Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mietde
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
OBN is tegenwoordig ook van KPN?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 19-01-2018 11:52 (65%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:27
quote:
mietde schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Maak zelf wel uit welke router ik wil gebruiken.
Je wilt dus graag een eigen router gebruiken? Kijk dan even in de OP: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Daar staan een hoop oplossingen, waarbij een mediaconverter gebruiken voor jou denk ik de beste oplossing is.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 11:40
Topic door gelezen maar nog geen oplossing gevonden.

De TV boven heeft regelmatig geen geluid. De TV zelf maakt geluid alleen via het kastje van T-Mobile regelmatig niet. Als ik alle stekkers eruit haal krijg ik soms wel geluid. Als dit niet helpt herstart ik de box via het menu. Kastje is aangesloten met UTP, HDMI en natuurlijk stroom.

Het beeld is altijd super scherp dus de HDMI en UTP werken goed. Iemand een oplossing op een nieuw kastje na?

• mietde
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Worden er geen aparte aders gebruikt voor digitale audio doorgifte via HDMI?

Ik zou iig andere poorten en kabels proberen en daarna een andere tv.

@rens-br had ik al gevonden zoals uit mijn opmerking viel af te lezen.
Dat is niet ff omwisselen zoals ik vind dat het moet kunnen maar dat noem ik dus gedoe, fijn dat het toch nog kan maar het zou niet zo moeten hoeven.
vind ik O-)

mietde wijzigde deze reactie 19-01-2018 11:50 (44%)

• rens-br
quote:
Wackmack schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:42:
De TV boven heeft regelmatig geen geluid. De TV zelf maakt geluid alleen via het kastje van T-Mobile regelmatig niet. Als ik alle stekkers eruit haal krijg ik soms wel geluid. Als dit niet helpt herstart ik de box via het menu. Kastje is aangesloten met UTP, HDMI en natuurlijk stroom.
Andere HDMI kabel / poort proberen lijkt mij een logische stap.
quote:
mietde schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:22:
OBN is tegenwoordig ook van KPN?
offtopic:
Ons net / Ons net Eindhoven / Ons Brabant Net, waren altijd al hetzelfde bedrijf onder verschillende namen en zijn dus allemaal overgenomen door KPN.
quote:
mietde schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:47:
Dat is niet ff omwisselen zoals ik vind dat het moet kunnen maar dat noem ik dus gedoe, fijn dat het toch nog kan maar het zou niet zo moeten hoeven.
Volgens mij is het bij bijv. KPN ook geen kwestie van omprikken. Overigens kan je ook een router gebruiken met SFP poort en dan is die mediaconverter niet nodig.

rens-br wijzigde deze reactie 19-01-2018 12:05 (45%)

• Bubba76
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-08 19:50
Heb ik weer.

Kan @Barre73 dit bevestigen of duidelijkheid in geven?
Ik heb nu T-MobileThuis alles ineen met 50MB, nu blijkt dat als ik mijn abonnement ga upgraden naar 750MB ik net zoveel ga betalen als dat ik nu doe.
Dus ik de klantenservice bellen met het verzoek te upgraden, blijkt dat ik nu aangesloten zit op een WBA kabel en dat als ik naar 750MB wil dan moet ik aangesloten worden op ODF kabel, die schijnt al onder mijn huis te liggen, maar dan moet ik dus eerst mijn oude abonnement opzeggen en een nieuw afsluiten, en daardoor kan ik wel drie weken zonder internet/tv zitten.
En er moest ook nog een ander UTF?!?! aansluiting gemaakt worden. 8)7
Ik dacht dat je tegenwoordig redelijk probleemloos over kon stappen? Drie weken zonder internet/tv is toch niet van deze tijd?
Mijn postcode is trouwens 1222JD

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:01
quote:
mietde schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:47:
Worden er geen aparte aders gebruikt voor digitale audio doorgifte via HDMI?
Nope. Audio gaat over dezelfde aders als video.

@Wackmack Is er een mogelijkheid om in te stellen geluid uitsluitend als stereo (PCM) door te geven? Misschien dat de decoder soms kiest voor AC3 (Dolby) en dat de TV dat niet ondersteunt.

hcQd wijzigde deze reactie 19-01-2018 12:53 (29%)

quote:
Bubba76 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:07:
Heb ik weer.

Kan @Barre73 dit bevestigen of duidelijkheid in geven?
Ik heb nu T-MobileThuis alles ineen met 50MB, nu blijkt dat als ik mijn abonnement ga upgraden naar 750MB ik net zoveel ga betalen als dat ik nu doe.
Dus ik de klantenservice bellen met het verzoek te upgraden, blijkt dat ik nu aangesloten zit op een WBA kabel en dat als ik naar 750MB wil dan moet ik aangesloten worden op ODF kabel, die schijnt al onder mijn huis te liggen, maar dan moet ik dus eerst mijn oude abonnement opzeggen en een nieuw afsluiten, en daardoor kan ik wel drie weken zonder internet/tv zitten.
En er moest ook nog een ander UTF?!?! aansluiting gemaakt worden. 8)7
Ik dacht dat je tegenwoordig redelijk probleemloos over kon stappen? Drie weken zonder internet/tv is toch niet van deze tijd?
Mijn postcode is trouwens 1222JD
Ik zal het proberen...

T-Mobile via WBA en T-Mobile via ODF moet je zien als twee verschillende operators. Als jij over wil naar 750 Mbit ga je over naar een andere operator en dat is een fysieke migratie in de PoP. Net als wanneer je nu van T-Mobile naar Tweak zou gaan (of maar een voorbeeld te noemen).

Een ODF kabel onder je huis is totale onzin. Jouw verbinding van huis naar PoP ligt daar en daar gaat gewoon dezelfde dienst over heen.Wordt niks aan veranderd.
Jij moet dus in de PoP omgepatcht worden van de actieve switch van KPN WBA naar de active switch die T-Mobile zelf heeft hangen daar (de ODF apparatuur dus).

In de eerste maanden van Vodafone Thuis via eigen ODF konden ze inderdaad geen klanten binnen 1 dag omzetten maar moest je eerst je oude abonnement opzeggen en wachten tot alles afgesloten was (tot en met de patch in de PoP) en daarna kon je een nieuwe order inleggen en was je twee tot drie weken later weer online.
Maar sinds een hele tijd is dat niet meer nodig. T-Mobile heeft haar eigen leverstraat toen aangepast waardoor een klant twee keer in het systeem kon staan. 1 keer als oude klant, en 1 keer als nieuwe klant.
Dat maakt het mogelijk om voor een klant een nieuwe order aan te maken voor 750 Mbit en deze aan te maken als migratieopdracht. Daardoor krijgt KPN WBA de melding dat het oude abonnement gaat stoppen, en Reggefiber krijgt de opdracht om op een bepaalde datum (die met jou is afgesproken) jouw adres in de PoP om te patchen van KPN switch naar T-Mobile switch.

Wat die UTF aansluiting is zou ik niet weten. Ik denk dat ze de FTU bedoelen (de grondplaat van Reggefiber), maar als jij nu als T-Mobile hebt, heb je dan al een glasvezelkabeltje vanaf de FTU naar de Draytek router?

Barre73 wijzigde deze reactie 19-01-2018 12:58 (4%)

• Bubba76
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Knip

Wat die UTF aansluiting is zou ik niet weten. Ik denk dat ze de FTU bedoelen (de grondplaat van Reggefiber), maar als jij nu als T-Mobile hebt, heb je dan al een glasvezelkabeltje vanaf de FTU naar de Draytek router?
Ja hij zal FTU bedoeld hebben 8)7 Maar ik heb nu al T-Mobile thuis met een glasvezel in mijn Draytek inderdaad, dus dat is waarschijnlijk ook gelul in de ruimte?

Maar wat moet ik nu doen dan? Gewoon online een nieuw abonnement afsluiten? buiten de klantenservice om en maar hopen dat het goed komt?

• rens-br
quote:
Bubba76 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:10:
Maar wat moet ik nu doen dan? Gewoon online een nieuw abonnement afsluiten? buiten de klantenservice om en maar hopen dat het goed komt?
Het klinkt een beetje alsof je een klantenservice medewerker aan de lijn had die de klok heeft horen luiden, maar geen idee heeft waar de klepel hangt.

Ik zou dus via de Chat of Telefonisch nogmaals contact opnemen in de hoop dat je nu wel een medewerker spreekt met verstand van zaken.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:40
Hm het is dus geen garantie dat je automatisch op het ODF netwerk zit? Ik had verwacht dat wanneer ODF beschikbaar was op jouw aansluiting je daar ook automatisch op aangesloten zou worden. Is de postcode check op de site zelf betrouwbaar? De dame van de klantenservice kon me hier niet echt iets over vertellen.

• rens-br
quote:
gastje01 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:30:
Hm het is dus geen garantie dat je automatisch op het ODF netwerk zit? Ik had verwacht dat wanneer ODF beschikbaar was op jouw aansluiting je daar ook automatisch op aangesloten zou worden.
Je krijgt korting wanneer je op ODF zit, dus wanneer ODF beschikbaar is zullen ze je daar automatisch goed op aansluiten. Bij mijn twee aansluitingen hebben ze dan in ieder geval automatisch goed gedaan.

@Bubba76 zal aangesloten zijn op WBA, omdat er nog geen ODF was. Inmiddels hebben ze daar wel eigen hardware aangesloten, maar ga je niet automatisch over van WBA naar ODF.

Dat zou ook wel vervelend / onhandig zijn, omdat je tijdens het fysiek overzetten je internet verbinding verliest.

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08:57
Even een stomme vraag van een netwerk leek. Ik heb momenteel T-Mobile Glasvezel met alle standaard zaken, dus de Draytek router regelt bekabeld en wifi signaal. Vanuit de meterkast heb ik kabels getrokken naar huiskamer en slaapkamer, maar niet naar zolder. In de huiskamer zit een wandcontactdoos met 2 kabels erin, 1 voor TV en 1 voor internet (deze in de meterkast in de juiste poorten uiteraard) Aan de internetkabel in de woonkamer hangt een netgear 4 poort switch die de PS4, TV, Hue etc van internet voorziet. Alles werkt.

De kabels naar boven zijn ook weer verbonden met enerzijds de TV ontvanger boven en de andere kabel gaat in een wifi extender van Fritz (door Vodafone destijds aangelegd). Wifi op slaapkamer is prima (2,4 en 5Ghz) maar op zolder heb ik al bijna geen signaal meer.

Kan ik dit oplossen door de Fritz extender te vervangen met een router en die als AP te laten dienen en krijg ik daardoor ook echt beter bereik op 1e verdieping en zolder? Ik weet niet hoe goed of slecht die Fritz extender is...

Betekent dit dan ook dat ik de wifi beneden op de Draytek moet uitzetten of is het te doen om er een ander SSID van te maken boven?

• rens-br
quote:
Tarz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:46:
de andere kabel gaat in een wifi extender van Fritz (door Vodafone destijds aangelegd). Wifi op slaapkamer is prima (2,4 en 5Ghz) maar op zolder heb ik al bijna geen signaal meer.

Kan ik dit oplossen door de Fritz extender te vervangen met een router en die als AP te laten dienen en krijg ik daardoor ook echt beter bereik op 1e verdieping en zolder? Ik weet niet hoe goed of slecht die Fritz extender is...
Die extender is al met een kabel aangesloten begrijp ik? Dan is het officieel geen extender meer maar gewoon een AP. Welke Fritz gaat het hier precies om? Dan kunnen we eens kijken hoe 'goed' of 'slecht' dat ding is.

Dan hangt het ook nog heel erg af van je plafond en waar die Fritz nu precies hangt. Kun je een tekening o.i.d. maken?

Overigens zou ik geen router kopen en die dom gebruiken als AP. Maar gewoon meteen een fatsoenlijke AP kopen. Je betaald anders voor een hoop features die je niet gebruikt.
quote:
Betekent dit dan ook dat ik de wifi beneden op de Draytek moet uitzetten of is het te doen om er een ander SSID van te maken boven?
Op alle apparaten dezelfde SSID, wachtwoord en beveiliging gebruiken. Je apparatuur kiest dan zelf waarmee ze verbinden.

• Tarz
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Die extender is al met een kabel aangesloten begrijp ik? Dan is het officieel geen extender meer maar gewoon een AP. Welke Fritz gaat het hier precies om? Dan kunnen we eens kijken hoe 'goed' of 'slecht' dat ding is.

Dan hangt het ook nog heel erg af van je plafond en waar die Fritz nu precies hangt. Kun je een tekening o.i.d. maken?

Overigens zou ik geen router kopen en die dom gebruiken als AP. Maar gewoon meteen een fatsoenlijke AP kopen. Je betaald anders voor een hoop features die je niet gebruikt.

[...]

Op alle apparaten dezelfde SSID, wachtwoord en beveiliging gebruiken. Je apparatuur kiest dan zelf waarmee ze verbinden.
Bedankt voor je bericht. Het is deze repeater: https://nl.avm.de/producten/fritzwlan/fritzwlan-repeater-1750e/ die door de monteur is ingesteld met een ander SSID voor 2,4 en 5ghz (zo heb ik dus 3 netwerken in huis, waarvan 2 op 2,4ghz en 1 op 5ghz).

Situatie is nieuwbouwhuis met 2 rechte verdiepingen en 1 zolder. Draytek in meterkast en Fritz apparaatje op 1 slaapkamer tegen de zijmuur in het stopcontact. Er is vanaf 1e verdieping een vaste open trapopgang.

• rens-br
quote:
Tarz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
Bedankt voor je bericht. Het is deze repeater: https://nl.avm.de/producten/fritzwlan/fritzwlan-repeater-1750e/ die door de monteur is ingesteld met een ander SSID voor 2,4 en 5ghz
Bijzondere keus, maar ok.

Maar dat ding is al een vrij goed ding (mits bedraad aangesloten en ingesteld als AP) en ik verwacht niet dat je met een andere AP op dezelfde plek heel veel verbetering gaat krijgen.

Je zou even kunnen kijken met Google Play: Wifi Analyzer op welke kanalen je nu zit en of er een beter kanaal beschikbaar is.

• Tarz
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Bijzondere keus, maar ok.

Maar dat ding is al een vrij goed ding (mits bedraad aangesloten en ingesteld als AP) en ik verwacht niet dat je met een andere AP op dezelfde plek heel veel verbetering gaat krijgen.

Je zou even kunnen kijken met Google Play: Wifi Analyzer op welke kanalen je nu zit en of er een beter kanaal beschikbaar is.
Hmm ok, dus een router als AP ten opzicht van die Fritz heeft weinig meerwaarde? Ook niet met antennes extern ivm sterker signaal ofzo?

• rens-br
quote:
Tarz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:21:
Hmm ok, dus een router als AP ten opzicht van die Fritz heeft weinig meerwaarde? Ook niet met antennes extern ivm sterker signaal ofzo?
Nee, die externe antennes zijn over het algemeen voor de sier. Dat is niet helemaal waar, maar antennes buiten het apparaat hebben alleen als extra voordeel dat je ze enigszins kan richten. Maar dat is voor huistoepassingen niet echt nodig. De antennes zelf hoeven maar een paar centimeter te zijn, dus die kunnen ook prima intern zitten.

Mocht je toch willen kijken of een andere AP wel voor voldoende bereik kan zorgen, kan ik pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aanraden. Dat apparaat verzorgd bij mij in zijn eentje alle Wifi en haal door mijn hele appartement 100Mbit+. Je kan dan eventueel zo'n ding online kopen, testen en mocht het niks zijn kan je hem weer terugsturen binnen 14 dagen.

Overigens waarom zo gefocust op een router ipv. dedicated AP?

rens-br wijzigde deze reactie 19-01-2018 14:32 (14%)

• Tarz
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Nee, die externe antennes zijn over het algemeen voor de sier. Dat is niet helemaal waar, maar antennes buiten het apparaat hebben allen als extra dat je ze enigszins kan richten. Maar dat is voor huistoepassingen niet echt nodig. De antennes zelf hoeven maar een paar centimeter te zijn, dus die kunnen ook prima intern zitten.

Mocht je toch willen kijken of een andere AP wel voor voldoende bereik kan zorgen, kan ik pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aanraden. Dat apparaat verzorgd bij mij in zijn eentje alle Wifi en haal door mijn hele appartement 100Mbit+. Je kan dan eventueel zo'n ding online kopen, testen en mocht het niks zijn kan je hem weer terugsturen binnen 14 dagen.

Overigens waarom zo gefocust op een router ipv. dedicated AP?
Ok, ik zal die repeater eens goed onder handen nemen om te kijken of dat iets oplevert. Reden dat ik het vraag is dat ik het wel zat ben dat ik op zolder geen bereik heb. Ook trouwens dat die Draytek geen 5ghz heeft, maar dat los ik alleen op met een AP of Router erachter en de wifi van dat ding helemaal uitzetten volgens mij.

Ik denk als eerste aan router, vandaar de focus. Als een dedicated AP beter/net zo goed is hoor je mij niet klagen :)

• rens-br
quote:
Tarz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:31:
Reden dat ik het vraag is dat ik het wel zat ben dat ik op zolder geen bereik heb.
Ja dat begrijp ik. Het beste is om ook naar daar een kabel te trekken en daar een AP op te hangen, dan heb je gegarandeerd bereik.
quote:
Ook trouwens dat die Draytek geen 5ghz heeft, maar dat los ik alleen op met een AP of Router erachter en de wifi van dat ding helemaal uitzetten volgens mij.
Correct. Zo is mijn setup momenteel ook met de bovengenoemde AP. De mooiste / beste oplossing zou dan ook eigenlijk zijn twee of drie van die Unifi dingen kopen en die op strategische plekken ophangen in je huis. In het midden van elke etage bijvoorbeeld.
quote:
Als een dedicated AP beter/net zo goed is hoor je mij niet klagen :)
Over het algemeen beter voor een stuk minder geld.

• Bubba76
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Het klinkt een beetje alsof je een klantenservice medewerker aan de lijn had die de klok heeft horen luiden, maar geen idee heeft waar de klepel hangt.

Ik zou dus via de Chat of Telefonisch nogmaals contact opnemen in de hoop dat je nu wel een medewerker spreekt met verstand van zaken.
Het word steeds gekker, weer gebeld met de klantenservice, nu blijkt het dus helemaal niet mogelijk te zijn te upgraden naar 750MB 8)7
Schiet mij maar lek

• rens-br
quote:
Bubba76 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:03:
Het word steeds gekker, weer gebeld met de klantenservice, nu blijkt het dus helemaal niet mogelijk te zijn te upgraden naar 750MB 8)7
Wat gebeurd er als je je postcode invult op de website? Krijg je dan het 750Mbit pakket te zien?

• Bubba76
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Wat gebeurd er als je je postcode invult op de website? Krijg je dan het 750Mbit pakket te zien?
Ja, online zou ik zo een 750MB abonnement af kunnen sluiten. :z

• 4pp3l
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-08 15:11
quote:
Bubba76 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Ja, online zou ik zo een 750MB abonnement af kunnen sluiten. :z
En hoe lang ben je al klant bij T-Mobile / Vodafone Thuis via glasvezel? Is dat toevallig minder als een jaar? T-Mobile koopt een verbinding bij KPN-WBA namelijk in voor 1 jaar. Dus als ze je omzetten naar hun ODF leverstraat, dan moeten ze dat jaar bij KPN-WBA wel ineens aftikken. En ze hebben natuurlijk de inkoopkosten voor ODF en dus ben je dan best wel onrendabel voor ze. :X Als dat langer als een jaar is, negeer bovenstaande dan :-)

• Bubba76
Ik hang nu weer aan de lijn met de klantenservice, maar ik ben al veel langer klant bij Vodafone/T-Mobile dan een jaar.

Ik kom van XMS, toen dat ging verdwijnen ben ik naar Vodafone gegaan.

• Bubba76
@Barre73 bedankt voor je heldere uiteenzetting, nu heb ik net voor de derde keer aan de lijn gehangen, en volgens deze Mevr. kon ik dus weer wel over, maar ik kan dus wel een een tijdje zonder diensten komen te zitten.

Dat risico wil ik niet lopen, help wat moet ik nou doen?

• hcQd
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:55:
Maar sinds een hele tijd is dat niet meer nodig. T-Mobile heeft haar eigen leverstraat toen aangepast waardoor een klant twee keer in het systeem kon staan. 1 keer als oude klant, en 1 keer als nieuwe klant.
Vreemd genoeg lijken ze daar op hun eigen forum anders over te denken.
quote:
Ik heb dat toen toch echt te horen gekregen.. en volgens mij ook mede-tweakers hier gezien waar het ook kon.

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Bubba76 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:06:
@Barre73 bedankt voor je heldere uiteenzetting, nu heb ik net voor de derde keer aan de lijn gehangen, en volgens deze Mevr. kon ik dus weer wel over, maar ik kan dus wel een een tijdje zonder diensten komen te zitten.

Dat risico wil ik niet lopen, help wat moet ik nou doen?
Als je dat risico niet wilt lopen dan zul je het moeten laten zoals het nu is. Een andere oplossing is er niet.
Er moet fysiek iemand naar de POP om jouw glasvezel om te prikken. Daarna moet het administratief worden geregeld. Dat kan in theorie natuurlijk binnen 1 dag, maar als ze zelf aan geven dat dat langer duurt kun je daar zelf weinig aan veranderen lijkt me.

• Bubba76
quote:
Mr. Jinx schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:03:
[...]

Als je dat risico niet wilt lopen dan zul je het moeten laten zoals het nu is. Een andere oplossing is er niet.
Er moet fysiek iemand naar de POP om jouw glasvezel om te prikken. Daarna moet het administratief worden geregeld. Dat kan in theorie natuurlijk binnen 1 dag, maar als ze zelf aan geven dat dat langer duurt kun je daar zelf weinig aan veranderen lijkt me.
Ja dat is nogal makkelijk hé dus ik moet de rest van mijn leven bij T-Mobil blijven zitten omdat bij overstappen ik het risico loop op een downtime van drie tot vier weken.
Bovendien is daar nog helemaal geen zekerheid over want @Barre73 heeft het over max één dag, bij de klantenservice roept de één dat ik helemaal niet over kan stappen, en bij de ander heb ik risico op downtime,op het forum geven ze ook al geen duidelijkheid.
Waarom is dat zo moeilijk om aan te geven dat bij overzetten van WBA naar ODF er een risico in zit van 1 Ä 2 dagen downtime, ik zal toch niet de enige klant zijn die wil Upgraden?
Het ironische is dat als je nu zou overstappen naar bijvoorbeeld KPN, dan ga je in 1 dag over. Paar uur downtime. En dan over een jaar weer terug naar T-Mobile en dan weer in 1 dag met een paar uur downtime.
Maar binnen T-mobile zelf binnen een dag is blijkbaar lastiger voor ze.
Ik heb ook geen contacten meer bij T-mobile. Kan maandag een andere collega vragen die misschien nog wel contacten heeft. Vragen wat nu werkelijk het verhaal is.

• Jeroenske
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-08 12:44
Omdat ik deed verlengen en verhogen moest ik bij de klantenservice wel even naar de korting vragen.
Ze zei "oeps dat klopt niet dat moet aangepast worden" en even later "u gaat ¤30 betalen nu" Ik weet niet hoe dat precies zit, of dat ze misschien fout had geklikt maar wel handig om na te vragen dus.

• Dummy1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 21:21
quote:
Jeroenske schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:28:
Omdat ik deed verlengen en verhogen moest ik bij de klantenservice wel even naar de korting vragen.
Ze zei "oeps dat klopt niet dat moet aangepast worden" en even later "u gaat ¤30 betalen nu" Ik weet niet hoe dat precies zit, of dat ze misschien fout had geklikt maar wel handig om na te vragen dus.
Klantenservice is niet op de hoogte van wat allemaal mogelijk is en welke bedragen daarbij horen. Zie mijn post van vorige week. Ik ben toen doorverbonden met de sales die wel alles weten, ook over kortingen.

• Tarz
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Ja dat begrijp ik. Het beste is om ook naar daar een kabel te trekken en daar een AP op te hangen, dan heb je gegarandeerd bereik.

[...]

Correct. Zo is mijn setup momenteel ook met de bovengenoemde AP. De mooiste / beste oplossing zou dan ook eigenlijk zijn twee of drie van die Unifi dingen kopen en die op strategische plekken ophangen in je huis. In het midden van elke etage bijvoorbeeld.

[...]

Over het algemeen beter voor een stuk minder geld.
Nog een vraagje. Een AP heeft alleen een LAN ingang en geeft wifi signaal af toch? Als ikeer LAN poorten nodig heb dan zit ik vast aan een router?

Ik heb een switch met 4 poorten die allemaal bezet zijn, en geen LAN poort over om de AP aan te hangen... Dus de optie is dan een router ipv een AP te nemen of een grotere switch?

Sorry als de vraag dom is maar ik twijfel wat nodig is

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:37

pinda powerrr

Slow down...

Zo goed als alle AP's hebben meerdere poorten en ondersteunen het gebruik als switch.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Tarz
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:52:
Zo goed als alle AP's hebben meerdere poorten en ondersteunen het gebruik als switch.
Dus van de modem - AP - switch- apparatuur (PS4/Hue/tv) moet kunnen? En dan op de Draytek de wifi uit? Dan kan ik de LAN poorten van de Draytek gebruiken en ook de AP om de switch met de andere apparaten verbinden?

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:37

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Tarz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Dus van de modem - AP - switch- apparatuur (PS4/Hue/tv) moet kunnen? En dan op de Draytek de wifi uit? Dan kan ik de LAN poorten van de Draytek gebruiken en ook de AP om de switch met de andere apparaten verbinden?
Ja, dat kan. Let alleen wel op, dat de LAN poorten van de Draytek niet allemaal als Internetpoort dienen.
1&2 voor Lan
3&4 voor iptv

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Tarz
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:11:
[...]

Ja, dat kan. Let alleen wel op, dat de LAN poorten van de Draytek niet allemaal als Internetpoort dienen.
1&2 voor Lan
3&4 voor iptv
Dat wist ik. Ik heb 2 kabels naar de woonkamer, 1 tv en 1 internet. Zelfde op slaapkamer. Ik moet alleen weten of ik de TV poorten kan laten zitten en de ethernet kan laten werken via de Draytek voor boven (bijvoorbeeld port 1) en beneden aan de AP kan hangen die dan weer de switch van internet voorziet. Anders kom ik LAN poorten tekort

• gastje01
quote:
Tarz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Dat wist ik. Ik heb 2 kabels naar de woonkamer, 1 tv en 1 internet. Zelfde op slaapkamer. Ik moet alleen weten of ik de TV poorten kan laten zitten en de ethernet kan laten werken via de Draytek voor boven (bijvoorbeeld port 1) en beneden aan de AP kan hangen die dan weer de switch van internet voorziet. Anders kom ik LAN poorten tekort
Neem gewoon een grotere switch dan? Kost je 3 tientjes voor een 8 poorts model. Vanaf daar verdeel je je netwerk dan. Dus Draytek poort 1 of 2 -> Switch -> Rest van je netwerk

• Tarz
quote:
gastje01 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:22:
[...]

Neem gewoon een grotere switch dan? Kost je 3 tientjes voor een 8 poorts model. Vanaf daar verdeel je je netwerk dan. Dus Draytek poort 1 of 2 -> Switch -> Rest van je netwerk
Maar dat helpt de wifi niet. Beetje zonde dat de Draytek maximaal 50mbit doorgeeft van je 750mbit abbo en geen 5ghz heeft. Dat wil gelijk mee oplossen. Dan is een router ertussen een betere oplossing....toch?

• gastje01
quote:
Tarz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:24:
[...]

Maar dat helpt de wifi niet. Beetje zonde dat de Draytek maximaal 50mbit doorgeeft van je 750mbit abbo en geen 5ghz heeft. Dat wil gelijk mee oplossen. Dan is een router ertussen een betere oplossing....toch?
Ik zie nu dat ik een van je posts gemist had. Als router is de Draytek, tenzij je bijzondere wensen/eisen hebt capabel om te doen wat ie moet doen, de ingebouwde wifi is echter om te huilen. Ik zou dan ook alleen dat deel van je netwerk vervangen/upgraden waar je problemen mee hebt, namelijk de wifi. 2 routers achter elkaar zou ik je niet aanraden en het is in dit geval ook niet nodig. Daar komt vaak nog bij dat bij de meeste mensen de glas-aansluiting (en dus je router) in de meterkast zit. Dit is zelden tot nooit de beste plek voor goede wifi.

Ik weet niet exact hoe de indeling er in je huis uit ziet en hoe alle kabels lopen, maar als je de mogelijkheid hebt:
Draytek Router: Wifi schakel je uit, tv's sluit je gewoon direct aan op poort 3 en 4. Poort 1 gaat naar een switch.

Switch: Elk gigabit model met voldoende poorten voldoet. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)
Vanaf hier trek je kabels naar alle apparaten die je bekabeld aangesloten wilt hebben. Mocht je 1 kabel naar de 1e verdieping hebben kun je daar ook eventueel een switch plaatsen.

Accespoints: Dit is een beetje afhankelijk van je wensen en budget. KPN verkoopt (ook voor niet KPN klanten) een 'extra wifi punt' voor ¤49,- Deze heeft meteen een ingebouwde switch. https://apparatuurvoorthu...&utm_campaign=wifiservice hier te bestellen. Afhankelijk van je dekking plaats je er meer (bijvoorbeeld 1 per verdieping. Geef ze allemaal hetzelfde SSID, Zelfde wachtwoord en zelfde beveiliging, dan kiezen je clients automatisch de beste verbinding. Als je te veel overlap hebt kun je eventueel nog de zendsterkte naar beneden aanpassen (vaak wel aan te raden).
Wil je een centraal beheerde oplossing ga dan bijvoorbeeld voor een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE per verdieping. Deze stel je centraal in een controller in en vormen dan met z'n allen 1 groot draadloos netwerk. Ook hier zul je met de hand het zendvermogen (naar beneden) moeten bijstellen.

• Tarz
quote:
gastje01 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Ik zie nu dat ik een van je posts gemist had. Als router is de Draytek, tenzij je bijzondere wensen/eisen hebt capabel om te doen wat ie moet doen, de ingebouwde wifi is echter om te huilen. Ik zou dan ook alleen dat deel van je netwerk vervangen/upgraden waar je problemen mee hebt, namelijk de wifi. 2 routers achter elkaar zou ik je niet aanraden en het is in dit geval ook niet nodig. Daar komt vaak nog bij dat bij de meeste mensen de glas-aansluiting (en dus je router) in de meterkast zit. Dit is zelden tot nooit de beste plek voor goede wifi.

Ik weet niet exact hoe de indeling er in je huis uit ziet en hoe alle kabels lopen, maar als je de mogelijkheid hebt:
Draytek Router: Wifi schakel je uit, tv's sluit je gewoon direct aan op poort 3 en 4. Poort 1 gaat naar een switch.

Switch: Elk gigabit model met voldoende poorten voldoet. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)
Vanaf hier trek je kabels naar alle apparaten die je bekabeld aangesloten wilt hebben. Mocht je 1 kabel naar de 1e verdieping hebben kun je daar ook eventueel een switch plaatsen.

Accespoints: Dit is een beetje afhankelijk van je wensen en budget. KPN verkoopt (ook voor niet KPN klanten) een 'extra wifi punt' voor ¤49,- Deze heeft meteen een ingebouwde switch. https://apparatuurvoorthu...&utm_campaign=wifiservice hier te bestellen. Afhankelijk van je dekking plaats je er meer (bijvoorbeeld 1 per verdieping. Geef ze allemaal hetzelfde SSID, Zelfde wachtwoord en zelfde beveiliging, dan kiezen je clients automatisch de beste verbinding. Als je te veel overlap hebt kun je eventueel nog de zendsterkte naar beneden aanpassen (vaak wel aan te raden).
Wil je een centraal beheerde oplossing ga dan bijvoorbeeld voor een product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE per verdieping. Deze stel je centraal in een controller in en vormen dan met z'n allen 1 groot draadloos netwerk. Ook hier zul je met de hand het zendvermogen (naar beneden) moeten bijstellen.
Bedankt voor je duidelijke uitleg en informatie. Ik ga het eens proberen met een extra AP. De wifi van de Draytek uit en zien wat dat doet 😀

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:36
Wie weet hoe ik Fox eredivisie ontvang die ik gratis bij mijn pakket krijg? (heb mobile en alles in 1 thuis)
Ik heb via de app wel toegang tot deze kanaal , maar op tv ontvang ik hem niet.

Heb onze setopbox al herstart.

• Dummy1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-08 21:21
quote:
SonyEricsson schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:48:
Wie weet hoe ik Fox eredivisie ontvang die ik gratis bij mijn pakket krijg? (heb mobile en alles in 1 thuis)
Ik heb via de app wel toegang tot deze kanaal , maar op tv ontvang ik hem niet.

Heb onze setopbox al herstart.
Op kanaal 152 en 154

• rens-br
quote:
Tarz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:24:
Nog een vraagje. Een AP heeft alleen een LAN ingang en geeft wifi signaal af toch? Als ikeer LAN poorten nodig heb dan zit ik vast aan een router?
Veel AP's hebben inderdaad maar één LAN poort, maar sommige hebben er ook twee of meer.

Overigens vind ik het zelf altijd een stuk beter / fijner om een losse Switch en een access point te gebruiken. Je gebruikt dan de apparatuur waarvoor het bedoeld is.

Eigenlijk geeft gastje01 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" het beste advies in jou geval.

rens-br wijzigde deze reactie 22-01-2018 09:29 (12%)

• Tarz
Bedankt voor de nuttige tips van jullie. Ik heb nu een oplossing in de vorm van een 2e repeater (de Fritzlan 1750E die Vodafone standaard als versterker leverde). Deze kan in LAN Bridge modus gezet worden en zendt 2.4Ghz met 450mbit en 5Ghz met 1300mbit uit. Goed sterk signaal ook. Dus nu heb ik 2 van deze kastjes (begane grond en 1e verdieping). Wifi van de Draytek uitgezet en mijn laptop, gsm en tablets trekken nu de lijn via wifi op de AP's volledig dicht (100mbit +).

Prima oplossing voor 59 euro :)

Benieuwd hoe het straks gaat met de snelheidsverhoging.

Tarz wijzigde deze reactie 22-01-2018 11:10 (3%)

• Wackmack
  • Laatst online: 14-08 11:40
quote:
rens-br schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Andere HDMI kabel / poort proberen lijkt mij een logische stap.

[...]

offtopic:
Ons net / Ons net Eindhoven / Ons Brabant Net, waren altijd al hetzelfde bedrijf onder verschillende namen en zijn dus allemaal overgenomen door KPN.

[...]

Volgens mij is het bij bijv. KPN ook geen kwestie van omprikken. Overigens kan je ook een router gebruiken met SFP poort en dan is die mediaconverter niet nodig.
Dank! Dit was het. Wel bijzonder want er zat een hdmi kabel in d'r doos van t-mobile.

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 14-08 11:01
Zojuist pas gezien dat er 750Mb beschikbaar is geworden, echter via postcodecheck zou dit bij mij niet beschikbaar zijn.

Via het ODF gebied lijkt dit, alhoewel lastig te zien, echter wel bij mij beschikbaar te zijn.

Ook moest ik tijdens mijn overgang van KPN naar (het toenmalige) Vodafone fysiek overgezet worden in de POP wat volgens mij zou impliceren dat ik in ODF zit?

• rens-br
quote:
_Giulietta_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:55:
Zojuist pas gezien dat er 750Mb beschikbaar is geworden, echter via postcodecheck zou dit bij mij niet beschikbaar zijn.
Dan zit je waarschijnlijk niet in een ODF gebied. 750Mbit/s is niet beschikbaar voor mensen die in een WBA gebied wonen.
quote:
Interessante kaart. Waar heb je die vandaan?

• _Giulietta_
quote:
rens-br schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Dan zit je waarschijnlijk niet in een ODF gebied. 750Mbit/s is niet beschikbaar voor mensen die in een WBA gebied wonen.

[...]

Interessante kaart. Waar heb je die vandaan?
Jammer, dus de fysieke overzetting tijdens mijn overstap van KPN naar Vodafone heeft niet direct iets met WBA vs ODF te maken?

Kaart komt hier vandaan:

https://forum.t-mobile.nl...ba-odf-296796#post1433811

*edit: alhoewel niet bepaald exacte wetenschap lijk ik volgens deze kaart wel degelijk in ODF te zitten:

_Giulietta_ wijzigde deze reactie 24-01-2018 13:24 (16%)

• rens-br
quote:
_Giulietta_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:18:
Jammer, dus de fysieke overzetting tijdens mijn overstap van KPN naar Vodafone heeft niet direct iets met WBA vs ODF te maken?
Dat lijkt mij dan niet zo te zijn.
quote:
Bedankt voor de link. Het plaatje is inderdaad behoorlijk onduidelijk. Overigens zie ik in dat topic dat de postcode check leidend is, maar wanneer de postcode check aangeeft dat 750Mbit/s beschikbaar is, wil dat niet zeggen dat je nu ook op het ODF netwerk zit.

• _Giulietta_
Geen dank, zag inderdaad dat de check leidend zou zijn, zag echter ook dat er nogal wat onduidelijkheden zijn. Ga ze toch maar eens even bellen en hopen dat ik iemand met kennis van zaken aan de lijn weet te krijgen...

Mede hierdoor heb/had ik wat hoop in ODF te zitten:

• rens-br
quote:
_Giulietta_ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
Mede hierdoor heb/had ik wat hoop in ODF te zitten:
Als ik mij niet vergis werkt ODF per POP, het kan dus goed zijn dat je halve dorp ODF heeft. Maar net die ene POP waar jij op zit aangesloten het niet heeft. Maar @Barre73 correct me if i'm wrong.

Ik hoop dat de klantenservice nog iets voor je kan betekenen.
quote:
rens-br schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Als ik mij niet vergis werkt ODF per POP, het kan dus goed zijn dat je halve dorp ODF heeft. Maar net die ene POP waar jij op zit aangesloten het niet heeft. Maar @Barre73 correct me if i'm wrong.

Ik hoop dat de klantenservice nog iets voor je kan betekenen.
ODF is meestal niet per AreaPoP (AP) maar per cityPoP (CP) met alle PoPs daarachter in een ring. Uitzonderingen zijn er wel maar niet veel.
@_Giulietta_ : welk dorp is dit? Of anders mag je adres wel in een DM sturen. Ik kan zien op welke PoP je zit of Vodafone daar apparatuur heeft of niet.

EDIT: Ik zie het al. Groot-Ammers lijkt me. Op dat T-Mobile kaartje zie ik Groot-Ammers, e.d.wel, maar die zijn niet blauw gekleurd zoals de rest. En dat kan kloppen want naar mijn informatie heeft T-mobile in de PoP's in Groot-Ammers, Langerak en Streefkerk (Nieuwpoort heeft geen eigen PoP maar zit aangesloten op Langerak) geen ODF apparatuur en dus alleen KPN WBA.

Barre73 wijzigde deze reactie 24-01-2018 21:13 (21%)

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 11-08 23:44
Een vraagje voor de gebruikers. Dat geeft mij namelijk het beste antwoord😀
Vandaag tmobile thuis aangevraagd en ik heb glasvezel in de meterkast. Als daar straks apparatuur komt ben ik er nog niet natuurlijk. Dus wil wat voorwerk gaan doen.
Ik neem aan de router in m’n meterkast komt. Maar welke kabels gaan er vanuit die kast naar de digitale ontvanger?

Mijn situatie is als volgt. In m’n hal heb ik een kruipruimte (meterkast bereikbaar) en in m’n woonkamer ook. Beide ruimtes zijn dus gescheiden dmv fundering. In de woonkamer ooit een oude aansluiting van KPN(vlakbij de tv) en via deze doos loopt nu de coax naar boven. Ik zal dus kabels moeten vervangen.
Heeft 1 van jullie het goede antwoord?😀

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09:21
quote:
Mack80 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:29:
Een vraagje voor de gebruikers. Dat geeft mij namelijk het beste antwoord😀
Vandaag tmobile thuis aangevraagd en ik heb glasvezel in de meterkast. Als daar straks apparatuur komt ben ik er nog niet natuurlijk. Dus wil wat voorwerk gaan doen.
Ik neem aan de router in m’n meterkast komt. Maar welke kabels gaan er vanuit die kast naar de digitale ontvanger?

Mijn situatie is als volgt. In m’n hal heb ik een kruipruimte (meterkast bereikbaar) en in m’n woonkamer ook. Beide ruimtes zijn dus gescheiden dmv fundering. In de woonkamer ooit een oude aansluiting van KPN(vlakbij de tv) en via deze doos loopt nu de coax naar boven. Ik zal dus kabels moeten vervangen.
Heeft 1 van jullie het goede antwoord?😀
Van modem naar TV is gewoon UTP. Alleen de kabelaars hebben coax.
Als je alleen coax hebt, en geen zin om de boel te vervangen, kun je ook een MoCa setje kopen.

• _Giulietta_
quote:
Barre73 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:41:
[...]

ODF is meestal niet per AreaPoP (AP) maar per cityPoP (CP) met alle PoPs daarachter in een ring. Uitzonderingen zijn er wel maar niet veel.
@_Giulietta_ : welk dorp is dit? Of anders mag je adres wel in een DM sturen. Ik kan zien op welke PoP je zit of Vodafone daar apparatuur heeft of niet.

EDIT: Ik zie het al. Groot-Ammers lijkt me. Op dat T-Mobile kaartje zie ik Groot-Ammers, e.d.wel, maar die zijn niet blauw gekleurd zoals de rest. En dat kan kloppen want naar mijn informatie heeft T-mobile in de PoP's in Groot-Ammers, Langerak en Streefkerk (Nieuwpoort heeft geen eigen PoP maar zit aangesloten op Langerak) geen ODF apparatuur en dus alleen KPN WBA.
Bedankt @Barre73 , wellicht niet helemaal waar ik op gehoopt had, maar wel duidelijk zo. d:)b

• Bubba76
@Barre73 Kan jij je vinden en deze reactie?

https://forum.t-mobile.nl...6/index2.html#post1435620

En heb je zelf misschien geïnformeerd?
quote:
Bubba76 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:44:
@Barre73 Kan jij je vinden en deze reactie?

https://forum.t-mobile.nl...6/index2.html#post1435620

En heb je zelf misschien geïnformeerd?
Ik werk niet bij T-mobile maar ik vind het een onzin reactie. Mensen die op WBA zitten moeten na hun contract kunnen overstappen op ODF. T-mobile heeft dan haar contractuele verplichtingen richting KPN WBA ook voldaan dus ik zie geen probleem.
Ik weet heel zeker dat het een paar jaar geleden kon. In de eerste tijd na de ODF start niet maar toen wel. Blijkbaar is dat later weer gestopt en dat is nu nog steeds zo.
Ik ging in mijn eerdere reactie uit van mijn informatie van een paar jaar geleden. Ik had niet gedacht dat dat weer veranderd zou zijn.

• vandeven66
  • Laatst online: 14-08 18:51
Ik wil @Bart_Smith erg bedanken voor zijn mediaconverter tutorial.

Ik heb nu dus het 750mbps abonnement van T-Mobile Thuis, kom van het 500mbps abonnement af. Behalve dat het sneller is was scheelde het ook nog eens ¤7,50 en ¤17,50 de eerste 6 maanden.
Had eerst het Vigor modem, maar dat apparaat was groot en had verschikkelijk bereik en snelheden.

Abonnement werd 4 dagen later geleverd. (had de wettelijke 14 dagen overgeslagen)

Mediaconverter (TP-Link MC220l) en een Asus RT-AC68U gekocht een paar dagen geleden, alles aangesloten en alles werkt naar behoren. Ook TV.

Speedtest:
http://www.speedtest.net/result/7000014407.png
(bekabeld)
// Veel speedtest servers halen deze snelheden niet, RoutIT BV Ede werkt voor mij het best.
http://www.speedtest.net/my-result/a/3590387089
(WiFi in huiskamer, router in meterkast)
Heb ook een NUC in de huiskamer, haalt vergelijkbare snelheden (410/360) stabiel.
Steam:
https://image.prntscr.com/image/3yQL8Ga0T8KMG-npQAAY3Q.png

• hidden
  • Laatst online: 22:04
Helaas heeft iemand een foutje gemaakt met het kaartje. dit is namelijk het kaartje met de beschikbaarheid van glasvezel van reggefiber.

https://eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/
quote:
hidden schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:33:
Helaas heeft iemand een foutje gemaakt met het kaartje. dit is namelijk het kaartje met de beschikbaarheid van glasvezel van reggefiber.

https://eindelijkglasvezel.nl/waar-glasvezel/
En waar zit de fout? En in welke kaart dan? Die van T-Mobile?

• hidden
  • Laatst online: 22:04
Er is geen kaart met beschikbaarheid van ODF alleen de postcode check.
Dat kaartje van het forum is gewoon de kaart van het netwerk van Reggefiber en betekend dat T-Mobile kan leveren op WBA of ODF. je heb dus helemaal niets aan die kaart.
quote:
hidden schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:43:
Er is geen kaart met beschikbaarheid van ODF alleen de postcode check.
Dat kaartje van het forum is gewoon de kaart van het netwerk van Reggefiber en betekend dat T-Mobile kan leveren op WBA of ODF. je heb dus helemaal niets aan die kaart.
Verrek, volgens mij heb je gelijk. Ik zie nu ook meerdere plaatsen waarvan ik zeker weet dat er geen ODF leverbaar is. Ook grotere plaatsen die op het kaartje duidelijk blauw zijn gekleurd.

• Mack80
quote:
Pilovali schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:12:
[...]

Van modem naar TV is gewoon UTP. Alleen de kabelaars hebben coax.
Als je alleen coax hebt, en geen zin om de boel te vervangen, kun je ook een MoCa setje kopen.
Gaat vervangen worden dan. Glasvezel in de meterkast en coax in de huiskamer. Zal van meterkast naar huiskamer dan nieuwe kabel trekken. En fijn onder m’n fundering gaan graven😀. Fijn he glasvezel😂😂

• rens-br
quote:
Mack80 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:50:
Gaat vervangen worden dan. Glasvezel in de meterkast en coax in de huiskamer. Zal van meterkast naar huiskamer dan nieuwe kabel trekken. En fijn onder m’n fundering gaan graven
Of dus gebruik maken van Moka setjes, dat is ethernet over Coax. (Al zijn kabels natuurlijk altijd het beste :))

Overigens had je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden in de OP of in het 67 pagina's tellende topic? ;)

rens-br wijzigde deze reactie 26-01-2018 10:17 (7%)

• boschie_73
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-08 22:50
Op zich heb ik wel interesse in t-mobile thuis aangezien ik t-mobile mobiel heb en me dat uitstekend bevalt. Maar lees toch veel over het wifi dat belabberd is en heb eigenlijk geen zin om repeaters etc te gaan plaatsen.

Nu heb ik KPN en heb overal goede wifi in huis met de experiabox v10, is deze draytek modem van t-mobile echt zo belabberd?

Het scheelt me namelijk zo'n ¤15,- in de maand met kpn met het zelfde wat ik nu heb.

• rens-br
quote:
boschie_73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:21:
Op zich heb ik wel interesse in t-mobile thuis aangezien ik t-mobile mobiel heb en me dat uitstekend bevalt. Maar lees toch veel over het wifi dat belabberd is
De Wifi van het Draytek ding is inderdaad behoorlijk belabberd. De 2,4Ghz snelheid is in praktijk maximaal 50Mbit/s en het ding ondersteund geen 5Ghz.
quote:
Nu heb ik KPN en heb overal goede wifi in huis met de experiabox v10, is deze draytek modem van t-mobile echt zo belabberd?
Als je nu perfecte wifi hebt met alleen de Experiabox, dan zou één AP al moeten volstaan. Zelf gebruik ik: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack). (Ik haal overal in mijn huis de maximale internetsnelheid en hoger). Maar als je budget wat minder is zou je ook kunnen denken aan het 'Extra Wifi punt' die KPN aanbied (ook voor niet KPN klanten) voor 49 euro.

Eenmalige investering die je er na 4 of 6 maanden uit hebt.

• boschie_73
quote:
Als je nu perfecte wifi hebt met alleen de Experiabox, dan zou één AP al moeten volstaan. Zelf gebruik ik: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack). (Ik haal overal in mijn huis de maximale internetsnelheid en hoger). Maar als je budget wat minder is zou je ook kunnen denken aan het 'Extra Wifi punt' die KPN aanbied (ook voor niet KPN klanten) voor 49 euro.

Eenmalige investering die je er na 4 of 6 maanden uit hebt.
Dat ziet er wel interessant uit geen 230V voeding nodig voor het accespoint als ik het goed zie.

• rens-br
quote:
boschie_73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:40:
Dat ziet er wel interessant uit geen 230V voeding nodig voor het accespoint als ik het goed zie.
Ik neem even aan dat je het Unifi apparaat bedoeld? Die heeft natuurlijk wel gewoon 230V nodig, maar niet op de plek waar die hangt. Tussen je router en het AP komt een Power over ethernet injector te zitten en die zorgt ervoor dat de AP gevoed wordt. Je kan die injector gewoon in je meterkast plaatsen en met één kabel naar je AP toe.

• boschie_73
quote:
rens-br schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Ik neem even aan dat je het Unifi apparaat bedoeld? Die heeft natuurlijk wel gewoon 230V nodig, maar niet op de plek waar die hangt. Tussen je router en het AP komt een Power over ethernet injector te zitten en die zorgt ervoor dat de AP gevoed wordt. Je kan die injector gewoon in je meterkast plaatsen en met één kabel naar je AP toe.
Oke duidelijk dit maakt het bezwaar om over te stappen al stuk minder. Maar blijft vreemd dat zo'n groot bedrijf een modem levert zonder 5ghz ondersteuning.

• rens-br
quote:
boschie_73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:00:
Maar blijft vreemd dat zo'n groot bedrijf een modem levert zonder 5ghz ondersteuning.
Ben ik helemaal met jou eens. Ik geloof wel dat ze dat in de toekomst willen veranderen, maar het is geloof ik niet bekend wanneer.
quote:
boschie_73 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Oke duidelijk dit maakt het bezwaar om over te stappen al stuk minder. Maar blijft vreemd dat zo'n groot bedrijf een modem levert zonder 5ghz ondersteuning.
Nog vreemder als je bedenkt dat ze ook op alle VDSL aansluitingen kunnen leveren (via KPN WBA) en daar leveren ze een VDSL modem dat wel dualband is.
Ik neem aan dat de combinatie van een router met dualband en SFP poort en niet te duur, op dat moment wat lastiger was dan momenteel.

• Mack80
quote:
rens-br schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Of dus gebruik maken van Moka setjes, dat is ethernet over Coax. (Al zijn kabels natuurlijk altijd het beste :))

[mbr]Overigens had je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden in de OP of in het 67 pagina's tellende topic? ;)[/]
Sorry. Overheen gelezen. Maar wel top dat je het antwoord gaf. Helaas kom ik er nu wel achter dat tmobile alleen 2.4ghz heeft en dat de snelheid (750) alleen bekabeld gehaald kan worden. En laat ik thuis nou niks bekabeld hebben.
Met ziggo haal ik via m’n telefoon met gemak 400Mbps. En dat wil ik straks wel behouden. En gezien de reacties moet ik het straks met minder gaan doen.
Lang leve de 2 weken bedenktijd.

Moca gaat niet werken. Coax komt in huiskamer binnen en glas in de hal. Hoe dan ook utp van meterkast naar huiskamer trekken (onder het huis door). De weg naar boven is niet moeilijk. Coax uit de leiding en utp erin
https://myalbum.com/album/qLmsoYfNArro

• rens-br
quote:
Mack80 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:35:
Helaas kom ik er nu wel achter dat tmobile alleen 2.4ghz heeft en dat de snelheid (750) alleen bekabeld gehaald kan worden. En laat ik thuis nou niks bekabeld hebben.
Tijd om kabels te gaan trekken dan ;) en mocht dan niet lukken. Dan zou ik gewoon een losse AP halen, zie ook: rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie".

• Mack80
quote:
Heb nog een AirPort extreme in de kast liggen. Haal ik daar m’n 5ghz vandaan. Moet vast lukken😀

• Bremg
  • Laatst online: 29-07 14:44
Ik raad Tmobile thuis echt heel erg af. Het modem is heel erg slecht. Voor de wifi gebruik ik een zelf aangekochte router met 5ghz maar ook deze knalt er non stop uit. Heb een gloednieuwe dreytech gekregen van tmobile maar de problemen blijven zich voordoen.

Wij gaan nu overstappen op KPN.

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:12
Ik raad T-Mobile thuis heel erg aan.... goedkoop, goede beeldkwaliteit in ODF gebied...

Je post is een beetje nutteloos zo..

Maar om in te zoomen op je probleem Wellicht dat het probleem zit in het feit dat je 2 routers achter elkaar hebt staan. Hopelijk heb je je eigen "router" alleen in accespoint modes staan/geconfigureerd ?

Als de draytek "eruit knalt" zie je ook op de webinterface van de draytek dat de SFP/WAN interface offline is ?

Axelfoley007 wijzigde deze reactie 26-01-2018 23:13 (4%)

• rens-br
quote:
Bremg schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:53:
Ik raad Tmobile thuis echt heel erg af. Het modem is heel erg slecht. Voor de wifi gebruik ik een zelf aangekochte router met 5ghz maar ook deze knalt er non stop uit. Heb een gloednieuwe dreytech gekregen van tmobile maar de problemen blijven zich voordoen.
Jammer dat het bij jou zo slecht werkt. Wat klapt er precies uit? Alleen je wifi ook houdt de Draytek er ook mee op?

Ook hier werkt het overigens gewoon perfect op twee locaties. Ook (veruit) de goedkoopste optie in beide gevallen.

Wat betreft modem is het ding draadloos inderdaad waardeloos. Verder is het eigenlijk een prima ding met ondersteuning voor VPN en Vlans, weinig andere provider modems die dat ondersteunen.

rens-br wijzigde deze reactie 27-01-2018 01:08 (10%)

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-08 21:05
Als je 5Ghz wifi wil bij T-mobile moet je dat vragen tijdens de installatie. De monteur heeft namelijk standaard een AP bij zich en deze krijg je gratis in bruikleen zolang het contract loopt. De monteur installeert de boel dan ook nog netjes.

https://i.imgur.com/ZdfFkKU.png

PSN: Baklapper

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-07 09:14
Even over dat kaartje. Ik heb een paar weken geleden het topic op het T-Mobile forum gestart, maar nooit een duidelijk antwoord gekregen. Toen ik op het hoofdkantoor van T-Mobile was heb ik er nog even naar gevraagd. Toen is het kaartje geplaatst en is er mondeling toegelicht dat dit gaat om een Reggefiber kaartje en niet specifiek om ODF. Dit was twee minuten voor de aanvang van een vergadering, dus deze toelichting is wegens tijdgebrek niet volledig op het forum terecht gekomen. Een specifiek ODF kaartje zou volgen.

Als je dit verhaal weet dan zegt de tekst onder het kaartje voldoende. "Oké, dit kaartje dekt niet helemaal het ODF gebied, maar geeft een aardige indicatie."

Maar goed, mijn vraag is nog steeds niet beantwoord. Sander is er mee bezig. Dus ik verwacht samen met jullie binnenkort een volledig en helder kaartje.

Ondertussen is Hidden.nld bezig om dit overzicht eigenhandig te creëren. Per letter, per woonplaats doet hij de postcodecheck om te kijken of 750 Mbit/s beschikbaar is. De letter a is al klaar 😁

https://forum.t-mobile.nl...laatsen-wba-of-odf-297183

Als iedereen een letter of in ieder geval zijn eigen woonplaats even doorgeeft, dan hebben we binnen no-time dat kaartje.

Klantexpert T-Mobile Thuis

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-08 19:49
Bekijk je abonnement: Start contract: 11-07-2014
in die bijna 4 jaar zit ik nog met die ruk modem..
dus vraag me af wanneer ze van plan waren om op een ander modem te stappen die beetje bij de tijd is...

• Pascal.A
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:28
Hier is het internet stabiel (7161), ik gebruik wel wifi via een externe router. Net telefonisch weer een jaartje verlengd met een verhoging van 50 mpbs naar 100 mbps (+¤3,50). Krijg door de verlenging 10 euro korting gedurende 6 maand.

• conbase
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-02 22:06
quote:
raro007 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:53:
dus vraag me af wanneer ze van plan waren om op een ander modem te stappen die beetje bij de tijd is...
Ouderdom is geen reden om iets te vervangen. Als je op een andere manier kunt onderbouwen waarom het modem "ruk" is, zou ik ze gewoon eens bellen.

• peppi_078
  • Laatst online: 22:11
quote:
raro007 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:53:
Aangezien ze de infrastructuur van Vodafone Thuis hebben overgenomen inclusief dat modem, wil nog niet zeggen dat het modem ruk is. En in dit topic staan genoeg voorbeelden hoe je je eigen spullen kunt gebruiken i.p.v. de draytek.

En ik denk dat de reden is dat ze dit modem nog uitleveren is omdat er gewoonweg geen nieuwer model van is waar wel 5Ghz wifi op zit. Waar de vezel dus via een SFP rechtstreeks het modem in gaat dus niet hoe KPN en al die andere providers het doen.

Aangezien je niet onderbouwd waarom het modem ruk is, lijkt het mij eerder dat jou interne netwerk niet in orde is waardoor het hele zooitje in elkaar klapt iedere keer.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• hcQd
quote:
peppi_078 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:23:
En ik denk dat de reden is dat ze dit modem nog uitleveren is omdat er gewoonweg geen nieuwer model van is waar wel 5Ghz wifi op zit.
Niet van Draytek, maar er is bijvoorbeeld wel de Firtz!box 5490 die XS4ALL gebruikt.
quote:
hcQd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Niet van Draytek, maar er is bijvoorbeeld wel de Firtz!box 5490 die XS4ALL gebruikt.
En Tweak.

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-08 09:11
Zit er aan te denken om binnenkort naar de 750Mbps glasvezel aansluiting te gaan. Alleen internet dus.

Iemand toevallig bekend met het bridgen van de te leveren modem? Wil er namelijk mijn eigen router achter hangen als spin in mijn 'web'. Wil ook graag een IPv4 adres.

Dit bericht alleen even voor beknopte info..

• Pilovali
quote:
Heppieboeddah schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:54:
Zit er aan te denken om binnenkort naar de 750Mbps glasvezel aansluiting te gaan. Alleen internet dus.

Iemand toevallig bekend met het bridgen van de te leveren modem? Wil er namelijk mijn eigen router achter hangen als spin in mijn 'web'. Wil ook graag een IPv4 adres.

Dit bericht alleen even voor beknopte info..
Het is niet mogelijk de Draytek te bridgen. Je kan natuurlijk wel je eigen modem eraan hangen:
https://forum.t-mobile.nl...et-je-eigen-router-297061

• Heppieboeddah
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-08 09:11
quote:
Pilovali schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Het is niet mogelijk de Draytek te bridgen. Je kan natuurlijk wel je eigen modem eraan hangen:
https://forum.t-mobile.nl...et-je-eigen-router-297061
Geen Asus Ac88 zo snel te zien. Dan houdt het op.

• hcQd
quote:
Heppieboeddah schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Je hoeft geen Asus te hebben, zolang je router maar VLANs op de WAN-interface ondersteunt.

• Pilovali
quote:
[...]

Bedoel je niet de Asus RT-AC88U? Die zou gewoon VLAN's moeten ondersteunden.
quote:
[...]

Wat daar staat is alleen de werkwijze. Je hebt die mediaconverter van TP Link nodig om van glas naar utp te gaan. Daarna kan je elke router erachter hangen die je wil, als die maar VLans uit elkaar kan halen.
Een Asus AC68 kan dat dus de 88 moet het zeker kunnen.
Overigens hoeft het geen TP Link mediaconverter te zijn. Als je er eentje van KPN op Marktplaats kan scoren die direct op je Reggefiber FTU past gaat het net zo goed.

• rens-br
quote:
Heppieboeddah schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:54:
Er zijn heel veel mensen die dit gedaan hebben en al die informatie staat hier: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie. Maar goed dat had je natuurlijk ook prima zelf kunnen vinden. ;)

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-07 09:14
Een Fritz!Box 5490 is ook nog een alternatief. Hier kan de glasvezel rechtstreeks in en het instellen is een kwestie van VLAN 300 invullen voor de internetverbinding. Nieuw zou ik deze niet kopen, daar is hij te duur voor. Maar op Marktplaats staan ze vaak voor een redelijk bedrag, soms zelfs ongeopend.

Klantexpert T-Mobile Thuis

• stacker
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
weet iemand toevallig of er poorten op het netwerk geblokkeerd worden (zeg 25, 137-139, 445, 3389, 5060...) ? of dat alles 'open' staat? ik heb me werkelijk suf gezocht. Enige dat ik kan vinden is dat iemand 3 jaar geleden zei dat het bij vodafone met een portscan open stond.
Kan iemand dat bevestigen?
Of zijn er mensen die een mail, DNS, en/of vpn server draaien?
quote:
stacker schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:39:
weet iemand toevallig of er poorten op het netwerk geblokkeerd worden (zeg 25, 137-139, 445, 3389, 5060...) ? of dat alles 'open' staat? ik heb me werkelijk suf gezocht. Enige dat ik kan vinden is dat iemand 3 jaar geleden zei dat het bij vodafone met een portscan open stond.
Kan iemand dat bevestigen?
Of zijn er mensen die een mail, DNS, en/of vpn server draaien?
5060 wordt niet zozeer geblokkeerd maar is gereserveerd voor de eigen VOIP. Kwam ik achter toen ik die voor mijn Cheap Connect account wilde gebruiken. De andere nummers zeggen mij zo niks.

• hcQd
@stacker De andere poorten zie ik gewoon binnenkomen in het log van mijn router als ik probeer verbinding te maken. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de firewall van de Draytek ze alsnog blokkeert.

• Pilovali
Meeste providers blokkeren 25, 137-139 en 445. 3389 zou gewoon moeten werken, en 5060 wordt gereserveerd voor VoIP.

• JJ93
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:11

JJ93

Error 418

Vandaag een abonnement afgesloten voor 750/750 Mbit internet en standaard TV zenders. Installatie over 2 weken, ben erg benieuwd.

In mijn oude woning 30/3 internet van Ziggo.. dus een enorme stap vooruit. Ik ben benieuwd, komende tijd toch nog bezig met klussen.

Obduro | Android apps | iOS apps | Voertuig.net

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True