Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:04
Prutzertje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Persoonlijk zou ik overnachten in Brookly. Vond deze buurt veel gezelliger en leuker. Mahattan vind ik eigenlijk niet zo heel veel aan behalve de bekende plaatsen bezoeken. En wat Calitomnication al aanraden over Hostel International kan ik ook beamen. Ondanks dat het een fabriek van een hostel is heb ik een goede week geslapen daar (behalve dat één nacht snachts de brand alarm afging en iedereen buiten stond terwijl de grote brandweer wagens aan kwam racen :P ). En 's morgens lekkere bagel met creamcheese :P En hostels zijn gewoon leuk om andere reizigers te ontmoeten en samen iets te doen bijvoorbeeld ergens een biertje pakken. En hostels zijn gelijk stukken betaalbaarder dan hotels. En je slaapt en douched er enkel.
Een alternatief is ook om in Jersey bij het vliegveld (Newark) in de buurt te boeken.

Hotels liggen bij de PATH treinverbinding in de buurt, daarmee ben je zo in Manhattan.

Let wel; geen gezellige buurt, allemaal 3*/4* zakelijke hotels, maar qua prijs/kwaliteit wel prima kamers.
Voordeel is ook dat je 30+ m2 hotelkamers krijgt, voor zover dat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Get!em schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Ik snap je punt mbt continue internet verbinding voor iedereen.

Maar, misschien moet je het dan even andersom lezen...in mijn geval:
Kamperend op de BLM en NP campings in oa Utah ben je van alle luxe verstoken, geen voorzieningen at all, dus ook geen elektriciteit, geen water! Voor sommige momenten is het dan handig de daarop volgende dagen voor te bereiden, de watertank op een vulpunt weer bij te vullen etc. Zelfde geldt dus ook voor even WiFi om actueel weerbericht (flashfloods!) en (gravel)road conditions op te zoeken, vnml omdat 3G/4g dekking dus ook al ontbreekt.
Ja snap ik, sorry. Maar vakantie is ook een beetje afsluiten voor de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Nog tips hier voor het huren van een camper voor een maand ? Via de reguliere sites, in nl. Of lokale sites zoeken ? Misschien hier iemand tips ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga altijd naar tiogatours.nl voor het huren van een camper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Gri77ie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:53:
Nog tips hier voor het huren van een camper voor een maand ? Via de reguliere sites, in nl. Of lokale sites zoeken ? Misschien hier iemand tips ?
Zelf geen ervaring met een camper maar je zou deze vraag ook goed op het forum van www.allesamerika.com kunnen vragen. Goed forum met ook veel info over de verschillende gebieden in amerika.

draadje op dat forum over camperhuur:
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=1264

artikel over camperhuur waarbij word aangegeven dat het meestal goedkoper is om via een nederlandse touroperator te boeken zoals tioga tours of exit reizen:
http://www.allesamerika.com/amerika-camper.html

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

gws24 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Zelf geen ervaring met een camper maar je zou deze vraag ook goed op het forum van www.allesamerika.com kunnen vragen. Goed forum met ook veel info over de verschillende gebieden in amerika.

draadje op dat forum over camperhuur:
https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=1264

artikel over camperhuur waarbij word aangegeven dat het meestal goedkoper is om via een nederlandse touroperator te boeken zoals tioga tours of exit reizen:
http://www.allesamerika.com/amerika-camper.html
Tioga had ik idd gevonden. Maar ik ga me verder inlezen op het allesamerika forum. Thanx ! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Gri77ie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:37:
[...]

Tioga had ik idd gevonden. Maar ik ga me verder inlezen op het allesamerika forum. Thanx ! (y)
WIlde eerst ook gewoon online een camper huren. Uiteindelijk ook bij Tioga uitgekomen, ze hebben ook infodagen in Zwolle en daarbij ook een amerikaanse Camper staan. Als je in de buurt woont is dat echt een aanrader! Ze zijn heel flexibel, denken mee en je kunt alles bij ze boeken, maar ook bijvoorbeeld zelf de tickets boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Nuevocasa schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

WIlde eerst ook gewoon online een camper huren. Uiteindelijk ook bij Tioga uitgekomen, ze hebben ook infodagen in Zwolle en daarbij ook een amerikaanse Camper staan. Als je in de buurt woont is dat echt een aanrader! Ze zijn heel flexibel, denken mee en je kunt alles bij ze boeken, maar ook bijvoorbeeld zelf de tickets boeken.
Nou in de buurt niet maar een diesel heb ik toch dus keertje heen en weer is altijd mogelijk... Ben me puur aan het inlezen wat mogelijk is. We willen tussen ong. maand a anderhalve maand naar Amerika en Canada gaan. Waarschijnlijk week hotel Amerika, dan toeren met camper voor ong. 25 a 30 dagen, en dan nog week hotel in Canada. Dus tja.... hoop uitzoekerij...maar wel leuke uitzoekerij...

Maar uiteraard hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden. Vandaar mijn vraag hier. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Gri77ie op 15-08-2018 16:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:02
Over het huren van een camper, toen ik vorig jaar in Amerika was zeiden verschillende mensen tegen mij: waarom heb je niet gewoon van een particulier gehuurd? Nou heb ik dat zelf nooit gedaan, maar mochten mensen het interessant vinden:

https://rvshare.com/rv/rv-rentals-by-owner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

KaiseRRuby schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:27:
Over het huren van een camper, toen ik vorig jaar in Amerika was zeiden verschillende mensen tegen mij: waarom heb je niet gewoon van een particulier gehuurd? Nou heb ik dat zelf nooit gedaan, maar mochten mensen het interessant vinden:

https://rvshare.com/rv/rv-rentals-by-owner
mm thanx zeker moeite waard om te onderzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zo, eindelijk zo ver om voor 3 weken naar Florida af te reizen. :)
Zijn nu op Schiphol om straks via Frankfurt naar Miami te vliegen. Frankfurt > Miami gaat met de A380 dus dat is een leuke bijkomstigheid om met de jumbo te vliegen.

Can't wait!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 21:48
Veel plezier!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
Gisteren aangekomen in Orlando, Dik anderhalf uur bij de douane.
Kansloos is dat toch altijd, in de VS :r

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 12:19
Wij vlogen op Atlanta en waren er met 20 minuten doorheen (aankomst in de avond). Ik ga ook altijd al uit van anderhalf uur dan kan het alleen maar meevallen :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 10:28
Op JFK met de automatische paspoortcontrole ook erdoor in nog geen 10 minuten met ons gezin. Voorwaarde was dat het niet je eerste USA bezoek mocht zijn.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
Seattle ook iets van 10 minuten, mits je in aanmerking komt voor de computer :)
Wij arriveerden eind vd ochtend op een dinsdag.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

matthijst schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:54:
Gisteren aangekomen in Orlando, Dik anderhalf uur bij de douane.
Kansloos is dat toch altijd, in de VS :r
Ik ben met je eens kan in de USA soms heel lang duren. Aan de andere kant als ik hier op Schiphol de rijen zie bij de douane voor de bagage claim dan zijn wij ook niet zo snel hier. Gewoon pech ivm de drukte.

