Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Sinds afgelopen dinsdag heb ik een nieuwe Wileyfox Swift 2 x in gebruik. Leuk telefoontje voor weinig geld (Mediamarkt BTW actie) :)
Er zijn echter 2 dingen die me opvallen en me doen twijfelen of ik de telefoon wel wil houden:
1. De trilfunctie is erg zwak. Als ik gebeld wordt en mijn telefoon zit in mijn broekzak dan mis ik de oproep.
2. Het touch screen lijkt soms niet goed te reageren. Scrollen werkt daardoor wat houterig en ik maak veel meer spelfouten dan voorheen tijdens het typen (lang leve autocorrectie :P)

Iemand dit dit herkend. Afgaande op bovenstaande ervaringen lijkt slechts een enkeling hier ook last van gehad te hebben. Wellicht een slecht exemplaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Trillen kan inderdaad stukken beter, mis ook vaak wat. Soms heb ik het gevoel dat het toestel in bepaalde houdingen helemaal niet trilt omdat ik mij niet kan voorstellen dat ik zoveel mis. Maar aan de andere kant, de telefoon is mijn slaaf en niet andersom en ik kan mij niet erg storen dat ik dingen mis. Als ik iets belangrijks verwacht zet ik het toestel wel op standje kabaal i.p.v. alleen trillen.

Traag reageren van het scherm herken ik niet zo, behalve als het toestel eens een dipje heeft (geheugen te vol? ik te snel?). Als ik het te vaak achter elkaar merk reboot ik dat ding maar een keer, hooguit een keer per maand.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:12:
Ik lijk problemen te hebben met mijn gyros sensor. Scherm rotatie doet het niet meer en ook apps waar bewegingen bij nodig zijn doen het niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik had er ook last van dat het scherm niet meer automatisch draait. Bij mij was dit de oplossing: druk op het startscherm ergens tussen de pictogrammen zodat een menu verschijnt. En zet ' Draaien toestaan' aan.
In het Engels zal het wel 'Allow rotation' oid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik heb wat berichten verplaatst naar: [Wileyfox Swift 2X] Het grote Accessoires topic. Berichten over screenprotectors horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand hier de laatste gelukt om met Wileyfox in contact te treden? Ik heb een direct bericht aan @Verwijderd gestuurd, maar krijg er geen reactie op. Ook op DM op Twitter geen reactie.

Toevoeging: Ik heb ook WileyFox zelf twee keer gemaild met een supportverzoek. Maar krijg ook daar geen reactie.

Net als mijn voorgaande toestel (een Swift) heeft mijn Swift 2 X last van spontane reboots. :-(

Erg vervelend want dat gaf de doorslag om een nieuw toestel aan te schaffen en de reviews waren lovend, dus ik heb het er toch op gewaagd. Helaas! (Hoewel ik het verder een heel fijn toestel vind.)

Op zoek naar een mogelijke oorzaak van dit probleem, zag ik in de logs in het bootloadermenu dat mijn toestel op een Debug kernel draait en dat ik de leverancier meteen moet waarschuwen zodra ik die notificatie zie.

Zie screenshot: https://photos.app.goo.gl/ESCr13NYtSCrgfxr2

Heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 20:10 . Reden: Toevoeging: supportverzoek via website WileyFox ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik herken het probleem niet. Je kunt ze misschien beter een mail sturen, zoals op hun supportpagina staat.

Spontane reboots heb ik vorig jaar wel een keer gehad na een update, maar dat is alweer lang geleden en dat is met een nieuwe update toen ook verholpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bastien op 05-02-2018 18:14 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Benieuwd of de Oreo update nog zal doorgaan na dit nieuws, ik vrees er een beetje voor...

Jammer want m'n moeder heeft net de 2X gekocht op mijn aanraden (niet dat die wakker ligt van updates, maar toch).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Largamelion Ik lig wel wakker van updates & hoop echt op een doorstart. Anders kan ik na nog geen jaar een nieuwe telefoon kopen omdat m'n huidige geen (security) updates meer krijgt. En nee, ik wil/ga niet rooten en custom ROM'men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:48
Er is een probleem met de nieuwe swift 2x van mijn vrouw. Als ze gebeld wordt dan is er alleen een nummer te zien, niet de bijbehorende naam uit de contacten. Als we daarna in de telefoon app (de standaard true caller app) kijken zien we wel de naam van de persoon staan in de lijst met oproepen.

Als de telefoon app al een keer geopend is zien we wel een naam als er iemand belt. Als de telefoon net aangezet is of als we de telefoon app handmatig afsluiten werkt het niet goed.

Ik heb gezocht in dit topic en zie wel meer problemen met de truecaller app maar niet direct een oplossing voor dit probleem.

Ik heb geen login bij truecaller gedaan. Ik heb gecontroleerd dat de telefoon app de goede machtigingen heeft (toegang tot contact gegevens) en dat batterij optimalisatie uit staat voor de telefoon app. Voordat de telefoon geinstalleerd werd ben ik begonnen met het installeren van alle updates gevolgd door een factory reset, dus ik denk dat het geen zin heeft nog een keer een reset te doen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik toch maar een andere telefoon app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
In principe zijn ze failliet;

https://mspoweruser.com/b...tion-struggles-pay-debts/

Staat iets netter hoe het is omschreven, maar het komt neer op surseance van betaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:26:

Net als mijn voorgaande toestel (een Swift) heeft mijn Swift 2 X last van spontane reboots. :-(

Erg vervelend want dat gaf de doorslag om een nieuw toestel aan te schaffen en de reviews waren lovend, dus ik heb het er toch op gewaagd. Helaas! (Hoewel ik het verder een heel fijn toestel vind.)

