Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:42
Iemand tips voor 4 dagen Pittsburgh? Regelmatig van gevlogen, maar nooit verbleven. Dit jaar vieren we 4th of July bij familie in WV om vervolgens de laatste 4 dagen van die trip in Pittsburgh eo door te brengen. We hebben een auto.

Waarschijnlijk de laatste US vakantie voordat we er over pakweg een jaar gaan wonen, dan moeten we er maar wat van maken ;)

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-10 19:13
Ik vond de Duquesne Incline wel aardig, verder is me weinig bij gebleven van mijn bezoek in 2016. Als de Pirates thuis spelen, is een wedstrijd in PNC Park alleen al vanwege het uitzicht een aanrader.

Be yourself, no matter what they say ...

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:44
Jebus4life schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:15:
Ben het budget nu in detail aan het uitrekenen, maar ik kom er niet goed uit hoeveel geld ik moet inschatten qua eten. Ik dacht aan zo'n € 40 (pakweg 45$ dus) per persoon per dag?
Daar moet het wel mee lukken schat ik in, als je niet exorbitant duur gaat eten of drinken. Maar met een normale lunch (kijk eens naar Panera bread, dat is goed eten naar onze Europese maatstaven) ben je zo'n 10-15$ kwijt, een normaal diner kun je voor 30$ ook prima hebben. Sommige plekken zullen duurder zijn, sommige goedkoper. Fast Food is vrijwel altijd goedkoper, maar niet altijd beter. Wat wij deze tijdens roadtrips was 's morgens naar de lokale Vons supermarkt rijden (dat is een keten die elders in de VS weer net wat anders kan heten) die een eigen bakkerij had, en daar bagels halen. Veel keus (mijn favoriet: kaas en jalapeno) en voor 5$ ofzo heb je 10 bagels. Prima voor een lunch in de auto.
Ik had ook al het idee gekregen om een frigobox te kopen op dag 1, dat geeft de optie om wat drank koud te houden en wat inkopen te kunnen doen in een supermarkt ivm lunches enzo. Lijkt me dat we s'avonds meestal/altijd zullen gaan eten.
Koop ook een tray water in, en zorg dat je ALTIJD voldoende water in je auto hebt liggen. Je komt langs zulke lange stukken waar niets te vinden is, dat lopen voor hulp na autopech geen optie is. Je zal moeten wachten (er komt voldoende verkeer langs), maar daarvoor moet je wel voldoende eten en vooral drinken hebben - ook in het voorjaar kan het al ontzettend warm worden.
Verder onze itinerary voor de geïnteresseerden

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Toen wij onze rondrit door Sequioa gemaakt hebben zijn wij doorgereden naar Fresno en daar in een hotel gelegen. Je kan ook kijken naar Three Rivers.
Voor San Fransisco hebben wij geslapen in de Embassy Suites in Walnut Creek - zo'n 20 min met de BART (metro achtig) buiten SF. Scheelde een boel in prijs, en dat ritje van 20 min kostte bijna niets in vergelijking met parkeren en overnachten in SF.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:07
De meeste van onze hotels is het onbijt inbegrepen, dus daar zullen we al niet op moeten letten.
Ik had ook al het idee gekregen om een frigobox te kopen op dag 1, dat geeft de optie om wat drank koud te houden en wat inkopen te kunnen doen in een supermarkt ivm lunches enzo. Lijkt me dat we s'avonds meestal/altijd zullen gaan eten.
Qua bedrag zit je wel redelijk in de buurt, maar dan zul je toch ook regelmatig genoegen moeten nemen met een hamburger, burrito of pizza. Verder moet je van het ontbijt op de meeste plaatsen niet veel verwachten. Dat is soms niet meer dan een voorverpakt fabriekscroissantje. Ook het 'uitgebreidere' ontbijt (pancakes, worstjes en toast) ben je snel op uitgekeken. Hierdoor hadden we toch vaak ergens een vroege lunch.

De koelbox is zeker een goed idee. Wij hebben een koeltas gekocht en dankzij de vele ijsmachines (bijna elk hotel heeft er een) heb je de hele dag koud drinken bij je, zelfs in de woestijn.
EDIT: met hierboven: koop veel water/sportdrank dat heb je echt nodig.
Members only:
Hier zelfde situatie, maar toch geboekt (1 nacht) in de tent in curry village. Klein beetje afzien, maar echt een hele leuke ervaring. Wel nog even een extra (picknick)deken gekocht bij het tankstation, een leuk souvenir en ook praktisch, want het was in juni 's nachts nog best koud (was geen verwarming).

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Hmmbob schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:02:
[...]
kijk eens naar Panera bread, dat is goed eten naar onze Europese maatstaven
Goed eten? Check het zoutgehalte van de soepjes en (breakfast/lunch) sandwiches (aangeraden wordt om qua sodium niet boven de 1,5-2,3 g/dag uit te komen, wat overeenkomst met 4-6 g zout).
Wat wij deze tijdens roadtrips was 's morgens naar de lokale Vons supermarkt rijden (dat is een keten die elders in de VS weer net wat anders kan heten) die een eigen bakkerij had, en daar bagels halen.
In het noord-oosten heb je redelijk brood bij Stop&Shop (ahold).
Pascal.A schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:49:
[...]

Qua bedrag zit je wel redelijk in de buurt, maar dan zul je toch ook regelmatig genoegen moeten nemen met een hamburger, burrito of pizza.
Of aziatisch eten. Bezoek voor het ontbijt ook eens een klassieke diner voor een vooroorlogse ervaring. Dit ziet er toch prachtig uit?

jij ook?

• Hmmbob
GlowMouse schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:32:
[...]

Goed eten? Check het zoutgehalte van de soepjes en (breakfast/lunch) sandwiches (aangeraden wordt om qua sodium niet boven de 1,5-2,3 g/dag uit te komen, wat overeenkomst met 4-6 g zout).
Dat zegt dan wat over de anderen, als Panera al de gezondere optie is :+. Geloof me, we hebben in de drie jaar dat we in de VS gewoond hebben vanalles geprobeerd, maar Panera was het meer normale wat we gebruikten. En graag gebruikten ook :)

Sommige Aziatische restaurants zijn inderdaad ook ok, maar de grote ketens hebben dan weer vaak veel suiker (of erger nog, high fructose corn syrup) door alle sauzen etc zitten.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:09
Even dit topic terug een boostje geven!

Zoals al enkele keren beschreven is de trip voor volgend jaar (zuid-west USA 3 weken in de lente) klaar.
Regelmatig nog eens aan het checken of er nog wat te winnen valt qua hotels, maar over het algemeen erg tevreden.

Ben het budget nu in detail aan het uitrekenen, maar ik kom er niet goed uit hoeveel geld ik moet inschatten qua eten. Ik dacht aan zo'n € 40 (pakweg 45$ dus) per persoon per dag?

De meeste van onze hotels is het onbijt inbegrepen, dus daar zullen we al niet op moeten letten.

Het is ook niet dat we dat als een heilige grens gaan nemen, maar eerder als een richtlijn voor onszelf om een inschatting te maken wat voor kosten we moeten verwachten.

Members only:
Eten per dag ligt aan of je uiteten gaat of naar de supermarkt (die in veel steden niet in centrum zit)? Ik zie dat je fridgebox gaat kopen dus dan denk ik dat je het moet redden met EUR 45 maar is erg krap.

Verblijven in Las Vegas 1 tip niet in het weekend. Veel duurder en veel mensen. Gekkenhuis vond ik het, waarom blijf je bij aankomst niet twee dagen en keer je niet terug?. Vond zelf geen bal aan.
The Mirage ligt heel noordelijk op LV Boulevard, en die is lang. Beetje ver uit het centrum maar is niet slecht. 3 nachten LV zou ik zelf geen zin in hebben. Eten is heel duur en het is veel shoppen en gokken...

Verder let op dat hotels bij de Grand Canyon ruim op tijd geboekt moeten worden. Ze zijn duur en meestal ook snel vol geboekt.

Vanuit Vegas kun je makkelijk naar Death Valley, DV kun je niet in 1 dag doen. Ik vond het erg indrukwekkend, verbleef in Furnace Creek Hotel in het park.

Indien je DV doet wordt het echter lastig om Sequoia en Kings Canyon te doen gezien je dan terug moet rijden denk ik, je zit ten oosten van de sierra. Lastige keuze!

Yosemite vond ik top. Zeker twee dagen waard. Beren daar zijn dat grizzlys? heb er geneen gezien.

Vanuit Yosemite kan je nog Monterey doen en de route langs de kust nemen naar SF, heel mooi.

LucyLG wijzigde deze reactie 29-12-2018 22:44 (10%)

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:42
voske schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 02:24:
Ik vond de Duquesne Incline wel aardig, verder is me weinig bij gebleven van mijn bezoek in 2016. Als de Pirates thuis spelen, is een wedstrijd in PNC Park alleen al vanwege het uitzicht een aanrader.
Ik lijkt ook alsof er niet zo geweldig veel te doen is. Misschien ook niet zo gek met z'n geschiedenis als echte industriestad, maargoed.

We stoppen onderweg voor een dag/nacht in Ohiopyle, die omgeving schijnt wel mooi te zijn. Verder maar wat op het gemak rond dolen en de craft beer scene eens uitproberen. ;)

Baseball is niet echt ons ding en helaas dan geen football season.

• LucyLG
Hmmbob schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:02:
[...]
Daar moet het wel mee lukken schat ik in, als je niet exorbitant duur gaat eten of drinken. Maar met een normale lunch (kijk eens naar Panera bread, dat is goed eten naar onze Europese maatstaven) ben je zo'n 10-15$ kwijt, een normaal diner kun je voor 30$ ook prima hebben. Sommige plekken zullen duurder zijn, sommige goedkoper. Fast Food is vrijwel altijd goedkoper, maar niet altijd beter. Wat wij deze tijdens roadtrips was 's morgens naar de lokale Vons supermarkt rijden (dat is een keten die elders in de VS weer net wat anders kan heten) die een eigen bakkerij had, en daar bagels halen. Veel keus (mijn favoriet: kaas en jalapeno) en voor 5$ ofzo heb je 10 bagels. Prima voor een lunch in de auto.

[...]
Koop ook een tray water in, en zorg dat je ALTIJD voldoende water in je auto hebt liggen. Je komt langs zulke lange stukken waar niets te vinden is, dat lopen voor hulp na autopech geen optie is. Je zal moeten wachten (er komt voldoende verkeer langs), maar daarvoor moet je wel voldoende eten en vooral drinken hebben - ook in het voorjaar kan het al ontzettend warm worden.

[...]

Toen wij onze rondrit door Sequioa gemaakt hebben zijn wij doorgereden naar Fresno en daar in een hotel gelegen. Je kan ook kijken naar Three Rivers.
Voor San Fransisco hebben wij geslapen in de Embassy Suites in Walnut Creek - zo'n 20 min met de BART (metro achtig) buiten SF. Scheelde een boel in prijs, en dat ritje van 20 min kostte bijna niets in vergelijking met parkeren en overnachten in SF.
Ja ik had zeker een behoorlijke voorraad water, werd wel warm maar beter dan niks. In Joshua Tree, Death Valley was het heel erg heet (hot furnace creek is goede beschrijving). Je auto kan oververhit raken en tevens zijn er wegen die aangeven dat high clearance vehicles die alleen mogen/zouden moeten betreden (zandwegen etc), dat wordt wel aangegeven met borden (zijn niet de main roads). 4 wheel drive hebben kan je goed helpen als je vast komt te zitten. Er zijn mensen omgekomen in die parken doordat auto het niet meer deed en ze zijn gaan lopen. De zon is echt pittig, zou bijna zeggen neem een paraplu mee ofzo. Ik kwam daar soms uren geen mensen tegen en de mobiele telefoon doet het niet.

