beter dan ‘bovenlangs’ ja. Vergeet ook Seqouia niet mee te pakken, daar kun je prima van zuid naar noord doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 14-09 19:59
Hmmbob schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:17:
[...]
de rechten van die map staan niet goed....
thanks, fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jeetje, dat is inderdaad een forse rit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online

Dit jaar heb ik hetzelfde gedaan maar de andersom:
Dag 2: San Francisco - Yosemite National Park - Coarsegold
Dag 3: Coarsegold - Kings Canyon National Park & Sequoia National Park - Bakersfield
Dag 4: Bakersfield - Death Valley (via 178/14/395/190/Pahrump/160) - Las Vegas

Verder de afgelopen week de eerste hotels geboekt behalve Las Vegas, Seattle en laatste avond San Francisco met gratis annuleren voor onze Amerika vakantie voor volgend jaar. Dan hebben we in ieder geval een hotel voor de dorpen/steden met weinig slaapkamers. We hebben geleerd van dit jaar en nemen nu langer de tijd en meer rust ingebouwd.

Het plan:
San Francisco 2 Nachten
Yosemite 2 Nachten
Las Vegas 2 Nachten
Cedar City 2 Nachten
Moab 2 Nachten
Salt Lake City 1 Nacht
Rexburg 4 Nachten
Whitefish 2 Nachten
Seattle 3 Nachten
Aberdeen 2 Nachten
Bend 2 Nachten
San Francisco 1 Nacht

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 12-11-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
FabiandJ schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:38:
[...]
Het plan:
San Francisco 2 Nachten
Yosemite 2 Nachten
Las Vegas 2 Nachten
Cedar City 2 Nachten
Moab 2 Nachten
Salt Lake City 1 Nacht
Rexburg 4 Nachten
Whitefish 2 Nachten
Seattle 3 Nachten
Aberdeen 2 Nachten
Bend 2 Nachten
San Francisco 1 Nacht
Ik vind het nog steeds ambitieus. Ik probeer routes als het lukt zo te plannen dat je maximaal 5 uur rijtijd op een dag hebt, zodat je elke dag ook nog tijd hebt voor leuke dingen en spontane activiteiten en niet alleen maar in de auto zit om de highlights af te vinken.

Yosemite - Las Vegas is minimaal 7 uur rijden, Cedar City - Moab is (via Route 12, waarvan ik aanneem dat je die wilt volgen) minimaal 6 uur rijden, Rexburg - Whitefish is minimaal 7 uur rijden, Whitefish - Seattle is minimaal 8 uur rijden, Aberdeen - Bend is minimaal 5 uur rijden en Bend - San Francisco is minimaal 8 uur rijden. En dan ga ik in de meeste gevallen nog uit van de Interstate, terwijl er op al deze trips mooiere routes zijn, die alleen nog meer tijd kosten.

Ik heb vorig jaar in ongeveer hetzelfde aantal dagen de route Denver - Seattle gedaan, zo'n beetje de helft van jouw afstand. Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anakha schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:32:
[...]

Ik vind het nog steeds ambitieus. Ik probeer routes als het lukt zo te plannen dat je maximaal 5 uur rijtijd op een dag hebt, zodat je elke dag ook nog tijd hebt voor leuke dingen en spontane activiteiten en niet alleen maar in de auto zit om de highlights af te vinken.

Yosemite - Las Vegas is minimaal 7 uur rijden, Cedar City - Moab is (via Route 12, waarvan ik aanneem dat je die wilt volgen) minimaal 6 uur rijden, Rexburg - Whitefish is minimaal 7 uur rijden, Whitefish - Seattle is minimaal 8 uur rijden, Aberdeen - Bend is minimaal 5 uur rijden en Bend - San Francisco is minimaal 8 uur rijden. En dan ga ik in de meeste gevallen nog uit van de Interstate, terwijl er op al deze trips mooiere routes zijn, die alleen nog meer tijd kosten.

Ik heb vorig jaar in ongeveer hetzelfde aantal dagen de route Denver - Seattle gedaan, zo'n beetje de helft van jouw afstand. Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen. :)
Dit jaar hebben we rijden en het bezoeken van een NP gecombineerd, uiteindelijk heeft ons dit opgebroken, vaak kwamen we pas om 22:00 aan in het hotel. Nu kiezen we ervoor om echt reisdagen in te plannen, zodat we voor de parken gewoon een volledige dag hebben om daar te spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Ik heb afgelopen jaar alleen 3 weken Oregon gedaan (en stukje Washington) en we hebben nog steeds niet het gevoel dat we alles hebben gezien.

Wat een stukken denken jullie te gaan rijden zeg.
Stints van 8 uur rijden (zonder stops). Of doen jullie het voor de roadtrip experience?

De trip van Bend naar SF komt langs Crater Lake NP (en nog veel meer) maar heb je gezien de reistijd helemaal geen tijd voor om langs te gaan, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je met kinderen op stap gaat is het verhaal ook weer anders dan wanneer je alleen met je partner gaat. Met onze jonge kinderen, die toch echt gewend waren om langere stukken te rijden toen we in de VS woonden, hielden wij ook max 5u per dag in de auto aan (met kortere en langere stops in between), het liefst max 4u en max 1 of 2 dagen van 6u tussendoor als dat zo uitkwam. En dan moet je zien dat 5u auto ook 1x 2u naar een bezienswaardigheid, dan nog 1,5u naar de volgende grote leuke stop en dan 1,5u naar het hotel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryzor
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik reageer puur op de vraag wat wij er van zouden vinden. Hartstikke tof plan, hoop dat jullie het naar de zin gaan hebben. Helaas heb ik zelf 0% reis ervaring omtrent reizen naar het buitenland dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

i7 7700k - 16GB3200Mhz VENGEANCE! - MSI Mortar - GiByRTX3070 - CorsairFORCE 1TB m.2GEN4 - Kingston SSD 512GB - WD HDD 1TB - 750W CM - Corsair 100i iCue - Corsair 750D - Focusrite2i2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
PCJR schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:15:
Hi all!

Sinds ik geen recent USA topic kan vinden en mijn vriendin en ik (28j en 29j) een vakantie willen plannen naar USA dacht ik aan een topic hier. Ik heb diverse oudere topics doorgelezen over roadtrips en dingen todo/not todo in USA. Hopelijk zijn er nog mensen hier die recent zijn geweest of ervaringen/tips willen delen.

Voor ons was het plan om half juli te gaan voor een week of 3. Echter we kunnen in de mei vakantie vrij krijgen, dus we pakken hier 3 weken. Betekent wel dat het al super snel is, en we moeten nog alles regelen. Ofja, we hebben een opzet, een plan, maar nog niets geboekt. De reisperiode is tussen ongeveer 23 april en 13 mei. Via Riksja (ameriakonline of iets dergelijks) hebben we een globaal eerste programma en plan. Dit ben ik zelf nog verder aan het uitwerken en nog niet alles (ofja nog niks) ligt vast :+

Vluchten ben ik ook nog aan het zoeken, zal Amsterdam of bv Dusseldorf worden naar New York, met meestal een tussenstop in Dublin of Heathrow. 3 nachten in NY en dan NY vlucht naar de westkust. Het zal dus een combi worden van NY + het westen onder het mom van, dit is wellicht de enige keer in de USA, dus dan doen we de belangrijkste dingen.

Autohuur is gepland voor de westkant, aankomst San Francisco en dan hier 2 dagen spenderen, en dan pas de auto ophalen en de rest van de roadtrip mee uitvoeren. Ik wil graag een Fullsize SUV (Jeep Grand Cherokee of bv. Chevrolet Tahoe), heb deze gevonden voor onder de 800 euro incl alle verzekeringen etc. bij usareisen.de.

