[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Tipsie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Vanaf de ONT een UTP naar je UDM en dan enkel VLAN 300 instellen voor internet en IPTV, VoIP van T-Mobile doet het niet met een eigen router.
ook dat laatste is al behandeld hier, zoek maar terug, er is een script van een tweaker beschikbaar die met de oude zyxel van t-mobile nog aangesloten je sip gegevens kan achterhalen voor gebruik met eigen router en dan via sip/voip apps of zoals ik doe met een sip-pots converter zoals de Cisco / linksys PAP2T voip gateway. werkt prima met een eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57
@page404 Als je veel waarde hecht aan de kwaliteit van het TV-signaal, zou ik dit topic nog eens goed doorlezen. En ook de topics over TV op het T-Mobile forum, zoals bijv. deze:

https://community.t-mobil...d-is-veel-slechter-330851

Het nieuwe TV-platform van T-Mobile is volgens velen een achteruitgang in beeldkwaliteit vergeleken met het oude platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Mr Magic schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:06:
@page404 Als je veel waarde hecht aan de kwaliteit van het TV-signaal, zou ik dit topic nog eens goed doorlezen. En ook de topics over TV op het T-Mobile forum, zoals bijv. deze:

Het nieuwe TV-platform van T-Mobile is volgens velen een achteruitgang in beeldkwaliteit vergeleken met het oude platform.
hmm, ik heb 1 t-mobile tv box en bekijk die op een oudere dell 27 inch full hd monitor, voor 1080p zien de zenders er wat mij betreft prima uit, geen ziggo, maar nog te doen, denk wel op grotere monitoren/tv's dit wel een probleem kan zijn, verder geen ervaring met de t-mobile tv app op Apple TV, maar ook die ontvangt als het goed is dezelfde streams binnen een t-mobile aansluiting. de app van t-mobile voor Apple TV is wel verder ontwikkeld dan die van ziggo, en ik vang iig geen signalen van andere apple gebruikers die ik ken op dat er problemen mee zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 02-10-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 09:34
We raken wellicht off-topic hier. Deze discussie hoort denk ik meer in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1742865
leonbong schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:12:
[...]

Veder lezen.
Er is inderdaad gezegd dat een passief apparaat de aansluiting is.
Echter is ook door de ACM een opmerking gemaakt over coax en GPon.
Waarbij dat hier gaat om netwerk constructies waar de buren elkaar kunnen storen.
Dan mag er wel een actief apparaat worden toegepast als overnamepunt.
Inderdaad. Maar ik lees dan weer wel dat de provider het moet ondersteunen wanneer de klant een ander actief apparaat wat compatibel is wil gebruiken.
Ik zie dan weer veel tegenwerpingen van de providers, maar zover ik kan zien heeft de ACM die allemaal van tafel geveegd.
leonbong schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:12:
Daarnaast is acm van mening dat providers de specificaties van merkspecifieke GPon protocollen wel moet specificeren maar technisch inhoudelijk niet hoeft vrij te geven. Omdat de providers daar niet toe bevoegd zijn.
Tmobile gebruikt GPon van huawei met verschillende eigen “huawei” protocollen.
De acm zegt dan het moet bekend om welke dat gaat zodat een klant daar zelf een licentie op kan nemen en eigen apparatuur ontwikkelen.
Nou succes!
Huawei verkoopt gewoon sfp ONT's. Ik heb niet uitgezocht of die compatibel zijn met de T-Mobile implementatie, maar ik heb daar wel hoop op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54

page404

Website says no

Mr Magic schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:06:

Thanks, nuttige info. Voor het NOS journaal of een ander tv programma kan ik daar niet echt wakker van liggen, we kijken dat toch meestal op de kleine tv in slaapkamer of keuken. Als ik wil genieten van 4K HDR met dolby atmos materiaal dan kies ik toch een andere bron. Het gaat erom dat de app *werkt* en stabiel is, beeldkwaliteit vind ik ondergeschikt gezien ons kijkgedrag.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 10:41
page404 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Thanks, nuttige info. Voor het NOS journaal of een ander tv programma kan ik daar niet echt wakker van liggen, we kijken dat toch meestal op de kleine tv in slaapkamer of keuken. Als ik wil genieten van 4K HDR met dolby atmos materiaal dan kies ik toch een andere bron. Het gaat erom dat de app *werkt* en stabiel is, beeldkwaliteit vind ik ondergeschikt gezien ons kijkgedrag.
App werkt wat mij betreft prima; ik gebruik hem om via Airplay en Apple TV op een 2e tv te kijken. Of iPad/iPhone op apparaat zelf te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
Ik heb een Google Pixel 3 en zou graag daar TV anywhere op willen gebruiken.
Echter sinds ik versie 2.4.0 heb ontvangen crasht de app gelijk zodra ik die start.
Ik heb daarvoor een t-mobile een mail gestuurd op het adres dat in de playstore genoemd staat
Ik kreeg daarvoor het volgende antwoord op wat mij zeer vervreemd:

Beste ....,
Ik heb voor de TV Anywhere app , een mail vanuit ons systeem verstuurd. We leveren geen ondersteuning op die app , daar het een extra feature is die we gratis aanbieden voor klanten. Je moet het zien als bijvoorbeeld gratis een virus scanner bij je email. We kunnen ook geen ondersteuning bieden op die virus scanner.

Om je toch een beetje op weg te helpen , zijn er op onze community , vele mensen die ook met dit issue zitten . Ze chatten met elkaar en helpen elkaar , misschien dat je hier dan ook je vraag kwijt kunt.

Met vriendelijke groet,

Mark

Team T-Mobile Thuis
Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet:

Website: t-mobile.nl/thuis/klantenservice
Community: t-mobile.nl/vragen
My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl

09/30/2021 16:55 - ...... wrote:
Hallo,

Dat heb ik geprobeerd en het helpt niet.
Graag hoor ik van jullie hoe de klanten service mij verder kan helpen met de app die niet eens start?
Ik heb niet veel zin om lang in de wacht te hangen en dan te horen krijgen dat ook zij mij niet kunnen helpen.

MvG
....

Op do 30 sep. 2021 09:28 schreef Klantenservice T-Mobile Thuis <klantenservice@t-mobilethuis.nl>:

Beste ....,
Bedankt voor je e-mail.�

Heb je al geprobeerd de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? Dit kan het probleem vaak verhelpen.

Mocht het zo zijn dat het probleem daarmee niet opgelost is dan adviseer ik je om even contact op te nemen met onze klantenservice op 0800-0092

Met vriendelijke groet,

Malissa

Team T-Mobile Thuis
Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet:

Website: t-mobile.nl/thuis/klantenservice
Community: t-mobile.nl/vragen
My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl

28-09-2021 19:40 - ......... schreef:
Hallo,

Sinds de laatste update is T-Mobile TV anywhere, niet meer te starten, de applicatie stop gelijk.
Ik gebruik een Google Pixel 3 met de laatste beveiligingspatches voor Android 11.
Kunnen jullie de applicatie weer functioneel maken.

