Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:30

Get!em

Oh die ja!

prijsrange AMS - LAX is inderdaad 600-700 voor de goedkoopste, zelfs in de wereld deal weken bij KLM

Nog een quote:
De KLM Werelddeal Weken zijn elk jaar meestal in de eerste twee weken van januari en de eerste twee weken van september. Deze Werelddeal Weken van KLM duren meestal twee weken!

• royduin
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:27
€1221 met 2 personen inclusief ruimbagage en stoelreservering direct bij United.

Heen: 8:00 Amsterdam naar Frankfurt (1,5 uur wachten) en naar LA
Terug: 12:15 LA naar San Francisco (1 uur wachten) en naar Amsterdam

Prima deal lijkt me tegenover €1572 bij KLM met ruimbagage en exclusief stoelreservering. Verschil: €351, kan nog goedkoper maar heb op de heen weg het liefst zo snel mogelijk de overstap en terug ook. Ipv 10 uur vliegen dan nog op een vliegveld wachten en nog een uurtje door.

Edit: zie nu voor €1180 een directe vlucht naar San Francisco met United... maakt niet uit waar je start lijkt me. LA, SFO of Vegas. Nog maar ff verder vergelijken... 8)7

royduin wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:28 (33%)

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Al gekeken vliegen op andere dagen, ik vind hier:
Heen: 3 Sep 8:00 Amsterdam naar Frankfurt (1,5 uur wachten) en naar LA met Lufthansa
Terug: 24 Sep 14:55 San Francisco naar Amsterdam directe vlucht met United

€509 per persoon
https://www.google.com/fl...;sp:.EUR.50528*.EUR.50873

FabiandJ wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:32 (26%)

• royduin
FabiandJ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:31:
Al gekeken vliegen op andere dagen, ik vind hier:
Heen: 3 Sep 8:00 Amsterdam naar Frankfurt (1,5 uur wachten) en naar LA met Lufthansa
Terug: 24 Sep 14:55 San Francisco naar Amsterdam directe vlucht met United

€509 per persoon
https://www.google.com/fl...;sp:.EUR.50528*.EUR.50873
De prijzen in mijn vorige bericht waren voor 2 personen O-) dank voor het meezoeken! _/-\o_

Is dat handig vliegen op LA en terug van SF? De meeste mensen rijden een "rondje" volgens mij, 1x kust en 1x door het land?

royduin wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:41 (9%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
De kustweg is wel een van de mooie stukken daar :)

• FabiandJ
  • Niet online
royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:35:
[...]

De prijzen in mijn vorige bericht waren voor 2 personen O-) dank voor het meezoeken! _/-\o_

Is dat handig vliegen op LA en terug van SF? De meeste mensen rijden een "rondje" volgens mij, 1x kust en 1x door het land?
Je hebt nog niet echt je plan gedeeld wat je allemaal wilt doen, denk dat dit wel van belang is een rondje is wel handiger :)
Maar speel vooral ook met de dagen dat je heen en terug wilt vliegen, dat verschil kan behoorlijk oplopen.
1 September heen en de 22e terug op LAX is €482 pp: https://www.google.com/fl...;sp:.EUR.48073*.EUR.48106

FabiandJ wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:53 (16%)

• royduin
FabiandJ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:50:
[...]

Je hebt nog niet echt je plan gedeeld wat je allemaal wilt doen, denk dat dit wel van belang is een rondje is wel handiger :)
Maar speel vooral ook met de dagen dat je heen en terug wilt vliegen, dat verschil kan behoorlijk oplopen.
Een "standaard" rondje westkust; LA, Vegas, San Francisco, Silicon Valley, Canyons en andere parken. Daar een (dikke) auto huren (Mustang, Camaro, ofzo). Ik ga nog even verder spelen met de data en prijzen. Mega veel sites gehad maar kom toch steeds weer terug bij Google Flights, volgens mij staat er alles in en werkt het makkelijkste en snelste van allemaal.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:19
royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:47:
[...]

Kijk, top man al die tips hier! _/-\o_ dank!
Misschien hier ook 's kijken. https://www.mydealz.de/de...frankfurt-dez-jun-1267042

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@royduin protip: ga ff naar een reisbureau, leg de zaak uit en vraag of ze er een zgn pakketreis van kunnen maken, dus met paar dagen hotel geboekt via touroperator. Rest van de hotels regel je zelf. Scheelt een slok op een borrel. Zoek maar even op wat een willekeurige enkele vlucht AMS - NYC kost, laat staan retour.
Ik was voor twee personen destijds 1600 kwijt, en dat was inclusief 3 overnachtingen in NYC. Enkeltjes naar NYC, van NYC naar LA (lachen, 100 euro pp) en vanaf PHX via DTW terug naar AMS. Kun je zelf niet tegenop zoeken :)

Zomaar een voorstel qua route: NYC, door naar LA, dagje hollywood, auto huren. In 3 dagen naar SF rijden via HWY 1. Dan Yosemite, Sequoia (Tioga pass richting Death Valley is tegen die tijd mogelijk al afgesloten en dat risico wil je niet), en door naar Las Vegas. Van daar op Zion NP, Bryce Canyon NP, Arches NP, Monument Valley. Van MV naar de grand Canyon South Rim, overnachten in Sedona, en dan op PHX en vandaar het vliegtuig terug.
Dan heb je zo'n beetje wat wij deden. Dat red je in 3 weken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• royduin
The Eagle schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:31:
@royduin protip: ga ff naar een reisbureau, leg de zaak uit en vraag of ze er een zgn pakketreis van kunnen maken, dus met paar dagen hotel geboekt via touroperator. Rest van de hotels regel je zelf. Scheelt een slok op een borrel. Zoek maar even op wat een willekeurige enkele vlucht AMS - NYC kost, laat staan retour.
Ik was voor twee personen destijds 1600 kwijt, en dat was inclusief 3 overnachtingen in NYC. Enkeltjes naar NYC, van NYC naar LA (lachen, 100 euro pp) en vanaf PHX via DTW terug naar AMS. Kun je zelf niet tegenop zoeken :)

Zomaar een voorstel qua route: NYC, door naar LA, dagje hollywood, auto huren. In 3 dagen naar SF rijden via HWY 1. Dan Yosemite, Sequoia (Tioga pass richting Death Valley is tegen die tijd mogelijk al afgesloten en dat risico wil je niet), en door naar Las Vegas. Van daar op Zion NP, Bryce Canyon NP, Arches NP, Monument Valley. Van MV naar de grand Canyon South Rim, overnachten in Sedona, en dan op PHX en vandaar het vliegtuig terug.
Dan heb je zo'n beetje wat wij deden. Dat red je in 3 weken :)
€820 voor 2 personen retourtje NYC zo te zien: https://goo.gl/flights/o9Hqv heb je €780 over daar kan ik ook wel 3 dagen een overnachting voor regelen O-) dat is ook mijn ervaring met reisbureau's. Ik ga zelf wel wat avondjes rond zoeken (en hier op Tweakers informatie inwinnen :P _/-\o_) dat scheelt meer naar mijn idee :?

Ik ga nog een nachtje slapen maar denk dat het een directe vlucht voor €1180 naar San Francisco wordt en dan lekker 3 weken rond rijden. NYC wil ik nog even op mijn lijstje houden, ik wil wel veel zien maar voor de eerste keer eerst op ons gemak de westkust maar eens verkennen.

• rick91
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:55
Leuk topic! Ik woon in Canada en ga regelmatig de grens over. Meestal met de auto, naar plekken in Washington State: Seattle, Leavenworth (interessant!), Spokane.

Maar ook minstens één keer per jaar met de trein. Meestal de Coast Starlight naar San Francisco, want daar kom ik graag. Meestal maar voor een paar dagen, "wat" rondlopen (6 uur lang - ik lijk wel gek!) en van de atmosfeer, architectuur, en uitzichten genieten.

Ben er dit weekend weer geweest, en heb de Interior Greenbelt op Mt Sutro ontdekt. Midden in de stad, door het eucalyptusbos. Nu weer terug in de trein, uren vertraging (zoals gewoonlijk als ik reis) omdat er een auto met de locomotief gebotst was. Maar het uitzicht verveelt nooit!

Ik ben aan het denken over een roadtrip naar de oostkust volgend jaar, om van daaruit een retourtje Nederland te doen. Heen door Canada, terug door de VS. Ja, gaat een paar maanden duren, maar droom er al lang van.

• royduin
royduin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:49:
Ik ga nog een nachtje slapen maar denk dat het een directe vlucht voor €1180 naar San Francisco wordt en dan lekker 3 weken rond rijden.
Kijk nu net weer €1563 damn, had ik nou gister avond maar gewoon geboekt. Prijs zal niet meer dalen lijkt me? :?