Op zoek naar een mogelijke oorzaak van dit probleem, zag ik in de logs in het bootloadermenu dat mijn toestel op een Debug kernel draait en dat ik de leverancier meteen moet waarschuwen zodra ik die notificatie zie.

Zie screenshot: https://photos.app.goo.gl/ESCr13NYtSCrgfxr2

Heeft iemand anders dit ook?
De spontane reboots herken ik, of mijn toestel een debug kernel draait weet ik niet. Hoe kun je dat zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De vingerafdrukscanner van de telefoon was stuk. M'n partner had haar toestel laten vallen. Helaas, niks aan te doen. Tot ik het toestel bekeek, en zag dat er speling zat tussen het scherm en de telefoon. Toen ik dat had aangedrukt, deed de vingerafdrukscanner het ook weer! Oef!!

EDIT: nieuws: Wileyfox-ceo zegt dat bedrijf wordt geherstructureerd en zal blijven ...

[ Voor 35% gewijzigd door Jerie op 12-02-2018 21:29 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
PatrickvL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:17:
Er is een probleem met de nieuwe swift 2x van mijn vrouw. Als ze gebeld wordt dan is er alleen een nummer te zien, niet de bijbehorende naam uit de contacten. Als we daarna in de telefoon app (de standaard true caller app) kijken zien we wel de naam van de persoon staan in de lijst met oproepen.

Als de telefoon app al een keer geopend is zien we wel een naam als er iemand belt. Als de telefoon net aangezet is of als we de telefoon app handmatig afsluiten werkt het niet goed.

Ik heb gezocht in dit topic en zie wel meer problemen met de truecaller app maar niet direct een oplossing voor dit probleem.

Ik heb geen login bij truecaller gedaan. Ik heb gecontroleerd dat de telefoon app de goede machtigingen heeft (toegang tot contact gegevens) en dat batterij optimalisatie uit staat voor de telefoon app. Voordat de telefoon geinstalleerd werd ben ik begonnen met het installeren van alle updates gevolgd door een factory reset, dus ik denk dat het geen zin heeft nog een keer een reset te doen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik toch maar een andere telefoon app installeren?
Uiteindelijk bleek een andere telefoon app installeren de (enige?) oplossing. Ik heb de Google telefoon app geinstalleerd en truecaller uitgeschakeld. Werkt prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LameDog schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:03:
[...]

De spontane reboots herken ik, of mijn toestel een debug kernel draait weet ik niet. Hoe kun je dat zien?
Telefoon uitzetten, daarna <power> en <volume down> tegelijk indrukken tot het witte scherm met zwarte letters verdwijnt. Dan beide toetsen loslaten. Er verschijnt een zwart scherm (soms moet je een paar keer proberen). Scroll omlaag (scrollen met volumeknoppen) naar View recovery logs en druk op <power>. Scroll naar /cache/recovery/last_kmsg. Scroll in deze log-file naar beneden (bij mij zit de melding op het vierde scherm = 13%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Dank voor de uitleg. Bij mij inderdaad ook dezelfde melding dat er sprake is van een Debug Kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is helaas de scherm van mijn Wileyfox gesneuveld. Resultaat enkele flinke barsten in het scherm. Heeft iemand tips waar ik dit scherm kan laten vervangen? Of waar ik zelf een nieuw scherm kan bestellen zodat ik hem kan laten vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:41
Het is stil rond Wileyfox. Geen update in februari. Zou er nog wat gaan komen of was het dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:28:
Gisteren is helaas de scherm van mijn Wileyfox gesneuveld. Resultaat enkele flinke barsten in het scherm. Heeft iemand tips waar ik dit scherm kan laten vervangen? Of waar ik zelf een nieuw scherm kan bestellen zodat ik hem kan laten vervangen?
Ik heb hier in de la ook nog een 2X liggen met een kapot scherm, dus ik hoor graag als iemand ervaring heeft met het vervangen van het scherm. (nieuwe kopen was toen sneller)
Zapato schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:20:
Het is stil rond Wileyfox. Geen update in februari. Zou er nog wat gaan komen of was het dat?
Eerder kwam er ook niet elke maand een update, dus dat op zich zegt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
LameDog schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:29:
Dank voor de uitleg. Bij mij inderdaad ook dezelfde melding dat er sprake is van een Debug Kernel...
Hier ook ...

Maar wat nu? Ik weet het ff niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:56:
In principe zijn ze failliet;

https://mspoweruser.com/b...tion-struggles-pay-debts/

Staat iets netter hoe het is omschreven, maar het komt neer op surseance van betaling...
Toch zonde. Net op het moment dat ik aan het overwegen was om mijn 1st gen Wileyfox Swift te vervangen door een Wileyfox Swift 2X gaan ze failliet.

Na jarenlang Sony telefoons te hebben gebruikt was ik overgestapt op de 1e Wileyfox Swift en die is me tot nog toe prima bevallen. Toestel begint nu wat traag en oud aan te voelen, vandaar dat ik een vervanger zoek.

Nu moet ik wederom op zoek naar een ander merk. Terug naar Sony gaat hem ook niet worden. Ik vind het prachtige telefoons maar voor wat ze bieden zijn die toestellen toch wel erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Nu moet ik wederom op zoek naar een ander merk. Terug naar Sony gaat hem ook niet worden. Ik vind het prachtige telefoons maar voor wat ze bieden zijn die toestellen toch wel erg duur.
Kijk eens naar [Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie

Ik heb de 2X inmiddels bij Coolblue aangemeld voor reparatie. Dat kreng herstart een paar keer per dag, dat werkt niet echt fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 05-03-2018 10:10 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb een bericht verplaatst naar: [Wileyfox Swift 2X] Rooten & Custom ROM's. Berichten over andere ROM's horen daar thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelFP
  • Laatst online: 26-06 14:34
PatrickvL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:40:
[...]
Uiteindelijk bleek een andere telefoon app installeren de (enige?) oplossing. Ik heb de Google telefoon app geinstalleerd en truecaller uitgeschakeld. Werkt prima nu.
Dat is interessant.
Ik wilde namelijk ook een andere telefoon app installeren en ging opzoek naar de Google telefoon app, maar kon deze niet vinden. Na wat verder zoeken blijkt hij niet compatible met mijn device?!

