• Aristophanes
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:11
HDTVtest.co.uk heeft vandaag ook een recensie geplaatst van de LOEWE Bild 7, 55 inch OLED. Een luxere tv, maar of het de forse prijs rechtvaardigt valt te betwijfelen. Voor dat geld koop je een LG 65C7.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aristophanes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:15:
HDTVtest.co.uk heeft vandaag ook een recensie geplaatst van de LOEWE Bild 7, 55 inch OLED. Een luxere tv, maar of het de forse prijs rechtvaardigt valt te betwijfelen. Voor dat geld koop je een LG 65C7.
Dat gevoel heb ik bij Loewe algemeen: veel te duur voor wat het uiteindelijk is. M'n ma heeft een gewone LCD-TV van Loewe... Om te huilen dat ding, maar wel de hoofdprijs natuurlijk :|

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 16:21
TV met gratis puzzel... dit is de meest fascinerende unboxing video die ik tot nu toe gezien heb. Dat belooft wat als tv's nog groter worden.

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 17:32
Ik heb de 55POS901F sinds vrijdag.
Een tijdje via ING geprobeerd, maar helaas niet meer te krijgen, je kan btw bij Philips op de actie site de rentepunten winkel kiezen voor de cashback.
Ik heb hem via de mediamarkt, de verkoper trok me over de streep door er 2700 euro van te maken, toch 500 minder dan ze bijna overal kosten, daar nog de 500 cashback af en staat hij er voor 2200.

algemene eerste indruk, Ik kom van een 9000 serie van 4 jaar oud af) mooi beeld, goed geluid, maar gebruik toch de 7.1 set maarmaar.
soc is snel genoeg, ik speel geen games.
instellen een eitje, heb er nu een extra Ziggo c+ kaart bij besteld,
Ik rommel alleen nog met mijn usb toetsenbord met slide pad, die is erg langzaam met reageren.
AB werkt overigs gewoon goed.
Nog geen spuit ervan ;-)

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
fazertje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:05:

Succes met activeren van je bestelde Ziggo CI+ kaart, volgens mij kan dat namelijk niet meer :/

https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/

• fazertje
Hum, waarom bieden ze hem dan wel aan ??
Ach altijd leuk die discussies met ziggo, levert soms nog wat op ...

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@fazertje Ik weet niet precies wat Clubbtraxx bedoelt, maar als je ze via Ziggo besteld werkt dat gewoon. Anders even met de klantenservice contact op nemen.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
eerder kon je zelf een smartcard kopen,en dan via mijn ziggo,zelf tot max. 3 stuks op je abo toevoegen.nu huur !! je een ci module of een box inclusief smartcard voor een bepaald bedrag per maand.modules zijn nog wel te koop zit alleen geen smartcard meer bij.

[ Voor 14% gewijzigd door pwh53 op 22-05-2017 17:57 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pwh53 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:49:
eerder kon je zelf een smartcard kopen,en dan via mijn ziggo,zelf tot max. 3 stuks op je abo toevoegen.nu huur !! je een ci module of een box inclusief smartcard voor een bepaald bedrag per maand.modules zijn nog wel te koop zit alleen geen smartcard meer bij.
Heb nog een smartcard liggen, binnenkort eens testen of die het nog doet. Dan weet ik meteen of het zin heeft om een ci-moduke bij de tv mee te bestellen :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• fazertje
Dit kan via V&A en niet op het forum.

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 22-05-2017 20:12 ]

• pwh53
Pietervs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:05:
[...]

Heb nog een smartcard liggen, binnenkort eens testen of die het nog doet. Dan weet ik meteen of het zin heeft om een ci-moduke bij de tv mee te bestellen :)
als het smartcardnummer nog op je abo staat zal die werken,soms duurt het een uurtje,als de smartcard een tijd niet gebruikt is

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
fazertje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:05:
Ik heb de 55POS901F sinds vrijdag.
Een tijdje via ING geprobeerd, maar helaas niet meer te krijgen, je kan btw bij Philips op de actie site de rentepunten winkel kiezen voor de cashback.
Ik heb hem via de mediamarkt, de verkoper trok me over de streep door er 2700 euro van te maken, toch 500 minder dan ze bijna overal kosten, daar nog de 500 cashback af en staat hij er voor 2200.

algemene eerste indruk, Ik kom van een 9000 serie van 4 jaar oud af) mooi beeld, goed geluid, maar gebruik toch de 7.1 set maarmaar.
soc is snel genoeg, ik speel geen games.
Ik rommel alleen nog met mijn usb toetsenbord met slide pad, die is erg langzaam met reageren.
AB werkt overigs gewoon goed.
Nog geen spuit ervan ;-)
Hij was vandaag weer in de rentepunten winkel.
Daarbij ook geen 120k punten meer, maar 50k.. misschien zijn er wel veel klachten gekomen over de hoeveelheid rentepunten welke je nodig had.
Hopelijk is hij woensdag binnen dan snel even de cashback regelen en heb ik hem voor €1900 :)

>PC specs<

• BertLeendert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2020
ik heb hem net ook besteld die philips in de rentepuntenwinkel van ING: euro 2399,- +50.000 rentepunten zonder philipscashback euro 500,- (1899,-).
wel jammer dat er nog zo weinig medegebruikers zijn en ik afscheid neem van de LG tweeakters. bedankt voor het meelees topic het afgelopen jaar ;(

[ Voor 33% gewijzigd door BertLeendert op 23-05-2017 01:03 ]

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 13:08
BertLeendert schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:57:
ik heb hem net ook besteld die philips in de rentepuntenwinkel van ING: euro 2399,- +50.000 rentepunten zonder philipscashback euro 500,- (1899,-).
wel jammer dat er nog zo weinig medegebruikers zijn en ik afscheid neem van de LG tweeakters. bedankt voor het meelees topic het afgelopen jaar ;(
Ik heb er ook eentje besteld, dus er zijn meer tweakers. En ik ben in de gelegenheid om een direct met de LG 55C7 te vergelijken, aangezien ik die ook gekocht heb 8)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Resinman

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12 13:44
SpeedingWilly schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:33:
[...]

Ik heb er ook eentje besteld, dus er zijn meer tweakers. En ik ben in de gelegenheid om een direct met de LG 55C7 te vergelijken, aangezien ik die ook gekocht heb 8)
Ik ben benieuwd naar je side by side review ;)

• SpeedingWilly
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:51:
[...]
Ik ben benieuwd naar je side by side review ;)
Er komt zeker een review, maar eerst eens enkele weken ervaring opdoen.

