[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.387 views
Niellie41 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:23:
Ik ga binnenkort overstappen naar T-Mobile Thuis. Mede ook door de mogelijkheid om je eigen spullen te gebruiken voor internet en TV.
Dan vraag ik me af of je goed bent geïnformeerd. Bij alle providers kan je eigen spullen gebruiken, mits je de goede informatie van Internet haalt en de goede spullen zelf hebt (Vlans informatie, kennis van splitsen, etc).
Maar juist bij T-Mobile is dat 1 van de lastigste dingen omdat zij hebben gekozen voor een oplossing met een glasvezelkabel. Wil je je eigen spullen inzetten, dan heb je veel meer nodig dan bij bijvoorbeeld, KPN, XS4All of zoiets.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Ik ben mij er van bewust dat ik wel zelf het een en ander moet doen om dit voor elkaar te krijgen.
In de TS staat er een gids. Ik heb het topic doorgelezen en er zijn meerdere personen die de stappen succesvol hebben doorlopen.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Niellie41 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:38:
Ik ben mij er van bewust dat ik wel zelf het een en ander moet doen om dit voor elkaar te krijgen.
In de TS staat er een gids. Ik heb het topic doorgelezen en er zijn meerdere personen die de stappen succesvol hebben doorlopen.
Dat begrijp ik en goed dat je het je wel bewust bent. Maar je eerdere post kwam wat vreemd over. Alsof je T-Mobile kiest omdat je daar eigen apparatuur kan gebruiken. T-Mobile is zo'n beetje de laatste provider waaraan ik denk als ik eigen apparatuur wil gebruiken, gezien de extra uitdagingen waar je voor staat.
Dus ik neem aan (en hoop) dat dat niet je primaire reden was, want dan had je wel beter een andere provider kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
Monteur is geweest, maar kon helaas niets betekenen. Nu wachten op een afspraak met Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds kort ben ik ook aangesloten op T-Mobile met een Draytek.
Nu vind ik Draytek routers persoonlijk hele fijne routers, alleen natuurlijk jammer dat er een aangepaste firmware op zit. Ik mis toch een aantal opties die ik normaal met mijn eigen Draytek wel gebruikte.

Ik zag dat er diverse mogelijkheden zijn om eigen routers aan te sluiten, maar is er iemand die gewoon een eigen Draytek heeft aangesloten? Bijvoorbeeld deze: Vigor2925Fn? Dat zou toch moeten werken als je zelf de juiste vlans instelt. (ik gebruik alleen internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 14:46
Zou zonder problemen moeten werken.

Vul op de wan/sfp poort tagged vlan 300 in en je bent online.
Wellicht wil je wel een ander model overwegen, dit type heeft ook een legacy Wi-Fi chip (oude N standaard). Tenzij je een los Access point hebt of je niks bijzonders doet met Wi-Fi.

Gebruik hier zelf (ook alleen een inet 500mbit abo) een tplink sfp to ethernet converter op een unifi usg3, unifi poe switch, en unifi ac pro accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

Ik heb mijn comfig nogmaals aangepast, maar nog steeds krijg ik geen DHCP adres op VLAN300.
Kan iemand helpen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
# jan/02/1970 00:56:39 by RouterOS 6.41
# software id = S0H5-BBXJ
#
# model = RouterBOARD 962UiGS-5HacT2HnT
# serial number = ----------------
# -------------------------------------
# Variable LIST:
# FIBERCFG : Naam van configuratie
# WAN      : uitgaand Interface
# LAN      : Intern Netwerk (Switch)
# LOCAL    : Naam van lokale groep
# VLAN300  : Internet VLAN van Provider
# DHCP     : Naam van DHCP Server
# MGMT MAC link
/interface bridge
add admin-mac=XX:XX:XX:XX:XX:XX auto-mac=no comment=FIBERCFG name=LOCAL
# Define WAN and LAN
/interface list
add comment=FIBERCFG name=WAN
add comment=FIBERCFG name=LAN
# Set SFP Config 1Gb / Manual
/interface ethernet
set [ find default-name=sfp1 ] advertise=1000M-full auto-negotiation=no mac-address=XX:XX:XX:XX:XX:XX
# VLAN 300 WAN tagged
/interface vlan
add interface=sfp1 name=VLAN300 vlan-id=300
# LOCAL network PORT DEF
/interface bridge port
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether1
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether2
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether3
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether4
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether5
# Also add Wifi to LOCAL network
add bridge=LOCAL comment=WIFI interface=wlan1
add bridge=LOCAL comment=WIFI interface=wlan2
# detect Network
/ip neighbor discovery-settings
set discover-interface-list=LAN
# DHCP SERVER
/ip pool
add name=DHCP ranges=192.168.88.100-192.168.88.150
/ip dhcp-server
add address-pool=DHCP disabled=no interface=LOCAL name=FIBERCFG
/ip dhcp-server network
add address=192.168.88.0/24 comment=FIBERCFG dns-server=8.8.8.8,8.8.4.4 domain=local.lan gateway=192.168.88.1 netmask=24
/ip dns
set allow-remote-requests=yes
/ip dns static
add address=192.168.88.1 name=ROUTER.lan
# Set IP for local network
/ip address
add address=192.168.88.1/24 comment=FIBERCFG interface=ether1 network=192.168.88.0
# Adding PORTS to MEMBERS
/interface list member
add comment=FIBERCFG interface=LOCAL list=LAN
add comment=FIBERCFG interface=VLAN300 list=WAN
# DHCP client WAN via VLAN300
/ip dhcp-client
add comment=FIBERCFG dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface=VLAN300
# MASQ srcnat rule
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=VLAN300
# TOOLS
/tool mac-server
set allowed-interface-list=LAN
/tool mac-server mac-winbox
# IGMP Snooping OFF ( this setting could be removed - but in for testing )
# /interface bridge set LOCAL igmp-snooping=no
#
# END OF CONFIGURATION
# ----------------------------------------------------------------------------------
# FIREWALL RULES DEFAULT
/ip firewall filter
add action=accept chain=input comment="FIBERCFG: accept established,related,untracked" connection-state=established,related,untracked
add action=drop chain=input comment="FIBERCFG: drop invalid" connection-state=invalid
add action=accept chain=input comment="FIBERCFG: accept ICMP" protocol=icmp
add action=drop chain=input comment="FIBERCFG: drop all not coming from LAN" in-interface-list=!LAN
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept in ipsec policy" ipsec-policy=in,ipsec
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept out ipsec policy" ipsec-policy=out,ipsec
add action=fasttrack-connection chain=forward comment="FIBERCFG: fasttrack" connection-state=established,related
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept established,related, untracked" connection-state=established,related,untracked
add action=drop chain=forward comment="FIBERCFG: drop invalid" connection-state=invalid
add action=drop chain=forward comment="FIBERCFG:  drop all from WAN not DSTNATed" connection-nat-state=!dstnat connection-state=new in-interface-list=WAN
# EOF -------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik zie bij mij thuis een extra accespoint genaamd DIRECT-. Zover ik na kan gaan lijkt dit uit mijn draytek te komen. Het heeft een WEP beveiligingscode en als ik bv van channel wissel volgt deze mijn wifi kanaal. Zet ik de draytek uit dan is de accespoint ook weg.
Ik krijg de tip om een factory reset te doen maar heb nogal (tbv gameserver) wat poorten ingesteld en andere zaken, dus dat doe ik niet graag. Iemand nog tips?

