[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.988 views

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 09:31
Soundwork schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:34:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken, je hebt 2 apparaten van T-Mobile/Guidion gekregen: een router (dat is de Zyxel T-50) en een ONT, dat is een klein vierkant wit kastje van Huawei die op het punt zit waar de glasvezel binnenkomt (in de muur woonkamer of de meterkast). Op dat kleine vierkante kastje zal nu waarschijnlijk een rood lampje branden.....
Je hebt gelijk! Ik dacht ten onrechte aan modem bij 'klein wit kastje'.
Maar hij kleurt niet rood. Hij heeft 4 lampjes en de 'power' is constant groen, de 'PON' knippert groen, de 'LOS' doet niks en de 'LAN' is constant groen.

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 22:13
Ik ga binnenkort over van Online 50Mbit naar T-mobile 1Gbit. Ik heb net mijn installatiepakket ontvangen. In tegenstelling tot veel berichten hier heb ik geen wit Huawei kastje maar een CTS CVT-3002 Gigabit Ethernet Fiber Media Converter gekregen.

Betekent dit dat ik niet te maken krijg met de GPON problemen die ik zoveel voorbij zie komen? Of is dit gewoon een alternatief voor het Huawei kastje en is het de zelfde achterliggende technologie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
LinuxMan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:51:
Ik ga binnenkort over van Online 50Mbit naar T-mobile 1Gbit. Ik heb net mijn installatiepakket ontvangen. In tegenstelling tot veel berichten hier heb ik geen wit Huawei kastje maar een CTS CVT-3002 Gigabit Ethernet Fiber Media Converter gekregen.

Betekent dit dat ik niet te maken krijg met de GPON problemen die ik zoveel voorbij zie komen? Of is dit gewoon een alternatief voor het Huawei kastje en is het de zelfde achterliggende technologie?
Dan zit je inderdaad op het 'oude' ODF netwerk, dus geen GPON. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 21:00
wjgboerma schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:11:
[...]

Je hebt gelijk! Ik dacht ten onrechte aan modem bij 'klein wit kastje'.
Maar hij kleurt niet rood. Hij heeft 4 lampjes en de 'power' is constant groen, de 'PON' knippert groen, de 'LOS' doet niks en de 'LAN' is constant groen.
Dan lijkt het er inderdaad op dat een andere klant nog de verkeerde unit heeft aangesloten, volgens mij hoort het PON lampje constant te branden. Het "LOS" lampje brandt alleen als er echt geen signaal is, maar die heb je dus wel.

Overigens is het kleine witte vierkantje kastje (de ONT) wel degelijk het modem, dus je gedachte klopte wel hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gaat T-Mobile nog wat doen aan het erbarmelijke beeld? De televisies worden steeds groter!
Dit kan toch echt niet meer in 2021?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
Het erge is het was prima.
Toen heeft t-mobile het tv-platform vernieuwd, daarna is het slecht.
Omdat ze eigenlijk het belang van de app-gebruikers op hun mobiel, boven het belang van de normale tv-kijkers op hun setopbox.

Ik gebruik die app minder dan één keer per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:20
Voor de mensen die bij T-Mobile zitten en zich willen laten horen wat denk ik niet onverstandig is op het forum daar is een topic.

https://community.t-mobil...ostid=1625891#post1625891

Ik denk dat we er verstandig aan doen om daar ook zoveel mogelijk je stem te laten horen zodat T-Mobile dit goed kan inzien.
Of je nu al het nieuwe platform hebt of nog op het oude zit even een bericht plaatsen kan nooit kwaad.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je nagaat dat Kabel Veendam Eurosport 1 en 2 in extra hoge kwaliteit doorgeeft sinds kort met een bitrate van 25 mbps kan je goed het verschil zien dat T-Mobile blijkbaar totaal niet maalt om beeldkwaliteit.
6 mbps voor full HD is echt te schandalig voor woorden.

• Huijs_94
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-07 21:43
Update: Net gebeld door Reggefiber. Morgen een afspraak, dus hopelijk wordt het opgelost.

Sinds 15 september heb ik een aansluiting van T-Mobile thuis.
Een dag later 16 september lag de verbinding eruit en ging het LOS lampje knipperen.
Meteen gebeld en er werd een monteur geregeld. Afspraak gemaakt, welke op maandag 20 september pas ingepland kon worden.

Monteur langs gekomen en gekeken. Conclusie fout ligt niet in de meterkast en de glasvezel beheerder moet langs gekomen. Dus werd een ticket naar het technische team van T-mobile gestuurd.

Helaas is op die afdeling niet alles in order en is de wachttijd 5/7 dagen. Het enige wat zij moeten doen is een signaal sturen naar de glasvezelbeheerder, zodat deze weet dat die langs moet komen.

Door dit gedoe zit ik te twijfelen of ik niet alles (mobiel en thuis) moet overhevelen naar KPN voor 35 euro meer.

Heeft iemand een zelfde storing (LOS lampje dat knipperd) gehad en kan deze persoon aangeven of hierna geen problemen meer zijn ondervonden toen het opgelost was?

[ Voor 4% gewijzigd door Huijs_94 op 23-09-2021 12:32 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik kreeg ook zo'n grijze media converter bij welkomstpakket, heb ik dan ook ODF O+

edit: blijkbaar :) Sorry, was al heel vaak gevraagd.

[ Voor 56% gewijzigd door Gluten Parody op 23-09-2021 19:31 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:04:
Als je nagaat dat Kabel Veendam Eurosport 1 en 2 in extra hoge kwaliteit doorgeeft sinds kort met een bitrate van 25 mbps kan je goed het verschil zien dat T-Mobile blijkbaar totaal niet maalt om beeldkwaliteit.
6 mbps voor full HD is echt te schandalig voor woorden.
Dan is kabel Veendam de positieve outlier. Bij ziggo via kabel 9.4 mbit [small]ook niet echt goed[/o]. Is het H.265?

6-7 mbit H.265 vs 9.4 mbit H.264 is geen wereld van verschil?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Huijs_94 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:10:
Heeft iemand een zelfde storing (LOS lampje dat knipperd) gehad en kan deze persoon aangeven of hierna geen problemen meer zijn ondervonden toen het opgelost was?
Ik heb deze storing een stuk of 5 keer achter elkaar gehad in relatief korte tijd toen ik net klant was en uiteindelijk na een keer of 4 afgesproken dat bij terugkomen van de storing ik kostenloos weg mocht + een tegemoetkoming voor de reeds betaalde aansluitkosten. Sindsdien gaat het alweer een paar maanden goed... maar toen een paar dagen geleden netflix een korte glitch had stond ik alweer met de moed in de schoenen naar de ONT te gluren of het weer zover was.

Overigens de dingen die je zegt over de helpdesk:
- De fameuze 'technische afdeling' had het in Maart ook al druk, dit is een kul argument, als dit niet de 1e keer is dat het je gebeurd goed druk zetten en dan kunnen dingen ineens sneller
- Iedere t-mobile helpdesker gaat je beloven dat ze de storing persoonlijk in de gaten houden en je op moment X in ieder geval even bellen met een update: dit gebeurd nooit (ook hier n=10 oid)

Oftewel: Het is niet top, tegelijkertijd is voor mij de combi met een unlimited 4g en een 4g router die ik zo aan mijn eigen router kan prikken bij dit soort storingen eigenlijk een prima fallback en stiekem qua afhankelijkheid ook een stap voorwaarts tov Ziggo waar we toch ook wel eens wat langere storingen hadden(maar toen geen unlimited data op de telefoon of direct een voucher-code van Vodafone)

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Huijs_94 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:10:
Update: Net gebeld door Reggefiber. Morgen een afspraak, dus hopelijk wordt het opgelost.

Sinds 15 september heb ik een aansluiting van T-Mobile thuis.
Een dag later 16 september lag de verbinding eruit en ging het LOS lampje knipperen.
Meteen gebeld en er werd een monteur geregeld. Afspraak gemaakt, welke op maandag 20 september pas ingepland kon worden.

Monteur langs gekomen en gekeken. Conclusie fout ligt niet in de meterkast en de glasvezel beheerder moet langs gekomen. Dus werd een ticket naar het technische team van T-mobile gestuurd.