Tip is in ieder geval ervoor zorgen dat je vooraan in het toestel zit en niet eerst naar de wc gaat voor de douane. Kan zo half uur tot 3 kwartier schelen.

Laatst door Atlanta in 2 minuten. Kiosks deden ze niet eens, maakten meteen foto. Voor de swipe noemde hij bij mijn naam en na de 10.000 dollar vraag hup doorlopen. Stond er verteld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Naja, Orlando waren ze gewoon extreem sloom :)
Helft van de poorten dicht, dikke rijen maar goed, dagje later, chillen aan Jacksonville Beach en het is vergeten 8)

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 19-08-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het verschilt van airport tot airport en van douane tot douane. Laatste 2 ervaringen: Saltlake 1,5 uur wachten omdat de US-citizens via de scan-machines/computers mochten en alle non-US moesten wachten op 1 douane beambte die slechts 1 persoon per 5 minuten handmatig controleerde en door liet.
LAX, binnen 2 minuten douane en binnen 5 minuten bagage, kon heel snel via de nieuwe scan machines.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Miami stelde niets voor gisteren qua douane. 14:30 geland. 15:45 reden we in de Mustang naar buiten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cCMUInD.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:05
Wij overwegen om in Oktober nog even naar Miami (beach) te gaan.
Maar ik twijfel een beetje over het weer in die tijd (Orkaan?, veel regen?).

In Juni zijn we in Orlando geweest waar het eind van de dag even gaat regenen en wat onweer en daarna is het droog. Is dat een beetje hetzelfde in Oktober?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Ik landde op JFK en was returning Esta holder. Ik heb maarliefst 5 minuten in de rij gestaan, 2 minuten aan het apparaat gegevens ingevuld en na 10 seconde bekeken te worden door de douanier kon ik door. "How long are you staying?" "2 weeks" "okay go on". Zo makkelijk heb ik het nog nooit gehad haha.

AirBnB in Boston en NYC waren ook top, echte aanrader. Zat in NYC op 5min ofzo van Times Square af. Heel chille host, leuke gesprekken en goede tips gehad. In de grote steden zal ik dit zeker vaker gaan doen.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zo, paar dagen Miami waren super. Mooie stad. Ook nog even naar Fort Lauderdale geweest.

De rijkdom vliegt je hier wel om de oren..praktisch iedere paar minuten komt er wel een Ferrari, Lamborghini etc voorbij gereden. oOo

Zijn nu onderweg naar Key West waar we de komende twee nachten verblijven.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

xares schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:30:
Wij overwegen om in Oktober nog even naar Miami (beach) te gaan.
Maar ik twijfel een beetje over het weer in die tijd (Orkaan?, veel regen?).

In Juni zijn we in Orlando geweest waar het eind van de dag even gaat regenen en wat onweer en daarna is het droog. Is dat een beetje hetzelfde in Oktober?
(Hoogtepunt van) het orkaanseizoen is toch in september? Wij gaan half oktober namelijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Regenbuitje in Jacksonville Beach.

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-fbEpmryhaLc/W3yoCmoIWNI/AAAAAAAAdz4/4k8LhdR09iU2SXwd6rmguxY19A56VR9TQCLcBGAs/s1600/IMG_2765.JPG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
We hadden gisteren ook even een tropisch regenbuitje op weg naar Key West. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jZzBj9F.jpeg

Even later kwam het er echt met bákken uit.
Om 2 minuten later weer met een stralende zon verder te rijden. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tqqwENv.jpeg

Key West is overigens echt een leuk stadje / eiland. Heerlijke sfeer hangt hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 23-08-2018 14:01 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van de week ben ik mijn betaalpas verloren. Vandaag nieuwe pas ontvangen maar mijn lieve bank heeft een vpay-kaart gestuurd ipv Maestro. Wat zijn de ervaringen met het pinnen (geen ATM) met Vpay in de VS?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

V-Pay is voor zover ik weet de debet-variant van Visa waar Maestro de debet-variant van MasterCard is. Gezien de de acceptatie van Visa creditcards kan ik me niet voorstellen dat hun debetcard niet geaccepteerd zou worden en de debetcard van MasterCard wel.

[edit]

Ik lees nu dat V-Pay is opgericht voor de EU, terwijl Maestro internationaal is. Zou toch voor verschil kunnen zorgen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 23-08-2018 20:54 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb ook al jaren 1 van m’n passen een vpay. In het verleden was vpay in nl best lastig, nu is het overal goed. In België is het echter al weer lastiger. Voor de VS kan ik mij zomaar voorstellen dat het lastig is. Maar in de vs betaal je bij elk wissewasje toch met creditcard ipv pinpas. Dus ik zou daar op leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hierbij nog een tip voor wie er binnenkort naar de USA gaat; Bij T-mobile hebben ze het 'tourist plan'. 21 dagen data, text en voice voor 30 dollar. https://prepaid.t-mobile....ational_tourist_plan.html . Voorheen had ik altijd de T-mobile Walmart kit met 5GB op LTE snelheid, maar daar zijn ze helaas mee gestopt. Dit is een goed alternatief voor als je max 3 weken op pad gaat. ;)

Ik heb ook nog een vraag; Heeft er misschien iemand nog een geldige nationale parken pas waar maar 1 handtekening op staat (je kan er altijd 2 opzetten)? Ik ga halverwege september een lang weekje op pad en zou het leuk vinden nog een park te bezoeken. Die passen zijn volgens mij een jaar geldig, dus zou er graag gebruik van maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dit aanbod is 2GB voor die periode. Mocht dat niet genoeg zijn, AT&T’s prepaid geeft je 8GB/mnd voor 50USD: https://www.att.com/prepaid/plans.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 13-09 12:05
Ik zet bij T-mobile (NL) mijn abonnement omhoog voor 1 maand naar Onbeperkt + 10 Gb USA en EU.
Kost € 25,- extra voor 1 maand. Als je terug bent in NL kan je hem gewoon weer terug zetten.

