Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:09
(jarig!)
HKLM_ schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:19:
HKLM_ gaat over een aantal weken naar de vs:) En zoekt nog wat leuke dingetjes om te doen. We maken een tocht met huurauto van Orland naar Miami

We doen de volgende plaatsen aan waar we zullen overnachten.

1 City of Orlando
2 Crystal River
3 Tampa - St. Petersburg - Clearwater Area
4 Naples
5 Key Marathon
6 Miami Beach

We hebben zelf Disney World, universal studios, cape canaveral, Zwemmen met zeekoeien :P, everglades powerboat op de planning staan maar voor nummer 3-6 zouden we nog wel wat extra kunnen gebruiken. Iemand ervaring met deze regio en denkt hier moet je zeker even langs?
Zwemmen met manatees in Crystal River? Die is vrij bruin, dus je ziet ze pas op een halve meter afstand. Wel erg gaaf om te doen. Als je over een paar weken al gaat, denk ik dat de zeer heldere Three Sisters Spring nog afgesloten is voor mensen.

Voor tips in Orlando heb ik een zooitje neergezet op https://www.orlandoholidayinfo.com/nlindex.php , maar die moet ik wel weer even updaten. Laatste keer dat ik er was, was november/begin december. Denk dat ik iets van 8x er ben geweest in de afgelopen 10 jaar. Meestal is het dan ergens een rondreis maken in de VS (noordwest, westkust, zuidwest, zuidoost... noordoost en stukje in het midden/noorden moet nog) en dan ook een keer naar Florida. Mooiere natuur heb je bijv in het noordwesten, maar Florida is gewoon lekker warm en relaxt.

Ook leuk; Kajakken bij de US192 en gators spotten. Je hebt nog wel wat meer plekken in Florida waar het nog mooier kan qua omgeving. Manatees kijken in Blue Spring State Park is ook leuk (nu denk ik dicht ivm shutdown).

Ga je in Tampa ook nog naar Busch Gardens? Ook wel leuk... met de SheiKra achtbaan, waar Efteling de boel van heeft afgekeken.

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:25
maarud schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:43:
Ben wel blij dat ik dit topic nog even aan het lezen ben. Zit voor een huurauto bij Hertz.nl (op hun eigen site) te kijken maar werd er nou niet wijzer van of de verzekeringen er nu bij in zaten of niet (al zegt men van wel als je vanuit Europa boekt).

Nu zag ik rentalcars.com en sunnycars.com en daar wordt het allemaal wel duidelijk weergegeven, en het scheelt gewoon 30% qua kosten. Chill 8)

Wel bizar dat een auto van 3 dagen even duur is als een auto voor 7 dagen (al is het eerste New Jersey en het tweede Florida).
Gewoon als opmerking: Mijn vader boekt vaak huurauto's en gebruikt altijd Sunny Cars: hij is daar uitermate tevreden over, nog nooit het minste probleem of discussie gehad achteraf.
*Wel gaan ze je 9/10 bij het ophaalpunt nog proberen overhalen extra verzekeringen af te sluiten, dit is niet nodig, bij SC zou je (naar ik begrijp dus) altijd volledig gedekt moeten zijn met de all inclusive en kan je dus zonder zorgen dat afwijzen.

Zelf heb ik ook bij SC geboekt voor mijn trip volgend jaar gezien de ervaringen van mijn vader.
*Wel stom misschien, want via het werk hebben we 20% korten met Sixt, dat scheelt echt wel enorm (goedkoper voor een betere wagen), maar ik ga het gewoon niet rikeren, online zie ik veel gezeik over verborgen kosten achteraf bij Sixt, daar heb ik echt geen zin in.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jebus4life schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Gewoon als opmerking: Mijn vader boekt vaak huurauto's en gebruikt altijd Sunny Cars: hij is daar uitermate tevreden over, nog nooit het minste probleem of discussie gehad achteraf.
*Wel gaan ze je 9/10 bij het ophaalpunt nog proberen overhalen extra verzekeringen af te sluiten, dit is niet nodig, bij SC zou je (naar ik begrijp dus) altijd volledig gedekt moeten zijn met de all inclusive en kan je dus zonder zorgen dat afwijzen.

Zelf heb ik ook bij SC geboekt voor mijn trip volgend jaar gezien de ervaringen van mijn vader.
*Wel stom misschien, want via het werk hebben we 20% korten met Sixt, dat scheelt echt wel enorm (goedkoper voor een betere wagen), maar ik ga het gewoon niet rikeren, online zie ik veel gezeik over verborgen kosten achteraf bij Sixt, daar heb ik echt geen zin in.
Hier ook altijd goede ervaringen gehad met Sunny Cars, vooral in een land als Amerika ben je nog weleens minder verzekerd dan je van te voren had gedacht. Voordeel van Sunny Cars is ook dat de prijs die je op internet ziet de uiteindelijke all-in prijs is.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:01

HKLM_

www.cloud23.nl

JK schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Zwemmen met manatees in Crystal River? Die is vrij bruin, dus je ziet ze pas op een halve meter afstand. Wel erg gaaf om te doen. Als je over een paar weken al gaat, denk ik dat de zeer heldere Three Sisters Spring nog afgesloten is voor mensen.

Voor tips in Orlando heb ik een zooitje neergezet op https://www.orlandoholidayinfo.com/nlindex.php , maar die moet ik wel weer even updaten. Laatste keer dat ik er was, was november/begin december. Denk dat ik iets van 8x er ben geweest in de afgelopen 10 jaar. Meestal is het dan ergens een rondreis maken in de VS (noordwest, westkust, zuidwest, zuidoost... noordoost en stukje in het midden/noorden moet nog) en dan ook een keer naar Florida. Mooiere natuur heb je bijv in het noordwesten, maar Florida is gewoon lekker warm en relaxt.

Ook leuk; Kajakken bij de US192 en gators spotten. Je hebt nog wel wat meer plekken in Florida waar het nog mooier kan qua omgeving. Manatees kijken in Blue Spring State Park is ook leuk (nu denk ik dicht ivm shutdown).

Ga je in Tampa ook nog naar Busch Gardens? Ook wel leuk... met de SheiKra achtbaan, waar Efteling de boel van heeft afgekeken.
Thanks JK ik ga het eens doornemen :)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:07
Tomcatter_31 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Hey Typhone,

Ik heb half jaar in Seattle gewoond. Leuke stad en erg mooie omgeving. Wat mogelijke tips:
- Sportwedstrijd bij de Mariners, Seahawks of Sounders.
- De underground city tour.
- Boeing factory tour en/of museum of flight (let op, deze liggen op verschillende vliegvelden en is wel stukje rijden).
- Verschillende musea, zoals museum of pop culture.
- Mocht je willen shoppen kan je eventueel naar Bellevue, daar kan je bij de mall gratis parkeren omdat het hele gebeuren daar door Microsoft uit de grond gestampt is.
- Voor nightlife was Capitol Hill wel populair.

Buiten de stad:
- Met de ferry naar Whidbey Island
- De Olympics
- Whale watching of Orca tour
- Leavenworth, plaats in geheel Duitse stijl opgezet en erg mooie route om te rijden er naar toe.
- North Bend en Snoqualmie waterval. Plekken waar de originele Twin peaks serie is opgenomen.
- Mt. Rainier en Paradise. Dan erheen rijden via route 410. Erg mooie rit.
- Zelf vond ik state route 20 naar de North Cascades ook erg mooi. Mooi uitzicht bij Lake Diablo en als je nog verder doorrijdt, rijd je de woestijn in. Winthrop is bijvoorbeeld echt zo'n oud western plaatsje.

Hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten, laat maar weten. :)
Weet jij toevallig hoe het werkt om in Seattle op de trein te stappen en naar Vancouver te gaan? Moet je dan op het station in Seattle al door de douane oid? En duurt dat lang?

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-03 11:24

TommyGun

Stik er maar in!

Na Florida vorig jaar overwegen we dit jaar naar de West Coast af te reizen :)

De 'fout' die ik hier en elders vaak voorbij zie komen is het simpelweg te veel plannen (te veel steden willen bezoeken en het rijden onderschatten), dus dat willen we natuurlijk voorkomen. Onze planning voor Florida was wellicht druk maar voor ons gevoel niet té druk. Het rijden aldaar viel absoluut niet tegen en ik kijk er dan ook niet tegenop om ritten van +- 8 uur te maken, dus dat komt wel goed. Wel willen we voorkomen dat we ergens in de middag aankomen en de volgende dag alweer op tijd weg moeten (omdat het verkeer tegenzit of we toch vermoeider zijn dan verwacht), dus daar waar we in Florida nog vaak wegkwamen met 1 overnachting zal dat nu minder het geval zijn.

Correct me if i'm wrong :)

We hebben 21 dagen inclusief vliegen, dus zaterdag 6 juli vertrekken en vrijdag 26 juli terugkeren.

Naast welke steden / waar te overnachten (daar hebben we eigenlijk nog niet echt een idee bij), vragen we ons ook af wat wijsheid is qua vluchthavens. Ik zie dat er geregeld op één stad gevlogen wordt (zowel heen als terug) maar ook dat men in bijv. SF start en terug vliegt vanaf LA. Dat lijkt me niet puur een geldkwestie, of wel?

Tips zijn welkom :) Thanks!

TommyGun wijzigde deze reactie 14-01-2019 09:07 (5%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 05-02 09:43
The_MAN schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:55:
[...]

In Morro bay kan je ook whale watching doen, hoef je niet voor naar Monterey en Morro Bay is veel beter qua locatie tussen San Francisco en LA uiteraard. Monterey is ook leuk trouwens, maar dan zou je een extra dag moeten doen, van Monterey langs de kust naar LA rijden wil je waarschijnlijk niet in 1 dag.

Als jullie van wijn houden moet je vanuit Morro Bay even naar een van 300 wijngaarden hier in Paso Robles gaan om een wine tasting te doen, zeker een aanrader. Of bier proeven bij Firestone (zit naast ze te werken nu op kantoor).

Morro Bay is trouwens wel een leuk dorp waar niet al te veel buitenlandse toeristen komen, als Nederlander moet je wel langs Dutchman's Seafood House restaurant gaan uiteraard, eigenaar is 60 jaar geleden naar de VS geëmigreerd als kind, maar spreekt nog steeds een woordje Nederlands ;)
Eens met dat je de kustweg tussen Monterey en LA niet in 1 dag wilt doen. Wij zijn destijds tussen SF en LA eerst in Monterey gestopt en daarna in Pismo Beach.
TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:05:

Naast welke steden / waar te overnachten (daar hebben we eigenlijk nog niet echt een idee bij), vragen we ons ook af wat wijsheid is qua vluchthavens. Ik zie dat er geregeld op één stad gevlogen wordt (zowel heen als terug) maar ook dat men in bijv. SF start en terug vliegt vanaf LA. Dat lijkt me niet puur een geldkwestie, of wel?

Tips zijn welkom :) Thanks!
Ons lijstje zag er als volgt uit:

LA: Hotel Travelodge Hollywood-Vermont/Sunset 3 nachten. --> niet de meest leuke buurt achteraf gezien.
Lake Havasu: Hotel Travelodge 1 nacht.
Williams (canyon): Hotel Ramada 2 nachten.
Las Vegas: Hotel Stratosphere 2 nachten.
Mammoth lakes (Yosemite): Hotel Mammoth Mountain Inn 1 nacht.
Oakhurst: Hotel Best Western Gateway Inn 2 nachten.
SF: Hotel Mark Twain 3 nachten
Monterey: Hotel Park Bay 1 nacht.
Pismo Beach: Hotel Hampton Inn & Suites Arroyo Grande 1 nacht.
LA: Hotel Super 8 Long Beach 2 nachten.

Hopelijk heb je er wat aan.

RobBrands wijzigde deze reactie 14-01-2019 09:44 (32%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:35
TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:05:
Nee, dat "open jaw" of "multi city" vliegen doe je om zo veel mogelijk "value for money" te krijgen - je beperkt je routeopties als je weer vanaf dezelfde luchthaven terug wil vliegen. Het verhoogt over het algemeen wel de prijs van je huurauto. 3 weken is in ieder geval een prima periode - zelfs een die je genoeg tijd zou moeten geven om wél dat 'rondje' te doen en hetzelfde vliegveld te gebruiken. Met het 'rondje' kun je zowel de kustweg (aanrader, route noord-zuid doen en niet andersom) pakken op de 'heenweg' richting het zuiden, en de nationale parken Sequioa, Kings Canyon en Yosemite op de terugweg als je naar het noorden gaat.

