Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hopjesvla79 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:51:
[...]

top, zal er eens naar kijken. Ander alternatief is Downtown, iemand ervaring hoe het daar is?Four Queens bv?
Uitkijken bij Fremont Street. Ik heb in het Golden Nugget de ergste avond van mijn leven gehad (zonder overdrijving).

Probleem is de Fremont Street Experience. Die gaat tot 05.00 door met 130 decibel. De hotels liggen daar aan. Mijn raam in het Golden Nugget zat er vlak op. Dan slaap je dus niet. Je trilt je bed uit.

Het Nugget heeft ook andere torens waar je weer uitstekend ligt.

M.a.w. Als je boekt HEEL goed uitkijken waar je kamer zit in het hotel. Als er geen zekerheid is, zou ik de gok niet nemen.

Verder is LV gewoon in de gaten houden. Prijzen kunnen 80% schelen per week. Ik heb zelf geboekt voor oktober en mijn kamer (die ik kon annuleren) aan de strip is van 140,- per nacht naar 45,- per nacht gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
In vegas hield ik de regel, doordeweeks er zijn en in het weekend de roadtrip voortzetten.
Weekenden zijn niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Wij zaten vorig jaar in het Gold Coast Hotel in Las Vegas. Was op paar minuten lopen van The Strip. Hoefden enkel de snelweg over te steken en dan liepen we The Strip op. Was t.h.v. Belaggio en Caesars Palace.

Was overigens blij dat we er maar 2 nachten waren. Was Las Vegas na één dag al beu. :+
Het was er ook 50 graden dus je liep continue door een warme föhn. Vanuit daar ook nog op en neer naar Hoover Dam gereden.

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 11-07-2018 12:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
@Jebus4life
Het is een vaak voorkomend fenomeen dat mensen voor hun allereerste USA roadtrip "zo veel mogelijk" willen zien, "want wanneer geraak je daar nog eens" :). Ik heb zelf ook die fout gemaakt in 2009. Van Denver via de "must see's" Yellowstone & Grand Canyon tot in San Francisco. Ondertussen vertrek ik in oktober voor de 7e keer...

Al maak ik er mij soms nog steeds schuldig aan, dat ik vrij veel, te veel plan, de realiteit is dat als je een route opstelt die "compacter" is, dus meer geconcentreerd rond 1 regio, die eigenlijk ècht niet hoeft onder te doen voor grote en drukke "once in a lifetime" rondreizen.
Hoe meer je laat vallen, hoe meer zin je later zal hebben terug te gaan, en dan heb je 2 grondige reizen van samen 6 weken, met een lager km/dag gemiddelde, ipv 1 oppervlakkige "race" van 3-4 weken.

Je zegt ook dat je een ervaren backpacker bent, dan neem ik aan dat je ook nu vaak langere hikes/dagtochten zal willen maken? Dat doe ik dan weer niet, dus nog een argument voor je om de route niet te overladen.

Voor de rest kan ik niet veel toevoegen aan wat al gezegd is. Als je in april/mei gaat, doe je er idd veel beter aan in het zuiden te blijven. Zuid-UT, Zuid-CA, AZ, NM. Dan nog kan je gerust nog sneeuw regio Grand Canyon en Bryce Canyon ervaren. Al de mooie plekken en bergpassen in Yosemite, Glacier & Yellowstone zijn al helemaal nog afgesloten.

CO die tijd van het jaar, geen idee. De Trail Ridge Road door Rocky Mountain NP is in ieder geval pas eind mei open.

Met een rondje LV/LA/PHX kan je ook gerust 3 weken vullen.
Bijvoorbeeld:
1: thuis->LV
2: LV
3: LV -> Death Valley
4: DV -> Springdale (Valley of Fire)
5: Springdale (Zion NP)
6: Springdale -> Bryce (Bryce Canyon NP)
7: Bryce -> Torrey (Bryce Canyon NP, Scenic Byway 12, Burr Trail, Capitol Reef NP)
8: Torrey -> Moab (Capitol Reef NP, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley SP)
9: Moab (Arches NP, ...)
10: Moab (Canyonlands NP, ...)
11: Moab -> Monument Valley (Monument Valley, evt via Moki Dugway & Muley Point))
12: Monument Valley -> Page (meer dan genoeg te doen)
13: Page -> Grand Canyon (Horseshoe Bend, Grand Canyon)
14: Grand Canyon -> Sedona (Grand Canyon, evt Meteor Crater, Sedona)
15: Sedona -> Phoenix (via Tonto NF & Apache Trail)
16: Phoenix -> Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
17: Twentynine Palms -> LA (Joshua Tree NP)
18: LA
19: LA
20: LA -> LV
21: LV
22: LV ->
23: -> thuis

Evt kan je van je jetlag op dag 2 gebruik maken om direct naar DV te vertrekken in de vroege uurtjes en dezelfde dag nog terug in LV te staan. De 3e dag direct naar Zion (meer LV op het einde is meestal leuker dan in het begin imo).

Regio PHX->LA is mij wel onbekend, dus mogelijks kan dit nog gladder gestreken worden...

Als je geen stadsmens bent, zou je er een dag LA uit kunnen laten (of misschien integraal) om langere hikes in de Grand Canyon te doen bv. Of een volledige dag Page. Of zelfs een volledige dag Sedona.
Eventueel kan je DV ook laten vallen; die komt ongetwijfeld nog wel eens aan bod als je een trip LV->SF->SEA doet bv.
Als je dan nog tijd te kort hebt, "mag" Sedona & PHX ook weg, maar in de andere locaties zou ik echt niet meer gaan snijden.

[ Voor 1% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 11-07-2018 15:42 . Reden: typo's ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:13
PWM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:09:
[...]

Uitkijken bij Fremont Street. Ik heb in het Golden Nugget de ergste avond van mijn leven gehad (zonder overdrijving).

Probleem is de Fremont Street Experience. Die gaat tot 05.00 door met 130 decibel. De hotels liggen daar aan. Mijn raam in het Golden Nugget zat er vlak op. Dan slaap je dus niet. Je trilt je bed uit.

Het Nugget heeft ook andere torens waar je weer uitstekend ligt.

M.a.w. Als je boekt HEEL goed uitkijken waar je kamer zit in het hotel. Als er geen zekerheid is, zou ik de gok niet nemen.

Verder is LV gewoon in de gaten houden. Prijzen kunnen 80% schelen per week. Ik heb zelf geboekt voor oktober en mijn kamer (die ik kon annuleren) aan de strip is van 140,- per nacht naar 45,- per nacht gegaan.
J daar was ik me ook al van bewust. Ben me aan aan het oriënteren op Downtown Grand, heeft goede reviews en ligt net een blokje verder van de herrie. Dan nog een plek zoeken om te overnachten in SF, wat ook takke prijzig is, zelfs doordeweeks.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:39
Hopjesvla79 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
[...]

J daar was ik me ook al van bewust. Ben me aan aan het oriënteren op Downtown Grand, heeft goede reviews en ligt net een blokje verder van de herrie. Dan nog een plek zoeken om te overnachten in SF, wat ook takke prijzig is, zelfs doordeweeks.
Ik weet niet hoeveel luxe je zoekt, maar naast de strip zit een Motel 6. Wij hebben daar een nacht overnacht vorig jaar omdat we een dag eerder aankwamen en dat was echt niet vervelend, mits je graag in luxe wilt zitten. Hier betaalden we 60 dollar per nacht en lag 5 minuten van de strip. Daarna 2 nachten in het Luxor voor 350+..

In SF is het inderdaad duur. Je kan goedkoper zitten, maar dan zit je met gedeelde badkamers, toiletten etc. Wij zaten in de Fisherman's warf en de plek was super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
WSL036 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Ik weet niet hoeveel luxe je zoekt, maar naast de strip zit een Motel 6. Wij hebben daar een nacht overnacht vorig jaar omdat we een dag eerder aankwamen en dat was echt niet vervelend, mits je graag in luxe wilt zitten. Hier betaalden we 60 dollar per nacht en lag 5 minuten van de strip. Daarna 2 nachten in het Luxor voor 350+..

In SF is het inderdaad duur. Je kan goedkoper zitten, maar dan zit je met gedeelde badkamers, toiletten etc. Wij zaten in de Fisherman's warf en de plek was super.
Ik kampeer voor de rest alles, dus normaal gesproken hoeft luxe niet zo :-) Maar heb the Grand nu voor 140 euro van zaterdag (!) tm maandag inclusief gratis annuleren, volgens mij een goede deal.
Gedeelde voorzieningen maakt me ook niet zo uit, liever niet, maar als het flink scheelt.. Als het er maar enigzins schoon en een praktische locatie is. Helaas is mijn plek van de vorige keer in SF (the Dakota ) niet beschikbaar, dus moet even iets anders zoeken. Wellicht dat AirBnB nog wat heeft.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Hopjesvla79 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Ik kampeer voor de rest alles, dus normaal gesproken hoeft luxe niet zo :-) Maar heb the Grand nu voor 140 euro van zaterdag (!) tm maandag inclusief gratis annuleren, volgens mij een goede deal.
Gedeelde voorzieningen maakt me ook niet zo uit, liever niet, maar als het flink scheelt.. Als het er maar enigzins schoon en een praktische locatie is. Helaas is mijn plek van de vorige keer in SF (the Dakota ) niet beschikbaar, dus moet even iets anders zoeken. Wellicht dat AirBnB nog wat heeft.
Wat is je budget? ik heb in mei in een airBnB in SF gezeten voor 160 voor 2 nachten. Zeker aan te raden, er zijn wat regels met parkeren wegens staart schoonmaken en de wijk is in "opkomst".

Maar het is een huisje bij iemand in de tuin, eigen badkamer/wc en een simpel kamertje.

Als je wil kan ik je een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Had dit topic nog niet gelezen, ik ga over 2 weken samen met mijn vriendin voor 3 weken (+1 dag omdat dat goedkoper was..) naar de West-Coast van de USA, ik ben zelf een 'regelmaar' en mijn vriendin is de 'regelaar' met planning, roadbook en de hele bende..