Moet je wel T-mobile NL hebben natuurlijk :)

De laatste keer dat ik keek bij Vodafone en KPN zijn die USA bundels ontzettend duur voor 100 Mb of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, dat is wel een relaxte deal ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Savannah:
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-fPTQ41xLv1Q/W4E80k8TPqI/AAAAAAAAd3E/JBO_ir_Q8NMgsCsug-IAP5e1kQsEnBSswCLcBGAs/s1600/IMG_2921.JPG

En Atlanta:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/--fj_F2TVG90/W4E807eh1ZI/AAAAAAAAd3I/EzYjs0GdCUEptEYnliq8Ycu1ROgyUZXlACLcBGAs/s1600/IMG_2907.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zit nu in Naples. Gisteravond flinke storm gehad en vandaag staat er weer een gepland. Ben benieuwd. De NFL wedstrijd in Tampa was gisteravond al uitgesteld met een uur, door het hevige onweer. Aanstaande donderdag zit ik zelf in het stadion in Tampa, dus hopelijk is het weer dan wat beter. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

September ga ik voor een klein jubileum, de 5de keer Las Vegas :p Deze keer Vdara gekozen. Dit is een non-gambling hotel. Waar ik altijd mesjogge van word (ben ook 2* in Reno geweest) is dat als je uit de lift stapt, het meteen chaos, geluid en licht is. Bij Vdara heb ik wel de voordelen van mooie 5 star kamers + uitzicht over de strip, maar niet de nadelen.

Word wel tijd dat we eens rechtstreeks kunnen vliegen. Moet nu weer overstappen (Detroit) om thuis te komen. Je zou toch zeggen dat een rechtstreekse vlucht 2-3x per week vol moet zitten. Nu alleen vanaf Londen volgens mij (edit: Manchester, Munchen en of all places: Zurich blijkbaar, tijd voor AMS)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 27-08-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pfoe, vandaag in Orlando naar een outlet geweest. Je wordt helemaal gek van die zuidamerikaanse touristen daar. Dat zijn echt de Chinese touristen van de VS: onbeschoft volk :r

Edit: Brazilianen schijnen het te zijn. Staan er schijnbaar om bekend.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 31-08-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Eergisteren in Fort Myers naar een grote outlet geweest. Viel daar gelukkig wel mee. :)
Prima te doen.

Gisteravond naar de NFL wedstrijd Jacksonville Jaguars - Tampa Bay Buccaneers geweest. Geweldige ervaring. 8)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56289343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Was ook alleen hier zo (Orlando). Al aardig wat outlets gezien :)

Cool die NFL, lachen dat jullie op 't scherm stonden :D
Twijfel nog om morgen naar zo'n collegewedstrijd te gaan, kaarten nu op $57, misschien dat ze nog wat goedkoper worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
matthijst schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:48:
Was ook alleen hier zo (Orlando). Al aardig wat outlets gezien :)

Cool die NFL, lachen dat jullie op 't scherm stonden :D
Twijfel nog om morgen naar zo'n collegewedstrijd te gaan, kaarten nu op $57, misschien dat ze nog wat goedkoper worden :)
We zaten echt 3 seconden op onze stoelen. Ik was net even een Instagram livestream gestart om thuisfront mee te laten kijken. Hoor ik achter me een steward; guys you're on the screen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tree
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03
Reb87 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:38:
Hierbij nog een tip voor wie er binnenkort naar de USA gaat; Bij T-mobile hebben ze het 'tourist plan'. 21 dagen data, text en voice voor 30 dollar. https://prepaid.t-mobile....ational_tourist_plan.html . Voorheen had ik altijd de T-mobile Walmart kit met 5GB op LTE snelheid, maar daar zijn ze helaas mee gestopt. Dit is een goed alternatief voor als je max 3 weken op pad gaat. ;)

Ik heb ook nog een vraag; Heeft er misschien iemand nog een geldige nationale parken pas waar maar 1 handtekening op staat (je kan er altijd 2 opzetten)? Ik ga halverwege september een lang weekje op pad en zou het leuk vinden nog een park te bezoeken. Die passen zijn volgens mij een jaar geldig, dus zou er graag gebruik van maken! :)
Wij hebben er nog eentje liggen die je over zou kunnen nemen, maar als je maar naar één park gaat lijkt het me voordeliger om daar gewoon de entry fee te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Tree schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:05:
[...]

Wij hebben er nog eentje liggen die je over zou kunnen nemen, maar als je maar naar één park gaat lijkt het me voordeliger om daar gewoon de entry fee te betalen?
Ligt er een beetje aan met hoeveel mensen je gaat, je betaald al snel $10 per persoon in plaats van $10 voor de een gehele auto.

Edit:

Het verschilt, het is ongv al snel 30 dollar per auto of snel al rond de 10 (vaak 15) dollar per persoon

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchone op 03-09-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben inmiddels al voorzien, maar dank @Tree ! :) Heeft iemand trouwens nog een goed idee qua sportwedstrijden bekijken? NBA is als ik ga al afgelopen (of nog niet begonnen) en NHL is mij wat te saai... ;) Ik ga 9 t/m 19 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@Reb87 NFL. Zelf afgelopen donderdag een wedstrijd bezocht (zie paar posts hierboven). :)
9 september begint regular season.

[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou morgen vliegen naar LA voor 12 dagen.. Heb me alleen niet gerealiseerd dat m'n 4g daar een fortuin gaat kosten :') Ga maar gelijk ff een AT&T prepaid plan kopen voor een maand, dan heb je onbeperkt voor 65 dollar.. Hopelijk werkt dat wel in mijn OnePlus 6, maar die heeft dual sim dus zou goed moeten komen denk ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@Verwijderd Ja dat werkt gewoon. Overigens moet je even kijken welke je neemt. Je hebt een onbeperkt data prepaid voor $ 30, maar dan kun je geen hotspot maken. Wil je dat wel, dan heb je 7GB voor $ 50. In principe ook onbeperkt, maar 7GB heb je dan met LTE/4G snelheid en daarna heb je 2G snelheid.

Ik ben overigens weer terug van m'n 3 weken Florida vakantie. Vanochtend geland in Amsterdam. Vanuit Miami naar Houston gevlogen en toen naar Amsterdam. Hadden wind mee, want zouden eigenlijk om 9:20 landen maar we waren al om 8:25 in Amsterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Rivanov schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:54:
@Verwijderd Ja dat werkt gewoon. Overigens moet je even kijken welke je neemt. Je hebt een onbeperkt data prepaid voor $ 30, maar dan kun je geen hotspot maken. Wil je dat wel, dan heb je 7GB voor $ 50. In principe ook onbeperkt, maar 7GB heb je dan met LTE/4G snelheid en daarna heb je 2G snelheid.

Ik ben overigens weer terug van m'n 3 weken Florida vakantie. Vanochtend geland in Amsterdam. Vanuit Miami naar Houston gevlogen en toen naar Amsterdam. Hadden wind mee, want zouden eigenlijk om 9:20 landen maar we waren al om 8:25 in Amsterdam. :)
Hotspot is toch alleen handig als je andere apparaten wilt connecten? Heb in mijn hotels gewoon WiFi gelukkig :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Klopt. Maar dat gebruikten mijn vriendin en ik wel als we onderweg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 10:28
Net terug van de USA. Met zijn vieren hebben we in net geen drie weken er via 3g iets meer dan 20GB doorgejaagd via hotspot obv een Free Mobile sim.
De sim kostte me €30 (€20 abonnement + €10 sim)
De limiet was 25GB 3g in 1 maand.
Operator was hoofdzakelijk AT&T, in sommige nationale parken was het Commnet.

