Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar de states, eerste keer was klassieke rondje westkust, tweede keer was noordwest met een stukje canada. We misten daar de rode rotsen enorm, en willen deze keer dus weer wat zuidelijker, en zijn op onderstaande route uitgekomen. We gaan in mei. Heeft iemand misschien nog tips of aanvullingen voor ons?

1. Ams – Phoenix
2. Phoenix – Goldfield Ghost Town – Mount Lemmon – Tucson (360km)
3. Tucson (Saguaro National Park)
4. Tucson (Sky Island Scenic Byway) (lost Dutchman state park)
5. Tucson – Chiricahua National Monument - Wilcox (150km)
6. Chiricahua National Monument – White Sands (las cruces) (300km)
7. White Sands – Albequerque – Bernalillo (350km)
8. Bernalillo – Kasha Katuwe - Bernalillo
9. Bernalillo – Bisti de na zin – Angel Peak – Durango (325km)
10. Durango (stoomtrein naar Silverton)
11. Durango – Shiprock – Chinle (200km)
12. Chinle – Canyon de Chelly
13. Chinle - Agathla Peak – MV (150km)
14. MV – Muley Point – Gooseneck – Valley of the Gods – Factory Butt - Capitol Reef (250km)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. Capitol Reef – UT12 - Kodachrome state park - Bryce (200km)
17. Bryce – Cedar Breaks National Monument - Zion (200km)
17. Zion (Observation Point)
18. Zion – Marble Canyon – Page (200km)
19. Page – Grand Canyon (175km)
20. Grand Canyon – Coal Mine Canyon - Little Painted Desert – Winslow (300km)
21. Winslow - Meteor Crater – Williams (route66) – Sedona (225km)
22. Sedona (Boynton Canyon, Schnebly Hill Road)
23. Sedona (Red Rock State Park, Red Rock Crossing)
24. Sedona – Phoenix (175km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Ben in die hoek niet heel bekend, maar Sedona is echt prachtig!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 09:46
pirodr01 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:20:
Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar de states, eerste keer was klassieke rondje westkust, tweede keer was noordwest met een stukje canada. We misten daar de rode rotsen enorm, en willen deze keer dus weer wat zuidelijker, en zijn op onderstaande route uitgekomen. We gaan in mei. Heeft iemand misschien nog tips
Dat zijn beste afstanden, wij zijn zelf 3 weken alleen in Arizona geweest. :)

Mocht je er van houden dan kan ik je Titan Missile Museum aanraden, dat vonden wij wel 1 van de hoogtepunten om dat van dichtbij te kunnen zien. En in Bisbee de kopermijn in vonden wij ook echt tof.
Verder is Chiricahua wel echt heel mooi om te zien en ook niet zo druk. Valt me op dat je Petrified Forest NP niet in de lijst staat, sla je die bewust over? Daarnaast is Apache Trail erg leuk om te rijden en onze favoriete wandelingen in de buurt van Sedona zijn Devil's Bridge en Cathedral Rock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:35
wodkabuikje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:25:
[...]

2 jaar geleden zijn we met 8 man naar Florida gegaan en hadden 2 keer de Suburban (zonder bijbetaling!). Een zwarte en een witte. Gigantische en fijne auto. In Nederland nog wel 5 keer gezien ongeveer maar weet niet of dan de afmetingen hetzelfde zijn?

Op basis van jullie tips zijn we aan het denken om de route om te gooien en ook te starten in Salt Lake City en daar weer terug te komen. Wat denken jullie qua km's, is het te doen? Heb geen flauw idee meer wat ik voorgaande jaren heb gereden (mijn vrouw heeft geen rijbewijs). De dagen zijn indicatief:

Totale afstand: 3044 kilometer / 1891 mijl
24 dagen

Dag 1. Schiphol - Salt Lake City wo 12 jun. 2019
Dag 2. Salt Lake City - Moab do 13 jun. 2019
Afstand: 370 km / 230 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 3. Moab vr 14 jun. 2019
Dag 4. Moab za 15 jun. 2019
Dag 5. Moab - Denver zo 16 jun. 2019
Afstand: 570 km / 350 mijl || Reistijd: ongeveer 5½ uur
Dag 6. Denver ma 17 jun. 2019
Dag 7. Denver di 18 jun. 2019
Dag 8. Denver - Estes Park wo 19 jun. 2019
Afstand: 110 km / 70 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 9-10. Estes Park do 20 jun. 2019 - vr 21 jun. 2019
Dag 11. Estes Park - Rapid City za 22 jun. 2019
Afstand: 620 km / 380 mijl || Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 12. Rapid City zo 23 jun. 2019
Dag 13. Rapid City ma 24 jun. 2019
Dag 14. Rapid City - Sheridan di 25 jun. 2019
Afstand: 390 km / 240 mijl || Reistijd: ongeveer 3½ uur
Dag 15. Sheridan - Cody wo 26 jun. 2019
Afstand: 240 km / 150 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16. Cody - Yellowstone National Park do 27 jun. 2019
Afstand: 160 km / 100 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 17. Yellowstone National Park vr 28 jun. 2019
Dag 18. Yellowstone National Park za 29 jun. 2019
Dag 19. Yellowstone National Park - Grand Teton zo 30 jun. 2019
Afstand: 90 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 20. Grand Teton ma 1 jul. 2019
Dag 21. Grand Teton di 2 jul. 2019
Dag 22. Grand Teton - Salt Lake City wo 3 jul. 2019
Afstand: 490 km / 310 mijl || Reistijd: ongeveer 5½ uur
Dag 23. Salt Lake City do 4 jul. 2019
Dag 24. Vlucht terug
Zorg dat je 2 dagen 'optioneel' hebt voor Mt Rushmore; wij waren daar in eind mei en de 1e dag was het zulke dikke mist dat ik de hele berg niet gezien heb; de 2e dag was het strak-blauw. Badlands is ook zeker de moeite waard vanuit Rapid City.

Tussen Estes Park en Denver ligt ook de plaas "Nederland" niet heel spannend maar wel grappig voor de bordjes. En in boulder (net ten noorden van Denver) heb je een Budweiser brouwerij. Leuke tour en nog gratis ook ;)

In Grand teton kan je een wandeling maken half rond Jenny Lake (diverse beren gezien onderweg) en dan halverwege met het bootje terug. (Geloof cash-only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11
Minute Man Missile ook leuk in die hoek bij Rapid City.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

Zo even bezig geweest met het plannen van wat dingen links en rechts. Met name door de KLM-werelddeal weken waarschijnlijk vliegen op SFO en het rondje vanuit SFO starten ipv SEA. Bij de meesten hier zal dat niet zo relevant zijn maar ik ga geen economy class vliegen met 1.94m. Dus dan loont het zich wel om even rond te kijken naar de premium economy opties. Bij Lufthansa 5400,- voor 2 tickets (wtf!) en KLM nu een mooie deal voor 1700 (2 pers, economy comfort, directe vlucht) euro te pakken inclusief extra bagage mee terug (BBQ goodies!). De bekende 'goedkope' vluchten bestaan voor mij niet helaas :).

Even zitten kijken of we wellicht nog een poging gaan wagen om de Golden Gate bridge te zien (die was in nevelen gehuld toen wij er waren) of dat we op dag één direct besluiten door te rijden richting het noorden.
Hoe dan ook, back to the promised land!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 11-10 11:50
Premium economy van Lufthansa is overigens wel een compleet andere klasse dan de stoelen die KLM verkoopt als economy comfort. Wellicht iets om in je achterhoofd te houden, en jezelf niet al te rijk rekenen als je die 2 vergelijkt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Arrne op 21-01-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arrne schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:04:
Premium economy van Lufthansa is overigens wel een compleet andere klasse dan de stoelen die KLM verkoopt als economy comfort. Wellicht iets om in je achterhoofd te houden, en jezelf niet al te rijk rekenen als je die 2 vergelijkt. :)
Economy comfort is iets meer beenruimte (en dat is alles), premium economy betekend aparte cabine, grotere stoelen (breedte en beenruimte), meer miles(afhankelijk van maatschappij), meestal beter eten/drinken (afhankelijk van maatschappij) etc. Business class light zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:21
En ook niet vergeten dat KLM standaard heel weinig beenruimte heeft. Bij b.v. Delta zijn de standaard stoelen al bijna net zo ruim als KLM economy comfort. Dus ook even vergelijken hoeveel ruimte je daadwerkelijk krijgt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
Nog tips om auto's te huren in San Francisco van 15 juli - 6 augustus? En welk type ?

We zijn met 2 persn. en nemen waarschijnlijk backpacks mee ipv koffers. Ik vind 'comfort' auto's bij Hertz bijv voor 950 euro ong. Maar waar moet ik nog meer op letten? Kan dit goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:05
Baelrog schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:00:
Nog tips om auto's te huren in San Francisco van 15 juli - 6 augustus? En welk type ?

We zijn met 2 persn. en nemen waarschijnlijk backpacks mee ipv koffers. Ik vind 'comfort' auto's bij Hertz bijv voor 950 euro ong. Maar waar moet ik nog meer op letten? Kan dit goedkoper?
tja waar gaat je voorkeur naar uit? Ik heb 4 weken, 6000km in een Fiesta gedaan met 2 personen en volledige kampeeruitrusting.. maar ik weet dat anderen voor een iets groter model zouden kiezen (wat dus voor ons niet hoefde). Meestal ben je qua prijs ieg goedkoper uit om iets hier te boeken bij een broker als Sunnycars dan daar, dus vergelijken loont zeer zeker.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Baelrog schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:00:

Is dat inclusief verzekeringen? Op Alamo en SunnyCars is de compact klasse een Nissan Versa. Daar heb ik ook wel eens in gereden in de VS en dat ging prima met twee personen. Twee grote koffers achterin ging niet, dan moest de achterbank plat. Maar als je backpacks hebt zal dat waarschijnlijk wel lukken.