Vliegtickets hadden we in december geboekt, we vliegen eerst van Schiphol naar Heathrow en dan direct door naar San Jose, dit alles met een dreamliner van British Airways voor nog geen €550,- p.p. NICE!

Alle leuke tours zijn geboekt, denk hierbij aan Alcatraz (die al vol zit voor heel juli), helicoptervlucht over de Grand Canyon en een paar losse tours waar me vriendin alle in-and-outs van weet.

Huurauto en hotels zijn ook allemaal geboekt, dus dat moet ook goed komen.

San Jose (1)
San Francisco (3)
Yosemite (2)
Death Valley (1)
Las Vegas (3)
Zion (2)
Bryce Canyon (1)
Antelope Canyon (1)
Monument Valley (1)
Grand Canyon (1)
Kingman (1)
Palm Desert (1)
Los Angeles (2)
Morrow Bay (1)
Monterey (1)

Achter de plaats staat de hoeveelheid nachten we ergens overnachten, hierbij hebben we geprobeerd om NIET in het weekend in de grote steden te zitten (LA, SF, LV). Hier allemaal een extra nachtje om bij te kunnen tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
dit alles met een dreamliner van British Airways voor nog geen €550,- p.p. NICE!
Dat hebben jullie heel goed gedaan, is echt een mooie prijs. Is mij nog nooit gelukt om zo goedkoop te vliegen (in het hoogseizoen).
San Jose (1)
San Francisco (3)
Yosemite (2)
Death Valley (1)
Las Vegas (3)
Zion (2)
Bryce Canyon (1)
Antelope Canyon (1)
Monument Valley (1)
Grand Canyon (1)
Kingman (1)
Palm Desert (1)
Los Angeles (2)
Morrow Bay (1)
Monterey (1)

Achter de plaats staat de hoeveelheid nachten we ergens overnachten, hierbij hebben we geprobeerd om NIET in het weekend in de grote steden te zitten (LA, SF, LV). Hier allemaal een extra nachtje om bij te kunnen tanken.
Mooi rondje en slim dat jullie in de weekends niet in de steden zijn.
Persoonlijk zou ik één dag afsnoepen van Las Vegas en er eentje bij San Francisco (of anders Los Angeles) bijplakken, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik zou er juist eentje van SA of LA afhalen en een dagje extra NP meepakken, vond beide steden tegenvallen tbh.

Ah, zie drie dagen LV. Zou twee dagen LV doen, twee dagen SA, dag extra GC (toch wel leuk om daar rond te lopen) of nog een stop in Yosemite.

[ Voor 39% gewijzigd door Knul op 11-07-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Gitarist schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Dat hebben jullie heel goed gedaan, is echt een mooie prijs. Is mij nog nooit gelukt om zo goedkoop te vliegen (in het hoogseizoen).

[...]
Hier was ik ook heel erg aangenaam verrast over, en daarnaast nog met een Dreamliner, in theorie meer beenruimte, minder herrie en (hopelijk) minder last van een jetlag aangezien we in het vliegtuig gaan proberen te slapen.
Knul schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:43:
Ik zou er juist eentje van SA of LA afhalen en een dagje extra NP meepakken, vond beide steden tegenvallen tbh.

Ah, zie drie dagen LV. Zou twee dagen LV doen, twee dagen SA, dag extra GC (toch wel leuk om daar rond te lopen) of nog een stop in Yosemite.
Wat is SA? Misschien dat ik een afkorting niet snap.

Daarnaast hadden vrienden van ons een extra dag in de Grand Canyon genomen en deze zeiden konden ons vertellen dat het inderdaad spectaculair mooi is, niet echt de moeite is om nog een extra dag te blijven, je kan er namelijk weinig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik ben inmiddels al een paar keer op een roadtrip door de VS geweest, dus hier een paar tips van mij:

- Voor hotels in LV, meld je aan bij het rewards programma van de 2 grote ketens. (M-Life voor alle MGM hotels zoals MGM Grand, Bellagio, etc... en Total Rewards voor Caesars hotels zoals Caesars Palace, Paris, etc...) en boek daarna via deze reward websites. De hotelprijzen liggen dan gewoon 25% onder de normale prijzen. (Zo heb ik Caesars Palace 3 jaar geleden gedaan en vorig jaar New York New York)

- Voor LA, SF en andere grote steden: Travelzoo aanbiedingen checken. Ik heb daar voor vorig jaar midden Juli voor het Meridien in San Francisco minder dan $150 per nacht betaald.

- Auto huren via Sunny Cars (Nederland) is vaak veel goedkoper dan daar regelen.

- $20 geven bij inchecken en vragen of er misschien een upgrade beschikbaar is heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt (inclusief penthouse suite 3 jaar geleden!)

- $20 geven bij auto ophalen en vragen voor een "leuke" auto geeft ook vaak een leuke upgrade. We hadden vorig jaar een Dodger Charger R/T (de V8) voor de prijs van een Kia.

- Denk niet te licht over de afstanden. Vooral buiten de driehoek LA, SF, LV zijn de snelwegen veel bochtiger en trager. Een trip van 500km van SF naar Noord-Cali duurt gewoon 8 uur zonder stops en ja, allemaal highway!

- (Als je de keus hebt), ga in het naseizoen. Juli / Augustus is gewoon echt om over te janken zo druk in zowel de steden als de natuur parken. Vorig jaar bijna anderhalf uur rond moeten rijden over parkeerplaatsen in Yosemite om te kunnen parkeren. Juni is heel goed te doen, maar bij een slechte winter heb je de kans dat er parken nog niet open zijn. (Mount Rainier was vorig jaar pas 1 juli open en toen lag er nog veel sneeuw!)

- Bij langere roadtrips: doe niet te veel steden. Vorig jaar deden wij LA -> LV -> SF -> Bend -> Portland -> Seattle -> Vancouver. Nou geloof me, vanaf Portland hadden we die steden wel gezien. (Sowieso zou ik Portland mijden, SF is veel leuker en in Portland zitten de meeste zwervers van welke stad ik ooit geweest ben).

- Pak een aantal tours van locals. Een pubcrawl in San Francisco is veel leuker door iemand die de omgeving kent, dan een commerciële partij.

- (In het geval van vlucht naar LA) Pak de ochtendvlucht van KLM. Ga heel laat naar bed de nacht ervoor en pak een slaappilletje in het vliegtuig. Plan 's avonds iets "lichts" zoals een studio tour of een show in LA. Zo ben je het snelst door je jetlag heen. Ga niet slapen voor 22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Hoe precies bedoel je $20 geven :P Gewoon over de balie schuiven ofwat? Lijkt mij erg ongemakkelijk haha.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
DikkeBMW schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:07:
Hoe precies bedoel je $20 geven :P Gewoon over de balie schuiven ofwat? Lijkt mij erg ongemakkelijk haha.
Ja, gewoon rechtstreeks geven. Niks ongemakkelijk aan hoor en is wijd bekend:
https://www.vegas.nl/the-20-dollar-trick-in-las-vegas/

Er zijn zelfs sites die bijhouden welk hotel de hoogste succes ratio heeft:
http://www.frontdesktip.com/

(Het werkt overigens op veel meer plekken, de wereld (en vooral de VS) draait immers op geld, hoef je je niet voor te schamen hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:58:
Had dit topic nog niet gelezen, ik ga over 2 weken samen met mijn vriendin voor 3 weken (+1 dag omdat dat goedkoper was..) naar de West-Coast van de USA, ik ben zelf een 'regelmaar' en mijn vriendin is de 'regelaar' met planning, roadbook en de hele bende..

Vliegtickets hadden we in december geboekt, we vliegen eerst van Schiphol naar Heathrow en dan direct door naar San Jose, dit alles met een dreamliner van British Airways voor nog geen €550,- p.p. NICE!

Alle leuke tours zijn geboekt, denk hierbij aan Alcatraz (die al vol zit voor heel juli), helicoptervlucht over de Grand Canyon en een paar losse tours waar me vriendin alle in-and-outs van weet.

Huurauto en hotels zijn ook allemaal geboekt, dus dat moet ook goed komen.

San Jose (1)
San Francisco (3)
Yosemite (2)
Death Valley (1)
Las Vegas (3)
Zion (2)
Bryce Canyon (1)
Antelope Canyon (1)
Monument Valley (1)
Grand Canyon (1)
Kingman (1)
Palm Desert (1)
Los Angeles (2)
Morrow Bay (1)
Monterey (1)

Als je nog kunt schuiven, zou ik zoals hierboven ook al aangegeven meer dagen uittrekken voor de NP's zoals Yosemite of Zion en minder voor de steden (SF en LV). Prachtige parken om meerdere dagen te vertoeven. Wij vonden LV niks aan (maar dat kwam ook omdat we 2 kleine kinderen bij ons hadden).

Antelope Canyon ook echt een aanrader (ook vantevoren reserveren, net als Alcatraz) en vanuit daar ook Lake Powell, Horseshoe Bend bezoeken. Dat ligt heel erg dicht bij elkaar.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:31:
[...]

(Het werkt overigens op veel meer plekken, de wereld (en vooral de VS) draait immers op geld, hoef je je niet voor te schamen hoor ;))
Het ging mij vooral om de huurauto. Lijkt mij gewoon vreemd dan even wat geld toe te schuiven en te vragen wat er mogelijk is. Zou niet verwachten dat veel mensen toehappen :P Ik zal het eens onthouden.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hopjesvla79 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Waar ik wel erg van kon genieten was Bellagio, bovenin aan de voorkant. Prachtig zicht op de strip en de fonteinen waren heel mooi vanuit daar.

Ik vind LV altijd leuk voor 1 tot 1.5 dag, dan wil ik weer weg :p Ga september voor 7de keer (1x prive, 6x zakelijk). Slaap in Treasure Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Zelfs 70$ geprobeerd in Aria, ze gaf het mij wat ongemakkelijk terug.... -O-

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gewoon zeggen dat het je honeymoon is. Zo hebben wij destijds in letterlijk elk hotel dikke upgrades gekregen.

