Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:38
heeft iemand hier toevallig ook wel is gehad dat het tv beeld helemaal zwart wordt?
Ook geen logo meer van de zender waar je naar kijkt?

Wij hebben een nieuw kastje gehad deze had het op 1 tv na 1 dag al dat het beeld en geluid dan een seconden wegvalt ongeveer.

Die op een andere tv gezet daar heeft die geen problemen meer. Maar dat kastje wat nu aan de 1ste tv zit geeft na 1.5 week weer hetzelfde probleem.
Het gaat hier om een 4k tv.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn.

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-01 19:45
DJSmiley schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:11:
[...]

Kan beide, dat maakt niet uit. Een switch ertussen is alleen nodig
- Als je router niet met IPTV overweg kan, dan kun je het IPTV vlan 'eruit' halen en doet je router alleen internet
- Als je router geen vlans ondersteunt. Je switch untagged dan het internet vlan zodat je (domme) router gewoon werkt.

Wat is de reden dat je specifiek een SFP wilt?

Alternatief is gewoon om een mediaconverter te plaatsen op je NT. Dan ben je van de losse mediaconverter af en hoef je ook niet met patchkabeltjes te hebben.

Voor een aansluiting op het T-Mobile thuis netwerk (dus hun eigen apparatuur) kun je een 1310/1550nm optic gebruiken, 1310nm TX, 1550nm RX. Als je een SFP bestelt met LC connector, dan heb je een patchkabeltje nodig van SC naar LC.

SC/PC voor een TY01 (UFTU), LC/PC aan de SFP.
Als je de TK01 hebt dan moet je SC/APC naar LC/PC hebben.

Als je SFP gewoon een SC connector aankan, dan is het SC/PC naar SC/PC, of SC/APC naar SC/PC (Afhankelijk van je FTU)

In alle gevallen een single mode kabel. T-Mobile levert een armored patchkabel mee. Die is wat meer hufterproof (zit een stalen mantel om de vezel). Niet perse nodig als je gewoon normaal met je kabels omgaat.

@Barre73 heeft een mooi overzichtje gepost van de diverse FTU's, die ook in de startpost staat

Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
thanks, het is een nieuwbouw huis dus de recente TK01

ik wil de sfp gebruiken om de media converter ertussen uit te hebben en om dat het gewoon beschikbaar is op mijn unifi spullen. thanks voor de update!

Van het kastje naar de muur lopen...

• ArHu
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-01 20:36
Bulldock schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Of een device (nas? of hdd) of je software doet elk uur iets, veiligheidscheck, zoeken naar updates??
Ik heb gewoon een server draaien met niet heel veel gekke software erop met als meest opmerkelijke/relevante services een TOR relay en qBittorrent. Verder deze week een Ubiquity EdgeRouter 6P geïnstalleerd en deze geeft het zelfde gedrag (zie onderstaande afbeelding). Dat sluit dus in ieder geval uit dat het aan de Draytek ligt. 8)

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-01 20:49
ArHu schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:09:
[...]
Ik heb gewoon een server draaien met niet heel veel gekke software erop met als meest opmerkelijke/relevante services een TOR relay en qBittorrent. Verder deze week een Ubiquity EdgeRouter 6P geïnstalleerd en deze geeft het zelfde gedrag (zie onderstaande afbeelding). Dat sluit dus in ieder geval uit dat het aan de Draytek ligt. 8)
[Afbeelding]
Die grafiek ziet er "hobbelig" uit, dit lijkt mij iets in het PoP of in je kabel naar je FTU (demping) wat niet helemaal goed is...
DancePlaza schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:03:
[...]

thanks, het is een nieuwbouw huis dus de recente TK01

ik wil de sfp gebruiken om de media converter ertussen uit te hebben en om dat het gewoon beschikbaar is op mijn unifi spullen. thanks voor de update!
Als je alles UBNT wil houden, dan heb je de UF-SM-1G-S nodig.
Een single mode kabel SC/APC naar LC/PC erop. Ik heb dit draaien op een EdgeRouter 4 en dat werkt perfect (alleen dan met een SC/PC naar LC/PC kabel, omdat ik nog de "oudere" uFTU heb op de A-vezel)

Soundwork wijzigde deze reactie 03-01-2019 22:50 (31%)

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-01 20:21
Ik heb de UF-GP-B+ liggen, kan ik die gebruiken om de module van de Draytek te vervangen?

Comp User wijzigde deze reactie 04-01-2019 14:35 (23%)
Reden: Link toegevoegd

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:30
Comp User schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:33:
Ik heb de UF-GP-B+ liggen, kan ik die gebruiken om de module van de Draytek te vervangen?
Als ik de specs erbij zoek is dat een GPON-adapter, hier in Nederland wordt vrijwel uitsluitend AON toegepast.

• Comp User
hcQd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Als ik de specs erbij zoek is dat een GPON-adapter, hier in Nederland wordt vrijwel uitsluitend AON toegepast.
Wat voor module wordt er dan bij de Draytek meegeleverd?

Hij ziet er "vrijwel identiek" uit, de glasvezel kan ik 1 op 1 overzetten.

• Soundwork
Comp User schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Wat voor module wordt er dan bij de Draytek meegeleverd?

Hij ziet er "vrijwel identiek" uit, de glasvezel kan ik 1 op 1 overzetten.
Hij kan er vrij identiek uitzien, maar toch zijn ze niet hetzelfde.
GPON wordt in Nederland alleen bij glasvezelprovider Jonaz toegepast. Alle andere providers (waaronder dus ook T-Mobile) gebruiken AON, oftewel point-to-point verbindingen.

• Comp User
Soundwork schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Hij kan er vrij identiek uitzien, maar toch zijn ze niet hetzelfde.
GPON wordt in Nederland alleen bij glasvezelprovider Jonaz toegepast. Alle andere providers (waaronder dus ook T-Mobile) gebruiken AON, oftewel point-to-point verbindingen.
Weer wat geleerd.

• Paris
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-01 19:16
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de RJ45 na de SPF media converter te splitsen (via een Hub oid) en dan de ene kabel naar de Huawei (voor de telefonie) en de andere naar een router naar keuze voor het netwerk en IPTV. Eventueel met tussenkomst van een managed switch om vooraf het IPTV signaal al af te splitsen (Huawei/VoIP + Router/Internet)?

Zou een workaround kunnen zijn om toch VoIP te kunnen behouden met een eigen router. Of werkt dat niet?

Daarnaast:
Heeft iemand al eens geprobeerd een packet sniffer tussen de mediaconverter en Huawei te plaasten om zo de SIP gegevens te kunnen bemachtigen?

Paris wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:06 (1%)
Reden: Extra vraag

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-01 21:28
@Paris waarom stap je dan niet over naar bijv. Cheapconnect met je telefonie? Goedkoper en je krijgt gewoon de sip gegevens. Hoef je ook geen trucjes toe te passen.