• The_MAN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:23
royduin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
[...]

Kijk nu net weer €1563 damn, had ik nou gister avond maar gewoon geboekt. Prijs zal niet meer dalen lijkt me? :?
Google flights is leuk als je alleen een vlucht wil boeken en eventueel airmiles wilt sparen. Als je goedkoper wilt, zou je via Expedia je vlucht + hotel + huurauto kunnen proberen. Heb in het verleden wel eens een vlucht gehad, dan huurauto toegevoegd en de totaal prijs ging naar beneden! Vlucht package deals prijzen zijn lager dan alleen een vlucht retour prijs. Nadeel is dat je iets van 25% airmiles krijgt :(

• royduin
The_MAN schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:02:
[...]

Google flights is leuk als je alleen een vlucht wil boeken en eventueel airmiles wilt sparen. Als je goedkoper wilt, zou je via Expedia je vlucht + hotel + huurauto kunnen proberen. Heb in het verleden wel eens een vlucht gehad, dan huurauto toegevoegd en de totaal prijs ging naar beneden! Vlucht package deals prijzen zijn lager dan alleen een vlucht retour prijs. Nadeel is dat je iets van 25% airmiles krijgt :(
Vanavond maar weer op prijzenjacht }) dank voor de tip! Heb daar sowieso een huur auto voor 3 weken nodig en de eerste/laatste hotels alvast geboekt.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
@royduin Om het nog iets ingewikkelder te maken, kijk ook even naar de prijzen van de huur van je vervoer. Wij zijn ons rondje gestart in Vegas omdat vliegen daarop goedkoop was én omdat de belasting daar een stuk lager ligt dan in CA. Dat scheelde op de camperhuur ook behoorlijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

• royduin
The Legend schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:07:
@royduin Om het nog iets ingewikkelder te maken, kijk ook even naar de prijzen van de huur van je vervoer. Wij zijn ons rondje gestart in Vegas omdat vliegen daarop goedkoop was én omdat de belasting daar een stuk lager ligt dan in CA. Dat scheelde op de camperhuur ook behoorlijk.
Had het even snel bij rentalcars.com ingetypt dat ik nog naar LA keek, betaal je al snel €1000,- voor 3 weken een Mustang. Mijn broer had het 2 jaar geleden voor €650 kunnen krijgen. Dus ik moet inderdaad niet alleen naar de prijs voor de vlucht kijken. Vanavond verder puzzelen :9

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-03 11:24

TommyGun

Stik er maar in!

Zingo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:52:
[...]

Supervet! Heel veel plezier daar! En als je geld teveel heb kan je nog altijd een voordringpas kopen (want die heeft bijna elk park wel, wel heel duur (betaald, op disney na))
Geen moment spijt van gehad :) Universal IOA was super _/-\o_ Qua attracties samen met Busch Gardens de beste parken wat mij betreft. SeaWorld vond ik oké, al waren er wel leuke rides (Manta was sick!). De shows waren nog best goed (ondanks de Orka-achtergrond...) maar verder vrij kaal. Disney MK leek me meer een copy van Disneyland Paris qua attracties, en uiteraard veel te druk. Maar het vuurwerk maakte alles goed :D Discovery Cove... tja, ik was sceptisch (de vriendin wilde graag met dolfijnen zwemmen) maar het was een geweldige ervaring, en wat een mooi aangelegd 'park' zeg _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• matthijst
  • Nu online
Discovery Cove hier ook favoriet
SeaWorld niet meer, sinds orcashows niet meer mogen.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:35
@royduin als je inderdaad de kustweg wil rijden, is hij mooier van Noord naar Zuid (dus van SF naar LA/SD) in plaats van andersom. Komt door de ligging van de weg langs de kust.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• royduin
Hmmbob schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:17:
@royduin als je inderdaad de kustweg wil rijden, is hij mooier van Noord naar Zuid (dus van SF naar LA/SD) in plaats van andersom. Komt door de ligging van de weg langs de kust.
Dat las ik ook al ergens inderdaad omdat je dan op de weghelft rijdt aan de kant van de zee. Maar tegen de zon in, maarja zonnebril op en gaan toch 8)

• royduin
royduin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
[...]

Volgens mij hebben ze gewoon dag en nacht prijzen... Nu weer €1182 directe vlucht San Francisco inclusief bagage voor 2 personen met United. Dus €591 per persoon met bagage. Zonder bagage zou €511 per persoon zijn. Goedkoper gaat dat echt never nooit meer worden lijkt me?

• The_MAN
royduin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:52:
[...]

Volgens mij hebben ze gewoon dag en nacht prijzen... Nu weer €1182 directe vlucht San Francisco inclusief bagage voor 2 personen met United. Dus €591 per persoon met bagage. Zonder bagage zou €511 per persoon zijn. Goedkoper gaat dat echt never nooit meer worden lijkt me?
Dat is wel een hele goede prijs ja!

• Powermage
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:22
TommyGun schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:34:
[...]

Disney MK leek me meer een copy van Disneyland Paris qua attracties, en uiteraard veel te druk. Maar het vuurwerk maakte alles goed :D
T is een beetje anderom, Parijs heeft eigenlijk een nieuwer en verbeterd Magic Kingdom ;-)
Jammer dat operations in parijs zo enorm crap is.

Edit:
Voor de mensen die later nog een keuze moeten maken voor Disney Hollywood studio's of Universal.... Disney HS is op t moment een grote bouwput en tot de verbouwing eigenlijk "niet de moeite"
Als je nu via de engelse aanbiedingen een 14 dagen pas Disney voor de prijs van 7 koopt is het prima besteding, maar als je selectief moet zijn dan kan je beter HS links laten liggen en voor een van de andere Disney of Universal parken kiezen.

Powermage wijzigde deze reactie 14-11-2018 20:01 (35%)

Themeparks Wintersport

• Hmmbob
royduin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:20:
[...]

Dat las ik ook al ergens inderdaad omdat je dan op de weghelft rijdt aan de kant van de zee. Maar tegen de zon in, maarja zonnebril op en gaan toch 8)
Zon staat hoog, dus niet gauw in je ogen.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:42

azerty

McFly

@royduin Check wel of de volledige HWY1 al terug open is :+ Deze zomer was er nog een stuk afgesloten wegens mudslide (jaar daarvoor op 2 punten zelfs).

Ik ben al 2x voor het overgrote deel van SF -> LA gereden, en die route is idd beter dan omgekeerd (imho).

• royduin
azerty schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:21:
@royduin Check wel of de volledige HWY1 al terug open is :+ Deze zomer was er nog een stuk afgesloten wegens mudslide (jaar daarvoor op 2 punten zelfs).

Ik ben al 2x voor het overgrote deel van SF -> LA gereden, en die route is idd beter dan omgekeerd (imho).
Dank voor de tip! Duurt nog even, maar voor vertrek ga ik dat zeker nog even controleren :*)

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:42

azerty

McFly

Nu ja, in het geval dat enkel dat stuk nog afgesloten is, en je wat geluk hebt, kun je door een militair domain rijden :D

Edit:

Hij is blijkbaar al terug open: https://twitter.com/Caltr...19626637267165184/photo/1 / https://edition.cnn.com/2...fter-landslide/index.html

azerty wijzigde deze reactie 14-11-2018 20:43 (46%)

• royduin
Kan niet wachten als ik die foto's zie oOo Ik heb eindelijk geboekt trouwens 8) dank voor de hulp, tips en informatie! Binnenkort verder zoeken waar we een auto gaan huren, welke hotels, wat we willen zien, enz.. :z

• Hmmbob
Welke vlucht heb je nu uiteindelijk genomen?

• royduin
Hmmbob schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:20:
Welke vlucht heb je nu uiteindelijk genomen?
Directe vlucht met United AMS => SFO in een Boeing 787-9 Dreamliner 8) en weer terug natuurlijk :9

Gister stipt 0:00 prijs van 1020 naar 1790 (allemaal zonder bagage, directe vlucht en met 2 personen), zal vanmiddag wel weer 1450 worden en vanavond weer zakken naar 1020. Wist niet dat de prijzen zelfs meerdere keren op een dag veranderen. Maar ik heb een top deal met die €1020 excl. => €1180 inclusief bagage lijkt me d:)b

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:53
United vliegt ook pas sinds kort naar SFO volgens mij? Toen wij gingen was die optie er nog niet.