Weet iemand hoe dit zit, want bij PatrickvL is hij dat blijkbaar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickvL
Je kunt de Google telefoon app alleen als losse apk installeren, zie ook deze post:
Bastien schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:42:
Heb Google phone geïnstalleerd eerder dit jaar en de standaard uitgeschakeld of inmiddels mogelijk verwijderd.

Wel via een losse apk, via de play store werkt die niet. Versie 7.0.140861421-nonnexus heb ik in gebruik en die werkt prima i.c.m. Swift 2X.
Volgens mij heb ik in een van de andere wileyfox topics een uitgebreidere beschrijving gelezen hoe dit te doen. Ik zal eens kijken of ik die terug kan vinden.

Edit: Volgens mij heb ik deze procedure gevolgd, alleen dan met de versie zoals die hierboven genoemd staat.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickvL op 22-03-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelFP
  • Laatst online: 26-06 14:34
[...]
Volgens mij heb ik deze procedure gevolgd, alleen dan met de versie zoals die hierboven genoemd staat.
Bedankt, dit werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
Heb het in het Spark + topic ook gezet, maar hier ook maar even.

Tevens is er het gemodde alternatief van Martin077 (XDA) dan heb je de laatste versie van Google Phone V18.
Mag er volgens mij niet naar linken, vandaar geen hyperlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Toch zonde. Net op het moment dat ik aan het overwegen was om mijn 1st gen Wileyfox Swift te vervangen door een Wileyfox Swift 2X gaan ze failliet.

Na jarenlang Sony telefoons te hebben gebruikt was ik overgestapt op de 1e Wileyfox Swift en die is me tot nog toe prima bevallen. Toestel begint nu wat traag en oud aan te voelen, vandaar dat ik een vervanger zoek.

Ondertussen lijkt WF weer aan het stijgen, maar ik kan ook HMD aanraden. Net als WF goede telefoons. Jammer van de hardware buttons, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
LocK_Out schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 06:07:
Heb het in het Spark + topic ook gezet, maar hier ook maar even.

Tevens is er het gemodde alternatief van Martin077 (XDA) dan heb je de laatste versie van Google Phone V18.
Mag er volgens mij niet naar linken, vandaar geen hyperlink.
Deze ook even getest en werkt prima inderdaad 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Heb deze nu ook, werkt prima. Samen met de Rootless Pixel Launcher geeft dat een vrijwel Android One gevoel. Nu nog de Oreo update.

nieuws: Update voor Android-launcher van Nederlandse student voegt Pixel 2-fu...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Vandaag de upgrade naar Oreo. Binnen 3 weken gerekend vanaf 20 maart. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Zapato schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:55:
Vandaag de upgrade naar Oreo. Binnen 3 weken gerekend vanaf 20 maart. Ik ben benieuwd.
Heb jij hem al binnen?
Of bedoel je dat dit de laatste dag is van de 3 weken zoals ze toen verteld hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RvD86 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:11:
Of bedoel je dat dit de laatste dag is van de 3 weken zoals ze toen verteld hadden :)
Ik gok het laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Het laatste inderdaad. Als je stelt binnen 3 weken dan ben je wel heel precies in je communicatie en dat schept bij mij verwachtingen. Die ze hopelijk waar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Ik gokte daar ook al op, maar dacht voor de zekerheid.
Zapato schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:40:
[...]

Het laatste inderdaad. Als je stelt binnen 3 weken dan ben je wel heel precies in je communicatie en dat schept bij mij verwachtingen. Die ze hopelijk waar maken.
Eens! ik hoop het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 10:37
Ik zit hier ook elke dag even te checken en af te wachten op de update.

Tot nu toe helaas nog niks maar hopelijk vandaag of anders iig deze week - qua communicatie niks te vinden behalve het bericht van 3 weken terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-08 23:33
Desgevraagd kreeg ik op de faceboekpagina van Wileyfox de toezegging dat half april de update naar Oreo zou worden uitgerold, en dat ze inderdaad doorgaan met service en verkoop door de samenwerking met STK. Ik hoop dat dat gaat lukken. Dat is goed voor het vertrouwen in het merk.

hanss51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
De website is weer online, telefoons weer te koop. Opvallend hoog vind ik de prijs voor een Swift 2X 220 GBP. Verder staat er te lezen:

"Hi Foxers,
We’ve been busy working on giving you a new and enhanced customer service experience and here’s a sneak peak of what’s happening in the coming months.

- 24/7 live chat integrated into our new customer service and aftercare support system
- The latest version of Android 8.1 Oreo for the Swift 2 range
- Integration of CARE, our new real-time customer service technology and auto-heal software enhancement, helping to keep your device brand new, every day

While we are continuing to work our tails off on giving you the best Wileyfox experience, you may come across a few kinks along the way, hold tight! We will be updating this page frequently.

In the meantime, for any questions, queries and warranty claims, please fill in the form. For the fastest response, please hit the chat button on your bottom right of your screen.

Peace & Love from team Wileyfox!"

We'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zapato schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:08:
De website is weer online, telefoons weer te koop. Opvallend hoog vind ik de prijs voor een Swift 2X 220 GBP.
Maar ondertussen ook een tijdelijke aanbieding: de Swift 2X (gold, niet de zwarte) icm een Amazon Echo voor 200 GBP... Dat vind ik dan weer een opvallend prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Er staat een post op reddit met niet bevestigde informatie aangaande de komende update:
Oreo will hopefully be rolling out to the Swift 2 lineup by the end of the month, but no promises were made on the time frame.
The Oreo update will have pre-installed Amazon apps which can be uninstalled.
A new 'Care' app will be included for easier customer support.
The Oreo update will replace Truecaller with "the more reliable stock application" (their words, not mine). I assume this means Google Dialler or something similar.
VoLTE support won't be included in the next update (for various technical reasons), but "if enough customers ask for it, it is definitely something they (the developers) would consider in future updates
Ik ben een beetje paranoïde geworden na een hele reeks privacyschendende van Wileyfox zelf. Laten we hopen dat STK het beter doet en er geen bloatware bijzit.
Verder nog even wachten op de update dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Kwabbernoot op 16-04-2018 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Het antwoord wat ik vandaag kreeg op mijn vraag over de update:

Goedemorgen, binnen nu en 2 weken kun jij de upgrade naar Android 8.1 verwachten op de gehele Swift 2 serie.
Wij streven ernaar om maandelijks de beveiligingsupdates uit te rollen. Het kan wel eens voorkomen dat we een maand overslaan vanwege geen vernieuwingen vanuit Google.

[ Voor 32% gewijzigd door anconakip op 18-04-2018 11:29 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
anconakip schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:26:
Het antwoord wat ik vandaag kreeg op mijn vraag over de update:

Goedemorgen, binnen nu en 2 weken kun jij de upgrade naar Android 8.1 verwachten op de gehele Swift 2 serie.
Wij streven ernaar om maandelijks de beveiligingsupdates uit te rollen. Het kan wel eens voorkomen dat we een maand overslaan vanwege geen vernieuwingen vanuit Google.
De laatste keer zeiden ze binnen 3 weken (na 20 maart), dus ik neem de uitspraken van Wileyfox met een flinke korrel zout.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LocK_Out
Die Oreo update laat goed op zich wachten zeg. Ik wacht mei af & als er eind mei nog geen update is. Stap ik over naar Nokia & laat Wileyfox (helaas) achter me. Ik wil graag een 'up to date' telefoon, maar loop nu inmiddels al een paar maanden met achterstallige security patches op m'n telefoon.

Ik vind de gebrekkige communicatie & loze releasedatums ook wel een puntje. Dit gaat enkel en alleen via Facebook & dat gebruik ik niet & wens ik niet te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door LocK_Out op 06-05-2018 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toch is er nog hoop. Van de Facebook pagina: (3 dagen geleden)
Hans Salfischberger: Wileyfox Nederland Als je het vertrouwen wilt herstellen, moet het hier wel wat minder stil blijven. En wat uitleg over de niet gehaalde planning is dan ook wel verstandig. In mijn omgeving stellen mensen de aanschaf van een Wileyfox uit, maar dat blijven ze niet doen, dan wordt het een andere.
Hans Salfischberger Wij zijn nog even bezig met een aantal bugs die wij wegwerken voordat wij de update uitrollen (Wij willen onze klanten een goedwerkende software leveren). Tevens sturen wij jou nog een PB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
@IJsbeer Noem mij maar een pessimist, maar ik weet niet of ik dit bericht wel zo hoopgevend vind.

Krijg een beetje een 'goed verhaal, lekker kort' idee bij dat bericht. Daarnaast lijkt het een Engelstalig bericht, direct door "translate" geslingerd naar Nederlands. Dit doet me vermoeden dat er helemaal geen dergelijke Nederlandse klantenservice/support meer is.

Daarnaast worstel ik momenteel heel erg met het punt "wat nu met de toekomst van Wileyfox".
Op zowel de Engelse als Nederlandse Facebookpagina´s is het doodstil. Niks van de overname door STK & hun toekomstvisie nu ze zijn overgenomen. Enige wat te vinden is, is een vage "Star Wars" actie, maar voor de rest is het doodstil. Hetzelfde geldt voor de officiële website, hier is het ook doodstil. Er zouden tevens nieuwe modellen aangekondigd worden, maar er is zelfs geen teaser te vinden.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er nog van moet vinden. Ik moet wel zeggen dat ik er steeds meer naar neig om, ook al komt de beloofde Oreo update, alsnog naar een andere fabrikant te gaan. Want wat hebben ze na de Oreo update nou precies in de planning qua software support?
Zeker als ze dit soort vage & eigenlijk nietszeggende reacties naar bezorgde klanten gaan sturen krijg ik een beetje vraagtekens.

Wat @IJsbeer al aangeeft in zijn bericht. Is dat zeker na alle negativiteit omtrent Wileyfox, ze er nu alles aan zouden moeten doen om bezorgdheid & twijfels weg te nemen. Het vervelende is dat ze deze gevoelens alleen maar versterken & eigenlijk helemaal niks meer van zich laten horen. Dit maakt het juist zo vreemd omdat Wileyfox via o.a. social media & forums een buitengewone band met zijn gebruikers creëerde/had.

Het doet me serieus pijn om misschien wel naar een andere fabrikant over te (moeten) stappen. Ik gunde Wileyfox door hun omgang met klanten en solide producten, zo graag een mooie toekomst.

[ Voor 30% gewijzigd door LocK_Out op 13-05-2018 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:55
Wat een non argument over die bugs voor het te laat zijn zeg 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
De volgende belofte over de 8.1 update:

https://www.droidapp.nl/n...ie-juni-android-8-1-oreo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
Hebben jullie nog 2 a 3 weekjes?? *zucht...*
Als je wil beta testen & je hebt nog geen Swift 2 X, dan krijg je een testtoestel & ze geven de beste feedbacker meteen een gratis toestel (aanmelden kan inmiddels al niet meer).

https://www.facebook.com/wileyfoxnl/videos/1730459263738212/

[ Voor 131% gewijzigd door LocK_Out op 21-05-2018 23:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 14:06

ydr

Ik heb wel drie weken ja. Liever een software update die getest is dan een update die te vroeg gepusht wordt omdat er mensen om zeuren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LocK_Out
@ydr Ja, natuurlijk. Maar dit is nu de derde belofte. Dat is voor mij een beetje het punt.

Er is meerdere malen iets geroepen naar klanten, wat uiteindelijk totaal niet blijkt te kloppen. Ze gaan nu pas beta testen, daar hadden ze toch gewoon transparant over kunnen zijn??

Ik ben een beetje teleurgesteld dat de klanten aan het lijntje gehouden zijn.
Had gewoon eerlijk gezegd dat het er niet van ging komen i.v.m. omstandigheden, dan hadden we ook nog nergens op hoeven hopen. Simple as that.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 22-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Laatst online: 10-09 14:21
Maar wat verwacht je van de 8.1 update (upgrade)? Ik heb hier 3 Swift 2X-en, maar die draaien prima op 7.1.2. Wat ik liever heb is dat ze weer een veiligheidsupdate doen voor 7.1 maken, want mijn laatste is van januari.
Ik heb ook een Nexus 5X op 8.1, maar er is weinig nieuws te herkennen toz van 7.1. Batterij duur is gelijk, snelheid ook. Alleen meer meldingen dat een app is gestopt en crashed.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Pietje555 Wat voor antwoord wil/verwacht je nou precies dan?

Onder de kap zijn er tussen 7.1.2 & 8.1 gigantisch veel veranderingen. Je hebt het over een compleet nieuwe versie.

[ Voor 50% gewijzigd door LocK_Out op 23-05-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
LocK_Out schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:08:
@Pietje555 Wat voor antwoord wil/verwacht je nou precies dan?

Onder de kap zijn er tussen 7.1.2 & 8.1 gigantisch veel veranderingen. Je hebt het over een compleet nieuwe versie.
Verandering moet in mijn ogen ook verbetering geven en dat merk ik niet bij de overstap naar Oreo. Er zijn weer meer nieuwe bugs omdat er zoveel onder de kap veranderd is. If it ain't broke, don't fix it.
Met een kale update naar 8.1 mis je veel onderdelen waar het voor bedoeld is. Google vult deze aan voor de Pixel toestellen, maar deze zijn zelfs voor de 5X en 6P niet beschikbaar. Ik verwacht niet dat Wileyfox deze aanvullende software gaat schrijven en leveren.
Security updates vind ik veel belangrijker

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydr

ydr

Wanneer ze op dezelfde manier doorgaan als voor het faillissement dan zouden de maandelijkse security updates wel goed moeten zitten. Maar dat is iets wat de tijd ons zal leren :)

Daarnaast is een update naar 8.1 al heel wat, ja, het is jammer dat het wat langer duurt dat wat ze in eerste instantie hebben aangegeven maar er zijn zal toestellen/merken waarbij dit niet het geval is of die eerst nog de update naar 8.0 moeten krijgen.

Wanneer de update uitkomt is wileyfox nog steeds vrij rap in vergelijking met andere merken, zeker wanneer je in beschouwing neemt dat dit een toestel is in een laag segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de autocorrectie uitzetten van de wileyfox:
als je in het toetsenbordje de komma ingedrukt houdt, komt er een pop-up schermpje van Gboard, daar kan je naar instellingen om dat (en nog meer) uit te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:11
https://www.reddit.com/r/...ologies_from_teamwileyfox

Een excuus en een belofte dat Oreo bijna zover is. Ik ben benieuwd :).

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
Als het nog lang duurt kunnen ze meteen door pakken voor Android P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ik denk eerder Android SJ (Sint Juttemis). Ik heb de hoop al een tijd geleden opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Joehoe! Oreo update, waar ben je nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

Onder instellingen -> Over de telefoon -> Systeemupdates óf wanneer je een melding krijgt wanneer deze gedownload kan worden. Komt vast binnenkort een keer tevoorschijn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 23:31
Het lijkt erop dat hij er is:
https://www.reddit.com/r/...ments/8s6q5j/oreo_is_out/

Op mijn Swift 2X wordt hij nog niet aangeboden, we wachten geduldig af.

edit:
De update is nu beschikbaar en hij is aan het downloaden.

edit:
Update geïnstalleerd, geen problemen gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door sanderdam op 19-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
hier voorlopig nog niks te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

cplatinck schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:16:
hier voorlopig nog niks te zien
Op de feestboek pagina van hen staat dat uiterlijk as. zaterdag iedereen de update krijgt aangeboden, doen ze ongetwijfeld in delen om de server niet rood te laten opgloeien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anacho
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 19:55
Update geïnstalleerd op mijn Swift 2x. Alles werkt goed zo te zien. Alleen NFC doet het niet meer, ook niet als je hem even uit en aan zet of toestel herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Hier nog niks.
Is wel m’n back up,toestel dus toen ik dit las gelijk ff aangeslingerd en ff gekeken.
Helaas nog niks.
Maar mooi dat de update er nu toch is.
Ben benieuwd!

Van de week nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 16:42
Installatie gisteren gedaan, ik heb er geen problemen mee, maar ik mis wel twee Oreo features.

Het is me namelijk niet gelukt de picture-in-picture functionaliteit werkend te krijgen (geprobeerd in Chrome en in Google maps navigatie, welke beide picture-in-picture rechten hebben).

Ook de notification dots lijken niet te werken.

Heeft iemand hier meer geluk mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uni1313
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06-2024
Gisteren de Update naar 8.1 Oreo uitgevoerd op mijn Swift 2X. Update is zonder problemen verlopen. Ik heb nog geen problemen ervaren tot op heden.

Grootste verbetering, voor mij persoonlijk, is dat we nu de app Telefoon van Google hebben en dat Truecaller niet meer als standaard staat ingesteld.

Heb je belangrijke sms'en neem er dan een back-up van. Al je sms'en zijn gewist na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabrepulse
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04 15:23
Ik had dinsdag ook de update melding. Update gedownload en opeens is de melding verdwenen om het te installeren :p

Vind het voorlopig ook nergens terug en volgens mijn toestel ben ik up-to-date.(7.1.2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-08 23:33
De update is even gepauzeerd, lees ik op FB. Bug gevonden en opgelost, maar nu eerst weer testen, Komende week wordt de uitrol hervat, zegt Wileyfox Nederland.

hanss51

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uni1313
In onderstaande thread kun je meer info vinden:

https://www.reddit.com/r/.../oreo_81_is_here/e11n6jc/

Meer info over Wileyfox:
https://www.reddit.com/r/wileyfox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Ik heb wel het idee dat mijn batterij sinds de update veel sneller leeg is. Eerst haalde ik 1,5 dag en nu net geen dag.

Hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
Glorfindel76 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:27:
Ik heb wel het idee dat mijn batterij sinds de update veel sneller leeg is. Eerst haalde ik 1,5 dag en nu net geen dag.

Die van mij lijkt eerlijk gezegd wel iets vooruit gegaan te zijn. Al was battery life voor mij nooit echt een probleem, gezien hij overdag vooral idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Ik lees o.a. op reddit dat gebruikers last hebben van dat hun toestellen na de update niet meer zou opladen en dat er in sommige gevallen geen of slecht bereik ervaren wordt. Hoe zijn jullie ervaringen met de nieuwste oreo update? Ik draai zelf momenteel nog de 7.1.2 versie.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
MainframeX schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:38:
Ik lees o.a. op reddit dat gebruikers last hebben van dat hun toestellen na de update niet meer zou opladen en dat er in sommige gevallen geen of slecht bereik ervaren wordt. Hoe zijn jullie ervaringen met de nieuwste oreo update? Ik draai zelf momenteel nog de 7.1.2 versie.
Ik draai (nog steeds) de beta 8.1 en ervaar hier geen problemen mee. Heeft dan denk ik te maken met de officiele versie en/of een bepaalde batch telefoons.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
Glorfindel76 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:27:

Draai hier ook de nieuwste versie en de batterij gaat denk ik 2x zo snel leeg als voor de update :(
Yelloo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Die van mij lijkt eerlijk gezegd wel iets vooruit gegaan te zijn. Al was battery life voor mij nooit echt een probleem, gezien hij overdag vooral idle is.
Heb jij misschien een fabrieksreset gedaan? Als dat zo is dan zou ik het ook moeten proberen om te kijken of de batterij dan minder snel leeg is...

[ Voor 52% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 25-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Wat zegt de batterijmanager als oorzaak? Dikwijls is het na zo'n OS update de Google Play Services die problemen geven, in dat geval helpt het om deze eens terug te zetten naar de fabrieksversie en vervolgens te rebooten. Daarna zal dit pakket zichzelf weer updaten op de achtergrond.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Lost de Oreo update de rebootproblemen op? De telefoon van m'n vriendin reboot regelmatig, soms wel 2x op een dag. Draait nog de officiele 7.1.2.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloo
Nice Guy Eddie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:11:
[...]

Draai hier ook de nieuwste versie en de batterij gaat denk ik 2x zo snel leeg als voor de update :(

[...]

Heb jij misschien een fabrieksreset gedaan? Als dat zo is dan zou ik het ook moeten proberen om te kijken of de batterij dan minder snel leeg is...
Dat heb ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Jerie schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:16:
Lost de Oreo update de rebootproblemen op? De telefoon van m'n vriendin reboot regelmatig, soms wel 2x op een dag. Draait nog de officiele 7.1.2.
Ik heb zeer recent mijn toestel weer op de officiële 7.1.2 draaien en ervaar de reboot problemen niet. Voordat ik vorig jaar oktober de onofficiële lineage firmware erop had gezet had ik wel geregeld last van spontane reboots. Wellicht helpt het om een keer de cache's te legen in de recovery of het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat laatste is sowieso aan te raden zodra je de oreo firmware binnen hebt.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 16:39
Op Reddit zijn een aantal Oreo problemen gebundeld in de volgende thread:
[MEGATHREAD] - Android 8.1 update for Swift 2 range

Ik heb zelf nog geen Oreo op m'n Swift 2X. Ik was de afgelopen tijd wat ongeduldig, maar zo te lezen heb ik toch liever Oreo na deze patchronde. Los van de verschillende beloftes die zijn gedaan, oplossen van bijv. accuproblemen heeft in mijn ogen zeker prioriteit. Naast het melden van (Oreo) problemen aan Wileyfox kan je overwegen ze daarnaast ook op Reddit te bescrhijven, samen staan we sterk denk ik dan maar zo.

[ Voor 3% gewijzigd door RickSanchez op 27-06-2018 20:40 . Reden: onzin ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@RickSanchez Ik uiteraard ook, maar als ik op de Facebook pagina kijk, lees ik enkel "waarom er niet gereageerd word".

Lijkt erop dat mijn vermoedens qua communicatie na de overname, toch redelijk juist zijn.

De update mag er komen, maar mij zijn ze kwijt als (toekomstige) klant.

[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 28-06-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

Er is wel degelijk gecommuniceerd dat de update op pauze staat, wellicht niet op facebook maar dit is dan ook geen heilig medium natuurlijk.

Als ze voor ieder wissewasje een officieel persbericht naar buiten moeten sturen dan blijven ze bezig. En wees eerlijk, er is geen telecombedrijf wat dit wel doet.

Er is een belofte gemaakt dat 8.1 naar de 2 range komt en deze lijken ze zeker na te komen waarbij ze ook nog eens actief naar de achterban luisteren om bugs te fixen. In het budgetsegment waarin ze zich hebben gevestigd is dit best een uitzondering. Er zijn zat toestellen die waarschijnlijk niet eens naar 8.1 worden geüpdatet.

Ik snap dat je graag een update wilt zien, maar voor een bedrijf dat net uit een faillissement komt zijn ze best netjes bezig, mocht je dat niet weten te waarderen dan wens ik je veel plezier met klagen op een ander merk in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@ydr Vergeet niet dat we al extra lang hebben zitten wachten op een "bugvrije" 8.1 release, die bij de release vervolgens alsnog vol met bugs blijkt te zitten.

Was het nou enkel maar de updates, maar helaas. Ze zeggen alle werkzaamheden weer hervat te hebben. Maar op alle fronten is duidelijk dat het hele bedrijf nog op z'n gat ligt. Dat is op de Social media kanalen wel duidelijk.

Je mag ze van mij blijven verdedigen hoor. Alleen halen ze hun eigen statements onderuit. Mooiste is dat ze hun eigen kernwaarde "klantbinding" compleet verloochend hebben.
Als jij vertrouwen wil houden & klant wil blijven in/van bedrijven die dat doen.. Be my guest.
Heel sneu van het faillissement, maar dan vaag richting klanten gaan doen. Zorgt er dan zeker niet voor dat je, je huidige klantenkring gaat behouden.

Ik zal zeker tevreden zijn bij een bedrijf wat z'n beloftes wel nakomt

[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 28-06-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydr

ydr

Updates zonder bugs gebeuren zelden, bij welk merk dan ook. Ze zitten er in ieder geval bovenop en werken er ook gelijk aan.

Zoals ik al zei, social media is geen heilig middel. Al is mijn persoonlijke ervaring met hun daarin in ieder geval positief. Problemen zijn tot dusver snel en adequaat afgehandeld.

Het is niet dat ik ze probeer te verdedigen, ik probeer duidelijk te maken dat ze het qua service best aardig voor elkaar hebben. Het kan altijd beter maar je kan echt veel slechter af zijn met een toestel in dit segment.

Tja, je kan blijven zeggen dat ze beloftes niet nakomen, maar uiteindelijk zullen ze toch echt de update uitrollen. Wat in mijn ogen toch echt een belofte nakomen is. En voor je begint over lang wachten, ze proberen in iedere geval aan te geven wanneer het te verwachten valt, liever een week langer wachten dan een release die overhaast is afgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
LocK_Out schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
[...]
Lijkt erop dat mijn vermoedens qua communicatie na de overname, toch redelijk juist zijn.
Ik ben het qua communicatie nog steeds deels met je eens. Ze benoemen trots de "brand value of transparency and openness" nadat ze zonder duidelijke communicatie veel beloftes en uitgezette tijdlijnen niet zijn nagekomen. Liever wat meer realisme, blijft frustrerend.

Toch valt dit alles voor mij toch wat weg tegenover dat wat er de afgelopen tijd bij het bedrijf is gebeurd. Het bedrijf is in "administration" geraakt door problemen vanuit een Russische bank. Dit wetende ben ik alsnog wel onder de indruk van hoe ze de Oreo upgrade naar de gehele 2 range gaan krijgen.

Natuurlijk is het jammer dat er allerlei vage bugs in blijken te zitten terwijl ze er zogenaamd al maanden mee bezig zijn. Maar goed, ze doen het alsnog beter dan veel andere grote OEM's. Het is in mijn ogen erg positief dat ze na feedback de push van Oreo gewoon stopzetten om problemen op te lossen. Om Wileyfox weer goed draaiende op de kaart te zetten, vertrouwen te herwinnen, is prioriteit aan de inhoud geven toch beter dan communicatie.

Het blijft ook voor mij niet duidelijk hoe het bedrijf er nu echt aan toe is en wat we in de toekomst kunnen verwachten. Het is wel een beetje verworden tot eerst zien, dan geloven. Ze krijgen een volledige nieuwe kans als Oreo uiteindelijk volledig is gepushed en ze hopelijk helder gaan communiceren over de in de toekomst uit te geven Android Security Patches. Al met al blijf ik toch positief :*)

[ Voor 19% gewijzigd door RickSanchez op 28-06-2018 12:49 . Reden: make up your mind ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Ik zelf blijf ook positief. Ze hebben toezegging en inspanning gegeven voor een toestel dat al een poos uit is terwijl ze ondertussen te maken hebben met het reilen en zeilen van een faillissement. Als je bijvoorbeeld de vergelijking moet gaan leggen bij andere spelers uit dit segment dan doet alleen Nokia het beter. De rest van de fabrikanten zoals huawei, lenovo, moto enz enz is allemaal huilen met de pet op; Geen updates en al helemaal geen communicatie; je hebt je toestel gekocht 'as is" en je red je er maar verder mee.

Ik houdt het nog wel een paar weekjes uit op 7.1.2, m'n telefoon werkt goed en ik zie verder geen wereldbewegende verandering staan in de changelog van 8.1. Het is voor mij veel belangrijker dat m'n toestel geen problemen heeft.
LocK_Out schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:41:
@RickSanchez Ik uiteraard ook, maar als ik op de Facebook pagina kijk, lees ik enkel "waarom er niet gereageerd word".

Voor een volgend toestel zou je eens kunnen kijken naar eentje met Android One, dan ben je in ieder geval verzekerd van tijdige updates. Dat wordt bij een volgende aanschaf één van de vereiste criteria bij mij.

[ Voor 29% gewijzigd door MainframeX op 28-06-2018 16:28 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik wacht nog wel even getuige 'Assumed fix for charging issues (not confirmed yet)'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Bastien Ach laat maar komen. Mocht ie niet meer opladen, dan ga ik wel voor wat anders kijken.
*vind het wel een beetje zonde om m'n (mis)koop van nog geen jaar geleden, nu al in de kast te leggen*

EDIT: Realiseer me net in het S2P topic gelezen te hebben, dat de camera na de nieuwe update niet meer werkt.
Laat nog maar even dan..

[ Voor 40% gewijzigd door LocK_Out op 29-06-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uni1313
LocK_Out schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:33:
@Bastien Ach laat maar komen. Mocht ie niet meer opladen, dan ga ik wel voor wat anders kijken.
*vind het wel een beetje zonde om m'n (mis)koop van nog geen jaar geleden, nu al in de kast te leggen*

EDIT: Realiseer me net in het S2P topic gelezen te hebben, dat de camera na de nieuwe update niet meer werkt.
Laat nog maar even dan..
Inderdaad, ik heb de laatste update geïnstalleerd en heb zojuist vastgesteld dat de camera niet werkt.
Maar dit kun je oplossen door je telefoon gewoon eens te herstarten.

https://www.reddit.com/r/...test_oreo_update_uos273c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Hier nog steeds geen update.... -O-

Zal m eens een tijdje aan laten staan of deze dan wel wordt gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@RvD86 Als ik de verhalen (ellende) rond de update (bugs) zo hoor. Denk ik dat "we" beter af zijn door (voorlopig) 7.1.2 te blijven draaien.

Als men niet meer wil wachten, is nu wel zo'n beetje het moment om over te stappen naar een andere fabrikant..

[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 01-07-2018 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41
LocK_Out schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:12:
@RvD86 Als ik de verhalen (ellende) rond de update (bugs) zo hoor. Denk ik dat "we" beter af zijn door (voorlopig) 7.1.2 te blijven draaien.

Als men niet meer wil wachten, is nu wel zo'n beetje het moment om over te stappen naar een andere fabrikant..
Het 1e is verstandig, maar het laatste gaat je nogal tegenvallen denk ik...
Xiaomi Mi A1 heeft dezelfde problemen als ik dat topic lees en ook bij Nokia ging de upgrade naar 8.1 met problemen gepaard. Kennelijk is er onderhuids zeer veel veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Gandalf Ben ik met je eens. Van Xiaomi wist ik echter nog niet. Alleen is bijvoorbeeld Nokia al een stuk verder & zijn de meeste bugs opgelost.
Voor mij blijft het grootste probleem de security patch, die nog steeds van januari dit jaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door LocK_Out op 01-07-2018 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
LocK_Out schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:12:

Ja klopt, Maar is toch gewoon Mn backup telefoon.
Dus dan maakt t me niet zoveel uit :)
Gandalf schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:15:
[...]

Het 1e is verstandig, maar het laatste gaat je nogal tegenvallen denk ik...
Xiaomi Mi A1 heeft dezelfde problemen als ik dat topic lees en ook bij Nokia ging de upgrade naar 8.1 met problemen gepaard. Kennelijk is er onderhuids zeer veel veranderd.
Nokia is Mn “vaste” telefoon.
Hier geen problemen mee gehad gelukkig :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41
LocK_Out schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:32:
@Gandalf Ben ik met je eens. Van Xiaomi wist ik echter nog niet. Alleen is bijvoorbeeld Nokia al een stuk verder & zijn de meeste bugs opgelost.
Voor mij blijft het grootste probleem de security patch, die nog steeds van januari dit jaar is.
Ik denk dat Wileyfox door alle problemen het veel moeilijker heeft dan Nokia en Xiaomi en het zelfde werk met minder mensen moet doen. Ben wel blij dat ze er weer mee bezig zijn. Hoop dat ze problemen snel kunnen oplossen en ook de beveiligingsupdates weer maandelijks kunnen gaan uitrollen voor al hun telefoons. Dat was een van de belangrijkste redenen om hun telefoons te kopen. Als ik op dit moment een nieuwe telefoon zou moeten kopen zouden ze op dit moment geen 1e keus meer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwabbernoot
8.1 staat klaar op mijn Swift 2x. Is er al wat bekend over de 'Care-app'? Met name over de verwijderwaarheid ervan. Ik hoop niet dat ie ingebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
Kwabbernoot schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:42:
8.1 staat klaar op mijn Swift 2x. Is er al wat bekend over de 'Care-app'? Met name over de verwijderwaarheid ervan. Ik hoop niet dat ie ingebakken is.
Hij is wel ingebakken. De app kan worden uitgeschakeld, maar niet verwijderd.

https://www.reddit.com/r/...re_enhancement_what_does/

Heb de upgrade net zelf binnengekregen rond 18:00, nog niet geïnstalleerd. Ben wel benieuwd naar of we nog wat meer informatie over die app kunnen krijgen mbt tot bijv een theoretische mogelijkheid van toegang tot persoonlijke gegevens.

Edit:
Inmiddels Oreo zonder problemen geïnstalleerd. Direct daarna teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu alles weer even in orde maken en wat bestandjes terugzetten. Tot nu toe geen problemen ondervonden. Ben benieuwd.

Edit 2: Welkom terug @Verwijderd !

[ Voor 16% gewijzigd door RickSanchez op 05-07-2018 20:35 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten en Custom ROM's: [Wileyfox Swift 2X] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Wileyfox Swift 2X] Het grote Accessoires topic
- Levertijden & prijzen: [Wileyfox Swift 2X] Levertijden & Prijzen
- RMA en support: [Wileyfox] RMA & Support