MvG
....
Dit is de gehele mail wisseling,
Het kan toch niet zo zijn als je iets aanbied er geen ondersteuning op geeft?
Zijn er meer gebruikers die dit probleem hebben en geen ondersteuning ontvangen van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:20
BGLAdmin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:20:
Echter sinds ik versie 2.4.0 heb ontvangen crasht de app gelijk zodra ik die start.
Ik heb daarvoor een t-mobile een mail gestuurd op het adres dat in de playstore genoemd staat

[...]

Zijn er meer gebruikers die dit probleem hebben en geen ondersteuning ontvangen van T-Mobile?
Je volledige naam staat in je post.

Dat gezegd hebbende: ik denk dat ze bedoelen dat het geen onderdeel is van je abonnement, je er niet voor betaald en dus geen support hoeft te verwachten. Wat inderdaad best vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 02:27

pinda powerrr

Slow down...

BGLAdmin schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:20:

[...]

Hier een Pixel 5 en zelfde probleem. Leuk...gezien de tv decoders ook niet werken.

Op de Oneplus van mijn vrouw werkt de app wel. Dus ik ben bang dat we de prijs moeten betalen voor een telefoon die up to date is en een app die dat niet aan kan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik heb even zitten rondzoeken op haperende tv maar zo een twee drie hier in dit topic nog geen relevante oplossing gevonden. Op het T-Mobile Community forum wel verschillende topics (bijv. https://community.t-mobile.nl/televisie-493/tv-hapert-331248). Maar ook daar geen oplossing.

Sinds de update naar het nieuwe tv platform een maandje of twee geleden is tv kijken een drama. Zodra iemand in huis ook maar iets download dat groter is dan pakweg 200mb,dan wordt de verbinding dusdanig dichtgeknepen dat het beeld op tv gelijk begint te haperen / stil staat. Dit gebeurt zowel bij downloaden via Xbox/pc/telefoon. En zowel bedraad als via wifi.

Het betreft een zyxel modem en een 50/50MB verbinding die tot de update altijd prima heeft gewerkt en voldoende was voor mijn bezigheden. Speedtest laat zien dat de verbinding verder prima rond de 50/50MB ligt. Aanpassingen in de instellingen van de tv box, of het van de stroom af halen van de T-Mobile apparatuur (zoals door hen geadviseerd) heeft allemaal niets uitgehaald.

Iemand een soortgelijk probleem en een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door theonlymarco83 op 03-10-2021 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

50/50 is tegenwoordig wellicht wat aan de krappe kant. De hoeveelheid data die her en der nodig is kan op piekmomenten best flink zijn.
IPTV gaat over diezelfde lijn, dus logisch dat het krap wordt qua bandbreedte.

Wellicht is een upgrade naar 100/100 mogelijk binnen het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:03
@theonlymarco83
Dit wordt veroorzaakt doordat tv niet meer over een apart vlam gaat.
In praktijk koste tv vroeger niet echt bandbreedte van internet.

De fysieke glasverbinding was toch gewoon 1gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
leonbong schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 03:12:
@theonlymarco83
Dit wordt veroorzaakt doordat tv niet meer over een apart vlam gaat.
In praktijk koste tv vroeger niet echt bandbreedte van internet.

De fysieke glasverbinding was toch gewoon 1gbit.
Dat vermoeden had ik al. Knap waardeloos; valt hier zelf nog iets aan te doen of dwingt T-Mobile de gebruiker op deze manier een duurder abonnement af te nemen (100/100 of 1000/1000) waardoor een download minder snel alles dicht zal trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaveFlash schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

NASA Ultra HD? waar vind ik die stream?
offtopic:
Deze kwam niet van T-Mobile. Er zijn wat lokale providers die het doorgeven en ik dacht dat het ook op youtube gemirrored wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
@theonlymarco83 Je kunt natuurlijk zelf je downloads zoveel mogelijk in de nacht laten lopen. Dan heb je voldoende aan de 50Mbit voor streaming en we websurfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
jongetje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:35:
@theonlymarco83 Je kunt natuurlijk zelf je downloads zoveel mogelijk in de nacht laten lopen. Dan heb je voldoende aan de 50Mbit voor streaming en we websurfen.
Tuurlijk heb je daar een punt. Maar conclusie is dan wel dat die nieuwe tv dienst duidelijk een verslechtering is tov de oude (al is dat bij velen qua beeldkwaliteit blijkbaar sowieso het geval). Ik zal maar weer eens in de pen klimmen richting T-Mobile en kijken hoe zij tegen dit blijkbaar veelvuldig voorkomende verschijnsel aankijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
theonlymarco83 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Tuurlijk heb je daar een punt. Maar conclusie is dan wel dat die nieuwe tv dienst duidelijk een verslechtering is tov de oude (al is dat bij velen qua beeldkwaliteit blijkbaar sowieso het geval). Ik zal maar weer eens in de pen klimmen richting T-Mobile en kijken hoe zij tegen dit blijkbaar veelvuldig voorkomende verschijnsel aankijken..
Normaal zou de TV ontvanger dan de bitrate van de stream automatische moeten verlagen als je te veel download.
Ik gebruik zelf een Fritz box bij de 50/50 maar nog niet iets gemerkt, zal eens testen. Alleen bij opnames ouder dan 2 weken in de avond speelt de stream niet goed af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
ANdrode schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

offtopic:
Deze kwam niet van T-Mobile. Er zijn wat lokale providers die het doorgeven en ik dacht dat het ook op youtube gemirrored wordt
@DaveFlash

NASA 4K is geen copy van de NASA HD Public Channel. Tenminste toe ik een half jaar geleden nog heb gekeken. NASA 4K bestaat uit series en video's in 4K en dus geen live uitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
space-one schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

@DaveFlash

NASA 4K is geen copy van de NASA HD Public Channel. Tenminste toe ik een half jaar geleden nog heb gekeken. NASA 4K bestaat uit series en video's in 4K en dus geen live uitzendingen.
Het lijkt een kopie van "NASA TV" kanaal te zijn (soms live: https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/schedule.html). Ik kan het NASA kanaal dat altijd live is niet vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
ANdrode schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Het lijkt een kopie van "NASA TV" kanaal te zijn (soms live: https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/schedule.html). Ik kan het NASA kanaal dat altijd live is niet vinden :)
Dat is het schema van NASA TV HD welke op dezelfde satelliet te vinden en die is gelijk aan de youtube versie.
YouTube: NASA Live: Official Stream of NASA TV
De programma's waren compleet anders tussen 4K en NASA tv HD.

Maar ik zal in komende dagen de ontvanger weer eens aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hoe lang duurt het voordat de mods in de TMO community een topic goedkeuren?