Je vrouw meenemen is dan wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
DikkeBMW schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:10:
[...]

Het ging mij vooral om de huurauto. Lijkt mij gewoon vreemd dan even wat geld toe te schuiven en te vragen wat er mogelijk is. Zou niet verwachten dat veel mensen toehappen :P Ik zal het eens onthouden.
Oh ja hoor, tot nu toe elke keer succes gehad. 1x zelfs glimlachend mijn fooi terug gekregen, maar wel een upgrade. Overigens niet bij de balie doen, maar op de parkeerplaats als je je auto op gaat halen. Heb tot nu toe het meeste succes gehad bij Alamo / National in LA die ik via Sunny Cars had geboekt. Alamo op LV Airport is een ramp, dat is een soort van doorlopende straat waar je auto voorgereden wordt en je dus niet kan kiezen. Ik had bij Alamo LV van tevoren even gebeld dat ik persé een Charger wilde hebben. Uiteindelijk wel gelukt (na een uur wachten), maar helaas was dat een V6. Die we in LA hadden was een V8.
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Zelfs 70$ geprobeerd in Aria, ze gaf het mij wat ongemakkelijk terug.... -O-
Soms zitten ze vol. :S En sommige hotels mogen het helaas niet.
PWM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:20:
Gewoon zeggen dat het je honeymoon is. Zo hebben wij destijds in letterlijk elk hotel dikke upgrades gekregen.

Daar heb ik tot nu toe eigenlijk het minst succes mee gehad, zelfs als we het vermelden bij het boeken.
Voor 20 dollar fooi krijg je meer geregeld zelfs als het echt je honeymoon is. :P

[ Voor 17% gewijzigd door OverSoft op 11-07-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:25:
- $20 geven bij auto ophalen en vragen voor een "leuke" auto geeft ook vaak een leuke upgrade. We hadden vorig jaar een Dodger Charger R/T (de V8) voor de prijs van een Kia.
Wel ff rekening houden dat een Doge Charger/Ford Mustang etc etc super vet is maar zeker als je veel KM's gaat maken wel flink wat brandstof nodig heeft, en zelfs met de goedkope brandstof in de VS voel je het verschil tussen net aan 1:10 of ruim 1:15 over een 3000-4000 km wel. Zeker als je een roadtrip doet rond national parks waarbij de benzine richting/in de national parks aanzienlijk duurder is dan op plekken waar wel concurrentie is. Niet erg en te overzien maar het heeft mij de eerste roadtrip heeft het mij zo'n 350 euro gekost wat ik niet op mijn netvlies had.

Oh en met een roadtrip, hou er rekening mee dat er in de meeste staten geen verzorgingsplekken langs de snelweg zijn (tankstation, parkeerplaat etc) zoals wij ze in west Europa kennen. Meestal moet je de snelweg af en richting een dorp. Soms is dat pal langs de highway, soms is dat wel een stukkie rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door PolarBear op 11-07-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Wel ff rekening houden dat een Doge Charger/Ford Mustang etc etc super vet is maar zeker als je veel KM's gaat maken wel flink wat brandstof nodig heeft, en zelfs met de goedkope brandstof in de VS voel je het verschil tussen net aan 1:10 of ruim 1:15 over een 3000-4000 km wel. Zeker als je een roadtrip doet rond national parks waarbij de benzine richting/in de national parks aanzienlijk duurder is dan op plekken waar wel concurrentie is. Niet erg en te overzien maar het heeft mij de eerste roadtrip heeft het mij zo'n 350 euro gekost wat ik niet op mijn netvlies had.
Mwa, de onze deed inderdaad maar 1:9, maar houdt er rekening mee dat de meeste Kia's en Hyundai's in de VS ook V6en zijn of oude 4 in-lijns die misschien 1:13 halen. Onze langste roadtrip was 10.000km en daar heeft de brandstof ons zo'n 550 euro gekost die anders misschien 450 euro had gekost. Dat heb ik er echt wel voor over om niet in zo'n Koreaans koekblikje te rijden.
Oh en met een roadtrip, hou er rekening mee dat er in de meeste staten geen verzorgingsplekken langs de snelweg zijn (tankstation, parkeerplaat etc) zoals wij ze in west Europa kennen. Meestal moet je de snelweg af en richting een dorp. Soms is dat pal langs de highway, soms is dat wel een stukkie rijden.
Noord-westen en Noorden: ja
Zuiden (van west naar oost) en Oostkust: nee, ben ik het niet mee eens. HEEL veel rest stops. Wel verder uit elkaar, maar alles is verder uit elkaar, dus dat is te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:59:
[...]

Vorig jaar aan de west-coast ruim 5000km gereden met de Ford Mustang 2.3l Ecoboost en in totaal voor € 229,- getanked.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Vorig jaar aan de west-coast ruim 5000km gereden met de Ford Mustang 2.3l Ecoboost en in totaal voor € 229,- getanked.
Dat red je in de V8 GT niet hoor ;) Daarbij je route scheelt ook een hoop. De prijsverschillen tussen staten zijn fors, het verschil tussen de duurste en goedkoopste staat kan gemiddeld 80 cent bedragen. Als je een gasguzzler hebt en je rijd door nationale parken wordt je soms 'gedwongen' om te tanken op super toeristische plekken (denk aan Death Valley waarbij airco/buitentemperatuur niet aardig zijn voor je verbruik, Sequoia National Park waar je zo maar 150 km kan rijden zonder in de buurt te komen van een tankstation.
OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:04:

Zuiden (van west naar oost) en Oostkust: nee, ben ik het niet mee eens. HEEL veel rest stops. Wel verder uit elkaar, maar alles is verder uit elkaar, dus dat is te verwachten.
Het is wat generaliserend inderdaad maar wel iets wat typisch anders is dan hier. Van Syracuse naar Buffalo heb je bijzonder weinig afslagen en stop plekken, iets wat je de eerst keer in de VS niet direct zou verwachten. Van Grand Canyon village naar Page was ook zo een stuk. Net zoiets als tol. De eerste keer dat ik in de VS zelf reed kwam ik met de auto uit Canada, na de douane zat je meteen op een tolweg (upstate New York). Kon je alleen contant betalen (of dat nu nog steeds is weet ik niet). Ook niet iets wat je direct verwacht.

[ Voor 78% gewijzigd door PolarBear op 11-07-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
Auto gehuurd (als 23 jarige) bij Sixt omdat deze als beste/goedkoopste uit de bus kwam, een redelijke prijs met under age fee wat bij de meeste concurrenten dik €500+ (!!) extra kostte. Zou als underager ook een upgrade mogelijk zijn als je met een fooitje aankomt? We landen op San Jose Int. Airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:04:
Auto gehuurd (als 23 jarige) bij Sixt omdat deze als beste/goedkoopste uit de bus kwam, een redelijke prijs met under age fee wat bij de meeste concurrenten dik €500+ (!!) extra kostte. Zou als underager ook een upgrade mogelijk zijn als je met een fooitje aankomt? We landen op San Jose Int. Airport
Gewoon proberen, hoewel men met underage zaken (of dat nu drank of een auto is) best strict kunnen zijn. Maar nee heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:19:
[...]

Gewoon proberen, hoewel men met underage zaken (of dat nu drank of een auto is) best strict kunnen zijn. Maar nee heb je ;)
We zijn voorbereid op de verzekeringen die ze gaan proberen aan te smeren, mischien dat dit een opstapje is voor een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Landon schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:21:
[...]

We zijn voorbereid op de verzekeringen die ze gaan proberen aan te smeren, mischien dat dit een opstapje is voor een mooie upgrade.
Je moet wel verzekeringen hebben in de US he. Inderdaad niet via rental company. Maar ze bieden geen onzin aan. Alleen te duur.

Edit

En kijk uit. Upgrade prijzen die ze noemen zijn per dag.

We have this great upgrade for just $70

En dat keer 14 dagen :+

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 11-07-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:51:
[...]

Oh ja hoor, tot nu toe elke keer succes gehad. 1x zelfs glimlachend mijn fooi terug gekregen, maar wel een upgrade. Overigens niet bij de balie doen, maar op de parkeerplaats als je je auto op gaat halen. Heb tot nu toe het meeste succes gehad bij Alamo / National in LA die ik via Sunny Cars had geboekt. A
[...]
doe je het dan opzichtig, of ook een beetje bedekt? Bij een balie is dit natuurlijk wat gemakkelijker dan als je buiten met je papieren staat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:39

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:25:
(Sowieso zou ik Portland mijden, SF is veel leuker en in Portland zitten de meeste zwervers van welke stad ik ooit geweest ben).
Portland is een smerige stad, met beroerd verkeer. :) De komende zes weken is het helemaal bar en boos, wegens een hoop wegwerkzaamheden op de snelwegen, die sowieso al erg matige verbindingen hebben in de stad.

Zelf woon ik net buiten Portland in Washington en er is rondom Portland een hoop te zien wat ik meer aan kan raden. Mount St Helens is leuk om te zien (wel op een heldere dag) en er zijn langs de 84 ten oosten van Portland een stel mooie watervallen te zien. Niet alles is even toegankelijk, wegens de bosbranden van vorig jaar.

Als je van vliegtuigen houdt: Evergreen Air & Space Museum in McMinnville, OR.

[ Voor 4% gewijzigd door Hillie op 12-07-2018 04:05 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Hopjesvla79 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:07:
[...]

doe je het dan opzichtig, of ook een beetje bedekt? Bij een balie is dit natuurlijk wat gemakkelijker dan als je buiten met je papieren staat.
De balie medewerkers kunnen meestal niet zo heel veel betekenen, aangezien (vooral in deze periodes) er 20 andere medewerkers heel dicht op staan.

En opzichtig?
Mwa, ik kijk gewoon rond welke auto ik wil, en loop dan naar een medewerker toe, geef hem 20 dollar en vraag of ik niet een upgrade kan krijgen. Lukt het bij deze medewerker niet, loop ik door naar de "opzichter" van de parkeerplaats. (Meestal is het duidelijk wat de rangorde is, in mijn geval had de "opzichter" netjes een overhemd aan en de rest een t-shirtje)
De opzichter kan meestal wat meer regelen.

Het is overigens echt niet iets waar je je voor hoeft te schamen, het is de VS, niet Nederland.
Hillie schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 04:04:
[...]

Portland is een smerige stad, met beroerd verkeer. :) De komende zes weken is het helemaal bar en boos, wegens een hoop wegwerkzaamheden op de snelwegen, die sowieso al erg matige verbindingen hebben in de stad.

Zelf woon ik net buiten Portland in Washington en er is rondom Portland een hoop te zien wat ik meer aan kan raden. Mount St Helens is leuk om te zien (wel op een heldere dag) en er zijn langs de 84 ten oosten van Portland een stel mooie watervallen te zien. Niet alles is even toegankelijk, wegens de bosbranden van vorig jaar.

Als je van vliegtuigen houdt: Evergreen Air & Space Museum in McMinnville, OR.
Ja, die bosbranden waren wij toen net voor. :)
Wij hadden wel veel last van de hevige winter van vorig jaar.

Vond Mount Hood wel leuk (niet alleen vanwege de Timberline Lodge (hotel van The Shining), maar vooral ook alle kleine afslagen waar meestal kleine meertjes of riviertjes liggen.
De watervallen zijn inderdaad ook leuk om te zien (ook veel film plekjes ;)).

Iets ten noorden ligt Mount Rainier, die ik ook erg vet vond. Seattle was qua stad ook veel leuker dan Portland en is erg dichtbij. (Wel prijzig)

Het oude small town Amerika vind je nog veel terug tussen San Francisco en Portland (we zijn zelf via de kust gereden naar Crescent City en toen via Crater Lake naar Bend, skip Eureka, echt het Detroit van Californië).
Bend vonden we ook erg gezellig, leuke, vriendelijk mensen, veel te doen (vooral als je van bier en flipperkasten houdt ;)) en een goede uitvalsbasis voor de omliggende regio.

[ Voor 47% gewijzigd door OverSoft op 12-07-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
OverSoft schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:02:
[...]

De balie medewerkers kunnen meestal niet zo heel veel betekenen, aangezien (vooral in deze periodes) er 20 andere medewerkers heel dicht op staan.

En opzichtig?
Mwa, ik kijk gewoon rond welke auto ik wil, en loop dan naar een medewerker toe, geef hem 20 dollar en vraag of ik niet een upgrade kan krijgen. Lukt het bij deze medewerker niet, loop ik door naar de "opzichter" van de parkeerplaats. (Meestal is het duidelijk wat de rangorde is, in mijn geval had de "opzichter" netjes een overhemd aan en de rest een t-shirtje)
De opzichter kan meestal wat meer regelen.

Het is overigens echt niet iets waar je je voor hoeft te schamen, het is de VS, niet Nederland.
En wat zou jij aanraden om te geven als je een auto voor 22 dagen hebt gehuurd? In San Jose en ik ben underage (23). Ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

PWM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Je moet wel verzekeringen hebben in de US he. Inderdaad niet via rental company. Maar ze bieden geen onzin aan. Alleen te duur.
Ik heb mijn auto gehuurd bij AVIS, via Rentalcars, en daar zou het volgende bij zitten;
Cascoschade vermindering (CDW)
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Maar later werd ik door hen alsnog verwezen naar een andere website voor verzekeringen :?

Dus ik heb geen idee of nu alles gedekt is.... (en het zal ook niet geheel onder mijn reisverzekering vallen?)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
Landon schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:38:
[...]

En wat zou jij aanraden om te geven als je een auto voor 22 dagen hebt gehuurd? In San Jose en ik ben underage (23). Ben toch benieuwd.
De eerste keer toen ik een roadtrip door de VS maakte was ik 26, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.
(Toen gehuurd voor 30 dagen van LA naar NYC, toen heb ik 20 dollar gegeven overigens)
Afgelopen jaar heb ik 20 dollar gegeven voor een huur periode van 23 dagen van LA naar Seattle. (Ben naar Canada gegaan met de trein, met een huurauto wil je die heisa echt niet om de grens over te gaan)

Gewoon doen, niet zo twijfelen. Als je heel onzeker overkomt krijg je minder voor elkaar.
TommyGun schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Ik heb mijn auto gehuurd bij AVIS, via Rentalcars, en daar zou het volgende bij zitten;

[...]

Maar later werd ik door hen alsnog verwezen naar een andere website voor verzekeringen :?

Dus ik heb geen idee of nu alles gedekt is.... (en het zal ook niet geheel onder mijn reisverzekering vallen?)
De verzekeringen van Rentalcars.com zijn een beetje hit or miss. Ik zou zelf voor autos in de VS boeken via Sunny Cars (dan is echt alle verzekerd) of boeken met een creditcard waar de verzekering voor huur auto's bijzit. (Bij mijn AMEX zit die bijvoorbeeld)

[ Voor 50% gewijzigd door OverSoft op 12-07-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:02

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

PWM schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:20:

Ik kom net terug van een rondtrip USA (standaardrondje LA - LV - SF) en heb bij praktisch ieder hotel aangegeven op honeymoon te zijn, wat ook daadwerkelijk zo was. We hebben slechts een keer een 'upgrade' gekregen en een keer een flesje wijn.
De andere keren dat we het aangaven werd er vrij kil op gereageerd. Geen felicitaties, niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Jebus4life schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:45:
Ben samen met mijn vriendin ook een ambitieus plan aan het uittekenen voor een road trip in de US in april/mei volgend jaar.
.

Dag1: Vliegtuig naar SF
Dag2: San Francisco
Dag3 & 4: Yosemite
Dag 5: Rijden richting Vegas door Death Valley
Dag 6: Dagje Vegas, s'avonds doorrijden naar Flagstaff
Dag 7: Grand Canyon (vermoedelijk s'avonds laat doorrijden richting Antelope Canyon)
Dag 8: Antelope Canyon
Dag 9-10-11: Zion & Bryce (exacte verdeling is nog niet duidelijk, denk 2 dagen Zion & 1 dag Bryce)
Dag 12: Zeer lange reisdag richting Jackson Wyoming
Dag 13: Grand Teton
Dag 14-15: Yellowstone
Dag 16-17: Glacier NP
Dag 18: Stukje Glacier NP en doorrijden naar (wss) Couer D'Alene om te overnachten
Dag 19: Doorrijden naar Seattle
Dag 20-21: Nog niet toegewezen Momenteel nog in te plannen in het schema hierboven, nog niet zeker waar ik die extra dagen wil spenderen (tips zijn welkom)
Dag 22: Vliegtuig richting thuis
Dag 23: Thuiskomen

We overwegen nog (en dat zullen jullie wss aanraden) om dus het stuk in het noorden toch te laten vallen (dus, Yellowstone/Grand Teton/Glacier) en meer tijd in het zuiden te spenderen, maar ze zouden écht graag yellowstone willen doen, dus dan lijkt eindigen in Seattle me logischer dan helemaal terugrijden
Dag 5 is erg ver, heb de traditionele westkust route 2x gedaan en beide keren ben ik gestopt in Bishop, om de volgende dag Yosimite in te rijden (reed tegen de klok in, dus kwam vanuit Vegas ;)). In april - mei ben je ook afhankelijk van de Tioga pass, die is lang niet altijd open!. Had in mei 2015 geluk dat deze een week voordat ik er aankwam geopend was (midden mei).
Punt is wel dat er in Death Valley weinig slaapplekken zijn, je moet dus wel doorrijden richting Vegas als je eenmaal plaatsen als Bishop voorbij bent.

Als je naar Yellowstone gaat (mooiste park wat ik gezien heb na 6 trips VS) moet je daar minstens 2 volle dagen hebben om dingen echt te kunnen zien. Zonder wat wandelen is het dood zonde om zo'n eind te rijden (dat geld voor alle parken). Als je realistisch naar je planning kijk kun je Yellowstone beter overslaan en een aantal andere plaatsen fatsoenlijk bezoeken of Yellowstone meepakken en eindigen in b.v. Denver of Salt Lake City?.
OverSoft schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:04:
[...]

Mwa, de onze deed inderdaad maar 1:9, maar houdt er rekening mee dat de meeste Kia's en Hyundai's in de VS ook V6en zijn of oude 4 in-lijns die misschien 1:13 halen. Onze langste roadtrip was 10.000km en daar heeft de brandstof ons zo'n 550 euro gekost die anders misschien 450 euro had gekost. Dat heb ik er echt wel voor over om niet in zo'n Koreaans koekblikje te rijden.

[...]

Brandstofkosten zijn helemaal niet zo relevant op zo'n trip, zeker als je een beetje autoliefhebber bent. Je praat over misschien €100-150 extra. Rij je wel in een dikke v8 8).
3 jaar geleden hadden we een Suburban met 5.3 v8, over de hele trip een verbruik gehad van 1:8,33 wat imo voor een 3 ton zware baksteen zeer netjes is!.

Grote nadeel van een Mustang (cabrio) is het gebrek aan bagageruimte en comfort. Zeker als je richting de binnenlanden ga (Grand Conyon etc) zijn de wegen soms zeer slecht. Het is er pleuris warm dus met dak open rijden bij 40c doe je voor je plezier toch al niet meer.

SUV heeft als voorbeeld dat je een veel hogere zit hebt en dus meer ziet, veel bagageruimte hebt en offroad kunt :D.
Tip die ik mensen altijd geef is om de bandenspanning te controleren voordat je lange afstanden ga rijden (als je San Francisco of LA uitrijdt). Je zit altijd bizar veel kapotte banden langs de weg; hoge temperaturen en een lage bandenspanning = boem ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 12-07-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Tortelli schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:13:
[...]

SUV heeft als voorbeeld dat je een veel hogere zit hebt en dus meer ziet, veel bagageruimte hebt en offroad kunt :D.
Volgens contract mag je natuurlijk niet eens off road, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

HyperActivE schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:36:
[...]

Ik kom net terug van een rondtrip USA (standaardrondje LA - LV - SF) en heb bij praktisch ieder hotel aangegeven op honeymoon te zijn, wat ook daadwerkelijk zo was. We hebben slechts een keer een 'upgrade' gekregen en een keer een flesje wijn.
De andere keren dat we het aangaven werd er vrij kil op gereageerd. Geen felicitaties, niks.
Wij deden het 7 jaar geleden. Waarschijnlijk is door de travebllogs zoveel geschreven dat iedereen zich nu meldt als Honeymooner :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Laat me raden... Vooraf geboekt, vooraf betaald, weinig kans op royale fooi achteraf voor die mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 13-09 22:19
[...]

Ik weet het niet hoor, maar het actief bij elk hotel aangeven dat je op honeymoon bent klinkt ook wel een beetje hebberig op upgrades, en horen ze dat bij die hotels net wat te vaak :P

Bij upgrades speelt de gunfactor een grote rol, ik denk dat het beter had gewerkt als je overal een praatje had gemaakt en het dan terloops had laten vallen, of verpakt in een antwoord op een vraag van hun kant ("wat komt u doen?" - "we zijn net getrouwd en doen een roadtrip als huwelijksreis".. of vragen of ze tips hebben qua bezienswaardigheden voor jullie huwelijksreis.. zoiets).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Een upgrade hangt inderdaad af van veel factoren, hoe druk het is, of de persoon achter de balie een fijne dag heeft, net begonnen is of er al 8u op heeft zitten, etc.
Zelf probeer ik altijd een praatje te maken over alles behalve de kamer. Gewoon even vragen hoe het gaat, of het druk is of niet, of die persoon nog een tip heeft over iets wat we niet mogen missen, vragen waar ze vandaan komen. Soms werd de upgrade gewoon aangeboden. Soms zit het gewoon vol en heb je pech zoals bijvoorbeeld bij de parken. Ik mail soms wel al van tevoren of het mogelijk is een bepaalde kamer te krijgen.
In West Yellowstone zit het vaak vol met rokende en rochelende aziaten en dan heb je liever niet de kamer in de buurt van de ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Laatst online: 12-09 22:02

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Het was ook verpakt in het 'praatje' en zeker niet vissend naar upgrades, maar naar een single bed in plaats van twee losse bedden.
Overigens waren de upgrades niet echt nodig, we hadden steeds prima hotelkamers. Bovendien zijn we tijdens de reis toch amper op de kamer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Dat laatste is ook waar. Er is zoveel te zien en te doen dat ik thuis wel uitslaap :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

OverSoft schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:23:
[...]

De verzekeringen van Rentalcars.com zijn een beetje hit or miss. Ik zou zelf voor autos in de VS boeken via Sunny Cars (dan is echt alle verzekerd) of boeken met een creditcard waar de verzekering voor huur auto's bijzit. (Bij mijn AMEX zit die bijvoorbeeld)
Ik heb geboekt met mijn CC, maar ik wil mijn Rentalcars.com reservering eigenlijk niet (meer) annuleren.

'Ergens' een verzekering bijkopen of hopen op 't beste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
TommyGun schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb geboekt met mijn CC, maar ik wil mijn Rentalcars.com reservering eigenlijk niet (meer) annuleren.

'Ergens' een verzekering bijkopen of hopen op 't beste?
Mwa, gewoon lekker zo laten. Rentalcars.com zegt alle schade op zich te nemen, dus als er iets gebeurd ze vooral daaraan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb ook bij Rentalcars.com geboekt (uiteindelijk bij Alamo). En dit zit inbegrepen in de huurprijs van de Ford Mustang Cabrio:

Inbegrepen in de prijs
  • Cascoschade vermindering (CDW)
  • WA-dekking (TPL)
  • Diefstalbescherming (TP)
  • Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
  • Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
  • Nationale veiligheidstoeslag
  • Lokale belastingen
  • Premium locatietoeslag
  • Onbeperkt aantal kilometers inbegrepen bij uw huur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Dit zie ik wel nog staan bij Rentalcars.com:

De Cascoschade vermindering dekt alleen de overige kosten wanneer u zich houdt aan de voorwaarden van de huurovereenkomst. Schade aan andere onderdelen van de auto worden niet gedekt (bijv. ramen, wielen, interieur, of onderstel) of bijkomende kosten (bijv. sleepkosten of kosten voor gederfde winst), of iets in de auto (bijv. kinderzitjes, GPS-apparaten of persoonlijke bezittingen).

Gederfde winst is ook iets dat ik nog niet eerder zag staan.
De auto gaat stuk en dan mag de huurder voor het verlies in winst opdraaien?

Nu zal het wel meevallen maar ik zou de kleine lettertjes ook nog even nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:16:
Ik heb ook bij Rentalcars.com geboekt (uiteindelijk bij Alamo). En dit zit inbegrepen in de huurprijs van de Ford Mustang Cabrio:

Inbegrepen in de prijs
De meeste verzekeringen zitten er wel op. De vraag is even wat je Excess is, of dat die afgedicht is. Vaak is er een eigen risico van $1500,- tot $3500,- op een auto (hoewel ik ook wel eens uitschieters heb gehad naar $8000,-).

Als deze gedekt word door de verzekering van Rentalcars: Top

Zo niet, kan je deze extern bijboeken zoals https://www.huurautoverzekering.com/ of https://www.allianz-assis...sico-verzekering-autohuur

De autovehuurbedrijven bieden het ook zelf aan. En dan gaat het in de papieren lopen. Ze vragen zonder blikken of blozen $40,- per dag.

Mensen raken daar in de war, want die denken gedekt te zijn met de externe verzekering. Dat is ook zo, maar het personeel is getraind:
Het kan u duizenden euro's kosten
Deze verzekering geldt hier niet
De afhandeling kan maanden duren en tot die tijd bent u uw geld kwijt
etc
Allemaal onzin, maar volksstammen gaan nat.

Dus, TLDR:

Kijk bij Rentalcars (of waar je huurt) of je Excess verzekerd is en wat ze dekken of sluit iets anders af.

Rechte rug aan de balie

En houd rekening met een borg van $3000,-. Deze blokkeren ze op je CC (word dus niet afgeschreven). Daar gaan veel mensen al nat. Die houden er geen rekening mee en zitten meteen aan de limiet.

EDIT:

Voorbeeldje. Ik heb deze auto gehuurd. Bij Sixt zie je duidelijk je eigen risico staan en wat het kost om het af te kopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IBJUnz1iC95RTWwQ1YGaCfuZ/thumb.png

Ik heb alles overigens doorlopend verzekerd, dus neem nooit extra's.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 13-07-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Rivanov Bij mij is het complete lijstje als volgt;
Cascoschade vermindering (CDW)
WA-dekking (TPL)
Diefstalbescherming (TP)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Luchthaventoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Onbeperkt aantal kilometers inbegrepen bij uw huur.
@PWM 3k? Ik heb bewust een lage limiet op mijn CC en ik zet er wel extra geld op indien nodig, maar zo veel? Dan zou ik de auto niet eens mee krijgen? :P Excess zegt me niets, ik zal er nog eens induiken... Aan de balie sluit ik inderdaad niets af, veel te duur.
Aan de balie zal Avis een borg op de creditcard van de hoofdbestuurder inhouden. U moet voldoende middelen beschikbaar hebben om de borg te dekken.

U kunt eventueel beslissen om een extra dekking aan te schaffen aan de balie van Avis – om uw borg te verlagen of zelfs geheel te verwijderen.
Let op: indien u besluit om een dekking te kopen aan de balie van Avis zal deze overeenkomst tussen u en Avis zijn.
Verder;
De hoogte van de borgsom/het eigen risico
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.

Het autoverhuurbedrijf vraagt een borg tijdens het ophalen van de auto - helaas laten zij ons niet weten hoeveel dit precies is. De borg zal teruggegeven worden na de huurperiode, zolang aan alle voorwaarden zijn voldaan.

Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.

Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen.

Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.

[ Voor 87% gewijzigd door TommyGun op 13-07-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TommyGun schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:49:

@PWM 3k? Ik heb bewust een lage limiet op mijn CC en ik zet er wel extra geld op indien nodig, maar zo veel? Dan zou ik de auto niet eens mee krijgen? :P Excess zegt me niets, ik zal er nog eens induiken... Aan de balie sluit ik inderdaad niets af, veel te duur.
In principe blokkeren ze het hele Eigen Risico. Dat is het eigen risico van de verhuurder. Als je dus extern verzekerd bent, geldt nog steeds dat de verhuurder het eigen risico blokkeert (immers bij schade betaal je hen en claim je het terug bij de externe partij).

Dat ziet er dan zo uit (Golfje gehuurd in Ierland met 1500,- eigen risico):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q2mvF4ygQXCy6Ib4GRl2pufl/thumb.png

En dat gaat van je bestedingslimiet af tot het word vrijgegeven.

EDIT:

Jij moet dus nagaan wat het Eigen Risico van Avis is op die auto :)

Voor de bovengenoemde A4 van mij geldt dus 1700,- voor schade, maar:
Blijvend eigen risico per schadegeval: EUR 1700.00
Blijvend eigen risico bij diefstal: EUR 2500.00
Diefstal is hoger. Dat is dan het bedrag wat ze gaan blokkeren.
Rivanov schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:16:
Heb je Mustang of Mustang (or similar). Ik was laatste op LAX en daar stonden eigenlijk alleen Camaro's. Die zijn niet slechter dan een Mustang, maar als je perse die auto hoopte hoeft dat niet zo te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 13-07-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:45:
[...]

De meeste verzekeringen zitten er wel op. De vraag is even wat je Excess is, of dat die afgedicht is. Vaak is er een eigen risico van $1500,- tot $3500,- op een auto (hoewel ik ook wel eens uitschieters heb gehad naar $8000,-).

Als deze gedekt word door de verzekering van Rentalcars: Top

Zo niet, kan je deze extern bijboeken zoals https://www.huurautoverzekering.com/ of https://www.allianz-assis...sico-verzekering-autohuur

De autovehuurbedrijven bieden het ook zelf aan. En dan gaat het in de papieren lopen. Ze vragen zonder blikken of blozen $40,- per dag.

Mensen raken daar in de war, want die denken gedekt te zijn met de externe verzekering. Dat is ook zo, maar het personeel is getraind:

[...]

Allemaal onzin, maar volksstammen gaan nat.

Dus, TLDR:

Kijk bij Rentalcars (of waar je huurt) of je Excess verzekerd is en wat ze dekken of sluit iets anders af.

Rechte rug aan de balie

En houd rekening met een borg van $3000,-. Deze blokkeren ze op je CC (word dus niet afgeschreven). Daar gaan veel mensen al nat. Die houden er geen rekening mee en zitten meteen aan de limiet.

EDIT:

Voorbeeldje. Ik heb deze auto gehuurd. Bij Sixt zie je duidelijk je eigen risico staan en wat het kost om het af te kopen:

[afbeelding]

Ik heb alles overigens doorlopend verzekerd, dus neem nooit extra's.
Onze eigen risico voor 3 weken in California is 0,00 euro.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CrKbP8q.png

Eigen risico die 0,00 is, is misschien nog te verklaren omdat wij underage zin en al de hoofdprijs betalen?

Zou je mij kunnen vertellen waar je kan zien bij SIxt wat je huurborg is? Ik zit mijn bevestiging na te lezen maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:53:
Heb je Mustang of Mustang (or similar). Ik was laatste op LAX en daar stonden eigenlijk alleen Camaro's. Die zijn niet slechter dan een Mustang, maar als je perse die auto hoopte hoeft dat niet zo te zijn.
I know. Vorig jaar op San Francisco Airport stonden er enkel Mustang's. Dusja, het is even afwachten wat er over een maand in Miami staat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Landon schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:56:
[...]
Zou je mij kunnen vertellen waar je kan zien bij SIxt wat je huurborg is? Ik zit mijn bevestiging na te lezen maar kan niks vinden.
In principe hanteert Sixt aan de Westkust inderdaad een eigen risico van 0,-. Dat zou dan ook een borg van 0,- betekenen normaal gesproken.

Let op de "in principe". Check het nog wel even, voordat je de auto in de poeier rijdt en dan mij gaat bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

Badum-tssssssss

Volgend jaar ook weer naar de VS. Na 2 mooie vakanties in Europa kots ik van de mentaliteit in de zuid Europese landen en mis ik toch het hiken in de VS. In Spanje hebben we ons verbaasd over alle pracht en praal die daar qua wandelingen aangeboden werd maar vervolgens is alles zo slecht/niet aangegeven inclusief paden zelf dat het hiken daar tegenviel.

Meerdere opties liggen op tafel nu waarbij ik in eerste instantie in de Pacific Northwest zat te kijken maar aan de andere kant twijfel om Highway 1 (die zagen wij met mist) nog eens te rijden en vanaf daar langs de kust omhoog te gaan via de NP's/SP's en dan richting Seattle. Route andersom kan eventueel ook ik huur liever in California in het begin aangezien de tweede bestuurder dan automatisch gratis is.

Iemand die weet of US-1 weer wat meer hersteld is na de schade van 2 jaar geleden? Ik zie links en rechts fors wat detours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de auto zou je ook nog naar www.turo.com kunnen kijken, de zeg maar AirBNB van auto's. Daar zit volgens mij de 2nd driver altijd in. Ook weet je precies wat je huurt en kan je wat dikkere bakken vinden.

Volgens mij wel groot in de US.

disclaimer: zelf nog nooit gehuurd, ik ga het in september eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Typhone schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:28:
Iemand die weet of US-1 weer wat meer hersteld is na de schade van 2 jaar geleden? Ik zie links en rechts fors wat detours.
20 juli moet ie weer helemaal open zijn volgens Caltrans.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone

In november/december in de keys is alles open maar er lag nog een hoop puin, veel huisen en hotels die leeg geruimd worden. maar ik weet het alleen voor Florida op dit moment, maar ja zal hier en daar wel wat puin tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Badum-tssssssss

Volgend jaar ook weer naar de VS. Na 2 mooie vakanties in Europa kots ik van de mentaliteit in de zuid Europese landen en mis ik toch het hiken in de VS. In Spanje hebben we ons verbaasd over alle pracht en praal die daar qua wandelingen aangeboden werd maar vervolgens is alles zo slecht/niet aangegeven inclusief paden zelf dat het hiken daar tegenviel.

Meerdere opties liggen op tafel nu waarbij ik in eerste instantie in de Pacific Northwest zat te kijken maar aan de andere kant twijfel om Highway 1 (die zagen wij met mist) nog eens te rijden en vanaf daar langs de kust omhoog te gaan via de NP's/SP's en dan richting Seattle. Route andersom kan eventueel ook ik huur liever in California in het begin aangezien de tweede bestuurder dan automatisch gratis is.

Het is het verkeerde topic maar ik zou dan eens kijken naar Georgië, ben daar zelf afgelopen zomer geweest en was onder de indruk van het landschap. Wil je nog ruiger hiken dan zou je naar Kirgizië kunnen kijken.

Zou je toch de plas over willen dan kan ik Canada ook van harte aanbevelen als je van outdoor houdt en relaxte mensen, vond de Candazen wat oprechter dan de Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

We hebben 2 jonge kinderen, (op moment van schrijven 5 en 7 jaar oud).
Nu zijn we aan het orienteren om volgend jaar (of het jaar erop) naar de VS te gaan.

Kinderen zullen dan 7 en 9 zijn en elke dag in de auto zitten is geen optie. :+

Nu was onze oog gevallen op Florida, je hebt er enkele nationale parken en veel strand en pretparken/attracties.

Planning was om in Miami te starten, en hier 5-6 dagen in de buurt rond te hangen.
Beetje bijkomen van de reis en evt jetlag.
Wat dingen bekijken rondom Miami zoals de Everglades en andere locale bezienswaardigheden.

na 5-6 dagen richting het noorden trekken via de westkust van Florida (Naples, Fort Myers, Tampa, Crystal Rivers)

Rond dag 10 aankomen in Orlando

Hier willen we met de kinderen wat amusement geven in de vorm van Disneyworld, Kennedy Spacecenter etc..

Dag 15-16 vertrekken vanuit Orlando naar NL.

Is dit een beetje realistische planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Remko24
Als je in de zomervakantie gaat zit je volgens mij wel in de natte periode van Florida?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
Buitje eind van de dag :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de klimaatgrafieken idd veel kans op regen (17 regendagen per maand), echter ook gemiddeld 9 zonuren per dag..

Af en toe een verkoelend buitje vind ik niet erg, maar het zou niet dagen achter elkaar moeten regenen.
Helaas zit ik wel aan de zomervakanties (juli-aug) vast..
Iemand ervaring in die maanden in Florida?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Remko24
Heb je hier misschien wat aan? Voor mij altijd een bron die ik even raadpleeg als ik ergens naartoe ga. Het lijken me Florida niet de beste maanden.

http://www.zonkalender.nl/florida.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, het is nu eenmaal tropisch (monsoen)klimaat. Met voordelen en met nadelen. Zware hoosbuien en de volgende dag heet. De zomervakantie is overigens ook het begin van het hurricane season. Voor het water kan je een goede paraplu meenemen. Bereid de kinderen vooral ook voor op heet heet heet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Het ergste vind ikzelf altijd het benauwde. Ik weet nog goed dat ik in Arches 40+ graden had en dat was wel lekker, het was droog en je kon prima wandelingetjes maken. In DC was het toen een graad of 30 maar enorm benauwd, en daar hield je het echt niet langer dan een halfuur vol voordat je naar binnen moest om bij te komen. Dat lijkt mij in Florida het grote probleem icm de regen; het benauwde. Warmte kun je je goed op kleden/voorbereiden, en regen ook nog wel.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

April/mei zou ook een optie kunnen zijn, kinderen hebben dan ongeveer 2 weken vakantie.
Echter weet ik niet hoe mijn kinderen reageren met een tijdsverschil van 6 uur tov Nederland.
Ikzelf zal de overgang wel aankunnen, maar als de kinderen 2-3 dagen na terugkomst alweer naar school moeten, dan verwacht ik een hell-week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:34:
Volgens de klimaatgrafieken idd veel kans op regen (17 regendagen per maand), echter ook gemiddeld 9 zonuren per dag..

Af en toe een verkoelend buitje vind ik niet erg, maar het zou niet dagen achter elkaar moeten regenen.
Helaas zit ik wel aan de zomervakanties (juli-aug) vast..
Iemand ervaring in die maanden in Florida?
3-4x in Florida geweest in augustus.
Altijd warm, vaak zonnig, maar aan het eind van de dag een onweersbui (half uurtje los en dan weer droog).
Dus die 17 dagen zijn vooral dat denk ik.
Orkaanseizoen is doorgaan later, eind september meen ik (of we hebben elke keer mazzel gehad).
Ga over 5 weken weer die kant op.

Het is wel benauwd idd, daar moet je tegen kunnen, verschilt per persoon.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 17-07-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:03:
[...]

3-4x in Florida geweest in augustus.
Altijd warm, vaak zonnig, maar aan het eind van de dag een onweersbui (half uurtje los en dan weer droog).
Dus die 17 dagen zijn vooral dat denk ik.
Orkaanseizoen is doorgaan later, eind september meen ik (of we hebben elke keer mazzel gehad).
Ga over 5 weken weer die kant op.

Het is wel benauwd idd, daar moet je tegen kunnen, verschilt per persoon.
Wij gaan half oktober, maar ik kijk nu al op tegen de benauwdheid en hitte :+

Het orkaanseizoen eindigt toch pakweg eind september?
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:53:
[...]

In principe blokkeren ze het hele Eigen Risico. Dat is het eigen risico van de verhuurder. Als je dus extern verzekerd bent, geldt nog steeds dat de verhuurder het eigen risico blokkeert (immers bij schade betaal je hen en claim je het terug bij de externe partij).

En dat gaat van je bestedingslimiet af tot het word vrijgegeven.

EDIT:

Jij moet dus nagaan wat het Eigen Risico van Avis is op die auto :)

Voor de bovengenoemde A4 van mij geldt dus 1700,- voor schade, maar:
Generally, at the time of rental, we'll require a credit card hold of
total estimated charges or $200 USD, whichever is greater. If you have
prepaid with your reservation, the hold is only $100 USD.
Zo weinig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Ik zou in elk geval zeker niet in September gaan. Wij hebben vorig jaar orkaan Irma in levende lijve mee mogen maken, en dat heeft onze hele vakantie verpest.

Verder ziet je schema er goed uit, alleen met kids zou ik juist op Orlando vliegen en daar een beetje uitrusten. Miami is wat dat betreft toch wat meer gericht op ouderen.

Sla je de keys over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
TommyGun schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:58:
[...]

Wij gaan half oktober, maar ik kijk nu al op tegen de benauwdheid en hitte :+

Het orkaanseizoen eindigt toch pakweg eind september?
Meeste in september idd zo te zien:
Wikipedia: List of Florida hurricanes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:44:
Ik zou in elk geval zeker niet in September gaan. Wij hebben vorig jaar orkaan Irma in levende lijve mee mogen maken, en dat heeft onze hele vakantie verpest.

Verder ziet je schema er goed uit, alleen met kids zou ik juist op Orlando vliegen en daar een beetje uitrusten. Miami is wat dat betreft toch wat meer gericht op ouderen.

Sla je de keys over?
Nee, de keys slaan we zeker niet over..
Ik wil bewust op Miami vliegen en eerst "de minder leuke" dingen voor kinderen doen (al vinden ze het strand ook geweldig, en dan in de 2e helft van de vakantie puur voor de kinderen leuke dingen doen zoals Disney en/of Sealife etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:46:
April/mei zou ook een optie kunnen zijn, kinderen hebben dan ongeveer 2 weken vakantie.
Echter weet ik niet hoe mijn kinderen reageren met een tijdsverschil van 6 uur tov Nederland.
Ikzelf zal de overgang wel aankunnen, maar als de kinderen 2-3 dagen na terugkomst alweer naar school moeten, dan verwacht ik een hell-week :)
Wij zijn 2 weken geleden met onze kinderen (6 en 8 ) naar Californië geweest. Dat is 9 uur tijdsverschil ipv 6 voor Florida, ik kan je vertellen dat de kinderen er minder last van hadden dan wij. 1e ochtend vroeg wakker (4-5 uur 's ochtends), maar daarna al zo goed als aangepast. Terugweg is moeilijker, maar ook dat ging zonder grote problemen, op de terugreis een uur of 4 proberen te slapen en dan op tijd naar bed 's avonds. Wij kwamen op zondag terug en maandag zaten ze gewoon weer op school. Maandagavond waren ze ook wel moe uiteraard, maar dinsdag was het alsof we niet eens weg geweest waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net even ESTA aangevraagd, die was verlopen. Word ie geweigerd. Geen idee waarom, moet naar consulaat. Maar wel een wijze les voor degene die hem op het laatste moment willen aanvragen. Gelukkig ga ik pas september weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
PWM schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:54:
Net even ESTA aangevraagd, die was verlopen. Word ie geweigerd. Geen idee waarom, moet naar consulaat. Maar wel een wijze les voor degene die hem op het laatste moment willen aanvragen. Gelukkig ga ik pas september weer.
Huh? Dat heb ik nog nooit gehad (of gehoord). Hebt er volgens mij nu 4 gehad. Ben erg benieuwd wat het consulaat zegt!

[ Voor 5% gewijzigd door The_MAN op 17-07-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Iemand al eens naar Knott's Berry Farm geweest in LA? www.knotts.com

We zijn nogal geschrokken van de prijzen die ze er vragen voor Disney.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
lukadad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:34:

US theme parks zijn idd vrij prijzig heb ik gemerkt. Disney sowieso is al vlot tgeen de 100 dollar aan, Knotts heb ik wel wat dingen over gehoord, maar als ik online die prijzen zo zie nauwelijks verschil met Disney ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

Daar ben ik wel héél erg nieuwsgierig naar. In andere landen geweest lately?
Typefoutje gemaakt ergens?

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 17-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
aiii dat is minder. Succes, hopelijk komt het gemakkelijk goed

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

The_MAN schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Huh? Dat heb ik nog nooit gehad (of gehoord). Hebt er volgens mij nu 4 gehad. Ben erg benieuwd wat het consulaat zegt!
Ik heb zelfs met fout paspoortnummer een goedgekeurde Esta gekregen. (werkte alsnog niet bij inreizen, maar goed). Gevolg:

Snelste ESTA aanvraag van mij was 10 minuten voor gate-closing ;), finished op 1 minuut voor gate closing. Op moment dat betaling was afgerond bij mij in browser, was Esta goedkeuring binnen bij KLM op hun dashboard. 30 seconden voor gate closing. En ik kon mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Kleine domper op de feestvreugde :

Ik dacht altijd dat de Joshua Tree, die door Anton Corbijn gefotografeerd werd voor de albumhoes van het U2-album, in het gelijknamig NP Joshua Tree zou staan.

Daarom waren we ook van plan om van LA via dit park naar Las Vegas te rijden.
Na wat te googlen blijkt dat deze boom gewoon naast de CA-190 stond, iets voorbij het NP Death Valley en dit is toevallig op de route die we nemen van Las Vegas richting Yosemite.

Ja, stond. Sinds enkele jaren is de boom omgevallen...
https://www.google.be/map...-ro-0-fo100!7i8704!8i4352 |:(

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Akaendra schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:06:
[...]

US theme parks zijn idd vrij prijzig heb ik gemerkt. Disney sowieso is al vlot tgeen de 100 dollar aan, Knotts heb ik wel wat dingen over gehoord, maar als ik online die prijzen zo zie nauwelijks verschil met Disney ook.
We gaan dus ook niet naar Disney of Universal in Orlanda. Prijzen zijn echt absurd. En we zijn 2 maanden geleden nog in Disneyland Parijs geweest, dus genoeg Disney gezien. :+

De studio tour's vorig jaar in Hollywood waren ook ongelofelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je Disneyland Parijs hebt gehad hoef je echt niet in Anaheim. De overeenkomsten zijn echt giga.

Wij hadden gedacht dat het wel groter, vetter en mooier zou zijn. Niet dus
Omgezaagd ;) Nou, deels. Takken werden afgezaagd en eraf getrokken. Die boom was dus zo dood als wat.

[ Voor 64% gewijzigd door PWM op 18-07-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

lukadad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:06:
Kleine domper op de feestvreugde :

Ik dacht altijd dat de Joshua Tree, die door Anton Corbijn gefotografeerd werd voor de albumhoes van het U2-album, in het gelijknamig NP Joshua Tree zou staan.

Daarom waren we ook van plan om van LA via dit park naar Las Vegas te rijden.
Na wat te googlen blijkt dat deze boom gewoon naast de CA-190 stond, iets voorbij het NP Death Valley en dit is toevallig op de route die we nemen van Las Vegas richting Yosemite.

Ja, stond. Sinds enkele jaren is de boom omgevallen...
https://www.google.be/map...-ro-0-fo100!7i8704!8i4352 |:(
En om je eventuele km te besparen: de bomen in het park zelf (Joshua ) staan allemaal aan de noordzijde. Zuidzijde is kaal. En het park zelf is wel groot, maar aantal leuke hikes is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:35:
In principe blokkeren ze het hele Eigen Risico.
[...]

In principe hanteert Sixt aan de Westkust inderdaad een eigen risico van 0,-. Dat zou dan ook een borg van 0,- betekenen normaal gesproken.
Dat soort generieke uitspraken kan je gewoonweg niet maken, het hangt ontzettend af van je tarief. Ook hoeveel borg geblocked wordt hangt van van alles af en is zeker niet altijd gelijk aan je eigen risico. Het heeft nog een sterkere relatie met de kunde en mood van de dame aan de balie. Ook met een eigen risico van €0 kan je nog steeds aansprakelijk gesteld worden voor schade of diefstal, dus ook dan blokkeren ze een borg.

Ik huur normaal bij Sixt in Duitsland, daar blokkeren ze soms meestal gewoon de dubbele huur, maar soms ook €4000 voor een weekendje. Bij Avis zijn ze helemaal leuk, daar moet je soms twee verschillende creditcards kunnen tonen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 19-07-2018 01:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
fsfikke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 01:38:
[...]

Dat soort generieke uitspraken kan je gewoonweg niet maken, het hangt ontzettend af van je tarief. Ook hoeveel borg geblocked wordt hangt van van alles af en is zeker niet altijd gelijk aan je eigen risico. Het heeft nog een sterkere relatie met de kunde en mood van de dame aan de balie. Ook met een eigen risico van €0 kan je nog steeds aansprakelijk gesteld worden voor schade of diefstal, dus ook dan blokkeren ze een borg.

Ik huur normaal bij Sixt in Duitsland, daar blokkeren ze soms meestal gewoon de dubbele huur, maar soms ook €4000 voor een weekendje. Bij Avis zijn ze helemaal leuk, daar moet je soms twee verschillende creditcards kunnen tonen 8)7
Heb jij iets van een idee? Ik ben 23, heb een SUV-size auto gehuurd bij San Jose voor 22 dagen wat ongeveer neerkomt op $1450~ dollar. Voordat ik daar straks met een 2K borg zit en m'n creditcard meteen vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
[...]

Sixt laat je alleen maar boeken met $0 eigen risico aan de westkust. Toen ik begin deze maand een auto ophaalde bij SFO blokkeerden ze $200, auto zelf was pre-paid. Maar hier zijn de algemene voorwaarden:

Over het algemeen wordt er uit veiligheidsoverwegingen een autorisatiebedrag van minimaal $200 plus het verschuldigde huurbedrag gereserveerd op de Creditkaart. Het autorisatiebedrag op Premium- en luxevoertuigen (PCAR, PFAR, PTAR, LCAR, LDAV, LCAV, LFAR, LFAV, LTAR) bedraagt minimaal $ 500, buitengewone voertuigen (XCAR, XCAV, XDAV, XFAR, XFAV, XFAZ, XTAR) hebben een autorisatiebedrag van $ 1.000 - $ 2.500 en alle duurdere voertuigen (XDAR, XZAN, XFAN, XJAN, XSAJ, XTAJ, XTAM, XTAN) hebben een minimale autorisatie van $ 2.500.
Bij betalingen met een Debitkaart wordt er op de Debitkaart een borg in rekening gebracht van $200 plus de huurkosten. Gedurende de huur is dit borgbedrag voor u niet beschikbaar.

Ik had wel een premium voertuig, maar ben ook platinum member, dus weet niet of ik daarom maar $200 betaalde. Anders zou het $500 zijn geweest…
Landon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:56:
[...]

Heb jij iets van een idee? Ik ben 23, heb een SUV-size auto gehuurd bij San Jose voor 22 dagen wat ongeveer neerkomt op $1450~ dollar. Voordat ik daar straks met een 2K borg zit en m'n creditcard meteen vol zit.
Zou $200 + huur moeten zijn. Mits je een Premium SUV hebt geboekt.

[ Voor 9% gewijzigd door The_MAN op 19-07-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
The_MAN schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Sixt laat je alleen maar boeken met $0 eigen risico aan de westkust. Toen ik begin deze maand een auto ophaalde bij SFO blokkeerden ze $200, auto zelf was pre-paid. Maar hier zijn de algemene voorwaarden:

Over het algemeen wordt er uit veiligheidsoverwegingen een autorisatiebedrag van minimaal $200 plus het verschuldigde huurbedrag gereserveerd op de Creditkaart. Het autorisatiebedrag op Premium- en luxevoertuigen (PCAR, PFAR, PTAR, LCAR, LDAV, LCAV, LFAR, LFAV, LTAR) bedraagt minimaal $ 500, buitengewone voertuigen (XCAR, XCAV, XDAV, XFAR, XFAV, XFAZ, XTAR) hebben een autorisatiebedrag van $ 1.000 - $ 2.500 en alle duurdere voertuigen (XDAR, XZAN, XFAN, XJAN, XSAJ, XTAJ, XTAM, XTAN) hebben een minimale autorisatie van $ 2.500.
Bij betalingen met een Debitkaart wordt er op de Debitkaart een borg in rekening gebracht van $200 plus de huurkosten. Gedurende de huur is dit borgbedrag voor u niet beschikbaar.

Ik had wel een premium voertuig, maar ben ook platinum member, dus weet niet of ik daarom maar $200 betaalde. Anders zou het $500 zijn geweest…

[...]

Zou $200 + huur moeten zijn. Mits je een Premium SUV hebt geboekt.
Wij hebben een IFAR gereserveerd, gelijk aan een Kia Sportage, Toyota RAV4, Chevrolet Equinox. Stiekem hoop ik toch dat we kunnen upgraden door wat handjecontantje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Dat soort generieke uitspraken kan je gewoonweg niet maken,
Daarom zet ik ook "in principe" en andere disclaimers ;) En "in principe" klopt het dat Sixt in Californie geen borg rekent. In andere landen wel. Ik zie inderdaad dat in de voorwaarden staat dat het wel mag, maar ik heb in CA nog nooit bij SIXT iets achtergelaten. (EDIT: Nou goed, misschien $200,- inderdaad)

Voor andere rentals en andere landen heb ik heb speciaal een Mastercard Black met 10.000 limiet die ik alleen gebruik voor alle borgen van huurauto's. Soms huur ik 4 auto's per maand en dan zijn de eerste 3 nog niet vrijgegeven (kan maand duren).

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 19-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Even een vraagje aan de ervaren New York gangers. Ik ben voor een AirBnB aan het kijken en zag er een aantal die er best goed uitzagen. Nu liggen deze echter in East Harlem en ik moet zeggen dat mij dat toch een beetje afschrikt. Toen ik jaren geleden in Harlem liep voelde ik me er niet op mijn gemak. Hoe is het nu daar? Raden jullie dit af of is er niks aan de hand? Ik zag er meerdere in het gebied tussen de top van Central Park en onder het Yankee stadium. Nu weet ik dus niet zo welke wijken hier ok zijn en welke je moet mijden. Mocht iemand me hier wat meer over kunnen vertellen dan graag, ben toch een beetje huiverig eerlijk gezegd.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
DikkeBMW schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:23:
Even een vraagje aan de ervaren New York gangers. Ik ben voor een AirBnB aan het kijken en zag er een aantal die er best goed uitzagen. Nu liggen deze echter in East Harlem en ik moet zeggen dat mij dat toch een beetje afschrikt. Toen ik jaren geleden in Harlem liep voelde ik me er niet op mijn gemak. Hoe is het nu daar? Raden jullie dit af of is er niks aan de hand? Ik zag er meerdere in het gebied tussen de top van Central Park en onder het Yankee stadium. Nu weet ik dus niet zo welke wijken hier ok zijn en welke je moet mijden. Mocht iemand me hier wat meer over kunnen vertellen dan graag, ben toch een beetje huiverig eerlijk gezegd.
Toen ik vorig jaar naar New York ben gegaan, werd mij afgeraden om hoger dan 110th street te komen, en dat je beter aan de westkant kant zitten dan aan de oostkant. We hebben dit advies destijds meegenomen en hadden een hotel op 94th street. (Days Inn). Hier konden we 's avonds ook prima over straat omdat er genoeg politie rijd op Broadway, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
In 2010 zijn we naar Florida tijdens Springbreak (febr-maart)geweest, dit was ook aangenaam.
Het was er dan voor ons niet te druk. De parken zoals Disney en Sea world waren goed te doen.
Bij de auto verhuur blijft het opletten dat ze je niet teveel verzekeringen aansmeren, maar goed, dat is een spelletje dat je een keertje moet leren spelen.
Wij zijn niet naar de Keys geweest, maar wel naar Daytona, cape canaveral (waar de laatste shuttle klaar stond voor lancering).
Onze route liep anders dan de meeste mensen of reisbureaus aanbieden. Wij zijn van Miami naar boven gegaan.

Bob Evans is een doorgaans goed wegrestaurant/diner (wel al wat commercieel).
De stranden zijn goed te doen, ik kan me nog parkeermeters herinneren waar quartors (hoe schrijf je kwartjes 😆) in moesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 22:08
lukadad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:34:

Dit is een lastige. Knotts is wel meer een echt pretpark, waar Universal en Disney echte themaparken zijn. Als je parken wil bezoeken welke we in Europa niet hebben op het gebied van attracties zou ik naar Universal of Disney gaan, want buiten Disneyland Parijs hebben we geen vergelijkbare parken hier.

Houd er rekening mee, als je naar Disney mocht gaat, dat park is zo goed als altijd stervensdruk, de topdag van de Efteling kan daar zomaar een normale dag zijn. Het is wel het origineel, maar dat is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
d0s schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:44:

Sla je de keys over?
Ik zit van 19 augustus tot 7 september in Florida. Merk het vanzelf wel qua hitte..je kunt er zo weinig aan veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

Het is vooral voor het 'dagelijkse buitje' einde van de middag bloedheet. Daarna is het wel te doen.

Wij merkte vooral dat het voor de orkaan stervend benauwd was, na de orkaan was het al een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Landon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Toen ik vorig jaar naar New York ben gegaan, werd mij afgeraden om hoger dan 110th street te komen, en dat je beter aan de westkant kant zitten dan aan de oostkant. We hebben dit advies destijds meegenomen en hadden een hotel op 94th street. (Days Inn). Hier konden we 's avonds ook prima over straat omdat er genoeg politie rijd op Broadway, haha.
Ja die die ik gezien had liggen daar wel ruim boven ja. Toch maar eens verder kijken denk ik :/

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier ook een reis naar West Amerika en Canada samengesteld, geboekt en binnenkort weg:

28 dagen waarvan de laatste week in Canada:

De reis ongeveer uit m'n hoofd:
- SF
- Yosemite
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Zion
- Yellow Stone
- Salt Lake -> Canada
- Banff

Overal blijven we zo'n dag of 3. Twee auto's gehuurd, 1 Crysler 200 voor SF - Salt Lake.
En een wat kleinere auto voor Banff. Totale kosten van hele vakantie zitten op zon kleine 12000 euro incl marge, excursies (heli vlucht boven GC) en eten. En dan zitten we niet eens in hele bijzondere hotels :X

Het is alleen nog even uitzoeken hoe het is geregel met tolwegen e.d. Maar dat komt wel goed.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NeFoRcE schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17:

Het is alleen nog even uitzoeken hoe het is geregel met tolwegen e.d. Maar dat komt wel goed.
Ik ben op drie trips naar de Westelijke VS alleen rond Denver een tolweg tegengekomen. En de Golden Gate is (in 1 rijrichting) een tolbrug. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Niet toevallig een kleine o erin, die een 0 is?
Had ik net bij invullen voor een nieuwe voor m'n vrouw 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is al afgehandeld. Mijn vader zijn ESTA is geweigerd een tijdje geleden (was in een schurkenstaat geweest ;) ). Blijkbaar houden ze familie goed in de gaten. Maar, alsnog gekregen.
Pagina: 1 ... 16 ... 87 Laatste