Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:39
TommyGun schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Zoiets wil ik ook gaan doen, met name voor navigatie in de auto :)

Laat me even weten wat je vindt qua device (ik ga zelf ook nog op zoek hoor).
Als je Google maps gebruikt kun je toch ook gewoon de kaarten offline downloaden op een plek waar je wifi hebt?

Dit heb ik vorig jaar ook zo gedaan en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

WSL036 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Als je Google maps gebruikt kun je toch ook gewoon de kaarten offline downloaden op een plek waar je wifi hebt?

Hoe gaat dit precies? Als ik op plek X wifi heb en vanuit naar plek Y wil, dan kan ik die route downloaden? Maar als ik dan van de route afga, dan kan hij niet herberekenen toch?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:39
DikkeBMW schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Hoe gaat dit precies? Als ik op plek X wifi heb en vanuit naar plek Y wil, dan kan ik die route downloaden? Maar als ik dan van de route afga, dan kan hij niet herberekenen toch?
Nee, je download de kaart en de berekening van de route werkt daarin wel gewoon. Je kunt gewoon van de route afwijken en dan berekent hij een alternatieve route.

Ik heb op dag 1 alle kaarten in de regio die ik nodig had gedownload met een wifi verbinding. Die kaarten zijn 30 dagen offline beschikbaar. Op die kaarten werkt de navigatie gewoon zoals je het gewend bent. Je kan alleen geen gebruik maken van "live traffic" en het zoeken van bijvoorbeeld een restaurant bij je in de buurt. Daarnaast checkte ik altijd voor vertrek in het motel (waar je dus 9/10 keer wifi hebt) de snelste route, waarbij je dus wel gebruik kan maken van die live traffic optie.

Voor de rest werkt het prima en heeft het ons overal gebracht waar we moesten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

WSL036 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:46:
[...]

Nee, je download de kaart en de berekening van de route werkt daarin wel gewoon. Je kunt gewoon van de route afwijken en dan berekent hij een alternatieve route.

Ik heb op dag 1 alle kaarten in de regio die ik nodig had gedownload met een wifi verbinding. Die kaarten zijn 30 dagen offline beschikbaar. Op die kaarten werkt de navigatie gewoon zoals je het gewend bent. Je kan alleen geen gebruik maken van "live traffic" en het zoeken van bijvoorbeeld een restaurant bij je in de buurt. Daarnaast checkte ik altijd voor vertrek in het motel (waar je dus 9/10 keer wifi hebt) de snelste route, waarbij je dus wel gebruik kan maken van die live traffic optie.

Voor de rest werkt het prima en heeft het ons overal gebracht waar we moesten zijn.
Aah zo. Ja ik heb het alleen nodig voor de 1e dag want ik haal gewoon een simkaartje voor mijn telefoon, die 2 of 3 tientjes op zo'n vakantie boeien ook niet meer. Het is verrekte handig.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

WSL036 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Ja dat is ook zo, maar toch vind ik het wel handig om te hebben. Ook mocht de WiFi in hotels ruk zijn.

Maar misschien moeten we hier maar verder gaan (@Rivanov)

TommyGun in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 28-06-2018 14:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

DikkeBMW schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:38:
[...]

Tijdens mijn vakantie heb ik Sygic Wereld gebruikt. Daar kan je elke staat los voor offline gebruik downloaden en ook van staat A naar staat B navigeren zonder problemen.

Ik heb vooral A naar B ingevoerd en soms kwam ie met 1 a 2 alternatieve routes, anders kan je altijd nog tussen punten in de voorgesteld route te plaatsen (bijv. langs bijzondere omgevingen) en dan maakt ie van B uiteindelijk de laatste punt (bijv. punt D) van.

Tenslotte bevatte Sygic heel veel (actuele) POI's in Amerika zoals benzinestations, restaurants en de hotels die ik geboekt had. Dus ik had qua navigatie geen internet nodig. :)

Meer info over navigatie: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 28-06-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Even een kort ander vraagje. Iemand hier die weet hoe de beschikbaarheid van Ubers in Philly is? Als die er rijkelijk zijn (zoals in Miami) overweeg ik nl een hotel wat verder buiten het centrum te pakken ivm parkeren. Ben er maar 1,5 a 2 dagen dus OV heb ik dan niet zo veel zin in. Uber is in dat soort gevallen echt rete gemakkelijk :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Is geen enkel probleem in welke stad in de VS dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Scott schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:20:
Is geen enkel probleem in welke stad in de VS dan ook :)
Inderdaad, we zaten afgelopen week in Paso Robles en mijn vrouw wou bij het hotel een taxi bestellen, toe zeiden ze waarom? Is duurder en langzamer... Hotel heeft Uber besteld en op de rekening gezet. Stadje van zo'n 30.000 inwoners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TommyGun schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Zoiets wil ik ook gaan doen, met name voor navigatie in de auto :)

Laat me even weten wat je vindt qua device (ik ga zelf ook nog op zoek hoor).
Niet doen. Tenzij je alleen in grote steden en dichtbevolkte gebieden reist kun je in de VS niet verwachten dat je overal ontvangst heb. Online navigatie zal vaak niet werken. Steek je geld liever in een goeie offline navigatie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Vorig jaar aan de Westcoast gewoon TomTom Go gebruikt op m'n iPhone. Voor € 20 heb je een jaar toegang tot alle kaarten van de hele wereld. Je kunt zelf bepalen welke landen je download. Werkte echt perfect.
Ga ik volgende maand weer doen in Florida.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor gratis autonav: here wego.
Maar belangrijker als je gaat hiken, maps.me. Zelfs de ongemarkeerde trails in de woestijn staan er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13
Gebruik ook TomTom op iPhone.
Of, als internet goed is, Google maps.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Of koop voor 70 dollar een Garmin navigatie bij de Walmart of Best Buy. Levenslange updates, geen internet nodig onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:11
Here We Go heb ik voorheen (voor de onbeperkt data in EU) altijd gebruikt: gewoon gratis alle kaarten offline opslaan. Als ik het goed heb werkt dit ook voor de US kaarten die je per staat kan downloaden.

Kak ik zie dat deze net voor e al is gepost. :)

Als aanvulling voor maps.me voor het hiken: Locus, ook met de mogelijkheid om offline op te slaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-07-2018 08:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:34
Nadeel van de apps is altijd dat je telefoon daardoor geen hele dag meegaat als je dat veel gebruikt of je moet die constant aan de lader hebben hangen.
Voor in de auto neem ik gewoon de TomTom mee. Heb ooit een TomTom 5100 met wereldkaarten gekocht en die werkt in Europa, Canada en de US. Met Lifetime updates hoef ik die ook niet meer opnieuw aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
klopt van de apps, van de andere kant..als je aan het navigeren bent zit je toch in de auto, dus die lader heb je altijd bij je.

Even wat anders: hebben jullie wel eens cashback sites gebruikt bij het boeken van een KLM vlucht? Zie dat het 1.5% kan schelen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb vaker autogereden in de VS maar slechts heel zelden navigatie gebruikt. De meesten wegen zijn gewoon rechttoe rechtaan. Bijvoorbeeld van Asheville, NC naar Miami, FL = I26 souths en dan I95 south.

Als je echt een kaart nodig had dan was het van te voren even de route klaarzetten via Google Maps, maar dat was dan meestal voor de stadskernen dat je hem even nodig hebt. Maar voor aan de westkust heb je eigenlijk geen navigatie nodig. Zodra je bijvoorbeeld LA binnenrijdt zet je Google Maps erop en gaan.
Het systeem van autobanen in de VS is zo eenvoudig, kan eigenlijk niet misgaan.

Wil je persé navigatie, volg dan de tip die hier eerder voorbij is gekomen. Koop een navigatie bij een Best Buy en gebruik die tijdens je vakantie, Ga je nog een keer terug heb je meteen zo'n kastje, Huren bij de auto nooit doen, veel te duur :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ga het er gewoon op wagen met de MiFi router die ik besteld heb :)
Desnoods cache ik van te voren nog het een en ander.
Sowieso fijn als m'n vriendin onderweg kan internetten, aangezien ik toch alles moet rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Calitomnication schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:36:
Heb vaker autogereden in de VS maar slechts heel zelden navigatie gebruikt. De meesten wegen zijn gewoon rechttoe rechtaan. Bijvoorbeeld van Asheville, NC naar Miami, FL = I26 souths en dan I95 south.

Als je echt een kaart nodig had dan was het van te voren even de route klaarzetten via Google Maps, maar dat was dan meestal voor de stadskernen dat je hem even nodig hebt. Maar voor aan de westkust heb je eigenlijk geen navigatie nodig. Zodra je bijvoorbeeld LA binnenrijdt zet je Google Maps erop en gaan.
Het systeem van autobanen in de VS is zo eenvoudig, kan eigenlijk niet misgaan.

Wil je persé navigatie, volg dan de tip die hier eerder voorbij is gekomen. Koop een navigatie bij een Best Buy en gebruik die tijdens je vakantie, Ga je nog een keer terug heb je meteen zo'n kastje, Huren bij de auto nooit doen, veel te duur :)
Het systeem is inderdaad simpel, maar de 1e keer kan je dan nog hopeloos verdwalen als je nog niet weet welke stad je moet aanhouden en pas na 100+ mile een afslag moet nemen. Verder gaat dit in steden totaal niet op, rij maar eens LA binnen naar de auto verhuur. Dat is wel wat meer dan iets north/south/west/east en als je een afslag mist kan je lekker vast komen te zitten.

Afgelopen week heb ik met Here WeGo gereden in het begin, maar toch geswitched naar Google Maps. Had alles tussen San Francisco en Los Angeles gedownload. Wat ik een nadeel van Google Maps vind is dat je niet gelijk bijv. heel California kan downloaden, maar de aanwijzingen zijn beter dan die van Here WeGo.

Ik kan trouwens de weg van LAX of SFO naar Paso Robles (HQ van mijn werkgever) wel zonder navi, allebei meerdere keren gereden, maar als je data hebt dan is het toch wel weer makkelijk navi te gebruiken om files te omzeilen. Nadeel weer is dat ik highway 1 van Monterey naar het zuiden aan het rijden was vorige week (bezoekje Big Sur) en gelukkig van tevoren had gekeken of highway 1 helemaal tot aan Morro Bay open was, want dat bleek niet zo te zijn en het bereik op bij Big Sur was niet optimaal, laten we zeggen gewoon bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 09:43
Vandaag terug gekomen en 3200km gereden met Sygic en Google Maps. Sygic was niet al te nauwkeurig vond ik en ben na een paar dagen maps gaan gebruiken. Dit was op beide versies met de kaarten vooraf gedownload.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
fffuuuuu pff wiordt een beetje gestoord van het boeken van tickets... De ene keer zit de bagage er wel bij, dan weer niet en kan het er pas bij boeken na inchecken....Weet iemand waarom als ik via Schiphol met KLM vlieg, uitgevoerd door Delta, ik de bagage niet meteen bij kan boeken, maar als ik via Dusseldorf vlieg, KLM uitgevoerd door Delta, de bagage er wel bij zit?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
The_MAN schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Het systeem is inderdaad simpel, maar de 1e keer kan je dan nog hopeloos verdwalen als je nog niet weet welke stad je moet aanhouden en pas na 100+ mile een afslag moet nemen. Verder gaat dit in steden totaal niet op, rij maar eens LA binnen naar de auto verhuur. Dat is wel wat meer dan iets north/south/west/east en als je een afslag mist kan je lekker vast komen te zitten.

Afgelopen week heb ik met Here WeGo gereden in het begin, maar toch geswitched naar Google Maps. Had alles tussen San Francisco en Los Angeles gedownload. Wat ik een nadeel van Google Maps vind is dat je niet gelijk bijv. heel California kan downloaden, maar de aanwijzingen zijn beter dan die van Here WeGo.

Ik kan trouwens de weg van LAX of SFO naar Paso Robles (HQ van mijn werkgever) wel zonder navi, allebei meerdere keren gereden, maar als je data hebt dan is het toch wel weer makkelijk navi te gebruiken om files te omzeilen. Nadeel weer is dat ik highway 1 van Monterey naar het zuiden aan het rijden was vorige week (bezoekje Big Sur) en gelukkig van tevoren had gekeken of highway 1 helemaal tot aan Morro Bay open was, want dat bleek niet zo te zijn en het bereik op bij Big Sur was niet optimaal, laten we zeggen gewoon bagger!
Ben je in Morro Bay geweest ook? Hoe vond je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Ben je in Morro Bay geweest ook? Hoe vond je dat? :)
Morro Bay was wel OK, probleem is dat we vanuit Paso Robles er heen reden en het in Paso super lekker weer was en in Morro Bay bewolkt. Schijnt vaker te zijn dat het 's middags in Morro Bay bewolkt is, 's ochtends dan vaak wel lekker. Collega's raadde aan om naar Cambria naar het strand te gaan vanuit Paso Robles (zit hoofdkantoor waar ik werk).

Een nadeel van elk stand zo'n beetje boven LA is dat het water er koud is! Max. rond de 15C in de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 13-09 17:48

nlboy

Alles kitz?

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:04:
fffuuuuu pff wiordt een beetje gestoord van het boeken van tickets... De ene keer zit de bagage er wel bij, dan weer niet en kan het er pas bij boeken na inchecken....Weet iemand waarom als ik via Schiphol met KLM vlieg, uitgevoerd door Delta, ik de bagage niet meteen bij kan boeken, maar als ik via Dusseldorf vlieg, KLM uitgevoerd door Delta, de bagage er wel bij zit?
Geen idee, begin dit jaar kon ik gewoon bij de ochtendvlucht van KLM (door Delta uitgevoerd) gewoon bagage bij boeken tijdens het kopen van de vliegtickets. Wellicht zijn de regels inmiddels aangescherpt dat je de bagage ook via Delta moet regelen.

Sowieso vond ik het vreemd dat je op Schiphol allemaal vragen moest beantwoorden m.b.t. je bagage. En bij de terugreis was je verplicht om via Delta in te checken terwijl dit door KLM werd uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
het zijn inderdaad nieuwe regels, maar het maakt het overzicht voor de totaalprijs niet gemakkelijker. Begrijp ook niet zo goed dat ik niet meteen de bagage erbij kan boeken wanneer het een code-share is. Ach ja...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

qua offline maps kan ik maps.me aanraden.. gratis en goede kaarten... de stem van de navigatie is alleen wel wat irritant..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DikkeBMW schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:32:
Even een vraag voor de mensen die in Boston geweest zijn. Wat is de leukste wijk om te overnachten? 'S avonds wil ik wel graag ergens nog wat kunnen drinken dus in de buurt van een gezellig gebied zegmaar. Ik ken me er totaal niet uit. Ik ben wel met de auto dus vandaar dat ik niet denk dat midden in het centrum een goed idee is :P
Ik had een hotel op het vliegveld, maar de metro werkt erg goed (en relatief goedkoop) in Boston dus dat was geen probleem :)
Labbers schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:40:
[...]

Nergens in Boston is de auto een goed idee. Voor de rest is alles in Boston redelijk goed te belopen, Boston is niet zo heel groot.
klopt, dat was ook mijn ervaring..
Ik ben trouwens met de trein van NYC naar Boston gegaan, dat is goed te doen. Comfortabele treinen en mooi uitzicht :)

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 03-07-2018 16:48 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:08:
het zijn inderdaad nieuwe regels, maar het maakt het overzicht voor de totaalprijs niet gemakkelijker. Begrijp ook niet zo goed dat ik niet meteen de bagage erbij kan boeken wanneer het een code-share is. Ach ja...
Het ligt aan de boekingsklasse: economy of basic economy. BE is niet altijd beschikbaar. Prijsvergelijkers zouden een optie moeten hebben om aan te geven of je bagage wilt inchecken, want de markt wordt inderdaad ondoorzichtiger.
nlboy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Sowieso vond ik het vreemd dat je op Schiphol allemaal vragen moest beantwoorden m.b.t. je bagage. En bij de terugreis was je verplicht om via Delta in te checken terwijl dit door KLM werd uitgevoerd.
Dat is pre-departure clearance, wat elke Amerikaanse maatschappij verplicht op eigen kosten moet doen. Zij huren daar weer een bedrijf (zoals ICTS) voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 09:43
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:04:
Wij vlogen heen met KLM en terug met Delta. Op de heenweg konden we wel bagage boeken en voor de terugreis pas 24 uur voor vertrek. Dat was gelukkig wel gewoon goed gegaan :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heb uiteindelijk geboekt, via Dusseldorf zat alle bagage er gewoon in en een goede deal, Dusseldorf -> Atlanta (weekendje vrienden bezoeken). Vliegen van Atlanta -> Seattle. Auto ophalen en via Mt. Raineer, Yellowstone, Bryce, GC, Las Vegas, Death Vally, Yosemite naar San Francisco. Vanaf daar weer terug naar Dusseldorf.
Nog even hotel LV en SF uitzoeken, de rest kamperen we.Jaren gelden ook gedaan daar en is ideaal. Weet iemand nog obscure musea of andere trashy dingen die niet zo voor de hand liggen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hopjesvla79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:28:
Atlanta -> Seattle. Auto ophalen en via Mt. Raineer, Yellowstone, Bryce, GC, Las Vegas, Death Vally, Yosemite naar San Francisco.
Hoeveel kilometer is dat? En hoelang denk je erover te doen? Het klinkt als heel veel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
downtime schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Hoeveel kilometer is dat? En hoelang denk je erover te doen? Het klinkt als heel veel kilometers.
4 weken de tijd :) Langste stukken zijn Seattle naar Yellowstone, doen we in 2 dagen en van Yellowstone naar Bryce, doen we ook in 2 dagen. Las Vegas Yosemite is ook een flinke dag, maar die ken ik nog van de vorige keer en is te doen. Voor de rest blijven we op de meeste plekken een dag of drie. Zijn in totaal een 4600 km..dat is een 2000 km minder dan mijn tripje vorig jaar naar Noord-Zweden boven de poolcirkel ;) (met een Twingo :) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

De markt is er inderdaad niet transparanter op geworden. Waar je voorheen gewoon een ticket kon boeken, moet je nu echt opletten met wat je er wél en niet bijkrijgt. Probleem van veel boekingssites is dat ze er niet duidelijk bij vermelden welke klasse je boekt.

Mijn laatste vlucht was met Eurowings van Dusseldorf naar New York. Eurowings is verder prima, mooie vliegtuigen ook, maar de service aan boord is gewoon een vreemde gewaarwording. Zo zat ik (Smart) naast iemand met Basic. Tijdens de vlucht kreeg ik wel en hij niet te eten. De stewardessen lopen ook met een berg papieren waarop staat genoteerd welke stoel wel en welke stoel geen eten, drinken, snack etc mag krijgen. NIet heel efficiënt trouwens. Overigens had hij maar 40 euro minder betaald voor de retourvlucht, hij was tevreden met zijn deal.

Maar voor 40 euro extra had ik:
- handbagage
- Ruimbagage 23kg (retour)
- Warme maaltijd (retour)
- Snack (retour)
- Paar keer drinken (retour)

Heb ook maar direct bij de maatschappij geboekt omdat het me via een boekingssite niet echt duidelijk werd wat ik nu wel en niet erbij had. En waar ik geen zin in heb is dat je er bij he inchecken achterkomt dat je €100 voor je koffer moet betalen. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

De boekingssites laat ik links liggen, ik boek wel via de maatschappij zelf. Wel vond ik het irritant dat ik via de site van KLM geen stoelen e.d. kon kiezen, omdat de gekozen vlucht niet door henzelf uitgevoerd werd (maar door Air France). Dus dan maar bij Air France geboekt, toen kon het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 04-07-2018 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TommyGun schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:25:
De boekingssites laat ik links liggen, ik boek wel via de maatschappij zelf. Wel vond ik het irritant dat ik via de site van KLM geen stoelen e.d. kon kiezen, omdat de gekozen vlucht niet door henzelf uitgevoerd werd (maar door Air France). Dus dan maar bij Air France geboekt, toen kon het wel.
precies dat had ik dus ook, maar dat je dan voor de door KLM uitgevoerde vlucht de bagage wel al kan bijboeken, maar het Delta gedeelte dan weer niet.

Vreemder is dat met mijn huidige boeking, welke voornamelijk door Delta uitgevoerd wordt alle bagage er dan weer wel bij zit, inclusief de binnenlandse vlucht. En deze is geboekt via de KLM site.. :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Heeft er iemand ervaringen met TheBus in Honolulu? Ik zit er twee dagen zonder huurauto en het plan is om het gebied tussen Pearl Harbor en Coco Krater te beslaan. Nu ben ik erg aan het twijfelen of ik TheBus ga gebruiken of wellicht Uber.

Voordeel van TheBus is dat deze spotgoedkoop is, maar relatief veel reistijd kost incl. het lopen naar bushaltes.

Uber is in verhouding aanzienlijk duurder maar kost wel een fractie van de tijd. Nadeel is dat ik er geen ervaring mee heb dus niet echt weet wat ik ervan kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hopjesvla79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:11:
[...]

4 weken de tijd :) Langste stukken zijn Seattle naar Yellowstone, doen we in 2 dagen en van Yellowstone naar Bryce, doen we ook in 2 dagen. Las Vegas Yosemite is ook een flinke dag, maar die ken ik nog van de vorige keer en is te doen. Voor de rest blijven we op de meeste plekken een dag of drie. Zijn in totaal een 4600 km..dat is een 2000 km minder dan mijn tripje vorig jaar naar Noord-Zweden boven de poolcirkel ;) (met een Twingo :) )
Ik heb m’n twijfels over die afstand. Ik heb zeker 15.000 kilometer in dat deel van de VS achter de rug, verdeeld over 3 trips (totaal 11 weken), maar die 4600 kilometer die jij noemt lijkt mij wat te optimistisch. Echter ik heb niet de kaart erbij gepakt en het nagerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
downtime schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Ik heb m’n twijfels over die afstand. Ik heb zeker 15.000 kilometer in dat deel van de VS achter de rug, verdeeld over 3 trips (totaal 11 weken), maar die 4600 kilometer die jij noemt lijkt mij wat te optimistisch. Echter ik heb niet de kaart erbij gepakt en het nagerekend.
Google maps zegt het :)

https://goo.gl/maps/XURxy1bpVmp

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-07-2018 10:32 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik snap ‘t al. Jij neemt de (kortste) afstanden die Google Maps aangeeft. Ik reken met kilometers die ik echt heb gemaakt. Het verschil tussen die twee is best groot. In de praktijk rijd je nu eenmaal veel meer dan alleen de kortste route van A naar B. Reken maar op 50% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
downtime schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Ik snap ‘t al. Jij neemt de (kortste) afstanden die Google Maps aangeeft. Ik reken met kilometers die ik echt heb gemaakt. Het verschil tussen die twee is best groot. In de praktijk rijd je nu eenmaal veel meer dan alleen de kortste route van A naar B. Reken maar op 50% extra.
Denk dat 50% voor mij erg optimistisch is. Er zal zeker wel wat bijkomen, maar ik ga voornamelijk hiken in de parken en verplaatst me dus van park A naar park B, tussendoor zal ik niet heel veel omwegen maken. Die kortste afstand gaat dus wel enigzins overeen komen met wat ik daar ga doen, zo heb ik het de vorige keer ook gedaan. Van de andere kant ben ik flexibel, dus we zien wel wat er gaat gebeuren. Maar voor de langste afstanden neem ik wel gewoon de korstte route vanwege de hoeveelheid reistijd. Overall denk ik op zo'n 5000 uit te komen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als je navi koopt in Nederland, kijk dan uit met :
Lifetime TomTom Traffic*

Krijg slimme routes waarmee je realtime verkeer vermijdt.
Die werkt dus alleen in de EU (en dat staat er niet bij). Dat was toen we een redelijk downer op de wegen rond Los Angeles :(

Ik heb voor september/oktober weer LA, San Diego, Phoenix en Las Vegas staan. Werk, maar genoeg vrije tijd. Heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
Heb uiteindelijk geboekt, via Dusseldorf zat alle bagage er gewoon in en een goede deal, Dusseldorf -> Atlanta (weekendje vrienden bezoeken). Vliegen van Atlanta -> Seattle. Auto ophalen en via Mt. Raineer, Yellowstone, Bryce, GC, Las Vegas, Death Vally, Yosemite naar San Francisco. Vanaf daar weer terug naar Dusseldorf.
Nog even hotel LV en SF uitzoeken, de rest kamperen we.Jaren gelden ook gedaan daar en is ideaal. Weet iemand nog obscure musea of andere trashy dingen die niet zo voor de hand liggen?
Wat wel voor de hand ligt:Wat misschien minder voor de hand ligt:
  • In Washington een kleine omweg doen via de Hanford Nuclear Site - de eerste grote plutonium-fabriek in de wereld, onderdeel van the Manhattan Project. Alleen doen als je tijd hebt om daar de gratis (maar lange) tour in de B-reactor te doen, ruim van tevoren boeken. Andere optie in de buurt van je route in Idaho om meer te leren over de nucleaire geschiedenis is EBR-1
  • Het Northern Pacific Railroad Museum in Wallace bezoeken - heerlijk kneuterig, wij werden als eregasten behandeld omdat we de eerste buitenlanders in een week of 4 waren
  • Het aardappelmuseum in Blackfoot bezoeken, waar men o.a. hilarisch beweert dat uit onderzoek blijkt dat 82% van de wereldbevolking Idaho met aardappels associeert.
  • Onderweg naar Bryce een omweg maken via Capitol Reef NP en scenic byway 12
  • De north rim van de Grand Canyon doen i.p.v. de south rim die je nu in je route hebt, scheelt een hoop reistijd en is rustiger.
  • Het Musée Mechanique in San Francisco bezoeken, met ladingen oude arcadekasten en andere leuke ongein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Anakha schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Wat wel voor de hand ligt:Wat misschien minder voor de hand ligt:
  • In Washington een kleine omweg doen via de Hanford Nuclear Site - de eerste grote plutonium-fabriek in de wereld, onderdeel van the Manhattan Project. Alleen doen als je tijd hebt om daar de gratis (maar lange) tour in de B-reactor te doen, ruim van tevoren boeken. Andere optie in de buurt van je route in Idaho om meer te leren over de nucleaire geschiedenis is EBR-1
  • Het Northern Pacific Railroad Museum in Wallace bezoeken - heerlijk kneuterig, wij werden als eregasten behandeld omdat we de eerste buitenlanders in een week of 4 waren
  • Het aardappelmuseum in Blackfoot bezoeken, waar men o.a. hilarisch beweert dat uit onderzoek blijkt dat 82% van de wereldbevolking Idaho met aardappels associeert.
  • Onderweg naar Bryce een omweg maken via Capitol Reef NP en scenic byway 12
  • De north rim van de Grand Canyon doen i.p.v. de south rim die je nu in je route hebt, scheelt een hoop reistijd en is rustiger.
  • Het Musée Mechanique in San Francisco bezoeken, met ladingen oude arcadekasten en andere leuke ongein
kijk, die laatste lijst zijn de meer obscuurder dingen, tnx :-)

Wat betreft de NP, sommige heb ik al een keer gezien, maar mijn vriendin nog niet. Vandaar ook de keuze voor de South Rim. Andere slaan we (helaas) over...keuzes keuzes..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hopjesvla79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:44:
[...]

kijk, die laatste lijst zijn de meer obscuurder dingen, tnx :-)

Wat betreft de NP, sommige heb ik al een keer gezien, maar mijn vriendin nog niet. Vandaar ook de keuze voor de South Rim. Andere slaan we (helaas) over...keuzes keuzes..
Aanvullend en al eens eerder genoemd: de dirtroad door capitol reef is leuk en te doen zonder 4weel als het heel droog is. Die eindigd bij boulder.
Verderop heb je Escalante, leuke tussenstop voor veel woestijn activiteiten. Waaronder veel (via dirtroad bereikbare) gratis slotcanyons.

Dan dus bryce en Zion (Duitse bakker halverwege die 2, heerlijk brood daar)
Dan GC north. Wel reserveren, weinig slaapplek in de buurt .
Vanaf gc naar LV kom je dan nog langs valley of fire. Bekende spot waar ook verschillende auto reclames zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
M'n zoon en ik vliegen vrijdag naar California voor z'n eerste trip naar de USA. We vliegen van TXL naar SFO om dan naar het noorden te rijden, naar Yosemite, LA, Big Sur en dan weer terug naar SF. Alhoewel ik vrijwel elke maand wel naar SF vlieg is dit nu de eerste keer dat ik zenuwachtig ben omdat m'n zoontje meegaat en ik voor het eerst echt ga rijden in de USA. spannend :)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Wat wel voor de hand ligt:
Chihuly Garden and Glass bezoeken in Seattle
Erg mooi idd!
En vooral "ja" zeggen als ze vragen of je op de foto wilt, zijn zomaar gratis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Wat misschien minder voor de hand ligt:
Voor de Hanford tour moet je toch Amerikaans staatsburger zijn?
Ik heb GC twee keer bezocht en beide keren voor de North Rim gekozen. Is minder ver, als je uit het noorden komt, en inderdaad een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

macciez schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:52:
M'n zoon en ik vliegen vrijdag naar California voor z'n eerste trip naar de USA. We vliegen van TXL naar SFO om dan naar het noorden te rijden, naar Yosemite, LA, Big Sur en dan weer terug naar SF. Alhoewel ik vrijwel elke maand wel naar SF vlieg is dit nu de eerste keer dat ik zenuwachtig ben omdat m'n zoontje meegaat en ik voor het eerst echt ga rijden in de USA. spannend :)
Elke maand naar SF vliegen? Dat is wel erg vaak :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
downtime schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:49:
[...]

Voor de Hanford tour moet je toch Amerikaans staatsburger zijn?
Wij mochten afgelopen oktober gewoon mee als Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Weet iemand nog obscure musea of andere trashy dingen die niet zo voor de hand liggen?
Ik weet niet hoelang je exact hebt maar wij zijn in juni een drietal dagen in SF geweest en hebben ons erg vermaakt met de San Francisco movie tour. Nu zijn wij filmliefhebbers maar het is sowieso weer eens een andere manier om een tour door de stad te doen. Normaal doen we nooit dit soort rondritten.

www.sanfranciscomovietours.com

Ik vond het Cable Car museum ook wel cool overigens. Je bent er zo doorheen maar erg interessant hoe die karretjes werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Begin december 5 nachten naar New York *O*
Hoop dat 't koud is, met sneeuw o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
DikkeBMW schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Elke maand naar SF vliegen? Dat is wel erg vaak :P
Elke 6 weken voor werk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Damn, dan gaat de lol er wel af. Zou denken dat met de huidige techniek meer mogelijk is van afstand.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
In het begin was het super, maar inmiddels is het vliegen gewoon niet meer leuk. Ben echter nog steeds graag in SF en het is natuurlijk een luxe die niet iedereen heeft, dus ik zal er nooit echt over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Laatst online: 09-09 12:20
Hallo allemaal,
Van 17 tot en met 27 augustus ga ik samen met 1 iemand anders een roadtrip door California (en eventueel Nevada en Arizona) maken. Ik twijfel nog over een aantal locaties. Het plan is nu (bewerkt):

Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Griffith)
Dag 3: LA>Las Vegas
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Las Vegas>Yosemite (evt. South Lake Tahoe)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite (Mariposa Grove)
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: Kustroute SF>San Luis Obispo
Dag 11: Kustroute SLO>LA

In totaal is dit ~40u rijden volgens Google.
Het grootste gedeelte waar ik over twijfel is de 3 dagen LV en Grand Canyon.

Is het het waard om direct vanuit LA naar Yosemite te rijden en een paar dagen te besteden aan een rondje Lake Tahoe, Lassen, Mount Shasta en Redwoods en dan naar SF te gaan?

Een auto huren doen we waarschijnlijk via Turo.com, iemand ervaringen?

Wat zijn leuke dingen om te doen in SF? We bedachten om naar de USS Hornet en Muir Woods te gaan. Voor de rest zijn de dagen nog vrij. Is Monterey het waard? Of eventueel een honkbalwedstrijd bijwonen?

Verder is het plan om zoveel mogelijk s'avonds en s'ochtends te rijden. Wat is jullie ervaring met de campings, is het handig om te reserveren?
En als laatste, wat zijn goede campings in Yosemite die niet al te ver weg van de Valley zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door wouterg00 op 06-07-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pfff, 5 uur naar Lassen en een dag later weer 5 uur naar SF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
@matthijst het idee is eigenlijk wel om zoveel mogelijk van de USA te zien in 10 dagen. Ik zat te twijfelen om Lassen te vervangen door Lake Tahoe, dat is iets dichterbij maar leek me minder leuk. Het probleem is alleen dat Lake Tahoe best ver rijden is omdat we vanuit het oosten Yosemite binnen komen en dan is Lake Tahoe weer 4 uur de andere kant op. Dan is Lassen maar een uurtje verder

[ Voor 33% gewijzigd door wouterg00 op 05-07-2018 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijder twee of drie stops. Of breng het tenminste terug tot max twee dagen LA. Je probeert nu veel te veel te proppen in een paar dagen. Houd rekening met de reistijd incl files, eten, rondkijken, etc. Als je alleen de main sights wilt zien werkt een Blu-ray beter. ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
@F_J_K als we direct van Yosemite Naar SF rijden hebben we in principe twee rustdagen, dag 8 en 11. We gaan niet in Las Vegas zelf tijd besteden, alleen er langs rijden (geen stadsmensen). De grote bezienswaardigheden zijn nu dus LA, Grand Canyon, Yosemite en San Francisco. Dat lijkt me wel te doen in 11 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door wouterg00 op 06-07-2018 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ik neem aan dat je op dag 0 aankomt en op dag 12 vertrekt? Of zit dat er ook bij in?

Dag 2: Los Angeles (Hollywood, Walk of Fame, Venice/Santa Monica fietsen)
Dag 3: LA>Las Vegas 4 uur rijden / 6,5 uur via Joshua Tree NP
Dag 4: Grand Canyon 5 uur rijden en 5 uur terug
Dag 5: Las Vegas>Yosemite 7 uur rijden via Death Valley (Mono Lake, Bodie)
Dag 8: San Francisco 3,5 uur rijden
Dag 9: San Francisco (Alcatraz, Golden Gate)
Dag 10: Kustroute SF>San Luis Obispo 5,5 uur rijden (17 Mile Drive, Julia Pfeiffer Burns State Park)
Dag 11: Kustroute SLO>LA 4 uur rijden langs de kust (Morro Rock)

Zou zelf de Grand Canyon laten zitten, kost erg veel tijd in je schema.
Als je Las Vegas echt ruk vindt dan zou je op dag 4 naar Death Valley kunnen rijden en daar overnachten.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 06-07-2018 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:38

Bob Popcorn

Plop!

wouterg00 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:04:
@F_J_K als we direct van Yosemite Naar SF rijden hebben we in principe twee rustdagen, dag 8 en 11. We gaan niet in Las Vegas zelf tijd besteden, alleen er langs rijden (geen stadsmensen). De grote bezienswaardigheden zijn nu dus LA, Grand Canyon, Yosemite en San Francisco. Dat lijkt me wel te doen in 11 dagen.
Als je toch geen stadsmens bent, maar wel in Vegas kan ik je aanraden om langs de Hoover Dam te gaan voor een tourtje, stukje Arizona in te lopen over de nieuwe brug en daarna bij Lake Mead een bootje te huren :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
wouterg00 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:59:

En als laatste, wat zijn goede campings in Yosemite die niet al te ver weg van de Valley zijn?
Er liggen een paar in de Valley zelf, maar die kunnen snel vol raken. Daar ligt ook het, als je een klimmer bent, beroemde Camp 4 waar de klimmers zich verzamelen om oa El Cap te beklimmen. De vorige keer dat ik daar was (hmm 10 jaar terug) was alles vol half september, hebben toen een camping gehad boven de valley, was prima. Wel vroor het toen 's nachts al... Ik ben dit jaar ook van plan om gewoon aan te rijden, misschien online reserveren als ik zeker weet wanneer ik er ben. Heb er zin in, Half Dome hiken is erg tof. Het klimmateriaal laten we maar thuis :)

Et voila:

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm

Ik heb de vorige keer op Bridalvail Creek gestaan, half uurtje rijden vanaf de valley.

:/ kak, i zie nu dat je ook permits nodig heb voor het laatste stuk van Half Dome

[ Voor 13% gewijzigd door Hopjesvla79 op 06-07-2018 09:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat zijn leuke dingen om te doen in SF?
Waar logeer je? Je hebt niet veel tijd zo te zien maar ik zou in elk geval iedereen een bezoek aan Alcatraz aanraden, kost min. drie uur. Mijn vriendin had er vooraf bedenkingen bij maar ook die was heel enthousiast achteraf.

Je hebt een auto dus je zou de Golden Gate over kunnen rijden en een stop bij het uitzichtpunt/Ford aan het begin kunnen maken. Om de sfeer van de stad te proeven zou ik verder gewoon een paar leuke wijken doorlopen, afhankelijk van je smaak. Het meer toeristische Fisherman's Wharf met de pier, Haight Ashbury met onder andere de Painted Ladies, The Mission, Little Italy en Chinatown, dorpje aan overkant van de Golden Gate Bridge, Golden Gate Park enz.. wij kwamen in drie dagen niet eens overal aan toe.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 06-07-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Wat zijn leuke dingen om te doen in SF? We bedachten om naar de USS Hornet en Muir Woods te gaan. Voor de rest zijn de dagen nog vrij. Is Monterey het waard? Of eventueel een honkbalwedstrijd bijwonen?
Er is ongelooflijk veel te doen in SF en omgeving. USS Hornet zou wat mij betreft pas in het derde of vierde bezoek op het lijstje staan (tenzij je wat hebt met oorlogsvliegtuigen).

Meestal raad ik voor een eerste bezoek aan over de GGB te rijden naar Hawk Hill en dan door naar Muir Woods of Sausalito en daar wat rondwandelen. Alcatraz is ook wel een must vind ik (haal tickets vroeg, een maand van tevoren beginnen ze uitverkocht te raken, zeker in de zomer) en Alamo Square ook wel. Er is ook de 49-mile drive die je door veel hoogtepunten van de stad neemt, maar je mist er ook een paar en parkeren is vaak een ramp op die plekken dus dan zie je het vaak alleen maar vanuit de auto.

Als je dan nog tijd over hebt kun je naar de markt bij het ferrygebouw op zaterdag, een stuk langs de Embarcadero lopen, Fisherman's Wharf met het musée mecanique, de stad bekijken vanaf Twin Peaks, een echte, beroemde burrito halen in de Mission, de grotten en baden van Land's end bekijken, door het Golden Gate Park wandelen of rijden en als je dan nóg tijd over hebt post je hier nog maar een keer ;)

Buiten de stad heb je dan ook nog Monterey inderdaad (vooral bekend vanwege het aquarium), Silicon Valley, Stanford en nog heel veel meer.

Kortom, genoeg te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Scott schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Er is ongelooflijk veel te doen in SF en omgeving. USS Hornet zou wat mij betreft pas in het derde of vierde bezoek op het lijstje staan (tenzij je wat hebt met oorlogsvliegtuigen).
Je gaat niet naar Hornet voor de vliegtuigen. Die kun je in andere musea ook wel zien. Je gaat voor het schip. Intacte vliegdekschepen zijn er buiten de VS niet of nauwelijks.

Ik heb zelf Hornet in SF en Intrepid in New York bezocht. Ik heb een zwak voor die schepen. De vligtuigen zijn haast bijzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:28
Highway 1 is prachtig, heb hem zelf vorige week gereden met kamperen in Big Sur. Echter is de weg momenteel tussen Gorda en Ragged Point afgesloten. Na Lucia moet je dus binnendoor naar Highway 101 om je weg te vervolgen. Vond ik geen straf omdat ik toch naar Kings/Sequoia NP ging en het uitzicht daar vanaf de bergen richting 101 net zo mooi was. Maar je ben er wel een paar uur langer mee onderweg, en je mist een groot deel van de kust!
Highway 1 eind van de zomer weer open moeten gaan, maar ik weet niet of dat al het geval is wanneer jij er bent.

Ik had een Ford Mustang convertible gehuurd bij alamo.nl, was niet eens zo gek veel duurder dan een standaard auto en vond ik met open dak (naast dat het sowieso een vette auto is) zeker de moeite waard.

Campings wil je zeer op tijd reserveren. Bij national parks zijn altijd de officiele campings aan te raden die te boeken zijn op https://www.recreation.gov/. Echter is de kans aanwezig dat (nu al) alle goede campings volgeboekt zijn ;-)

En een honkbalwedstrijd zou ik niet doen, had gratis kaartjes voor de SF Giants maar die wedstrijden duren erg lang, zijn traag en gebeurt niet altijd even veel. Die tijd zou ik voornamelijk gebruiken om meer van de stad te zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
downtime schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Je gaat niet naar Hornet voor de vliegtuigen. Die kun je in andere musea ook wel zien. Je gaat voor het schip. Intacte vliegdekschepen zijn er buiten de VS niet of nauwelijks.

Ik heb zelf Hornet in SF en Intrepid in New York bezocht. Ik heb een zwak voor die schepen. De vligtuigen zijn haast bijzaak.
Het is ook een kwestie van smaak. Waar houdt in dit geval @wouterg00 van? Het schip is voor ons totaal niet interessant maar anderen zullen wellicht de San Francisco movie tour niks vinden of hun schouders ophalen bij die grote ouderwetse muziekwinkel Amoeba Music in de wijk Haight Ashbury.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
[smallEdit: ]sorry voor het hijacken van dit hele topic[/small]
Het vliegdekschip lijkt mij erg leuk. Ben ook fan van ruimtevaart, dus dat er ook Apollo hardware ligt maakt het extra gaaf. Nu ik daar aan denk, heel misschien kan ik bij Vandenberg AFB een SpaceX lancering meemaken, maar dat hangt van de lanceerdatum af.
Heeft iemand ervaring met de SF Science Academy? Is het aan te raden boven het California Sciences Center of kan je ze ook allebei doen? Highway 1 gaat 20 juli open, dus daar kunnen we gelukkig wel langs.

Een vriend vertelde dat Bryce en Monument Valley fantastisch zijn, alleen lijkt mij dat te ver weg (3u vanaf Grand Canyon). Maar misschien een dagje minder San Francisco en vanuit Grand Canyon naar Monument Valley heen en weer?

[ Voor 32% gewijzigd door wouterg00 op 06-07-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 08:26

TDB

Wat zijn leuke dingen om te doen in SF?
Wij vonden met de fiets over de golden gate zelf erg leuk. Aan de ander kant pak je dan in Sausalito (leuk plaatsje btw) de pont weer terug naar SF. Als je van moderne kunst houdt: San Francisco Museum of Modern Art

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Er is gewoon teveel te doen in die dagen haha.

De grootste tip die ik een ieder kan geven blijft: liever maar 3 dingen doen en overal de tijd om het goed te doen, dan 6 dingen haasten en amper écht zien.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wouterg00 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:17:
Een vriend vertelde dat Bryce en Monument Valley fantastisch zijn, alleen lijkt mij dat te ver weg (3u vanaf Grand Canyon). Maar misschien een dagje minder San Francisco en vanuit Grand Canyon naar Monument Valley heen en weer?
Bryce is fantastisch en Monument Valley is leuk. Maar mijn tip zou zijn om het bij Californië te houden en de buurstaten voor de volgende trip te bewaren. Er is veel te zien en de afstanden zijn groot. Neem de tijd voor de dingen die je gaat zien en doe niet alsof je maar één keer in je leven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Yankovic schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Highway 1 is prachtig, heb hem zelf vorige week gereden met kamperen in Big Sur. Echter is de weg momenteel tussen Gorda en Ragged Point afgesloten. Na Lucia moet je dus binnendoor naar Highway 101 om je weg te vervolgen. Vond ik geen straf omdat ik toch naar Kings/Sequoia NP ging en het uitzicht daar vanaf de bergen richting 101 net zo mooi was. Maar je ben er wel een paar uur langer mee onderweg, en je mist een groot deel van de kust!
Highway 1 eind van de zomer weer open moeten gaan, maar ik weet niet of dat al het geval is wanneer jij er bent.

Ik had een Ford Mustang convertible gehuurd bij alamo.nl, was niet eens zo gek veel duurder dan een standaard auto en vond ik met open dak (naast dat het sowieso een vette auto is) zeker de moeite waard.

Campings wil je zeer op tijd reserveren. Bij national parks zijn altijd de officiele campings aan te raden die te boeken zijn op https://www.recreation.gov/. Echter is de kans aanwezig dat (nu al) alle goede campings volgeboekt zijn ;-)

En een honkbalwedstrijd zou ik niet doen, had gratis kaartjes voor de SF Giants maar die wedstrijden duren erg lang, zijn traag en gebeurt niet altijd even veel. Die tijd zou ik voornamelijk gebruiken om meer van de stad te zien:)
Hughway 1 bij gorda opent deze maand weer, hoorde rond 16 juli volgens mij, maar zeker voor augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
wouterg00 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:17:
Heeft iemand ervaring met de SF Science Academy? Is het aan te raden boven het California Sciences Center of kan je ze ook allebei doen?
Ik was een maand geleden in de Science Academy (donderdagavonds is het daar "feest" met muziek en drank), maar toen was vrijwel alles in ombouw en konden we eigenlijk alleen in het aquarium. Beetje jammer. De keren daarvoor was het wel erg leuk en was alles gewoon open. Als je daar dus heen wilt, even kijken of ze alles open hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Ik mag ook nog eens een paar dagen naar de USofA (Santa Clara, California) voor m'n werk en kan er weer wat vakantie bijplakken.
Vorig jaar zo met een bang hartje Angels Landing in Zion national park gedaan en boy, was dat een leuke ervaring. Dit jaar wil ik in California blijven en overal per auto geraken.
Deze reis lijkt ook een jaarlijks iets te worden, dus mijn idee is het misschien iets korter te houden maar dan wel gefocused, dus niet meerdere parken te doen en ergens 4 tot max 7 dagen vakantie.

8/10: aankomst (SFO?), business vanaf ~18u
9/10: business
10/10: business
11/10: business. vrij vanaf ~17u
12/10: transport -> nat park
13-15/10: national park? Road tripje?
16/10: transport -> SFO + Alcatraz, welke tour? Behind the Scenes Tour de moeite?
17/10: vlucht SFO -> NL

Alcatraz staat zeker op het schema, Je kan blijkbaar maar 3 maand op voorhand reserveren dus nu heb ik nog een paar dagen eer de inschrijving open gaat..

Verder ben ik er nog totaal niet uit, Yosemite? Death Valley? Bij de kust blijven en een gezapig roadtripje langs highway 1 van maken?
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij hadden de ochtend tour van Alcatraz. Je hoeft enkel maar de boot voor de 'heenreis' te boeken. Je mag zelf bepalen wanneer je terug gaat. Hadden om 9:30 de boot dacht ik.

Yosemite is zeker een aanrader. Prachtig park. Death Valley was leuk om een keer doorheen te rijden. Vorig jaar was het 50 graden toen we er doorheen gingen en zelfs m'n gloednieuwe Mustang raakte zowat oververhit haha.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo allemaal,
Van 17 tot en met 27 augustus ga ik samen met 1 iemand anders een roadtrip door California (en eventueel Nevada en Arizona) maken. Ik twijfel nog over een aantal locaties. Het plan is nu (bewerkt):

Dag 2: Los Angeles (Santa Monica, Hollywood, Griffith)
Dag 3: LA>Las Vegas
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco

In totaal is dit ~40u rijden volgens Google.
Het grootste gedeelte waar ik over twijfel is de 3 dagen LV en Grand Canyon.

Is het het waard om direct vanuit LA naar Yosemite te rijden en een paar dagen te besteden aan een rondje Lake Tahoe, Lassen, Mount Shasta en Redwoods en dan naar SF te gaan?

Een auto huren doen we waarschijnlijk via Turo.com, iemand ervaringen?

Verder is het plan om zoveel mogelijk s'avonds en s'ochtends te rijden. Wat is jullie ervaring met de campings, is het handig om te reserveren?
Huh?

Hoe kan je dit nou in een dag doen:

Dat gaat toch niet.

Verder: Monterey is een shithole. Dan zou ik naar Santa Cruz gaan als je die richting in wil.

Als je een hele mooie route wil rijden dan kan je via San Jose naar Santa Cruz rijden. En dan zoveel mogelijk van de snelweg af dan kom je door allerlei kleine dorpjes. Route 9 i.p.v. 17 volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Dit is echt een pokke-eind rijden. Gewoon écht ver. Verwacht niet dat je ook nog maar íets kunt doen wanneer je in Las Vegas aankomt. Dat is gewoon meteen naar bed.
Hetzelfde als hierboven. Vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon is echt een giga eind rijden. En jij wil nog eens op dezelfde dag weer terug ook :X :X :X Ik denk dat je helemaal niks gaat zien van de grand canyon omdat je meteen weer terug kunt. En dat is echt zonde. De grand canyon is prachtig.
In de valley is alles allang volgeboekt, maar probeer hodgdon meadow campground eens.

Al met al probeer je echt veeeeeeeeeeel te veel te doen in veel te weinig tijd. Dat gaat echt geen leuke ervaring zijn. Ik zou persoonlijk lekker Nevada en Arizona laten voor wat het is en je richten op de pracht van Californië. Yosemite is prachtig, death valley heeft wat mooie plekken, bij LA heb je Joshua Tree park.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Avalaxy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:39:
Dit is echt een pokke-eind rijden. Gewoon écht ver. Verwacht niet dat je ook nog maar íets kunt doen wanneer je in Las Vegas aankomt. Dat is gewoon meteen naar bed.
Mwah. 4 á 5 uurtjes ofzo? Valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mace schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Theoretisch ja. In de praktijk kost het je al 2 uur om LA uit te komen door alle files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@wouterg00
Ik zie nu je planning van LA en zo te zien valt je bezoek aan Santa Monica en Griffith Observatory in het weekend? Pas op dat beide locaties drukker zijn in het weekend met de bijbehorende files. Wij zijn er ook geweest (door de week) en ik heb me laten vertellen dat het weekend geen reden hoeft te zijn om het niet te doen maar hou er qua tijd en volgorde rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Avalaxy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Theoretisch ja. In de praktijk kost het je al 2 uur om LA uit te komen door alle files.
Ik ben zelf een aantal keer vanaf LAX naar Vegas gereden en dat was in 5 uur wel te doen. Ik heb de rit niet als vervelend ervaren, als je eenmaal LA uit bent, zet je de cruise aan en is het heel rustig.

Ben het in het algemeen wel eens dat de TS té veel in té weinig tijd wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
BFmango schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Huh?

Hoe kan je dit nou in een dag doen:

Dat gaat toch niet.
Is doable, heb het zelf een 10 jaar gelden gedaan inclusief Death valley. Maar...het is een lange lange dag, daar moet je je wel op instellen. Rond 6 uur in de ochtend vertrekken, dan ben je ook nog enigzins in de 'koelte' (ahum) van Death Valley, kan je nog wat boodschappen, indien nodig, doen in Bisshop en dan de pass over. (lake Tahoe moet je wel laten schieten)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-07-2018 09:17 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mace schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Ja precies, het gaat om een kleine 500 kilometer. Valt toch wel mee als je niet vol in de spits vertrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vorig jaar ook van Yosemite naar Las Vegas gereden in één dag. Was een zeer intensieve dag die ook via Death Valley ging.
Waren om 6:00 vertrokken en kwamen om 21:30 in Vegas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Avalaxy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:39:
[...]

[...]

Hetzelfde als hierboven. Vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon is echt een giga eind rijden. En jij wil nog eens op dezelfde dag weer terug ook :X :X :X Ik denk dat je helemaal niks gaat zien van de grand canyon omdat je meteen weer terug kunt. En dat is echt zonde. De grand canyon is prachtig.

[...]

In de valley is alles allang volgeboekt, maar probeer hodgdon meadow campground eens.

Al met al probeer je echt veeeeeeeeeeel te veel te doen in veel te weinig tijd. Dat gaat echt geen leuke ervaring zijn. Ik zou persoonlijk lekker Nevada en Arizona laten voor wat het is en je richten op de pracht van Californië. Yosemite is prachtig, death valley heeft wat mooie plekken, bij LA heb je Joshua Tree park.
Dit weekend Hogdown Meadow ook maar geboekt, daar waren nog plekken vrij (ziet er prima uit). Vorige keer op Breidalveil Creek gestaan, is first come first serve, maar dat was toch een beetje stressvol na een lange dag rijden (LV->Yosemite). Nu weten we ieg zeker dat we plek hebben. Nu nog hopen dat we tickets voor Half Dome kunnen versieren...10 jaar geleden was het nog gewoon lopen en hup (ik snap de reden wel dat ze het doen). Maar door wat wijzigingen in de planning zit ik nu wel in het weekend in Las vegas..met dito prijzen.. :/ Zit het liefste wel op de Strip..maar wil ook niet de hoofdprijs betalen.. Iemand nog tips? (MGM Grand waar ik vorige keer voor een appel en ei zat is zo duur geworden :| )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hopjesvla79 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:23:
Zit het liefste wel op de Strip..maar wil ook niet de hoofdprijs betalen.. Iemand nog tips? (MGM Grand waar ik vorige keer voor een appel en ei zat is zo duur geworden :| )
Zat in oktober in de Tuscany Suites & Casino.
300 meter lopen van de strip af, weet niet precies wat de prijzen zijn (hadden bij Jan Doets compleet pakket), maar kamer was prima. Ontbijt was ook goed genoeg, je zit naast de ruimte met gokkasten (en dus rokers).

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TepelStreeltje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Zat in oktober in de Tuscany Suites & Casino.
300 meter lopen van de strip af, weet niet precies wat de prijzen zijn (hadden bij Jan Doets compleet pakket), maar kamer was prima. Ontbijt was ook goed genoeg, je zit naast de ruimte met gokkasten (en dus rokers).
top, zal er eens naar kijken. Ander alternatief is Downtown, iemand ervaring hoe het daar is?Four Queens bv?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 12:16
Hopjesvla79 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:51:
[...]

top, zal er eens naar kijken. Ander alternatief is Downtown, iemand ervaring hoe het daar is?Four Queens bv?
https://www.booking.com/h...asino-brewery-and.nl.html

Ik heb in mei hier gezeten, neem een gratis membership pas dan krijg je een goedkoop(er) ontbijt dicht bij fremont street. alleen de wifi op de kamers was bizar duur wel gratis in de lobby.

anders heel erg aan te raden,

https://www.booking.com/h...ce-station-casino.nl.html

Neem ook de gratis membership pas waar door je ook een goedkoper ontbijt krijgt, gratis wifi en gratis shuttle naar een mall aan het begin van de strip. Ik weet even niet zeker of het oude gebouw nog staat maar toen was het daardoor goedkoper dit was toen heel goedkoop in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Tip m.b.t. hotelshuttles naar The Strip in Las Vegas: check op voorhand even de specs van die shuttle. In ons geval kwam het er op neer dat het een busje was met plaats voor 8 mensen, 4 keer per dag, voor een hotel met honderden kamers. Wij kwamen netjes op tijd aanlopen bij die shuttle, maar er waren 10 wachtenden voor ons, dus wij en een ander stel bleven achter. 'Ja, sorry, de volgende shuttle gaat over 2 uur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hopjesvla79 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Is doable, heb het zelf een 10 jaar gelden gedaan inclusief Death valley. Maar...het is een lange lange dag, daar moet je je wel op instellen. Rond 6 uur in de ochtend vertrekken, dan ben je ook nog enigzins in de 'koelte' (ahum) van Death Valley, kan je nog wat boodschappen, indien nodig, doen in Bisshop en dan de pass over. (lake Tahoe moet je wel laten schieten)
eh, ja. Van Vegas naar Yosemite in een dag kan. Meerdere malen gedaan. Maar hij eil via Lake Tahoe rijden. Dat is een stuk om rn dat ga je gewoon niet redden in een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hopjesvla79 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Zit het liefste wel op de Strip..maar wil ook niet de hoofdprijs betalen.. Iemand nog tips? (MGM Grand waar ik vorige keer voor een appel en ei zat is zo duur geworden :| )
Ik weet dat je graag op de strip wil zitten, maar heb je weleens gekeken naar Downtown? Is een erg leuke buurt (het oude Vegas) en je krijgt er echt waanzinnig veel waar voor je geld. Downtown Grand bijvoorbeeld: https://www.booking.com/h...collection-member.nl.html. Prettig restaurant, leuke buurt, zwaar relaxte rooftop pool, mooie kamers met fijne inloopdouche. En je betaalt echt maar een prikkie. Mocht je naar de strip willen neem je voor een tientje een uber, zo gepiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 08:26

TDB

*knip* Nee, dat is niet toegestaan op het forum.

[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 11-07-2018 08:35 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik boek doorgaans ook 9 v/d 10 hotels via Booking, maar nu alles (voor onze roadtrip Florida) via Orbitz gedaan. Qua prijs weinig verschil tov Booking (de hotels en data die ik koos althans) maar het voordeel is dat je geld spaart en dus je het laatste hotel een stuk goedkoper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012

Jebus4life

BE User

Ben samen met mijn vriendin ook een ambitieus plan aan het uittekenen voor een road trip in de US in april/mei volgend jaar.
.
Zo ziet de planning er momenteel uit, we hebben nog 2 dagen waarvan we niet beslist hebben wat we ermee willen doen (waarschijnlijk gebruiken om op een paar plekken hieronder wat meer tijd te nemen alles te zien, deze staan gewoon achteraan omdat we ze over hebben, niet om op die 2 laatste dagen nog iets extra erbij te doen)

Dag1: Vliegtuig naar SF
Dag2: San Francisco
Dag3 & 4: Yosemite
Dag 5: Rijden richting Vegas door Death Valley
Dag 6: Dagje Vegas, s'avonds doorrijden naar Flagstaff
Dag 7: Grand Canyon (vermoedelijk s'avonds laat doorrijden richting Antelope Canyon)
Dag 8: Antelope Canyon
Dag 9-10-11: Zion & Bryce (exacte verdeling is nog niet duidelijk, denk 2 dagen Zion & 1 dag Bryce)
Dag 12: Zeer lange reisdag richting Jackson Wyoming
Dag 13: Grand Teton
Dag 14-15: Yellowstone
Dag 16-17: Glacier NP
Dag 18: Stukje Glacier NP en doorrijden naar (wss) Couer D'Alene om te overnachten
Dag 19: Doorrijden naar Seattle
Dag 20-21: Nog niet toegewezen Momenteel nog in te plannen in het schema hierboven, nog niet zeker waar ik die extra dagen wil spenderen (tips zijn welkom)
Dag 22: Vliegtuig richting thuis
Dag 23: Thuiskomen

Jullie gaan allemaal zeggen dat ik meer tijd moet nemen (of knippen in het schema) vermoed ik, maar we hebben de komende jaren niet het plan terug naar de VS te gaan dus we willen zo veel mogelijk zien.
*Wil ook even opmerken dat ik een behoorlijk ervaren backpacker ben. Enkele jaren geleden heb ik bijvoorbeeld solo een trip van Peking naar Kashgar ondernomen, dat was ook 5000km op 3 weken, hier verwacht ik aan 6000km uit te komen. Dus hoewel het de eerste keer is dat ik naar de USA ga, weet ik (min of meer :D) waar ik mee bezig ben ;)

We overwegen nog (en dat zullen jullie wss aanraden) om dus het stuk in het noorden toch te laten vallen (dus, Yellowstone/Grand Teton/Glacier) en meer tijd in het zuiden te spenderen, maar ze zouden écht graag yellowstone willen doen, dus dan lijkt eindigen in Seattle me logischer dan helemaal terugrijden

[ Voor 57% gewijzigd door Jebus4life op 10-07-2018 15:57 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:08
Ik zal m'n ideeën over het schema voor me houden (dat het veel te vol is, durf ik zo wel te zeggen), maar ik denk dat er gezien de periode dat je wil gaan sowieso goede redenen zijn om nog eens goed na te denken over Grand Teton, Yellowstone en Glacier.

Wat betreft dag 5 zal je er rekening mee moeten houden dat de Tioga Pass in de periode waarin je wilt gaan waarschijnlijk nog afgesloten zal zijn (zie voor de opening dates https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm). De afstand van Yosemite NP via Barstow naar Las Vegas bedraagt ongeveer 800 kilometer.

Dag 6 weet ik niet waarom je nog doorrijdt naar Flagstaff (zeker gezien de afstand). Mocht je een avondrit willen doen, dan zou ik eerder denken aan hooguit Kingman of Seligman, om dan op dag 7 via de Grand Canyon naar Page te rijden. Houd er bij de geplande avondritten overigens wel rekening mee dat het in april/mei vroeg donker is, dat de wegen waarover je rijdt niet verlicht zijn en dat er behoorlijk wat wild oversteekt.

In Yellowstone en Grand Teton zal je in mei waarschijnlijk ook nog te maken hebben met wegafsluitingen wegens sneeuw. 2019 Spring Opening Dates:
Conditions permitting, roads will open at 8:00 am on the following dates:
April 19: West Entrance to Madison, Mammoth Hot Springs to Old Faithful, Norris to Canyon.
May 3: East Entrance to Lake (Sylvan Pass), Canyon Junction to Lake.
May 10: South Entrance to West Thumb, Lake to West Thumb, West Thumb to Old Faithful (Craig Pass), Tower Junction to Tower Fall.
May 24: Tower Fall to Canyon Junction (Dunraven Pass)
May 24: Beartooth Highway
In Glacier NP ga je in ieder geval te vroeg zijn voor de Going-to-the-Sun-road, maar ook andere delen van het park zullen nog dicht zijn. Zie voor de periodes dat de verschillende bezoekerscentra open zijn https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/hours.htm

Mocht je Glacier laten vallen, maar Yellowstone wel laten staan dan zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om in Salt Lake City of in Denver te eindigen.

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 10-07-2018 16:30 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 00:38
Jebus4life schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:45:
Ben samen met mijn vriendin ook een ambitieus plan aan het uittekenen voor een road trip in de US in april/mei volgend jaar.
.
Zo ziet de planning er momenteel uit, we hebben nog 2 dagen waarvan we niet beslist hebben wat we ermee willen doen (waarschijnlijk gebruiken om op een paar plekken hieronder wat meer tijd te nemen alles te zien, deze staan gewoon achteraan omdat we ze over hebben, niet om op die 2 laatste dagen nog iets extra erbij te doen)

Dag 7: Grand Canyon (vermoedelijk s'avonds laat doorrijden richting Antelope Canyon)
Dag 9-10-11: Zion & Bryce (exacte verdeling is nog niet duidelijk, denk 2 dagen Zion & 1 dag Bryce)
Dag 18: Stukje Glacier NP en doorrijden naar (wss) Couer D'Alene om te overnachten
Dag 20-21: Nog niet toegewezen Momenteel nog in te plannen in het schema hierboven, nog niet zeker waar ik die extra dagen wil spenderen (tips zijn welkom)

Jullie gaan allemaal zeggen dat ik meer tijd moet nemen (of knippen in het schema) vermoed ik, maar we hebben de komende jaren niet het plan terug naar de VS te gaan dus we willen zo veel mogelijk zien.
*Wil ook even opmerken dat ik een behoorlijk ervaren backpacker ben. Enkele jaren geleden heb ik bijvoorbeeld solo een trip van Peking naar Kashgar ondernomen, dat was ook 5000km op 3 weken, hier verwacht ik aan 6000km uit te komen. Dus hoewel het de eerste keer is dat ik naar de USA ga, weet ik (min of meer :D) waar ik mee bezig ben ;)

We overwegen nog (en dat zullen jullie wss aanraden) om dus het stuk in het noorden toch te laten vallen (dus, Yellowstone/Grand Teton/Glacier) en meer tijd in het zuiden te spenderen, maar ze zouden écht graag yellowstone willen doen, dus dan lijkt eindigen in Seattle me logischer dan helemaal terugrijden
Los van zoals eerder genoemd of de wegen allemaal al open zijn zou ik in Yellowstone en eerder in het programma wat meer dagen nemen. Vanaf Yellowstone naar Salt lake om terug te vliegen, of naar Denver om van daaruit terug te vliegen. Colorado is ook een hele mooie staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jebus4life schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:45:
.

Vergeet Glacier, vergeet Seattle, vlieg gewoon via Denver of SLC terug. Dan doe je (in omgekeerde richting) ongeveer de route die ik op mijn tweede trip naar de VS deed. Ik deed er alleen 4 weken over. Ik vind 23 dagen voor jouw route echt veel te kort. Dan wordt het haasten om op schema te blijven en heb je geen enkele flexibiliteit. Probeer rijden in het donker trouwens te mijden. Veel wegen zijn niet goed verlicht en rijden in het donker is niet relaxt.

Ik deed overigens Denver, Yellowstone, Tetons, Arches, Canyonlands, Bryce, North Rim, etc. Als jij het stuk noordelijk van Yellowstone laat vallen houd je tijd over om Arches en/of Canyonlands te bezoeken. Persoonlijk vind ik Canyonlands ondergewaardeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Backpacken is ook heel anders reizen dan zelf autorijden. Ik weet niet hoe veel en hoe vaak jij nu rijdt, maar onderschat dit niet. Na een paar dagen lang in de auto zitten en rijden ben je vermoeider dan je denkt. Je geniet dan echt wel minder van alles wat je ziet. Er vanuit gaande dat je in de parken ook actief bent, zal het je geheid op gaan breken.

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012

Jebus4life

BE User

Merci voor de tips jongens, die neem ik zeker mee, zeker naar Glacier en dergelijke toe merk ik dat de timing echt niet niet ideaal is (waarschijnlijk was ik het zelf pas op een veel later punt tegengekomen (bij het onderzoeken van de praktische details) en zou het toch een bummer geweest zijn.)

Naar kilometers rijden toe heb ik weinig schrik, ik doe dagelijk makkelijk een drietal uurtjes in de wagen qua woon-werkverkeer dus dat ben ik wel gewend (de vriendin idem, daar is het 2 uurtjes per dag). De verlichting van de wegen is iets om rekening mee te houden, in Frankrijk ben ik ook minder fan van de onverlichte autostrades.

Komend weekend wat tijd maken voor een vernieuwde draft precies :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Pagina: 1 ... 15 ... 87 Laatste