Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:12

Typhone

Who Dares Wins

@FabiandJ
Wat zijn de activiteiten dan die je in het park doet of wil doen? Nu tik je sommige plekken wel af van de lijst (je rijdt er toch langs) maar zien of doen is het eigenlijk extreem beperkt op één dag. We zijn ook wel ooit vanuit Pasadena naar de Grand Canyon gereden maar serieuze stops als het bezoeken van een willekeurig iets hebben wij toen niet gedaan.

De activiteiten in jouw zijn overal zeer beperkt (of schrijf ze eens uit) en nu lijk je vooral heel erg veel verschillende locaties aan te willen doen met een gigaload aan kilometers. Als ik zo even alles globaal neertel zit je bij Seattle (dag 17) op zeker 3500-3600 miles aka 5673 km. Dat komt neer op elke serieuzere reisdag (de korte niet meegeteld) op circa 555km. Ik hou ook wel van rijden maar ik vind de parken zien, hiken etc ook wel dusdanig leuk dat er wel een 'grens' getrokken wordt.

Staat jou overal vrij te bepalen wat je wil maar ik zou niet alles onder de N=1 (ik heb het nog nooit meegemaakt dus het zal meevallen) theorie willen schuiven. Dit is dagelijkse kost in Yellowstone en bij beren nog VEEL erger:

Afbeeldingslocatie: http://pixontrips.com/wp-content/uploads/2016/02/Traffic-Jam-in-Yellowstone-National-Park-4059.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:05:
@FabiandJ
Wat zijn de activiteiten dan die je in het park doet of wil doen? Nu tik je sommige plekken wel af van de lijst (je rijdt er toch langs) maar zien of doen is het eigenlijk extreem beperkt op één dag. We zijn ook wel ooit vanuit Pasadena naar de Grand Canyon gereden maar serieuze stops als het bezoeken van een willekeurig iets hebben wij toen niet gedaan.

De activiteiten in jouw zijn overal zeer beperkt (of schrijf ze eens uit) en nu lijk je vooral heel erg veel verschillende locaties aan te willen doen met een gigaload aan kilometers. Als ik zo even alles globaal neertel zit je bij Seattle (dag 17) op zeker 3500-3600 miles aka 5673 km. Dat komt neer op elke serieuzere reisdag (de korte niet meegeteld) op circa 555km. Ik hou ook wel van rijden maar ik vind de parken zien, hiken etc ook wel dusdanig leuk dat er wel een 'grens' getrokken wordt.

Staat jou overal vrij te bepalen wat je wil maar ik zou niet alles onder de N=1 (ik heb het nog nooit meegemaakt dus het zal meevallen) theorie willen schuiven. Dit is dagelijkse kost in Yellowstone en bij beren nog VEEL erger:

[Afbeelding]
We gaan in de parken ook wel hiken, maar houden dit beperkt, als ik kijk naar wat de afgelopen jaar bij onderstaande parken deze was als volgt. Rijden met de auto het park in waar we de map krijgen, zoeken we dingen op die we willen zien of vooraf op het internet al opgezocht. We kiezen een hike uit die we beide willen doen en goed te doen is, over het algemeen deden we hikes van 1 tot maximaal 3 uur gerekend begin bij de auto en terug bij de auto.
Deze parken hebben we bezocht: Yosemite NP, Kings Canyon NP, Sequia NP, Zion NP, Death Valley, Arches NP.

Vergeet ook niet, alle hotels die we geboekt hebben kunnen we annuleren, dus als we merken dat iets niet haalbaar is kunnen we dit eruit gooien.

Tevens nog aan aanvulling vorig jaar deden we dus bovenstaande parken tijdens een reisdag, dat hebben we nu in de reis dit jaar minder en hebben we dus in vergelijking met vorig jaar veel meer rust ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 04-03-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:17:
[...]

We gaan in de parken ook wel hiken, maar houden dit beperkt, als ik kijk naar wat de afgelopen jaar bij onderstaande parken deze was als volgt. Rijden met de auto het park in waar we de map krijgen, zoeken we dingen op die we willen zien of vooraf op het internet al opgezocht. We kiezen een hike uit die we beide willen doen en goed te doen is, over het algemeen deden we hikes van 1 tot maximaal 3 uur gerekend begin bij de auto en terug bij de auto.
Deze parken hebben we bezocht: Yosemite NP, Kings Canyon NP, Sequia NP, Zion NP, Death Valley, Arches NP.

Vergeet ook niet, alle hotels die we geboekt hebben kunnen we annuleren, dus als we merken dat iets niet haalbaar is kunnen we dit eruit gooien.

Tevens nog aan aanvulling vorig jaar deden we dus bovenstaande parken tijdens een reisdag, dat hebben we nu in de reis dit jaar minder en hebben we dus in vergelijking met vorig jaar veel meer rust ingebouwd.
Met hikes van slechts 1-3 uur voor auto-tot-auto, zie je (mijns inziens) slechts zeer weinig van elk park. Mooie hikes duren veel langer dan dat, zoals de Yosemite Falls Trail (6-8 uur) of Angels Landing (Zion, 4 uur). Sequoia en Death Valley hebben wat kortere hikes, dus dat zou dan kunnen.

Persoonlijk zou ik bij NPs minstens twee overnachtingen plannen, zodat je een volle dag hebt, maar liever drie of vier overnachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Bonneville Flats is wel leuk als er wat te doen is (ik was er met Speedweek).
Maar anders is het niet heel bijzonder. Zou er geen 3 uur voor omrijden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HuHu schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:12:
[...]

Met hikes van slechts 1-3 uur voor auto-tot-auto, zie je (mijns inziens) slechts zeer weinig van elk park. Mooie hikes duren veel langer dan dat, zoals de Yosemite Falls Trail (6-8 uur) of Angels Landing (Zion, 4 uur). Sequoia en Death Valley hebben wat kortere hikes, dus dat zou dan kunnen.

Persoonlijk zou ik bij NPs minstens twee overnachtingen plannen, zodat je een volle dag hebt, maar liever drie of vier overnachtingen.
Death Valley (afhankelijk van de datum) zou ik geen hikes willen noemen of doen ;). Badwater basin is al erg ruig in de zomermaanden maar er zijn daar genoeg viewpoints die ernstig leuk en heel erg mooi zijn. Death Valley vond ik persoonlijk één van de mooie plaatsen in de VS puur omdat het helemaal niet zo dood is.
Qua planning is DV dus goed haalbaar op een dergelijke manier maar met name in de andere parken zijn de hikes die je dan doet niet meer of minder dan korte stukjes naar een viewpoint van veelal nog geen 2km lang als ik de Amerikaanse bordjes goed interpreteer.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 04-03-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Badwater in DV is overigens ernstig aangepast. Ik was er 20 jaar terug. Toen was het een mooi poeltje in een zee van wit zout. Je stond er met een paar auto's te verbazen over de diepte onder zeeniveau, het zout, de hete buiten temperatuur, en de koelte van het (giftige) water.

Tegenwoordig is het een boulevard, voor wit zout moet je een kilometer lopen, het poeltje bestaat niet echt meer, behalve als ze hem uitgebaggerd hebben en er geen mensen in gestaan hebben.

Aanrader voor DV is Harrisburg en Aguerreberry Point. Niemand aanwezig. Oude goudmijnen en een fantastisch uitzicht. (wel gravelroad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van DV vond ik Zabriskie Point erg mooi om te zien, wij waren er vorig jaar rond 16:00 denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Vanaf de Father Crowley overlook heb je ook een mooi overzicht over Star Wars Canyon - een bekende laagvliegroute van nabij gelegen Edwards AFB richting DV. Dan krijg je dit soort plaatjes, if you're lucky:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/jUrhV_KiwdIz8JjSkzp8i59EJ68YAzNDTBtQwjBuv1I.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=f5e921646d14d0b7efc8eef96fe9dbc5f0313b2e

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 21:37
Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ja wij hebben nu Chevrolet Tahoe voor €920 voor 22 dagen.
Mag ik vragen via welke maatschappij je gehuurd hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Marcosw87 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Mag ik vragen via welke maatschappij je gehuurd hebt?
Rentalcars.com en dan Hertz :).

De enige tip die ik je kan geven is zorg dat je een search plaatst en scroll HEEL de lijst door. De hele tijd zag ik prijzen van 1800 - 4000 euro en opeens stond deze er tussen. Het was de - letterlijk- drie na onderste hit in een lijst van wellicht 200 hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37
Ben benieuwd naar prijzen:

Als ik van 8 september tot 22 september van NYC naar Miami wil rijden met een camper zijn de kosten nu als volgt:

Camperhuur 600 pp, vlucht in totaal 300 euro. Dat is 900 euro pp voor camper (dus verblijf) en vlucht. Dat vind ik niet duur, andere mensen ervaringen qua prijs?

Is 2 weken veel te kort om van NYC naar Miami te gaan? Zo ja, wat zou je dan aanraden behalve langer gaan?

Daarnaast, is september een goede maand om te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 11-03-2019 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:07:

Als ik van 8 september tot 22 september van NYC naar Miami wil rijden met een camper zijn de kosten nu als volgt:

Camperhuur 600 pp, vlucht in totaal 300 euro. Dat is 900 euro pp voor camper (dus verblijf) en vlucht. Dat vind ik niet duur, andere mensen ervaringen qua prijs?

Is 2 weken veel te kort om van NYC naar Miami te gaan? Zo ja, wat zou je dan aanraden behalve langer gaan?

Ja, dat is kort, maar het zou kunnen. Er vanuit gaande dat je door de National Parks/Forests wilt en dus om North/South Carolina heen gaat rijden. Rechtstreeks rijden met een auto is dan zo'n 24 uur, met een camper nog langer. Met 6 rijdagen (om de dag rijden) is dat meer dan vier/vijf uur per dag, vaak nog langer waarschijnlijk.

Opties:
- noordelijk naar Vermont, de White/Green mountains
- westelijk naar Pennsylvania, bijvoorbeeld richting Shenandoah National Park

In de herfst zijn Maine/Vermont erg mooi, maar je zou even moeten kijken of dat in September ook al zo is. Je kunt dan ook naar Boston vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Zo lezende lijken mij de kosten wel erg laag. Cheaptickets geeft voor een traject Amterdam-New York - Miami - Amsterdam al €476,- pp
Roadbear geeft qua camper een richtprijs van €160,- per dag excl. brandstof en kan van New York naar Orlando.
Let er ook op dat je eerst een overnachting moet doen voordat je in de camper mag rondrijden.
Ik ga er bij het lezen ook vanuit dat je een one-way doet? Dit is niet altijd even makkelijk bij camper verhuurders.
Tevens kunnen de miles nog apart afgerekend worden afhankelijk of je over het standaard miles pakket gaat.

September is verder een periode waarin het mee of tegen kan zitten qua weer. Temperatuur is zeker in Florida het hele jaar wel goed enkel loopt van juni tot en met november het orkaanseizoen wat wel eens voor wat weersveranderingen kan zorgen.

Qua tijd is het de vraag wat je zelf natuurlijk verwacht. Zo ben ik anderhalf jaar geleden van San Francisco naar Orlando gereden in 2,5 week en ja dat is best intensief rijden maar een perfecte rit.
Traject is in dit topic nog wel ergens terug te vinden.

In ieder geval is een rondreis zeker aan te bevelen en in de tijd van september is het ook geen enkel probleem om een campground met full hookup te vinden op de bonnefooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
king_bass schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Zo lezende lijken mij de kosten wel erg laag. Cheaptickets geeft voor een traject Amterdam-New York - Miami - Amsterdam al €476,- pp
Roadbear geeft qua camper een richtprijs van €160,- per dag excl. brandstof en kan van New York naar Orlando.
Let er ook op dat je eerst een overnachting moet doen voordat je in de camper mag rondrijden.
Ik ga er bij het lezen ook vanuit dat je een one-way doet? Dit is niet altijd even makkelijk bij camper verhuurders.
Tevens kunnen de miles nog apart afgerekend worden afhankelijk of je over het standaard miles pakket gaat.

September is verder een periode waarin het mee of tegen kan zitten qua weer. Temperatuur is zeker in Florida het hele jaar wel goed enkel loopt van juni tot en met november het orkaanseizoen wat wel eens voor wat weersveranderingen kan zorgen.

Qua tijd is het de vraag wat je zelf natuurlijk verwacht. Zo ben ik anderhalf jaar geleden van San Francisco naar Orlando gereden in 2,5 week en ja dat is best intensief rijden maar een perfecte rit.
Traject is in dit topic nog wel ergens terug te vinden.

In ieder geval is een rondreis zeker aan te bevelen en in de tijd van september is het ook geen enkel probleem om een campground met full hookup te vinden op de bonnefooi
Camper is uitgezocht met Cruise Amerika, vluchten gewoon met Google Flights.

Wij hebben vorig jaar de westkust gedaan in 3 weken, volgens mij ongeveer 2000 mijl gereden toen. Dat was inderdaad terugbrengen in Vegas en ophalen in Vegas. Ze gaven inderdaad aan dat ze contact zouden opnemen rondom dat wegbrengen op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

KaiseRRuby schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:07:

Wij zijn 4 jaar terug 2 weken alleen in Florida geweest met de Camper, dus Orlando begonnen en dan rondje Florida incl Keys.

Vlucht lijkt me idd erg goedkoop, maar wij zijn wegens kinderen gebonden aan de vakanties.
Maar 2 weken is veel rijden en dan zou ik niet een camper doen, maar gewoon een auto en hotels. Want voor een roadtrip zie ik persoonlijk niet zoveel toegevoegde waarde aan een camper als je zoveel gaat rijden. Hotels zijn er prima te vinden voor rond de $100 p/n dus zeker goedkoper dan een camper want reken op 25-60 dollar voor een camping p/n (afhankelijk van de luxe van de camping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

JK

Barrycade schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:56:
[...]
Vlucht lijkt me idd erg goedkoop, maar wij zijn wegens kinderen gebonden aan de vakanties.
Wij gaan dit jaar ook eens in de zomervakantie naar Florida, ivm dat het dochtertje van mijn broer mee gaat.
Normaal doen we roadtrips in de VS, afgewisseld met wat minder doen in Florida (want daar komen we wel vaker), in het laagseizoen of hooguit tot begin zomer. Dan zijn de prijzen schappelijk, maar we leggen nu nog een flink bedrag neer. Maar goed, de volgende keer weer lekker op een ander moment een roadtrip doen. Nu lekker relaxen in het zonnige Florida en ben erg benieuwd naar de reactie van de eerste keer VS van mijn nichtje (7 jr). 8) . Voor 2020 dan maar roadtrip noordoost + stukje Canada. Dat deel trekt me niet echt, maar ik wil wel in alle 50 staten mijn voeten hebben neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Is er veel te zien tussen NYC en Washington? Anders kun je ook in Washington beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:35
Typhone schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ja wij hebben nu Chevrolet Tahoe voor €920 voor 22 dagen.
Maar die offroad vehicles die je in Moab kunt huren lopen een berg meer risico. Hele delen van White Rim Road en de Potash road ga je niet eventjes doen met je eigen huur auto. Zodra je daar pech mee krijgt heb je de poppen aan het dansen.

Overigens gisterenavond wel een mooie discussie met vriendin. Die komt opeens aanzetten: 'ey, we gingen toch ook naar Glacier NP?' Ja maar dat was als we op Seattle vlogen en we vliegen nu op San Francisco. Vanaf daar naar Glacier NP is 1267 miles (2039km!) rijden. Ja dan doen we dat toch en schrappen we Olympic NP wel.... w00t w00t.
Enkele jaren terug met een Dodge Charger de 17 mile drive in Monument valley gereden. Achteraf gezien redelijk gekkenwerk en gelukkig is er niks gebeurd. was nogal rammel-de-bammel-route,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Onze plannen zijn gewijzigd, het camperverhaal wordt te duur aangezien ik ook met mijn vriendin naar Japan/China ga volgend jaar.

Dus we hebben nu geboekt voor 9 dagen New York. Vier dagen in de stad, vier dagen met een auto buiten de stad op zoek naar leuke plekjes.

Wie heeft tips voor een goed, betaalbaar hotel in NYC? En wie heeft tips voor leuke plekjes buiten de stad? Wil zelf wel graag bij de wijk Hampton kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

KaiseRRuby schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:37:
En wie heeft tips voor leuke plekjes buiten de stad?
2 uurtjes rijden en je hebt dit

Afbeeldingslocatie: https://www.witf.org/smart-talk/Amish%20buggy%20and%20boys%20600%20x%20340.jpg

:p Vond ik wel heel leuk om te zien. Prachtige omgeving ook. Maar dat is meer iets om te doen als je meer tijd hebt.

Je kan natuurlijk ook de trein naar DC pakken als je daar nog nooit geweest bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmmbob schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:33:
Vanaf de Father Crowley overlook heb je ook een mooi overzicht over Star Wars Canyon - een bekende laagvliegroute van nabij gelegen Edwards AFB richting DV. Dan krijg je dit soort plaatjes, if you're lucky:

[Afbeelding]
Fantastisch om mee te maken. Ik was daar toen ze erlangs vlogen. Geen fotos gemaakt, gaat allemaal zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wij hebben dit in een canyon net voor death valley gehad.

Kippenvel als zo'n f16 F nog wat ;) langskomt met geluid dat er bij hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RFPQbe4VGILAX3csnbqUfhBI/thumb.jpg

Toen ik deze foto stond te maken. Dus vandaar geen telelens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sPZRjY1hRLivlEhWv1ozHPWX/thumb.jpg

Daarna kwamen er ook een paar over in death valley op zeer lage vlieghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik denk dat dit dezelfde canyon is :+

Dit is dezelfde canyon & plek :+

[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 15-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Hmmbob schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:29:
Ik denk dat dit dezelfde canyon is :+

Dit is dezelfde canyon & plek :+
:D inderdaad fototje bij Google maps is hetzelfde, nooit geweten. Maar is ook alweer 11 jaar geleden, dacht dat we gewoon geluk hadden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
PWM schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]

:p Vond ik wel heel leuk om te zien. Prachtige omgeving ook. Maar dat is meer iets om te doen als je meer tijd hebt.

Je kan natuurlijk ook de trein naar DC pakken als je daar nog nooit geweest bent.
Ziet er heel tof uit, dat is een beetje de omgeving van de serie Banshee. Is dat slechts 2 uur rijden? Valt prima te organiseren dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lancaster, PA e.o. Hangt er natuurlijk een beetje van af vanaf waar in NY je gaat. Maar, ik vond het er erg leuk. Moest het toch een keer gezien hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Barrycade schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:42:
[...]

:D inderdaad fototje bij Google maps is hetzelfde, nooit geweten. Maar is ook alweer 11 jaar geleden, dacht dat we gewoon geluk hadden O-)
Die canyon is onderdeel van een lokale laagvliegroute tussen een aantal military airspaces. Onze F-35 mannen vinden het ook een leuke plek - zijn meer dan genoeg foto's van te vinden (bijvoorbeeld bij http://bluelifeaviation.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:28:
Lancaster, PA e.o. Hangt er natuurlijk een beetje van af vanaf waar in NY je gaat. Maar, ik vond het er erg leuk. Moest het toch een keer gezien hebben ;)
En die Amish hebben ook verrekte goed brood i.t.t. wat je normaal in Amerika krijgt.
Overigens kun je wanneer je goed Duits best leuk met ze praten. Ze vielen om van verbazing dat ik in het Duits antwoordde in een winkeltje van ze (waar ik dus brood kocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PWM schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]

Ik wist niet dat ze van die koetsen ook stationwagon uitvoeringen hadden :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Wij gaan binnnekort ook een rondrit maken vanuit Portland naar een aantal parken. De kinderen zijn nog niet zo van de hikes dus langere hikes gaan we niet doen, maar wel wat kortere. Het rijden zelf houden ze prima vol. Missen we nog dingen of staat er iets tussen wat juist niet de moeite waard is?

Dag 1
Van Portland naar Hermiston 199 miles

Dag 2
Van Hermiston naar Brigham City 530 miles
Onderweg langs Shoshone Falls (na 378 miles)

Dag 3
Van Brigham City naar Bryce Canyon 323 miles
Onderweg langs Bridal Veil en evt. Capitol Reef Scenic drive

Dag 4
Bryce canyon national park bezoeken (Sunset, Sunrise, Inspiration point en Bryce point zeker en een korte wandeling, rainbow point en de 13 uitzichtpunten?)
Dit is wel afhankelijk van of Bryce open/te bereiken is.
Daarna van Bryce canyon national park naar tussenstop bij Cedar Breaks National monument,
Daarna naar Mt. Carmel Junction 110 miles totaal

Dag 5
Halve dag voor Zion national park
Dan doorrijden naar Page en Horseshoe Bend bekijken laat in de middag 120 miles. Evt. ook Antelope canyon, ligt heel dichtbij (maar toeristisch+duur, dus is dit wel de moeite waard?)

Dag 6
Van Page naar Grand Canyon South rim 131 miles
Grand Canyon bekijken, aan het eind van de dag doorrijden naar Williams aan route 66 (ong. 60 miles)

Dag 7
Van Williams naar Beatty 337 miles
Onderweg langs de Hoover Dam en door Las Vegas rijden

Dag 8
Van Beatty door Death Valley National Park naar Yosemite 419 miles

Dag 9
Door Yosemite Park naar Yosemite Valley Visitor center, door naar Angels Camp 67miles
In Yosemite via tunnel view point naar washburn point en dan glacier point, met de auto voor mooi uitzicht. Evt. hike bij Brideveil Falls

Dag 10
Van Angels Camp naar Mount Shasta, 294 miles

Dag 11
Naar huis +/- 365 miles

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
redwing schreef op zondag 17 maart 2019 @ 06:55:
Wij gaan binnnekort ook een rondrit maken vanuit Portland naar een aantal parken. De kinderen zijn nog niet zo van de hikes dus langere hikes gaan we niet doen, maar wel wat kortere. Het rijden zelf houden ze prima vol. Missen we nog dingen of staat er iets tussen wat juist niet de moeite waard is?

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4
Bryce canyon national park bezoeken (Sunset, Sunrise, Inspiration point en Bryce point zeker en een korte wandeling, rainbow point en de 13 uitzichtpunten?)
Daarna van Bryce canyon national park naar tussenstop bij Cedar Breaks National monument,

Dag 5
Dan doorrijden naar Page en Horseshoe Bend bekijken laat in de middag 120 miles. Evt. ook Antelope canyon, ligt heel dichtbij (maar toeristisch+duur, dus is dit wel de moeite waard?)

Dag 6
Grand Canyon bekijken, aan het eind van de dag doorrijden naar Williams aan route 66 (ong. 60 miles)

Dag 7

Dag 8

Dag 9
Door Yosemite Park naar Yosemite Valley Visitor center, door naar Angels Camp 67miles
In Yosemite via tunnel view point naar washburn point en dan glacier point, met de auto voor mooi uitzicht. Evt. hike bij Brideveil Falls

Dag 10

Dag 11
Naar huis +/- 365 miles
Mijn hemel, wat een lange afstanden. Ik hoop dat je kinderen erg van autorijden houden, want dit gaat erg veel rijden worden. Als je een gemiddelde snelheid weet te halen van 40 / 50 miles per uur, dan zijn je meeste dagen 6+ uur autorijden. Doordat je in de parken slechts één of twee uur zult zijn, zul je waarschijnlijk helemaal geen hikes kunnen doen. Wat viewpoints kun je misschien wel afrijden. Je moet namelijk ook nog parkeren, toegang betalen, eten, naar het toilet, et cetera.

Dag 8, naar Yosemite, hou er rekening mee dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Die weg gaat meestal pas ergens in mei of juni weer open. Als je die niet kunt nemen, moet je een flink stuk omrijden.

Ik zou naar San Francisco vliegen en niet naar Portland. Of in de buurt van Portland dingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik meen me te herinneren dat redwing daar woont.

Anyway, ik zou sowieso eens kijken naar de balans tussen dag 1 en 2. Dag 2 wordt wel enorm lang.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

KaiseRRuby schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:37:
Onze plannen zijn gewijzigd, het camperverhaal wordt te duur aangezien ik ook met mijn vriendin naar Japan/China ga volgend jaar.

Dus we hebben nu geboekt voor 9 dagen New York. Vier dagen in de stad, vier dagen met een auto buiten de stad op zoek naar leuke plekjes.

Wie heeft tips voor een goed, betaalbaar hotel in NYC? En wie heeft tips voor leuke plekjes buiten de stad? Wil zelf wel graag bij de wijk Hampton kijken..
2 uurtjes rijden en je kunt in Boston (noord) of Philadelphia (zuid) staan. Op 4 uurtjes van New York sta je in Washington DC. Ligt er een beetje aan wat je zoekt :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

redwing schreef op zondag 17 maart 2019 @ 06:55:

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Dag 6

Dag 7

Dag 8

Dag 9

Dag 10

Dag 11
Naar huis +/- 365 miles
Ik zou me met zo weinig dagen echt focussen op Oregon, Wyoming en Washington. Op de meeste plekken ook een nachtje of 2 blijven zodat je wat van de omgeving kan zien op een rustig tempo en niet begint aan een rit van 6 uur die door wat oponthoud 8 uur duurt waardoor je de activiteit van die dag niet meer kan doen.

Voor de rest van de westkust zou ik gewoon een keertje terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
HuHu schreef op zondag 17 maart 2019 @ 07:30:
[...]

Mijn hemel, wat een lange afstanden. Ik hoop dat je kinderen erg van autorijden houden, want dit gaat erg veel rijden worden. Als je een gemiddelde snelheid weet te halen van 40 / 50 miles per uur, dan zijn je meeste dagen 6+ uur autorijden. Doordat je in de parken slechts één of twee uur zult zijn, zul je waarschijnlijk helemaal geen hikes kunnen doen. Wat viewpoints kun je misschien wel afrijden. Je moet namelijk ook nog parkeren, toegang betalen, eten, naar het toilet, et cetera.

Dag 8, naar Yosemite, hou er rekening mee dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. Die weg gaat meestal pas ergens in mei of juni weer open. Als je die niet kunt nemen, moet je een flink stuk omrijden.

Ik zou naar San Francisco vliegen en niet naar Portland. Of in de buurt van Portland dingen gaan doen.
We wonen in Portland, dus in de buurt van Portland (zeg in een straal van 3-400 miles) hebben we het meeste al gedaan, inclusief de 101 langs de kust met alle mooie tussenstoppen tot Eureka (in verschillende weekenden). Wat we nog niet gedaan hebben in die straal kunnen we tijdens een weekend doen (b.v. Crater Lake staat nog op de planning) Wat vakanties betreft kunnen we deze 10 dagen en later in het jaar nog ruim 2 weken gebruiken om wat verder weg te kijken. Aangezien ik voor Yellowstone zeker wat meer tijd uit wil trekken gaan we die in die 2 weken doen, waardoor er 1 ruime week over blijft voor dit genoemde rondje.

Daarnaast zijn wij altijd vroeg (voor 8 uur al op pad), dus in de parken blijft er uiteindelijk wel meer over dan die paar uur (al is het inderdaad niet de paar dagen die ik liever zou hebben). Met de afsluitingen hebben we al rekening gehouden, de afstanden die in het overzicht staan zijn al de echte afstanden. Alleen bij Bryce Zion zijn er nog afsluitingen waar we nog naar kijken of dij tijdig opgelost zijn of dat we daar nog iets moeten aanpassen.
Hmmbob schreef op zondag 17 maart 2019 @ 08:04:
Ik meen me te herinneren dat redwing daar woont.

Anyway, ik zou sowieso eens kijken naar de balans tussen dag 1 en 2. Dag 2 wordt wel enorm lang.....
Klopt, vandaar ook dat vliegen naar San Fransisco weinig oplevert. Die optie hadden we trouwens wel bekeken, maar dat zou dan op de zaterdag worden waardoor er weinig tijdswinst is terwijl het wel een stuk duurder is (vliegen+autohuur) :)

Die eerste dagen is inderdaad ver, eerst stond dat op 1 dag, maar nu rijden we na de school van de kinderen al de eerste paar honderd mijl. Blijft een lange rit (8-8.5 uur, deze gaat over interstates), maar ik heb liever 1 hele dag rijden om daarmee meer tijd voor de mooie punten over te houden.
Brilsmurfffje schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:10:
[...]
Ik zou me met zo weinig dagen echt focussen op Oregon, Wyoming en Washington. Op de meeste plekken ook een nachtje of 2 blijven zodat je wat van de omgeving kan zien op een rustig tempo en niet begint aan een rit van 6 uur die door wat oponthoud 8 uur duurt waardoor je de activiteit van die dag niet meer kan doen.
De trips die met een nachtje of 2 kunnen hebben we al gedaan of gaan we nog doen aangezien we daarvoor de weekenden kunnen gebruiken (b.v. redwoods hebben we al een weekendje gezeten, mount hood zit op iets meer als een uurtje rijden, cannon beach/whale watching kan goed in een dag/weekend)

De kids (en wij) zijn de afstanden en snelheden die je kunt rijden dus al wel gewend dus daar ben ik niet zo bang voor. De vraag is vooral of er specifieke punten zijn die in dit rondje zitten waar we zeker moeten stoppen (echt andere stops, maar ook punten in de parken die je zeker gezien moet hebben) of juist punten die weinig toevoegen en die we beter kunnen over slaan.

Verder bedankt al voor de antwoorden ! :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Wij zitten van een vrijdagmiddag (dan lever ik de huurauto in op EWR) tot maandagochtend in Downtown Manhattan. 2 volledige dagen dus die we volledig kunnen gebruiken voor het zien van NYC :) Ik zit ik te denken aan de shuttlebus of een Uber om van EWR naar Manhattan te komen.

Op basis van dit topic dacht ik 1 dag te besteden aan uptown Manhattan (TOTR, Central Park, Columbus Circle, Macy's, Bryant Park) en een dag aan het zuiden (fietsen over Brooklyn Bridge/ Manhattan Bridge, ferry naar Staten Island, 9/11 Memorial).

Is dat te doen of prop ik dan teveel op die dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:48
Das wel te doen :)
Mocht je in de buurt van Penn Station zitten dan kan je heel makkelijk met de Air train/NJ Transit vanaf Newark.
https://www.njtransit.com...tion=AirportConnectionsTo

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 17-03-2019 18:55 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

maarud schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:16:
Wij zitten van een vrijdagmiddag (dan lever ik de huurauto in op EWR) tot maandagochtend in Downtown Manhattan. 2 volledige dagen dus die we volledig kunnen gebruiken voor het zien van NYC :) Ik zit ik te denken aan de shuttlebus of een Uber om van EWR naar Manhattan te komen.

Op basis van dit topic dacht ik 1 dag te besteden aan uptown Manhattan (TOTR, Central Park, Columbus Circle, Macy's, Bryant Park) en een dag aan het zuiden (fietsen over Brooklyn Bridge/ Manhattan Bridge, ferry naar Staten Island, 9/11 Memorial).

Kan zeker, als je het in de volgorde Central Park, Columbus Circle, bryant, Macy en savonds totr doet, prima te doen! Columbus Circle ben je overigens zo klaar. Kunt ook de 1 of , C metro nemen, stap je op Columbus uit, net zo makkelijk.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
matthijst schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:54:
Das wel te doen :)
Mocht je in de buurt van Penn Station zitten dan kan je heel makkelijk met de Air train/NJ Transit vanaf Newark.
https://www.njtransit.com...tion=AirportConnectionsTo
Nee, ik zit helemaal onderin bij de WTC :) Maar bedankt voor de tip!
Calitomnication schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Kan zeker, als je het in de volgorde Central Park, Columbus Circle, bryant, Macy en savonds totr doet, prima te doen! Columbus Circle ben je overigens zo klaar. Kunt ook de 1 of , C metro nemen, stap je op Columbus uit, net zo makkelijk.
Ok thanks! Niet dat er idd veel te zien is misschien op Columbus Circle maar wel leuk om mee te pakken op een wandeltocht door de stad :)

Zo heb ik iig een beginpunt en kan ik evt nog meer bezienswaardigheden of things to do toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
@redwing is een max. half dagje in Zion niet wat weinig? Wij zijn er een hele dag geweest en vonden dat al te kort. Wel de hike naar Angels Landing gedaan, dat was al een uur of 4 heen en terug. Zou er de volgende keer 2 of meer dagen voor uittrekken. Antelope Canyon is prachtig. Tip: reserveer voor een slot rond de middag: dan staat de zon hoog en heb je de mooiste dingen te zien, ( lowerantelope.com). De kleuren van het navajo sandstone zijn bizar! Trek overigens rustig een halve dag uit: het gaat op Navajo tempo en tijd. Wij hebben 1000+ foto's geschoten in de Antelope Canyon, tegenover een tiental in Grand Canyon. Overigens is Horshoe Bend ook nog een wandeling van 15-30 minuten (x2) vanaf de parkeerplaats.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

redwing schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:11:
[...]

De kids (en wij) zijn de afstanden en snelheden die je kunt rijden dus al wel gewend dus daar ben ik niet zo bang voor. De vraag is vooral of er specifieke punten zijn die in dit rondje zitten waar we zeker moeten stoppen (echt andere stops, maar ook punten in de parken die je zeker gezien moet hebben) of juist punten die weinig toevoegen en die we beter kunnen over slaan.

Verder bedankt al voor de antwoorden ! :)
Kijk, ik snap dat je er woont, en dus gewend bent aan de afstanden.

Maar zelfs na je initiële rit zit je zoveel in de auto, dat het meer een rijden, parkeren, uitstappen/foto, rijden repeat wordt.
Persoonlijk zou ik er helemaal gek van worden als ik jouw reis zou moeten doen. Ik heb diezelfde afstand in 1 maand gereden, en was toen al gehaast.

Paar kleine tips, gezien je toch woonachtig bent en je zelf de zaken beter kunt inschatten wat je past. hier nog een aantal highlights die ik onderweg vond:
- kijk eens naar Escalante NM. Gratis slot-canyons, itt Antelope. Wel over gravelroad. Tevens een devilsgarden die het waard is om doorheen te struinen.
- Angels landing in Zion is voor je kinderen waarschijnlijk dan niet leuk. Maar het startpunt + een halve mijl door de Narrows zou ik wel doen. Hou er rekening mee dat dit niet met je eigen auto kan in mid enhoogseizoen, maar dat je met shuttle moet. Neem goed waad-schoeisel mee van huis.
- Capitol Reef: volg een lezing van de rangers. Deze hebben erg leuke en boeiende verhalen over de kinderen die er oorspronkelijk woonden (mormonen). Verder is het een groene oase in een zee van oranje gesteente en ze hebben lekker gebak en broodjes in de oorspronkelijke bakkerij/boerderij.
- Als je kinderen in de Dino periode zitten. Overweeg Dinosaur NP mee te pakken qua visitor center en quarry exhibit. Mooier dan dat kun je het niet krijgen als ze dino's kennen. Kost je op een andere plek wel rijruimte in je route.
- Bij Las Vegas: overweeg Valley of Fire. Hier worden veel auto fotoshoots opgenomen en herken je mogelijk van auto-reclames, en top gear. Gaat eigenlijk meer om de natuur en de oorspronkelijke indianen. Zitten leuke verhalen tussen (visitor center). Snachts zijn hier schorpioenen te vinden (UV-lamp meenemen) en overdag de steenbokken.

Je verdere reisschema is zo vol dat ik die niet ga becommentariëren. Ik lees vooral 75% auto, 15% kijk/foto en nog 10% versnaperingen (en dan bedoel ik de tijd dat je wakker bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Get!em schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:04:
[...]

Maar zelfs na je initiële rit zit je zoveel in de auto, dat het meer een rijden, parkeren, uitstappen/foto, rijden repeat wordt.
Persoonlijk zou ik er helemaal gek van worden als ik jouw reis zou moeten doen. Ik heb diezelfde afstand in 1 maand gereden, en was toen al gehaast.

Paar kleine tips, gezien je toch woonachtig bent en je zelf de zaken beter kunt inschatten wat je past. hier nog een aantal highlights die ik onderweg vond:
- kijk eens naar Escalante NM. Gratis slot-canyons, itt Antelope. Wel over gravelroad. Tevens een devilsgarden die het waard is om doorheen te struinen.
- Angels landing in Zion is voor je kinderen waarschijnlijk dan niet leuk. Maar het startpunt + een halve mijl door de Narrows zou ik wel doen. Hou er rekening mee dat dit niet met je eigen auto kan in mid enhoogseizoen, maar dat je met shuttle moet. Neem goed waad-schoeisel mee van huis.
- Capitol Reef: volg een lezing van de rangers. Deze hebben erg leuke en boeiende verhalen over de kinderen die er oorspronkelijk woonden (mormonen). Verder is het een groene oase in een zee van oranje gesteente en ze hebben lekker gebak en broodjes in de oorspronkelijke bakkerij/boerderij.
- Als je kinderen in de Dino periode zitten. Overweeg Dinosaur NP mee te pakken qua visitor center en quarry exhibit. Mooier dan dat kun je het niet krijgen als ze dino's kennen. Kost je op een andere plek wel rijruimte in je route.
- Bij Las Vegas: overweeg Valley of Fire. Hier worden veel auto fotoshoots opgenomen en herken je mogelijk van auto-reclames, en top gear. Gaat eigenlijk meer om de natuur en de oorspronkelijke indianen. Zitten leuke verhalen tussen (visitor center). Snachts zijn hier schorpioenen te vinden (UV-lamp meenemen) en overdag de steenbokken.

Je verdere reisschema is zo vol dat ik die niet ga becommentariëren. Ik lees vooral 75% auto, 15% kijk/foto en nog 10% versnaperingen (en dan bedoel ik de tijd dat je wakker bent).
De tijd in de auto is ook onderdeel van de ervaring, hier in de VS is het echt heel anders autorijden dan in Europa. Grote stukken zijn gewoon prachtig.
In plaats van door een park hiken of bij een viewpoint uitstappen kun je hier uren door een prachtig landschap rijden en kijk je je ogen uit.

Je kunt het autorijden hier in de VS (buiten de grote steden dan) zien als een soort van auto-hiken.

De enige keer dat ik me gehaast voelde was toen we genoodzaakt waren om van Austin, TX naar Portland, OR te rijden in één weekend (twee dagen). Dat was toen 16uur per dag rijden met z'n tweetjes.
En zelfs dat was prachtig!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Get!em schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:04:
[...]

Zoals Sibylle ook al zegt, veel van de ritten kun je zien als hikes. Met de Explorer kun je makkelijk offroad gaan om leuke weggetjes te bekijken, wat we dan ook regelmatig doen. In de tocht zie je dan ook dat eigenlijk alleen de 1e/2e en laatste dag vooral over snelwegen gaan wat je daadwerkelijk als echt rijden moeten zien. Alle andere dagen zit je al in de mooie natuur en is de rit zelf al onderdeel van het sightseeing.
Thanks! dit zijn precies de tips waar ik naar op zoek ben :)
Buiten de eerste en laatste reisdagen blijft er wel wat meer tijd over. Wij beginnen normaal gesproken al vroeg wat de dagen lang genoeg maakt om zeker de helft van de tijd rond te kunnen lopen. Zeker in de buurt van de grote parken zullen we al om 8:00 onderweg zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sibylle schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:09:
[...]

De tijd in de auto is ook onderdeel van de ervaring, hier in de VS is het echt heel anders autorijden dan in Europa. Grote stukken zijn gewoon prachtig.
In plaats van door een park hiken of bij een viewpoint uitstappen kun je hier uren door een prachtig landschap rijden en kijk je je ogen uit.

Je kunt het autorijden hier in de VS (buiten de grote steden dan) zien als een soort van auto-hiken.

De enige keer dat ik me gehaast voelde was toen we genoodzaakt waren om van Austin, TX naar Portland, OR te rijden in één weekend (twee dagen). Dat was toen 16uur per dag rijden met z'n tweetjes.
En zelfs dat was prachtig!
Klopt, ik ben meerdere keren door het zuid-westen gereden en weet dat het mooi is, ook om te rijden. Maar mijn eigen ervaring is toch dat als je uit de auto bent en er uiteindelijk echt in onderdompelt je het nog intenser beleeft. De drive-park-shoot methode is daardoor in iedergeval voor mij een slap aftreksel geworden.

Ik heb naast meerdere reizen met hotels, nu 2x een grote kampeer rondreis gemaakt waarbij ik ook nagenoeg alles gekampeerd heb in een tent. Hiervan de tweede reis alles in NP's, NM's en BLM's en niet in commerciële campsites en RV sites. Snachts zijn de parken nog mooier en geweldiger. De parkrangers hebben zowel in de avond als nacht, en ook in de hele vroege ochtend op de campsites mooie bijeenkomsten, soms met verhalen, soms met telescopen, soms met zoektochten naar nachtdieren.
In de nacht vrij klimmen op de rotsen van Valley of Fire, bij maanlicht...
redwing schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Zoals Sibylle ook al zegt, veel van de ritten kun je zien als hikes. Met de Explorer kun je makkelijk offroad gaan om leuke weggetjes te bekijken, wat we dan ook regelmatig doen. In de tocht zie je dan ook dat eigenlijk alleen de 1e/2e en laatste dag vooral over snelwegen gaan wat je daadwerkelijk als echt rijden moeten zien. Alle andere dagen zit je al in de mooie natuur en is de rit zelf al onderdeel van het sightseeing.
Ik heb nagenoeg alle punten die je aandoet ook meegepakt, het landschap is inderdaad prachtig. Vandaar dat ook genoemde tips kan geven, plekken waar de drive-park-shoot methode minder goed werken.

De scenic drive (de offroad/gravelroad versie wel te verstaan) van Capitol Reef is ook zo'n ondergewaardeerd stukje. Iedereen crosst daar zonder te kijken van Arches naar Bryce, zonder te kijken voorbij.
Nog een paar tips:
Je geeft aan Mt Carmel Junction te gaan slapen. Daar in de buurt:
- Orderville, German bakery met (super duur) geimporteerd deeg gebakken duits brood
- Ten oosten van Mt Carmel, gravelroads: slotcanyons, gratis.
- Voor als je kinderen groot zijn en avontuurlijk zijn ingesteld (meer een tip voor ook andere avonturiers):
Als je vanaf Mt Carmel komt ri Zion, de weg naar rechts de bergen in, vlak voor je Zion (parkpoort) inrijdt. N Fork County Rd. Die helemaal uitrijden (steeds de grootste weg kiezen). Je belandt uiteindelijk op een parkeerplaats bovenaan Zion. Hier start de hike die uiteindelijk bovenin de Narrows uitkomt. Permit required!. Kost je Een hele lange dag hiken, of met overnachting (extra permit), kun je er twee dagen over doen.
- In Zion. zelfde type avontuurlijke hike. Keyhol canyon en Pike Creek Canyon (begeleiding en gear nodig).

Op de hw89, iets verder zuid dan Horse Shoe bend
-Waterholes canyon. Zowel oost als west van de weg. West --> zelfde type uitzicht als bij horseshoe (niet door de gully lopen!). Oost, mooie steenformaties (zowel in als boven de gully). *letop, sommige dingen mogen hier wel/niet zonder permit van de natives.

Op je route naar het zuiden vanuit Portland, kom je langs Black Rock Desert. De thuishaven van Burning man festival. Gekke plek, maar bovenal, je kunt er de fly geyser vinden op de fly ranch. Ik ben een van de laatsten geweest die er vrij naar toe kon. Het werd redelijk recent opgekocht door de Burningman festival organisatie en er staat nu een groot hek omheen met No Trespassing (in Nevada, in een gebied waar nog een Sherrif is aangesteld....). Beetje gek voor een organisatie die zegt alles te delen, maar goed....
Mocht het je lukken te reserveren, voor de prijs die ze er nu voor vragen om het te zien.... good luck.

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 18-03-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

ap3nr0ts

hoi

Hey allemaal!

Ik ga in mei op vakantie naar de westkust (van San Francisco, naar LA, Vegas, wat natuurparken, en dan terug naar SF). In Japan was het makkelijk een goede partij te vinden voor pocket wifi's en vergelijkbare zaken. Nu lukt het me niet zo goed. Het beste wat ik kon vinden was Arieli Mobile, maar ik lees op bijvoorbeeld TripAdvisor niet louter positieve verhalen. Het is dan ook veel goedkoper dan de opties die ik voor circa 80 euro vind.

Mijn vraag: heeft iemand een gouden tip voor me? Een pocket wifi is prima, maar mijn Nokia 7 Plus slikt ook twee simkaarten. Een tijdelijke simkaart met (praktisch) onbeperkt internet is dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:59
Zit je toevallig bij T-Mobile? Of wil je meerdere apparaten in één keer voorzien? Ik heb begin deze maand bij T-M het USA-abonnement afgesloten en dan heb je voor ongeveer 70 euro, 14GB te besteden en kun je ook bellen. Dat was voor mij interessant genoeg, ook omdat je geen dualsim toestel hoeft te hebben en alleen maar je eigen nummer hebt. Enige eis is dat je wel altijd op het T-M netwerk moet zitten, maar àls ik verbinding had (m.u.v. de parken) dan stond het goede netwerk er altijd tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Of een navigatiesysteem met ingebouwde Wifi bij je huurauto bestellen.

KPN heeft ook een abo tier waarmee je in de USA je bundel kan gebruiken, je kan je abo daar ook voor 1 maand ophogen naar het USA tier en daarna weer downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Heb je een link? Ik kon dat niet fatsoenlijk vinden namelijk bij KPN (alleen dit). Ik heb inderdaad Telfort (dus KPN). Als het iets is rond de 80 euro, vind ik het wel prima. Veel goedkoper kon ik toch nergens vinden, en dan is goedkoop waarschijnlijk duurkoop. Liever betrouwbaar, haha. Thanks voor de snelle reacties!

E: ah, ik gok dat ik moet inloggen voordat ik die extra bundels echt goed kan bekijken waar jij het over hebt.

Ik heb een auto gehuurd via Sunny Cars. Zal zo nog even kijken of ik daar voor een fatsoenlijke prijs een GPS met internet erbij kan krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door ap3nr0ts op 20-03-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ap3nr0ts schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:42:
Heb je een link? Ik kon dat niet fatsoenlijk vinden namelijk bij KPN (alleen dit). Ik heb inderdaad Telfort (dus KPN). Als het iets is rond de 80 euro, vind ik het wel prima. Veel goedkoper kon ik toch nergens vinden, en dan is goedkoop waarschijnlijk duurkoop. Liever betrouwbaar, haha. Thanks voor de snelle reacties!

E: ah, ik gok dat ik moet inloggen voordat ik die extra bundels echt goed kan bekijken waar jij het over hebt.

Ik heb een auto gehuurd via Sunny Cars. Zal zo nog even kijken of ik daar voor een fatsoenlijke prijs een GPS met internet erbij kan krijgen.
Wat is fatsoenlijk, ik betaalde bij Dollar Rental al 8 dollar per dag voor navi.
Niet gedaan en dus gewoon met een lokaal simkaartje googlemaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ja, dat soort bedragen gaat het dan om. Ik wilde gewoon varen op gedownloade kaarten, GPS en een tweede sim of pocket wifi. Telfort lijkt niks te hebben, wat wel kut is. Hopelijk kan het alsnog via KPN dan. Een gouden tip voor een goede tijdelijke simkaart of pocket wifi-leverancier is dus nog meer dan welkom. Het aanbod is zo onoverzichtelijk, haha. Via het bedrijf waar ik ook de Railpass kocht voor Japan ging het zo soepel ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ap3nr0ts schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:42:
Heb je een link? Ik kon dat niet fatsoenlijk vinden namelijk bij KPN
Niet per se; het zou in mijn geval gaan om 1 maand mijn Sim-only te verhogen naar de hoogste tier:

https://mobielshop.kpn.co...beperkt-bellen-sms/1-jaar

Het betreft dus de ophoging van je bestaande abo voor 1 maand.

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Hm. Jammer. Telfort heeft niks, en bij KPN kan ik alleen een bundel uitbreiden die ik inderdaad niet heb. Valt die optie af voor zover ik kan inschatten. Weer verder op zoek naar tijdelijke simkaarten en pocket wifi's. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@redwing
Als je een Ford Explorer hebt (4x4) en je komt door de Canyonlands dan zou ik de Shafer Trail meepikken als ik jou was. Die is goed te rijden met die auto zolang je hem niet via de Gemini Bridges pakt. Dat is erg erg vet en goed te doen. Wij huurden er speciaal een Jeep voor maar als je er woont en je rijdt normaal dan is het niet meer dan een iets ruigere gravelroad.

- Antelope Canyon is wel mooi maar zo mooi als je het op de foto's ziet zo zie je het alleen door camera's (!). Ik vond het een tourist trap inclusief verplicht Indianenfeest op het einde.

- Death Valley even omhoog rijden naar Dante's Peak (+40 miles), Badwater Basin en Artists' Drive (die twee liggen vlak bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:10:
Hey allemaal!

Ik ga in mei op vakantie naar de westkust (van San Francisco, naar LA, Vegas, wat natuurparken, en dan terug naar SF). In Japan was het makkelijk een goede partij te vinden voor pocket wifi's en vergelijkbare zaken. Nu lukt het me niet zo goed. Het beste wat ik kon vinden was Arieli Mobile, maar ik lees op bijvoorbeeld TripAdvisor niet louter positieve verhalen. Het is dan ook veel goedkoper dan de opties die ik voor circa 80 euro vind.

Mijn vraag: heeft iemand een gouden tip voor me? Een pocket wifi is prima, maar mijn Nokia 7 Plus slikt ook twee simkaarten. Een tijdelijke simkaart met (praktisch) onbeperkt internet is dus ook prima.
Ik ben de laatste keren op de eerste dag een T-Mobile winkel ingelopen voor hun touristenplan: https://prepaid.t-mobile....nternational-tourist-plan . Dertig dollar voor twee GB data in drie weken. Ze hebben ook uitgebreidere varianten van tien GB voor veertig/vijftig dollar voor een maand: https://prepaid.t-mobile.com/simply-prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41
maarud schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:16:

Of je neemt een Uber van EWR naar Exchange Place in Jersey City. Heb je een mooi zicht op de NYC skyline vanuit het westen. Daar kan je dan ofwel de PATH naar de Oculus aan het WTC nemen, ofwel een ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
@ap3nr0ts
Wij hadden geen klachten over Arieli mobile. Je moet volgens mij alleen even opletten wanneer je je voor het eerst aanmeldt. Het kan even duren voordat het werkt.

Edit:
Ik moet erbij vertellen: wij zijn alleen in de steden geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 20-03-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Hey allemaal!

Let wel op dat als je wilt navigeren met je telefoon je in ieder geval voor de Nationale Parken de kaarten van tevoren download. In bijv. Sequoia en King's Canyon is er nauwelijks bereik. Ook onderweg tussen grote steden kan je makkelijk je verbinding kwijt raken. Het is geen Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Haha. Dat gokte ik al inderdaad. Goed om te weten.

@HuHu https://prepaid.t-mobile....nternational-tourist-plan Heb je met deze echt ongelimiteerd 3G-internet en is het gewoon daar te kopen? Van tevoren bestellen zou ik het fijnst vinden, maar als jij zegt dat dat prima daar kan, ga ik daar wel van uit. :)

@D-e-n Thanks! Ik hoor zoveel verschillende verhalen over die provider.

[ Voor 11% gewijzigd door ap3nr0ts op 20-03-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wij hebben in de lokale Walmart een prepaid mifi hotspot van Verizon uit de aanbiedingenbak gepakt.

Zelfs in relatief bewoond gebied is de dekking gewoon matig. Maar dat was ook zo toen ik laatst in Drenthe was.

Bundels zijn gewoon duur in de US. Abbo's van mijn US collega's zijn gewoon $70 p/m.

Daarin tegen is wel bijna overal WiFi.

Wij hebben qua navigatie voor 5 euro de TomTom app +, US kaart gekocht en op de telefoon gezet. Werkt prima offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004

PeaceNlove

Deugleuter

Voor 0 euro kan je met Here ook offline navigeren. Zit ook offline OV informatie in, dus heb in SF vrij af hoc besloten van het uitzicht te gaan genieten op twin peaks en Here gaf me netjes de buslijn praktisch naar de top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Grouchy

meep meep

Arieli mobile activeren het kaartje voor je via email. Dat is gewoon een A(T&T) prepaid sim die je ook bij een willekeurige telefoonboer in de USA kan kopen en activeren.
Ben zelf ooit eens een AT&T winkel gelopen en heb daar een prepaid simcard gekocht. Als je naar de USA ga pas je het plan aan en als je er een tijdje niet bent dan kies je het 25 ¢ a Minute Plan zodat je die maanden niks kwijt bent.

Dit nummer heb ik na al die jaren nog steeds ($10-$24 payments expire in 30 days, $25 to $99 in 90 days, $100 or more in 365 days).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:58:

@HuHu https://prepaid.t-mobile....nternational-tourist-plan Heb je met deze echt ongelimiteerd 3G-internet en is het gewoon daar te kopen? Van tevoren bestellen zou ik het fijnst vinden, maar als jij zegt dat dat prima daar kan, ga ik daar wel van uit. :)
De voorwaarden staan op die pagina. Ik weet niet wat jij met "ongelimiteerd" bedoelt. Er staat:
  • 1000 minuten
  • Ongelimiteerde SMS en data (maar niet met welke snelheid)
  • 2 GB 4G LTE data
In de kleine lettertjes (onderaan die pagina) staat: Full speeds available up to data allotment, including tethering; then slowed to up to 2G speeds. Dus na 2 GB 4G data zakt je snelheid terug naar 2G. En je hebt 200 MB roaming (als je ergens bent buiten T-Mobile gebied).

Je kunt het prima daar kopen en in de winkels zijn ze vriendelijk genoeg om de SIM ook nog te installeren en je telefoon te configureren. Die T-Mobile werknemers kennen elk telefoonmenu uit hun hoofd, het boeit niet als je telefoon op Nederlands staat.

[ Voor 12% gewijzigd door HuHu op 20-03-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Thanks allemaal. Ik denk dat ik inderdaad gewoon voor een kaartje kopen daar ga. Lijkt me ene prima oplossing. Van tevoren op apps als Here Now gewoon alle kaartjes downloaden die ik nodig denk te hebben. Gelukkig is die Nokia 7 Plus meteen 64GB intern, uitbreidbaar als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Kijk wel uit met T-Mobile, die heeft in de steden prima dekking maar in buitengebied lopen ze achter op AT&T bijvoorbeeld.

Die zelf dan ook weer geen 100% dekking biedt natuurlijk, maar goed :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Hmmbob schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:31:
Kijk wel uit met T-Mobile, die heeft in de steden prima dekking maar in buitengebied lopen ze achter op AT&T bijvoorbeeld.

Die zelf dan ook weer geen 100% dekking biedt natuurlijk, maar goed :)
AT&T heeft inmiddels minder coverage dan T-Mobile. En ik merk het in ieder geval in Paso Robles, CA ;)

https://www.whistleout.co...des/t-mobile-coverage-map

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Misschien beter om de telecom discussie in het andere topic voort te zetten?

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Ontopic; iemand een leuke website anders dan HomeAway of Airbnb om vakantiehuizen te vinden in US?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Barrycade schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:27:
Misschien beter om de telecom discussie in het andere topic voort te zetten?

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Ontopic; iemand een leuke website anders dan HomeAway of Airbnb om vakantiehuizen te vinden in US?
VRBO is ook redelijk populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
SonnyBBQ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Of je neemt een Uber van EWR naar Exchange Place in Jersey City. Heb je een mooi zicht op de NYC skyline vanuit het westen. Daar kan je dan ofwel de PATH naar de Oculus aan het WTC nemen, ofwel een ferry
Dat is lachen, daar heb ik niet aan gedacht. De ferry naar Wall Street is zelfs nog iets dichter bij het hotel.

Zit ik wel met de koffers te slepen maar het is wel het overwegen waard, via het water langs de skyline :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
Ten eerste iedereen bedankt voor de tips !

In de tussentijd al wat daagjes op pad en voorlopig gaat het prima (1500 mijl gehad) . De 1e 2 dagen zoals verwacht veel tijd in de auto gezeten maar sindsdien ruim de tijd om ook buiten de auto te gaan en wat hikes te doen. Vandaag b.v. eerst in Zion de canyon overlook trail gedaan (het was gisteren veel te druk dus maar 's morgensvroeg gegaan), daarna een stukje zuidelijker naar dinosporen gezocht (zagen op de map 'dino tracks' staan, uiteindelijk bleek je daar via een trail van een uur klimmen pas bij te kunnen komen). Daarna naar Paria (gravelpad naar waar eerst een filmset zat) en uiteindelijk naar horseshoe bend.

Wat tot nu toe opviel is dat Bryce erg mooi is maar doordat er nog veel dicht is je er met een halve dag echt wel klaar bent, maar vooral dat de niet toeristische plekken niets onderdoen voor de toeristische plekken :)

Paria:
Explorer Paria

Echt een aanrader om heen te gaan, het is wel verstandig om een 4x4 te hebben, zelfs nu het droog is zaten er nog wat lastige stukken tussen.

Bryce:
Bryce

Morgenvroeg richting Grand Canyon (willen we rond 8uur aankomen). Ben erg benieuwd hoe het daar is!

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@redwing
Mooie plaatjes hoor. Laat je inderdaad niet teveel wijsmaken over toeristisch vs. niet-toeristisch. Met name die tweede is vaak veel mooier dan die eerste.

Wij kwamen in 2016 ergens een mini variant tegen van de Grand Prismatic Spring bij een hike in Yellowstone. Wat foto's van gemaakt en zelfs op Amerika forums kreeg ik de vraag of het met een drone gemaakt was of waar dat viewpoint was! Toen ik aangaf dat het een hike was van 17.2 miles vluchtte iedereen weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hey allemaal!

Ik ben waarschijnlijk een beetje laat met m'n antwoord (ben gisteren teruggekomen van 2,5 week VS) en je hebt waarschijnlijk jouw redenen om voor een wifi module/internetbundel te kiezen, maar ik ben in de afgelopen jaren diverse keren in de VS geweest en heb me eigenlijk altijd goed kunnen redden zonder wifi. Heck, deze vakantie zelfs zonder fysieke wegenkaart.

We hebben altijd gezorgd dat we (ik en mijn vrouw) allebei offline Google Maps kaarten hebben gedownload waardoor het navigeren/reizen prima ging.

Wel moet ik daarbij zeggen dat wij onze navigatiepunten van tevoren exact hadden uitgekozen. Het is dus lastig om onderweg een leuk koffietentje (of iets dergelijks) uit te zoeken. Althans, je kan natuurlijk gewoon in Google Maps zoeken naar een koffietentje, maar je kan geen ratings en foto's o.i.d. opzoeken.

Wel valt het me elke keer weer op hoe veel winkels, supermarkten en restaurants gratis wifi ter beschikking hebben*, waardoor je tussendoor ook gewoon het internet op kan.

*Dit is helaas vaak wel in ruil voor jouw privacy (invullen van naam/email)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@Gitarist Thanks. Je bent zeker niet te laat hoor. Ik ga pas in mei, haha.

Ik denk dat ik inderdaad voor de tip ga van wat anderen hier: daar kijken of het nodig is, en dan gewoon een simkaartje kopen in een T-Mobile-winkel ofzo. Vriendin is daar akkoord mee, en die is nog meer van het van tevoren alles regelen dan ik. :P

(Maak ik toch gewoon even een Protonmail-adres aan. :+)

[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 26-03-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Hebben jullie adviezen / tips voor onze reis?

Mijn vrouw en ik willen graag komende september naar ZW USA. We twijfelen nog over camper vs auto (of een combi?). Onze wensen:

- 22-24 dagen
- genoeg tijd (3+ nachten) op plekken als Zion, Yosemite, San Francisco, ...?
- LA doen we niet. Eventueel vliegen op LA zou kunnen
- Coastal highway willen we wel graag een stuk van zien (noordelijke helft).

Onderstaand een concept route. Deze komt op een totaal van 3560 3340km. .De reis is op dag 14 en 15 beide circa 500 km, dus fors. Hieronder houd ik nog LV - SF aan, andersom kan ook, en heeft misschien als voordeel dat we begin september in Yosemite zijn ipv later in de maand (qua weer gunstiger?).

1 A'dam - Las Vegas
2 LV-Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Mon. Valley
6 Mon. Valley - Arches
7 Arches
8 Arches - Capitol reef
9 Cap. Reef - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 Zion
13 Zion - DV
14 DV
15 DV-Yos
16 Yos
17 Yos
18 Yos - San Simeon
19 San Sim. - SF
20 SF
21 SF
22 SF
23 SF - NL
24 Aankomst NL

* edit 28-3: route aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door JeyJey op 28-03-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

JeyJey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:20:

Mijn vrouw en ik willen graag komende september naar ZW USA. We twijfelen nog over camper vs auto (of een combi?). Onze wensen:

- 22-24 dagen

Onderstaand een concept route. Deze komt op een totaal van 3560 km. Wellicht moet Kings Canyon er uit om een nacht extra Yosemite bijv te hebben. Dan wordt de route ook 200 km korter. Verder is de reis op dag 14 en 15 beide circa 500 km, dus fors. Hieronder houd ik nog LV - SF aan, andersom kan ook, en heeft misschien als voordeel dat we begin september in Yosemite zijn ipv later in de maand (qua weer gunstiger?).

1 A'dam - Las Vegas
2 LV-Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Mon. Valley
6 Mon. Valley - Arches
7 Arches
8 Arches - Capitol reef
9 Cap. Reef - Bryce
10 Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion
14 Zion - DV
15 DV-Yos
16 Yos
17 Yos
18 Yos - Kings canyon
19 Kings canyon - San Simeon
20 San Sim. - SF
21 SF
22 SF
23 SF - A'dam
Lijkt me een mooie route. Los Angeles vond ik ook niet zo veel aan, maar ik denk wel dat je iets mist als je niet minimaal één dag in Las Vegas verblijft.
Tuurlijk, je vliegt op LV, maar die eerste dag is natuurlijk maar half en op dag twee vertrek je al weer naar de Grand Canyon. Mijn advies zou zijn om iets meer tijd uit te trekken voor LV, eventueel ten koste van Zion en/ofYosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

- 22-24 dagen

Onderstaand een concept route. Deze komt op een totaal van 3560 km. Wellicht moet Kings Canyon er uit om een nacht extra Yosemite bijv te hebben. Dan wordt de route ook 200 km korter. Verder is de reis op dag 14 en 15 beide circa 500 km, dus fors. Hieronder houd ik nog LV - SF aan, andersom kan ook, en heeft misschien als voordeel dat we begin september in Yosemite zijn ipv later in de maand (qua weer gunstiger?).

1 A'dam - Las Vegas
2 LV-Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Mon. Valley
6 Mon. Valley - Arches
7 Arches
8 Arches - Capitol reef
9 Cap. Reef - Bryce
10 Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion
14 Zion - DV
15 DV-Yos
16 Yos
17 Yos
18 Yos - Kings canyon
20 San Sim. - SF
21 SF
22 SF
23 SF - A'dam
Wij hebben precies hetzelfde rondje gedaan maar dan vanaf SF naar Yos en dan het rondje parken naar LV daarna naar LA en via kust naar SF . Met een auto en dan motels. Camper is ook leuk (in Canada gedaan), maar auto is iets makkelijker. Ontbijt naar binnen proppen in Motel en gaan. Met een camper ben je iets meer huishoudelijk bezig voordat je weg kan.

LA is wellicht leuk om naar Santa Monica beach enzo te gaan. Wij zijn er ook naar Universal Studios geweest. En wij zijn 2 nachten in Las Vegas geweest. Maar zo te lezen ben je niet zo heel erg van de steden. Wij kunnen door mijn vrouw haar knie problemen niet te grote tochten hiken dus wij kunnen geen langere tochten doen helaas. Dus wij doen niet zo veel hikes in parken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

- 22-24 dagen

1 A'dam - Las Vegas
2 LV-Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Mon. Valley
6 Mon. Valley - Arches
7 Arches
8 Arches - Capitol reef
9 Cap. Reef - Bryce
10 Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion
14 Zion - DV
15 DV-Yos
16 Yos
17 Yos
18 Yos - Kings canyon
20 San Sim. - SF
21 SF
22 SF
23 SF - A'dam
Leuke route. Als je lange hikes wil maken dan heb je de tijd wel nodig anders zou je Bryce en Zion ook wat kunnen inkorten dan heb je tijd voor Kings Canyon of meer tijd voor LV.
Denk eraan dat je in Zion binnen het seizoen niet overal met de auto naartoe kan, je moet dan parkeren en de shuttle nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wellicht zijn hier ook wat Florida experts :)
Over 6 weken gaan we die kant op...we hebben voor 8 dagen een huurauto en starten in ATL en moeten eindigen in MIA. Alles daar tussen in, is vrij :)

Wat we in ieder geval willen zien/doen:
- Krokodillen (met airboat of wandelend) -> bijv. Everglades of Okefenokee
- Palmstranden
- Caribische sfeer proeven
- Mooie natuur zien

We zijn niet per se stadsmensen (ja, voor een dagje, maar niet voor de musea ofzoiets, dan rijden we liever lekker rond en wandelen we in de natuur).

Ik had twee versies in gedachten:
1. van ATL naar Smoky Mountains rijden
2. Smoky Mountains
3. Columbia / Savannah
4. Okefenokee
5. Kennedy Space Center, daarna richting Everglades (KSC is niet per sé nodig maar de tweaker in mij zou het wel willen zien)
6. Verder op dooie gemakje richting Everglades
7. Everglades tour (door heen rijden hwy 9336 en wandelen halverwege)
8. Key West
9. Miami

Variant 2 is Smoky Mountains er uit gesloopt omdat die eigenlijk best wel een omweg is (je gaat eerst weer helemaal omhoog) en dat kost totaal wel 3 dagen. In variant twee gaan we uit Atlanta direct naar Okefenokee en hebben we meer tijd om ergens lekker te wandelen ipv 4 uur per dag te reizen.

Dan kunnen we zelfs bijvoorbeeld overnachten op Key Marathon o.i.d. en nog relaxter de Keys bekijken, en in Miami bijv. naar Key Biscayne.

Lijkt er dus op dat variant 2 leuker/beter/rustiger is, maar wie weet zegt iemand: variant 1 kan makkelijk ;)

Verder zijn tips over Everglades/andere parken welkom...is er bijv. een airboat bedrijfje of een goede wandeling aan te raden? Ik vind het irritant als ik achteraf voor minder geld een betere tour had kunnen krijgen door bij wijze van 15 minuten verder te rijden en niet te happen op alle marketing borden aan het begin van de weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als je Palmbomen / Caribische sfeer meepakken wil moet je ook richting de Gulf Coast nu lijkt je route vooral langs de Atlantische kust te gaan.
Zeker ook mooi, maar een andere sfeer.

Everglades hebben wij geen tour gedaan.

Qua krokodillen hoef je niet ver te zoeken daar die liggen bij bosjes in de watertjes langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing

- 22-24 dagen

1 A'dam - Las Vegas
2 LV-Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page
5 Page - Mon. Valley
6 Mon. Valley - Arches
7 Arches
8 Arches - Capitol reef
9 Cap. Reef - Bryce
10 Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion
14 Zion - DV
15 DV-Yos
16 Yos
17 Yos
18 Yos - Kings canyon
20 San Sim. - SF
21 SF
22 SF
23 SF - A'dam
Wil je veel gaan hiken of niet? Bryce is b.v. erg mooi, maar als je daar niet veel gaat hiken is 2 dagen best wel lang. En Zion kun je ook makkelijk in 2 dagen helemaal zien. Als je echter wel veel wil gaan hikken kun je je eigenlijk in alle parken makkelijk een aantal dagen vermaken.

Ik zou iig vroeg naar de Grand Canyon gaan (vanwege de drukte). Wij waren er deze week om 8 uur 's morgens en dan is de bus daar prima te doen(Wij hebben ongeveer de helft gelopen en de helft met de bus gedaan). Tegen een uur of 12 begint het echter zo druk te worden dat je 30-40 minuten moet wachten voordat je in de bus zit en worden de uitzichtspunten ook echt druk.

DV zou ik trouwens juist iets langer maken, daar kun je makkelijk 2 dagen vol maken, zeker als je nog wat punten in de buurt mee pakt.

Dag14 heb ik vandaag gedaan en ik kan je zeggen dat die weg saai en lang is. Op zich wel prima te doen maar het zou handiger zijn om een extra stop te hebben. Maar bij Las Vegas begin je al, en verder zit daar niet echt iets leuks.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
maarud schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:34:
Wellicht zijn hier ook wat Florida experts :)
Over 6 weken gaan we die kant op...we hebben voor 8 dagen een huurauto en starten in ATL en moeten eindigen in MIA. Alles daar tussen in, is vrij :)

Wat we in ieder geval willen zien/doen:
- Krokodillen (met airboat of wandelend) -> bijv. Everglades of Okefenokee
- Palmstranden
- Caribische sfeer proeven
- Mooie natuur zien

We zijn niet per se stadsmensen (ja, voor een dagje, maar niet voor de musea ofzoiets, dan rijden we liever lekker rond en wandelen we in de natuur).

Ik had twee versies in gedachten:
1. van ATL naar Smoky Mountains rijden
2. Smoky Mountains
3. Columbia / Savannah
4. Okefenokee
5. Kennedy Space Center, daarna richting Everglades (KSC is niet per sé nodig maar de tweaker in mij zou het wel willen zien)
6. Verder op dooie gemakje richting Everglades
7. Everglades tour (door heen rijden hwy 9336 en wandelen halverwege)
8. Key West
9. Miami

Variant 2 is Smoky Mountains er uit gesloopt omdat die eigenlijk best wel een omweg is (je gaat eerst weer helemaal omhoog) en dat kost totaal wel 3 dagen. In variant twee gaan we uit Atlanta direct naar Okefenokee en hebben we meer tijd om ergens lekker te wandelen ipv 4 uur per dag te reizen.

Dan kunnen we zelfs bijvoorbeeld overnachten op Key Marathon o.i.d. en nog relaxter de Keys bekijken, en in Miami bijv. naar Key Biscayne.

Lijkt er dus op dat variant 2 leuker/beter/rustiger is, maar wie weet zegt iemand: variant 1 kan makkelijk ;)

Verder zijn tips over Everglades/andere parken welkom...is er bijv. een airboat bedrijfje of een goede wandeling aan te raden? Ik vind het irritant als ik achteraf voor minder geld een betere tour had kunnen krijgen door bij wijze van 15 minuten verder te rijden en niet te happen op alle marketing borden aan het begin van de weg :D
Ondanks dat Florida redelijk klein is voor US begrippen is op 1 dag op en naar naar Key West gehaast en zonde.

Persoonlijk zou ik in deze planning KW zelfs niet doen maar stoppen op Islamorada en daar genieten van de Keys-sfeer.

In de everglades kun je bij shark valley visitor center een fiets huren en fietsen; daar zul je véél alligators gaan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
redwing schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 05:56:
[...]
Wil je veel gaan hiken of niet? ............
Ja we houden wel van hiken inderdaad. Maar ook dan kunnen we niet in elk park 2/3 dagen zijn natuurlijk, vandaar dat ik op dit moment Zion en yosemite kies om iets langer te zijn. Bryce zouden we ook 1 nacht van kunnen maken en dan later op de dag naar Zion vertrekken, wat niet heel ver rijden is.

Zion is op dit moment al 3 nachten = 2 volle dagen, die laat ik nog even zo staan. Death valley 2 nachten is een optie inderdaad, denk ik even over na. Aangezien van Zion naar DV, en DV naar Yos een lange afstand is zoals je al zei, klinkt 2 nachten in DV niet verkeerd.

Ik heb de lijst geupdate. Kings Canyon eruit, dag extra SF (3 volle dagen + halve dag met vertrek naar NL), voor nu een extra nacht DV en nacht minder Bryce.

LA laat ik nog even links liggen. Ik ben er al eerder geweest, en mijn vrouw hoeft er niet perse naar toe. De highway 1 langs de kust heb ik ook gereden in 2011, alleen was toen het noordelijke deel afgesloten (Big Sur e.d.). Nieuwe kans dit jaar dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Later dit jaar ga ik met mijn vriendin ongeveer 25 dagen rondreizen door Amerika. De vliegtickets zijn geboekt en dat is op dit moment het enige dat we geregeld hebben. Onze planning ziet er als volgt uit:

Dag 1: Aankomst in San Francisco (rond 12.00 uur lokale tijd)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco > San Simeon (240 mijl - 386 km)
Dag 5: San Simeon > Los Angeles (230 mijl - 370 km)
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles > Joshua Tree National Park (130 mijl - 209 km)
Dag 8: Joshua Tree National Park > Sedona (330 mijl - 531 km)
Dag 9: Sedona > Grand Canyon (115 mijl - 185 km)
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon > Page (130 mijl - 209 km)
Dag 12: Page
Dag 13: Page > Monument Valley (120 mijl - 193 km)
Dag 14: Monument Valley > Mesa Verde (150 mijl - 241 km)
Dag 15: Mesa Verde > Arches (150 mijl - 241 km)
Dag 16: Arches
Dag 17: Arches > Capitol Reef (140 mijl - 225 km)
Dag 18: Capitol Reef > Bryce Canyon (122 mijl - 196 km)
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon > Zion (75 mijl - 120 km)
Dag 21: Zion > Las Vegas (161 mijl - 259 km)
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas > Death Valley (150 mijl - 241 km)
Dag 24: Death Valley > Yosemite National Park (250 mijl - 402 km)
Dag 25: Yosemite National Park
Dag 26: Yosemite National Park > San Francisco (300 mijl - 482 km) > Schiphol

Totaal +- 4000km

We vliegen rond 17.00 uur lokale tijd terug naar Amsterdam, vandaar dat ik de laatste dag nu zo gepland heb. Een andere optie zou kunnen zijn om dag 16 er uit te halen, of om 1 van de twee dagen in San Francisco naar de laatste dag te schuiven.

Ik zou graag tips ontvangen over de reis, ik ben met name benieuwd naar de volgende zaken:
- Zijn er plaatsen of parken in de lijst waar je langer/korter zou blijven en waarom?
- Zijn er plaatsen of parken die je zou vervangen door een andere plaats/park en waarom?

Verder moeten we ook nog een huurauto huren. Het plan is om deze op te halen op dag 4, dus als we van SF naar San Simeon (of andere in de buurt gelegen plaats) gaan. Mij lijkt het gaaf om een Ford Mustang of Chevrolet Camaro te huren, maar de vraag is of dit praktisch is met bagage e.d. we zijn met 2 personen, dus mij lijkt het wel haalbaar, wat denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 28-03-2019 11:08 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik zou een hele dag in Zion blijven en géén hele dag in Bryce Canyon.
Qua huurauto een Mustang is wel leuk maar dan ben je wel beperkter in je bagage. Afhankelijk van wat je meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Barrycade schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:26:
Als je Palmbomen / Caribische sfeer meepakken wil moet je ook richting de Gulf Coast nu lijkt je route vooral langs de Atlantische kust te gaan.
Zeker ook mooi, maar een andere sfeer.

Everglades hebben wij geen tour gedaan.

Qua krokodillen hoef je niet ver te zoeken daar die liggen bij bosjes in de watertjes langs de weg.
Ik zal nog eens een variant uitwerken met de golfkust, goede tip :)
En verhelderend dat er meer krokodillen zijn dan ik dacht. Niet dat ik ze moét zien, maar het is toch wel tof want daarvoor ga je toch een beetje die kant op :)
Len020 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Ondanks dat Florida redelijk klein is voor US begrippen is op 1 dag op en naar naar Key West gehaast en zonde.

Persoonlijk zou ik in deze planning KW zelfs niet doen maar stoppen op Islamorada en daar genieten van de Keys-sfeer.

In de everglades kun je bij shark valley visitor center een fiets huren en fietsen; daar zul je véél alligators gaan zien!
Thanks voor de goede tip ook!! Zeker genoteerd en Key West is dan eigenlijk alleen maar nodig om te kunnen zeggen dat je op het eindpunt bent geweest. Maar als de sfeer halverwege of zelfs op een kwart al te proeven is lijkt me dat ook voldoende. Het moet wel leuk blijven en een ervaring achterlaten waar we nog lang mee kunnen doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

Rannasha

Does not compute.

miicker schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:
Verder moeten we ook nog een huurauto huren. Het plan is om deze op te halen op dag 4, dus als we van SF naar San Simeon (of andere in de buurt gelegen plaats) gaan. Mij lijkt het gaaf om een Ford Mustang of Chevrolet Camaro te huren, maar de vraag is of dit praktisch is met bagage e.d. we zijn met 2 personen, dus mij lijkt het wel haalbaar, wat denken jullie?
Heb een dergelijke trip met een Mustang gedaan en dat is best cool. De kofferbak is beperkt, qua totale omvang, maar vooral qua grootte van de opening. Hoe meer je je baggage kunt opsplitsen in kleinere, flexibelere tassen/koffers, hoe beter. Wij hadden 2 grote, zachte rolkoffers. Dat ging, maar was niet praktisch met in- en uitladen. Veel motels hebben een wasmachine, dus overweeg om minder kleren mee te nemen en zo nu en dan ter plekke wat te wassen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020

Afgelopen november uitgebreid gewtijfeld tussen een mustang en een camaro (kon zelf eentje kiezen op Orlando Sanford); de Mustang was nét iets ruimer dan de Camaro wat doorslaggevend was.

Met 2 harde koffers had het zéker niet gepast; wij reizen met 2 zachte tassen waardoor je wat meer kan proppen. Qua ruimte was het voldoende maar de knik die je moet maken maakte het allemaal wat lastiger.
De dodge charger en de Chevrolet Impala zijn vele malen groter dan deze 2 cabrio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Chevy Camaro/ Ford Mustang gaat niet passen als je bijvoorbeeld 2x een 25" rollerboard ofzo hebt.
1x 25"rollerboard paste al niet achterin de kofferbak wanneer je de kap naar beneden doet bij een Camaro. De Mustang is niet veel ruimer.

Kan ze regelmatig kiezen bij aankomst maar kies toch liever een Chrysler 300 ofzo voor te cruisen of voor de mindere wegen zoiets als een Nissan Pathfinder/Nissan Titan. Genoeg ruimte voor je tassen en meer....

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 28-03-2019 14:33 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:48

d0s

sssst

Grouchy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:30:
Chevy Camaro/ Ford Mustang gaat niet passen als je bijvoorbeeld 2x een 25" rollerboard ofzo hebt.
1x 25"rollerboard paste al niet achterin de kofferbak wanneer je de kap naar beneden doet bij een Camaro. De Mustang is niet veel ruimer.

Kan ze regelmatig kiezen bij aankomst maar kies toch liever een Chrysler 300 ofzo voor te cruisen of voor de mindere wegen zoiets als een Nissan Pathfinder/Nissan Titan. Genoeg ruimte voor je tassen en meer....
De Mustang past toch echt veel meer in dan in de Camaro. Een grotere en een kleinere hardcase is geen probleem bij de Mustang met een beetje tetris spelen. Waar dat bij de Camaro onmogelijk is door de kleine kofferbakopening.

al 2 keer zonder problemen met vrij veel bagage een Mustang gehuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

d0s schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:53:
[...]

al 2 keer zonder problemen met vrij veel bagage een Mustang gehuurd :+
YouTube: How much luggage can you get in a Ford Mustang Convertible Trunk / Boot

Mustang kan idd leuk zijn, maar hou er rekening mee dat je, als het echt warm is, je dak vaker dicht dan open zal hebben, en de airco aan. Geen idee wanneer miicker precies gaat, vaak is het bijvoorbeeld in Juni tot September 38 of meer graden rond Las Vegas. Bij 32+ graden Celsius is rijden met de kap dicht toch wel lekkerder.

Voor een rondreis zou het mijn voorkeur niet zijn, met een SUV/4x4 heb je veel meer ruimte en comfort, zit je hoger en kom je op meer plekken.

[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 28-03-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Grouchy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:25:
[...]

YouTube: How much luggage can you get in a Ford Mustang Convertible Trunk / Boot

Mustang kan idd leuk zijn, maar hou er rekening mee dat je, als het echt warm is, je dak vaker dicht dan open zal hebben, en de airco aan. Geen idee wanneer miicker precies gaat, vaak is het bijvoorbeeld in Juni tot September 38 of meer graden rond Las Vegas. Bij 32+ graden Celsius is rijden met de kap dicht toch wel lekkerder.

Voor een rondreis zou het mijn voorkeur niet zijn, met een SUV/4x4 heb je veel meer ruimte en comfort, zit je hoger en kom je op meer plekken.
Vorig jaar juni hadden wij 43 graden in Vegas. Moet er niet aan denken dat we dat in een cabrio hadden moeten doen :X

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

DonMetal schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Vorig jaar juni hadden wij 43 graden in Vegas. Moet er niet aan denken dat we dat in een cabrio hadden moeten doen :X
Dacht de echt hoge temperaturen afgelopen jaar voor te zijn. Niet dus; eind April 2018 jaar was het rond de 34/35°C in Las Vegas & the Valley of fire. Begin Mei was het al 38°C. Lang leve airco O+

Dit jaar gecompenseerd met North Dakota. Altijd een aparte ervaring om een airport parking te zien met mensen die terugkomen van de Bahama's en proberen hun auto te starten bij -32°C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:38
DonMetal schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Twee jaar geleden tikte de temperatuur de 50 graden aan toen we in Vegas waren. Hield het dak van m'n Mustang maar dicht.. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 13:22

Zeker doable met z'n tweeën. Heb een kleine twee jaar eenzelfde aantal dagen en km's af mogen leggen in een Mustang cabrio en was echt meer dan prima qua ruimte. Cabrio ook aanrader. En mocht je wel in een erg warme omgeving komen hou je t dak dan even dicht en zet je de airco & stoelventilatie aan :+

[ Voor 9% gewijzigd door timwijn op 28-03-2019 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heb twee jaar geleden een roadtrip aan de westkust gemaakt en vorig jaar in Florida. Beide in Mustang cabrio. Met twee personen meer dan ruimte genoeg. :)
Al onze spullen pasten met alle gemak in de kofferbak.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Thanks! Nog tips waar de mustang een beetje goedkoop (maar wel goed incl. verzekeringen) te huren is?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
miicker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:23:
Thanks! Nog tips waar de mustang een beetje goedkoop (maar wel goed incl. verzekeringen) te huren is?
Heb beide keren via Alamo gehuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 13:22
miicker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 00:23:
Alamo veel goede verhalen over gehoord.Wij hadden via budget car rental gehuurd. Was 1100, onbeperkte km's, 3 volle weken. Met het gelukje dat we een mustang GT meekregen met V8 ipv V6 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
even een paar praktische tips.

kijk bij het huren van auto/camper naar de drop of kosten! Dit verschilt nog al in bepaalde periodes zijn er meer autos die van punt a naar b rijden dan andersom. als je dan in tegen over gestelde richting rijd kan het wel is zijn dat je geen drop kosten hoeft te betalen! scheelt soms zo maar 500 dollar!!

in 2006 heb ik een vergelijkbare reis gemaakt ook in september. Ik heb toen destijds wel LA mee gepakt! LA is als je maar kort de tijd hebt inderdaad niet veel aan. Als je wel de tijd hebt geloof ik best dat het heel leuk kan zijn. Echter LA is groot alles ligt ver uit elkaar. ( met uitzondering van Bel Air, Beverley Hills, chinese man theater ED. wil je echter nog is naar Santa Barbara toe, of i zuidelijker kijken richting pomona oid dan be je een halve dag onderweg. ( mijn advies lekker SF 2 dagen langer en LA links laten liggen )

helaas is scottys castle in death valley nog steeds niet heropend na de flood damage uit 2015 naar verwachting is dat weer geopend in 2020! anders was dat een aanrader geweest.

In het hoog zeisoen is het lastig zoals al genoemd zion national park in te komen. de autos worden dan geweerd! zorg dus dat je voor de tijd je auto ergens kunt pakkeren en huur een paar fietsen! Met de fiets ben je er zo en zijn een aantal trails zelfs te doen. Maar je kunt 1 maal in het park uiteraard ook de fiets parkeren en lekker hiken!

Het grootste advies wat mee te geven is. Probeer niet teveel in 1 reis te proppen!! laat wat over voor een 2de keer. Plan alternatieven voor de dagen als het hoofdplan niet door gaat. of toch niet is wat het lijkt! en vooral NEEM DE TIJD! 1 dag rijden minimaal 1 dag op locatie! ( voor steden is dit zelfs minimaal 3! ) Dan heb je alle tijd om in de bewuste omgeving je wandelingetje te doen, of de locals te raadplegen waar naar toe te gaan ( en dikwijls komt er iets uit wat je van te voren niet gepland had omdat het bij het grote publiek niet bekend is ).

verder raad ik aan kaarten voor bepaalde evenementen van te voren te regelen ( kaartjes voor alcatraz of helicopter vlucht boven de grand canyon) Nog een gouden tip als je richting alzatraz gaat neem dan ook direct tickets dat je met de boot kan doorvaren naar sausalito. lekker eerst smorgens bij Boudins Bakery in/vlakbij the cannery/fishermans warf zien hoe ze je broodje aan t bakken zijn bij dat grote raam ( schenken ook goed koffie ). Dan lekker op de boot naar Alcatraz, en dan net voor de middag of tgen de middag aan door varen naar sausalito! heerlijk dagje geloof me!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-10 11:46
We hebben een paar jaar geleden het rondje zo gemaakt (via autoeurope/Alamo):

Las Vegas > SUV > San Francisco > Mustang > Los Angeles > SUV > Las Vegas

Hierbij geen drop-off kosten gehad, makkelijke en praktische SUV gehad in de parken en lekker touren met de Mustang langs de kust. De wissels kostten ongeveer 1 a 2 uurtjes tijd (incl. wachten en omrijden). Zeker geen spijt van gehad. We hadden zelfs een paar dagen zonder auto kunnen plannen op deze manier, bijv. in San Francisco, maar kozen voor de makkelijke weg. Bagage was overigens wel te doen in de Mustang, maar 2 grote koffers wordt lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door Bulldock op 29-03-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Bulldock schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:36:
We hebben een paar jaar geleden het rondje zo gemaakt (via autoeurope/Alamo):

Las Vegas > SUV > San Francisco > Mustang > Los Angeles > SUV > Las Vegas

Hierbij geen drop-off kosten gehad, makkelijke en praktische SUV gehad in de parken en lekker touren met de Mustang langs de kust. De wissels kostten ongeveer 1 a 2 uurtjes tijd (incl. wachten en omrijden). Zeker geen spijt van gehad. We hadden zelfs een paar dagen zonder auto kunnen plannen op deze manier, bijv. in San Francisco, maar kozen voor de makkelijke weg. Bagage was overigens wel te doen in de Mustang, maar 2 grote koffers wordt lastig.
Uiteraard had je geen drop-off kosten, want dat is precies het gebied waarin Alamo geen drop-off kosten rekent: "Handig om te weten is dat er binnen Florida en Californië geen drop-off kosten gelden. Ook tussen San Francisco airport en Los Angeles of Las Vegas Airport (en v.v.) hoeft u geen drop-off kosten te betalen." - https://www.alamo.nl/service/one-way-autohuur/
Pagina: 1 ... 24 ... 88 Laatste