[ Voor 14% gewijzigd door lukadad op 08-09-2018 16:08 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lukadad schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:06:
Net terug van de USA. Met zijn vieren hebben we in net geen drie weken er via 3g iets meer dan 20GB doorgejaagd via hotspot obv een Free Mobile sim.
De sim kostte me €30 (€20 abonnement + €10 sim)
De limiet was 25GB 3g in 1 maand.
Operator was hoofdzakelijk AT&T, in sommige nationale parken was het Commnet.
Is er tegenwoordig 3G/4G in de nationale parken? De laatste keer dat ik in de VS was (in 2012) wilde de NPS daar nog niks van weten.

• zeef
  • Laatst online: 09:11
In november 9 dagen NYC. Heel veel zin in. Hebben jullie nog hoteltips? We zoeken een hotel/appartement met keuken/kitchenette. Geen airbnb. Iets buiten het toeristische gebied, maar wel in de buurt van OV.

• Rivanov
  • Nu online
downtime schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:48:
[...]

Is er tegenwoordig 3G/4G in de nationale parken? De laatste keer dat ik in de VS was (in 2012) wilde de NPS daar nog niks van weten.
Het gaat enigszins. Maar wat wij merkten vorig jaar aan de westkust is dat je gewoon op heel veel stukken total geen verbinding had. Dus op de plekken waar je het eigenlijk wel wilde hebben, was er gewoon geen bereik. Wat mobiel bereik en internetsnelheid betreft is de VS is echt een derde wereld land.

Dit jaar in Florida was het af en toe ook weer huilen met de pet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2018 08:40 ]

• matthijst
zeef schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:38:
In november 9 dagen NYC. Heel veel zin in. Hebben jullie nog hoteltips? We zoeken een hotel/appartement met keuken/kitchenette. Geen airbnb. Iets buiten het toeristische gebied, maar wel in de buurt van OV.
Ik ga in december hierheen, zit een keuken in.
http://homewoodsuites3.hi...uth-ny-NYCMMHW/index.html

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:
September ga ik voor een klein jubileum, de 5de keer Las Vegas :p Deze keer Vdara gekozen. Dit is een non-gambling hotel. Waar ik altijd mesjogge van word (ben ook 2* in Reno geweest) is dat als je uit de lift stapt, het meteen chaos, geluid en licht is. Bij Vdara heb ik wel de voordelen van mooie 5 star kamers + uitzicht over de strip, maar niet de nadelen.

Word wel tijd dat we eens rechtstreeks kunnen vliegen. Moet nu weer overstappen (Detroit) om thuis te komen. Je zou toch zeggen dat een rechtstreekse vlucht 2-3x per week vol moet zitten. Nu alleen vanaf Londen volgens mij (edit: Manchester, Munchen en of all places: Zurich blijkbaar, tijd voor AMS)
Ermmhhh..... de meesten gaan naar LV JUIST voor de bling bling en geluid :). Vdara is op zich prima hotel, naast Aria. De suites waren prima met was/droog machines wat altijd wel handig is.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

zeef schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:38:
Ik had het toevallig ook al in een ander topic geplaatst van de week. IMHO is, als je meerdere dagen gaat, NYC eigenlijk te groot om op 1 locatie te zitten. Dat zit je op een gegeven moment echt veel in OV/Taxi.

Ik heb de week doormidden gehakt en een hotel zuid en een hotel meer noord genomen. Dan kan je de bezienswaardigheden mooi verdelen, zit je minder in metro en als bonus heb je echt 2 verschillende wijken die je tot je kan nemen.

Nadeel natuurlijk: midweekse wissel.

• Paganstars
  • Laatst online: 10:43
Rivanov schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:54:

Welk plan is dat dan, simply prepaid? Ik heb nl niet zo'n trek in CC kosten.

Die tourist is eigenlijk best crappy gezien je maar 2GB krijgt.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Paganstars schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:05:
[...]

Welk plan is dat dan, simply prepaid? Ik heb nl niet zo'n trek in CC kosten.

Die tourist is eigenlijk best crappy gezien je maar 2GB krijgt.
Weet niet bij welke provider je hier in NL zit? Ik heb zelf een T-mobile Go abbo. Daarbij kan je maandelijks je bundel aanpassen. Ik heb nu voor deze maand m'n bundel verhoogd met € 40,- en dan kan ik onbeperkt bellen en 10GB data verbruiken in de USA. En dat op m'n eigen simkaart.
Na deze maand gaat ie weer naar de oude bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
crap nee helaas KPN, wel gelukkig een dual sim foon. Ik denk dat ik een AT&T prepaid doe, $50 met 8GB alleen moet je een amerikaans adres hebben (even mijn host vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:33:

Maar als je naar de strip wil, dan moet je door de casino area van het Aria hotel... of een taxi nemen. De voetgangersdoorgang naar de Strip was afgesloten toen wij er waren. @Canaria en ik zaten er vorig jaar in september. :P Wel waanzinnig mooi uitzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lblqM1NCor9VPydjgi5FzTfu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qBiIZPVuDupGl8ovPlB4UCCW/medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 14-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oh, die voetgangersdoorgang had ik wel op mijn lijstje staan als zijnde handig :+

Ach. Ik betaal $350,- (ex resort fee) voor 2 nachten voor de corner fountain suite en krijg $200,- drinktegoed. Geef wel paar rondjes aan de bar :p

EDIT:

Wow. Ik betaal zelfs €311,- incl resortfee en krijg die $200,- eet en drinktegoed. Best mooie deal al zeg ik het zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 14-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:24:
Oh, die voetgangersdoorgang had ik wel op mijn lijstje staan als zijnde handig :+

Ach. Ik betaal $350,- (ex resort fee) voor 2 nachten voor de corner fountain suite en krijg $200,- drinktegoed. Geef wel paar rondjes aan de bar :p

EDIT:

Wow. Ik betaal zelfs €311,- incl resortfee en krijg die $200,- eet en drinktegoed. Best mooie deal al zeg ik het zelf.
Nice, waar heb je die gescoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hotels.com. Ik ben daar Gold member wat echt helemaal niets voorstelt. Alleen in Vegas zijn er een paar hotels die daar wel wat extra dingen bij geven. Zelfde kamer is nu 695,- (2 nachten) zonder extra's.

Bellagio, wat mijn andere keuze zou zijn, is 800+. Voor dit soort verschillen betaal ik wel wat Ubers.

Reservering voor 2 kamers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xcxmrdYTsHPVQGK3XaiReC4z/thumb.png

Hierbij is de gok dat ze het aantal vouchers nog corrigeren :p

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 14-09-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:30:
Hotels.com. Ik ben daar Gold member wat echt helemaal niets voorstelt. Alleen in Vegas zijn er een paar hotels die daar wel wat extra dingen bij geven. Zelfde kamer is nu 695,- (2 nachten) zonder extra's.

