Hoi,
Komende juni ga ik samen met mijn vriendin op vakantie naar New York, nu heb ik al ontzettend veel informatie gevonden in het gesloten topic New York - Wat is belangrijk etc.. Maar aangezien New York een populaire bestemming is en ik zelf ook graag nog wat meer informatie zou willen vergaren open ik bij deze een nieuw topic.
Handige tips
Vluchten
De Staten Island Ferry gaat van St. George Terminal naar Staten Island Ferry Whitehall Terminal, waarbij je uitzicht hebt op het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York.
Overige bezienswaardigheden (lijst moet nog worden aangevuld):
Komende juni ga ik samen met mijn vriendin op vakantie naar New York, nu heb ik al ontzettend veel informatie gevonden in het gesloten topic New York - Wat is belangrijk etc.. Maar aangezien New York een populaire bestemming is en ik zelf ook graag nog wat meer informatie zou willen vergaren open ik bij deze een nieuw topic.
Handige tips
Vluchten
- Skyscanner: deze scant alllerlei sites af om de goedkoopste vlucht voor een bepaalde datum te vinden
- One WTC (of Freedom Tower): Uiteraard de nieuwste van de 3 en dat is te merken aan de ride naar boven. Erg mooie en scherpe beelden in de lift (rondom) van New York sinds de oprichting door de Nederlanders tot aan de skyline tot nu toe. Vervolgens kom je boven in een soort van theatre waar je een film over New York te zien krijgt. Ik maakte nog de grap dat we opgelicht waren en we waarschijnlijk nog gewoon in de kelder stonden, maar zonder alles te verklappen, dat was zeker niet zo
Vervolgens kun je rondlopen over een hele verdieping, die ruim is opgezet maar je staat wel achter glas. Dat is vooral jammer voor de foto's die je maakt. Leuk om NY vanuit downtown een keer te zien, aanrader als je al eens Empire State Building of Top of the Rock gedaan hebt.
- Empire State Building (ESB): Duidelijk de oudste van de 3, ride naar boven is via saaie gangen en na de meest strikte security check in een oude kleine lift naar de 80e verdieping. Vervolgens kun je kiezen om te wachten op een lift naar de 86e of je kunt die 6 verdiepingen met de trap doen. Op de 86e verdieping sta je vervolgens buiten, maar wel achter hoge hekken en het is er erg druk en klein, waardoor het lastig kan zijn om je te bewegen over het deck. Wij zijn in het donker gegaan, het uitzicht op een verlicht NYC is dan wel erg gaaf!
- Top of the Rock (TofR): De meest rustige van de 3 en de meest relaxte qua security. Boven kun je op meerdere etages van het uitzicht genieten waarvan de bovenste een wat smallere strook is. Op de plekken waar je echt langs de rand van het gebouw staat, sta je voor glas maar op de bovenste verdieping sta je gewoon open en bloot, erg prettig! Omdat het dus over het algemeen rustig is en je vrij kunt bewegen is het echt een prima plek om (lang) van het uitzicht te genieten. Vanuit TofR heb je een mooi uitzicht op de ESB en op Central Park.
De Staten Island Ferry gaat van St. George Terminal naar Staten Island Ferry Whitehall Terminal, waarbij je uitzicht hebt op het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York.
Overige bezienswaardigheden (lijst moet nog worden aangevuld):
- Chinatown
- Little Italy
- Sportwedstrijd bezoeken
- Wallstreet
- Time square
- Central Park
- The National 9/11 Memorial & Museum
- Broadway / Musical bezoeken
- The High Line
- Brooklyn Bridge
- Standup comedie