Om alvast op de ervaring/feiten vooruit te lopen: ik denk dat het er op neer komt dat er geen duidelijke winnaar is en dat het afhangt van persoonlijke voorkeuren of pluspunten die de ene tv wel heeft en de andere niet...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:33

charrel

Cortisol4life..

pwh53 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:49:
Ik heb een paar weken terug ziggo gebeld dat mijn b6 niet werkte met mijn oude ci+, heb keurig een nieuwe ci+ met nieuwe geactiveerde smartcard gehad. Ik hoef niks te huren of wat dan ook, nu 4 werkende kaarten...

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:17
Ze kunnen het aantal gekoppelde kaarten ongetwijfeld zien. Dan heb je die kaarten al langer en voor de nieuwe werkwijze, @charrel ?

Ik ben straks nieuwe klant en heb nog geen mogelijkheid gevonden om onder de huur van extra smartcards uit te komen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
Flieger schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:52:
Ze kunnen het aantal gekoppelde kaarten ongetwijfeld zien. Dan heb je die kaarten al langer en voor de nieuwe werkwijze, @charrel ?

Ik ben straks nieuwe klant en heb nog geen mogelijkheid gevonden om onder de huur van extra smartcards uit te komen.
Klopt je kan er niet onderuit komen helaas, wel extra korting vragen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:33

charrel

Cortisol4life..

Ik kreeg een nieuwe smartcard, er is niks aangepast aan mijn oude contract. Ook geen huurprijs of wat dan ook, dus ze doen het nog wel als je een beetje zeurt en al een tijdje klant bent.

[ Voor 42% gewijzigd door charrel op 23-05-2017 15:15 ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45

ErA

Leuk om te zien dat er meer gebruikers bijkomen van de Philips TV.

Het mag duidelijk zijn dat zonder de een stevige discount (Of van ING of van een andere dealer) EN de Cashback ze deze aantallen nu niet zouden verkopen.

De Cashback actie van philips is inmiddels verlengd t/m 2 juli.

Daarnaast heeft ING zo te zien meer voorraad.

Dat alles gezegd hebbende ben ik nu 1,5 week verder en weet ik dat ik nooit meer van Ambilight af wil. Wat een heerlijke toevoeging!

Voor diegene die het nog niet gelezen hebben. Dit is mijn korte review:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51257609

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere en de eventuele tips/tricks die jullie opdoen.

• Evanesco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12 20:48
Interessant, mijn conclusie van het verhaal is dat peak brightness dus helemaal niet zoveel zegt over de uiteindelijke beeldkwaliteit. Hoewel de Sony A1 een hogere peak brightness heeft, mis je detail in de highlights daardoor. Dit is vooral goed te zien als de wolken in beeld komen in de demo die op de achtergrond draait. De LG heeft het meeste detail in de highlights, maar ook de laagste APL (lees: overall brightness). Dat laatste vind ik niet zo erg overigens aangezien ik vaak in een donkere ruimte naar mijn LG B6 kijk, liever meer detail dan een hogere peak brightness... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Evanesco op 23-05-2017 18:48 ]

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:20
Zojuist een nieuwe firmware binnen gekregen voor de lg eg920V, de firmware is nu 04.25.56.
Een changelog een niet kunnen vinden (wel voor een lcd tv).

Maar in ieder geval blij dat er nog een nieuwe firmware uitkomt :)

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
Evanesco schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Interessant, mijn conclusie van het verhaal is dat peak brightness dus helemaal niet zoveel zegt over de uiteindelijke beeldkwaliteit. Hoewel de Sony A1 een hogere peak brightness heeft, mis je detail in de highlights daardoor. Dit is vooral goed te zien als de wolken in beeld komen in de demo die op de achtergrond draait. De LG heeft het meeste detail in de highlights, maar ook de laagste APL (lees: overall brightness). Dat laatste vind ik niet zo erg overigens aangezien ik vaak in een donkere ruimte naar mijn LG B6 kijk, liever meer detail dan een hogere peak brightness... :)
Let wel op dat hij de sony anders had afgesteld waardoor dit zichtbaar werd.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12 13:44
canonball schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:36:
Zojuist een nieuwe firmware binnen gekregen voor de lg eg920V, de firmware is nu 04.25.56.

Ik heb die net ook binnen op de EF950V. Is waarschijnlijk dezelfde als voor die LCD:

Improvement
1) To improve issue that the number of the user-modified HEVC channel is automatically recovered to the original number

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
canonball schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:36:

Ja, toen ik gisteren thuis kwam en de TV aan deed zag ik hem echt van voren af aan booten... vond het al zo gek. Maar toen zag ik de popup dat er een firmware update was gedaan! Ideaal :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 07:54
Gisteren aan het knutselen geweest met Home Assistant Hue en het WebOS component.
Werkt al leuk als ik netflix bedien via Home Assistant.. nu nog verzinnen hoe ik een trigger kan krijgen vanaf de magic remote:

YouTube: LG Oled with HomeAssistant and Hue

• Flieger
@hantheman Heel cool! Wat is Home Assistant? Is dat een app van Philips, LG of een derde partij?

• hantheman
Flieger schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:22:
@hantheman Heel cool! Wat is Home Assistant? Is dat een app van Philips, LG of een derde partij?
Het is een opensource homeautomation platform :) check: https://home-assistant.io/
Als je op tweakers zit dan moet je hier eigenlijk wel mee bezig gaan ;)

Zelf heb ik het op een raspberry pi geïnstalleerd en in de meterkast aan mijn router gehangen, voor webos heb je 2 components: 1 om notificaties te kunnen sturen naar je tv en 1 om de mediaspeler aan te sturen.
Het is vrij eenvoudig op te zetten maar pas op... werkt verslavend.