Bellagio, wat mijn andere keuze zou zijn, is 800+. Voor dit soort verschillen betaal ik wel wat Ubers.
Vdara is prima hotel, mooie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vdara is fraai, 2 jaar geleden een week gezeten tijdens een beurs. Hard job maar iemand moest het doen :D.

In New York zat ik aantal jaren 7 jaar geleden in La Quinta Manhattan. Was toen best betaalbaar (voor een hotel letterlijk naast het empire state building, tusen 32nd en 5th), o.a. ook doordat de wisselkoers gunstig was. Je betaal nu ~ €280/nacht.

[ Voor 61% gewijzigd door Tortelli op 14-09-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tortelli schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:10:
Vdara is fraai, 2 jaar geleden een week gezeten tijdens een beurs. Hard job maar iemand moest het doen :D.

In New York zat ik aantal jaren 7 jaar geleden in La Quinta Manhattan. Was toen best betaalbaar (voor een hotel letterlijk naast het empire state building), o.a. ook doordat de wisselkoers gunstig was. Je betaal nu ~ €280/nacht.
Daar zat ik in 2010! Ik betaalde toen $132 per nacht inclusief ontbijt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zat er rond de $150/nacht in mei-juni 2011. Wisselkoers was toen ook zeer gunstig, waardoor je een €110/nacht betaalde.

Overigens heb ik ook altijd leuke hotels gehad in die tijd met Hotline en Pricewire. Laatste jaren nooit meer gebruikt, dus geen idee of dat nog wat leuks oplevert. Zat in 2013 (Las Vegas - Denver - Yellowstone - Vegas) in het Trump hotel voor belachelijk weinig geld nadat ik die "gewonnen" had. Not sure hoe trots ik daarop moet zijn :D.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 14-09-2018 22:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:08
Hoppa, weer terug na 4 weken rondrijden door de States, was weer een prachtige reis. Laatste keer daar rondreizen was 10 jaar terug, maar het gaat niet vervelen :-) Trip was als volgt: Dusseldorf - Atlanta -> weekend vrienden opzoeken. Daarna vliegen Atlanta -> Seattle -> auto oppikken.

Dan: Seattle -> Mount Raineer -> Yellowstone (met sneeuw op 26 augustus!) -> Bryce -> Grand Canyon -> Las Vegas (10 jaar geleden op de Strip nu Downtown (conclusie: downtown LV is veel gezelliger qua barretjes) -> via Death Valley naar Yosemite -> Sequoia NP -> Pinnacles NP (helaas maar tussenstop) -> San Fransisco -> Dusseldorf.

Alles gecampeerd (hadden de tent mee) behalve Atlanta (vrienden),Las Vegas (hotel downtown) en SF (AirBnB). In Yellowstone/Yosemite een dag of 4/5 gebleven, de rest wat minder, maar gemiddeld overal 2 nachten minimaal om overal minstens een volle dag te hebben. Veel gehiked (inclusief camperen onder de rand in GC (permits voor de rivier waren er helaas niet meer, maar dit was ook fantastisch (Indian Garden op de Bright Angel trail). Pinnacles was een uitzondering, we wilden al richting SF om wat minder haast te hebben om de auto in te leveren en hebben daar een tussenstop gemaakt. Is een wat onbekender NP maar zag er erg veelbelovend uit.

In totaal een dikke 6000 km gemaakt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 13-09 13:57
Afgelopen twee weken mogen doorbrengen in Hawaii. Eerst naar Honolulu en erna Big Island en Maui. Hoewel heel anders dan voorgesteld met recht een paradijs op gebied van natuurlijk schoon. Alle drie de eilanden die ik bezocht heb hadden een totaal ander karakter. Hoewel ze alle drie uniek waren had ik eigenlijk alleen op Maui het echte "Hawaii" gevoel. Wat ze wel alle drie hadden was het vriendelijke. Blijft je toch als Nederlander verbazen hoe ontzettend vriendelijk de mensen in de VS zijn.

Honolulu was erg mooi en vooral Waikiki indrukwekkend met de gigantische hotels maar voor mijn gevoel niet anders dan de Amerikaanse steden die ik in het verleden bezocht heb. De rest van het eiland heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over spreken.

Big Island was erg imposant met de uitgestrekte lavavelden aan de droge kant en enkele verborgen pareltjes qua natuur. Wat een omslagpunt was het landen in Kona na uit de drukke stad te zijn gekomen. Wat me wel erg tegenviel hier was dat met name de Hilo kant van het eiland echt een rotzooi was. Het leek er wel een woonwagen kamp. Het overgrote deel van de huizen was er zwaar versleten tot het punt dat je eigenlijk niet kunt voorstellen dat er mensen wonen. Overal rotzooi in de voortuinen en straten niet onderhouden.

Maui was mijn persoonlijke favoriet. Dit eiland heeft alles. Adembenemende natuur. Het echte Hawaii gevoel met de kraampjes met kleurrijke borden. De muziek overal en van wat wij gezien hebben zag alles er erg netjes uit. Mooie huizen, infrastructuur prima onderhouden.

Al me al een twee drukke weken waarbij we dagelijks van 9 tot 22 de deur uit waren. We hebben op Oahu Pearl Harbor, Diamondhead, Punchbowl en de stad zelf bezocht.
Op Big Island zijn we met de auto het hele eiland rondgereden waarbij we alle bekende plekken bezocht hebben. Van het beklimmen van de Mauna Kea tot het rondlopen in het National Volcanoes Park (de Kahuku Unit want het hoofdgedeelte is nog steeds dicht.
Op Maui hebben we de Road to Hana gedaan maar ook zijn minstens net zo mooie broertje aan de west kant van het Eiland. We hebben 20 KM in de Haleakala krater gewandeld. Het eruit komen viel een beetje tegen :P. Daarnaast nog diverse andere plekken bezocht.

We hebben zelfs een tropische storm meegemaakt. Olivia kwam net toen wij er waren langs. Alles dicht op Maui. Zelfs een brief van het hotel gehad om ons voor te bereiden voor twee dagen geen eten / stroom etc. Om het uur nieuwsupdates met doemscenario's. Uiteindelijk die hele dag aan het zwembad gezeten met schitterend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Als ik dit zo allemaal lees begint het toch echt wel te kriebelen. Nog maar 2 weekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

Het blijft toch spannend met die orkanen, nu Michael weer :P (vooralsnog een tropische storm)
Maar so far is Florida er goed vanaf gekomen dit jaar, gelukkig! Nog een weekje en dan gaan we :*)

https://i.imgur.com/zy1N8xD.png

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2018 11:49 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vorige week een week in San Diego geweest, dat is een waanzinnig stad. Morgen ga ik weer naar de USA en wel naar.... Phoenix :/ Ik ben daar 5 dagen en ga dan nog even 3 dagen naar Vegas.