Planning:
dag1: heenreis EU->NY (transfers airport hotel NY en v.v. incl) (hotel ergens locatie Long Island, mogelijk wil ik gewoon in Manhattan, dan maar wat duurder)
dag2: NY
dag3: NY
dag4: NY naar San Francisco directe vlucht, SF airport taxi naar SF hotel (40 euro)
dag5: SF incl excursie Chinatown, dan nog Golden Gate en Alcatraz
dag6: SF in de ochtend, en dan in de middag auto ophalen (airport; 40 euro taxi) en richting Yosemite NP
dag7: Yosemite NP (2 overnachtingen)
dag8: Rijden van Yosemite naar Mammoth lakes(overnachting), met stop @ Dante's View
dag9: Rijden van Mammoth Lakes naar Las Vegas
dag10: Las Vegas (2 overnachtingen aan de strip)
dag11: Rijden van Las Vegas naar Springdale
dag12: Zion NP en Bryce NP incl fietshuur voor een halve dag (2 overnachtingen lodge Springdale)
dag13: Rijden van Springdale naar Grand Canyon North Rim (2x overnachten lodge North Rim)
dag14: Grand Canyon North Rim
dag15: Ochtend nog Grand Canyon en dan rijden naar Kingman (overnachten) via route66
dag16: Rijden van Kingman naar Los Angeles
dag17: LA (3 overnachtingen LA, hotel nabij airport)
dag18: LA, bedoeling om wat uit te rusten
dag19: ochtend auto inleveren en terugvlucht EU
dag20: aankomst DUS/AMS

Gezien de recensies hier en daar over LA, wil ik geen 3 nachten LA gaan doen maar een plaats in de buurt. Suggesties zoek ik nog :>

Vragen die ik nu alvast heb :9
- wat vinden jullie van het plan, schema, dingen om te doen of weg te laten en de tijdsduur?
- wie heeft tips voor de vluchten en de huurauto?
- wie heeft ervaring met Riksja/amerikaonline?
- ik moet de kilometers nog bepalen voor elke dag, maar denk dat dit te doen is?

Wat is niet in het schema ziet zijn de things todo in NY. Ik had dit lijstje, mocht dit natuurlijk haalbaar zijn op 2 dagen. Hier moet ik dan een efficiente planning voor maken zodat alles handig op 1 goede route ligt per dag:
New York Pass 180 p.p
Empire State Building, Statue of Liberty, Top of the Rock (Rockefeller Center), Circle Line Cruise, 9/11 Memorial, Times Square, Central Park, Fifth Avenue, Wallstreet, Brooklyn Bridge

Geschatte prijzen die ik nu heb; 1000 p.p voor de vluchten (DUS-NY NY-SF LA-DUS) p.p. Voor de bovenstaande excursies en logies in alle lodges/hotels: 1900 p.p. (prijs juli, moet nog prijs voor april krijgen). De auto nog te bepalen, ik had 750 euro voor een cat B auto, maar dat moet dus een SUV worden. Dus zeg 1000+1900 = 2900 p.p en hier komen dan nog NP pass bij, NY-pass of iets, en alle eten en drinken etc. Autohuur a 800 voor 2pers dan. Totaal 2x 2900 +800 + 200 + eten en drinken: 7k voor 2pers. Klinkt dit redelijk? :?

Fire! _/-\o_

Edit: na veel nuttige en leuke reacties :D is het reisschema gaandeweg aangepast: PCJR in "Vakantie in de USA"

Edit: na 3-4 keer aanpassen, uiteindelijk op dit reisplan uitgekomen: https://www.dropbox.com/s...s%20overzicht_v0.pdf?dl=0 :D
Met alle respect maar dit soort krap geplande USA vakanties krijg ik de kriebels van.. Ik boek tickets, een auto en heb uiteraard een vaag idee welke regio of Staten ik wil afrijden en verder hangt alles af van mijn humeur, het weer en wat ik onderweg tegenkom.