Heb wel eens gereageerd, antwoord nooit online gekomen. Vanochtend een topic aangemaakt, nog steeds niet online. Best apart...maar wellicht ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
space-one schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Normaal zou de TV ontvanger dan de bitrate van de stream automatische moeten verlagen als je te veel download.
De bitrate van de nieuwe TV stream is standaard al enorm verlaagd, waardoor het beeld op een >55” TV niet om aan te zien is!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:31
pinda powerrr schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:28:
Hoe lang duurt het voordat de mods in de TMO community een topic goedkeuren?

Heb wel eens gereageerd, antwoord nooit online gekomen. Vanochtend een topic aangemaakt, nog steeds niet online. Best apart...maar wellicht ligt het aan mij.
Dat kan heel lang duren, en het verschilt hoeveel mods er beschikbaar zijn.
Bij KPN (waar ze dezelfde forumsoftware gebruiken) hetzelfde.... je moet niet verwachten daar dat je binnen 24 uur reactie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Dat kan heel lang duren, en het verschilt hoeveel mods er beschikbaar zijn.
Bij KPN (waar ze dezelfde forumsoftware gebruiken) hetzelfde.... je moet niet verwachten daar dat je binnen 24 uur reactie krijgt.
Volgens mij werkt het bij TMO dan anders?
Als je bij KPN iets post of vraagt verschijnt het direct op het forum. Er is geen MOD die iets moet checken of goedkeuren. Er zijn wel webcare medewerkers (dat zijn niet allemaal moderatoren) en daarvan is bekend dat het een dag kan duren voordat ze je vraag oppakken. Maar jouw vraag en alle reacties van anderen daarop zijn wel direct zichtbaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:54:
[...]

Volgens mij werkt het bij TMO dan anders?
Als je bij KPN iets post of vraagt verschijnt het direct op het forum. Er is geen MOD die iets moet checken of goedkeuren. Er zijn wel webcare medewerkers (dat zijn niet allemaal moderatoren) en daarvan is bekend dat het een dag kan duren voordat ze je vraag oppakken. Maar jouw vraag en alle reacties van anderen daarop zijn wel direct zichtbaar.
Ow, dat is dan nieuw voor mij. Dat was niet zo. Ook bij T-Mobile kon je voorheen direct een vraag in het forum posten en stond direct online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Ow, dat is dan nieuw voor mij. Dat was niet zo. Ook bij T-Mobile kon je voorheen direct een vraag in het forum posten en stond direct online.
Voor mij ook een vraag hoor. Maar als ik de post van @pinda powerrr lees begrijp ik daaruit dat moderators bepaalde zaken goed moeten keuren voordat het zichtbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Voor mij ook een vraag hoor. Maar als ik de post van @pinda powerrr lees begrijp ik daaruit dat moderators bepaalde zaken goed moeten keuren voordat het zichtbaar wordt?
Klopt, bij het aanmaken van het topic komt er een melding dat de mods het eerst nakijken.

Nu een halve dag later nog steeds niks :') ach, hoort bij de andere service van T-Mobile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 23:56
Misschien geldt die toestemming alleen voor nieuwe gebruikers, als een soort anti-spammaatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Klopt, bij het aanmaken van het topic komt er een melding dat de mods het eerst nakijken.

Nu een halve dag later nog steeds niks :') ach, hoort bij de andere service van T-Mobile :+
En als ze iets goedkeuren krijg je een melding / vraag die al zeker 10 keer telefonisch gemeld is.
Ben er helemaal klaar mee ook. Heb het nu nog maar eens opgeschreven, want volgens mij noteren ze soms echt maar de helft wat je zegt of lezen ze nog minder.

Jouw probleem is toch ook de firmware nu? Want misschien kunnen ze dat meteen bekijken als ze mijne bekijken:
https://community.t-mobil...ostid=1628149#post1628149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vincentio schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:46:
[...]

En als ze iets goedkeuren krijg je een melding / vraag die al zeker 10 keer telefonisch gemeld is.
Ben er helemaal klaar mee ook. Heb het nu nog maar eens opgeschreven, want volgens mij noteren ze soms echt maar de helft wat je zegt of lezen ze nog minder.

Jouw probleem is toch ook de firmware nu? Want misschien kunnen ze dat meteen bekijken als ze mijne bekijken:
https://community.t-mobil...ostid=1628149#post1628149
Of het firmware is, of een knopje aan hun kant omzetten weet ik niet. Feit is dat het niet werkt.

Bij een andere hebben ze het wél opgelost:
https://community.t-mobil...3/11-dagen-geen-tv-333396

Ik zie best vaak hetzelfde probleem langskomen, maar ze zijn niet slim genoeg om allemaal dezelfde oplossing te bieden :?

Voorlopig staat mijn topic nog niet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Vanochtend wakker geworden zonder internet :(
Omgeving Zwolle Stadshagen.

Op de Huawei media converter knippert het lampje PON groen, en staat LOS uit. Wat betekenen deze lampjes eigenlijk?
Zyxel modem geeft een rood lampje bij het wereldbolletje.

T-mobile medewerker gaf aan dat er een monteur langs moet komen... 1-3 dagen wachten dus.
Lekker hotspotten tot die tijd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 04-10-2021 10:37 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:34
Richh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:28:
Vanochtend wakker geworden zonder internet :(
Omgeving Zwolle Stadshagen.

Op de Huawei media converter knippert het lampje PON groen, en staat LOS uit. Wat betekenen deze lampjes eigenlijk?
Zyxel modem geeft een rood lampje bij het wereldbolletje.

T-mobile medewerker gaf aan dat er een monteur langs moet komen... Dus lekker hotspotten tot die tijd :P
Hier Zwolle AA-Landen. Geen problemen hier met Gigabit internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 23:56
@Richh Het betekent waarschijnlijk dat er iemand in je omgeving over is gestapt van AON (bij T-Mobile of een andere provider) naar GPON waardoor het signaal nu verstoord is. Als dat het geval is lost het zich vanmiddag weer op, als de monteur bij die persoon langs is geweest op de ONT te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
hcQd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:54:
@Richh Het betekent waarschijnlijk dat er iemand in je omgeving over is gestapt van AON (bij T-Mobile of een andere provider) naar GPON waardoor het signaal nu verstoord is. Als dat het geval is lost het zich vanmiddag weer op, als de monteur bij die persoon langs is geweest op de ONT te plaatsen.
Eigenlijk is het toch wel triest dat de 'Tweakers Helpdesk' het toch weer beter weet dan 2 T-Mobile Thuis helpdeskmedewerkers (waarvan de eerste doodleuk de verbinding verbrak midden in het gesprek).
Die komen echt niet verder dan een power cycle en daarna monteur contacteren.

