I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Via Alamo zelf is vrijwel altijd duurder.
Bij Avis moet je eigenlijk aangeven dat je in België woont, scheelt ook een hoop
En de prijs scheelt schommelt behoorlijk bij Avis, als je uur later kijkt kan het zo € 75 euro goedkoper zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door xares op 30-03-2019 12:06 ]
Thanks, kun je verzekeringstechnisch gewoon boeken via die duitse site bijvoorbeeld (Sunnycars.de doet het overigens bij mijn niet)xares schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05:
Ik boek ook wel eens via Tuicars.nl of Sunnycars (Sunnycars.de is vaak nog goedkoper).
Bij Avis moet je eigenlijk aangeven dat je in België woont, scheelt ook een hoop![]()
En de prijs scheelt schommelt behoorlijk bij Avis, als je uur later kijkt kan het zo € 75 euro goedkoper zijn.
Ik heb ooit ergens gelezen - volgens mij op TripAdvisor - dat ze daar moeilijk over kunnen doen. In dat voorbeeld ging het over Polen en werd de reservering niet geaccepteerd.Voor de rest staat het web vol met mensen die dit aanraden.miicker schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:00:
[...]
Thanks, kun je verzekeringstechnisch gewoon boeken via die duitse site bijvoorbeeld (Sunnycars.de doet het overigens bij mijn niet)
[ Voor 6% gewijzigd door Bulldock op 30-03-2019 16:01 ]
Ik heb 3-4 dagen om mij te verplaatsen van SF (Berkeley) naar LA (LAX).
Wat is dan de beste keus qua autoroute om nog iets van de parken mee te krijgen?
De kunstlijn is reeds gecoverd!
Blijf je west van sierra.
Of, als de tioga open is:
Yosemite , mono Lake , june, mammoth, death Valley , valley of fire, Mojave
Death Valley, Mojave, is dat voldoende de moeite waard? Als je dan toch 'in de buurt' bent, is het dan het doorrijden naar de Grand Canyon waard?
Grand Canyon is te ver om in 3-4 dagen eventjes "erbij" te doen. Reken op een dag (extra) rijden om er te komen en eentje om weer naar California te rijden. Dan kun je eventjes een uurtje in de Canyon kijken en dan snel weer in de auto.Teleluvr schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:51:
Thanks.
Death Valley, Mojave, is dat voldoende de moeite waard? Als je dan toch 'in de buurt' bent, is het dan het doorrijden naar de Grand Canyon waard?
Ik zou gewoon het rondje SF, Yosemite, Death Valley, Mojave, LA doen en dan lekker rustig aan doen. In plaats van een gehaaste race tegen de klok om nog snel de Grand Canyon even te zien.
Zoals het er nu uitziet hebben we 3 volle dagen de tijd (+ halve dag om aan te reizen en een halve dag om richting LAX te gaan).
LA zelf heb ik eigenlijk wel gezien ondertussen.
Bedankt voor de tips, moeilijk in te schatten allemaal, als je het nog nooit ervaren hebt. Echte hikers zijn we niet, het wordt vooral rondrijden en hier en daar uitstappen om te genieten. Autorijden vinden we daarentegen allebei leuk...
Pak dan de CA-2 terug vanuit Mojave naar LA, lekker door de bergen slingeren: https://goo.gl/maps/2Y4PQyMWDbQ2Teleluvr schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:08:
Ja, daar was ik al een beetje bang voor en ben ik al meermaals voor gewaarschuwd (oa in dit topic).
Zoals het er nu uitziet hebben we 3 volle dagen de tijd (+ halve dag om aan te reizen en een halve dag om richting LAX te gaan).
LA zelf heb ik eigenlijk wel gezien ondertussen.
Bedankt voor de tips, moeilijk in te schatten allemaal, als je het nog nooit ervaren hebt. Echte hikers zijn we niet, het wordt vooral rondrijden en hier en daar uitstappen om te genieten. Autorijden vinden we daarentegen allebei leuk...
Wel even goed aan het begin van die route op de borden letten, anders kom je mogelijk plotseling een afsluiting tegen. ALS het afgesloten is, dan staat het aangegeven en kun je alsnog via de CA-14 naar LA.
Sometimes you need to plan for coincidence
En mocht je dat rijden in de bergen echt leuk vinden en hij is open dan kun je al eerder: de Sherman pass road. Tussen Death valley en Seqoia National forest. Kost je minimaal een halve dag bij mooi weer. Maar is een prachtige route.Hmmbob schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:44:
[...]
Pak dan de CA-2 terug vanuit Mojave naar LA, lekker door de bergen slingeren: https://goo.gl/maps/2Y4PQyMWDbQ2
Wel even goed aan het begin van die route op de borden letten, anders kom je mogelijk plotseling een afsluiting tegen. ALS het afgesloten is, dan staat het aangegeven en kun je alsnog via de CA-14 naar LA.
Ook voor deze, let op de borden.
Maar goed, voordat je aan DV denkt, eerst de tioga over bij Yosemite . En die zal mogelijk dicht zijn.
En staar je daarna niet blind op de nationale parken, mono, june en mammoth lake zijn minstens even mooi, met elk een geheel eigen karakter...
[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 01-04-2019 08:58 ]
Wij hebben vorig jaar via deze site de auto geboekt, misschien scheelt het nog wat:miicker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:10:
Even gekeken bij Alamo, voor de periode dat wij gaan vind ik het erg veel geld voor een Mustang, ruim 1700$, bij HolidayCars zit ik op iets meer dan 1200$. Ik heb nog niet gekeken naar verzekeringen en zo, maar dat scheelt nog al.
https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen
Even gekeken en dat scheelt een hoop zeg. Rond de €1000 voor de periode waarin wij gaan. Hoe is jouw ervaring met dit bedrijf? En zit hier alles bij qua verzekering?Carthrax schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:00:
[...]
Wij hebben vorig jaar via deze site de auto geboekt, misschien scheelt het nog wat:
https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Zeer tevreden, wij hadden eerder bij Alamo geboekt ook via deze aanbieder. Wij zijn gegaan voor Alamo gold, daar zit de extra bestuurder(s) bij in:miicker schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:30:
[...]
Even gekeken en dat scheelt een hoop zeg. Rond de €1000 voor de periode waarin wij gaan. Hoe is jouw ervaring met dit bedrijf? En zit hier alles bij qua verzekering?
Alamo Gold is inclusief:
Ongelimiteerde kilometers.
Sales tax.
Lokale toeslagen zoals “vehicle licence fee”.
Airport fee.
Diefstal verzekering.
CDW.
Extended Protection.
Een volle tank benzine (m.u.v. New York).
De toeslag voor maximaal drie extra bestuurders ouder dan 25 jaar.
Hadden jullie roadside plus er ook bij genomen? Ik kan niet echt vinden hoe het standaard zit met pechhulp als je roadside plus niet neemt.Carthrax schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:47:
[...]
Zeer tevreden, wij hadden eerder bij Alamo geboekt ook via deze aanbieder. Wij zijn gegaan voor Alamo gold, daar zit de extra bestuurder(s) bij in:
Alamo Gold is inclusief:
Ongelimiteerde kilometers.
Sales tax.
Lokale toeslagen zoals “vehicle licence fee”.
Airport fee.
Diefstal verzekering.
CDW.
Extended Protection.
Een volle tank benzine (m.u.v. New York).
De toeslag voor maximaal drie extra bestuurders ouder dan 25 jaar.
Ik heb het niet gedaan omdat ik ook ANWB lid ben en dan heb je (als het goed is) recht op Basic Road side assistance.miicker schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:09:
[...]
Hadden jullie roadside plus er ook bij genomen? Ik kan niet echt vinden hoe het standaard zit met pechhulp als je roadside plus niet neemt.
Ik heb op dit moment een reservering staan bij Budget, zelfde partij als Avis. Deze gemaakt op Budget.com en als land Duitsland aangegeven, dit scheelt bij mij €1000 voor een huurperiode van 25 dagen.xares schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05:
Ik boek ook wel eens via Tuicars.nl of Sunnycars (Sunnycars.de is vaak nog goedkoper).
Bij Avis moet je eigenlijk aangeven dat je in België woont, scheelt ook een hoop![]()
Op het forum van allesamerika.com schijnen meer mensen dit te doen.
Ik zit te kijken, tussen Duitsland en Nederland scheelt het maar 40$. Als ik Nederland selecteer ben ik +- 1350$ kwijt. Selecteer ik bijvoorbeeld Albanië dan zit je op 900$. Lijkt me niet heel slim, aan de andere kant, je hebt de optie om direct online te betalen. Waarom zou het niet kunnen?FabiandJ schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:09:
[...]
Ik heb op dit moment een reservering staan bij Budget, zelfde partij als Avis. Deze gemaakt op Budget.com en als land Duitsland aangegeven, dit scheelt bij mij €1000 voor een huurperiode van 25 dagen.
In theorie zou ik nu in Albanië kunnen wonen, maar als ik later dit jaar richting de USA gaan verhuisd zijn naar Nederland, maar wel al mijn auto gereserveerd hebben terwijl ik daar woonde
Let je we op eventuele verschillen in verzekering tussen die landen? Daar wil nog wel eens wat in verschillen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Je hebt deze verzekeringen nodig:Hmmbob schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:29:
Aan de balie (hotel/car rental/...) gaat niemand zich er druk over maken..... They don't care wat voor kamer/auto/korting/tarief/... je hebt, als je maar gereserveerd hebt en ze je naam kunnen vinden.
Let je we op eventuele verschillen in verzekering tussen die landen? Daar wil nog wel eens wat in verschillen.
Cover The Car (LDW)
Cover My Liability (SLI)
Per land verschilt het soms ook welke auto's je kan kiezen.
Zelf ben ik maar wat blij dat ik vorig jaar de auto al gereserveerd heb, als ik dat nu zou doen ben ik €1000-1500 meer kwijt, voor dezelfde Ford Mustang Coupe
Nu moeten de geboekte hotels nog even wat zakken in prijs, dan kan ik die opnieuw boeken en de huidige annuleren. Sinds ik in oktober begonnen ben met hotels boeken op deze manier al rond de €500 bespaard.
[ Voor 29% gewijzigd door FabiandJ op 02-04-2019 09:43 ]
Toen wij in 2012 gingen heb ik via https://www.usareisen.de/ mijn huurauto bij Alamo gehaald. Scheelde ook fors. Plus is reisbureau (in Berlijn) dus die kunnen meer dan een webwinkel. Moet alleen je Duits een beetje ok zijn, hoewel ze ook prima Engels sprekenFabiandJ schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:09:
[...]
Ik heb op dit moment een reservering staan bij Budget, zelfde partij als Avis. Deze gemaakt op Budget.com en als land Duitsland aangegeven, dit scheelt bij mij €1000 voor een huurperiode van 25 dagen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
PSN: Kjujay
+1; afgelopen november via deze site geboekt en alles ging prima !miicker schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:30:
[...]
Even gekeken en dat scheelt een hoop zeg. Rond de €1000 voor de periode waarin wij gaan. Hoe is jouw ervaring met dit bedrijf? En zit hier alles bij qua verzekering?