• royduin
D-e-n schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:20:
United vliegt ook pas sinds kort naar SFO volgens mij? Toen wij gingen was die optie er nog niet.
30 maart 2019 is de eerste vlucht, vanaf dan dagelijks 8)

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:25
Bedankt voor de feedback! @FabiandJ @Hmmbob @fender89

Ik zit vervolgens met een volgende vraag/open punt.
We gaan dus een tussenstop tussen LV/Death Valley en Yosemite inlassen van 1 of 2 dagen. Twijfel is nu of dat dan Sequioa National Park of Kings Canyon zal worden.

Ze lijken me moeilijk vergelijkbaar, qua foto's lijkt Kings Canyon me qua look wat overeenkomt met Yosemite, maar je kan ook Sequioa's zien in Yosemite? We weten dus niet goed wat hier de beste optie zou zijn.

*Het plan is overgens 3 volledige dagen in Yosemite door te brengen (gewoon als extra FYI)
**Lassen Volcanic National Park ziet er ook geweldig uit, jammer dat dat zo ver weg ligt :'(

Plan nu lijkt dus:
Dag 1: Reisdag naar Vegas
Dag 2: Grand Canyon (kan ik hier mss nog een extra dag voorzien?)
Dag 3/4: Monument Valley - Horseshoe Bend - Antelope Canyon
Dag 5: Bryce
Dag 6/7: Zion
Dag 8/9: Vegas
Dag 10: Reisdag richting Kings Canyon/Sequioa
Dag 11/12: Kings Canyon/Sequioa (namiddag van dag 12 vertrekken richting Yosemite, gewoon kwestie van in de buurt van het park te overnachten)
Dag 13/14/15: Yosemite
Dag 16/17/18: San Francisco
Dag 19: Naar huis vliegen

Ik zou in principe nog een dagje of 2 kunnen toevoegen, dus ik hoog graag als er suggesties zijn :)

Jebus4life wijzigde deze reactie 15-11-2018 12:18 (30%)

• FabiandJ
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:07:

Ik zit vervolgens met een volgende vraag/open punt.
We gaan dus een tussenstop tussen LV/Death Valley en Yosemite inlassen van 1 of 2 dagen. Twijfel is nu of dat dan Sequioa National Park of Kings Canyon zal worden.

Ze lijken me moeilijk vergelijkbaar, qua foto's lijkt Kings Canyon me qua look wat overeenkomt met Yosemite, maar je kan ook Sequioa's zien in Yosemite? We weten dus niet goed wat hier de beste optie zou zijn.

*Het plan is overgens 3 volledige dagen in Yosemite door te brengen (gewoon als extra FYI)
**Lassen Volcanic National Park ziet er ook geweldig uit, jammer dat dat zo ver weg ligt :'(
Je kan Sequioa National Park en Kings Canyon ook prima combineren hoor :)

Zelf ben ik een beetje aan het rond zoeken voor een auto voor volgend jaar ik weet alleen niet zeker of de kofferbak van een Ford Mustang Coupe/Fastback groot genoeg is, van de cabrio vind ik deze in ieder geval te klein. Zal handiger zijn als ik de afmetingen kan vinden van de kofferbak, maar tot nu toe nog niet gevonden. Net een filmpje gevonden en zo te zien hebben ze daar precies twee keer een deze koffer van (71cm x 52cm x 29cm) erin gekregen. YouTube: Ford Mustang V8 Sports Car 2018 practicality review | Mat Watson Rev...

FabiandJ wijzigde deze reactie 15-11-2018 12:37 (29%)

• Jebus4life
FabiandJ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:15:
[...]

Je kan Sequioa National Park en Kings Canyon ook prima combineren hoor :)

Zelf ben ik een beetje aan het rond zoeken voor een auto voor volgend jaar ik weet alleen niet zeker of de kofferbak van een Ford Mustang Coupe/Fastback groot genoeg is, van de cabrio vind ik deze in ieder geval te klein.
Ja, was het ooknet aan het denken dat dat misschien ook kan. Heb m'n post aangepast met een kort voorstel qua itinerary :)

• FabiandJ
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:19:
[...]

Ja, was het ooknet aan het denken dat dat misschien ook kan. Heb m'n post aangepast met een kort voorstel qua itinerary :)
Op de heenweg naar de Grand Canyon kan je de Hover Dam meepakken.

En ik weet niet wanneer je precies gaat, maar ik zou Antelope Canyon eruit gooien daar gaan duizenden bezoekers per dag doorheen. Ik ben naar Antelope Canyon X gegaan dit is een heel stuk rustiger en bied nog fotografie tours aan https://www.antelopecanyon-x.com/

Ook flauw als ik bij Avis zeg dat ik Nederlander ben is de Ford Mustang Coupe niet beschikbaar, zeg ik dat ik een Amerikaan ben is die wel beschikbaar. En als ik een Brit ben, is de auto wel beschikbaar en nog goedkoper ook, wat is dit voor flauwekul?

FabiandJ wijzigde deze reactie 15-11-2018 13:04 (17%)

• The_MAN
Jebus4life schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:19:
[...]

Wij zijn vorige maand naar Sequoia NP geweest en omdat we geen hotel/lodge konden vinden, een lodge in Kings Canyon geboekt. Sequoia en Kings Canyon zitten aan elkaar vast. Als je wilt kan je kijken naar de Cedar Grove lodge, super locatie, wel 1 weg in en uit, maar ligt midden in de canyon en de weg er heen is echt heel mooi.

Ik zou dicht bij de ingang van Sequoia overnachten, dan op tijd het park in, naar Moro Rock, crescent meadow, Door naar General Sherman en dan verder rijden naar Cedar Grove lodge. Afhankelijk van hoeveel je wilt hiken kan dat makkelijk in 1 dag. Enige wat wij niet gedaan hebben was Crystal Cave, was al gesloten voor het seizoen… dat zou meer tijd kosten.

Als je dan vanuit de Cedar Grove Lodge richting Yosemite gaat kan je aan de noord kant uit Kings Canyon rijden.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:48
Redsandro schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:48:
Ik ben twee keer een kleine maand in de VS geweest. Wat ik erg leuk vond was om iets typisch Amerikaans te doen wat hier in Europa eigenlijk niet met zoveel gemak kan: Een roadtrip zonder planning en dan 's avonds tijdens het eten op booking.com oid een Motel boeken. We planden eigenlijk alleen de eerste en laatste twee dagen.
Dat is zoals wij al een paar keer door de USA gereden zijn. Alle overnachtingen zoeken op Airbnb, booking.com etc. Omdat je nooit weet waar je precies terecht komt echt ideaal.
Werkt zelfs in Alaska.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Kan prima in Europa, doe ik al 30 jaar (met tent). Sterker nog, met tent in de NP van USA is dat zelfs lastiger. Maar dat is wel hoe ik het 2 jaar geleden gedaan heb: Auto huren, en dan maar camperen waar je wil, elke avond ergens anders.
Want dat is wel anders dan in Europa: een vuurtje/grillplek is op bijna elke kampeerplek aanwezig in de NP. Alleen moet je er tegenwoordig rekening mee houden dat alle NP in de Sierra Nevada niet meer mag ivm het bosbrandgevaar.....

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Kings is met de Auto eigenlijk best saai. Je moet een mooie dayhike of multi-dayhike gaan maken om het park echt te ontdekken (geldt eigenlijk voor alle parken, maar deze in bijzonder). Enige mooie aan de autotocht is de steile kliffen en de diepe rivier.

Tip: pak de Redwood Trail dayhike op de grens van Seqoia en Kings. Dit is een zeer ondergewaardeerde, maar daardoor super mooie rustige hike in het bos met de meeste Sequoia's bij elkaar in alle stadia van leeftijd en verval.
De grote seqoia waar iedereen standaard heen gaat in dat NP is gewoon via een geasfalteerd pad in een park. Ze hebben daar expres de parkeerplaats een eind uit de route geplaatst om iedereen (de drukte) nog een beetje te verspreiden en te laten lopen (anders gaan vooral de Amerikanen er gewoon heenrijden, uitstappen, fotomaken en weer door).

Dan yosemite en lassen: als je in yosemite bent geweest, en dan naar Lassen gaat, dan is dat een verademing: Yosemite is druk, heel druk. Reserveer daar alles van te voren (oa campings) en hou rekening met file en wachttijd, oa bij Glacier Point (mooie plek, maar lelijk door drukte).
Lassen is groot om doorheen te rijden en geweldig om te wandelen.

Get!em wijzigde deze reactie 15-11-2018 15:58 (10%)

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:10

Het plan is overgens 3 volledige dagen in Yosemite door te brengen (gewoon als extra FYI)
@Jebus4life

Als je van wandelen/hiking houdt dan geef ik je graag de volgende tip: Doe de Panorama Trail.
Echt een prachtige route, die tevens goed te doen is met een normale conditie :)

Je parkeert je auto in Yosemite village, en kun daar met een enkeltje-bus naar Glacier Point, het startpunt van de looproute. Je loopt vervolgens terug (bergafwaarts) naar Yosemite village, alwaar de shuttle bussen van het park klaar staan om je terug te brengen naar het 'centrum'. Onderweg kom je langs diverse watervallen.

Tip: Reserveer/koop dit buskaartje wel ruim van te voren. Dit kan online

Hier nog een URL naar een .docje uit mn box account

Hier nog een plattegrondje van Yosemite

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Hou er rekening mee dat Panorama trail een van de drukste wandelingen is in de NP's. En dat deze wandeling van mid-zomer t/m herfst veel minder "waterval" bevat dan in de lente.

Mocht je zelf nog Glacier point road opgaan, dan kun je ook bij Sentinel gaan hiken, kijk je heel mooi de valley in.

Op je vraag: zijn er Seqoia's in Yosemite: Ja.
BIj Mariposa Grove en bij Tualomne Grove (en eigenlijk ook bij Merced Grove). Beide kleinere patches met een aantal bomen. Kijk even op de site van NPS of er onderhoud wordt gepleegd aan de paden of dat ze om andere redenen gesloten zijn.
---

Lodging en dergelijke in de Sierra's is buiten de NP soms wel even goed uitzoeken. Er zitten veel 'camps' van minder of meer orthodox religieuze groeperingen. Bijv ook Hume Lake (tussen Kings en Seqoia). Niet erg, als je er maar even rekening mee houdt.
Ten zuiden van Seqoia NP in het Seqoia NF zijn ook delen een Reservaat ('indianen') met eigen regels. Zo is in bepaalde reservaten bijvoorbeeld voedsel in glas niet toegestaan. (Camp Nelson). Ook daar kun je mooie Seqoia's tegen komen (trail of 100 giants..)

Get!em wijzigde deze reactie 15-11-2018 16:18 (74%)

• Jebus4life
Super bedankt voor alle hulp! Er is zoveel te doen dat het soms moeilijk is om door het bos te bomen nog te zien! Ben zelf een behoorlijk ervaren backpacker, maar mijn vriendin (iets minder ervaren backpacker :p )drong erop aan om alles op voorhand uit te zoeken (misschien maar goed ook, maar dat houden we geheim tussen ons ;) )

Nog eens overlegd met m'n vriendin en de planning staat nu behoorlijk vast (al zal ze morgen ongetwijfeld weer van idee veranderen, maar kom :X ), de datum nog niet (we hebben een periode van een week of 6 waarin we vrij flexibel zijn). maar het zal rond in de maand mei zijn

Naar boekingen toe: specifieke website die jullie aanraden voor de USA (AirBnB vermijd ik liefst, al een keer of 2 last minute serieus genaaid geweest last minute...), of is gewoon booking.com voldoende?
Zal voor de zekerheid nog eens binnenspringen in een reisbureau gespecialiseerd in rondreizen in de USA hier in de buurt (maar gezien die ook hun marge nemen (begrijpelijk) en meestal niet zoveel beter geïnformeerd zijn dan een geïnformeerde reiziger vind ik dat maar een beperkte added value hebben).

Overzichtje:
1 nacht Vegas
1 nacht Grand Canyon
3 nachten Page
1 nacht Bryce
2 nachten Zion
3 nachten Vegas
3 nachten Sequioa/King's Canyon
3 nachten Yosemite
3 nachten San Francisco
En dan vliegen we alweer naar naar huis.

Persoonlijk lijkt het me vrij uitgebalanceerd voor een eerste USA bezoek. Denk dat ik ook voldoende tijd heb om alles te bezoeken, niet te moeten rushen (toch zeker niet té hard) maar opmerkingen zijn welkom

• royduin
Inderdaad, ondanks dat het niet mijn vragen zijn lees ik wel mee. Ben nu ook plannen aan het maken wat we allemaal willen zien.

• FabiandJ
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:00:
Super bedankt voor alle hulp!

Naar boekingen toe: specifieke website die jullie aanraden voor de USA (AirBnB vermijd ik liefst, al een keer of 2 last minute serieus genaaid geweest last minute...), of is gewoon booking.com voldoende?
Zal voor de zekerheid nog eens binnenspringen in een reisbureau gespecialiseerd in rondreizen in de USA hier in de buurt (maar gezien die ook hun marge nemen (begrijpelijk) en meestal niet zoveel beter geïnformeerd zijn dan een geïnformeerde reiziger vind ik dat maar een beperkte added value hebben).
Vergeet Expedia niet in combinatie met cashback.nl krijg je per boeking 9% terug!

• royduin
FabiandJ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:09:
[...]

Vergeet Expedia niet in combinatie met cashback.nl krijg je per boeking 9% terug!
Heb je dat echt gekregen? Op hun website is 9% enkel voor hotels, 7% autoverhuur, 4% hotel + vlucht en 1% voor alleen een vlucht. Lijkt me dus sterk dat je 9% over alles krijgt. Daarnaast even bij Awin/Zanox gekeken, het affiliate netwerk waarmee Expedia zaken doet als adverteerder (en cashback.nl hoogst waarschijnlijk als publisher) en daar is het hoogste wat je kan vinden 7% voor hotels. Het kan zijn dat ze afspraken hebben met cashback.nl maar ik betwijfel het of je wel echt zoveel terug krijgt... cashback.nl moet ook wat verdienen. Meestel is het zo dat wanneer de adverteerder via een affiliate netwerk 7% heeft dat een cashback site 5% geeft en zelf 2% houdt. Veelal krijgen cashback sites zelfs lagere percentages, al willen adverteerders überhaupt al zaken doen. Het levert een adverteerder namelijk niets extras op.

royduin wijzigde deze reactie 15-11-2018 20:34 (18%)

• Hmmbob
Jebus4life schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:00:
Super bedankt voor alle hulp! Er is zoveel te doen dat het soms moeilijk is om door het bos te bomen nog te zien! Ben zelf een behoorlijk ervaren backpacker, maar mijn vriendin (iets minder ervaren backpacker :p )drong erop aan om alles op voorhand uit te zoeken (misschien maar goed ook, maar dat houden we geheim tussen ons ;) )

Nog eens overlegd met m'n vriendin en de planning staat nu behoorlijk vast (al zal ze morgen ongetwijfeld weer van idee veranderen, maar kom :X ), de datum nog niet (we hebben een periode van een week of 6 waarin we vrij flexibel zijn). maar het zal rond in de maand mei zijn

Overzichtje:
1 nacht Vegas
1 nacht Grand Canyon
3 nachten Page
1 nacht Bryce
2 nachten Zion
3 nachten Vegas
3 nachten Sequioa/King's Canyon
3 nachten Yosemite
3 nachten San Francisco
En dan vliegen we alweer naar naar huis.

Persoonlijk lijkt het me vrij uitgebalanceerd voor een eerste USA bezoek. Denk dat ik ook voldoende tijd heb om alles te bezoeken, niet te moeten rushen (toch zeker niet té hard) maar opmerkingen zijn welkom
Je zou nog kunnen kijken of je Sedona (Arizona) in je route kan verwerken, prachtige omgeving ook. Vegas - Grand Canyon is al 4:15 rijden, dus dat wordt al gauw 5u rijden met een stop of verkeer. Dan is Grand Canyon NP nog maar kort te bezoeken. Ga je naar het NP (en dus de South Rim)?
Misschien wil je Vegas naar 2x2 nachten zetten, dat je de eerste echte dag in de VS ook even kan relaxen met je jetlag voor je op reis gaat. Ga je vanuit Vegas naar Sequioa via death valley NP? Dat zou ik je zeker aanraden, maar daar moet je wel genoeg reistijd voor inplannen.

Ik weet niet wat voor accomodaties je wil hebben, dat zal nogal de keuze voor de site bepalen. Wij (met 2 kinderen) sliepen veelal in hotels - die zijn prima te boeken via de eigen website. Booking werkt ook prima, AirBnB hebben wij ook helemaal geen negatieve ervaring mee. Bij de grote parken zou ik wat minder “op de bonnefooi” gaan - wij hebben uiteindelijk een hotel helemaal in Fresno moeten pakken omdat er in de buurt van sequoia niets meer te krijgen was. Overigens kun je sequoia en kings canyon met de auto inderdaad in 1 dag doen, als je wil hiken misschien iets meer tijd nemen. Maar je hebt een leuke reis.

Denk je er ook aan om een jaarbasis te kopen bij het eerste park wat je bezoekt? Dat krijg je er wel uit ;) zie https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm#CP_JUMP_5088574

• FabiandJ
  • Niet online
royduin schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:30:
[...]

