CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 139 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.435 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha :+

Scott Wasson is voormalig van Tech Report en hij is degene die echt naar frametimes, percentielen daarvan en framepacing begon te kijken voordat de rest dat deed. Iets meer dan een gemiddelde journalist toch wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 20-04-2017 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444127

De prijzen voor de RX 580 zijn in Nederland weer eens fors hoger. Wij hebben echt een filiaal van Amazon nodig.
$250 op Newegg, 305 euro in Nederland.
$1 = 0.93 euro
$250 = 231,50 euro
21% BTW: 1,21*222.27 = 281 euro
Ik weet niet wat de winstmarges van Newegg zijn maar 24 euro daar bovenop is wel erg fors. Meer dan 10% winst in ieder geval om enkel als doorgeefluik te fungeren en bij een klein percentage van de kaarten de kaart te RMA'en.
Werelds schreef op donderdag 20 april 2017 @ 01:07:
[...]

Haha :+

Scott Wasson is voormalig van Tech Report en hij is degene die echt naar frametimes, percentielen daarvan en framepacing begon te kijken voordat de rest dat deed. Iets meer dan een gemiddelde journalist toch wel ;)
Voor de tijd dat ik het volgde, het siert hem dat hij dit eerder deed dan de meeste reviewers. Vooral de framepacing lijkt te worden onderschat en die wordt niet eens altijd duidelijk uit de 1% en 0,1% laag, het zou mooi zijn als ze standaard de framerendertijd voor elk frame binnen een tijdspanne (een zwaar deel bij de benchmark) laten zien, dan zie je bijvoorbeeld ineens bepaalde pieken naar boven terwijl de 1% en 0,1% FPS wewl hoger is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 20-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 16:50

Louw Post

Cerenas

Anoniem: 444127 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:14:
De prijzen voor de RX 580 zijn in Nederland weer eens fors hoger. Wij hebben echt een filiaal van Amazon nodig.
$250 op Newegg, 305 euro in Nederland.
$1 = 0.93 euro
$250 = 231,50 euro
21% BTW: 1,21*222.27 = 281 euro
Ik weet niet wat de winstmarges van Newegg zijn maar 24 euro daar bovenop is wel erg fors. Meer dan 10% winst in ieder geval om enkel als doorgeefluik te fungeren en bij een klein percentage van de kaarten de kaart te RMA'en.
Heel prijzig hier inderdaad, zit nog steeds te wachten op een verlaging en überhaupt de beschikbaarheid. Ook de beschikbaarheid van veel kaarten is erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:14:

Er zit wel een verschil in Nederlandse webshops welke hun spullen via een leverancier kopen en een Newegg welke het direct bij de fabrikant koopt. Toch zul je zien dat ook hier de prijs uiteindelijk overeen gaat komen met Newegg, alleen zelden bij launch.
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:47:

Ik hoop dat ik er teveel in lees maar het zou kunnen verklaren waarom alle RX 480 AIB-partner kaarten ongeveer hetzelfde presteerden. Of zoals JayzTwoCents zei bij de komst van XFX 3 maanden later: "Finally a RX 480 that doesn't suck". De AIB-partners mochten van AMD niet een kaart maken waarvan het circuit teveel afweek en zodoende minder heet werd (hogere boost)?
Je bedoelt zijn videoreview waar hij geen idee had waar die het over had? O.a. het lage verbruik prees, zonder het verbruik te meten? Dat was echt heel slecht.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik denk toch dat het groene kamp de hete adem van Vega al voelt: https://nl.hardware.info/...rten-al-in-derde-kwartaal

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:16:
[...]

Er zit wel een verschil in Nederlandse webshops welke hun spullen via een leverancier kopen en een Newegg welke het direct bij de fabrikant koopt. Toch zul je zien dat ook hier de prijs uiteindelijk overeen gaat komen met Newegg, alleen zelden bij launch.
Vandaar mijn stelling dat we hier een filiaal van Amazon nodig hebben, of een electronicasupermarkt. Een winkel die wel genoeg verkoopt om direct bij AMD zelf te kunnen bestellen.
Ook fijn omdat zo'n Amazon niet snel failliet gaat en nog geld aanneemt terwijl het al weet dat het niet meer kan leveren zoals dat Afuture deed.
Je bedoelt zijn videoreview waar hij geen idee had waar die het over had? O.a. het lage verbruik prees, zonder het verbruik te meten? Dat was echt heel slecht.
Ja, die. ;)
Fair enough maar hij had een punt dat de kaarten een beetje zogen. Polaris op zichzelf was goed maar de afwerking had veel beter gekunnen: 225W in plaats van 150W (in theorie, in de praktijk er wat over afhankelijk van hoe je de software instelt), veel betere passieve koeling...
Vergelijk het geluidsniveau onder volle gaming load van de RX 480 kaarten met de Sapphire RX 580 en de Asus RX 580. Vergelijk de constructie van de Sapphire RX 580 met de RX 480 kaarten.
YouTube: Scott Wasson & the Sapphire RX 580 Nitro+ Tear-Down
Ik begrijp dat AMD verbood om 225W te gebruiken omdat AMD van het powerhungry imago af wil komen maar AMD verbood toch niet om de kaart fatsoenlijke passief te koelen of om de PCB wat minder hitte te laten produceren of de hitte wat beter te laten spreiden?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 20-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:53:
[...]

Ook fijn omdat zo'n Amazon niet snel failliet gaat en nog geld aanneemt terwijl het al weet dat het niet meer kan leveren zoals dat Afuture deed.
Je kunt dat zo vaak zeggen als je wil, maar het blijft gewoon niet waar, omdat ze dat moeten, anders helpen ze mee aan hun eigen faillissement. Elke winkel die dus bijna failliet is doet er slim aan om hetzelfde te doen, anders kun je zelfs bij een BV persoonlijk aansprakelijk worden gesteld. Elk bedrijf doet dus hetzelfde, dus je hoeft het niet nogmaals 10 keer te zeggen. Zo werkt het nu eenmaal en dat gaat niet veranderen door 10 forumsposts op Tweakers.
Fair enough maar hij had een punt dat de kaarten een beetje zogen.
Hij deed allemaal onzin beweringen, dus nee een punt had die niet.
Ik begrijp dat AMD verbood om 225W te gebruiken omdat AMD van het powerhungry imago af wil komen maar AMD verbood toch niet om de kaart fatsoenlijke passief te koelen of om de PCB wat minder hitte te laten produceren of de hitte wat beter te laten spreiden?
Waar haal jij altijd die vreemde beweringen weg? Je doet zo vaak van die vreemde uitspraken waarvan ik denk hoe verzin je zoiets? Of haal je het van YouTube filmpjes, of forums als LTT, TomsHardware of zo? Als dat het geval is kun je ze beter niet lezen of bekijken, want je wordt alleen maar onzin wijsgemaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:35:
[...]
Je kunt dat zo vaak zeggen als je wil, maar het blijft gewoon niet waar, omdat ze dat moeten, anders helpen ze mee aan hun eigen faillissement. Elke winkel die dus bijna failliet is doet er slim aan om hetzelfde te doen, anders kun je zelfs bij een BV persoonlijk aansprakelijk worden gesteld.
Whatever, doen alsof je nog een product verkoopt, geld aannemen en niet leveren en niet het geld teruggeven is fout. Het punt hier was dat je zo'n risico ook niet zou lopen met een filiaal van Amazon of een Newegg, zo'n bedrijf gaat niet ineens failliet zonder dat je het ziet aankomen.
Hij deed allemaal onzin beweringen, dus nee een punt had die niet.
Ga jij enkel uit de hoogte doen of ga jij ook nog onderbouwen waarom volgens jou zijn stelling dat de RX480 kaarten heethoofden waren onzinnig is? Ik heb jou een argument gegeven, jij hebt dat argument niet weerlegd. Het argument: temperatuur vs. herrie bij RX480 kaarten vs. de beste RX 580 kaarten. Ik zal jou een handje helpen:
Asus Radeon RX 480 Strix (8GB) 43 dB
Asus RX 580 Strix OC (8GB) 38 dB
Sapphire RX 580 Nitro+ OC (8GB) 36 dB
Allemaal met hetzelfde spel bij dezelfde benchmark op hetzelfde systeem, op de kaart na. Dezelfde GPU (een ietsiepietsie hogere klokfrequentie), dezelfde architectuur, dezelfde RAM. Hoezo zou die RX 480 van Asus niet een heethoofd zijn in vergelijking met de RX 580?
We kunnen de Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix er ook nog even bij halen: 37 dB voor een kaart die een hoger vermogen heeft. 'Slechts' 6 dB verschil maar volgens jou was zijn stelling dat die kaart belachelijk lawaaierig was voor dat vermogen onzin. Ok.

Wat betreft mijn suggestie (geen bewering!) dat AMD van het powerhungry imago af wilde komen - voor het geval jij daarrover zeurt ("vreemde beweringen") - leg jij maar eens uit waarom alle RX480 kaarten slechts met 6 pinnetjes op de voeding konden worden aaangesloten terwijl de kaart duidelijk aanzienlijk meer dan 150W als piekvermogen had. Denk jij echt dat de ingenieurs van Gigabyte, Asus, Sapphire, MSI, Powercolor...niet in de gaten hadden dat die kaart een hoger piekvermogen dan 150W trok? Dat AMD voor de RX 480 de AIB-partners minder vrijheid gaf heb ik niet verzonnen, dat gaf Scott Wasson aan. De bron heb ik gegeven en ik heb er zelfs het citaat bij gegeven maar als jij die niet gebruikt spreek je er dan ook niet over uit.
De volgende keer als iemand volgens jou een onzinnige bewering doet, leg dan gewoon uit wat er volgens jou niet klopt, dan hoeven mensen niet te raden. De ander kan uitleggen waarom jij dat volgens hem verkeerd ziet of jou gelijk geven. Wel zo gemakkelijk en veel constructiever.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 20-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Louw Post schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:55:
[...]

Heel prijzig hier inderdaad, zit nog steeds te wachten op een verlaging en überhaupt de beschikbaarheid. Ook de beschikbaarheid van veel kaarten is erg slecht.
Wat is dit toch, de beschikbaarheid van verschillende kaarten lijkt steeds slechter te worden. Of is die 580 nou zo populair? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de frontpage werd bij de aankondiging van de RX5xx serie nog gezegd dat de nieuwere Vega's, met nieuwe architectuur, toch nog 2e kwartaal zouden komen. Is dat nog steeds zo? Lijkt me wat vreemd dat AMD nu de R5xx serie aankondigt en die dan krap 2 maanden later zou (gedeeltelijk?) vervangen door de nieuwe architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

henkie196 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:44:
Op de frontpage werd bij de aankondiging van de RX5xx serie nog gezegd dat de nieuwere Vega's, met nieuwe architectuur, toch nog 2e kwartaal zouden komen. Is dat nog steeds zo? Lijkt me wat vreemd dat AMD nu de R5xx serie aankondigt en die dan krap 2 maanden later zou (gedeeltelijk?) vervangen door de nieuwe architectuur.
Ik zie op Reddit veel de maand mei voorbij komen, dus dat zou wel snel zijn (gelukkig). De RX 5xx serie is natuurlijk mid- en lowend dus daar zou Vega wel overheen moeten gaan qua performance, zo heel vreemd is dat dan niet toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 13:46
Nee hoor is helemaal niet vreemd. De 500 serie wordt niet als "enthusiast" neergezet waar de Vega dat wel wordt. De 500 serie moet je dus zien als het mid-highend en Vega daar nog een stapje boven.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je aanneemt dat ze voorlopig alleen de high-end kaarten op de nieuwe architectuur uit gaan brengen is dat inderdaad niet zo vreemd.