Ik ben eerder in Phoenix geweest en daar is echt helemaal NIETS te beleven. Hebben mensen nog tips van dingen die er wellicht te doen zijn? Heb nu wel kaartjes voor de Phoenix Suns, maar verder ben ik nog niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chandler mall is best leuk. Goed restaurant ook. Sowieso is Chandler best ok.
Verder zit daar "in de buurt" dit soort dingen: https://www.airplaneboney...ane-boneyards-storage.htm en dna met name https://www.airplaneboney...arg-airplane-boneyard.htm (122 mijl van Phx).

South Mountain park is ook een aanrader. Mooi uitzicht, zeker tegen zondondergang. Wel zorgen dat je voor het echt donker is het park uit bent. Je moet namelijk door een niet zo fijne wijk heen.

Vraag collega's om mee te gaan bowlen? En mocht je uit eten gaan: zoek de Melting Pot op. Fondue restaurant. Voorgerecht kaasfondue, tussengerecht flinke Caesar salade, hoofdgerecht vlees/visfondue en chocoladefondue als dessert. Burp :9

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 11-10-2018 10:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heh. Die mall was voor mij ook het enige dat ik kon bedenken in Phoenix (ik was er even op doorreis van San Diego naar Flagstaff). Overigens is die mall ook niets al te bijzonders. Winkels, je verwacht het niet. De vernevelaars waren in de frickking hitte erg prettig :+ Misschien kan je een Native American museum etc langs. Ik wist niet dat je (als kaaskop) de boneyard op mocht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:37:
Vorige week een week in San Diego geweest, dat is een waanzinnig stad. Morgen ga ik weer naar de USA en wel naar.... Phoenix :/ Ik ben daar 5 dagen en ga dan nog even 3 dagen naar Vegas.

Ik ben eerder in Phoenix geweest en daar is echt helemaal NIETS te beleven. Hebben mensen nog tips van dingen die er wellicht te doen zijn? Heb nu wel kaartjes voor de Phoenix Suns, maar verder ben ik nog niet gekomen.
Arizona Sonora Desert Museum ligt daar in de buurt herinner ik me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Ben een keer in Phoenix geweest omdat ik de Arizona Diamondback van mijn to-do list wilde afvinken. Ik heb in Phoenix zelf niet gedaan (fucking warm, niets te doen). Had een auto dus de Wikipedia: Apache Trail gedaan. Was wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Typhone schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Arizona Sonora Desert Museum ligt daar in de buurt herinner ik me :)
In de buurt is er relatief: 2 uur heenrijden, paar mijl in de woestijn lopen, 2 uur terug rijden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zomervakantie hebben mijn vriendin ik een geweldige rondreis gemaakt door Amerika namelijk:
SF > Yosemite NP > Kings Canyon NP > Sequoia NP > Death Valley > Las Vegas > Zion NP > Moab > Page > Grand Canyon NP > San Diego > Los Angeles/Anaheim (pretparken) > Monterey > SF

Aangezien Amerika zo goed bevallen is willen we eigenlijk weer terug voor een vakantie van ongeveer 3 weken. Het volgende hebben we op het oog: Seattle > Olympic NP > North Cascades NP > Glacier NP > Yellowstone NP > Bonneville Salt Flats > Moab > Bryce Canyon NP > Las Vegas

Bryce Canyon NP willen we bezoeken want daar hadden we afgelopen vakantie helaas niet genoeg tijd voor en Moab vinden we een super plek. Hebben jullie nog andere opmerkingen hierover, bijvoorbeeld parken/dorpen steden die ik mis of een andere plek om te beginnen/eindigen? Ik zit te twijfelen of we bijvoorbeeld niet in Portland moeten beginnen langs te kust omhoog naar Olympic NP en dan Seattle, maar is hier 3 weken lang genoeg voor etc.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 11-10-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

rij de paar uur door naar flagstaff als werk dat toelaat ;) leuke stad,heb er vrienden wonen,phoenix is voor mij inderdaad aankomen en de huurauto in stappen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tussen Moab --> Bryce heb je een heel mooi gebied: Canyonlands, vandaaruit via de westkant (even via de 70 ten noorden), om vervolgens via de 24 via Hanksville naar Fruita te gaan. Dan zit je in Capitol Reef. Mooie oase, leuke geschiedenis (volg een historische rondleiding met een Ranger!). Dan via de dirtroad (Noton Bullfrog) helemaal naar het zuiden en dan westen, kom je weer uit bij Boulder. Schitterende gekleurde geologie, fossielen etc.
Dan overnachten in Escalante. Daar zijn tig activiteiten in de woestijn (Grand Staircase).
Via de (dead-end) dirtroad (hole in the rock road) zijn vele niet-toerischische, maar wel leuke bezienswaardigheden te vinden, waaronder vele gratis slotcanyons (waaronder peek a boo, en spooky). (zorg zelf voor goede woestijn voorbereiding, incl kaartmateriaal, want er zijn geen bordjes).

Ik moet de foto's van de trip die ik daar zelf deed nog eens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05

Bestla

Kvinne

Get!em schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:13:
Tussen Moab --> Bryce heb je een heel mooi gebied: Canyonlands, vandaaruit via de westkant (even via de 70 ten noorden), om vervolgens via de 24 via Hanksville naar Fruita te gaan. Dan zit je in Capitol Reef. Mooie oase, leuke geschiedenis (volg een historische rondleiding met een Ranger!). Dan via de dirtroad (Noton Bullfrog) helemaal naar het zuiden en dan westen, kom je weer uit bij Boulder. Schitterende gekleurde geologie, fossielen etc.
Dan overnachten in Escalante. Daar zijn tig activiteiten in de woestijn (Grand Staircase).
Via de (dead-end) dirtroad (hole in the rock road) zijn vele niet-toerischische, maar wel leuke bezienswaardigheden te vinden, waaronder vele gratis slotcanyons (waaronder peek a boo, en spooky). (zorg zelf voor goede woestijn voorbereiding, incl kaartmateriaal, want er zijn geen bordjes).

Ik moet de foto's van de trip die ik daar zelf deed nog eens uploaden.
* Bestla het daar wel haast kan dromen.
Sinds 1992 al een favorite destination daar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bestla schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:22:
[...]

* Get!em het daar wel haast kan dromen.
Sinds 1992 al een favorite destination daar. :)
Vooral leuk dat langs Hole in the Rock road alle bezienswaardigheden te vinden zijn via je miles op je dashboard:
20mile dinosaurtrack,
25 mile slot canyon
etc..

Vergeet devils garden ook niet. Als je van vreemde rotstructuren houdt en lekker in je eentje wil rondwandelen.
Weet ff niet meer op welke mile deze zit, maar zit in iedergeval direct aan Hole in the rock road.

Helaas had ik te weinig tijd, anders was ik ook op 1 van de wilderness campings gaan staan daar. Kamperen in middle of nowhere (40 mile camp). En de wandeling naar sunset arch, dancehall rock, 50-mile mountain en alles wat daar nog te zien is rondom cottonwood fork.
Bonneville Salt Flats
Ga naar de Salt flats vanaf Antelope Island (statepark, entrance fee), dan kun je vanaf White Rock Bay gaan zwemmen. Er zijn daar douches (en camping), zodat je zout en vliegen weer van je af kan spoelen.
Krijg je nog wel een buffalo in je tent....

[ Voor 29% gewijzigd door Get!em op 11-10-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik kende deze functionaltieit nog niet https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search maar kan je al je entries/exits in de laatste 5 jaar in de VS terugvinden. Best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Da's wel grappig inderdaad. Hij pakt je current paspoortnummer en gaat bij mij dus maar tot 2015 terug. Die zijn dus niet door hen aan elkaar gelinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het is ook maar max 100 resultaten - ik gok dat dat de beperkende factor is in jouw geval ;) :+

In mijn geval pakt hij trouwens juist mijn oude paspoort, waaraan ook mijn visum gelinkt is. Mijn nieuwe paspoort waarmee ik afgelopen zondag naar binnen ben gekomen staat niet vermeld.

Op een van de andere tabs kun je zien hoe lang je nog legaal in de VS mag blijven trouwens: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/compliance-search

[ Voor 67% gewijzigd door Hmmbob op 11-10-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:50:
Da's wel grappig inderdaad. Hij pakt je current paspoortnummer en gaat bij mij dus maar tot 2015 terug. Die zijn dus niet door hen aan elkaar gelinked.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar ook een nieuw paspoort gekregen maar heb wel gewoon mijn reizen in 2014 staan (op mijn oude paspoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 14-09 15:30
Het is ook niet 100% compleet/accuraat, ik heb maar arrivals dan departures en ben op dit moment toch echt niet in de VS.

Zo te zien een grensovergang over land naar Canada die mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Arrne schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:42:
Het is ook niet 100% compleet/accuraat, ik heb maar arrivals dan departures en ben op dit moment toch echt niet in de VS.

Daar kom je volgens mij ook niet meer langs een CBP officier, toch? Dus dan kan je ‘uitreis’ niet geregistreerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Daar kom je volgens mij ook niet meer langs een CBP officier, toch? Dus dan kan je ‘uitreis’ niet geregistreerd worden?
Mijn landovergang Canada -> USA -> Canada is wel geregistreerd. 410 is denk ik verwijzing naar de QEW highway and PBB naar Peace Bridge Border.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VCn3oZ4HflHMo6XA5yLxKN6x/thumb.png

Oh in mijn geval was er een via in mijn paspoort geniet (ik had wel een ESTA) en die is er door de Canadese douane uitgehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door PolarBear op 11-10-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Arrne schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:42:

Landovergang; daar wordt denk ik vaak met nummers gewerkt. 505 in mijn voorbeeld. Een 'in/uitreis' met iets niet civiel/commercieel of een stroom/computerstoring daar raakt het systeem zo te zien wel wat van in de war, maar er is vaak wel een entry: unavailable.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1979/44337896545_4abe0b83b6_m.jpg

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 11:32
Afgelopen maand terug gekomen uit de USA na mn eerste keer daar :-)

14 dagen (maybe kort maar kon niet langer ivm eigen bedrijf vriendin).

Ik vond het geweldig!

Eerst naar SF geweest en daar veel gezien te voet (best te doen als je goede benen hebt!) en hier en daar een Ubertje.

Leuk hotel gehad aan Sutter st. In de buurt van veel.

Na een week naar LA gegaan (wilde vrouwlief graag vanwege alle filmdingen).

We hebben de Coast Starlight erheen genomen, we wilden wel iets van het landschap zien, vliegen van sf naar la is ook maar saai maar met de auto via de Highway 1 zou een dag extra kosten dus lekker onAmerikaans de trein genomen.

Dat is ons goed bevallen!

Sure het duurde 10 uur maar de trein was huuuge, zeer comfortabel, van alle gemakken voorzien, niet druk, leuke panoramacar ook en lekker tijdens het avondeten naar buiten gluren naar de kust enz.

In LA zelf uiteraard wel een dikke cabrio gehuurd om lekker rond te kijken :-)

Ik had in SF met een oud collega afgesproken die daar aan het afstuderen was en die waarschuwde me voor de drukte in het verkeer in LA maar ik vond het juist erg meevallen.

Mensen zijn er veel beleefder in het verkeer en “files” rijden wél gewoon door alleen wat trager.

Ik was wel blij met de economy comfort upgrade die we hadden op de vluchten (en door een foutje de gratis upgrade naar world business class op de terugweg :-) ).

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 14-09 15:30
Hmmbob schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Jawel hoor, ik ben die reis een paar keer de grens heen en weer overgestoken en voor de rest staan wel alle overgangen geregistreerd.
Grouchy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

Landovergang; daar wordt denk ik vaak met nummers gewerkt. 505 in mijn voorbeeld. Een 'in/uitreis' met iets niet civiel/commercieel of een stroom/computerstoring daar raakt het systeem zo te zien wel wat van in de war, maar er is vaak wel een entry: unavailable.

[Afbeelding]
Klopt, maar ook niet altijd. Heb ook een landovergang met drielettercode staan. De missende overgang staat trouwens ook niet als unavailable, die mist gewoon compleet. De overgang die volgens mij mist lag ook wel erg afgelegen, wellicht heeft het daar wat mee te maken.

Maar het staat ook gewoon op die site, sommige overgangen kunnen missen in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 13-09 20:22
Hier ook maar even mijn plannen delen, wil samen met de mrs naar NY om daar een stedentrip te doen. De planning is om van di 30 t/m ma 5 nov te gaan. We kunnen vliegen van AMS met een rechtstreekse vlucht van United. Vertrekken om 09:00 landen we daar rond 13:00u plaatselijke tijd op newark. De voorlopige planning ziet er dan als volgt uit. (wellicht dat @Calitomnication nog hotel/buurt tips heeft?)

Het is onze eerste kaar naar NY (uberhaupt de VS) en we zijn daarom zeker nog zoekende naar tips & tricks :) Dit topic en het NY topic heb ik uiteraard doorgenomen. Het NY topic is iets verouderd maar daar staat zeker bruikbare info! Vakantie New York / Noord-Oost Amerika

30 okt aankomst
Trein richting manhattan - verder met subway
Richting hotel Mimosa (andere aanraders, voor 170 euro per nacht)
Spullen uitpakken en eventueel buurt verkennen
Eten + slapen

31 oktober
Stad verkennen
New york knicks basketbal (20:00u, 19u aanwezig - 160 dollar totaal)

1 nov
Times square & central park evt. fietstocht

2 nov
Rockefeller center
Brooklyn bridge

3 nov
WTC + statue of liberty ferry

4 nov
ntb

5 nov vertrek vlucht lokaal 17:00u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik zou na/voor de basketball wedstrijd naar/van Times Square lopen heb je het wel gezien. Rockerfeller center (top of the rock) is zeker aanrader om 's avonds te gaan, zeker als je WTC ook al overdag doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

BertP schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:14:
Hier ook maar even mijn plannen delen, wil samen met de mrs naar NY om daar een stedentrip te doen. De planning is om van di 30 t/m ma 5 nov te gaan. We kunnen vliegen van AMS met een rechtstreekse vlucht van United. Vertrekken om 09:00 landen we daar rond 13:00u plaatselijke tijd op newark. De voorlopige planning ziet er dan als volgt uit. (wellicht dat @Calitomnication nog hotel/buurt tips heeft?)

Het is onze eerste kaar naar NY (uberhaupt de VS) en we zijn daarom zeker nog zoekende naar tips & tricks :) Dit topic en het NY topic heb ik uiteraard doorgenomen. Het NY topic is iets verouderd maar daar staat zeker bruikbare info! Vakantie New York / Noord-Oost Amerika

30 okt aankomst
Trein richting manhattan - verder met subway
Richting hotel Mimosa (andere aanraders, voor 170 euro per nacht)
Spullen uitpakken en eventueel buurt verkennen
Eten + slapen

31 oktober
Stad verkennen
New york knicks basketbal (20:00u, 19u aanwezig - 160 dollar totaal)

1 nov
Times square & central park evt. fietstocht

2 nov
Rockefeller center
Brooklyn bridge

3 nov
WTC + statue of liberty ferry

4 nov
ntb

5 nov vertrek vlucht lokaal 17:00u
In de hoek waar jij zit (Hotel Mimosa) kan ik je het restaurant La Contenta zeker aanraden. Heb deze begin dit jaar ontdekt en meteen verliefd op geworden. Let wel, heel weinig plek, dus misschien even van te voren informeren of er een plekje vrij is. Anders moet je aan de bar eten, heeft ook wel iets, maar met z'n 2-en niet zo heel tof :).

Zelf ben ik niet zo'n fan van de Statue of Liberty ferry, kost je een halve dag en je bent al vrij kort in Manhattan/New York. Persoonlijk zou ik de Staten Island Ferry nemen (gratis), je komt vrij dichtbij het Statue of Liberty, even je foto's nemen en weer terug (ook nog eens een mooie panorama van Manhattan. In de middag die overblijft zou ik Chelsea, SoHo & Greenwich Village gaan verkennen. :).
ICM deze wandeling pak je de High Line (kom je uit bij B&H, zeker ook de moeite waard als van camera's & techniek houdt).

Voel je vrij om me even direct te benaderen via PB of (kuch kuch site kuch kuch)

@BertP Belangrijke toevoeging. 4 november is de Marathon van New York. Houdt daar dus rekening mee dat je die dag niet denkt even lekker door Central Park te kunnen wandelen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 12-10-2018 10:35 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 13-09 20:22
Calitomnication schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

In de hoek waar jij zit (Hotel Mimosa) kan ik je het restaurant La Contenta zeker aanraden. Heb deze begin dit jaar ontdekt en meteen verliefd op geworden. Let wel, heel weinig plek, dus misschien even van te voren informeren of er een plekje vrij is. Anders moet je aan de bar eten, heeft ook wel iets, maar met z'n 2-en niet zo heel tof :).

Zelf ben ik niet zo'n fan van de Statue of Liberty ferry, kost je een halve dag en je bent al vrij kort in Manhattan/New York. Persoonlijk zou ik de Staten Island Ferry nemen (gratis), je komt vrij dichtbij het Statue of Liberty, even je foto's nemen en weer terug (ook nog eens een mooie panorama van Manhattan. In de middag die overblijft zou ik Chelsea, SoHo & Greenwich Village gaan verkennen. :).
ICM deze wandeling pak je de High Line (kom je uit bij B&H, zeker ook de moeite waard als van camera's & techniek houdt).

Voel je vrij om me even direct te benaderen via PB of (kuch kuch site kuch kuch)

@BertP Belangrijke toevoeging. 4 november is de Marathon van New York. Houdt daar dus rekening mee dat je die dag niet denkt even lekker door Central Park te kunnen wandelen :+
Nice! Thanx voor deze reactie! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@BertP
Een alternatief voor de ferry langs het Vrijheidsbeeld zou ook de New York watertaxi kunnen zijn. Die kun je dan gelijk gebruiken om van Zuid naar Mid Manhatten te gaan. Zo hebben wij het van de zomer aangepakt. Circle Line Cruises heeft ook nog een korte cruise van drie kwartier die langs het Vrijheidsbeeld vaart.

Wil je nog een toren op? Dan heb je drie keuzes. Je hebt het Empire State Building (het drukst naar het schijnt), Top of the Rock en de One WTC tower. Wij hebben de laatste genomen. Je zit hier wel achter glas maar de lift naar boven is wel een leuke ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Circle Line Cruise Half Circle is mooi vind ik; onder de bruggen door en dicht bij SoL :)
edit, ah Landmarks heet ie nu, 1,5 uur: https://www.circleline.com/sightseeing-cruises/landmarks

Leuke dingen:
- Metro naar High Street nemen, DUMBO parkje voor Skyline foto's en teruglopen over de Brooklyn Bridge.
- Top of The Rock, mooi uitzicht op ESB
- Wall Street, WTC, St. Paul's Chapel, FDNY Memorial Wall, 9/11 Memorial
- Kabelbaan naar Roosevelt Island
- High Line
- Intrepid Museum, met Space Shuttle

[ Voor 69% gewijzigd door matthijst op 12-10-2018 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Time Square moet je maar doen als je er per ongeluk langskomt. Echt het meest tegenvallende stuk stad ever :+

Persoonlijk vond ik de Empire State waanzinnig. Je bent door het tijdverschil toch vroeg wakker, kan je zo naar boven. De hoogte vind je ook elders, de schoonheid van de bouw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

Bob Popcorn

Plop!

Ik vond toentertijd Top of the Rock het gaafst, omdat je dan het Empire State ook goed kunt zien. Verder vond ik Times Square tof omdat ik het gebouw goed heb bekeken waar al die displays ophangen: Wikipedia: One Times Square

USS Intrepid zou ik ook zeker doen, vooral omdat die voor onderhoud weg was in de tijd dat ik in NYC was :'(

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
+1 voor Empire State. Daarnaast is her wellicht leuk om met de (gratis) ferry vanaf Manhattan naar Staaten Island te gaan - of eigenlijk wil je die juist de andere richting op doen.

Pagina: 1 ... 18 ... 87 Laatste