Heb je dat echt gekregen? Op hun website is 9% enkel voor hotels, 7% autoverhuur, 4% hotel + vlucht en 1% voor alleen een vlucht. Lijkt me dus sterk dat je 9% over alles krijgt. Daarnaast even bij Awin/Zanox gekeken, het affiliate netwerk waarmee Expedia zaken doet als adverteerder (en cashback.nl hoogst waarschijnlijk als publisher) en daar is het hoogste wat je kan vinden 7% voor hotels. Het kan zijn dat ze afspraken hebben met cashback.nl maar ik betwijfel het of je wel echt zoveel terug krijgt... cashback.nl moet ook wat verdienen. Meestel is het zo dat wanneer de adverteerder via een affiliate netwerk 7% heeft dat een cashback site 5% geeft en zelf 2% houdt. Veelal krijgen cashback sites zelfs lagere percentages, al willen adverteerders überhaupt al zaken doen. Het levert een adverteerder namelijk niets extras op.
Ik heb net even uitgerekend maar ik krijg zelfs 11% cashback. Dit staat er is mijn mail wat ik gekregen heb na mijn boeking:
Aankoopbedrag: € 146,37
Cashback: 16,10 Cashback

• royduin
FabiandJ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb net even uitgerekend maar ik krijg zelfs 11% cashback. Dit staat er is mijn mail wat ik gekregen heb na mijn boeking:
Aankoopbedrag: € 146,37
Cashback: 16,10 Cashback
Dan heb je het getroffen! Als je toch al bij Expedia boekt gewoon een affiliate linkje gebruiken via bijv. een cashback site. Maar ik zou er niet speciaal voor bij Expedia gaan boeken, altijd maar afwachten wanneer, hoeveel en of je überhaupt wat krijgt is mijn ervaring.

• PolarBear
  • Niet online
royduin schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:50:
[...]

Dan heb je het getroffen! Als je toch al bij Expedia boekt gewoon een affiliate linkje gebruiken via bijv. een cashback site. Maar ik zou er niet speciaal voor bij Expedia gaan boeken, altijd maar afwachten wanneer, hoeveel en of je überhaupt wat krijgt is mijn ervaring.
Ik vraag mij af of het nou echt uitmaakt uiteindelijk tov direct boeken bij hotels/autoverhuur/vluchten. Of ik doe iets mis maar 9 van de 10 keer ben ik goedkoper uit met direct boeken. Daarbij sta je dan ook niet achter in de rij bij overboekingen, upgrades, beschikbaarheid etc.

• Hmmbob
+1 voor rechtstreeks boeken bij operators/hotels/verhuurders.

Hmmbob wijzigde deze reactie 16-11-2018 12:26 (48%)

• D-e-n
Uiteraard. Maar de financiën spelen ook een rol natuurlijk. Nu ben ik geen voorstander van allerlei vage tussenstops via bijvoorbeeld IJsland. Maar dit jaar hadden wij op de heenweg een bewuste "tussenstop" van een paar dagen in New York. Dan kun je terug vanuit LA wel rechtstreeks willen vliegen maar het totale pakket aan vluchten van United Airlines/Lufthansa met terug een tussenstop in München was gewoon veel goedkoper.

• Hmmbob
Dat bedoelde ik niet, maar je hebt wel gelijk :)

Heb mijn reactie ook aangepast.

• FabiandJ
  • Niet online
Ik vind het boeken via Expedia erg fijn, afgelopen zomervakantie ook gebruikt en alle boekingen staan centraal op één plek.
Alle hotels voor zomer 2019 heb ik geboekt, welke ik allemaal kosteloos kan annuleren.
Ik hou de prijzen in de gaten en zie ik dat het goedkoper is geworden, boek ik een nieuwe en annuleer is de vorige boeking :)

• Gitarist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:25:
[...]

"tussenstop" van een paar dagen in New York.
Misschien niet geheel ontopic, maar hoe boek je zoiets?

Ik loop er altijd tegenaan dat dat door het boekingssysteem wordt gezien als twee enkeltjes, dus (bijna) dubbele prijs.

• matthijst
  • Nu online
Multi city op de website van de maatschappij kan sowieso.
Maar ook via expedia wel.

matthijst wijzigde deze reactie 16-11-2018 15:49 (19%)

• Sabbi
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Iemand ervaring met vanaf Yellowstone naar het zuiden rijden?

We zijn aan het kijken voor een (one way) roadtrip aan de westkust, 3 weken, vanuit Bozeman naar de kust:

Bozeman> Yellowstone> Grand Tetons> Vernal > Moab> Page> GC North Rim> Bryce> Las Vegas> Death Valley> Lee Vining> Yosemite> Monterey> San Francisco.

Opzich niet meer dan 4 uur reistijd per dag behalve het stuk Grand Tetons> Vernal > Moab, maar met 14 stops heb ik dan maar 7 dagen waar je op dezelfde plek blijft en een hele dag een national park in kan, dat is misschien wat weinig.
Misschien toch Yellowstone eraf knippen? Of van Moab meteen naar Bryce en zo wat meer rustdagen hebben?

(Kaartje gemaakt met Google My Maps)

Sabbi wijzigde deze reactie 16-11-2018 19:37 (8%)

• FabiandJ
  • Niet online
Kreeg een melding van Skyscanner dat de prijzen gedaald waren, nu 2 tickets geboekt voor €1780 nog wel exclusief ruimbagage kosten van twee koffers en eventueel €40 als ik op de heenvlucht nu al mijn stoelen wil kiezen dus die komen er later nog bij.
Heen: AMS > MSP (3 uur wachten) > SFO
Terug: SFO > MSP (1 uur wachten) > AMS

Alleen de terugvlucht kan ik zo te zien pas bij Online Check-In regelen.

• D-e-n
Gitarist schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:00:
[...]

Misschien niet geheel ontopic, maar hoe boek je zoiets?

Ik loop er altijd tegenaan dat dat door het boekingssysteem wordt gezien als twee enkeltjes, dus (bijna) dubbele prijs.
Ik vind het wel ontopic. Nu hebben wij onze trip uiteindelijk via een persoonlijke reisadviseur laten boeken maar zoals @matthijst al zegt: zowel via sites als Expedia als via de airlines zelf kun je multi city vluchten boeken. Je kunt dan binnen de groep airlines vluchten combineren, in ons geval Amsterdam-Newark-SFO-LA-Amsterdam. Bij ons allemaal via United/Lufthansa.

• royduin
FabiandJ schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:38:
Kreeg een melding van Skyscanner dat de prijzen gedaald waren, nu 2 tickets geboekt voor €1780 nog wel exclusief ruimbagage kosten van twee koffers en eventueel €40 als ik op de heenvlucht nu al mijn stoelen wil kiezen dus die komen er later nog bij.
Heen: AMS > MSP (3 uur wachten) > SFO
Terug: SFO > MSP (1 uur wachten) > AMS

Alleen de terugvlucht kan ik zo te zien pas bij Online Check-In regelen.
Welke periode ga je? Nogal verschil met mijn prijs; €1180, 2 personen, september 2019, directe vlucht AMS SFO en weer terug, inclusief ruimbagage en stoelreservering met United.

• FabiandJ
  • Niet online
royduin schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:31:
[...]

Welke periode ga je? Nogal verschil met mijn prijs; €1180, 2 personen, september 2019, directe vlucht AMS SFO en weer terug, inclusief ruimbagage en stoelreservering met United.
Halverwege juli tot halverwege augustus, nadeel van een vriendin in het onderwijs.

• royduin
FabiandJ schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:02:
[...]

Halverwege juli tot halverwege augustus, nadeel van een vriendin in het onderwijs.
Zit nog even te vergelijken voor je maar wow, dat scheelt gigantisch met september. Goedkoper ga ik het niet voor je vinden nu. Nog 's avonds gekeken naar de rechtstreekse United vluchten? Bij mij waren ze 's avonds veel goedkoper dan een ander moment van de dag, gewoon 3 tot 700 euro verschil.

royduin wijzigde deze reactie 17-11-2018 16:20 (27%)

• FabiandJ
  • Niet online
royduin schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:18:
[...]

Zit nog even te vergelijken voor je maar wow, dat scheelt gigantisch met september. Goedkoper ga ik het niet voor je vinden nu. Nog 's avonds gekeken naar de rechtstreekse United vluchten? Bij mij waren ze 's avonds veel goedkoper dan een ander moment van de dag, gewoon 3 tot 700 euro verschil.
Nee, maakte allemaal niks uit.

• Jebus4life
Ik wil iedereen hier nog eens bedanken voor de input!
Inmiddels ben ik grotendeels rond, mijn route is gemaakt, hotels zijn geboekt.
*Ook nog even opmerken, wat is San Francisco ontiegelijk duur...