Op SunnyCars is een intermediate of standard niet veel duurder en dan heb je wel meer kofferbakruimte. Maar een compact klasse is met z'n tweeën prima.

Bij Hertz kan ik een "comfort" klasse niet terugvinden, ik gok dat je compact bedoelt? Dat lijkt een Ford Focus te zijn, is ook prima met z'n tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
SunnyCars en Rentalcars.com zijn inderdaad goede startpunten voor prijsvergelijkingen. Een compact klasse is voor 2 personen normaal gesproken prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

Smarron

The bend

pirodr01 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:20:
Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar de states, eerste keer was klassieke rondje westkust, tweede keer was noordwest met een stukje canada. We misten daar de rode rotsen enorm, en willen deze keer dus weer wat zuidelijker, en zijn op onderstaande route uitgekomen. We gaan in mei. Heeft iemand misschien nog tips of aanvullingen voor ons?

1. Ams – Phoenix
2. Phoenix – Goldfield Ghost Town – Mount Lemmon – Tucson (360km)
3. Tucson (Saguaro National Park)
4. Tucson (Sky Island Scenic Byway) (lost Dutchman state park)
5. Tucson – Chiricahua National Monument - Wilcox (150km)
6. Chiricahua National Monument – White Sands (las cruces) (300km)
7. White Sands – Albequerque – Bernalillo (350km)
8. Bernalillo – Kasha Katuwe - Bernalillo
9. Bernalillo – Bisti de na zin – Angel Peak – Durango (325km)
10. Durango (stoomtrein naar Silverton)
11. Durango – Shiprock – Chinle (200km)
12. Chinle – Canyon de Chelly
13. Chinle - Agathla Peak – MV (150km)
14. MV – Muley Point – Gooseneck – Valley of the Gods – Factory Butt - Capitol Reef (250km)
15. Capitol Reef (Cathedral Valley Loop)
16. Capitol Reef – UT12 - Kodachrome state park - Bryce (200km)
17. Bryce – Cedar Breaks National Monument - Zion (200km)
17. Zion (Observation Point)
18. Zion – Marble Canyon – Page (200km)
19. Page – Grand Canyon (175km)

20. Grand Canyon – Coal Mine Canyon - Little Painted Desert – Winslow (300km)
21. Winslow - Meteor Crater – Williams (route66) – Sedona (225km)
22. Sedona (Boynton Canyon, Schnebly Hill Road)
23. Sedona (Red Rock State Park, Red Rock Crossing)
24. Sedona – Phoenix (175km)
Hmmbob schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:09:
Ben in die hoek niet heel bekend, maar Sedona is echt prachtig!
Amen to that!

Wij hebben (alweer) 1,5 jaar geleden voor het eerst de VS bezocht en ook een klassieke ronde in het westen gedaan. Van alle NP's en plekken vonden wij Sedona stiekem nog het indrukwekkendst. Voor ons een verborgen parel, want we kwamen hier eigenlijk als tussenstop en wisten hier vrij weinig over. En rode bergen ? Zeker weten!

Zion was overigens ook prachtig (mooie rode stenen) en Page eveneens (Horseshoe Bend en Antelope Canyon ook echt de moeite waard). We zijn ook nog een duikje wezen nemen in Lake Powell.

Hier nog een zonsondergang @ Sedona:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4461/37878743952_9f1e81ba11_c.jpgSunset from Bell Rock - Sedona (AZ) by Smarron, on Flickr

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Economy comfort is iets meer beenruimte (en dat is alles), premium economy betekend aparte cabine, grotere stoelen (breedte en beenruimte), meer miles(afhankelijk van maatschappij), meestal beter eten/drinken (afhankelijk van maatschappij) etc. Business class light zeg maar.
Economy comfort is geboekt bij KLM, rechtstreekse vlucht naar SFO. Delta heb ik eerder al eens mee gevlogen (standaard economy) en dat is absoluut geen pretje.
De nooduitgang meestal ook niet (smallere stoelen) maar wel weer beenruimte dus ik laat het wel op me afkomen. Met seatguru nauwgezet alles zitten onderzoeken qua stoelopties enz.

Rondje Seattle begint vanaf SFO (scheelde €400 ticketprijs en wat betere tijden). Ook even in het achterhoofd gehouden dat de 2e bestuurder bij huren in California bij wet gratis is. Nu de rest van de planning mooi in orde maken en dan de mooie kanten op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:00:
SunnyCars en Rentalcars.com zijn inderdaad goede startpunten voor prijsvergelijkingen. Een compact klasse is voor 2 personen normaal gesproken prima.
Ik rijd in de VS eigenlijk altijd in een SUV (Ford Edge oid). Geeft je toch iets meer overzicht tussen alle pickups en andere SUV's en vind ik voor de langere afstanden fijner rijden qua zit positie. Behalve dan als ik in een mustang rijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
True, maar die zijn vaak duurder en ik had de indruk dat er een budget oplossing gezocht werd.

Ook suvs kun je trouwens in klein-middel-groot kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist and the mrs zijn weer aan het aftellen voor onze volgende VS-vakantie.

Op 9 maart vertrekken we naar Austin, alwaar we eerst naar San Antonio (Texas) rijden, om na twee dagen weer terug te keren in Austin.
Daar blijven we een kleine week om te genieten van het muziekgedeelte van SXSW.
Daarna vliegen we door naar Miami (Florida), waar we een dikke week zullen verblijven en ook een paar dagen naar de Florida Keys toe gaan.

Aangezien de concerten/sessies van SXSW niet de hele dag duren zijn we ook nog op zoek naar leuke tips voor in/rond Austin.
Wat al op het lijstje staat:
  • Inner Space Cavern
  • Enchanted Rock
  • Rainey Street District
Zodra we in Miami zijn verblijven we ook nog enkele dagen in de stad zelf, dus tips voor Miami zijn ook welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door Gitarist op 28-01-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37
Even heel algemeen, vooral op zoek naar tips/inspiratie:

Vorig jaar met mijn beste maatje standaard rondje gedaan in het westen van de USA, dus LV, SF, LA, Grand Canyon en alles wat daar bij hoort.

Nu zitten we te denken om dit jaar NYC - Washington - Miami en dan wellicht naar de Bahama's om uit te rusten.

Wat is aan te raden? Camper? Huurauto van NYC naar Miami en hotelletjes tussendoor? We vinden het rijden op de bonnefooi eigenlijk ook wel leuk.

Hoe is de oostkust eigenlijk in verhouding met de westkust? Duurder? Mooier? Vrolijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 19:03
Mooier sowieso niet. Veel groen maar niets speciaals.

Ik lees inderdaad wel eens blogs dat ze vanuit NYC verder gaan met de auto naar Florida.

De Bahama's ben ik nog niet geweest maar ik zou zelf alleen gaan om de ervaring van zo'n cruiseschip te beleven.

Edit: Miami is erg duur om te overnachten (en vind er niets aan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wellicht niet de juiste plaatsen geweest). Zou dan eerder Fort Lauderdale aandoen maar er zijn zoveel leuke plaatsen op die route.

[ Voor 31% gewijzigd door wodkabuikje op 28-01-2019 20:53 ]

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

Florida ervaring en Westkust ook. Mooier tja nee niet echt.

Florida is alligators / vissen /vogels en ander beestenboel en in de zomer klamme hitte. Het is een mooi aangeharkt groot groen park eigenlijk.

Wij hebben Florida met camper gedaan in de Mei vakantie (mooiste tijd wel, lekker weer niet te warm geen tornado's geen regen gehad toen) lekker op de campings aanwaaien met voldoende ruimte.

Dit kan in de zomer zeker anders zijn en zal reserveren wel nodig zijn.

Atlantische kust is ruigere zee en fris windje de golf kust is warmer en rustigere zee en zandvliegjes (die er ook op de Keys zijn) -#_&-€# dingen die eigenlijk vliegende kaken zijn, zo groot als fruitvliegjes.

Ze moesten mij hebben en niet mijn vrouw of kinderen. Dus ik heb gebruik moeten maken van de hor in de camper iets vaker dan gewenst in die gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
wodkabuikje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:50:
Mooier sowieso niet. Veel groen maar niets speciaals.
Het landschap is beslist minder mooi, maar cultureel is er meer te vinden. Kunst, historische locaties, Kennedy Space Center, Everglades, en een oceaan waar je wel voor je plezier in gaat zwemmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:38
Hier ook Westkust (2017) en Florida (2018) ervaring. Waar ik na 3 weken de westkust verkend te hebben, direct dacht: hier moet ik terug! Ik wil hier nog zoveel doen.. Had ik na 3 weken Florida; het was mooi en prachtig maar heb het nu wel gezien.

Florida is simpelweg minder divers en heeft wat minder te bieden dan de westkust.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KaiseRRuby schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:47:

Vorig jaar met mijn beste maatje standaard rondje gedaan in het westen van de USA, dus LV, SF, LA, Grand Canyon en alles wat daar bij hoort.

Nu zitten we te denken om dit jaar NYC - Washington - Miami en dan wellicht naar de Bahama's om uit te rusten.

Wat is aan te raden? Camper? Huurauto van NYC naar Miami en hotelletjes tussendoor? We vinden het rijden op de bonnefooi eigenlijk ook wel leuk.