Dank in ieder geval, ik houd het in de gaten d:)b

Edit, cc @hcQd: je had helemaal gelijk d:)b werkt weer prima hier nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 04-10-2021 16:12 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

De Android TV app is sinds vandaag live, en gelijk een abo wijziging hiermee mogelijk gemaakt: nieuws: T-Mobile komt met abonnementsoptie voor tv-kijken zonder TV Box

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:51:
De Android TV app is sinds vandaag live, en gelijk een abo wijziging hiermee mogelijk gemaakt: nieuws: T-Mobile komt met abonnementsoptie voor tv-kijken zonder TV Box
Dat is wel een uitkomst voor al die mensen waarvan de decoder het niet doet :')

[/s]

On a serious note...dan kan er bij misschien wel een decoder weg, gezien ik een GCTV (nieuwste Chromecast) heb hangen in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kleine checkup, iemand hier van WBA naar ODF overgegaan met klantvoordeel ESPN actief?
Deze wordt bij mij op de factuur niet meer vermeld en T-Mobile geeft aan dat bij een snelheidswijziging deze klantvoordelen vervallen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

hcQd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:54:
Waarschijnlijk duurt het iets langer, omdat die persoon dan geen signaal heeft een KPN het hele zaakje en slinger moet geven in de POP omdat Guidion dat zelf niet mag doen.

Iedereen in Den Haag benoordenhout mag mij bedanken :p hoewel ik toch echt mijn best gedaan heb door mijn SFP ruim vantevoren te ontkoppelen. Dat was vrijdag en nu nog geen internet. Vanavond maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Quad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:23:
Kleine checkup, iemand hier van WBA naar ODF overgegaan met klantvoordeel ESPN actief?
Deze wordt bij mij op de factuur niet meer vermeld en T-Mobile geeft aan dat bij een snelheidswijziging deze klantvoordelen vervallen.
Al meerdere keren gelezen dat ze het zien als een overstap op de nieuwe abonnementsvormen en daarmee idd de oude klantvoordelen komen te vervallen.

Als ik op het nieuwe tv platform wordt overgezet vervalt ook het onbeperkt 'gratis' tweede tv kastje en krijg je max één jaar compensatie vergoedt voor de huur. Simpelweg omdat deze constructie niet meer in hun systemen voorkomt schijnbaar ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 04-10-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

apis29 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Al meerdere keren gelezen dat ze het zien als een overstap op de nieuwe abonnementsvormen en daarmee idd de oude klantvoordelen komen te vervallen.

Als ik op het nieuwe tv platform wordt overgezet vervalt ook het onbeperkt 'gratis' tweede tv kastje en krijg je max één jaar compensatie vergoedt voor de huur. Simpelweg omdat deze constructie niet meer in hun systemen voorkomt schijnbaar ...
Destijds gaf men aan dat het mogelijk was zonder een abonnementsaanpassing te doen, huidig contract en voordelen blijven bestaan.
Nu heb ik sinds april tot en met oktober wel de compensatie gekregen, en staat het gewoon correct in mijn profiel van TMT, maar op de factuur ontbreekt die ene regel.

Dat is ook de reden tot nu toe om het contract door te laten lopen onder oude voorwaarden en niet te verlengen. Verlengen is overigens nog altijd karig, 3 maanden korting op TV waarbij nieuwe klanten tot 6 maanden een mooie korting kunnen krijgen.

Maar goed, ook al zou het ESPN klantvoordeel definitief vervallen, dan nog is er geen andere partij voordeliger dan TMT met 1Gb, ESPN, Ziggo Sport en TV voor € 62,50/m. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Richh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Eigenlijk is het toch wel triest dat de 'Tweakers Helpdesk' het toch weer beter weet dan 2 T-Mobile Thuis helpdeskmedewerkers (waarvan de eerste doodleuk de verbinding verbrak midden in het gesprek).
Die komen echt niet verder dan een power cycle en daarna monteur contacteren.

Dank in ieder geval, ik houd het in de gaten d:)b

Edit, cc @hcQd: je had helemaal gelijk d:)b werkt weer prima hier nu.
Klopt dat is ook triest.
Op het T-Mobile forum hebben ze wel toegegeven dat de "weg van bestellen tot opleveren" bij GPON "anders" moet. Maar voordat dit doorgevoerd is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:08

Pieroman

/me

Quad schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:23:
Alle wijzigingen zijn bij T-Mobile een 'nieuw' contract. Oude klantvoordelen vervallen dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:53
Ik heb de laatste dagen weer flink wat packetloss en instabiliteit op de verbinding. ODF in Emmen. Meer mensen die dit ervaren?

Het lijkt net alsof het netwerk steeds tussen 2 routes heen en weer stuitert. En dat tijdens de reconvergence van de interne routing korte periodes loss ontstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXsSHg_LmReRUNj4FAkCKUE1oVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lp64OUIzlXLXympnb8JR7D2D.png?f=fotoalbum_large

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Waarschijnlijk duurt het iets langer, omdat die persoon dan geen signaal heeft een KPN het hele zaakje en slinger moet geven in de POP omdat Guidion dat zelf niet mag doen.

Iedereen in Den Haag benoordenhout mag mij bedanken :p hoewel ik toch echt mijn best gedaan heb door mijn SFP ruim vantevoren te ontkoppelen. Dat was vrijdag en nu nog geen internet. Vanavond maar weer bellen.
Inmiddels KPN Netwerk langsgeweest bij mij thuis en in de centrale iets "gefixt". Het PON lampje knippert groen, het LOS lampje was rood en nu uit. Volgens de KPN monteur is alles goed, maar moet nu T-Mobile nog wat activeren. T-Mobile gebeld en die zegt Guidion moet weer langskomen. Die komen nu vrijdag 8)7

Voor mijn gevoel kan T-Mobile de boel met één druk op de knop activeren maar blijkbaar zijn ze daar te lui voor, minimaal drie bezoekjes dus om een migratie door te voeren dat is met 25 per maand niet kosteneffectief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pieroman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Alle wijzigingen zijn bij T-Mobile een 'nieuw' contract. Oude klantvoordelen vervallen dus helaas.
Mja, ik heb dat helaas niet zwart op wit maar destijds aan de telefoon zeiden ze dat het allemaal kon zonder aanpassingen en zonder dat voordelen vervielen, vanwege nieuw bestelsoftware.

En zolang het nog hier in mijn account staat, blijf ik bellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pGURC6qGtX9LPMoTTFjVhXbRL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FoL44nFnpHlcG7t3qGKib1wX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKVIK6nnjsnyiyaTaKNxoadiqog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2r8EW9RIYqxlrjWvilWu1JBQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 05-10-2021 14:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

Mja, ik heb dat helaas niet zwart op wit maar destijds aan de telefoon zeiden ze dat het allemaal kon zonder aanpassingen en zonder dat voordelen vervielen, vanwege nieuw bestelsoftware.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij staat alles nog steeds onder "gratis" vanwege het klantvoordeel. Contract begon 2016 en einde 2017 :+ dus loopt nog steeds door vanaf die tijd en geen nieuwe aangevraagd.