Nu even aan het dubbelchecken op het werk dat er zeker geen probleem is, wanneer we daar bevestiging van hebben kan ik het vliegtuig en de huurwagen regelen boeken, dus tegen het einde van de week zal dat veruit rond zijn.

Enja, dan nog 6 maanden aftellen :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Jebus4life wijzigde deze reactie 19-11-2018 16:59 (34%)

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:44
Sabbi schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:27:

We zijn aan het kijken voor een (one way) roadtrip aan de westkust, 3 weken, vanuit Bozeman naar de kust:

Bozeman> Yellowstone> Grand Tetons> Vernal > Moab> Page> GC North Rim> Bryce> Las Vegas> Death Valley> Lee Vining> Yosemite> Monterey> San Francisco.

Opzich niet meer dan 4 uur reistijd per dag behalve het stuk Grand Tetons> Vernal > Moab, maar met 14 stops heb ik dan maar 7 dagen waar je op dezelfde plek blijft en een hele dag een national park in kan, dat is misschien wat weinig.
Misschien toch Yellowstone eraf knippen? Of van Moab meteen naar Bryce en zo wat meer rustdagen hebben?

[Afbeelding]
Op zich lijkt het mij wel te doen.
Zijn er zaken die je eerder al bezocht hebt? Camper vs suv? Kinderen? Citytripper?
Moab -> Bryce zonder Page is een optie idd. Kost je nog steeds 2 dagen. Je verlies Monument Valley & Page & omstreken, maar de "rechtstreekse" route biedt zeker ook voldoende interessants om het zelfs over 3-4 dagen te spreiden....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• FabiandJ
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:48:
Ik wil iedereen hier nog eens bedanken voor de input!
Inmiddels ben ik grotendeels rond, mijn route is gemaakt, hotels zijn geboekt.
*Ook nog even opmerken, wat is San Francisco ontiegelijk duur...

Nu even aan het dubbelchecken op het werk dat er zeker geen probleem is, wanneer we daar bevestiging van hebben kan ik het vliegtuig en de huurwagen regelen boeken, dus tegen het einde van de week zal dat veruit rond zijn.

Enja, dan nog 6 maanden aftellen :)

Members only:
Mooie route! Je hebt hoop ik wel alle hotels geboekt waarbij je gratis mag annuleren?
Kans is aanwezig dat hotel prijzen zullen zakken, als je je hotel boekingen gratis mag annuleren en je ziet dat die gezakt is boek je opnieuw en annuleer je je vorige boeking ;) Denk eraan aankomende vrijdag en maandag ivm Black Friday en Blue Monday hebben hotels ook acties.

Dit jaar heb ik namelijk nog vlak voordat ik vertrok mijn hotel in San Francisco geannuleerd en opnieuw geboekt, toch €100 eraf voor 2 overnachtingen in Hotel Nikko San Francisco :)
Ik heb 2 weken geleden ook voor dit hotel geboekt, zelfde kamer en periode ik zou nu €735 kwijt zijn i.p.v. €414 afgelopen zomer.

Inmiddels ook 2 boekingen gedaan voor een auto, namelijk bij Avis en bij Budget in de categorie "Ford Mustang or similar" en 2 boekingen bij dezelfde partijen in de categorie "Dodge Charger R/T or similar".
Nog even een tip, ga bij dit soort partijen ook de sites af van een ander land, dus naast avis.nl ook avis.be/fr/de etc, vaak hebben die een betere prijs. Ik heb het via avis.com en budget.com geboekt en als land Duitsland en UK gekozen, deze gaven mij de beste prijs. Daarna heb ik gebeld met de klantenservice van Avis.nl en dit aangegeven en die vertelden dat ik gewoon de avis.com boeking moet laten staan, ze zag mijn boeking in hun systeem staan en zei dat ik gek was als ik voor het tarief zou gaan wat ik over de telefoon te horen kreeg. Nu de prijzen in de gaten blijven houden en kijken of ik nog een betere deal kan vinden :)

FabiandJ wijzigde deze reactie 19-11-2018 20:06 (31%)

• The_MAN
Het is wel grappig, als ik hier langs de kust ben (in de buurt van Morro Bay/Hearst castle, woon in Paso Robles) zijn bijna alle Ford Mustang Cabrio's huurauto's en 9 van de 10 zijn Duitsers. Erg veel Duitsers hier aan de kust.

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The_MAN schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:58:
Het is wel grappig, als ik hier langs de kust ben (in de buurt van Morro Bay/Hearst castle, woon in Paso Robles) zijn bijna alle Ford Mustang Cabrio's huurauto's en 9 van de 10 zijn Duitsers. Erg veel Duitsers hier aan de kust.
offtopic:
Was je toevallig in de Paso Robles Walmart zaterdag? Was uit SF gevlucht vanwege de luchtkwaliteit en had meteen maar even een luchtontreiniger gehaald, en geloof dat ik achter een Nederlands stel in de rij bij de kassa stond.

• Hmmbob
Hahahaha, je zal er verbaasd over zijn hoe veel Nederlanders er in die regio wonen. Wij kwamen altijd Nederlanders tegen als we ergens heen gingen....

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:01

Rivanov

Apple freak

Nederlanders kom je overal tegen.. waar je ook bent in de wereld.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• FabiandJ
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:18:
Nederlanders kom je overal tegen.. waar je ook bent in de wereld.
Het mooiste is nog, als je weet dat het een Nederlander is, maar je in het Engels aanspreekt om een foto van ze te maken en en dan reageert in het Nederlands :)

Zo hadden wij bij het inrijden van Zion NP ook zo'n moment toen wij onze NP Pas lieten zien, krijgen we een reactie met "Veel plezier" maar dit hadden we pas door toen we wegreden. Mijn vriendin en ik keken elkaar aan, met een blik van hoorden we dit nu goed :D

FabiandJ wijzigde deze reactie 20-11-2018 09:07 (28%)

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:26
Sabbi schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:27:

[Afbeelding]
Dit jaar nog gedaan. Gestart in Seattle (ok eigenlijk Atlanta met een bezoek aan vrienden, daarna door naar Seattle om de auto op te pikken. Via Mount Raineer naar Yellowstone (met halverwege een stop op een kleine camping in the middle of nowhere, daarna vanuit Yellowstone door naar Bryce met een stop op een kleine camping in Salt Lake. Dat waren in totaal 4 rij dagen (tussendoor dan 5 dagen Yellowstone en een volle dag Mount Raineer)maar waarin we wel nog tussendoor rustig wat hebben bekeken ter plekke tijdens het rijden (Garnet Ghost Town bijvoorbeeld, Lekker uitgebreid lunchen in een lokale diner, beetje shoppen in Salt Lake)

Yellowstone vond ik fantastisch, zonde als je in de buurt bent om dat over te slaan. Tip: sta een keer vroeg op (in Augustus wij om 4:00) en rij naar Lamar en/of Hayden valley om wild te spotten, fantastisch met de opkomende zon. Vegas - Yosemite hebben we in 1 dag gedaan, inclusief Death Valley. ook dat is even flink doorrijden, maar te doen als je vroeg vertrekt (maar zelfs toen rond 10:00 in Bad Water was de temperatuur niet uit te houden, die dag werd het 54'C....)...(tussendoor uiteraard Antelope Canyon, GC, LV, , Sequoia, San Fran.. )

zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56472671

• matthijst
  • Nu online
Yellowstone vond ik 't mooiste park dat ik tot nu toe in de VS heb gezien :)
Verwacht ook niet dat dat nog overtroffen gaat worden.

• The Eagle

The Eagle

@Jebus4life
GC en MV wil je niet op 1 dag doen. MV is te mooi om in rond te rijden en GC vrij groot ;)
Verder: boek hotels met een parking er bij. Met name in SF kan dat een issue zijn. En bij de NP's zitten soms niet heel veel hotels in de buurt. Seqouia bijvoorbeeld heeft er maar een paar. Laatste tip: zorg dat je 's avonds bij het park aankomt, volgende ochtend bezoeken en dan door naar de volgende overnachting. Dan zie je het park fris en je hebt niet de stress van je parkbezoek moeten inkorten wegens onvoorziene omstandigheden op de weg. En ga je met de auto het park in: rij door naar het einde, maak goto's op de terugweg. Teveel moois te zien en anders stop je bij onderhand iedere bocht wat een hoop tijd kost. En op de terugweg weet je wat je op de foto wilt zetten.