• Flieger
Huis wordt komende week opgeleverd en de bedoeling is er inderdaad mee aan de slag te gaan. ;-)

Thanks! Even een uitstapje, kunnen weer on topic.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hantheman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:17:
Gisteren aan het knutselen geweest met Home Assistant Hue en het WebOS component.
Werkt al leuk als ik netflix bedien via Home Assistant.. nu nog verzinnen hoe ik een trigger kan krijgen vanaf de magic remote:

YouTube: LG Oled with HomeAssistant and Hue
Heel vet. Ziet er goed uit :D Daar ga ik ook eens mee knutselen.
Zou je wat stukjes code kunnen delen voor ons om te zien hoe je het 1 en ander doet? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• hantheman
DennusB schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Heel vet. Ziet er goed uit :D Daar ga ik ook eens mee knutselen.
Zou je wat stukjes code kunnen delen voor ons om te zien hoe je het 1 en ander doet? :)
Ja tuurlijk :) alleen gaan we dan wel offtopic ben ik bang dus ik zal het posten in > Home Assistant - Open source Python3 home automation

(wordt wel wat later want ik kan nu niet bij mijn pi ;))
Zou leuk zijn als er meer WebOS gebruikers hier mee bezig gaan, kijken wat we nog meer kunnen verzinnen!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Die Philips ziet er wel echt goed uit hoor! Iemand ruilen tegen een B6 HAHA :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• devilsnight
  • Laatst online: 13-12 19:31
Sodemieter die B6 en C6 zijn ineens aardig gedaald in prijs zeg. Heeft de B6 onderhand al de input lag patch mogen ontvangen? Want zo ja, dan is er voor mij weinig reden om voor de C6 te gaan alleen maar vanwege de lichte curve. Wel een verschil van bijna 200 euro ook.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 15:38
devilsnight schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:49:
Sodemieter die B6 en C6 zijn ineens aardig gedaald in prijs zeg. Heeft de B6 onderhand al de input lag patch mogen ontvangen? Want zo ja, dan is er voor mij weinig reden om voor de C6 te gaan alleen maar vanwege de lichte curve. Wel een verschil van bijna 200 euro ook.
Antwoorden op dit soort vragen zijn echt te makkelijk zelf op te zoeken, maar vooruit ik help je een handje.

Arrived anxious, left bored

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:12
Na lang rondgehangen te hebben in het prijsdiscussie topic heb ik die nu mogen verlaten en mag ik hier aanschuiven.Vandaag eindelijk toegeslagen bij MM voor de LG OLED55B6 voor de prijs van 1619. Morgen even ophalen :)

• Aristophanes
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:11
AVSforum.com is behoorlijk positief over de TX-65EZ1002B: goede bewegingsscherpte en grijsovergangen. Die Clear motion-optie met BFI is misschien ook wel interessant. Het enige struikelblok is het forse prijskaartje.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

rohit schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:31:
Die Philips ziet er wel echt goed uit hoor! Iemand ruilen tegen een B6 HAHA :P
Doe mij maar een Oled met 20ms input lag, LG 24p motion, Sony/Panasonic BFI, LG's ABL, Panasonic HDR tonemapping, Panasonic out of the box accuracy en LG's WebOS voor 2000 euro. :+ Oja en peak brightness van 1000 cd/m2 + HFR + HDMI 2.1.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En 65" O-)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 22:23

Bever!

3

Aristophanes schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:29:
AVSforum.com is behoorlijk positief over de TX-65EZ1002B: goede bewegingsscherpte en grijsovergangen. Die Clear motion-optie met BFI is misschien ook wel interessant. Het enige struikelblok is het forse prijskaartje.
Die 954 serie is praktisch identiek op papier. Ben benieuwd naar die reviews

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:06:
[...]

Antwoorden op dit soort vragen zijn echt te makkelijk zelf op te zoeken, maar vooruit ik help je een handje.
Thanks man.

Ik heb eens rondgekeken op HDTVTest en kwam de review van de B7 tegen. Een stuk duurder, maar ook een iets betere input lag en doet HDR beter volgens HDTVTest.

Zij zeggen dit over HDR:
The HDR (high dynamic range) performance of last year’s LG OLEDs was less than ideal in several key aspects, and the company’s engineers have worked hard to correct the shortcomings. Partly because of the lessened ABL described before, peak brightness in the B7V’s most accurate HDR preset could be pushed to 750 nits, representing around a 100-nit gain over 2016 models. While an increase of 100 nits didn’t sound like much especially in logarithmic terms, the brighter HDR presentation of LG’s 2017 OLED sets was easily noticeable, since their reduced ABL operated from upwards of 25% APL.

Still, a peak luminance of 750 nits falls short of the 1000-nit, let alone 4000-nit levels to which current Ultra HD Blu-ray titles are mastered, so a decision has to be made to either maintain overall brightness but discard specular highlight detail above 750 nits (technically known as clipping), or preserve such bright highlights through tone-mapping at the expense of darkening the overall image. LG engineers opted for the latter, and as you can see from the following charts, the OLED55B7V undertracked the ST.2084 PQ (perceptual quantisation) EOTF (electro-optical transfer function) standard particularly if MaxCLL was set to 4000 nits, which means the HDR picture would look darker than it should be across most scenes.
Nou ben ik een volledige nieuwkomer als het op HDR aankomt en ik denk dat er een wereld zal open gaan voor mij, maar hoe relevant is dit hierboven? Input lag is 21ms op de B7 en 28.5ms op de B6. Altijd mooi meegenomen. Is dit echter het prijsverschil van 490 euro waard? (ervanuitgaande dat ik de B6 voor 1600 misloop)

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:01
Ik stond op het punt om vandaag een B6 te halen maar ik ben nu aan het overwegen om óf te wachten op een mooie aanbieding voor de C7 vanwege de tammere ABL (ik ben bijzonder allergisch voor automatische wijzigingen in brightness, dat zet ik direct uit op laptops en telefoons) en de iets betere response time, óf uberhaupt geen OLED te nemen vanwege de image retention.

Niet omdat de image retention schokkend is maar omdat mijn vriendin en ik er een handje van hebben om een film/serie op pauze te zetten en een uurtje of twee te laten staan of om een Kodi/Netflix interface een paar uur op de tv te hebben staan zonder daar erg in te hebben.

Wellicht dat een C7 kopen een goede manier is om van die bijzonder slechte gewoonte af te komen :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:33:
[...]

Nou ben ik een volledige nieuwkomer als het op HDR aankomt en ik denk dat er een wereld zal open gaan voor mij, maar hoe relevant is dit hierboven? Input lag is 21ms op de B7 en 28.5ms op de B6. Altijd mooi meegenomen. Is dit echter het prijsverschil van 490 euro waard? (ervanuitgaande dat ik de B6 voor 1600 misloop)
Prijsverschil is 400 euro (1599 vs 1999 zie prijsdiscussietopic) Toch praktisch 25% duurder. Dus het is een persoonlijke afweging in hoeverre je een kwart duurder uit wilt zijn voor die features. Als je voorheen nog geen oled tv gewend bent en dit je eerste ervaring zal zijn zal de B6 je ook wel versteld doen staan. (met name qua kijkhoeken en zwartwaardes) En game je graag op consoles? Voor dat prijsverschil scoor je een XB1 + gameset of PS4 pro + gameset. Of bluray-speler, soundbar, 5.1 set als je meer into film bent dan games.