Qua adviezen: blader de laatste paar (5-10 ofzo, afhankelijk van aantal post per pagina) pagina's eens door, er zijn een aantal up-to-date reisadviezen aan mede-tweakers gegeven de afgelopen paar weken, en doe inspiratie op. Er zitten zowel natuur als steden heavy trips bij. Maak voor jezelf een ruwe schets met wat jij belangrijk vindt en kom dan terug voor meer feedback?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Rondje westkust is doorgaans zoiets:
LA
San Francisco
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Zion
Bryce
Page
Grand Canyon
Joshua Tree
LA

matthijst wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:41 (3%)

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-03 16:36

Be yourself, no matter what they say ...

• Hmmbob
matthijst schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:19:
Rondje westkust is doorgaans zoiets:
LA
San Francisco
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Zion
Bryce
Page
Grand Canyon
Joshua Tree
LA
Alleen zou ik hem zo plannen dat je SF -> LA doet, in plaats van LA -> SF (dus eigenlijk jouw lijstje van onder naar boven). Maar dit zijn wel de standaard highlights ja :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:44 (6%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Klinkt goed, SF -> LA is mooier om te rijden begreep ik?

• Calitomnication
  • Laatst online: 18:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:05:
Klinkt goed, SF -> LA is mooier om te rijden begreep ik?
Yes, als je van SF naar LA rijdt heb je de zee altijd aan je rechterkant, geeft een net iets mooier uitzicht :)

Garmin Forerunner 235 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect
tips voor New York | FRIET

• Hmmbob
Jep. Dat is dan aan "jouw kant van de weg", waardoor je ook vele malen makkelijker op een van de vele kleine uithammetjes kan parkeren om van het uitzicht te genieten.

Een aan de andere kant kan je dan ook Sequioa nog in het rijtje voegen tussen Death Valley en Yosemite - je rijdt Sequioa aan de zuidkant in en komt er noordelijk weer uit, perfect opgelijnd om naar de zuid-ingang van Yosemite te rijden ;)

• matthijst
  • Nu online
Of je rijdt via Tioga Pass naar beneden, neem je Mono Lake mee :)

Dat van Noord naar Zuid rijden langs de kust lees je vaker. Heb 'm zelf 2x van Zuid naar Noord gereden en heb niet het idee dat die 2 meter extra weg tussen mij en de oceaan nou het verschil maakte :D

• R_Donselaar
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-03 18:25
Wij hebben hem ook Zuid-->Noord gereden, voordeel daarvan is dat je de zon in je rug hebt (zeker 2e helft van de middag) en daarmee vanuit fotografisch oogpunt nog wel eens wat vaker wilt stoppen. Anders zit je steeds in je spiegels te kijken of het fotowaardig is

• Thile
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Twee jaar geleden met een camper West-Canada 'gedaan' (Calgary -> Vancouver) en dat is goed bevallen :). Nu hebben we een goede deal voor Calgary + camper en willen we naar Yellowstone; het plan is:

Waterton
Glacier (oostkant)
Yellowstone
Grand Teton
Yellowstone
Glacier (westkant)
Kootenay
Banff (alleen laatste nacht, 2 jaar geleden dus al geweest)

Heeft iemand een soortgelijke ronde gemaakt en eventueel tips tussen Glacier en Yellowstone (of in 1x doorrijden en meer tijd voor de parken)?
Ik ben ook benieuwd naar tips voor Yellowstone en Grand Teton, onze voorkeur gaat meer uit naar lange dagtochten (we nemen niet de gear mee voor meerdaagse tochten) dan stop-and-go's. Goede plekken om wildlife te zien zijn zeker welkom :).

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-03 16:14
Freak187 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Weet jij toevallig hoe het werkt om in Seattle op de trein te stappen en naar Vancouver te gaan? Moet je dan op het station in Seattle al door de douane oid? En duurt dat lang?
Nee, helaas. Ik had daar een huurauto, dus heb geen gebruik gemaakt van de trein.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:03
HKLM_ gaat over een aantal weken naar de vs:) En zoekt nog wat leuke dingetjes om te doen. We maken een tocht met huurauto van Orland naar Miami

1 City of Orlando
2 Crystal River
4 Naples
5 Key Marathon
6 Miami Beach

We hebben zelf Disney World, universal studios, cape canaveral, Zwemmen met zeekoeien :P, everglades powerboat op de planning staan maar voor nummer 3-6 zouden we nog wel wat extra kunnen gebruiken. Iemand ervaring met deze regio en denkt hier moet je zeker even langs?
3: In St. Petersburg staat The Dali Museum. Mooi gebouw, veel Dali kunstwerken en een leuke rondleiding/audiotour. Vond het erg vermakelijk ondanks dat ik geen groot kunstkenner ben.

5: Key West lijkt mij hier een inkopper. Is leuk voor een dag, daarna heb je het ook wel gezien. En gezien je overnacht op Key Marathon is de afstand ook goed te doen.

6: Wynwood Art District is een leuke. Is een opgeknapte buurt waar veel graffiti artiesten muurschilderingen hebben gemaakt waardoor de buurt weer hip is geworden. Veel lokale winkels, barretjes/restaurants, bierwinkel e.d. Controleer van te voren wel even heel goed waar je moet parkeren en waar je moet zijn. Want de buurten die erom heen liggen zijn zwaar verpauperd/shabby/shady.

Andere dingen voor Florida: Villa Vizcaya (mooi oud landhuis/villa met museum/grote tuinen eromheen), Venetian Pool (volgens mij één van de oudste buitenzwembaden van de VS, erg mooie stijl, ligt in een mooie wijk, wel duur qua entree) en het Art Deco District. Voor de rest zou je kunnen kijken voor sportwedstrijden als je daarvan houdt. Miami, Tempa en Orlando hebben allemaal grote sportclubs. Basketball en IJshockey seizoenen zijn beide onderweg.
Miami: Heat (basketball) en Panters (ijshockey)
Tempa: Lighting (ijshockey)
Orlando: Magic (basketball)

• matthijst
  • Nu online

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

1 City of Orlando
2 Crystal River
4 Naples
5 Key Marathon
6 Miami Beach

Daytona, het bekende NASCAR circuit en Kennedy Space Center zou ik altijd meepakken (vooral ook nog eens omdat het op de route ligt).

Voor mezelf overigens lang geleden dat ik in Florida ben geweest, zag (nadat we aan het begin van de vakantie bij het Space Center waren geweest, vanaf Daytona beach live de Space Shuttle de lucht in gaan _/-\o_ _/-\o_ . Domme was dat we tijdens het bezoek ons helemaal niet besefte dat we de lancering mee zouden maken, terwijl hij naar het platform werd gereden 8)7.

Was btw deze vlucht; Wikipedia: STS-93
Wat ik zelf een erg mooie route vond; via Needles, Oatman naar Kingman rijden via de route 66; https://goo.gl/maps/cyABMzYACJP2
Wat bij Lake Powell erg gaaf is; waterscooter (of boot, maar das erg prijzig) huren en erop varen!.

Verder zou ik zelf altijd (maar dit is heel persoonlijk) San Diego skippen (dierentuinen heb je overal, zou mijn tijd in de VS niet verdoen in een dierentuin, zeker met de temperaturen in deze periode) en meer tijd in Yosimite en Bryce / Zion besteden.

Yosimite is groot waardoor je eigenlijk wel 2 dagen nodig hebt om alles een beetje fatsoenlijk te bekijken (Tunnel View, Glacier Point, Mirror Lake), daarnaast zijn de Sequoias ook zeer de moeite waard.
Beetje afhankelijk van waar je overnacht is Mariposa Grove een optie misschien.

Hotel vinden in Death Valley kan lastig zijn, ik ben zelf beide keren (heb deze route 2x gemaakt :D) doorgereden tot Bishop. Wel een flinke rijdag dan, maar als je vroeg vertrek verder geen issue. Scheelt je de volgende dag ook een eind rijden naar Yosimite.

Tortelli wijzigde deze reactie 14-01-2019 22:34 (66%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Qua adviezen: blader de laatste paar (5-10 ofzo, afhankelijk van aantal post per pagina) pagina's eens door, er zijn een aantal up-to-date reisadviezen aan mede-tweakers gegeven de afgelopen paar weken, en doe inspiratie op. Er zitten zowel natuur als steden heavy trips bij. Maak voor jezelf een ruwe schets met wat jij belangrijk vindt en kom dan terug voor meer feedback?
Done that :)

https://docs.google.com/d...2WO9ynfw/edit?usp=sharing

Feedback is welkom.

• Hmmbob
looking good!

Vóór Alcatraz moet je heel erg op tijd kaartjes boeken - kijk even nu al op de site en zet een reminder in je agenda.

In San Diego heb je ook Sea World, of vliegdekschip Midway, en old town vonden we ook leuk. Rijdt ook een grappige trolley als rondrit door San Diego. Coronado island is ook leuk om te zien.

Spreid in Vegas je avonden over de "gewone strip" en de "old strip", aka Fremont Street.

Als je door Tioga gaat, sla je automatisch Sequoia NP over (met de General Sherman tree). Dat is een keuze - net wat jullie zelf willen.

Goede route hoor!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Tortelli @Hmmbob bedankt mannen, we zien even door de bomen het bos niet meer na een avond puzzelen maar ik neem de feedback mee.

De keuze voor San Diego is vanwege het feit dat we behoorlijk Zoo-fans zijn, maar als we die tijd beter elders kunnen spenderen dan staan we daar natuurlijk voor open.

Thanks again :)

TommyGun wijzigde deze reactie 14-01-2019 22:40 (4%)

• Hmmbob
TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:36:
@Tortelli @Hmmbob bedankt mannen, we zien even door de bomen het bos niet meer na een avond puzzelen maar ik neem de feedback mee.

De keuze voor San Diego is vanwege het feit dat we behoorlijk Zoo-fans zijn, maar als we die tijd beter elders kunnen spenderen dan staan we daar natuurlijk voor open.

Oh, de Zoo schijnt prachtig te zijn maar wij hadden een abo op de LA Zoo en hebben de SD Zoo dus overgeslagen. Het zijn meer aanvullingen/opties dan iets anders :)

Als ik me niet vergis heeft de SD Zoo ook een safaripark een stuk buiten SD? Misschien hebben ze ook een combiticket.

• matthijst
  • Nu online
Coronado Island ook leuk bij San Diego.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:30
Hmmbob schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:28:
[...]
....

In San Diego heb je ook Sea World, of vliegdekschip Midway, en old town vonden we ook leuk. Rijdt ook een grappige trolley als rondrit door San Diego. Coronado island is ook leuk om te zien.
....
Sea World viel me bar tegen en zou ik zelf niet heen gaan. De shows zijn best leuk, maar verder is er niet echt veel te doen en het is aardig prijzig.
@Tortelli @Hmmbob bedankt mannen, we zien even de bomen door het bos niet meer na een avond puzzelen maar ik neem de feedback mee.

De Zoo in San Diego is dan wel echt een aanrader, zeker als je daar van houdt zou ik die niet overslaan.

Joshua Tree is ook een aanrader, maar ik zag dat je die er al bij had staan :)

Voor de rest hebben ze op je route zoveel mooi parken en plaatsen dat het sowieso niet echt mis kan gaan.

[removed]

• Hmmbob
redwing schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Sea World viel me bar tegen en zou ik zelf niet heen gaan. De shows zijn best leuk, maar verder is er niet echt veel te doen en het is aardig prijzig.
Ja, dat ben ik met je eens. Wij mochten alle 3 de keren gratis (US military mag 1x per jaar met het hele gezin gratis naar binnen - die luxe werd ook aan ons als Nederlandse militairen (met US ID CARD) gegeven). Ik weet niet of we überhaupt 1x gegaan waren als we de volle prijs hadden moeten betalen.

• matthijst
  • Nu online
Vond Sea World altijd we cool met die orcashows toen er nog trainers in het water mochten :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SeaWorld Orlando hebben we bezocht. Dat was leuk maar niet dusdanig om er wederom heen te gaan (althans, ik neem aan dat er niet veel anders zal zijn in SD).

Eens kijken of we tijd en zin hebben om meer te gaan doen in laatstgenoemde. We hebben SD en LV bewust niet heel vol gepland om wat rust te krijgen.

Sequoia ziet er wel super uit dus die gaan we eens overwegen :) (de vraag is alleen, in plaats van wat...)

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:30
TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:05:
SeaWorld Orlando hebben we bezocht. Dat was leuk maar niet dusdanig om er wederom heen te gaan (althans, ik neem aan dat er niet veel anders zal zijn in SD).
Orlando is mooier, dus als je daar al van weet dat je er niet meer heen wilt gaan zou ik SD zeker overslaan.
Eens kijken of we tijd en zin hebben om meer te gaan doen in laatstgenoemde. We hebben SD en LV bewust niet heel vol gepland om wat rust te krijgen.

