Afgelopen twee weken mogen doorbrengen in Hawaii. Eerst naar Honolulu en erna Big Island en Maui. Hoewel heel anders dan voorgesteld met recht een paradijs op gebied van natuurlijk schoon. Alle drie de eilanden die ik bezocht heb hadden een totaal ander karakter. Hoewel ze alle drie uniek waren had ik eigenlijk alleen op Maui het echte "Hawaii" gevoel. Wat ze wel alle drie hadden was het vriendelijke. Blijft je toch als Nederlander verbazen hoe ontzettend vriendelijk de mensen in de VS zijn.
Honolulu was erg mooi en vooral Waikiki indrukwekkend met de gigantische hotels maar voor mijn gevoel niet anders dan de Amerikaanse steden die ik in het verleden bezocht heb. De rest van het eiland heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over spreken.
Big Island was erg imposant met de uitgestrekte lavavelden aan de droge kant en enkele verborgen pareltjes qua natuur. Wat een omslagpunt was het landen in Kona na uit de drukke stad te zijn gekomen. Wat me wel erg tegenviel hier was dat met name de Hilo kant van het eiland echt een rotzooi was. Het leek er wel een woonwagen kamp. Het overgrote deel van de huizen was er zwaar versleten tot het punt dat je eigenlijk niet kunt voorstellen dat er mensen wonen. Overal rotzooi in de voortuinen en straten niet onderhouden.
Maui was mijn persoonlijke favoriet. Dit eiland heeft alles. Adembenemende natuur. Het echte Hawaii gevoel met de kraampjes met kleurrijke borden. De muziek overal en van wat wij gezien hebben zag alles er erg netjes uit. Mooie huizen, infrastructuur prima onderhouden.
Al me al een twee drukke weken waarbij we dagelijks van 9 tot 22 de deur uit waren. We hebben op Oahu Pearl Harbor, Diamondhead, Punchbowl en de stad zelf bezocht.
Op Big Island zijn we met de auto het hele eiland rondgereden waarbij we alle bekende plekken bezocht hebben. Van het beklimmen van de Mauna Kea tot het rondlopen in het National Volcanoes Park (de Kahuku Unit want het hoofdgedeelte is nog steeds dicht.
Op Maui hebben we de Road to Hana gedaan maar ook zijn minstens net zo mooie broertje aan de west kant van het Eiland. We hebben 20 KM in de Haleakala krater gewandeld. Het eruit komen viel een beetje tegen

. Daarnaast nog diverse andere plekken bezocht.
We hebben zelfs een tropische storm meegemaakt. Olivia kwam net toen wij er waren langs. Alles dicht op Maui. Zelfs een brief van het hotel gehad om ons voor te bereiden voor twee dagen geen eten / stroom etc. Om het uur nieuwsupdates met doemscenario's. Uiteindelijk die hele dag aan het zwembad gezeten met schitterend weer.