Ben samen met mijn vriendin ook een ambitieus plan aan het uittekenen voor een road trip in de US in april/mei volgend jaar.
.
Zo ziet de planning er momenteel uit, we hebben nog 2 dagen waarvan we niet beslist hebben wat we ermee willen doen (waarschijnlijk gebruiken om op een paar plekken hieronder wat meer tijd te nemen alles te zien, deze staan gewoon achteraan omdat we ze over hebben, niet om op die 2 laatste dagen nog iets extra erbij te doen)
Dag1: Vliegtuig naar SF
Dag2: San Francisco
Dag3 & 4: Yosemite
Dag 5: Rijden richting Vegas door Death Valley
Dag 6: Dagje Vegas, s'avonds doorrijden naar Flagstaff
Dag 7: Grand Canyon (vermoedelijk s'avonds laat doorrijden richting Antelope Canyon)
Dag 8: Antelope Canyon
Dag 9-10-11: Zion & Bryce (exacte verdeling is nog niet duidelijk, denk 2 dagen Zion & 1 dag Bryce)
Dag 12: Zeer lange reisdag richting Jackson Wyoming
Dag 13: Grand Teton
Dag 14-15: Yellowstone
Dag 16-17: Glacier NP
Dag 18: Stukje Glacier NP en doorrijden naar (wss) Couer D'Alene om te overnachten
Dag 19: Doorrijden naar Seattle
Dag 20-21: Nog niet toegewezen Momenteel nog in te plannen in het schema hierboven, nog niet zeker waar ik die extra dagen wil spenderen (tips zijn welkom)
Dag 22: Vliegtuig richting thuis
Dag 23: Thuiskomen
Jullie gaan allemaal zeggen dat ik meer tijd moet nemen (of knippen in het schema) vermoed ik, maar we hebben de komende jaren niet het plan terug naar de VS te gaan dus we willen zo veel mogelijk zien.
*Wil ook even opmerken dat ik een behoorlijk ervaren backpacker ben. Enkele jaren geleden heb ik bijvoorbeeld solo een trip van Peking naar Kashgar ondernomen, dat was ook 5000km op 3 weken, hier verwacht ik aan 6000km uit te komen. Dus hoewel het de eerste keer is dat ik naar de USA ga, weet ik (min of meer
) waar ik mee bezig ben
We overwegen nog (en dat zullen jullie wss aanraden) om dus het stuk in het noorden toch te laten vallen (dus, Yellowstone/Grand Teton/Glacier) en meer tijd in het zuiden te spenderen, maar ze zouden écht graag yellowstone willen doen, dus dan lijkt eindigen in Seattle me logischer dan helemaal terugrijden
[
Voor 57% gewijzigd door
Jebus4life op 10-07-2018 15:57
]