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:00
jongetje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:08:
@Paris waarom stap je dan niet over naar bijv. Cheapconnect met je telefonie? Goedkoper en je krijgt gewoon de sip gegevens. Hoef je ook geen trucjes toe te passen.
Ik kan Cheapconnect zeker aanbevelen! :)

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Paris schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:03:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de RJ45 na de SPF media converter te splitsen (via een Hub oid) en dan de ene kabel naar de Huawei (voor de telefonie) en de andere naar een router naar keuze voor het netwerk en IPTV. Eventueel met tussenkomst van een managed switch om vooraf het IPTV signaal al af te splitsen (Huawei/VoIP + Router/Internet)?

Zou een workaround kunnen zijn om toch VoIP te kunnen behouden met een eigen router. Of werkt dat niet?

Daarnaast:
Heeft iemand al eens geprobeerd een packet sniffer tussen de mediaconverter en Huawei te plaasten om zo de SIP gegevens te kunnen bemachtigen?
Is ongeveer dezelfde vraag alleen ik wil, internet en tv signaal splitten. Zodat alleen internet naar router gaat. En tv signaal dus niet. Dit omdat mijn netgear r7800 geen igmp snooping heeft

• Paris
jongetje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:08:
Dat is zeker ook een mogelijkheid, maar als ik telefonie weg laat in mijn alles in een pakket, dan gaan mijn maandkosten omhoog bij T-mobile.

Of ik moet het nu natuurlijk in stand laten en een nieuw telefoonnummer nemen...
Paris schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is zeker ook een mogelijkheid, maar als ik telefonie weg laat in mijn alles in een pakket, dan gaan mijn maandkosten omhoog bij T-mobile.

Of ik moet het nu natuurlijk in stand laten en een nieuw telefoonnummer nemen...
Of je huidige nummer wegporteren bij T-Mobile naar bijvoorbeeld Cheapconnect, en bij T-Mobile een nieuw nummer krijgen. Dat nummer gebruik je gewoon niet maar je geniet wel de voordelen van de korting.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Soundwork
Paris schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:03:

Daarnaast:
Aangezien bij KPN het ook mogelijk is de Expriabox via een L2 managed switch te splitsen op de KPN MC, verwacht ik eigenlijk dat dit ook technisch kan bij T-Mobile Thuis. Alleen de VLAN ID's bij T-Mobile zijn anders. Zowel bij KPN als T-Mobile is het nog niemand gelukt de SIP gegevens via een ATA te ontsluiten omdat de login gegevens niet te achterhalen zijn.

• Paris
Thanks!

Vanuit Europa komt er ook regelgeving aan mbt het houden van eigen apparatuur. Telecom providers zouden daar dan aan mee moeten werken...

Helaas is deze regelgeving vertraagd, en er was hoop dat er eind 2018 wat meer duidelijkheid was.

Iig komen we steeds verder en ga ik de dubbele router optie verder onderzoeken (en uitproberen).

• Soundwork
Paris schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:09:
Thanks!

Vanuit Europa komt er ook regelgeving aan mbt het houden van eigen apparatuur. Telecom providers zouden daar dan aan mee moeten werken...

Helaas is deze regelgeving vertraagd, en er was hoop dat er eind 2018 wat meer duidelijkheid was.

Iig komen we steeds verder en ga ik de dubbele router optie verder onderzoeken (en uitproberen).
Er is op de community van T-Mobile een topic geopend over Draytek en Huawei met een eigen router.
Hierop wordt expliciet vermeld dat het NIET mogelijk is telefonie van T-Mobile te gebruiken, dit omdat de VOIP dienst van T-Mobile over het Internet VLAN (300) gerouteerd wordt. Dit dus in tegenstelling tot KPN netwerk.

Heel jammer dit weer, T-Mobile is nog steeds een partij die het klanten dus erg moeilijk maakt als je internet, IPTV en telefonie wil gebruiken met eigen router.

• ArHu
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-01 20:36
Soundwork schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:07:
[...]

Die grafiek ziet er "hobbelig" uit, dit lijkt mij iets in het PoP of in je kabel naar je FTU (demping) wat niet helemaal goed is...

[...]
Ik denk dat dit door de torrents komt wanneer peers stoppen met downloaden en nieuwe peers starten o.i.d. Als ik bijv. 2 iperf tooltjes een aantal minuten parallel laat draaien voor zowel download als upload geeft de verbinding in beide richtingen stabiel 750-800Mbit. Maar goed, zoals ik al aangaf werkt alles verder uitstekend, ik was alleen benieuwd waarom de torrents periodiek een dip gaven. :)

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:05
Voor de geïnteresseerden in verlengen van abo.

Kreeg volgende verlengingsaanbod voor:
- TV+Internet: 6 maanden 10 euro korting
- Alleen internet: 6 maanden 20% korting

• Misterpc
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:10
even een vraagje aan de t mobile pro's .

ik zit op dit moment bij online als migratie klant van fiber , dit levert echter migraine op qua problemen ..
en ik wil naar een ander toe ,
ik ben gewend aan een fritzbox voor netwerk , VOIP en andere zaken zoals ipv6 en portforwarding .
kan ik bij t mobile ook terecht met dit alles of toch niet ?

B & W 5,8 KWp solar system oost west

• Hageneis
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-01 12:05
Bulldock schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:30:

Als je er nog 6 maanden telefonie bij neemt, wordt de korting zelfs € 20. Na 6 maanden kun je die weer opzeggen...

• Hermanvh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-01 16:41

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misterpc schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:41:
even een vraagje aan de t mobile pro's .

ik zit op dit moment bij online als migratie klant van fiber , dit levert echter migraine op qua problemen ..
en ik wil naar een ander toe ,
ik ben gewend aan een fritzbox voor netwerk , VOIP en andere zaken zoals ipv6 en portforwarding .
kan ik bij t mobile ook terecht met dit alles of toch niet ?
Netwerk kan prima, je kan ook je eigen apparatuur gebruiken (zie startpost). VOIP via T-Mobile werkt, maar alleen met hun eigen Draytek/Huawei apparatuur, niet met je eigen apparatuur (of je moet iets gebruiken zoals CheapConnect). Port forwarding werkt (zeker met je eigen apparatuur), Draytek/Huawei weet ik niet, want die zijn er bij mij snel uit gegaan. IPv6 wordt niet ondersteund, zie ook: https://community.t-mobil...r-ipv6-296880#post1434447

webOS all the way!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:01

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hallo Tmobilers, ik zit momenteel bij tweak en begin onderhand een beetje flauw te worden van de problemen die helaas nog steeds bestaan na de migratie van Sparql naar Canal Digitaal.

Ik ben dus aan het kijken of ik de overstap makkelijk kan maken van Tweak naar Tmobile.
Momenteel is de situatie als volgt:
Modem staat in de meterkast (fritz) deze word dan via UTP verbonden met ons TVmeubel met daarin een Netgear ProSafe switch, hier word dan vervolgens de TV box en de TV via utp op verbonden.
Kan Tmobile met deze setup overweg? Of moet ik meerdere UTP kabels gaan trekken?

HaterFrame wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:05 (5%)

I am the great Cornholio!

T-mobile heeft meerdere UTP kabels (of bij gebruik van 1 kabel een VLAN Trunk dmv smart switches) nodig tussen tv-meubel en meterkast.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Thnx, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten... Hmmm....

HaterFrame schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:00:
Thnx, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten... Hmmm....
Je kan de T-Mobule router tegenwoordig wel verplaatsen sinds zij weer gebruik maken van een mediaconverter. Misschien helpt je dat?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Barre73 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Je kan de T-Mobule router tegenwoordig wel verplaatsen sinds zij weer gebruik maken van een mediaconverter. Misschien helpt je dat?
Als dat via UTP loopt is het geen probleem idd, net zoals ik het eerder met VFthuis had.

• tweak_dude
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:32
Bulldock schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:30:

Kreeg je dit aanbod via de mail?

• Soundwork
HaterFrame schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Als dat via UTP loopt is het geen probleem idd, net zoals ik het eerder met VFthuis had.
Wat Barre73 bedoeld is dat je de Huawei router nu bij de TV en TV-box kan neerzetten. Je sluit de bestaande UTP kabel dan aan op de ethernet poort van de mediaconverter, wat niets anders is dan een doosje dat lichtsignalen omzet in stroompjes over koper, RJ45 connector UTP dus. Bij Vodafone Thuis kreeg je een Draytek router, waar een SFP in zat, die kon je niet bij de TV plaatsen want je WAN/Internet poort is glas.

• Soundwork
tweak_dude schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:34:
[...]

Ik krijg allemaal reclame mails van T-Mobile, maar die heb ik niet gehad.
Waarschijnlijk worden klanten alleen benaderd als ze vlak voor de einddatum zitten van contract.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Soundwork schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:34:
[...]

Wat Barre73 bedoeld is dat je de Huawei router nu bij de TV en TV-box kan neerzetten. Je sluit de bestaande UTP kabel dan aan op de ethernet poort van de mediaconverter, wat niets anders is dan een doosje dat lichtsignalen omzet in stroompjes over koper, RJ45 connector UTP dus. Bij Vodafone Thuis kreeg je een Draytek router, waar een SFP in zat, die kon je niet bij de TV plaatsen want je WAN/Internet poort is glas.
Voor zo ver ik mij kan herinneren (was een van de eersten met VFthuis) had ik er destijds gewoon een media-converter tussen zitten met utp. Deze is bij het plaatsen van het nieuwe modem van Tweak verwijderd en toen ging er pas glas rechtstreeks de modem in.

• Soundwork
HaterFrame schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:53:
[...]

Voor zo ver ik mij kan herinneren (was een van de eersten met VFthuis) had ik er destijds gewoon een media-converter tussen zitten met utp. Deze is bij het plaatsen van het nieuwe modem van Tweak verwijderd en toen ging er pas glas rechtstreeks de modem in.
Wat voor modem leverde VF toentertijd dan? Was dat ook een Draytek?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

In de meterkast op t glas zat een genexis en wat ik in de woonkamer had staan weet ik zo 123 niet meer, was een zwarte platte staander geloof ik.
Edit:
Heb het even nagezocht: vanaf de genexis liepen idd 2 utps naar de woonkamer, 1 naar de router en 1 naar de tv. Die situatie is voor mij niet meer wenselijk iig.

HaterFrame wijzigde deze reactie 10-01-2019 08:04 (36%)

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:05
tweak_dude schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:34:
[...]

Nee via de chat op hun site. Werkt alleen tijdens kantooruren volgens mij.

• Berenkoud
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:42
PL3X4N schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:05:
Vandaag (eindelijk) gelukt om de Draytek router te vervangen door een Ubiquiti Edgerouter x SFP door de SFP module van de Draytek in de SFP poort van de Edgerouter te steken _/-\o_

Ik heb nu internet en TV werkend. Telefoon niet maar dat gebruiken we niet heb deze door T-Mobile door laten schakelen naar mijn mobiele telefoon :) .

Mischien kan ik iemand er mee helpen dus hieronder hoe ik het werkend heb gekregen,

Ga er vanuit dat je enige kennis hebt qua DHCP, Static IP en hoe deze zijn in te stellen.

Mijn Edgerouter heeft als software versie: v1.9.7 + hotfix 4.
Zoals in de start post wordt vermeld heb je sowieso 2 vlans nodig. VLAN 300 voor internet en VLAN 640 voor TV. Ook word er VLAN 100 genoemd maar dat is voor management en in dit geval niet nodig.

Als eerste via tabbald Wizard de wizard WAN+2LAN2 gestart met onderstaande settings:
[Afbeelding]

Op het Dashboard is de eth5.300 interface toegevoegd en ook automatisch switch0. De eth5 en eth5.300 heb ik de config via Actions aangepast naar "Use DHCP". Bij mij bleef de SFP link down. Dit komt doordat de SFP fixed Gbit is en verwacht en geen auto-negotiation aan kan.

De Edgemax GUI heeft geen directe optie om dit aan te passen. Dit is wel aan te passen via de Config Tree met deze settings:
[Afbeelding]
Bij opslaan zal de SFP wel op groen springen en UP weergeven.

Om te kunnen internetten is er nog een NAT rule nodig voor de eth5.300 if. Door tabblad Firewall/NAT > NAT:
[Afbeelding]

Als het goed is heb je nu via switch poort 0-4 internet.

Om ook TV te kunnen kijken is het volgende nodig.
Via het Dashboard een nieuwe vlan op eth5 aanmaken met als ID 640 met "No address" als adres.
Vervolgens op het dashboard bij switch0 de config zo aanpassen dat poort 4 geen deel uitmaakt van de switch config:
[Afbeelding]

Nu moet er via de CLI een bridge worden gemaakt tussen eth5.640 en eth4 zodat het verkeer op eth4 uitkomt met de volgende commands:

code:
1
2
3
4
5
6
7
configure
set interfaces bridge br0
set interfaces ethernet eth5 vif 640 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth4 bridge-group bridge br0
commit
save
exit

Nou heb ik wel IGMP proxy aangezet via de Config Tree met op eth5.640 upstream en treshold op 1 en op eth4.640 downstream met treshold op 1. (weet niet zeker of dit nodig is).

Als je nu de settop box aanzet zul je TV moeten kunnen kijken.

Mijn Dashboard ziet er als volgt uit:
[Afbeelding]

Voor wifi heb ik een hele oude Linksys 300N als access point aangesloten.

Bij mij werkt nu alles zoals ik het zou willen. Altijd beschikbaar voor vragen of opmerkingen. :D
Makkelijke stappen om te doorlopen. Internet werkend. TV echter niet conform de stappen. Guide laad wel, maar geen beeld en geluid. Foutmelding bij het 'laden'. Zie ook geen activiteit op de eth4, afgezien van oranje lampje. Heb gekeken om de downstream en upstream aan te passen maar gaf ook geen resultaat.

Firmware lopend op 1.10.8
Daarbij kon ik voor eth5 alles op auto laten staan om internet werkend te hebben.

www.studiobroek.nl

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Berenkoud schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:25:
[...]

Makkelijke stappen om te doorlopen. Internet werkend. TV echter niet conform de stappen. Guide laad wel, maar geen beeld en geluid. Foutmelding bij het 'laden'. Zie ook geen activiteit op de eth4, afgezien van oranje lampje. Heb gekeken om de downstream en upstream aan te passen maar gaf ook geen resultaat.

Firmware lopend op 1.10.8
Daarbij kon ik voor eth5 alles op auto laten staan om internet werkend te hebben.
Probeer onderstaande commando's eens, waarschijnlijk werkt het dan wel:
configure
set interfaces bridge br0 multicast enable
echo -n 0 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_snooping
echo -n 1 | sudo tee /sys/devices/virtual/net/br0/bridge/multicast_querier
commit
save

• Kodess
  • Laatst online: 01:43
Soundwork schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Ik krijg allemaal reclame mails van T-Mobile, maar die heb ik niet gehad.
Waarschijnlijk worden klanten alleen benaderd als ze vlak voor de einddatum zitten van contract.
Nee dat doen ze ook niet. Die aanbiedingen krijg je alleen maar als je belt en bevestigt dat je weer een nieuw contract aan wilt gaan.

• jigsaws
  • Registratie: februari 2015
Weet iemand welke type recorders het zijn die op het plaatje staan? Welke is de nieuwste?

https://thuisservice.t-mo...adio/opnemen-en-pauzeren/

jigsaws wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:50 (47%)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:40

pinda powerrr

Slow down...

jigsaws schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:49:
Weet iemand welke type recorders het zijn die op het plaatje staan? Welke is de nieuwste?

https://thuisservice.t-mo...adio/opnemen-en-pauzeren/
Bovenste is een Amino, de onderste een Entone.

De Amino is de nieuwere bij T-MOBILE.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02:34
Ik ben me na het nieuws van XS4ALL aan het oriënteren voor een nieuwe provider en ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen van klanten die nu bij T-Mobile glasvezel zitten en dan met name over het apparatuur. Is de modem/router die standaard geleverd wordt in kwaliteit en vrijheid net zo toegankelijk als de Fritzbox 5940 van XS4all of is dit beduidend minder. En hoe zit het met het gamen en dan met name voor de consolegebruikers. Merken jullie beperkingen en limitaties op (zoals een slechtere en meer dichtgetimmerde verbinding) of kun je altijd (zonder essentiele poorten die dichtgetimmerd zijn) zonder problemen gamen met een open nat verbinding?

• jigsaws
pinda powerrr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Bovenste is een Amino, de onderste een Entone.

De Amino is de nieuwere bij T-MOBILE.
Bedankt, weet je ook de type?
-Willem- schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:28:
Ik ben me na het nieuws van XS4ALL aan het oriënteren voor een nieuwe provider en ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen van klanten die nu bij T-Mobile glasvezel zitten en dan met name over het apparatuur. Is de modem/router die standaard geleverd wordt in kwaliteit en vrijheid net zo toegankelijk als de Fritzbox 5940 van XS4all of is dit beduidend minder. En hoe zit het met het gamen en dan met name voor de consolegebruikers. Merken jullie beperkingen en limitaties op (zoals een slechtere en meer dichtgetimmerde verbinding) of kun je altijd (zonder essentiele poorten die dichtgetimmerd zijn) zonder problemen gamen met een open nat verbinding?
Bedoel je het nieuws dat KPN na 2020 het merk XS4all wil laten verder gaan als KPN?
Waarom zou je op basis van dat ene onduidelijke persbericht nu al gaan overstappen?? Kan je beter wachten tot het concreter wordt...

En los hiervan: de antwoorden op deze vragen staan allemaal in dit topic. Er wordt van je verwacht dat je eerst zelf zoekt voor je gaat vragen...

Barre73 wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:57 (6%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
jigsaws schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Bedankt, weet je ook de type?
Kijk eens in de openingspost zou ik zeggen.

• Berenkoud
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:42
incomer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:45:

Probeer onderstaande commando's eens, waarschijnlijk werkt het dan wel:

[...]
@incomer Bovenstaande aanpassing/oplossing heeft geholpen _/-\o_

Berenkoud wijzigde deze reactie 11-01-2019 00:05 (3%)

www.studiobroek.nl

• jigsaws
rens-br schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Kijk eens in de openingspost zou ik zeggen.
Zie jij daar een witte Amino box met opname functie staan dan? Zie je meer dan mij... :o
jigsaws schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 01:38:
[...]

Zie jij daar een witte Amino box met opname functie staan dan? Zie je meer dan mij... :o
Die pagina die jij linkte: hoe kwam je daaraan? Ik heb het idee dat dat een pagina is die verwijderd had moeten zijn. Als ik namelijk op die site ga zoeken naar TV->opnemen dan kom ik deze pagina tegen:
https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv#niks-missen

En daar zie je maar twee decoders. Eentje zonder HD en eentje met. Dat zijn de twee die ook in de openingspost van dit topic staan.

• Kodess
jigsaws schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 01:38:
[...]

Die witte wordt niet meer uitgegeven die komt namelijk uit 2013, en dat zou je ook niet willen, wat een traag ding was dat zeg :(
Barre73 heeft de pagina gelinkt met de decoders die ze tegenwoordig uitgeven.

Bij mijn ouders is de witte amino geruild omdat hij zo traag was. (TMobile wou nog proberen het probleem 'op te lossen', ja dan resetten we gewoon de decoder. En de opnames? Die zijn dan weg 8)7 )
Dus dan maar meteen naar een nieuwe die het in ieder geval iets sneller doet dan de brakke amino.

• jigsaws
Kodess schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Die witte wordt niet meer uitgegeven die komt namelijk uit 2013, en dat zou je ook niet willen, wat een traag ding was dat zeg :(
Barre73 heeft de pagina gelinkt met de decoders die ze tegenwoordig uitgeven.

Bij mijn ouders is de witte amino geruild omdat hij zo traag was. (TMobile wou nog proberen het probleem 'op te lossen', ja dan resetten we gewoon de decoder. En de opnames? Die zijn dan weg 8)7 )
Dus dan maar meteen naar een nieuwe die het in ieder geval iets sneller doet dan de brakke amino.
Ow is dat een oude, welke is de nieuwe amino dan met opname functie of is er alleen de Entone Amulet 515?
jigsaws schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Ow is dat een oude, welke is de nieuwe amino dan met opname functie of is er alleen de Entone Amulet 515?
De laatste.
Maar ik moet zeggen: Ik heb die Entone Amulet een paar jaar geleden gehad, tegelijk met de (toen nog) Entone Kamai zonder HD. Die Amulet was echt prettig in gebruik. Reageerde lekker vlot op alles. Gek genoeg die Kamai helemaal niet. Zat soms wel 3 seconden tussen indrukken van een knop op de AB en het reageren.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 19:32
Ik was gisteren weer eens in Kleve voor het inslaan van boodschappen (lees alcohol). Daar kwam ik in de binnenstad langs de T-shop. In de etalage stond daar de STB van het magenta platform. Is er ondertussen al meer bekent over een eventuele lancering in NL?
Die STB gaat qua afmeting flink richting een horizon box.
Qua hoogte iets minder maar, qua breedte doet hij er zeker niet voor onder....

who put a "stop payment" on my reality check

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-01 16:54
Zou het kunen dat het geluid bij Begin gemist van een mindere kwaliteit is dan live TV? Ik heb het gevoel dat geluid bij o.a. TVOH normaal veel voller klinkt.

• Muncher
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-01 11:08
Ik wil graag af van mijn Draytek modem. Deze week gebeld met T-Mobile. De ethernet media converter word alleen geleverd bij nieuwe klanten, omdat deze nodig is om de nieuwe Huawei modems aan te sluiten (zijn eigenlijk DSL modems blijkbaar). Bestaande klanten krijgen geen losse ethernet media converter toegestuurd. Als je huidige Draytek stuk gaat, krijg je wederom een Draytek als vervanging. Dus geen omruil naar Huawei.

Ik ben nu ff aan het kijken hoe ik toch van de Draytek af kan komen. Ik heb alleen internet van T-mobile, geen TV of telefonie. Daarnaast heb ik een USG draaien. Is het dan afdoende om de media converter uit de openingspost aan te schaffen en de UTP kabel in de WAN port van de USG te proppen?

Reden dat ik overigens de Draytek wil vervangen is dat ik van de dubbele NAT afwil. Een aantal diensten (zoals VPN) werken daardoor niet. Het instellen van een DMZ bied helaas geen uitkomst.

• Kodess
Muncher schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:42:
Ik wil graag af van mijn Draytek modem. Deze week gebeld met T-Mobile. De ethernet media converter word alleen geleverd bij nieuwe klanten, omdat deze nodig is om de nieuwe Huawei modems aan te sluiten (zijn eigenlijk DSL modems blijkbaar). Bestaande klanten krijgen geen losse ethernet media converter toegestuurd. Als je huidige Draytek stuk gaat, krijg je wederom een Draytek als vervanging. Dus geen omruil naar Huawei.

Ik ben nu ff aan het kijken hoe ik toch van de Draytek af kan komen. Ik heb alleen internet van T-mobile, geen TV of telefonie. Daarnaast heb ik een USG draaien. Is het dan afdoende om de media converter uit de openingspost aan te schaffen en de UTP kabel in de WAN port van de USG te proppen?

Reden dat ik overigens de Draytek wil vervangen is dat ik van de dubbele NAT afwil. Een aantal diensten (zoals VPN) werken daardoor niet. Het instellen van een DMZ bied helaas geen uitkomst.
Jup. Zal wel wat instellingen in je USG moeten aanpassen, maar zo simpel is het wel :)

• Comp User
Of je kan voor een unifi switch - of edgerouter - met sfp gaan.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:47

Quad

Selectief doof

@Muncher Het kan alleen als je geen telefonie gebruikt.
Als je internet en tv hebt, heb je de USG + managed switch nodig.
De setup die best veel mensen hier hebben.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Muncher
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-01 11:08
Kodess schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Jup. Zal wel wat instellingen in je USG moeten aanpassen, maar zo simpel is het wel :)
Cool, dank je! Welke settings moet ik dan aanpassen denk je?

Aan de rest: Thanks voor de tips! Ik heb echt alleen internet, geen televisie of telefonie. Een switch wil ik niet kopen. Niet nodig en aan de dure kant. Een edgerouter zou misschien nog een optie zijn, maar is eigenlijk ook niet nodig. En die zou ik dan in bridge mode moeten zetten om weer een dubbele NAT te voorkomen.

Muncher wijzigde deze reactie 12-01-2019 10:44 (7%)

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Muncher schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Aan de rest: Thanks voor de tips! Ik heb echt alleen internet, geen televisie of telefonie. Een switch wil ik niet kopen. Niet nodig en aan de dure kant. Een edgerouter zou misschien nog een optie zijn, maar is eigenlijk ook niet nodig.
Ik heb zelf een Asus router gebruikt, dit was het enige wat ik heb hoeven aanpassen:

Ben zelf tevreden over T-Mobile Thuis glasvezel. Het helpt misschien wel dat ik vanaf de eerste seconde al eigen apparatuur gebruik.
TV kastjes zijn ook prima te doen. Geen trage meuk maar gewoon lekker zappen.
Internet is ook altijd stabiel en vlot. De pingtijden zijn wel veel hoger dan bij andere aanbieders, maar het zij zo.

Zorian wijzigde deze reactie 12-01-2019 10:29 (22%)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:28:
[...]
Internet is ook altijd stabiel en vlot. De pingtijden zijn wel veel hoger dan bij andere aanbieders, maar het zij zo.
Ik ben sinds deze week over (vanaf XS4ALL) en merk voorlopig weinig verschil door andere routering en hogere RTT. RTT is wel wat hoger (+- 3.5 ms) en ook de shaping werkt anders.

Bij een upload test met één thread stort de snelheid in als je de limiet raakt (gisteravond, vanaf leaseweb). Daarom direct mijn eigen router weer aangesloten (router achter router) als snelle fix en toen dat niet werkte VLAN 300 ingesteld.

Wat merk in van de shaping?
[list]
• Gisteren haalde ik bij één upload de snelheidslimiet niet zonder QoS, hij raakte de limiet en bleef daarna lager. Ping blijft vlakker dan bij bijvoorbeeld Ziggo, goede QoS aan de kant van T-Mobile (!)
• Vanochtend haal ik de snelheidslimiet wel zonder QoS bij één thread. Ping blijft vlak ook bij veel parallelle verbindingen.
[/quote]

Goede QoS bij T-mobile terwijl je juist door gevolgen van bufferbloat internet traag aanvoelt en je snellere abonnementen kan verkopen _/-\o_

Hoe ziet dit er uit in smokeping?
https://tweakers.net/ext/f/XHioNXgGQjY12FzYtaPc4axe/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/bJhWl7YJ7EVeDXffQKjrG4dJ/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/605rezCOmJCU2ASjziAZYGyh/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/cUtebF6VS3MdEFdGwsCE0ylj/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/T0JoUO7spRB80te3kmPZlBpX/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/3Tb80I04w8fJaW2BUrFC3Bbq/thumb.png

ANdrode wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:00 (13%)

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02:34
Voor de mensen met glasvezel is de Huawei modem wat en hoe zit het met de WiFi ontvangst? Is dit beide op orde?

-Willem- wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:15 (10%)

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Muncher schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:23:
Omdat je alleen internet en geen iptv is dat heel makkelijk. Er vanuit gaande dat je wel de Unifi SDN controller software of cloudkey ergens hebt draaien.

Settings > Networks > WAN > edit .. en daar vlan 300 invullen.

https://tweakers.net/ext/f/5rePN1C7adF86JwalSDTzrA3/thumb.jpg

• J.Thermaltaker
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:00
Ik ga in Februari over, maar is eigen hardware zoveel beter dan het standaard huawei modem?

Gaat inprinciepe voor mij alleen om internet
Zorian schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb zelf een Asus router gebruikt, dit was het enige wat ik heb hoeven aanpassen:

[Afbeelding]

Ben zelf tevreden over T-Mobile Thuis glasvezel. Het helpt misschien wel dat ik vanaf de eerste seconde al eigen apparatuur gebruik.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:59

Cerenas

I have to get out of here.

J.Thermaltaker schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:19:
Ik ga in Februari over, maar is eigen hardware zoveel beter dan het standaard huawei modem?

[...]
In het kort, voor de gewone gebruiker; nee, maar mocht je meer eisen hebben dan moet je al snel uitwijken naar een eigen router. Denk aan meer controlle, instellingen of betere wifi.

LinkedIn | Twitter | Steam

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
J.Thermaltaker schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:19:

[...]
Ik zie de apparatuur van de provider zelf altijd als een reserveband van een auto.
Doet wat het moet doen, maar verwacht geen wonderen en het kan wel eens stuk gaan of instabiel wezen.
Heb bij meer mensen (familie en vrienden) hun provider apparatuur vervangen door een router van goede kwaliteit, ze hadden voordat ik dat deed allemaal problemen en erna niet meer. Diverse providers overigens.

• Soundwork
Degenen die CheapConnect gebruiken over hun T-Mobile thuis verbinding. Welke SIP poort werkt het beste? Is dat de 5080 of maakt het niet veel uit?

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:10
Ongeveer alles behalve 5060 :)

Axelfoley007 wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:45 (21%)

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21-01 12:40
Iemand ervaringen met glasvezel van T-Mobile VS KPN? Zit te kijken naar een nieuw abonnement.
Grotbewoner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:26:
Iemand ervaringen met glasvezel van T-Mobile VS KPN? Zit te kijken naar een nieuw abonnement.
Genoeg pagina's hier om door te lezen lijkt me zo...daar is het voor bedoeld.

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21-01 12:40
Barre73 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Genoeg pagina's hier om door te lezen lijkt me zo...daar is het voor bedoeld.
Dat heb ik ook net zitten doen, maar voorzover ik zag ging het alleen maar over specifiek troubleshooten en niet de algehele ervaring.

• vitrophyre
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-01 22:08
Ik ga komende donderdag over naar T-Mobile. Kom van Ziggo. Mede naar aanleiding van wat ik hier op het forum gelezen heb , heb ik gekozen voor T-Mobile. Daarnaast speelde de prijs uiteraard een rol. Ik ga voor 50MB glas. Aangezien ik ook een mobiel abonnement heb, wordt de 50Gb opgehoogd naar 100Mb.
Blijft afwachten natuurlijk.

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:26

gauchov6

BMW K44 & K54

vitrophyre schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:46:
Ik ga komende donderdag over naar T-Mobile. Kom van Ziggo. Mede naar aanleiding van wat ik hier op het forum gelezen heb , heb ik gekozen voor T-Mobile. Daarnaast speelde de prijs uiteraard een rol. Ik ga voor 50MB glas. Aangezien ik ook een mobiel abonnement heb, wordt de 50Gb opgehoogd naar 100Mb.
Blijft afwachten natuurlijk.
Ik ben begin januari overgegaan van KPN (al glas) met 100 Mbps naar T-Mobile 750 Mbps, en tot nu toe geen spijt. Overstap ging vlot, internet en TV werkte direct, telefoon nummer werd een dag later overgezet. De HD TV ontvangst en telefoon zijn prima, geen problemen, alleen de interface van de Interactieve TV is een achteruitgang. Geen Netflix op de box en de interface en gids zijn traag en minder gebruiksvriendelijk dan bij KPN.

Grootste pluspunt is de veel betere WiFi via de Huawei box tov de KPN Experia, zeker met de Fritzbox repeater die ik er gratis bij kreeg om de ontvangst te verbeteren op de 1e verdieping. Ik neem als extra klant voordeel het Ziggo sportpakket voor de helft van de prijs.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-01 12:07
Onderhoud update Aria TV Box

Helaas geen zichtbare veranderingen. Vooral met interface en (begin) gemist lopen ze achter op de decoder. Je hebt niet alle zenders, je kunt niet dagen terug via de tv gids om een programma te starten, geen zoek functie. De TV Anywhere app heeft dit wel allemaal. Zie ook: https://community.t-mobil...kijken-via-de-gids-307396

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 14-01-2019 17:00 (14%)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Zijn de prijzen bij verlenging (na 6 maanden) anders dan voor nieuwe abonnees (na 6 maanden)?

Normaal komt allesin1 50, 2 TV boxes, 1 met opnemen, uit op 55 euro maar bij verlenging zit dat ineens op 60..

• jigsaws
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:09:
Zijn de prijzen bij verlenging (na 6 maanden) anders dan voor nieuwe abonnees (na 6 maanden)?

Normaal komt allesin1 50, 2 TV boxes, 1 met opnemen, uit op 55 euro maar bij verlenging zit dat ineens op 60..
Kun je na 6 maanden al verlengen dan? Meestal kan dit pas als je jaar contract bijna afloopt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@jigsaws Nee, maar dat is het punt niet. Verlengen is al mogelijk, de vraag is alleen welke prijzen ik zou moeten kunnen verwachten.

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-01 18:51
Ik overweeg een overstap naar een andere glasvezel provider (zit nu bij Telfort). Mijn eisen voor een nieuwe provider zijn: internet 200MB up/down, snelle respons TV ontvanger, Foxsport eredivisie (1), Glasvezel modem waarbij ik zelf ook nog wat netwerk instellingen kan doen zoals port forwarding. Bovendien wil ik een eigen router achter de router van de provider kunnen plaatsen. Dit alles moet binnen mijn budget van 70 euro per maand vallen. Nu is mijn oog op T-mobile gevallen. Daarbij zie ik dat T-Mobile 2 routers hanteert, Draytek en Huawei. Welk modem wordt geleverd voor Glas en is dit modem geschikt voor mijn wensen? Welke TV ontvanger mag ik verwachten? Ik heb nu een Amino ontvanger van Telfort en ben best te vreden over de respons tijd (sneller mag altijd natuurlijk). Hoe is de snelheid van de ontvanger van T-Mobile?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
jigsaws schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Kun je na 6 maanden al verlengen dan? Meestal kan dit pas als je jaar contract bijna afloopt.
Voor zover ik weet kan dat na 9 maanden al, dus als je elke keer verlengd, betaal je maar 3 maanden de volle prijs.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:09:
De 'normale' prijzen zijn voor iedereen hetzelfde, de korting is wel verschillend tussen verlenging en nieuwe abonnement. Maar T-mobile splitst de prijzen altijd netjes uit, dus waar dit hem die 5 euro verschil in?

Overigens is de normale prijs voor het pakket wat jij wilt hebben ook gewoon €60,-:

Internet: €32,50
TV: €15,-
Tv-box: €5,-
TV-box met hdd: €5,-
Bellen: €2,50

Je hebt echter ook nog de keuze om de 2e TV-box gratis te hebben, zolang het abonnement loopt en dan kom je uit op een maandprijs van €55,-. Die optie had je echter aan moeten zetten bij het nemen van het abonnement en geen idee of die optie bij jouw aanstaat.

Wellicht dat daar het verschil in zit?
codegro schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:55:
Daarbij zie ik dat T-Mobile 2 routers hanteert, Draytek en Huawei. Welk modem wordt geleverd voor Glas en is dit modem geschikt voor mijn wensen? Welke TV ontvanger mag ik verwachten? Ik heb nu een Amino ontvanger van Telfort en ben best te vreden over de respons tijd (sneller mag altijd natuurlijk).
De antwoorden op deze vragen staan simpelweg in de openingspost, heb je deze al doorgenomen?
Hoe is de snelheid van de ontvanger van T-Mobile?
Het antwoord op deze vraag kan je vinden door te zoeken in dit topic, heb je dat al gedaan?

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:20 (25%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
De 'normale' prijzen zijn voor iedereen hetzelfde, de korting is wel verschillend tussen verlenging en nieuwe abonnement.
Wat is het verschil precies?
Die optie had je echter aan moeten zetten bij het nemen van het abonnement en geen idee of die optie bij jouw aanstaat.
Momenteel heb ik alleen: "Actie: Gratis Interactieve TV Box ( - 5 euro).. dus mogelijk is dat het verschil.
Maar het is toch raar dat die optie later niet meer beschikbaar is?
Sowieso is het een rare optie, het is eigenlijk het eerste halfjaar 30 euro korting, het halfjaar daarna 30 euro extra betalen en vervolgens 60 euro/jaar extra betalen.. of mis ik iets?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Nieuwe klanten krijgen €10,- of €20,- korting de eerste 6 maanden, afhankelijk van je abonnement. Verleng klanten krijgen 20% korting per maand op het internet de eerste 6 maanden.
Momenteel heb ik alleen: "Actie: Gratis Interactieve TV Box ( - 5 euro).. dus mogelijk is dat het verschil.
Die blijft als het goed is gewoon staan, zoals ook in de voorwaarden staat blijft deze staan zolang je TV hebt. Maar waar staat dat deze korting vervalt?

Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf:
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Maar T-mobile splitst de prijzen altijd netjes uit, dus waar zit die 5 euro verschil in?
Ben even duidelijk waar je de informatie vandaan haalt en hoe de kosten zijn opgebouwd.
Sowieso is het een rare optie, het is eigenlijk het eerste jaar 30 euro korting, het halfjaar daarna 30 euro extra betalen en vervolgens 60 euro/jaar extra betalen.. of mis ik iets?
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld. Kun je wat duidelijker zijn met de prijzen / voorbeelden.

Overigens kan je alleen je abonnement verlengen via de telefoon: 0800-0092. De klantenservice zal je dan precies vertellen hoeveel korting je krijgt en wat je daarna gaat betalen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:04 (9%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:32:
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld. Kun je wat duidelijker zijn met de prijzen / voorbeelden.
https://tweakers.net/ext/f/JogtucwMMdtghQP3BkYuHV6S/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/ahl3fr5HkjqsGWtFaFnyEyN1/thumb.png

Laten we verlengen even vergeten.. wat is het verschil tussen deze twee kortingen?

Het *enige* verschil is toch of je na 6 maanden 50 of 55 euro/maand gaat betalen?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:48:
Laten we verlengen even vergeten.. wat is het verschil tussen deze twee kortingen?

Het *enige* verschil is toch of je na 6 maanden 50 of 55 euro/maand gaat betalen?
Correct. Na 6 maanden is het verschil 5 euro en dat komt door de gratis 2e TV-box.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:52 (70%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Correct. Na 6 maanden is het verschil 5 euro en dat komt door de gratis 2e TV-box.
Waarom zou iemand dan voor de andere optie kiezen?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:51:
Waarom zou iemand dan voor de andere optie kiezen?
Ieder zijn keus natuurlijk. Maar ik heb niks aan een 2e TV-box, dus is voor mij 20 euro korting ipv. 15 euro een stuk interessanter. Als je wel een tweede TV-box wilt hebben, is de gratis 2e TV-box een stuk logischer ja.

Edit. Maar goed eigenlijk is dat hele stuk voor jouw niet relevant. Jij bent een bestaande klant en je kan op die manier ook geen verlenging regelen.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 13:54 (21%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:52:
Ieder zijn keus natuurlijk. Maar ik heb niks aan een 2e TV-box, dus is voor mij 20 euro korting ipv. 15 euro een stuk interessanter. Als je wel een tweede TV-box wilt hebben, is de gratis 2e TV-box een stuk logischer ja.
We hebben het over de situatie waarin je wel 2 TVs hebt.. dan is er toch letterlijk geen enkele reden om te kiezen voor de eerste optie?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:55:
We hebben het over de situatie waarin je wel 2 TVs hebt.. dan is er toch letterlijk geen enkele reden om te kiezen voor de eerste optie?
Uuhm, nee? Maar ik mis even welk punt je nu precies probeert te maken?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Uuhm, nee? Maar ik mis even welk punt je nu precies probeert te maken?
Ik vind het vreemd dat die keuze überhaupt voorgelegd wordt. Nou ja, vreemd.. misleiding is dan het woord dat in mij opkomt.

• DeOS
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Nieuwe klanten krijgen €10,- of €20,- korting de eerste 6 maanden, afhankelijk van je abonnement. Verleng klanten krijgen maximaal 10% korting per maand. (en de korting wordt alleen berekend op de internetprijs)
Dit verschilt nog wel hoor. Ik heb net weer verlengt met 20% korting de eerste 6 maanden. Neem wel alleen maar internet af, internet 50 verdubbelt met klantenvoordeel naar internet 100.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:59:
Ik vind het vreemd dat die keuze überhaupt voorgelegd wordt. Nou ja, vreemd.. misleiding is dan het woord dat in mij opkomt.
Vreemd en onlogisch is het zeker. Misleiding vind ik dan weer wat ver gaan.
DeOS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:01:
Ik heb net weer verlengt met 20% korting de eerste 6 maanden. Neem wel alleen maar internet af, internet 50 verdubbelt met klantenvoordeel naar internet 100.
Ah, het is 20% korting (wist het niet meer zeker) ipv. 10%. Maar goed de korting is dus wel anders dan wanneer je een nieuwe contract afsluit, dat was meer het punt wat ik wilde maken.

rens-br wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:04 (26%)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:03:
Misleiding vind ik dan weer wat ver gaan.
Want?
Maar goed de korting is dus wel anders dan wanneer je een nieuwe contract afsluit, dat was meer het punt wat ik wilde maken.
Dat begrijp ik.

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:09 (42%)

• Kodess
[...]

Vreemd en onlogisch is het zeker. Misleiding vind ik dan weer wat ver gaan.

[...]

Ah, het is 20% korting (wist het niet meer zeker) ipv. 10%. Maar goed de korting is dus wel anders dan wanneer je een nieuwe contract afsluit, dat was meer het punt wat ik wilde maken.
Vraagje over die korting, is dat dan op het abbonement wat je dan hebt, of wat het opnieuw afgesloten?
Ik zit nu voor 37,50 op 750 Mbit. Maar als ik nu op hun website kijk is het 40 euro.
Als ik nu zou verlengen, wat ik toevallig vanaf nu ook kan, is het dan 37,50 met 6 maanden 20% korting of 40 euro met 6 maanden 20% korting.

Ik hoop het eerste. Vorige verlenging die ik deed kreeg ik geen korting :( "Nee meneer, bij alleen internet abbo's doen we dat niet"

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:07:
"Nee meneer, bij alleen internet abbo's doen we dat niet"
"OK, dan zou ik graag mijn abonnement opzeggen" ;)

Olaf van der Spek wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:09 (43%)

• DeOS
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:08:
[...]

"OK, dan zou ik graag mijn abonnement opzeggen" ;)
Ja zei ik vorige keer ook. Toen zeiden ze doodleuk. "Ok dat is prima, ik voer het direct door. U krijgt hiervan een bevestiging in de mail en per post."

Werkt dus niet altijd als drukmiddel.

DeOS wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:11 (5%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Kodess schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:07:
Vraagje over die korting, is dat dan op het abbonement wat je dan hebt, of wat het opnieuw afgesloten?
Ik zit nu voor 37,50 op 750 Mbit. Maar als ik nu op hun website kijk is het 40 euro.
Als ik nu zou verlengen, wat ik toevallig vanaf nu ook kan, is het dan 37,50 met 6 maanden 20% korting of 40 euro met 6 maanden 20% korting.

Ik hoop het eerste. Vorige verlenging die ik deed kreeg ik geen korting :( "Nee meneer, bij alleen internet abbo's doen we dat niet"
Bij mij was het het tweede helaas. Ik betaalde €35,- p/m voor 100/100, dat werd de nieuwe prijs, namelijk €36,- euro en daar kreeg ik dan 20% korting op. Heb dat wel gedaan, want verlengen is goedkoper, namelijk €420,- (12 x 35) vs. €396,- (6 * 30 + 6 * 36)

Bij jouw is dat ook zo, maar bespaar je maar 10 euro: €450,- (12 * 35) vs. €440,- (6 * 33,3 + 6 * 40). Tenzij je na 9 maanden weer verlengd en de prijzen blijven gelijk, dan bespaar je natuurlijk wel meer.

Overigens heb ik ook een internet only abonnement en DeOS ook, dus ze hebben in ieder geval hun policy aangepast.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-01 19:32
Grotbewoner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Dat heb ik ook net zitten doen, maar voorzover ik zag ging het alleen maar over specifiek troubleshooten en niet de algehele ervaring.
Dat zei ik een paar maand geleden ook al :p

who put a "stop payment" on my reality check

• Soundwork
codegro schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:55:
Ik overweeg een overstap naar een andere glasvezel provider (zit nu bij Telfort). Mijn eisen voor een nieuwe provider zijn: internet 200MB up/down, snelle respons TV ontvanger, Foxsport eredivisie (1), Glasvezel modem waarbij ik zelf ook nog wat netwerk instellingen kan doen zoals port forwarding. Bovendien wil ik een eigen router achter de router van de provider kunnen plaatsen. Dit alles moet binnen mijn budget van 70 euro per maand vallen. Nu is mijn oog op T-mobile gevallen. Daarbij zie ik dat T-Mobile 2 routers hanteert, Draytek en Huawei. Welk modem wordt geleverd voor Glas en is dit modem geschikt voor mijn wensen? Welke TV ontvanger mag ik verwachten? Ik heb nu een Amino ontvanger van Telfort en ben best te vreden over de respons tijd (sneller mag altijd natuurlijk). Hoe is de snelheid van de ontvanger van T-Mobile?
Graag eerst even de openingspost van dit topic lezen. Daar staan eigenlijk op al je vragen de antwoorden.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:19
Meer mensen waarbij de download en upload ongeveer met 100mbit gedaald is? Ik zie dit verschijnsel de laatste paar weken optreden.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:59

Cerenas

I have to get out of here.

DeOS schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Ja zei ik vorige keer ook. Toen zeiden ze doodleuk. "Ok dat is prima, ik voer het direct door. U krijgt hiervan een bevestiging in de mail en per post."

Werkt dus niet altijd als drukmiddel.
Misschien als je al wel een aanvraag indient bij een andere provider. Tenminste ik werd wel nog een keer gebeld door KPN toen zij te horen kregen dat ik overstapte naar T-Mobile. :P Toen hadden ze opeens een wel heel erg aantrekkelijk aanbod (voor internet + tv, waar ik volgende week internet only van T-Mobile ga krijgen), maar de beste persoon wist in ieder geval wel dat ze nooit die 750mbit aan me aan konden bieden. :9

Goed, dat is dan wel wat extra werk, omdat je dan eventueel de 'nieuwe' provider moet annuleren.

(In dit geval was het voor mij niet aantrekkelijk omdat ik echt nooit tv kijk.)

LinkedIn | Twitter | Steam

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
RR2USA schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:58:
Meer mensen waarbij de download en upload ongeveer met 100mbit gedaald is? Ik zie dit verschijnsel de laatste paar weken optreden.
Gelukkig niet, dan zou ik namelijk niks overhouden. Heb maar een 100/100 abonnement.

• StephanL
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-01 20:10
Lekker hoor. Vanochtend deed alles het nog totdat alles eruit klapte om 8:15. Alles geprobeerd met de t-mobile webcare maar nog steeds niks.

Link gekregen om een afspraak te maken met een "storingsmonteur". Eerste mogelijkheid dinsdagochtend :( Dat noem ik geen storingsmonteur maar een monteur. Bijna 5 dagen dus zonder internet en tv.

Geen idee wat ik nu kan doen, maar verwacht niet dat het veel zin heeft om te bellen.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:19
rens-br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Gelukkig niet, dan zou ik namelijk niks overhouden. Heb maar een 100/100 abonnement.
Ahhh nou weet ik waar mijn 100mbit gebleven is, jij hebt het dus 8)7 _O-
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True