LucyLG wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:11 (2%)
Reden: Off topic content verwijderd uit mn post

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
LucyLG schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:01:
[...] Ik kwam daar soms uren geen mensen tegen en de mobiele telefoon doet het niet (ik vind dat onbegrijpelijk, een mastje plaatsen is toch geen ramp, tast dat de natuur zozeer aan, hoe verhoudt zich dat tot veiligheid?).
Je geeft het antwoord zelf... zo weinig mensen dat het plaatsen van een zendmast niet opweegt tegen de kosten (laten we geen discussie houden over hoeveel een mensenleven waard is :P )

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:22
Tnx voor de tips/opmerkingen allemaal!
Ik was van plan voldoende drank in te slaan, maar misschien just in case inderdaad nog een liter of 2 extra mee te nemen als we door Death Valley rijden! You never know!

Jullie hebben enkel een rondrit gemaakt door Sequioa/Kings Canyon?
Ik heb daar nu dus 2 volledige dagen voorzien (met verblijf in Three Rivers inderdaad), maar twijfel dus om die misschien nog om nog 1 dag daarvan om te zetten naar Yosemite (momenteel 2 dagen Seq/KC, 3 dagen Yosemite. Dat zou dan 4 dagen Yosemite en 1 dag Sequoia worden)
Qua ontbijt gaan we vrij goed zitten. We hebben zowat helft van onze overnachtingen in verscheidene B&B's die geprezen worden voor het ontbijt. Dus dan eten we s'morgens wat meer. En een burger of burrito kan af en toe ook eens smaken :9 Maar op zich is het maar een indicatie. Wij zijn het type reizigers dat een budget met instellen om min of meer on track te blijven. Anders spenderen we meer dan we voor ogen hadden.

Misschien dat ik de vriendin toch nog probeer te overtuigen voor een nachtje in zo'n tent, we hebben nu een locatie in Oakhurst die erg de moeite lijkt. Enige jammere is dus dat je dan zo'n anderhalf uur weg zit van de valley...
We arriveren zondagnamiddag/avond in Vegas en zijn er dinsdag/woensdag de volledige dag.

De reden waarom we direct doorreizen is omdat we graag een dikke week wat parken willen doen, en dan enkele dagen "uitblazen" in Vegas. Voor mijn vriendin zal dat een dagje zwembad zijn, voor mij een dagje gokken. Ook breekt dat een beetje het ritme (1 week parken - 2 dagen Vegas - 1 week parken - 3 dagen San Francisco)
*Ik vermoed dat Vegas net wel helemaal mijn ding zal zijn (maar ik hou dan ook van shoppen en gokken :D) Het zal waarschijnlijk wel erg artificieel zijn, maar dat stoorde me in bv Dubai ook niet (dat vind ik persoonlijk ook een te gekke stad)

GC had ik inderdaad gemerkt, maar heb een kamer in yavapai east kunnen fixen.

Het plan is om s'morgens in Vegas te vertrekken, en via DV naar Bakersfield te rijden (dat is volgens Google Maps zo'n 6 uur). Dat geeft ons zo'n 4 a 5 uur om (behalve erdoor rijden) om wat uit te wijden.Ideaal is het wellicht niet, maar persoonlijk is Death Valley voor ons meer een verplicht nummer. Het zal ongetwijfeld knap/indrukwekkend zijn, maar ons spreekt het niet echt aan.
*Indien ik hoor dat de Tioga pass open zou zijn kan ik tot 2 dagen ervoor ofzo mijn hotels in Bakersfield/Three rivers kosteloos annuleren en rij ik naar Mammoth Lakes en rij ik via Tioga Yosemite binnen)

Jebus4life wijzigde deze reactie 31-12-2018 00:12 (16%)

• LucyLG
@Jebus4life

[...]

We arriveren zondagnamiddag/avond in Vegas en zijn er dinsdag/woensdag de volledige dag.

De reden waarom we direct doorreizen is omdat we graag een dikke week wat parken willen doen, en dan enkele dagen "uitblazen" in Vegas. Voor mijn vriendin zal dat een dagje zwembad zijn, voor mij een dagje gokken. Ook breekt dat een beetje het ritme (1 week parken - 2 dagen Vegas - 1 week parken - 3 dagen San Francisco)

Heb jij geenlast van jet lag. Toen ik in SF aankwam sliep ik om 4:30 lokale tijd nog steeds niet

*Ik vermoed dat Vegas net wel helemaal mijn ding zal zijn (maar ik hou dan ook van shoppen en gokken :D) Het zal waarschijnlijk wel erg artificieel zijn, maar dat stoorde me in bv Dubai ook niet (dat vind ik persoonlijk ook een te gekke stad)

GC had ik inderdaad gemerkt, maar heb een kamer in yavapai east kunnen fixen.

Het plan is om s'morgens in Vegas te vertrekken, en via DV naar Bakersfield te rijden (dat is volgens Google Maps zo'n 6 uur). Dat geeft ons zo'n 4 a 5 uur om (behalve erdoor rijden) om wat uit te wijden.Ideaal is het wellicht niet, maar persoonlijk is Death Valley voor ons meer een verplicht nummer. Het zal ongetwijfeld knap/indrukwekkend zijn, maar ons spreekt het niet echt aan.

Het is jullie reis dus kan ik begrijpen.

[Het is best wel een forse rit en dan ook even door DV gaan. Ik zou dat niet trekken maar is aan jou uiteraard. In het donker rijden daar is echt niet leuk merkte ik. Ik was er in september en het licht ging om 18:00 echt uit en kon geen zak zien op de weg. 6 uur rijden en dan ook nog DV is echt heftig mijns inziens.

*Indien ik hoor dat de Tioga pass open zou zijn kan ik tot 2 dagen ervoor ofzo mijn hotels in Bakersfield/Three rivers kosteloos annuleren en rij ik naar Mammoth Lakes en rij ik via Tioga Yosemite binnen)

Weet even niet wanneer je gaat. Bosbranden en sneeuw kan inderdaad de Tioga pass afgesloten zijn, is idd een risico. Handig dat je flexibel bent.

LucyLG wijzigde deze reactie 31-12-2018 00:52 (5%)

• Hmmbob
Jebus4life schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:11:
Tnx voor de tips/opmerkingen allemaal!

[...]

Ik was van plan voldoende drank in te slaan, maar misschien just in case inderdaad nog een liter of 2 extra mee te nemen als we door Death Valley rijden! You never know!

Jullie hebben enkel een rondrit gemaakt door Sequioa/Kings Canyon?
Ik heb daar nu dus 2 volledige dagen voorzien (met verblijf in Three Rivers inderdaad), maar twijfel dus om die misschien nog om nog 1 dag daarvan om te zetten naar Yosemite (momenteel 2 dagen Seq/KC, 3 dagen Yosemite. Dat zou dan 4 dagen Yosemite en 1 dag Sequoia worden)
wij woonden 3u van Sequoia af, dus zijn er wat vaker geweest :+ 2 om 3 is prima hoor.

Iedere supermarkt (of Walgreens) verkoopt gewoon traytjes water, daar kom je een eind mee. Met "2l" niet zo ver, zeker niet als het echt heet is (en je dat niet gewend bent). 2l = 4 flesjes, dat had ik soms voor de lunch al op. Just saying, en het water gaan je kosten niet zijn ;)

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-09 16:47
In september en oktober 2019 ga ik (met vrouw) een monstervakantie houden. Twee maanden lang door USA en Canada.

Plan is als volgt:
1: Eerste 3 weken westkust USA.
2: Via Seattle naar Vancouver en dan met de trein naar Calgary.
3: Van Calgary naar Toronto
4: Van Toronto naar Boston.

Ik ga met een ESTA de USA binnenkomen, daarna van USA de grens over naar Canada, volgens mij hoef ik alleen een paspoort te hebben en geen eTA (Canadese ESTA) toch? Vervolgens bij Niagara Falls weer de grens over naar de USA. Maar moet ik voor die laatste ook m'n ESTA weer aanpassen? OF kijken ze daar niet naar?

En als laatste: we twijfelen nog om in het begin óf op Salt Lake City te vliegen om Yellowstone te zien, óf direct te vliegen op San Francisco. Is Yellowstone een must als je het vergelijk met de parken aan de westkust zoals Yosemite enzo?

• wizai
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Dit jaar heb ik een vakantie naar Californië in gedachten, met een groepsreis.

Ik heb 4 keer een groepsreis gedaan binnen EU, dit bevalt prima. Het programma staat redelijk vastgesteld, met af en toe momenten die je zelf kunt invullen.

Met deze reis is er de mogelijkheid dat ik zelf regelmatig kan rijden. (2 chauffeurs per auto)
Nu probeer ik een afweging te maken of dit een struikelblok zal zijn voor mijzelf, aangezien ik in NL/DE het rijden na 3 uur wel zat ben :)
Het rijden met een automaat zal op deze reis denk ik wel prettig zijn, maar wat zijn jullie ervaringen hier in?

-.Anjunabeats.-

• Hmmbob
wizai schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:01:
Dit jaar heb ik een vakantie naar Californië in gedachten, met een groepsreis.

Ik heb 4 keer een groepsreis gedaan binnen EU, dit bevalt prima. Het programma staat redelijk vastgesteld, met af en toe momenten die je zelf kunt invullen.

Met deze reis is er de mogelijkheid dat ik zelf regelmatig kan rijden. (2 chauffeurs per auto)
Nu probeer ik een afweging te maken of dit een struikelblok zal zijn voor mijzelf, aangezien ik in NL/DE het rijden na 3 uur wel zat ben :)
Het rijden met een automaat zal op deze reis denk ik wel prettig zijn, maar wat zijn jullie ervaringen hier in?
Wij (3jaar in Californië gewoond) vonden het verkeer over het algemeen veel minder vermoeiend daar. Uitzondering is file rijden in LA zelf, dat is niet minder of meer vermoeiend dan hier. Over afstanden waar we hier 2x over nadenken (even naar ook en tante, 120km verderop) dachten we daar échte niet na. Ook "even naar de kust" deden we ongepland, dat was ook 75 minuten. Sowieso, in zuidwest Amerika drukken ze afstand niet in mijlen maar in tijd uit. Ik heb geen idee hoever het vanuit ons was naar Las Vegas, of Ventura, of wat dan ook; behalve in tijd (3,5 en 1,5uur lol).

En die reis ziet er prima uit! Beetje afhankelijk natuurlijk van de accommodaties onderweg, maar het reisplan is prima!

Rijden met een automaat is goud: wij hebben een auto met automaat meegenomen naar Nederland, en mij volgende van de baas wordt ook automaat. Het is zoveel relaxter.....