• devilsnight
Joosie200 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Prijsverschil is 400 euro (1599 vs 1999 zie prijsdiscussietopic) Toch praktisch 25% duurder. Dus het is een persoonlijke afweging in hoeverre je een kwart duurder uit wilt zijn voor die features. Als je voorheen nog geen oled tv gewend bent en dit je eerste ervaring zal zijn zal de B6 je ook wel versteld doen staan. (met name qua kijkhoeken en zwartwaardes) En game je graag op consoles? Voor dat prijsverschil scoor je een XB1 + gameset of PS4 pro + gameset. Of bluray-speler, soundbar, 5.1 set als je meer into film bent dan games.
Ik had gekeken via Pricewatch en zag dat de B6 1619 bij de MM is, maar is nu bij geen MM in de buurt bij mij te krijgen meer. Dan heb je Buymi en die vraagt 1799. En via Pricewatch kwam ik op de 2289 voor B7.

Ik ga het prijstopic eens checken.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:38
walterg schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:41:
Ik stond op het punt om vandaag een B6 te halen maar ik ben nu aan het overwegen om óf te wachten op een mooie aanbieding voor de C7 vanwege de tammere ABL (ik ben bijzonder allergisch voor automatische wijzigingen in brightness, dat zet ik direct uit op laptops en telefoons) en de iets betere response time, óf uberhaupt geen OLED te nemen vanwege de image retention.

Niet omdat de image retention schokkend is maar omdat mijn vriendin en ik er een handje van hebben om een film/serie op pauze te zetten en een uurtje of twee te laten staan of om een Kodi/Netflix interface een paar uur op de tv te hebben staan zonder daar erg in te hebben.

Wellicht dat een C7 kopen een goede manier is om van die bijzonder slechte gewoonte af te komen :)
De e6 gaat direct op de screensaver wanneer Netflix op pauze staat, en wanneer je de tv via hdmi gebruikt met een upc kastje bijvoorbeeld, en je pauzeert upc, dan dimt de tv het beeld na een minuut.

• Joosie200
  • Niet online
JSTPS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:06:
[...]

De e6 gaat direct op de screensaver wanneer Netflix op pauze staat, en wanneer je de tv via hdmi gebruikt met een upc kastje bijvoorbeeld, en je pauzeert upc, dan dempt de tv het beeld na een minuut.
Mijn ervaring ook met mijn E6. En qua ABL merk ik het gewoon tijdens commercial breaks/reclameblokken. Maar het is niet alsof je speciaal blijft zitten als het tijd voor reclame is niet? Dan ga je drinken/snacks scoren of even richting de wc :+ In gebruik tijdens series of tv-shows merk ik er maar weinig van. Vwb het te donker zijn met HDR aan heeft dus gewoon te maken met de tonemapping die LG verkiest. (waarbij de voorkeur ligt op het behouden van highlights zonder dat die gaan clippen) Ben benieuwd of LG nog eens leentjebuur gaat doen bij Panasonc dan als ik die video check van YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV Want dat is in mijn beleving ook de betere benadering. Toch net wat minder donker en zonder dat fel verlichte delen uitgebeten worden.

• walterg
Begrijp ik het goed dat in gedimde stand de tv helemaal geen last heeft van image retention? Of duurt het dan langer?

Hoe dan ook moeten we dat eens afleren :)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:38
walterg schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:19:
Begrijp ik het goed dat in gedimde stand de tv helemaal geen last heeft van image retention? Of duurt het dan langer?

Hoe dan ook moeten we dat eens afleren :)
De tv wordt dan wel heel donker, dus denk het niet. Logo's dimt de tv ook, dus waar bij de oude plasma's de logo's op gegeven moment in de tv blijven staan, wordt dit bij de oled's voorkomen.

• walterg
JSTPS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:36:
[...]

De tv wordt dan wel heel donker, dus denk het niet. Logo's dimt de tv ook, dus waar bij de oude plasma's de logo's op gegeven moment in de tv blijven staan, wordt dit bij de oled's voorkomen.
Dank je voor de info.

Als er een mooie C7 aanbieding is zal ik weer gaan twijfelen maar ik ben me na het lezen van (een groot deel van) deze thread wel wat bewuster met betrekking tot wat OLED wel en niet goed doet.

• Vulcan750
  • Laatst online: 03:56
walterg schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:41:

Je hoeft je voor image retention ook bij de B6 geen zorgen te maken. Als je Netflix op pauze zet, dan treed binnen een minuut de screensaver (zwart beeld met verspringende kleurpuntjes (soort vuurwerk) in werking. En van de ABL heb je bij fiilms absoluut geen last van. Ik heb een tijdje terug een film gezien op mijn E6 waarbij het beeld vaak 90% uit sneeuw of ijsvlaktes bestond. De sneeuw was gewoon spierwit.
Gewoon kopen die B6, de 2017 serie is echt geen €500 extra waard. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Puck
devilsnight schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Ik had gekeken via Pricewatch en zag dat de B6 1619 bij de MM is, maar is nu bij geen MM in de buurt bij mij te krijgen meer. Dan heb je Buymi en die vraagt 1799. En via Pricewatch kwam ik op de 2289 voor B7.

Ik ga het prijstopic eens checken.
Ik vermoed wel dat die zo'n beetje de laatste 2016 modellen zullen zijn.

• walterg
Vulcan750 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Je hoeft je voor image retention ook bij de B6 geen zorgen te maken. Als je Netflix op pauze zet, dan treed binnen een minuut de screensaver (zwart beeld met verspringende kleurpuntjes (soort vuurwerk) in werking. En van de ABL heb je bij fiilms absoluut geen last van. Ik heb een tijdje terug een film gezien op mijn E6 waarbij het beeld vaak 90% uit sneeuw of ijsvlaktes bestond. De sneeuw was gewoon spierwit.
Gewoon kopen die B6, de 2017 serie is echt geen €500 extra waard. :)
Ik maak me geen zorgen over wat de tv kan bij normaal gebruik, ik maak me zorgen over het abnormale gebruik dat we hier in huis maken van een TV ;)

Daarom twijfel ik nu uberhaupt of ik een OLED moet nemen, maar ALS ik er eentje neem dan ga ik denk ik dus voor de C7 op basis van het feit dat de ABL wat minder snel aan gaat en de iets betere input lag.

Als ik vandaag een tv MOEST kopen omdat mijn tv stuk was dan had ik nu al een B6 in huis. Aangezien ik geen haast heb wacht ik nog even tot de C7 is gezakt en bepaal ik dan of ik OLED aandurf. Dan ga ik vast oefenen met het niet uren mijn tv aan laten staan :D

edit: Oh en voor de duidelijkheid, ik maak me geen zorgen over hoe wit wit is. Ook in gedimde vorm zal het best goed zijn.