Helaas is op die afdeling niet alles in order en is de wachttijd 5/7 dagen. Het enige wat zij moeten doen is een signaal sturen naar de glasvezelbeheerder, zodat deze weet dat die langs moet komen.

Door dit gedoe zit ik te twijfelen of ik niet alles (mobiel en thuis) moet overhevelen naar KPN voor 35 euro meer.

Ik heb bij aansluiten hetzelfde probleem gehad. Heeft bij mij uiteindelijk 2,5 weken geduurd voordat de verbinding eindelijk correct werd geactiveerd. Dat was nog snel omdat ik via hun forum mijn probleem kenbaar heb gemaakt en hier actief achteraan ging. Via de klantenservice of via Guidion bereik je werkelijk niets dus daarmee bellen is echt zinloos.

Vooralsnog werkt het naar behoren maar T-mobile thuis is en club die zijn administratie, processen en klantenservice gewoon niet op orde heeft.

Je hoopt bij deze club nooit een storing te hebben want ze zijn niet in staat snel en adequaat op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door BaseT op 23-09-2021 21:05 ]

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Bijkomend voordeel, leeuwen, Tijgers, Cheeta's zijn op animal planet, National geographic and Nat Geo Wild ook lastig te zien als ze niet sluipen maar aanvallen. Ze gaan volledig op in het blokkengras.
Die krijgen dankzij T-Mobile dus goed te eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:17:
[...]

Dan is kabel Veendam de positieve outlier. Bij ziggo via kabel 9.4 mbit [small]ook niet echt goed[/o]. Is het H.265?

SKV in Veendam is een kleine provider met een klein eigen netwerk. De eerste coaxprovider die haar netwerk 100% verglaasd heeft tot in de woning. Dan kan je je wat meer veroorloven dan als landelijke provider met miljoenen aansluitingen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:43:
[...]

SKV in Veendam is een kleine provider met een klein eigen netwerk. De eerste coaxprovider die haar netwerk 100% vergaalsd heeft tot in de woning. Dan kan je je wat meer veroorloven dan als landelijke provider met miljoenen aansluitingen.
En je hebt als provider eigenlijk ook weinig redenen om je streams sterk te comprimeren als je bij alle aansluitingen veel bandbreedte hebt.

Een oplossing die op dsl, glas werkt? Ook nog met packet loss? Misschien zelfs met mobiel dat ook werkt? Lastiger ontwerpprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 09:43
Aankomende maandag wordt ik overgezet van een KPN 200 Mbit naar T-Mobile 1Gbit verbinding. Ik heb in het installatiepakket een Huawei convertor zitten, dus zal blijkbaar op GPON worden overgezet.
Wat is nu verstandig om te doen om de eerder geschetste problemen te voorkomen. Zondagavond de boel van KPN al van de stroom halen? De T-Mobile monteur komt tussen 14:00 en 16:00 zit dan alleen een half dagje zonder verbinding, maar voorkom ik hiermee ook zeker de problemen?

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:13
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:24:
Aankomende maandag wordt ik overgezet van een KPN 200 Mbit naar T-Mobile 1Gbit verbinding. Ik heb in het installatiepakket een Huawei convertor zitten, dus zal blijkbaar op GPON worden overgezet.
Wat is nu verstandig om te doen om de eerder geschetste problemen te voorkomen. Zondagavond de boel van KPN al van de stroom halen? De T-Mobile monteur komt tussen 14:00 en 16:00 zit dan alleen een half dagje zonder verbinding, maar voorkom ik hiermee ook zeker de problemen?
Wanneer je verneemt dat je oude verbinding stopt met werken (dus wanneer ze de patch doen in de wijkcentrale) je huidige media converter uit het stopcontact halen. Daarmee voorkom je dat je voor lange tijd de splitter overstuurt. Of inderdaad al uit voorzorg je mediaconverter uitzetten. Dat is voldoende om problemen te voorkomen

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-07 09:31
Volgens @Barre73 wordt je verbinding tussen 8:00 en 12:00 omgepatcht. Dus voor die tijd moet de stroom ervan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:09

pinda powerrr

Slow down...

Bij mij exact hetzelfde :) ook deze maandag de omzetting, zelfde tijd de monteur.

Ik heb geen mediaconverter omdat bij mij de glasvezel rechtstreeks in de Draytek zit. Maar zondagavond voordat ik ga slapen trek ik de stroom er af. Zekere voor het onzekere.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52
@f4stf0rw4rd @pinda powerrr ben je alleen of met een gezin en welke postcodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50
Ik heb een 50/50 abbo en kon dat altijd met gemak halen, maar sinds een week is het ~ 15/30, wat wel erg karig is. Ik heb (nog) geen mail oid van Tmob gehad, wat kan ik het beste doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
computerjunky schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:24:
Bijkomend voordeel, leeuwen, Tijgers, Cheeta's zijn op animal planet, National geographic and Nat Geo Wild ook lastig te zien als ze niet sluipen maar aanvallen. Ze gaan volledig op in het blokkengras.
Die krijgen dankzij T-Mobile dus goed te eten.
Helaas is dit ook zo bij de nieuwe TV app van T-Mobile.
Het beeld ziet er niet uit als 1080p en al helemaal niet bij snel bewegende beelden.
Al gemeld bij T-Mobile, maar uit hun reactie lijkt het net of ik de enige ben die hier over klaagt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Muis666 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:48:
[...]

Volgens @Barre73 wordt je verbinding tussen 8:00 en 12:00 omgepatcht. Dus voor die tijd moet de stroom ervan af.
Yep. Als je problemen voor jezelf en je buren wil voorkomen dan zou ik dat inderdaad doen. Dat je dan een halve dag zonder internet zit maakt geen verschil. Dat zou je ook zitten als je de stroom er niet zelf afhaalt.
Ik heb inderdaad gezegd: tussen 8 en 12, maar in de praktijk is het zelden richting 12 uur en bijna altijd rond 8 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:17:
[...]

Nee het is geen h.265 (tot dusver gebruikt alleen Digitenne dat vziw; buiten UHD/4K zenders om dan).
Kabel Veendam zal hun Eurosport feed dan rechtstreeks van de satelliet plukken, uit Hilversum zal er vast geen 25Mb/s feed zijn.
Kwam toevallig ook een interessant artikel tegen over de alsmaar toenemende overstap op het OTT aanbieden van tv https://www.digitaltveuro...ad/kicking-and-streaming/
Live streaming, including of major sports events, is becoming increasingly popular, but the technical challenges of delivering a high-quality service at scale remain considerable. Anna Tobin reports.

OTT providers have been streaming live content for years now, but more often than not, the experience has been – frankly – bad.

With audiences increasingly expecting live streaming quality to match the highest live broadcast quality, there is growing pressure on OTT providers to deliver. Live OTT content is known for buffering, latency and system crashes. Will it ever literally get up to speed?

From a picture quality perspective, it is highly likely that the quality of OTT video is already as good as, if not better than, broadcast quality, claims Steve Miller-Jones, VP product strategy at Limelight Networks. “Certainly, with VOD content and most modern large and small form-factor screens, OTT video quality can be indistinguishable from broadcast picture quality, and where linear channels have not invested in or completed digital transformation projects yet, will be exceeding it already,” he says.

It’s when OTT goes live, however, that Miller-Jones admits that its quality can take a hit. “Live events pose different challenges to the OTT delivery workflows than VOD content libraries, and while picture quality can still be high, the overall quality of experience of the event, not just the video, is where the focus is today.
(in Duitsland zijn de Champions League rechten bijv. al exclusief in handen van Amazon; even kijken of er npg een ander forum is waar er uitgebreider over gesproken [geklaagd] wordt ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
Barre73 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:08:
[...]

Yep. Als je problemen voor jezelf en je buren wil voorkomen dan zou ik dat inderdaad doen. Dat je dan een halve dag zonder internet zit maakt geen verschil. Dat zou je ook zitten als je de stroom er niet zelf afhaalt.
Ik heb inderdaad gezegd: tussen 8 en 12, maar in de praktijk is het zelden richting 12 uur en bijna altijd rond 8 uur.
Ok, dus maandagochtend vroeg de boel er uit trekken. Werken doe ik dan wel via de hotspot (toch zakelijk ;) )

@Jeroentjuh82 gezin. Maar kinderen moeten toch naar school en mijn vrouw gaat die dag op kantoor werken.
postcode is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
@f4stf0rw4rd oke, hier 7064DR vanaf 6-10 ook 1gbit dus mail naar bewind gedaan om dit met Unlimited aan te vragen voor 25. Ik ben alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
apis29 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:12:
[...]