Hmmbob wijzigde deze reactie 01-01-2019 17:28 (25%)

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:55

Detmer

Professioneel prutser

Voor van 't zomer al eens zitten kijken voor een rondreis door west Amerika, maar i.v.m. studie en het gebrek aan iemand die mee wil / kon / kon betalen niet gedaan. Voor een groepsreis zoals 2 post hierboven voel ik niet zoveel, maar een vooraf georganiseerde reis lijkt me leuk (zit nu bij Riksjatravel o.a. te kijken daarvoor). Probleem blijft echter iemand vinden die mee wil, kan en het kan betalen... Iemand zoiets al eens alleen gedaan? Wat waren de ervaringen?

Detmer wijzigde deze reactie 01-01-2019 17:29 (8%)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:07
Freak187 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:40:
In september en oktober 2019 ga ik (met vrouw) een monstervakantie houden. Twee maanden lang door USA en Canada.

Plan is als volgt:

Ik ga met een ESTA de USA binnenkomen, daarna van USA de grens over naar Canada, volgens mij hoef ik alleen een paspoort te hebben en geen eTA (Canadese ESTA) toch? Vervolgens bij Niagara Falls weer de grens over naar de USA. Maar moet ik voor die laatste ook m'n ESTA weer aanpassen? OF kijken ze daar niet naar?

En als laatste: we twijfelen nog om in het begin óf op Salt Lake City te vliegen om Yellowstone te zien, óf direct te vliegen op San Francisco. Is Yellowstone een must als je het vergelijk met de parken aan de westkust zoals Yosemite enzo?
Klopt, enkel ESTA nodig voor de US, en je kunt de grens met Canada met enkel je paspoort over.

Toronto - Boston = top. Zelf groot van van New England: White mountains, Adirondacks en de kust van Maine. Boston / Cambridge is ook een heel fijne stad om een dag of wat in rond te lopen. Ik kom daar vaak voor werk.

renegrunn wijzigde deze reactie 01-01-2019 17:51 (10%)

• wizai
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:20:
[...]
Wij (3jaar in Californië gewoond) vonden het verkeer over het algemeen veel minder vermoeiend daar. Uitzondering is file rijden in LA zelf, dat is niet minder of meer vermoeiend dan hier. Over afstanden waar we hier 2x over nadenken (even naar ook en tante, 120km verderop) dachten we daar échte niet na. Ook "even naar de kust" deden we ongepland, dat was ook 75 minuten. Sowieso, in zuidwest Amerika drukken ze afstand niet in mijlen maar in tijd uit. Ik heb geen idee hoever het vanuit ons was naar Las Vegas, of Ventura, of wat dan ook; behalve in tijd (3,5 en 1,5uur lol).

En die reis ziet er prima uit! Beetje afhankelijk natuurlijk van de accommodaties onderweg, maar het reisplan is prima!

Rijden met een automaat is goud: wij hebben een auto met automaat meegenomen naar Nederland, en mij volgende van de baas wordt ook automaat. Het is zoveel relaxter.....
Bedankt voor je reactie en aanvulling!

-.Anjunabeats.-

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:45
Is Yellowstone een must als je het vergelijk met de parken aan de westkust zoals Yosemite enzo?
2 maanden! you lucky bastard :)

Yosemite vond ik zelf niet echt super maar hoor wel mooie verhalen over Yellowstone. Er is ook een 3-delige documentaire over Yellowstone, prachtig om te zien.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:09

Plan is als volgt:

Yellowstone is by far het mooiste park waar ik geweest ben, dat overslaan gaat je spijten. Salt Lake City is overigens ook best een leuke stad, erg aparte stad overigens met die Mormoonse tempel.

Yosemite is in vergelijking met Yellowstone een buurtparkje.

• Haroddin
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:18
Den_S85 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Yellowstone is by far het mooiste park waar ik geweest ben, dat overslaan gaat je spijten. Salt Lake City is overigens ook best een leuke stad, erg aparte stad overigens met die Mormoonse tempel.

Yosemite is in vergelijking met Yellowstone een buurtparkje.
+1 voor Yellowstone, alleen al daarvoor wil ik terug. En dan was er indertijd nog maar een stuk open vanwege de sneeuw die overal nog lag... Gewoon doen!

• matthijst
  • Nu online
+1 heb de meeste parken in de VS wel gezien en Yellowstone is zwaar favoriet _/-\o_

• wodkabuikje
Koel om te zien dat iedereen zo positief is over Yellowstone :) Moet daar nog steeds een keer naartoe. Wat is de beste periode om daar te zijn?

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:09
wodkabuikje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:27:
Koel om te zien dat iedereen zo positief is over Yellowstone :) Moet daar nog steeds een keer naartoe. Wat is de beste periode om daar te zijn?
Juli-September is het mooiste. In Juni zijn door sneeuwval nog veel wegen in en on het park afgesloten. Vanaf Oktober begint het weer te sneeuwen, Yellowstone heeft maar een zeer beperkte “zomer”

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:12
Ik was er begin oktober 2017, precies de week nadat de meeste accommodatie in het park sloot voor de winter. Het grote voordeel daarvan was dat het op dat moment relatief heel erg rustig was, terwijl de omstandigheden niet heel anders waren dan een week eerder, toen er nog veel meer mensen waren.

Met het weer kun je in die periode geluk of pech hebben - onze geplande rit over de Bear Tooth Highway ging niet door omdat die een dag voordat wij daar kwamen werd afgesloten wegens sneeuwval, en ook enkele wegen in het park gingen toen dicht. Dat is dan het risico. Bleef wel mooi:

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik was er afgelopen augustus, met sneeuw in Grant Village op 26 augustus... Zeer wispelturig weer. de dagen ervoor nog zonder jas rondgelopen...

Maar zeer de moeite waard!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik ben in september 2017 in Yellowstone geweest en moet zeggen dat het heel prachtig was. Wel ben ik verwend met de vulkanisch activiteit die ik in Nieuw-Zeelland heb gezien, dus dat viel een beetje tegen. Wel is de natuur, het wildlife en de grootsheid van het park een pracht om te zien.

Met betrekking tot het weer heb ik wel ervaring dat het flink om kan slaan. De week voor wij kwamen was het er nog 27 graden, maar wij arriveerde precies op het moment dat de eerste winterstorm ook Yellowstone ging aan doen. Dat resulteerde flink wat sneeuwval en temperaturen in de nacht van -8. (best wel aanpassen als je met de camper 3 dagen ervoor in Valley of Fire tegen +38 aan keek).

Wij hadden de plannen iig wat moeten wijzigen. In eerste instantie hoorde we dat een pass mogelijk zou worden afgesloten omdat er verwacht werd dat er iets van 2 inches aan sneeuw zou vallen in de nacht. De volgende ochtend dachten wij dat hij wel open was (we zagen maar iets van een halve cm liggen), maar bij navragen bleek er niet 2, maar 10 inches sneeuw te zijn gevallen op die pass. (dat was dus een 15 a 20km verwijderd van onze 0,5cm.

• wodkabuikje
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. De weersomstandigheden kunnen daar zo extreem zijn. Het is een kwestie van goede timing lees ik al wel :)

• Jezus538
  • Laatst online: 13-10 12:25
Ik ben van plan om samen met een vriend van mij een roadtrip van 3 weken te doen in het zuidwesten van de USA. Hierbij hebben wij de volgende planning in gedachten:

25 mei vertrekken vanaf NL

SF:
Dag 1: aankomst / verkennen
Dag 2: Alcatraz, rondkijken
Dag 3: Overdag rondkijken, ’s middags weg
Morro Bay (of een andere plaats ongeveer halverwege LA) +/- 375 km (5 uur)
Dag 3: aankomst Morro Bay
Dag 4: rondkijken Morro Bay, ’s middags weg
LA +/- 325 km (3.5 uur)
Dag 4: aankomst
Dag 5: Warner bros studio en observatorium
Dag 6: vertrek
Tucson +/- 800 km (7:30 uur)
Dag 6: aankomst
Dag 7: Plane graveyard / museums
Dag 8: vertrek
Grand Canyon +/- 550 km (5:30 uur)
Dag 8: aankomst
Dag 9: rondreis (helikopter)?
Dag 10: vertrek
Monument valley +/- 300 km (3 uur)
Dag 10: aankomst
Dag 11: monument valley bekijken, vertrek
Page / lake powell +/- 200 km (2 uur)
Dag 11: aankomst (’s avonds)
Dag 12: Kijken, vertrek
Bryce +/- 250 km (2:30 uur)
Dag 12: aankomst
Dag 13: kijken, vertrek
Zion +/- 100 km (1:30 uur)
Dag 13: aankomst
Dag 14: kijken, vertrek
Vegas +/- 250 km (2:30 uur)
Dag 14: aankomst Vegas
Dag 15: Vegas
Dag 16: Vertrek
Sequoia national park +/- 600 km (6 uur)
Dag 16: aankomst
Dag 17: rondkijken
Dag 18: vertrek
Yosemite +/- 250 km (3:30 uur)
Dag 18: aankomst
Dag 19: kijken
Dag 20: vertrek
SFO +/- 250 km (3:30 uur)
Dag 20: aankomst
Dag 21: vertrek

Wat vinden jullie van deze planning en hebben jullie nog tips? Zelf twijfel ik nog een beetje of we monument valley moeten laten schieten zodat we die dag ergens anders bij aan kunnen voegen. Alvast bedankt!

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

jezus538 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:01:
Ik ben van plan om samen met een vriend van mij een roadtrip van 3 weken te doen in het zuidwesten van de USA. Hierbij hebben wij de volgende planning in gedachten:

SF:
LA +/- 325 km (3.5 uur)

Wat vinden jullie van deze planning en hebben jullie nog tips? Zelf twijfel ik nog een beetje of we monument valley moeten laten schieten zodat we die dag ergens anders bij aan kunnen voegen. Alvast bedankt!
Prima plan zo.

Lake Powell deed mij niks en is toch een flinke hap uit je tijd. Zou goed nadenken wat je daar precies wil doen.

Onderweg van SF naar LA is veel te zien. Zou daar een dag extra nemen. Bijvoorbeeld Hearst Castle is prachtig. Maar ook gewoon de route en dorpjes (Carmel, Santa Barbara).

• crzyhiphopazn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Plan is als volgt:

- Vancouver downtown is een must see.

Genoeg lekkere tenten om te eten:
- Parlour in Yaletown heb je DE lekkerste Pizza's die ik tot nu toe heb gegeten.
- Sushi Mania op Main street. Lekkere sushi (niet eens duur.)
- Nando's Chicken Downtown.
- Japadog -> Verschillende hotdogs bij een rijdende kraampje. (Beef was super lekker)
- Bij 1 van die rijdende kraampjes die achter bij Hudson Bay staat kan je lekkere vegetarische bowls halen. Daar staat er een rij tijdens de lunch pauze.

- Stanley Park is ook mooi om door heen te rijden of te fietsen.

- Suspension bridge is super vet om te zien en over heen te lopen.

- The "famous" Wall van 10KM is ook een mooi uitzicht op meerdere punten.

Ik ga 24 Januari weer naar mijn vriendin die daar woont en ik ben van plan om binnen 3 jaar daarnaartoe te verhuizen.

crzyhiphopazn wijzigde deze reactie 06-01-2019 18:02 (3%)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Jezus538
Ojjorz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Prima plan zo.

Lake Powell deed mij niks en is toch een flinke hap uit je tijd. Zou goed nadenken wat je daar precies wil doen.