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
DIRECT- Netwerken komen doorgaans uit printers of laptops. Ik zie het bij laptops vaak voorkomen als de Micracast opties aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Sahi_NL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:39:
DIRECT- Netwerken komen doorgaans uit printers of laptops. Ik zie het bij laptops vaak voorkomen als de Micracast opties aan staan.
Dank dan weet ik waar ik moet zoeken. Ik heb een wifi printer in huis. Even kijken of die wat aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Monteur van de netwerkbeheerder is langsgeweest en het internet werkt weer. Hij vermoed dat een kabel in de POP is beschadigd en heeft een migratie naar een andere poort aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:08
Bart_Smith schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:59:
Ik heb mijn comfig nogmaals aangepast, maar nog steeds krijg ik geen DHCP adres op VLAN300.
Kan iemand helpen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
# jan/02/1970 00:56:39 by RouterOS 6.41
# software id = S0H5-BBXJ
#
# model = RouterBOARD 962UiGS-5HacT2HnT
# serial number = ----------------
# Variable LIST:
# FIBERCFG : Naam van configuratie
# WAN      : uitgaand Interface
# LAN      : Intern Netwerk (Switch)
# LOCAL    : Naam van lokale groep
# VLAN300  : Internet VLAN van Provider
# DHCP     : Naam van DHCP Server
# MGMT MAC link
/interface bridge
add admin-mac=XX:XX:XX:XX:XX:XX auto-mac=no comment=FIBERCFG name=LOCAL
# Define WAN and LAN
/interface list
add comment=FIBERCFG name=WAN
add comment=FIBERCFG name=LAN
# Set SFP Config 1Gb / Manual
/interface ethernet
set [ find default-name=sfp1 ] advertise=1000M-full auto-negotiation=no mac-address=XX:XX:XX:XX:XX:XX
# VLAN 300 WAN tagged
/interface vlan
add interface=sfp1 name=VLAN300 vlan-id=300
# LOCAL network PORT DEF
/interface bridge port
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether1
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether2
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether3
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether4
add bridge=LOCAL comment=FIBERCFG interface=ether5
# Also add Wifi to LOCAL network
add bridge=LOCAL comment=WIFI interface=wlan1
add bridge=LOCAL comment=WIFI interface=wlan2
# detect Network
/ip neighbor discovery-settings
set discover-interface-list=LAN
# DHCP SERVER
/ip pool
add name=DHCP ranges=192.168.88.100-192.168.88.150
/ip dhcp-server
add address-pool=DHCP disabled=no interface=LOCAL name=FIBERCFG
/ip dhcp-server network
add address=192.168.88.0/24 comment=FIBERCFG dns-server=8.8.8.8,8.8.4.4 domain=local.lan gateway=192.168.88.1 netmask=24
/ip dns
set allow-remote-requests=yes
/ip dns static
add address=192.168.88.1 name=ROUTER.lan
# Set IP for local network
/ip address
add address=192.168.88.1/24 comment=FIBERCFG interface=ether1 network=192.168.88.0
# Adding PORTS to MEMBERS
/interface list member
add comment=FIBERCFG interface=LOCAL list=LAN
add comment=FIBERCFG interface=VLAN300 list=WAN
# DHCP client WAN via VLAN300
/ip dhcp-client
add comment=FIBERCFG dhcp-options=hostname,clientid disabled=no interface=VLAN300
# MASQ srcnat rule
/ip firewall nat
add action=masquerade chain=srcnat out-interface=VLAN300
# TOOLS
/tool mac-server
/tool mac-server mac-winbox
# IGMP Snooping OFF ( this setting could be removed - but in for testing )
# /interface bridge set LOCAL igmp-snooping=no
#
# END OF CONFIGURATION
# ----------------------------------------------------------------------------------
# FIREWALL RULES DEFAULT
/ip firewall filter
add action=accept chain=input comment="FIBERCFG: accept established,related,untracked" connection-state=established,related,untracked
add action=drop chain=input comment="FIBERCFG: drop invalid" connection-state=invalid
add action=accept chain=input comment="FIBERCFG: accept ICMP" protocol=icmp
add action=drop chain=input comment="FIBERCFG: drop all not coming from LAN" in-interface-list=!LAN
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept in ipsec policy" ipsec-policy=in,ipsec
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept out ipsec policy" ipsec-policy=out,ipsec
add action=fasttrack-connection chain=forward comment="FIBERCFG: fasttrack" connection-state=established,related
add action=accept chain=forward comment="FIBERCFG: accept established,related, untracked" connection-state=established,related,untracked
add action=drop chain=forward comment="FIBERCFG: drop invalid" connection-state=invalid
add action=drop chain=forward comment="FIBERCFG:  drop all from WAN not DSTNATed" connection-nat-state=!dstnat connection-state=new in-interface-list=WAN
# EOF -------------------------------------------------------------
En wat zegt de sfp interface? Is deze wel verbonden? Gaat er iets van traffic overheen? Je kan ook eens proberen om juist auto-negotiation AAN te zetten (zo heb ik m in elk geval)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:11
Landelijke storing T-mobile TV bij T-mobile glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:44
boyette schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:51:
Landelijke storing T-mobile TV bij T-mobile glasvezel
Ik heb 5 minuten geleden nog TV gekeken. Sinds wanneer is die storing? Ik zie namelijk niemand klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bel ze maar eens op het wordt ook gezegd op het bandje nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
boyette schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:58:
bel ze maar eens op het wordt ook gezegd op het bandje nu
https://share.pilovali.nl/0524rT7d.mp4
Storing in Zuid-Holland. Dat is niet landelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16

pinda powerrr

Slow down...

