@
Jebus4life
Het is een vaak voorkomend fenomeen dat mensen voor hun allereerste USA roadtrip "zo veel mogelijk" willen zien, "want wanneer geraak je daar nog eens"

. Ik heb zelf ook die fout gemaakt in 2009. Van Denver via de "must see's" Yellowstone & Grand Canyon tot in San Francisco. Ondertussen vertrek ik in oktober voor de 7e keer...
Al maak ik er mij soms nog steeds schuldig aan, dat ik vrij veel, te veel plan, de realiteit is dat als je een route opstelt die "compacter" is, dus meer geconcentreerd rond 1 regio, die eigenlijk ècht niet hoeft onder te doen voor grote en drukke "once in a lifetime" rondreizen.
Hoe meer je laat vallen, hoe meer zin je later zal hebben terug te gaan, en dan heb je 2 grondige reizen van samen 6 weken, met een lager km/dag gemiddelde, ipv 1 oppervlakkige "race" van 3-4 weken.
Je zegt ook dat je een ervaren backpacker bent, dan neem ik aan dat je ook nu vaak langere hikes/dagtochten zal willen maken? Dat doe ik dan weer niet, dus nog een argument voor je om de route niet te overladen.
Voor de rest kan ik niet veel toevoegen aan wat al gezegd is. Als je in april/mei gaat, doe je er idd veel beter aan in het zuiden te blijven. Zuid-UT, Zuid-CA, AZ, NM. Dan nog kan je gerust nog sneeuw regio Grand Canyon en Bryce Canyon ervaren. Al de mooie plekken en bergpassen in Yosemite, Glacier & Yellowstone zijn al helemaal nog afgesloten.
CO die tijd van het jaar, geen idee. De Trail Ridge Road door Rocky Mountain NP is in ieder geval pas eind mei open.
Met een rondje LV/LA/PHX kan je ook gerust 3 weken vullen.
Bijvoorbeeld:
1: thuis->LV
2: LV
3: LV -> Death Valley
4: DV -> Springdale (Valley of Fire)
5: Springdale (Zion NP)
6: Springdale -> Bryce (Bryce Canyon NP)
7: Bryce -> Torrey (Bryce Canyon NP, Scenic Byway 12, Burr Trail, Capitol Reef NP)
8: Torrey -> Moab (Capitol Reef NP, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley SP)
9: Moab (Arches NP, ...)
10: Moab (Canyonlands NP, ...)
11: Moab -> Monument Valley (Monument Valley, evt via Moki Dugway & Muley Point))
12: Monument Valley -> Page (meer dan genoeg te doen)
13: Page -> Grand Canyon (Horseshoe Bend, Grand Canyon)
14: Grand Canyon -> Sedona (Grand Canyon, evt Meteor Crater, Sedona)
15: Sedona -> Phoenix (via Tonto NF & Apache Trail)
16: Phoenix -> Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
17: Twentynine Palms -> LA (Joshua Tree NP)
18: LA
19: LA
20: LA -> LV
21: LV
22: LV ->
23: -> thuis
Evt kan je van je jetlag op dag 2 gebruik maken om direct naar DV te vertrekken in de vroege uurtjes en dezelfde dag nog terug in LV te staan. De 3e dag direct naar Zion (meer LV op het einde is meestal leuker dan in het begin imo).
Regio PHX->LA is mij wel onbekend, dus mogelijks kan dit nog gladder gestreken worden...
Als je geen stadsmens bent, zou je er een dag LA uit kunnen laten (of misschien integraal) om langere hikes in de Grand Canyon te doen bv. Of een volledige dag Page. Of zelfs een volledige dag Sedona.
Eventueel kan je DV ook laten vallen; die komt ongetwijfeld nog wel eens aan bod als je een trip LV->SF->SEA doet bv.
Als je dan nog tijd te kort hebt, "mag" Sedona & PHX ook weg, maar in de andere locaties zou ik echt niet meer gaan snijden.
[
Voor 1% gewijzigd door
Buzz_Fuzz op 11-07-2018 15:42
. Reden: typo's ]