Drie pakketten gratis én ESPN.

Hoe het er verder uit komt te zien is afwachten, want ik ben natuurlijk nog maar net overgestapt naar GPON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
pinda powerrr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Bij mij staat alles nog steeds onder "gratis" vanwege het klantvoordeel. Contract begon 2016 en einde 2017 :+ dus loopt nog steeds door vanaf die tijd en geen nieuwe aangevraagd.

Drie pakketten gratis én ESPN.

Hoe het er verder uit komt te zien is afwachten, want ik ben natuurlijk nog maar net overgestapt naar GPON.
Idem hier. Ik heb op Twitter erover geklaagd en daarna compensatie gekregen en nu zou het goed gezet moeten zijn. Maar de volgende factuur afwachten of dat inderdaad zo is.

Heb het gevoel dat ze op Twitter en het Forum meer mogen dan de telefonische klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 23:03
Heeft iemand ervaring of de Guidion monteur ook een kabeltje kan aanleggen om de router op een andere plek dan de meterkast neer te zetten? Net zelf weer eens geprobeerd om RJ45 stekkertjes aan een kabel te knijpen, maar het resultaat is een niet werkende kabel. Misschien dat de monteur handiger is met dit soort dingen? (maar mag hij dat werk ook doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Quad Ben jij nou tevreden met de nieuwe TV app? T-Mobile heeft de testfase opgegeven en is nu te downloaden voor iedereen.
Ik ben er niet tevreden over, de beeldkwaliteit is ver onder de maat! Als antwoord krijg ik van T-Mobile dat dat alleen bij extreem grote beeldschermen is en mijn Sony OLED 55” vinden ze dus extreem groot 8)7
Ook het Dolby geluid is niet goed, regelmatig heb ik nog hikups en het volume is veel te laag, zelfs 15dB minder dan bij andere apps.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
LinuxMan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
Heeft iemand ervaring of de Guidion monteur ook een kabeltje kan aanleggen om de router op een andere plek dan de meterkast neer te zetten? Net zelf weer eens geprobeerd om RJ45 stekkertjes aan een kabel te knijpen, maar het resultaat is een niet werkende kabel. Misschien dat de monteur handiger is met dit soort dingen? (maar mag hij dat werk ook doen?)
Als het goed is, een fluitje van een cent voor zo'n monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
HereIsTom schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:15:
@Quad Ben jij nou tevreden met de nieuwe TV app? T-Mobile heeft de testfase opgegeven en is nu te downloaden voor iedereen.
Ik ben er niet tevreden over, de beeldkwaliteit is ver onder de maat! Als antwoord krijg ik van T-Mobile dat dat alleen bij extreem grote beeldschermen is en mijn Sony OLED 55” vinden ze dus extreem groot 8)7
Ook het Dolby geluid is niet goed, regelmatig heb ik nog hikups en het volume is veel te laag, zelfs 15dB minder dan bij andere apps.
Toch vreemd dat het bij iedereen zo verschillend is.
Ik heb de app gedownload op mijn philips 65'' tv.
Ik vind het zeker niet tegenvallen.
Het beeld kwaliteit is iets minder tov mijn tv box op het oude platform.
Ook met het geluid heb ik geen probleem. Zowel beeld als geluid geen haperingen.
De app is zeker goed genoeg voor de tv's op de slaapkamers.
Bij mijn gaan er dus twee tv kastjes retour naar tmobile. Dat scheelt mij weer €10.-
Beneden blijf ik toch via de tv box kijken omdat het beeld net iets scherper is. (En deze box is gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:57
LinuxMan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
Net zelf weer eens geprobeerd om RJ45 stekkertjes aan een kabel te knijpen, maar het resultaat is een niet werkende kabel.
offtopic:
Daarvoor zijn dit soort setjes van Ali heel handig :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dUNcshb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
goldvinger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:37:
[...]
Nieuw is toch beter maar niet bij t-mobile.
Iedereen (Netflix YouTube enz enz) naar steeds beter maar t-mobile niet.

En dag vind jij blijkbaar nog prima ook.
Volgende week komt t-Mobile met betamax tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
leonbong schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:11:
[...]

Nieuw is toch beter maar niet bij t-mobile.
Iedereen (Netflix YouTube enz enz) naar steeds beter maar t-mobile niet.

En dag vind jij blijkbaar nog prima ook.
Volgende week komt t-Mobile met betamax tv
Ik heb nergens gezegd dat ik het prima vond.
Ik gebruik niet voor niks beneden bij mij nog steeds de tv box.
Ik had veel verhalen gelezen hoe slecht het nieuwe tv platform is.
Mijn verwachtingen over de tv app was dan ook minimaal.
Na installatie viel het mij dan ook erg mee.
Prima voor de slaapkamers, wat mij €10 scheelt.
Nog niet voldoende voor beneden op onze 65'' tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
goldvinger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

Toch vreemd dat het bij iedereen zo verschillend is.
Ik heb de app gedownload op mijn philips 65'' tv.
Ik vind het zeker niet tegenvallen.
Ook met het geluid heb ik geen probleem. Zowel beeld als geluid geen haperingen.
De app is zeker goed genoeg voor de tv's op de slaapkamers.
Bij mijn gaan er dus twee tv kastjes retour naar tmobile. Dat scheelt mij weer €10.-
Beneden blijf ik toch via de tv box kijken omdat het beeld net iets scherper is. (En deze box is gratis)
Ja jammer dat jij minder schijnbaar prima vindt. Zat je ook in het test team en heb je niks daarover gemeld?
Bij standaard beeld is het nog net om aan te zien, maar zodra er veel beweging in komt, zoals bijv. bij sport en natuurfilms is de kwaliteit belabberd.
Bij apps zoals bijv. YouTube, Netflix is het beeld perfect, dus aan de instellingen van mijn TV ligt het niet, ook het beeld van de oude Entone 510 is veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
HereIsTom schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Ja jammer dat jij minder schijnbaar prima vindt. Zat je ook in het test team en heb je niks daarover gemeld?
Bij standaard beeld is het nog net om aan te zien, maar zodra er veel beweging in komt, zoals bijv. bij sport en natuurfilms is de kwaliteit belabberd.
Bij apps zoals bijv. YouTube, Netflix is het beeld perfect, dus aan de instellingen van mijn TV ligt het niet, ook het beeld van de oude Entone 510 is veel beter!
Prima voor de slaapkamers, minder geschikt voor de woonkamer.
Ik heb gisteren via de tv app, op de slaapkamer. Naar ziggo sport gekeken.
Dit was een herhaling van liverpool tegen city.
En op deze 47 '' tv was ook het beeld prima.
Geen rare strepen achter de bal oid.
Geen haperingen op beeld en geluid.
Nou zitten er op de tv's wel chips en software in die het beeld kunnen verbeteren.
Dus wie weet zit er verschil in door het type tv. Werkelijk geen idee hoe het anders te verklaren is.

Ik zat trouwens niet in het test team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
goldvinger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Nou zitten er op de tv's wel chips en software in die het beeld kunnen verbeteren.
Dus wie weet zit er verschil in door het type tv. Werkelijk geen idee hoe het anders te verklaren is.
Ligt echt niet aan mijn TV hoor, dit is een recente high-end TV en zoals gezegd heb ik bij alle andere apps wel perfect beeld, ik denk gewoon dat T-mobile veel te lage bitstreams doorgeeft met de app.

Zo ziet voetbal eruit met de app;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9nuutBoW0lJpEkHUPHFxcEcFss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9YDuJeOabD9k0PR1dwa0KCg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
goldvinger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Ik zat trouwens niet in het test team
Misschien is dat je niet duidelijk de stream die tmobile aanbiedt in de app is 100% gelijk aan de stream voor de setupbox. Dit is bij het nieuwe tv-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

pinda powerrr schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Volgens mij is het volstrekte willekeur. Laatst wilde ik nog een wijziging maken en na het invoeren kreeg ik ook een melding dat er een mod naar moest kijken. En dat was het laatste wat ik van die post heb gezien :+ (die melding staat gewoon gelijk aan een zwart gat O-) ; zelfde is al een keer eerder gebeurd)
Dus gewoon opnieuw een topic proberen aan te maken lijkt me ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 05-10-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

apis29 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

[...]

Volgens mij is het volstrekte willekeur. Laatst wilde ik nog een wijziging maken en na het invoeren kreeg ik ook een melding dat er een mod naar moest kijken. En dat was het laatste wat ik van die post heb gezien :+ (die melding staat gewoon gelijk aan een zwart gat O-) ; zelfde is al een keer eerder gebeurd)
Dus gewoon opnieuw een topic proberen aan te maken lijkt me ...
Nou, topic staat live hoor! En is gelijk twee dagen oud :')
Wat een kansloos systeem zeg...

Dan krijg ik over een week ergens antwoord van iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
pinda powerrr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Vreemd dat T-Mobile dit nu zo doet.....
Zal er eens op letten als ik weer eens een topic bij KPN forum aanmaak of zij deze mod controle slag ook hebben ingevoerd (ik hoop het niet uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
leonbong schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Misschien is dat je niet duidelijk de stream die tmobile aanbiedt in de app is 100% gelijk aan de stream voor de setupbox. Dit is bij het nieuwe tv-platform.
Als jij mij eerdere reacties leest dan lees jij dat het mij zeker wel duidelijk is.
Ik schrijf tenslotte dat ik mijn tv box voor beneden hou ivm betere tv beeld en dat mijn huidige tv box nog op het oude platform zit.

Nogmaals, ik zeg niet dat de tv app uitmuntend is!
Maar acceptabel genoeg voor de slaapkamers en dat ik zo €10 bespaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 23:03
Nuevocasa schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:22:
[...]

Als het goed is, een fluitje van een cent voor zo'n monteur.
dat denk ik ook, maar misschien dat de monteur dit niet mag doen van de opdrachtgever?

Ik heb geen idee wat voor regels ze meekrijgen wat ze wel of niet mogen doen bij mensen thuis. In de beschrijving staat dat ze de wifi en 1 pc configureren... Sja daar heb ik de monteur niet voor nodig ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Dat ging bij mij wel redelijk vlot.
Je kan anders Lisa pingen / taggen blijkbaar met dit soort vragen:
https://community.t-mobil...ostid=1628486#post1628486

Edit:
Bij mij is het eindelijk opgelost en een nette creditering gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Vincentio op 05-10-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
HereIsTom schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Ligt echt niet aan mijn TV hoor, dit is een recente high-end TV en zoals gezegd heb ik bij alle andere apps wel perfect beeld, ik denk gewoon dat T-mobile veel te lage bitstreams doorgeeft met de app.

Zo ziet voetbal eruit met de app;
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgW2StBQaSQx8S4L146h3tgf1ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUk7qX0Rq25KDPbHHKVjUMeL.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van ziggo sport via de tv app.
Jou foto ziet er echt wazig uit.
Als dit de werkelijkheid is dan begrijp ik jou frustratie

[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 05-10-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
LinuxMan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:30:
[...]

dat denk ik ook, maar misschien dat de monteur dit niet mag doen van de opdrachtgever?

Ik heb geen idee wat voor regels ze meekrijgen wat ze wel of niet mogen doen bij mensen thuis. In de beschrijving staat dat ze de wifi en 1 pc configureren... Sja daar heb ik de monteur niet voor nodig ;-)
Volgens mij konden ze tegen meerprijs toch ook extra kabels ed aansluiten!? Als je zelf stekkertjes hebt en die beste man een bakje koffie aan bied, wil hij dat vast wel 'even doen' ;) helemaal als je de rest al zelf hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja! Over de app zelf ben ik tevreden, dat wil zeggen, de snelheid, indeling en stabiliteit.
Beeldkwaliteit is om en nabij de STB op het nieuwe platform, en dat is prima. Maar ik ben vanzelfsprekend niet tevreden met het feit dat deze enigszins minder is dan het oude platform, dat was goed. Maar niet zo slecht dat ik de STB terug plaats, sterker, die STB is inmiddels weg. :)

Ook aangegeven in de enquête dat de opstart animatie in een donkere kamer heel vervelend is.

Ik merk geen issues met het geluid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles went vanzelf maar een TV met een doorsnede van ruim 137 cm is gewoon erg groot. Het wordt steeds normaler maar het blijft stiekem best groot... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Barre73 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Alles went vanzelf maar een TV met een doorsnede van ruim 137 cm is gewoon erg groot. Het wordt steeds normaler maar het blijft stiekem best groot... :-)
Ik weet niet hoor, maar 55” is momenteel de meest verkochte grote, gevolgd door 65”, dat T-Mobile nog denkt dat we 10 jaar geleden leven en 43” normaal is |:(
Ik heb een 4K TV, maar met T-Mobile kijk je naar een 640x480 resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 05-10-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HereIsTom schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Ik weet niet hoor, maar 55” is momenteel de meest verkochte grote, gevolgd door 65”, dat T-Mobile nog denkt dat we 10 jaar geleden leven en 43” normaal is |:(
Ik heb een 4K TV, maar met T-Mobile kijk je naar een 640x480 resolutie.
Ik heb trouwens een 50 inch tv.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:20
Met de app merk ik ook dat het geluid minder fel is dan op de setop box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:53
Ik merk sinds een tweetal dagen op sommige sites een enorme delay. Dacht dat het aan mijn telefoon lag. Maar ik keek zojuist eens op mijn Smokeping:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5xMidMwWLyGvHAcaQHckd8flvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ikVr0csFIArjUNYlupPQFogt.png?f=user_large

Meeste sites geen enkel probleem trouwens, een enkele dus heel traag. Herkenbaar voor anderen? Als ik zelf naar google.nl navigeer lijkt er ook niets aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gaat T-Mobile nog wat doen aan de belabberde beeldkwaliteit van zijn televisieplatform?
Het is al bedenkelijk dat T-Mobile nog geen 4K ontvangers in zijn assortiment heeft, maar het is nog zorgelijker dat op een 65 inch televisie de beeldkwaliteit van de HD streams gewoon huilen met de lamp aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:41:
Ik merk sinds een tweetal dagen op sommige sites een enorme delay. Dacht dat het aan mijn telefoon lag. Maar ik keek zojuist eens op mijn Smokeping:
[Afbeelding]

Meeste sites geen enkel probleem trouwens, een enkele dus heel traag. Herkenbaar voor anderen? Als ik zelf naar google.nl navigeer lijkt er ook niets aan de hand.
Heel gek en dit is ook wel een forse delay. Maar stabiel zoveel latency vind ik verdacht. Mogelijk een kans dat het in je eigen netwerk zit?

In mijn smokeping ziet alles er zoals gebruikelijk uit. Wel een dip naar een lagere latency in de nacht van dinsdag op woensdag, verder alle Nederlandse hosts stabiel/laag/vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:53
Het bijzondere is dat de meeste pings er gewoon gezond uit zien en totaal geen spike vertonen. De rest zit keurig onder de 10ms. Het zijn google.nl en youtube die opeens heel hoog zijn, maar microsoft en tweakers heel stabiel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

dolopfriet schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:45:
Gaat T-Mobile nog wat doen aan de belabberde beeldkwaliteit van zijn televisieplatform?
Het is al bedenkelijk dat T-Mobile nog geen 4K ontvangers in zijn assortiment heeft, maar het is nog zorgelijker dat op een 65 inch televisie de beeldkwaliteit van de HD streams gewoon huilen met de lamp aan is.
is het via de App op een Android TV net zo bar (720p geupscale'd) of native Full HD?

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
JJ Le Funk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

is het via de App op een Android TV net zo bar (720p geupscale'd) of native Full HD?
Max is in de app en via STB toch beiden 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30

JJ93

Error 418

Gister zou ik overgaan van WBA naar GPON voor 1000 Mbit ipv 100 Mbit.

Sinds maandagavond heb ik geen internet meer. Leek mij logisch gezien het overzetten van het signaal.

Gister kwam de Guidion monteur langs en heeft de nieuwe Huawei ONT aangesloten. En het bleek dat er nog een KPN mediaconverter hing van de vorige bewoners. Die had bij de overstap naar T-Mobile al vervangen moeten zijn door eentje van T-Mobile. Is destijds niet gebeurd wegens corona. Die kan het signaal hebben verstuurd, die had uit moeten staan. Is mij niks over verteld.

Vandaag zou er een T-Mobile monteur komen om het te fiksen, maar blijkt niet zo te zijn. Komt morgenochtend pas...

Dus ik zit zo'n 60 uur zonder vast internet tegen de tijd dat het op z'n vroegst opgelost is.

Nu kwam dit draadje op het T-Mobile forum tegen. En blijkbaar kan mijn internetverbinding in de toekomst ook verstoord door buren die overstappen naar GPON?

Dus tot nu toe een slechte ervaring.. even afwachten of het morgenochtend gefikst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

loeberce schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Max is in de app en via STB toch beiden 1080?
720i door Amino uitgespuugd als 1080p. vroeg me af o fde nieuwe app het zonder die compressie doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
JJ Le Funk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

720i door Amino uitgespuugd als 1080p. vroeg me af o fde nieuwe app het zonder die compressie doet
Upsamplen van 720i naar 1080p hoor ik voor het eerst. Waar baseer je dit op? Bronmateriaal wordt toch door de Nederlandse zenders in 1080i aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15

SebasFM

BOFH

JJ Le Funk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Volgens mij geldt dat alleen voor de user interface van de Amino, niet de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

loeberce schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:32:
[...]

Upsamplen van 720i naar 1080p hoor ik voor het eerst. Waar baseer je dit op? Bronmateriaal wordt toch door de Nederlandse zenders in 1080i aangeleverd?
ik constateer met het blote oog dat de beeldkwaliteit het beste is op native 720i.
tenzij er snelle panning plaats vindt omdat het de framerate halveert naar 30. bij voetbal kijken ghost de bal ook wel eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
JJ Le Funk schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

ik constateer met het blote oog dat de beeldkwaliteit het beste is op native 720i.
tenzij er snelle panning plaats vindt omdat het de framerate halveert naar 30. bij voetbal kijken ghost de bal ook wel eens wat.
Dat is dus niet native, want er wordt 1080i aangeleverd. En waar stel je die 720i, op je STB of TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

loeberce schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Dat is dus niet native, want er wordt 1080i aangeleverd. En waar stel je die 720i, op je STB of TV?
op de STB, waarna de TV ermee synchroniseert en aangeeft 720i te zijn geswitcht.
daarna het minst korrelige beeld vergeleken met de 'betere' modi.

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-10-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JJ93 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:38:
Gister zou ik overgaan van WBA naar GPON voor 1000 Mbit ipv 100 Mbit.

Sinds maandagavond heb ik geen internet meer. Leek mij logisch gezien het overzetten van het signaal.

Gister kwam de Guidion monteur langs en heeft de nieuwe Huawei ONT aangesloten. En het bleek dat er nog een KPN mediaconverter hing van de vorige bewoners. Die had bij de overstap naar T-Mobile al vervangen moeten zijn door eentje van T-Mobile. Is destijds niet gebeurd wegens corona. Die kan het signaal hebben verstuurd, die had uit moeten staan. Is mij niks over verteld.

Vandaag zou er een T-Mobile monteur komen om het te fiksen, maar blijkt niet zo te zijn. Komt morgenochtend pas...

Dus ik zit zo'n 60 uur zonder vast internet tegen de tijd dat het op z'n vroegst opgelost is.

Nu kwam dit draadje op het T-Mobile forum tegen. En blijkbaar kan mijn internetverbinding in de toekomst ook verstoord door buren die overstappen naar GPON?