TV staat hier gewoon aan (hartje Zuid-Holland), maar zappen laten we maar even achterwege, zal je zien dat dan precies niks meer werkt :P

Edit: Vrouwlief pakt gelijk de afstandsbediening en zapt naar een andere zender :F
Maar, gelukkig, alles werkt nog steeds :')

[ Voor 32% gewijzigd door pinda powerrr op 08-01-2018 20:30 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Daar wonen toch bijna alle mensen ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houtig
Sahi_NL schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:39:
Instellingen gewijzigd in printer, lijkt te werken. Bedankt voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
pinda powerrr schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:32:
Er is onlangs een update geweest, de Entone zapt nu een stuk sneller. Ik vind het prima nu.
Misschien een raar vraagje, maar kun je misschien een filmpje maken? Zappen, gids, van bv RTL 4 naar Veronica. Gewoon de dagelijkse dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat snellere zappen was ook van korte duur, als ik meetel is het gewoon trager geworden. Misschien dat de input sneller geregistreerd wordt (je 'zapt' meteen weg van de huidige zender) maar voor je beeld hebt duurt het nu 3 ipv 2 seconden. En met van korte duur bedoelde ik dat vlak na de update enkel als je van een zender wegzapte en daarna weer terug dat het wel snel ging (1 sec) maar dat is nu ook niet meer.
De grootste ergenis komt vaker van dat je heel precies moet richten (anders reageert ie niet) dan dat het allemaal te traag aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
apis29 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:30:
Dat snellere zappen was ook van korte duur, als ik meetel is het gewoon trager geworden. Misschien dat de input sneller geregistreerd wordt (je 'zapt' meteen weg van de huidige zender) maar voor je beeld hebt duurt het nu 3 ipv 2 seconden. En met van korte duur bedoelde ik dat vlak na de update enkel als je van een zender wegzapte en daarna weer terug dat het wel snel ging (1 sec) maar dat is nu ook niet meer.
De grootste ergenis komt vaker van dat je heel precies moet richten (anders reageert ie niet) dan dat het allemaal te traag aanvoelt.
YouTube: VID 20180108 194200142 1
Sneller dan dat?

Waarom hebben jullie hiero gekozen voor VF/TM Thuis, en niet voor Telfort oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 12:59
Pilovali schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:48:

Prijs. Destijds was het nog Vodafone en kreeg ik een leuke deal icm mijn mobiele aansluiting. Na de overname mobiele aansluiting mee verhuisd (met die overname deal).

Tv kastjes zijn niet super snel maar doen wat ze moeten doen. De standaard Draytek gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pilovali schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:48:
[...]

YouTube: VID 20180108 194200142 1
Sneller dan dat?

Wel een stuk sneller dan dat ja van 1 naar RTL Z en voor er weer beeld is. Alleen is het scherm geheel zwart als je aan het zappen bent (dus geen info balk in beeld). Duurt zo'n 9-10 seconden in totaal (met stopwatch) en van stoppen met zappen tot er weer beeld is iets van 6 tellen.
Van RTL Z direkt naar bijv. 1 ook iets van 5 seconden voor je beeld hebt maar via plus/min dus 3 seconden van NPO 1 naar 2 en bij een stuk of 5 zenders verder weer een seconde of 5 na stoppen met zappen dus vergelijkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 09-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:18
Gisteren gebeld om een verhuizing over 3 weken door te geven. Uur later geen verbinding meer... Teruggebeld en kreeg te horen dat dit niet gerelateerd kon zijn want dat gaat nooit zo snel. Paar uur later gebeld, toen bleek er administratief iets misgegaan te zijn. Het werd meteen rechtgezet. 's Avonds echter nog steeds geen verbinding dus nog eens gebeld. Nu zou het allemaal wel goed ingesteld staan, in de loop van de volgende dag (vandaag dus) zal alles weer werken. Helaas toch niet, dus deze avond nog eens gebeld met iets duidelijkere toon. Na veel in de wacht en navragen bleek dat de foutief ingevoerde opzegging al definitief is en dat de enige optie tot herstel is om het abonnement opnieuw af te sluiten.
Ongelofelijk als je het mij vraagt. De servicedesk medewerker had er wel alle begrip voor dat ik toen ook gelijk het hele. abonnement incl. verhuizing annuleerde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Telecomprovider T-Mobile introduceert vandaag nieuwe glasvezelabonnementen met een snelheid van 750 Mb. Ook voert T-Mobile prijswijzigingen door voor zowel VDSL als glasvezel en gaat het beltarief met 1 cent per minuut en gesprek omhoog.

https://www.breedbandwink...svezel-en-wijzigt-prijzen

https://www.breedbandwink...glasvezel-internet-750-mb

[ Voor 21% gewijzigd door man-o-script op 10-01-2018 10:38 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
man-o-script schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:12:
Telecomprovider T-Mobile introduceert vandaag nieuwe glasvezelabonnementen met een snelheid van 750 Mb. Ook voert T-Mobile prijswijzigingen door voor zowel VDSL als glasvezel en gaat het beltarief met 1 cent per minuut en gesprek omhoog.

https://www.breedbandwink...svezel-en-wijzigt-prijzen

https://www.breedbandwink...-glasvezel-internet-750mb
Goed nieuws dat de snelheid omhoog gaat, maar de stap tussen 100 en 750Mbit/s is nu wel heel erg groot. Al is het prijsverschil van €1,50 natuurlijk helemaal niks. Het verschil tussen 50 en 100Mbit/s is nu wel één euro meer geworden, in T-Mobile gebieden en €1,50 minder geworden daarbuiten.

Oude prijs (WBA)Oude prijs (ODF)Nieuwe prijs (WBA)Nieuwe prijs (ODF)
50Mbit€32,50€32,50€32,50€32,50
100Mbit€40,-€35,-€36,-€36,-
500Mbit/s€50,-€45,-€50,--
750Mbit/s---€37,50

Ik kan alleen zo snel niet zien of er nu nog verschillen zijn tussen ODF gebieden of niet. Iemand die daar wel zicht op heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 12-01-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
Voor 50 en 100Mb zijn de pakketten en prijzen nu gelijkgetrokken, de extra ODF korting geldt daar dus niet meer. De 500 Mb in ODF is komen te vervallen en hiervoor is de 750 Mb in de plaats gekomen, dat is de enige uitzondering.
In WBA gebied is 500 Mb de hoogste snelheid, maar fors duurder dan de ODF 750 Mb...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
man-o-script schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:10:
Voor 50 en 100Mb zijn de pakketten en prijzen nu gelijkgetrokken, de extra ODF korting geldt daar dus niet meer. De 500 Mb in ODF is komen te vervallen en hiervoor is de 750 Mb in de plaats gekomen, dat is de enige uitzondering.
In WBA gebied is 500 Mb de hoogste snelheid, maar fors duurder dan de ODF 750 Mb...
Maar betaal je nu in WBA hetzelfde voor 500Mbit/s, als voor 750Mbit/s in ODF? Ik zit zelf in het ODF gebied en kan zo snel geen postcode vinden van iemand in het WBA gebied.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man-o-script
Nee de 500 Mb WBA is fors duurder dan de 750 Mb ODF:

WBA:
Thuis Glasvezel Internet 500 Mb: € 50,00 per maand
Thuis Glasvezel Internet 500 Mb met Bellen: € 52,50 per maand
Thuis Glasvezel Internet 500 Mb met TV: € 65,00 per maand
Thuis Glasvezel Internet 500 Mb met Bellen en TV: € 67,50 per maand

ODF:
Thuis Glasvezel Internet 750 Mb: € 37,50 per maand
Thuis Glasvezel Internet 750 Mb met Bellen: € 40,00 per maand
Thuis Glasvezel Internet 750 Mb met TV: € 52,50 per maand (6 maanden € 42,50)
Thuis Glasvezel Internet 750 Mb met Bellen en TV: € 55,00 per maand (6 maanden € 35,00)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
man-o-script schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:31:
Nee de 500 Mb WBA is fors duurder dan de 750 Mb ODF:
Thanks voor de info, dan wordt het dus zo: rens-br in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie".

