Vakantie New York / Noord-Oost Amerika

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:19
Hoi,

Komende juni ga ik samen met mijn vriendin op vakantie naar New York, nu heb ik al ontzettend veel informatie gevonden in het gesloten topic New York - Wat is belangrijk etc.. Maar aangezien New York een populaire bestemming is en ik zelf ook graag nog wat meer informatie zou willen vergaren open ik bij deze een nieuw topic.

Handige tips

Vluchten
  • Skyscanner: deze scant alllerlei sites af om de goedkoopste vlucht voor een bepaalde datum te vinden
Skyline van New York bezichtigen (met dank aan RobbertC), waarbij Top of the Rock als beste locatie wordt bestempeld:
  • One WTC (of Freedom Tower): Uiteraard de nieuwste van de 3 en dat is te merken aan de ride naar boven. Erg mooie en scherpe beelden in de lift (rondom) van New York sinds de oprichting door de Nederlanders tot aan de skyline tot nu toe. Vervolgens kom je boven in een soort van theatre waar je een film over New York te zien krijgt. Ik maakte nog de grap dat we opgelicht waren en we waarschijnlijk nog gewoon in de kelder stonden, maar zonder alles te verklappen, dat was zeker niet zo ;) Vervolgens kun je rondlopen over een hele verdieping, die ruim is opgezet maar je staat wel achter glas. Dat is vooral jammer voor de foto's die je maakt. Leuk om NY vanuit downtown een keer te zien, aanrader als je al eens Empire State Building of Top of the Rock gedaan hebt.
  • Empire State Building (ESB): Duidelijk de oudste van de 3, ride naar boven is via saaie gangen en na de meest strikte security check in een oude kleine lift naar de 80e verdieping. Vervolgens kun je kiezen om te wachten op een lift naar de 86e of je kunt die 6 verdiepingen met de trap doen. Op de 86e verdieping sta je vervolgens buiten, maar wel achter hoge hekken en het is er erg druk en klein, waardoor het lastig kan zijn om je te bewegen over het deck. Wij zijn in het donker gegaan, het uitzicht op een verlicht NYC is dan wel erg gaaf!
  • Top of the Rock (TofR): De meest rustige van de 3 en de meest relaxte qua security. Boven kun je op meerdere etages van het uitzicht genieten waarvan de bovenste een wat smallere strook is. Op de plekken waar je echt langs de rand van het gebouw staat, sta je voor glas maar op de bovenste verdieping sta je gewoon open en bloot, erg prettig! Omdat het dus over het algemeen rustig is en je vrij kunt bewegen is het echt een prima plek om (lang) van het uitzicht te genieten. Vanuit TofR heb je een mooi uitzicht op de ESB en op Central Park.
Vrijheidsbeeld
De Staten Island Ferry gaat van St. George Terminal naar Staten Island Ferry Whitehall Terminal, waarbij je uitzicht hebt op het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York.

Overige bezienswaardigheden (lijst moet nog worden aangevuld):
  • Chinatown
  • Little Italy
  • Sportwedstrijd bezoeken
  • Wallstreet
  • Time square
  • Central Park
  • The National 9/11 Memorial & Museum
  • Broadway / Musical bezoeken
  • The High Line
  • Brooklyn Bridge
  • Standup comedie
Wordt vanavond verder aangevuld met informatie.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Wat te doen in de omgeving van New York

Washington
  • U.S. Capitol
  • Smithsonian National Air and Space Museum
  • Smithsonian National Museum of Natural History
  • Washington National Cathedral
  • National Mall
  • Washington Monument
  • Smithsonian Zoo (linkje)
Philadelphia
  • Onafhankelijkheidsverklaring geschiedenis
  • Liberty Bell
Niagara watervallenAmish dorpen

Finger Lakes
  • Natuurgebied
  • Wijngaarden

[ Voor 86% gewijzigd door Gynnad op 10-02-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Onze situatie is als volgt, wij hebben inmiddels tickets gekocht via Lufthansa (retour €370,- p.p. leek me een koopje) om op 14 juni vanaf Amsterdam naar New York Newark te vliegen en we vliegen op 1 juli in de avond terug vanaf New York Newark. In deze periode willen we de volgende dingen in Amerika gaan doen:
  • New York bezoeken
  • Washington bezoeken
  • Niagara watervallen bezichtingen
  • Amish dorp bezoeken
Aangezien we de reisdagen niet meetellen hebben we in totaal 16 dagen, waarbij we de verdeling nu als volgt hebben:
  • New York 7 dagen -> 14 juni t/m 21 juni
  • Auto huren en reisdag naar Washington - 22 juni
  • Washington 2 dagen -> 23 en 24 juni
  • Reisdag naar Niagara watervallen - 25 juni
  • Niagara watervallen 2 dagen -> 26 en 27 juni
  • Reisdag naar New York (of omgeving) 30 juni
  • Naar het vliegveld -> 1 juli
In deze planning houden we 2 dagen over, namelijk 28 en 29 juni. Waarvan we één dag graag een Amish dorp zouden gaan bezoeken, we hebben echter geen idee hoelang we daarmee kwijt zijn, want anders zouden we dit ook kunnen doen op een reisdag van Washington naar de Niagara watervallen of van de Niagara watervallen naar New York terug.

Verder zouden we op de andere dag nog één van de volgende zaken willen doen:
  • Natuurgebied bezoeken
  • Stad in Canada bezoeken (Toronto?)
  • Andere suggesties?
Wat zijn jullie ervaringen met:
  • het bezoeken van een Amish dorp en weten jullie nog een goede locatie in de staat New York?
  • wat is het mooiste natuur park in Noord-Oost Amerika?
  • zijn er betere suggesties om die 2 dagen in te vullen?
  • Iemand ervaring met mooie wegen / dorpen die de moeite waard zijn in Noord-Oost Amerika?

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 10-02-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Je kan nog overwegen op weg naar Niagara het Watkins Glen state park te bezoeken.

In NY zelf is natuurlijk ook het 9-11 museum aan te raden; vond ik erg indrukwekkend.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergie op 10-02-2016 12:52 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 16:26
Leuke reisplannen heb je, Wij hebben in 2014 onze huwelijksreis gemaakt naar dezelfde regio. we hadden wat dagen meer als jullie, ons reis schema zag er als volgt uit:

Vlogen heen naar Newark en terug vanaf La Guardia.Het eerste deel van onze trip hadden we daarom ook een auto gehuurd en het laatste deel van de trip in NYC doorgebracht.

We zijn eerst naar Philadelphia gereden, hier zijn we 2 dagen gebleven, erg leuke stad waar veel gebeurt is in de geschiedenis van de USA, onder andere de onafhankelijkheids verklaring is hier te zien. en de Liberty Bell. De stad heeft een leuk oud centrum.

Hierna zijn we doorgereden naar Washington. hier zijn we 3 dagen gebleven, Naast de overheids gebouwen zijn ook de Smithsonian musea enz een aanrader. De Smithsonian Zoo ligt een stukje buiten de stad maar met de metro goed te bereiken, je loopt vanaf de straat zo de Zoo binnen. Alles wat onder het Smithsonian valt is gratis te bezoeken.

Wij zijn hierna vanaf Washington naar het noorden gereden en hebben de Niagara watervallen bezocht. Moet wel zeggen dat dit een behoorlijke rit is, er is onderweg niet veel te zien maar toch vond ik dat het landschap waar je door heen rijd wel iets heeft. We hebben er bewust voor gekozen om wat verder van de Niagara watervallen af te overnachten. ivm de kosten.

Hierna zijn we doorgereden naar de Fingerlake region in het noorden van de Staat New York, als je wat natuur wil bezoeken is dit een aanrader. Mijn vrouw wilde graag paardrijden, dit hebben we hier ook gedaan. anderhalf uur lang door de bossen. Toen we zeiden dat we op huwelijks reis waren kregen we nog een flinke korting ook.

Ik weet niet of je van wijnen houd maar in de fingerlake region is een behoorlijk aantal wijngaarden, de wijnen die ze hier produceren worden voornamelijk gemaakt met duitse wijnrassen. Wij waren aangenaam verrast door de kwaliteit van de wijnen. Bij de wijngaard die wij bezocht hadden werkte heel toevallig een Nederlandse vrouw die sinds een paar maanden in de VS woonde met haar man, ze heeft ons toen heel uitgebreid alle ins en outs vertelt. Erg leuk.

Op outdoor gebied is er in deze regio best veel te doen.

Als je nog meer wil weten dan mag je me altijd een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De Niagara watervallen kun je beter van de Canadese kant bekijken. Ik weet niet hoe makkelijk je even over de grens heen en weer wipt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

ajhaverkamp schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:23:
De Niagara watervallen kun je beter van de Canadese kant bekijken. Ik weet niet hoe makkelijk je even over de grens heen en weer wipt.
Heel makkelijk :) Alleen niet je paspoort vergeten; die moet je wel even laten zien. En terug naar de VS moet je volgens mij een 50cent munt in zo'n draaihekje doen |:(

Was wel grappig toen wij er waren even de brug over gingen naar Canada. "Hoe lang blijf je in Canada?"
eeeh, een uurtje misschien 8)7

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 16:47
Vergeet niet om een standup comedie te bezoeken. De comedy cellar is volgens mij in Greenwich village, een toffe oude buurt met laagbouw. Kijk van te voren wie er komt en maak dan via Internet een reservering.

Trouwens je weet dat het budget technisch erg gevaarlijk is om aan het begin van je vakantie met je vriendin naar New York te gaan he. Vermijd dan Soho....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
En natuurlijk even een musical op broadway meepakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Sportwedstrijden zijn overigens ook leuk, Wij zijn bij de Yankees wezen kijken, erg leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:44

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Zo'n sportwedstrijd lijkt mij ook een goed idee, ik hoor wel vaak dat baseball best wel saai is. Daar weet ik verder niks van.
Ik ben toen ik twaalf was bij de niagara watervallen geweest. Aan de canadese kant, we zijn daar blijven overnachten en hebben dan 's avonds ook nog de verlichte watervallen en vuurwerkshow meegepakt. Ik vond dat toen heel leuk, dat is elke vrijdag en zondag.
Aan de canadese kant kun je de skylon tower ook nog wel even in.
De boot tocht heb ik nooit gedaan, geen flauw idee of dat ook leuk is.

Toen ik las 1 juli moest ik gelijk aan 4 juli denken, independence day. Het zou vast niet meer lukken, maar mocht je het kunnen verlengen/verplaatsen naar met 4 juli erbij zou denk ik ook erg leuk zijn in NY.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 21:33
Niagara falls zou ik geen 2 dagen voor uittrekken. Ik ben op een middag vanuit Toronto heen en terug gegaan en had tijd zat. Zoooooo indrukwekkend vond ik de watervallen niet. Ok, wel breed en een groot volume water dat per seconde naar beneden stort, maar een vrij klein hoogteverschil al bij al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 20:17
Matthis schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:01:
Niagara falls zou ik geen 2 dagen voor uittrekken. Ik ben op een middag vanuit Toronto heen en terug gegaan en had tijd zat. Zoooooo indrukwekkend vond ik de watervallen niet. Ok, wel breed en een groot volume water dat per seconde naar beneden stort, maar een vrij klein hoogteverschil al bij al...
De Maid of the Mist vond ik ook erg leuk, maar verder is inderdaad een middagje genoeg. Ik ben ook in een Amish huis en dorp geweest, maar dat is ook hooguit een leuke stop onderweg.

Philidelphia vond ik ook een leuke stad, als je naar Washington gaat zou ik daar ook een dagje spenderen.

Bij Washington ook uitgebreid de tijd nemen voor een of meerdere onderdelen van het Smithsonian.

In een dag rijden naar de Niagara falls kan, maar is wel een klote stuk. Relaxer is om het in 2 of 3 etappes te doen. De Fingerlakes vond ik ook de leukste stop, mooie omgeving en lekker wijn drinken en wat eten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Bedankt voor de informatie, hebben jullie bij de Niagara watervallen in Canada gezeten of in Amerika? Wat is een mooie uitvalbasis voor een redelijke prijs en valt daar zelf ook nog wat te zien of is het echt alleen de Niagara watervallen?
Bergie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:27:
[...]
Heel makkelijk :) Alleen niet je paspoort vergeten; die moet je wel even laten zien. En terug naar de VS moet je volgens mij een 50cent munt in zo'n draaihekje doen |:(
Weet je ook of het een probleem is om met een Amerikaanse huurauto enkele dagen in Canada te blijven?
righthand schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:30:
Vergeet niet om een standup comedie te bezoeken. De comedy cellar is volgens mij in Greenwich village, een toffe oude buurt met laagbouw. Kijk van te voren wie er komt en maak dan via Internet een reservering.
Goed punt! Heb het genoteerd.
Rukapul schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:36:
En natuurlijk even een musical op broadway meepakken :)
Hier twijfelen we nog over, is het raadzaam om van te voren te reserveren of is het goed te doen om daar nog aan een kaartje te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees ik het goed dat jullie alles buiten NYC met huurauto willen doen?

Verkijk je niet op afstanden in de US, alles ligt VER uit elkaar en zo interessant is vooral landschap ten zuiden van NYC niet, bovendien is daar OV zowaar functioneel en snel (Acela Express), en je noemt niets wat er niet mee te doen zou zijn. Ik zou het stuk NYC-Philly-DC gewoon met OV doen en de huurauto laten voor het noordelijke stuk, aangezien upstate New York stukken interessanter is en je daar dingen wilt doen die niet zo makkelijk met OV gaan lukken.

Hou ook even rekening met veiligheidsaspecten in de grote steden. Een auto trekt dieven aan en je wilt niet je vakantie spenderen aan dingen regelen met verzekering en verhuurbedrijven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gynnad schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:32:
[...]

Hier twijfelen we nog over, is het raadzaam om van te voren te reserveren of is het goed te doen om daar nog aan een kaartje te komen?
Prima te doen om daar aan een kaartje te komen.... Tenzij je specifiek naar een bepaalde voorstelling wilt, dan moet je net geluk hebben :)

Je 2 dagen 'extra' kun je imho trouwens prima in NYC doorbrengen. Wij hebben daar tien dagen gezeten, en willen dolgraag weer terug omdat we nog lang niet uitgekeken zijn ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 16:47
Oh ja, je hebt er ook een American steakhouse met gratis limoservice...dan wordt je opgehaald met een stretched limo en dan weer terug gebracht. Alleen hebben wij dan ons bij de voordeur van Pasha laten droppen. Trouwens die steak is de beste die ik sinds toen heb gehad.

Volgens mij heet die tent Frankie and Johnie's Steakhouse. Wel aan de prijs maar de ervaring waard.

Edit: ik zie dat ze ook op tripadvisor staan met contact gegevens.

[ Voor 26% gewijzigd door righthand op 10-02-2016 21:45 ]

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:18
[...]

Bedankt voor de informatie, hebben jullie bij de Niagara watervallen in Canada gezeten of in Amerika? Wat is een mooie uitvalbasis voor een redelijke prijs en valt daar zelf ook nog wat te zien of is het echt alleen de Niagara watervallen?
Vanaf de Amerikaanse kant heb je een uitzichtpunt om de Niagara te zien, wil je echt met de boot "Maiden of the mist" dan moet je naar de Canadese kant toe gaan. Er is een brug die Amerika met Canada verbindt. Neem je paspoort mee en ga naar de Canadese kant. Hier vind je dan ook het meeste entertainment. Staar je niet blind op de Niagara Falls. Het is indrukwekkend, maar wat ze er omheen hebben gebouwd is gewoon een mini pretpark. Kijk maar eens op google maps streetview Clifton Hill. Dat is wat de Amerikanen leuk vinden. Verder aan het einde van Clifton Hill heb je veel Pharamacys waar Amerikanen even goedkoop hun medicijnen halen die ze in de US niet zo makkelijk kunnen krijgen.

Vanaf de Canadese kant heb je echt het beste zicht op de Falls en ik raad je dan ook aan om de grens over te gaan. Verwacht er niet teveel van en denk niet dat je ergens een leuk terrasje hebt met een mooi uitzicht oid. Sowieso is er in de US en CAN niet echt een terrasjes cultuur.

Aan de Canada kant heb je nog een leuk dorp (Niagara on the lake) waar je een uurtje of 2 kan vertoeven. Leuke rit vanaf de falls naar het dorp aangezien je de stroming volgt van de Niagara naar Lake Ontario. Als je van wijn houd kan je ook doorrijden naar het wijngebied voor Icewine. Kan je lekker proeven en een flesje meenemen. (wine country Ontario)

Aan de Amerikaanse kant is er eigenlijk geen fluit te beleven, Buffalo, Cleveland en Detroit zijn nou ook niet echt steden waar je wat kan zien. Ik zou persoonlijk vanuit NY niet kiezen om naar de Niagara te gaan. Ver weg...

Als je historie wilt zien kan je het vanuit NY naar Philly gaan. auto huren en naar Lancaster rijden (Amish), terug naar Philly en de trein naar Boston nemen. Daar koloniale geschiedenis snuiven en dan daar weer een auto huren om of naar Vermont te gaan (hoewel daar in de natuur het echt mooi begint te worden in de herfst, indian summer). Washington is wel aardig om te zien, maar vond ik niet echt de moeite waard.

Amtrak heeft een goede treinverbinding van Washington<--->Boston (Acela Express). Rijden met hoge interval en is zeker niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-06 19:46
Voor vluchten is een goede tip de volgende website: http://matrix.itasoftware.com , gebruikt hetzelfde algoritme als Google Flights, heeft alleen veel meer input mogelijkheden.

• Robkazoe
  • Laatst online: 12:32
Even ook mijn duit in het zakje doen. Ruim een jaar geleden ook het noordoosten van Amerika bezocht. Mijn rit zelf was van Boston -> Vermont -> Niagra Falls -> New York City -> Phily -> Lancester -> Washington.

Even kort per stad wat punten:
- Boston: Dat TokkieB nu pas als eerste komt met Boston valt mij echt vies tegen van iedereen. Leuke stad, leuke mensen, genoeg te doen, en is ook van groot historisch belang. Ik zou Boston zeker niet overslaan.
- Niagra Falls is al genoeg over gezegd. Ik zou er niet meer dan een dag voor uittrekken. Ik ben aan de USA kant geweest. 's ochtends om 10 of 11 uur die kant op gegaan. Om 16:00 uur was ik weer terug in het hotel. Het is zeker indrukwekkend maar meer dan een dag kun je er niet besteden. Enig nadeel is dat het redelijk uit de buurt ligt en je dus gewoon 6+ uur enkele reis kost om met de auto daar naar toe te komen. Mocht Canada/Toronto nog op je lijstje staan, dan is het misschien handiger om de Falls in die trip mee te nemen.
- New York City: Ik vond Top of the Rock ook het meest indrukwekkende. Mooi uitzicht over zowel uptown (inclusief central park) als downtown. Staat praktisch in het midden van Manhattan dus je kunt veel zien. Theaterkaarten kun je op timesquare het beste halen. Dan zit je dezelfde avond nog in een theater van een grote productie.
- American Sports: Het nadeel van juni is dat de big 4 sporten er dan bijna allemaal mee stoppen. NFL is de superbowl net een paar dagen geleden afgerond. NBA heeft als het goed is halverwege juni ook een kampioen en gaat in de zomerslaap. NHL is rond april afgerond. Alleen MLB (baseball) wordt dan nog gespeeld. Kaartjes zijn relatief goedkoop (voor een tientje kun je al op de bovenste rij zitten) maar er gebeurt relatief weinig in zo'n wedstrijd.
Ik heb zelf geen wedstrijd bezocht maar in Boston een rondleiding gehad op Fenway Park. Ik ben geen groot baseball fan (snap de regels net en daar houdt het wel op) maar vond het wel erg leuk om het stadion te bezoeken.
- Philly: Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik Philly een beetje vond tegenvallen. Historisch gezien is de stad belangrijk want de onafhankelijkheid werd daar getekend maar het is er gewoon duf. Veel dingen die je kunt bekijken maar het leeft allemaal niet heel erg bij mij. De Eastern State Penitentiary is overigens wel echt een hele dikke aanrader maar die ligt buiten het centrum. Super sfeervol en de audioguide: _/-\o_ .
- Lancester: The place to be voor het Amish leven. En eigenlijk moet je net buiten de stad zijn (ten oosten), rond de 340 weg. Bij The Amish Farm and House (aan road 30) kun je o.a. een rondleiding krijgen over de cultuur van de Amish. Dat was wel aardig. Maar er zitten ook locals die hun spullen daar te koop aanbieden. Toen ik er zat, zat er een houtbewerker. Hele aardige kerel die reeds gepensioneerd is en dat erbij doet. Heeft mooie verhalen en goede houtbewerkskills.
- Washington: Genoeg te zien en te doen. De Smithsonian musea kun je per stuk al een dag in slijten. Een rondje langs de Mall + alle monumenten + White House op een mooie dag moet je ook zeker op je lijstje zetten. Er zijn rondleidingen mogelijk op de diverse politieke gebouwen (Capitol, White House) maar daar moet je wel wat moeite voor doen.
- Vermont: Als je minder dan drie weken in de USA bent, zou ik dat overslaan.
- Vergeet de kleding outlets niet. Leuk voor een dagje shoppen voor relatief weinig geld (een heel stuk goedkoper dan op 5th Avenue) . O.a. Woodbury Common Outlets (net boven New York) maar ook bij Niagra Falls heb je een grote Outlets zitten. Met de huidige dollarkoers is het semi interessant. Het zou mooi zijn als de dollar in juni op 1,30 staat t.o.v. de euro. Maar dat heb je nooit in de hand.

• Elve1984
[...]
Wij zijn aan de Amerikaanse kant geweest van de Fall's. Moet zeggen dat ik het beetje tegen vond vallen. Was behoorlijk druk en erg toeristisch. Ik dach dat er wel boven voeren vanaf de Amerikaanse kant maar weet dit niet meer zeker. Wat ik gehoord heb is dat de Canadeese kant een nog grotere Kermis is met een Reuzenrad en Casino's. Mijn idee erover is nadat ik er geweest ben, leuk om gezien te hebben maar Niet heel speciaal.

Het enige hotel dat wij tijdens onze trip van te voren geboekt hadden was de laatste paar dagen in NYC. de rest hebben we op de bonnefooi gedaan. We zijn vanaf washington naar Buffalo (NY) gereden. Aangezien het al wat later op de avond was en we de volgende ochtend optijd door wilde naar de Niagara falls hebben we een Goedkoop Super 8 hotel in de buurt van het Vliegveld van Buffalo gepakt. Dit was goed te bereiken met auto.

Volgende dag hebben we de falls bezocht en zijn we door gereden naar Webster (NY), dit is klein plaatsje ook hier hebben we Super 8 gepakt. grappige was dat er langs dit hotel een typische amerikaanse bowlingbaan lag. dus zijn we nog gezellig een avondje wezen bowlen. Was die avond nog mega slecht weer met Stroom uitval in de bowling en alles.

vanaf hier zijn we door gereden naar Auburn NY, dit lag redelijk centraal in de fingerlake region. hier zijn we een aantal dagen gebleven en hebben we met de auto een aantal dingen bezocht en gedaan. Ligt ook een grote oulet mall en Vis en Jacht winkel in de buurt waar je je ogen ook wel redelijk uit kunt kijken.
dion_b schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:14:
Lees ik het goed dat jullie alles buiten NYC met huurauto willen doen?

Verkijk je niet op afstanden in de US, alles ligt VER uit elkaar en zo interessant is vooral landschap ten zuiden van NYC niet, bovendien is daar OV zowaar functioneel en snel (Acela Express), en je noemt niets wat er niet mee te doen zou zijn. Ik zou het stuk NYC-Philly-DC gewoon met OV doen en de huurauto laten voor het noordelijke stuk, aangezien upstate New York stukken interessanter is en je daar dingen wilt doen die niet zo makkelijk met OV gaan lukken.

Hou ook even rekening met veiligheidsaspecten in de grote steden. Een auto trekt dieven aan en je wilt niet je vakantie spenderen aan dingen regelen met verzekering en verhuurbedrijven...
Ik heb dit absoluut niet zo ervaren. Rijden tussen NYC, Philly en DC was in onze ogen goed te doen. Bij het bezoek aan Philly en DC hebben we de auto op de parkeerplaats bij ons hotel laten staan en met de Metro de stad in gegaan, dit was in mijn ogen heel goed te doen.

Ook de reistijden tussen deze steden vielen mij reuze mee. Ik heb me ook nergens onveilig genoemd in deze steden moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Elve1984 op 11-02-2016 11:18 ]

• Robkazoe
Reistijden tussen NYC - Philly - Washington DC vallen ook reuze mee. NYC - Philly ben je zonder verkeer 1,5 uur onderwerp. Philly - Washington iets van 2 uur. Zolang je niet in de file staat, is het prima en leuk. Maar de treinverbinding Boston, New York City, Philly en Washington is gewoon erg goed en zeker niet duur. Voor de ervaring leuk om mee te nemen en vooral Philly en NYC hebben mooie oude stations.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 23:07
Ook een leuk tipje, iets wat ik zelf ook heb gedaan. Vanuit de Canadese kant van Niagara Falls naar Toronto gereden voor een dagtripje. Dat is iets meer dan een uurtje rijden en dat is een erg leuke stad waar je best wat leuke dingen kan doen. Ik was er helaas te kort, maar ik ben nog wel de CN Tower op gegaan, gigantisch hoog met een glazen vloer.

Oh edit: Ik zag dat je dat idee al had staan. Maar ik kan het iig aanraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 11-02-2016 11:42 ]

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Lijkt me super tof om een soortgelijke vakantie te gaan doen.

Mijn vraag is voornamelijk wat is jullie budget of voor de mensen die al eens de reis hebben gemaakt wat waren jullie kwijt?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Elve1984 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Ik heb dit absoluut niet zo ervaren. Rijden tussen NYC, Philly en DC was in onze ogen goed te doen. Bij het bezoek aan Philly en DC hebben we de auto op de parkeerplaats bij ons hotel laten staan en met de Metro de stad in gegaan, dit was in mijn ogen heel goed te doen.

Ook de reistijden tussen deze steden vielen mij reuze mee. Ik heb me ook nergens onveilig genoemd in deze steden moet ik zeggen.
Qua reistijd is het wel te doen, maar het is ongeveer even interessant als vier keer heen en weer van A'dam naar R'dam over de A4 - een lange, rechte, drukke weg door redelijk eentonig laagland. Niet bepaald mijn beeld van 'vakantie' :o

En mbt veiligheid - als je de huurauto buiten de stad laat en met de metro naar binnen reist heb je daar geen last van idd, maar waarom zou je de extra kosten en moeite van een auto huren nemen als je het toch niet gaat gebruiken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
diederick89 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:54:

Mijn vraag is voornamelijk wat is jullie budget of voor de mensen die al eens de reis hebben gemaakt wat waren jullie kwijt?
Amerika is duur

Ik ben er zelf vorig jaar zomer geweest voor 14 dagen
Paar dagen NY, daarna van NY>SF gevlogen, en daar verder met de auto waarbij we 9000 km hebben gereden

Totaal per persoon 4000 euro kwijt :P

• Robkazoe
Ik was in mijn eentje 4500 euro kwijt. Heb toen 4 weken Noord-Oost USA gedaan met voornamelijk Airbnb kamers dicht bij de binnenstad of dichtbij een metrolijn die mij snel naar de binnenstad bracht. Meeste stukken met een huurauto gereden. Daarnaast ook nog een enkele keer de trein gepakt. Inclusief tickets en daggeld/attractiegeld + nog een paar honderd dollar aan kleding. Heb redelijk luxe geleefd en heb geen enkele concessie gedaan die vakantie. En elke avond uiteten. Was van plan om zelf wat vaker te gaan koken. Maar ik vond de restaurants relatief goedkoop en de spullen in de supermarkt relatief duur.

Als je hotels pakt in het centrum van een grote stad, betaal je de hoofdprijs. Buiten de stad is het een stuk goedkoper maar dan betaal je weer meer aan vervoer. Als je de prijs wat verder naar beneden wilt krijgen slaap dan in hostels, pak de greyhound ipv een huurauto/trein en koop geen kleding en kook je voor jezelf.

• Elve1984
dion_b schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:56:
[...]

En mbt veiligheid - als je de huurauto buiten de stad laat en met de metro naar binnen reist heb je daar geen last van idd, maar waarom zou je de extra kosten en moeite van een auto huren nemen als je het toch niet gaat gebruiken?
Ik vond autohuren kwa prijs wel meevallen, wij waren voor 12 dagen €360,- kwijt zo'n €30,- per dag ex brandstof Hiervoor reden we een "Jeep Compass". Ik heb ook geen idee wat een trein reis NYC-Philly kost.

Ik vond vooral het voordeel dat je kwa tijd nergens rekening mee hoeft te halen en je koffers achter in de auto gooit en niet over stations hoeft te zeulen met een koffer van 20 kilo. Metro kaartjes vond ik in Philly, washington en NYC niet heel prijzig.

Zo zal iedereen wel z'n eigen voorkeur van reizen hebben.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Leuk topic! Vorig jaar ben ik een paar dagen in Philadelphia geweest (ivm een business trip) en ben toen met de Amtrak naar Washington DC gegaan. Ik kan de de ervaringen mbt het OV alleen beamen, dat was erg goed bevallen. Wel viel me de prijs van de tickets me tegen maar dat zal ook deels komen doordat we de avond ervoor geboekt hebben, ik meen dat we $150 pp kwijt waren voor een retour, met gereserveerde zitplaats (en wifi, stroom en luxe stoelen in de trein, dat dan weer wel).

Een algemene tip voor dit topic; mocht je een reis daarheen overwegen, kijk dan ook zeker naar de prijzen voor vliegtickets met een afwijkend aankomst en vertrekvliegveld. Zo nu en dan kun je voor een kleine meerprijs heen op NY en terug uit Washington vliegen of heen NY, terug uit Canada.

Zelf ben ik van plan eind april weer richting Philadelphia te gaan en terug te vliegen uit Toronto/Montreal. Het plan is dan om een auto te huren en via Finger Lakes/Albany naar Toronto/Montreal/Falls te rijden en uit een van die steden terug te vliegen naar Nederland.

Hertz en andere grote verhuurders staan niet te springen om je een auto te verhuren die je in een ander land inlevert, maar via bijv Kayak zijn wel een aantal partijen te vinden die dat geen probleem vinden tegen iets van een meerprijs. Alles bij elkaar ben ik er nog niet helemaal uit hoeveel tijd in te ruimen voor Montreal/Toronto en de natuur en of het nog de moeite waard is om de huurauto te 'houden' of om na een paar dagen in een stad te zijn opnieuw een auto te huren.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Elve1984 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Ik vond autohuren kwa prijs wel meevallen, wij waren voor 12 dagen €360,- kwijt zo'n €30,- per dag ex brandstof Hiervoor reden we een "Jeep Compass". Ik heb ook geen idee wat een trein reis NYC-Philly kost.
Iets wat je niet weet kun je toch prima opzoeken... https://tickets.amtrak.com

NYC -> Philly en Philly -> DC elk ongeveer USD 39 pp, DC -> NYC USD 49. Het gaat je dus ongeveer USD 350 retour kosten in totaal voor twee personen van NYC naar DC met tussenstop in Philly. Met vier dagen van/naar DC gaat het met de trein zeker niet goedkoper zijn (USD 120 voor huur, USD 40 ofzo aan brandstof), maar geen gedoe met parkeren.

Overigens, als het je om budget te doen is, met Greyhound bussen ben je voor USD 10 van NYC naar DC. Dat ga je met geen auto redden, en die bussen zijn al lang niet meer de jaren '70 ranzigheden waar veel mensen aan denken. Veel beenruimte, WiFi en stopcontacten is het devies. Evenveel comfort als auto dus, maar je hoeft zelf niet te rijden.
Ik vond vooral het voordeel dat je kwa tijd nergens rekening mee hoeft te halen en je koffers achter in de auto gooit en niet over stations hoeft te zeulen met een koffer van 20 kilo.
Ik zou die koffer van 20kg vooral het probleem noemen in dezen. Als je wat bescheidener inpakt hoef je geen vrachtwagen te huren om je zooi van A naar B te krijgen ;)
Metro kaartjes vond ik in Philly, washington en NYC niet heel prijzig.
Nope, in DC ook niet.
Yup. Dat gezegd, ben groot fan van auto huren als het zinnig is. Het stuk richting Canada is andere koek, daar is het misschien met OV te doen (sterker nog, dat heb ik medio jaren '80 nog gedaan, met bussen van Chicago via Detroit naar Niagara, daar even grens over om vriend van m'n vader op te zoeken in Burlington (CA), en vervolgens naar NYC terug), maar makkelijk/efficient is anders.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 11-02-2016 17:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TokkieB schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:51:
[...]

Amtrak heeft een goede treinverbinding van Washington<--->Boston (Acela Express). Rijden met hoge interval en is zeker niet duur.
De treinverbinding naar Boston is juist duur en langzaam. De Acela Express van Washington naar Boston kost $180 en doet er ruim 6,5 uur over. Als je die afstand in 1x wilt afleggen, is het vliegtuig beter, sneller en goedkoper (binnenlandse vluchten zijn relatief relaxed en Jetblue biedt internet aan). Tussen New York en Boston is de bus juist weer een alternatief: even snel als de Acela Express (de bus gaat vaak sneller dan de getoonde reistijd) en is veel goedkoper.

Plan je trip in NYC door te kijken welke dingen bij elkaar liggen. Het is zonde om de halve dag in de metro te zitten.

Probeer kaartjes voor een MLB-wedstrijd te kopen. Ik zag eerder dat goedkope kaartjes genoemd werden, maar dan kun je net zo goed niet gaan. Het meeste plezier aan een basebalwedstrijd beleef je met goed zicht op de pitcher en de catcher en met kennis van de wedstrijdregels. Plan die wedstrijd niet te vroeg in de vakantie, want het gaat tot laat door.

Mocht je toch met de auto gaan:
- in de eerdere berekening miste ik parkeerkosten (paar tientjes per dag in de stad) en kosten voor tolwegen (bijvoorbeeld $15 (cash) om NYC binnen te gaan vanuit NJ)
- let op dat er tolwegen of -bruggen zijn waar je alleen met een ez-pass kunt betalen
- trek zondag vroeg de stad in: gratis parkeren
- pak tussen New York en Boston de Parkway en niet de I-95

1 juli moet je wellicht al vroeg je hotel uit. Als je van shoppen houdt: The Mills at Jersey Gardens ligt vlakbij het vliegveld, en dan hoef je de rest van je vakantie niet naar malls.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 11-02-2016 19:40 ]

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Met 2 dagen Washington, moet je wel kiezen wat je wilt zien. Die musea zijn immens groot en daar heb je er veel van op een rij. Washington Monument kan je online kaartjes voor kopen, dan hoef je 's morgens niet in de rij te staan om een gratis kaartje te bietsen. Kost je een paar euro en je krijgt ze thuisgestuurd. Kies echt wat je wilt zien, want anders ga je dat nooit redden. We zijn zelf ook nog naar de Arlington Cemetery geweest. Zelfs lopend ben je wel even aan het wandelen.

Ik weet niet of ik snel nog een tweede keer richting Washington zou gaan, maar met twee dagen heb je niet genoeg tijd.

In NYC is TOTR idd gaaf, want dan zie je juist het ESB, WTC One, het vrijheidsbeeld, de George Washington Bridge, Central Park en zelfs de Verrazano-Narrows Bridge was goed te zien. Toen ik voor het eerst naar buiten keek daar, had ik echt zoiets van 'Wow!'. :) ESB moet ik nog een keer doen, WTC one ook, die was nog niet af toen wij er zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Elve1984 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Ik vond vooral het voordeel dat je kwa tijd nergens rekening mee hoeft te halen en je koffers achter in de auto gooit en niet over stations hoeft te zeulen met een koffer van 20 kilo. Metro kaartjes vond ik in Philly, washington en NYC niet heel prijzig.

Heb je nog een voorkeur voor een bedrijf waar je het beste een auto kunt huren? Wij hebben hem maar ongeveer één week nodig, en willen daarvan +/- 2 dagen in Canada doorbrengen, is dat een probleem? Kan er zo 1 2 3 niets over vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:16:
[...]

Heb je nog een voorkeur voor een bedrijf waar je het beste een auto kunt huren? Wij hebben hem maar ongeveer één week nodig, en willen daarvan +/- 2 dagen in Canada doorbrengen, is dat een probleem? Kan er zo 1 2 3 niets over vinden op Google.
Van de grote bedrijven maakt het niet zoveel uit bij wie je huurt, dus kijk online een beetje rond naar wie er korting biedt. Let wel goed op wat je verzekering dekt en wat je daar nog wilt verzekeren (wil je je bijvoorbeeld verzekeren tegen "loss of use"?).

http://www.tripadvisor.co...k-Seattle_Washington.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:03:
Alleen MLB (baseball) wordt dan nog gespeeld. Kaartjes zijn relatief goedkoop (voor een tientje kun je al op de bovenste rij zitten) maar er gebeurt relatief weinig in zo'n wedstrijd.
Ik heb zelf geen wedstrijd bezocht maar in Boston een rondleiding gehad op Fenway Park. Ik ben geen groot baseball fan (snap de regels net en daar houdt het wel op) maar vond het wel erg leuk om het stadion te bezoeken.
Hoewel er weleens saaie wedstrijden zijn (in welke sport niet?) gebeurt er meer dan je denkt tijdens een honkbalwedstrijd. Maar goed moet je wel de regels kennen en eigenlijk ook een beetje intresse hebben in de sport. Ben meerdere malen naar een wedstrijd geweest met mensen die eigenlijk nog nooit een wedstrijd hebben gezien en die waren met mijn uitleg een stuk minder verveeld dan ze van te voren verwachtte.

Tientje per wedstrijd, mja. Bij de Red Sox kun je bij de goedkoopste wedstrijd op de goedkoopste plekken inderdaad voor 12 dollar zitten. Is ver weg en je ziet nauwelijks iets. Overigens is hoog in het stadion zitten in mijn ervaring (Yankees Stadium) niet zo erg, als je maar wel aan de infield zit.
GlowMouse schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Van de grote bedrijven maakt het niet zoveel uit bij wie je huurt, dus kijk online een beetje rond naar wie er korting biedt. Let wel goed op wat je verzekering dekt en wat je daar nog wilt verzekeren (wil je je bijvoorbeeld verzekeren tegen "loss of use"?).

http://www.tripadvisor.co...k-Seattle_Washington.html
Auto in de VS (of Canada) huren en over de grens gaan is geen probleem in mijn ervaring (Mexico mag daarentegen vrijwel nooit).
GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:29:
[...]

Probeer kaartjes voor een MLB-wedstrijd te kopen. Ik zag eerder dat goedkope kaartjes genoemd werden, maar dan kun je net zo goed niet gaan. Het meeste plezier aan een basebalwedstrijd beleef je met goed zicht op de pitcher en de catcher en met kennis van de wedstrijdregels. Plan die wedstrijd niet te vroeg in de vakantie, want het gaat tot laat door.
Hou er rekening mee dat de meeste wedstrijden door de weeks rond 19:00 beginnen en rond 22:00/23:00 eindigen (hangt van de wedstrijd af). Red Sox en Yankees zijn notoir traag in hun spel. Verder helemaal eens.
Mocht je toch met de auto gaan:
- in de eerdere berekening miste ik parkeerkosten (paar tientjes per dag in de stad) en kosten voor tolwegen (bijvoorbeeld $15 (cash) om NYC binnen te gaan vanuit NJ)
Cash ja, echt cash creditcard doen ze niet aan (althans een paar jaar geleden niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
We zijn momenteel opzoek naar airbnb's of hotels in New York, echter zijn het flinke prijzen. Ideaal gezien wil je natuurlijk in Manhattan zitten, maar aangezien de metro's 24/7 rijden is het misschien niet zo'n slecht idee om iets verder uit het centrum in de buurt van een metro te gaan zitten. Tenminste dat is iets wat ons logisch lijkt.

Klopt deze gedachte en heeft er nog iemand goede suggesties? Of is het het geld zeker waard om (in het zuiden van) Manhattan te verblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wij zaten zelf in www.hotelpenn.com Prima hotel, beetje kleine en wat gedateerde kamers, maar wje slaapt er alleen maar, de rest ben je toch op pad :) En pal tegenover Penn station. Voor Manhattan begrippen relatief goedkoop ook.
diederick89 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:54:

Er is sowieso een USA topic ergens, kan het ff niet vinden, maar staat een hoop in :)
Autohuur: check even usareisen.de Die zijn een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij bijvoorbeeld Alamo

Andere tip: ga naar het reisbureau en boek daar de vluchten met een par dagen een hotel. Dan heb je een pakketreis. Ter indicatie (wij deden NYC + westkust):
Ams - nyc, twee dagen NYC. Vlucht NYC - LAX. Twee dagen Hollywood, in drie dagen naar SF gereden. Paar dagen SF, toen Yosemite, seqouia, vegas, zion NP, bryce canyon np, arches np, monument valley. Grand canyon en toen door naar Phoenix. Daar weekje gezeten (achtertuin van mijn beste vriend :P) en toen phx - detroit - ams. Bijna 4 weken weggeweest, die laatste kostte ons gelukkig weinig.
Alles bij elkaar ca 3500 pp uitgegeven. Maar die vluchten plus hotel in NYC maakten er een package deal van, dat kostte maar iets van 1400 totaal voor twee personen. Iets om mee te nemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 02-03-2016 23:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:15
[...]

Naar Canada rijden is geen probleem bij de grote verhuurbedrijven. Wij hebben 4 maal een auto gehuurd waar we ook mee naar Canada gereden zijn (vanaf JFK, LAX, SEA, SLC). Bij het ophalen vroeg ik het altijd voor de zekerheid nog even, of dit geen probleem was, en 4 maal dezelfde reactie; "No problem as long as you don't drive into Mexico" :)

Hou wel even je huurcontract bij de hand bij de grens, hier wordt meestal naar gevraagd.

[ Voor 6% gewijzigd door Lamarrr op 03-03-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Het kan zeker voordelig zijn om een hotel buiten Manhattan te nemen
Bijvoorbeeld in Hoboken (New Jersey) of Long Island City (Queens eigenlijk)
http://traveltips.usatoda...-new-york-city-55174.html
http://www.newyork.com/ar...ccess-to-manhattan-68488/

Maar ik vind het ook wel wat hebben om een hotel in Manhattan te hebben (ik was in December nog in NY), dan zit je gelijk midden in "de actie" als het hotel op loopafstand is.
Overdag de stad, wandelen, shopping, sightseeing, etc, dan terug naar je hotel even chillen en uitrusten op bed, en dan s`avonds de stad weer in.
Als je hotel 45min met de metro weg is, dan ga je niet zo snel weer even terug naar je hotel, 45 min reistijd zit je zo aan als je nog minimaal 1x moet overstappen ergens, en dan nog van je hotel naar de metro/trein lopen, en in Manhattan ook weer lopen van de metro naar waar je wilt zijn.
Als die reistijd alleen s`morgens en s`avonds is dan wil dat misschien nog wel, maar overdag even terug kunnen trekken op een hotel dichtbij is ook wat waard vind ik.

Bij sites als Priceline of Hotwire zijn er ook leuke hoteldeals te krijgen, zo zat ik een paar jaar terug voor €85 per nacht in een Courtyard by Marriot in Chelsea, 100m ofzo van Washington square park af.
s`Morgens ontbijten met een krantje en een broodje in het park ;)

Voor als een modje toevallig meeleest: een Reizen subforum binnen General Chat, is dat niet mogelijk ?
Daar wordt het wat overzichtelijker van denk ik
O-)

[ Voor 28% gewijzigd door bluemoon23 op 03-03-2016 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke reis! Ben zelf in 2008 in NYC en Niagara falls geweest. Wij hebben toen de reis tussen NYC en Niagara met de Amtrak-trein gedaan. Erg leuke treinreis, zaten best mooie stukken tussen. Vervolgens in Niagara een auto opgepikt en weer zuidwaarts gereden.

Wij waren toen 2 volle dagen in Niagara, is echt te veel :x

In 2008 en 2014 ook Washington DC aangedaan, en daar hadden we een hotel buiten de stad. Vervoer naar de stad deden we met de metro, prima geregeld :)

Philly hebben we met de auto bezocht en in het centrum geparkeerd. Het rijden an sich valt best mee, ik vind Amsterdam irritanter rijden met zijn smalle drukke onoverzichtelijke straatjes met eenrichtingsverkeer. Parkeren was wel duur als ik het mij goed herinner.

Geen idee of het binnen je tijdsplanning past, maar op +- 2u rijden westelijk van Washington DC heb je Shenandoah national park met de Skyline drive. Een erg mooie autoroute door het Shenandoah NP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
[...]

Volgens mij zijn de grote autoverhuur bedrijven allemaal beetje vergelijkbaar, Wij hadden de auto gehuurd via Avis, maar dit was meer omdat ik via het BA executive club waar ik lid van ben 25% korting kreeg op Autohuur bij Avis en ook frequentflyer miles kreeg voor de autohuur.

Wij zijn zelf Canada niet in geweest met de auto dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar denk dat dit vast wel te vinden is op de site van de verhuurder of anders even bellen naar de verhuur maatschapij. Meestal hebben die een helpdesk die goedbereikbaar is en altijd bereid om je te helpen met je vragen.
Gynnad schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:56:
We zijn momenteel opzoek naar airbnb's of hotels in New York, echter zijn het flinke prijzen. Ideaal gezien wil je natuurlijk in Manhattan zitten, maar aangezien de metro's 24/7 rijden is het misschien niet zo'n slecht idee om iets verder uit het centrum in de buurt van een metro te gaan zitten. Tenminste dat is iets wat ons logisch lijkt.

Klopt deze gedachte en heeft er nog iemand goede suggesties? Of is het het geld zeker waard om (in het zuiden van) Manhattan te verblijven?
Wij zaten in het Tribeca Blu Hotel erg net hotel met heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Dit hotel ligt in Soho, op de hoek van Broadway en Canalstreet. Als je de deur van het hotel uitloopt sta je op 10 meter afstand van de "N,Q,R" lijn en 100 meter van de "4,5,6" en "B,F,M" lijn. Ik geloof dat wij rond de €100,- per nacht betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:10
Als je 7 dagen hebt in NYC zou ik je zeker de New York City Pass aanraden. Dan heb je 6 van de belangrijkste attracties voor ca 100€.

9/11 Museum/Memorial is echt zeer indrukwekkend en mag je niet missen!
Ga zeker ook naar de high line, een oude metrolijn die boven de straat loopt en helemaal ingericht is voor wandelaars ca 1 Mile lang.
Vertrekt in het Meatpacking district.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Laatst online: 03-05 22:07
En als je vanaf de highline nog een minuut of 20 doorloopt langs de kade kom je bij The Intrepid (http://www.intrepidmuseum.org/)

Vliegdekschip met een flink aantal oude vliegtuigen en ook The Enterprise (dacht ik) staat er. Ook ligt er nog een duikboot naast waar je in mag. Vond ik zeker de moeite waard toen ik er in oktober was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 14:48
De Intrepid is inderdaad zeer de moeite waard! Leuk om de giga schaal van een vliegdekschip te beleven (en je moet je voorstellen dat moderne carriers nog veel groter zijn), en de vliegtuigen die er op staan (Concorde, Space Shuttle etc.) zijn ook leuk om te bekijken.
Is vaak een wat rustigere attractie die je op je gemak kan bekijken. Rond je je bezoek af aan het eind van de middag, raad ik je ook aan om meteen door te lopen naar de 5 Napkins Burger in Hell's Kitchen; superlekkere burgers! Ligt ongeveer 15 minuten lopen van de Intrepid af.

[ Voor 4% gewijzigd door Viccers op 04-03-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Tip voor het 911 museum memorial:
Elke Dinsdag vanaf 17:00 is het gratis entree daar, de kaarten daarvoor kun je online reserveren de dag van tevoren vanaf 09:00 https://visit.911memorial...Items.aspx?CG=fat1&C=fat2
En ze delen de kaarten ook uit vanaf 16:00 buiten bij het museum, ga er dan wel staan om 15:30 ofzo anders sta je achteraan in de rij ;)
Het museum is dan open tot 20:00, goed dan kun je niet helemaal op je gemakje er door slenteren, maar 3 uur daar lopen vond ik zelf eigenlijk wel lang zat.
Normaal is de entree $24 per persoon.......

En nu we toch bezig zijn.....
Het MOMA Museum Of Modern Art heeft gratis toegang vanaf 16:00 elke vrijdag
http://www.moma.org/m/pages/visit?locale=en
Admission is free for all visitors during UNIQLO Free Friday Nights, held every Friday evening from 4:00 to 8:00 p.m. Tickets for UNIQLO Free Friday Nights are not available in advance. Your UNIQLO Free Friday Night ticket permits you to all other Museum galleries, exhibitions, and films.
De Staten Island Ferry is natuurlijk een van de mooiste opties als je foto,s van de skyline van New York wilt nemen, en ja ook dit is weer gratis ;)
Zo gauw als je in Staten Island bent dan kun je beter gelijk weer terug gaan met een boot, want op Staten Island zelf is niet veel te beleven, sowieso niet in de nabijheid van de haven.

[ Voor 42% gewijzigd door bluemoon23 op 05-03-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
bluemoon23 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:59:
Tip voor het 911 museum memorial:
Elke Dinsdag vanaf 17:00 is het gratis entree daar
Uitleg waarom de toegangsprijs normaal zo hoog is, staat hier.
Als je bij het WTC in de buurt bent, kijk dan zeker ook naar het wtc-metrostation. Die is duurder dan de toren ernaast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Ja zal best dat het allemaal veel heeft gekost....
Dan hadden ze wat meer filantropen en bedrijven moeten interesseren om hun naam eraan te verbinden.
Zo,n beetje elke zaal van elk museum in de VS hangt vol met bordjes "the ........family exhibit". " the Mr&Mrs......exhibit". "The ........company library". Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Viccers schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:03:
De Intrepid is inderdaad zeer de moeite waard! Leuk om de giga schaal van een vliegdekschip te beleven (en je moet je voorstellen dat moderne carriers nog veel groter zijn), en de vliegtuigen die er op staan (Concorde, Space Shuttle etc.) zijn ook leuk om te bekijken.
Concorde staat er naast toch? Of nu er op? Ik ging in 2012, toen stond de Concorde er naast en waren ze plek aan het maken voor de Space Shuttle. Voor de Concorde moest je wel aparte tickets kopen. Die duikboot is ook erg gaaf. Lijkt mij niets, alles dicht op elkaar, kleine bedjes, een keer per zoveel dagen 2 minuten douchen. :X

Staat er nog ergens een te bezoeken jonger vliegdekschip in Amerika? USS Midway in San Diego is ook alweer van de jaren 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lamarrr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:21:
[...]

Hou wel even je huurcontract bij de hand bij de grens, hier wordt meestal naar gevraagd.
Nog nooit naar gevraagd bij grens en ben al aantal keer met huur auto van de VS naar Canada geweest (en v.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
JK schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:42:
Staat er nog ergens een te bezoeken jonger vliegdekschip in Amerika? USS Midway in San Diego is ook alweer van de jaren 40.
De meeste van de jongere carriers worden gesloopt :'(
Hier liggen er ook een paar Wikipedia: Puget Sound Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility
De laatste die uit bedrijf is genomen is de USS Enterprise, ook deze zijn zo mee bezig om te ontmantelen.
Om de nucleare reactors eruit te halen bij een van die vliegdekschepen moeten ze zowat het halve ding slopen.

Er zijn wel plannen/ideeen om museums te maken van jongere carriers die uit de vaart zijn genomen, maar niks concreets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leuk topic!

Voor degene die graag gaan, maar nog niets geboekt heeft: Delta Airlines heeft goede deals naar verschillende steden in de VS. Heb zelf zojuist een retourtje geboekt naar JFK voor nog geen 300 euro!

Zie hier voor de aanbieding: http://www.secretflying.c...es-from-only-e298-return/
Of boek op delta.com, vertrek vanaf Brussel en gebruik de flex date calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

bluemoon23 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:01:
[...]

De meeste van de jongere carriers worden gesloopt :'(
Hier liggen er ook een paar Wikipedia: Puget Sound Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility
De laatste die uit bedrijf is genomen is de USS Enterprise, ook deze zijn zo mee bezig om te ontmantelen.
Om de nucleare reactors eruit te halen bij een van die vliegdekschepen moeten ze zowat het halve ding slopen.

Er zijn wel plannen/ideeen om museums te maken van jongere carriers die uit de vaart zijn genomen, maar niks concreets.....
Dat is echt wel zonde ja, voor ons tenminste. :) Misschien moet ik toch dan maar bij de marine gaan werken. :P

Reactie van mij is wat later, omdat ik net terug ben uit de VS. Wel de USS Alabama bezocht, maar dat is ook echt oud spul uit dezelfde tijd als de Entrepid. Je kon wel het hele schip door en ook nog door de submarine USS Drum. Maar goed, Entrepid is een aircraft carrier, de Alabama een battleship. Mooi om te zien wat ze toen al konden, computers hebben nu zoveel uit handen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Een paar jaar terug heb ik een tour gedaan op de marinebasis in Norfolk.
De schepen kun je dan niet op, maar je ziet wel wat voor gigantisch complex het is.
Een paar vliegdekschepen liggen er altijd wel.
Burger King, McDonalds, Pizza Hut hadden ze allemaal op de basis.

Wat veel niet weten/beseffen is dat de vliegtuigen niet op de schepen blijven als ze in de haven liggen.
Die gaan dan naar hun eigen vliegveld in de buurt, een Naval Air Station, het NAS voor de haven van Norfolk is Oceana Wikipedia: Naval Air Station Oceana

Fleetweek (soort van havendagen van de US Navy) schijnt ook wel leuk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Oh maar die fastfood dingen hebben ze overal wel. Zelfs tijdelijke restaurants zoals bijv. in Kandahar op de Amerikaanse basis, de Boardwalk daar zat vol met fastfood tenten en restaurants dat als je binnen liep, het er uit zag als een restaurant thuis (zoals in Amerika).

Check dit maar eens;
YouTube: I Find TGI Fridays In Afghanistan - Kandahar Boardwalk Tour - Mike Swick

En dan heb je ook nog de BX/PX malls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wij gaan begin mei naar New York en Washington. Hele tijd zitten zoeken en kijken wat we nu exact willen doen en uiteindelijk wordt dit ons schema waarin we de highlights denk ik wel allemaal meepakken.
Ik heb onderstaande schema's voor onszelf gemaakt wat we iedere dag in ieder geval gaan doen (op volgorde van bezoek):

Dag 1
AMS-JFK
Naar hotel
Times Square

Dag 1
Flatiron Building
Federal Hall
Century 21 Store
9/11 Memorial
Brooklyn Bridge
Brooklyn Bridge Park

Dag 3
New York Public Library
Grand Central Terminal
MetLife Building
Chrysler Building
United Nations
Saint Patrick's Cathedral
Bloomingdale's
Tiffany & Co
Night Tour

Dag 4
Empire State Building
Discovery Times Square
Top of the Rock

Dag 5
Circle Line Cruise (Best of NYC)
Intrepid Sea, Air & Space Museum
Madame Tussauds New York
The Ride NYC

Dag 6
Columbus Circle
American Museum of Natural History
Central Park

Dag 7
Madison Square Garden/US Post Office
Trein NYC-WAS
Naar hotel
Ulysses S. Grant Memorial
United States Capitol

Dag 8
Smithsonian National Air and Space Museum
Newseum
National Archives Museum
The Old Post Office Pavilion
The White House
The Ellipse
Smithsonian Castle

Dag 9
Washington Monument
National World War II Memorial
Lincoln Memorial Reflecting Pool
Vietnam Veterans Memorial
Lincoln Memorial
Korean War Veterans Memorial
Martin Luther King, Jr. Memorial
Jefferson Memorial

Dag 10:
IAD-AMS

Het is dus vooral opgedeeld qua sectors. We hebben een 3-daagse New York Pass en 2x 2 dagen Big Bus (voor gebruik op dag 2-3, 5-6).

Dag 1 is aankomst bij hotel en even Times Square checken (hotel is er vlakbij)
Dag 2 is Downtown & Brooklyn
Dag 3 is Midtown East
Dag 4 is Midtown
Dag 5 is Hell's Kitchen
Dag 6 is Central Park
Dag 7 is reizen naar Washington en Capitol area zien
Dag 8 is National Mall/White House
Dag 9 is Memorial Zone
Dag 10 is terug naar huis

Iemand nog echte múst-sees? :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

The High Line en de wijk(en) eromheen. Wij hadden die tijdens onze trip een beetje weggemoffeld in de laatste dag, maar vonden het daar zo leuk dat we hebben besloten om daar middenin te gaan zitten als we straks in september een 2e keer een weekje NYC doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

naitsoezn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:56:
[...]

The High Line en de wijk(en) eromheen. Wij hadden die tijdens onze trip een beetje weggemoffeld in de laatste dag, maar vonden het daar zo leuk dat we hebben besloten om daar middenin te gaan zitten als we straks in september een 2e keer een weekje NYC doen :)
High Line stond heel lang op onze lijst, maar eigenlijk was het achteraf toch niet zo heel interessant, het is niet veel meer dan een wandelpad.
Het staat nog open als optie, mijn vrouw wil misschien langs het Friends appartement in Greenwich Village, dus mogelijk plakken we dat op dag 2 er achteraan (van Brooklyn naar Greenwich en dan via de High Line een stuk richting Times Square/hotel. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd we over hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 31-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
Hou er rekening mee dat Central Park enorm veel tijd kost, dat park is écht mega groot :) (En ook heel erg tof!)

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/CD5189B5-49E2-46E2-A8BF-971C1CA93935_zpsw0ovfiqt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/0D14C4A4-7FFE-493A-8304-BBB94C1B954F_zpsybvkgqf3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/2FCFB600-0B1F-4BB4-80E1-76EBBD1EA32E_zpsnlmv8ocz.jpg

Foto's van Juni 2015, blijft ook een mooi gezicht dat je in dat park staat met die enorme gebouwen om je heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Angeloonie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
Wij gaan begin mei naar New York en Washington. Hele tijd zitten zoeken en kijken wat we nu exact willen doen en uiteindelijk wordt dit ons schema waarin we de highlights denk ik wel allemaal meepakken.
Ik heb onderstaande schema's voor onszelf gemaakt wat we iedere dag in ieder geval gaan doen (op volgorde van bezoek):

Iemand nog echte múst-sees? :)
Ik denk dat je een erg ambitieus programma hebt opgesteld. Ik betwijfel of je alles zult halen of je moet echt overal vlug vlug door heen lopen.

Wij zijn van openings tot sluitingstijd in het American museum of history geweest in NY en hebben de 1e verdieping op ons gemak gedaan en daarna verdieping 2, 3 en 4 nog redelijk haastig moeten doen om alles enigsinds gezien te hebben. Wil je dit museum fatsoenlijk bekijken ben je echt een dag kwijt.

Zo zijn er meer dagen waar ik mijn vraagtekens bij heb kwa haalbaarheid. maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FabianGTI schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Hou er rekening mee dat Central Park enorm veel tijd kost, dat park is écht mega groot :) (En ook heel erg tof!)
Klopt, het is een mega groot park, vandaar dat we ook op die dag eigenlijk niets doen behalve het Natural Museum. Qua musea zijn we er vaak wel snel doorheen, maar laten we zeggen dat we er 3 uur zijn, dan hebben we de rest van de dag voor het park. :)
Elve1984 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat je een erg ambitieus programma hebt opgesteld. Ik betwijfel of je alles zult halen of je moet echt overal vlug vlug door heen lopen.

Wij zijn van openings tot sluitingstijd in het American museum of history geweest in NY en hebben de 1e verdieping op ons gemak gedaan en daarna verdieping 2, 3 en 4 nog redelijk haastig moeten doen om alles enigsinds gezien te hebben. Wil je dit museum fatsoenlijk bekijken ben je echt een dag kwijt.

Zo zijn er meer dagen waar ik mijn vraagtekens bij heb kwa haalbaarheid. maar als je het niet probeert dan weet je het niet.
Mwah denk dat het wel aardig haalbaar is. Bepaalde items op de lijst zijn ook niet meer dan "zien" en langs lopen, niet uitgebreid bekijken. Ook zijn bepaalde items 's avonds nog laat open.
Welke dagen heb je nog meer vraagtekens bij naast dag 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Kan niet overal een oordeel overgeven omdat ik aantal zaken niet gezien heb. maar denk dat dag 8 ook ambiteus is.

denk dat je 3 uur in American museum of history niet gaat halen. Maar je bent natuurlijk vrij om het te proberen ;). Ik vond het zelf een erg intresant museum met heel veel intresante en mooie exposities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Elve1984 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:08:
Kan niet overal een oordeel overgeven omdat ik aantal zaken niet gezien heb. maar denk dat dag 8 ook ambiteus is.

denk dat je 3 uur in American museum of history niet gaat halen. Maar je bent natuurlijk vrij om het te proberen ;). Ik vond het zelf een erg intresant museum met heel veel intresante en mooie exposities.
Ik vind musea wel leuk maar ben ook snel verveeld (en mijn vrouw ook). Dus hoop dat het lukt. We gaan ook op zijn vroegst mogelijk zodat we een volle dag hebben, en we kunnen best even tot in de vroege avond in Central Park blijven (in Mei is het volgens mij pas rond 20:00 donker). Ik zie liever Central Park dan het Natural History museum. Dat soort musea zijn niet echt heel uniek ofzo en kun je ook hier of in andere landen vinden.

Dag 8 leek ons wel haalbaar, want:
Smithsonian National Air and Space Museum (Ik verwacht 3-4 uur hier te zijn vanaf openingstijd)
Newseum (Weten we nog niet 100% zeker, maar dit gaat sowieso een korte worden, 1-1,5 uur)
National Archives Museum (enkel voor de Declaration of Independence)
The Old Post Office Pavilion (enkel bekijken)
The White House (enkel bekijken)
The Ellipse (enkel bekijken)
Smithsonian Castle (enkel bekijken)

Moet denk ik dan wel te doen zijn. :) Maar eventueel kunnen we ook dingen verschuiven naar dag 9 als we het niet redden, want dag 9 is ook enkel buiten en dingen kijken en geen musea etc.

Je moet af en toe een beetje proppen en rushen als je alles wilt zien. We verwachten ook niet nogmaals naar NYC te gaan dus dan wil je de bekendste highlights zeker wel zien, dat je dan bepaalde musea wat minder volledig ziet vinden we niet zo heel erg. Liever meer verschillende dingen zien dan een paar dingen heel goed zeg maar. :P
En we hebben sowieso een paar items op de lijst die we eventueel wel willen/kunnen schrappen als we willen, of naar voren kunnen halen (dag 4 is bijv. niet zo vol).

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 01-04-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En weer terug vanuit de USA :)
Uiteindelijk alles met gemak gedaan wat op onze lijst stond en meer.

ma-02-05-2016
AMS-JFK
Times Square
Rockefeller Center

di-03-05-2016
Brooklyn Bridge
Brooklyn Bridge Park
Federal Hall/Wall Street
9/11 Memorial
Century 21 Store
Broadway Musical (Chicago)

wo-04-05-2016
Bryant Park/New York Public Library
Grand Central Terminal
Chrysler Building
United Nations
Lego Store
Harlem Tour (hop on/hop off)
Metropolitan Museum of Art
Central Park (vanaf Met schuin richting linksonder)

do-05-05-2016
Disney Store
Empire State Building
Macy's
Flatiron Building
Washington Square
Friends Appartement
Top of the Rock

vr-06-05-2016
Columbus Circle
Dakota Building (in de steigers)
American Museum of Natural History
Central Park (vanaf AMoNH recht naar beneden)
Discovery Times Square

za-07-05-2016
Intrepid Sea, Air & Space Museum
Circle Line Cruise (Best of NYC)
Madame Tussauds New York

zo-08-05-2016
Madison Square Garden
US Post Office
NYC-WAS trein
Ulysses S. Grant Memorial (in de steigers)
United States Capitol (in de steigers)
Library of Congress
Supreme Court
National Mall (werkzaamheden)

ma-09-05-2016
The Old Post Office Pavilion (in de steigers)
The White House
The Ellipse
Jackson Memorial
Dupont Circle
Washington Monument
Museum of American History
Smithsonian Castle

di-10-05-2016
Jefferson Memorial
Martin Luther King, Jr. Memorial
Korean War Veterans Memorial
Lincoln Memorial
Reflecting Pool
Vietnam Veterans Memorial
Einstein Memorial
National World War II Memorial
Washington Monument
Museum of the American Indian

wo-11-05-2016
Smithsonian National Air and Space Museum
IAD-AMS

De eerste 3 dagen hebben we gemiddeld zo'n 17,5 km gelopen per dag. Daarna in NYC iets minder met rond de 10km per dag. In Washington niet enorm veel gelopen, maar toch zo'n 10km per dag. Onze voeten konden het niet meer aan de laatste dagen _O-
Niets met de metro gedaan en enkel 2x een taxi van hotel naar treinstation en andersom, en natuurlijk shuttlebus naar vliegveld beide keren.

NYC was echt fantastisch. Ondanks het klote weer (Brooklyn Bridge in de stromende regen is best rustig) enorm naar ons zin gehad.

Hoogtepunten NYC:
- Top of the Rock 's avonds, prachtig uitzicht op de stad & ESB
- Broadway musical Chicago, veel leuker dan ik verwacht had
- Times Square 's avonds, wat een licht komt daar vanaf, lijkt wel dag
- Washington Square Park, mooie locatie en lekker rustig om bij te komen
- Lopen van 10th Street naar 46th Street. Uitgeput maar gaaf om die transitie van rustig naar enorm druk te zien :)
- Discovery Times Square, Star Wars costumes.
- Intrepid Sea, Air & Space museum, erg gaaf om op zo'n gigantisch schip te zijn.
- Shake Shack :9~ :9~

Mindere punten NYC:
- Empire State Building. Wachten, wachten, en nog meer wachten, En dan boven komen met lelijke hekken en veel te veel mensen. Top of the Rock is echt 100000x beter.
- Central Park. Misschien kwam het door het weer (motregen) of door (te) hoge verwachtingen, maar ik vond er (afgezien van de eekhoorntjes O+ en Belvedere Castle) niet echt veel aan.
- Space Shuttle Pavilion op de Intrepid. $16 oid weggegooid, was echt een deceptie. Niets meer dan de Enterprise, die je enkel van buiten kunt zien, en wat vitrines met teksten/filmpjes. En een winkeltje natuurlijk.
- Dakota building in de steigers
- Het weer :+

Hoogtepunten Washington:
- Washington Monument
- Lincoln Memorial
- Capitol Reflecting Pool (eendjes O+)
- Smithsonian National Air and Space Museum
- Shake Shack :9~ :9~

Mindere punten Washington:
- Steigers.. Capitol en Ulysses Grant memorial (volledig ingepakt) vielen daardoor tegen.
- Werkzaamheden National Mall, groot stuk in het midden lag helemaal open en was afgezet. Mooie lange shots tussen Washington Monument en Capitol (en andersom) lukten daardoor niet echt.

Al met al echt een fijne vakantie gehad en niets gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
niets gemist
Jawel, Arlington en het Pentagon Memorial. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Niets gemist dat we per sé wilden zien.

Pentagon heb ik vanaf de andere kant van de rivier gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wij gaan over anderhalve week (weer) naar NYC :*) . Hebben deze keer o.a. een musical op de planning staan (Aladdin) en een sportevenement was ons de laatste keer goed bevallen. Toen waren we er in december en zaten we middenin het basketbal-seizoen (Madison Square Garden :) ). Nu zijn we er eind augustus, maar honkbal lijkt me nou echt helemaal niets, dus hebben we kaartjes voor een voetbal-wedstrijd geregeld (New York Redbulls). Niet echt een Amerikaanse sport, maar het stadion schijnt vaak wel goed bezet te zijn.... Verder wilden we naar een comedy show gaan; ons hotel zit vlakbij de comedy cellar, dus misschien dat we daar nog wat leuks kunnen vinden.

Empire en TotR laten we deze keer schieten, maar zitten nog te twijfelen over de Freedom tower.... Iemand daar nog wat meer info over? Is het een beetje de moeite waard, en kun je daar last-minute nog naar binnen (of moet je ver vooraf reserveren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 14:18
bluemoon23 schreef op donderdag 3 maart 2016 @ 02:40:
Het kan zeker voordelig zijn om een hotel buiten Manhattan te nemen
Bijvoorbeeld in Hoboken (New Jersey) of Long Island City (Queens eigenlijk)
http://traveltips.usatoda...-new-york-city-55174.html
http://www.newyork.com/ar...ccess-to-manhattan-68488/

Maar ik vind het ook wel wat hebben om een hotel in Manhattan te hebben (ik was in December nog in NY), dan zit je gelijk midden in "de actie" als het hotel op loopafstand is.
Overdag de stad, wandelen, shopping, sightseeing, etc, dan terug naar je hotel even chillen en uitrusten op bed, en dan s`avonds de stad weer in.
Als je hotel 45min met de metro weg is, dan ga je niet zo snel weer even terug naar je hotel, 45 min reistijd zit je zo aan als je nog minimaal 1x moet overstappen ergens, en dan nog van je hotel naar de metro/trein lopen, en in Manhattan ook weer lopen van de metro naar waar je wilt zijn.
Als die reistijd alleen s`morgens en s`avonds is dan wil dat misschien nog wel, maar overdag even terug kunnen trekken op een hotel dichtbij is ook wat waard vind ik.

Bij sites als Priceline of Hotwire zijn er ook leuke hoteldeals te krijgen, zo zat ik een paar jaar terug voor €85 per nacht in een Courtyard by Marriot in Chelsea, 100m ofzo van Washington square park af.
s`Morgens ontbijten met een krantje en een broodje in het park ;)

Voor als een modje toevallig meeleest: een Reizen subforum binnen General Chat, is dat niet mogelijk ?
Daar wordt het wat overzichtelijker van denk ik
O-)
toon volledige bericht
Heb je toevallig nog tips voor een hotel in Manhattan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:24
Ik ga 13 augustus een paar dagen met mijn 16 jarige zoon naar New York. Het programma heb ik al grotendeels in mijn hoofd. Maar ik wil ook een dag(deel) gaan fietsen en heb gehoord/gelezen over Citibike.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik begrijp dat een dag fietsen $13.00 kost. Echter zou je om het half uur je fiets terug in een dock moeten plaatsen. Dat lijkt mij minder ondanks de vele stations in NY.
Misschien heeft iemand goede ervaringen met het huren van fietsen buiten Citibike om? Dan zou ik daar graag de ervaringen van horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik ga begin September naar New York met mijn vriendin en ben een planning aan het maken...maar ik twijfel een beetje of het allemaal wel haalbaar is:

Zaterdag:

Aankomst
naar hotel (Moxy Times Square)
Times square

Zondag:

One world observatory
9-11 memorial museum
de rest van het financial district (kijken wat daar nog meer te doen is)
Chinatown

Maandag:

Op advies de downtown en de brooklyn route in de hop on hop off bus en eventueel wat bezienswaardigheden daar bekijken.

Dinsdag:

Grand terminal central
Circle line cruise - Landmark cruise (1.5 uur)
Trump tower
saint patrick's cathedral
Chrysler building
top of the rock
flat iron building

woensdag:

Central park
the highline
New York Yankees - texas rangers

Donderdag:

Empire state building
over de Brooklyn bridge wandelen + Brooklyn bridge park
Soho/Little Italy
Empire state building in de avond

Vrijdag:

Shoppen (moet nog precies uitzoeken hoe of wat en waar)

Zaterdag:

Madison square garden
rest nog in te vullen

zondag:

22.00 terug vliegen de rest van de dag nog in te vullen.

zijn er dingen die ik nog mis of die ik beter anders kan doen? We zijn niet heel erg van het Rushen en houden ook wel van een lekker drankje/hapje op zijn tijd...

alvast bedankt!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
De wedstrijd woensdag is begint pas om half zeven. Ik zou wat van dinsdag doorschuiven, en één park op een andere dag doen om een betere balans van drukte en rust te krijgen. Wat hoop je te zien bij Madison square garden?
Bugs3 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:34:
Ik ga 13 augustus een paar dagen met mijn 16 jarige zoon naar New York. Het programma heb ik al grotendeels in mijn hoofd. Maar ik wil ook een dag(deel) gaan fietsen en heb gehoord/gelezen over Citibike.
Waar wil je gaan fietsen? Bedenk dat je op een heel andere manier door de stad fietst dan dat je dat in Nederland zou doen. Tussen de auto's/taxi's/ubers/lyfts, defensiever rijden, constant uitkijken of niemand zijn deur opengooit, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:24
GlowMouse schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:55:

[...]

Waar wil je gaan fietsen? Bedenk dat je op een heel andere manier door de stad fietst dan dat je dat in Nederland zou doen. Tussen de auto's/taxi's/ubers/lyfts, defensiever rijden, constant uitkijken of niemand zijn deur opengooit, enz.
Je quote een bericht van mij van een jaar geleden ;)

Ik heb gefietst in Central Park, en de BMW bruggen. Op zich is er goed te fietsen in NY. Automobilisten kijken goed uit want willen niet aansprakelijk gesteld worden voor een ongeluk dat ze veroorzaken. Het is wel enorm druk op de bruggen met wandelaars en fietsers. Was toch een onvergetelijke ervaring.
De fietsen hadden we gehuurd aan de zuidkant van Central Park. En de temperatuur toen was te vergelijken met de temperatuur vandaag in NL. Op weatherforcast hadden ze het over de "Three digit experience (100 graden F).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
Nutterd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:58:
Ik ga begin September naar New York met mijn vriendin en ben een planning aan het maken...maar ik twijfel een beetje of het allemaal wel haalbaar is:

Zaterdag:

Aankomst
Times square

Zondag:

One world observatory
9-11 memorial museum
Chinatown

Maandag:

Op advies de downtown en de brooklyn route in de hop on hop off bus en eventueel wat bezienswaardigheden daar bekijken.

Dinsdag:

Grand terminal central
Trump tower
Chrysler building
top of the rock
flat iron building

woensdag:

Central park
the highline

Donderdag:

Empire state building
Soho/Little Italy

Vrijdag:

Zaterdag:

Madison square garden
rest nog in te vullen

zondag:

zijn er dingen die ik nog mis of die ik beter anders kan doen? We zijn niet heel erg van het Rushen en houden ook wel van een lekker drankje/hapje op zijn tijd...

alvast bedankt!
toon volledige bericht
Als je niet van rushen houdt, is dit een prima planning denk ik zo. Bovendien heb je aan het einde nog ruimte over, mocht je toch tijd tekort komen, dan kan je daar nog wat inhalen. Voor de echt mooie kiekjes zou ik aanraden om buiten Brooklyn Bridge Park ook een stukje door te lopen naar Brooklyn Heights, vanaf daar heb je perfect uitzicht over Manhattan.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

Thanks voor de tips! ik zal hem nog iets aanpassen maar dit word grotendeels wel het idee.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 14:18
Nutterd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:58:

Zaterdag:

Aankomst
Times square

Zondag:

One world observatory
9-11 memorial museum
Chinatown

Maandag:

Dinsdag:

Grand terminal central
Trump tower
Chrysler building
top of the rock
flat iron building

woensdag:

Central park
the highline

Donderdag:

Empire state building
Soho/Little Italy

Vrijdag:

Zaterdag:

Madison square garden
rest nog in te vullen

zondag:

alvast bedankt!
toon volledige bericht
Denk toch dat je dinsdag teveel gepland hebt...
Zou de highline de dag erna plannen omdat je dan naar de flatiron gaat en vanuit daar kun je mooi wandelen naar de highline.

Zondag zou ik vanuit t district doorlopen naar de free ferry die vaart mooi langs t statue of liberty 2 keer heen en terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Gaaf de USA! Maar is dit hiervoor momenteel niet een beter topic?

[Vakantie] USA

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Nu online

Nutterd

DonMetal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:36:
Gaaf de USA! Maar is dit hiervoor momenteel niet een beter topic?

[Vakantie] USA
je hebt helemaal gelijk, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmm wat leuke niet alle daagse tips.

zoek is wat courtyards op in manhatten. is altijd leuk om te zien zo is er sniffen court bijvoorbeeld: hier een linkje met wat verstopte plaatsjes. https://untappedcities.co...ds-hidden-in-plain-sight/

afhankelijk van hoeveel dingen je wilt doen die op de kaart te doen zijn, kan een "new york pass" je leuke voordelen opleveren!

je bent net wat te laat met boeken je moet de volgende keer vroeger beginnen dan had je dit kunnen boeken: https://tickets.statuecru...ategoryExternalID=NYCrown

de crown is meestal een half jaar van te voren al vol geboekt!

niet vergeten om als je tijd hebt bij de national library in Bryant park even rustig te lunchen. er zijn meestal van allerlij activiteiten te doen! en tis een heel gezellig park!

ook een leuk park is: https://www.newyork.nl/gr...lyn-bridge-park-new-york/
DUMBO of wel down under manhatten bridge overpass is een leuk stuk!

[ Voor 4% gewijzigd door BJBoes op 26-07-2019 11:45 ]

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
Begin december ga ik met mijn vriendin naar New York en zijn, ook op dit forum, al leuke tips aan het uitzoeken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een Tweaker die ook een rondvlucht met een helikopter in New York gedaan heeft. Ik hoor en lees er wisselende dingen over: Van 'must do' tot 'Dure kermisrit', zijn er hier mensen met deze ervaring?
Pagina: 1