Oh ja, en Kayenta (MV) heeft een beperkt aantal hotels, maar reken zelfs bij vroegboeken op 200 euro per nacht. Je bent niet de enige die MV wil bezoeken. NP pas is daar ook niet geldig (is Navaho park, geen national park). En indianenreservaat dus geen alcohol te krijgen - ze hebben er wel het beste alcoholvrije bier dat ik ooit proefde :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jebus4life
FabiandJ schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:14:
[...]

Inmiddels ook 2 boekingen gedaan voor een auto, namelijk bij Avis en bij Budget in de categorie "Ford Mustang or similar" en 2 boekingen bij dezelfde partijen in de categorie "Dodge Charger R/T or similar".
Nog even een tip, ga bij dit soort partijen ook de sites af van een ander land, dus naast avis.nl ook avis.be/fr/de etc, vaak hebben die een betere prijs. Ik heb het via avis.com en budget.com geboekt en als land Duitsland en UK gekozen, deze gaven mij de beste prijs. Daarna heb ik gebeld met de klantenservice van Avis.nl en dit aangegeven en die vertelden dat ik gewoon de avis.com boeking moet laten staan, ze zag mijn boeking in hun systeem staan en zei dat ik gek was als ik voor het tarief zou gaan wat ik over de telefoon te horen kreeg. Nu de prijzen in de gaten blijven houden en kijken of ik nog een betere deal kan vinden :)
Mmm, hoe zit je annulering met je huurwagens dan?
Als ik kijk op enkele sites (zoals Avis dat je hierboven aanhaalt) zie ik geen optie daartoe?

Ik vraag het omdat mijn mastercard op zich wel een erg goede reisannuleringsverzekering heeft, maar die boekt dus enkel mijn hotels + vlucht, maar huurwagen zou hier niet ondervallen...
The Eagle schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:42:
@Jebus4life
GC en MV wil je niet op 1 dag doen. MV is te mooi om in rond te rijden en GC vrij groot ;)
Verder: boek hotels met een parking er bij. Met name in SF kan dat een issue zijn. En bij de NP's zitten soms niet heel veel hotels in de buurt. Seqouia bijvoorbeeld heeft er maar een paar. Laatste tip: zorg dat je 's avonds bij het park aankomt, volgende ochtend bezoeken en dan door naar de volgende overnachting. Dan zie je het park fris en je hebt niet de stress van je parkbezoek moeten inkorten wegens onvoorziene omstandigheden op de weg. En ga je met de auto het park in: rij door naar het einde, maak goto's op de terugweg. Teveel moois te zien en anders stop je bij onderhand iedere bocht wat een hoop tijd kost. En op de terugweg weet je wat je op de foto wilt zetten.

Oh ja, en Kayenta (MV) heeft een beperkt aantal hotels, maar reken zelfs bij vroegboeken op 200 euro per nacht. Je bent niet de enige die MV wil bezoeken. NP pas is daar ook niet geldig (is Navaho park, geen national park). En indianenreservaat dus geen alcohol te krijgen - ze hebben er wel het beste alcoholvrije bier dat ik ooit proefde :)
Ah, tnx voor de tip, kijken of er nog wat geschoven moet/kan worden of niet!

• Hmmbob
Tip voor de huurauto: soms komt de prijs van de verzekering ruimschoots boven de jaarlijkse kosten van de MasterCard Black (204 euro) - die kaart heeft verzekering (huurauto) inbegrepen als je je huurauto daarmee betaalt. Hij dekt ook andere reisverzekeringen. Misschien het overwegen waard: https://www.yourmastercar...breide-reisverzekeringen/

En dan na je vakantie gewoon weer opzeggen :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 20-11-2018 15:35 (6%)

• FabiandJ
  • Niet online
Jebus4life schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:19:
[...]

Als ik kijk op enkele sites (zoals Avis dat je hierboven aanhaalt) zie ik geen optie daartoe?

Ik vraag het omdat mijn mastercard op zich wel een erg goede reisannuleringsverzekering heeft, maar die boekt dus enkel mijn hotels + vlucht, maar huurwagen zou hier niet ondervallen...
Je hoeft op de site van Avis/Budget alleen maar je naam + email te geven om de auto te reserveren, dan betaal je het bedrag bij het ophalen. De optie "Use your credit card to pay now and secure your vehicle." hoef je dus nog niet aan te vinken.

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:52
Jebus4life schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:19:
[...]

Mijn ervaring: boek/zoek via easyterra of economycarrentals, hebben vaak betere deals, meestal ook tot 24 uur van tevoren gratis te annuleren. Voor je verzekering kijk eens op huurautoverzekering.com sluit je een eigen risico verzekering af voor een heel jaar voor 120 euro (wereldwijd incl VS en Canada) Let op: bij economy carrental lijkt het soms dat je geen eigen risico hebt, maar lees dan de specifieke voorwaarden even goed door, blijkt soms dat je toch wel een eigen risico hebt, easyterra heeft vaak ook een deal met afkoop eigen risico's, dan heb je de huurautoverzekering niet nodig.

[...]

Ah, tnx voor de tip, kijken of er nog wat geschoven moet/kan worden of niet!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FabiandJ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:05:
[...]

Het mooiste is nog, als je weet dat het een Nederlander is, maar je in het Engels aanspreekt om een foto van ze te maken en en dan reageert in het Nederlands :)

Zo hadden wij bij het inrijden van Zion NP ook zo'n moment toen wij onze NP Pas lieten zien, krijgen we een reactie met "Veel plezier" maar dit hadden we pas door toen we wegreden. Mijn vriendin en ik keken elkaar aan, met een blik van hoorden we dit nu goed :D
Leuk is dat idd. Ik kwam ook in Kentucky ineens 2 Nederlanders tegen. Niet echt een toeristische plek, dus mijn verbazing was nogal groot.
Bleek een man te zijn die daarheen verhuisd is en z'n zus die op bezoek was.

Ik kan niet wachten om die kant weer op te gaan, wat een waanzinnig vakantieland.

D3 Profile D3 XP Ladder

• The Eagle

The Eagle

Omgekeerd heb ik in Moab gepensioneerde mensen uit Washinton State gesproken die voor het eerst buiten hun staat waren. Wij hadden toen in 2,5 weken al meer van hun land gezien dan zij in een heel leven :+

Qua hotel in SF: Travelodge at the Presidio. Heeft ook parking waar je je huurbak kwijt kunt, prima eetkroeg vrijwel om de hoek en ze verkopen dagtickets voor de hop-on hop off (halte vlakbij).

• Jebus4life
Overigens, zijn er grote verschillen of zaken waarop je moet letten als je vergelijkt tussen vliegen met Delta of United? Als ik online zoek lijkt het me vooral erg gelijkaardig (lijkt me ook logisch), maar ik vertrouw mijn mede-tweaker relatief blind in vergelijking met internet fora X ;)

Wel zie ik dat je gewoon echt extra moet voorzien voor bagage, standaard enkel handbagage als je naar de US vliegt 8)7

***EDIT***
En bij een overstap in de US? Je moet toch niet door immigratie ofzo als je binnen de terminal blijft he? Want ik reken met 2 uur ruim voldoende tijd voor een overstap, maar ik bedenk me net: met die Amerikanen weet je nooit na 9/11...

Jebus4life wijzigde deze reactie 20-11-2018 21:08 (23%)

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Jebus4life schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:05:
Overigens, zijn er grote verschillen of zaken waarop je moet letten als je vergelijkt tussen vliegen met Delta of United? Als ik online zoek lijkt het me vooral erg gelijkaardig (lijkt me ook logisch), maar ik vertrouw mijn mede-tweaker relatief blind in vergelijking met internet fora X ;)
Het materiaal van United is vaak wat ouder. Let vooral op de stoelbreedte: minder dan 18" is niet comfortabel.
En bij een overstap in de US? Je moet toch niet door immigratie ofzo als je binnen de terminal blijft he? Want ik reken met 2 uur ruim voldoende tijd voor een overstap, maar ik bedenk me net: met die Amerikanen weet je nooit na 9/11...
Je moet altijd door immigratie op het eerste vliegveld in de VS. Er is al veel geschreven in dit topic over hoeveel tijd je nodig hebt.

jij ook?

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:18
Mad-Matt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:22:
Leuk is dat idd. Ik kwam ook in Kentucky ineens 2 Nederlanders tegen. Niet echt een toeristische plek, dus mijn verbazing was nogal groot.
Bleek een man te zijn die daarheen verhuisd is en z'n zus die op bezoek was.
Ik ben vaak zo benieuwd naar dit soort verhalen, ik vind het ontzettend interessant en gaaf om te horen hoe iemand ergens terecht is gekomen op plaatsen waar je het zeker niet verwacht. En wat is normaal gesproken de kans?