Zal de OP even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Klopt inderdaad, aparte keuzes qua prijsstelling. Wel aantrekkelijk als je het geluk hebt in ODF gebied te wonen.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
man-o-script schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:53:
Klopt inderdaad, aparte keuzes qua prijsstelling.
Behoorlijk aparte keuze inderdaad. Maar goed via KPN zullen ze niet zoveel korting kunnen afdwingen waarschijnlijk.
Wel aantrekkelijk als je het geluk hebt in ODF gebied te wonen.
Dat geluk heb ik inderdaad. Bij een nieuw abonnement ga ik nu echter 1 euro meer betalen, want het 100Mbit/s abonnement is één euro duurder geworden. 500Mbit/s was al overkill en 750Mbit/s al helemaal. (We zijn maar met zijn 2e)

Ik ben wel benieuwd wat dit gaat doen voor de apparatuur. Sinds de overname is er volgens mij nog maar weinig eigen apparatuur geplaatst door T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

man-o-script schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:53:
Klopt inderdaad, aparte keuzes qua prijsstelling. Wel aantrekkelijk als je het geluk hebt in ODF gebied te wonen.
Ik heb dat geluk niet. Breiden ze ODF gebied nog uit of is daar verder geen verandering in te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 29-09 12:59
Ik zit helaas ook in WBA gebied. Ben prima tevreden met mijn 100/100 verbinding, voor 99% van de gevallen meer dan snel zat. ODF zou voor minder geld meer snelheid opleveren, dan klinkt zo'n super snelle verbinding plots niet heel gek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pilovali schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:32:
[...]

Misschien een raar vraagje, maar kun je misschien een filmpje maken? Zappen, gids, van bv RTL 4 naar Veronica. Gewoon de dagelijkse dingetjes.

Had hem een reboot gegeven dus dit is direkt na het opstarten; is nog niet helemaal klaar wat te zien is aan die drie puntjes linksboven ... (zo'n beetje een halve minuut verder is ie er pas echt klaar voor)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 10-01-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
apis29 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:29:
[...]

[video]
Had hem een reboot gegeven dus dit is direkt na het opstarten; is nog niet helemaal klaar wat te zien is aan die drie puntjes linksboven ... (zo'n beetje een halve minuut verder is ie er pas echt klaar voor)
Thanks. Zoals ik zie (kijk naar het LEDje van de decoder), zit er een behoorlijke lag tussen. Is dit altijd al zo geweest (dus ook bij VF Thuis)? Dan vind ik de oude decoder van Ziggo nog sneller :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Leuke nieuwe abonnementen voor hier in Dordt (ODF), lijkt nu een beetje hoe Tweak zijn portfolio heeft (over de 2 netwerken).

Morgen eens even bellen om om te laten zetten.

500/500 van € 45,-
naar
750/750 voor € 37,50

Topdeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16

pinda powerrr

Slow down...

Axelfoley007 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:10:
Leuke nieuwe abonnementen voor hier in Dordt (ODF), lijkt nu een beetje hoe Tweak zijn portfolio heeft (over de 2 netwerken).

Morgen eens even bellen om om te laten zetten.

500/500 van € 45,-
naar
750/750 voor € 37,50

Topdeal
Ik voel me gediscrimineerd! Ik wil ook minder betalen! En meer snelheid is altijd goed (niet dat ik het nodig heb, maar hé...)

Top dat KPN een monopolie heeft, dit had de overheid vanaf het begin als een nutsvoorziening moeten behandelen. Eerst de infrastructuur, daarna pas privatiseren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen het einde van de dag T-Mobile gebeld en tot mijn stomme verbazing wist de dame van T-Mobile niet eens dat zij 750/750 abonnementen hebben. Ik heb haar op hun eigen site laten kijken en met mijn postcode en gompie, ik had gelijk. De dame ging eerst maar eens bij de verkoopafdeling informeren en jawel, het klopt. Op mijn vraag of zij kon aangeven wat de meerprijs zou zijn t.o.v. 100/100 kon ze niet beantwoorden want de tarievenlijst die zij had was nog van vorig jaar. Zij kon het pas vertellen als zij in het systeem de upgrade zou doorvoeren maar het dan niet terug kon draaien als ik het te duur zou vinden.

Voorgesteld om met de verkoopafd. doorverbonden te worden en voor de dame dat ging doen werd ik wel bedankt voor het aangeven van de 750/750. Zij voelde zich echt opgelaten dat een klant iets nieuws eerder weet dan de servicedesk.

Na het doorverbinden kwam er duidelijkheid. Mijn contract was vorig jaar oktober afgelopen en kreeg nu het voorstel mijn huidige contract om te zetten in een nieuw contract waarbij alleen de internetsnelheid wordt aangepast en lol, het eerste halfjaar krijg ik nog € 10 extra korting bij de bestaande kortingen die ik al heb. Het eerste halfjaar zit ik na omzetting naar 750/750 € 7,50 goedkoper en daarna maar € 2,50 meer dan nu. EN internet blijft € 37,50 gedurende de abonnementsperiode i.p.v. € 50 die oorspronkelijk wordt gevraagd.

Is je eerste jaarcontract afgelopen en je wilt upgraden naar de sales voor een nieuw jaarcontract met extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pilovali schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Thanks. Zoals ik zie (kijk naar het LEDje van de decoder), zit er een behoorlijke lag tussen. Is dit altijd al zo geweest (dus ook bij VF Thuis)? Dan vind ik de oude decoder van Ziggo nog sneller :S
Ligt er maar net aan op welk deel je let. Op zich reageert ie redelijk direct, je ziet ook het beeld vrijwel meteen op zwart gaan (dat is vlgns mij wat er met de laatste update veranderd is) maar idd voor je de minigids/infobalk ziet reageren duurt wel wat lang. En ook in het menu merk je wel wat lag ja maar niet echt dramatisch. Meeste valt het nog op in de gids maar daar ben ik al aan gewend en hou je vanzelf wel rekening mee.
Was vroeger ook al idd met de eigen firmware van Vodafone, vreemde is wel dat de oude Amino kastjes voor m'n gevoel sneller aanvoelen met de T-Mobile firmware (en langzamer met de Vodafone firmware) maar die heb ik zelf niet meer ( :+ was juist geswitched binnen de Vodafone periode omdat de Entones sneller zouden zijn, en ook wel waren, maar inmiddels niet meer dus tov de Aminos). Misschien kan ik die van het weekend weer ff testen bij iemand anders maar die kan je toch niet meer krijgen als je nu abonnee wordt dus is weinig relevant ...

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 11-01-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Ik voel me gediscrimineerd! Ik wil ook minder betalen! En meer snelheid is altijd goed (niet dat ik het nodig heb, maar hé...)