Sequoia ziet er wel super uit dus die gaan we eens overwegen :) (de vraag is alleen, in plaats van wat...)
Wij zijn nu een plan aan het maken voor dezelfde hoek maar dan net iets hoger. Wij starten in Portland (omdat we daar momenteel wonen ;) ) maar wij hebben precies hetzelfde probleem. Er zit veel te veel moois daar om in een paar weken te bekijken dus je moet echt een keuze maken.

[removed]

• Hmmbob
TommyGun schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:05:

Het is maar net hoe druk je jezelf maakt natuurlijk ;) Ik denk dat je veel tijd hebt in SD hoor, want je hebt een volle dag rijden LA-SD gepland maar dat is zover niet (ik dacht 4u, uit mn hoofd). Er is onderweg ook niet zo heel veel bijzonders te zien/doen. Ga vooral ook op je reisdagen al iets leuks doen, anders heb je alleen maar in je auto en hotel gezeten. Old Town is qua grootte prima te behappen (en ligt aan de noordkant van SD, dus daar kom je langs als je LA-SD doet), dus dat kan een optie zijn. Van daaruit gaan ook die rondrit-trolley's, super toeristisch natuurlijk maar wel handig om snel veel van SD op relaxte wijze te zien :+

Ben je van plan om te gaan hiken in de Grand Canyon? Zo niet, dan heb je aan een volle dag "south rim" te veel en kun je die dag al door naar Page - heb je meteen je extra dag voor Sequioa gevonden. Als je wél wil hiken kun je die dag goed gebruiken.

Santa Cruz ken ik niet, maar als ik even snel Google heb je een soortgelijke experience bij Santa Monica - dus daar kan je ook nog over denken om dat te laten vervallen. Sowieso ligt dat dicht bij Monterey, dus misschien beter daar in de route passen dan op het einde.

Leuk leuk leuk, krijg zelf weer zin die kant op te gaan :9

• Tortelli

Tortelli

Het lastigste vind ik zelf altijd het bepalen waar je nu heen wilt, er is zoveel keuze en altijd te weinig tijd. Heb de route zelf 2x gedaan, en 1x een deels (Las Vegas (via Monument Valley) Arches, Great Sand Dunes NP, Denver, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas).

Eerste keer ben ik een paar dagen in LA geweest (Hollywood, WBB studio's o.a.) maar had toen ook meer tijd (25 dagen) en heb ik de Highway 1 ook gereden, 2e keer (3 weken) ben ik direct uit LA weg gegaan en heb alleen de Griffith Observatory bezocht.
Grofweg LA, Needles, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Arches, Bryce, Zion, Vegas, Death Valley, Yosimite en SF. Highway 1 eruit gehaald om meer tijd te hebben in de parken, ben zowel in Bryce als Zion een volle dag geweest, in Yosimite 2 volle dagen. Voordeel is dat je veel meer van de parken kunt zien en wat hikes kunt meepakken.

Je kunt in Arches overigens waanzinnig offroad rijden (als je daar een liefhebber van bent), zo'n side by side of quad huren en je kunt je goed uitleven :D.
Thile schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:09:
Twee jaar geleden met een camper West-Canada 'gedaan' (Calgary -> Vancouver) en dat is goed bevallen :). Nu hebben we een goede deal voor Calgary + camper en willen we naar Yellowstone; het plan is:

Waterton
Glacier (oostkant)
Yellowstone
Grand Teton
Yellowstone
Glacier (westkant)
Kootenay
Banff (alleen laatste nacht, 2 jaar geleden dus al geweest)

Heeft iemand een soortgelijke ronde gemaakt en eventueel tips tussen Glacier en Yellowstone (of in 1x doorrijden en meer tijd voor de parken)?
Ik ben ook benieuwd naar tips voor Yellowstone en Grand Teton, onze voorkeur gaat meer uit naar lange dagtochten (we nemen niet de gear mee voor meerdaagse tochten) dan stop-and-go's. Goede plekken om wildlife te zien zijn zeker welkom :).
Ik ben zelf alleen in Yellowstone en Grand Teton geweest, mijn tip voor Yellowstone is om minstens 2-3 dagen in het park te zijn. Het park is enorm groot, en het rijden gaat niet altijd even vlot. Ik heb vooral de "easy" hikes gedaan tot een uurtje of 3-4 om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien en ben er 3 volle dagen geweest.

Had relatief laat geboekt waardoor ik in West Yellowstone uitkwam en dagelijks wel veel tijd (minstens een uur) kwijt was met rijden. Dat is een groot voordeel in jou geval.
Wat ik rijtechnisch gedaan heb:

Day 1: vanaf Cody: o.a. bezoek van de Yellowstone waterval (zie rode pijlen). Kwam bij de ingang (ergens rond punt 19?) overigens de eerste beren al tegen!.
Dag 2: o.a. bezoek van "serengeti" van Yellowstone en een aantal hotsprings.
Dag 3: bezoek bekendste geiser (old faithfull) en diverse hotsprings (morning glory etc), daarna door richting Grand Teton.
(zie dat ik de pijl niet helemaal goed getekend heb, ben tot punt 14 gereden volgens mij, dus een heel stuk langs Yellowstone lake).

Mooiste park in de VS welke ik zelf gezien heb, loop met het idee om met mijn ouders nog een keer terug te gaan!.

PS: ik neem aan dat je met de camper van Canada naar de VS mag?. Met huurauto's mag dit lang niet altijd.

Tortelli wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:24 (45%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
PS: ik neem aan dat je met de camper van Canada naar de VS mag?. Met huurauto's mag dit lang niet altijd.
Bij huurauto's ben ik Canada / VS v.v. nooit als restrictie tegengekomen. Wel Mexico (eigenlijk altijd) en dat je niet op onverharde wegen mag rijden.

• R_Donselaar
Tortelli schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Ik ben zelf alleen in Yellowstone en Grand Teton geweest, mijn tip voor Yellowstone is om minstens 2-3 dagen in het park te zijn. Het park is enorm groot, en het rijden gaat niet altijd even vlot. Ik heb vooral de "easy" hikes gedaan tot een uurtje of 3-4 om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien en ben er 3 volle dagen geweest.

Had relatief laat geboekt waardoor ik in West Yellowstone uitkwam en dagelijks wel veel tijd (minstens een uur) kwijt was met rijden. Dat is een groot voordeel in jou geval.
[Afbeelding]
Day 1: vanaf Cody: o.a. bezoek van de Yellowstone waterval (zie rode pijlen). Kwam bij de ingang (ergens rond punt 19?) overigens de eerste beren al tegen!.
Dag 3: bezoek bekendste geiser (old faithfull) en diverse hotsprings (morning glory etc), daarna door richting Grand Teton.
(zie dat ik de pijl niet helemaal goed getekend heb, ben tot punt 14 gereden volgens mij, dus een heel stuk langs Yellowstone lake).

Mooiste park in de VS welke ik zelf gezien heb, loop met het idee om met mijn ouders nog een keer terug te gaan!.

Ons bezoek aan Yellowstone was vergelijkbaar. Op dag 1 kwamen we uit Cody en hebben ons gefocused op het wildlife. We hebben letterlijk alle geisers en hotsprings links laten liggen. Onze route was vergelijkbaar met de rode pijl en ook wij sliepen in West Yellowstone, in september waren de meeste accomodaties binnen het park al dicht en dan is West Yellowstone het dichtsbijzijnde alternatief.

Op dag twee hebben we onze focus op de geisers en watervallen gelegd. De weg tussen 1 en 2 was dicht dus we zijn rondom 5, 6 7 en 8 geweest en op het eind van de dag via de oostelijke route naar de Yellowstone waterfall gereden en vervolgens in het donker weer naar West Yellowstone. Op dag drie hebben we de ochtend nog in het park doorgebracht, vergelijkbaar aan de dag er voor waarbij we stopten als we wat nieuws tegen kwamen (Great Grey Owl bijvoorbeeld). 's middags richting Grand Teton.

• Tortelli

Tortelli

@R_Donselaar Kortom zeer vergelijkbaar met wat ik gedaan heb?. Heb toen de tijd een lijst gemaakt met de highlights welke ik wou zien. Combineer dit met een beetje logische route en ik kwam hier op uit.

Ben zelf overigens in mei geweest, er lag toen op de weg vanaf Cody nog behoorlijk wat sneeuw.
PolarBear schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Bij huurauto's ben ik Canada / VS v.v. nooit als restrictie tegengekomen. Wel Mexico (eigenlijk altijd) en dat je niet op onverharde wegen mag rijden.
Volgens mij zijn er verhuurbedrijven die dit wel of niet toestaan. Heb tijdens de Yellowstone reis (2013) dit uitgezocht, had eventueel het idee om door te gaan richting Canada maar heb dat uiteindelijk niet gedaan.

Tortelli wijzigde deze reactie 15-01-2019 13:46 (23%)

• Hmmbob
Verschilt per maatschappij, maar dat je niet Canada in mag is over het algemeen een uitzondering. Naar Mexico is vrijwel altijd een no-go zonder extra (verzekerings-)optie.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Hmmbob @Tortelli Wederom bedankt, ik zal de bijgewerkte planning posten zodra 'ie rond is :)

• Tortelli

Tortelli

Overigens een vraag van mijn kant; mensen ervaring met het bezoeken van de muzieksteden?. Loop al langer met het idee hier met mijn vader een keer heen te gaan; New Orleans, Memphis, Nashville?.

• R_Donselaar
Tortelli schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:40:
@R_Donselaar Kortom zeer vergelijkbaar met wat ik gedaan heb?. Heb toen de tijd een lijst gemaakt met de highlights welke ik wou zien. Combineer dit met een beetje logische route en ik kwam hier op uit.

Ben zelf overigens in mei geweest, er lag toen op de weg vanaf Cody nog behoorlijk wat sneeuw.

.
Klopt, wat we beiden willen zeggen is eigenlijk: 2,5-3 dagen is echt minimum voor Yellowstone, focus je op wat je echt wil zien. Wij hebben dat dus gedaan door wildlife en geisers te scheiden. Ons hoogtepunt was een roedel van 12 wolven op jacht tegen zonsondergang.

• matthijst
  • Nu online
Tortelli schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:49:
Overigens een vraag van mijn kant; mensen ervaring met het bezoeken van de muzieksteden?. Loop al langer met het idee hier met mijn vader een keer heen te gaan; New Orleans, Memphis, Nashville?.
Alle drie geweest. Leuk rondje kan je daar maken, door het zuiden. Aardige mensen en veel muziek in die steden. Veel te zien ook, Graceland, Country Music HoF, Grand Ole Opry, wat van die Elvis studios.

Wvb Yellowstone. Daar zijn we ook 3 dagen geweest. 2 nachten in de Lake Lodge (Pioneer Cabin, gerenoveerd en niet duur) en 1 in de Old Faithful Lodge (Frontier Cabin). Dan zit je mooi verdeeld over het park. Ook mooi om 's ochtends en 's avonds bijna alleen bij Old Faithful te staan.
Daarna nog 2 nachten in de Jackson Lake Lodge in Grand Teton.

matthijst wijzigde deze reactie 15-01-2019 14:34 (25%)

• ParaNoiMia
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:38
Mijn vrouw is ook Zoo-liefhebber, maar (wij gaan eind september en dan met een camper) wij hebben besloten om het Safari Park te doen en niet de Zoo, met name omdat je daar met een vette kabelbaan over het park kan glijden en omdat het aan de noordkant ligt, waardoor we op dezelfde dag denken wij makkelijker richting Joshua Tree kunnen rijden (waar we overnachten) in plaats van ook nog de stad uit te moeten komen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TommyGun Als ik je eerste planning zie, ben je vooral veel aan het rijden. Best leuk, maar je komt er om dingen te zien en niet vanuit een auto ;)
LA-SF zouik in 3 dagen doen. Dag 1 SF naar Monterey. Dag 2 opstaan, whale watching en dan door naar Pismo, dan heb je het wel gehad. Dag 3 dan naar SD ofzo. Of Hollywood, is ook te doen.

Als stelregel zou ik zeker aanhouden dat ik overnachtte, dan de bezienswaardigheid dichtbij 's ochtends en dan rijden. Heb je het nog rustig in het national park of whatever, en je weetr ook nog wat je nog moet rijden dus de tijd hou je automatisch wel in de gaten.
Daarnaast: in de NP's eerst doorijden tot het einde en op de terugweg foto's maken. ZOveel moois te zien, en andere kost he je veel te veel tijd allemaal en moet je alsnog om 1300 aan een trip van 600 km beginnen. Daarna ben je wel stuk ka ik je melden (1x gedaan, Seqoia - LV in 1 ruk, damn dat was zwaar. 800km ofzo dwars dor de woestijn en in de spits in LV aankomen. Was blij dat ik een bed zag en er bier was ;))

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The_MAN
  • Laatst online: 22:23
ParaNoiMia schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Mijn vrouw is ook Zoo-liefhebber, maar (wij gaan eind september en dan met een camper) wij hebben besloten om het Safari Park te doen en niet de Zoo, met name omdat je daar met een vette kabelbaan over het park kan glijden en omdat het aan de noordkant ligt, waardoor we op dezelfde dag denken wij makkelijker richting Joshua Tree kunnen rijden (waar we overnachten) in plaats van ook nog de stad uit te moeten komen.
Op aanraden van een collega zijn we 2 weken geleden naar de SD Zoo geweest en niet het safari park. Zoo is echt mooi, iedereen zei het al, maar hij is echt mooier dan welke zoo ik ook ben geweest. Vooral het hoogte verschil is mooi. Je kan er makkelijk een hele dag lopen en zou me niet druk maken om een camper, de parkeerplaats is nog geen 5 min van de snelweg. Verkeer in SD is over het algemeen ook niet zo slecht, dus de stad uitkomen zou niet zo'n probleem moeten zijn. Het is wel een stukje verder rijden, dat wel weer.

Mocht je naar de zoo gaan: ik heb kaartjes online gekocht bij www.reservesandiego.com, $5 korting, dat is waarschijnlijk het beste wat je kan vinden voor losse kaartjes (zei ook de receptie in het hotel). Na binnenkomst zou ik dan direct naar links gaan en de stoeltjes lift naar het andere kant van het park nemen, dan kom je nog in de lift zonder 45-60min te wachten en begin je lekker rustig van achter naar voren :)

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:01
Mijn vrouw staat op het punt om te boeken:
Vertrek 12 of 14 juni (12 juni is meer beenruimte)

Vlucht naar: Salt Lake City
Jackson
Yellowstone
Cody
Sheridan
Rapid City
Cheyenne
Estes park (Rocky Mountains)
Denver (vlucht terug met tussenstop Atlanta).

Uiteraard ben ik op zoek naar goede tips :)
We denken om misschien 5 juli retour te vliegen zodat we de 4th of July eens kunnen meemaken. Is dat het waard? We gaan anders iets eerder terug omdat we eigenlijk net iets te lang weg zijn.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• matthijst
  • Nu online
Best veel dagen, wij hebben een soortgelijk rondje gedaan, maar dan rond vanaf SLC, dus dan kom je ook langs Moab. Misschien de moeite waard, als je 24 dagen gaat, want best een paar mooie dingen erbij.
Vond Glenwood Springs ook leuk, met de hot spring.

Blogje gestuurd naar je :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmmbob schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:23:
[...]
Leuk leuk leuk, krijg zelf weer zin die kant op te gaan :9
https://docs.google.com/d...SfFk-Fg/edit?usp=drivesdk

Wat vragen;

13 juli; zou je daar nog iets toevoegen of zo laten?
22 juli; is dit haalbaar gezien de reistijd?

Yosemite; we willen de diverse delen van Yosemite zo plannen dat we aldoende richting SF trekken, dus dat geldt met name voor 24/25 juli.

We overnachten dan wederom in SF omdat we liever niet 4+ uur moeten rijden op de dag van de terugvlucht.

Of zou je dit anders aanpakken?

• z-tune
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21:08
TommyGun schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:44:
[...]
Wat vragen;

Wij hebben voor 2 jaar terug een vergelijkbare route gedaan. Rondje alleen begonnen en geëindigd in LA i.p.v SF. +- 4 weken gereisd. Mooie trip!

Voor wat betreft 13 juli: Lijkt mij twijfelachtig qua haalbaarheid.
ik zie via Google maps dat het ongeveer 6 uur en 400 mile is. Dat loopt gemakkelijk uit naar 8 uur reistijd.
En dan heb je het park nog niet gezien.
Ik adviseer om in ieder geval vroeg in de ochtend te vertrekken.

wij zijn via LA en overnachting in Palm Springs doorgereisd naar Kingman.
San Diego zijn we niet geweest. Maar ik kan wel zeggen dat je in Joshua Tree Park met enkele uren voldoende gezien krijgt.

Achteraf een goede keuze om met dat park te beginnen. Nog steeds een mooi park, maar in vergelijking met de andere parken die je aandoet is Joshua het minste.

Kingman op zich zelf is vrij snel gezien (daar hebben wij alleen geluncht bij Mr. D's -plaatjes google -) Qua eten niet spectaculair, maar wel een heel typische Diner langs de Route 66).

Voor betere bereikbaarheid hebben wij overnacht in het dorpje WIlliams (+- 60 km of miles? uit mijn hoofd vanaf de Canyon). Maar dat wordt in jullie geval wellicht wel een heel lange rit.

15 juli
op 15 Juli zie ik Skywalk staan, maar volgens mij is die aan de westkant van de canyon (beter bereikbaar vanuit Vegas). Dat ga je naar mijn idee niet halen.
Voor de beeldvorming wij zijn in 1 dag vanuit een dorpje net buiten Death Valley doorgereden, naar Sequoia. Daar zijn we heel de dag mee zoet geweest inclusief een keer of 5 uit de auto om (in de zinderende hitte) wat van Death Valley te zien.

Neem in Death Valley in ieder geval voldoende eten en drinken mee + een volle tank benzine. Cash is ook handig aangezien er een kans is dat creditcard betalingen niet geaccepteerd worden. Wij hadden het geluk dat creditcard geweigerd werd bij een van de (ik geloof) 4 pompstations.
Yosemite; we willen de diverse delen van Yosemite zo plannen dat we aldoende richting SF trekken, dus dat geldt met name voor 24/25 juli.
Lijkt mij vrij aardig qua tijdsplanning.

Slaap je in het park? (Pas op voor loslopende beren ;) :+ ) Wij sliepen een dorpje buiten het park en vonden met name de langere aanrijtijd richting park entree (ten opzichte van andere parken) zonde van onze tijd. We hebben alsnog voldoende gezien door ruim wat dagen te reserveren.

de 25e in ieder geval op tijd vertrekken naar SF ivm files richting SF (met name op de brug de stad in).
We overnachten dan wederom in SF omdat we liever niet 4+ uur moeten rijden op de dag van de terugvlucht.
Lijkt mij prima. hebben wij ook bij onze terugvlucht vanuit LA gedaan. Erg prettig om niet te hoeven stressen.

Over het algemeen:
Plan reistijden altijd ruimer in dan google maps aangeeft. Hoewel de (snel)wegen vrij leeg zijn buiten de steden en goed te rijden zijn valt de verhouding tijdsduur vs afgelegde KM;s heel anders uit dan dat je in NL gewend bent.

edit:
Nog wat aanvullingen / tips die wij gemerkt hebben met planning versus realiteit voor de route:
SF: Als je de Golden Gate Bridge wil zien, ga erheen als je hem ziet! Door smog/mist is het heel onvoorspelbaar welke dag de brug goed zichtbaar is, hebben wij gemerkt. Eventueel een Bike the bridge, fiets (!) route is prima te organiseren daar.

Highway 1 schitterende route maar kan zomaar 10 uur tijd kosten tussen SF en LA. Kijk ook even of de route helemaal open is, n.a.v modderoverstroming van 2 jaar geleden bij de Big Sur.
Er was toentertijd een omleiding (maar als je die mist, ben je zo weer een paar uur terug aan het rijden, om vervolgens de omleiding te pakken).

Zion vonden wij de moeite waard en zonde dat we daar maar 1 dag hadden gepland. Als ik ooit nog eens in die hoek kom, zeker een 2e bezoek waardig.

mijn route
Ik zal een dezer dagen kijken of ik mijn route eens kan oplepelen van 2 jaar terug (qua tijdsindeling).

Tot slot mijn laatste tip voordat ik het mandje in ga: zoals met veel reizen blijkt, je wil altijd meer (en er is altijd meer) te zien en te beleven dan je feitelijk in je reisperiode kunt stoppen. Overweeg goed welke onderdelen je echt wil zien en focus daarop. Mijn persoonlijke mening: méér is niet altijd beter bij dit soort once of a lifetime reizen.

z-tune wijzigde deze reactie 16-01-2019 00:27 (24%)
Reden: typo's + aanvulling eerste vraag.

• z-tune
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Hier ook altijd goede ervaringen gehad met Sunny Cars, vooral in een land als Amerika ben je nog weleens minder verzekerd dan je van te voren had gedacht. Voordeel van Sunny Cars is ook dat de prijs die je op internet ziet de uiteindelijke all-in prijs is.
Ik heb ook goede ervaringen met SC in Amerika (en ook daarbuiten). Nooit problemen gehad met verzekeringen en schades achteraf.

In Amerika probeerde ze bij de balie inderdaad in eerste instantie extra verzekeringen te slijten. Tot het moment dat het vrouwtje zag dat alles al geregeld was.
Een glazige blik van haar met een opmerking als "oh.. You are insured pretty well, sir, arent you??"

Kon er toen eigenlijk alleen nog een 'wegenwacht' van 5 euro per huurdag bij afsluiten. Dat hebben we toen niet gedaan (en ook niet nodig gehad).

Bij het inleveren in LA werd de auto eigenlijk al naar de wasstraat gereden, voordat ik goed en wel mijn koffer had gepakt. 8) Geen sores in ieder geval (wel lopende band werk, dat dan weer wel). 8

z-tune wijzigde deze reactie 16-01-2019 00:46 (0%)
Reden: Chips. 2 reacties achter elkaar. Krijg deze niet verwijderd. My bad.

• Hmmbob
TommyGun schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:44:
[...]

https://docs.google.com/d...SfFk-Fg/edit?usp=drivesdk

Wat vragen;

Of zou je dit anders aanpakken?
Nou, die 13e wordt al een flinke reisdag, daar zou ik niet al te veel meer bij plannen. Of de 22e haalbaar is ligt een beetje aan de plekken waar je slaapt. Heel ruim is het niet, maar ook niet onhaalbaar. Zou moeten lukken zo.

Het advies van water etc geldt voor de hele Mojave desert, daar kom je dus vanaf San Diego al in. Zodra je noord van de San Bernardino mountains zit, zit je in de woestijn tot Sequoia ongeveer :)

Hoe laat vertrekt je vlucht uit SF?

Als je kosten wil besparen kun je nog net voor SF gaan liggen - dat kan handig zijn als je toch geen tijd meer hebt om de stad in te gaan. Veel meer dan 2u van het vliegveld af zou ik niet doen. Maar dat ligt dus aan je plan voor die laatste dag.

Hmmbob wijzigde deze reactie 16-01-2019 07:56 (12%)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

z-tune schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 00:40:
[...]

Ik heb ook goede ervaringen met SC in Amerika (en ook daarbuiten). Nooit problemen gehad met verzekeringen en schades achteraf.

In Amerika probeerde ze bij de balie inderdaad in eerste instantie extra verzekeringen te slijten. Tot het moment dat het vrouwtje zag dat alles al geregeld was.
Een glazige blik van haar met een opmerking als "oh.. You are insured pretty well, sir, arent you??"

Kon er toen eigenlijk alleen nog een 'wegenwacht' van 5 euro per huurdag bij afsluiten. Dat hebben we toen niet gedaan (en ook niet nodig gehad).

Bij het inleveren in LA werd de auto eigenlijk al naar de wasstraat gereden, voordat ik goed en wel mijn koffer had gepakt. 8) Geen sores in ieder geval (wel lopende band werk, dat dan weer wel). 8
Dat is wel echt Amerikaans, jij huurt een auto en als hij stuk gaat is het jou probleem 7(8)7
Als ik een auto huur en hij gaat stuk verwacht ik dat de verhuurtoko mij komt helpen, doen ze dat niet dan mogen ze hem zelf gaan ophalen waar hij dan ook stuk is..

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:34
Is dat in Europa echt anders dan?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@z-tune @Hmmbob Wat betreft HW1; het is voor mij niet helemaal duidelijk hoe dat nu loopt. Ik begrijp dat HW1 onder andere SF en LA aan doet, maar we wilden dat eigenlijk combineren met de 17 Mile Drive; is dat mogelijk? Is dat deels dezelfde weg? Gaat dan om SF -> Monterey (alwaar we overnachten, ook om de reistijd in te korten) -> LA.

Kingman vs Williams; moeten we even naar kijken, vooralsnog houden we het bij Kingman aangezien het in feite enkel om de overnachting gaat. SD -> Kingman houden we dan ook zoals het is (qua activiteiten althans).

Skywalk; ligt inderdaad ten oosten van LV en ten westen van de Grand Canyon. Vanuit Kingman inderdaad niet ideaal. Vanuit LV is het echter alsnog 2+ uur rijden dus ik zie zo niet hoe we dat toch kunnen bezoeken zonder veel om te rijden of een dag extra in te plannen.

Death Valley -> Sequoia; wel haalbaar zeg je, maar dus niet erg ruim. Naar slaapplekken hebben we nog niet gekeken dus daar kan ik nog niets over zeggen. Kunnen we anders dan dat nog iets verschuiven om daar meer ruimte te maken (zonder dat we elders in de knel komen)?

Vlucht is ook nog niet geboekt (moeten we wel asap doen) maar aangezien we al naar Monterey gaan aan het begin van de route wilden we daar niet wederom heen, ondanks dat het dicht bij SF is. We willen inderdaad niet veel meer dan een paar uur van SF / het vliegveld af gaan zitten. Is misschien San Jose een idee?

Dank voor het meedenken en de goede tips :)

• R_Donselaar
wodkabuikje schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:34:
Mijn vrouw staat op het punt om te boeken:
Vertrek 12 of 14 juni (12 juni is meer beenruimte)

Vlucht naar: Salt Lake City
Jackson
Yellowstone
Cody
Sheridan
Rapid City
Cheyenne
Estes park (Rocky Mountains)
Denver (vlucht terug met tussenstop Atlanta).

Uiteraard ben ik op zoek naar goede tips :)
We denken om misschien 5 juli retour te vliegen zodat we de 4th of July eens kunnen meemaken. Is dat het waard? We gaan anders iets eerder terug omdat we eigenlijk net iets te lang weg zijn.
Mooie trip, wij hebben deze andersom gedaan vanuit SLC-->SLC (net als @matthijst ) waarbij we ook Bryce Canyon, Canyonlands NP en Arches NP hebben meegepakt. De eerste hadden we al eerder bezocht en de andere twee niet omdat we de eerste keer in Moab een andere keuze maakten. Mocht je dus langer blijven dan zou een rondje ook een optie zijn ipv via Denver terug. Ik geef een paar tips in onze volgorde (zo zit het in mijn hoofd)

- Onder Denver ligt Colorado Springs. Daar heb je de Garden of the Gods, een unieke rotsformatie die mooi rood kleurt bij zonsop en zonsondergang.
- Rocky Mountains NP, prachtige natuur! Hier kan je een hele dag rond rijden met de auto. Helaas hadden wij in september al sneeuw waardoor de bergpas dicht was, daartegenover stonden prachtige herfstkleuren.
- als je dan daar in de buurt bent, ga dan even door het plaatsje Nederland heen, wij vonden het wel leuk daar even te eten.
- Denver --> Rapid City of net andersom in jullie geval hebben wij in 1 dag gereden. Is wel een enorm eind en wij reden nog om ook omdat we Nebraska dan meteen van ons lijstje konden strepen :)
- Rapid City: wij hadden 1 dag om Custer State Park, Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial te bezoeken, was misschien net te krap.
- Tussen Rapid City en Sheridan ligt Devils Tower, een indrukwekkend staaltje natuur.
- Sheridan --> Cody trek ook een volle dag uit voor deze route. Je komt onderweg zoveel moois tegen.

Yellowstone en Grand Teton is een paar posts hierboven al e.e.a. over geschreven

• z-tune
TommyGun schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:27:
@z-tune @Hmmbob Wat betreft HW1; het is voor mij niet helemaal duidelijk hoe dat nu loopt. Ik begrijp dat HW1 onder andere SF en LA aan doet, maar we wilden dat eigenlijk combineren met de 17 Mile Drive; is dat mogelijk? Is dat deels dezelfde weg?
Dat is inderdaad een onderdeel van hw1. 17 mile drive is feitelijk een rijkeluisbuurt. Waar je een klein tolbedrag als toerist.

Het is op zich de moeite waard, maar ik zou er niet voor omgereden zijn als dat had gemoeten. De weg langs big sur vond ik indrukwekkender.
Gaat dan om SF -> Monterey (alwaar we overnachten, ook om de reistijd in te korten) -> LA.
Durf ik even niet te zeggen of je op dat stuk de 17 mile drive tegen komt. (Daar zou ik even naar googelen). Wij zijn niet in Monterrey geweest.
Kingman vs Williams; moeten we even naar kijken, vooralsnog houden we het bij Kingman aangezien het in feite enkel om de overnachting gaat. SD -> Kingman houden we dan ook zoals het is (qua activiteiten althans).

Skywalk; ligt inderdaad ten oosten van LV en ten westen van de Grand Canyon. Vanuit Kingman inderdaad niet ideaal. Vanuit LV is het echter alsnog 2+ uur rijden dus ik zie zo niet hoe we dat toch kunnen bezoeken zonder veel om te rijden of een dag extra in te plannen.
Genoeg budget? Met de helikopter vanuit Vegas! Wij zijn niet naar de Skywalker gevlogen ( leek ons echt te toeristisch, en daar hadden we Vegas al voor :+ ) hou rekening met 250€ pp per vlucht. Zal de maatschappij later even opzoeken voor je.
Death Valley -> Sequoia; wel haalbaar zeg je, maar dus niet erg ruim. Naar slaapplekken hebben we nog niet gekeken dus daar kan ik nog niets over zeggen. Kunnen we anders dan dat nog iets verschuiven om daar meer ruimte te maken (zonder dat we elders in de knel komen)?
Is een vrij lange trip. Alternatieven heb ik zo helaas even niet.
Vlucht is ook nog niet geboekt (moeten we wel asap doen) maar aangezien we al naar Monterey gaan aan het begin van de route wilden we daar niet wederom heen, ondanks dat het dicht bij SF is. We willen inderdaad niet veel meer dan een paar uur van SF / het vliegveld af gaan zitten. Is misschien San Jose een idee?

(y)

• Hmmbob
TommyGun schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:27:

Ik denk dat Kingman aanhouden prima is, want vanuit San Diego binnendoor naar Palm Desert, dan door Joshua Tree NP heen naar Kingman is al een flinke dag reizen (7u, maar je wil nog uitstappen onderweg etc). Williams ligt dan nog 2u verderop - dat zouden wij niet doen. (wij is gezin met 2 kinderen).
Nou, je kan prima op 1 dag vanuit LV door Death Valley heen en dan west van DV ergens slapen, bijvoorbeeld Bakersfield. Vanaf daar is het 1u20 naar Sequioa. Je kan er ook voor kiezen om midden in Death Valley te slapen, maar dan wordt je reistijd DV uit naar Sequioa weer wat langer. Overigens, in de route in de link staat ook het "Father Crowley Overlook" gemarkeerd - als je geluiden van straaljagers in de buurt hoort kun je ze op dat punt door de Star Wars Canyon zien vliegen, voor dit soort plaatjes.

Ik ken San Jose niet. Wij hebben ooit in Walnut Creek gelegen, een rustig forenzen stadje. Is volgens mij niet zoveel te zien. Als je in de buurt van San Jose gaat liggen kun je nog de Google Campus oprijden voor wat merchandise en een foto met de Android :+

edit: Oh, en denk je aan het aanschaffen van de Annual Pass voor de Nationale Parken? Die haal je er wel uit hoor :) Gewoon bij het eerste park wat je bezoekt kopen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

z-tune schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat is inderdaad een onderdeel van hw1. 17 mile drive is feitelijk een rijkeluisbuurt. Waar je een klein tolbedrag als toerist.

Het is op zich de moeite waard, maar ik zou er niet voor omgereden zijn als dat had gemoeten. De weg langs big sur vond ik indrukwekkender.

Durf ik even niet te zeggen of je op dat stuk de 17 mile drive tegen komt. (Daar zou ik even naar googelen). Wij zijn niet in Monterrey geweest.
Ah, ik zie het;

Dus dat zou een optie kunnen zijn als detour van SF naar het hotel in Monterey.
Monterey -> LA vervolgens alleen via de HW1, anders kost het wel veel extra tijd.
Genoeg budget? Met de helikopter vanuit Vegas! Wij zijn niet naar de Skywalker gevlogen ( leek ons echt te toeristisch, en daar hadden we Vegas al voor :+ ) hou rekening met 250€ pp per vlucht. Zal de maatschappij later even opzoeken voor je.
Hier moeten we nog eens goed naar kijken, met de auto lijkt elke mogelijke optie behoorlijk wat extra tijd te kosten.
Hmmbob schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:41:
Ik denk dat Kingman aanhouden prima is, want vanuit San Diego binnendoor naar Palm Desert, dan door Joshua Tree NP heen naar Kingman is al een flinke dag reizen (7u, maar je wil nog uitstappen onderweg etc). Williams ligt dan nog 2u verderop - dat zouden wij niet doen. (wij is gezin met 2 kinderen).
d:)b
Nou, je kan prima op 1 dag vanuit LV door Death Valley heen en dan west van DV ergens slapen, bijvoorbeeld Bakersfield. Vanaf daar is het 1u20 naar Sequioa. Je kan er ook voor kiezen om midden in Death Valley te slapen, maar dan wordt je reistijd DV uit naar Sequioa weer wat langer. Overigens, in de route in de link staat ook het "Father Crowley Overlook" gemarkeerd - als je geluiden van straaljagers in de buurt hoort kun je ze op dat punt door de Star Wars Canyon zien vliegen, voor dit soort plaatjes.
Dat lijkt een goede optie _/-\o_ Ik vergeet nog wel eens dat een NP niet wil zeggen dat er enkel een gate is alwaar je naartoe rijdt en vandaar de boel verkent, maar dat je er ook gewoon doorheen kunt rijden (zoals bij Death Valley het geval is).
Ik ken San Jose niet. Wij hebben ooit in Walnut Creek gelegen, een rustig forenzen stadje. Is volgens mij niet zoveel te zien. Als je in de buurt van San Jose gaat liggen kun je nog de Google Campus oprijden voor wat merchandise en een foto met de Android :+
Nog even over nadenken wat leuk is, wellicht is juist die extra tijd in SF handig maar dat kunnen we pas zeggen als we in SF geweest (gestart) zijn...
edit: Oh, en denk je aan het aanschaffen van de Annual Pass voor de Nationale Parken? Die haal je er wel uit hoor :) Gewoon bij het eerste park wat je bezoekt kopen.
Sowieso! Thanks!

fyi
https://docs.google.com/d...aAtai1Bk/edit?usp=sharing

• Thile
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Tortelli schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:00:

[Afbeelding]

Ja, we mogen met de camper naar de VS (uiteraard gecheckt voor het boeken) :).

Thanks voor de tips en routes. We zitten rond memorial day daar, dus hebben alvast de campings in het park geboekt (weinig keuze nog in mei): 3 nachten Yellowstone > 3 nachten Grand Teton > 3 nachten Yellowstone. Zo kunnen we hopelijk wat dieper het park in, naast de high lights.
R_Donselaar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ons bezoek aan Yellowstone was vergelijkbaar. Op dag 1 kwamen we uit Cody en hebben ons gefocused op het wildlife. We hebben letterlijk alle geisers en hotsprings links laten liggen. Onze route was vergelijkbaar met de rode pijl en ook wij sliepen in West Yellowstone, in september waren de meeste accomodaties binnen het park al dicht en dan is West Yellowstone het dichtsbijzijnde alternatief.

Op dag twee hebben we onze focus op de geisers en watervallen gelegd. De weg tussen 1 en 2 was dicht dus we zijn rondom 5, 6 7 en 8 geweest en op het eind van de dag via de oostelijke route naar de Yellowstone waterfall gereden en vervolgens in het donker weer naar West Yellowstone. Op dag drie hebben we de ochtend nog in het park doorgebracht, vergelijkbaar aan de dag er voor waarbij we stopten als we wat nieuws tegen kwamen (Great Grey Owl bijvoorbeeld). 's middags richting Grand Teton.
Dat zijn wel jaloersmakende foto's, nu al zin in!

Toevallig ervaring met de rangers en hun adviezen? In Canada hebben we meestal goede adviezen gekregen, niet alleen de standaard plekken / wandelroutes.

• Hmmbob
TommyGun schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:59:
[...]
Dat lijkt een goede optie _/-\o_ Ik vergeet nog wel eens dat een NP niet wil zeggen dat er enkel een gate is alwaar je naartoe rijdt en vandaar de boel verkent, maar dat je er ook gewoon doorheen kunt rijden (zoals bij Death Valley het geval is).
En bij Sequioa (kan geen Google route maken nu, maar binnen rijden bij Three Rivers, door het park naar de Sherman Tree, nog een kijkje nemen in Kings Canyon (al zou je die eventueel over kunnen slaan als je toch al naar Yosemite gaat) en dan via het westen er weer uit.

Same voor Yosmite, zuid erin, naar de Valley en dan via een van de twee westelijke uitgangen eruit. Hou altijd rekening met wegafsluitingen - door het sneeuwgeweld zijn er wel eens hele wegen dicht. Straks als de "shutdwon" weer voorbij is worden de websites van de parken weer bijgewerkt. Yosemite heeft nogal eens last van afsluitingen.

• z-tune
[...]

Dus dat zou een optie kunnen zijn als detour van SF naar het hotel in Monterey.
Monterey -> LA vervolgens alleen via de HW1, anders kost het wel veel extra tijd.
Er is ook een snelweg parallel aan hw1, kan ik me herinneren vanwege de wegomleidingen op hw1. Wellicht wat minder mooi maar wel sneller.

Nadeel daarvan: Er zijn volgens mij maar enkele verbindingswegen tussen hw1 en die snelweg. Dus eenmaal op die snelweg ben je bijna genoodzaakt het hele tripje naar LA af te maken, zonder veel extra tijd en km. Je komt dan wel nog langs Malibu beach.

• Hmmbob
Je kan vanaf Pismo Beach ook de 101 aan gaan houden richting LA, het stukje 1 wat je dan mist bij Vandenberg mis je niets aan :)

Hmmbob wijzigde deze reactie 16-01-2019 12:43 (11%)

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:44

Hegeman

Weet van alles wat

Ik ga samen met m'n vader en oom dit jaar mei naar twee wedstrijden van Lucas Oil Pro Motocross kampioenschap. Eerste wedstrijd is in Rancho Cordova (18 mei), tweede wedstrijd is in Pala(26 mei).

Dus we maken gelijk een reisje San Fran - Los Angeles (16-27mei). We verblijven twee dagen in Yosemite en Seqouia.
Tevens hebben we drie dagen in Los Angeles, we verblijven hoogstwaarschijnlijk in 'Oceanside'. Hoe is het om met de auto Los Angeles in te gaan? Is er voldoende parkeer gelegenheid of kun je de auto beter buiten de stad parkeren en met het OV de stad verkennen?

PSN: hegeman

• Hmmbob
Hegeman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
Tevens hebben we drie dagen in Los Angeles, we verblijven hoogstwaarschijnlijk in 'Oceanside'. Hoe is het om met de auto Los Angeles in te gaan? Is er voldoende parkeer gelegenheid of kun je de auto beter buiten de stad parkeren en met het OV de stad verkennen?
LA is traffic-jam city #1 in Calfifornië :+ Vanuit Oceanside rij je vele malen makkelijker San Diego in dan LA. Het ligt niet heel voor de hand om in Oceanside te verblijven om LA te bezoeken. Oceanside is leuk (zijn er 3x geweest, waarvan 2x vakantie/weekend weg en 1x cursus), maar waarom kijk je niet naar Long Beach of Santa Monica ofzo? Of zuidelijker ivm Pala, Newport Beach?

In de stad is het veelal betaald parkeren, maar aangezien de gemiddelde Amerikaan ook enkel met z'n auto ergens heen gaat zou er plenty parkeergelegenheid moeten zijn - afhankelijk waar je heen wil. Van het OV zijn de trams "wel ok", maar verwacht geen geavanceerd OV systeem zoals in Amsterdam ofzo.

Uber wil ook wel aardig, veel aanbod dus relatief lage prijzen.

• R_Donselaar

edit: Oh, en denk je aan het aanschaffen van de Annual Pass voor de Nationale Parken? Die haal je er wel uit hoor Gewoon bij het eerste park wat je bezoekt kopen.

Sowieso! Thanks!

fyi
Tip: koop deze pas gewoon in NL via marktplaats. Staan er vaak genoeg op want je mag een tweede handtekening (mits binnen het geldige jaar) registreren bij het eerste park dat je binnen rijdt.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:32
R_Donselaar schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:30:
[...]

Tip: koop deze pas gewoon in NL via marktplaats. Staan er vaak genoeg op want je mag een tweede handtekening (mits binnen het geldige jaar) registreren bij het eerste park dat je binnen rijdt.
Tip: doe dit niet, maar betaal gewoon netjes voor die pas. Met dat geld worden die prachtige nationale parken onderhouden en omdat ze dat heel goed doen, willen wij daar allemaal naartoe op vakantie.
Prima dat je op de centen let, maar dit vind ik persoonlijk niet het juiste doel voor een besparing.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:53
Anakha schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Tip: doe dit niet, maar betaal gewoon netjes voor die pas. Met dat geld worden die prachtige nationale parken onderhouden en omdat ze dat heel goed doen, willen wij daar allemaal naartoe op vakantie.
Prima dat je op de centen let, maar dit vind ik persoonlijk niet het juiste doel voor een besparing.
Ik ben meestal niet zo van het moraalridderisme maar als je weet hoe de nationale parken werken in Amerika dan ben ik het hier zeer mee eens. Niet in NL verkopen of voor de helft terughalen. Er is al genoeg rotzooi in de prachtige Amerikaanse parken.

• z-tune
Typhone schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Ik ben meestal niet zo van het moraalridderisme maar als je weet hoe de nationale parken werken in Amerika dan ben ik het hier zeer mee eens. Niet in NL verkopen of voor de helft terughalen. Er is al genoeg rotzooi in de prachtige Amerikaanse parken.
Helemaal eens inderdaad. Voor die 80$ die wij kwijt waren in het eerste park, wat we daar voor schitterende dingen voor terug hebben gekregen in alle parken. Meer dan het geld waard.

Misschien vind ik het dan nog wel aan de lage kant zelfs.

Daarnaast is dat geld op de totale kostprijs van zo’n reis, naar mijn idee een schijntje!

• R_Donselaar
Ik snap jullie reacties, het is een tip die ik later pas heb gekregen. Wij hebben zelf 2x de pas gewoon aangeschaft bij het eerste park dat wij bezochten. Op de 3e reis was de pas van het jaar ervoor nog geldig :)

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16:35
Typhone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:59:
Zo dit jaar ook weer USA gepland. Planning van vorig jaar konden na grote verbouwing (tijd uitloop) en daarna schade door natuurgeweld (water :+) de ijskast in.

Plan gaat zijn een rondje Seattle (Pacific Northwest) maar een klein beetje nostalgie en de tijd van vertrek (laatste week augustus, eerste twee weken september) maken me gezien de ligging iets onzekerder over de tijd. Andere optie zou zijn een cruise door Texas maken beginnende in El Paso (daar heb ik gewoond) dus een mini trip down memory lane.

Overigens ben ik wel zeer verbaasd over de vliegmaatschappij perikelen in combinatie met de prijsvergelijkers. Direct bij de airlines boeken is opeens veel voordeliger. Tevens mooi meegenomen: directe vlucht premium economy naar Seattle vanaf Amsterdam. Dat scheelt wel écht gruwelijk veel tijd zeg!

Iemand beken in de Seattle hoek en nog tips? Op het allesamerika forum loopt ook een draadje inmiddels maar daar zitten wel veel 'oude' rakkers die vaak alles boven de 200km rijden per dag al te veel vinden en dan schiet het advies alle kanten op.
je opmerking over de 200KM is herkenbaar. Zelf een soortgelijke route gedaan in 2015 (Denver - Seattle) en dat werd aan alle kanten afge(kr**)raden....

Ja; 800km is best een ritje gezien de langzame snelheid; anderzeids; het is vakantie.

In Seattle:
-Boeing tour (in Everett)
-First Starbucks (voor de liefhebber)
-Bill Speidel's Underground Tour

Mocht je een onbekend stukje willen doen; San Juan Islands; héél mooie Ferry overtocht en prachtige natuur.

Verder is Olympic NP en MT Rainier absoluut de moeite waard.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Oregon is niet ver weg van Seattle dus Columbia river vanaf Portland is een aanrader.
Mt Rainier is idd een mooi park. Kustlijn van Oregon is trouwens ook mooi.

Wij hebben 2 jaar terug Seattle niet gedaan aangezien het 43 graden was en smog door bosbranden in Canada.

Dus we zijn nu opnieuw aan het kijken om de gemiste zaken alsnog te gaan doen dit jaar. Oregon en Washington State zijn we nog niet klaar mee. Wellicht dan met een stukje achterland: Crates of the moon / painted hills etc.

Nu al zin in :)

• wodkabuikje
R_Donselaar schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Mooie trip, wij hebben deze andersom gedaan vanuit SLC-->SLC (net als @matthijst ) waarbij we ook Bryce Canyon, Canyonlands NP en Arches NP hebben meegepakt. De eerste hadden we al eerder bezocht en de andere twee niet omdat we de eerste keer in Moab een andere keuze maakten. Mocht je dus langer blijven dan zou een rondje ook een optie zijn ipv via Denver terug. Ik geef een paar tips in onze volgorde (zo zit het in mijn hoofd)

- Onder Denver ligt Colorado Springs. Daar heb je de Garden of the Gods, een unieke rotsformatie die mooi rood kleurt bij zonsop en zonsondergang.
- Rocky Mountains NP, prachtige natuur! Hier kan je een hele dag rond rijden met de auto. Helaas hadden wij in september al sneeuw waardoor de bergpas dicht was, daartegenover stonden prachtige herfstkleuren.
- als je dan daar in de buurt bent, ga dan even door het plaatsje Nederland heen, wij vonden het wel leuk daar even te eten.
- Denver --> Rapid City of net andersom in jullie geval hebben wij in 1 dag gereden. Is wel een enorm eind en wij reden nog om ook omdat we Nebraska dan meteen van ons lijstje konden strepen :)
- Rapid City: wij hadden 1 dag om Custer State Park, Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial te bezoeken, was misschien net te krap.
- Tussen Rapid City en Sheridan ligt Devils Tower, een indrukwekkend staaltje natuur.
- Sheridan --> Cody trek ook een volle dag uit voor deze route. Je komt onderweg zoveel moois tegen.

Yellowstone en Grand Teton is een paar posts hierboven al e.e.a. over geschreven
Thanks! Ook @matthijst super mooi blog.

Ik heb jullie post geprint en aan de baas gegeven (vrouw). Qua dagen zitten we een beetje te twijfelen. Hebben dat nu in de planning vanwege de 4th of July maar wellicht is dat helemaal niet interessant. Iemand daar nog een mening over?

• Tortelli

Tortelli

Hegeman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
Ik ga samen met m'n vader en oom dit jaar mei naar twee wedstrijden van Lucas Oil Pro Motocross kampioenschap. Eerste wedstrijd is in Rancho Cordova (18 mei), tweede wedstrijd is in Pala(26 mei).

Dus we maken gelijk een reisje San Fran - Los Angeles (16-27mei). We verblijven twee dagen in Yosemite en Seqouia.
Tijdens mijn trip back in 2013 was mijn intentie om Thunder Valley (bij Denver) te bezoeken, maar dat kwam planning technisch net niet uit (als in; ik moest mijn complete programma de eerste week opgeven om dit aan te laten sluiten).
Vlucht erop aanpassen kon niet, aangezien ik met mijn broer ging die een project in de VS deed zijn schema niet kon aanpassen. Broer heeft dat jaar wel de supercross in Phoenix meegepakt 8).

LA is echt gericht op auto's, parkeergelegenheden zat, je wilt eigenlijk nergens (op een stad als New York of SF na) iets doen zonder auto.
Lennartc schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:43:
[...]

je opmerking over de 200KM is herkenbaar. Zelf een soortgelijke route gedaan in 2015 (Denver - Seattle) en dat werd aan alle kanten afge(kr**)raden....

Ja; 800km is best een ritje gezien de langzame snelheid; anderzeids; het is vakantie.
Om in de VS echt wat te zien (in een relatief korte tijd) moet je een paar dagen gewoon flinke stukken rijden. Vooral de Vegas > Death Valley > *plaatsje voor Yosimite* is een flinke rit, maargoed als je dat niet doet ben je 3 maanden bezig met een tripje Yellowstone of het klassieke westen :D.

Tortelli wijzigde deze reactie 16-01-2019 19:52 (21%)

• z-tune
@TommyGun zoals eerder aangegeven vwb helicopter vlucht:
Wij zijn met de firma Papillon meegegaan. Er is een transfer geregeld vanuit elk hotel naar het nabij gelegen vliegveld waar de helicopters klaar staan.

Wij hebben geloof ik de Grand Celebration tour gedaan.

Dat was onze eerste ervaring met een helicopter, maar zeer zeker de moeite waard.
Enne: time flies (letterlijk in deze) when you have fun! Wij hebben daar genoten en zijn de ritprijs maar snel vergeten :+

Vliegen over The Strip vonden wij wat overdreven, maar dat komt meer omdat wij Stratoshpere (Hotel link) als hotel hadden. Vanuit de toren had je prima uitzicht over LV.
Ziet er volgens mij heel prima uit zo. Krijg ook zin om zo'n trip weer te doen, maarja onze keuze helaas ( O-) ) is dit jaar op Cuba gevallen. Ook erg veel zin in. 8)

z-tune wijzigde deze reactie 17-01-2019 00:31 (25%)
Reden: Hyperlinks toegevoegd. + wa tekst.

• R_Donselaar
Lennartc schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:43:
[...]

In Seattle:
-Boeing tour (in Everett)
-First Starbucks (voor de liefhebber)
-Bill Speidel's Underground Tour

Mocht je een onbekend stukje willen doen; San Juan Islands; héél mooie Ferry overtocht en prachtige natuur.

Verder is Olympic NP en MT Rainier absoluut de moeite waard.
San Juan Islands kan je ook als route gebruiken naar Vancouver Island. Dat hebben wij gedaan, inclusief Orca tour vanuit Snug Harbor. Dat was echt het hoogtepunt van onze vakantie!

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:09
(jarig!)
Barrycade schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:19:
Oregon is niet ver weg van Seattle dus Columbia river vanaf Portland is een aanrader.
Mt Rainier is idd een mooi park. Kustlijn van Oregon is trouwens ook mooi.

Dus we zijn nu opnieuw aan het kijken om de gemiste zaken alsnog te gaan doen dit jaar. Oregon en Washington State zijn we nog niet klaar mee. Wellicht dan met een stukje achterland: Crates of the moon / painted hills etc.

Nu al zin in :)
Kustlijn van Oregon is heel erg mooi. Maar ook de US126 van tussen Eugene en de kust is erg leuk om te rijden. Het noordwesten van de VS is echt erg mooi en niet heel erg bekend. De meeste mensen pakken toch de Westkust. Maar goed, heb je het virus te pakken, dan moet het Noordwesten ook.
Painted Hills zijn mooi, sowieso de omgeving van de John Day Fossil Beds en rondom Picture Gorge zijn mooi om te rijden. ga je verder naar het oosten in Oregon, dan heb je echt lege stukken. Had echt het idee dat als je daar ineens iets krijgt, bijv. een hartaanval oid, dat een ambulance niet op tijd bij je kan zijn.

In Prineville staat trouwens nog een datacenter van Facebook, maar daar kom je niet echt heel erg dichtbij. Ook bewaking daar op het terrein. We hadden overnacht in Prineville, dus wilde wel even een kijkje nemen. Ohja, Smith Rock SP ook niet vergeten.

In Seattle trouwens nog wel een leuke attractie 'Wings over Washington' op de pier waar ook het reuzenrad staat. Zelfde soort als bijv. Soarin' in Disney's Epcot en in Vancouver (Canada) heb je nog 'Fly over Canada', zelfde concept. Kost wat, maar erg gaaf.

Montana is trouwens ook een mooie staat, maar goed, dan zit je al weer een stuk naar het oosten (vanaf Washington).

Volgende keer USA is het plan om het Noordoosten eens te bezichtigen (incl. stukje Canada). Maar nog geen concrete plannen. Eerst het huis schilderen en één en ander in huis vervangen. Wil niet zeggen dat het nog steeds niet dit jaar is, maar anders volgend jaar ofzo. Normaal gaan we 1 a 2x naar de VS en als dat een jaar niet kan, is het afzien. ;w

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

z-tune schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:12:
@TommyGun zoals eerder aangegeven vwb helicopter vlucht:
Wij zijn met de firma Papillon meegegaan. Er is een transfer geregeld vanuit elk hotel naar het nabij gelegen vliegveld waar de helicopters klaar staan.

Wij hebben geloof ik de Grand Celebration tour gedaan.

Dat was onze eerste ervaring met een helicopter, maar zeer zeker de moeite waard.
Enne: time flies (letterlijk in deze) when you have fun! Wij hebben daar genoten en zijn de ritprijs maar snel vergeten :+

Vliegen over The Strip vonden wij wat overdreven, maar dat komt meer omdat wij Stratoshpere (Hotel link) als hotel hadden. Vanuit de toren had je prima uitzicht over LV.

[...]

Ziet er volgens mij heel prima uit zo. Krijg ook zin om zo'n trip weer te doen, maarja onze keuze helaas ( O-) ) is dit jaar op Cuba gevallen. Ook erg veel zin in. 8)
Hoover Dam! Cool, ik wist niet dat dat zo dicht bij LV ligt :9

• Rivanov
  • Laatst online: 22:01

Rivanov

Apple freak

Hoover Dam is maar +/- 40 minuten rijden vanaf Las Vegas. Wij zijn vanuit Las Vegas op-en-neer gereden naar HV in de ochtend. Tegen de middag weer terug naar Las Vegas. Je komt dan ook via de zuidkant van LV binnen (bij het Las Vegas bord) en we hebben toen vanaf daar (nadat we de welbekende foto hebben gemaakt) de gehele strip over gereden naar het oude gedeelte van Las Vegas.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• z-tune
TommyGun schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Hoover Dam! Cool, ik wist niet dat dat zo dicht bij LV ligt :9
Inderdaad! Wij zijn in Page bij de dam geweest. Daardoor alleen maar over de hoover dam gevlogen en niet ook nog van LV naar toe gereden

• PolarBear
  • Niet online
z-tune schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Inderdaad! Wij zijn in Page bij de dam geweest. Daardoor alleen maar over de hoover dam gevlogen en niet ook nog van LV naar toe gereden
Beide dammen gezien, vond ze allebei nogal tegenvallen? Vooral de Hooverdam omdat er amper water achter stond.

• Hmmbob
Hooverdam heeft een leuke tour door de dam heen. Officiele link (geen tussenhandelaar, oh ja: kaartjes alleen te koop bij de balie): https://www.usbr.gov/lc/hooverdam/service/DamTour.html

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:37
Hebben jullie nog tips voor vliegtickets? Willen de west usa toer (zelf geregeld, niet met een groep) doen. Neem je dan gewoon een ticket rechtstreeks naar LA of SF, of zijn er handige trucjes via via die zo de nodige euro's besparen.

En gewoon vanaf Amsterdam of bespaar je heel veel als je bijv. via londen vliegt?
Datum is Half juli - 2e week Augustus ong 3-3,5 week.

• matthijst
  • Nu online
Kijk op Expedia, zoek op een ticket + auto + eerste nacht(en) hotel, dan bespaar je aardig :)

• z-tune
PolarBear schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Beide dammen gezien, vond ze allebei nogal tegenvallen? Vooral de Hooverdam omdat er amper water achter stond.
Ik vond dat inderdaad ook in Page. Vandaar niet de moeite genomen in Vegas om daar nog extra heen te rijden.

Zeker in vergelijking met al het andere natuurschoon in de NP in de ‘buurt’.
Baelrog schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:06:
Hebben jullie nog tips voor vliegtickets? Willen de west usa toer (zelf geregeld, niet met een groep) doen. Neem je dan gewoon een ticket rechtstreeks naar LA of SF, of zijn er handige trucjes via via die zo de nodige euro's besparen.

En gewoon vanaf Amsterdam of bespaar je heel veel als je bijv. via londen vliegt?
Wij zijn vanuit Duitsland gevlogen, misschien is dat een optie? Daar waren soms ook enorme prijsverschillen ten opzichte van Nederland, zeker als je ruim van te voren een ticket boekt.

Was overigens 2 jaar geleden toen Air Berlin nog bestond. Rechtstreekse vlucht naar LA.

Of je wil vliegen op SF of LA is eigenlijk meer een persoonlijke smaak. Qua geld scheelt dat niet veel. Ik vond de volgorde LA > Vegas > SF erg prettig, omdat SF veel meer te bieden heeft als stad (mooie afsluiter van de vakantie). LA is wat dat betreft een wat grouwere stad.

z-tune wijzigde deze reactie 17-01-2019 18:29 (57%)

• Rivanov
  • Laatst online: 22:01

Rivanov

Apple freak

Wij zijn twee jaar geleden met Air Berlin rechtstreeks van Düsseldorf naar San Francisco gevlogen (en drie weken later weer rechtstreeks van SF terug naar Düsseldorf). Ideaal.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• The_MAN
Rivanov schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:03:
Wij zijn twee jaar geleden met Air Berlin rechtstreeks van Düsseldorf naar San Francisco gevlogen (en drie weken later weer rechtstreeks van SF terug naar Düsseldorf). Ideaal.
Ja dat was ideaal, ik heb meerdere jaren van DUS naar LAX of SFO gevlogen, totdat ze failliet gingen… :(

• The_MAN
Baelrog schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:06:

De oplossing voor alle vluchten: https://www.google.com/flights/

Je kan er ook een vlucht tracken zodat je updates krijgt op het moment dat de vlucht goedkoper wordt. Via Londen vliegen was vroeger best goedkoop, maar de laatste tijd niet zo. Soms is het goedkoop via Madrid, maar dat is wel eindje om... Laatste tijd weinig goede vluchten gezien, we zijn afgelopen September met KLM gevlogen, dat was de goedkoopste vlucht, maar vanaf maart vliegt United ook direct naar AMS, hopelijk gaan de prijzen dan weer wat dalen. Mijn zus, zwager en dochter komen in July bij ons op bezoek in Paso Robles, maar konden niet makkelijk onder de €2800 komen, uiteindelijk vliegen ze met tussenstop naar Burbank...
matthijst schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:07:
Kijk op Expedia, zoek op een ticket + auto + eerste nacht(en) hotel, dan bespaar je aardig :)
Daar kan je nog wel eens geluk hebben inderdaad, heb een keer een vlucht geboekt en de prijs ging €200 naar beneden toen ik een auto voor een week toevoegde!

The_MAN wijzigde deze reactie 17-01-2019 23:37 (13%)

• Baelrog
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:37
The_MAN schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:34:
[...]

De oplossing voor alle vluchten: https://www.google.com/flights/

Je kan er ook een vlucht tracken zodat je updates krijgt op het moment dat de vlucht goedkoper wordt. Via Londen vliegen was vroeger best goedkoop, maar de laatste tijd niet zo. Soms is het goedkoop via Madrid, maar dat is wel eindje om... Laatste tijd weinig goede vluchten gezien, we zijn afgelopen September met KLM gevlogen, dat was de goedkoopste vlucht, maar vanaf maart vliegt United ook direct naar AMS, hopelijk gaan de prijzen dan weer wat dalen. Mijn zus, zwager en dochter komen in July bij ons op bezoek in Paso Robles, maar konden niet makkelijk onder de €2800 komen, uiteindelijk vliegen ze met tussenstop naar Burbank...

[...]

Daar kan je nog wel eens geluk hebben inderdaad, heb een keer een vlucht geboekt en de prijs ging €200 naar beneden toen ik een auto voor een week toevoegde!
Bedankt voor de tips, ga het zeker even bekijken straks.
De grap nu was zelfs dat ik goedkoper uit was met KLM om eerst naar madrid te vliegen en dan naar LA, VIA AMSTERDAM weer.. Dan gewoon van Amsterdam naar LA.. 8)7 8)7 8)7

• Tortelli

Tortelli

@Baelrog dit is heel vaak zo, kwam gisteravond (voor een vriend even gekeken) ook tickets tegen via Brussel > Amsterdam > LA (KLM) welke goedkoper was dan direct via AMS.

De logica achter ticketprijzen is soms ver te zoeken, laatste keer dat ik (prive) naar de VS ging vlogen we voor €700 direct vanaf AMS > LA en terug via SF voor iets van €700. Online kon ik niets onder de €900 vinden, mijn moeder naar een reisbureau gegaan en die konden die tickets veel goedkoper krijgen in combinatie met een auto 8)7.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@z-tune @Hmmbob We hebben gisteren even gekeken naar de vlucht en hotels, maar we schrokken toch wel enigszins van de prijzen (en ook van het percentage accomodaties dat al geboekt is!). We hebben besloten de vakantie naar volgend jaar te schuiven, dan hebben we het financieel (hoogstwaarschijnlijk) beter en kunnen we ook meteen de dingen doen zoals de helikoptervlucht in LV.

Het gaat dus zeker door met deze planning, maar niet dit jaar ;(

We verwachten rond september dit jaar te gaan boeken :)

TommyGun wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:32 (7%)

• z-tune
@TommyGun ah dat is jammer. Maar wel goed dat je rekening houdt met je budget en nog door gaat sparen. Als je er daar achter komt dat het geldpotje leeg is, levert dat ook alleen maar stres op. 🤡

Bekijk het van de zonnige kant: je hebt langer de voorpret van deze reis 😁. En de tijd en ruimte om het een droomreis te maken.

Voor wat betreft vliegtickets en hotels moet je er ruim op tijd bij zijn. September lijkt mij prima. Houdt ook de acties in de gaten, bijv KLM Werelddeals etc.

Hotels en accomodaties in de parken zou ik ook september aanhouden. Voor de doorreis motels (zoals de motel6 keten) waar je 1 nacht blijft hebben wij via booking.com goede ervaringen.

Zelfs 1-2 dagen van te voren. Kwaliteit en luxe is dan misschien niet helemaal wat je misschien gewend bent, maar een schone kamer en bed doet al veel, wat mij betreft.

z-tune wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:59 (10%)

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:18
@TommyGun Als je op tijd boekt met de optie om te annuleren dan kun je de nodige overnachtingen die meestal snel weg zijn alvast vastleggen. Wij hebben dat elke keer zo gedaan. Dan af en toe checken of de prijs nog gedaald is en opnieuw boeken.

• Tortelli

Tortelli

Vooral in het hoogseizoen moet je er best vroeg bij zijn om op sommige plaatsen een plek te vinden. Mijn voorkeur (als ik voor de 3e keer de westkust zou doen..) is mei; het is dat wat minder warm en minder druk.

Daarnaast merk ik bij veel kennissen (heb er ondertussen minstens 10 geholpen met hun VS trip) dat ze de kosten van een dergelijke trip (zwaar) onderschatten; je bent als je van hotels uitgaat toch minstens een €3000 pp kwijt als je met 2 personen gaat;
Vliegticket van €600
Huurauto: 600/2 = €300
20 nachten in een hotel van €80 = €800 pp
Brandstof: €200 pp (uiteindelijk maakt dit op je kosten niet veel uit, zou daarom altijd de zo groot mogelijke auto huren die je budget toelaat; v8 ftw! :D).
Eten en drinken: €50/dag = €1000 pp
Daarmee heb je de eerste €2700 al te pakken en heb je nog geen euro uitgegeven aan excursies.

Moet erbij zeggen dat ik qua eten en drinken nooit bezuinig en vaak naar steakhouses ga, je kunt dit natuurlijk aanzienlijk goedkoper doen. Ken ook mensen die een tent en slaapzak kopen bij de Walmart en een paar nachten een camping mee (o.a. in de NP's). Je hebt de investering daarvan zeer snel terugverdiend.

Wil je in een plaats als san francisco op een mooie plek overnachten ben je een veelvoud van de €80 kwijt.
Wisselkoers heeft ook een flinke invloed.... in 2010 kreeg ik voor €1 > $1,45.Nu krijg je voor je euro ~$1,10- 1,15?.

• z-tune
Tortelli schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:51:

Brandstof: €200 pp (uiteindelijk maakt dit op je kosten niet veel uit, zou daarom altijd de zo groot mogelijke auto huren die je budget toelaat; v8 ftw! :D).
Precies. Wij hadden een Dodge Charger uit 2017. Volgens mij een r/t met Hemi V8 automaat. Heerlijke bak voor daar, maar veel te lomp voor in NL. :+
Vond m ook wat praktischer met bagage ten opzichte van de mustang cabrio’s die je veel ziet rijden.

De benzine meter ging soms wel sneller van rechts naar links, dan ons lief was. :)

z-tune wijzigde deze reactie 18-01-2019 14:51 (19%)

• matthijst
  • Nu online
Ook eens teruggekeken wat we de afgelopen jaren kwijt waren. Kom uit 7x gemiddeld op 6250 voor 2p voor ongeveer 2,5-3 weken in augustus. (Doorgaans) rechtstreekse vluchten, mid-size suv, goede hotels en eten daar.

• Tortelli

Tortelli

z-tune schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Precies. Wij hadden een Dodge Charger uit 2017. Volgens mij een r/t met Hemi V8 automaat. Heerlijke bak voor daar, maar veel te lomp voor in NL. :+
Vond m ook wat praktischer met bagage ten opzichte van de mustang cabrio’s die je veel ziet rijden.

De benzine meter ging soms wel sneller van rechts naar links, dan ons lief was. :)
Laatste keer had ik een Suburban, dat is echt een slagschip waar je in Nederland niets mee kunt. Geweldige bak om door de parken te cruisen etc; je ziet veel door de hoge zit, auto is comfortabel op de lange stukken, je zit op de 2e zitrij als een koning, hebt een 3e zitrij voor grijpvoorraad en het verbruik was beter dan je zou verwachten. Omgerekend 1:8,3., met de brandstofprijzen die grofweg 1/3e zijn... YOLO!.
matthijst schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:53:
Ook eens teruggekeken wat we de afgelopen jaren kwijt waren. Kom uit 7x gemiddeld op 6250 voor 2p voor ongeveer 2,5-3 weken in augustus. (Doorgaans) rechtstreekse vluchten, mid-size suv, goede hotels en eten daar.
Zit ik aardig in de buurt met mijn €3k indicatie. Geen goedkope vakanties, maar uiteindelijk best betaalbaar als je dit vergelijk met b.v. Argentinië (vorig jaar gedaan, wel georganiseerd) of Nieuw Zeeland.

Zag laatste ergens dat er jaarlijks zo'n 850.000 Nederlanders naar Noord Amerika op vakantie gaan, vandaar dat je die iedere reis tegenkom :D.

Tortelli wijzigde deze reactie 18-01-2019 15:13 (34%)

• Hmmbob
@TommyGun De tip over hotels ver vooraf boeken kan ik ondersteunen. Wij hebben (vanuit Californie zelf) heel wat reizen gemaakt en veelal boekten we al ver van te voren hotels welke gratis te annuleren zijn (let daarbij op het rate-type), zodat we in ieder geval het grove geraamte van de reis hebben staan en we in ieder geval kunnen slapen. Mijn vrouw maakte er dan een sport van om steeds dichter bij de daadwerkelijke reis een controlerondje te doen om te zien of die kamer niet goedkoper kan. En ja, vaak kan dat. Dan eerst de goedkopere kamer boeken, dan de duurdere cancellen. Of dat je bedenkt dat je 10km verderop toch beter ligt: ook altijd eerst de nieuwe boeken en dan de oude cancellen.

Dat heeft ons op de rondreis door Arizona, Colorado, Utah en Nevada zeker $1000 gescheeld.

Idem voor autohuur: die zijn vaak ook gratis te cancellen. Eerst eentje boeken die prima is voor je, dan op jacht naar de echte koopjes.

Succes met sparen en je voorpret ;)

• wodkabuikje
Tortelli schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:04:
[...]Laatste keer had ik een Suburban, dat is echt een slagschip waar je in Nederland niets mee kunt.
2 jaar geleden zijn we met 8 man naar Florida gegaan en hadden 2 keer de Suburban (zonder bijbetaling!). Een zwarte en een witte. Gigantische en fijne auto. In Nederland nog wel 5 keer gezien ongeveer maar weet niet of dan de afmetingen hetzelfde zijn?

Op basis van jullie tips zijn we aan het denken om de route om te gooien en ook te starten in Salt Lake City en daar weer terug te komen. Wat denken jullie qua km's, is het te doen? Heb geen flauw idee meer wat ik voorgaande jaren heb gereden (mijn vrouw heeft geen rijbewijs). De dagen zijn indicatief:

Totale afstand: 3044 kilometer / 1891 mijl
24 dagen

Dag 1. Schiphol - Salt Lake City wo 12 jun. 2019
Dag 2. Salt Lake City - Moab do 13 jun. 2019
Afstand: 370 km / 230 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 3. Moab vr 14 jun. 2019
Dag 4. Moab za 15 jun. 2019
Dag 5. Moab - Denver zo 16 jun. 2019
Afstand: 570 km / 350 mijl || Reistijd: ongeveer 5½ uur
Dag 6. Denver ma 17 jun. 2019
Dag 7. Denver di 18 jun. 2019
Dag 8. Denver - Estes Park wo 19 jun. 2019
Afstand: 110 km / 70 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 9-10. Estes Park do 20 jun. 2019 - vr 21 jun. 2019
Dag 11. Estes Park - Rapid City za 22 jun. 2019
Afstand: 620 km / 380 mijl || Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 12. Rapid City zo 23 jun. 2019
Dag 13. Rapid City ma 24 jun. 2019
Dag 14. Rapid City - Sheridan di 25 jun. 2019
Afstand: 390 km / 240 mijl || Reistijd: ongeveer 3½ uur
Dag 15. Sheridan - Cody wo 26 jun. 2019
Afstand: 240 km / 150 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16. Cody - Yellowstone National Park do 27 jun. 2019
Afstand: 160 km / 100 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 17. Yellowstone National Park vr 28 jun. 2019
Dag 18. Yellowstone National Park za 29 jun. 2019
Dag 19. Yellowstone National Park - Grand Teton zo 30 jun. 2019
Afstand: 90 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 20. Grand Teton ma 1 jul. 2019
Dag 21. Grand Teton di 2 jul. 2019
Dag 22. Grand Teton - Salt Lake City wo 3 jul. 2019
Afstand: 490 km / 310 mijl || Reistijd: ongeveer 5½ uur
Dag 23. Salt Lake City do 4 jul. 2019
Dag 24. Vlucht terug

• Tortelli

Tortelli

@wodkabuikje
Je zou vanuit Moab ook de Great Sand Dunes mee kunnen pakken (is niet heel veel om).
Huren van een side by side of iets ander offroad waardig is wel de moeite waard in Moab, offroad paradijs van de VS.

Weet niet wat je bij een aantal plaatsen van plan bent?
Bij Denver in de buurt; pak Pikes Peak mee, zeker als autoliefhebber;
YouTube: Ari vatanen pikes peak
Ruim 4200 meter hoog en je kunt er met je huurauto zo op rijden, ook een leuke weg om te rijden. Bizar om te bedenken dat ze hier met >250 KM/h omhoog rijden in de hillclimb. Mijn huurauto (GMC midsize SUV met ~300pk) kwam niet boven de 75MPH op een van de hoger gelegen rechte stukken :D.

Rapid City vermoed ik Mount Rushmore, Badlands National Park en het Crazy Horse Memorial? (hier ben ik zelf niet heen gegaan toen de tijd, ik kwam vanuit Vegas en had anders te weinig tijd gehad).

Afstanden zijn allemaal goed te doen, je ontkom er bijna niet aan om een paar dagen gewoon een flink eind te rijden, vooral de stukken waar verder weinig te beleven is (SLC > Moab en Grand Teton > SLC). Als je een beetje vroeg vertrek ben je er al aan het begin van de middag, relaxt cruise control erop.

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-03 16:36
@wodkabuikje

Je zou ook kunnen overwegen om Denver en Rocky Mountains NP om te gooien. Wat betreft de reistijd naar Rapid City, maakt dat weinig verschil. Dan zou je op dag 5 van Moab naar Granby rijden met evt. nog een detour bij Colorado National Monument. Dag 6 heb je dan de hele dag om van Granby via de Trail Ridge Road naar Estes Park te rijden. Dag 7 (en evt. 8 ) heb je dan voor andere delen van RMNP. De volgende dag zou je dan vanuit Estes Park via Nederland naar Denver kunnen rijden.

Be yourself, no matter what they say ...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TommyGun schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:31:
@z-tune @Hmmbob We hebben gisteren even gekeken naar de vlucht en hotels, maar we schrokken toch wel enigszins van de prijzen (en ook van het percentage accomodaties dat al geboekt is!). We hebben besloten de vakantie naar volgend jaar te schuiven, dan hebben we het financieel (hoogstwaarschijnlijk) beter en kunnen we ook meteen de dingen doen zoals de helikoptervlucht in LV.

Het gaat dus zeker door met deze planning, maar niet dit jaar ;(

We verwachten rond september dit jaar te gaan boeken :)
Doe jezelf even een lol, loop bij een reisbureau binnen. Kijk wat ze doen voor vluchten plus 1 of twee hotels. Dan heb je ineens een pakketreis en dat maakt de vlucht vaak een heel stuk goedkoper.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True