Ook goede ervaring met rentalcars.com trouwens.
https://www.kayak.co.uk/c...sFee;carclass=CONVERTIBLE
Als je in de winter gaat kan je dan soms erg goede deals voor cabrio's vinden
$225 voor een week een camaro cabrio in December 2017
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In de regel is dat adviseren toch echt iets moeilijks. Mensen drukken altijd hun eigen persoonlijke voorkeur door en lezen volgens mij niet eens wat je zegt. Als ik zeg dat ik in 1 dag naar Kroatië rijdt (Istrië) en die 1300km geen probleem vindt dan hoef ik uiteraard niet te horen dat 400km veel te veel is en dat beter opgesplitst kan worden in meerdere dagen want anders 'is-het-toch-echt-wel-veel-rijden'.
Ik maak meestal even een scan wat voor type persoon advies vraagt en pas daar zaken op aan. De specials voor een eerste keer westcoast laat ik allemaal achterwege. Totaal niet interessant als je alle natuurparken de eerste keer voor je kiezen krijgt. Als je al 3x in Yellowstone en Yosemite bent geweest dan ga je daarna wellicht wat anders tegen dingen aankijken.
Route zal ik vanavond eens in zijn geheel posten hier inclusief activiteiten. San Francisco -> Portland -> Seattle -> San Francisco even heel globaal. Met veel natuurgeweld tussendoor.
Wat wil je nu precies zeggen met dit bericht?Typhone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:20:
Zo de route ligt 95% vast. Alleen erg goede omzettingen krijgen nog een plek. Gelukkig zijn er via het 'vaste' Amerika forum nog wat mensen gekomen met erg goede tips waaronder een paar wandelaars (wat ouder) die wel forse wandelingen maken/maakten (20+km op een dag met circa 1000 hoogtemeters).
In de regel is dat adviseren toch echt iets moeilijks. Mensen drukken altijd hun eigen persoonlijke voorkeur door en lezen volgens mij niet eens wat je zegt. Als ik zeg dat ik in 1 dag naar Kroatië rijdt (Istrië) en die 1300km geen probleem vindt dan hoef ik uiteraard niet te horen dat 400km veel te veel is en dat beter opgesplitst kan worden in meerdere dagen want anders 'is-het-toch-echt-wel-veel-rijden'.
Ik maak meestal even een scan wat voor type persoon advies vraagt en pas daar zaken op aan. De specials voor een eerste keer westcoast laat ik allemaal achterwege. Totaal niet interessant als je alle natuurparken de eerste keer voor je kiezen krijgt. Als je al 3x in Yellowstone en Yosemite bent geweest dan ga je daarna wellicht wat anders tegen dingen aankijken.
Route zal ik vanavond eens in zijn geheel posten hier inclusief activiteiten. San Francisco -> Portland -> Seattle -> San Francisco even heel globaal. Met veel natuurgeweld tussendoor.
Zoek mijn eerdere berichten hier en leg het verband. Dán weet je het.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 02-04-2019 16:40 ]
Ik zie geen verband. Zeg gewoon wat je wilt zeggen, zonder er een puzzel van te maken. Als je concreet en duidelijk bent, krijg je de beste reacties/adviezen.Typhone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:39:
[...]
Zoek mijn eerdere berichten hier en leg het verband. Dán weet je het.
Dus omdat jij te lam bent even mijn naam in te typen bovenin (Dit topic) (Poster) moet ik opeens van alles uitleggen wat al duidelijk wordt uit bovenstaande post?HuHu schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:50:
[...]
Ik zie geen verband. Zeg gewoon wat je wilt zeggen, zonder er een puzzel van te maken. Als je concreet en duidelijk bent, krijg je de beste reacties/adviezen.
Prima, komt ie:
Ik heb hier een tijd terug advies gevraagd en gekregen en de mensen die daar advies op hebben gegeven zullen mijn aanwezigheid en post herkennen en wellicht ook de door hen gegeven adviezen waarvan (sommige) opgenomen zijn in onze reis. Daar heb ik onder andere (zoek maar terug) gemeld dat veel adviezen door 50+'ers gegeven worden die er anders instaan en die totaal niet lezen dat wij er anders instaan. Dat zie je hier een stuk minder terug met veel meer meedenkende adviezen. Maar ook in dat licht bezien was ik opeens vanuit een ander forum 'verrast' met goede tips. Dat was alles. Daar is niet zoveel puzzelwerk voor nodig.
Deel twee wat ik uitleg in mijn post waar jij op reageert: als ik zie dat mensen de eerste keer naar de USA gaan (of dat aangeven) dan ga ik ze niet allerlei hele speciale zaken adviseren maar hou ik het grof. Dat zijn genoeg indrukken. Dat doe jij wellicht ook en veel anderen ook. Maar op sommige forums zitten mensen die - wellicht ook uit enthousiasme - meteen met allerlei prietpraat en kleine details aankomen terwijl ze de grote lijnen vergeten. Zo reageer ik hier ook naar anderen die wat vragen. Kort en helder advies of tips waar men iets aan heeft maar ik ga niet zeggen probeer per se de Furnace Ranch te nemen in Death Valley omdat ik daar toevallig ervaring mee heb. Als men ergens anders wil overnachten dan is dat prima en bemoei ik me daar al niet meer mee. Zo was de insteek in die alinea bedoeld.
Helder nu? Die link had je toch echt wel kunnen leggen. Je hebt notabene mij al een keer van advies voorzien zie ik net. Onderstaand de aankondigende post hier van mij:
Nu gauw weer terug naar de USA gerelateerde zaken en no hard feelings naar jou @HuHuTyphone schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:59:
Zo dit jaar ook weer USA gepland. Planning van vorig jaar konden na grote verbouwing (tijd uitloop) en daarna schade door natuurgeweld (water) de ijskast in.
Plan gaat zijn een rondje Seattle (Pacific Northwest) maar een klein beetje nostalgie en de tijd van vertrek (laatste week augustus, eerste twee weken september) maken me gezien de ligging iets onzekerder over de tijd. Andere optie zou zijn een cruise door Texas maken beginnende in El Paso (daar heb ik gewoond) dus een mini trip down memory lane.
Overigens ben ik wel zeer verbaasd over de vliegmaatschappij perikelen in combinatie met de prijsvergelijkers. Direct bij de airlines boeken is opeens veel voordeliger. Tevens mooi meegenomen: directe vlucht premium economy naar Seattle vanaf Amsterdam. Dat scheelt wel écht gruwelijk veel tijd zeg!
Iemand bekend in de Seattle hoek en nog tips? Op het allesamerika forum loopt ook een draadje inmiddels maar daar zitten wel veel 'oude' rakkers die vaak alles boven de 200km rijden per dag al te veel vinden en dan schiet het advies alle kanten op.
[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 02-04-2019 17:12 ]
Dat heb ik wel gedaan, maar ik kwam er geen wijs uit.Typhone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:07:
[...]
Dus omdat jij te lam bent even mijn naam in te typen bovenin (Dit topic) (Poster) moet ik opeens van alles uitleggen wat al duidelijk wordt uit bovenstaande post?
Dat stuk context miste en is, naar mijn mening, niet eenvoudig terug te vinden. En zonder die context komt je bericht wat vreemd over, vandaar mijn vraag.Prima, komt ie:
Ik heb hier een tijd terug advies gevraagd en gekregen en de mensen die daar advies op hebben gegeven zullen mijn aanwezigheid en post herkennen en wellicht ook de door hen gegeven adviezen waarvan (sommige) opgenomen zijn in onze reis. Daar heb ik onder andere (zoek maar terug) gemeld dat veel adviezen door 50+'ers gegeven worden die er anders instaan en die totaal niet lezen dat wij er anders instaan. Dat zie je hier een stuk minder terug met veel meer meedenkende adviezen. Maar ook in dat licht bezien was ik opeens vanuit een ander forum 'verrast' met goede tips. Dat was alles. Daar is niet zoveel puzzelwerk voor nodig.
Deel twee wat ik uitleg in mijn post waar jij op reageert: als ik zie dat mensen de eerste keer naar de USA gaan (of dat aangeven) dan ga ik ze niet allerlei hele speciale zaken adviseren maar hou ik het grof. Dat zijn genoeg indrukken. Dat doe jij wellicht ook en veel anderen ook. Maar op sommige forums zitten mensen die - wellicht ook uit enthousiasme - meteen met allerlei prietpraat en kleine details aankomen terwijl ze de grote lijnen vergeten. Zo reageer ik hier ook naar anderen die wat vragen. Kort en helder advies of tips waar men iets aan heeft maar ik ga niet zeggen probeer per se de Furnace Ranch te nemen in Death Valley omdat ik daar toevallig ervaring mee heb. Als men ergens anders wil overnachten dan is dat prima en bemoei ik me daar al niet meer mee. Zo was de insteek in die alinea bedoeld.
Helder nu? Die link had je toch echt wel kunnen leggen. Je hebt notabene mij al een keer van advies voorzien zie ik net. Onderstaand de aankondigende post hier van mij:
[...]
Nu gauw weer terug naar de USA gerelateerde zaken en no hard feelings naar jou @HuHu
Ben benieuwd, mogelijk zitten er nog leuke dingen tussen voor mijn reisTyphone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:20:
Dag | Van | Naar | Activiteiten |
1 | AMS | SF | Reisdag + Inkopen (landing lokale tijd 13:30 uur) |
2 | SF | Fortuna | Rijdag US Highway 1 + Avenue of the Giants |
3 | Fortuna | Fortuna | Miners Ridge & James Irvine Loop Trail (22km) |
4 | Fortuna | Coos Bay | Sightseeing & reisdag + Cape Arago State Park |
5 | Coos Bay | Coos Bay | RZR Rental in Oregon Dunes (4hrs) |
6 | Coos Bay | Portland | Reisdag via Cannon Beach |
7 | Portland | Portland | City Highlights |
8 | Portland | Portland | Mt Hood Hike ZigZag Overlook Trail via Hidden Lake (27,6km, 1280 hm) |
9 | Portland | Portland | Columbia River Gorge + Multnomah Falls Hike + 7 more (4 small hikes) |
10 | Portland | Forks | Travelday to Olympic NP + Hall of Mosse Trail (1.6km) |
11 | Forks | Seattle | North Entry - Sol Duc Valley - Lake Crescent - Small hikes |
12 | Seattle | Seattle | City Highlights |
13 | Seattle | Packwood | Everett Boeiing Tour |
14 | Packwood | Packwood | South Cascades: Goat Lake Loop Trail (19.3km) |
15 | Packwood | Packwood | Mt St Helens: Loowit Falls Trail (14.9km) |
16 | Packwood | Packwood | Mt Rainier: Skyline Loop + Overpass Trail (28.2km) |
16 | Packwood | Prospect | Reisdag richting Crater Lake NP |
17 | Prospect | Dunsmuir | Garfield Peak Trail (5.8km) + Photography (weather conditions OK only) |
18 | Dunsmuir | San Francisco | Lassen National Park -> Lassen Peak Trail 8km |
19 | San Francisco | San Francisco | Different activities / sightseeing |
19 | San Francisco | San Francisco | Different activities / sightseeing |
20 | San Francisco | AMS | Flight back home |
Goddamn wat een werk! Iets grover gelaten dan oorspronkelijk gepland.
Ook ik hou me graag aanbevolenTyphone schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:20:
[..]
Ik mag dan wel net 1,5 week terug zijn uit de VS, maar dat weerhoudt me er niet van om alvast na te denken over de volgende VS trip. M'n oog is gevallen op het Noord-Westen en Portland en Seattle spreken me erg aan.
edit: oh wacht ik zie dat je het net gepost hebt
[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 03-04-2019 09:52 ]
Het wordt trouwens onze eerste keer naar de USA:
Dag 1: Aankomst in San Francisco (rond 12.00 uur lokale tijd)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco > San Simeon (240 mijl - 386 km)
Dag 5: San Simeon > Los Angeles (230 mijl - 370 km)
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles > Joshua Tree National Park (130 mijl - 209 km)
Dag 8: Joshua Tree National Park > Sedona (330 mijl - 531 km)
Dag 9: Sedona > Grand Canyon (115 mijl - 185 km)
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon > Page (130 mijl - 209 km)
Dag 12: Page
Dag 13: Page > Monument Valley (120 mijl - 193 km)
Dag 14: Monument Valley > Mesa Verde (150 mijl - 241 km)
Dag 15: Mesa Verde > Arches (150 mijl - 241 km)
Dag 16: Arches
Dag 17: Arches > Capitol Reef (140 mijl - 225 km)
Dag 18: Capitol Reef > Bryce Canyon (122 mijl - 196 km)
Dag 19: Bryce Canyon
Dag 20: Bryce Canyon > Zion (75 mijl - 120 km)
Dag 21: Zion > Las Vegas (161 mijl - 259 km)
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas > Death Valley (150 mijl - 241 km)
Dag 24: Death Valley > Yosemite National Park (250 mijl - 402 km)
Dag 25: Yosemite National Park
Dag 26: Yosemite National Park > San Francisco (300 mijl - 482 km) > Schiphol
Vraag 1: vooral aan het begin van de reis zijn we in SF, is dit misschien beter/leuker om wat te verdelen, dus bijvoorbeeld 1 dag te verplaatsen naar de laatste dag van onze reis?
Vraag 2: Op sommige plaatsen hebben we nu 2 overnachtingen. Ik kreeg al eerder de tip om bij Zion 2 overnachtingen te doen en bij Bryce maar 1, zijn jullie het daar mee eens en waarom wel/niet?
Vraag 3: Zijn er andere plaatsen waar jullie van denken dat we nu een nacht te lang of te kort hebben gepland?
Vraag 4: Zijn er plaatsen/parken die ik vergeten ben, of die misschien leuker zijn om te bezoeken dan een van de bovenstaande plaatsen/parken?
Vraag 5: (lijkt een beetje op vraag 4), maar we twijfelen over de eerste tussenstop in San Simeon, is dit een beetje een leuke plaats? Of is er een plaats die leuker is in de buurt?
Eerste deel van dag2 heb ik recentelijk <edit> time flies! ,/edit> December 2017nog gereden, mooi stuk!Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:39:
Dag Van Naar Activiteiten 1 AMS SF Reisdag + Inkopen (landing lokale tijd 13:30 uur) 2 SF Fortuna Rijdag US Highway 1 + Avenue of the Giants 3 Fortuna Fortuna Miners Ridge & James Irvine Loop Trail (22km) 4 Fortuna Coos Bay Sightseeing & reisdag + Cape Arago State Park 5 Coos Bay Coos Bay RZR Rental in Oregon Dunes (4hrs) 6 Coos Bay Portland Reisdag via Cannon Beach 7 Portland Portland City Highlights 8 Portland Portland Mt Hood Hike ZigZag Overlook Trail via Hidden Lake (27,6km, 1280 hm) 9 Portland Portland Columbia River Gorge + Multnomah Falls Hike + 7 more (4 small hikes) 10 Portland Forks Travelday to Olympic NP + Hall of Mosse Trail (1.6km) 11 Forks Seattle North Entry - Sol Duc Valley - Lake Crescent - Small hikes 12 Seattle Seattle City Highlights 13 Seattle Packwood Everett Boeiing Tour 14 Packwood Packwood South Cascades: Goat Lake Loop Trail (19.3km) 15 Packwood Packwood Mt St Helens: Loowit Falls Trail (14.9km) 16 Packwood Packwood Mt Rainier: Skyline Loop + Overpass Trail (28.2km) 16 Packwood Prospect Reisdag richting Crater Lake NP 17 Prospect Dunsmuir Garfield Peak Trail (5.8km) + Photography (weather conditions OK only) 18 Dunsmuir San Francisco Lassen National Park -> Lassen Peak Trail 8km 19 San Francisco San Francisco Different activities / sightseeing 19 San Francisco San Francisco Different activities / sightseeing 20 San Francisco AMS Flight back home
Goddamn wat een werk! Iets grover gelaten dan oorspronkelijk gepland.
Let wel op dat Highway 1 erg kronkelig is en single lane. De aftstand van dag2 is niet zo veel maar via HW1 gaat het wel tijd kosten want je kan niet echt doorrijden..
https://www.google.com/ma....1572756!2d40.5981867!3e0
Google zegt 7+ uur, maar met stops ben je al gauw 9 uur bezeg schat ik... dus ga niet te laat op pad is mijn advies..
Sfeer impressie:

Een cabrio gehuurd zie ik?ToolkiT schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:18:
[...]
Eerste deel van dag2 heb ik recentelijk <edit> time flies! ,/edit> December 2017nog gereden, mooi stuk!
Let wel op dat Highway 1 erg kronkelig is en single lane. De aftstand van dag2 is niet zo veel maar via HW1 gaat het wel tijd kosten want je kan niet echt doorrijden..
https://www.google.com/ma....1572756!2d40.5981867!3e0
Google zegt 7+ uur, maar met stops ben je al gauw 9 uur bezeg schat ik... dus ga niet te laat op pad is mijn advies..
Sfeer impressie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan wil ik je meteen even wat vragen, passen er 2 normale koffers/tassen achterin? Ik ga zelf in november naar Florida, maar twijfel of ik de bagage moet aanpassen als ik een cabrio wil huren
Ik zou als ik jou was de eerst SF dag naar het eind plaatsen als buffer.. als je vertraging op loopt door lekke band ofzo dan mis je iig je vliegtuig niet..miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
Ik heb ook een draft van onze reis hier laatst gepost, alleen nog niet zo veel reacties op gekregen, daarom plaats ik hem nog een keer met er onder een aantal gerichte vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
Vraag 1: vooral aan het begin van de reis zijn we in SF, is dit misschien beter/leuker om wat te verdelen, dus bijvoorbeeld 1 dag te verplaatsen naar de laatste dag van onze reis?
Vraag 2: Op sommige plaatsen hebben we nu 2 overnachtingen. Ik kreeg al eerder de tip om bij Zion 2 overnachtingen te doen en bij Bryce maar 1, zijn jullie het daar mee eens en waarom wel/niet?
Vraag 3: Zijn er andere plaatsen waar jullie van denken dat we nu een nacht te lang of te kort hebben gepland?
Vraag 4: Zijn er plaatsen/parken die ik vergeten ben, of die misschien leuker zijn om te bezoeken dan een van de bovenstaande plaatsen/parken?
Vraag 5: (lijkt een beetje op vraag 4), maar we twijfelen over de eerste tussenstop in San Simeon, is dit een beetje een leuke plaats? Of is er een plaats die leuker is in de buurt?
Ik ben wel eens in een weekend van Silicon Valley naar Yosemity op en neer geweest, kan prima maar is best een end rijden..
Met dak omhoog past er normale hoeveelheid in, met dak omlaag de helft..Denniz0229 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:21:
[...]
Een cabrio gehuurd zie ik?
Dan wil ik je meteen even wat vragen, passen er 2 normale koffers/tassen achterin? Ik ga zelf in november naar Florida, maar twijfel of ik de bagage moet aanpassen als ik een cabrio wil huren
Koffer paste achterin maar rugzakje had ik op achterbank..
Zachte bagage is makkelijker want met de camaro heb je een belachelijk kleine achterklep dus de uitdaging is vooral spul erin en eruit krijgen..
Andere trip had ik een BMW 4 serie hardtop cabrio en daar past met heel veel moeite 4 man met baggage in (wel allemaal alleen handbagage en het was heel krap (alleen van hotel naar vliegveld))
Een optie zijn zijn doorrijden naar Santa Barbara, is een stuk verder, maar je krijgt ervoor terug dat je op dag 5 niet zo ver hoeft en kan je op dag 5 lekker relaxen op de pier en daarna door rijden naar Los Angeles.miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
Ik heb ook een draft van onze reis hier laatst gepost, alleen nog niet zo veel reacties op gekregen, daarom plaats ik hem nog een keer met er onder een aantal gerichte vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
Vorig jaar heb ik ook zoiets gedaan, namelijk:
Los Angeles (Univerlas Studio's) > Santa Barbara (snachts aankomen)
Santa Barbara (ochtend pier + ijsje) > Monterey
Monterey (Walvissen)
Monterey > San Francisco
Huur natuurlijk geen cabrio om met het dak omhoog te rijdenToolkiT schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:26:
[...]
Met dak omhoog past er normale hoeveelheid in, met dak omlaag de helft..
Koffer paste achterin maar rugzakje had ik op achterbank..
Zachte bagage is makkelijker want met de camaro heb je een belachelijk kleine achterklep dus de uitdaging is vooral spul erin en eruit krijgen..
Andere trip had ik een BMW 4 serie hardtop cabrio en daar past met heel veel moeite 4 man met baggage in (wel allemaal alleen handbagage en het was heel krap (alleen van hotel naar vliegveld))
Maar als ik dus 2 sporttassen neem ipv koffers dan moet het lukken?
4 serie is natuurlijk leuk, maar wel 300 euro duurder voor 2 weken en rij in Nederland al een 3 cabrio, dus in Amerika neem ik wel een Amerikaan
Helemaal mee eens toen ik die Camaro had was het december en daarom spotgoedkoop een cabrio te huren ($250 voor een week), het was beetje fris maar ik heb altijd met dak omlaag gereden, gewoon verwarming op volDenniz0229 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:29:
[...]
Huur natuurlijk geen cabrio om met het dak omhoog te rijden
Maar als ik dus 2 sporttassen neem ipv koffers dan moet het lukken?
4 serie is natuurlijk leuk, maar wel 300 euro duurder voor 2 weken en rij in Nederland al een 3 cabrio, dus in Amerika neem ik wel een Amerikaan
En uiteraard is een musclecar veel bijzonderder dan een euro-model.. maar in San Diego hadden ze die niet beschikbaar als upgrade, wel een BMW..
2 sport tassen moet prima gaan
Wat meer sfeer beelden van Silicon valley en omgeving:

In Moab (Arches) ligt ook Canyonland. Daar is veel te doen en dat is erg leuk. Ik zou daar een extra dag inplannen als dat je trekt. Arches is niet zo heel groot vergeleken met de andere parken maar wel gigantisch druk. Ga je erheen ga dan ultra vroeg want anders kun je parkeren vergeten. Kijk uit bij de delicate arch trouwens. Op de foto's erg mooi in het echt staat het vol met instagram-typetjes. Erg vet: blijf wachten tot het donker is.miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
Qua parken: hangt een beetje af wat je allemaal wil doen en zien. Op de websites van de parken kan je je goed oriënteren wat er te doen en zien is. Dus als je alleen drive / stop / photo wil doen hoef je in veel gevallen niet 2 dagen te overnachten. Als je hikes van 20 km wil gaan doen is het een ander geval.miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
In veel gevallen zijn wij gelimiteerd door de knieën van mijn vrouw tot de gebaande paden. Dus dan kwamen wij de dag voor het bezoek aan in een motel en dan de ochtend erop het park in en dan de max 5 km hikes doen en de look outs. En dan savonds weer door.
Parken waar wij 1 dag zijn geweest op die manier: Arches, Zion, Bryce, Captital Reef.
Ik zie Page staan, maar bewust daar niet Antilope Canyon doen?
Tussen DV en voor Yosemite heb je nog Mono Lake en Bodie Ghost Town.
Ik weet niet wanneer je gaat maar de pas tussen DV en Yosemite kan vrij lang gesloten zijn waardoor je dan een pokke eind moet omrijden.
Hij zit redelijk degelijk in elkaar, dat is waarom je weinig reactie krijgt. Dus GOEDmiicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
Verdeling Bryce en Zion zou ik omdraaien. In Zion is meer te doen, en meer divers. Tenzij je echt een daghike gaat doen in Bryce.
Maar ik zou aanraden om bijv de Narrows wandeling te doen, of als je geen hoogtevrees hebt, een Angelslanding (vroeg beginnen!)
(Waadschoenen voor de narrows kun je huren in het dorp net buiten Zion).
Gewoon op het begin houden, dan heb je nog geen auto, en hou je het lekker simpel. Aan het eind cross je je auto naar de verhuur-inlever punt op het vliegveld en ben je klaar. Anders heb je aan het eind van je reis ook nog een ov/taxi reis.Vraag 1: vooral aan het begin van de reis zijn we in SF, is dit misschien beter/leuker om wat te verdelen, dus bijvoorbeeld 1 dag te verplaatsen naar de laatste dag van onze reis?
Ja, zie hierboven.Vraag 2: Op sommige plaatsen hebben we nu 2 overnachtingen. Ik kreeg al eerder de tip om bij Zion 2 overnachtingen te doen en bij Bryce maar 1, zijn jullie het daar mee eens en waarom wel/niet?
Je hebt nu de basic route. Ik zou er nu niks extra meer tussendrukken, maar vooral je ogen open houden onderweg en wat je leuk lijkt even stoppen.Vraag 3: Zijn er andere plaatsen waar jullie van denken dat we nu een nacht te lang of te kort hebben gepland?
Geen idee, nooit geweest. Ik had de kust al vrij vlot gezien toen ik van LA naar noord reed, en toen zijn we naar yosemite gereden en SF overgeslagen die reis. (SF later nog eens gedaan)Vraag 5: (lijkt een beetje op vraag 4), maar we twijfelen over de eerste tussenstop in San Simeon, is dit een beetje een leuke plaats? Of is er een plaats die leuker is in de buurt?
Wat ik op mn lijst had staan, maar geen tijd toentertijd:
Pismo beach, voornamelijk om de volgende bezienswaardigheden:
-Dinosaur Caves
-Monarch Butterfly garden
Antilope Canyon (Upper/Lower Canyon) staat nogal bekend om zijn drukte, in ieder geval in het hoogseizoen.Barrycade schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:44:
[...]
Ik zie Page staan, maar bewust daar niet Antilope Canyon doen?
Tussen DV en voor Yosemite heb je nog Mono Lake en Bodie Ghost Town.
Ik ben daarom gaan zoeken naar een alternatief voor afgelopen jaar in juli.
Als alternatief kan ik je Antelope Canyon X aanraden, deze bieden nog de fototour aan. Bij de andere tour voor de Upper/Lower Canyon niet meer volgens mij.
Tijdens de tour waren we met 5 personen en konden we zolang blijven als we wilden, inclusief de gids. Bij de tijdstippen dat de zon goed stond etc werden de andere bezoekers tegen gehouden zodat wij foto's konden maken.
https://www.antelopecanyon-x.com/
https://www.tripadvisor.n...n_Tours-Page_Arizona.html
Zojuist weer €30 bespaard op een hotelboeking doordat de prijs gezakt is en ik kosteloos kan annuleren en vervolgens herboeken
[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 03-04-2019 12:03 ]
San Simeon stelt volgens mij niet zoveel voor. Daar ben ik al een keer of drie doorheen gereden en liet het geen indruk na. Pismo Beach is dan leuker om te blijven. Er ligt een goede Italiaan, mooi groot zandstrand, je kunt er nog wat shoppen in een kleine outlet en zoals eerder genoemd zijn er nog wat bezienswaardigheden (waar ik nog niet geweest ben).miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
We zaten in een hotel aan de kust en zagen 's morgens de dolfijnen langs zwemmen.
Voor ons vorig jaar een fijne plek om nog even uit te rusten aan het einde van de vakantie.
Of probeer van te voren een permit te regelen voor Furnace in Arches. Mogen maar beperkt aantal mensen in.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:40:
[...]
In Moab (Arches) ligt ook Canyonland. Daar is veel te doen en dat is erg leuk. Ik zou daar een extra dag inplannen als dat je trekt. Arches is niet zo heel groot vergeleken met de andere parken maar wel gigantisch druk. Ga je erheen ga dan ultra vroeg want anders kun je parkeren vergeten. Kijk uit bij de delicate arch trouwens. Op de foto's erg mooi in het echt staat het vol met instagram-typetjes. Erg vet: blijf wachten tot het donker is.
Of loop behalve loop van Devilsgarden paved road, ook de unpaved road, inclusief alle uitlopers. Sommige uitlopers komt bijna niemand, zelfs op drukke dagen.
Spammer de spam:
https://www.getiem.nl/ver...tah/arches-national-park/
Canyonlands heeft leuke uitzichtspunten en is ook niet heel druk:
https://www.getiem.nl/ver...anyonlands-national-park/
Moab zijn zoveel activiteiten ook buiten de parken te doen, dat je er gerust 2 weken kunt verblijven. Bijvoorbeeld de dinosaur track met een quad.
[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 03-04-2019 12:54 ]
Devilsgarden Primitive trail hebben wij gelopen in 2016 in de 44 graden. Dat was een vette wandeling in elk geval. Tip: neem genoeg water mee. Paar keer moet je daar ook echt 'shimmy'en' over randjes op wat grotere hoogte (10-15m).Get!em schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:46:
[...]
Of probeer van te voren een permit te regelen voor Furnace in Arches. Mogen maar beperkt aantal mensen in.
Of loop behalve loop van Devilsgarden paved road, ook de unpaved road, inclusief alle uitlopers. Sommige uitlopers komt bijna niemand, zelfs op drukke dagen.
Spammer de spam:
https://www.getiem.nl/ver...tah/arches-national-park/
Canyonlands heeft leuke uitzichtspunten en is ook niet heel druk:
https://www.getiem.nl/ver...anyonlands-national-park/
Moab zijn zoveel activiteiten ook buiten de parken te doen, dat je er gerust 2 weken kunt verblijven. Bijvoorbeeld de dinosaur track met een quad.
Als de Furnace vol zit heb ik wel een tip die iets verder rijden is (120km vanaf Arches denk ik?): Little Wild Horse Canyon die direct naast Goblin Valley State Park ligt (aanrader trouwens). Wij dachten laat ze bij Furnace maar lekker moeilijk doen.
Voorbeeld van de Little Wild Horse Canyon:

Die is nog breed. Neem dan spooky gulch slot canyon in Escalante NM, daar moet je echt je buik inhouden om verder te kunnen. Gratis toegang, geen toeristen. Ook geen routebordjes trouwens, dus je bent aangewezen op je eigen gps + kaart (Maps.me) om hem te vinden.Typhone schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:59:
[...]
Devilsgarden Primitive trail hebben wij gelopen in 2016 in de 44 graden. Dat was een vette wandeling in elk geval. Tip: neem genoeg water mee. Paar keer moet je daar echt 'shimmy'en' over randjes.
Als de Furnace vol zit heb ik wel een tip die iets verder rijden is (120km vanaf Arches denk ik?): Little Wild Horse Canyon die direct naast Goblin Valley State Park ligt (aanrader trouwens). Wij dachten laat ze bij Furnace maar lekker moeilijk doen:
Voorbeeld van de Little Wild Horse Canyon:
[Afbeelding]
http://500px.com/Abd3licious
Momenteel heb ik auto gehuurd via Sunny Cars (bewust gedaan, vader heeft daar goede ervaring mee + gratis te annuleren) maar ik twijfel dus nog om te switchen (die zitten bovendien in onderaanneming bij Alamo, kan ik beter rechtstreeks boeken want dat is beduidend goedkoper).
Via het employee benefits programma van m'n werkgever krijg ik bovendien korting met Sixt, die een stuk goedkoper uitkomen (mede dankzij die korting), maar ik lees online veel referenties naar horrorverhalen in de VS met Sixt (basically: in Europa is Sixt goed, maar in de VS niet), maar die horrorverhalen zelf kom ik precies niet tegen (of ik moet wat dieper zoeken).
Wat is ervaring van de ervaren Amerikareizigers hier? Via welke verhuurmaatschappij gaan jullie meestal?
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Over het algemeen voldoen ze gewoon allemaal. Maar: je kan pech hebben met de rijen. Soms staan er hele lange rijen bij een maatschappij. Het vervelende is, 2 weken later kan het bij die rustig zijn en staan er rijen weer verderop. Geen pijl op te trekken.
Ik ben over 2 weken weer in Vegas en heb daar Sixt weer genomen.
EDIT:
Voorbeeld van eerste review die ik nu krijg op een prima Hertz lokatie:
En weer 1 ster. Maar zowel bij de boeking als de confirmatie staat gewoon dat je een creditcard nodig hebt.Do not pick Hertz!!!! I made a prepaid reservation with my debit card of $180 when I got to the counter the lady told me I had to have a credit card. Which I do not have any credit cards.
Ergo: lees gewoon de confirmatie e-mail door en je voorkomt 99% van de issues.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 03-04-2019 16:34 ]
Ok, bedankt voor de snelle reply!PWM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:30:
Ik gebruik een combi van Sixt, Hertz en Alamo. Als je zoekt op reviews van verhuurmaatschappijen krijg je bijna altijd ellende te zien. Dit heeft vaak te maken met mensen die zich gewoon niet hebben ingelezen ("hoezo word er een borg ingehouden, belachelijk", "ik moet opeens verzekering nemen"). Ik zou me er niet te druk om maken.
Over het algemeen voldoen ze gewoon allemaal. Maar: je kan pech hebben met de rijen. Soms staan er hele lange rijen bij een maatschappij. Het vervelende is, 2 weken later kan het bij die rustig zijn en staan er rijen weer verderop. Geen pijl op te trekken.
Ik ben over 2 weken weer in Vegas en heb daar Sixt weer genomen.
Nog iets waar ik naar jouw mening rekening mee moet houden?
Borg ging ik uiteraard vanuit. Maar is de "totaalprijs" op de website in principe representatief of gaan daar toch nog sneaky kosten bijkomen? (behalve dat ze aan de balie uiteraard nog wat extra verzekeringen willen aansmeren, maar dat is altijd zo natuurlijk ^^)
Lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar even
EDIT:
Oh en natuurlijk een rondje lopen om de auto voor vertrek.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 03-04-2019 16:49 ]
Let even op of je met je werkgever korting wel een verzekeringspakket krijgt. Ik heb bv een Amerikaanse werkgever en als ik via hun code huur bij Enterprise / Alalmo heb ik een super goedkope huurauto, maar ZONDER verzekeringen. Aangezien de meeste Amerikanen hun autoverzekering ook geldt bij huurauto's.Jebus4life schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:25:
Ik blijf overigens in de knoop zitten met mijn huurwagen...
Momenteel heb ik auto gehuurd via Sunny Cars (bewust gedaan, vader heeft daar goede ervaring mee + gratis te annuleren) maar ik twijfel dus nog om te switchen (die zitten bovendien in onderaanneming bij Alamo, kan ik beter rechtstreeks boeken want dat is beduidend goedkoper).
Via het employee benefits programma van m'n werkgever krijg ik bovendien korting met Sixt, die een stuk goedkoper uitkomen (mede dankzij die korting), maar ik lees online veel referenties naar horrorverhalen in de VS met Sixt (basically: in Europa is Sixt goed, maar in de VS niet), maar die horrorverhalen zelf kom ik precies niet tegen (of ik moet wat dieper zoeken).
Wat is ervaring van de ervaren Amerikareizigers hier? Via welke verhuurmaatschappij gaan jullie meestal?
Dus lees je even in in de verzekeringen. Want een aantal wil je beslist wel hebben een aantal anderen zijn meestal gedekt via je reisverzekering (zoals inzittenden verzekering of bagage verzekering etc). En veel van die verzekeringen maken ook het prijsverschil.
Over verzekeringen gesproken sluit wel werelddekking af op je reisverzekering, zeker ziektekosten wil je niet zelf betalen daar, zowel financieel niet als natuurlijk dat je niet in een ziekenhuis wil belanden.
Ik heb zelf een overnachting gedaan in Morro Bay, zitten redelijk veel restaurantjes en de ochtend er op lagen de ottertjes te chillen onderaan de steiger.miicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
Je kan nog even leuk bij de rots langslopen en er ligt ook nog een oude reddingsduikboot op de wal.
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Als je tijd hebt in San Simeon, bezoek Hearst Castlemiicker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:17:
In San Simeon zeker even bij de zeeolifanten kijken (elephant seals).don_appie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:21:
Wij gaan morgen richting California. Vliegen op SF en rijden dan langs de kust naar SD. De bekende stops in Monterey, Big Pfeiffer, Morro bay, Pismo Beach, San Luis Obispo, Santa Barbara etc hebben we op de lijst staan. Zijn er nog hidden gems langs deze route die niet iedereen kent/niet in de Lonely Planet staan?
Joejoe!
Een aantal hotels en AirBnb's zijn er alvast geboekt om wat zekerheidspunten te hebben.
Vooral de eerste en laatste dagen liggen daarmee in principe vast.
We hebben een Ford Escape (of gelijkwaardig) via Sunnycars (welke het bij Alamo heeft belegd) voor de gehele periode.
Het plan aanvankelijk was een Camaro, Charger of Mustang (al is die wel fors duurder tov de anderen) maar uit praktisch oogpunt toch maar een Escape gekozen.
We vliegen op 1 mei naar San Francisco en gaan op 22 mei weer terug naar Amsterdam (wederom vanaf SF).
De (voorlopige) planning is als volgt:
Dag 1: Aankomst San Francisco om 16:50. Auto ophalen en naar hotel.
Dag 2: San Luis Obisbo (hotel)
Dag 3: Santa Barbara (Airbnb in Simi Valley)
Dag 4: Los Angeles (hotel)
Dag 5: Los Angeles (hotel)
Dag 6: San Diego
Dag 7: Palm Springs
Dag 8: Kingman
Dag 9: Flagstaff
Dag 11: Lake Powell / Page
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion National Park
Dag 14: Las Vegas (hotel)
Dag 15: Las Vegas (hotel + kaartjes voor concert)
Dag 16: Death Valley NP
Dag 17: Bakersfield
Dag 18: Yosemite NP
Dag 19: South Lake Tahoe
Dag 20: San Francisco (hotel)
Dag 21: San Francisco (hotel)
Dag 22: Vertrek om 14:55
Volgens een (ruwe) schatting is bovenstaande route 4300KM. Best veel.
De geboekte hotels zijn nu nog kostenloos te annuleren, mochten de plannen wijzigen.
Dag 15 staat vast ivm het concert.
Over dag 19 (South Lake Tahoe) twijfelen we nog want die ligt wel wat "uit de route".
We zijn geen lange afstandswandelaars, ik zie ons eigenlijk niet een (halve) dag gaan hiken oid
We hebben al een simkaart en een national parks pas geregeld dus wat dat betreft ook voorbereid.
Voor mijn gevoel moeten we de route nog wat bijschaven, vooral gezien de hoeveelheid kilometers en het feit dat we behalve LA, LV en SF overal maar 1 nacht blijven.
Hebben jullie nog wat tips/suggesties hoe we onze route kunnen verbeteren?
Vond die schoorstenen er ook totaal niet thuishoren. Het is een mooi, redelijk afgelegen "beach town" maar die enorme dingen moeten ze echt weghalen. Die pier van rotsen vond ik ook wel tof en het is sowieso lekker wandelen langs de waterkant, best wel aan te raden dus verder.PWM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:35:
Morro Bay vond ik ook wel relaxed. Heb er laatst weer eens geslapen (omweg genomen naar afspraak). Met die gigantische schoorstenen een raar gezicht. Maar aan het water erg relaxed. Ook in de barretjes en restaurants heerlijk layed-back. Prima stop
Hou er rekening mee dat in die omgeving recent wat wegen zijn weggespoeld. Delen van de scenic byway en de weg naar de aerial tramway waren recent afgesloten. Aerial tramway is overigens bijzonder gaaf om te doen, dus hopelijk ligt de weg er weer als je in PS bent.
Verder zou ik San Diego skippen als je de aerial tramway kan doen, tenzij je je zinnen hebt gezet op het vliegdekschip. Het zijn veel kilometers extra en de stad zelf zou ik het niet voor doen.
Kan je beter de dag van aankomst in Palm Spring de Aerial tramway doen, s avonds Downtown doorlopen en lekker eten en de ochtend er op direct door Joshua tree gaan rijden en daarna door naar Kingman, daar heb je echt wel een dag voor nodig als je vanuit Palm Springs de zuidelijke ingang van JT neemt.
Tip voor privé huur:Jebus4life schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:25:
Schrijf je in voor het gratis loyaltyprogramma van je maatschappij van keuze. Krijg je leuke kortingen, betere service, voorrang in de wachtrij en soms gratis verzekeringen. Tevens Kun je een vast profiel met filters instellen, hoef je niet elke keer alle verzekerings vonkjes door te akkeren.
Ik heb dit oa bij hertz gedaan en het leverde mij in bijv SLC een leuke op:
Dubbele kortingscodes, met reductie van 45% van originele prijs, tegen zelfde verzekeringen.
Als bonus stond mijn naam op het elektronische bord en kon ik wachtrij passeren en meteen in de voorgereden auto stappen. Bij inleveren in SFO hetzelfde. De oneway fee was trouwens ook gereduceerd.
Let op dit is mijn persoonlijke mening en my 2cts: elke nacht ergens anders geeft me altijd een gejaagd gevoel, je hebt niet echt tijd om ergens uitgebreid te blijven. Dat is uiteraard persoonlijk maar op sommige plekken zoals bijvoorbeeld Yosemite zijn twee overnachtingen toch fijner als eentje.Sypher schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:32:
Ik ben al een tijdje aan het lurken in dit topic om inspiratie op te doen, aangezien we over een kleine 4 weken ook de welbekende roadtrip in Californie gaan maken.
Een aantal hotels en AirBnb's zijn er alvast geboekt om wat zekerheidspunten te hebben.
Voor mijn gevoel moeten we de route nog wat bijschaven, vooral gezien de hoeveelheid kilometers en het feit dat we behalve LA, LV en SF overal maar 1 nacht blijven.
Eventueel zou ik San Diego en Palm Springs schrappen en dan via DV en Mammoth Yosemite in rijden via Tioga Road (als die al open is). Je zit daar ook al in de buurt van Sequoia als je nog ruimte hebt in je schema als je toch iets aanpast.
Tenzij je een camper hebt, maar anders....
Ik wou ook eerst mijn planning zo overvol steken met bestemmingen dat er eigenlijk geen ruimte meer is om rustig de tijd te nemen om leuke wandelingen/hikes te gaan doen in de parken. Of gewoon een beetje te ontspannen. Zéér tevreden met mijn huidige planning dankzij de tips van mijn mede-tweakers!
Over de huurauto's hierboven (even op terugkomen gezien ik zelf de vraag stelde).
Uiteindelijk toch niet met sixt gegaan, goede deal gevonden via booking.com's car rentals. 17 dagen Intermediate SUV (Toyota RAV4/Nissan Rogue/Ford Escape ofzo) met GPS, extra driver & free tank voor 725€ bij Alamo
*Default was het 625 voor gewoon de auto (dus zonder GPS, Full/Full) + 17x 9,99$ voor die extra driver; dusja, 100 euro bijleggen voor bovenstaande is dan een no-brainer.
Nog even de bevestiging van Alamo afwachten, maar indien ze dat bevestigen zou ik er alvast erg blij van worden
Klopt, kans is ook groot dat ik gewoon maps ga gebruiken. Maar het zat bij in de aanbieding dusjaTeleluvr schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 02:21:
Ik zie alleen de toegevoegde waarde van GPS niet zo. Met Google maps (offline) op je telefoon heb je toch hetzelfde?
Ik heb gekozen om veel te gaan vliegen hierbij mijn planning (ik ga over 6 weken)
Ams > LA 4 dagen op bezoek bij mijn zwager in LA
LA > Portland ; 5 nachten Portland bestaande uit 2 dagen stad en 3 dagen rond rijden in Oregon ( Multnomah Falls, mount hood, crater lake)
Portland > Salt Lake City, 1 dag stad vanuit daar naar onderen Utah in 9 dagen
-Moab
-Arches
-Monumant Valley
-Bryce
-Zion
-Vegas (2 dagen)
Las Vegas > San Fran, 3 dagen stad, 2 dagen Yosemite en dan 5 dagen om terug te keren naar LA.
Ik ben op zoek naar de volgende tips,
-wanneer auto of camper?
-mis ik in de grote lijnen nog bijzonderheden
-wat moet ik sowieso reserveren?
Thanks
[ Voor 32% gewijzigd door elbeannie op 09-04-2019 08:42 ]
Over je planning:
Ik vond de tour in Moab erg gaaf: Er zijn 2 bedrijven die een tour in de namiddag/avond aanbieden, 1 van de bedrijven zit bij binnenkomst van het stadje aan je rechterhand, tegenover een groot verhuurbedrijf voor ATV's. Dan houdt in dat je rond 19:00 Moab inrijdt en met een gids een paar mooie plekken te zien krijgt. Voordeel van het tijdstip is de zonsondergang en de rust in Moab.
Daarnaast vond ik Dead Horse Point (is een SP, dus entree betalen ondanks je NP kaart) ook prachtig. Zou je kunnen overwegen.
Monument Valley en Bryce zeker doen, laat je over het algemeen niet afschrikken door de tour in Monument Valley: Als het niet geregend heeft kun je zelfs met een Mustang over het pad rijden.
Zion zouden wij heen gaan, maar toen we de verplichte bus moesten nemen die stamp en stamp vol zat bij 35 graden ben ik lekker verder gereden en hebben we uitgebreid gelunched bij een beekje daar
K to the KillaZ
Aangezien de kinderen (dan bijna 4 en net 1) mee gaan wordt het toch meer een uitdaging met accomodaties en meeste succes lijken we nu te hebben met Airbnb ipv de reisgidsen omdat de keuze daar beperkt is door onze eis van meerdere slaapkamers.
Reisplan krijgt langzaam vorm met o.a. Miami, Orlando (Disney + space coast), Florida keys, Fort Lauderdale, Tampa, Napels. Het vele reizen viel me tegen bij west-kust waardoor we wel veel gezien hebben maar niet echt uitgerust waren, met de kortere afstanden in Florida hoop ik wel wat meer relaxte tijd te hebben
Thanks hier heb ik wat aan! Welk park zou jij aan je voorbij laten gaan?KillaZ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:30:
Over het algemeen vind ik 5 parken in 9 dagen waarvan 2 dagen in LV vrij krap, maar dat ben ik.
Over je planning:
Ik vond de tour in Moab erg gaaf: Er zijn 2 bedrijven die een tour in de namiddag/avond aanbieden, 1 van de bedrijven zit bij binnenkomst van het stadje aan je rechterhand, tegenover een groot verhuurbedrijf voor ATV's. Dan houdt in dat je rond 19:00 Moab inrijdt en met een gids een paar mooie plekken te zien krijgt. Voordeel van het tijdstip is de zonsondergang en de rust in Moab.
Daarnaast vond ik Dead Horse Point (is een SP, dus entree betalen ondanks je NP kaart) ook prachtig. Zou je kunnen overwegen.
Monument Valley en Bryce zeker doen, laat je over het algemeen niet afschrikken door de tour in Monument Valley: Als het niet geregend heeft kun je zelfs met een Mustang over het pad rijden.
Zion zouden wij heen gaan, maar toen we de verplichte bus moesten nemen die stamp en stamp vol zat bij 35 graden ben ik lekker verder gereden en hebben we uitgebreid gelunched bij een beekje daar
Onze route was iets anders: Wij hebben destijds overnacht in Kayenta van waaruit we doorreden naar Flagstaff voor een Airbnb en wat relaxen (was een enorme villa waar we echt rustig even bijkwamen van een paar dagen rijden door Moab, Arches, Dead Horse en Monument Valley).
Vanuit Flagstaff een volle dag naar de GC gereden, even gelegen aan een strandje aan Lake Powell en in Page overnacht (Horseshoe Bend). Vanuit Page naar Bryce gereden, paar routes gehiked (ik vond Bryce heel gaaf op een mooie zonnige dag) en overnacht in Hatch (wat echt maar 100 inwoners heeft) bij een motel.
Ik zou persoonlijk Zion overslaan, volgens mij zijn daar ook werkzaamheden nu? De rit langs Zion is prachtig, maar het park zelf vond ik met een 2 maanden zwangere vrouw en zo'n kutbus te veel van het goede.
Omdat het 30 ~ 35 graden was, zijn we naar ons hotel gereden in Hurricane en hebben we heerlijk de namiddag aan het zwembad gelegen. Vanuit Hurricane zijn we de dag erop naar LV gegaan.
K to the KillaZ
Net als @KillaZ zou ik Zion overslaan, ook toen wij daar waren was het veel te druk om te kunnen genieten van het park. Vast prachtig buiten het seizoen, of als je heel vroeg in de ochtend arriveert, of als je de drukte van Nederland erg mist, maar voor ons een tegenvaller. We zijn nog wel in die bus gestapt (na 20 minuten wachten in een Efteling-achtige zigzag-rij), maar toen we bij een mooi uitzichtspunt 10 minuten moesten wachten op hordes mensen die allemaal exact dezelfde Instagram-foto wilden nemen (oh nee, deze is niet perfect, nog een keer, en nog een keer, en oh ja, nog een keer!) zijn we weer in de bus terug richting onze auto gestapt en doorgereden naar het Valley of Fire State Park, dat oorspronkelijk niet in onze route zat, maar veel meer bleek aan te sluiten bij waar wij blij van worden.elbeannie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:21:
[...]
Thanks hier heb ik wat aan! Welk park zou jij aan je voorbij laten gaan?
Paar vragen:Sypher schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:32:
Ik ben al een tijdje aan het lurken in dit topic om inspiratie op te doen, aangezien we over een kleine 4 weken ook de welbekende roadtrip in Californie gaan maken.
We hebben een Ford Escape (of gelijkwaardig) via Sunnycars (welke het bij Alamo heeft belegd) voor de gehele periode.
Het plan aanvankelijk was een Camaro, Charger of Mustang (al is die wel fors duurder tov de anderen) maar uit praktisch oogpunt toch maar een Escape gekozen.
We vliegen op 1 mei naar San Francisco en gaan op 22 mei weer terug naar Amsterdam (wederom vanaf SF).
De (voorlopige) planning is als volgt:
Dag 1: Aankomst San Francisco om 16:50. Auto ophalen en naar hotel.
Dag 2: San Luis Obisbo (hotel)
Dag 3: Santa Barbara (Airbnb in Simi Valley)
Dag 4: Los Angeles (hotel)
Dag 5: Los Angeles (hotel)
Dag 6: San Diego
Dag 7: Palm Springs
Dag 8: Kingman
Dag 9: Flagstaff
Dag 11: Lake Powell / Page
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Zion National Park
Dag 14: Las Vegas (hotel)
Dag 15: Las Vegas (hotel + kaartjes voor concert)
Dag 16: Death Valley NP
Dag 17: Bakersfield
Dag 18: Yosemite NP
Dag 19: South Lake Tahoe
Dag 20: San Francisco (hotel)
Dag 21: San Francisco (hotel)
Dag 22: Vertrek om 14:55
Volgens een (ruwe) schatting is bovenstaande route 4300KM. Best veel.
De geboekte hotels zijn nu nog kostenloos te annuleren, mochten de plannen wijzigen.
Dag 15 staat vast ivm het concert.
Over dag 19 (South Lake Tahoe) twijfelen we nog want die ligt wel wat "uit de route".
We zijn geen lange afstandswandelaars, ik zie ons eigenlijk niet een (halve) dag gaan hiken oid
We hebben al een simkaart en een national parks pas geregeld dus wat dat betreft ook voorbereid.
- Waar wil je in LA naar toe? 2 dagen is redelijk kort vind ik
- Palm Springs is top, daar heb ik echt genoten. Wij stonden op een RV park en dat was een verademing zo midden in de woestijn.
- Ben in South Lake Tahoe geweest .Vond het zelf erg mooi, maar hou er rekening mee dat het daar erg koud is. Ik was er nu exact een jaar geleden en toen vroor het. Je kunt dus niet gaan kajakken op het kristalheldere water oid, wel lekker vuurtje stoken en buiten eten.
- Denk eens na over Lone Pine. Vond ik zelf 1 van de mooiste stops van onze reis.
Vind het zelf erg veel, je wil heel veel zien in korte tijd. Om even onorthodox te praten, ik had zelf al die parken wel gezien na verloop van tijd. Het is allemaal best wel een soort van hetzelfde (en nu gaat iedereen roepen: ja maar Bryce is zoveel anders dan Zion, ja dat klopt wel maar het zijn wel allemaal parken). Dus als je van natuur houdt moet je dat denk ik doen, maar wil je dan niet langer in 1 park zijn?
Grand Canyon is enorm indrukwekkend. Daar zou je best langer kunnen blijven en bijvoorbeeld een helikoptervlucht doen.
San Francisco idem, is enorm veel te zien en een superrelaxte stad. Wij zijn daar ook maar twee dagen, 1 nacht geweest maar ik had er best nog een dag langer willen relaxen.
Je hebt twee dagen LA staan, maar van die twee dagen sta je waarschijnlijk 1 dag in de file en het is echt ver rijden van bestemming naar bestemming. Als je bijvoorbeeld Santa Monica, Hollywood en Long Beach wil zien ben je al een volle dag kwijt.
Denk er eens over na, dit wordt wellicht redelijk gehaast alle bezienswaardigheden afrijden.
Volgens mij is het wel te doen. Het ligt er aan welke activiteiten je overal wilt doen.elbeannie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:21:
[...]
Thanks hier heb ik wat aan! Welk park zou jij aan je voorbij laten gaan?
Wij hebben de Canyon Overlook Trail in - of eigenlijk net buiten - Zion gedaan en zijn daarna het park in gegaan met de bus. Het was in het park redelijk druk, maar wel te doen. De overlook trail voor de tunnel was eigenlijk erg rustig en absoluut de moeite waard, leuke trail met prachtig uitzicht. Verder is Bryce in 1 dag te doen, en Monument Valley in een halve dag, beide erg leuk om te zien.
Arches was te groot voor ons om goed te verkennen - of beter: we waren er te kort - en we vonden de omgeving meer iets voor een 4x4, maar dat hebben we niet gedaan. In ieder geval is het landschap ook zeker de moeite waard. We hebben wel een riviertocht gedaan, wat ook erg leuk was voor de afwisseling.
Je zou ook nog Horsehoe Bend kunnen meepakken op de route.
Portland is een rustige en relaxte stad en vrij makkelijk met de auto. Zeker even langs Voodoo Doughnut gaanelbeannie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:35:
Dag allemaal, ik was benieuwd naar jullie mening en de tips and tricks die bij onderstaand komen.
Ik heb gekozen om veel te gaan vliegen hierbij mijn planning (ik ga over 6 weken)
LA > Portland ; 5 nachten Portland bestaande uit 2 dagen stad en 3 dagen rond rijden in Oregon ( Multnomah Falls, mount hood, crater lake)
-Moab
-Arches
-Monumant Valley
-Bryce
-Zion
-Vegas (2 dagen)
Las Vegas > San Fran, 3 dagen stad, 2 dagen Yosemite en dan 5 dagen om terug te keren naar LA.
-wanneer auto of camper?
Thanks
Als je naar Hood River rijdt kom je langs Multnomah Falls. Een tijdje terug is de boel daar (in de buurt) afgebrand maar Multnomah Falls is gespaard gebleven volgens mij.
In mei kan het zijn dat stukken onbegaanbaar zijn bij Mt Hood. Sneeuwkettingen zijn volgens mij verplicht (check verhuurbedrijf en sites van omgeving). Hetzelfde geldt voor Crater Lake. Ik ben daar in mei geweest en daar lag nog 5 meter sneeuw. De wegen waren wel schoongemaakt (alleen zuidelijke ingang open), maar afgezien van ranger station was niets open. Het ligt aardig afgelegen. Crater Lake is lang rijden vanaf Portland. Helemaal als je er alleen via de zuid ingang kunt komen.
Bend en Eugene zijn ook leuke plaatsen. Painted Hills ligt behoorlijk afgelegen. Er zijn stukken in Oregon waar je heel weinig mensen tegenkomt (soms geen mobiel en radiobereik).
Oplossing is supervroeg gaan. Wij waren er om 6:00, en dan is het allemaal prima te doen qua drukte. Tegen 12:00 gingen wij terug op Angels Landing en toen hadden we wel veel tegenliggers, maar toen hadden wij ons moment al gehad. Midden juni was dat.Anakha schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:52:
[...]
Net als @KillaZ zou ik Zion overslaan, ook toen wij daar waren was het veel te druk om te kunnen genieten van het park. Vast prachtig buiten het seizoen, of als je heel vroeg in de ochtend arriveert, of als je de drukte van Nederland erg mist, maar voor ons een tegenvaller. We zijn nog wel in die bus gestapt (na 20 minuten wachten in een Efteling-achtige zigzag-rij), maar toen we bij een mooi uitzichtspunt 10 minuten moesten wachten op hordes mensen die allemaal exact dezelfde Instagram-foto wilden nemen (oh nee, deze is niet perfect, nog een keer, en nog een keer, en oh ja, nog een keer!) zijn we weer in de bus terug richting onze auto gestapt en doorgereden naar het Valley of Fire State Park, dat oorspronkelijk niet in onze route zat, maar veel meer bleek aan te sluiten bij waar wij blij van worden.
Joejoe!
Aerial tramway ziet er gaaf uit, maar met hoogtevrees niet zo'n goed plan denk ikPeaceNlove schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:59:
[...]
Hou er rekening mee dat in die omgeving recent wat wegen zijn weggespoeld. Delen van de scenic byway en de weg naar de aerial tramway waren recent afgesloten. Aerial tramway is overigens bijzonder gaaf om te doen, dus hopelijk ligt de weg er weer als je in PS bent.
Verder zou ik San Diego skippen als je de aerial tramway kan doen, tenzij je je zinnen hebt gezet op het vliegdekschip. Het zijn veel kilometers extra en de stad zelf zou ik het niet voor doen.
Kan je beter de dag van aankomst in Palm Spring de Aerial tramway doen, s avonds Downtown doorlopen en lekker eten en de ochtend er op direct door Joshua tree gaan rijden en daarna door naar Kingman, daar heb je echt wel een dag voor nodig als je vanuit Palm Springs de zuidelijke ingang van JT neemt.
We hopen ook dat Tioga open is, maar aangezien het sneeuwdek blijkbaar 176% was op 1 april (net als in 2017) vrees ik dat we die wel kunnen vergeten.Frijns.Net schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:46:
[...]
Let op dit is mijn persoonlijke mening en my 2cts: elke nacht ergens anders geeft me altijd een gejaagd gevoel, je hebt niet echt tijd om ergens uitgebreid te blijven. Dat is uiteraard persoonlijk maar op sommige plekken zoals bijvoorbeeld Yosemite zijn twee overnachtingen toch fijner als eentje.
Eventueel zou ik San Diego en Palm Springs schrappen en dan via DV en Mammoth Yosemite in rijden via Tioga Road (als die al open is). Je zit daar ook al in de buurt van Sequoia als je nog ruimte hebt in je schema als je toch iets aanpast.
Sequoia willen we eigenlijk nog heen, maar die bomen stonden ook in een van de andere parken (naam is me even ontschoten) toch?
We hebben San Diego geschrapt, waarmee we een dag extra Page hebben gepland nu. South Lake Tahoe is vervangen door een extra dag in de omgeving van Yosemite.
Weten we nog niet echt. Sowieso Hollywood, Griffith Observatory (Ik zie helaas dat die dicht is t/m 6 meiKaiseRRuby schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:56:
[...]
Paar vragen:
- Waar wil je in LA naar toe? 2 dagen is redelijk kort vind ik
Universal Studios gaan we niet doen, we houden niet zo van theme parks en denk dat het leuker is om de omgeving te bezoeken dan dat park.
Leuk, die hebben we nog op het lijstje staan. Stond je op een RV park met een RV of gewoon met een tent?- Palm Springs is top, daar heb ik echt genoten. Wij stonden op een RV park en dat was een verademing zo midden in de woestijn.
SLT hebben we geschrapt omdat het best wel uit de route ligt. Maar als ik het zo lees is het qua kou geen slecht plan geweest dus.- Ben in South Lake Tahoe geweest .Vond het zelf erg mooi, maar hou er rekening mee dat het daar erg koud is. Ik was er nu exact een jaar geleden en toen vroor het. Je kunt dus niet gaan kajakken op het kristalheldere water oid, wel lekker vuurtje stoken en buiten eten.
Deze Lone Pine? Ziet er nogal klein uit- Denk eens na over Lone Pine. Vond ik zelf 1 van de mooiste stops van onze reis.
Het is inderdaad veel. Onze route is in zekere mate gebaseerd op diverse routes die we op internet hebben gevonden en die je kunt boeken bij de reisbureau's. Dit is onze eerste roadtrip en bezoek aan de VS, gezien de kosten/planning niet heel aannemelijk dat we hier op korte termijn weer terugkomen. Misschien dat we daarom teveel willen.Vind het zelf erg veel, je wil heel veel zien in korte tijd. Om even onorthodox te praten, ik had zelf al die parken wel gezien na verloop van tijd. Het is allemaal best wel een soort van hetzelfde (en nu gaat iedereen roepen: ja maar Bryce is zoveel anders dan Zion, ja dat klopt wel maar het zijn wel allemaal parken). Dus als je van natuur houdt moet je dat denk ik doen, maar wil je dan niet langer in 1 park zijn?
De helicoptervlucht staat hoog op het verlanglijstje. Vanuit Las Vegas gaan er meerdere partijen. Kost wel wat maar het lijkt wel een hele gave ervaring.Grand Canyon is enorm indrukwekkend. Daar zou je best langer kunnen blijven en bijvoorbeeld een helikoptervlucht doen.
We zijn er in het begin, al krijgen we daar niet van mee gezien de tijd van landing. Maar op het eind zijn we er 2 nachten. Beetje krap wellicht maar ja dan zou er iets moeten sneuvelen als we meer dagen willen blijven. Vond de hotels in SF (maar ook in LA) behoorlijk aan de prijs.San Francisco idem, is enorm veel te zien en een superrelaxte stad. Wij zijn daar ook maar twee dagen, 1 nacht geweest maar ik had er best nog een dag langer willen relaxen.
Ai. Ja die files zijn ook wel een dingetje inderdaad. Wellicht dat we met het openbaar vervoer meer geluk hebben?Je hebt twee dagen LA staan, maar van die twee dagen sta je waarschijnlijk 1 dag in de file en het is echt ver rijden van bestemming naar bestemming. Als je bijvoorbeeld Santa Monica, Hollywood en Long Beach wil zien ben je al een volle dag kwijt.
Denk er eens over na, dit wordt wellicht redelijk gehaast alle bezienswaardigheden afrijden.
De geupdate route nu is:
- San Francisco
- Carmel / San Luis Obispo
- Santa Barbara
- Los Angeles
- Los Angeles
- Palm Springs
- Kingman
- Flagstaff
- Grand Canyon
- Page / Lake Powell
- Page / Lake Powell
- Bryce Canyon
- Zion National Park
- Las Vegas
- Las Vegas
- Death Valley NP
- Bakersfield
- Yosemite NP
- Yosemite NP
- San Francisco
- San Francisco

Inderdaad, zolang je er vroeg bent is het prima te doen en het is een schitterend park. Ik zou deze niet overslaan.DonMetal schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:01:
[...]
Oplossing is supervroeg gaan. Wij waren er om 6:00, en dan is het allemaal prima te doen qua drukte. Tegen 12:00 gingen wij terug op Angels Landing en toen hadden we wel veel tegenliggers, maar toen hadden wij ons moment al gehad. Midden juni was dat.
Die is inderdaad bereikbaar al zijn de wandelpaden daar in de buurt nog wel veelal dicht. Zeker omdat er kortgeleden weer wat stenen naar beneden gevallen zijn is de kans groot ik dat je niet voorbij de brug kunt komen.Davetc schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:10:
[...]
Portland is een rustige en relaxte stad en vrij makkelijk met de auto. Zeker even langs Voodoo Doughnut gaan. Pittock Mansion heb je binnen een uurtje wel gezien, maar heeft bij mooi weer een erg mooi uitzicht over de stad met Mt Hood op de achtergrond.
Als je naar Hood River rijdt kom je langs Multnomah Falls. Een tijdje terug is de boel daar (in de buurt) afgebrand maar Multnomah Falls is gespaard gebleven volgens mij.
Mt Hood is nu al begaanbaar dus daar zul je tegen die tijd wel kunnen komen, tenzij je natuurlijk pech hebt dat er net veel sneeuw is gevallen.In mei kan het zijn dat stukken onbegaanbaar zijn bij Mt Hood. Sneeuwkettingen zijn volgens mij verplicht (check verhuurbedrijf en sites van omgeving).
Hier zou ik wel op rekenen, Crater Lake is veelal ingesneeuwd en alleen de zuid-toegangsweg wordt open gehouden. Goed in de gaten houden dus wat er open is en of het wel de moeite is om erheen te gaan. Is wel erg mooi, dus als het open is zeker gaan.Hetzelfde geldt voor Crater Lake. Ik ben daar in mei geweest en daar lag nog 5 meter sneeuw. De wegen waren wel schoongemaakt (alleen zuidelijke ingang open), maar afgezien van ranger station was niets open. Het ligt aardig afgelegen. Crater Lake is lang rijden vanaf Portland. Helemaal als je er alleen via de zuid ingang kunt komen.
Bend en Eugene zijn ook leuke plaatsen. Painted Hills ligt behoorlijk afgelegen. Er zijn stukken in Oregon waar je heel weinig mensen tegenkomt (soms geen mobiel en radiobereik).
[removed]
Hebben wij ook gedaan, maar onze kinderen waren iets ouder (2 en bijna 5). En hebben we in een Camper gedaan in de Mei vakantie.smesjz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:08:
Na eerder met zn 2en al west-kust en oost-kust gedaan te hebben voordat er kinderen waren, hebben ze nu gekozen voor 2.5 week in Florida eind oktober.
Aangezien de kinderen (dan bijna 4 en net 1) mee gaan wordt het toch meer een uitdaging met accomodaties en meeste succes lijken we nu te hebben met Airbnb ipv de reisgidsen omdat de keuze daar beperkt is door onze eis van meerdere slaapkamers.
Reisplan krijgt langzaam vorm met o.a. Miami, Orlando (Disney + space coast), Florida keys, Fort Lauderdale, Tampa, Napels. Het vele reizen viel me tegen bij west-kust waardoor we wel veel gezien hebben maar niet echt uitgerust waren, met de kortere afstanden in Florida hoop ik wel wat meer relaxte tijd te hebben
Rijden is max een paar uurtjes. En Florida is qua natuur afgezien van de Everglades een groot aangeharkt park. Dus even wennen maar zeker aangenaam. Maar alles is cultuur landschap. Dus eigenlijk een tropische variant van Nederland.
Zeker de stranden aan de Gulf coast is lekker relaxen.
Reken er wel op dat in Oktober wel de grijze golf begint: de pensionado's komen naar Florida om te overwinteren
Wij hebben vorig jaar om exact dezelfde reden (relaxtere reisdagen) een roadtrip van 3 weken door Florida gemaakt, na het jaar ervoor 3 weken aan de West Coast rondgereden te hebben. Echter, waar ik na 3 weken West Coast direct zei tegen m'n vriendin; hier gaan we terug! Had ik na 3 weken Florida; "mooie reis, maar heb het hier wel gezien".smesjz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:08:
Na eerder met zn 2en al west-kust en oost-kust gedaan te hebben voordat er kinderen waren, hebben ze nu gekozen voor 2.5 week in Florida eind oktober.
Florida was dus wat mij betreft een eenmalig bezoek.. veel minder te zien en te doen dan aan de West Coast. Door de kortere afstanden is de reis wel relaxter dan aan de West Coast, maar voor ons was 3 weken lang genoeg.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
NeeRivanov schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:18:
[...]
Florida was dus wat mij betreft een eenmalig bezoek.. veel minder te zien en te doen dan aan de West Coast.
Je vergelijkt nu Florida met de West Coast. De meeste mensen bezoeken in ieder geval California, Utah en Nevada. Je ziet hier ook telkens rustig trips van 5000km langskomen.
Als je dezelfde afstanden gaat rijden als tijdens deze trips, kan je aan de Oostkust makkelijk van Florida naar New York en bijvoorbeeld het prachtige Pennsylvania, maar ook langs Boston en DC. Er is echt een hoop te doen aan de east-coast, maar het roadtrippen doen we blijkbaar allemaal alleen west.
Again: West is inderdaad mooier en iets "compacter", maar West vergelijken met Florida alleen is wat oneerlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 10-04-2019 08:09 ]
Heb je ook 100% gelijk in, het is ook geen eerlijk vergelijk. Maar Florida wordt vaak ook als één vakantie genomen, en ik wilde er enkel mee aangeven dat ik na 3 weken Florida wel genoeg gezien had daar. We hadden beide niet het gevoel: "Hier moeten we nog terug, want we hebben dit en dit en dat nog niet gezien". We hadden beide meer het gevoel: "been there, done that". En dat hadden we bij de West Coast niet.PWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:06:
[...]
NeeDat is een oneerlijk vergelijk wat je wel vaak ziet hier. Ik ben wel ook meer een West Coast man, echter.
Je vergelijkt nu Florida met de West Coast. De meeste mensen bezoeken in ieder geval California, Utah en Nevada. Je ziet hier ook telkens rustig trips van 5000km langskomen.
Als je dezelfde afstanden gaat rijden als tijdens deze trips, kan je aan de Oostkust makkelijk van Florida naar New York en bijvoorbeeld het prachtige Pennsylvania, maar ook langs Boston en DC. Er is echt een hoop te doen aan de east-coast, maar het roadtrippen doen we blijkbaar allemaal alleen west.
Again: West is inderdaad mooier en iets "compacter", maar West vergelijken met Florida alleen is wat oneerlijk.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
jeej wat ben jij allemaal van plan joh! Ik krijg het gewoon benauwd bij zo'n planning wat een gehaast! doodzonde van de centen die je er aan uitgeeft! Ik krijg bijna het gevoel als of het een Aziaten planning iselbeannie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:35:
Dag allemaal, ik was benieuwd naar jullie mening en de tips and tricks die bij onderstaand komen.
-Moab
-Arches
-Monumant Valley
-Bryce
-Zion
-Vegas (2 dagen)
-wanneer auto of camper?
Thanks
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Het grootste probleem aan de oostkust is dat er zoveel ruimte tussen de mooie plekken zit en dat de mooie plekken veelal de steden zijn. Aan de westkust is 95% van de rit mooi. Vandaar ook dat er aan de oostkant veel minder roadtrips worden gedaan. Ik rij zonder problemen 5000km in anderhalve week, maar dan moet wel de rit zelf mooi.PWM schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:06:
[...]
NeeDat is een oneerlijk vergelijk wat je wel vaak ziet hier. Ik ben wel ook meer een West Coast man, echter.
Voor de rest ben ik het wel met je eens dat de oostkust ook prachtige stukken heeft. Het is aan die kant alleen veel lastiger om een trip te maken van een aantal weken en dan meerdere mooie punten te bekijken. Die kant is veel geschikter om een weekje op 1 punt te zitten en dan een weekje naar het volgende punt te gaan.Again: West is inderdaad mooier en iets "compacter", maar West vergelijken met Florida alleen is wat oneerlijk.
Prima te doen hoor, het is maar hoe je instelling is. Zoals gezegd is de hele rit daar mooi dus als je van rijden houdt is het prima te doen. Bryce kun je b.v. makkelijk in een dag doen en aan het eind van de dag naar Zion rijden (iets meer als een uurtje rijden, ik heb het de afgelopen keer zelfs 's avonds op en neer gereden omdat we iets in het hotel waren vergetenBJBoes schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:20:
[...]
jeej wat ben jij allemaal van plan joh! Ik krijg het gewoon benauwd bij zo'n planning wat een gehaast! doodzonde van de centen die je er aan uitgeeft! Ik krijg bijna het gevoel als of het een Aziaten planning is
Als je echt van hikes houdt en dagen wil gaan wandelen is het natuurlijk een ander verhaal maar als je vooral de omgeving wilt bekijken en het bij korte hikes wil houden is het prima te doen en zul je een leuke vakantie hebben.
[removed]
laat ik het hier nauw is niet met je eens zijn. Mensen krijgen heel vaak niet de kans om een dergelijke reis meer dan 1 keer te maken. de grootste fout die gemaakt word is dan er de tijd niet voor nemen om leuke dingen in zo'n park te ondernemen. goed onderzoek voor je vertrekt is't halve werk voor zion zou ik bijvoorbeeld een fiets huren, en de auto buiten het park laten staan. in Bryce kan je prima een trailride doen per paard! ETC. goede voorbereiding is het halve werk, en belangrijker nog ...... wat was ook al weer de reden van vakantie ... rust volgens mijredwing schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:31:
[...]
Prima te doen hoor, het is maar hoe je instelling is. Zoals gezegd is de hele rit daar mooi dus als je van rijden houdt is het prima te doen. Bryce kun je b.v. makkelijk in een dag doen en aan het eind van de dag naar Zion rijden (iets meer als een uurtje rijden, ik heb het de afgelopen keer zelfs 's avonds op en neer gereden omdat we iets in het hotel waren vergeten). De rest van de parken kun je je wel langer vermaken maar om een goede indruk te krijgen heb je tijd genoeg. Daarnaast als je die centen al uitgeeft kun je beter zorgen dat je veel hebt gezien en niet in 1 park bent blijven steken
Als je echt van hikes houdt en dagen wil gaan wandelen is het natuurlijk een ander verhaal maar als je vooral de omgeving wilt bekijken en het bij korte hikes wil houden is het prima te doen en zul je een leuke vakantie hebben.
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd
Aerial tramway nu meerdere keren gedaan, en het is echt gaaf. Hoogtevrees hoef je niet heel erg voor te vrezen. Ik ben met mensen omhoog gegaan die er ook last van hadden. Het is zo hoog, dat de abstractie van de hoogte de vrees opzij zet. Bovendien is de tramway cabine zelf, vrij groot, er wordt muziek gedraait en je hebt een 'machinist' aan boord. je kunt in het midden staan, als je tijdens de reis omhoog het uitzicht niet wilt hebben.Sypher schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:14:
[...]
Aerial tramway ziet er gaaf uit, maar met hoogtevrees niet zo'n goed plan denk ik
Aanrader: Ga in de middag omhoog, reserveer in het restaurant boven (gebruik niet de buffet, die is waardeloos), loop het korte rondje (de loop), geniet van het uitzicht, oa naar Salton Sea en Palmsprings, en de overkant, Yoshua Tree. Ga dan lekker eten en wacht tot zonsondergang. Geniet nu nog een keer van het uitzicht in het donker. En pak de ena-laatste tram weer naar beneden.
Ik zal tzt de video posten van één van deze terugreizen, samen met het personeel van het restaurant. Een gezellige boel, er werden verzoekplaatjes muziek gedraaid, meegezongen, en meeswingen met de hele cabine.
Overigens ligt er vaak tot eind maart nog sneeuw boven. Terwijl het in Palm Springs als 30+ is. De twee keer dat ik ben geweest kon ik nog met sneeuwballen gooien iig.
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 10-04-2019 10:35 ]
Precies, vroeg gaan. Ik heb zelf Angels Landing ook in de vroege ochtend gedaan, Voordeel is dat je ook de brandende zon nog niet op je hebt tijdens het lopen. Ik was om 10 uur boven, en ben daarna om 11 weer naar beneden gegaan. Hoogtevrees moet je echt niet hebben, en een beetje tredzekerheid en goede grip met je schoenen is erg aan te raden. Ik stond met max 20 man boven. Een uur later waren dat er 100en. En dat was eind september....DonMetal schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:01:
[...]
Oplossing is supervroeg gaan. Wij waren er om 6:00, en dan is het allemaal prima te doen qua drukte. Tegen 12:00 gingen wij terug op Angels Landing en toen hadden we wel veel tegenliggers, maar toen hadden wij ons moment al gehad. Midden juni was dat.
Zelfde geldt overigens voor de Narrows. Ook vroeg gaan, en als de waterstand het toestaat, vooral verder lopen dan de meute. Die meute loopt meestal 4 bochten. Je kunt ook vrij ongestraft verder lopen dan de toestemming geldt. Voorbij de kruising van twee andere narrow streams, moet je officieel een (free)permit hebben. maar ik ben verder rechtsaf (oostelijk) en rechtdoor (noordelijk) nog minimaal een kilometer verder gewandeld.
Uiteindelijk heb ik het op Spidergrip Teva's gedaan (voor in de bergen), maar het is aan te raden de waadschoenen te huren.

Ik ga er toch nog vanuit dat het echte hoogseizoen pas zal starten met het memorial day weekend op 27 mei, en dan ben ik terug thuis ^^
Nu las ik dat sommige aanbieders het gebruik van hotspots verbieden, maar tethering wel is toegestaan. Weet iemand of dit apparaat een hotspot is of gebruik van tethering maakt (wat is het verschil) en heeft iemand een goede tip voor een sim van 21 dagen met 10gb-unlimited data?
Voor wat betreft de sim zou je eens in dit topic kunnen kijken: https://forum.allesamerika.comDiecke schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:35:
Ik heb een Xiaomi ZMI MF885 (specs) gekocht en ben nu aan het kijken naar een geschikte prepaid simkaart hiervoor.
Nu las ik dat sommige aanbieders het gebruik van hotspots verbieden, maar tethering wel is toegestaan. Weet iemand of dit apparaat een hotspot is of gebruik van tethering maakt (wat is het verschil) en heeft iemand een goede tip voor een sim van 21 dagen met 10gb-unlimited data?
Apparaatje durf ik helaas niets over te zeggen..
Nee, vind je het gek? Niet iedereen durft Angels Landing en er wil nog wel eens iemand van af vallen.HuHu schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:41:
Ik ben begin mei in dat gebied geweest en ik vond het reuze meevallen qua drukte. Bovenop Angels Landing waren wel wat groepen mensen, maar geen honderden.
Daarnaast zijn het vooral grote groepen Aziatische toeristen en die kijken meer de standaard toeristische dingen die makkelijk bereikbaar zijn, dan dat ze echt wat verder een park in trekken. Zelfs in Zion bij de Canyon Overlook (waar je 'voor' de tunnel aan de oostkant de trail kan pakken) zag ik ze bijna niet.
Ik heb absoluut geen problemen met Aziaten, maar qua toeristen met name uit China, zijn ze wel asociaal (bijv. voordringen, spugen) en erg luidruchtig. Maar dat hoeven ze bij mij niet te proberen, maar ik zie het wel om mij heen als ik in de VS op een toeristische plek ben. In Yellowstone (dat was begin juli) had ik het idee in een Chinees natuurpark te zijn.
Had ik toen niet ook een sneeuwbal op jou gegooid?Get!em schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:27:
[...]
Aerial tramway nu meerdere keren gedaan, en het is echt gaaf. Hoogtevrees hoef je niet heel erg voor te vrezen. Ik ben met mensen omhoog gegaan die er ook last van hadden. Het is zo hoog, dat de abstractie van de hoogte de vrees opzij zet. Bovendien is de tramway cabine zelf, vrij groot, er wordt muziek gedraait en je hebt een 'machinist' aan boord. je kunt in het midden staan, als je tijdens de reis omhoog het uitzicht niet wilt hebben.
Aanrader: Ga in de middag omhoog, reserveer in het restaurant boven (gebruik niet de buffet, die is waardeloos), loop het korte rondje (de loop), geniet van het uitzicht, oa naar Salton Sea en Palmsprings, en de overkant, Yoshua Tree. Ga dan lekker eten en wacht tot zonsondergang. Geniet nu nog een keer van het uitzicht in het donker. En pak de ena-laatste tram weer naar beneden.
Ik zal tzt de video posten van één van deze terugreizen, samen met het personeel van het restaurant. Een gezellige boel, er werden verzoekplaatjes muziek gedraaid, meegezongen, en meeswingen met de hele cabine.
Overigens ligt er vaak tot eind maart nog sneeuw boven. Terwijl het in Palm Springs als 30+ is. De twee keer dat ik ben geweest kon ik nog met sneeuwballen gooien iig.