Bijvoorbeeld Alcatraz.. Ik had laatste keer veel geluk omdat er paar canceled tickets waren, maar wachttijden van 3 of 5 dagen zijn daar soms geen uitzondering.. Dus daar gaat je strakke planning mogelijk al helemaal de mist in... En zo zijn er nog veel dingen die helemaal anders kunnen lopen.. Daarom niet fout maar je planning gaat er wel door de mist in..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Tenzij je de Alcatraz tickets tijdig boekt natuurlijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
@680x0 Ik ben even benieuwd: wat denk je dat PCJR, die de post waar jij op reageert in januari 2017 plaatste, bijna 2 jaar later nog met je reactie kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:21:
Ik heb afgelopen jaar alleen 3 weken Oregon gedaan (en stukje Washington) en we hebben nog steeds niet het gevoel dat we alles hebben gezien.

Wat een stukken denken jullie te gaan rijden zeg.
Stints van 8 uur rijden (zonder stops). Of doen jullie het voor de roadtrip experience?

De trip van Bend naar SF komt langs Crater Lake NP (en nog veel meer) maar heb je gezien de reistijd helemaal geen tijd voor om langs te gaan, jammer!
We zijn maar met zijn tweeën, dus rekening houden met kinderen hoef ik niet dat scheelt al heel veel.

Voor onszelf hebben we een lijst gemaakt wat wij willen zien en hier een route voor verzonnen, wel met de insteek dat als we een park willen bezoeken we dit doen op een losstaande dag dus geen reisdag.
Ja we hebben nu lange stukken geen twijfel over mogelijk, maar zodra we dan ergens naar toe gaan kunnen we wel relax die kant op rijden.

Afgelopen zomervakantie gingen we van plaats naar plaats met ook nog een park erbij, hierdoor kwamen we verschrikkelijk laat bij ons nieuwe hotel en zoals ik eerder zei dat heeft ons gesloopt. Om een voorbeeld te geven, van Flagstaff eerst naar de Grand Canyon gereden om daar een heli vlucht te doen, daarna stukje Route 66 om te eindigen in San Diego. Nu dus besloten om de bezienswaardigheid en de autorit naar een nieuwe plek van elkaar los te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Goeie god, dat is ook wel een forse rit :X

Maar dat heb je slim gedaan! Koop ook even een National Park Pass - ik geloof dat je vanaf 3 parken je de kosten van een jaarkaart er al uit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben twee keer een kleine maand in de VS geweest. Wat ik erg leuk vond was om iets typisch Amerikaans te doen wat hier in Europa eigenlijk niet met zoveel gemak kan: Een roadtrip zonder planning en dan 's avonds tijdens het eten op booking.com oid een Motel boeken. We planden eigenlijk alleen de eerste en laatste twee dagen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby

Nou, niet perse een alternatief, wel mijn eigen ervaring.

Wij zijn in april daar geweest. Totaal onvoorbereid dus wij hadden gepland om inderdaad via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan. We waren met een camper overigens.

Eerst stop na Death Valley was Lone Pine. Toen door naar Lee Vining. Mono Lake was heel mooi en bijzonder om te zien vond ik. Maar toen we dus over de pass wilden was hij gesloten ivm hevige sneeuwval. Wij keken elkaar ook aan van: huh? Gisteren korte broek aan en 33 graden in Death Valley, nu sneeuw? We hebben toen besloten om door te rijden naar Lake Tahoe, ook omdat we hadden gehoord dat je daar vet mooi kon zwemmen en kanoën. Zoals ik al zei: we waren totaal onvoorbereid.

In Lake Tahoe waren ze dus aan het wintersporten en was het koud.. Wel schitterend om te zien overigens, prachtige plek en omgeving. Toen zijn we ook via El Dorado National Forest naar Sacramento gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook weer bezig voor de zomer.
Planning is nu:
- 4 nachten Chicago (vliegshow)
- 2 nachten Green Bay
- 3 nachten Minneapolis (Paisley Park)
- 2 nachten Omaha
- 3 nachten Kansas City
- 1 nacht St Louis (al geweest, boog nog een keer op)
- 2 nachten LeClaire
- 1 nacht Chicago

Maar misschien Kansas City en St. Louis eruit laten, scheelt 600km, spullen in-uitpakken, wat meer rust :)

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 12-11-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Iemand tips waar vliegtickets halen of in de gaten houden? Ik wil volgend jaar september de west kust (LA, Silicon Valley, Las Vegas, Grand Canyons, etc) langs met een huurauto en dan vliegen op Los Angeles. Dat lijkt me de grootste luchthaven en het goedkoopste vliegen?