Als ik in de uithoeken van Europa rondrij en een Nederlands kenteken zie is het al leuk, maar dat zijn vaak gewoon mede-vakantiegangers die je alleen voorbij ziet rijden. De daadwerkelijke Nederlanders die hebben besloten opeens zo'n verhuizing te doen zul je nooit spreken omdat ze in hun eigen huis zitten of met lokale platen rondrijden en de enige kans om iemand tegen te komen is door héél toevallig een gesprek op te pikken.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:33
FabiandJ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:05:
[...]

Kostelijk idd :D

Zo waren wij in SF, in het heerlijk hotel Kabuki in Japantown. Wij liepen naar een lift, kwam een stel uit, in het nederlands pratend. Op de 'good morning' antwoordden wij met een gortdroog 'mogguh' en die gezichten waren priceless :D _/-\o_

2 uur later stonden diezelfde mensen achter ons in de rij voor de ferry richting Alcatraz, je verzint het niet :)

• royduin
GlowMouse schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:53:
[...]

Het materiaal van United is vaak wat ouder. Let vooral op de stoelbreedte: minder dan 18" is niet comfortabel.
Nu je dit zegt bedenk ik me dat ik daar helemaal niet op gelet heb, maar wij vliegen heen en terug (AMS - SFO) met een 787-9, dat is toch wel prima?

• Hmmbob
royduin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:30:
[...]

Nu je dit zegt bedenk ik me dat ik daar helemaal niet op gelet heb, maar wij vliegen heen en terug (AMS - SFO) met een 787-9, dat is toch wel prima?
Ja hoor

• FabiandJ
  • Niet online
Maar goed dat ik mijn geboekte hotels gratis kan annuleren, zojuist precies hetzelfde opnieuw geboekt voor €120 minder en meteen daarna de oude geannuleerd :)

• D-e-n
Wat Nederlanders tegenkomen betreft. In New York vonden wij het vooral komisch hoe een serveerster er mee om ging. Toen wij (en zij dus) er achter kwamen dat de twee jongens een tafeltje verderop ook uit Nederland kwamen deed ze net alsof we dan gelijk een band zouden moeten hebben. En wij hadden iets van "Nederlanders, nou en?" :)

Uitermate vriendelijke bediening in New York overigens.

• royduin
FabiandJ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:03:
Maar goed dat ik mijn geboekte hotels gratis kan annuleren, zojuist precies hetzelfde opnieuw geboekt voor €120 minder en meteen daarna de oude geannuleerd :)
Gewoon Booking.com en/of AirBnB? Ik wil de eerst en laatste hotels in SFO boeken zodat wanneer ik aankom even kan relaxen en voor vertrek. Daar tussenin wil ik alles daar ter plekke boeken zodat we zelf kunnen bepalen hoe lang we ergens willen blijven. Of betaal je op die manier de hoofdprijs? Nog andere sites waar ik moet kijken? Booking en AirBnB werken hier in Europa top namelijk.

• FabiandJ
  • Niet online
royduin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:31:
[...]

Gewoon Booking.com en/of AirBnB? Ik wil de eerst en laatste hotels in SFO boeken zodat wanneer ik aankom even kan relaxen en voor vertrek. Daar tussenin wil ik alles daar ter plekke boeken zodat we zelf kunnen bepalen hoe lang we ergens willen blijven. Of betaal je op die manier de hoofdprijs? Nog andere sites waar ik moet kijken? Booking en AirBnB werken hier in Europa top namelijk.
Ik gebruik alleen Expedia :)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Gezien de discussie over prijzen: KLM heeft blue days met SFO en LAS vanaf €550

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

royduin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:30:
[...]

De dreamliner is meer marketing dan echt comfort. Veel maatschappijen vliegen in 3-3-3 configuratie met een stoelbreedte van 17". Het internet staat vol met verhalen van mensen die de dreamliner liever mijden (zie bv. hier).
Jebus4life schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:05:
Ik was denk ik in de war met dit topic. Zie bijvoorbeeld deze vraag en de reacties daarop.

jij ook?

• royduin
Get!em schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:13:
Gezien de discussie over prijzen: KLM heeft blue days met SFO en LAS vanaf €550
Nog even vergeleken maar ben nog steeds 200 euro goedkoper met United 8)

• The_MAN
Scott schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 01:19:
[...]

offtopic:
Was je toevallig in de Paso Robles Walmart zaterdag? Was uit SF gevlucht vanwege de luchtkwaliteit en had meteen maar even een luchtontreiniger gehaald, en geloof dat ik achter een Nederlands stel in de rij bij de kassa stond.
Zaterdag niet nee... wel op vrijdag :)

Er zijn meer Nederlanders hier in de buurt. Niet veel, maar wel wat. Heb zelf een keer bij de Target in de rij gestaan met een Nederlander voor me die hier ook woont. Best raar, van al de mensen hier precies achter een Nederlander staan (en geen toerist)! Ook een keer op het strand hier, totaal verlaten (als in 50 mensen op 1km strand), loopt er een Nederlandse jongen langs ons die hier ook in de buurt woont.

Komen hier in Paso Robles trouwens voornamelijk Duitse toeristen bij de Walmart ;)

The_MAN wijzigde deze reactie 21-11-2018 16:28 (18%)

• The Eagle

The Eagle

Avh, toen wij in NYC op de ferry naar Staten Island stonden te wachten zag ik ineens twee oud-collega's van mijn bijbaantje tijdens mijn studie. Gezellig koffie mee zitten drinken en NL zitten ouwehoeren. Hoe groot is die kans. Priceless blikken van de andere toeristen die er echt geen zak van verstaan btw :+

• Hmmbob
Lol, ik kwam tijdens een overstap op ATL midden in de super drukke terminal een collega tegen die exact de andere kant op reisde. Soms is de wereld klein :)

• FabiandJ
  • Niet online
GlowMouse schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:17:
[...]

De dreamliner is meer marketing dan echt comfort. Veel maatschappijen vliegen in 3-3-3 configuratie met een stoelbreedte van 17". Het internet staat vol met verhalen van mensen die de dreamliner liever mijden (zie bv. hier).
Precies de reden waarom ik liever met Delta in hun A330 vlieg met 2-4-2 config en stoelen aan het raam boek. Je kan de leuning tussen de stoelen volledig omhoog doen en kan ik schouder tegen schouden met mijn vriendin zitten :)

FabiandJ wijzigde deze reactie 22-11-2018 18:00 (9%)

• matthijst
  • Nu online
Net geboekt, retour naar Chicago in augustus. Bizar die kortingen met Expedia, snap niet hoe het zit.
700 euro korting als je een pakket boekt geven ze aan. Nou zal dat niet helemaal kloppen, maar 2,5 week mid size suv, plus 2x retour zit volgens mij al rond die 2590, en heb nu 2880 betaald inclusief 3 nachten in Trump International, die normaal bizar duur is 😀

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16:35
-Muncky- schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Kap verdwijnt in een aparte ruimte in de kofferbak, dus daar heb je geen last van inderdaad.
In de Mustang die ik huurde een aantal jaar geleden pastte 1 harde koffer (niet het allergrootste model) en 1 grote (flexibele) reistas.
De reistas hadden we ook speciaal voor dit doel gekocht.. :)
Inmiddels terug uit Florida en een ervaring rijker.

Ter plaatsen kunnen kiezen uit diverse Mustangs en Camaro's , de laatste vond ik ook wel gaaf maar daar paste met geen mogelijkheid de 2 reistassen in. In de Mustang paste het met een beetje duwen en trekken.

Len020 wijzigde deze reactie 19-12-2018 16:19 (6%)

• Jebus4life
Even dit topic terug een boostje geven!

Zoals al enkele keren beschreven is de trip voor volgend jaar (zuid-west USA 3 weken in de lente) klaar.
Regelmatig nog eens aan het checken of er nog wat te winnen valt qua hotels, maar over het algemeen erg tevreden.

Ben het budget nu in detail aan het uitrekenen, maar ik kom er niet goed uit hoeveel geld ik moet inschatten qua eten. Ik dacht aan zo'n € 40 (pakweg 45$ dus) per persoon per dag?

De meeste van onze hotels is het onbijt inbegrepen, dus daar zullen we al niet op moeten letten.
Ik had ook al het idee gekregen om een frigobox te kopen op dag 1, dat geeft de optie om wat drank koud te houden en wat inkopen te kunnen doen in een supermarkt ivm lunches enzo. Lijkt me dat we s'avonds meestal/altijd zullen gaan eten.

Het is ook niet dat we dat als een heilige grens gaan nemen, maar eerder als een richtlijn voor onszelf om een inschatting te maken wat voor kosten we moeten verwachten.

Verder onze itinerary voor de geïnteresseerden

Members only:
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True