Top dat KPN een monopolie heeft, dit had de overheid vanaf het begin als een nutsvoorziening moeten behandelen. Eerst de infrastructuur, daarna pas privatiseren.
Ik snap de frustratie wel maar diezelfde overheid keurt al deze KPN-Wholesale tarieven gewoon goed. KPN dient alle tarieven voor providers ter goedkeuring voor te leggen aan de ACM. De tarieven die de basis vormen voor dat duurdere 500 Mbit abonnement zijn dus gewoon gereguleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dezelfde instantie die de overname van reggefiber, en Vodafone/Ziggo goedkeurde (ACM). Het is duidelijk dat die de consument op één hebben staan :(

De tarieven zijn transparant hier te vinden.
https://www.kpn-wholesale...gang/wba.htm?itemId=18881

Maar dan kun je je wel afvragen of het verschil tussen 50 en 500 mbit zo groot moet zijn. Een tarief van 7 euro voor 50 en een tarief van 26 euro (ex BTW) voor 500 is in mijn ogen scheef. De grootste kostenpost is de aanleg van fiber tot in huis.

In mijn ogen is er iets serieus mis in Nederland met de concurrentie op vast internet. Kijk naar een land als Frankrijk waar je voor snel fiber 15 euro betaalt (Meestal in de aanbieding voor 10 euro).
https://www.red-by-sfr.fr...intid=B_HP_voir-offre-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 16:36
Interessante prijzen. Nu maar hopen dat ze het administratief nu wel op orde hebben, zodat ik kan overstappen van WBA naar ODF zonder weken down te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:02:
[...]

Goed nieuws dat de snelheid omhoog gaat, maar de stap tussen 100 en 750Mbit/s is nu wel heel erg groot. Al is het prijsverschil van €1,50 natuurlijk helemaal niks. Het verschil tussen 50 en 100Mbit/s is nu wel één euro meer geworden, in T-Mobile gebieden en €1,50 minder worden daarbuiten.

Oude prijs (WBA)Oude prijs (ODF)Nieuwe prijs (WBA)Nieuwe prijs (ODF)
50Mbit€32,50€32,50€32,50€32,50
100Mbit€40,-€35,-€36,-€36,-
500Mbit/s€50,-€45,-€50,--
750Mbit/s---€37,50

Ik kan alleen zo snel niet zien of er nu nog verschillen zijn tussen ODF gebieden of niet. Iemand die daar wel zicht op heeft?
Hehe WOW! Ik had laast voor de grap dat 500/500 abo afgesloten maar nu kan ik dus voor minder geld naar 750mb. Eens kijken hoe ik dat kan gaan regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:16
Barre73 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Ik snap de frustratie wel maar diezelfde overheid keurt al deze KPN-Wholesale tarieven gewoon goed. KPN dient alle tarieven voor providers ter goedkeuring voor te leggen aan de ACM. De tarieven die de basis vormen voor dat duurdere 500 Mbit abonnement zijn dus gewoon gereguleerd.
Ow?
Voor zover ik weet geldt de regulering niet voor FttH van KPN Wholesale voor de consumentenmarkt. KPN moet derde partijen ODF toegang geven en de prijzen daarvoor zijn gereguleerd. Maar de KPN WBA prijzen voor FttH zijn niet gereguleerd.
Dat dure 500 Mbit gebeuren zou echt niet door enige vorm van regulering komen :-)
Inkoop incl. BTW: (19,13+26,18)*1,21
Das fors duurder dan het 750 mbit abonnement van T-Mobile of het 1000 mbit abonnement van Tweak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axelfoley007
Mattie112 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Hehe WOW! Ik had laast voor de grap dat 500/500 abo afgesloten maar nu kan ik dus voor minder geld naar 750mb. Eens kijken hoe ik dat kan gaan regelen :)
Even bellen en zetten ze het om (doet verder niets met je jaar contract).

2 uur later was het mooi :>
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6960059105.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14t0q3a.png

[ Voor 5% gewijzigd door Axelfoley007 op 12-01-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Nice! Wat een goede keuze is dit geweest zeg. Paar weken geleden overgestapt naar T-mobile en nu deze fantastische upgrade. Moet je natuurlijk wel een beetje geluk hebben dat je in het juiste gebied woont.

Zojuist ook even gebeld. Inderdaad zo geregeld. Direct na het gesprek een bevestigings mail.

edit: en nog geen halfuur later ook de nieuwe snelheid. Download 750+mbit/s. Upload doet nog wel raar en blijft soms hangen op 150 mbit/s met speedtest.net. Na een restart van de router is het weer goed.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/desktop/30034305.png

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Jinx op 13-01-2018 11:31 . Reden: speedtest toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb net ff via Twitter contact gehad maar daar zeggen ze:
Hi Matthijs, bedankt voor je supersnelle reactie. 750Mbit is inderdaad de nieuwste loot aan onze Internet-boom! Ik moet je wel even corrigeren. Deze duizelingwekkende snelheid is op jouw adres beschikbaar voor slechts € 55,00. De door jou gemelde prijs is inclusief de tijdelijke welkomstkorting voor nieuwe klanten. Een korting zoals je al een half jaar hebt gehad... Maar ga voor een tientje meer die upgrade aan. Laat het me weten. Je kan altijd kosteloos weer veranderen. Zo zijn we dan ook wel weer. ^Gil
Hoe zit dat bij jullie dan?

Nu €45 voor 500mbit, voor 750mbit dus €55 maar hier boven lees ik "van €50 voor €37,50" eeh? Hoe zit dit? Is dit een nieuw abo? Moet zeggen da ik €55 toch wel weer een boel geld vind voor "de lol" (dat is die €45 al eigenlijk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@Mattie112 €55 is voor alles-in-een, €37,50 is alleen internet.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 12-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
hcQd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:25:
@Mattie112 €55 is voor alles-in-een, €37,50 is alleen internet.
Ah zou dat het zijn, thx ik stuur ze even een reply om het na te vragen!

edit:

@hcQd En inderdaad ze hebben het nu ook omgezet voor €37,50! Er staat voor 12 maanden maar dat zien we dan wel weer haha :D THX!

[ Voor 22% gewijzigd door Mattie112 op 12-01-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

4pp3l schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Ow?
Voor zover ik weet geldt de regulering niet voor FttH van KPN Wholesale voor de consumentenmarkt. KPN moet derde partijen ODF toegang geven en de prijzen daarvoor zijn gereguleerd. Maar de KPN WBA prijzen voor FttH zijn niet gereguleerd.
Weet je het zeker? KPN heeft niet heel veel trek in maar ze moeten van ACM. https://www.acm.nl/nl/pub...enstellen-voor-concurrent

Als ze er geen zin in hadden zouden ze wel de jackpot vragen dan heb je vanzelf geen 'concurrenten' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Laatst online: 18-09 15:38
Ik zit nu bij onsbrabantnet en denk er aan over te stappen. Enige dingen waar ik mee zit zijn eigen router (volgens mij zit dat goed, vlan 300 als ik het goed heb) en stabiliteit. Mijn huidige verbinding heeft er de afgelopen jaren 1 misschien 2 keer enkele minuten uitgelegen.

Hoe zijn de ervaringen? Ik wil de 750 mbit, heb nu 500 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed op de een of andere manier blijft speedtest.net gigantisch achter (~400mb down 550mb up) maar even een random game via Steam gedownload en daar trekt ie hem wel vol hahahaha

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/59228-capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Mattie112 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:27:
Goed op de een of andere manier blijft speedtest.net gigantisch achter (~400mb down 550mb up) maar even een random game via Steam gedownload en daar trekt ie hem wel vol hahahaha

[afbeelding]
Meeste speedtest servers hebben maar 1 Gbps uplink. Als er meerdere mensen die speedtest server gebruiken, merk je dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:16
knakworst schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Weet je het zeker? KPN heeft niet heel veel trek in maar ze moeten van ACM. https://www.acm.nl/nl/pub...enstellen-voor-concurrent

Als ze er geen zin in hadden zouden ze wel de jackpot vragen dan heb je vanzelf geen 'concurrenten' meer.
Ze moeten idd het glasvezelnetwerk (en kopernetwerk) openstellen.

Om even alleen op glasvezel in te gaan, dit is toegankelijk voor derden door middel van ODF Access. Dat houdt in dat andere partijen (zoals T-Mobile, voorheen Vodafone en daarvoor weer Glasoperator, en bijvoorbeeld Tweak , Jonaz en Netrebel) in CityPOPs en AreaPOPs (wijkcentrales) apparatuur mogen hangen en de glasvezel van een huis naar de AreaPOP mogen huren en daarover diensten mogen aanbieden.
De prijzen voor onder meer het ophangen (colocatie) van de apparatuur, en de huur van de glasvezel is gereguleerd door de ACM, netzoals de voorwaarden die KPN moet hanteren hiervoor.

T-Mobile doet dit dus, en kan daardoor een ander prijsniveau en snelheden hanteren in die gebieden waar ze zelf apparatuur hebben. (lees: lagere prijs en snellere verbindingen).

Maar KPN heeft zelf ook een wholesale aanbod. In de door je gelinkte uitspraak wordt dit benoemd als LK-WBT (Lage Kwaliteit - Wholesale Breedband Toegang). Dit doet KPN 'vrijwillig' en hiervoor zijn ze niet verplicht (voor glasvezel dus). Dit biedt KPN dit aan derden onder de naam WBA. Dit is dus niet gereguleerd.
Andere providers nemen deze dienst af, bijvoorbeeld Online en FiberNL, in alle Reggefiber gebieden.
Maar partijen als T-Mobile en Tweak hebben in niet alle wijkcentrales apparatuur hangen. Dus de locaties waar dat niet het geval is, nemen ze de WBA dienst af. Hier zijn de prijzen dus hoger en de snelheden lager.

Samenvattend: ja, het glasvezelnetwerk moet toegankelijk zijn voor derden en de prijzen voor die toegang is gereguleerd. Maar het aanbieden van wholesale diensten over die glasvezelverbinding is niet gereguleerd.

Relevant stuk in de uitspraak (en een link naar de hele uitspraak) lees je bijvoorbeeld hier:

http://www.itenrecht.nl/a...kpn-s-netwerk-blijft-open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Pilovali schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Meeste speedtest servers hebben maar 1 Gbps uplink. Als er meerdere mensen die speedtest server gebruiken, merk je dat.
Oh ja dat zou best kunnen, zou bijna zelf er 1 kunnen beginnen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:28
Hier ook direct gebeld en geüpgrade. Heb ook abonnement met een jaar verlengd. Snelheid is dag later nog niet omhoog, kan dit kloppen? Zou te maken kunnen hebben met 14 dagen bedenktijd van verlenging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hemmik schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:02:
Hier ook direct gebeld en geüpgrade. Heb ook abonnement met een jaar verlengd. Snelheid is dag later nog niet omhoog, kan dit kloppen? Zou te maken kunnen hebben met 14 dagen bedenktijd van verlenging..
Klopt, heeft met de wettelijke bedenktijd te maken dat je binnen deze periode zonder consequenties je upgrade kan annuleren. Dit is mij zo door de sales van T-Mobile uitgelegd en zo staat het ook in de wet. Al geef je dus aan dat de upgrade direct kan ingaan houd men zich aan de wet en zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 21:25:
Klopt, heeft met de wettelijke bedenktijd te maken dat je binnen deze periode zonder consequenties je upgrade kan annuleren.
Dat lijkt mij onzin. Als je iets koopt wil je het toch meteen hebben? Dat je er dan later vanaf wilt is een ander verhaal.

Ik had gebeld en had een half uur later meteen de nieuwe snelheid.
Ik kreeg ook meteen een bevestiging via de mail. Heb je die wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Dat lijkt mij onzin. Als je iets koopt wil je het toch meteen hebben? Dat je er dan later vanaf wilt is een ander verhaal.

Ik had gebeld en had een half uur later meteen de nieuwe snelheid.
Ik kreeg ook meteen een bevestiging via de mail. Heb je die wel ontvangen?
Zowel in mail als in een brief de bevestiging ontvangen. En is geen onzin want dit valt onder de colportagewetgeving.

Jij hebt domweg geluk gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@Hemmik heeft zijn contract met een jaar verlengt, misschien dat dat verschil maakt. Hoe dan ook, als je expliciet aangeeft af te zien van de afkoelperiode kan een contract per direct ingaan, ook bij een telefonische verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ben inmiddels ook na een belletje overgestapt naar 750Mbps, maar na mijn vraag of deze prijs gehandhaafd blijft de gehele contractduur (de mijne is reeds afgelopen) gaf de dame van T-Mobile aan dat het een experiment is tot mei a.s. daarna wordt er geëvalueerd.
Hierdoor krijg ik geen consistent beeld qua prijsstelling bij T-Mobile. Duidelijke communicatie lijkt mij gewenst vanuit T-Mobile.
Overigens merk ik dat mijn lijn nu veel stabieler is, ook mijn VPN verbinding (via Wifi) lijkt daarvan te profiteren.
Daarnaast zijn de latency waardes beduidend lager t.o.v. mijn oude speed van 100Mbps, browsen voelt een stuk sneller aan. Wel is de speed -zowel down als up- niet consistent, bij diverse testen zie ik veel fluctuaties t.o.v. mijn 100Mbps lijn. En wellicht zijn veel servers niet ingericht op deze snelheden, dat zou natuurlijk ook kunnen, ook merk ik op Wifi positieve verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door gromit77 op 14-01-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 28-09 08:52
hcQd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:13:
@Hemmik heeft zijn contract met een jaar verlengt, misschien dat dat verschil maakt. Hoe dan ook, als je expliciet aangeeft af te zien van de afkoelperiode kan een contract per direct ingaan, ook bij een telefonische verkoop.
Ook als je expliciet aangeeft er vanaf te zien doen ze het niet. Dus je mag gewoon 14 dagen wachten.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van deze draad ook maar gebeld om van 500 naar 750Mbps te switchen. Om 10:41 gebeld en sinds 10:57 krijg ik 700+ op verschillende speedtest servers. Kennelijk is het een (bijna-)automatisch proces.

Bedenktijd hoeft overigens niet per se te resulteren in wachttijd. Dat is een beslissing van de provider en die kijkt gewoon naar de kosten van een eventuele annulering. Het upgraden van een bestaande glasverbinding binnen een bestaand contract kost T-Mobile echter vrijwel niks.

Omzetten met een verlenging is een ander verhaal, omdat je daar kortingen etc. bij bedingt, en die vormen wel weer een financieel risico bij annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:24:
Naar aanleiding van deze draad ook maar gebeld om van 500 naar 750Mbps te switchen. Om 10:41 gebeld en sinds 10:57 krijg ik 700+ op verschillende speedtest servers. Kennelijk is het een (bijna-)automatisch proces.

Bedenktijd hoeft overigens niet per se te resulteren in wachttijd. Dat is een beslissing van de provider en die kijkt gewoon naar de kosten van een eventuele annulering. Het upgraden van een bestaande glasverbinding binnen een bestaand contract kost T-Mobile echter vrijwel niks.

Omzetten met een verlenging is een ander verhaal, omdat je daar kortingen etc. bij bedingt, en die vormen wel weer een financieel risico bij annulering.
Precies. Verlenging met een jaar is het aangaan van een nieuw contract dus telt de Wet Koop op Afstand met bedenktermijn.
Bij upgrade binnen je bestaande contract van een jaar geldt dat niet.
Eigenlijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Hierbij mijn ervaring met het aansluiten van een eigen router:

Ik heb een nieuwe Vigor2132FVn gekocht zodat ik in ieder geval met een eigen admin account de router kan beheren. Met name zodat ik alle 4 de LAN poorten kan gebruiken, firmware kan upgraden wanneer ik dat wil en een eigen VOIP provider instellen. De Draytek vind ik zelf verder prima en WiFi gebruik ik hier nauwelijks. Het meeste is hier bekabeld aangesloten.

Het leek goed te gaan. VLAN 300 tagged op de WAN poort en gaan.

Eerste probleem dat ik tegen kwam was dat het VOIP account maar niet wilde connecten (Cheapconnect). Na veel proberen bleek dat dit niet op de standaard poort 5060 werkte maar dat ik poort 5080 moest gebruiken. Of dat nou aan T-Mobile ligt, Draytek of Cheapconnect... geen idee maar het werkt.

Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van de 750 Mbit aanbieding van T-Mobile. Ook dat leek goed te gaan.
Echter zakt de upload nu telkens na een tijdje in. Als ik de router reset haal ik volle bak 750/750. Maar naar een uurtje zakt telkens de upload in naar 100 Mbit/s en veel timeouts. Volgens mij was dit niet zo toen ik 500/500 had.

Al van alles geprobeerd zoals MAC adres van originele router overnemen, en de WAN poort op verschillende snelheden ingesteld (auto/1000mb/1000mb an). Maar het blijft mis gaan.

Sluit ik de originele Draytek aan die ik van T-Mobile heb dan gaat het wel goed en blijft het goed gaan. Voorlopig gebruik ik die dus maar. Volgende poging wordt dan met de mediaconverter van TP Link en een andere router. Ik ben benieuwd of de upload dan wel goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Mr. Jinx schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:01:
Na veel proberen bleek dat dit niet op de standaard poort 5060 werkte
In tegenstelling tot andere providers gaat VoIP bij T-Mobile over het internet VLAN en reserveren ze hier poort 5060 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Laatst online: 29-09 06:32
Meerdere geen tv signaal?
Regio Arnhem

Werkt weer

[ Voor 15% gewijzigd door TrueGamer op 15-01-2018 21:22 . Reden: Status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
Erg blij met T-Mobile thuis. Sinds het T-Mobile is geworden is zelfs de snelheid bij 500 mbit flink verbeterd.

http://kpn-itns.speedtest...a3-11e7-bc30-6f91a4ceb6c7

Zeer netjes 8)

[ Voor 186% gewijzigd door Jeroenske op 17-01-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:30:
Erg blij met T-Mobile thuis. Sinds het T-Mobile is geworden is zelfs de snelheid bij 500 mbit flink verbeterd.

http://kpn-itns.speedtest...a3-11e7-bc30-6f91a4ceb6c7
Gezien je snelheid zit je in het ODF gebied, klopt dat? Dan kan je namelijk ook nog overstappen op 750Mbit/s voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is mijn snelheid bij 100/100

http://kpn-itns.speedtest...a4-11e7-a7b3-5d4db54755ec

Even extrapoleren als ik eind volgende week 750/750 krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Gezien je snelheid zit je in het ODF gebied, klopt dat? Dan kan je namelijk ook nog overstappen op 750Mbit/s voor minder geld.
Oh kan het op de site niet kiezen met postcode en fourstack geeft max 524 mbit aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:43:
Oh kan het op de site niet kiezen met postcode en fourstack geeft max 524 mbit aan ?
Dan zal je wel in een WBA gebied zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:43:
[...]

Fourstack heeft er niks mee te maken. Die geeft aan wat je via KPN WBA kan halen, niet via andere operators met eigen apparatuur in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Dan zal je wel in een WBA gebied zitten. :)
Ik betaal 37,50 voor 500 + bellen dat zou ODF betekenen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:48:
Ik betaal 37,50 voor 500 + bellen dat zou ODF betekenen toch ?
€37,50, is dat een aanbieding?

De oude prijzen waren namelijk als volgt: rens-br in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je nu je postcode en huisnummer checkt bij T-mobile en je kan 20, 50,100 of 750 bestellen, dan zit je in ODF gebied. 500 is daar niet meer te bestellen.

Zit je in WBA gebied dan kan je 50, 100 of 500 bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:51:
[...]

€37,50, is dat een aanbieding?

De oude prijzen waren namelijk als volgt: rens-br in "\[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie".
Ja contract was voorbij en gevraagd of ze een aanbieding hadden.
Kon de eerste 6 maanden 20% korting krijgen en naar 500 verhoogt.
Barre73 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:55:
Als je nu je postcode en huisnummer checkt bij T-mobile en je kan 20, 50,100 of 750 bestellen, dan zit je in ODF gebied. 500 is daar niet meer te bestellen.

Zit je in WBA gebied dan kan je 50, 100 of 500 bestellen.
Hang nu aan de lijn bij de klantenservice 5 min wachttijd |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Jeroenske op 17-01-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:57:
Ja contract was voorbij en gevraagd of ze een aanbieding hadden.
Kon de eerste 6 maanden 20% korting krijgen en naar 500 verhoogt.
Ah ok. Dat veranderd het inderdaad. Overigens wel een vreemde berekening: de standaardprijs is 50 + 2,50. 20 procent eraf is 40 + 2,50 euro, niet €37,50.