Dat is alleen niet echt het segment waar ik normaalgesproken in geïnteresseerd in ben, dus ik ben dan wel benieuwd wanneer het mid-high end segment ook naar de nieuwe architectuur (is dat nu Vega 10 of 11?) migreert, maar de RX 5xx serie maakt het waarschijnlijk dat dat dus wel wat langer zal gaan duren.

/edit
Ik hoor waarschijnlijk wel min of meer bij de doelmarkt voor de RX 5xx serie (ik heb nog een HD 5850, het zou zeker een upgrade zijn), maar als het lijkt dat er nieuwere architectuur binnen twee maanden aangekondigd gaat worden, dan wacht ik nog wel even wat langer.

[ Voor 23% gewijzigd door henkie196 op 21-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 22:57
offtopic:
edit: foute post, moet in het AMD CPU topic... 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Moi_in_actie op 21-04-2017 13:24 ]

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 13:46
henkie196 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:12:
Als je aanneemt dat ze voorlopig alleen de high-end kaarten op de nieuwe architectuur uit gaan brengen is dat inderdaad niet zo vreemd.

Dat is alleen niet echt het segment waar ik normaalgesproken in geïnteresseerd in ben, dus ik ben dan wel benieuwd wanneer het mid-high end segment ook naar de nieuwe architectuur (is dat nu Vega 10 of 11?) migreert, maar de RX 5xx serie maakt het waarschijnlijk dat dat dus wel wat langer zal gaan duren.

/edit
Ik hoor waarschijnlijk wel min of meer bij de doelmarkt voor de RX 5xx serie (ik heb nog een HD 5850, het zou zeker een upgrade zijn), maar als het lijkt dat er nieuwere architectuur binnen twee maanden aangekondigd gaat worden, dan wacht ik nog wel even wat langer.
Ga er dan ook van uit dat Vega een flink pak duurder is dan de huidige 580. Ik zou Vega ook niet zien als vervanger van maar uitbreiding van het GPU pakket.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44

flessuh

Set sail for fail!

Nou ja, Computex is 30 mei tot 3 juni ofzo, dus er bestaat een redelijke kans dat ze Vega daar aankondigen. Zou als het de normale trends volgt betekenen dat je half/eind juni ze in de winkel hebt liggen. Allemaal nog (net) binnen het 2e kwartaal

Wat de kans op een aankondiging groter maakt is het feit dat AMD eerder daar kaarten heeft aangekondigd, zoals de RX 480 :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Iemand een idee hoe die Sapphire RX 580 Pulse presteert? Vooral qua koeling bedoel ik dan. Ik kan hier geen reviews van vinden. De heatsink van de Pulse lijkt wel wat minder dan die van de Nitro+, waar wel veel reviews van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Louw Post schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:23:
[...]

Wat is dit toch, de beschikbaarheid van verschillende kaarten lijkt steeds slechter te worden. Of is die 580 nou zo populair? :+
Cryptominers? :X
Louw Post schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:09:
Iemand een idee hoe die Sapphire RX 580 Pulse presteert? Vooral qua koeling bedoel ik dan. Ik kan hier geen reviews van vinden. De heatsink van de Pulse lijkt wel wat minder dan die van de Nitro+, waar wel veel reviews van zijn.
Vergelijk het geluidsniveau vs. de temperatuur en de FPS met die van de Nitro in dezelfde benchmark, als jij er een kan vinden, dan weet je waarschijnlijk wel aardig hoe het zit. Bij de Nitro zag je direct aan de cijfers dat de passieve koeling een stuk beter was dan voor hun RX 480. Zelf heb ik wel wat extra over voor een goede koeling, gamen met zo'n pokkeherrie is niet handig. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 21-04-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 09:22

The Chosen One

Zie signature!

Ze hadden volgens mij jaar of wat terug ook grote aankondiging op Computex gedaan.
En gezien Prey (en nog 1?) titel met grote focus on Vega/AMD ondersteuning komen kunnen de kaarten echt niet te lang wachten.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Chosen One schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:34:
Ze hadden volgens mij jaar of wat terug ook grote aankondiging op Computex gedaan.
En gezien Prey (en nog 1?) titel met grote focus on Vega/AMD ondersteuning komen kunnen de kaarten echt niet te lang wachten.
Hoe vaak moet AMD nog bevestigen dat Vega in de eerste helft van 2017 komt voordat jullie het geloven? :?
Verder zou ik niet speculeren over wel of niet midhighendkaarten, het is prima mogelijk dat een cut van Vega voor rond de 400 euro (voor mij het midhighendsegment) wordt verkocht, dat lijkt me zelfs erg waarschijnlijk, alleen hoeft dat niet per se dezelfde maand al te zijn. Misschien 1 of 2 maanden later. Ik hoop vooral dat de AIB-partners Vega net zo goed koelen als de RX 580 en niet net zo slecht als de RX 480.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 21-04-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 09:22

The Chosen One

Zie signature!

Ehm slimmert. "May 30 - June 3" ligt toch echt gewoon in de 1e helft van 2017 hoor.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Chosen One schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:39:
Ehm slimmert. "May 30 - June 3" ligt toch echt gewoon in de 1e helft van 2017 hoor.
Anoniem: 444127 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:36:
[...]

Hoe vaak moet AMD nog bevestigen dat Vega in de eerste helft van 2017 komt voordat jullie het geloven? :?
:?
Het is trouwens slimmerd. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 21-04-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:30:
[...]

Whatever, doen alsof je nog een product verkoopt, geld aannemen en niet leveren en niet het geld teruggeven is fout. Het punt hier was dat je zo'n risico ook niet zou lopen met een filiaal van Amazon of een Newegg, zo'n bedrijf gaat niet ineens failliet zonder dat je het ziet aankomen.
Zoals gezegd, dat moet zo, anders ben je fout en zelf aansprakelijk. Dat jij dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar zo werkt het gewoon. Daarom heeft het totaal geen zin om het 10 maal overal te posten, terwijl ze wel juist hebben gehandeld.
Ga jij enkel uit de hoogte doen of ga jij ook nog onderbouwen waarom volgens jou zijn stelling dat de RX480 kaarten heethoofden waren onzinnig is?
Wat is een heethoofd? De ene bedoeld daarmee een hoog verbruik, terwijl de andere een hoge temperatuur bedoeld. Als dan temperatuur wordt bedoeld, dan is weer de vraag of het echt te heet is of dat het heet wordt genoemd terwijl het niet zo is. Daarnaast is ook de vraag wat dan warm is, geheugen, VRM of GPU.
Ik heb jou een argument gegeven, jij hebt dat argument niet weerlegd. Het argument: temperatuur vs. herrie bij RX480 kaarten vs. de beste RX 580 kaarten. Ik zal jou een handje helpen:
Asus Radeon RX 480 Strix (8GB) 43 dB
Asus RX 580 Strix OC (8GB) 38 dB
Sapphire RX 580 Nitro+ OC (8GB) 36 dB
Allemaal met hetzelfde spel bij dezelfde benchmark op hetzelfde systeem, op de kaart na. Dezelfde GPU (een ietsiepietsie hogere klokfrequentie), dezelfde architectuur, dezelfde RAM. Hoezo zou die RX 480 van Asus niet een heethoofd zijn in vergelijking met de RX 580?
Waar komen deze waardes weg? Zegt ook helemaal niks namelijk, een straaljager kan ook prima 38dB aan geluid produceren als je er maar ver genoeg vandaan gaat meten.
We kunnen de Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix er ook nog even bij halen: 37 dB voor een kaart die een hoger vermogen heeft. 'Slechts' 6 dB verschil maar volgens jou was zijn stelling dat die kaart belachelijk lawaaierig was voor dat vermogen onzin. Ok.
Waar heb je het over? Het geluid wat een videokaart maakt vertelt wat over de koeler en voor de rest niks over een videokaart.
Wat betreft mijn suggestie (geen bewering!) dat AMD van het powerhungry imago af wilde komen - voor het geval jij daarrover zeurt ("vreemde beweringen") - leg jij maar eens uit waarom alle RX480 kaarten slechts met 6 pinnetjes op de voeding konden worden aaangesloten terwijl de kaart duidelijk aanzienlijk meer dan 150W als piekvermogen had.
AMD verplicht heel weinig dingen in vergelijking met nVidia, bij AMD is vrij veel mogelijk. Bijna alle RX 480 kaarten hebben dan ook een 8 pins PEG connector en niet een 6 pins zoals jij beweert. Op twee na zijn het alleen maar reference designs welke een 6 pins PEG hebben. En ja dat is een reference design, dus dat is de keuze van AMD. Maar zoals ik al eerder aangaf maakt 6 of 8 pins eigenlijk niks uit aangezien een 6 pins alleen al gemakkelijk genoeg leveren voor de videokaart zonder dat er stroom door het PCI Express slot hoeft.
De volgende keer als iemand volgens jou een onzinnige bewering doet, leg dan gewoon uit wat er volgens jou niet klopt, dan hoeven mensen niet te raden. De ander kan uitleggen waarom jij dat volgens hem verkeerd ziet of jou gelijk geven. Wel zo gemakkelijk en veel constructiever.
Dat is ook gewoon gedaan, toen de video werd gepost in dit topic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Louw Post schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:09:
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Het lijkt dezelfde koeling te zijn, maar dan met een milde de overclock. Over de heatsink valt weinig te vinden. Het lijkt hetzelfde te zijn, qua prijs zou dat ook kunnen, maar je kan het nergens vinden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Not that shit again! :|

Die hebben toch mooie dedicated machines daarvoor tegenwoordig ?!

* nero355 heeft nog steeds HD5870 beschikbaarheid trauma's door dat mining volk :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:29:
[...]

Dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Het lijkt dezelfde koeling te zijn, maar dan met een milde de overclock. Over de heatsink valt weinig te vinden. Het lijkt hetzelfde te zijn, qua prijs zou dat ook kunnen, maar je kan het nergens vinden...
Als je de foto's van de zijkant bekijkt op bijv. de Sapphire website, dan zie je wel dat de Pulse wat pipes minder heeft. Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden hierover is dat de 580 Pulse dezelfde koeler heeft als de 480 Nitro en dat de nieuwe Nitro een verbeterd design is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

nero355 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 04:00:
[...]

* nero355 heeft nog steeds HD5870 beschikbaarheid trauma's door dat mining volk :/
Dat hangt ervan welke crypto value :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 20:50
Louw Post schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:12:
[...]