Onderweg van SF naar LA is veel te zien. Zou daar een dag extra nemen. Bijvoorbeeld Hearst Castle is prachtig. Maar ook gewoon de route en dorpjes (Carmel, Santa Barbara).
Bij lake Powell / Page is het de bedoeling om te kijken bij die dam en om Horseshoe Bend te bezoeken. Maar misschien dat dit ook onderweg kan vanaf monument valley naar bryce? Een extra dagje aan de kust is inderdaad ook niet verkeerd, genoeg te doen daar lijkt mij.

• Hmmbob
Jezus538 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:01:
Ik ben van plan om samen met een vriend van mij een 0roadtrip van 3 weken te doen in het zuidwesten van de USA. Hierbij hebben wij de volgende planning in gedachten:

SF:
LA +/- 325 km (3.5 uur)

ik zie niet zo goed in wat je in Tucson wil doen. Je moet wel echt heel erg naar die boneyard willen om er zover voor door te rijden. Ik zou de tijd daarvoor stoppen in een extra nacht Vegas en LA. (Mag/kan je die boneyard sowieso 'zomaar' bezoeken?)

• voske
Je kunt ‘m bezoeken met een tour vanuit het Pima Air & Space Museum. Dat ben ik dit jaar ook van plan, maar persoonlijk lijkt het me in dit schema behoorlijk om.

Zonder Tucson zou het schema bijvoorbeeld kunnen worden:
dag 6: LA - Needles/Kingman via Joshua Tree NP
dag 7: Needles/Kingman - Grand Canyon met evt een stop in Seligman
Dan is het de vraag of op dag 8 nog een hele dag Grand Canyon nodig is (volgens mij alleen als je wil wandelen). Anders zou het er als volgt uit kunnen zien:
Dag 8: Grand Canyon - Monument Valley met onderweg de viewpoints langs de Desert View Drive en evt de Cameron Trading Post en is er s middags voldoende tijd voor MV
Dag 9: Monument Valley - Page
Die dag heb je dan voldoende tijd voor de Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend
Dag 10: Page - Bryce Canyon met evt ‘s morgens nog toer naar Antelope Canyon en ‘s middags voldoende tijd voor Bryce Canyon

Edit: als het uitkomt qua aankomsttijd zou ik overigens het bezoek aan San Francisco aan het eind doen en op dag 1 bijvoorbeeld naar Monterey rijden.

voske wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:09 (7%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:38
Zo dit jaar ook weer USA gepland. Planning van vorig jaar konden na grote verbouwing (tijd uitloop) en daarna schade door natuurgeweld (water :+) de ijskast in.

Plan gaat zijn een rondje Seattle (Pacific Northwest) maar een klein beetje nostalgie en de tijd van vertrek (laatste week augustus, eerste twee weken september) maken me gezien de ligging iets onzekerder over de tijd. Andere optie zou zijn een cruise door Texas maken beginnende in El Paso (daar heb ik gewoond) dus een mini trip down memory lane.

Overigens ben ik wel zeer verbaasd over de vliegmaatschappij perikelen in combinatie met de prijsvergelijkers. Direct bij de airlines boeken is opeens veel voordeliger. Tevens mooi meegenomen: directe vlucht premium economy naar Seattle vanaf Amsterdam. Dat scheelt wel écht gruwelijk veel tijd zeg!

Iemand beken in de Seattle hoek en nog tips? Op het allesamerika forum loopt ook een draadje inmiddels maar daar zitten wel veel 'oude' rakkers die vaak alles boven de 200km rijden per dag al te veel vinden en dan schiet het advies alle kanten op.

• Hmmbob
  • Boeing Factory Tour
  • De oceaan op en walvissen / orca's kijken
  • Tripje naar Vancouver
  • Glacier National Park (zelf niet geweest, goede verhalen over)
  • Yellowstone NP

Hmmbob wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:06 (68%)

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:12
@Typhone: Ik vond in Seattle het Chihuly Garden and Glass-museum veel mooier dan verwacht. Meteen naast de Space Needle, dus je kunt er met de monorail naartoe.

Met de ferry naar de overkant en het regenwoud in Olympic NP bezoeken is ook erg tof.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:42:
[...]

Klopt, enkel ESTA nodig voor de US, en je kunt de grens met Canada met enkel je paspoort over.

Toronto - Boston = top. Zelf groot van van New England: White mountains, Adirondacks en de kust van Maine. Boston / Cambridge is ook een heel fijne stad om een dag of wat in rond te lopen. Ik kom daar vaak voor werk.
Je hebt hem niet nodig, het versnelt wel je grensovergang. Voor mensen die het niet (meer) gewend zijn vanwege de open grensen in Europa. Bij grensovergang van Canada naar de VS heb je geen ESTA nodig, maar je moet wel door de douane heen (in mijn geval een jaar of 4 geleden bij Buffalo echt de proto type jaren 70 kantoor met ambtelijk personeel). Het feit dat ik een ESTA had betekende dat ik binnen 5 minuten klaar was (toen we eenmaal geholpen werden), mijn broertje had geen ESTA en daar duurde de verwerking langer (formuliertje invullen, rommelen in de computer etc). Het hoeft niet maar het kan wel eea versnellen. Althans dat was toen in ieder geval zo.
Jezus538 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:29:
[...]

Bij lake Powell / Page is het de bedoeling om te kijken bij die dam en om Horseshoe Bend te bezoeken. Maar misschien dat dit ook onderweg kan vanaf monument valley naar bryce? Een extra dagje aan de kust is inderdaad ook niet verkeerd, genoeg te doen daar lijkt mij.
Ik vond Lake Powell/Page wel een uitermate relaxed plekje om ff niets te doen. Die dam is niet zo boeiend, maar je kan er prima ff een dagje niets doen. Ik heb maar een overnachting daar gedaan (https://www.lakepowell.com) maar ik had er prima nog een dagje kunnen blijven om daar gewoon ff niets te doen, bootje huren oid. Anyway, http://bigjohnstexasbbq.com/ is een aanrader daar :)

PolarBear wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:22 (26%)

• Typhone
@Hmmbob

Yellowstone kom ik niet, daar zijn we in 2016 reeds geweest. Ik had wat duidelijker mogen zijn overigens ;):

Boeiing Everett staat op het programma
Seattle zelf
Columbia River Gorge
Olympic NP
Glacier NP
Mnt. St Helens
Crater Lake
Oregon Coast

Even heel globaal genomen. Willen vooral in de NP's mooie (lange) hikes doen of in de natuurgebieden zelf. Zelf rijden met een premium/fullsize SUV. We = ik en vriendin ;), begin 30'ers.

Typhone wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:27 (9%)

• PolarBear
  • Niet online
Zelf ga ik ook weer naar de US dit jaar, dit keer naar Chicago (en een aantal omliggende steden). In de vijf dagen dat ik in Chicago ben is er (helaas) een grote conventie (NRA) waardoor verblijf echt schreeuwend duur is. Volgende keer ff checken voordat ik boek. Ik ga sowieso een aantal MLB stadions bezoeken, heb er twaalf gehad en ga er nu een flink aantal bij plussen, Wringley Field (Chi White Sox), Guarenteed Rate Field (Chi Cubs), Comerica Park (Detroit Tigers), Progressive Field (Cleveland Indians), PNC Park (Pittsburg Pirates) en Great American Ball Park (Cincinnati Reds).

Vijf dagen in Chicago en een weekend in Pittsburg, de rest van de steden lijken mij niet zo boeiend dus dat wordt waarschijnlijk 's ochtens aankomen, stad verkennen, 's avonds wedstrijd en door. Tenzij iemand nog briljante tips heeft voor Detroit, Cincinnati en Cleveland ;)

• voske
Leuke plannen, ik heb in 2016 en 2017 die plaatsen en stadions bezocht (dit jaar staan waarschijnlijk de Rangers, de Astros en de Diamondbacks op het programma).

Dingen die mij aanspraken in die drie steden:

Detroit: Henry Ford Museum met een tour van de Ford Rouge Factory
Cincinnati: National Underground Railroad Freedom Center (naast het ballpark)
Cleveland: Rock & Roll Hall of Fame

• R_Donselaar
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:39
Typhone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:59:
Zo dit jaar ook weer USA gepland. Planning van vorig jaar konden na grote verbouwing (tijd uitloop) en daarna schade door natuurgeweld (water :+) de ijskast in.

Plan gaat zijn een rondje Seattle (Pacific Northwest) maar een klein beetje nostalgie en de tijd van vertrek (laatste week augustus, eerste twee weken september) maken me gezien de ligging iets onzekerder over de tijd. Andere optie zou zijn een cruise door Texas maken beginnende in El Paso (daar heb ik gewoond) dus een mini trip down memory lane.

Overigens ben ik wel zeer verbaasd over de vliegmaatschappij perikelen in combinatie met de prijsvergelijkers. Direct bij de airlines boeken is opeens veel voordeliger. Tevens mooi meegenomen: directe vlucht premium economy naar Seattle vanaf Amsterdam. Dat scheelt wel écht gruwelijk veel tijd zeg!

Iemand beken in de Seattle hoek en nog tips? Op het allesamerika forum loopt ook een draadje inmiddels maar daar zitten wel veel 'oude' rakkers die vaak alles boven de 200km rijden per dag al te veel vinden en dan schiet het advies alle kanten op.
Wij hebben in 2017 3 weken een rondje Washington, Oregon, Vancouver Island/Vanncouver gedaan vanuit Seattle. Vooral Oregon was prachtig met o.a. Painted Hills, Crater Lake en Portland. Als ik wat meer tijd heb deze week kan ik wel wat meer vertellen.

R_Donselaar wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:11 (4%)

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 10-10 08:23
Jezus538 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:01:

SF:
LA +/- 325 km (3.5 uur)

Ben zelf met 2 vrienden 3,5 week naar de USA gegaan waarvan de eerste 5 dagen NY en daarna de west Coast.

Hier mijn op/aanmerkingen:
- SF: Net boven SF ligt Muir Woods, mooi park om te wandelen tussen sequoia's. Verschillende routes met verschillende afstanden. Ik zou naast Alcatraz zeker aanraden om een fiets te huren voor een dag en een route te fietsen. Let er wel op om de aangegeven routes te volgen, immers kom je anders op hellingen terecht waar je te voet al moeilijk naar boven komt. De routes komen voorbij Lombard street, de bekende pier met zeehonden en de golden gate bridge.

- Tussen SF en LA zijn wij gestopt in Monterey, hier kan je eventueel een tocht maken en walvissen spotten. Daarnaast beveel ik je aan om Route 1 te volgen, er zijn verschillende rustplekjes aan het strand waar je zeeleeuwen etc kan spotten, heel gaaf!

- LA: Hier ben ik meerdere dagen geweest. Kijk eens naar Universal Studios en het bekende Hollywood Sign. Vergeet ook zeker Santa Monica en Long Beach niet hier! Probeer zo tegen zonsondergang hier te zijn!

- Tucson: Ik zou, indien je een tussenstop wilt tussen LA en de Canyon een stop maken bij Lake Havasu, heerlijke rustplek (wel warm). Leuke lokale brouwerijen en heerlijke eettentjes. Overdag zou je aan het meer kunnen liggen en zwemmen.

- Canyon: Onze stop was in Williams, een klein dorpje dichtbij de Canyon. Erg gezellig hier! De canyon zelf is heel wispelturig qua weer. Dit kan elk moment omslaan van warm weer naar stevige regenbuien. Wij zijn destijds weggehaald omdat het te erg begon te stormen.

- Vegas: Leuk om eens gezien te hebben, casino's lijken van binnen allemaal veel op elkaar. Indien je hier niet naar grote feesten ed. gaat is er niet heel veel te zien. Ik wil wel aanbevelen om naar The Venetian te gaan. Heel gaaf om te zien hoe ze in een hotel/winkelcentrum Venetië hebben proberen na te maken.

- Yosemite: Ons hotel was in Mammoth Lakes, hier kan je ook lekker mountainbiken in de bossen. Yosemite is een mooi park, kan weinig zeggen over de waterval en de bomen, immers kwam er bij ons geen water naar beneden en was het deel met de sequoia's gesloten voor restauratie (dit is ook de reden waarom wij naar Muir woods zijn gegaan). Na Yosemite zijn wij nog gestopt in Oakhurst.

Algemeen: Ik zou sequoia national park of Yosemite wegstrepen en de extra dagen in SF/LA stoppen vanwege de activiteiten daar.

• Hmmbob
RobBrands schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:26:
Algemeen: Ik zou sequoia national park of Yosemite wegstrepen en de extra dagen in SF/LA stoppen vanwege de activiteiten daar.
100% niet mee eens. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• RobBrands
Hmmbob schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:29:
[...]

100% niet mee eens. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Natuurlijk, ik gaf ook mijn mening. Punt is dat je bij een dergelijke reis zaken tegen elkaar moet wegstrepen, omdat er gewoon gruwelijk veel te doen is in de korte tijd die je hebt.

Persoonlijk lijkt het mij zonde om de vele mogelijke bezichtigingen in SF vanwege tijdsgebrek niet te zien. In dat geval lijkt het mij met de planning goed om 2 parken bekend om de bomen in te korten naar 1 park zodat je meer tijd hebt voor de genoemde activiteiten in SF/LA. Daarnaast kan je heel goed nog Muir in SF bekijken en compenseer je het gemis enigszins.

Het is maar net wat auteur leuker lijkt natuurlijk.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik kan mij het verschil in onze foto's nog wel herinneren ja, waar ik amper 1,5 week eerder in mijn korte broek en t-shirt aan het hiken was liep jij rond in de sneeuw :+ :D

KillaZ wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:29 (66%)

K to the KillaZ

• PolarBear
  • Niet online
voske schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:07:
Leuke plannen, ik heb in 2016 en 2017 die plaatsen en stadions bezocht (dit jaar staan waarschijnlijk de Rangers, de Astros en de Diamondbacks op het programma).
Ah Rangers en Astro's ben ik afgelopen september geweest (fucking warm bij de Rangers, een wedstrijd overdag is niet te doen in de zon daar). In Houston was het slecht weer dus dak was dicht. Wel bizar vochtig in Houston, mijn bril besloeg gewoon bij het naar buiten gaan. Aanrader daar is de level 9 tour op het Houston Spacecenter. Kost wat maar echt unieke rondleiding.

Diamondbacks was vrij bijzonder, een wedstrijd om 19:00 (zoals veel avondwedstrijden) was rond de 100 graden fahrenheit (37 graden), ze hebben daar dus ook een overdekt geairco'ed stadion. Vlak voor de wedstrijd ging het dak open maar bleef de airco blazen vanuit de concourse richting de tribune. Gelukkig wordt het daar vroeg donker. Phoenix voor de rest niet in geweest, heb wel de Apache Trail gereden, dat was best gaaf.

* PolarBear is ondertussen in de volgende MLB stadions geweest
  • Toronto (Rogers Center, 32x)
  • New York (Yankees Stadium, 7x)
  • Boston (Fenway Park, 4x)
  • Dallas/Arlington (Globe Life Park, 3x)
  • Baltimore (Oriole Park @ Camden Yards 3x)
  • San Diego (Petco Park, 3x)
  • Los Angeles (Dodger Stadium, 2x)
  • Los Angeles (Angel Stadium, 2x)
  • Phoenix (Chase Field 2x)
  • New York (Citi Field 2x)
  • Houston (Minute Maid park, 2x)
  • Philidelphia (Citizens Bank Park, 1x)
Miami (wel bij spring training wedstrijden geweest in de buurt) & Washington DC ben ik ook geweest maar buiten seizoen en Las Vegas en Buffalo Minor League Baseball gezien.
[...]

- Vegas: Leuk om eens gezien te hebben, casino's lijken van binnen allemaal veel op elkaar. Indien je hier niet naar grote feesten ed. gaat is er niet heel veel te zien. Ik wil wel aanbevelen om naar The Venetian te gaan. Heel gaaf om te zien hoe ze in een hotel/winkelcentrum Venetië hebben proberen na te maken.
Mja, niet helemaal eens, in Vegas kan je je prima 2-3 dagen vermaken (overdag nog tripje naar Hooverdam of schieten in de woestijn bijvoorbeeld). Je kan er uitstekend (wel tikje duur) eten, de casino's verschillen wel degelijk van elkaar maar als je niet gokt en allemaal doorheen loopt kan ik mij voorstellen dat je het niet veel vind.

Denk na of je in een casionhotel wil zitten of een hotel zonder casino net van de strip. Ik ben zelf in het Palazzo geweest en een keer in het Trump Hotel. Voor/nadeel van een casinohotel is dat je elke keer als je naar je hotelkamer wil over de casino vloer moet.

/nog een edit
Ik zou overigens een heli vlucht boven de Grand Canyon sowieso doen. Een beter beeld van de enorme diepte en omvang van de Canyon krijg je niet. En pak een zonsondergang mee.

PolarBear wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:48 (51%)

• RobBrands
PolarBear schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Mja, niet helemaal eens, in Vegas kan je je prima 2-3 dagen vermaken (overdag nog tripje naar Hooverdam of schieten in de woestijn bijvoorbeeld). Je kan er uitstekend (wel tikje duur) eten, de casino's verschillen wel degelijk van elkaar maar als je niet gokt en allemaal doorheen loopt kan ik mij voorstellen dat je het niet veel vind.

Denk na of je in een casionhotel wil zitten of een hotel zonder casino net van de strip. Ik ben zelf in het Palazzo geweest en een keer in het Trump Hotel. Voor/nadeel van een casinohotel is dat je elke keer als je naar je hotelkamer wil over de casino vloer moet.

/nog een edit
Ik zou overigens een heli vlucht boven de Grand Canyon sowieso doen. Een beter beeld van de enorme diepte en omvang van de Canyon krijg je niet. En pak een zonsondergang mee.
Zeker weten! Ik ben er zelf 3 dagen geweest. Maar het is afhankelijk van wat je wilt. Wij waren met drie man van midden 20. Een feestje, gokken en goed eten. Ik kwam die dagen wel door. Maar zeker niet iedereen houdt hiervan.

Ter aanvulling, je kan ook een helikoptervlucht boeken in Vegas, niet gedaan, maar lijkt me super om al die gigantische gebouwen vanuit een heli te zien zo midden in een woestijn.

• Labbers
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:12
PolarBear schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:36:
Zelf ga ik ook weer naar de US dit jaar, dit keer naar Chicago (en een aantal omliggende steden). In de vijf dagen dat ik in Chicago ben is er (helaas) een grote conventie (NRA) waardoor verblijf echt schreeuwend duur is. Volgende keer ff checken voordat ik boek. Ik ga sowieso een aantal MLB stadions bezoeken, heb er twaalf gehad en ga er nu een flink aantal bij plussen, Wringley Field (Chi White Sox), Guarenteed Rate Field (Chi Cubs), Comerica Park (Detroit Tigers), Progressive Field (Cleveland Indians), PNC Park (Pittsburg Pirates) en Great American Ball Park (Cincinnati Reds).

Vijf dagen in Chicago en een weekend in Pittsburg, de rest van de steden lijken mij niet zo boeiend dus dat wordt waarschijnlijk 's ochtens aankomen, stad verkennen, 's avonds wedstrijd en door. Tenzij iemand nog briljante tips heeft voor Detroit, Cincinnati en Cleveland ;)
Je hebt de twee stadiums in Chicago omgedraait. :) Ik ben op Wringly Field geweest, geweldig.

• PolarBear
  • Niet online
Labbers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Je hebt de twee stadiums in Chicago omgedraait. :) Ik ben op Wringly Field geweest, geweldig.
Ah ja, stom. Ik hoop dat er in mei al een beetje ivy is gegroeid ;)

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13:11
Even dit topic terug een boostje geven!

Zoals al enkele keren beschreven is de trip voor volgend jaar (zuid-west USA 3 weken in de lente) klaar.
Regelmatig nog eens aan het checken of er nog wat te winnen valt qua hotels, maar over het algemeen erg tevreden.

Het is ook niet dat we dat als een heilige grens gaan nemen, maar eerder als een richtlijn voor onszelf om een inschatting te maken wat voor kosten we moeten verwachten.

Members only:
even terug komen op je budget vraag.
Wij hebben zelf ook een roadtrip gemaakt. Wij vonden het ontbijt in de hotels niet veel voorstellen. Kan ook aan de hotels gelegen hebben. Wij gingen gewoon elke ochtend naar een supermarkt en kochten daar wat broodjes, bagels, drinken. Vraag een klantenkaart en je krijgt korting. 's Middags was afhankelijk van de locatie. De ene keer een supermarkt in voor een kom soep met brood, andere keer een subway of een tankstation. Keuze genoeg. Zelf zijn we ook fan van Starbucks en daar heb je soms ook lekkere broodjes. Let op, die prijzen varieren. In LAs Vegas waren 2 cappuccino met 2 tosti bijna dubbel zo duur als hetzelfde in een dorpje verderop. "s avonds is een ander verhaal. Wat wij erg lekker vonden was de Panda Express. Als die er niet was een willekeurige andere keten. Vaak zijn er ook kleine zaakjes waar je maar een beperkte kaart hebt maar o zo lekker kunt eten. Echt sjeik dineren hebben we niet gedaan. Ik denk dat wij per dag wel voor $50 voor 2 hadden gegeten. Hangt er ook maar van af wat je wil eten en waar.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• PolarBear
  • Niet online
Wij vonden het ontbijt in de hotels niet veel voorstellen. Kan ook aan de hotels gelegen hebben.
In mijn ervaring schaalt de kwaliteit van het ontbijtbuffet bijna recht evenredig met de kosten van het hotel. Van een HolidayInn Express/Hampton inn waarbij ontbijt gratis is, de keuze en de kwaliteit zozo is (prefab eieren, beperkte keuze etc) tot onbijtbuffet bij een InterContinental/Hilton waarbij er een 'kok' staat om een verse omelet te bakken. Kost dan ook 25-35 dollar.

Met andere woorden net wat je wil. Onderweg ben ik meer van de klassieke ontbijt/lunch tenten dan ketens. Kost over het algemeen net zoveel en vaak toch lekkerder. Bijvoorbeeld http://www.theparadisevalleycafe.com/ in de middle of f*ck onderweg van San Diego naar Phoenix.

• matthijst
  • Nu online
Tenzij iemand nog briljante tips heeft voor Detroit, Cincinnati en Cleveland ;)
Motown Museum in Detroit :)

Hou doorgaans $90 per dag aan voor eten/benzine, daar redden we het altijd mee.
Boek vaak hotels met ontbijt. Als ze bagels, bacon en scrambled eggs hebben vind ik 't al mooi...'S middags vaak een broodje en we halen vaak een zak met van die cinnamon bagels, altijd lekker als je geen zin hebt om ergens te gaan zitten/stoppen :9

Doen 's avonds altijd fast food ketens, hou echt van die toko's daar :D
Chipotle, Popeyes, In-N-Out, Habit Burger, Umami Burger, Red Robin Gourmet, Joe's Crab shack, Bojangles Chicken, Freddy's Frozen Custard, Moe's Southwest Grill, Firehouse Subs, Whataburger :9 :9

matthijst wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:21 (70%)

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Chipotle, Popeyes, In-N-Out, Habit Burger, Umami Burger, Red Robin Gourmet, Joe's Crab shack, Bojangles Chicken, Freddy's Frozen Custard, Moe's Southwest Grill, Firehouse Subs, Whataburger :9 :9
In-N-Out is zeker aanrader van de ketens. De rest (IMHO) meh.

• Hmmbob
PolarBear schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:22:
[...]

In-N-Out mogen ze per direct in Nederland introduceren.

• Calitomnication
  • Laatst online: 16:17

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Detroit is best een indrukwekkende stad, neem je camera mee :).
- Motown Museum, zeker doen d:)b
- Coney Island Hot dogs
- Heidelberg Project
- Oude ford fabrieken
- Michigan Central Station
- America Jewlery & Loan (van Hardcore Pawn, maar verwacht niet de drama die je op tv ziet)

Als je toch bij Comerica Park bent, neem dan ook meteen even Ford Field mee, ligt er direct achter. Stelt van buiten overigens niet zo heel veel voor :).

Verder in Detroit, let goed op waar je bent en waar je heen gaat. Sommige wijken zijn daar nog steeds ontzettend gevaarlijk. Toen wij daar in 2014 waren (met een local als gids (vriend van mijn zwager)) reden we door bepaalde wijken, maar daar moest de auto op slot, ramen dicht en bij voorkeur niet stoppen voor rood :).

Verder, veel plezier.. Detroit is echt een toffe stad en het gaat sinds 2014 gelukkig weer bergop. Mijn zus komt er nu net vandaan en het is echt positief aan het veranderen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Rivanov
  • Laatst online: 21:37

Rivanov

Apple freak

matthijst schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Motown Museum in Detroit :)

Hou doorgaans $90 per dag aan voor eten/benzine, daar redden we het altijd mee.
Boek vaak hotels met ontbijt. Als ze bagels, bacon en scrambled eggs hebben vind ik 't al mooi...'S middags vaak een broodje en we halen vaak een zak met van die cinnamon bagels, altijd lekker als je geen zin hebt om ergens te gaan zitten/stoppen :9

Haha serieus? Iedere avond naar de fast-food ketens? Wij zoeken ons altijd lam om maar de gezondste eettentjes te vinden. Dit was afgelopen jaar in Florida gelukkig makkelijker dan het jaar daarvoor aan de westkust.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• matthijst
  • Nu online
Tsja. Wat is gezond?
1000 calorien is 1000 calorien bij mij. Vast een verschil in hoe je lichaam ze verwerkt, maar of dat op 2-3 weken zomervakantie dag op dag vergeleken met een "gezonde maaltijd" nou zo'n verschil maakt...

Vind 't gewoon geinig al die tokos die je hier niet hebt :9
Ieder z'n hobby zal ik maar zeggen.

matthijst wijzigde deze reactie 08-01-2019 07:13 (106%)

• PolarBear
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 06:29:
[...]

Haha serieus? Iedere avond naar de fast-food ketens? Wij zoeken ons altijd lam om maar de gezondste eettentjes te vinden. Dit was afgelopen jaar in Florida gelukkig makkelijker dan het jaar daarvoor aan de westkust.
Ik snap dat het makkelijker fastfood vinden is in de VS. Zeker in commercial zone's is bij wijze van spreken op elke hoek van de straat een cluster met fastfood outlets. Maar gezond eettentje moeilijk vindbaar, zeker aan de westcoast? Ik heb alleen ervaring van LA tot San Diego, daar moest je bij wijze van spreken moeite doen om niet in een of ander hip gezond advacado tentje te belanden als je niet naar een fastfood keten ging.

• Hmmbob
Ja, juist in Californië struikel je over gezonde alternatieven. Als je ze maar herkend, natuurlijk.

Maar ook de andere fast food ketens hebben gezonde opties hoor. Het gaat meer om zelfbeheersing dan iets anders.

Hmmbob wijzigde deze reactie 08-01-2019 07:41 (37%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

PolarBear schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Ik snap dat het makkelijker fastfood vinden is in de VS. Zeker in commercial zone's is bij wijze van spreken op elke hoek van de straat een cluster met fastfood outlets. Maar gezond eettentje moeilijk vindbaar, zeker aan de westcoast? Ik heb alleen ervaring van LA tot San Diego, daar moest je bij wijze van spreken moeite doen om niet in een of ander hip gezond advacado tentje te belanden als je niet naar een fastfood keten ging.
Grote steden ging inderdaad wel. Maar in het binnenland was het veel moeilijker, daar waar het in Florida overal wat meer gemeengoed is om healthy / organic te eten. Nu moet je alsnog opletten wát je daar bestelt, want de interpretatie van healthy is in Amerika nog steeds anders dan in Nederland. :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:40
Hmmbob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:39:
Ja, juist in Californië struikel je over gezonde alternatieven. Als je ze maar herkend, natuurlijk.

Maar ook de andere fast food ketens hebben gezonde opties hoor. Het gaat meer om zelfbeheersing dan iets anders.
Wat ons vooral opviel: overal staan de calorieën bij. Je kon ook in ketens als de Cheesecake Factory of de California Pizza kitchen prima een niet vette maaltijd krijgen.

Ontbijt vonden wij wel moeilijker. De pancakes, eggs en worsten vlogen je om de oren.

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
D-e-n schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:25:
[...]

Wat ons vooral opviel: overal staan de calorieën bij. Je kon ook in ketens als de Cheesecake Factory of de California Pizza kitchen prima een niet vette maaltijd krijgen.

Ontbijt vonden wij wel moeilijker. De pancakes, eggs en worsten vlogen je om de oren.
Dit weekend hebben we toevallig ons fotoboek afgerond. De jetsers van de cheesecake factory kwamen ook weer voorbij, niet te filmen zo lekker :+

Wij hebben vooral ontbeten in een iHop en lokale tentjes (Fillmore Groves in SF, kan dat kloppen?), en schuwen de standaard ontbijt artikelen zeker niet :9~

edit:
Overigens hatelijk als je aan zo'n fotoboek bezig bent... je wil weer terug ;(

Schuey wijzigde deze reactie 08-01-2019 08:30 (11%)

• FreshMaker
  • Niet online
* FreshMaker meldt zich ....

De pre-planning is om in Mei 2020 naar NYC te gaan met de wederhelft.
We proberen elk jaar samen een uitstapje te maken ( zonder kindjes ;) )
Dit jaar slaan we over, om wat meer budget te creëren.

Zijn de prijzen op Expedia nu vergelijkbaar met volgend jaar, of moet ik rekening houden met 'late' boeking ?
< lijkt me hoe dichter op de periode, hoe duurder het kan zijn >

:+ heerlijk een jaar uitzoeken en puzzelen

• matthijst
  • Nu online
Ben begin december 5 nachten in NY geweest. Begin juli geboekt, dus 5 maanden vantevoren.
Prijzen bleven lange tijd redelijk gelijk, alleen de laatste maand oid gingen ze omhoog. Ook via Expedia geboekt, pakketje :)

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:47
[...]

aan de westkust kan je het beste naar Mexicaanse restaurants gaan. Een stuk beter en minder vet dan de amerikaanse meuk

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

[...]

Klopt. Cheesecake Factory heeft de Skinny menu.
Maar dat bedoel ik ook met de interpretatie van healthy in de USA. Aangezien de calorieën overal bijstaan (moeten ze hier ook doen!) zie je direct dat die healthy salades in Amerika lang niet zo healthy zijn. ;)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Calitomnication schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Detroit is best een indrukwekkende stad, neem je camera mee :).
- Motown Museum, zeker doen d:)b
- Coney Island Hot dogs
- Heidelberg Project
- Oude ford fabrieken
- Michigan Central Station
- America Jewlery & Loan (van Hardcore Pawn, maar verwacht niet de drama die je op tv ziet)

Als je toch bij Comerica Park bent, neem dan ook meteen even Ford Field mee, ligt er direct achter. Stelt van buiten overigens niet zo heel veel voor :).

Verder in Detroit, let goed op waar je bent en waar je heen gaat. Sommige wijken zijn daar nog steeds ontzettend gevaarlijk. Toen wij daar in 2014 waren (met een local als gids (vriend van mijn zwager)) reden we door bepaalde wijken, maar daar moest de auto op slot, ramen dicht en bij voorkeur niet stoppen voor rood :).

Verder, veel plezier.. Detroit is echt een toffe stad en het gaat sinds 2014 gelukkig weer bergop. Mijn zus komt er nu net vandaan en het is echt positief aan het veranderen.
In 2014 een week in Detroit geweest voor werk (voor GM ;) ). Was idd best "apart", maar leuke tijd gehad :)
Ons hotel was Downtown Detroit (Detroit Marriot Renaissance Center). Kregen ook al meteen te horen dat we 's avonds niet over straat moesten en al helemaal niet alleen. Fijne binnenkomer. maar bleek gelukkig mee te vallen :)
Onder in het RenCen zit een soort GM museum, dwz: alle topmodellen / sportmodellen staan daar, want is natuurlijk GM HQ. Mooi om te zien. Hadden het geluk in Comerica Park de wedstrijd Tigers v Yankees me te mogen maken. Met de peoplecarrier (monorail) die kant in en vooraf nog ff de kroeg in. Verder snap ik niks van dat spelletje, maar het was erg gezellig :Y)
Op zaterdagavond ook nog in Downtown Detroit wezen stappen. Club die we in wilden was dicht, maar we eindigden uiteindleijk in een oude speakeasy kroeg waar een oude neger uit New Orleans met zijn bandje aan het spelen was. Die kerel ook nog wijsgemaakt dat we een jarige bijhadden, begon ie Happy Birthday aan tafel te zingen :D Topavond gehad.
Wat wel hielp was dat we een paar locals bijhadden die witen waar we wel en niet moesten zijn. En die bodybuilder van een collega die mee was zal wellicht ook wel geholpen hebben. Die sliep overigens in een hotel verderop, en wandelde rustig in zijn uppie naar zijn hotel toe in het donker.
Ik snap dat die stad best gevaarlijk is / kan zijn, maar de Amerikanen zijn ook wel erg panisch soms.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• matthijst
  • Nu online
Dat is hier niet heel anders toch?
"Broodje gezond" in het bedrijfsrestaurant, waar dubbel kaas, ei, ham en mayo op zit :)

• PolarBear
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:11:
Dat is hier niet heel anders toch?
"Broodje gezond" in het bedrijfsrestaurant, waar dubbel kaas, ei, ham en mayo op zit :)
Is ook zo, maar als je alleen maar fastfood eet kan je prima niet teveel calorieen eten maar groente/fruit inname zal niet optimaal zijn zeg maar.

• magnifor
  • Nu online
[...]

Gedurende 2 weken States afgelopen zomer heb ik ook bijna elke avond fastfood gegeten. Ik had een heel lijstje met de ketens die ik wilde uitproberen. Gezond is anders maar het is vakantie dus dan mag ik van mezelf ook genieten, daarnaast bijna elke dag rond de 30 graden (door de hitte verbrandt je sowieso meer) en actief op pad dus je verbrandt relatief veel calorieën. Maar eigenlijk hou ik me totaal niet bezig met dat soort dingen als ik op vakantie ben. Daar wil lekker genieten zonder te piekeren, dat komt in NL wel weer ;)

Met kerst en O&N 2 weken in een All-In gezeten aan de Turkse Riviera, ook daar eigenlijk elke avond aan de kebab. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom men tijdens vakantie druk bezig is met hun voeding. Het is vakantie, laat je even gaan. Maar goed, dat is mijn mening.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:58

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

[...]

California Pizza Kitchen is idd prima te doen qua gezond uit eten.

En als er niets anders is dan is er bij Dennys ofzo ook gewoon gestoomde broccolli te kopen met aardappelpuree en kipfilet. Maar dan moet je wel even over het idee heen stappen dat je uit eten bent, maar gewoon wat groenten en calorien naar binnen aan het schuiven bent in een vreetschuur (voor een klein prijsje dat wel trouwens).

Qua ontbijt zochten wij trouwens vaak naar een Best Western of ander keten motel / hotel met ontbijt. Ze hebben vaak yoghurt en wat fruit en koffie en als je meer wil wat wafels enzo. Voldoende om de dag mee te beginnen in ieder geval.

• Jezus538
voske schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:04:
Je kunt ‘m bezoeken met een tour vanuit het Pima Air & Space Museum. Dat ben ik dit jaar ook van plan, maar persoonlijk lijkt het me in dit schema behoorlijk om.

Zonder Tucson zou het schema bijvoorbeeld kunnen worden:
dag 6: LA - Needles/Kingman via Joshua Tree NP
dag 7: Needles/Kingman - Grand Canyon met evt een stop in Seligman
Dan is het de vraag of op dag 8 nog een hele dag Grand Canyon nodig is (volgens mij alleen als je wil wandelen). Anders zou het er als volgt uit kunnen zien:
Dag 8: Grand Canyon - Monument Valley met onderweg de viewpoints langs de Desert View Drive en evt de Cameron Trading Post en is er s middags voldoende tijd voor MV
Dag 9: Monument Valley - Page
Die dag heb je dan voldoende tijd voor de Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend
Dag 10: Page - Bryce Canyon met evt ‘s morgens nog toer naar Antelope Canyon en ‘s middags voldoende tijd voor Bryce Canyon

Edit: als het uitkomt qua aankomsttijd zou ik overigens het bezoek aan San Francisco aan het eind doen en op dag 1 bijvoorbeeld naar Monterey rijden.
Tucson weglaten is ook een optie inderdaad. Waarom SF als laatst? Om bij te komen van het rijden enzo?
[...]

Ben zelf met 2 vrienden 3,5 week naar de USA gegaan waarvan de eerste 5 dagen NY en daarna de west Coast.

Hier mijn op/aanmerkingen:
- SF: Net boven SF ligt Muir Woods, mooi park om te wandelen tussen sequoia's. Verschillende routes met verschillende afstanden. Ik zou naast Alcatraz zeker aanraden om een fiets te huren voor een dag en een route te fietsen. Let er wel op om de aangegeven routes te volgen, immers kom je anders op hellingen terecht waar je te voet al moeilijk naar boven komt. De routes komen voorbij Lombard street, de bekende pier met zeehonden en de golden gate bridge.

- Tussen SF en LA zijn wij gestopt in Monterey, hier kan je eventueel een tocht maken en walvissen spotten. Daarnaast beveel ik je aan om Route 1 te volgen, er zijn verschillende rustplekjes aan het strand waar je zeeleeuwen etc kan spotten, heel gaaf!

- LA: Hier ben ik meerdere dagen geweest. Kijk eens naar Universal Studios en het bekende Hollywood Sign. Vergeet ook zeker Santa Monica en Long Beach niet hier! Probeer zo tegen zonsondergang hier te zijn!

- Tucson: Ik zou, indien je een tussenstop wilt tussen LA en de Canyon een stop maken bij Lake Havasu, heerlijke rustplek (wel warm). Leuke lokale brouwerijen en heerlijke eettentjes. Overdag zou je aan het meer kunnen liggen en zwemmen.

- Canyon: Onze stop was in Williams, een klein dorpje dichtbij de Canyon. Erg gezellig hier! De canyon zelf is heel wispelturig qua weer. Dit kan elk moment omslaan van warm weer naar stevige regenbuien. Wij zijn destijds weggehaald omdat het te erg begon te stormen.

- Yosemite: Ons hotel was in Mammoth Lakes, hier kan je ook lekker mountainbiken in de bossen. Yosemite is een mooi park, kan weinig zeggen over de waterval en de bomen, immers kwam er bij ons geen water naar beneden en was het deel met de sequoia's gesloten voor restauratie (dit is ook de reden waarom wij naar Muir woods zijn gegaan). Na Yosemite zijn wij nog gestopt in Oakhurst.

Thanks! wij zullen de plekken die jij genoemd hebt eens bekijken.

@PolarBear In Vegas zijn wij in iedergeval van plan om een shooting range te bezoeken. Over de casino vloer lopen lijkt mij niet zo'n probleem, alleen alle afleiding / verleiding weerstaan :P

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:53

HKLM_

www.cloud23.nl

HKLM_ gaat over een aantal weken naar de vs:) En zoekt nog wat leuke dingetjes om te doen. We maken een tocht met huurauto van Orland naar Miami

We doen de volgende plaatsen aan waar we zullen overnachten.

1 City of Orlando
2 Crystal River
3 Tampa - St. Petersburg - Clearwater Area
4 Naples
5 Key Marathon
6 Miami Beach

We hebben zelf Disney World, universal studios, cape canaveral, Zwemmen met zeekoeien :P, everglades powerboat op de planning staan maar voor nummer 3-6 zouden we nog wel wat extra kunnen gebruiken. Iemand ervaring met deze regio en denkt hier moet je zeker even langs?

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• DIJK
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik vond het dali museum in st petersburg wel leuk. Niet veel tijd mee kwijt, want vrij klein maar wel een mooi en rustig museum.

• voske
Jezus538 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:58:
[...]
Waarom SF als laatst? Om bij te komen van het rijden enzo?
Dat kan, maar mijn reden is iets anders: vaak ben je de eerste dag toch vroeg wakker. Dan kan het fijn zijn om dan een rijdag te hebben en de stad tot het einde te bewaren.
Daarnaast zou voor mij in San Francisco een extra reden zijn dat als je een hotel downtown wil, je voor parkeren veelal de hoofdprijs betaalt. Het eerder inleveren van de huurauto kan dan wel eens financieel aantrekkelijker zijn (daarbij kan het soms ook goedkoper zijn als je de huurauto inlevert in de stad in plaats van op het vliegveld).

@PolarBear Mooi rijtje! Ik heb inmiddels 29 wedstrijden gezien in 18 stadions (Giants en Yankees “moet” ik nog eens terug voor de stempel in m’n Baseball Passport).

• HuHu
  • Niet online
voske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Dat kan, maar mijn reden is iets anders: vaak ben je de eerste dag toch vroeg wakker. Dan kan het fijn zijn om dan een rijdag te hebben en de stad tot het einde te bewaren.
Daarnaast zou voor mij in San Francisco een extra reden zijn dat als je een hotel downtown wil, je voor parkeren veelal de hoofdprijs betaalt. Het eerder inleveren van de huurauto kan dan wel eens financieel aantrekkelijker zijn (daarbij kan het soms ook goedkoper zijn als je de huurauto inlevert in de stad in plaats van op het vliegveld).

@PolarBear Mooi rijtje! Ik heb inmiddels 29 wedstrijden gezien in 18 stadions (Giants en Yankees “moet” ik nog eens terug voor de stempel in m’n Baseball Passport).
Eerst dag vroeg wakker: early bird tour van Alcatraz. Ik vond het erg indrukwekkend om als eerste alleen in zo'n lege gevangenis te lopen. En de huurauto haal je dan pas op zodra je SF verlaat.

• 1nsane
  • Laatst online: 23:44
PolarBear schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Typisch Amerikaans idd, niet dat het per se fantastische burgers zijn maar je moet het wel proberen :-)

Adjust non olet

• 1nsane
  • Laatst online: 23:44
HuHu schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Eerst dag vroeg wakker: early bird tour van Alcatraz. Ik vond het erg indrukwekkend om als eerste alleen in zo'n lege gevangenis te lopen. En de huurauto haal je dan pas op zodra je SF verlaat.
Een auto in SF heb je mijn inziens ook niet écht nodig. Toegegeven, ik heb stevige kuiten maar ik heb van west naar oost gewoon gelopen, op de terugweg wel een Ubertje genomen naar het hotel :-P

OV is SF opzich prima vergeleken met een hoop andere steden.

Ik ben daarna met de coast starlight naar LA gegaan maar daar wel een foute cabrio gehuurd :-)

Adjust non olet

• D-e-n
Een tram of bus nemen gaat inderdaad prima. Je kan ook simpel via een app betalen.

• Hmmbob
Hou er wel rekening mee dat de kaartjes voor Alcatraz VROEG VOORAF geboekt moeten worden. Ga er niet vanuit dat je op de dag zelf nog kaartjes krijgt.... Je kan ze overigens eenvoudig vooraf online bestellen.

• D-e-n
Hmmbob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:42:
Hou er wel rekening mee dat de kaartjes voor Alcatraz VROEG VOORAF geboekt moeten worden. Ga er niet vanuit dat je op de dag zelf nog kaartjes krijgt.... Je kan ze overigens eenvoudig vooraf online bestellen.
Zeker die early bird en avondkaarten zijn snel na het begin van de online verkoop weg.

Alcatraz is overigens de must voor elke SF bezoeker. Mijn vriendin had twijfels maar vond het achteraf een hoogtepunt. :)

• PolarBear
  • Niet online
[...]

@PolarBear In Vegas zijn wij in iedergeval van plan om een shooting range te bezoeken. Over de casino vloer lopen lijkt mij niet zo'n probleem, alleen alle afleiding / verleiding weerstaan :P
Ik heb midden in de woestijn (uur/anderhalf uur van Vegas) in de open lucht geschoten. Dat is echt 100x beter dan alles in Vegas zelf. Die gozer die dat deed doet het helaas niet meer maar even zoeken naar iets soortgelijks is wel de moeite waard imho.
voske schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Bij welke 16 buiten Yankees en Giants ben jij allemaal geweest?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
FreshMaker schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:15:
* FreshMaker meldt zich ....

De pre-planning is om in Mei 2020 naar NYC te gaan met de wederhelft.
We proberen elk jaar samen een uitstapje te maken ( zonder kindjes ;) )
Dit jaar slaan we over, om wat meer budget te creëren.

Zijn de prijzen op Expedia nu vergelijkbaar met volgend jaar, of moet ik rekening houden met 'late' boeking ?
< lijkt me hoe dichter op de periode, hoe duurder het kan zijn >

:+ heerlijk een jaar uitzoeken en puzzelen
Also je toch tijd hebt om te plannen:

Voor 900 vlieg je met Norwegian in hun premium product. Da's geen business, maar wel vele malen beter dan Economy Comfort.

Als je echt wat leuks wil doen kan je voor ~1100 over Londen in een Full Business 757 met https://www.lacompagnie.com/en/

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

1nsane schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Een auto in SF heb je mijn inziens ook niet écht nodig. Toegegeven, ik heb stevige kuiten maar ik heb van west naar oost gewoon gelopen, op de terugweg wel een Ubertje genomen naar het hotel :-P

OV is SF opzich prima vergeleken met een hoop andere steden.

Ik ben daarna met de coast starlight naar LA gegaan maar daar wel een foute cabrio gehuurd :-)
Tijdens onze rondreis aan de westkust twee jaar geleden hebben we de laatste drie dagen in San Francisco doorgebracht waarbij we de huurauto de dag van aankomst hebben ingeleverd. De dagen dat we in SF zaten hebben we alles met de bus/tram gedaan. Hadden een drie-daags OV ticket gekocht en zo helemaal rond gegaan. Vervolgens met de BART naar het vliegveld.

• voske
PolarBear schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:38:
[...]
Bij welke 16 buiten Yankees en Giants ben jij allemaal geweest?
Op volgorde van frequentie (met dank aan de Ballpark app):
4x: Mets
3x: Nationals, Mariners
2x: Cardinals, Twins, Royals
1x: Blue Jays, Cubs, Phillies, Tigers, Reds, Orioles, White Sox, Indians, Pirates, Brewers

• Typhone
Barrycade schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:21:
[...]

California Pizza Kitchen is idd prima te doen qua gezond uit eten.

En als er niets anders is dan is er bij Dennys ofzo ook gewoon gestoomde broccolli te kopen met aardappelpuree en kipfilet. Maar dan moet je wel even over het idee heen stappen dat je uit eten bent, maar gewoon wat groenten en calorien naar binnen aan het schuiven bent in een vreetschuur (voor een klein prijsje dat wel trouwens).

Qua ontbijt zochten wij trouwens vaak naar een Best Western of ander keten motel / hotel met ontbijt. Ze hebben vaak yoghurt en wat fruit en koffie en als je meer wil wat wafels enzo. Voldoende om de dag mee te beginnen in ieder geval.
Het eten is één van de grootste wensen van mij om met de camper te gaan. Je bent dan alleen zoveel langzamer dat je voor 21 dagen een wat beperktere route krijgt dan degene die ik meestal voor ogen heb ;).
Overigens deden wij dat altijd bij de Applebee's was zo'n gezonde lunch nemen (broccoli, boontjes met een stuk rundvlees of kipfilet). Geen vulmiddel erbij in de vorm van koolhydraten. Bleef je easy peasy op de been zonder daarna met +8kg in NL aan te komen :+

Opzoeken gaat trouwens niet (meer) bij Applebees zie ik:

code:
1
2
3
4
Access denied
What happened?

The owner of this website (applebees.com) has banned the country or region your IP address is in (NL) from accessing this website.

• matthijst
  • Nu online
Meer Amerikaanse sites tegenwoordig.
Lang leve vpn :)

• Arrne
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:21:
[...]

Also je toch tijd hebt om te plannen:

Voor 900 vlieg je met Norwegian in hun premium product. Da's geen business, maar wel vele malen beter dan Economy Comfort.

Als je echt wat leuks wil doen kan je voor ~1100 over Londen in een Full Business 757 met https://www.lacompagnie.com/en/
Beetje rare suggestie dit hoor. Als iemand zegt een jaar over te slaan om budget vrij te maken voor die trip, kun je er natuurlijk vanuit gaan dat dat niet is om businessclass te vliegen.

Dat is het soort snobisme wat in het "Reizen met het vliegtuig" topic schering en inslag is, maar kan dat aub beperkt blijven tot dat topic?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
In vul liever niet iets in voor andere mensen. Misschien vind men het wel een keer leuk. Of niet en dan doet ie er niets mee.

• FreshMaker
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Beetje rare suggestie dit hoor. Als iemand zegt een jaar over te slaan om budget vrij te maken voor die trip, kun je er natuurlijk vanuit gaan dat dat niet is om businessclass te vliegen.

Dat is het soort snobisme wat in het "Reizen met het vliegtuig" topic schering en inslag is, maar kan dat aub beperkt blijven tot dat topic?
PWM schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:44:
In vul liever niets iets in voor andere mensen. Misschien vind men het wel een keer leuk. Of niet en dan doet ie er niets mee.
Ik zag het niet als snobisme, maar zeker als uitbreiding van de mogelijkheden.
Het is onze eerste vlucht, veel verder dan Italië met de auto zijn we nog niet geweest ;)

Mijn eerste zoektocht was via booking.com, en google - how to go to newyork ( je snapt de opzet )
Vliegen is nieuw voor ons, en als businessclass niet haalbaar is ( denk het niet, maargoed ) dan kan je in ieder geval oriënteren op wát wel

Net als verblijf, vooralsnog waren het alleen 'gevestigde namen' waar ik naar keek, maar gaande het topic toch wel wat suggesties opgedaan hoe het óók zou kunnen.
( het moet nog door de WAF filter .. maar voorlopig kan ik zelf in de presidential suite van het Hilton terecht ... NOT! )

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17:18
Typhone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:59:
Hey Typhone,

Ik heb half jaar in Seattle gewoond. Leuke stad en erg mooie omgeving. Wat mogelijke tips:
- Sportwedstrijd bij de Mariners, Seahawks of Sounders.
- De underground city tour.
- Boeing factory tour en/of museum of flight (let op, deze liggen op verschillende vliegvelden en is wel stukje rijden).
- Verschillende musea, zoals museum of pop culture.
- Mocht je willen shoppen kan je eventueel naar Bellevue, daar kan je bij de mall gratis parkeren omdat het hele gebeuren daar door Microsoft uit de grond gestampt is.
- Voor nightlife was Capitol Hill wel populair.

Buiten de stad:
- Met de ferry naar Whidbey Island
- De Olympics
- Whale watching of Orca tour
- Leavenworth, plaats in geheel Duitse stijl opgezet en erg mooie route om te rijden er naar toe.
- North Bend en Snoqualmie waterval. Plekken waar de originele Twin peaks serie is opgenomen.
- Mt. Rainier en Paradise. Dan erheen rijden via route 410. Erg mooie rit.
- Zelf vond ik state route 20 naar de North Cascades ook erg mooi. Mooi uitzicht bij Lake Diablo en als je nog verder doorrijdt, rijd je de woestijn in. Winthrop is bijvoorbeeld echt zo'n oud western plaatsje.

Hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten, laat maar weten. :)

• Typhone
Thanks vanavond ga ik even wat dingen bekijken. De saaist lijkende dingen komen op de lijst te staan. De laatste tijd vallen alle keuzes in het rijtje 'dat lijkt me niks' altijd precies 180 graden de andere kant uit. Die tendens zet ik dus maar eens door :). Beetje dit idee dus, maar dan toegespitst op bezienswaardigheden en dergelijke:

• The_MAN
  • Laatst online: 13-10 14:53
[...]

Tucson weglaten is ook een optie inderdaad. Waarom SF als laatst? Om bij te komen van het rijden enzo?

[...]

Thanks! wij zullen de plekken die jij genoemd hebt eens bekijken.

In Morro bay kan je ook whale watching doen, hoef je niet voor naar Monterey en Morro Bay is veel beter qua locatie tussen San Francisco en LA uiteraard. Monterey is ook leuk trouwens, maar dan zou je een extra dag moeten doen, van Monterey langs de kust naar LA rijden wil je waarschijnlijk niet in 1 dag.

Als jullie van wijn houden moet je vanuit Morro Bay even naar een van 300 wijngaarden hier in Paso Robles gaan om een wine tasting te doen, zeker een aanrader. Of bier proeven bij Firestone (zit naast ze te werken nu op kantoor).

Morro Bay is trouwens wel een leuk dorp waar niet al te veel buitenlandse toeristen komen, als Nederlander moet je wel langs Dutchman's Seafood House restaurant gaan uiteraard, eigenaar is 60 jaar geleden naar de VS geëmigreerd als kind, maar spreekt nog steeds een woordje Nederlands ;)

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:47
Typhone schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:57:
Thanks vanavond ga ik even wat dingen bekijken. De saaist lijkende dingen komen op de lijst te staan. De laatste tijd vallen alle keuzes in het rijtje 'dat lijkt me niks' altijd precies 180 graden de andere kant uit. Die tendens zet ik dus maar eens door :). Beetje dit idee dus, maar dan toegespitst op bezienswaardigheden en dergelijke:

[Afbeelding]
Pfoeh, dan kan ik je vertellen dat die Boeing factory tour echt ontieglijk saai is. Zo’n saaie gepensioneerde Amerikaan die ontzettend ongepassioneerd vertelt over zijn Boeing fabriek, en tot in de details alle technische vragen kan beantwoorden, dat is natuurlijk super saai voor een tweaker ;) en ook het die fabriekshallen zelf, zijn ook totaal niet indrukwekkend. Zet deze maar bovenaan op je lijstje dus :9

Verder is seattle gewoon een hele leuke stad. De stad van Microsoft en Starbucks; letterlijk op elke hoek van de straat een starbucks dus. De Public Market Center kan ik me nog herinneren, deze vond ik erg leuk om te bezoeken.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:33
Ben wel blij dat ik dit topic nog even aan het lezen ben. Zit voor een huurauto bij Hertz.nl (op hun eigen site) te kijken maar werd er nou niet wijzer van of de verzekeringen er nu bij in zaten of niet (al zegt men van wel als je vanuit Europa boekt).

Nu zag ik rentalcars.com en sunnycars.com en daar wordt het allemaal wel duidelijk weergegeven, en het scheelt gewoon 30% qua kosten. Chill 8)

Wel bizar dat een auto van 3 dagen even duur is als een auto voor 7 dagen (al is het eerste New Jersey en het tweede Florida).

maarud wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:44 (14%)

• matthijst
  • Nu online
Expedia heeft vaak goeie deals als je auto+vlucht+(eerste nachten) hotel boekt.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:33
Vlucht + hotel zijn al los geboekt, maar zag die tip idd ook al voorbij komen ;)

• Hmmbob
Als je lang een huurauto nodig hebt, kan het interessant zijn om hem ZONDER verzekering te boeken bij de rental agency, maar te betalen met je Mastercard Black (die moet je dan eerst aanvragen, kost € 204/jaar, na je vakantie gewoon weer opzeggen): daar zit namelijk autoverzekering van je huurauto bij inbegrepen als je hem met die kaart betaalt. Daar zit trouwens ook een Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering bij, even de voorwaarden lezen (volgens mij moet je reis (in ieder geval gedeeltelijk) met die card betaald zijn om er aanspraak op te kunnen maken)

Maar dat is dus pas interessant als het verschil tussen MET en ZONDER verzekering groter is dan 204 euro :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:22 (24%)

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True