Hoe is de oostkust eigenlijk in verhouding met de westkust? Duurder? Mooier? Vrolijker?
Ervaringsdeskundige in the house :w

Wij zijn in 2010 met de auto van NYC naar Miami (en ook weer terug) gereden. Als je de standaard route neemt, dan is het bij Newark de I-95 op een kleine 1266 mijl later ga je weer af (je moet wel, want de highway stopt). Het eerste gedeelte (New Jersey, Delaware en een stukje Maryland) is vooral lelijk, des te meer zuidelijker je gaat, des te mooier het landschap.
Suggesties om te stoppen; Philadelphia, Washington, Baltimore (is niet zo heel veel te zien, maar je komt er toch doorheen), the Carolina's (als je van BBQ houdt kan ik je de Southern BBQ Route aanraden). Florida zelf is so so, wat hierboven al staat, het is leuk voor en paar dagen, maar daarna heb je het wel gezien :).

Qua planning. Onderweg hoef je niks te vooruit te boeken. Aan de oostkust heb je op letterlijk iedere afslag keuze uit minimaal 2 motel ketens, dus dat zit wel goed.

Hoe is de oostkust eigenlijk in verhouding met de westkust?
Duurder? Mijn ervaring is goedkoper :)
Mooier? Persoonlijke mening, de Great Smokey Mountains in NC zijn geweldig!
Vrolijker? New York is GOGOGOGOGOGO, maar des te zuidelijker je gaat, des te relaxter worden de mensen. New York is = Cadillac Escalades, Tesla's etc. Het zuiden is meer beat-up Chevy's met verkleurde lak.

Je moet ervan houden denk ik :)

* Calitomnication heeft ooit op een summercamp in NC gewerkt dus is mogelijk bevooroordeeld :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:35
Voor de natuur hoef je niet (echt) naar Florida, het is geen Utah met prachtige canyons, of Wyoming.
Ook is het geen Hawaii met regenwoud.

Máár; de Everglades is echt aan te bevelen, met name als je de loop rijdt en gaat fietsen bij shark valley.
Ook myakka river state park is zeker de moeite waard. Zelf vond ik st. augustine en de kleinere kust plaatsen aan de golf niet echt interessant. Wél heel leuk vonden we tampa en honeymoon island st park/ Sanibel

Florida is meer laid-back , veel outlet malls en strand.
Volgende keer weer naar de westkant; hebben nu 't plan om een rondje Oregon/washington/Noord-Californie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:47:

Persoonlijk vind ik dat er onder Washington DC niet zoveel moois zit, m.u.v. de Great Smoky Mountains en Shenandoah. Daarna is er een flink "gat" in de route tot aan Orlando/Miami.

Zelf ben ik vanaf New York City noordelijk gegaan, langs de kust van Maine en door de parken in Vermont en New York. Dat vond ik erg mooi, zeker Maine en Vermont.

Duurder, mooier, vrolijker... dat ligt er aan waar je naar kijkt en wat je belangrijk vind. Ik vond westkust en oostkust beiden mooi; en ik zou liever westkust én oostkust doen, dan tweemaal westkust. Qua prijs is het vergelijkbaar, natuur is overal anders en de mensen zijn op beide plekken aardig. Aan de oostkust heb je wel minder toeristen.

Florida heeft overigens ook mooie attracties, zeker de keys zijn prachtig. Maar de keuze is wat beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand hier ervaring met auto's huren in Florida? Ik ga met een groep van 10 man 2 weken naar Florida in mei, we willen 3 auto's gaan huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Jackson6 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:42:
Iemand hier ervaring met auto's huren in Florida? Ik ga met een groep van 10 man 2 weken naar Florida in mei, we willen 3 auto's gaan huren.
Een auto huren in Florida is niet anders dan een auto huren elders. Neem airco in Florida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Aan 2 Suburbans heb je ook genoeg hoor :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

HuHu schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:30:
[...]

Een auto huren in Florida is niet anders dan een auto huren elders. Neem airco in Florida.
Nog een tip; mochten ze een auto zonder airco aanbieden, kies een andere verhuurmaatschappij :)

Overigens een aanvulling op mijn eerdere post, heet westen is by far mooier, daar hoef je eigenlijk niet over te discussieren. Het westen heeft canyons, meren, uitgestrekte wegen, rode bergen.
Het oosten heeft mooie natuur, maar ook meer steden. In het westen kun je makkelijk 2 a 3 uur rijden zonder dat je ook maar 1 auto tegenkomt, dat zal je aan de oostkust niet zo snel gebeuren. Dat maakt ook wel dat ik van menng ben dat je in de oostkust meer van het "echte" Amerika te zien krijgt. Maar je moet wel meer plannen omdat je de attracties op moet zoeken en je bent meer stedentrips aan het doen.

Leuk om te doen, ga eens naar een batting cage en probeer een baseball die met 90/mph op je afkomt weg te meppen, bezoek een county fair, ga naar een pretpark, Asheville NC heeft the Biltmore Estate; jarenlang het grootste huis ter wereld (en het is nog steeds een aardig optrekje), de Blue Ridge Parkway zorgt ervoor dat je je soms in Zuid Duitsland of Zwitserland waant, ga naar een Baseball of Football game. Dit soort dingen zijn aan de oostkust makkelijker omdat de wereld bereikbaarder is :).

* Calitomnication heeft meer tijd aan de oostkust dan aan de westkust doorgebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 30-01-2019 08:08 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Denk in Florida ook aan de tolwegen (https://www.sunpass.com/en/home/index.shtml). Alamo en National hebben in ieder geval een toll by plate regeling. Daar hoef je niets anders af te sluiten maar krijg je de tol rekening later toegestuurd. Of je moet het contant willen doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
Iemand ervaring met west kust(SF/LV/LA en de national parcs) qua mobiele ontvangst. De verhalen zijn wisselvallig wat ik kan vinden met google en de AT&T en T-mobile kaartjes lijken degelijk bereik te moeten geven. Maar net zoals in nederland kan zo'n kaart bedrog zijn. Welke provider kan ik het beste nemen voor een periode van 3-4 weken. Ik ben op zoek naar Simpel kaartje voor Data hoofdzakelijk met wat minuten t.b.v bellen.

Ik weet dat je ook in Nederland al een Sim kan aanschaffen via verschillende partijen maar is dit niet duurkoop als je pech hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Stap 1 is uitzoeken welke frequenties je telefoon ondersteunt (want AT&T 4G zit bijvoorbeeld op 700mhz, wat grofweg de helft van de Nederlandse toestellen niet ondersteunt). Dan match je de frequeties met die van de Amerikanen (ff googlen), en dan weet je welke provider je kan.

AT&T heeft over het algemeen een betere dekking dan T-mobile, maar die laatste zit weer op "vriendelijkere" frequenties.

Geen van de providers heeft 100% dekking, zeker in de NPs kan het wel eens beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
Hmmbob schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:24:
Stap 1 is uitzoeken welke frequenties je telefoon ondersteunt (want AT&T 4G zit bijvoorbeeld op 700mhz, wat grofweg de helft van de Nederlandse toestellen niet ondersteunt). Dan match je de frequeties met die van de Amerikanen (ff googlen), en dan weet je welke provider je kan.

AT&T heeft over het algemeen een betere dekking dan T-mobile, maar die laatste zit weer op "vriendelijkere" frequenties.

Geen van de providers heeft 100% dekking, zeker in de NPs kan het wel eens beperkt zijn.
Dan valt AT&T dus al af. Ik heb een Oneplus 6T die ondersteunt het dus niet. Thanks voor het antwoord. Iemand anders wel ervaring met bijv: https://www.usasim.net/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Geen ervaringen met deze dienst, wel met T-Mobile, maar dat was nog in het pay-as-you-go tijdperk en voornamelijk oostkust (en 1 uitstapje naar San Francisco). Zelf neem ik altijd het T-mobile tourist plan als ik in de VS ben. Maar nogmaals, vooral Oostkust en daar hebben ze een goed bereik.
De Coverga map laat een over het algemeen goed bereik zien, op sommige plekken in de woestijn na dan, wat niet heel vreemd is als je het mij vraagt :)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Hmmbob schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:24:

Gewoon met je eigen kaart als je enkel incidenteel wil bellen.
Vorig jaar kon ik in de steden gewoon bellen met mijn OnePlus 6 en NL T-Mobile abonnement.
In parken zoals Yellowstone is er geen service dus daar maakt het niet uit wat je hebt. Dan moet je eerst naar een plek rijden met ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SimRam schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:52:
Iemand ervaring met west kust(SF/LV/LA en de national parcs) qua mobiele ontvangst. De verhalen zijn wisselvallig wat ik kan vinden met google en de AT&T en T-mobile kaartjes lijken degelijk bereik te moeten geven. Maar net zoals in nederland kan zo'n kaart bedrog zijn. Welke provider kan ik het beste nemen voor een periode van 3-4 weken. Ik ben op zoek naar Simpel kaartje voor Data hoofdzakelijk met wat minuten t.b.v bellen.

Ik weet dat je ook in Nederland al een Sim kan aanschaffen via verschillende partijen maar is dit niet duurkoop als je pech hebt?
In de meeste parken heb je deels wel bereik, echter naarmate je verder buiten de bewoonde wereld gaat valt dit vaak weg . Volgens mij is dit bij Bryce Canyon bijvoorbeeld het geval; helemaal op het eind (bij Rainbow Point) had ik geen bereik volgens mij (ondertussen bijna 4 jaar geleden.... kan goed veranderd zijn).

Zoals @Frijns.Net ook al vermeld; in de grote parken als Yellowstone kun je bereik vergeten (op enkele locaties na).
Calitomnication schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:04:
[...]

Nog een tip; mochten ze een auto zonder airco aanbieden, kies een andere verhuurmaatschappij :)

* Calitomnication heeft meer tijd aan de oostkust dan aan de westkust doorgebracht.
Zouden ze daadwerkelijk nog auto's aanbieden zonder airco?, vraag me af of je in Nederland nog auto's kunt kopen zonder?.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 31-01-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
Calitomnication schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
Geen ervaringen met deze dienst, wel met T-Mobile, maar dat was nog in het pay-as-you-go tijdperk en voornamelijk oostkust (en 1 uitstapje naar San Francisco). Zelf neem ik altijd het T-mobile tourist plan als ik in de VS ben. Maar nogmaals, vooral Oostkust en daar hebben ze een goed bereik.
De Coverga map laat een over het algemeen goed bereik zien, op sommige plekken in de woestijn na dan, wat niet heel vreemd is als je het mij vraagt :)
Die T-mobile tourist plan is wel vrij prijzig voor 2 Gb.

Als je al T-mobile NL hebt dan raad ik aan om je abonnement voor 1 maand te verhogen naar onbeperkt NL + 10 Gb USA/EU. Dan heb je 10 Gb USA via T-mobile NL voor +- € 20,-. :)

Dat is tot nu toe het goedkoopste wat ik heb gevonden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tortelli schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Zouden ze daadwerkelijk nog auto's aanbieden zonder airco?, vraag me af of je in Nederland nog auto's kunt kopen zonder?.
Waarschijnlijk niet, maar dat was ook meer de strekking van het verhaal.. Als je een auto zonder airco krijgt aangeboden... RUN !!!!!! ;)
xares schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Die T-mobile tourist plan is wel vrij prijzig voor 2 Gb.

Als je al T-mobile NL hebt dan raad ik aan om je abonnement voor 1 maand te verhogen naar onbeperkt NL + 10 Gb USA/EU. Dan heb je 10 Gb USA via T-mobile NL voor +- € 20,-. :)

Dat is tot nu toe het goedkoopste wat ik heb gevonden :9
Dat kan ook inderdaad, meerdere wegen naar Rome d:)b
Heb zelf ook T-Mobile en zojuist even gekeken, kun je die USA bundel voor 1 maand upgraden en dan weer terug naar beneden schroeven? Heb het idee dat het alleen een upgrade is, maar dat je niet terug kunt (tot je abonnement is afgelopen (maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie)) :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
Ja dat kan, vorig jaar in Mei/Juni nog gedaan.
En binnenkort weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 16:12

Freak187

geen

Vraagje over border crossing via land van USA naar Canada en terug.

Voor USA naar Canada is alleen een paspoort nodig, dat is duidelijk.

Maar als ik van Canada terug naar de USA wil, moet ik dan een paspoort, ESTA en I-94 formulier hebben?

Want dat I-94 formulier is een beetje raar, want dat moet je online aanvragen en dan moet je binnen 7 dagen bij de "port of entry" zijn, anders vervalt de aanvraag en moet je em opnieuw doen.... lekker omslachtig allemaal.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Carthrax schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Denk in Florida ook aan de tolwegen (https://www.sunpass.com/en/home/index.shtml). Alamo en National hebben in ieder geval een toll by plate regeling. Daar hoef je niets anders af te sluiten maar krijg je de tol rekening later toegestuurd. Of je moet het contant willen doen natuurlijk ;)
Mijn herinnering kan verkeerd zijn maar volgens mij was in Florida alle toll by plate of met een transponder (de Sunpass) contact aftikken was er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Freak187 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:37:
Vraagje over border crossing via land van USA naar Canada en terug.

Voor USA naar Canada is alleen een paspoort nodig, dat is duidelijk.

Maar als ik van Canada terug naar de USA wil, moet ik dan een paspoort, ESTA en I-94 formulier hebben?

Want dat I-94 formulier is een beetje raar, want dat moet je online aanvragen en dan moet je binnen 7 dagen bij de "port of entry" zijn, anders vervalt de aanvraag en moet je em opnieuw doen.... lekker omslachtig allemaal.
Een ESTA is genoeg.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
PolarBear schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Mijn herinnering kan verkeerd zijn maar volgens mij was in Florida alle toll by plate of met een transponder (de Sunpass) contact aftikken was er niet bij.
Het kan nog steeds contant (Exact Coins) alleen de toll by plate of transponder dan kan je op de aangewezen banen gewoon doorknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Carthrax schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Het kan nog steeds contant (Exact Coins) alleen de toll by plate of transponder dan kan je op de aangewezen banen gewoon doorknallen.
Ik heb nog even gekeken, maar in Florida zijn de meeste tolwegen echt cashless: Wikipedia: List of toll roads in Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Mijn ervaring (vorig jaar augustus) was dat het nog steeds mogelijk was maar niet overal meer.

Paying with cash: At cash booths on Florida toll roads, you pay the toll and can get change; at unmanned cash booths, you’ll need exact change in coin.

Areas that don’t accept cash: The Miami section of the Turnpike and the following locations don’t accept cash: Mid Bay Connector (Destin); Veterans Expressway (Tampa); Selman Expressway (Tampa); and Sawgrass Expressway (Ft. Lauderdale). Hollywood Boulevard (Exit 49) and Griffin Road (Exit 53) in Broward County are also now all electronic. So you need to use SunPass or Toll-By-Plate. (See above for details.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Grouchy

meep meep

Gitarist schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:43:
* Gitarist and the mrs zijn weer aan het aftellen voor onze volgende VS-vakantie.

Op 9 maart vertrekken we naar Austin, alwaar we eerst naar San Antonio (Texas) rijden, om na twee dagen weer terug te keren in Austin.
Daar blijven we een kleine week om te genieten van het muziekgedeelte van SXSW.
Daarna vliegen we door naar Miami (Florida), waar we een dikke week zullen verblijven en ook een paar dagen naar de Florida Keys toe gaan.

Aangezien de concerten/sessies van SXSW niet de hele dag duren zijn we ook nog op zoek naar leuke tips voor in/rond Austin.
Wat al op het lijstje staat:
  • Inner Space Cavern
  • Enchanted Rock
  • Rainey Street District
Zodra we in Miami zijn verblijven we ook nog enkele dagen in de stad zelf, dus tips voor Miami zijn ook welkom!
In geval van een rotweer: State Capitol, Bob Bullock museum. Liggen lekker dicht bij elkaar.
Die brug waar die bats uitvliegen (congress bridge?)
Pedernales Falls State Park
Westcave Outdoor Discovery Center (ten westen van Austin)
Zal echter wel erg druk zijn ivm spring break

Probeer zelf als ik daar ben, al dan niet met wat oude bekenden, een dag of 1-2 door te brengen op Lone Star Gun Range in Lockhart (ten zuiden van Austin).
Ook als reiziger/toerist ben je er welkom; paspoort (min leeftijd 21 jaar) en creditcard is alles wat je nodig hebt en dan kan je daar revolvers/handguns/rifles/shotguns huren tot en met een Barrett 50 caliber.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7868/33086478408_1d6503c4c3_o.jpg

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Typhone schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Economy comfort is geboekt bij KLM, rechtstreekse vlucht naar SFO. Delta heb ik eerder al eens mee gevlogen (standaard economy) en dat is absoluut geen pretje.
De nooduitgang meestal ook niet (smallere stoelen) maar wel weer beenruimte dus ik laat het wel op me afkomen. Met seatguru nauwgezet alles zitten onderzoeken qua stoelopties enz.

Rondje Seattle begint vanaf SFO (scheelde €400 ticketprijs en wat betere tijden). Ook even in het achterhoofd gehouden dat de 2e bestuurder bij huren in California bij wet gratis is. Nu de rest van de planning mooi in orde maken en dan de mooie kanten op!
Ik ga niet zeggen dat economy comfort niet beter is als Economy bij KLM natuurlijk maar ik vind Economy bij KLM niet zo slecht hoor. Ik ben zelf 1.93 en ben Platinum door alleen in economy te vliegen en bij KLM was het voor mij best te doen. En dan heb ik echt wel 5 a 6 trips naar SFO ,Johannesburg en Dubai erbij zitten.

Nu pak ik wel comfort omdat dat gratis is met Platinum.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wij zijn van plan om in 2020 een reis te maken in het hoogseizoen (augustus) naar de pacific north west (Seattle, Vancouver, Yellowstone, Denver). We willen dat met een camper doen. Hoe vol zijn de campings in het hoogseizoen? Moeten we dat allemaal van te voren reserveren? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32
Calitomnication schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:05:
[...]

Hoe is de oostkust eigenlijk in verhouding met de westkust?
Duurder? Mijn ervaring is goedkoper :)
Mooier? Persoonlijke mening, de Great Smokey Mountains in NC zijn geweldig!
Vrolijker? New York is GOGOGOGOGOGO, maar des te zuidelijker je gaat, des te relaxter worden de mensen. New York is = Cadillac Escalades, Tesla's etc. Het zuiden is meer beat-up Chevy's met verkleurde lak.

Je moet ervan houden denk ik :)

* Calitomnication heeft ooit op een summercamp in NC gewerkt dus is mogelijk bevooroordeeld :)
Dat "je moet er van houden" is het denk ik precies. Veel mensen doe je geen plezier met hoe 90% van de VS echt is en dat is begrijpelijk. Dan heeft het bekende "rondje aan de westkust" gewoon enorm veel te bieden voor een paar weken.

Ik breng zelf ook veel tijd in het Zuid Oosten door en ik vind het geweldig. In studeerde een half jaar (in Pembroke, NC) en heb toen vele uren rond gereden door de dorpjes en omgevingen die je daar had, grote steden waren er ook niet in de buurt. De charme en southern hospitality spreekt me nu nog steeds erg aan. Hoewel mijn vrouw (geboren in NC) me soms voor gek verklaard. ;) Ik mis het dan ook enorm als ik bijvoorbeeld in California of NYC ben, dat is dan ook niet te vergelijken.

TLDR; De oostkust heeft geen Golden Gate Bridge, Grand Canyon of Santa Monica. Maar de Outer Banks in NC, Blue Ridge mountains en plaatsen als Asheville NC, Savanah GA en Charleston SC zijn toch zeker geweldige bestemmingen en zullen waarschijnlijk nooit tegen vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

LtMarx schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:39:
Wij zijn van plan om in 2020 een reis te maken in het hoogseizoen (augustus) naar de pacific north west (Seattle, Vancouver, Yellowstone, Denver). We willen dat met een camper doen. Hoe vol zijn de campings in het hoogseizoen? Moeten we dat allemaal van te voren reserveren? Iemand ervaring mee?
Afhankelijk van het gemak wat je wil kun je er vanuit gaan dat ze flink vol zitten. De full hook ups zijn vaak snel weg en het advies is van tevoren te reserveren. In Yellowstone kun je beter NU al gaan kijken of je kunt reserveren want daar gaat het helemaal nergens over qua drukte in het hoogseizoen.

@Calitomnication
Bestel jij dat T-mobile plan al van tevoren of regel jij dat in de VS zelf? Ik krijg dat onmogelijk besteld as far as I can see online.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 04-02-2019 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Typhone schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Afhankelijk van het gemak wat je wil kun je er vanuit gaan dat ze flink vol zitten. De full hook ups zijn vaak snel weg en het advies is van tevoren te reserveren. In Yellowstone kun je beter NU al gaan kijken of je kunt reserveren want daar gaat het helemaal nergens over qua drukte in het hoogseizoen.

@Calitomnication
Bestel jij dat T-mobile plan al van tevoren of regel jij dat in de VS zelf? Ik krijg dat onmogelijk besteld as far as I can see online.
Ik loop altijd gewoon ergens een T-mobile binnen en haal de kaart daar direct op. Meestal begint mijn reis in NY, dus daar heb je genoeg winkels waar je binnen kunt lopen. Maar ik verwacht dat een beetje metropool aan de westkust wel een fysieke winkel heeft waar je even binnen kunt wippen :).

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

LtMarx schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:39:
Camper in Canada ervaring (laagseizoen) en auto ervaring in Hotels / motels Washington / Orgeon (hoogseizoen): ik neem aan dat je in de NP wil overnachten met je camper: zoek alvast maar de websites van de parken op, daar kan je de bezetting/ boekingen in de gaten houden.

Wij zijn daar eind September geweest (te lang geleden ;( ), geen probleem om aan te waaien , maar van de mensen die we daar gesproken hebben staat het in het hoogseizoen hutje mutje en is reserveren voor een redelijk plek zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Barrycade schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:51:
[...]

Camper in Canada ervaring (laagseizoen) en auto ervaring in Hotels / motels Washington / Orgeon (hoogseizoen): ik neem aan dat je in de NP wil overnachten met je camper: zoek alvast maar de websites van de parken op, daar kan je de bezetting/ boekingen in de gaten houden.

Wij zijn daar eind September geweest (te lang geleden ;( ), geen probleem om aan te waaien =, maar van de mensen die we daar gesproken hebben staat het in het hoogseizoen hutje mutje en is reserveren voor een redelijk plek zeker aan te raden.
Maar dan vooral voor de NP's? Daarbuiten is mijn ervaring in andere delen van de US dat er meer keus en ruimte is bij campgrounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

SimRam schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Dan valt AT&T dus al af. Ik heb een Oneplus 6T die ondersteunt het dus niet. Thanks voor het antwoord. Iemand anders wel ervaring met bijv: https://www.usasim.net/ ?
@Typhone
Ik heb deze dienst gebruikt voor zowel nieuw zeeland als de USA. Was beiden keren goedkoper dan lokale aanbiedingen.

Sorry, helemaal vergeten erbij te typen: deze dienst heb ik gebruikt:
https://www.prepaidzero.com/

[ Voor 11% gewijzigd door LtMarx op 04-02-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bedankt voor alle tips!

Ja we hadden bij het boeken idd ook al gemerkt dat het extra druk is i.v.m. Spring Break. Helaas is daar niks aan te doen omdat het hoofddoel van onze trip SXSW is en dat valt nu eenmaal in die periode. De week Florida die we er achteraanplakken konden we agenda-technisch helaas niet in de week ervóór doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Kreeg van het weekend een sms van American Express of ik contact op wilde nemen. Heb ze gebeld en ze vroegen of ik op zaterdag 3 keer heb geprobeerd te betalen in een restaurant in New York...

De 3e keer hadden ze al geblokkeerd. De bedragen worden teruggeboekt en ik krijg een nieuwe creditcard (die overigens gewoon in mijn portemonnee zat).

Vermoed toch dat er dan bij mijn laatste vakantie in de USA iets gebeurd is. En dat ze een x-aantal maanden wachten voordat ze de gestolen data gaan gebruiken. Gebruik de creditcard namelijk nooit voor aankopen via internet en heb hem puur voor vakanties.

Iemand zoiets ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Grouchy

meep meep

Maak dit zo elke 12-24 maanden mee. Meestal plunderen ze hem meteen & vaak.
Adressen die je voorbij ziet komen zijn wel vaak andere locaties en je ziet een hoop transacties via bepaalde websites in een korte tijd.

Het kan overal gebeuren, restaurants & benzinestations enzovoort. Heb daarom altijd wel een paar andere alternatieven om te betalen (andere CC's, bankpassen en cash).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, is mij ook overkomen met mijn US AmEx toen wij in de VS woonden. Ik was wel onder de indruk, want ik kreeg ook een SMS, een push melding van de AmEx app én werd vrijwel direct door Amex USA gebeld of ik op dat moment een aankoop aan het doen was (nee). Kreeg meteen een nieuwe kaart opgestuurd, maar ik zat in een hotel wat ik moest betalen met die pas. Dat was geen enkel probleem: die transactie zou gewoon door kunnen gaan maar al het andere werd geblokkeerd. Die algoritmes zijn best ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Bedankt voor de reacties. Niets om me zorgen over te maken dus :). Had ook een e-mail ontvangen zag ik vandaag (met de naam van het restaurant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ga de vraag hier maar even stellen ondanks dat ik geen onervaren rot ben ;).

Wie heeft er nog tips om zaken te doen in en rond San Francisco die NIET tot het standaard-deel behoren? Alcatraz, Fisherman's Wharf etc. Ik wil een backup hebben i.v.m. de Golden Gate bridge (die zagen wij enkel in de mist) en één keer vanaf een vrij grote afstand toen we naar Alcatraz gingen:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/1262868_520250634720726_2003628550_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=50cdd214b49239865e95bc9fbfd9a2d9&oe=5CE05968

Qua hotelketens met een simpel ontbijt nog tips? Ik heb mezelf voor het gemak geregistreerd bij alle vooraanstaande ketens en probeer zoveel mogelijk bij dezelfde te blijven. High end hoeft niet (meer) aangezien wij het dat niet waard vinden. Ik ga de komende tijd aan de slag met een planning van SF tot Seattle en weer terug. De steden zijn leuk maar voor ons geen prio. Natuur veel meer en de hikes idem dito.

Ben nog niet helemaal erover uit of ik vanuit SF omhoog rij (redelijk snel) richting Seattle of dat we alvast wat dingen meenemen (Lassen Volcanic, Crater Lake). In 2013 zagen we weinig oceaan tussen SF en Los Angeles en werden we getrakteerd op gratis mist. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

TDB

Typhone schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:17:
…..
Ik ga de komende tijd aan de slag met een planning van SF tot Seattle en weer terug. De steden zijn leuk maar voor ons geen prio. Natuur veel meer en de hikes idem dito.

Ben nog niet helemaal erover uit of ik vanuit SF omhoog rij (redelijk snel) richting Seattle of dat we alvast wat dingen meenemen (Lassen Volcanic, Crater Lake). In 2013 zagen we weinig oceaan tussen SF en Los Angeles en werden we getrakteerd op gratis mist. :9
Wat wij hebben gedaan is met AMTRACK van San Fransisco naar Seattle gereden en daar met een huurauto teruggereden naar SF. Veel parken onderweg bezocht. Aanrader.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:18

Wie heeft er nog tips om zaken te doen in en rond San Francisco die NIET tot het standaard-deel behoren? Alcatraz, Fisherman's Wharf etc. Ik wil een backup hebben i.v.m. de Golden Gate bridge (die zagen wij enkel in de mist) en één keer vanaf een vrij grote afstand toen we naar Alcatraz gingen:
https://www.sftodo.com/sa...s-ancient-redwood-forest/

[ Voor 18% gewijzigd door Koja78 op 25-02-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De Muir woods is in de mist echt magisch. (en alle andere redwood forrest patches verder naar het noorden ook).

Verder kun je naar Point Reyes. Lieflijk dorpje (wel toeristisch). Het park (met dezelfde naam) heeft leuke zaken als de tree-tunnel (niet die door een redwood, maar door een rij van cypressen), Lighthouse (al heb je daar in de mist ook minder aan, maar soms is de mist juist aan de kust opgelost)

Je kunt ook de wijngaarden in (en een proeverij). (oa iets westelijk bij San Jose)

Als je toch noordelijk rijdt: Lassen is leuk wandel park met mooie vergezichten en wat vulkanische activiteit (vele malen kleiner dan Yellowstone, maar toch leuk)

Redwood np en forrests is leuk om te doen, maar dan wel naar de speciale plekken. Bijv die met dagvergunning voor Tall Trees Grove.

Of een dagje rustgevend goud pannen. Op genoeg locaties te vinden in heel californie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Typhone Qua goed hotel en goede uitvalsbasis in SF: https://www.google.com/ma...3d37.79826!4d-122.4467502

En van daar uit pak je hop on hop off, zie je alles.
Die gekleurde huisjes zijn ook leuk; daar tegenover zit een park, is lekker relaxen daarzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
@Typhone
Hou je van films? Dan is de San Francisco Movie Tour een leuke alternatieve manier om je door de stad te laten rijden. Duurt drie uur dacht ik. Chauffeur plus guide zijn hele aardige mensen die je graag helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

Bij mij was de cc geskimmed, vermoedelijk bij een pompstation in Cortez, CO. Of bij een restaurant door een medewerker ergens onderweg op onze trip van 6500km. Ik besloot vorig jaar eens vaker de cc te trekken dan cash te betalen. Ik heb het geweten. :) Waarom ik het tankstation vermoed; de pas werd niet geaccepteerd aan de eerste pomp, aan de andere pomp wel.

Maar bij mij gebruikten ze 'm pas op de dag van vertrek. ING had niets door, want het leek vrij legitiem en ik was al in de VS. Toch verzocht het te blokkeren. Ik was 300 euro kwijt aan autohuur ergens in NYC, wat aan de andere kant van het land was. Dat geld teruggehad, nieuwe cc.

Er was wel één restaurant die een week later pas alle cc's ging chargen van klanten, vanwege een eerder serverprobleem in het restaurant. Resultaat; mijn kaart konden ze niets van af halen, want was geblokkeerd. Ik heb nog contact met ze gezocht en toen vroegen ze doodleuk of ik de gegevens van de nieuwe kaart wilde doorgeven. Ik heb vriendelijk bedankt en gevraagd of ze Paypal hadden. Nooit meer reactie op gehad. Ik ga toch echt geen cc-gegevens onversleuteld mailen. Alternatief (PP) aangeboden, maar als ze dat niet willen, dan kunnen ze ook fluiten naar de centen. Het eten was wel lekker. ;)

Voordeel van met cash betalen; dan krijg ik soms nog net de kwartjes die ik aan het sparen ben van het America The Beautiful programma. Ik mis volgens mij alleen nog de laatste van 2018 en de nieuwste van 2019. Elk jaar komen er vijf munten uit, dit programma loopt tot 2021. Daarvoor had je nog het programma mets State Quarters, die heb ik allemaal al een tijdje compleet. Hoe langer je daar mee wacht, hoe slechter de munten er uit gaan zien. Zijn er hier nog Tweakers die ook dat soort kwartjes sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CC skimmen komt heel vaak voor, en veelal bij benzinestations inderdaad. Is mij nu 1x overkomen. 2 Collega's ook elk 1x, en dat bij elk 2 bezoeken in de afgelopen 2 jaar.

Vorig jaar werd mijn CC pas gebruikt 7 maanden nadat ik de VS al verlaten had. Meer dan 4000 dollar uitgegeven in 2,5 week tijd, voornamelijk restaurants in Miami. Terwijl ik mijn reis naar LA had in februari.

De automatische controles van VISA deden niks! Ik moest bij mijn afschrift constateren dat het te betalen bedrag te hoog was. Uiteindelijk alles teruggekregen, maar kostte me een paar keer storneren, omdat de automatische incasso alsnog getriggerd werd.

Moraal: altijd je CC afschriften blijven controleren, ook in het jaar erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Skimmen dan net zo als hier bij de pinautomaten dan in het verleden dus kopie maken van de magneetstrip en code afkijken / opnemen?

Want de meeste betalingen die ik gedaan heb 2 jaar geleden in Oregon gedaan heb is met de pas er zelf door de betaalterminal halen / steken in de winkel zelf.

Ik ben wel ver weggebleven bij die ATMs / Betaal automaten die roken naar onraad.
Maar meeste supermarkten / pompstationnen / restaurants / hotels bieden dezelfde soort terminals aan als hier in de winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Land's End en de Sutro Baths zijn heel mooi en trekt niet veel toerisme. Op een zaterdagochtend is de farmer's market bij de Ferry Building ook leuk, wel altijd heel druk. Coit Tower geeft een mooi uitzicht over de stad (hoewel in de mist misschien ook niet zo :+)

Iets buiten SF heb je dan zoals genoemd Muir Woods, Stinson Beach en Napa in het noorden. Ten zuiden heb je Monterey waar je kunt gaan whale-watchen en het aquarium bezoeken, Santa Cruz met boardwalk en familieactiviteiten en Pacifica/Half Moon Bay voor leuke kustplaatsjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
@Typhone
Ook nog leuk: het Cable cart museum. En voor de muziekliefhebbers een ouderwetse muziekwinkel met bakken vol cd's: Amoeba music in de hippie wijk Haight Ashbury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21

Bestla

Kvinne

D-e-n schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:53:
@Typhone
Ook nog leuk: het Cable cart museum. En voor de muziekliefhebbers een ouderwetse muziekwinkel met bakken vol cd's: Amoeba music in de hippie wijk Haight Ashbury.
* Bestla bij Amoeba is geweest. Geweldige muziekwinkel.

Wat opviel:
De daklozen op de trap van de naastgelegen McDonalds.
Die staan te wachten op hun beurt om te mogen douchen bij de McD.
(y)

In Berkeley is ook een Amoeba, en in Hollywood aan Sunset Blvd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

Barrycade schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:10:
Skimmen dan net zo als hier bij de pinautomaten dan in het verleden dus kopie maken van de magneetstrip en code afkijken / opnemen?
Als het bij mij bij de pomp is gebeurd, dan was het alleen de magneetstrip kopieren.
Pincode hoef je zeker bij tanken niet te gebruiken. Dan is het gewoon swipen, postcode en klaar.
Ik check sowieso nagenoeg dagelijks mijn cc voor vreemde activiteit, maar ik gebruik 'm dan ook vaker voor o.a. online aankopen en ik kom 1 a 2 keer per jaar in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

@Typhone Wij vonden een fiets huren en over de brug naar Sausalito fietsen wel leuk. Aardig stadje. Best hevige heuveltjes, dus terug kun je ook kiezen voor een tripje met de boot met je fiets.

En over het skimmen: afgelopen juni merkte ik dat mijn CC geblokkeerd was toen ik in Joshua Tree Park probeerde te betalen. Gebeld met de Rabo (midden in de nacht in NL). Bleek dat het algoritme me juist ten onrechte had geblokt. Liever een false positive bij zoiets natuurlijk dan je rekening geplunderd, maar de moteleigenaar keek niet heel blij bij de geweigerde kaart. Hij was juist bang dat ik een gestolen kaart had 😉

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DonMetal schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:05:

En over het skimmen: afgelopen juni merkte ik dat mijn CC geblokkeerd was toen ik in Joshua Tree Park probeerde te betalen. Gebeld met de Rabo (midden in de nacht in NL). Bleek dat het algoritme me juist ten onrechte had geblokt. Liever een false positive bij zoiets natuurlijk dan je rekening geplunderd, maar de moteleigenaar keek niet heel blij bij de geweigerde kaart. Hij was juist bang dat ik een gestolen kaart had 😉
Voor zulke situaties neem ik op vakantie een tweede CC mee. Dan kun je nog steeds betalen als er met de eerste kaart wat fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
@Typhone
Musée Mécanique Is een leuke locatie om te bezoeken in SF, wat ook goed bij is gebleven is de nite cap bar in tenderloin district. Mooie bar in een bar slechte wijk en daarna afpilsen bij 800 larkin iets verderop in de straat

[ Voor 4% gewijzigd door king_bass op 27-02-2019 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 02:41
@Typhone Ik ga zelf altijd graag naar de Interior Greenbelt, een mooi park (bos) aan Stanyan St, met veel heerlijk ruikende eucalyptus en waar je snel vergeet dat je in de stad bent.

Ook kan ik je Point Montara aanraden als je er langskomt - een historische plaats met prachtig uitzicht. Aan Hwy 1, niet ver rijden van de stad. Er is ook een hostel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Thanks allen ik ga ze straks even verder uitwerken op mijn voorlopige mindmap die ik gemaakt hebt. San Francisco hebben we in 2013 al ooit 3-4 dagen gezien en vanaf daar zijn we toen via US-1 naar Los Angeles gereden met een stop in San Simeon.

Fietsen over de Golden Gate Bridge wilden wij al doen. Het échte centrum bekijken lijkt me ook wel leuk (Coit Tower reeds gedaan), maar ik zag zo links en rechts dat we nogal wat gemist hadden. Daarna is het even de vraag waar we dan heen gaan: Seattle staat ook nog op het programma maar ik kan ook twee zware reisdagen incalculeren om vervolgens vanuit de bergparken van alles te gaan ondernemen. Gaan we wel de Oregon coast mislopen voor een groot gedeelte.

Zelfs Yosemite (hallelujah) kan ik weer inbouwen in onze planning. Het voordeel van alles in eigen beheer doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

downtime schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:43:
[...]

Voor zulke situaties neem ik op vakantie een tweede CC mee. Dan kun je nog steeds betalen als er met de eerste kaart wat fout gaat.
Check, daarom mocht mijn vriendin ook mee :Y)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat betreft die creditcards, wij hebben er altijd 6 mee :X.
Ik heb er drie, vriendin heeft er drie. Van alle varianten één (VISA, AMEX, MasterCard).
Op eentje de auto geboekt, op eentje alle hotels geboekt en de rest is vrij inzetbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 27-02-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 13:38
TDB schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:36:
[...]

Wat wij hebben gedaan is met AMTRACK van San Fransisco naar Seattle gereden en daar met een huurauto teruggereden naar SF. Veel parken onderweg bezocht. Aanrader.
Wij zijn met de Coast Starlight van SF naar LA gegaan, ook dat was echt prima! Lekker grote zetels met beenruimte voor 2, goede service en eten aan boord (op tijd reserveren aan boord voor lunch of diner) en dan lekker eten en naar buiten naar de kustlijn kijken :-)

Aan boord nog leuke gesprekken gehad met mensen die inmiddels deze trein verkiezen boven gedoe met het vliegtuig met layovers enz als ze van de ene naar de andere stad moeten over lange afstand.

Sure het duurt langer dan vliegen maar zo veel meer ontspannen en comfortabel :)
Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:39:
Ik heb er drie, vriendin heeft er drie. Van alle varianten één (VISA, AMEX, MasterCard).
Op eentje de auto geboekt, op eentje alle hotels geboekt en de rest is vrij inzetbaar.
Dan hebben wij het wel Yolo gedaan met 1 CC :+

[ Voor 19% gewijzigd door 1nsane op 27-02-2019 11:03 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

1nsane schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:02:
[...]

Dan hebben wij het wel Yolo gedaan met 1 CC :+
Ja die 'yolo' kwam bij ons andersom...
Boot huren 1 dag: $1500 borg + $800 huur + $200 voltanken achteraf (Lake Powell)
Helikopter boven de GC $280 x 2
Quad huren $350 hele dag + $1000 borg
Jeep huren $490 hele dag + $2500 borg

Dat tikt heftig en hard aan zeg maar. En die borg wordt vaak pas na 2 dagen vrijgegeven. Ook elke keer tanken was een reservering van circa $75,00 per keer wat pas na ruim 1,5 maand teruggeschreven werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 27-02-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 13:38
Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:11:
[...]

Ja die 'yolo' kwam bij ons andersom...
Boot huren 1 dag: $1500 borg + $800 huur + $200 voltanken achteraf (Lake Powell)
Helikopter boven de GC $280 x 2
Quad huren $350 hele dag + $1000 borg
Jeep huren $490 hele dag + $2500 borg

Dat tikt heftig en hard aan zeg maar. En die borg wordt vaak pas na 2 dagen vrijgegeven. Ook elke keer tanken was een reservering van circa $75,00 per keer wat pas na ruim 1,5 maand teruggeschreven werd.
Dat moet je ook nog eens goed in de gaten houden, bij ons hotel in LA hadden ze op de afrekening een "foutje" gemaakt (5 dagen Valet parking gerekend terwijl we daar maar 1 dag gebruik van hadden gemaakt). Wel gecorrigeerd maar ik heb na terugkomst al die reserveringen scherp in de gaten gehouden.

Maarre, een Jeep huren voor $490 voor een hele dag? Was hij van goud ofzo?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hij was blauw en in 2016 gloednieuw:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/13415538_1042496092496175_1058046956676130939_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=89534911283db15f0319d4672cf4c8ff&oe=5CDA72D5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Haha, nice.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Typhone schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:39:
Wow, waarom 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Creditcard land dus het is altijd handig just in case. Volgens mij gebruiken we ze niet altijd allemaal trouwens maar lang geleden in 2011 ooit gezeur gehad en dat wil ik voortaan voorkomen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
OK :)
Bedoelde beetje overkill met 6, we hebben d'r twee (visa en MC) en anders kan je altijd nog pinnen. 'is niet bepaald een 3e wereldland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Get!em schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Haha, nice.

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Scott schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:20:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Get!em schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Members only:
Ik ben ook een paar keer in dat deel van de VS op vakantie geweest. Die auto is sowieso oranje na een maand, of je nu offroad gaat of niet, dus laat dat wassen maar achterwege. Ik heb mijn auto's elke keer ongewassen weer ingeleverd en nooit gezeur gehoord. Het eerste wat zij doen, nadat jij die auto gewassen weer inlevert, is nog een keer van binnen en van buiten wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo even een hele ruwe concept planning gemaakt. Vliegen op San Francisco (ligt reeds vast) brengt met zich mee dat we minimaal twee of drie keer een forse reisdag gaan moeten incalculeren. Nu is dat voor ons geen probleem gelukkig maar wellicht missen we bepaalde zaken. Een groot deel rijden we langs de kust maar die reistijd vervalt meteen zodra we - net als in 2013 - pech hebben met het weer en in de mist mogen koekeloeren langs de Pacific coast.

De dorpen en steden zijn vooralsnog indicatief. Ik ben nog op zoek naar speciale/mooie overnachtingen op onze trip. Zo gaan we een keer in een Airstream overnachten (Amerikaans model caravan) en gaan we ook in een treinwagon (!) overnachten in Dunsmuir vlakbij Lassen Volcanic in de buurt. Ik ben nog op zoek naar meerdere van zulke locaties. De steden komen allemaal van mijn vriendin af, ik vind ze alleen interessant om leuk/lekker eten te ontdekken en verder deed ik het liefste mooie hikes maar ik krijg de misses met geen mogelijkheid een overnachting in een tent in zonder douche en wc in de buurt :D .

De reis is nog helemaal open dus als iemand vette tips heeft voor overnachtingen of things to do/see die ik nu echt vergeet dan hoor ik het graag. Mt Rainier en Mt St Helens heb ik bewust geskipped overigens; hiken daar is wel mooi maar de Cascades zijn mooier en om dan een hele dag uit te trekken vind ik ergens zonde.

Wanneer er op onderstaand overzicht twee verschillende plaatsen op één regel staan dan betekent dat een echte reisdag. Wanneer er slechts een enkele plaats vemeld staat dan betekent dat dat er op die dag geen echte reisdag aan ten grondslag ligt (zie bijv. Portland, Olympic en North Cascades).
  1. AMS - San Francisco

2. San Francisco
  3. San Francisco - Crescent City (Redwood National Park) via Avenue of the Giants
  4. Redwood National Park
  5. Crescent City - Portland
  6. Portland (city)
  7. Portland (Mt Hood)
  8. Portland (Columbia River Gorge)
  9. Portland - Cannon Beach - Forks (Olympic National Park)
  10. Olympic National Park
  11. Olympic National Park - Seattle
  12. Seattle (city)
  13. Seattle - Boeiing Tour (Everett) - North Cascades National Park
  14. North Cascades National Park
  15. North Cascades National Park
  16. North Cascades National Park - John Day Fossil Beds National Monument
  17. North Cascades National Monument - Crater Lake National Park
  18. Crater Lake National Park - Lassen Volcanic National Park
  19. Lassen Volcanic National Park
  20. Lassen Volcanic National Park - San Francisco

21. San Francisco - Amsterdam

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 03-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Crater lake NP is wel super mooi maar tenzij je de boottocht gaat doen ben je minder dan een dag wel klaar.

Wij gaan dit jaar weer naar WA en OR. Alleen we blijven rond Portland 3n hoger aangezien we 2 jaar terug het Zuiden van OR al hebben gedaan.

Wij gaan met 2 kids van 7 en 10 dus we gaan wat huisjes proberen te boeken via air B&B of HomeAway. Zodat we dagtrips vanaf die huisjes kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Evengoed prijzig.
Ik had een chevvy camaro ss voor 800 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ApC_IcE schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Evengoed prijzig.
Waarschijnlijk is dit een 4WD waarmee hij wel offroad mag. Dat levert wat meer risico op wat je natuurlijk in de prijs terug ziet.
Daarnaast wordt die wagen maar voor een dag verhuurd. Dan moet het verhuurbedrijf een boel extra werk doen (uitgifte, intake, schoonmaken, etc, allemaal voor die ene dag) terwijl jij voor 3 weken huurt en zij 3 weken niet naar die auto hoeven om te kijken.

Ik heb wel eens een auto voor 3 weken gehuurd en 2 dagen voor het einde van de verhuurperiode besloot ik om de auto nog 2 dagen langer te houden, ik geloof dat dat $15 per extra dag kostte, bijna niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ApC_IcE schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Evengoed prijzig.
Ja wij hebben nu Chevrolet Tahoe voor €920 voor 22 dagen.
Maar die offroad vehicles die je in Moab kunt huren lopen een berg meer risico. Hele delen van White Rim Road en de Potash road ga je niet eventjes doen met je eigen huur auto. Zodra je daar pech mee krijgt heb je de poppen aan het dansen.

Overigens gisterenavond wel een mooie discussie met vriendin. Die komt opeens aanzetten: 'ey, we gingen toch ook naar Glacier NP?' Ja maar dat was als we op Seattle vlogen en we vliegen nu op San Francisco. Vanaf daar naar Glacier NP is 1267 miles (2039km!) rijden. Ja dan doen we dat toch en schrappen we Olympic NP wel.... w00t w00t.

[ Voor 25% gewijzigd door Typhone op 04-03-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mooie reis!

Dit jaar gaan wij ook weer naar de USA en doen dan dit:
1. AMS > San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco > Merced/Yosemite
4. Merced/Yosemite
5. Merced/Yosemite > Las Vegas (via Tioga Pass & Death Valley)
6. Las Vegas
7. Las Vegas > Cedar City (via Zion NP)
8. Cedar City (Bryce Canyon)
9. Cedar City > Moab (via Highway 12)
10. Moab
11. Moab > Salt Lake City
12. Salt Lake City > Rexburg (via Bonneville Salt)
13. Rexburg (Grand Tenton NP)
14. Rexburg (Yellowstone)
15. Rexburg (Yellowstone)
16. Rexburg > Whitefish
16. Whitefish (Glacier NP)
17. Whitefish > Seattle
18. Seattle (Orca's)
19. Seattle (MT Rainier NP)
20. Seattle > Aberdeen (Kust bij Olympic NP, La Push etc)
21. Aberdeen (Olympic NP)
22. Aberdeen > Bend (via Portland)
23. Bend (Crater Lake NP)
24. Bend > San Francisco (via Lassen Volcanic NP)
25. San Francisco > AMS

Drukke planning zeker, maar een stuk rustiger dan vorig jaar toen deden we alle parken tijdens een reisdag. We moeten nu soms nog wel een stukje rijden om in een NP te komen, maar overnachten vlakbij of in de NP vinden we te duur. Door er maximaal 2 uur vanaf te overnachten besparen we honderden euro's op de overnachtingen. Zelfde geld voor San Francisco en Seattle we slapen niet in de stad, maar er iets buiten.
Al ben ik sinds we begonnen zijn met boeken, oktober 2018 de hotenprijzen aan het volgen en herboeken, hierdoor heb ik alweer ruim €750 bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@FabiandJ
Ik wilde net een opmerking maken over de reistijd naar de NP's toe maar als je van de prijzen afhankelijk bent dan kan ik er voor een deel mee inkomen.

Even wat opmerkingen die ik zo uit mijn hoofd hier neer ga knallen (en ja wij zijn al brute reizigers maar jij doet er een stapje (teveel denk ik) bovenop op de volgende punten (ik zal ze beargumenteren):

- Twee uur rijden naar een National Park toe is één. Wat dat inhoudt is concreet het volgende: 08:00 vertrekken. 10:00 bij de park entrance. Vervolgens mag je nog 40? 50? 60? miles rijden tot de eerste prime locaties (Yosemite, Yellowstone zeker). In het NP mag je 35 mph rijden. Elke viewpoint snoept tijd af en elke camper zorgt voor circa 15 min vertraging per uur totdat hij even opzij gaat om je erlangs te laten. Die uren tikken over de hele dag gezien machtig aan. Onderschat dat niet (met drie uitroeptekens)!!!

- Moab -> Desert Hills B&B is een absolute aanrader. Extreem goed ontbijt en regelen op verzoek ook een gezonde (en uitgebreide!) lunch die je mee kunt nemen. Probeer hier een dag extra voor uit te trekken als je de Canyonlands ook wil verkennen (Dead Horse SP is ook vet). Arches is hondsdruk en vonden wij alleen erg mooi toen we de Devils Garden Trail gingen hiken. De standaard viewpoints duurden soms een uur om een parkeerplek te bemachtigen dus wees gewaarschuwd. Het wordt er elk jaar alleen maar drukker, niet rustiger en ik heb het over 2016.

- Rexburg - Yellowstone (die afstand is erg fors, Yellowstone is erg groot en als je aan de Canyon kant wil zitten mag je minimaal 2,5 uur extra reistijd incalculeren. Of dat heel fijn is betwijfel ik.

- Glacier - Seattle is een forse reisdag maar ik zie dat je al 1 dag eerder aankomt. Onderschat / Overschat de reistijd hier wederom niet. 9 uur zonder stops in het ideale geval is niet weinig ;)

- Bend - San Francisco via Lassen Volcanic NP op 1 dag ga je denk ik niet redden. Van Bend naar San Francisco is een whopping 490 miles waar je sowieso +/- 9 uur over doet. Dat betekent dat wanneer je Lassen aandoet je tijd daar zeer beperkt gaat zijn en wellicht niet de moeite.

- Bonneville Salt Flats liggen km of 100 links van Salt Lake City. Dan ga je via een omweg (ik schat 350km?) naar Rexburg of terug naar SLC?

Mijn persoonlijk advies is om te focussen op het deel bij Yellowstone en dan Seattle over te slaan (die hele hoek). Dan ga je terug omlaag vanaf Glacier NP via de Hells Canyon en de John Day Fossil Beds (Columbia River Gorge heb je helemaal overgeslagen lijkt het maar wellicht ergens ingepakt). Wij vinden het al een (plan C bij ons) gewaagde stap om eventueel Glacier NP mee te nemen (dik 2000km rijden vanaf SF).

Al met al als je écht van reizen met afstand houdt is het te doen als je alles beperkt wilt zien (viewpoints) maar ik zou toch echt meer rust inbouwen. Liever een keer terug met als uitvalsbasis Denver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ja wij hebben nu Chevrolet Tahoe voor €920 voor 22 dagen.
Maar die offroad vehicles die je in Moab kunt huren lopen een berg meer risico. Hele delen van White Rim Road en de Potash road ga je niet eventjes doen met je eigen huur auto. Zodra je daar pech mee krijgt heb je de poppen aan het dansen.

Overigens gisterenavond wel een mooie discussie met vriendin. Die komt opeens aanzetten: 'ey, we gingen toch ook naar Glacier NP?' Ja maar dat was als we op Seattle vlogen en we vliegen nu op San Francisco. Vanaf daar naar Glacier NP is 1267 miles (2039km!) rijden. Ja dan doen we dat toch en schrappen we Olympic NP wel.... w00t w00t.
Dat offroad etc zal het idd wel zijn. Dat hoefde ik met de camaro ook niet te proberen. Nou was er in florida vrij weinig waar dat moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:19:
@FabiandJ
Ik wilde net een opmerking maken over de reistijd naar de NP's toe maar als je van de prijzen afhankelijk bent dan kan ik er voor een deel mee inkomen.

Even wat opmerkingen die ik zo uit mijn hoofd hier neer ga knallen (en ja wij zijn al brute reizigers maar jij doet er een stapje (teveel denk ik) bovenop op de volgende punten (ik zal ze beargumenteren):

- Twee uur rijden naar een National Park toe is één. Wat dat inhoudt is concreet het volgende: 08:00 vertrekken. 10:00 bij de park entrance. Vervolgens mag je nog 40? 50? 60? miles rijden tot de eerste prime locaties (Yosemite, Yellowstone zeker). In het NP mag je 35 mph rijden. Elke viewpoint snoept tijd af en elke camper zorgt voor circa 15 min vertraging per uur totdat hij even opzij gaat om je erlangs te laten. Die uren tikken over de hele dag gezien machtig aan. Onderschat dat niet (met drie uitroeptekens)!!!

- Moab -> Desert Hills B&B is een absolute aanrader. Extreem goed ontbijt en regelen op verzoek ook een gezonde (en uitgebreide!) lunch die je mee kunt nemen. Probeer hier een dag extra voor uit te trekken als je de Canyonlands ook wil verkennen (Dead Horse SP is ook vet). Arches is hondsdruk en vonden wij alleen erg mooi toen we de Devils Garden Trail gingen hiken. De standaard viewpoints duurden soms een uur om een parkeerplek te bemachtigen dus wees gewaarschuwd. Het wordt er elk jaar alleen maar drukker, niet rustiger en ik heb het over 2016.

- Rexburg - Yellowstone (die afstand is erg fors, Yellowstone is erg groot en als je aan de Canyon kant wil zitten mag je minimaal 2,5 uur extra reistijd incalculeren. Of dat heel fijn is betwijfel ik.

- Glacier - Seattle is een forse reisdag maar ik zie dat je al 1 dag eerder aankomt. Onderschat / Overschat de reistijd hier wederom niet. 9 uur zonder stops in het ideale geval is niet weinig ;)

- Bend - San Francisco via Lassen Volcanic NP op 1 dag ga je denk ik niet redden. Van Bend naar San Francisco is een whopping 490 miles waar je sowieso +/- 9 uur over doet. Dat betekent dat wanneer je Lassen aandoet je tijd daar zeer beperkt gaat zijn en wellicht niet de moeite.

- Bonneville Salt Flats liggen km of 100 links van Salt Lake City. Dan ga je via een omweg (ik schat 350km?) naar Rexburg of terug naar SLC?

Mijn persoonlijk advies is om te focussen op het deel bij Yellowstone en dan Seattle over te slaan (die hele hoek). Dan ga je terug omlaag vanaf Glacier NP via de Hells Canyon en de John Day Fossil Beds (Columbia River Gorge heb je helemaal overgeslagen lijkt het maar wellicht ergens ingepakt). Wij vinden het al een (plan C bij ons) gewaagde stap om eventueel Glacier NP mee te nemen (dik 2000km rijden vanaf SF).

Al met al als je écht van reizen met afstand houdt is het te doen als je alles beperkt wilt zien (viewpoints) maar ik zou toch echt meer rust inbouwen. Liever een keer terug met als uitvalsbasis Denver.
Afstanden rijden zijn wel wel gewend, afgelopen jaar zijn we bijvoorbeeld van Flagstaff naar Grand Canyon gegaan, daar rond 10:00 de helivlucht gedaan van 45min en toen doorgereden naar San Diego via North Algodones Dunes Wilderness Area.

- Yosemite NP hebben we vorig jaar ook gedaan en toen kwamen we vanuit San Francisco rond 14:00 aan, wat eigenlijk een prima tijdstip is, de mega drukte is weg. En in ons geval kon je toen wat zien vanwege een bosbrand in de buurt en de smog naarmate het later werd, weg trok. Wel waren we toen pas rond 22:00 in ons hotel in Coarsegold, dit probleem hebben we dus dit jaar niet. Omdat we in de buurt van de parken overnachten en we voor een groot deel de reisdag en bezoek aan een NP los getrokken hebben.

Verder 2 uur rijden naar een NP vind ik niet zo'n probleem, ook hier in Nederland ga ik regelmatig even voor een dag op en neer naar het Sauerland.

- Moab, de Arches zijn we vorig jaar geweest en hebben we ook de Hell Revenge Safari in een 4x4 buggy gedaan, dus die kunnen we overslaan, zou goed kunnen zijn dat we een dag gaan chillen in het zwembad van ons hotel SpringHill Suites by Marriott Moab.

- De Bonneville Salt Flats doen vanaf Salt Lake City naar Rexburg.

- Yellowstone, ik heb gekeken naar locaties dichterbij in de buurt, maar daar betaal je dan een vermogen voor vandaar gekozen voor Rexburg.

- Bend - San Francisco via Lassen Volcanic NP is inderdaad een stuk, het zit enig sinds op de route we kijken daar ter plekken wel, of we daarheen gaan of overslaan.

Wat betreft campers die in de weg rijden, afgelopen jaar ging eigenlijk elke camper die we tegenkwamen vrij snel opzij dus heb daar geen vervelende ervaring mee.

Hells Canyon en de John Day Fossil Beds (Columbia River Gorge) die slaan we over, liggen ook wel heel erg uit de richting van wegen die we gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 04-03-2019 11:52 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 88 Laatste