Als je de foto's van de zijkant bekijkt op bijv. de Sapphire website, dan zie je wel dat de Pulse wat pipes minder heeft. Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden hierover is dat de 580 Pulse dezelfde koeler heeft als de 480 Nitro en dat de nieuwe Nitro een verbeterd design is.
Dit was ik ook al aan het bekijken, maar de 580 Pulse heeft op de Sapphire website toch echt 3 heatpipes:

http://us.dl.sapphiretech...Sapphire_201717182724.jpg

En de RX480 Nitro heeft er maar 2. Een koeler als op de 480 Nitro wil je trouwens niet hebben:

https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur
https://nl.hardware.info/...eview-efficientie-koeling

[ Voor 6% gewijzigd door SouLmaN op 22-04-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ja, daar ben ik ook flink door genomen. Uiteindelijk €280 betaald voor mijn 5850, toen ik die eindelijk kon kopen. Twee weken later was er €20 van de prijs af. :P
* DaniëlWW2 kijkt naar prijzen van de RX580 de pricewatch, wait. O-)

Iets anders en meer offtopic. Zowel gisteren als vandaag kreeg ik een gedeeltelijk met artifacts gevuld scherm gepresenteerd als ik mijn computer aanzet. Er zit een duidelijk patroon in. Computer herstarten loste het probleem op. Ik denk dat mijn GPU aan het sterven is. Damn you AMD, kom met Vega dammit. :X

Dan nog iets heel anders. Zullen we eens een poging wagen te achterhalen welke RX570/580 hun koelers nu redelijk zijn? Zo ongeveer is iedereen het nu oneens met iedereen, zo lijkt het. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 13:46
[...]

Ja dat vind ik nou ook een drama, alle mooie 5870, 7970 en r9 290s opgebruikt voor dat hersoneloze mining...

Maar inderdaad loont het niet meer om daar pc gpu's voor te gebruiken, teminste ik meende dat ze daar praktisch alleen nog *asics* machines voor gebruiken.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Je moet eigenlijk niet de schuld leggen bij miners, maar juist bij de producent.

Waarom is de productie toen niet meegeschaald met de vraag ???
Waarom kon AMD die extra vraag (bovenop de normale vraag) niet omzetten naar extra winst.

Bij ongeveer elke andere bedrijfsvorm zou dat een redelijkerwijs te verwachten gevolg zijn.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

aminam schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:29:
[...]

Ja dat vind ik nou ook een drama, alle mooie 5870, 7970 en r9 290s opgebruikt voor dat hersoneloze mining...

Maar inderdaad loont het niet meer om daar pc gpu's voor te gebruiken, teminste ik meende dat ze daar praktisch alleen nog *asics* machines voor gebruiken.
Zo lang als het maar die pokke reference koeler modellen waren, dan is het goed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 13:46
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:16:
[...]

Zo lang als het maar die pokke reference koeler modellen waren, dan is het goed. :+
En dat zijn nou net die pokke dingen die ik een beetje probeer te verzamelen ;p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNo8vrqWHhVhiUDJK8R3NhUb/medium.jpg

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

SouLmaN schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:26:
[...]

Dit was ik ook al aan het bekijken, maar de 580 Pulse heeft op de Sapphire website toch echt 3 heatpipes:

http://us.dl.sapphiretech...Sapphire_201717182724.jpg

En de RX480 Nitro heeft er maar 2. Een koeler als op de 480 Nitro wil je trouwens niet hebben:

https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur
https://nl.hardware.info/...eview-efficientie-koeling
De Nitro+ heeft ook nog een paar heatpipes aan de andere kant lopen, in totaal 4, zover ik kon zien.

Tegen advies hier in had ik toch de MSI RX 580 Gaming X besteld en heb ik hem zojuist ingebouwd (mijn geduld was op). En ik moet zeggen dat ik tevreden ben. Het is wel een super lomp ding, ik moest zelfs een stukje van mijn kast buigen om hem in het slot te krijgen, maar qua temperatuur doet hij het prima in mijn Corsair Air 240.

In Rise of the Tomb Raider zit hij rond de 70 graden en in R6 Siege tussen 65 en 70. Dat is iets beter dan de MSI GTX 970 Gaming 4G die ik vervangen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: Vega and the Compute Conundrum: Past & Present Perspective

Cerenas, probeer de spanning van die kaart wat te verlagen, de kans is groot dat je nog beter kan overklokken ook, als je dat zou willen. ;)
[...]

Als elke grafische kaart meer opbrengt dan wat het kost...
Ik weet niet of dat het zo is, kwade tongen beweren dat winkels nog steeds de eerste weken na een lancering worden leeggeplunderd door cryptominers, alleen niet meer zo voor Bitcoin (andere cryptocurrencies).
enchion schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:15:
Je moet eigenlijk niet de schuld leggen bij miners, maar juist bij de producent.

Waarom is de productie toen niet meegeschaald met de vraag ???
Waarom kon AMD die extra vraag (bovenop de normale vraag) niet omzetten naar extra winst.

Bij ongeveer elke andere bedrijfsvorm zou dat een redelijkerwijs te verwachten gevolg zijn.
Misschien zit het probleem niet in de productie vs. de vraag maar in die plotselinge pieken kort na de lancering? AMD zou de productiecapaciteit kunnen laten uitbreiden maar dan zit je mogelijk (waarschijnlijk) weer met extra kosten na die eerste paar weken. Dat is speculatief aangezien wij te weinig weten over het productieproces bij GF maar het lijkt me iets waar je rekening mee moet houden. Winkels kunnen een quotum invoeren maar daar heb je niets aan als die cryptominers andere mensen kaarten voor hen laten kopen.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:16:
[...]
Dan nog iets heel anders. Zullen we eens een poging wagen te achterhalen welke RX570/580 hun koelers nu redelijk zijn? Zo ongeveer is iedereen het nu oneens met iedereen, zo lijkt het. :P
Koelers + passieve koeling, het liefst zowel gescheiden van elkaar als de combinatie als het kan. ;)
Zoals ik het zie, de noise vs. temperatuur wijst het uit als ze bij exact dezelfde load zijn getest. Het onderliggende probleem is m.i. een fout in de testmethodes: eigenlijk zouden ze al die kaarten hetzelfde moeten klokken en naar dezelfde temperatuur moeten laten oplopen bij diezelfde load (door de RPM te wijzigen bij een stresstest zoals Furmark). Vergelijk dan het geluidsniveau en je weet precies welke kaarten beter en slechter koelen. Veronderstellende dat het ene merk niet veel meer ovedrijft met de spanning dan het andere maar dat is helaas vrijwel onmogelijk te onderzoeken (tenzij je heel erg veel vrijwilligers hun hulp krijgt).

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 22-04-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:16
Louw Post schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:20:
[...]

De Nitro+ heeft ook nog een paar heatpipes aan de andere kant lopen, in totaal 4, zover ik kon zien.

Tegen advies hier in had ik toch de MSI RX 580 Gaming X besteld en heb ik hem zojuist ingebouwd (mijn geduld was op). En ik moet zeggen dat ik tevreden ben. Het is wel een super lomp ding, ik moest zelfs een stukje van mijn kast buigen om hem in het slot te krijgen, maar qua temperatuur doet hij het prima in mijn Corsair Air 240.

In Rise of the Tomb Raider zit hij rond de 70 graden en in R6 Siege tussen 65 en 70. Dat is iets beter dan de MSI GTX 970 Gaming 4G die ik vervangen heb. :)
En hoe zit het met de performance? Ik heb ook een 970 maar ik op papier vind ik de verbetering marginaal. De voornaamste reden voor mij zou freesync zijn (heb al een freesync scherm). Denk niet dat ik dat meer dan 150 euro waard vind...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

RubenDJ schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:48:
[...]

En hoe zit het met de performance? Ik heb ook een 970 maar ik op papier vind ik de verbetering marginaal. De voornaamste reden voor mij zou freesync zijn (heb al een freesync scherm). Denk niet dat ik dat meer dan 150 euro waard vind...
Ja het is in principe maar iets beter, maar naast dat heb ik het inderdaad ook voor freesync gedaan en het feit dat ik een Ryzen 1600 heb en de AMD kaarten daar wat beter mee samenwerken.

(En dat ik in al geen twee jaar nieuwe onderdelen gekocht had, omdat de vooruitgang de laatste jaren minimaal is. Mijn 4690k en 970 voldeden eigenlijk nog prima, maar ik had wel de drang om wat nieuws te kopen. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hoe meer ik over Vega lees qua geruchten of achtergrondspeculatie, hoe enthousiaster ik eigenlijk begin te worden. Selectief enthousiast, dat wel.

Het zit er dik in dat er tenminste twee aparte GPU's uit zullen komen, Vega 10 en Vega 11. Ergens hoop ik dat we Vega 10 voorlopig niet gaan zien als consumentenproduct. Voordat ik nu voor gek, lasteraar etc word uitgemaakt, daar zit een goede reden achter. Vega 10 zal een grote GPU worden en het op moeten nemen tegen de 1080Ti en Titan's. Het zal ook een behoorlijk verfijnde GCN GPU zijn, dus iets meer stroomverbruik, iets grotere die, vergelijkbare prestaties. Qua formaat zit Vega 10 waarschijnlijk wel goed. AMD zet in op hogere IPC en hogere clockspeeds, dus dat zou ook het probleem niet moeten zijn. Alles bij elkaar denk ik dat Vega 10 wel kan concurreren, tenzij er iets gruwelijks misgaat. Onwaarschijnlijk aangezien het een verfijnde, doorontwikkelde GCN GPU zal zijn.

Wat hebben we hier als consument aan? Nou bijn helemaal nada. Laat Nvidia lekker haar GP102 GPU's verkopen voor enorme bedragen. Voor AMD is het veel interessanter om Vega 10 lekker te verkopen op de zakelijke markt als een Firepro. Sterker nog, die is maanden geleden al aangekondigd als de Instinct M125 GPU, schattingen zijn 12,5 teraflop, iets meer dan de Titan Xp. Of dat vertaald kan worden in rauwe prestaties als het gaat om frames bij een game, geen idee, maakt ook weinig uit. Zelfs als AMD filantropisch gaat doen, ga je er alsnog €600+ voor betalen schat ik zo in.

Vega 11, een meer realistische GPU voor consumenten, is vele malen interessanter. Een die van ongeveer 350mm zou al afdoende moeten zijn om in de buurt te komen van de GTX1080, als we de schaling van Polaris er ruwweg bij mogen pakken ten opzichte van de GTX1060. Compleet natte vinger werk maar bij gebrek aan beter. Gooi hier 8GB aan GDDR5X bij of iets meer en dan heb je wat dat moet kunnen concurreren. Dan omgerekend €350 voor de GTX1070 concurrent en €450 voor de GTX1080 en dan hebben we succes.

Het is allemaal heel veel speculatie, maar ik denk niet dat Vega verschrikkelijk zal zijn, en ook niet dat Vega, Nvidia compleet uit het water zal blazen. Het is uiteindelijk een verder doorontwikkelde GCN GPU

Wat denk ik veel relevanter is voor het succes van Vega is hoe de lancering plaats zal vinden. Het ideaal lijkt mij dat alle fabrikanten in het begin vastzitten aan een AMD PCB dat goed ontworpen en gebouwd is, zoals de regel lijkt te zijn bij AMD. Eentje waar je wat mee kan overclocken. Vervolgens hoop ik wel dat alle fabrikanten vanaf het begin met een eigen koeler komen zodat je geen downclocking issues krijgt of de tornado in je PC. Als Ryzen en de RX580 enige indicatie mogen bieden dan begrijpen ze bij AMD tegenwoordig dat je vanaf dag een met een goede, en stille koelingsoplossing moet komen. Ook zit het qua software steeds beter in elkaar bij AMD Radeon, ook een belangrijk punt waar AMD zo vaak onjuist over is bejegend. Gevraagd vermogen zal hoger liggen vanwege het ontwerp, nou en. Dat is alleen een issue geworden toen Nvidia opeens beter ging presteren. Je kan het compenseren door in DX12 titels Nvidia volledig weg te blazen. Dat zie ik eigenlijk wel gebeuren.

Maar genoeg gemompeld en gespeculeerd weer. Ik wou dit gewoon even neerpennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Het lijkt me erg sterk dat er Vega`s uitkomen zonder HBM(2)

Ik denk dat waar Polaris geen specifieke winst in combinatie met Ryzen laat zien, dat Vega dat wel gaat doen, en dat juist vanwege de gegevens overdracht tussen de CPU en de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

enchion schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:18:
Het lijkt me erg sterk dat er Vega`s uitkomen zonder HBM(2)
Er waren ook geruchten dat AMD de fabrikanten vrij wou laten in geheugentype en hoeveelheid. In ieder geval lijkt er geen technische reden te zijn om GDDRX5 niet te gebruiken. Dat spul wel goedkoper voor zover ik weet. Natuurlijk zou ik liever HBM2 geheugen zien, en ja het is logisch gezien AMD haar eigen ontwikkeling, als het daadwerkelijk betaalbaar is en meerwaarde bied. Dus niet tegen elke prijs. Drijft het de prijs van de GPU's onnodig op voor een gering voordeel dan hoeft het van mij niet perse. Ja, ik zal in ieder geval naar een nieuwe AMD GPU overstappen dit jaar. Heb niet voor niks een freesync monitor gekocht vorig jaar en mijn 7950 is denk ik stervende. Betekent niet dat ik blind in de fanboymodus ga om een AMD geheugentechnologie. Een RX580 kan ook altijd nog.
Ik denk dat waar Polaris geen specifieke winst in combinatie met Ryzen laat zien, dat Vega dat wel gaat doen, en dat juist vanwege de gegevens overdracht tussen de CPU en de GPU.
Moet ik de CiV 6 benchmark er weer eens bij halen van Anand? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ldhBwCA7UmvQLcryPd7XNGSC/full.jpg

Maar ik weet dat je doelt op de Infiniy Fabric. Dat zou helemaal iets bijzonders zijn als Vega en Ryzen elkaar zo kunnen versterken in prestaties. Ga er alleen niet vanuit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:38:
[...]

Er waren ook geruchten dat AMD de fabrikanten vrij wou laten in geheugentype en hoeveelheid. In ieder geval lijkt er geen technische reden te zijn om GDDRX5 niet te gebruiken. Dat spul wel goedkoper voor zover ik weet. Natuurlijk zou ik liever HBM2 geheugen zien, en ja het is logisch gezien AMD haar eigen ontwikkeling, als het daadwerkelijk betaalbaar is en meerwaarde bied. Dus niet tegen elke prijs. Drijft het de prijs van de GPU's onnodig op voor een gering voordeel dan hoeft het van mij niet perse. Ja, ik zal in ieder geval naar een nieuwe AMD GPU overstappen dit jaar. Heb niet voor niks een freesync monitor gekocht vorig jaar en mijn 7950 is denk ik stervende. Betekent niet dat ik blind in de fanboymodus ga om een AMD geheugentechnologie. Een RX580 kan ook altijd nog.

[...]

[afbeelding]

Maar ik weet dat je doelt op de Infiniy Fabric. Dat zou helemaal iets bijzonders zijn als Vega en Ryzen elkaar zo kunnen versterken in prestaties. Ga er alleen niet vanuit. :)
Er is wel een technische reden om GDDRX5 niet te kunnen gebruiken. Een Vega die met HBM controller gaat niet werken met een GDDR(5) geheugen.

https://nwlogic.com/products/docs/HBM_Controller_Core.pdf

Het grote voordeel van HBM is dat je die oppervlakte bespaard door dat HBM geheugencontoller veel kleiner is dan een traditionele GDDR 5 geheugen controller.

Afbeeldingslocatie: https://42xtjqm0qj0382ac91ye9exr-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/02/Picture2-1.png

Twee Vega versie een met HBM en een met GDDR 5 betekend dat er twee die's getest en gefabriceerd moeten worden. Dat zie ik AMD niet een twee doen. Dus denk ik dat Vega net als Fury alleen HBM2 of HBM 1 geheugen krijgt, zie onderstaande info:

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/001915.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:38:
[afbeelding]

Ik doelde op de verschillen tussen de Polaris van vorig jaar en de Polaris Refresh van dit jaar, daar zit geen verschil tussen AMD en Intel CPU`s wat prestatie winst betreft.
Ik zit nl een beetje op dezelfde manier naar Fury vs Vega te kijken.

Aangezien 480 ~ 380 prestaties (procede/die shrink + DX12 optimalisaties, minder watt maar zelfde prestaties) + Fury vs 380 prestaties (HBM, bandbreedte PCB) + prestatie winst Polaris vs Polaris refresh (finetuning) = logische minimum waar Vega nu zou moeten zitten.
Dan zeg ik dus dat daar nog meer prestatiewinst bovenop gaat komen.

Ik denk idd dat Infinity Fabric icm hoe HBM op Vega is geimplementeerd een extra jump gaan laten zien,
en niet alleen voor games en 3D applicaties. (shared system cache achtige constructie)

Maw de 1e GPU die echt General Purpose is.

[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 23-04-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

polli_ schreef op zondag 23 april 2017 @ 02:23:
[...]

Er is wel een technische reden om GDDRX5 niet te kunnen gebruiken. Een Vega die met HBM controller gaat niet werken met een GDDR(5) geheugen.

https://nwlogic.com/products/docs/HBM_Controller_Core.pdf

Het grote voordeel van HBM is dat je die oppervlakte bespaard door dat HBM geheugencontoller veel kleiner is dan een traditionele GDDR 5 geheugen controller.

[afbeelding]

Twee Vega versie een met HBM en een met GDDR 5 betekend dat er twee die's getest en gefabriceerd moeten worden. Dat zie ik AMD niet een twee doen. Dus denk ik dat Vega net als Fury alleen HBM2 of HBM 1 geheugen krijgt, zie onderstaande info:

[afbeelding]
Ah, dan kan je mijn GDDR5 opmerking volledig negeren. :+
Maar het heeft zo te zien ook voordelen als je wat ruimte kan besparen. Scheelt weer een beetje stroomverbruik en je hebt weer meer ruimte voor streamprocessors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou vega ook zoiets als het "vram delen" via nvlink van de nvidia gp100 gaan bieden? Dan zou de hoeveelheid vram op 1 gpu wat minder kritisch worden voor bepaalde semi-pro toepassingen etc..

Want ik begrijp dat het waarschijnlijk 4 en 8GB hoeveelheden vram gaan worden? Das wel jammer voorheen zag je AMD wat voorlopen qua vram hoeveelheid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4, 8 en 16GB is mogelijk, maar het is de vraag of 16GB beschikbaar is op dit moment. Dat zijn namelijk 8 gestapelde chipjes en de vraag is of men al zo hoog kan. Mocht het kunnen dan is het waarschijnlijker dat het alleen gebruikt gaat worden in een zakelijk model.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:42:
4, 8 en 16GB is mogelijk, maar het is de vraag of 16GB beschikbaar is op dit moment. Dat zijn namelijk 8 gestapelde chipjes en de vraag is of men al zo hoog kan. Mocht het kunnen dan is het waarschijnlijker dat het alleen gebruikt gaat worden in een zakelijk model.
Psies dus daarom zou vram-sharing ideaal zijn. de gp100 heeft ook maar 16GB (tov de 24gb van de p6000) maar goed verbonden met een 2de gp100 krijg je nu ook echt 32GB. Maar zoals je zegt, dat zal dan ook alleen waarschijnlijk op het pro model zitten. Tenzij ze Nvidia een hak willen zetten, voor semi pro is het wel heel interessant om vram te kunnen optellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:42:
Wat ik weet van HBM2 laat mij ook twijfelen of 16GB wel iets is dat we gaan zien. Behalve dat het duur is speelt denk ik ook mee hoe AMD hun investering in Vega terug moet verdienen. Het lijkt erop dat ze twee GPU's hebben ontworpen en ze liggen achter in marktaandeel in zowel gaming als zakelijke applicaties. Dat zal waarschijnlijk een undercut strategie vragen tenzij ze de Nvidia line up behoorlijk verslaan, betwijfel het. Dat heb je big boy Vega 10 en redelijke grote Vega 11. Als ik senior manager bij AMD was dan zou ik de Vega 10 GPU's veel liever voor een paar duizend euro verkopen als FirePro's met 16GB HBM2 om de investering terug te winnen dan als consumenten GPU's voor €1000. De chips die de zeer hoge standaarden van een zakelijke GPU niet halen zou ik laten opsparen en later introduceren als vlaggenschip voor de consumentenmarkt.

Vega 11 zou ik laten uitbrengen als zowel FirePro als consumentenmarkt. De beste naar FirePro, de rest consumenten. 8GB HBM2 erop en verkopen. Bij gelijke prestaties iets goedkoper maken, bij significant betere prestaties voor hetzelfde geld als de concurrent. De investering moet terugverdient worden want we kunnen als AMD Radeon niet langer meer voor de kostprijs of een kleine marge verkopen. Daar gingen we als bedrijf al bijna kapot aan toen het bij de CPU kant, met flinkere marges (kleinere die, geen PCB, geen fabrikanten ertussen en hogere verkoopprijs etc) helemaal mis ging.

Voor ons zal het misschien wel eens voordelig kunnen uitpakken als Vega 11, De GTX1070 en GTX1080 ongeveer matched in DX11 titels. Dat zal meer druk op prijzen zetten schat ik zo in dan als Vega 11 de Nvidia tegenhangers duidelijk verslaat. Dan gaat er weinig gebeuren met de prijzen denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Los van de kosten en beschikbaarheid van 16gb HBM2 heeft AMD al aangegeven dat hun onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan 8gb voorlopig echt nog niet nodig is, ook niet op 4K.
Daarnaast lijkt Vega met de HBC een totaal nieuwe architectuur ook qua memory beheer.
Dus mij lijkt de kans dat de eerste Vega iteraties met meer dan 8gb komen bijna nul.

Marketingtechnisch is het natuurlijk wel weer lastig tov nVidia.

Ben verder inmiddels wel toe aan een serieus lek tav de prestaties van Vega. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 23-04-2017 12:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:36:
Los van de kosten en beschikbaarheid van 16gb HBM2 heeft AMD al aangegeven dat hun onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan 8gb voorlopig echt nog niet nodig is, ook niet op 4K.
Daarnaast lijkt Vega met de HBC een totaal nieuwe architectuur ook qua memory beheer.
Dus mij lijkt de kans dat de eerste Vega iteraties met meer dan 8gb komen bijna nul.

Marketingtechnisch is het natuurlijk wel weer lastig tov nVidia.

Ben verder inmiddels wel toe aan een serieus lek tav de prestaties van Vega. :)
Als vega ook in de high end pro gpu's zit dan lijkt me het bestaan van 16GB (zoals in de gp100) wel logisch toch?
Feitelijk hebben we de 11GB in de 1080ti te danken aan de pro gpu's & markt, omdat zoals je zegt, meer dan 8GB voor gamen nog niet heel zinvol is, en nvidia ons echt niet meer gaat geven dan nodig is. :)
Zoiets kan ik ook nog wel zien bij AMD? Al zal door de kosten dat met HBM waarschijnlijk wel niet gebeuren.

Ah hier staat wel wat over memory poolen etc:
Asking if the interconnect will also maintain memory coherency and sharing between the GPUs and CPUs, Raja stated that he can’t reveal that right now but will definitely have a detailed showcase of their coherent fabric later on as coherency between their several chip designs is being kept in mind.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

maratropa schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:52:
[...]

Als vega ook in de high end pro gpu's zit dan lijkt me het bestaan van 16GB (zoals in de gp100) wel logisch toch?
Feitelijk hebben we de 11GB in de 1080ti te danken aan de pro gpu's & markt, omdat zoals je zegt, meer dan 8GB voor gamen nog niet heel zinvol is, en nvidia ons echt niet meer gaat geven dan nodig is. :)
Zoiets kan ik ook nog wel zien bij AMD? Al zal door de kosten dat met HBM waarschijnlijk wel niet gebeuren.
Niet echt. De absoluut beste Nvidia Quatro is een aparte, gigantische GP100 GPU, met 16GB HBM2. Ja, Nvidia die een oorspronkelijke AMD technologie gebruikt. :+
Daar lijkt AMD op te mikken met de volledige Vega 10 GPU, de Instinct MI25. Die is volgens de geruchten kleiner en iets sneller in de meeste berekeningen.

GP102, de Titans, 1080Ti komen in zowel een zakelijk als consumentenvariant. Daar draaien ze ook bij de consumentenvariant behoorlijke winsten denk ik zo. Anders ga je niet drie verschillende producten uitbrengen in een jaar, die allemaal een beetje van elkaar verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan het einde van deze week is er een geheime ontmoeting op een kantoor van AMD in Texas waar Wendell voor werd uitgenodigd. Hmmm, waar zou dat toch voor zijn? :)
YouTube: Ghost Recon Wildlands Continued (3 player) 3m-3m36s

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-04-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog even om op te frissen. Het zal allang voorbij zijn gekomen maar het kan geen kwaad. :)
http://www.anandtech.com/...gpu-architecture-teaser/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet even een klein beetje mopperen over AMD. Ik wou gisteren de driver updaten vanuit de GUI van AMD Settings (van 14.* naar 17.3, ik koop spellen pas als ze zijn afgeprijsd dus ik heb niet continue de laatste updates nodig), dat bleek niet te gaan door een bug in AMD settings. Die bug werd in ieder geval al meer dan een week geleden gerapporteerd (AMD community) door andere gebruikers die hier last van hebben. Geen foutmelding, gewoon een melding dat het niet kan worden geupdate.
https://community.amd.com/thread/209815
Afbeeldingslocatie: https://community.amd.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-2769043-115111/Screenshot+%282%29.png
Vervolgens probeerde ik het handmatig en dat lukte natuurlijk wel direct.
Strike 1.

Bij het updaten zag ik een aankondiging dat je van alles kon winnen door mee te doen aan een loterij. Leuk, denk je. Mijn default browser kon het niet openen, blijkbaar is de website niet compatibel met Firefox. Ik startte mijn backupbrowser (Chromium) en het opent wel.
Strike 2.

Blijkt dat de wedstrijd gesloten is. Na het herstarten van de computer werd de wedstrijd echter nog steeds geadverteerd in het venster van AMD settings terwijl de wedstrijd toch echt daarvoor al was gesloten. "Hé, er was die westrijd waarmee je iets kon winnen maar nu is die gesloten". Thanks, I don't want to know.
Strike 3.

Kleine dingen, de drivers zijn veel belangrijker en ik kan me voorstellen dat AMD de afgelopen jaren zwaarder wegende priroriteiten heeft gehad, maar het is wel belangrijk om zulke zaken goed in orde te hebben. Misschien eens een extra stagiair of een student aannemen die al dit soort kleine dingen kan optimaliseren? Voor hen is dit een waardevolle evaring in de praktijk, die zullen dat vast graag doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-04-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Anoniem: 444127 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:25:
Ik moet even een klein beetje mopperen over AMD. Ik wou gisteren de driver updaten vanuit de GUI van AMD Settings (van 14.* naar 17.3, ik koop spellen pas als ze zijn afgeprijsd dus ik heb niet continue de laatste updates nodig), dat bleek niet te gaan door een bug in AMD settings. Die bug werd in ieder geval al meer dan een week geleden gerapporteerd (AMD community) door andere gebruikers die hier last van hebben. Geen foutmelding, gewoon een melding dat het niet kan worden geupdate.
https://community.amd.com/thread/209815
[afbeelding]
Vervolgens probeerde ik het handmatig en dat lukte natuurlijk wel direct.
Strike 1.

Bij het updaten zag ik een aankondiging dat je van alles kon winnen door mee te doen aan een loterij. Leuk, denk je. Mijn default browser kon het niet openen, blijkbaar is de website niet compatibel met Firefox. Ik startte mijn backupbrowser (Chromium) en het opent wel.
Strike 2.

Blijkt dat de wedstrijd gesloten is. Na het herstarten van de computer werd de wedstrijd echter nog steeds geadverteerd in het venster van AMD settings terwijl de wedstrijd toch echt daarvoor al was gesloten. "Hé, er was die westrijd waarmee je iets kon winnen maar nu is die gesloten". Thanks, I don't want to know.
Strike 3.

Kleine dingen, de drivers zijn veel belangrijker en ik kan me voorstellen dat AMD de afgelopen jaren zwaarder wegende priroriteiten heeft gehad, maar het is wel belangrijk om zulke zaken goed in orde te hebben. Misschien eens een extra stagiair of een student aannemen die al dit soort kleine dingen kan optimaliseren? Voor hen is dit een waardevolle evaring in de praktijk, die zullen dat vast graag doen.
Ik vind persoonlijk die hele redesign van de software maar niks. Het ziet er mooier uit, ja dat is waar, maar in die oude kon ik veel beter mijn weg vinden, al helemaal voor wat geavanceerdere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Louw Post schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:22:
[...]

Ik vind persoonlijk die hele redesign van de software maar niks. Het ziet er mooier uit, ja dat is waar, maar in die oude kon ik veel beter mijn weg vinden, al helemaal voor wat geavanceerdere dingen.
Ik vind hem vooral traag. Na elke klik moet je 3 seconden wachten totdat de animatie afgelopen is. Is dat nou echt nodig? :X

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist een driver update gedaan van AMD MS driver naar full amd driver :) installer crasht als ik custom install neem op win10, maar neem je express dan loopt alles goed :F

Ow en CCC is sneller * Damic doet *O* omdat ie nog een oude kaart heeft (FirePro V4900)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:49
Ik draai nog 16.6, if it's not broken don't fix it.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polli_
  • Nu online
maratropa schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:36:
Zou vega ook zoiets als het "vram delen" via nvlink van de nvidia gp100 gaan bieden? Dan zou de hoeveelheid vram op 1 gpu wat minder kritisch worden voor bepaalde semi-pro toepassingen etc..

Want ik begrijp dat het waarschijnlijk 4 en 8GB hoeveelheden vram gaan worden? Das wel jammer voorheen zag je AMD wat voorlopen qua vram hoeveelheid.
Op dit moment is dat onduidelijk. AMD heeft wat slides en hints vrijgegeven waarin AMD vega in combinatie met Naples P2P communicatie mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://www.top500.org/static/media/uploads/.thumbnails/amd-naples-block-demand.jpg/amd-naples-block-demand-696x352.jpg

Daarbij speelt Infinity Fabric een belangrijke rol.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-qQLFkYdUqIw/V7MvE6qmnAI/AAAAAAAABjY/osF6OZ4Lu6cROZSzbUwbysyWC7HtSPetACLcB/s1600/Zen%2BAPU%2BDF.jpg

Over de geheugen capaciteit is wel duidelijk dat we single kaarten met 4GB en 8GB kunnen verwachten en misschien 16GB.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2017/01/AMD-VEGA-10-specifications-1000x546.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door polli_ op 23-04-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik hoop op 8GB, maar sluit 4GB niet uit na die "high bandwidth cache" toestanden op de slides.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Louw Post schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:22:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd niet erg aangezien je er wel aan went. En ach, het is beter dan wat MS allemaal heeft uigespookt met W10 zoals dat je ineens nog maar 64 kleuren mocht kiezen voor de vensters. 8)7

Dat gezegd hebbende, nog 1 kleine klacht richting AMD, alsjeblieft, informeer gebruikers via de GUI van ontwikkelingen. Zo heb ik volgens mij nog steeds niet de chill feature (blijkbaar zat LInus er naast want ik heb toch echt een 7000-serie kaart) maar ik zou niet weten waar die verstopt zit als ik die wel zou hebben. Niet dat ik veel aan die Chill heb met mijn 60 Hz monitor (de framelimiter op 62 zetten is nuttiger en waarschijnlijk geeft het minder overhead dan Chill) maar ik wou het eens uitproberen, dat is de reden dat ik de driver weer eens updatete voor het eerst sinds november. ;)
Compizfox schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:04:
[...]

Ik vind hem vooral traag. Na elke klik moet je 3 seconden wachten totdat de animatie afgelopen is. Is dat nou echt nodig? :X
Daar ben ik het mee eens maar ik dacht dat dat mede aan mijn antieke hardware lag. :)
Misschien zou RTG eens moeten samenwerken met de Linuxboys. Gooi de code van de GUI op Github en nodig hen uit om het te optimaliseren.
Belangrijker dan dat is dat de functionaliteit wel goed is maar het lijkt erop dat RTG er nog niet aan toegekomen is om aan dit soort details te werken omdat ze andere prioriteiten hadden zoals de drivers, Chill en ReLive. Zeer begrijpelijk maar op een gegeven moment moeten ze ook hier eens naar kijken. ;)
Zoals ik zei, huur een student in of laat het een stagiair doen, die doen dat graag en de goede programmeurs onder hen zullen dit wel aankunnen als het geen al te erge spaghetticode is.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-04-2017 19:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

haarbal schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:48:
Ik draai nog 16.6, if it's not broken don't fix it.
Dat motto is meestal niet waar voor software. Ook bij AMD-drivers mis je een heleboel performanceverbeteringen als je antieke drivers blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 444127 schreef op zondag 23 april 2017 @ 18:49:
[...]
Daar ben ik het mee eens maar ik dacht dat dat mede aan mijn antieke hardware lag. :)
Misschien zou RTG eens moeten samenwerken met de Linuxboys. Gooi de code van de GUI op Github en nodig hen uit om het te optimaliseren.
Belangrijker dan dat is dat de functionaliteit wel goed is maar het lijkt erop dat RTG er nog niet aan toegekomen is om aan dit soort details te werken omdat ze andere prioriteiten hadden zoals de drivers, Chill en ReLive. Zeer begrijpelijk maar op een gegeven moment moeten ze ook hier eens naar kijken. ;)
Volgens mij is dit gewoon opzettelijk hoor; dit is geen performanceprobleem, maar een designkwestie. Ze hebben allemaal fancy uitschuivende animaties toegevoegd aan die GUI. Vast heel hip of zo, maar niet goed voor de gebruikerservaring want die animaties kosten tijd.

Als je een "Linux-boy" dit laat doen dan wordt het een plain-text config file ;) (wat ik overigens beter zou vinden dan zo'n bloated GUI; KISS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:23

Trygve

Redacteur
van 14.* naar 17.3, bleek niet te gaan door een bug in AMD settings.
Nou is dat ook wel een extreem late update, dat het vanuit CCC uit 2014 niet vlekkeloos bijwerkt naar Crimson is niet raar wat mij betreft. Dat je 14.x überhaupt werkend hebt gekregen op W10 wel :p
DDU in safe mode gebruiken en dan schoon beginnen is denk ik de beste optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Trygve op 23-04-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Compizfox schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:24:
[...]

Dat motto is meestal niet waar voor software. Ook bij AMD-drivers mis je een heleboel performanceverbeteringen als je antieke drivers blijft draaien.
Maar meestal zijn die alleen voor nieuwe spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 12-05 00:16
Tjah bij de eerste Crimson drivers en volgens mij al eerder bij de Omega drivers werd vermeld dat je ze eerst goed eraf moest halen. Dat het niet in een keer werkt dan... lijkt me logisch.
Juist omdat het een nieuwe generatie drivers was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:28:
[...]

Volgens mij is dit gewoon opzettelijk hoor; dit is geen performanceprobleem, maar een designkwestie. Ze hebben allemaal fancy uitschuivende animaties toegevoegd aan die GUI. Vast heel hip of zo, maar niet goed voor de gebruikerservaring want die animaties kosten tijd.

Als je een "Linux-boy" dit laat doen dan wordt het een plain-text config file ;) (wat ik overigens beter zou vinden dan zo'n bloated GUI; KISS)
Onderschat de Linux boys niet, die zijn tegenwoordig ook meer bezig met de looks, alleen zonder de performance om zeep te helpen. Maar inderdaad, tekstbestandjes en de terminal zijn voor mij ook prima. :)
r100 schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:13:
[...]

Nou is dat ook wel een extreem late update, dat het vanuit CCC uit 2014 niet vlekkeloos bijwerkt naar Crimson is niet raar wat mij betreft. Dat je 14.x überhaupt werkend hebt gekregen op W10 wel :p
DDU in safe mode gebruiken en dan schoon beginnen is denk ik de beste optie.
Misschien vergis ik me en was het 16.*, in ieder geval een 'oude' versie van oktober of november (nadat ReLive uitkwam kon ik het even niet laten om te updaten).
Ik gebruik W7, W10 komt er niet op op dit systeem. :)
Ik update zelden mijn drivers voor de grafische kaart aangezien ik spellen 1-2 later koop als ze goed zijn afgeprijsd. Nu had ik even geupdate omdat ik wou zien of dat Chill eindelijk beschikbaar zou zijn.

Voor mijn volgende computer ben ik aan het onderzoeken of dat het voor Ryzen mogelijk is om Windows in een virtuele machine met PCIe-passthrough te draaien.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 23-04-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 21:29

edward2

Schieten op de beesten

Is er eigenlijk al eens een datum geprikt voor de launch van Vega? 5 mei, Preyday, lijkt me nou ook niet meer waarschijnlijk.. Het gaat wel erg lang duren :(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:17

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

edward2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:57:
Is er eigenlijk al eens een datum geprikt voor de launch van Vega? 5 mei, Preyday, lijkt me nou ook niet meer waarschijnlijk.. Het gaat wel erg lang duren :(
Nope. Er is zelfs nog geen aankondiging dat er een aankondiging voor een datum zal zijn. AMD zegt voor dat de kaart in het eerste half jaar van 2017 gelaunched zal worden. Dus dat is is max Juni. Er wordt verwacht dat die op eind Mei bij een grote conferentie de datum bekend zal worden gemaakt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44

flessuh

Set sail for fail!

Misschien heeft onderstaande er iets mee te maken? :P

Een andere goede gok zou de Computex zijn 30 mei tot 3 juni, volgens mij was Polaris ook bij computex gelanceerd? (of was dat aangekondigd :X )
Anoniem: 444127 schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:07:
Aan het einde van deze week is er een geheime ontmoeting op een kantoor van AMD in Texas waar Wendell voor werd uitgenodigd. Hmmm, waar zou dat toch voor zijn? :)
YouTube: Ghost Recon Wildlands Continued (3 player) 3m-3m36s

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:17

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

-The_Mask- schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:13:
Kan ook prima de E3 zijn, die is half juni.
Als ze de kaarten in Juni beschikbaar willen hebben is dat wel wat laat :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
polli_ schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:58:
[...]

Op dit moment is dat onduidelijk. AMD heeft wat slides en hints vrijgegeven waarin AMD vega in combinatie met Naples P2P communicatie mogelijk is.

[afbeelding]

Daarbij speelt Infinity Fabric een belangrijke rol.

[afbeelding]

Over de geheugen capaciteit is wel duidelijk dat we single kaarten met 4GB en 8GB kunnen verwachten en misschien 16GB.

[afbeelding]
good stuff

Ik zie ,etters als het zijn, nvidia nevernooit de komende tijd vram-optellen (of hoe je het ook moet noemen?) via nvlink supporten op betaalbare game of semi pro gpu's omdat dat concureerd met bijv de 24GB vram gpu's etc.. Als AMD dat zou doen zou dat wel echt leuk zijn voor bepaalde compute toepassingen zoals gpu renderen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja het kan ook 30 juni om 23.59u worden :/ Maar goed, hopelijk is het wel voor Volta. :X ..

Ik begrijp ook niet dat ze een dual Polaris uitbrengen, terwijl je perf. equivalenten zou verwachten uit de Vega-stal, die mij handiger/doeltreffender lijken dan een dual GPU:

http://www.amd.com/en-us/...rkstation/radeon-pro/duo#

Ook vraag ik mij af hoe ze het gat tussen Vega en Polaris gaan opvullen, want dat gat zal ontstaan als Vega zo snel is als die zou moeten zijn om enigsinds nog competatief te zijn met nV, (want goedkoop zal Vega ook niet worden lijkt mij).

[ Voor 85% gewijzigd door edward2 op 24-04-2017 17:18 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Die Radeon pro duo is wel interessant! (Was dit verwacht?)

16GB vram voor 999 dollar is sowieso al koel, dat vind je niet bij nv voor die prijs.

voor veel compute taken is 2 gpu's geen issue, je zit hier binnen 2 slots bijna op/boven het niveau van een 1080ti qua compute (niet ?)

En voorzover ik begrijp, "crossfire pro"; dus crossfire in openGL en directX viewports van pro apps? Ik kan weinig vinden hierover? (wat oude links)

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

edward2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:16:
Ja het kan ook 30 juni om 23.59u worden :/ Maar goed, hopelijk is het wel voor Volta. :X ..
De Volta roadmap is 2018, ga daar ook maar vanuit voor consumenten GPU's. Zakelijke markt eerst, daar zit het geld.
Ik begrijp ook niet dat ze een dual Polaris uitbrengen, terwijl je perf. equivalenten zou verwachten uit de Vega-stal, die mij handiger/doeltreffender lijken dan een dual GPU:

http://www.amd.com/en-us/...rkstation/radeon-pro/duo#
Heel simpel, je kan enorme bedragen vragen voor deze GPU. Polaris is net zoals elke andere GCN GPU al behoorlijk goed als het gaat om asynchrone berekeningen. Het probleem is meer softwareondersteuning wat nog wel eens CUDA only is. AMD is nu al jaren bezig die markt open te breken en daar horen dit soort producten ook bij.
Ook vraag ik mij af hoe ze het gat tussen Vega en Polaris gaan opvullen, want dat gat zal ontstaan als Vega zo snel is als die zou moeten zijn om enigsinds nog competatief te zijn met nV, (want goedkoop zal Vega ook niet worden lijkt mij).
Er zitten twee Vega GPU's in de pijplijn. Vega 10, big boy Vega die best wel eens sneller kan uitvallen dan zelfs de Titan Xp, whatever, serieus Nvidia, leer GPU's fatsoenlijk benoemen. Die claim kan je onderbouwen door naar wat gelekt specificaties van de Instinct MI25 (dus Vega 10) te kijken.

Vega 10:
16GB HBM2
12,5 teraflops
Waarschijnlijk 1526 ish baseclock om 12,5 teraflops te halen. Dit is dan een zakelijke GPU, consumenten GPU's worden nog wel eens hoger geclocked omdat extreme stabiliteit hier minder belangrijk is.

GTX Titan Xp:
12GB GDDRX5
12 teraflops
1480/1582mhz base/boostclock

Deze GPU verwacht ik eigenlijk niet zo snel als consumenten GPU. De marges zullen veel beter zijn bij de zakelijke markt en Vega 10 gaat behoorlijk groot worden. Ook zijn theoretisch maximale prestaties en IRL prestaties in games niet noodzakelijkerwijs gelijkwaardig. Ik hoop stiekem wel dat deze volle GPU ook voor de consumentenmarkt komt, met nog iets hogere clockspeeds en dan echt de Titan Xp verslaat voor €800 ofzo omdat ik huilende Nvidia fanboys wel zou kunnen waarderen. :+

Dan Vega 11. Weten we nog heel weinig over. Zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de GTX1070 en GTX1080. Kleinere GPU die, ook hoge clocks en 8GB HBM2. Nu hopen op leuke prijzen. €350 en €450 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei, vrijdag is er een bijeenkomst in een AMD-gebouw in Texas. Naar de rest kan jij net als ik speculeren. Hoelang voor de lancering van Ryzen en RX 480 was er een persbijenkomst voor de pers? 1 week? 1-2 weken? Ik verwacht dat we over 1-2 weken details krijgen over welke kaart er komt, wat die kost en wanneer die gelanceerd wordt met wat performance indicaties die gecherrypickt zijn.
MrVegeta schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:51:
[...]

Als ze de kaarten in Juni beschikbaar willen hebben is dat wel wat laat :p
Daarnaast betwijfel ik of dat het nu wel per se op zo'n conferentie/beurs gelanceerd moet worden. Het is nu niet dat mensen in het gamingwereldje het minder goed zullen weten als ze het op een ander moment lanceren, alle enthusiast gamers die ook maar mogelijk een highend AMD kaart kopen zijn met smacht aan het wachten op Vega. AMD weet vast ook wel hoe het leeft. Hell, AMD heeft zelf die hooggespannen verwachtingen gecreëerd met haar marketing, nu maar hoen dat AMD het kan waarmaken.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 24-04-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

DaniëlWW2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:57:
[...]

De Volta roadmap is 2018, ga daar ook maar vanuit voor consumenten GPU's. Zakelijke markt eerst, daar zit het geld.

[...]

Heel simpel, je kan enorme bedragen vragen voor deze GPU. Polaris is net zoals elke andere GCN GPU al behoorlijk goed als het gaat om asynchrone berekeningen. Het probleem is meer softwareondersteuning wat nog wel eens CUDA only is. AMD is nu al jaren bezig die markt open te breken en daar horen dit soort producten ook bij.
Daar heb je idd een punt, maar dan vind ik het wel vrij laat. Je mag toch verwachten dat daar over niet al te lange tijd een single Vega GPU tegenover staat? Ik weet niet hoe het met de multi GPU-ondersteuning van veel voorkomende workstations apps staat...
Anoniem: 444127 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:43:
[...]

Zoals ik al zei, vrijdag is er een bijeenkomst in een AMD-gebouw in Texas. Naar de rest kan jij net als ik speculeren. Hoelang voor de lancering van Ryzen en RX 480 was er een persbijenkomst voor de pers? 1 week? 1-2 weken?

[...]
~4 weken?
http://www.roadtovr.com/a...ase-date-virtual-reality/

Het lijkt me niet dat alle remmen opeens los gaan binnen 1-2 weken zonder dat dit opgemerkt/aangekondigd wordt.
Dus het zal mij idd benieuwen of de launch de volgende maand nog haalt.

V.w.b. Vega 11, ik dacht dat deze een stuk later kwam? Maar goed die was er idd ook nog.

[ Voor 36% gewijzigd door edward2 op 24-04-2017 19:23 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:57:
Er zitten twee Vega GPU's in de pijplijn. Vega 10, big boy Vega die best wel eens sneller kan uitvallen dan zelfs de Titan X.
Dat is te hopen, zelfs de GTX 1070 presteert net iets beter dan de Titan X. :)
Ik neem aan dat jij de TitanXP - niet te verwarren met de TitanXp - bedoelt.
#ThanksNvidiaForConfusingNames
Ja, dat lijkt me realistisch aangezien de 1080 Ti net iets beter presteert dan de TitanXP. Hopelijk doen ze het nog wat beter, ik verwijs naar de soort van preview op basis van de teaser die jij zelf aanhaalde. Denk bijvoorbeeld aan de tile based rendering die AMD nu mogelijk invoert voor Vega. Het feit dat dit de eerste kaart is die volledig onder het bewind van Koduri is ontworpen geeft mij ook wel enig vertrouwen dat in ieder geval een goede vooruitgang t.o.v. Polaris gemaakt kan worden.
Zeker is dat een onderklokte review sample met Fury-drivers beter presteerde dan de GTX 1080 voor een spel wat AMD goed ligt maar daar kan je weinig soep van maken.
Vega 10:
16GB HBM2
12,5 teraflops
Waarschijnlijk 1526 ish baseclock om 12,5 teraflops te halen. Dit is dan een zakelijke GPU, consumenten GPU's worden nog wel eens hoger geclocked omdat extreme stabiliteit hier minder belangrijk is.

GTX Titan Xp:
12GB GDDRX5
12 teraflops
1480/1582mhz base/boostclock
Het probleem met AMD's teraflops is natuurlijk dat een deel daarvan in eerste instantie niet goed benut kan worden, totdat de drivers wat extra getweakt zijn voor het specifieke spel. Ik hoorde Scott Wasson laatst bij GamerNexus vertellen dat dit mogelijk een verklaring is voor de betere longevity van de AMD-kaarten.
Het kan dat dit voor Vega verbetert, we zullen het wel zien.

Deze GPU verwacht ik eigenlijk niet zo snel als consumenten GPU. De marges zullen veel beter zijn bij de zakelijke markt en Vega 10 gaat behoorlijk groot worden. Ook zijn theoretisch maximale prestaties en IRL prestaties in games niet noodzakelijkerwijs gelijkwaardig. Ik hoop stiekem wel dat deze volle GPU ook voor de consumentenmarkt komt, met nog iets hogere clockspeeds voor de gegarandeerde win en dan voor €800 omdat ik huilende Nvidia fanboys wel zou kunnen waarderen. :+
Dan Vega 11. Weten we nog heel weinig over. Zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de GTX1070 en GTX1080. Kleinere GPU die, ook hoge clocks en 8GB HBM2. Nu hopen op leuke prijzen. €350 en €450 ofzo :)
Het is erg veel kleiner dan de grote broer. Half zo groot? Dichter bij de GTX 1070 dan bij de GTX 1080?

Terzijde, nu we weten dat AMD de highend compleet heeft overgeslagen voor de 400-serie en de lowend/midend compleet heeft overgeslagen voor de 500-serie (refresh) vraag ik me af of dat "scalability" sloeg op het feit dat Navi weer low end t/m highend gaat zijn. Mysterie opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:22:
[...]
Dat is te hopen, zelfs de GTX 1070 presteert net iets beter dan de Titan X. :)
Er bestaat meer dan één Titan X, Titan X GP102: https://www.nvidia.com/en.../10series/titan-x-pascal/
Het probleem met AMD's teraflops is natuurlijk dat een deel daarvan in eerste instantie niet goed benut kan worden, totdat de drivers wat extra getweakt zijn voor het specifieke spel.
Dat is onzin, je kunt teraflops gewoon niet om rekenen naar prestaties. Ligt er maar net aan hoe krachtig één stream processor is. Heb je hele krachtige stream processors dan kun je met veel minder flops veel betere prestaties halen.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 24-04-2017 19:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 444127 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:22:
[...]
Het probleem met AMD's teraflops is natuurlijk dat een deel daarvan in eerste instantie niet goed benut kan worden, totdat de drivers wat extra getweakt zijn voor het specifieke spel. Ik hoorde Scott Wasson laatst bij GamerNexus vertellen dat dit mogelijk een verklaring is voor de betere longevity van de AMD-kaarten.
Het kan dat dit voor Vega verbetert, we zullen het wel zien.

Deze GPU verwacht ik eigenlijk niet zo snel als consumenten GPU.
Had dit ook niet te maken met het frontend van de Fiji GPU?

Het is niet te hopen dat ze zich nog langer afzijdig houden in het high end/enthousiast segment van de gamersmarkt, ze lopen al op kilometers achterstand m.b.t. absolute perf. en de refresh cycle :'(
Het zal mij namelijk verbazen als ze niet een volle Vega nodig hebben om bij de 1080Ti te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 24-04-2017 19:39 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:17:
[...]

Daar heb je idd een punt, maar dan vind ik het wel vrij laat. Je mag toch verwachten dat daar over niet al te lange tijd een single Vega GPU tegenover staat? Ik weet niet hoe het met de multi GPU-ondersteuning van veel voorkomende workstations apps staat...

[...]

~4 weken?
http://www.roadtovr.com/a...ase-date-virtual-reality/
Voor Polaris konden ze die extra poeha bij de aankondiging goed gebruiken (slechts lowend en midend, Nvidia kwam tegelijkertijd met 3 modellen waaronder 2 (mid)highend), voor Vega heeft AMD dat niet nodig. Voor al die enthusiast gamers die mogelijk die kaart kopen maakt het geen verschil of dat AMD het met die poeha aankondigt of op een soberder podium of zelfs zonder podium. Zo gauw die uitkomt zal iedereen er aandacht aan besteden. AMD kan er ook nog eventueel een speciaal showtje voor organiseren, de pers zal er wel op afkomen hoor, zolang Nvidia niet trollend tegelijkertijd een showtje plant om iets zoals FCAT - gaap - te presenteren.

We kunnen lang speculeren maar zeker is dat AMD de laatste keren maximaal 1-2 weken voor de lancering de pers optrommelde. Als de pers vrijdag bijeenkomt op een kantoor van AMD...
V.w.b. Vega 11, ik dacht dat deze een stuk later kwam? Maar goed die was er idd ook nog.
Niemand weet het toch? Het is in ieder geval een aparte kaart en dus geen cut, het lijkt me niet onlogisch om er tegelijkertijd mee te komen zoals bij de Polaris-kaarten het geval was maar we zullen het moeten afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 24-04-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Nu online
maratropa schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:11:
[...]

good stuff

Ik zie ,etters als het zijn, nvidia nevernooit de komende tijd vram-optellen (of hoe je het ook moet noemen?) via nvlink supporten op betaalbare game of semi pro gpu's omdat dat concureerd met bijv de 24GB vram gpu's etc.. Als AMD dat zou doen zou dat wel echt leuk zijn voor bepaalde compute toepassingen zoals gpu renderen...
NV link is alleen beschikbaar op IBM Power 9 CPU's en ARM CPU's in combinatie met Nvidia Pascal. Deze server kostten meer dan 5000 euro en ondersteunen geen X86 architectuur dus automatisch ongeschikt voor reguliere consumenten.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/02/NVIDIA-Pascal-GP100.png

AMD naples is gebaseerd op de x86 architectuur en daarnaast ook betaalbaarder.

[ Voor 10% gewijzigd door polli_ op 24-04-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
polli_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:18:
[...]

NV link is alleen beschikbaar op IBM Power 9 CPU's en ARM CPU's in combinatie met Nvidia Pascal. Deze server kostten meer dan 5000 euro.

[afbeelding]
Ok wacht ff wat is dit dan met deze 2 gp100's? Je kunt er 2 koppelen en dan ook het ram delen/optellen;

https://labs.chaosgroup.c...-of-the-line-nvidia-gpus/

PNY noemt het ook gewoon NVLINK:

http://www.pny.com/nvidia-quadro-gp100

soort van nvlink light tussen 2 gpus oid.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 24-04-2017 21:25 ]

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Nu online
maratropa schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:24:
[...]

Ok wacht ff wat is dit dan met deze 2 gp100's? Je kunt er 2 koppelen en dan ook het ram delen/optellen;

https://labs.chaosgroup.c...-of-the-line-nvidia-gpus/

PNY noemt het ook gewoon NVLINK:

http://www.pny.com/nvidia-quadro-gp100

soort van nvlink light tussen 2 gpus oid.
Er wordt gebruik gemaakt van deze brug: The NVIDIA NVLink high speed interface kit connects a pair of Quadro GP100 cards to increase effective memory footprint and scale application performance by enabling GPU-to-GPU data transfers at rates up to 80 GB/s (bidirectional), PNY PN NVLINK-2W2S-KIT. Each kit contains two NVLink connectors.

https://exxactcorp.com/index.php/product/prod_detail/2178

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/11102/NVLinkConnector.jpg

Afbeeldingslocatie: https://labs.chaosgroup.com/wp-content/uploads/2017/03/Hardware_03.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/10/NVLINK_4.jpg

AMD naples en Vega gaan een stap verder dan wat Nvidia doet, door zowel P2P communicatie tussen GPU's mogelijk te maken alsmede met directe communicatie tussen de Naples CPU.

Afbeeldingslocatie: http://media.redgamingtech.com/rgt-website/2016/12/AMD-INSTINCT-VEGA-radeon-zen-naples.jpg

Denk dat je voor de prijs van een Nvidia brug een dual Vega GPU krijgt met 32 GB HBM2 geheugen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
polli_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:59:
[...]

Er wordt gebruik gemaakt van deze brug: The NVIDIA NVLink high speed interface kit connects a pair of Quadro GP100 cards to increase effective memory footprint and scale application performance by enabling GPU-to-GPU data transfers at rates up to 80 GB/s (bidirectional), PNY PN NVLINK-2W2S-KIT. Each kit contains two NVLink connectors.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

AMD naples en Vega gaan een stap verder dan wat Nvidia doet, door zowel P2P communicatie tussen GPU's mogelijk te maken alsmede met directe communicatie tussen de Naples CPU.

[afbeelding]

Denk dat je voor de prijs van een Nvidia brug een dual Vega GPU krijgt met 32 GB HBM2 geheugen. >:)
ja ik begrijp dus hoe ze het doen :p , maar het heet dus ook gewoon nvlink, dus niet alleeen op die servers die je noemde ;)

Maar idd, die brugjes zijn harstikke duur. :) maarja met gpu's van 7k..

Ik kijk uit naar wat AMD er van gaat maken

Ik zit nog even wat radeon pro duo promo materiaal door te lezen. Een hoop blabla ook maar feitelijk heb je voor 500$ een pro rx580 met 16GB wat voor dat bedrag echt heel prima is > maar dan alleen maar in pakjes van 2 te krijgen :)

Leuk is ook dat AMD z'n eigen renderer aan het pushen is, ze moeten bijna wel met Nvidia Mental Ray allom en veel grotere renders met cuda only (octane, redshift bijv) of een voorkeur voor cuda (vray)

Ik zie dat Cinema4D de renderer wel geintegreerd heeft onderhand: http://www.develop3d.com/...for-cinema-4d-and-blender

Ook worden er wat interessante performance metrics gegeven in o.a. dit promo praatje:
Benchmark Application: Adobe Premiere Pro CC 2017. Nvidia Titan X 37 effects render time: 19 minutes 08 seconds. Radeon™ Pro Duo (Polaris) 37 effects render time: 8 minutes 46 seconds. Performance Differential: 1148/526 = ~2.18 times faster performance on Radeon™ Pro Duo (Polaris).
Ik ben erg benieuwd naar die tijdlijn want normaal houdt een rx480 geen titan-x bij... :)

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 24-04-2017 23:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polli_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voegt deze nieuwe Nvidia brug daadwerkelijk iets toe in tegenstelling tot hun SLI scam? :)
maratropa schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:28:
Ik zit nog even wat radeon pro duo promo materiaal door te lezen. Een hoop blabla ook maar feitelijk heb je voor 500$ een pro rx580 met 16GB wat voor dat bedrag echt heel prima is > maar dan alleen maar in pakjes van 2 te krijgen :)
Redelijke prijs aangezien 1 RX 480 met 8 GB net iets minder dan de helft kost. Een beetje jammer dat die enkel met een blowerkoeler te krijgen is? Of hebben mensen die dit voor hun werk gebruiken vaak een klein kastje?
Leuk is ook dat AMD z'n eigen renderer aan het pushen is, ze moeten bijna wel met Nvidia Mental Ray allom en veel grotere renders met cuda only (octane, redshift bijv) of een voorkeur voor cuda (vray)
Inderdaad, die softwaresteun is minstens zo belangrijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 25-04-2017 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:33:
[...]

Niemand weet het toch? Het is in ieder geval een aparte kaart en dus geen cut, het lijkt me niet onlogisch om er tegelijkertijd mee te komen zoals bij de Polaris-kaarten het geval was maar we zullen het moeten afwachten.
Nieuwe GPU's worden eigenlijk nooit tegelijkertijd gelanceerd, Polaris 11 kwam ook pas een aantal maanden naar Polaris 10 en Polaris 12 is bijna een jaar later. Dat Polaris 20 en 21 wel tegelijk met Polaris 12 kwamen is natuurlijk omdat ze niet echt nieuw zijn en niet meer dan een refresh.

Vega 10 en 11 zijn twee totaal nieuwe GPU's, welke beide ook nog eens in totaal verschillende segmenten zitten, die worden niet tegelijkertijd gelanceerd aangezien ze de aandacht die ze krijgen dan moeten delen. Marketingtechnisch is het veel slimmer om een zo groot iets verspreid te lanceren. Zelfde wat AMD dus ook doet met de Ryzen CPU's.
Anoniem: 444127 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 05:32:
[...]

Voegt deze nieuwe Nvidia brug daadwerkelijk iets toe in tegenstelling tot hun SLI scam? :)
Welke SLI bridge scam? nVidia heeft de SLI bridge nodig omdat daar de communicatie tussen beide kaarten doorheen moet. Vorige SLI bridge kwam alleen bandbreedte te kort, daarom hebben ze nu een nieuwe. Zelfde probleem had AMD overigens, maar die hebben hun CrossFire bridge vervangen door XDMA wat over de PCI Express bus gaat. Als je denkt dat de nieuwe SLI bridge een wassenneus is heb je het mis, die is echt nodig de oude heeft gewoon te weinig bandbreedte. Dat is merkbaar en meetbaar via FCAT.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:29:
Vega 10 en 11 zijn twee totaal nieuwe GPU's, welke beide ook nog eens in totaal verschillende segmenten zitten, die worden niet tegelijkertijd gelanceerd aangezien ze de aandacht die ze krijgen dan moeten delen. Marketingtechnisch is het veel slimmer om een zo groot iets verspreid te lanceren. Zelfde wat AMD dus ook doet met de Ryzen CPU's.
En dit is dus precies waarom ik hoop dat AMD de Vega 10's eerst alleen als zakelijke GPU's zal verkopen en Vega 11 eerst uitbrengt voor de consument. :+ 7950 is stervende en ik wil eigenlijk niet naar een RX580, hoewel hier absoluut geen objectieve reden voor is behalve "oh shiny". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet gebeuren, Vega 10 komt niet eerst als zakelijke GPU, maar eerst als Radeon. Ook komt Vega 11 niet voor Vega 10. Daarnaast is er natuurlijk weinig van Vega 11 bekend, behalve dat die minder snel is als Vega 10. Er is trouwens ook meer dan genoeg marge te pakken in de high-end gaming markt. Het aantal verkochte exemplaren mag dan wel veel kleiner zijn dan bij mainstream spul, er valt genoeg winst te maken en verkoop je er natuurlijk veel meer dan bij de zakelijke markt. De winst mag daar dan wel groter zijn, je verkoopt er minder van, dus het is maar de vraag waar je meer winst kunt maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:08:
Gaat niet gebeuren, Vega 10 komt niet eerst als zakelijke GPU, maar eerst als Radeon. Ook komt Vega 11 niet voor Vega 10. Daarnaast is er natuurlijk weinig van Vega 11 bekend, behalve dat die minder snel is als Vega 10. Er is trouwens ook meer dan genoeg marge te pakken in de high-end gaming markt. Het aantal verkochte exemplaren mag dan wel veel kleiner zijn dan bij mainstream spul, er valt genoeg winst te maken en verkoop je er natuurlijk veel meer dan bij de zakelijke markt. De winst mag daar dan wel groter zijn, je verkoopt er minder van, dus het is maar de vraag waar je meer winst kunt maken.
Laat mij nou hopen zeg. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

YouTube: Is the AMD RX580 any good? RX580 vs RX480 vs GTX1060
Sapphire Nitro (de binned versie) vs de Gigabyte RX 480 en de EVGA SC 1060.
1500 MHz stabiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 25-04-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:51:
En dit is dus precies waarom ik hoop dat AMD de Vega 10's eerst alleen als zakelijke GPU's zal verkopen en Vega 11 eerst uitbrengt voor de consument. :+ 7950 is stervende en ik wil eigenlijk niet naar een RX580, hoewel hier absoluut geen objectieve reden voor is behalve "oh shiny". :P
Zit een beetje in dezelfde boot, behalve dat bij mij de 5850 nog wel ok lijkt, maar de PC algemeen wat kuren begint te vertonen. Zou mooi zijn om direct een nieuwe PC te bouwen met Ryzen CPU en nieuwe Vega videokaart, maar mocht ik de PC wel snel nodig hebben, zou ik ook kunnen beginnen met een nieuwe CPU (en moederbord, geheugen), en dan later pas een Vega GPU te halen.
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:08:
Is ergens terug te vinden hoe groot de markt is van de zakelijke GPUs? Ik had eigenlijk en beetje verwacht dat de zakelijke markt juist groter zou zijn dan de high end consumenten markt. Alhoewel hier wel de meeste PCs niet verder komen dan een IGP, en alleen de CAD / workstations discrete videokaarten hebben, dus wellicht klopt het ook wel. Aan de andere kant ken ik ook weinig mensen wiens GPU zelfs maar in het mid-high end segment terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

henkie196 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:22:
[...]

Zit een beetje in dezelfde boot, behalve dat bij mij de 5850 nog wel ok lijkt, maar de PC algemeen wat kuren begint te vertonen. Zou mooi zijn om direct een nieuwe PC te bouwen met Ryzen CPU en nieuwe Vega videokaart, maar mocht ik de PC wel snel nodig hebben, zou ik ook kunnen beginnen met een nieuwe CPU (en moederbord, geheugen), en dan later pas een Vega GPU te halen.
Ik heb dat dus gedaan, behalve dat ik echt geen geduld had en dus de 1700 had gekocht, toen die nog €20 duurder was. Ach, het past in mijn traditie van AMD hardware kopen en twee weken late ris het €20 goedkoper. Pas de derde keer achter elkaar na mijn 5850 en 7950. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:27:
[...]

Ik heb dat dus gedaan, behalve dat ik echt geen geduld had en dus de 1700 had gekocht, toen die nog €20 duurder was. Ach, het past in mijn traditie van AMD hardware kopen en twee weken late ris het €20 goedkoper. Pas de derde keer achter elkaar na mijn 5850 en 7950. :P
In ieder geval ben jij niet opgelicht (Afuture) en heb jij die hardware gekregen in ruil voor jouw betaling. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Anoniem: 444127 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 05:32:
[...]

[...]

Redelijke prijs aangezien 1 RX 480 met 8 GB net iets minder dan de helft kost. Een beetje jammer dat die enkel met een blowerkoeler te krijgen is? Of hebben mensen die dit voor hun werk gebruiken vaak een klein kastje?

[...]

Inderdaad, die softwaresteun is minstens zo belangrijk.
Op de gp100 zorgen ze er ook voor dat je het geheugen van de ander kan aanspreken dus het is meer dan sli

in deze sector zie je alleen maar blowerkoelers. Ze moeten overal in kunnen al dan niet met 4 tot 8 naast elkaar.

specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05:29
Een ster genaamd Vega is 25.05 lichtjaar verwijderd van onze aarde, zou wel mooi zijn als ze het dan lanceren. Wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 12-05 00:16
Ventrexe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:08:
Een ster genaamd Vega is 25.05 lichtjaar verwijderd van onze aarde, zou wel mooi zijn als ze het dan lanceren. Wie weet ;)
Zou mooi zijn als die 25.5Tflops heeft fp32 en niet fp16 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:22:
[...]

Over 3-5 jaar? 7 nm. ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:22:
[...]

fp32 is vast niet voldoende voor astronomie.. doe mij dan maar fp64.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.