Ik kan er gewoon erg slecht tegen als een apparaat uit zichzelf de helderheid aanpast.

[ Voor 8% gewijzigd door walterg op 25-05-2017 20:24 ]

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
walterg schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Ik maak me geen zorgen over wat de tv kan bij normaal gebruik, ik maak me zorgen over het abnormale gebruik dat we hier in huis maken van een TV ;)

Daarom twijfel ik nu uberhaupt of ik een OLED moet nemen, maar ALS ik er eentje neem dan ga ik denk ik dus voor de C7 op basis van het feit dat de ABL wat minder snel aan gaat en de iets betere input lag.

Als ik vandaag een tv MOEST kopen omdat mijn tv stuk was dan had ik nu al een B6 in huis. Aangezien ik geen haast heb wacht ik nog even tot de C7 is gezakt en bepaal ik dan of ik OLED aandurf. Dan ga ik vast oefenen met het niet uren mijn tv aan laten staan :D

edit: Oh en voor de duidelijkheid, ik maak me geen zorgen over hoe wit wit is. Ook in gedimde vorm zal het best goed zijn.

Ik kan er gewoon erg slecht tegen als een apparaat uit zichzelf de helderheid aanpast.
Ik heb vandaag de B6 gekocht en hij is echt elke cent waard. In gaming mode of HDR gaming mode heb je echt geen last van input lag. Vandaag de scene gezien in Interstellar waar ze op die sneeuwplaneet zitten en dat ziet er echt 100x beter uit dan op mijn cx700. Maar wat vooral echt indrukwekkend is is hoe zwart het heelal weergegeven wordt, het lijkt net of je zit er zelf. En dan met die sterren die mooi oplichten zonder blooming :9~

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11 00:35
Gisteren de philips 901F neer gezet. Eerste indruk mooie TV, zeker voor maar 1900E. nog geen tijd gehad om goed in te stellen, maar komt nog wel.
Ambilight is tegenwoordig ook een mooie toevoeging, had ik niet zo verwacht.

>PC specs<

• SpeedingWilly
Voor mijn ervaringen met de LG OLED55C7V en de Philips 55POS901F verwijs ik jullie naar mijn post in het Aanschaf OLED Philips of LG topic.

De review van de LG OLED55C7V is hier het lezen.

De LG 55C7V was voor mij de winnaar! De Philips 55POS901F is echter ook een prima TV, zeker als je fan bent van Ambilight.

[ Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-05-2017 11:15 ]

• devilsnight
Ik heb eens zitten kijken naar de verschillen tussen de B7 en C7 en kan het niet echt vinden. Ik ging ervanuit dat de C7 curved was, niet dus. Waarom dat prijsverschil?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:47:
Ik heb eens zitten kijken naar de verschillen tussen de B7 en C7 en kan het niet echt vinden. Ik ging ervanuit dat de C7 curved was, niet dus. Waarom dat prijsverschil?
En wat is het prijsverschil? Dacht dat ze dezelfde adviesprijs hadden (in Amerika iig)?

• devilsnight
apis29 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:18:
[...]

En wat is het prijsverschil? Dacht dat ze dezelfde adviesprijs hadden (in Amerika iig)?
Pricewatch:

B7: 2189
C7: 2589

• Dunnus
  • Laatst online: 11-12 15:23

Dunnus

PSN: Dunnus

devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Pricewatch:

B7: crescent stand, "blade slim" look
C7: premium aluminum stand and bezel

Bron: https://www.cnet.com/products/lg-b7-series/preview/

Duur aluminium voetje en bezel als je het mij vraagt...

• apis29
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Pricewatch:

C7 adviesprijs hier is 2999 en de B7 lijkt iets van 2699? In ieder geval is de voet anders van de B7, plaatje klopt niet, voet is dezelfde als van de LCD modellen als bijv. de UH950v. De kleur van de afwerking is geloof ik ook anders maar of het materiaal ook verschilt weet ik niet (meen gelezen te hebben dat het hetzelfde was op deze twee modellen).
En uiteraard niet te vergeten dat de C7 al voor 1999 te krijgen is ...

(Nog steeds zoveel LG praat in dit topic O-) ?)

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 26-05-2017 15:31 ]

• devilsnight
Als dat de enige verschillen zijn weet ik genoeg, dan kan ik net zo goed voor de B7 gaan als ik voor de 7 serie ga. Hangt van een paar dingen af nog. Goed om te weten. Thanks :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:47:
Hier kan je toch vrij eenvoudig zelf informatie over vinden? De panelen en SOC zijn in ieder geval identiek, het lijkt te gaan om puur cosmetische verschillen van de bezels en de gebruikte voet. Kijk eens dit korte filmpje: YouTube: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

Conclusie: de C7 is gewoon geldverspilling ten opzichte van de goedkopere B7 :) De kans is toch groot dat je een dergelijke TV met een deftige mount aan de muur hangt.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 26-05-2017 15:36 ]

• SpeedingWilly
devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:32:
Als dat de enige verschillen zijn weet ik genoeg, dan kan ik net zo goed voor de B7 gaan als ik voor de 7 serie ga. Hangt van een paar dingen af nog. Goed om te weten. Thanks :)
Er zijn meer verschillen. De C7 heeft 2.2 audio en de B7 2.1 audio. Dit heb ik tenminste in een review van een LG mannetje op de CES 2017 gehoord. Op de LG site staat dat de B7 ook 2.2 audio heeft. Dus wat er nu waar is weet ik niet, maar ik denk dat de B7 iets mindere audio heeft. Dat zijn ook de verschillen in heel de 2017 serie, namelijk betere audio in de duurdere modellen.

• devilsnight
Ok dat is goed om te weten, maar audio van de televisie is voor mij een non factor. Ik zet of mijn headphones op of in de toekomst komt er een home cinema set. :)

Ik heb even zitten kijken in de reviews, maar de B7 lijkt geen 3D te hebben. Eigenlijk helemaal niet erg want ik zou het amper tot nooit gebruiken. En ik zie het echt niet meer terugkomen in gaming ook. Nog een andere, wellicht noobie vraag. Ik had een EC930 en vond het een topding maar als ik een klein puntje van kritiek zou moeten opnoemen is dat het scherm feller had kunnen zijn. Zeker wanneer ik dan bijvoorbeeld de KS8000 van Samsung bij broer zie. Ik neem aan dat de B6 en zeker B7 een stuk feller zijn dan de EC930? Wellicht nog dommere vraag...maar dit wordt onder contrast gezien toch?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
devilsnight schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:58:
Ik heb even zitten kijken in de reviews, maar de B7 lijkt geen 3D te hebben.
3D is inderdaad dood. Waar de C6 en E6 nog 3D hebben heeft de gehele 2017 line-up geen 3D meer.
Ik had een EC930 en vond het een topding maar als ik een klein puntje van kritiek zou moeten opnoemen is dat het scherm feller had kunnen zijn. Zeker wanneer ik dan bijvoorbeeld de KS8000 van Samsung bij broer zie. Ik neem aan dat de B6 en zeker B7 een stuk feller zijn dan de EC930? Wellicht nog dommere vraag...maar dit wordt onder contrast gezien toch?
Dit wordt verstaan onder helderheid, niet onder contrast. Het contrast is voor zover ik weet het verschil tussen licht en donker. OLED TVs hebben een hoog contrast doordat zwart echt zwart is en daarnaast de omliggende pixels op z'n felst kunnen. LED TVs hebben daarentegen weer een (iets) hogere helderheid dan de OLEDs, echter is het zwart daarop niet echt zwart waardoor het contrast alsnog lager is dan een OLED.
De 2017 OLEDs hebben ook een iets hogere helderheid als de 2016 modellen, en de generaties daarvoor waren in zijn algemeenheid slechter als de 2016 modellen. Echter halen LEDs AFAIK nog steeds een hogere helderheid als de OLEDs. Maar qua kijkervaring is het contrast normaliter belangrijker als puur de maximale helderheid, en op dat vlak wint OLED.

• Joosie200
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:30:
[...]
3D is inderdaad dood. Waar de C6 en E6 nog 3D hebben heeft de gehele 2017 line-up geen 3D meer.
[...]
De 2017 OLEDs hebben ook een iets hogere helderheid als de 2016 modellen, en de generaties daarvoor waren in zijn algemeenheid slechter als de 2016 modellen.
De 2017 oleds (dus zowel B7 als C7, E7, G7, W7) hebben die hogere helderheid te danken aan het weglaten van het 3D-filter. Overigens zie ik in de bioscoop nog 3D welig tieren, dus de filmwereld schijnt het nog niet echt als trekken aan een dood paard te beschouwen. Dat de tv-producten waaronder LG het wel voor dood verklaren is een ander verhaal. Komt wss omdat het in de oog van de consument een gimmick is en men liever een hogere helderheid wil hebben. Kunnen ze iig concurreren in nits met (q)led-toestellen van Samsung, Sony.

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Hier een stukje van Homecinemamagazine omtrent de aantal nits van de modellen oled 2017 is toch beduidend lager als een top model van de lcd

Op veel vlakken zijn oled tv’s beter dan lcd led tv’s maar er zijn een paar aspecten waarop de lcd led-modellen beter uit de verf komen. De hogere (piek) helderheid is er één van. De 2016 oled tv’s van LG kunnen ongeveer 700 nits aan helderheid behalen, terwijl de topmodellen lcd led tv’s tegen de 2.000 nits aan zitten.
Voor 2017 kunnen we oled panelen verwachten die over de 1.000 nits aan helderheid komen, aldus LG Display. Dit wordt mogelijk gemaakt door over de stappen van een 2-laags pixelstructuur naar een 3-laags pixelstructuur. Volgens de fabrikant zorgt dit voor 20 procent minder energieverbruik en meer dan 1.000 nits aan helderheid

Tevens is de omgeving waarin een behoorlijk veel licht binnen komt een aspect die je compleet niet moet onderschatten en ook denk aan het materiaal UHD tov HD uitzendingen ten aan zien van je aankoop : OLED TV.

• apis29
  • Niet online
Die 1000 nits is inmiddels al duidelijk ontkracht, enkel te bereiken met zwaar onnatuurlijk kleuren ('blauw' wit in Vivid Mode) dus zoveel winst in helderheid is er niet geboekt tov 2016. Volgens mij was er ook niks aan de pixelstructuur veranderd. Ook wordt er gesproken over een tick-tock cyclus dus misschien in 2018, al kwam ik ook al tegen dat er misschien een eind aan de tot nu toe twee-jaars (tick - tock) ontwikkelingscyclus kan komen ...
De meeste helderheidswinst lijkt nog te behalen te zijn door het weglaten van het anti-reflectie filter maar dat draagt op z'n beurt ook bij aan de zwart perceptie (met logisch gevolg dat de Panasonic 1000 met z'n speciale filter een nog lagere piekhelderheid scoort).

Dit stuk is ook uit januari net als die van Homecinema Mag waarschijnlijk http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539 (vast al meerdere keren voorbij gekomen hier)

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 26-05-2017 20:39 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 12:09
Ik ben bezig met een voorzetwand in mijn slaapkamer en daar komt een tv tegenaan dus ik moet nu rekening houden met plaatsen van wat vlees waar de beugel wordt bevestigd.

In dit topic lees ik over de wm4611 en vogels thin 305. Kunnen jullie mij vertellen op welke afstand de bevestigingsschroeven moeten (patroon) en op welke hoogte deze ongeveer tov de tv komen?

Zal om een 55/65" b6 of c7 gaan denk ik.

• pwh53
warcow schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:20:
Ik ben bezig met een voorzetwand in mijn slaapkamer en daar komt een tv tegenaan dus ik moet nu rekening houden met plaatsen van wat vlees waar de beugel wordt bevestigd.

In dit topic lees ik over de wm4611 en vogels thin 305. Kunnen jullie mij vertellen op welke afstand de bevestigingsschroeven moeten (patroon) en op welke hoogte deze ongeveer tov de tv komen?

Zal om een 55/65" b6 of c7 gaan denk ik.
ik probeer deze (krijg mijn b6 dinsdag of woensdag) Valueline VLM-LF10 zitten de meeste gaatjes aan de onderkant bij de meeste toch aan de bovenkant,want ik denk dat bij mijn oude beugel ( newstar nm-w340) de onderkant te lang is,twijfel nog om er een stuk af te zagen

• Resinman

• drvinnie
  • Laatst online: 20-12 12:57
Wat een fantastische uiteenzetting weer. Ik denk dat het met deze prijzen toch de LG wordt, hoewel ik het design van de Sony véél mooier vind. Ik wil de beste kwaliteit (per euro) in het donker. Ik denk dat de hogere nauwkeurigheid van highlights door de LG dan de doorslag geven.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:16
Ik twijfel nog tussen een led tv of een oled. Het is toch 1500 meer wat ik nu op ogen heb.
Het is een oled tv zonder nieuwe hifi installatie of een led tv met een hifi installatie. Moeilijk keuze.

• drvinnie
  • Laatst online: 20-12 12:57
Evertt schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:07:
Ik twijfel nog tussen een led tv of een oled. Het is toch 1500 meer wat ik nu op ogen heb.
Het is een oled tv zonder nieuwe hifi installatie of een led tv met een hifi installatie. Moeilijk keuze.
Dan zou ik persoonlijk voor de hifi kiezen. Ik vind altijd dat geluid veel meer doet voor de beleving van een film dan groter/mooier beeld.

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 16:21
Ik heb vandaag in alle rust nog eens tv's kunnen vergelijken bij de lokale BCC. Dat was wel weer een goede reality check. Ik had oled al een beetje afgeschreven vanwege het formaat (WAF) en de toch nog wat delicate techniek. Maar als je de beeldkwaliteit dan weer live ziet wordt het echt heel moeilijk om de aanschaf van iets anders dan oled nog te verantwoorden, behalve als je beperkt bent door budget of formaat. De high end lcd's met VA panelen vallen vooral qua kijkhoeken door de mand. Het valt wat minder op bij de demo's met veel wit en hoge helderheid, maar met het gewone kabel-tv programma dat opstond bij BCC was het overduidelijk. Dat herinnerde me er ook weer aan waarom ik destijds voor een IPS scherm heb gekozen ondanks het slechtere contrast.

Er zit niets anders op dan te wachten tot onze huidige tv het begeeft, en dan de tijd te nemen om een 55 inch oled de woonkamer in te praten omdat alle goede tv's nu eenmaal zo groot zijn tegenwoordig :).

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
drvinnie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Wat een fantastische uiteenzetting weer. Ik denk dat het met deze prijzen toch de LG wordt, hoewel ik het design van de Sony véél mooier vind. Ik wil de beste kwaliteit (per euro) in het donker. Ik denk dat de hogere nauwkeurigheid van highlights door de LG dan de doorslag geven.
in het donker zie je ook het design niet meer :9

• Evanesco
Evertt schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:07:
€1500 meer voor een OLED? Voor dat geld koop je momenteel een B6V. Ik weet niet wat je totaalbudget is, maar als ik zou moeten kiezen tussen een LED met hifi geluid (lees: versterker + speakers) of een OLED zonder extern geluid zou ik voor het laatste gaan en later het geluid erbij kopen. Desnoods eerst een soundbar/base erbij voor een paar honderd euro, zoals deze of deze.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-12 16:34
Evanesco schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:28:
[...]

€1500 meer voor een OLED? Voor dat geld koop je momenteel een B6V. Ik weet niet wat je totaalbudget is, maar als ik zou moeten kiezen tussen een LED met hifi geluid (lees: versterker + speakers) of een OLED zonder extern geluid zou ik voor het laatste gaan en later het geluid erbij kopen. Desnoods eerst een soundbar/base erbij voor een paar honderd euro, zoals deze of deze.
Idd, ik heb zelf een B6 met een pricewatch: Sony HT-RT5 en ben er erg tevreden over. :Y

• SpeedingWilly
Mijn review van de LG OLED55C7V is inmiddels gepost.

• Evertt
Evanesco schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Zelf twijfel ik aan Phillips 49PUS6501 of inderdaad de B6V.
Als de Philips wordt komt er aan hifi installatie voor de tv en om muziek te luisteren. En als de B6V word komt er geen hifi. En ik vindt de geluid kwaliteit van de tv's zeer slecht. Zeker als deze €1600 is.

Was gisteren in Mediamarkt toch moet ik zeggen dat de Oled heel erg mooi is. Er is nog een grote twijfel.

Maar ik denk dat ik met Hifi meer aan heb dan een Oled tv met geluid wat minder is.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-12 16:34
Ik heb mijn B6 ook maar even een mooi plekje gegeven.
Nieuwe TV, nieuwe soundbar en oud tvkastje kon echt niet meer dus gisteren maar besloten om een TV wand te maken.
Zo veel mogelijk er achter weggewerkt zoals alle bedrading, modem, router met PI-Hole, Wifi access point.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s7eJPmh.jpg

Nog te doen: Kabels wegwerken in de plint en een LED stip er achter maken voor de sfeerverlichting. :Y
Evertt schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Als de Philips wordt komt er aan hifi installatie voor de tv en om muziek te luisteren. En als de B6V word komt er geen hifi. En ik vindt de geluid kwaliteit van de tv's zeer slecht. Zeker als deze €1600 is.

Was gisteren in Mediamarkt toch moet ik zeggen dat de Oled heel erg mooi is. Er is nog een grote twijfel.

Maar ik denk dat ik met Hifi meer aan heb dan een Oled tv met geluid wat minder is.
Als ik jou was zou ik gewoon voor de OLED gaan en haal er desnoods een goedkope soundbar bij en spaar even voor de rest.

• Evanesco
Evertt schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Dat is wel een beetje een rare vergelijking, een lage middenklasser tegenover (tot voor kort) het beste op de markt. Daarnaast ook een behoorlijk formaat verschil, 49" vs 55". Tenzij de muziek de hoogste prio heeft kan ik je echt aanraden om een B6V te kopen met een degelijke soundbase/ bar. Overigens doen de 2 soundbases die ik linkte het qua muziek ogenschijnlijk ook best goed als ik Whathifi mag geloven. Als je deze TV's naast elkaar zou zien zou je waarschijnlijk geen seconde na hoeven te denken... :)

Nog een toevoeging: ik lees in een review dat de Philips geen HDR ondersteunt en dat de beeldkwaliteit sowieso matig is. Toevallig net ook bij mijn moeder Planet Earth II files afgespeeld (4K HDR) op haar Samsung 48HU7500, een hoge middenklasser UHD LED uit 2014, was destijds ook €1600. Maakte totaal geen indruk, vond het beeld ronduit 'vaal'. Nou is haar toestel niet gecalibreerd en mijn B6V wel, maar een verschil van dag en nacht.

[ Voor 33% gewijzigd door Evanesco op 28-05-2017 19:23 ]

• Evertt
Ik heb de B6V besteld bij Expert. €1999 + 380 cadeau bonnen. Van de week ophalen in de winkel.

Het geluid probleem heb ik opgelost ik gebruik de 5.1 set die op mij computer staat aangesloten. Vergelijking gemaakt tussen oled en een led tv. Komt elke keer toch weer terug bij de Oled tv.
Ik denk dat ik geen spijt krijg voor iemand die binnen kort op zich zelf gaat wonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 28-05-2017 21:08 ]

• Evanesco
Evertt schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:32:
Ik heb de B6V besteld bij Expert. €1999 + 380 cadeau bonnen. Van de week ophalen in de winkel.

Het geluid probleem heb ik opgelost ik gebruik de 5.1 set die op mij computer staat aangesloten. Vergelijking gemaakt tussen oled en een led tv. Komt elke keer toch weer terug bij de Oled tv.
Ik denk dat ik geen spijt krijg voor iemand die binnen kort op zich zelf gaat wonen.
Gefeliciteerd met je aankoop! Toen ik op mezelf ging wonen had ik een oude Philips beeldbuis van het formaat postzegel... :F

• apis29
  • Niet online
drvinnie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Hier dezelfde scène bij een gebruiker in Engeland (dus nog zonder de update die de tonemapping op Cinema Pro al heeft aangepast): https://www.avforums.com/...487/page-47#post-25065687

Op zich wel grappig het hele tonemapping verhaal. Zonder/vóór het Tonemapping filmpje en daadwerkelijke uitwerking ervan lag mijn voorkeur bij hard clipping want 'hoe erg kan het nou zijn' (zou je die details nog wel zo duidelijk zien zoals op de LG wanneer het met 1700 nits wordt weergegeven?) en 'beter dan alle detail in het donker verliezen of constant fluctuatie in helderheid als er een highlight is' (maar ik neem aan dat de LG gedurende de hele film constant donkerder is?).
Alleen vlgns een gebruiker op AVS forum die al weken met de callibratie loopt te spelen had je dat niet of minder bij Cinema Pro dan in Custom mode en had de update vooral invloed op Custom mode die minder aan hard clipping zou doen dus dat vond ik destijds dan weer een minpuntje van de update (sindsdien zijn de indrukken ook weer van links naar rechts verschuift en ook nog posts over de ZD9 ertussendoor dus je kan makkelijk dingen over de A1 en ZD9 doorelkaar halen. Zo mogelijk ook het Custom vs Cinema Pro verhaal hierboven :P *)
Het liefst heb je gewoon meerdere varianten bij verschillende presets. Als ik het nu zie lijkt me de Panasonic variant iig de logische tussenweg voor OLED ... (voorbeelden van hoe de Sony tonemapping update uitwerking heeft heb ik vlgns mij nog niet gezien).

Hier begon het iig zo'n beetje over de tonemapping op de A1 http://www.avsforum.com/f...hread-2.html#post52460425

* toch goed herinnerd:
"Yes it doesn't look like Custom is tone mapping and this was a surprise to me when I switched from Cinema pro to Custom while watching HDR and saw all of the bright highlights disappear

We will have to see if anything changes when the update is released."
"So I tried this on my A1 tonight after loading the Sony Update and I didn't see any significant difference from Cinema Pro to Custom. Now i'm wondering if the update "fixed" something because I agree, before the update watching other HDR content, there definitely was a difference with Cinema Pro and Custom in HDR Mode."

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 29-05-2017 23:54 ]

• SpeedingWilly
Mijn review van de Philips 55POS901F is inmiddels ook gepost.

• Resinman

• devilsnight
Input lag vraagje....

Merk je het verschil tussen 34ms en 21ms of valt dit allemaal best mee? Mijn vorige OLED, de EC930 had volgens Rtings met de nieuwste update een input lag van 29.6. Lager is altijd beter maar merk je dit überhaupt?

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@devilsnight Dat hangt van de persoon af. Sommige zeggen dat ze elke ms merken, andere niet.
Ik merk er persoonlijk niet zo heel veel van maar ik speel dan ook geen fighting games waar frame precision nodig is.

Als je er in gaat met de mindset dat je het verschil waarschijnlijk merkt, dan kan ik je zeggen dat je het waarschijnlijk inderdaad merkt al is het maar confirmation bias.

• devilsnight
LOTG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:00:
@devilsnight Dat hangt van de persoon af. Sommige zeggen dat ze elke ms merken, andere niet.
Ik merk er persoonlijk niet zo heel veel van maar ik speel dan ook geen fighting games waar frame precision nodig is.

Als je er in gaat met de mindset dat je het verschil waarschijnlijk merkt, dan kan ik je zeggen dat je het waarschijnlijk inderdaad merkt al is het maar confirmation bias.
Ja precies, zoiets dacht ik al. Ik mag graag games als Battlefield, Overwatch, Halo en Battlefront spelen. Dus een lage input lag is altijd fijn. Fighters doen mij weinig. :)

Nog iets, hoe goed ik mijn vorige EC930 ook vond, er was wel een soort judder/blur te zien tijdens zowel games als films/series. Voor series was dit met een custom tru motion op te lossen maar is dit sowieso verbeterd in de 6 en 7 modellen?

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Toshiba (of eigenlijk het Turkse Vestel) heeft de aankomende OLED-tv inmiddels onthuld.

Komt uit in september. Veel nog onbekend, maar het meest in het oog springende:
- Hdr-ondersteuning ontbreekt (firmware updates zou in theorie nog kunnen)
- Een responstijd van 1ms wordt geclaimd...

Prijs ook nog onbekend, maar zou relatief schappelijk moeten worden als je geen hdr-ondersteuning biedt en toch competitief wilt blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-06-2017 16:34 ]

• Puck
Koekiemonsterr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:33:
- Een responstijd van 1ms wordt geclaimd...
Is inherent aan OLED. Responsetijd != Input-lag

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ja klopt die haalde ik even door elkaar, ik bedoelde input-lag. Lijkt onwaarschijnlijk, 1ms, kan andere meetmethode zijn of gewoon marketing, maar wie weet...

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 20:51
Koekiemonsterr schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:17:
Ja klopt die haalde ik even door elkaar, ik bedoelde input-lag. Lijkt onwaarschijnlijk, 1ms, kan andere meetmethode zijn of gewoon marketing, maar wie weet...
Artikel beschrijft duidelijk dat de input-lag nog onbekend is ;)

• Puck
Adlermann schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:34:
[...]

Artikel beschrijft duidelijk dat de input-lag nog onbekend is ;)
Het bedrijf voorziet de tv van een gamemodus waarmee 'een responstijd van minder dan 1ms' geboden wordt, zo luidt de claim. Het is niet duidelijk wat de inputlag is, wat meestal als maatstaf voor gamen gebruikt wordt.
Maar wel het woord "game" en "responsetijd" in 1 zin zetten... Marketing dus |:(

• apis29
  • Niet online

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 02-06-2017 01:06 ]

• Resinman
Pagina: 1 ... 96 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.