@Verwijderd
Dat lijkt op de trip die wij in juni hebben ondernomen. Dat was ook een combi van San Francisco en LA alleen zat daar een tussenstop (met twee overnachtingen) in New York aan vast
Wat het openbaar vervoer betreft is San Francisco in elk geval prima te doen. Vooral de trams vonden wij makkelijk. De Cable Cars zijn leuk om één keer te doen maar die zou ik voor de rest niet gebruiken om van A naar B te gaan. De vervoersmaatschappij van de trams en bussen heet overigens MUNI en heeft een app waarmee je (via credit card of paypal) kaartjes kunt kopen. Vlak voordat je instapt activeer je die dan. Erg makkelijk.
LA is qua openbaar vervoer wat moeilijker. Er gaan bussen maar daar hebben net als de auto's ook last van files. LA heeft ook een beperkt metro netwerk en mocht je een hotel hebben vlakbij een metro-station dan is dat wel een heel mooi vervoermiddel. Vanaf Hollywood rij je makkelijk naar de Universal Studio's of Downtown. Wij hebben overigens naast de metro alleen maar gebruik gemaakt van Uber: ideaal. Voor dertig dollar hebben we ons vanaf Hollywood naar Santa Monica laten rijden en dat is een trip van veertig minuten die je met de bus of de metro anderhalf uur kost.
Waar zit je hotel en dan met name in LA? Ik neem aan ergens in Hollywood? LA is namelijk niet te geloven zo groot. LA is feitelijk een verzameling steden en een ritje van de ene naar de andere kant van de stad kost je met de auto al snel een paar uur, laat staan met de bus.
Nog wat tips van mijn kant. In San Francisco absoluut de Alcatraz Tour doen. Zelfs mijn vriendin, die erg sceptisch was, vond het geweldig. Aangezien je kennelijk filmliefhebber bent kan ik ook de San Francisco movie tour aanraden. Je wordt in een klein busje rondgereden langs allerlei filmlocaties en terwijl je beelden krijgt van films vertelt de guide (geweldig mens overigens) van alles over de stad en het filmen. Ook leuk en interessant: het Cable Car museum waar je ziet hoe die karretjes eigenlijk functioneren. En ga in Downtown even eten bij Lori's Diner: zo'n ouderwetse diner met een mooie oude auto in de zaak
In LA hebben wij twee filmtours gedaan: Warner en Paramount. Je hebt ook Sony nog en Universal waarbij de laatste meer een pretpark is. Dat vonden wij zonder van de tijd en die hebben wij dus geskipt. In algemene zin kan ik je ook het Griffith Observatory aanraden: prachtig uitzicht en ook leuk om de sterrenwacht en allerlei wetenschappelijke dingetjes te bekijken.
Voor muziek en filmliefhebbers is er zowel in Hollywood als San Francisco nog een leuke ouderwetse grote platen/cd zaak: Amoeba Music. Lekker door de bakken browsen!
[
Voor 8% gewijzigd door
D-e-n op 25-07-2018 07:54
]