Ik wil 3 weken in de maand september en zo goedkoop mogelijk vanaf Schiphol. Hoe vindt ik dat? De datum maakt niet uit namelijk. Kan ik dat ergens invullen en email krijgen zodra het goedkoop te krijgen is? Veel websites hebben zo'n notificatie systeem maar dan moet je data opgeven. Of gewoon zo snel mogelijk boeken omdat het alleen maar duurder wordt? Ik ben nu lekker op tijd...

Nu bijv. via Google Flights; €954 een retour met 2 personen, klik ik door wordt het ineens €1400... wat zijn redelijke prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik boek altijd via Expedia. Vlucht + auto + eerste nacht(en) hotel. Krijg je iets korting.
Filter daarbij op rechtstreekse vluchten want vind overstappen irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:26:
Ik boek altijd via Expedia. Vlucht + auto + eerste nacht(en) hotel. Krijg je iets korting.
Filter daarbij op rechtstreekse vluchten want vind overstappen irritant.
Een overstap doen, scheelt soms wel in kosten.
Nog een tip om kosten te besparen, maak gebruik van cashback.nl op alle boekingen van hotels bij expedia krijg je 9% terug. Wel tijdelijk adblockers etc accepteren en geen andere sites ondertussen bekijken, want dan krijg je het niet uitgekeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 13-11-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Overstap is wel goedkoper inderdaad, maar vind het gewoon irritante tijdverspilling :D

Cashback kende ik nog niet, goeie tip!
Bij Expedia verzamel je ook nog "geld", na een zomervakantie een gratis nacht weg zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:35:
Overstap is wel goedkoper inderdaad, maar vind het gewoon irritante tijdverspilling :D

Bij Expedia verzamel je ook nog punten, na een zomervakantie een gratis nacht weg zo'n beetje.
Wij hadden een overstap gehad in Salt Lake City onderweg naar San Francisco en vonden het heerlijk, een kleine rij bij de douane, en konden in San Francisco vervolgens zo doorlopen. Ik verwacht dat op San Francisco de rij voor de douane een heel stuk langer zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 13-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:35:

Bij Expedia verzamel je ook nog punten, na een zomervakantie een gratis nacht weg zo'n beetje.
Bij Orbitz verzamel je 'geld' bij elke boeking waardoor je na X boekingen een kamer voor veel minder (of wellicht zelfs gratis) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:34:
Nu bijv. via Google Flights; €954 een retour met 2 personen, klik ik door wordt het ineens €1400... wat zijn redelijke prijzen?
Het is nu 700,- retour met KLM. Voor een rechtstreekse vlucht gaat dat echt niet veel lager, zeker niet als je je eigen data/tijden wil gaan zoeken. En ja, kans bestaat dat er opeens tijdens een week er een ticket verschijnt voor een paar tientjes minder, maar of je daar nou 10 maanden alles voor in de gaten wilt houden?

Dit zijn de vaste kosten van KLM voor een ticket naar LAX:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4iNfSg8kRFIl2YP0LWlhluCk/thumb.png

Dat is al 542,- aan standaard kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
PWM schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:10:
[...]

Het is nu 700,- retour met KLM. Voor een rechtstreekse vlucht gaat dat echt niet veel lager, zeker niet als je je eigen data/tijden wil gaan zoeken. En ja, kans bestaat dat er opeens tijdens een week er een ticket verschijnt voor een paar tientjes minder, maar of je daar nou 10 maanden alles voor in de gaten wilt houden?

Dit zijn de vaste kosten van KLM voor een ticket naar LAX:

[Afbeelding]

Dat is al 542,- aan standaard kosten.
Rechtstreekse vlucht heeft wel de voorkeur natuurlijk, maar wanneer ik bijv op de heen weg ergens even een uurtje moet wachten... Zag bijv. ook Heathrow Londen langs komen, even uurtje vliegen naar Londen en daarna door dan vindt ik dat niet erg wanneer dat flink scheelt.

Mijn broer was 2 jaar geleden ook in september en had toen tickets voor €587 per persoon. Heen met een overstap en terug direct. Dus dat is een beetje mijn referentie qua prijs. Of zijn de prijzen zoveel gestegen?

Ik heb geen idee hoe de vliegticket prijzen opgebouwd worden. Je hoort wel eens je moet in januari boeken dan is het goedkoop, of juist een jaar van te voren, etc. Maar wat is nou waar? Stel ik kan nu voor €700, gaat dat veel lager worden? Dan heb ik het niet over een paar tientjes. Bijv. de moeite waard om op de Werelddeal Weken te wachten? En rechtstreeks bij bijv. KLM is volgens mij altijd goedkoper dan via derden zoals Expedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:25:
[...]
Ik heb geen idee hoe de vliegticket prijzen opgebouwd worden. Je hoort wel eens je moet in januari boeken dan is het goedkoop, of juist een jaar van te voren, etc. Maar wat is nou waar?
Dat weet je niet ;) Ik boek 60 vliegreizen per jaar voor mijzelf. Veel kort Europees, veel long-haul US.

Ik heb in de afgelopen jaren nog nooit een regel gevonden die altijd werkt. Soms zijn tickets ver van te voren goedkoop. Soms boek je nog tickets op het laatste moment met goede voorwaarden.

Normaal gesproken richting de US zitten vluchten goed vol, dus worden ze duurder naarmate je langer wacht. Maar again, ik zou mijn handen er niet voor in het vuur steken.

Ik durf wel te zeggen dat KLM naar LAX niet onder de 600,- gaat, dus moet je je afvragen of je voor die eventuele 100,- je wil wachten. En risico wil lopen, want ze kunnen wel rustig richting 1200,- gaan in economy .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn ervaring (na 3 jaar wonen in de buurt van LA en vele bezoekers gehad te hebben) dat je bij 700 voor een rechtstreekse KLM vlucht AMS-LAX NU op de “boeken” knop moet drukken, omdat die eigenlijk niet veel lager meer voorbij gaan komen (wellicht nog iets, maar de kans is veeeel groter dat de prijzen stijgen)

Je kan nog kijken met een tussenstop (kom je normaal tussen de 500 en 600 uit, als je goed zoekt) of vanaf Dusseldorf - daarvan zijn ook mensen goedkoop rechtstreeks gevlogen al kan ik je daar geen indicatie van geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 13-11-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
Dank voor de antwoorden @PWM en @Hmmbob, twijfel... voor €516 via Heathrow, wel 4 uur lang wachten...scheelt wel €368 met ze 2en, veel geld. Ik ga ieder geval z.s.m. boeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daar zou ik het gewoon voor doen. Je reis is ook onderdeel van je vakantie he ;) En 368 euro kun je heel veel andere leuke dingen van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:04

The Legend

*Plop*

royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:59:
Dank voor de antwoorden @PWM en @Hmmbob, twijfel... voor €516 via Heathrow, wel 4 uur lang wachten...scheelt wel €368 met ze 2en, veel geld. Ik ga ieder geval z.s.m. boeken 8)
Let wel even op dat je op de heen of terugweg geen transfer hebt van/naar Gatwick of Stansted.. Verder kan ik uit ervaring zeggen dat de transfer op Heathrow op de terugweg behoorlijk beroerd voelde (jetlag), ook al was die maar kort. Heenweg is wat mij betreft nooit zo'n probleem, terugweg wel.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
The Legend schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:43:
[...]

Let wel even op dat je op de heen of terugweg geen transfer hebt van/naar Gatwick of Stansted.. Verder kan ik uit ervaring zeggen dat de transfer op Heathrow op de terugweg behoorlijk beroerd voelde (jetlag), ook al was die maar kort. Heenweg is wat mij betreft nooit zo'n probleem, terugweg wel.
Kijk, top man al die tips hier! _/-\o_ dank!
Pagina: 1 ... 19 ... 87 Laatste