Nee het is geen h.265 (tot dusver gebruikt alleen Digitenne dat vziw; buiten UHD/4K zenders om dan).
Kabel Veendam zal hun Eurosport feed dan rechtstreeks van de satelliet plukken, uit Hilversum zal er vast geen 25Mb/s feed zijn.
De NL televisiezenders bieden in basis via technicolor een uncompressed stream aan.
Vanuit daar kunnen de verschillende distribiteurs hun distributie stream maken.

Daarnaast is er afgesproken via de EBU dat voor archief doeleinden minimaal 100mbit/H265 wordt gehanteerd.
Kwam toevallig ook een interessant artikel tegen over de alsmaar toenemende overstap op het OTT aanbieden van tv https://www.digitaltveuro...ad/kicking-and-streaming/

[...]

(in Duitsland zijn de Champions League rechten bijv. al exclusief in handen van Amazon; even kijken of er npg een ander forum is waar er uitgebreider over gesproken [geklaagd] wordt ...)

[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 24-09-2021 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
apis29 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:12:
[...]

Hier zit wel een aanname in dat je als provider buiten de ISP OTT streaming aanbied. Wanneer je dit zelf als ISP doet kan je direct voor het model dat hij ook omschrijft gaan:
“One other way to scale live OTT is to carry the traffic across multicast lanes used today in IPTV. Think, for example, about the BBC renting a fast lane to BT and delivering its iPlayer to the home though a gateway managed by BT, which will convert it locally to unicast. This might have seemed like a science-fiction model a few years back, but it’s getting more and more attention. To be successful, this will require a business relationship between OTT providers and ISPs. It might take time to establish, but it could be a simple and cost-effective way to scale live OTT.”
Goede OTT streams van buiten de provider kunnen ook (kijk F1TV) maar zijn duur door de CDN capaciteit. Bijvoorbeeld F1TV (die kon ik nu makkelijk aanzetten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXMO3WaMd_R2dLbjutbjY6gZRz4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IXSQdT9ImvjqdaTkMgu2ciQb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl-7Tift2abHXWLfag-PD6fcVI8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xC0hpmWTgawW08Xqo6TaWOvk.png?f=fotoalbum_tile
  • ~6.5 mbit gemiddeld
  • in bursts van ~40 mbit (gemiddeld over 1s, waarschijnlijk hoger)
Je kan een prima 50FPS 1080p H.265 stream OTT doen maar je moet het willen als provider.
offtopic:
En dit is "gewoon" Amazon Cloudfront iirc - dus het is duur voor wat je krijgt - maar wel voor iedereen beschikbaar

edit: @stormfly vind zulke captures vaak ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20
ANdrode schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:33:
[...]

Hier zit wel een aanname in dat je als provider buiten de ISP OTT streaming aanbied. Wanneer je dit zelf als ISP doet kan je direct voor het model dat hij ook omschrijft gaan:

[...]

Goede OTT streams van buiten de provider kunnen ook (kijk F1TV) maar zijn duur door de CDN capaciteit. Bijvoorbeeld F1TV (die kon ik nu makkelijk aanzetten):
[Afbeelding][Afbeelding]
  • ~6.5 mbit gemiddeld
  • in bursts van ~40 mbit (gemiddeld over 1s, waarschijnlijk hoger)
Je kan een prima 50FPS 1080p H.265 stream OTT doen maar je moet het willen als provider.
offtopic:
En dit is "gewoon" Amazon Cloudfront iirc - dus het is duur voor wat je krijgt - maar wel voor iedereen beschikbaar

edit: @stormfly vind zulke captures vaak ook wel leuk
Ziet er goed uit zeg, en op IPv6 gecaptured :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:29:
[...]

De NL televisiezenders bieden in basis via technicolor een uncompressed stream aan.

Daarnaast is er afgesproken via de EBU dat voor archief doeleinden minimaal 100mbit/H265 wordt gehanteerd.

[...]
'Uncompressed'?
Er is geen enkele HD zender die in het nationale distributienet die waarde heeft. Alleen Film1 met 15 Mb/s. De overige HD kanalen zijn 13 Mb/s (H.264 dus) of ietsje lager nog. NPO is 12 Mb/s, dus zit KPN goed met 12,5.
T-Mobile ODF is voor zover ik al die jaren gelezen heb gewoon de verder onbewerkte (uitgaande) streams die daarvandaan komen (op wellicht ARD en ZDF na en ergens wat encryptie)
Hier zie je SKV ook rechtstreeks een aanvraag doen https://www.skv.nl/nasa-g...oor-samenwerking-met-skv/ (https://www.totaaltv.nl/n...a-hd-op-eutelsat-hotbird/)

KPN HD+ zijn de Technicolor streams opnieuw geëncodeerd/ transcodeerd naar 12,5Mb/s (werdt iig aangenomen destijds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja uncompressed en technicolor (het oude nob) verwerkt ze naar wens van de klanten (Ziggo/kpn/enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik geloof dat deze ook via multicast over internet te ontvangen is. Het heeft een bitrate van 15-16 mbit H.265:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKNmrHUryoUJU2jodB8BRbj_WTM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zw4BLRwYI0eyTjN15enAb3eK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nisf0GmjB3KBbPJu3vpehJkAn5Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/boxYvE3FnFsKMVutTOiKfRE4.png?f=fotoalbum_tile

Je hebt voor goede streams dus niet heel veel bandbreedte nodig. Zou het knijpen komen doordat ze ook rekening willen houden met xDSL gebruikers - waar 20mbit er wel echt in hakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonbong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:29:
[...]

[...]
Het heet al sinds 2012 geen Technicolor meer maar Ericsson. En sinds 2017 is het van Ericsson naar Red Bee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat doet niks af aan het technisch principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:01:
Ja uncompressed en technicolor (het oude nob) verwerkt ze naar wens van de klanten (Ziggo/kpn/enz enz)
"Op deze satellietpositie is CNN in HD-kwaliteit beschikbaar. Deze satellietverspreiding wordt door onder meer KPN als aanvoersignaal gebruikt voor de doorgifte van CNN HD via koper en glasvezel bij Interactieve TV. " https://www.totaaltv.nl/n...termijn-bij-ziggo-en-kpn/

Wat ik in de jaren gelezen heb is er maar één aanbod voor IPTV, 'dé Technicolor streams'. Wat erna mee gebeurt, gebeurt bij KPN zelf? https://forum.kpn.com/int...?postid=143101#post143101 (of niet zoals bij T-Mobile ODF; NPO via Ziggo en T-Mobile is ook exact hetzelfde)
Uit het stenen (SD) tijdperk: "Vandaag hier de 8mbit encoders voor sbs6,net5 en veronica geplaatst. Het is nu aan de afdeling commercie om dit te verkopen aan de kabelaars. Ik hou jullie op de hoogte." Aldus iemand werkzaam bij de Mediagateway https://www.sat4all.com/f...ndComment&comment=1368423 Dat klinkt niet als een custom stream naar de wens van wie dan ook ...
Lees wel: "de RTllen krijgen we netjes op 8,7Mbit aangeleverd via glas. Deze muxen we met wat andere kanalen in een grote transport stream en zetten deze dan 1-op-1 door wat betreft de 8mbit stream. Wel gebruiken we deze 8mbit aanvoer om er een 4mbit stream van te maken voor afnemers die de 8mbit niet willen."

Los van de kwaliteit is er overigens ook nog het probleem van de vertraging. Valt me wel één ding op en dat is dat gebruikers van de Samsung app klagen over een vertraging van een minuut. Via TV Anywhere op de app of browser was het altijd rond de 30-35 seconden maar nu met de Android TV app zit het 'maar' tegen de 20 seconden aan ten opzichte van de stb met odf streams (die op zijn beurt zo'n 2-3 seconden achterloopt op het dvb-c signaal van Ziggo*). Voetbal gisteren (en eerder) op 18-19 seconden vertraging ...

* Edit: nu bij 2 voor 12 op NPO 2, loopt het precies gelijk met dvb-c ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 24-09-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:03:
[...]

Ik geloof dat deze ook via multicast over internet te ontvangen is. Het heeft een bitrate van 15-16 mbit H.265:
[Afbeelding][Afbeelding]

Je hebt voor goede streams dus niet heel veel bandbreedte nodig. Zou het knijpen komen doordat ze ook rekening willen houden met xDSL gebruikers - waar 20mbit er wel echt in hakt?
Dit zullen nou ook niet meteen de meest actiegevulde beelden zijn die wél een hogere bitrate vereisen. Maar de oorspronkelijke HD glasvezel streams bij KPN bijv. waren idd maar 8Mb/s door de beperkte bandbreedte op xDSL. UHD voor xDSL klanten moet ik dan ook nog maar zien gebeuren? (ze houden er ook nog rekening mee dat je minstens twee boxen moet kunnen aansluiten meen ik me ter herinneren. Als je snelheid te laag was kon je niet eens tv aanvragen heb ik ook wel eens voorbij zien komen ...) .

Het nieuwe tv platform van T-Mobile is in ieder geval ongeschikt qua bitrate om voetbal fatsoenlijk weer te kunnen geven. Heb nu ook NLZiet op proef en dat is wel zichtbaar beter (maar alsnog onvoldoende en zeker niet op gelijk niveau als het oude platform)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 24-09-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 09:31
wjgboerma schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:14:
Dag allemaal,

Mijn overstap naar T-Mobile glasvezel gaat helaas niet soepel. Beter gezegd: het werkt niet. Misschien is er iemand met een soortgelijke ervaring of iemand met meer kennis en inzicht dan ik die er wat wijsheid op los kan laten. :-)

Onlangs ben ik overgestapt van KPN naar T-Mobile, met zowel mijn glasvezel- als mobiele abonnement. Glasvezel van KPN deed het tot dan toe perfect. Op dag van overstap ging dit bij mobiel naadloos, maar bij internet (glasvezel) niet. Zelf was ik die dag werken, dus mijn vriendin ontving de installateur van Guidion (die in opdracht van T-Mobile de installatie doet). Alles werd aangesloten, maar geen werkend internet. De installateur heeft gebeld en wat uitgezocht en kwam tot de conclusie dat er in de wijk een stuk of 13 adressen zijn die glasvezel van T-Mobile hebben en dat er bij één adres gebruik wordt gemaakt van verkeerde apparatuur (modem/router?) en dat het internet daarom niet werkte. Hij zou een ticket aanmaken en zei dat ze hopen het binnen een week op te lossen.

Omdat ik er niet bij was heb ik nadien met T-Mobile en Guidion gebeld, maar beiden komen met wat vage en verschillende antwoorden. Zo heb ik eerst beiden al aan de lijn gehad nadat ze van elkaar zeiden dat ik de ander moest bellen voor info. Daarna heb ik veel verschillende dingen gehoord: Dat ik KPN moest bellen, dat het met kabels in de buurt te maken heeft, dat er bij mij binnen niks meer hoeft te gebeuren, dat ik juist beschikbaar moet zijn voor een afspraak dat ze bij mij thuis wat moeten doen... Al met al van verschillende medewerkers verschillende verhalen gehoord.

Ik wil niet kleinzerig doen over wat dagen geen internet en T-Mobile zal het ook niet gewild hebben. Maar met deels thuiswerken van mijzelf en andere huisgenoot zijn we wel afhankelijk van werkend internet en hoop ik dat het snel gefikst wordt. Fingers crossed!
Inmiddels ben ik vandaag gebeld en hebben ze een afspraak gemaakt volgende week langs te komen om te kijken. Eerder werd gezegd dat het probleem juist niet bij mij thuis lag, maar desgevraagd zeiden ze nu dat ze toch langs komen om te kijken of testen.

Ik had er goed aan gedaan me voor de overstap van KPN naar T-Mobile verder in te lezen, waaronder in dit topic. Maar ja, achteraf mooi wonen :F

Ik vind het moeilijk inschatten waar het probleem nou in zit, na wat wisselende verhalen te hebben gehoord van de medewerkers. Maar zo te lezen kan ik er hoe dan ook vanuit gaan dat het niet perse snel en soepel opgelost zal zijn. Succes aan hen die zitten te wachten, zoals ikzelf :)

Palthe

Ik stap zeer binnenkort over naar T-Mobile Thuis 1000/1000 in Groningen (compleet nieuw aangelegd).
Nu heb ik zelf altijd Ziggo gehad met een Amplifi router. Ik ben dus nogal gecharmeerd van Ubiquity en heb dus als voorbereiding 2 UniFi 6 Lite aangeschaft en via POE injectors aangesloten in mijn meterkast en de schacht naar boven (dus 2 verdiepingen). So far, so good. Nu komt mijn fiber connectie ook in de meterkast en ik wil graag compleet over naar UniFi zodat ik alles via de controller en app kan instellen en bedienen. Geen Zyxel er tussen dus.

Ik heb aardig wat doorgelezen en heb er een goed gevoel bij maar ik vraag het toch even samenvattend:

- heb ik genoeg aan een USG of moet ik toch echt een USG Pro hebben om 1000/1000 te krijgen (geen VPN of DPI, is niet nodig)? Geld is niet echt een issue, als er heel goede redenen zijn om de Pro te halen dan is dat geen probleem, maar als het niet nodig is vind ik de USG wat 'mooier' en makkelijker weg te werken. Het moet gewoon goed zijn en over 3 jaar ook nog, zeg maar.
- VLAN 300 / DHCP is genoeg voor internet. Ik werk alleen maar met tablets en Google TV op de beamer, dus ik heb geen TV box nodig. TV Anywhere dus. Dit gaat dus gewoon prima werken zonder geneuzel, ook Ziggo Sport Totaal is hierop te zien?
- Ik kan het niet goed zien aan de USG Pro, maar valt dat ding ook zonder rack een beetje te monteren in de meterkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Palthe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:46:

Ik heb aardig wat doorgelezen en heb er een goed gevoel bij maar ik vraag het toch even samenvattend:

- heb ik genoeg aan een USG of moet ik toch echt een USG Pro hebben om 1000/1000 te krijgen (geen VPN of DPI, is niet nodig)? Geld is niet echt een issue, als er heel goede redenen zijn om de Pro te halen dan is dat geen probleem, maar als het niet nodig is vind ik de USG wat 'mooier' en makkelijker weg te werken. Het moet gewoon goed zijn en over 3 jaar ook nog, zeg maar.
USG gaat het prima trekken, maar of er over 3 jaar nog updates komen? Apparaat is al een tijdje op de markt. Ik heb 'm zelf vervangen door een UniFi Dream Machine.
- VLAN 300 / DHCP is genoeg voor internet. Ik werk alleen maar met tablets en Google TV op de beamer, dus ik heb geen TV box nodig. TV Anywhere dus. Dit gaat dus gewoon prima werken zonder geneuzel, ook Ziggo Sport Totaal is hierop te zien?
Yes, prima.
- Ik kan het niet goed zien aan de USG Pro, maar valt dat ding ook zonder rack een beetje te monteren in de meterkast?
Vaak is het een kwartslag te draaien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Palthe

Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:06:
[...]

USG gaat het prima trekken, maar of er over 3 jaar nog updates komen? Apparaat is al een tijdje op de markt. Ik heb 'm zelf vervangen door een UniFi Dream Machine.

[...]

Yes, prima.

[...]

Vaak is het een kwartslag te draaien.
Duidelijk, dank! Nog wel 1 dingetje: heb je bij de pro geen media converter meer nodig? Omdat die ook sfp ingang heeft. Dan is dat namelijk voor mij een groot voordeel, weer een apparaat minder.

• Quad

Quad

Doof

Palthe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:20:
[...]

Duidelijk, dank! Nog wel 1 dingetje: heb je bij de pro geen media converter meer nodig? Omdat die ook sfp ingang heeft. Dan is dat namelijk voor mij een groot voordeel, weer een apparaat minder.
Die MC is verplicht op ODF.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:16
Quad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:27:
[...]

Die MC is verplicht op ODF.
Niet per se.
ODF = AON en GPON.
Op AON kan je gewoon een een router met SFP module gebruiken.
Op GPON is de ONT verplicht

Palthe

Dennis-L schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:56:
[...]

Niet per se.
ODF = AON en GPON.
Op AON kan je gewoon een een router met SFP module gebruiken.
Op GPON is de ONT verplicht
Ok, geen idee wat ze hier aansluiten. Het is allemaal net aangelegd hier in Grunn, heb ik dan een grotere kans op GPON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Palthe schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:01:
[...]

Ok, geen idee wat ze hier aansluiten. Het is allemaal net aangelegd hier in Grunn, heb ik dan een grotere kans op GPON?
Ja, die kans is heel groot.

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:34
Heel Groningen is WBA. Weet je zeker dat het 1000/1000 is? Waar ik woon in Groningen is allemaal 100/100 helaas. Voor mij snel zat, maar 1000/1000 was wel leuk geweest voor hetzelfde bedrag.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Acid Vendetta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:12:
Heel Groningen is WBA. Weet je zeker dat het 1000/1000 is? Waar ik woon in Groningen is allemaal 100/100 helaas. Voor mij snel zat, maar 1000/1000 was wel leuk geweest voor hetzelfde bedrag.
Dat zegt niks, mijn woonwijk in Drenthe was ook lange tijd WBA only, maar sindskort kwam opeens de gigabit optie beschikbaar bij T-mobile, na de snelheidsupgrade aangevraagt kreeg ik een GPON ONT op de mat, ik vermoed vanwege GPON dat er opeens fors meer ruimte in de POP kasten is gekomen en t-mobile zijn netwerk aan uitbreiden is.

Ik vermoed dat het nu gewoon ODF is geworden bij ons, men heeft hier fysiek de kabel omgepatched en dat heb ik ook gemerkt tijdens de upgrade(korte downtime).

De GPON terminal heb ik geen bezwaar tegen, het is een zuinig kastje en bovendien routers met SFP zijn aardig prijzig dan had er alsnog een mediaconverter tussen gemoeten.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 25-09-2021 19:40 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acid Vendetta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:12:
Nee hoor. T-Mobile plaatst eigen apparatuur in alle PoPs die KPN nog heeft geplaatst. Maar in de gebieden die net zijn aangekondigd zal dat niet meer zo zijn want daar komen geen PoPs mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:33:
[...]

Dat zegt niks, mijn woonwijk in Drenthe was ook lange tijd WBA only, maar sindskort kwam opeens de gigabit optie beschikbaar bij T-mobile, na de snelheidsupgrade aangevraagt kreeg ik een GPON ONT op de mat, ik vermoed vanwege GPON dat er opeens fors meer ruimte in de POP kasten is gekomen en t-mobile zijn netwerk aan uitbreiden is.
Dat is niet de reden. De reden is simpelweg dat T-Mobile vol gas is gegaan met eigen ODF aanbod. Zowel via de PoPs van KPN (die nog zijn geplaatst) als met "eigen" netwerken in Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Zoetermeer, etc..

NB: waar KPN al apparatuur had komt niet ineens GPON en daarmee meer ruimte in de PoPs. Alleen op nieuw aangelegde netwerken wordt GPON gebruikt.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
Barre73 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:40:
[...]

Dat is niet de reden. De reden is simpelweg dat T-Mobile vol gas is gegaan met eigen ODF aanbod. Zowel via de PoPs van KPN (die nog zijn geplaatst) als met "eigen" netwerken in Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Zoetermeer, etc..

NB: waar KPN al apparatuur had komt niet ineens GPON en daarmee meer ruimte in de PoPs. Alleen op nieuw aangelegde netwerken wordt GPON gebruikt.
Ze gaan niet zomaar actieve lijnen afbreken nee maar als je een snelheidsupgrade aanvraagt is de kans groot dat je omgezet wordt naar GPON.

Mijn AON link was altijd al gigabit ondanks er een 100 mbit abbo op zat.
Ons glasvezelnetwerk is nog van de reggefiber tijd en was 1 van de eerste in Drenthe daarmee, al die tijd heb ik op KPN WBA gezeten via T-mobile.
Ik was dus ook verbaast dat opeens gigabit beschikbaar kwam voor een lage prijs toen ik ging kijken bij de T-mobile portal.

Met GPON is overgens niks mis mee.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 25-09-2021 19:48 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

mr_evil08 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:45:
[...]

Ze gaan niet zomaar actieve lijnen afbreken nee maar als je een snelheidsupgrade aanvraagt is de kans groot dat je omgezet wordt naar GPON.

Mijn AON link was altijd al gigabit ondanks er een 100 mbit abbo op zat.
Ons glasvezelnetwerk is nog van de reggefiber tijd en was 1 van de eerste in Drenthe daarmee, al die tijd heb ik op KPN WBA gezeten via T-mobile.
Ik was dus ook verbaast dat opeens gigabit beschikbaar kwam voor een lage prijs toen ik ging kijken bij de T-mobile portal.

Met GPON is overgens niks mis mee.
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Ik had het in mijn NB in de vorige post over KPN. Dat zij niet ineens GPON apparatuur plaatsen in bestaande PoPs en dat er daarom ruimte vrij kwam..
Zo kwam het over in je vorige post.

T-Mobile doet dat inderdaad zeker wel. PoPs waar ze al ODF hadden, daar wordt GPON apparatuur naast de AON geplaatst (als de AON poorten vol zijn) en waar ze nog geen ODF hadden bouwen ze direct GPON apparatuur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
GPon
Groot pruts onderhoudsgevoelig netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
leonbong schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:44:
GPon
Groot pruts onderhoudsgevoelig netwerk.
Het is niet zo dat T-Mobile de eerste provider ter wereld is met gpon of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPON op zich is prima en niks mis mee.
Het enige waar T-Mobile zich in de vingers heeft gesneden is de overgang van bestaande glasvezelaansluitingen naar GPON. Doordat die mensen allemaal nu een klassieke NT hebben hangen (zowel KPN WBA providers als eigen ODF) gaat dit nu overal mis bij het ompatchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik had volledig moeten zijn bij tmt is het prut.
Nu is het ten opzichte van AON een inherente storingsgevoeliger techniek.
Waar in dit topic elke week weer het bewijs wordt geleverd.

Bij AON heeft een slechte/verkeerde converter geen invloed op de fysieke verbinding van andere klanten bij GPon wel.
Dat maakt GPon per definitie storingsgevoeliger.

[ Voor 89% gewijzigd door leonbong op 26-09-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
leonbong schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:11:
Ik had volledig moeten zijn bij tmt is het prut.
Nu is het ten opzichte van AON een inherente storingsgevoeliger techniek.
Waar in dit topic elke week weer het bewijs wordt geleverd.

Bij AON heeft een slechte/verkeerde converter geen invloed op de fysieke verbinding van andere klanten bij GPon wel.
Dat maakt GPon per definitie storingsgevoeliger.
Dat is inderdaad waar, maar GPON is als techniek zeker niet nieuw. Kleinere providers zoals Jonaz (Amersfoort, Almere e.d.) gebruiken de techniek al jaren. Dat GPON nadelen heeft, klopt maar dat zit hem meer in de golflengte die toegepast wordt bij GPON en AON die nu in gebruik zijn. Als de golflengtes niet hetzelfde waren geweest, had je geen tot minder ellende gehad waar klanten nu last van hebben zodra een AON NT op een OLT bus blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:19
Nu stap ik over in december naar Tmobile en wil ik eigenlijk de mediaconverter en de modem achterwege laten.
Wil daarvoor de setup gebruiken uit deze post https://gathering.tweaker...message/65949290#65949290.

Nu lees ik hierboven dat je de mediaconverter wel nodig hebt bij GPON en niet bij AON?
Hoe weet je welke variant je aangesloten krijgt? Momenteel heb ik de spullen al binnen de zyxel T50 en de CVT-3002 Media converter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
haborym schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:56:
Nu stap ik over in december naar Tmobile en wil ik eigenlijk de mediaconverter en de modem achterwege laten.
Wil daarvoor de setup gebruiken uit deze post https://gathering.tweaker...message/65949290#65949290.

Nu lees ik hierboven dat je de mediaconverter wel nodig hebt bij GPON en niet bij AON?
Hoe weet je welke variant je aangesloten krijgt? Momenteel heb ik de spullen al binnen de zyxel T50 en de CVT-3002 Media converter.
Zodra je geen Huawei ONT (de kleine witte vierkante) hebt in het pakket dan krijg je AON en kan je dus SFP gebruiken in je eigen router of switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Soundwork schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:00:
[...]

Zodra je geen Huawei ONT (de kleine witte vierkante) hebt in het pakket dan krijg je AON en kan je dus SFP gebruiken in je eigen router of switch.
Goed nieuws dus. Ik heb de grijze CVT media converter geen Huawei.

Dinsdag komt de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ze gaan voortvarend te werk bij T-Mobile. Morgen de overzetting van WBA AON naar GPON en nu om 23:00u is het licht van de vezel af _O-

Nou ja, dan maar geen tv meer kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
bacco schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:05:
I think I was too optimistic... continuing with VPN client (to PIA) configuration, as soon as I stat the VPN, TV sops.!
Do you know what are the TV servers or domains I can exclude from VPN?
I am also using VPNBYPASS service.
I confirm that all works fine with new platform.
VLAN300 is the only one needed.
TV and internet works well. I added openvpn with vpnbypass service to arrange the all home under one umbrella!
Things got way easier now.
Openwrt works perfectly.
Only I dont get the gigabit connection... not even at router level.
Now flashed openwrt on mikrotik hXS (no-wifi) and will check if the fiber optc WAN will gain speed and performances.
Thank you for setting me to the right path

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Snel bezoek van Guidion. Ik had alles al aangesloten en de fiber omgezet van blauw-blauw, naar blauw-groen. Prachtig allemaal, monteur helemaal happy. Maar geen licht op de vezel. Stond ook in het systeem niks aangemaakt, dat is nu helemaal bijgewerkt en kloppend.
Ik schijn geluk te hebben, want binnen nu en drie uur rijdt er een Reggefiber monteur naar de PoP om de patch om te zetten. Dan moet het gelijk werken.

Fingers crossed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
@pinda powerrr Het lijkt wel of ze in Lansingerland een omzetting niet in één keer kunnen patchen 8)7

Mijn vorige twee overstappen gingen ook in twee etappes, alleen helaas pas de volgende werkdag telkens.

Hopelijk heb jij meer geluk vandaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Mr Magic schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:48:
@pinda powerrr Het lijkt wel of ze in Lansingerland een omzetting niet in één keer kunnen patchen 8)7

Mijn vorige twee overstappen gingen ook in twee etappes, alleen helaas pas de volgende werkdag telkens.

Hopelijk heb jij meer geluk vandaag :*)
Ik heb internet, hoera! *O*

Telefoon werkt nog niet, tv ook niet :') Maar ja, we zijn net een kwartier live, dus eerst maar eens even inloggen en verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:22:
[...]

Ok, dus maandagochtend vroeg de boel er uit trekken. Werken doe ik dan wel via de hotspot (toch zakelijk ;) )
Vanmorgen KPN apparatuur afgekoppeld. Spullen netjes klaargelegd en aangesloten voor zover mogelijk. Vanmiddag om 15:00 monteur binnen. Heeft Huawei Mediaconvertor geïnstalleerd en 15:15 was alles werkend. :)

Als je weet hoe het werkt kan het dus wel soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 10:05
Gluten Parody schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:22:
Ik heb een T50-modem voor adsl in mijn huidige woning en heb op mijn nieuwe adres een glasvezelpakket ontvangen waar ook een T50 bij zit. Is er enig verschil tussen die modems? Anders vraag ik de monteur om mijn huidige modem te gebruiken, dan kan de nieuwe in het folie retour ;)
Modem wordt blijkbaar geregistreerd per adres; de monteur van Guidion heeft dus het modem uit het welkomstpakket geïnstalleerd.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Geen TV en geen telefoon....Ik heb alle apparatuur nog uit de Vodafone tijd. Ik gok dat daar het probleem ligt, in ieder geval van de tv.
Ondertussen al een tijdje in de wacht bij de klantenservice. Internet is wel prima met een ping van 5ms en down/up 940 Mbps

EDIT: Medewerker zegt gelijk al dat ik inderdaad nieuwe decoders moet hebben, maar kan niks wijzigen omdat de order niet op "compleet" staat, pas morgen krijgt het die status, dan weer bellen, alles uitleggen en dan moeten ze nieuwe decoders opsturen.
Qua bellen is het hetzelfde verhaal, maar dat is niet echt belangrijk.

[ Voor 38% gewijzigd door pinda powerrr op 27-09-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
Meer mensen storing rond postcode 1325? Lijkt het na 15 min weer te doen,

[ Voor 43% gewijzigd door DanielAlm op 27-09-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
pinda powerrr schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:13:

EDIT: Medewerker zegt gelijk al dat ik inderdaad nieuwe decoders moet hebben, maar kan niks wijzigen omdat de order niet op "compleet" staat, pas morgen krijgt het die status, dan weer bellen, alles uitleggen en dan moeten ze nieuwe decoders opsturen.
Qua bellen is het hetzelfde verhaal, maar dat is niet echt belangrijk.
Bij mij moest TV eerst en daarna omzetting vanaf WBA. Voor Tv eerst apparatuur ontvangen en terug sturen en daarna de omzetting naar het nieuwe TV platform. (gaat nog wel even duren)

[ Voor 11% gewijzigd door space-one op 27-09-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

space-one schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:43:
[...]

Bij mij moest TV eerst en daarna omzetting vanaf WBA. Voor Tv eerst apparatuur ontvangen en terug sturen en daarna de omzetting naar het nieuwe TV platform. (gaat nog wel even duren)
De WBA lijn is natuurlijk niet meer en de medewerker zei nog dat het eigenlijk niet kan wat er nu gebeurt, want oude apparaten met nieuwe tv platform werkt niet samen. Dat gaat dus gewoon fout in hun systemen.

We zien het wel. Kijk nu gewoon via de app/Chromecast tv, dat werkt :) komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
pinda powerrr schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:55:
[...]

De WBA lijn is natuurlijk niet meer en de medewerker zei nog dat het eigenlijk niet kan wat er nu gebeurt, want oude apparaten met nieuwe tv platform werkt niet samen. Dat gaat dus gewoon fout in hun systemen.

We zien het wel. Kijk nu gewoon via de app/Chromecast tv, dat werkt :) komt wel goed.
Klopt de HD recorder moet uit het systeem voor de TV omzetting. Bij mij stopte het proces daarom ook omdat de HD recorder nog in het systeem bleef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

space-one schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:00:
[...]

Klopt de HD recorder moet uit het systeem voor de TV omzetting. Bij mij stopte het proces daarom ook omdat de HD recorder nog in het systeem bleef staan.
Goeie info! Ik heb ook een HDD decoder, daar wil ik overigens vanaf en gewoon naar cloud opnemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Vanmorgen de Gideon monteur langs geweest heb heeft het nieuwe glasvezelpunt gemonteerd. Heeft ook direct de lijn gepatcht en zag dat er verbinding was.
Hij gaf aan dat alles zou werken als ik nu de lijn aansluit.

Nu wil ik pas op 1 december over. Als ik nu de glasvezel in mijn switch prop wordt dan direct het abonnement geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:31:
Vanmorgen de Gideon monteur langs geweest heb heeft het nieuwe glasvezelpunt gemonteerd. Heeft ook direct de lijn gepatcht en zag dat er verbinding was.
Hij gaf aan dat alles zou werken als ik nu de lijn aansluit.

Nu wil ik pas op 1 december over. Als ik nu de glasvezel in mijn switch prop wordt dan direct het abonnement geactiveerd?
Welke ingangsdatum heb je afgesproken? Vanaf die datum ga je betalen, of je nu wel of geen gebruik maakt van de lijn. Ik kan me niet echt indenken dat je 1 december hebt afgesproken en daarom Gideon vanochtend alvast is geweest.

- edit - O wacht, uit je vorige posts blijkt telkens 1 december. Gok dus dat je toch per 1 december hebt afgesproken maar de boel zeer vroeg al op orde hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 28-09-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Chris.nl schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:03:
[...]

Welke ingangsdatum heb je afgesproken? Vanaf die datum ga je betalen, of je nu wel of geen gebruik maakt van de lijn. Ik kan me niet echt indenken dat je 1 december hebt afgesproken en daarom Gideon vanochtend alvast is geweest.

- edit - O wacht, uit je vorige posts blijkt telkens 1 december. Gok dus dat je toch per 1 december hebt afgesproken maar de boel zeer vroeg al op orde hebt.
Dat zeg je maar dat is ook wel een mooi verhaal. Ik belde dus om dat te verifiëren. Tijdens het opstellen van het contract / abonnement heb ik de datum meermaals aangegeven. Dit komt omdat zowel mijn mobiele abonnement en die van mijn vriendin ook vernieuwd moesten worden. Echter wilde ik bij Ziggo blijven tot 1 december ivm Formule 1.
Afin, ik belde dus met de klantenservice. Blijkt nu dat in het systeem staat dat ik ASAP wil worden aangesloten. Echter de Gideon monteur om de modem + mediaconverter te installeren die moet nog komen. Ze gaven aan dat als die geweest is dan zou het contract pas ingaan. Dus die moet ik nu iedere keer uitstellen tot 1 december. Hebben ze nog expliciet bij mijn dossier vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:03:
[...]

Goeie info! Ik heb ook een HDD decoder, daar wil ik overigens vanaf en gewoon naar cloud opnemen over.
Zorg ook dat ze meteen aanvraag doen voor nieuwe platform zodra de nieuwe box op de bus gaat. Anders kan je daar weer 2 weken op wachten....

Ik zit nu al 2 maanden zonder televisie hierdoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vincentio schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:08:
[...]

Zorg ook dat ze meteen aanvraag doen voor nieuwe platform zodra de nieuwe box op de bus gaat. Anders kan je daar weer 2 weken op wachten....

Ik zit nu al 2 maanden zonder televisie hierdoor...
Ik ga er eigenlijk vanuit, nu ik op GPON zit ik sowieso niet anders dan het nieuwe platform krijg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ga er eigenlijk vanuit, nu ik op GPON zit ik sowieso niet anders dan het nieuwe platform krijg....
Was het maar zo'n feest.
Ik kreeg eerst een nieuw modem toegestuurd om de oude Draytek te vervangen. Daarna nog weer iemand van Guidion om tv te controleren, dat werkte dus nog steeds niet (ook oude HDD recorder).
Dus dat zou met een ticket bekeken worden intern waarom het niet werkte.
Modem uitgezet, want ja eigen Unifi setup. Krijg ik weer een uitnodiging van Guidion. Hadden ze dus omdat het modem uit stond niet verder gekeken intern in de config....
Dus weer bellen, weer opnieuw in de queue.
Komen er niet uit, dus dan maar aanbieding om naar nieuwe TV platform over te gaan (had dat ook al lang verwacht en aangeboden....)
Dus toen paar dagen later de box binnen. Bellen voor omzetten naar nieuwe TV platform mocht dan pas, dus gedaan. Krijg ik te horen dat het weer 2 weken kan duren.

Oh en ik zou nu omgezet moeten zijn, maar de box heeft nog oude platform Firmware en update niet, dus ik ga nu maar weer bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:41:
[...]

Dat zeg je maar dat is ook wel een mooi verhaal. Ik belde dus om dat te verifiëren. Tijdens het opstellen van het contract / abonnement heb ik de datum meermaals aangegeven. Dit komt omdat zowel mijn mobiele abonnement en die van mijn vriendin ook vernieuwd moesten worden. Echter wilde ik bij Ziggo blijven tot 1 december ivm Formule 1.
Afin, ik belde dus met de klantenservice. Blijkt nu dat in het systeem staat dat ik ASAP wil worden aangesloten. Echter de Gideon monteur om de modem + mediaconverter te installeren die moet nog komen. Ze gaven aan dat als die geweest is dan zou het contract pas ingaan. Dus die moet ik nu iedere keer uitstellen tot 1 december. Hebben ze nog expliciet bij mijn dossier vermeldt.
hè? Je zegt in je vorige post dat de Guidion monteur vanmorgen is geweest? De Guidion monteur komt echt niet twee keer hoor. Of heb je vanmorgen toevallig de KPN Netwerk aannemer op bezoek gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Barre73 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:06:
[...]

hè? Je zegt in je vorige post dat de Guidion monteur vanmorgen is geweest? De Guidion monteur komt echt niet twee keer hoor. Of heb je vanmorgen toevallig de KPN Netwerk aannemer op bezoek gehad?
Nu twijfel ik wie er langs is geweest. In ieder geval is de monteur langs geweest die de lijn heeft geactiveerd (in de wijkcentrale) en het oude KPN glasvezelpunt heeft vervangen voor een nieuwere. Hij gaf aan dat er nu een monteur zou moeten komen om de mediaconverter en modem aan te sluiten. De lijn was actief dus als ik het zelf zou aansluiten zou het al kunnen werken vertelde hij.
Had de indruk dat hij ofwel van KPN ofwel in onderaanneming zat vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:40:
[...]

Nu twijfel ik wie er langs is geweest. In ieder geval is de monteur langs geweest die de lijn heeft geactiveerd (in de wijkcentrale) en het oude KPN glasvezelpunt heeft vervangen voor een nieuwere. Hij gaf aan dat er nu een monteur zou moeten komen om de mediaconverter en modem aan te sluiten. De lijn was actief dus als ik het zelf zou aansluiten zou het al kunnen werken vertelde hij.
Had de indruk dat hij ofwel van KPN ofwel in onderaanneming zat vanuit KPN.
Ja, omdat jij blijkbaar ook nog een heel oud aansluitpunt had is er bij jou vanmorgen dus een aannemer van KPN Netwerk (Reggefiber) geweest. Die had ook meteen de opdracht om de patch in de PoP te zetten dus in theorie zou je T-Mobile aansluiting kunnen werken. Mits je zelf alle spullen zou hebben om het thuis aan te sluiten. Dus ook een patchkap voor over je nieuwe aansluiting en een glasvezelkabeltje naar de Huawei of of de CVT mediaconverter.
Allemaal zaken die de Guidion monteur in opdracht van T-Mobile komt doen. En aangezien jij dat pas over twee maanden wil zou ik inderdaad die monteur zo lang mogelijk afhouden zodra ze gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Barre73 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:49:
[...]

Ja, omdat jij blijkbaar ook nog een heel oud aansluitpunt had is er bij jou vanmorgen dus een aannemer van KPN Netwerk (Reggefiber) geweest. Die had ook meteen de opdracht om de patch in de PoP te zetten dus in theorie zou je T-Mobile aansluiting kunnen werken. Mits je zelf alle spullen zou hebben om het thuis aan te sluiten. Dus ook een patchkap voor over je nieuwe aansluiting en een glasvezelkabeltje naar de Huawei of of de CVT mediaconverter.
Allemaal zaken die de Guidion monteur in opdracht van T-Mobile komt doen. En aangezien jij dat pas over twee maanden wil zou ik inderdaad die monteur zo lang mogelijk afhouden zodra ze gaan bellen.
Ik had inderdaad een oude (wel gigabit versie). Ik heb inderdaad nog geen patchkap. Ik heb al weer de glasvezelkabel en aansluiting voor mijn unifi.
Ik vermoed dat als ik dit aanschaf ik die kap niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:50
Ik keek net op ons adres of T-mobile kan leveren. Voorheen kon dat niet (omdat we GPON van KPN hebben), maar ik zie nu dat ze ineens wel maximaal 100/100 kunnen leveren. Zijn er meer mensen die dit hebben of hebben ze een foutje gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:12
krakendmodem schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 17:04:
Ik keek net op ons adres of T-mobile kan leveren. Voorheen kon dat niet (omdat we GPON van KPN hebben), maar ik zie nu dat ze ineens wel maximaal 100/100 kunnen leveren. Zijn er meer mensen die dit hebben of hebben ze een foutje gemaakt?
Nee dit klopt , ik kan sinds vandaag ook T-Mobile krijgen via GPON WBA met Max 100/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haborym schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:59:
[...]

Ik had inderdaad een oude (wel gigabit versie). Ik heb inderdaad nog geen patchkap. Ik heb al weer de glasvezelkabel en aansluiting voor mijn unifi.
Ik vermoed dat als ik dit aanschaf ik die kap niet nodig heb.
Die kap is zeker nodig. Als je hier kijkt, welke FTU/grondplaat heb je nu dan? Ik vermoed de TK01, klein, wit en vierkant (10*10cm).

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 28-09-2021 19:01 ]

• haborym
Barre73 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:00:
[...]

Die kap is zeker nodig. Als je hier kijkt, welke FTU/grondplaat heb je nu dan? Ik vermoed de TK01, klein, wit en vierkant (10*10cm).
Dat klopt. de TK01. Dus een SC/APC adapter nodig en een SC LC kabel voor naar mijn unifi switch.

• Quad

Quad

Doof

Je mag de facturen van T-Mobile Thuis wel weer goed in de gaten houden.
Ik heb wederom 2 maanden geen klantvoordeel voor ESPN gehad.
Zelfs op de compensatiefactuur is dit niet verrekend. :')

We gaan weer bellen, anders blokkeer ik de incasso wel.

PVOutput☀️

• Jeroentjuh82
Als ik dit typ aan de lijn met de klantenservice en valt me weer op hoe apart het gaat. Ik wil 1000 en dat is vanaf volgende week mogelijk. Mevrouw noemt echter dat het pas later volgende maand is en de collega dit verkeerd heeft. Ook dat het nu al mogelijk is ondanks de centrale nog niet ODF is.

Dit heb ik al vaker meegemaakt dat de 1 wat anders zegt als de ander. Het is dat internet goed werkt en ik niet zelf kan regelen op de site door bewind, maar anders was ik al verder gaan kijken.
haborym schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:32:
[...]

Dat klopt. de TK01. Dus een SC/APC adapter nodig en een SC LC kabel voor naar mijn unifi switch.
Nee, je hebt die patchkap nodig om de connector vrij te maken die achter dat blauwe klepje onderop zit. Als je via de KPN webshop voor een paar tientjes die patchcover koopt krijg je er een SC/APC naar LC/UPC kabel bij.
Schuif de cover er van onderen op en klaar... die LC/UPC past in elke router die je zelf plaatst (als je zelf de goede SFP module koopt uiteraard).

Voor de duidelijkheid: je kan op deze nieuwe FTU niet direct een kabel klikken. Je kan de FTU namelijk niet openmaken. Niet zoals oudere modellen voorheen. Deze FTU is speciaal zo ontworpen met die patchcover voor partijen als T-Mobile (en nu KPN zelf met GPON) in gedachten. Partijen die dus geen opklikbare FTU gebruiken maar een aparte ONT of mediaconverter.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:32
Kpn netwerk nl heeft hier glasvezel aangelegd in de wijk. Sinds deze week kan ik ook op de website van t-mobile glasvezel bestellen, ik denk mooi voor die prijs erg interessant. Blijk ik maar maximaal 100mbit/'s te kunnen afsluiten, is dit normaal of komt de optie voor meer nog?

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:49:
Kpn netwerk nl heeft hier glasvezel aangelegd in de wijk. Sinds deze week kan ik ook op de website van t-mobile glasvezel bestellen, ik denk mooi voor die prijs erg interessant. Blijk ik maar maximaal 100mbit/'s te kunnen afsluiten, is dit normaal of komt de optie voor meer nog?
Zie het topic maar dit betreft dat T-mobile geen eigen netwerk daar heeft liggen met daarbij minder aantrekkelijke prijzen. Een locatie met een eigen TM netwerk kun je 100+mbit krijgen.

• Dennis-L
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:49:
Nee dat is normaal.
T-Mobile wil alleen maar 100/100 aanbieden via KPN-WBA omdat ze 200/200, 500/500 en 1000/1000 te duur vinden.
Voorheen hadden ze Tweak hier nog als "partner in crime" maar sinds enkele weken biedt Tweak via WBA ook 1000/1000 (voor de WBA prijs uiteraard) aan.
T-Mobile staat nu nog een beetje in hun eentje tegen de WBA prijzen te roeptoeteren.

Enkel als glasoperator eigen apparatuur heeft in de PoP dan kan je 1000/1000 krijgen.
Máár de recent aangelegde netwerken van KPN Netwerk zijn GPON netwerken, hier kan glasoperator geen actieve operator op worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 30-09-2021 09:00 ]

• dutchnltweaker
@jongerenchaos @Dennis-L , Wel vreemd. Een wijk verderop hebben ze 1 jaar geleden glasvezel neergelegd (KPN netwerk nl). Daar is gewoon wel 1000/1000 te verkrijgen (WBA) op T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:01:
@jongerenchaos @Dennis-L , Wel vreemd. Een wijk verderop hebben ze 1 jaar geleden glasvezel neergelegd (KPN netwerk nl). Daar is gewoon wel 1000/1000 te verkrijgen (WBA) op T-Mobile.
Daar heeft glasoperator dan eigen apparatuur in de PoP.

• dutchnltweaker
Dennis-L schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:02:
[...]

Daar heeft glasoperator dan eigen apparatuur in de PoP.
Maar dat zou T-Mobile achteraf ook nog kunnen doen, of doen ze dat niet zo snel meer in nieuwe glasvezel gebieden?

• Dennis-L
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:06:
[...]

Maar dat zou T-Mobile achteraf ook nog kunnen doen, of doen ze dat niet zo snel meer in nieuwe glasvezel gebieden?
Dat ligt er aan.
Is het recent aangeleden netwerk van KPN Netwerk een GPON netwerk?
Dus met straatkasten met splitters of nog een traditioneel AON netwerk met echte PoPs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 17:11
Dennis-L schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:58:
Enkel als glasoperator eigen apparatuur heeft in de PoP dan kan je 1000/1000 krijgen.
Máár de recent aangelegde netwerken van KPN Netwerk zijn GPON netwerken, hier kan glasoperator geen actieve operator op worden.
Betekent dat dat T-Mobile daar nooit 1Gbit voor 40 euro kan aanbieden? Oftewel: zitten ze dan altijd minimaal vast een de wholesale prijzen van KPN? Slechte ontwikkeling dan wat mij betreft...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:30
Sinds een week of 3 a 4 ben ik nu aangesloten op Glas 1000/1000. Het is een nieuwbouwwijk, ons huis is in augustus opgeleverd, dus ik verwacht GPON.
Ik heb zo nu en dan al een keer een speedtest gedaan, maar de download kakt vaak erg in bij de speedtest, de upload blijft vaak mooi. Moet ik hiervoor een keertje opbellen met de klantenservice?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NjkSfk5.png

Tevens wil ik nu ook weer mijn eigen router (asus 68u) het meeste werk laten doen, het Tmobile Zyxel moden moet zo veel mogelijk "uit'. wifi 2.4/5Ghz uitzetten, DHCP uitzetten/ LAN ip van de zyxel veranderen van 192.168.1.1 naar iets anders buiten de DHCP range van de asus 68u? Meer kan ik toch niet echt doen bij die zyxel?

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 07:44
Dacuuu schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:01:
Sinds een week of 3 a 4 ben ik nu aangesloten op Glas 1000/1000. Het is een nieuwbouwwijk, ons huis is in augustus opgeleverd, dus ik verwacht GPON.
Ik heb zo nu en dan al een keer een speedtest gedaan, maar de download kakt vaak erg in bij de speedtest, de upload blijft vaak mooi. Moet ik hiervoor een keertje opbellen met de klantenservice?
[Afbeelding]
heb je ook andere servers geprobeert?
gisteren had ik dit ook maar bij het aankiezen van een andere server kreeg ik weer nette waarden...

[ Voor 19% gewijzigd door dorkie op 30-09-2021 10:07 ]

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• koku
  • Laatst online: 22-07 12:23

koku

Tnet Devver
Vandaag monteur van Guidion geweest om ons om te zetten van DSL naar glas. Ging allemaal vlekkeloos, aangezien ik al een netwerkkabel van de meterkast naar het modem had getrokken.

Snelheden tot zover zijn ook goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FVJmH86kUG8YpZNUbjHLzhnRQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YPWk3gABfGMB0b28YTUUMczn.png?f=user_large

edit: Het gaat trouwens om een ONT van Huawei en Zyxel modem/router (dezelfde die ik al had voor DSL), in Gouda.

[ Voor 11% gewijzigd door koku op 30-09-2021 13:36 ]

Pagina: 1 ... 155 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie