Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
devandrej schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:47:
[...]

Helaas valt de verbinding af en toe weg in verband met hun brakke lease times van de DHCP.
Afhankelijk van je locatie en of je geluk hebt. In mijn meting was er bijvoorbeeld geen negatief effect van het issue van vandaag te zien:
offtopic:
Wel een degelijke eigen router + goed eigen AP

Een groot verschil met Ziggo is (en daar is T-Mobile niet uniek in, KPN doet dit ook) dat storingen zullen worden aangegeven op de website.

Korting in combinatie met mobiel is overigens EUR 50 (+ inflatiecorrectie) voor onbeperkt data op mobiel + 1000/1000. Niet EUR 40 voor alleen internet, als ik het mij goed herinner was dat de prijs zonder dual/triple-play.

[Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 01-03-2021 19:14]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:23
Kingkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Nice, thanks! ik zal hoogstwaarschijnlijk dezelfde stap maken naar t-mobile.

Weet iemand of het maandelijkse bedrag vast is, ook na 1 jaar? (ik heb al een mobiele abonnement bij tmobile)
Niet dat ik plotseling meer moet betalen na een half jaar :P

[Afbeelding]
Ja, bedrag is vast, ze doen alleen inflatie correctie.
swhnld schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:52:
[...]

Ja, bedrag is vast, ze doen alleen inflatie correctie.
Dus het is niet vast... Het wordt 1 keer per jaar verhoogd met circa 1,5 tot 2,5 %.
Kan dus zo rond een euro of anderhalve euro per maand zijn

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 14:54
Barre73 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Dus het is niet vast... Het wordt 1 keer per jaar verhoogd met circa 1,5 tot 2,5 %.
Dat telt helaas wel als 'vast'. Inflatie verhoging wordt niet gezien als een prijsverhoging maar als een inflatiecorrectie. Daarnaast is een inflatie correctie geen gegronde reden om je abonnement op te zeggen. Een (forse) prijsverhoging wel.

Zie ook dit artikel waar T-Mobile "in het gelijk" wordt gesteld: nieuws: T-Mobile moet alleen stoppen met radioreclame over prijsverhoging KPN...

[Voor 10% gewijzigd door CuBras op 01-03-2021 21:00]

• swhnld
Barre73 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Ik heb een 25 Euro abonnement voor 1000/1000 MB glasvezel, dus zou de inflatie 3 procent zijn komt er 75 cent op de prijs.
Hiervoor zat ik bij KPN en ging in 3 jaar van 42,50 naar 50 Euro voor 200/200 MB, elk jaar kwam er exact 2,50 op, zonder dat het iets extra opleverde, of iets veranderde. Dat voelde niet goed, en nu betaal ik de helft voor 5 keer hogere snelheid, en het ziet er niet naar uit dat het voorlopig zo duur wordt als KPN.
CuBras schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Dat telt helaas wel als 'vast'. Inflatie verhoging wordt niet gezien als een prijsverhoging maar als een inflatiecorrectie. Daarnaast is een inflatie correctie geen gegronde reden om je abonnement op te zeggen. Een (forse) prijsverhoging wel.

Zie ook dit artikel waar T-Mobile "in het gelijk" wordt gesteld: nieuws: T-Mobile moet alleen stoppen met radioreclame over prijsverhoging KPN...
Ik ken heus het verschil wel tussen inflatiecorrectie en een gewone prijsverhoging. Ik geef alleen maar even aan dat de toekomstige klant niet moet denken dat hij of zij een paar jaar lang voor hetzelfde bedrag klant kan blijven. De prijs is niet vast maar mag verhoogd worden met de inflatie van het afgelopen jaar. Dat is alles wat ik wilde aangeven.
We gaan hier niet over definities praten want dan doe je hetzelfde als waar KPN en T-Mobile ruzie over maakten.

@swhnld KPN is een beursgenoteerd bedrijf en kan daardoor maar een bepaald deel van de omzet in het vernieuwen van het netwerk steken (ongeschreven beurs regels anders zakt de koers te ver naar beneden). Daar is heel veel geld voor nodig helaas, dus zij kunnen bijna niet anders dan wat meer op de prijs gooien om die glasvezeluitrol die sinds eind 2018 weer volop is gaan draaien, mee te bekostigen.
Niet leuk voor jou als klant maar wel enigszins uitlegbaar.

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:39

Audione0

Strijdt der titanen

Het volgende,

Ik stuitte toevallig vandaag op een instelling in mijn open wrt router wat mij wat zorg gaf. Zeker ivm met veiligheid. Een paar jaar geleden heb ik mijn Linksys router geflashed naar open WRT en een Vlan aangemaakt om via T-Mobile een glasvezel internet verbinding tot stand te brengen omdat ik van T-Mobile geen router meer gebruik.

Ik zag tot mijn verbazing en zelf nooit op gelet trouwens dat de router op access point mode stond, en niet op cliënt. Betekend dit nu dat mijn router geen firewall ingeschakeld heeft staan als de router op AP mode staat.
En moet ik daarom de router op cliënt mode zetten om "veilig" te zijn?

Fijne avond nog!

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• swhnld
@Barre73 KPN wil inderdaad de aandeelhouders bevredigen. Maar mijn indruk was dat door @Kingkie gerefereerd werd aan acties als de eerste 6 maanden 35 Euro en daarna 50 Euro per maand voor een abonnement. En dat is niet het geval bij T-Mobile op dit moment.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Sjefke_2518
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-04 02:53
Beste T-Mobile leden of geïnteresseerden,

Wij, mijn buurman en ik delen T-Mobile glas.

Ik heb een speciale openwrt image (openwrt 21!!!!) gemaakt met volledige adblock, dnscrypt-proxy2 (dnsssec), zelfs met multiwan (Ziggo IPv6 en T-Mobile ipv4) met vpn en rete goede wifi, een speciale openssl bibliotheek zijn slechts een paar van de pakketten die ik geïnstalleerd heb

Maar wilde jullie toch even laten weten. Wij hebben een ping van 3-6ms met 980-850 down/up op kabel.

En hier ben ik erg trots op, een ping van 4-8ms op wifi met 700-800 gedurende alle uren van de dag.

Ook hebben wij traceroutes gedaan en naar Duitsland, VS, Engeland, enz.....en met deze oude wrt1900ac v2 op T-Mobile glasvezel, scoren we 30-40% beter dan zowat alle snelste traceroutes!

Traceroutes NL 5.2, Duitsland 9.2, UK, 10.4, New York 106, Dallas 114....en dit om 18 uur gisterenavond!

Het kan dus gewoon, gooi die T-Mobile klote modem rotzooi eruit.
Neem een goede router met openwrt....en een tplink media converter of een switch met sfp(gevorderde) ik post alle instellingen en tweaks online.

Want los van vaste telefonie is het voor tv en internet niet eigenlijk meer dan copy paste....

[Voor 13% gewijzigd door Sjefke_2518 op 02-03-2021 07:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
Het is niet echt nieuws dat je eigen router kan gebruiken.
T-mobile geeft dit zelf ook aan en hoe je dat moet doen, daarnaast hier op GOT staat het er vol mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjefke_2518
leonbong schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:36:
Het is niet echt nieuws dat je eigen router kan gebruiken.
T-mobile geeft dit zelf ook aan en hoe je dat moet doen, daarnaast hier op GOT staat het er vol mee.
Zoek een router met een ping van 4-8ms getest op 12 speedtest server, servers met een afstand van 25-250km.
Bovendien heb ik geen DNS problemen(dnsssec 3-5ms) en volledige adblock en perfecte VPN verbinding. En ook nog eens Openwrt 21!

En het is gratis en met goede intenties!

Vind je reactie nou niet echt opbouwend of stimulerend!

• leonbong
Dat komt omdat jouw post niks meer is dan.
"Bij mij is het fantastisch!"

Als je nou daadwerkelijk instellingen/hardware en een schema van je installatie post dan is het nuttig.

• Sjefke_2518
leonbong schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:48:
Dat komt omdat jouw post niks meer is dan.
"Bij mij is het fantastisch!"

Als je nou daadwerkelijk instellingen/hardware en een schema van je installatie post dan is het nuttig.
En weg is de motivatie om netjes een hele how to guide te schrijven. Met screenshots, images and configs.

Als dit de eerste reactie op wat informatie en hulp is! Bespaar ik me de moeite

Sterkte

• leonbong
@Sjefke_2518
Ik ben wel benieuw hoor!

Nu hou ik persoonlijk niet van openwrt routers, maar ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen nog zo'n linksys ofzo hebben slingeren.

[Voor 88% gewijzigd door leonbong op 02-03-2021 08:56]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:15
Kingkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:10:
Weet iemand of het maandelijkse bedrag vast is, ook na 1 jaar? (ik heb al een mobiele abonnement bij tmobile)
Niet dat ik plotseling meer moet betalen na een half jaar :P
Buiten wat inflatieverhoging, blijft de prijs gewoon gelijk.

• Santander
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19:27
rens-br schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Zit op de eventuele kortingen ook een inflatieverhoging? >:) }:O
Anders heb je dubbele inflatieverhoging:
1x in de prijs die omhoog gaat.
1x in de korting die hetzelfde blijft en dus procentueel omlaag gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Santander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Zit op de eventuele kortingen ook een inflatieverhoging? >:) }:O
Anders heb je dubbele inflatieverhoging:
1x in de prijs die omhoog gaat.
1x in de korting die hetzelfde blijft en dus procentueel omlaag gaat.
Je had gewoon terug kunnen lezen.
Stel je betaald 25 Euro per maand (als je combi hebt met unlimited mobiel, anders is het 40 Euro), en er is na een jaar 2 procent inflatiecorrectie, dan betaal je vervolgens 50 cent meer per maand, 25,50.
Staat gewoon op hun website uitgelegd (dit jaar was het 1,6 procent trouwens):
https://www.t-mobile.nl/k...arieven/inflatiecorrectie

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:03
rens-br schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Toch blijven de prijzen voor nieuwe abonnees ogenschijnlijk gelijk. Ook als ik wil wisselen van abbo (als bestaand afnemer) krijg ik die ongecorrigeerde prijzen te zien. Komt daar dan de correctie later ergens bij?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Santander
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19:27
swhnld schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Je had gewoon terug kunnen lezen.
Stel je betaald 25 Euro per maand (als je combi hebt met unlimited mobiel, anders is het 40 Euro), en er is na een jaar 2 procent inflatiecorrectie, dan betaal je vervolgens 50 cent meer per maand, 25,50.
Staat gewoon op hun website uitgelegd (dit jaar was het 1,6 procent trouwens):
https://www.t-mobile.nl/k...arieven/inflatiecorrectie
Oke mijn fout.
Bij KPN was het altijd over de prijs exclusief kortingen.
Waardoor je korting dus 'omlaag' ging door de inflatie, maar het te-betalen omhoog ging.

• swhnld
Santander schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Oke mijn fout.
Bij KPN was het altijd over de prijs exclusief kortingen.
Waardoor je korting dus 'omlaag' ging door de inflatie, maar het te-betalen omhoog ging.
Ja, KPN en Ziggo hebben een andere benadering op dat gebied dan T-Mobile. Mede daarom zie je best veel mensen overstappen naar T-Mobile.

• HuubHuubB
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16-03 18:32
Excuses als dit al behandeld is in dit topic maar ik kon het niet zo snel vinden.

Ik heb sinds vorige week T Mobile 1000/1000mbs Internet + TV van T mobile, ik heb voor de TV de amino aria 7x bij gekregen, maar nu valt de kwaliteit van de HD zenders heel erg tegen.
Hij is aangesloten op een 55" Samsung Frame 2020 met de HDMI kabel die er bij was geleverd.
Ik heb zelf al wat geprobeerd met de instellingen maar ik kom niet verder dan bij instellingen de tvbox in te stellen op 1080p60 of 1080i60. Het probleem blijft bij beide, erg onscherp beeld. Iemand ervaringen hiermee en misschien een oplossing?

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 17:14
Het probleem is dat het originele signaal 1080i50 is ipv 1080p50 /i60 /p60.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-04 08:02

• leonbong
Kan ik niet bekijken certificaat van t-mobile website is verlopen.
Ik kan dat niet negeren op mijn iPhone

[Voor 23% gewijzigd door leonbong op 03-03-2021 20:57]

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:01
leonbong schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:57:
herstart je telefoon misschien voor je browser cache te legen, hier nergens last van

• leonbong
ik heb mijn laptop (imac) daar werkt het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:15
leonbong schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:57:
Digicert heeft in januari een aantal certificaten ingetrokken, ICA G2 is wat T-Mobile gebruikt voor de community-site. Hier is al meerdere keren melding van gemaakt, maar tot nu toe is het niet aangepast. Blijkbaar checken niet alle browser de CRL, waardoor niet iedereen er last van heeft.

[Voor 7% gewijzigd door hcQd op 03-03-2021 21:20]

• Helsie
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
- never mind -

[Voor 96% gewijzigd door Helsie op 04-03-2021 08:02. Reden: was fout]

• Postmen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:13
Meer mensen die met een traceroute naar een willekeurig extern adres alleen nog maar het volgende zien:

1. (lokaal IP van machine waarmee traceroute wordt uitgevoerd
2. Extern ipadres van de router
3. Adres waarnaar wordt getraced

Tussen 2 en 3 mis ik alle alle hops die er toch zeker tussen zouden moeten zitten.

Overigens kom ik hier achter doordat ik merk dat een aantal sites voor mij op dit moment niet bereikbaar zijn vanaf T-Mobile thuis netwerk. (bijv. https://eu.wargaming.net/en). Meer mensen daar ook last van?

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Postmen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:49:
Meer mensen die met een traceroute naar een willekeurig extern adres alleen nog maar het volgende zien:

1. (lokaal IP van machine waarmee traceroute wordt uitgevoerd
2. Extern ipadres van de router
3. Adres waarnaar wordt getraced

Tussen 2 en 3 mis ik alle alle hops die er toch zeker tussen zouden moeten zitten.

Overigens kom ik hier achter doordat ik merk dat een aantal sites voor mij op dit moment niet bereikbaar zijn vanaf T-Mobile thuis netwerk. (bijv. https://eu.wargaming.net/en). Meer mensen daar ook last van?
https://doj.me/eu.wargaming.net

er is wat met de site, ene keer zegt ie up de andere down. en de ping is idioot hoog. ;)

[Voor 5% gewijzigd door flippy op 04-03-2021 11:55]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• Postmen
  • Laatst online: 18:13
flippy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

https://doj.me/eu.wargaming.net

er is wat met de site, ene keer zegt ie up de andere down. en de ping is idioot hoog. ;)
Kom er nu wel weer bij. Had van tevoren wel gechecked op een andere lokatie of de site het daar wel deed, wat het geval was. Vreemd..

Blijf het wel raar vinden dat alle hops verdwenen zijn bij een traceroute.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:21
Postmen schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:02:
[...]
Blijf het wel raar vinden dat alle hops verdwenen zijn bij een traceroute.
Is hier al eerder gemeld.

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:30

basdej

OutSystems Consultant

Beste mede-tweakers, ik merk sinds de storing dat mijn teams calls steeds onstabieler worden en ik ben eens gaan kijken naar de lease time van mijn ip adres. Ubiquiti geeft het volgende aan:

Blijkbaar is mijn lease time maar 1800 seconden? Elk half uur wordt er dus een nieuw ip adres opgevraagd, wat volgens mij ook de storing veroorzaakt. Kan ik hier iets aan doen?

Hoi.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
basdej schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:47:
Blijkbaar is mijn lease time maar 1800 seconden? Elk half uur wordt er dus een nieuw ip adres opgevraagd, wat volgens mij ook de storing veroorzaakt. Kan ik hier iets aan doen?
Met z'n allen klagen op de T-Mobile community en er dan een nieuwsbericht over laten posten bij Tweakers als dat lekker loopt. Bedrijven gaan vaak pas door druk van buitenaf veranderen. Dat zag je ook toen met dat routerings issue.

Ik begrijp ook niet wat zo'n korte lease ook voor T-Mobile voor voordelen heeft. Is alleen maar veel storingsgevoeliger en lost weinig op want (bijna) elke verbinding is 24/7 aan.

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:19
Beste mede-tweakers, ik merk sinds de storing dat mijn teams calls steeds onstabieler worden en ik ben eens gaan kijken naar de lease time van mijn ip adres. Ubiquiti geeft het volgende aan:[Afbeelding]

Bij mijn USG Pro 4 is de lease time 900s, dus de helft van die van jou. En ik heb nergens problemen met Teams. Ik doe de hele dag praktisch niets anders dan vergaderen in Teams, dus zou het wel merken als het zo was. Zit het probleem niet ergens anders in? Want het is niet zo dat bij elke 900 s de verbinding offline gaat toch? En krijg je dan ook elke keer een nieuw extern IP?

Ik zie ook een FAIL onder bij jouw screenshot staan. Wat is de reden dat de DHCP renew niet werkte dan?

[Voor 4% gewijzigd door loeberce op 04-03-2021 14:36]

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 09-04 12:33

Ik heb exact dezelfde leasetime in mijn ER-X. 1800 seconden.
Maar ik ervaar totaal geen problemen. Alles werkt super stabiel.

Kun je misschien iets van een MTR/pingplotter oid draaien?
En het klinkt misschien dom, maar als je een storing hebt en een stopwatch loopt, heb je dan elke 30 min een hiccup?

• swhnld
Beste mede-tweakers, ik merk sinds de storing dat mijn teams calls steeds onstabieler worden en ik ben eens gaan kijken naar de lease time van mijn ip adres. Ubiquiti geeft het volgende aan:[Afbeelding]

Ik heb eenzelfde probleem, tijdens video calls hapert de verbinding en valt af en toe uit. Hiervoor heb ik op de T-Mobile community een conversatie lopen.
Heb in mijn Fritzbox logging gezien dat af en toe de verbinding wegvalt, en als het minder dan 10 seconden is hersteld die weer, maar is het langer dan 10 seconden dan klapt de video verbinding er uit.
In de praktijk zijn 3 van de 4 keer de storingen 8 seconden, en 1 op de 4 keer is het 11 seconden.
Moest wel de T50 er weer tussen zetten voor ze gingen helpen, en daarin kan ik niet zien wat er gebeurd qua logging, dus noteer de tijden dat de videoverbinding er uit klapt en rapporteer die op het community forum..

• sailor_dg
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-04 17:12
Ik heb een 900 seconde lease en heb eigenlijk nooit issues. Ik vergader ook de hele dag op Teams en blijft allemaal vlekkeloos werken. Ik draai PFsense als router.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:18

Hij vraagt toch niet telkens een nieuw ip adres aan, maar probeert deze te vernieuwen? Dan zou zo lang je modem niet langer dan een half uur offline is, je gewoon hetzelfde ip adres moeten houden... Toch?

Manipuleren.com te koop

• sailor_dg
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-04 17:12
barrymossel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Hij vraagt toch niet telkens een nieuw ip adres aan, maar probeert deze te vernieuwen? Dan zou zo lang je modem niet langer dan een half uur offline is, je gewoon hetzelfde ip adres moeten houden... Toch?
Klopt - heb hier ondanks de 900 sec leasetime al 1.5 jaar hetzelfde IP

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15:07
swhnld schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb eenzelfde probleem, tijdens video calls hapert de verbinding en valt af en toe uit. Hiervoor heb ik op de T-Mobile community een conversatie lopen.
Heb in mijn Fritzbox logging gezien dat af en toe de verbinding wegvalt, en als het minder dan 10 seconden is hersteld die weer, maar is het langer dan 10 seconden dan klapt de video verbinding er uit.
In de praktijk zijn 3 van de 4 keer de storingen 8 seconden, en 1 op de 4 keer is het 11 seconden
Bedoel je deze meldingen van de Fritzbox
04.03.21 07:44:05 Internet connection renewed successfully. IP address: 31., DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31. [5 messages since 02.03.21 07:14:01]
Voorheen had ik een dd-wrt router voor de Fritxbox met iedereen keer 1 minuut onderbreking ook van buitenaf gemeten. Nu al 3 weken geen onderbrekingen meer gemeten met alleen de Fritxbox. Wel1 a 2 keer per dag bovenstaande meldingen. Het gekke is meestal precies 12 uur tussen de meldingen. . Met teams geen problemen.

In theorie zou een korte leasetime niks moeten uitmaken als de router iedere 15 minuten gewoon opnieuw de lease krijgt. Maar schijnbaar werkt dat niet altijd goed en ook niet binnen de extra 15 minuten waardoor je totaal buiten de 30 minuten komt de lijn wordt verbroken

[Voor 6% gewijzigd door space-one op 04-03-2021 17:15]

• swhnld
space-one schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Bedoel je deze meldingen van de Fritzbox
04.03.21 07:44:05 Internet connection renewed successfully. IP address: 31., DNS server: 37.143.84.228 and 37.143.84.229, gateway: 31. [5 messages since 02.03.21 07:14:01]
Voorheen had ik een dd-wrt router voor de Fritxbox met iedereen keer 1 minuut onderbreking ook van buitenaf gemeten. Nu al 3 weken geen onderbrekingen meer gemeten met alleen de Fritxbox. Wel1 a 2 keer per dag bovenstaande meldingen. Het gekke is meestal precies 12 uur tussen de meldingen. . Met teams geen problemen.

In theorie zou een korte leasetime niks moeten uitmaken als de router iedere 15 minuten gewoon opnieuw de lease krijgt. Maar schijnbaar werkt dat niet altijd goed en ook niet binnen de extra 15 minuten waardoor je totaal buiten de 30 minuten komt de lijn wordt verbroken
Nee, deze:
11:48:38 Internetverbinding is verbroken.

en 8 seconden later:

11:48:46 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: 85.xxx.xxx.xxx, DNS-server: 37.143.84.228 en 37.143.84.229, gateway: 85.xxx.xxx.xxx

En als het 8 seconden is hersteld het, merk je alleen een stukje gesprek gemist, maar bij 11 seconden is de verbinding weg en gaat Windows gekke dingen doen met opnieuw internet zoeken en lig je 2 minuten uit de lucht voor alles hersteld is.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:09
Meer mensen hier op 't moment met een latency van zo'n 70ms naar Tweakers.net e.v.a. sites in Nederland? Zelfs de T-Mobile site heeft rond de 60ms.

Postcode: 3315 (Dordrecht) - ODF

• GhostShinigami
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-03 09:43
DarkForce schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:55:
Meer mensen hier op 't moment met een latency van zo'n 70ms naar Tweakers.net e.v.a. sites in Nederland? Zelfs de T-Mobile site heeft rond de 60ms.

Ik was hier ook al even aan het kijken wegens wat vaagheden met ping en laadtijden, midden nederland hier.. dus ik weet nog niet helemaal wat er aan de hand is, ping naar een game server in de US was ook all over the place. allestoringen staan ook wat diensen met spikes in aantal meldingen in het laatste uur (niets schokkends aan aantallen) dus misschien alleen t-mobile ofzo? geen idee.

• DarkForce
GhostShinigami schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Ik was hier ook al even aan het kijken wegens wat vaagheden met ping en laadtijden, midden nederland hier.. dus ik weet nog niet helemaal wat er aan de hand is, ping naar een game server in de US was ook all over the place. allestoringen staan ook wat diensen met spikes in aantal meldingen in het laatste uur (niets schokkends aan aantallen) dus misschien alleen t-mobile ofzo? geen idee.
Naja, ik dacht even een filmpje checken op Youtube .... Filmpje bufferde en na een check inm'n smokeping. Nagenoeg begrijp ik 't ook wel als ineens nagenoeg alle targets hier ineens tot (ver) boven de 60ms zitten met enkele timeouts.

Tweakers.net
code:
1
2
3
4
5
mtr -n -4 -c10 -z -r -w tweakers.net
mtr: invalid option -- 'z'
HOST: UniFiSecurityGateway3P Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 143.178.xxx.xxx         0.0%    10    2.8   2.9   2.7   3.2   0.2
  2.|-- 213.239.154.30          0.0%    10   76.4  75.7  73.8  77.6   1.3

Google.nl
code:
1
2
3
4
5
 mtr -n -4 -c10 -z -r -w google.nl
  1.|-- 143.178.xxx.xxx         0.0%    10    2.9   3.4   2.8   7.2   1.4
  2.|-- 172.217.23.195          0.0%    10   88.2  89.2  87.4  90.9   1.2

Google.nl
code:
1
2
3
4
5
 mtr -n -4 -c10 -z -r -w google.nl
  1.|-- 143.178.xxx.xxx         0.0%    10    2.9   3.4   2.8   7.2   1.4
  2.|-- 172.217.23.195          0.0%    10   88.2  89.2  87.4  90.9   1.2

t-mobile.nl
code:
1
2
3
4
5
mtr -n -4 -c10 -z -r -w t-mobile.nl
  1.|-- 143.178.xxx.xxx         0.0%    10    2.9   3.2   2.8   5.9   1.0
  2.|-- 80.79.204.120          10.0%    10   71.2  72.4  68.6  76.2   2.5

[Voor 56% gewijzigd door DarkForce op 04-03-2021 21:28]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
DarkForce schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:55:

Ah top, ik had ondertussen al de telefoon en mijn server een reboot gegeven (vanwege vpn), maar het ligt dus bij T-mobile.

who put a "stop payment" on my reality check

• skwzR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-03 15:59
Ik heb ook 70~90 ms waar ik normaal 12ms naar deze servers heb

• Pilovali
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Users\jarno>ping tweakers.net

Pinging tweakers.net [213.239.154.30] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=5ms TTL=57
Reply from 213.239.154.30: bytes=32 time=4ms TTL=57

Ping statistics for 213.239.154.30:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 4ms, Maximum = 5ms, Average = 4ms

Geen problemen hier? Regio Emmen.

• GhostShinigami
hier nog wel, en ik merk ook op me mumble server met iemand in het buitenland een 7% package loss (udp).
code:
1
2
3
4
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=75ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=74ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=75ms TTL=57
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=73ms TTL=57

• RSB
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19:08
skwzR schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:09:
Ik heb ook 70~90 ms waar ik normaal 12ms naar deze servers heb
Toevallig heb ik dat dus ook op T-Mobile DSL momenteel..

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• GhostShinigami
Ik zit overigens op glasvezel (volgens mij KPN netwerk hier)

• Pilovali
Wat als je eens een traceroute doet? Waar schiet ie de lucht in?
Misschien een routing dingetje alweer?

• DarkForce
Pilovali schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:28:
Wat als je eens een traceroute doet? Waar schiet ie de lucht in?
Misschien een routing dingetje alweer?
Zijn er al enkele die een traceroute/mtr hebben geplaatst...

• Pilovali
DarkForce schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:29:
[...]

Zijn er al enkele die een traceroute/mtr hebben geplaatst...
Mijn excuses, zag ik niet! Kwamen op de vorige pagina bij mij.
Traceroute gaat ook niet helpen omdat TM de hops verbergt... ook vergeten.

• GhostShinigami
code:
1
2
3
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     3 ms     2 ms  1-144-145-85.ftth.glasoperator.nl [85.145.144.1]
  3    67 ms    74 ms    76 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

niet heel veel aan te zien lol

• DarkForce
Pilovali schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Mijn excuses, zag ik niet! Kwamen op de vorige pagina bij mij.
Traceroute gaat ook niet helpen omdat TM de hops verbergt... ook vergeten.
Hier overigens nog enkele vanaf andere sources naar mij thuis;

source
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Start: Thu Mar  4 15:30:38 2021
HOST: lg-ams.racknerd.com                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
1.|-- 23-94-101-1-host.colocrossing.com                   0.0%    10    1.1   1.1   0.9   1.8   0.0
2.|-- 10.10.0.1                                           0.0%    10    0.8   0.7   0.5   0.8   0.0
3.|-- adm-b2-link.ip.twelve99.net                         0.0%    10    1.1   1.0   0.8   1.1   0.0
4.|-- adm-bb3-link.ip.twelve99.net                        0.0%    10    1.3   1.3   1.1   1.8   0.0
5.|-- adm-b1-link.ip.twelve99.net                         0.0%    10    1.3   1.4   1.3   1.5   0.0
6.|-- cablewireless-ic338719-adm-b1.ip.twelve99-cust.net  0.0%    10    0.9   2.9   0.8  18.0   5.3
7.|-- ae1-pcr1.aet.cw.net                                 0.0%    10    1.2   1.2   1.0   1.5   0.0
8.|-- 217.161.69.142                                      0.0%    10    1.8   1.8   1.7   2.1   0.0
9.|-- ???                                                100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
10.|-- xxx-xxx-178-143.ftth.glasoperator.nl              30.0%    10   76.0  73.9  72.6  76.0   1.4

source
code:
1
2
3
4
5
6
7
Start: Thu Mar  4 20:26:03 2021
HOST: lg-nl                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
1.|-- wormer.nl.ip4.hosted-by.breezle.net 70.0%    10    0.4   0.7   0.4   0.9   0.0
2.|-- ???                                 100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
3.|-- 80.249.211.184                       0.0%    10    2.1   2.0   1.8   2.1   0.0
4.|-- ???                                 100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
5.|-- xxx-xxx-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0%    10   71.4  72.5  66.2  75.2   2.7

source
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Start: 2021-03-05T00:02:27+0330
HOST: lg-amsterdam.routerhosting.com      Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
1.|-- v168.ce13.ams-01.nl.leaseweb.net     0.0%    10    0.2   0.3   0.2   0.4   0.1
2.|-- ae-21.br01.ams-01.nl.leaseweb.net    0.0%    10    0.3   0.4   0.3   0.8   0.1
3.|-- ae-101.bb04.ams-01.leaseweb.net      0.0%    10    1.6   6.8   0.3  63.3  19.9
4.|-- po-42.agg02.ams-01.leaseweb.net      0.0%    10    0.3   0.3   0.2   0.4   0.0
5.|-- et-50-1.bb02.ams-21.leaseweb.net     0.0%    10    0.7   0.7   0.6   0.8   0.1
6.|-- 80.249.211.184                       0.0%    10    1.6   1.6   1.5   1.8   0.1
7.|-- ???                                 100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
8.|-- xxx-xxx-178-143.ftth.glasoperator.nl 0.0%    10   71.6  70.1  67.2  74.8   2.9

• ArHu
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 01-04 19:20
De latency die op 25 februari omhoog ging (reactie) is zojuist weer naar beneden gegaan.

Aantal hops in traceroute is hetzelfde gebleven, slechts 3.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>tracert 1.1

Tracing route to one.one.one.one [1.0.0.1]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.254.254
  2     2 ms     2 ms     3 ms  1-12-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.12.1]
  3     7 ms     7 ms     7 ms  one.one.one.one [1.0.0.1]

Trace complete.

C:\>

• GhostShinigami
het is dan ook weer niet alles dat er last van heeft, want naar tweakers pingen:
code:
1
2
3
4
Ping statistics tweakers.net:
    Packets: Sent = 58, Received = 55, Lost = 3 (5% loss),
    Minimum = 66ms, Maximum = 78ms, Average = 73ms

maar als ik dan bijvoorbeeld google.nl ping..
code:
1
2
3
4
Ping statistics for google.nl:
    Packets: Sent = 63, Received = 63, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Average = 4ms

dus er lijkt wel wat geks gaande.. routing issues naar bepaalde delen van Nederland misschien?

• RSB
De latency problemen lijken bij mij opgelost te zijn..

• DarkForce
RSB schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:28:
De latency problemen lijken bij mij opgelost te zijn..
Wilde ik net tikken tot ie weer omhoog schoot... lijkt wel alsof de pijplijn helemaal vol zit.

• GhostShinigami
ik zie bijvoorbeeld mijn ping naar nos.nl nu wel goed is, die begon in de 70 ish ms, zakte toen wat onstabiel af naar 15~30 ms en zit nu op 6ms met wat spikes naar 27 dus er lijkt langzaam wat gefixed te worden, maar routing die verkeer loopt ofzo.. maar er word dus duidelijk wel wat aangepast ergens..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArHu schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:43:
De latency die op 25 februari omhoog ging (reactie) is zojuist weer naar beneden gegaan.

[Afbeelding]

Aantal hops in traceroute is hetzelfde gebleven, slechts 3.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>tracert 1.1

Tracing route to one.one.one.one [1.0.0.1]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.254.254
  2     2 ms     2 ms     3 ms  1-12-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.12.1]
  3     7 ms     7 ms     7 ms  one.one.one.one [1.0.0.1]

Trace complete.

C:\>
Die had ik gemist! Dit speelde ook bij Ziggo, zie @wopper zijn post in wopper in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" . Daar liep het verkeer naar CloudFlare via transit/andere landen.

Ik dacht dat het een peering conflict tussen CloudFlare en Ziggo was. Maar met deze informatie erbij lijkt het meer op een issue bij CloudFlare.

Ik zag gisteren die hogere latency ook. Mogelijk iets met een deel van T-Mobile hun verkeer dat via AMS-IX loopt?
AS1101/Surfnet (nu) via AMS-IX:

AS1200/AMS-IX:

Route die ik vanaf AS1101 zie is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$ traceroute 143.178.x.x
traceroute to 143.178.x.x (143.178.x.x), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.42.123.1 (192.42.123.1)  0.299 ms  0.315 ms  0.304 ms
 2  145.145.17.65 (145.145.17.65)  2.086 ms  2.079 ms  2.071 ms
 3  145.145.128.4 (145.145.128.4)  1.384 ms  1.383 ms  1.373 ms
 4  80.249.211.184 (80.249.211.184)  1.730 ms  1.778 ms  1.839 ms
 5  * * *
 6  143.178.x.x (143.178.x.x)  8.223 ms  8.921 ms  8.784 ms

Je ziet de dip, mogelijk werd er verkeer ge-her-routeerd over andere links? Het was in ieder geval te merken: Ik gaf alleen mijn WiFi de schuld en had niet verder gekeken :+.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:19
ANdrode schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:07:
[...]

Die had ik gemist! Dit speelde ook bij Ziggo, zie @wopper zijn post in wopper in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" . Daar liep het verkeer naar CloudFlare via transit/andere landen.

Ik dacht dat het een peering conflict tussen CloudFlare en Ziggo was. Maar met deze informatie erbij lijkt het meer op een issue bij CloudFlare.
Bij KPN inderdaad ook, en is afgelopen nacht nog erger geworden

• juliank
ANdrode schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:07:
[...]

Ik zag gisteren die hogere latency ook. Mogelijk iets met een deel van T-Mobile hun verkeer dat via AMS-IX loopt?
AS1101/Surfnet (nu) via AMS-IX:
[Afbeelding]
AS1200/AMS-IX:
[Afbeelding]

Route die ik vanaf AS1101 zie is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$ traceroute 143.178.x.x
traceroute to 143.178.x.x (143.178.x.x), 30 hops max, 60 byte packets
 1  192.42.123.1 (192.42.123.1)  0.299 ms  0.315 ms  0.304 ms
 2  145.145.17.65 (145.145.17.65)  2.086 ms  2.079 ms  2.071 ms
 3  145.145.128.4 (145.145.128.4)  1.384 ms  1.383 ms  1.373 ms
 4  80.249.211.184 (80.249.211.184)  1.730 ms  1.778 ms  1.839 ms
 5  * * *
 6  143.178.x.x (143.178.x.x)  8.223 ms  8.921 ms  8.784 ms

Je ziet de dip, mogelijk werd er verkeer ge-her-routeerd over andere links? Het was in ieder geval te merken: Ik gaf alleen mijn WiFi de schuld en had niet verder gekeken :+.
Klopt het dat jij T-Mobile thuis heb? Zoja zou jij deze 2 publieke dns willen monitoren?

45.90.28.180
45.90.30.180 Ben benieuwd of die stabiel zijn of niet bij TM thuis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09-04 14:58
DarkForce schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Wilde ik net tikken tot ie weer omhoog schoot... lijkt wel alsof de pijplijn helemaal vol zit.
Er was heel kort een hardware storing gister. Die is gelijk opgelost en als het goed is heb je er nu geen last meer van.

• InfoTracer
  • Registratie: november 2001
Dennis-L schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:07:
[...]

Bij KPN inderdaad ook, en is afgelopen nacht nog erger geworden

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hierbij mijn smokeping van cloudflare ODF gebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:19
InfoTracer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Hierbij mijn smokeping van cloudflare ODF gebied.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met KPN bedoel ik de provider KPN, niet de operator KPN-WBA ;)

• InxidiousX
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08-04 09:51
Hi allemaal,

Ik sluit me ook aan bij dit Topic. Sinds maandag overgestapt naar T-Mobile thuis glas regio Zuid-Holland. Een warm welkom met een landelijke grote storing :-). De diensten druppelde langzaam binnen, Reggefiber (KPN) monteurs ivm patchen in de wijkcentrale over de vloer, Gideon monteurs etc. Echter nog steeds geen goede diensten. KPN zou nu weer moeten langskomen omdat Gideon zegt dat het in huis allemaal correct is aangesloten.

Ik lees nu de verhalen over de latency etc, vraag me af of dit past bij het gedrag wat er bij mij plaats vindt. Droppende verbinding zo nu en dan, sommige websites niet bereikbaar (wel met alternatieve DNS zoals Cloudflare of Google), een super fluctuerende download snelheid en en lage upload (niet boven de 10Mbps). Wellicht is er in de wijkcentrale nog steeds iets niet correct, maar KPN lijkt ook geen haast te maken.

We houden het topic in de gaten!

Dank.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• swhnld
InxidiousX schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:51:
Hi allemaal,

Ik sluit me ook aan bij dit Topic. Sinds maandag overgestapt naar T-Mobile thuis glas regio Zuid-Holland. Een warm welkom met een landelijke grote storing :-). De diensten druppelde langzaam binnen, Reggefiber (KPN) monteurs ivm patchen in de wijkcentrale over de vloer, Gideon monteurs etc. Echter nog steeds geen goede diensten. KPN zou nu weer moeten langskomen omdat Gideon zegt dat het in huis allemaal correct is aangesloten.

Ik lees nu de verhalen over de latency etc, vraag me af of dit past bij het gedrag wat er bij mij plaats vindt. Droppende verbinding zo nu en dan, sommige websites niet bereikbaar (wel met alternatieve DNS zoals Cloudflare of Google), een super fluctuerende download snelheid en en lage upload (niet boven de 10Mbps). Wellicht is er in de wijkcentrale nog steeds iets niet correct, maar KPN lijkt ook geen haast te maken.

We houden het topic in de gaten!

Dank.
Ja, alternatieve DNS is het eerste om in te stellen, maar dat is een kleine moeite om 300 Euro abonnementskosten op jaarbasis uit te sparen ten opzichte van de concurrentie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkForce
j_bos schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:08:
Er was heel kort een hardware storing gister. Die is gelijk opgelost en als het goed is heb je er nu geen last meer van.
Op zich is 3 uur niet echt kort meer maar oké, gelukkig is het weer opgelost.
InxidiousX schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:51:
Droppende verbindingen heb ik geen last van hoewel het over de afgelopen 6 maanden inmiddels zo'n 4 keer is voorgekomen dat zonder aankondiging of verklaring plots de verbinding voor de volle 100% verdwijnt.

Latency issues waarover ik het gisterenavond had dateren van de periode toen T-Mobile gretig gebruik wilde gaan maken van DTAG en dus de routering aanpaste. Verder is er qua latency nog nooit echt iets vreemds voorgevallen.

Qua DNS maak ik al geruime tijd gebruik van Pi-Hole die zelf alles via de rootservers en de lookups daaropvolgend binnen haalt bij de nameservers zelf waardoor we dus zelfs geen gebruik maken van open DNS Resolvers als Cloudflare, Google, Quad9 (dus niks caching nameservers hier)... Sure, de resolving is net even wat trager maar wel nagenoeg altijd up to date.

Al met al; de situatie zoals jij die schetst is hooguit de situatie waarmee andere "nieuwe" klanten eveneens met enige regelmaat te kampen hebben.

[Voor 9% gewijzigd door DarkForce op 05-03-2021 14:46]

• RSB
En de latency is weer hoog naar o.a. Tweakers.net.... :/

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Zijn er meer mensen die de laatste tijd gewoon een belabberde upload hebben?
Mijn download is eigenlijk altijd we goed maar wilde wat uploaden van 17 GB en merkte dat het niet zo vlot ging als het zou moeten gaan. Paar speedtests en week verder geen verbetering.

Dat waren voorheen prima servers om op te testen en ook onderen geven geen beter resultaat.
In de nacht ook getest en dat was prima maarja daar heb ik niets aan. En als het netwerk overboeking is zou je toch juist verwachten dat de download niet de upload een probleem vormt.

Verder is mij ook opgevallen dat T-Mobile Tracert onbruikbaar gemaakt heeft. Ik zie nergens heen meer de hops en gezien het geintje in 2019 met de routing begin ik toch wel argwanend te worden waarom ze dit ineens onmogelijk maken. Ruikt een beetje naar de klant dom houden. Bij sommige sites zie ik dan ook een verhoogde ping van tijd tot tijd zoals anderen al aangegeven hebben.

Postcode 1333 mocht iemand dat boeiend vinden.

[Voor 7% gewijzigd door computerjunky op 05-03-2021 20:47]

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 21:47
computerjunky schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:45:
Mijn download is eigenlijk altijd we goed maar wilde wat uploaden van 17 GB en merkte dat het niet zo vlot ging als het zou moeten gaan. Paar speedtests en week verder geen verbetering.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat waren voorheen prima servers om op te testen en ook onderen geven geen beter resultaat.
In de nacht ook getest en dat was prima maarja daar heb ik niets aan. En als het netwerk overboeking is zou je toch juist verwachten dat de download niet de upload een probleem vormt.

Verder is mij ook opgevallen dat T-Mobile Tracert onbruikbaar gemaakt heeft. Ik zie nergens heen meer de hops en gezien het geintje in 2019 met de routing begin ik toch wel argwanend te worden waarom ze dit ineens onmogelijk maken. Ruikt een beetje naar de klant dom houden. Bij sommige sites zie ik dan ook een verhoogde ping van tijd tot tijd zoals anderen al aangegeven hebben.

Vanuit KPN is deze server de upload ook niet helemaal lekker.
https://www.speedtest.net/result/11041359644

Want met met upload is niks aan de hand als ik KPN Amsterdam pak.
https://www.speedtest.net/result/11041370680

[Voor 3% gewijzigd door NDSFREAK op 05-03-2021 21:20]

• computerjunky
NDSFREAK schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Vanuit KPN is deze server de upload ook niet helemaal lekker.
https://www.speedtest.net/result/11041359644

Want met met upload is niks aan de hand als ik KPN Amsterdam pak.
https://www.speedtest.net/result/11041370680
Die server is bij mij ook niet jovol.

Grote delen van het internet zijn gewoon slecht met upload maar prima met download.

• ANdrode
  • Niet online
RSB schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:43:
En de latency is weer hoog naar o.a. Tweakers.net.... :/
Ik zie niets, ook op de paden die gisteren affected waren.

Type router, locatie, type verbinding, wat is "hoog"?

Ook meteen even een snelheidstest gedaan, want die upload op 200mbit valt tegen.

iperf3 naar Hetzner in Finland (rtt min/avg/max/mdev = 33.488/33.688/34.038/0.156 ms), 10s gemiddelden van iperf:
offtopic:
Soortgelijk resultaat binnen nl
  • 1 thread: wisselt sterk, 248/585/206mbit
  • 2 threads: 598/589/293mbit (laatste: zeer trage start door wat verloren pakketten aan begin)
  • vanaf hier met bbr congestion control:
  • 1 thread: 550/585/546 mbit
  • 2 threads: 534/544mbit/s
  • 4 threads: 546/566/556 mbit
Als je linux gebruikt raadt ik BBR congestion control (APNIC blog)) aan. Dat gaat veel beter om met packet-loss.

[Voor 37% gewijzigd door ANdrode op 05-03-2021 21:59]

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

hier is het grofweg hetzeflde 900 down maar 250 a 300ish up. en zit in het gooi.

ik weet ook vrij zeker dat mijn edgerouter pro waar het glas direct ingestoken is ook niet de boel afremt...

ik ga eens ze opbellen en verhaal halen. immers betaal ik voor 1000/1000. niet 900/zoekhethuit.

als er niet word geklaagd geeft dat alleen maar aan dat mensen het accepteren.

[Voor 42% gewijzigd door flippy op 05-03-2021 22:03]

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ook al dikke 6 weken slechte upload. (postc 5401)
Contact met support wordt opgevolgd met bezoek van een "monteur".
Deze goede man wil na 1 meting al vertrekken en na wat praten gaat hij meer metingen doen. Uitspraken monteur: Ookla binnen firefox is niks, ook de ookla w10 app deugt niet. zelfs de link die TM zelf stuurt om te testen vond ie niet betrouwbaar. Het moest in edge...laat die meting nou net het slechtste zijn _/-\o_

Bezoek leverde dus niks op (...nouja...ik heb nu een reserve media converter) . Er zou nog een port-move gedaan worden. hoe/wat en wanneer dat gaat gebeuren?? Binnen een dag of 2, die zijn intussen voorbij.

Haalt denk ik ook weinig uit aangezien ze zeggen dat de demping op de lijn gewoon goed is. Oorzaak zit dus niet ergens tussen mijn modem/router en de netwerkpoort in de "wijkkast" Mijn indruk is dat er in het netwerk 1&ander goed mis is. Op de community van T-mobile forum ook nogal wat mensen met hetzelfde probleem. Upload ergens tussen de 150-280mbit.

Ik krijg het idee dat we aan het lijntje gehouden worden. De meeste merken de upload niet zo en dus kabbelt het voort. Standaard antwoorden vd helpdesk en daar moet je het maar mee doen.

Het beste zou zijn dat iedereen wat snelheids tests doet en bij lage upload aan de bel trekt bij TM. Anders gaat er weinig veranderen is mijn verwachting.

• leonbong

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah vandaag had ik heel veel last van haperende verving op 1324.
Lijkt nu weer goed te zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Ron555 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:10:
[...]
Bezoek leverde dus niks op (...nouja...ik heb nu een reserve media converter) . Er zou nog een port-move gedaan worden. hoe/wat en wanneer dat gaat gebeuren?? Binnen een dag of 2, die zijn intussen voorbij.

Haalt denk ik ook weinig uit aangezien ze zeggen dat de demping op de lijn gewoon goed is. Oorzaak zit dus niet ergens tussen mijn modem/router en de netwerkpoort in de "wijkkast" Mijn indruk is dat er in het netwerk 1&ander goed mis is. Op de community van T-mobile forum ook nogal wat mensen met hetzelfde probleem. Upload ergens tussen de 150-280mbit.

Ik krijg het idee dat we aan het lijntje gehouden worden. De meeste merken de upload niet zo en dus kabbelt het voort. Standaard antwoorden vd helpdesk en daar moet je het maar mee doen.

Het beste zou zijn dat iedereen wat snelheids tests doet en bij lage upload aan de bel trekt bij TM. Anders gaat er weinig veranderen is mijn verwachting.
zal wel grappig worden als ze bij mij de mediaconverter willen vervangen. die ligt al een half jaar stof te happen in een doos ergens. mogen ze die omruilen voor eentje zonder stof en weer in de doos leggen _O-

en ja, je word gewoon aan het lijntje gehouden. als 1e wijk of regio er nou last van zou hebben is het nog te verklaren. maar als het hele netwerk het heeft en je tracerts zijn blind geworden (zelfs naar ip adressen in china!) liegen ze gewoon. dit is opzettelijk.

volgens mij is dit ook een kwestie van netneutraliteit als ze verbergen dat ze aan het rommelen zijn met de snelheden en peering. O-)

[Voor 6% gewijzigd door flippy op 05-03-2021 22:18]

• Ron555
  • Nu online
flippy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:00:
[...]

hier is het grofweg hetzeflde 900 down maar 250 a 300ish up. en zit in het gooi.

ik weet ook vrij zeker dat mijn edgerouter pro waar het glas direct ingestoken is ook niet de boel afremt...

ik ga eens ze opbellen en verhaal halen. immers betaal ik voor 1000/1000. niet 900/zoekhethuit.

Ik heb ook alles geprobeerd en mijn UDM er tussen uit en alleen een PC rechtreeks op de zyxel van TM. GEEN verschil.
Tijdstip vd dag maakt ook niets uit het is strak dik onder de 300mbit.

Als je support gaat bellen gaan ze een monteur willen sturen. Ook al weten ze heel goed dat dat niet gaat helpen.
Verwijs ze maar naar hun eigen community. Er wordt daar meer geklaagd.

Regio deventer had dit ook ergens januari. Daar is veel geklaagd en intussen werkt het blijkbaar weer goed. Op mijn vraag wat was het probleem daar en is dat hier ook het probleem krijg je gewoon GEEN antwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• computerjunky
flippy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Net even de T50 eraan gehangen en uiteraard zonder enig verschil maar kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat het aan de router ligt wat nog al een go to vingertje wijs probleem is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

computerjunky schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Net even de T50 eraan gehangen en uiteraard zonder enig verschil maar kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat het aan de router ligt wat nog al een go to vingertje wijs probleem is.
ik ga eens morgen een offciele klacht telefonisch indienen. en aangezien ik/we nu al weten dat er een standaard helpdeskantwoord uitkomt ga ik me eens verdiepen in het maken van dossiertje van gegevens over het netwerk wat ik wel kan uitvissen en ga dan eesn even verdiepen op deze site: https://www.acm.nl/nl/con...melding-doorgeven-aan-acm

kijken wat daar uitkomt. O-)

met name dat "glasoperator" de route verbergt tot VER buiten de landsgrenzen riekt gewoon naar de misdaad. maar dat mogen ze dan aan het ACM uit gaan leggen hoe dat zit...

[Voor 10% gewijzigd door flippy op 05-03-2021 22:26]

• Ron555
  • Nu online
flippy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:24:
[...]

met name dat "glasoperator" de route verbergt tot VER buiten de landsgrenzen riekt gewoon naar de misdaad. maar dat mogen ze dan aan het ACM uit gaan leggen hoe dat zit...
Dat helpt mogelijk op de lange duur.

Voor een snellere oplossing. Iedereen met TM ==> speedtesten en bij te trage upload vervolgens contact opnemen met TM.
Enigste mogelijkheid dat ze er wat aan gaan doen. Net als destijds met die omleiding naar Duitsland.
Dat hebben ze eerst ook nog vol willen houden dat er geen problemen waren, pas na veel geklaag is het terug gedraaid.

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Gezien mijn Pixel 5 het snelst is...speedtest via nPerf app, uiteraard via WiFi.

Server in Roubaix Frankrijk:
Down 440 Mbit, 140 Mbit up
Server in Amsterdam:
Down 170 Mbit, 470 up

Ik vind dit toch aparte resultaten en deze testen heb ik veelvuldig gedraaid, altijd met dit resultaat.
Ik weet in ieder geval wel dat mijn netwerk prima werkt (500/500 abbo).

Draytek via DMZ naar Unifi netwerk.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Ligt het aan mij of is het geluid van RTL4 gewoon slecht?
Bij bijv. de Voice een muziek programma komt bijna al het geluid uit de centerspeaker bij mijn 5.1 systeem.
Met andere zenders komt de muziek meestal uit de surround speaker en de stemmen uit de centerspeaker.
Weet niet of dat nu aan RTL ligt of aan T-Mobile?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

HereIsTom schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:02:
Ligt het aan mij of is het geluid van RTL4 gewoon slecht?
Bij bijv. de Voice een muziek programma komt bijna al het geluid uit de centerspeaker bij mijn 5.1 systeem.
Met andere zenders komt de muziek meestal uit de surround speaker en de stemmen uit de centerspeaker.
Weet niet of dat nu aan RTL ligt of aan T-Mobile?
dat soort dingen ligt meestal aan een overijverige "stereo-surround" optie op je installatie. of ze versturen daadwerkleijk een 5.1 signaal en denken dat goede tijden slechte tijden dezelfde audio moet hebben als een film.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
flippy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:07:
[...]

dat soort dingen ligt meestal aan een overijverige "stereo-surround" optie op je installatie. of ze versturen daadwerkleijk een 5.1 signaal en denken dat goede tijden slechte tijden dezelfde audio moet hebben als een film.
Het signaal van T-Mobile is DD 5.1, mijn Pioneer receiver staat gewoon op Direct, dus geluid wordt weergegeven zoals het erin komt, stereo is dan gewoon stereo en DD is DD.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• juliank
https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments interessant topic, ze zijn al lang aan het onderzoeken, ze zeggen ook misschien een capaciteit probleem maar dat weten ze nog niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• computerjunky
juliank schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:18:
https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments interessant topic, ze zijn al lang aan het onderzoeken, ze zeggen ook misschien een capaciteit probleem maar dat weten ze nog niet
Capaciteit probleem heeft alleen geen snars te maken met de niet werkende tracert en vaak levert dat juist een download probleem op en niet een upload probleem.

Hoe dieper ik duik des te meer het stinkt.

Ik heb al weken slechte game ervaring en het word steeds duidelijker waar dat door zou kunnen komen.

Mijn contract is afgelopen dus veel tijd om het te fixen hebben ze niet meer.

[Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 05-03-2021 23:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• juliank
computerjunky schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Capaciteit probleem heeft alleen geen snars te maken met de niet werkende tracert en vaak levert dat juist een download probleem op en niet een upload probleem.

Hoe dieper ik duik des te meer het stinkt.

Ik heb al weken slechte game ervaring en het word steeds duidelijker waar dat door zou kunnen komen.
tjah, zou je zeggen.. wie weet loopt het wel via dtag dat ze daarom misschien de tracerouters hebben uitgezet?, om het te kunnen verbergen?

• Ron555
  • Nu online
juliank schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:18:
Als je dat topic goed doorleest wordt er eerst stevig ontkent dat er een capaciteits probleem is.
11 dagen geleden zeggen ze nog: "Geen zorgen ....., aan onze capaciteit zal het zeker niet liggen."
Pas gister geven ze aan dat het zou kunnen en dat ze het onderzoeken. Nu pas na al die maanden van meldingen??? 8)7 ongeloofwaardig intussen.

Ook deze opmerking: "maar mijn collega's wisten dit op dat moment natuurlijk nog niet" getuigd niet van goede interne communicatie als er zoveel klachten zijn.

Blijft ook de vraag hoe het dan was in regio Deventer?? Geen antwoord. Marketing BS zijn ze goed in maar eerlijk zijn tegen de klanten ho maar. Geduld hebben, jazeker maar na 3 maanden is dat wel voorbij.

Het komt op mij niet heel betrouwbaar meer over. Het stinkt inderdaad naar iets als destijd dtag.
Ik hoop dat ik het mis heb, mijn abbo is nu bijna 1 jaar. Laatste 3 maanden zijn slecht.
Ik zou graag willen blijven maar als dit niet snel verbeterd en ik dus geen fatsoenlijke upload meer krijg ga ik mijn backup lijn opwaarderen en gaat TM er maar uit :'(

• juliank
Ron555 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Als je dat topic goed doorleest wordt er eerst stevig ontkent dat er een capaciteits probleem is.
11 dagen geleden zeggen ze nog: "Geen zorgen ....., aan onze capaciteit zal het zeker niet liggen."
Pas gister geven ze aan dat het zou kunnen en dat ze het onderzoeken. Nu pas na al die maanden van meldingen??? 8)7 ongeloofwaardig intussen.

Ook deze opmerking: "maar mijn collega's wisten dit op dat moment natuurlijk nog niet" getuigd niet van goede interne communicatie als er zoveel klachten zijn.

Blijft ook de vraag hoe het dan was in regio Deventer?? Geen antwoord. Marketing BS zijn ze goed in maar eerlijk zijn tegen de klanten ho maar. Geduld hebben, jazeker maar na 3 maanden is dat wel voorbij.

Het komt op mij niet heel betrouwbaar meer over. Het stinkt inderdaad naar iets als destijd dtag.
Ik hoop dat ik het mis heb, mijn abbo is nu bijna 1 jaar. Laatste 3 maanden zijn slecht.
Ik zou graag willen blijven maar als dit niet snel verbeterd en ik dus geen fatsoenlijke upload meer krijg ga ik mijn backup lijn opwaarderen en gaat TM er maar uit :'(
https://community.t-mobil...ostid=1602875#post1602875 heb even een reactie geplaatst ookal heb ik geen tmobile thuis

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15:07
juliank schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:43:
[...]

https://community.t-mobil...ostid=1602875#post1602875 heb even een reactie geplaatst ookal heb ik geen tmobile thuis
Die traceroutes staan niet voor iedereen uit.

traceroute to 1.0.0.1 (1.0.0.1), 30 hops max, 60 byte packets
1 fritz.box (192.168.2.254) 0.767 ms 0.660 ms 0.542 ms
2 31.ftth.glasoperator.nl (31.) 7.238 ms 7.225 ms 7.403 ms
3 10.10.10.201 (10.10.10.201) 7.323 ms 7.165 ms 7.191 ms
4 10.10.10.197 (10.10.10.197) 7.037 ms 7.366 ms 7.695 ms
5 adm-b1-link.ip.twelve99.net (62.115.154.136) 9.366 ms 9.599 ms 9.795 ms
6 195.89.101.53 (195.89.101.53) 9.017 ms 4.753 ms 5.268 ms
7 adm-b1-link.ip.twelve99.net (62.115.154.136) 11.780 ms 8.109 ms 7.695 ms
8 adm-bb3-link.ip.twelve99.net (62.115.136.194) 8.910 ms 10.032 ms 9.574 ms
9 brx-b4-link.ip.twelve99.net (62.115.116.227) 9.653 ms 9.664 ms
10 cloudflare-ic315171-brx-b4.ip.twelve99-cust.net (62.115.41.70) 11.335 ms 11.522 ms
11 one.one.one.one (1.0.0.1) 11.271 ms 11.966 ms 7.970 ms

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
space-one schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 03:50:
[...]

Bij mij werkt het ook gewoon inderdaad (Rijen, postcode 5121).

• leonbong
[...]

10 cloudflare-ic315171-brx-b4.ip.twelve99-cust.net (62.115.41.70) 11.335 ms 11.522 ms
Heb jij dan ook hick ups in je internet en problemen met je snelheid.

Want misschien heeft T-mobile een deel van de klanten gemigreerd als experiment, om te bepalen of klachten oplevert.
Bij mij is traceroute ook onzichtbaar maar ik heb nu ook snelheidsproblemen.

Ps ik gebruik gewoon het Huawei T-mobile router

Een traceroute naar Google.nl levert 3 hops op.
Maar een traceroute naar tweeakters.net levert onderstaand op vanaf Imac
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
traceroute to tweakers.net (213.239.154.30), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.860 ms  3.179 ms  1.426 ms
 2  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1)  3.501 ms  3.383 ms  4.485 ms
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *
31  * * *
32  * * *
33  * * *
34  * * *
35  * * *
36  * * *
37  * * *
38  * * *
39  * * *
40  * * *
41  * * *
42  * * *
43  * * *
44  * * *
45  * * *
46  * * *
47  * * *
48  * * *
49  * * *
50  * * *
51  * * *
52  * * *
53  * * *
54  * * *
55  * * *
56  * * *
57  * * *
58  * * *
59  * * *
60  * * *
61  * * *
62  * * *
63  * * *
64  * * *

Toch bijzonder dat adressen als.
Tweakers.net of Autoweek.nl heel veel hops opleveren allemaal onzichtbaar maar google.com niet.

Ik begin te vermoeden dat t-mobile voor deel van het verkeer aan het sjoemelen is, daarmee bedoel ik een DTAG-achtige constructie maar dan afhankelijk van het doel IP-adres.
Zodat het de "tweakers" niet opvalt met hun snelheidstesten en pingtesten omdat dat vaak zal zijn naar adressen die ze dan wel via de oude snelle route doen.

[Voor 35% gewijzigd door leonbong op 06-03-2021 13:18]

• basdej
  • Laatst online: 21:30

basdej

OutSystems Consultant

Traceroute staat bij mij uit. Ik ervaar ook regelmatig problemen tijdens videobellen.

Hoi.

• NDSFREAK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 21:47
basdej schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:14:
Traceroute staat bij mij uit. Ik ervaar ook regelmatig problemen tijdens videobellen. [Afbeelding]
Heb zelf KPN glas daar krijg ik netjes een deze route terug als ik hier een traceroute doe:

Traceren van de route naar one.one.one.one [1.1.1.1]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.8.0.254
2 2 ms 1 ms 1 ms 195-190-228-23.fixed.kpn.net [195.190.228.23]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 5 ms 5 ms 5 ms asd2-rou-1022.NL.as286.net [134.222.129.236]
5 9 ms 5 ms 5 ms ae10-100-cr1-ams2.ipv4.gtt.net [194.122.122.18]

6 8 ms 8 ms 8 ms ae22.cr3-dus1.ip4.gtt.net [89.149.186.106]
7 9 ms 8 ms 9 ms cloudflare-gw.cr1-dus1.ip4.gtt.net [141.136.97.9
8]
8 9 ms 9 ms 9 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

• leonbong
Bij T-mobile een zeer onwaarschijnlijke
code:
1
2
3
4
traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  7.100 ms  1.555 ms  1.661 ms
 2  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1)  4.779 ms  3.762 ms  3.263 ms
 3  one.one.one.one (1.1.1.1)  9.223 ms  8.918 ms  9.600 ms

• juliank
[...]

Dan zal jij denk ik geen "experimentele klant" zijn en dan gewoon via Amsterdam, dan gok ik bij de mensen die traceroutes niet kunnen uitvoeren die gaan via een omweg of dus via dtag? Wat zou het anders moeten zijn

• leonbong
[...]

Ik heb van jouw traceroute het dikgedrukte adres een trace op gedaan resultaat.
62.115.154.136
traceroute to 62.115.154.136 (62.115.154.136), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 2.929 ms 1.450 ms 1.485 ms
2 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1) 3.240 ms 3.358 ms 3.362 ms
3 * * *
4 * * *
5 adm-b1-link.ip.twelve99.net (62.115.154.136) 7.233 ms * *

en 62.115.136.194
Resultaat
traceroute to 62.115.136.194 (62.115.136.194), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 5.005 ms 1.260 ms 1.140 ms
2 1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1) 5.835 ms 4.186 ms 3.788 ms
3 adm-bb3-link.ip.twelve99.net (62.115.136.194) 8.081 ms * 8.235 ms

Dat is toch bijzonder!

Ps Vanaf Imac
Pagina: 1 ... 123 ... 130 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True