Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

NeFoRcE schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:
Hier ook een reis naar West Amerika en Canada samengesteld, geboekt en binnenkort weg:

28 dagen waarvan de laatste week in Canada:

De reis ongeveer uit m'n hoofd:
- SF
- Yosemite
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Zion
- Yellow Stone
- Salt Lake -> Canada
- Banff

Overal blijven we zo'n dag of 3. Twee auto's gehuurd, 1 Crysler 200 voor SF - Salt Lake.
En een wat kleinere auto voor Banff. Totale kosten van hele vakantie zitten op zon kleine 12000 euro incl marge, excursies (heli vlucht boven GC) en eten. En dan zitten we niet eens in hele bijzondere hotels :X

Het is alleen nog even uitzoeken hoe het is geregel met tolwegen e.d. Maar dat komt wel goed.
Zion heb je in 2 dagen wel gezien hoor. Wel heel erg vet. Mocht je Angels Landing willen gaan lopen: pak de allereerste hikersbus er naartoe en zie dat hè zelfs voor die bus nog een half uur vooraf aanwezig bent.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
PWM schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:09:
Het is al afgehandeld. Mijn vader zijn ESTA is geweigerd een tijdje geleden (was in een schurkenstaat geweest ;) ). Blijkbaar houden ze familie goed in de gaten. Maar, alsnog gekregen.
En welk land was dat? Staan er niet zo veel op de lijst namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
lukadad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:34:
Iemand al eens naar Knott's Berry Farm geweest in LA? www.knotts.com

We zijn nogal geschrokken van de prijzen die ze er vragen voor Disney.
Ik ben daar eens met Halloween geweest, dat was wel echt super vet. Tijdens die dagen heet het Knott's Scary Farm:

YouTube: Ghost Town : Scare Zone : 2014 (HD POV) - Knott’s Scary Farm
DikkeBMW schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:23:
Even een vraagje aan de ervaren New York gangers. Ik ben voor een AirBnB aan het kijken en zag er een aantal die er best goed uitzagen. Nu liggen deze echter in East Harlem en ik moet zeggen dat mij dat toch een beetje afschrikt. Toen ik jaren geleden in Harlem liep voelde ik me er niet op mijn gemak. Hoe is het nu daar? Raden jullie dit af of is er niks aan de hand? Ik zag er meerdere in het gebied tussen de top van Central Park en onder het Yankee stadium. Nu weet ik dus niet zo welke wijken hier ok zijn en welke je moet mijden. Mocht iemand me hier wat meer over kunnen vertellen dan graag, ben toch een beetje huiverig eerlijk gezegd.
Ligt er ook aan met wie je gaat en hoe je je kleedt. Als je samen met je vriendin gaat en je kleedt je als een little white tourist boy met een camera om je nek dan is dat natuurlijk iets risicovoller dan wanneer je met vrienden rond gaat hangen in nyc.

Een significant gedeelte van de mensen in Harlem en The Bronx heeft weinig te verliezen en is vaak in aanraking geweest met justitie, dus een iPhone X van 1k is voor hun al meer dan voldoende om iemand te beroven en lam te slaan.

Als je met je vriendin/vrouw gaat dan zou ik het niet doen en gewoon de veilige wijken opzoeken.

[ Voor 58% gewijzigd door BFmango op 22-07-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The_MAN schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:19:
[...]

En welk land was dat? Staan er niet zo veel op de lijst namelijk...
Irak, schijnen ze niet zo van te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
PWM schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:25:
[...]

Irak, schijnen ze niet zo van te houden.
Flauw, zijn zat Amerikanen al geweest :D :D *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21
BFmango schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:21:
[...]
Als je samen met je vriendin gaat en je kleedt je als een little white tourist boy met een camera om je nek dan is dat natuurlijk iets risicovoller dan wanneer je met vrienden rond gaat hangen in nyc.
Hoezo, volgens je onderstaande quote betekent dat 2 iPhones, of een lading iPhone voor die gasten :O
Een significant gedeelte van de mensen in Harlem en The Bronx heeft weinig te verliezen en is vaak in aanraking geweest met justitie,
Mooie vooroordelen wel :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
DonMetal schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Zion heb je in 2 dagen wel gezien hoor. Wel heel erg vet. Mocht je Angels Landing willen gaan lopen: pak de allereerste hikersbus er naartoe en zie dat hè zelfs voor die bus nog een half uur vooraf aanwezig bent.
Door overstromingen en aardverschuivingen kun je o.a. Angels Landing voorlopig niet lopen. Er gaan zelfs verhalen dat dat heel 2018 niet meer gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Even een vraagje aan de ervaren New York gangers. Ik ben voor een AirBnB aan het kijken en zag er een aantal die er best goed uitzagen. Nu liggen deze echter in East Harlem en ik moet zeggen dat mij dat toch een beetje afschrikt. Toen ik jaren geleden in Harlem liep voelde ik me er niet op mijn gemak. Hoe is het nu daar? Raden jullie dit af of is er niks aan de hand? Ik zag er meerdere in het gebied tussen de top van Central Park en onder het Yankee stadium. Nu weet ik dus niet zo welke wijken hier ok zijn en welke je moet mijden. Mocht iemand me hier wat meer over kunnen vertellen dan graag, ben toch een beetje huiverig eerlijk gezegd.
Let er ook op dat het illegaal in New York is om zelfstandige woonruimte korter dan 30 dagen te verhuren. Airbnb weigert op het moment om een lijst van verhuurders aan de gemeente te geven maar dat kan zo maar veranderen.

https://www.bloomberg.com...-compliance-with-subpoena
The new law requires Airbnb to provide the addresses and names of its hosts to the mayor’s Office of Special Enforcement. Airbnb must also reveal if its rentals are for a whole apartment or just a room -- disclosures that are designed to enforce a state law that makes it illegal for most landlords to rent an apartment for less than 30 days.
Onzelfstandige woonruimte is geen probleem.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

tomhster schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Door overstromingen en aardverschuivingen kun je o.a. Angels Landing voorlopig niet lopen. Er gaan zelfs verhalen dat dat heel 2018 niet meer gaat lukken.
Oh shit! Ik ben er vorige maand nog geweest. Net op tijd kennelijk.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Als je dieper Halem in gaat dan kan het wat gevaarlijker worden, maar niet veel gevaarlijker dan Amsterdam of London. Doordat Manhattan zelf onbetaalbaar begint te worden schuiven de bewoners massaal door naar de bovengelegen straten. Het Harlem van de jaren 80 is niet meer, tegenwoordig veel middenstand. Natuurlijk heb je criminaliteit, maar wat wil je. In de hele Metrolpoitan New York wonen net zoveel mensen als in heel Nederland ;).
Blijf gewoon rond 110, met een max uitval tot 120 als je je echt niet veilig voelt. Zoek anders iets in de buurt van de Columbia University. In die hoek zitten studenten en zit je dicht bij de (1) metro.

Reis je alleen naar Manhattan of neem je een vriend(in) mee. Ik kan je anders ook wel een goed hostel doorgeven. Schoon, goede kamers & bereikbaarheid en voldoende aanspraak.
Landon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Toen ik vorig jaar naar New York ben gegaan, werd mij afgeraden om hoger dan 110th street te komen, en dat je beter aan de westkant kant zitten dan aan de oostkant. We hebben dit advies destijds meegenomen en hadden een hotel op 94th street. (Days Inn). Hier konden we 's avonds ook prima over straat omdat er genoeg politie rijd op Broadway, haha.
94th street & broadway is gewoon goed te doen. Je merkt in dat gebied wel goed dat je niet midden in het toeristische gedeelte van New York zit. Rustiger op straat, meer locals die er rondlopen en 's avonds kan dat soms wel een apart gevoel geven ja.
Heb zelf jaren op 103rd en Amsterdam Ave. in een hostel gezeten. Heb me in die buurt nooit onveilig gevoeld. Ook vaak genoeg 's nachts te voet van 96th naar 103rd moeten lopen omdat ze midden in de nacht aan de metro aan het werken waren.
Heb zelf wel voorliefde voor de Upper West Side moet ik bekennen. Op 2 verblijven na ben ik altijd in dat gebied verbleven. Ontzettend goed bereikbaar met de metro, lekker rustig 's avonds, even weg uit de hekriek van midtown Manhattan.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zelf fan van Midtown.
Ga in december naar Homewood Suites by Hilton. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

tomhster schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:47:
[...]

Dat zou echt verrot zijn. Yosemite ligt ook al deels plat door grote bosbranden. Man man. Ga je ook een keer weer ver op vakantie hoor..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

NeFoRcE schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:45:
[...]
Man man. Ga je ook een keer weer ver op vakantie hoor..
Het is nu dan nog om een begrijpelijke reden - in 2013 kwamen wij niet meer binnen in Zion en de Grand Canyon, omdat de boel werd gesloten vanwege een meningsverschil over de begroting.
Sta je met je huurcamper voor een afgesloten weg.

Een jaar later daarom gewoon over gedaan 8)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Ag, ik heb 12 uur moeten omrijden om dat highway 1 door een aardverschuiving grotendeels plat lag. Het gebeurd gewoon, aan de andere kant kom zo je op plekken waar je normaal niet twee keer naar zal omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Onderhand een andere prima AirBnB gevonden, in Midtown :) Toch bedankt allen.

Wel zwaar klote van Zion :o Ik hoop echt dat het weer hersteld kan worden. Gelukkig heb ik Angels Landing kunnen doen. Wel heel erg kut als je daar nu heen gaat inderdaad.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Wij zouden vandaag en morgen in Half Dome Village in Yosemite zitten. Helaas is door de bosbrand de Yosemite Valley geëvacueerd. We hebben alleen de Tioga Pass kunnen doen.

We hebben dus een ander onderkomen moeten zoeken en zitten nu in Angels Camp. Is iemand bekend in deze regio en wat we hier kunnen doen om een dag door te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier ook een tripje gepland in September. 9 september vlieg ik voor 4 dagen naar LA om vervolgens door te vliegen naar San Francisco voor nog 4 dagen. Dan nog 2,5 dag Las Vegas om via Atlanta weer terug te vliegen naar Amsterdam.

Heb geen auto gehuurd dus ik hoop dat het OV een beetje goed geregeld is in LA en SF zodat ik overal toch nog enigszins fatsoenlijk kan komen.

Zit wel een beetje met m'n ESTA. Heb recentelijk een ander hotel geboekt in LA dan ik op m'n ESTA heb staan als contact information voor als ik daar ben. Is dat een probleem?

Heb er wel ontiegelijk veel zin in. Ga voor het eerst alleen zo ver weg maar wil dit al jaren dus eindelijk die knoop doorgehakt. Wil allemaal filmlocaties bekijken van m'n favoriete films/series en natuurlijk ook wel wat bekende sights meepakken.

Can't wait :*)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je kan je esta evt nog aanpassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Verwijderd
Dat lijkt op de trip die wij in juni hebben ondernomen. Dat was ook een combi van San Francisco en LA alleen zat daar een tussenstop (met twee overnachtingen) in New York aan vast :)

Wat het openbaar vervoer betreft is San Francisco in elk geval prima te doen. Vooral de trams vonden wij makkelijk. De Cable Cars zijn leuk om één keer te doen maar die zou ik voor de rest niet gebruiken om van A naar B te gaan. De vervoersmaatschappij van de trams en bussen heet overigens MUNI en heeft een app waarmee je (via credit card of paypal) kaartjes kunt kopen. Vlak voordat je instapt activeer je die dan. Erg makkelijk.

LA is qua openbaar vervoer wat moeilijker. Er gaan bussen maar daar hebben net als de auto's ook last van files. LA heeft ook een beperkt metro netwerk en mocht je een hotel hebben vlakbij een metro-station dan is dat wel een heel mooi vervoermiddel. Vanaf Hollywood rij je makkelijk naar de Universal Studio's of Downtown. Wij hebben overigens naast de metro alleen maar gebruik gemaakt van Uber: ideaal. Voor dertig dollar hebben we ons vanaf Hollywood naar Santa Monica laten rijden en dat is een trip van veertig minuten die je met de bus of de metro anderhalf uur kost.

Waar zit je hotel en dan met name in LA? Ik neem aan ergens in Hollywood? LA is namelijk niet te geloven zo groot. LA is feitelijk een verzameling steden en een ritje van de ene naar de andere kant van de stad kost je met de auto al snel een paar uur, laat staan met de bus.

Nog wat tips van mijn kant. In San Francisco absoluut de Alcatraz Tour doen. Zelfs mijn vriendin, die erg sceptisch was, vond het geweldig. Aangezien je kennelijk filmliefhebber bent kan ik ook de San Francisco movie tour aanraden. Je wordt in een klein busje rondgereden langs allerlei filmlocaties en terwijl je beelden krijgt van films vertelt de guide (geweldig mens overigens) van alles over de stad en het filmen. Ook leuk en interessant: het Cable Car museum waar je ziet hoe die karretjes eigenlijk functioneren. En ga in Downtown even eten bij Lori's Diner: zo'n ouderwetse diner met een mooie oude auto in de zaak :)

In LA hebben wij twee filmtours gedaan: Warner en Paramount. Je hebt ook Sony nog en Universal waarbij de laatste meer een pretpark is. Dat vonden wij zonder van de tijd en die hebben wij dus geskipt. In algemene zin kan ik je ook het Griffith Observatory aanraden: prachtig uitzicht en ook leuk om de sterrenwacht en allerlei wetenschappelijke dingetjes te bekijken.

Voor muziek en filmliefhebbers is er zowel in Hollywood als San Francisco nog een leuke ouderwetse grote platen/cd zaak: Amoeba Music. Lekker door de bakken browsen!

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 25-07-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
thesystem schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 06:27:
Wij zouden vandaag en morgen in Half Dome Village in Yosemite zitten. Helaas is door de bosbrand de Yosemite Valley geëvacueerd. We hebben alleen de Tioga Pass kunnen doen.

We hebben dus een ander onderkomen moeten zoeken en zitten nu in Angels Camp. Is iemand bekend in deze regio en wat we hier kunnen doen om een dag door te brengen?
Wilde Mariposa voorstellen om sequoias te bekijken, maar dat kan ook lastig worden zie ik:

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm

Richting SF dan maar? Wijn gaan proeven ergens?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06
San Fransisco was qua bussen ook prima te doen overigens! De veelal trolleybussen koop je gewoon een kaartje voor een $1.50 ofzo, en daar kun je dan een uur op reizen.

Amoeba Music kwam me al bekend voor :P
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/290vv2t.jpg

Alternatiefje waar ik ook binnen ben gewandeld:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29610e1.jpg

Heel de wijk haight ashbury is een aanrader als je in de buurt bent en van oude sferen wil genieten 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 25-07-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hopjesvla79 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Wilde Mariposa voorstellen om sequoias te bekijken, maar dat kan ook lastig worden zie ik:

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm

Richting SF dan maar? Wijn gaan proeven ergens?
Wat is je vervolg route? Overweeg bijv Lassen NP, rustig en mooi park ( niet super spectaculair maar gewoon mooie uitzichten en hiken)

En van daaruit naar redwoods parks

Zijn wel veel extra km, maar die route heb ik eerder gedaan en waren het mij waard in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

matthijst schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:26:
Je kan je esta evt nog aanpassen :)
Je kan alleen een straatnaam updaten, maar denk dat het wel los zal lopen.

@D-e-n thanks voor je (uitgebreide) reactie! Ik heb een hotel midden in Hollywood inderdaad omdat ik daar het meeste wil zien. Ik zou wel heel graag 1 dag naar Malibu willen gaan maar zo te lezen kan dat dus nog wel eens een hele onderneming worden.

Hele fijne tips ook allemaal! Ik heb de Alcatraz tour al geboekt (dat moest tijdig want schijnbaar zo volgeboekt). Voor de rest wil ik inderdaad wat studio tours gaan doen. En voor de rest wil ik eigenlijk ook niet super veel plannen. Heb wel een rijtje voor SF:
  • Alcatraz
  • Golden Gate Bridge
  • Lombard Street
  • Cable cars
  • Fisherman's Wharf
  • China Town
  • Pier 39
  • San Fran Bay
  • Golden Gate Park
Allemaal vrij standaard :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Calitomnication schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:28:
[...]

Als je dieper Halem in gaat dan kan het wat gevaarlijker worden, maar niet veel gevaarlijker dan Amsterdam of London. Doordat Manhattan zelf onbetaalbaar begint te worden schuiven de bewoners massaal door naar de bovengelegen straten. Het Harlem van de jaren 80 is niet meer, tegenwoordig veel middenstand. Natuurlijk heb je criminaliteit, maar wat wil je. In de hele Metrolpoitan New York wonen net zoveel mensen als in heel Nederland ;).
Blijf gewoon rond 110, met een max uitval tot 120 als je je echt niet veilig voelt. Zoek anders iets in de buurt van de Columbia University. In die hoek zitten studenten en zit je dicht bij de (1) metro.
[...]
Dat is ook wat ik toen gemerkt heb. Zodra je verder gaat dan 110th street (noordrand Central Park) wordt je als toerist nagekeken en thv 120th kregen we zelfs wat dingen naar ons hoofd geroepen. Wel meteen gevolgd door excuses van iemand anders die ernaast liep, maar het geeft wel de sfeer aan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Apple schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:49:
[...]
@D-e-n thanks voor je (uitgebreide) reactie!
Ik ben nog steeds enthousiast over die trip van juni dus deel mijn ervaringen graag.
Ik zou wel heel graag 1 dag naar Malibu willen gaan maar zo te lezen kan dat dus nog wel eens een hele onderneming worden.
OV kun je vergeten, teveel overstap. Uber kan wel maar dat kan wel een ritje van 50 dollar worden als Google Maps een beetje klopt. Maar voor een dag kan het wellicht de moeite zijn.
Heb wel een rijtje voor SF:
Wij hebben uiteindelijk een paar dingen geschrapt (park boeide ons überhaupt niet zo). We hadden ook de wijk The Mission nog willen zien en de Ferry Building (een soort food market) nog willen bezoeken maar daar hadden we de tijd niet meer voor :)
De brug zat (voor wat betreft het uitkijkpunt aan de zuidkant) in de Movie Tour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
D-e-n schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:42:
Wij hebben uiteindelijk een paar dingen geschrapt (park boeide ons überhaupt niet zo). We hadden ook de wijk The Mission nog willen zien en de Ferry Building (een soort food market) nog willen bezoeken maar daar hadden we de tijd niet meer voor :)
De brug zat (voor wat betreft het uitkijkpunt aan de zuidkant) in de Movie Tour.
Je hebt niet zoveel gemist. De Ferry Building is een verzameling van kleine eettentjes. Eten is op zich wel te doen, maar meestal erg druk. De food market is ook wel leuk die ernaast zit. Uiteindelijk ben ik hier nooit meer dan 10 minuten om even koffie te halen.

The Mission is leuk, maar het is een woonwijk en er is niks spectaculairs te zien.

Edit:
Ik kom trouwens net terug van een kleine roadtrip met m'n zoon (SF, Redwoods, Yosemite, LA, Santa Cruz, SF). Het was mijn eerste keer in LA en dat was toch wel cool. We hadden een kamer gehuurd bij 1 of andere rock 'n roll producer in z'n villa in de Hollywood Hills en dat maakte de hele ervaring toch echt een stuk interessanter. Hij heeft ons in z'n 1967 (geloof ik) Dodge Challenger naar de Hollywood sign gereden en met ons de WK finale gekeken, met de rest van z'n rock 'n roll vrienden die om 9 uur 's ochtends dan toch echt dronken waren :). We hadden nog "geluk" bij SC dat er haaien waren, want die had ik nog nooit in het wild gezien. Highlight voor m'n zoon was kennelijk het omvallen van bomen bij Mariposa Grove.

[ Voor 31% gewijzigd door macciez op 25-07-2018 14:59 ]

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
thesystem schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 06:27:

Ik zit nu in San Francisco en ga zondag naar Half Dome Village, hoop dat deze dan open is en dat we daarna ook de Angels Landing kunnen doen, ik las ook online dat we een refund kunnen aanvragen voor Half Dome Village.. Helemaal ruk dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Apple schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 06:56:
Hier ook een tripje gepland in September. 9 september vlieg ik voor 4 dagen naar LA om vervolgens door te vliegen naar San Francisco voor nog 4 dagen. Dan nog 2,5 dag Las Vegas om via Atlanta weer terug te vliegen naar Amsterdam.

Heb geen auto gehuurd dus ik hoop dat het OV een beetje goed geregeld is in LA en SF zodat ik overal toch nog enigszins fatsoenlijk kan komen.

Zit wel een beetje met m'n ESTA. Heb recentelijk een ander hotel geboekt in LA dan ik op m'n ESTA heb staan als contact information voor als ik daar ben. Is dat een probleem?

Heb er wel ontiegelijk veel zin in. Ga voor het eerst alleen zo ver weg maar wil dit al jaren dus eindelijk die knoop doorgehakt. Wil allemaal filmlocaties bekijken van m'n favoriete films/series en natuurlijk ook wel wat bekende sights meepakken.

Can't wait :*)
Wat betreft ESTA, dat adres kun je nog aanpassen. Een ESTA is namelijk 2 jaar geldig, ze kunnen je moeilijk forceren iedere keer dat je komt binnen die 2 jaar in hetzelfde hotel te verblijven ;)

Ben zelf eerst naar Chicago geweest en een maand later naar Orlando. Gewoon verblijfsadres op mijn esta aangepast, geen hond die erover begonnen is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Meekoh schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:07:

Wat betreft ESTA, dat adres kun je nog aanpassen. Een ESTA is namelijk 2 jaar geldig, ze kunnen je moeilijk forceren iedere keer dat je komt binnen die 2 jaar in hetzelfde hotel te verblijven ;)

Ben zelf eerst naar Chicago geweest en een maand later naar Orlando. Gewoon verblijfsadres op mijn esta aangepast, geen hond die erover begonnen is.
Huh, is het de bedoeling dat je je adres steeds bijwerkt? Leuk op een roadtrip waar je zo goed als iedere nacht in een ander hotel of AirBnb slaapt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
F_J_K schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Huh, is het de bedoeling dat je je adres steeds bijwerkt? Leuk op een roadtrip waar je zo goed als iedere nacht in een ander hotel of AirBnb slaapt.
Nee joh, dat valt allemaal wel mee.

Ik heb de laatste keer last minute van hotel gewisseld (op schiphol zelf) en bij aankomst kijken ze daar echt niet naar.

Als je incheckt vragen ze je eerste hotel en daar blijft het bij, het belangrijkste voor de douane daar is dat je kan bewijzen dat je weer een terugvlucht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Laatst online: 12-09 17:36
Even een vraagje aan de ervaren New York gangers. Ik ben voor een AirBnB aan het kijken en zag er een aantal die er best goed uitzagen. Nu liggen deze echter in East Harlem en ik moet zeggen dat mij dat toch een beetje afschrikt.
Wellicht relevant specifiek voor AirBnB: https://www.tripadvisor.c...w_York_City_New_York.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
[...]

Nee, maar ik pas het wel aan bij iedere keer dat ik het land in ga (voor de zekerheid). Tijdens je verblijf in het land zou ik het niet updaten.
Ik was dus binnen anderhalve maand 2x heen en weer tussen NL en de VS ;)

In theorie hoef je het ook niet aan te passen. Veel van mijn collega's doen het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 26-07-2018 14:49 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Gewoon het eerste hotel opgeven.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
ESTA moet je naar mijn idee alleen het eerste hotel opgeven. Heb ik nu twee keer gedaan en was geen probleem.

Gisteren door de douane op San Jose vielen ze wel over het feit dat mijn paspoort over een halfjaar verloopt. Maar dat was denkik meer voor herinnering. Aangezien ik dan allang weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Landon schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:23:
ESTA moet je naar mijn idee alleen het eerste hotel opgeven. Heb ik nu twee keer gedaan en was geen probleem.

Gisteren door de douane op San Jose vielen ze wel over het feit dat mijn paspoort over een halfjaar verloopt. Maar dat was denkik meer voor herinnering. Aangezien ik dan allang weg ben.
Edit: Ik had en kennelijk fout, het was geen probleem :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchone op 27-07-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Dutchone schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:29:
[...]

Dan heb je geluk gehad, ze hadden je gewoon mogen weigeren.

"Six Months Passport Validity Rule for entering the U.S. on non-immigrant visa. Visitors traveling to the United States are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the United States."

Link
Dat is in steeds meer (non-EU) landen de regel hoor, dat je paspoort nog minstens 6 maanden geldig moet zijn wanneer je het land verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
[...]

Je hoeft adres nogeens niet te vermelden. Ik had op mijn ESTA vorig jaar voor de rondreis aan de Westkust gewoon UNKNOWN ingevuld bij het adres van mijn verblijft.
Aangezien ik dit jaar een rondreis door Florida ga maken, kan ik weer gebruik maken van diezelfde ESTA aangezien deze 2 jaar geldig is (verloopt maart 2019)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
[...]

"Six Months Passport Validity Rule for entering the U.S. on non-immigrant visa. Visitors traveling to the United States are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the United States."

Link
Wat jij stuurt het een visa en dat klopt, maar voor een ESTA is het de geldigheid totdat je vertrekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Landon op 26-07-2018 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Link
Onjuiste informatie want niet van toepassing op Nederlandse paspoorten.

https://www.cbp.gov/sites...20Club%20Update122017.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
Landon schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Ik zit nu in San Francisco en ga zondag naar Half Dome Village, hoop dat deze dan open is en dat we daarna ook de Angels Landing kunnen doen, ik las ook online dat we een refund kunnen aanvragen voor Half Dome Village.. Helemaal ruk dit
Het laatste wat ik heb gehoord zou de valley in ieder geval tot en met zondag dicht zijn. Houd in ieder geval deze site in de gaten:
https://inciweb.nwcg.gov/incident/5927/

Angels Landing is waarschijnlijk de rest van het jaar gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Als je op de Facebook pagina's van "U.S. Department of the Interior" en "Zion National Park" kijkt en je ziet de foto's (met name ook in de reacties) dan lijkt het mij duidelijk dat het daar op de meeste plekken nog maanden gaat duren helaas...

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Yosemite is tot 3 augustus 16:00 gesloten en zal daarna deels opengaan, betekend wel dat onze reservering die we in februari al hebben gedaan helaas niet door gaat. Hier zouden we zondag overnachten tot dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Als het nog, zou je kunnen proberen naar Kings Canyon of Sequoia National Park te gaan.
Wij waren in Yosemite op het moment dat het gesloten werd en hadden geen tijd meer om iets anders te regelen, anders was het een van deze parken geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
thesystem schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:18:
Als het nog, zou je kunnen proberen naar Kings Canyon of Sequoia National Park te gaan.
Wij waren in Yosemite op het moment dat het gesloten werd en hadden geen tijd meer om iets anders te regelen, anders was het een van deze parken geworden.
We gaan vandaag naar South Lake Tahoe en morgen naar Mono Lake, tussen die twee plaatsen in rijden we via de Tiago Pass, zo zien we dan hopelijk nog iets van Yosemite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Landon schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:08:
[...]

We gaan vandaag naar South Lake Tahoe en morgen naar Mono Lake, tussen die twee plaatsen in rijden we via de Tiago Pass, zo zien we dan hopelijk nog iets van Yosemite
Dan kom je nog langs Bodie, voor als het je interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Get!em schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Dan kom je nog langs Bodie, voor als het je interesseert.
Yes! Bij dit spookdorpje gaan we zeker ook even buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nog 3 weken voor m'n trip naar Florida.
Net nog even hotelprijzen gecheckt en 2 hotels opnieuw geboekt: 130 euro korting.
En voor het eerst via Priceline Express een hotel geboekt; midtown Atlanta, met 54% korting :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:58:
Nog 3 weken voor m'n trip naar Florida.
Net nog even hotelprijzen gecheckt en 2 hotels opnieuw geboekt: 130 euro korting.
En voor het eerst via Priceline Express een hotel geboekt; midtown Atlanta, met 54% korting :*)
Zitten we er samen. :+
Wij vliegen 19 augustus. Jij?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wij vliegen de 18e :)
Klein rondje:
Orlando (1), Jacksonville Beach (3), Savannah (2), Atlanta (3), Tallahassee (2), Orlando (6).

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 29-07-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ah, wij gaan 'heel' Florida rond. Start en eind in Miami.

Even een vraagje mbt de sales tax in Florida. Deze ligt op 6%, wat per stad nog kan verschillen. Miami zit bijvoorbeeld op 7%

Ik zie dat Fort-Lauderdale ook gewoon 6% hanteert. Dat is dus het laagst mogelijke neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep, lijkt het wel op. Applespul kopen?

Bewust een vrij kort rondje dit jaar, met 6 nachten chillen in Orlando aan het eind. Overal hotels met buitenzwembad gezocht ook. Dag 1 ff naar Dollar Tree voor pool noodles :*)
Wel mooi dat het hier nog een tijdje warm lijkt te zijn, loopt dan prima over in die 30 graden daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:16:
Yep, lijkt het wel op. Applespul kopen?

Bewust een vrij kort rondje dit jaar, met 6 nachten chillen in Orlando aan het eind. Overal hotels met buitenzwembad gezocht ook. Dag 1 ff naar Dollar Tree voor pool noodles :*)
Wel mooi dat het hier nog een tijdje warm lijkt te zijn, loopt dan prima over in die 30 graden daar :P
Dat was wel de insteek om even de Sales Tax te checken ja. :+
Ben erg benieuwd naar het weer daar eind augustus / begin september. Wat dat betreft was het weer in Nederland de afgelopen weken wel prima, kon ik al mooi acclimatiseren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Via een tip op het userbase forum een Franse Free Mobile sim-kaart gehaald aan een automaat.

http://mobile.free.fr
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html

Het Free forfait van 19,99€ geselecteerd, voor de duur van 1 maand. Er werd 10€ voor de sim aangerekend. De sim is direct actief. 4G in Frankrijk, 3G buiten Frankrijk.

Voor 30€ mag ik nu deze maand 25GB data verstoken op 3G, ook in de USA.
In de USA zou het AT&T netwerk gebruikt worden.
Tethering werkt, dus oude Xperia Z3c gaat mee als hotspot. De Xperia is compatibel met de 850 en 1900 MHz banden van AT&T.

USA, here we come!!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb hetzelfde gedaan met Three https://www.three.co.uk/Store/SIM/Pay_As_You_Go
Let op 13GB Roam limiet.

Via andere kanalen is mbv three ook een hogere limiet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Get!em schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:52:
Ik heb hetzelfde gedaan met Three https://www.three.co.uk/Store/SIM/Pay_As_You_Go
Let op 13GB Roam limiet.

Via andere kanalen is mbv three ook een hogere limiet te verkrijgen.
Welke kanalen?
En hoe werkkt dat met Three?
Kan ik met de 5GB variant dus 5GB in de VS verstoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

matthijst schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Welke kanalen?
En hoe werkkt dat met Three?
Kan ik met de 5GB variant dus 5GB in de VS verstoken?
Alternatief kanaal https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/

Als three Sim de roaming aan heeft staan, zie link vorige post, dan is die ook in usa geldig. Met limiet 12 of 13gb , zie diezelfde link ‘Feel at home’

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 02-08-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Get!em schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:51:
[...]

Als three Sim de roaming aan heeft staan, zie link vorige post, dan is die ook in usa geldig. Met limiet 12 of 13gb , zie diezelfde link ‘Feel at home’
Als ik bij Three.co.uk de 12GB in m'n cart doe krijg ik geen optie op een NL adres in te vullen, lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb sinds deze week een iPad Pro 10.5 WiFi + Cellular. Wil deze over twee weken in Florida o.a. gaan gebruiken als mobile hotspot. Er zit een E-Sim in, maar je kunt er ook nog een normale simkaart in plaatsen. Nog even uitzoeken welke methode de 'goedkoopste' is. Hier in Nederland zie ik 3 aanbieders voor de E-Sim optie. Even bekijken welke dat in Amerika gaan zijn.

Zal de opties die hierboven vermeld staan, ook eens bekijken.

Vorig jaar aan de Westkust hadden we een AT&T kaartje gekocht. 6GB voor $ 40 (uit m'n hoofd).

@Get!em Welke optie heb jij genomen? Hoelang duurde het voordat jij de simkaart binnen had?

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2018-08-0307_12_04-wid0isz.png

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 03-08-2018 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:07
Get!em schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:51:
[...]

Deze optie lijkt me wel interessant, echter staat er dat je geen wifi hotspot kan aanmaken, tenzij je hun wifi-router gebruikt, tegen een prijs van 149 euro :(

Iemand ervaring met deze simkaarten in combinatie met een mobiele hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rivanov schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:03:

@Get!em Welke optie heb jij genomen? Hoelang duurde het voordat jij de simkaart binnen had?
Ik heb uiteindelijk via prepaidzero besteld en had hem binnen 5 dagen binnen. Ik kreeg een Three kaartje, met een maand geldigheid na eerste gebruik (dus niet eerst activeren in NL!, ik ging namelijk een hele maand). Had de 5GB, maar ik heb slechts 1,5GB kunnen gebruiken, omdat ik veel te veel in de middle of nowhere zat, zonder bereik om er nuttig gebruik van te kunnen maken. De keren dat ik het echt nodig had, werkte het ook voor geen meter. Wilde bijvoorbeeld de Tol vooraf betalen voor de brug van SF. Dit is niet gelukt wegens slecht bereik, zelfs toen ik aan de voet van de brug stond (noordkant). Zuidkant had ik wel bereik, maar ja, toen had ik het al niet meer nodig.

Heb de Sim nu geregistreerd bij Three, en kan er later nogmaals gebruik van maken door hem weer aan te vullen (prepaid).

Ik heb de sim dus niet bij Three zelf besteld en wist dus ook niet dat ze niet naar NL verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 03-08-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, mobiel data bereik in Amerika is vaak nog wel een issue. Op de plekken waar je het eigenlijk nodig hebt omdat je geen WiFi hebt, dan heb je ook geen mobiele data omdat je weer te afgelegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb net een 6GB sim bij Arieli mpbile besteld.
Zou nog op tijd moeten zijn.

Haal in de VS wel ff een touristensim van Tmobile voor mn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En veel NP hebbend ook niet echt WiFi points. Bijv in Joshua is geen WiFi en geen telefoonbereik. Alleen het hoge uitzichtpunt , met zicht op het dal van Palm springs heeft bereik. Dan praat je qua park toch echt over een gebied zo groot als provincie Utrecht, zo niet groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Door de Ferguson brand is Yosemite Valley nu gesloten voor onbepaalde tijd.

https://inciweb.nwcg.gov/incident/article/5927/45114/

Damn, binnen drie weken hadden wij er een bezoek gepland. Hopelijk gaat het park dan al terug open zijn, maar ik vrees ervoor gezien de omvang van de brand. Al een hele tijd nog geen 40% ervan onder controle.

[ Voor 2% gewijzigd door lukadad op 06-08-2018 10:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
@lukadad Misschien toch verstandig om alvast wat annuleerbare hotelovernachtingen elders te boeken voor een alternatieve route (zeker als dat alternatief Sequoia & Kings County NP zou zijn)?

Overigens zou er in Mammoth Lakes op dit moment ook veel overlast zijn van de Lions Fire.

Edit: de Sonora Pass is momenteel ook afgesloten wegens de Donnell Fire.

[ Voor 11% gewijzigd door voske op 06-08-2018 11:04 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik heb zelf een at&t unite mifi router (van AliExpress) met een at&t prepaid simkaart. Beste verbinding tot nu toe, de unite ondersteund alle gebruikte banden en dat scheelt een hoop in mijn ervaring. Met eigen telefoon is het vaak toch hannesen of alleen 2g of slechter bereik omdat je telefoon niet alle banden ondersteund etc.

[ Voor 24% gewijzigd door PolarBear op 06-08-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:00
lukadad schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:47:
Door de Ferguson brand is Yosemite Valley nu gesloten voor onbepaalde tijd.

https://inciweb.nwcg.gov/incident/article/5927/45114/

Damn, binnen drie weken hadden wij er een bezoek gepland. Hopelijk gaat het park dan al terug open zijn, maar ik vrees ervoor gezien de omvang van de brand. Al een hele tijd nog geen 40% ervan onder controle.
Als ervaringsdeskundige van 3 jaar fire season in Californie (daar gewoond): reken er maar niet op. Temeer omdat ik op de kaarten zie dat er aan die zijde nog geen zicht op containment is. En ALS het dat open gaat, dan is het de vraag of je nog veel last van rook hebt, en of alle park services beschikbaar zijn.

Ik zou andere plannen maken....

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 06-08-2018 11:35 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PolarBear schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:01:
Ik heb zelf een at&t unite mifi router (van AliExpress) met een at&t prepaid simkaart. Beste verbinding tot nu toe, de unite ondersteund alle gebruikte banden en dat scheelt een hoop in mijn ervaring. Met eigen telefoon is het vaak toch hannesen of alleen 2g of slechter bereik omdat je telefoon niet alle banden ondersteund etc.
Kun je mij een link sturen van het model dat jij hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Rivanov schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

Kun je mij een link sturen van het model dat jij hebt? :)
Ik kan niet met zekerheid zeggen wat @PolarBear heeft maar ik vermoed dezelfde als ik heb?

https://www.zteusa.com/att-velocity

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Voor de Florida gangers: Red Tide alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ik heb bevestiging dat ik een week vakantie heb dit najaar. Het plan is om deze week door te brengen in NY (west coast road trip vraagt meer tijd).

Het gaat om mij (22) en broer (17). Ons budget is 3000 euro pp incl alles. We willen graag comfortabel vliegen/slapen (geen luxe) maar zoveel mogelijk overhouden om te genieten van alle eet en shop mogelijkheden daar.

De accomodatie opties die ik momenteel overweeg: (prijzen voor de gehele kamer, niet pp)
Hotel in Manhattan, 1500 euro
Pod 51 hotel (of andere locatie), shared bathroom 11m2, 1100 euro
Airbnb kamer in gedeeld appartement met king bed of 2 losse bedden, 500-1000 euro.

Vluchten denken we aan Norwegian met bagage/maaltijd gezien we vertrekken vanuit Kopenhagen maar terug willen vliegen naar de benelux. Zij zijn ook competitief qua prijs en lijken gelijke ruimte te bieden als SAS economy.

Vooral op vlak van accomodatie zoek ik nog wat advies, wat raden jullie aan? Moet ik kijken naar minder centrale locaties zoals Brooklyn/queens? Ik kijk nu vooral naar upper east side/harlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

cedrix5 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:30:
Ik heb bevestiging dat ik een week vakantie heb dit najaar. Het plan is om deze week door te brengen in NY (west coast road trip vraagt meer tijd).

Het gaat om mij (22) en broer (17). Ons budget is 3000 euro pp incl alles. We willen graag comfortabel vliegen/slapen (geen luxe) maar zoveel mogelijk overhouden om te genieten van alle eet en shop mogelijkheden daar.

De accomodatie opties die ik momenteel overweeg: (prijzen voor de gehele kamer, niet pp)
Airbnb kamer in gedeeld appartement met king bed of 2 losse bedden, 500-1000 euro.

Vluchten denken we aan Norwegian met bagage/maaltijd gezien we vertrekken vanuit Kopenhagen maar terug willen vliegen naar de benelux. Zij zijn ook competitief qua prijs en lijken gelijke ruimte te bieden als SAS economy.

Vooral op vlak van accomodatie zoek ik nog wat advies, wat raden jullie aan? Moet ik kijken naar minder centrale locaties zoals Brooklyn/queens? Ik kijk nu vooral naar upper east side/harlem.
Ik heb zelf met een vriend een aantal weken geleden voor anderhalve week in het Best Western Plaza Hotel Long Island geslapen. Het metrostation (21st street-Queensbridge, F line) ligt op minder dan 5 minuten loopafstand. Dit metrostation is de laatste halte in Queens, waarna alleen Roosevelt Island volgt voor je Manhattan bereikt. Dit betekend in het kort dat je binnen 5 minuten in Central Park staat, en binnen 7-10 op Times Square.

De reden dat we voor dit hotel hebben gekozen is vrij simpel: je bent snel op Manhattan en je hebt voor een redelijke prijs (~1200 euro voor 2 personen, ~600 pp) een hotel (mét eigen badkamer, een must voor ons) en ontbijt.

Wij hebben zowel heen als terug gevlogen met Brussels Airlines vanaf Brussel naar JFK. Prima vliegtuigmaatschappij met schappelijke prijzen, niks bijzonders verder.

Als je nog meer vragen hebt over het hotel of de stad zelf en wat we er gedaan hebben hoor ik het wel :)

[ Voor 46% gewijzigd door kaanmijo op 08-08-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb 2 jaar geleden een trip naar New York geboekt via BA die toen aanbiedingen hadden. Dat was retourtje A'dam-JFK (via Heathrow) plus 6 overnachtingen in een hotel op 35th Street (2 blokken vanaf het Empire State Building) voor net geen 1500 euro. Als je met z'n tweeën gaat moet je makkelijk onder € 3000 kunnen blijven aangezien je de kosten van een kamer dan kunt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 08:36
downtime schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Ik heb 2 jaar geleden een trip naar New York geboekt via BA die toen aanbiedingen hadden. Dat was retourtje A'dam-JFK (via Heathrow) plus 6 overnachtingen in een hotel op 35th Street (2 blokken vanaf het Empire State Building) voor net geen 1500 euro. Als je met z'n tweeën gaat moet je makkelijk onder € 3000 kunnen blijven aangezien je de kosten van een kamer dan kunt delen.
We moeten niet onder 3000 blijven met 2, ons gecombineerde budget is 6000 euro. Meer dan voldoende dus. Nu zijn wij totaal niet gesteld op luxe, maar willen wel zoveel mogelijk (betere) restaurants proberen en veel doen. We willen ook een 2x 500-tal euro reserveren om de kledingkast aan te vullen. Vandaar dat het een beetje een afweging is welke accommodatie het beste bij ons past.

Airbnb schijnt niet altijd 100% betrouwbaar in ny, zeker als het om gehuurde appartementen gaat. Ik neig dus vooral naar een van de pod hotels of iets saaiers. Best western long island kost voor onze data 1400 euro, dus dan kan ik even goed voor iets in Manhattan zelf gaan lijkt me. Het hotel waar een vriend bleef eerder naast centraal park zou me 1500 euro kosten. Het enige wat we zoeken is een degelijk bed om te slapen & douche mogelijkheid. De stad kan de rest bieden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

cedrix5 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

We moeten niet onder 3000 blijven met 2, ons gecombineerde budget is 6000 euro. Meer dan voldoende dus. Nu zijn wij totaal niet gesteld op luxe, maar willen wel zoveel mogelijk (betere) restaurants proberen en veel doen. We willen ook een 2x 500-tal euro reserveren om de kledingkast aan te vullen. Vandaar dat het een beetje een afweging is welke accommodatie het beste bij ons past.

Airbnb schijnt niet altijd 100% betrouwbaar in ny, zeker als het om gehuurde appartementen gaat. Ik neig dus vooral naar een van de pod hotels of iets saaiers. Best western long island kost voor onze data 1400 euro, dus dan kan ik even goed voor iets in Manhattan zelf gaan lijkt me. Het hotel waar een vriend bleef eerder naast centraal park zou me 1500 euro kosten. Het enige wat we zoeken is een degelijk bed om te slapen & douche mogelijkheid. De stad kan de rest bieden :*)
Airbnb is nergers 100% betrouwbaar ;). Wat er in NY aan de hand is, is dat er appartementen 100% voor alleen Airbnb worden ingezet. De overige bewoners en ook de gemeete NY zijn hier natuurlijk niet blij mee, veel overlast, compleet uitgeleefde apparementen en geen controle.

Als je alleen een bed en douche mogelijkheid zoekt, waarom neem je geen hostel? Zelf ben ik jaren naar deze gegaan --> Hosteling International.
Goede prijs, nette kamers, schone douches en A-locatie! Ben er in Mei nog geweest om foto's voor mijn site te maken, ziet er nog steeds super uit. Wil je alleen maar slapen? Waarom $140 aan een kamer spenderen?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
@cedrix5 Qua hotels al gekeken naar Priceline Express of naar de Hot Rates van Hotwire? Daar zijn nog wel eens gunstige deals te vinden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
voske schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:23:
@cedrix5 Qua hotels al gekeken naar Priceline Express of naar de Hot Rates van Hotwire? Daar zijn nog wel eens gunstige deals te vinden.
of als je van een gokje houdt:

Name your own price van Priceline

Ooit zo voor een prikkie in een 4* hotel terecht gekomen in Atlanta

Hier een strategie/info site:

https://www.betterbidding.com/

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hmm, Ik vlieg volgende week zondag voor drie weken naar Florida. Even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
Yosemite NP gaat terug open, geleidelijk aan vanaf 13 augustus, Yosemite valley vanaf 14 aug.

https://www.nps.gov/yose/index.htm

We hebben onze plannen nog niet gewijzigd, wel extra annuleerbare boekingen gemaakt om dan een keuze te maken, naar Yosemite of niet.

Nog even afwachten of de condities nog wat zullen verbeteren ivm rook en zichtbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 10:26
Rivanov schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Hmm, Ik vlieg volgende week zondag voor drie weken naar Florida. Even in de gaten houden.
Alleen west kust voorlopig, zit nu east, niks gehoord/gezien.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 10:26
matthijst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:31:
Heb net een 6GB sim bij Arieli mpbile besteld.
Zou nog op tijd moeten zijn.

Haal in de VS wel ff een touristensim van Tmobile voor mn vrouw.
Had ik in 6 dagen binnen, btw hetzelfde haal bij de Walmart zag ik vanmiddag. Dus ook prima te doen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Ik kan niet met zekerheid zeggen wat @PolarBear heeft maar ik vermoed dezelfde als ik heb?

https://www.zteusa.com/att-velocity
Ik heb deze geloof ik https://www.netgear.com/s...mobile-hotspots/770s.aspx (of een modelletje ouder). Prima te krijgen via AliExpress, ff goed naar de frequentiebanden kijken dat is het belangrijkst imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
^^^^ dat, ik had pas een Nederlandse 4G router van het werk bij me maar die ondersteunde geen enkele gebruikte band daar. Dan maar de iPad als hotspot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb sinds twee weken de iPad Pro 10.5 met WiFi + Cellular. Ga die dus gewoon als hotspot gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Martinus schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 03:18:
[...]

Had ik in 6 dagen binnen, btw hetzelfde haal bij de Walmart zag ik vanmiddag. Dus ook prima te doen.
Heb 'm ook al binnen. 6 dagen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:19:
Ik heb sinds twee weken de iPad Pro 10.5 met WiFi + Cellular. Ga die dus gewoon als hotspot gebruiken. :)
De Pro heeft inderdaad alle banden zo te zien, is ook niet bij alle Apple producten meteen zo dus ook dan checeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023

Persoonlijk zou ik overnachten in Brookly. Vond deze buurt veel gezelliger en leuker. Mahattan vind ik eigenlijk niet zo heel veel aan behalve de bekende plaatsen bezoeken. En wat Calitomnication al aanraden over Hostel International kan ik ook beamen. Ondanks dat het een fabriek van een hostel is heb ik een goede week geslapen daar (behalve dat één nacht snachts de brand alarm afging en iedereen buiten stond terwijl de grote brandweer wagens aan kwam racen :P ). En 's morgens lekkere bagel met creamcheese :P En hostels zijn gewoon leuk om andere reizigers te ontmoeten en samen iets te doen bijvoorbeeld ergens een biertje pakken. En hostels zijn gelijk stukken betaalbaarder dan hotels. En je slaapt en douched er enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand ervaring met een NFL wedstrijd van de Tampa Bay Buccaneers in hun thuisstadion (Raymond James Stadium)

Ze spelen namelijk op 30 augustus tegen de Jacksonville Jaguars voor het NFL Preseason en laten wij toevallig precies dan in Tampa te zitten.

Ben nu dus op Stubhub aan het kijken voor tickets en kan Lower Level zitten voor $ 35 per ticket.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RexJxUh.jpg

Dit is Lower Level Sideline 107

Zou dat iets zijn? Kopen via Stubhub betrouwbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Get!em schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:33:
En veel NP hebbend ook niet echt WiFi points. Bijv in Joshua is geen WiFi en geen telefoonbereik. Alleen het hoge uitzichtpunt , met zicht op het dal van Palm springs heeft bereik. Dan praat je qua park toch echt over een gebied zo groot als provincie Utrecht, zo niet groter.
Kan men echt niet meer zonder Wifi tegenwoordig? In een NP verwachten dat je je heilige internetverbinding hebt. Gaat mijns inziens helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rivanov schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:31:
Iemand ervaring met een NFL wedstrijd van de Tampa Bay Buccaneers in hun thuisstadion (Raymond James Stadium)

Ze spelen namelijk op 30 augustus tegen de Jacksonville Jaguars voor het NFL Preseason en laten wij toevallig precies dan in Tampa te zitten.

Ben nu dus op Stubhub aan het kijken voor tickets en kan Lower Level zitten voor $ 35 per ticket.

[afbeelding]

Dit is Lower Level Sideline 107

Zou dat iets zijn? Kopen via Stubhub betrouwbaar?
Yep, paar jaar terug bij dezelfde wedstrijd geweest. Ook via Stubhub.
View from seat: https://aviewfrommyseat.com/venue/Raymond+James+Stadium/107/
Zeker doen, als je al in Tampa zit!

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 14-08-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waar zat jij @matthijst?
Hoeveel was je kwijt en gekozen voor e-ticket?

/edit: Done. Lower Level 107 CC seats gekocht! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 14-08-2018 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ergens midden bij het veld. Maar dan hoger.
Eticket volgens mij maar weet niet meer zeker.
Maar ga in december naar NY en toevallig net NBA kaarten gekocht en dat zijn ook etikets.
Duurt soms een tijdje voordat je ze in je account krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ze zojuist gekocht. De Lower Level 107 CC 23-24 seats, via Stubhub. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Goeie deal! Lijkt me wel mooi, zo dicht bij 't veld.

Teruggezocht, wij zaten toen:
Upper Deck 311 | 2 tickets, Price per ticket: $29.00
The seller hasn't received these tickets yet. Your tickets should be ready to download by the date below.

Had ook al zitten kijken, maar zitten in Orlando dan, dus da's een eindje rijden. Vorige keer net na halftime terug naar het hotel gereden (ook naar Orlando) :)

Als je nog wilt schieten in Florida is dit trouwens wel cool:
http://firearmsadventures.com/tactical-experience/

Verschillende soorten wapens, inclusief shotgun :9

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 14-08-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben $ 92 incl fees kwijt.
Nu even kijken qua parkeren. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
We hebben bij het stadion geparkeerd, rond 18:30 daar, $25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:20:
We hebben bij het stadion geparkeerd, rond 18:30 daar, $25.
Vooraf parkeerkaart gekocht of gewoon daar ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vincent Dave schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:51:
[...]

Kan men echt niet meer zonder Wifi tegenwoordig? In een NP verwachten dat je je heilige internetverbinding hebt. Gaat mijns inziens helemaal nergens meer over.
Ik snap je punt mbt continue internet verbinding voor iedereen.

Maar, misschien moet je het dan even andersom lezen...in mijn geval:
Kamperend op de BLM en NP campings in oa Utah ben je van alle luxe verstoken, geen voorzieningen at all, dus ook geen elektriciteit, geen water! Voor sommige momenten is het dan handig de daarop volgende dagen voor te bereiden, de watertank op een vulpunt weer bij te vullen etc. Zelfde geldt dus ook voor even WiFi om actueel weerbericht (flashfloods!) en (gravel)road conditions op te zoeken, vnml omdat 3G/4g dekking dus ook al ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rivanov schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:26:
[...]

Vooraf parkeerkaart gekocht of gewoon daar ter plaatse.
Ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vooraf is vaak goedkoper (in ieder geval bij de LA Dodgers), maar kan vaak ter plaatste ook nog.

[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 14-08-2018 09:46 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 87 Laatste