Maar zoals @Barre73 ook al aangeeft wanneer je 500/500 kan bestellen zit je in WBA gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Barre73 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:55:
Als je nu je postcode en huisnummer checkt bij T-mobile en je kan 20, 50,100 of 750 bestellen, dan zit je in ODF gebied.
20Mb wordt niet meer geleverd over glas, als je die optie kiest krijg je DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Ah ok. Dat veranderd het inderdaad. Overigens wel een vreemde berekening: de standaardprijs is 50 + 2,50. 20 procent eraf is 40 euro, niet €37,50.

Maar zoals @Barre73 ook al aangeeft wanneer je 500/500 kan bestellen zit je in WBA gebied.
En 5 euro korting omdat ik bellen afneem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:04:
En 5 euro korting omdat ik bellen afneem :+
Je krijgt 5 euro korting, omdat je iets afneemt wat €2,50 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Je krijgt 5 euro korting, omdat je iets afneemt wat €2,50 kost?
Nee wacht klopt niet dit staat er.

Totale korting per maand
-€ 15,00

Actie: Abonnement Internet, €5 korting p. mnd
- € 5,00
Actie: Internet 500, eerste 6 mnd 20% korting p. mnd
- € 10,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:06:
Actie: Abonnement Internet, €5 korting p. mnd
- € 5,00
Die korting heb ik ook, maar dat komt omdat ik in een ODF gebied woon. De WBA gebieden hebben deze korting niet. Dus je hebt of goed onderhandeld, geluk of je woont toch in een ODF gebied. Wat is je basisprijs?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je alles afneemt. internet+tv+bellen thuis krijg je de 1e zes mnd €20,- korting. als je al T-Mobile mobiel hebt komt er €2,50 aan korting bij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenske
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:07:
[...]

Die korting heb ik ook, maar dat komt omdat ik in een ODF gebied woon. De WBA gebieden hebben deze korting niet. Dus je hebt of goed onderhandeld, geluk of je woont toch in een ODF gebied. Wat is je basisprijs?
Dat zou dan 52,50 zijn.

Ook weer geregeld 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6974767243.png

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroenske op 17-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:01:
[...]

20Mb wordt niet meer geleverd over glas, als je die optie kiest krijg je DSL.
Ik zie het nu ook. Dan blijft alleen die 500 versus 750 over als kenmerkend verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
Zo ik krijg wel een boel korting nu Klopt dit wel ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a7jkpcel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 28-09 08:52
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:13:

[afbeelding]
Dat kan wel kloppen.

Ik heb zelfs nog korting op 3 televisie pakketten van toen het nog vodafone thuis heette en ik ook nog vodafone mobiel had.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/Z8cW8

[ Voor 24% gewijzigd door peppi_078 op 17-01-2018 20:30 ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je bent i-TV vergeten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
Ik kijk al jaren geen TV meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dit gaat over een verlenging, dan voegt TV toevoegen geen extra korting meer op, aangezien je alleen korting krijgt op het internet. Ik heb paar maanden geleden ook verlengd en ik heb wel TV, maar kreeg alleen 20% korting op het internet.

Die 20 euro korting per maand krijg je alleen bij een nieuw 3-in-1 pakket.
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:13:

[afbeelding]
Dat klopt inderdaad. Het 750Mbit/s pakket kost eigenlijk 50 euro per maand, omdat je in een ODF gebied woont krijg je standaard 12,50 korting. Vervolgens krijg je ook nog 6 maanden 20% korting omdat je het abonnement hebt verlengd.

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rens-br Oke, alleen verlengen voor de actie 750 dus. Dat had ik niet begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Dat klopt inderdaad. Het 750Mbit/s pakket kost eigenlijk 50 euro per maand, omdat je in een ODF gebied woont krijg je standaard 12,50 korting. Vervolgens krijg je ook nog 6 maanden 20% korting omdat je het abonnement hebt verlengd.
Deze zin komt een beetje raar over. Je krijgt geen korting omdat je in ODF gebied woont, je krijgt korting omdat iedereen nu tijdelijk 12,50 korting krijgt op 750 Mbit (inderdaad normaal 50 euro). Dat die 750 alleen in ODF gebied beschikbaar is, was inmiddels wel bekend bij iedereen hier, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:11:
Deze zin komt een beetje raar over. Je krijgt geen korting omdat je in ODF gebied woont, je krijgt korting omdat iedereen nu tijdelijk 12,50 korting krijgt op 750 Mbit (inderdaad normaal 50 euro).
Zo kan je het inderdaad ook verwoorden. De reden waarom ik het op deze manier verwoord is:

Bij de vorige abonnementsvormen kreeg je als ODF klant standaard korting bij 100Mbit en 500Mbit in vergelijking met WBA klanten. Nu hebben ze de prijzen gelijk getrokken voor 50 en 100, maar zie je dat er bij 750 nog steeds zo'n zelfde soort korting wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, da's dus balen.

Maar, T-Mobile zou dus kunnen besluiten ook in mijn gebied deels eigen hardware in te zetten zodat ik ook voor de aantrekkelijke kortingen en 750Mbit kan kiezen?

Rollen ze dat uit of hoe zit dat?

Daarnaast geen ik nix om eredivisie voetbal op tv, iemand al eens een andere korting daarvoor in de plaats bedongen?

Jammer genoeg is de 500Mbit met 14 euro extra toch beduidend duurder dan de 100Mbit lijn van 36 euro, waar ik nu na de overname door kpn toch al 42,50 voor betaal.
Alleen dat werkt gewoon en zonder te moeten klooien om je eigen router te kunnen gebruiken.

Maar als ik door toedoen van T-Mobile binnen niet al te lange tijd toch een ODF klant word met de voordelen dan heb ik daar wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:34:
Maar, T-Mobile zou dus kunnen besluiten ook in mijn gebied deels eigen hardware in te zetten zodat ik ook voor de aantrekkelijke kortingen en 750Mbit kan kiezen?
Dat klopt inderdaad. Maar ik heb het idee dat er nog maar weinig eigen hardware wordt toegevoegd. Je kan even aan de klantenservice vragen of ze nog bezig zijn met upgraden en waar.
Jammer genoeg is de 500Mbit met 14 euro extra toch beduidend duurder dan de 100Mbit lijn van 36 euro, waar ik nu na de overname door kpn toch al 42,50 voor betaal.
Overname door KPN? Je hebt / had een abonnement bij OBN?
Alleen dat werkt gewoon en zonder te moeten klooien om je eigen router te kunnen gebruiken.
Bij T-Mobile werkt het ook gewoon en is het in principe niet nodig om te klooien met een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons Net Eindhoven werd On en is nu KPN al is dat nog niet voor iedereen even duidelijk.
Binnen een paar maanden volgde er na een jaar of 8 een prijsverhoging.

Er is voor velen wel meer niet nodig maar een dergelijke restrictie is niet voor mij.
Maak zelf wel uit welke router ik wil gebruiken.
Pagina: 1 ... 16 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie