Wij hebben voor 2 jaar terug een vergelijkbare route gedaan. Rondje alleen begonnen en geëindigd in LA i.p.v SF. +- 4 weken gereisd. Mooie trip!
Voor wat betreft 13 juli: Lijkt mij twijfelachtig qua haalbaarheid.
ik zie via Google maps dat het ongeveer 6 uur en 400 mile is. Dat loopt gemakkelijk uit naar 8 uur reistijd.
En dan heb je het park nog niet gezien.
Ik adviseer om in ieder geval vroeg in de ochtend te vertrekken.
wij zijn via LA en overnachting in Palm Springs doorgereisd naar Kingman.
San Diego zijn we niet geweest. Maar ik kan wel zeggen dat je in Joshua Tree Park met enkele uren voldoende gezien krijgt.
Achteraf een goede keuze om met dat park te beginnen. Nog steeds een mooi park, maar in vergelijking met de andere parken die je aandoet is Joshua het minste.
Kingman op zich zelf is vrij snel gezien (daar hebben wij alleen geluncht bij Mr. D's
-plaatjes google -) Qua eten niet spectaculair, maar wel een heel typische Diner langs de Route 66).
Voor betere bereikbaarheid hebben wij overnacht in het dorpje WIlliams (+- 60 km of miles? uit mijn hoofd vanaf de Canyon). Maar dat wordt in jullie geval wellicht wel een heel lange rit.
15 juli
op 15 Juli zie ik Skywalk staan, maar volgens mij is die aan de westkant van de canyon (beter bereikbaar vanuit Vegas). Dat ga je naar mijn idee niet halen.
22 juli; is dit haalbaar gezien de reistijd?
Voor de beeldvorming wij zijn in 1 dag vanuit een dorpje net buiten Death Valley doorgereden, naar Sequoia. Daar zijn we heel de dag mee zoet geweest inclusief een keer of 5 uit de auto om (in de zinderende hitte) wat van Death Valley te zien.
Neem in Death Valley in ieder geval voldoende eten en drinken mee + een volle tank benzine. Cash is ook handig aangezien er een kans is dat creditcard betalingen niet geaccepteerd worden. Wij hadden het geluk dat creditcard geweigerd werd bij een van de (ik geloof) 4 pompstations.
Yosemite; we willen de diverse delen van Yosemite zo plannen dat we aldoende richting SF trekken, dus dat geldt met name voor 24/25 juli.
Lijkt mij vrij aardig qua tijdsplanning.
Slaap je in het park? (Pas op voor loslopende beren

) Wij sliepen een dorpje buiten het park en vonden met name de langere aanrijtijd richting park entree (ten opzichte van andere parken) zonde van onze tijd. We hebben alsnog voldoende gezien door ruim wat dagen te reserveren.
de 25e in ieder geval op tijd vertrekken naar SF ivm files richting SF (met name op de brug de stad in).
We overnachten dan wederom in SF omdat we liever niet 4+ uur moeten rijden op de dag van de terugvlucht.
Lijkt mij prima. hebben wij ook bij onze terugvlucht vanuit LA gedaan. Erg prettig om niet te hoeven stressen.
Over het algemeen:
Plan reistijden altijd ruimer in dan google maps aangeeft. Hoewel de (snel)wegen vrij leeg zijn buiten de steden en goed te rijden zijn valt de verhouding tijdsduur vs afgelegde KM;s heel anders uit dan dat je in NL gewend bent.
edit:
Nog wat aanvullingen / tips die wij gemerkt hebben met planning versus realiteit voor de route:
SF: Als je de Golden Gate Bridge wil zien, ga erheen als je hem ziet! Door smog/mist is het heel onvoorspelbaar welke dag de brug goed zichtbaar is, hebben wij gemerkt. Eventueel een Bike the bridge, fiets (!) route is prima te organiseren daar.
Highway 1 schitterende route maar kan zomaar 10 uur tijd kosten tussen SF en LA. Kijk ook even of de route helemaal open is, n.a.v modderoverstroming van 2 jaar geleden bij de Big Sur.
Er was toentertijd een omleiding (maar als je die mist, ben je zo weer een paar uur terug aan het rijden, om vervolgens de omleiding te pakken).
Zion vonden wij de moeite waard en zonde dat we daar maar 1 dag hadden gepland. Als ik ooit nog eens in die hoek kom, zeker een 2e bezoek waardig.
mijn route
Ik zal een dezer dagen kijken of ik mijn route eens kan oplepelen van 2 jaar terug (qua tijdsindeling).
Tot slot mijn laatste tip voordat ik het mandje in ga: zoals met veel reizen blijkt, je wil altijd meer (en er is altijd meer) te zien en te beleven dan je feitelijk in je reisperiode kunt stoppen. Overweeg goed welke onderdelen je echt wil zien en focus daarop. Mijn persoonlijke mening: méér is niet altijd beter bij dit soort once of a lifetime reizen.
[
Voor 24% gewijzigd door
z-tune op 16-01-2019 00:27
. Reden: typo's + aanvulling eerste vraag. ]