Dus tot nu toe een slechte ervaring.. even afwachten of het morgenochtend gefikst wordt...
Helaas heeft T-Mobile op ODF/Glasoperator (nog) geen juiste werkwijze bij het (her)aansluiten van klanten op de OLT's. Als inderdaad de AON mediaconverter blijft zitten waar de 230 V nog op staat zodra een klant door KPN Netwerk wordt omgepatched in de area PoP (wijkcentrale) dan hebben andere klanten op die OLT splitter hier inderdaad last van. Dus kan in de toekomst ook bij jou van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stone-
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:59
Ik heb sinds kort ook TM thuis, maar alles ziet er hier qua tv prima uit. Op de tv in de woonkamer (85) kijk ik via apple tv, en op een andere tv (65") via de tv box. Ik zie echt geen verslechtering tov xs4all waar ik voorheen zat.
In den haag met 1000/1000 overigens, voor zover dat invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Sorry als dit eerder is gevraagd en beantwoord, ik heb echt enorme lappen tekst doorgelezen, maar kon het niet vinden.

Ik zit in Alphen aan den Rijn (Oud Wisper/Vodafone gebied en klant) op een 1 Gbit ODF met eigen apparatuur.

Gaan ze dit binnenkort ook aanpassen dat ik dan om moet naar hun apparatuur ertussen, of veranderd er voor mij niets?

Ik heb sowieso nu nog de mazzel dat ik nog geen 43 euro betaal voor 1gB met 2 tv-boxen waarvan 1 met opname en daar 4 zenderpakketten bij heb haha :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
OmeJoyo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:53:
Sorry als dit eerder is gevraagd en beantwoord, ik heb echt enorme lappen tekst doorgelezen, maar kon het niet vinden.

Ik zit in Alphen aan den Rijn (Oud Wisper/Vodafone gebied en klant) op een 1 Gbit ODF met eigen apparatuur.

Gaan ze dit binnenkort ook aanpassen dat ik dan om moet naar hun apparatuur ertussen, of veranderd er voor mij niets?

Ik heb sowieso nu nog de mazzel dat ik nog geen 43 euro betaal voor 1gB met 2 tv-boxen waarvan 1 met opname en daar 4 zenderpakketten bij heb haha :)
Als jij nu met oud Vodafone apparatuur aangesloten bent, dan zit je op AON en kan je nog je eigen router met SFP gebruiken. Of ze de IPTV ontvangers gaan vervangen kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Soundwork schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Als jij nu met oud Vodafone apparatuur aangesloten bent, dan zit je op AON en kan je nog je eigen router met SFP gebruiken. Of ze de IPTV ontvangers gaan vervangen kan ik je niet vertellen.
De tv-ontvanger zijn nog van Vodafone, het modem is met de verhuizing 2 jaar geleden vervangen door een t-mobile en een losse media-convertor. Maar dat zit allemaal niet aangesloten, gebruik mijn eigen apparatuur, mijn vraag is voornamelijk blijft dit voorlopig nog werken of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

OmeJoyo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:53:

Niks doen! Wees gezegend! _/-\o_

Jij hebt een "ouderwetse" AON aansluiting op het ODF netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
OmeJoyo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

De tv-ontvanger zijn nog van Vodafone, het modem is met de verhuizing 2 jaar geleden vervangen door een t-mobile en een losse media-convertor. Maar dat zit allemaal niet aangesloten, gebruik mijn eigen apparatuur, mijn vraag is voornamelijk blijft dit voorlopig nog werken of niet.
En zeker als die mediaconverter nog een grijs/zwart doosje is heb 100% je AON. En zoals @pinda powerrr terecht schrijft: niets doen, lekker laten voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Soundwork schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

En zeker als die mediaconverter nog een grijs/zwart doosje is heb 100% je AON. En zoals @pinda powerrr terecht schrijft: niets doen, lekker laten voor wat het is.
Ja ik weet wat ik nu heb, het was enkel de vraag of T-Mobile zelf daar nog wat gaat veranderen. Maar dat lijkt gelukkig niet zo! Ik ga zeker zelf niets veranderen zolang die zo kan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OmeJoyo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:42:
[...]

Ja ik weet wat ik nu heb, het was enkel de vraag of T-Mobile zelf daar nog wat gaat veranderen. Maar dat lijkt gelukkig niet zo! Ik ga zeker zelf niets veranderen zolang die zo kan haha.
Vooralsnog lijkt het er op dat T-Mobile GPON apparatuur plaatst in alle KPN-Pops waar ze nog niet in zaten en in hun "eigen" nieuwe glasvezelnetwerken.
En in KPN-PoPs waar ze al wel met oudere (niet-GPON) apparatuur zitten, zoals die van jou, plaatsen ze GPON bij voor nieuwe klanten.
Jij bent bestaande klant en er is nog geen aanwijzing dat ze die overzetten op GPON.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 06-10-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Soundwork schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:10:
[...]

Helaas heeft T-Mobile op ODF/Glasoperator (nog) geen juiste werkwijze bij het (her)aansluiten van klanten op de OLT's. Als inderdaad de AON mediaconverter blijft zitten waar de 230 V nog op staat zodra een klant door KPN Netwerk wordt omgepatched in de area PoP (wijkcentrale) dan hebben andere klanten op die OLT splitter hier inderdaad last van. Dus kan in de toekomst ook bij jou van toepassing zijn.
Dit begreep ik ook.. vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 13:03
Maar wat is 'last hebben van'? Valt je verbinding dan een x aantal minuten weg of heb je het in dat geval over urenlange outages voor alle aangesloten klanten in die wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:56:
Maar wat is 'last hebben van'? Valt je verbinding dan een x aantal minuten weg of heb je het in dat geval over urenlange outages voor alle aangesloten klanten in die wijk?
Het laatste, ongenuanceerd gezegd valt dan de daisychain van 32 klanten/aansluitingen in de wijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Twee monteurs hebben het probleem vanochtend opgelost door te patchen.

Nu haal ik 900 Mbps down, maar.. slechts 3 Mbit up.

Ze hebben een dempingstest aangevraagd en die was goed. Snelheid zou in de loop van de dag hoger moeten worden. Laten we dat dan maar hopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:53
JJ93 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:14:
Twee monteurs hebben het probleem vanochtend opgelost door te patchen.

Nu haal ik 900 Mbps down, maar.. slechts 3 Mbit up.

Ze hebben een dempingstest aangevraagd en die was goed. Snelheid zou in de loop van de dag hoger moeten worden. Laten we dat dan maar hopen...
Dat klinkt vooral om makkelijk van de ticket af te komen. Het werkt of het werkt niet. Er zijn af en toe wel regio's in het land waarom mysterieuze reden dit soort problemen spelen. Via de klantenservice lijkt de route naar het goede netwerkteam moeilijk te bereiken te zijn. Ik heb er zelf ook last van gehad, het loste zich toen na een week of 3 op.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:35

Falastine

Think about my signature...

Na 3 jaar nog steeds last van Netflix problemen op een AndroidTV icm met T-Mobile. Willen het maar niet oplossen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Falastine schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:49:
Na 3 jaar nog steeds last van Netflix problemen op een AndroidTV icm met T-Mobile. Willen het maar niet oplossen.
Wat heb je dan voor probleem, hier werkt het prima.
Pagina: 1 ... 157 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie