• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12 19:31
Hey mensen, dit leek me de beste thread ervoor en zeker niet het prijzen thread. Ik ben erg benieuwd wat een beetje de 'ideale' zit/kijkafstand is voor een 55 inch OLED. Ik zie op fora beweringen langskomen dat je eigenlijk niets van 4K merkt als je verder dan 2 meter van een 55 incher zit. Met mijn vorige full HD OLED zat ik echter 3 a 3,5 meter van het scherm vandaan anders bleef er ook weinig over van de woonkamer. Zijn dit soort berichten waar?

Ik heb een tijdje in deze woonkamer op 2 meter van het scherm gezeten en vond het gewoon niet eens echt mooi, net te dichtbij zodat je echt de ugly dingetjes begon te zien. Beste afstand voor 55 inch (4K)?

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
devilsnight schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:13:
Hey mensen, dit leek me de beste thread ervoor en zeker niet het prijzen thread. Ik ben erg benieuwd wat een beetje de 'ideale' zit/kijkafstand is voor een 55 inch OLED. Ik zie op fora beweringen langskomen dat je eigenlijk niets van 4K merkt als je verder dan 2 meter van een 55 incher zit. Met mijn vorige full HD OLED zat ik echter 3 a 3,5 meter van het scherm vandaan anders bleef er ook weinig over van de woonkamer. Zijn dit soort berichten waar?

Ik heb een tijdje in deze woonkamer op 2 meter van het scherm gezeten en vond het gewoon niet eens echt mooi, net te dichtbij zodat je echt de ugly dingetjes begon te zien. Beste afstand voor 55 inch (4K)?
Ik zit 2 meter van mijn b6 af en vind het een prima afstand met alle bronnen, dus netflix 4k, ziggo en xbox one s.

Voor de mensen die nog niet zoveel in audio willen investeren. Ik heb de LG swh1 subwoofer aangeschaft en ik vind dat het toch best wat toevoegt aan het geluid voor de 39,95€ die ik heb betaald.

• devilsnight
Noreia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:38:
[...]

Ik zit 2 meter van mijn b6 af en vind het een prima afstand met alle bronnen, dus netflix 4k, ziggo en xbox one s.

Voor de mensen die nog niet zoveel in audio willen investeren. Ik heb de LG swh1 subwoofer aangeschaft en ik vind dat het toch best wat toevoegt aan het geluid voor de 39,95€ die ik heb betaald.
En dat is de 55 inch B6? Misschien is het puur een kwestie van wenning ook voor mij. Ik zie het wel wanneer ik mijn nieuwe OLED haal later deze maand/dit jaar.

Vraagje over die sub, heb je dan verder gewoon het tv geluid samen met die sub? Ik vraag dit want normaal gesproken zit ik altijd met koptelefoon op tijdens het gamen en ook films en series soms, maar soms is het vooral voor die laatste twee wel fijn om gewoon eens via de speakers te luisteren, alleen is tv audio altijd zo zo kut. :)

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 02-06-2017 12:18 ]

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik heb de 55 inch. Het geluid moet je dan instellen als speakers + optische uitgang. In eerste instantie had ik misschien iets meer verwacht van de sub maar nu na 1 week testen ben ik ook niet heel ontevreden. het geluid is wel wat voller hierdoor.

• devilsnight
Noreia schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:06:
Ik heb de 55 inch. Het geluid moet je dan instellen als speakers + optische uitgang. In eerste instantie had ik misschien iets meer verwacht van de sub maar nu na 1 week testen ben ik ook niet heel ontevreden. het geluid is wel wat voller hierdoor.
Goed om te weten. Denk dat ik zoiets nog wel zou aanschaffen. Eerst die OLED maar!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 13:08
Op Hardware.Info staat een mooie vergelijking tussen een High end LCD en een High End OLED van Sony.

Misschien interessant om te lezen voor degene die nog twijfelen tussen LCD en OLED.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2017 09:35 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12 19:28
Situatie :

LG55B6
Denon AVR X2300
Nvidia Shield
PS4 Pro
Ziggo Horizon -> ethernet naar nighthawk R700.
Ik wil dan een Ethernet kabel naar de shield, ps4 en de Denon.

Nu nog niks aangesloten. Wil nu HDMI kabels kopen. Alleen vraag ik mij af of ik alleen voor de 55b6 <-> denon een high speed with ethernet nodig heb. Klopt het dat ik dan geen ethernet kabel nodig heb wanneer ik met de tv op internet wil ?

En voor de rest van de apparatuur is een hdmi high speed voldoende ? Of heeft het wel voordelen om alles met hdmi high speed with ethernet te voorzien ?

• SpeedingWilly
NVE91 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:48:
Situatie :

LG55B6
Denon AVR X2300
Nvidia Shield
PS4 Pro
Ziggo Horizon -> ethernet naar nighthawk R700.
Ik wil dan een Ethernet kabel naar de shield, ps4 en de Denon.

Nu nog niks aangesloten. Wil nu HDMI kabels kopen. Alleen vraag ik mij af of ik alleen voor de 55b6 <-> denon een high speed with ethernet nodig heb. Klopt het dat ik dan geen ethernet kabel nodig heb wanneer ik met de tv op internet wil ?

En voor de rest van de apparatuur is een hdmi high speed voldoende ? Of heeft het wel voordelen om alles met hdmi high speed with ethernet te voorzien ?
Die dure kabels zijn allemaal marketing onzin. Het is een 0 of 1 wat er over de kabel gaat, spannender wordt het niet. Als je wegblijft bij goedkope Chinese rommel, dan zul je je geen buil vallen en zal het gewoon werken.

Een HDMI kabel heeft een vast aantal pinnen, en dat staat al heel lang vast. Wat dat HDMI high speed met internet daar aan toe voegt snap ik niet.

• devilsnight
Ik kan het via een Google search niet echt vinden, maar wat is de huidige input lag van de 65 inch B6? Ik zag een link van HDTVTest maar die heeft zelfs nog de oude input lag info van de 55 inch B6 terwijl die allang drastisch omlaag gegaan is. Ik neem aan dat de 65 inch ook rond de 30ms zit nu?

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:43
devilsnight schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:59:
Ik kan het via een Google search niet echt vinden, maar wat is de huidige input lag van de 65 inch B6? Ik zag een link van HDTVTest maar die heeft zelfs nog de oude input lag info van de 55 inch B6 terwijl die allang drastisch omlaag gegaan is. Ik neem aan dat de 65 inch ook rond de 30ms zit nu?
31 ms in Game Mode als ik het me goed herinner.
devilsnight schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:59:
27ms.

Some infinities are bigger than others.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor zolang het duurt >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nl9wLVR.gif

Sony KD-65A1 4K OLED TV Review

"The Bravia A1 is an OLED masterclass from Sony. A must-audition for anyone in the market for a large-screen TV this year"
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG :7

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 05-06-2017 23:18 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

apis29 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:14:
Voor zolang het duurt >:)

[afbeelding]

Sony KD-65A1 4K OLED TV Review

"The Bravia A1 is an OLED masterclass from Sony. A must-audition for anyone in the market for a large-screen TV this year"

[...]
De A1 heeft dus maar een motion resolution van 650. Apart ik dacht dat ze door BFI een motion resolution van 1080 hadden.

• devilsnight
Goddamn ik zit nu even met een flink dillema.....

55 inch C7 voor ongeveer 1999-2150 euro
65 inch B6 voor 2650 euro

65 inch is natuurlijk een prachtig formaat maar ik las in de prijzen thread van iemand dat de beeldkwaliteit schijnbaar minder is dan van de 55 inch B7 of C7/B7. Ik kan het zelf niet checken, maar is dit niet gewoon onzin? En als we naar de B6 kijken en de C7 qua beeldkwaliteit, gewoon het totale plaatje....hoe groot is de vooruitgang die echt is geboekt tussen de twee? Dus zou ik echt achteruit gaan met een B6 of valt het allemaal best mee?

Daarnaast als ik voor de B6 zou gaan moet ik nog even doorsparen voor de extra 1113 euro, maar goed dat moet ik voor mijzelf beslissen of ik dat het waard vind.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:38
devilsnight schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:46:
Goddamn ik zit nu even met een flink dillema.....

55 inch C7 voor ongeveer 1999-2150 euro
65 inch B6 voor 2650 euro

65 inch is natuurlijk een prachtig formaat maar ik las in de prijzen thread van iemand dat de beeldkwaliteit schijnbaar minder is dan van de 55 inch B7 of C7/B7. Ik kan het zelf niet checken, maar is dit niet gewoon onzin? En als we naar de B6 kijken en de C7 qua beeldkwaliteit, gewoon het totale plaatje....hoe groot is de vooruitgang die echt is geboekt tussen de twee? Dus zou ik echt achteruit gaan met een B6 of valt het allemaal best mee?

Daarnaast als ik voor de B6 zou gaan moet ik nog even doorsparen voor de extra 1113 euro, maar goed dat moet ik voor mijzelf beslissen of ik dat het waard vind.
Er zit amper verschil tussen de 6 en 7 serie. Of heb je het ook over het verschil tussen de 55 en 65 inch? Met de 65" heb je wel meer kans op banding door het grotere formaat, maar als je een goede krijgt zie je dit niet.

• devilsnight
JSTPS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Er zit amper verschil tussen de 6 en 7 serie. Of heb je het ook over het verschil tussen de 55 en 65 inch? Met de 65" heb je wel meer kans op banding door het grotere formaat, maar als je een goede krijgt zie je dit niet.
Beide eigenlijk. Het is natuurlijk een behoorlijk verschil tussen 55 en 65 inch en ik zal een stuk verderaf moeten zitten. Maar inderdaad ik bedoel eigenlijk of er echt grote verschillen zitten tussen de 55 inch B6 en 65 inch B6. Goed om te weten dat het verschil tussen de 6 en 7 serie eigenlijk nihil is.

Want stel ik ga niet voor de 65 inch, dan kan ik net zo goed voor de 55 inch B6 of C6 gaan voor ongeveer 1600 euro. Hoewel ik zou dan voor mijzelf moeten bepalen of het 400 euro extra waard is puur om een 2017 tv te hebben.

• JSTPS
devilsnight schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Beide eigenlijk. Het is natuurlijk een behoorlijk verschil tussen 55 en 65 inch en ik zal een stuk verderaf moeten zitten. Maar inderdaad ik bedoel eigenlijk of er echt grote verschillen zitten tussen de 55 inch B6 en 65 inch B6. Goed om te weten dat het verschil tussen de 6 en 7 serie eigenlijk nihil is.

Want stel ik ga niet voor de 65 inch, dan kan ik net zo goed voor de 55 inch B6 of C6 gaan voor ongeveer 1600 euro. Hoewel ik zou dan voor mijzelf moeten bepalen of het 400 euro extra waard is puur om een 2017 tv te hebben.
Waarschijnlijk doel je dan op het bericht dat ik had geplaatst over het verschil tussen de 55 en 65, dat uiteindelijk is weggehaald omdat we offtopic gingen.

Ik had het over het verschil in diepte in het beeld tussen de 2 maten. Maar dit verschil is klein hoor, en voor de meesten niet te zien. Dus gewoon denken wat heb ik nodig voor maat en hoe belangerijk vind ik hogere helderheid op een volledig wit scherm en de verbeterde near black details.

• devilsnight
Tja een 65 inch is natuurlijk wel prachtig mooi groot. Ik ga dan van mijn vorige 55 inch full HD OLED naar een 65 inch en ik heb de boel net gemeten, ik kan maximaal 4,70 meter van mijn scherm vandaan zitten. Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik echt wel iets dichterbij willen zitten. Maar qua scherpte is het dus gewoon gelijk te noemen aan de 55inch B6? Iets minder helderheid vind ik geen ramp.

• JSTPS
devilsnight schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:24:
Tja een 65 inch is natuurlijk wel prachtig mooi groot. Ik ga dan van mijn vorige 55 inch full HD OLED naar een 65 inch en ik heb de boel net gemeten, ik kan maximaal 4,70 meter van mijn scherm vandaan zitten. Maar hoogstwaarschijnlijk zal ik echt wel iets dichterbij willen zitten. Maar qua scherpte is het dus gewoon gelijk te noemen aan de 55inch B6? Iets minder helderheid vind ik geen ramp.
Als je op die afstand zit is een 65 inch zeker handiger. De tv's zijn verder ook hetzelfde kwa scherpte.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Heb je al een 7 serie review gelezen?? Genoeg dingen om te noemen die verbeterd zijn inclusief upscaling ...
Ook ben je in het verkeerde topic voor LG (zie beneden in het roze ;) ).
Maar idd voor die afstand is formaat misschien nog wel belangrijker dan de verbeteringen van een 2017 tov een 2016.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 07-06-2017 22:37 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 11:57
Mijn ouders zijn van plan om een OLED televisie aan te schaffen in de woonkamer. Ze willen eigenlijk wel een beetje degelijk geluid, maar hebben het liever strak dan dat zij een soundbar met sub hebben staan. De bose zet die zij enkele jaren geleden hebben aangeschaft is amper gebruikt, dus het lijkt me een goede beslissing.

In de pricewatch zie ik twee televisies met een ingebouwde soundbar, namelijk de:

pricewatch: LG OLED55E6V

en de

pricewatch: Philips 55POS901F Zilver

Is het geluid van deze modellen dan ook daadwerkelijk beter dan die van OLED televisies zonder een dergelijke balk?

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 08-06-2017 09:41 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@G33st
De E6 heeft beter geluid dan bijvoorbeeld de B6. Het kan natuurlijk niet op tegen een surround set, en je mist de subwoofer uiteraard.

Maar het is zeker geen slecht geluid.

De Philips heb ik niet getest.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 11:57
LOTG schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:
@G33st
De E6 heeft beter geluid dan bijvoorbeeld de B6. Het kan natuurlijk niet op tegen een surround set, en je mist de subwoofer uiteraard.

Maar het is zeker geen slecht geluid.

De Philips heb ik niet getest.
Dank voor je snelle reactie. Naar aanleiding van het mailrondje van @beste-spellen denk ik dat ik de E6V zou moeten kunnen kopen voor rond de 2000 euro. Nu zie ik ook dat het nieuwe model uit is,de E7N. Bied dit nieuwe model echt meerwaarde?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
Daar ik hier erg weinig over de Grundig OLED 65GOS9799 ben tegen gekomen de volgende vragen:
Iemand ervaring met deze tv? Wat mij aanspreekt is het design, en voor mij zekers interessant: Passieve 3D, redelijke soundbar, en dubbele CI+ (mooi voor combinatie Ziggo en CD) kunnen de losse set top boxen tevens de deur uit.
(zitten 6 brillen bij) Had hem een maand geleden al in de winkel gestaan, en twijfelde al tijdje....
Blijft toch leuk geld: Maar voor € 3333 mag ik hem mee inclusief volle garantie; Heb met de verkoper in menu kunnen kijken om te zien hoeveel draaiuren hij heeft: 11:24:14, (Zegt me niet zo veel, hoe dit te intereperen?)en paneeldatum 1-2017. Ofwel inderdaad met 3D, de nieuwste nu uit te leveren hebben normaliter geen 3D ondersteuning meer ivm de nieuwste 2017 LG panelen. Hij is in de winkel geleverd 7 maart 2017 liet de verkoper me nog in hun systeem zien. Is verder nieuw, want de diverse folies zitten er nog op, ook alle brillen nog origineel verpakt!
Wat zeggen jullie, goede deal? of toch maar verder kijken, als enig alternatief blijft er dan een LG incl. 3 D over, echter 65 inch heeft hier nog flinke prijs...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 22:23

Bever!

3

dinandus schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:59:
Daar ik hier erg weinig over de Grundig OLED 65GOS9799 ben tegen gekomen de volgende vragen:
Iemand ervaring met deze tv? Wat mij aanspreekt is het design, en voor mij zekers interessant: Passieve 3D, redelijke soundbar, en dubbele CI+ (mooi voor combinatie Ziggo en CD) kunnen de losse set top boxen tevens de deur uit.
(zitten 6 brillen bij) Had hem een maand geleden al in de winkel gestaan, en twijfelde al tijdje....
Blijft toch leuk geld: Maar voor € 3333 mag ik hem mee inclusief volle garantie; Heb met de verkoper in menu kunnen kijken om te zien hoeveel draaiuren hij heeft: 11:24:14, (Zegt me niet zo veel, hoe dit te intereperen?)en paneeldatum 1-2017. Ofwel inderdaad met 3D, de nieuwste nu uit te leveren hebben normaliter geen 3D ondersteuning meer ivm de nieuwste 2017 LG panelen. Hij is in de winkel geleverd 7 maart 2017 liet de verkoper me nog in hun systeem zien. Is verder nieuw, want de diverse folies zitten er nog op, ook alle brillen nog origineel verpakt!
Wat zeggen jullie, goede deal? of toch maar verder kijken, als enig alternatief blijft er dan een LG incl. 3 D over, echter 65 inch heeft hier nog flinke prijs...
Grundig is vestel en gewoon brandhout, overigens ondersteunt het ding geeneens hdr en is 3300 euro zwaaaaar overprijst

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Je hebt een 65E6 voor 150 euro extra. Nieuw met 0 branduren ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
hoi,

ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Ik heb een ef950 maar ik vind het beeld vaak te donker. Als je bijvoorbeeld house of cards kijkt zie je vaak alleen maar mannen in donkere zwarte pakken zonder details. Bij een film in de woestijn denk ik vaak dat het daar bijna zonsondergang is. In de winkel ben ik gaan kijken. Behalveeen enkel promofilmpje met dolby vision vond ik ook daar het beeld erg donker. Aan Dolby Vision heb je verrekte weinig als je veel Netflix en gewone tv kijkt. Ik heb er een UHD speler aan gehad en Passengers gekeken maar door HDR wordt het beeld ook alleen maar donkerder. Ben nu van plan om de c7v te gaan kopen. Gaat me dit helpen?

Verwijderd

Bigbro00 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:25:
hoi,

ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven. Ik heb een ef950 maar ik vind het beeld vaak te donker. Als je bijvoorbeeld house of cards kijkt zie je vaak alleen maar mannen in donkere zwarte pakken zonder details. Bij een film in de woestijn denk ik vaak dat het daar bijna zonsondergang is. In de winkel ben ik gaan kijken. Behalveeen enkel promofilmpje met dolby vision vond ik ook daar het beeld erg donker. Aan Dolby Vision heb je verrekte weinig als je veel Netflix en gewone tv kijkt. Ik heb er een UHD speler aan gehad en Passengers gekeken maar door HDR wordt het beeld ook alleen maar donkerder. Ben nu van plan om de c7v te gaan kopen. Gaat me dit helpen?
Ik heb de c7 en ik vind het beeld erg helder, ook house of cards. 🤣 Er zijn een aantal series op Netflix met dolby vision, daredevil, Marco polo, iron fist etc. Pas als je tv dolby vision ondersteunt dan zie je het dolby vision icoon naast de serie naam. De c7 zit in de 0.1% van de beste tv's op de wereld. De tv blijft mij verbazen.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-12 13:44
Bigbro00 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:25:
hoi,

Wat voor instellingen gebruik je?
Kun je niet oled light hoger zetten?
Ik wordt af en toe nog steeds verblind door mijn EF950. Bovendien ondersteund de EF950 geen Dolby vision maar alleen HDR10

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
Was uitermate euforisch en dacht eindelijk dé opvolger te hebben voor de VT60 tot 'ie de prijs noemde :)

Nickname does not reflect reality

• ikdedinges
  • Laatst online: 23-10 09:53
SpeedingWilly schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:14:
[...]

Die dure kabels zijn allemaal marketing onzin. Het is een 0 of 1 wat er over de kabel gaat, spannender wordt het niet. Als je wegblijft bij goedkope Chinese rommel, dan zul je je geen buil vallen en zal het gewoon werken.

Een HDMI kabel heeft een vast aantal pinnen, en dat staat al heel lang vast. Wat dat HDMI high speed met internet daar aan toe voegt snap ik niet.
Dit dacht ik ook, totdat ik mn computer op mn 55b6v aansloot en 4k60 selecteerde. Beeld bleef maar flikkeren met elke kabel die ik had. Toen maar een "duurdere" gekocht en nu werkt het perfect.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
ikdedinges schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Dit dacht ik ook, totdat ik mn computer op mn 55b6v aansloot en 4k60 selecteerde. Beeld bleef maar flikkeren met elke kabel die ik had. Toen maar een "duurdere" gekocht en nu werkt het perfect.
welke heb je gekocht,en hoe lang ? ik heb er 1 van 10 meter nodig.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12 06:12
Brad Pitt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:32:
[...]

Was uitermate euforisch en dacht eindelijk dé opvolger te hebben voor de VT60 tot 'ie de prijs noemde :)
Wat mij vooral opviel was de humor in het begin. Wat ik ook opvallend vind is dat deze man in beide OLED topics vaak langskomt. En zeker terecht. Reviews zijn van hoog niveau zover ik dat kan beoordelen. Zijn kanaal op Utube zal snel groeien.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helemaal mee eens. Ik kende hem en zijn kanaal helemaal niet, maar het is over het algemeen diepgaand en toch begrijpelijk en van tijd tot tijd met wat humor erbij. Zeker iets om te raadplegen bij een nieuwe tv of blu-rayspeler.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:34
pwh53 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Ik heb een 10m kabel uit china voor €12, werkt perfect. d:)b

• Bever!

Bever!

3

Brad Pitt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:32:
[...]

De exw954 is voor 99% hetzelfde en kost veel minder

• SpeedingWilly
ikdedinges schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:28:
[...]
Natuurlijk zit er een verschil in goedkope Chinese rommel en een fatsoenlijke kabel van enkele tientjes. Maar je hoeft echt geen 100+ euro kabel te kopen voor goed beeld.

• ikdedinges
  • Laatst online: 23-10 09:53
pwh53 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Bij de MM weet niet meer welk merk, 1.5m koste ongeveer 30 euro.

Verwijderd

Hoe kan ik het aantal brand uren zien op een LG 2017?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:51:
Hoe kan ik het aantal brand uren zien op een LG 2017?
Service Menu, zie TS.

Arrived anxious, left bored

Gisteren heb ik op uitnodiging van Tweakers de Panasonic OLED TV's mogen aanschouwen en dat viel niet tegen! De panelen zijn af fabriek prachtig gekalibreerd, maar wat vooral opviel was de betere native motion handling in vergelijk met de 65B6 die ik zelf thuis heb. Daar heeft panasonic echt mooi werk afgeleverd.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:17
Welke Panasonic modellen heb je gezien? Ik ben nog steeds uitermate tevreden over mijn TX-P42V10 en zie de Panasonic OLED's als ideale opvolger. Alleen die prijzen...
Flieger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:35:
Welke Panasonic modellen heb je gezien? Ik ben nog steeds uitermate tevreden over mijn TX-P42V10 en zie de Panasonic OLED's als ideale opvolger. Alleen die prijzen...
Ik heb de 55EZW954 en 65EZW1004 in actie gezien. Beide zijn meer dan waardige opvolgers voor een V10 plasma, maar de prijzen zijn (vooral in NL) behoorlijk aan de hoge kant. Hopelijk komt daar snel verandering in :-)

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12 20:36
Major_ton schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Ik heb de 55EZW954 en 65EZW1004 in actie gezien. Beide zijn meer dan waardige opvolgers voor een V10 plasma, maar de prijzen zijn (vooral in NL) behoorlijk aan de hoge kant. Hopelijk komt daar snel verandering in :-)
is de TX-55EZW954 OLED TV beter dan de 55C7, of zit er deze tv's dan weinig verschil..
harley2009 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:43:
[...]

is de TX-55EZW954 OLED TV beter dan de 55C7, of zit er deze tv's dan weinig verschil..
Ik heb de C7 nog niet in actie gezien. Wat motion resolution betreft halen de LG's native 300 lijnen en de Panasonic modellen 400 lijnen. Daar zit natuurlijk best een verschil in. Tijdens de demo gisteravond zou ik toch zweren dat IFC (intelligent frame creation, de TruMotion van Panasonic) op een lage setting aan stond, maar tot mijn verbazing stond dit dus uit. Motion handling ligt wat dat betreft meer in de buurt van een plasma TV en dat is een mooi compliment!

Verwijderd

Eindelijk heb ik de 55C7V opgehangen. Als iemand de C7 voet stand wilt overnemen, dan hoor ik het wel. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GnuT6fJ.jpg?1

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-12 20:59
philips 9002 informatie lijkt er aan te komen. De release datum en prijs lijken bekend, 26-30 juni, 2499 (https://www.coolblue.nl/p...90/philips-55pos9002.html)

De reviews lijken er ook aan te komen. Eentje is al beschikbaar via google webcache:
http://webcache.googleuse...hilips-55pos9002-oled-tv/

33ms input lag. Op YouTube hebben ze het over 37 steady: YouTube: Philips OLED TV POS9002 unboxing (in de comments). Grote verbetering over de vorige versie.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 10:57
Heeft die 9002 dan een 2017 OLED paneel?

• SpeedingWilly
cocico schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:14:
Heeft die 9002 dan een 2017 OLED paneel?
Ja, hier zit een 2017 paneel in. Verschillen met 2016 paneel zijn echter niet erg groot.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12 15:03
Scherpe prijs gezien Ambilight. Als Sony fan sterke voorkeur voor dat scherm, maar krijg steeds meer de indruk dat de prijs wel erg hoog is voor de kwaliteit ivm andere merken.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Mud.Starrr

I shoot people for money

De Sony is inderdaad erg duur, ook ik ben meer fan van Sony dan van LG. Toch staat er bij ons nu een LG OLED ivm de prijs.
Overigens nog steeds erg tevreden :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Ph0en1x
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12 14:05
Ik heb een Onkyo 646 met HDMI-ARC aan m'n OLED C7 gehangen. De C7 hangt in een netwerkje zodat ik bij content kan op een schijf. Op die schijf staat een *kuch* ietwat schimmig verkregen *kuch* stuk .mkv-content met een Atmos-track. Ook heb ik twee officiele Dolby-demo's met Atmos, dit zijn mp4-tjes.

Bij het kijken van de mp4-tjes via de foto/video-app krijg ik wel Atmos door, bij de .mkv niet.

Nu lees ik in dit topic dat Atmos-tracks alleen binnen DD+ kunnen worden doorgegeven via HDMI-ARC en niet binnen Dolby TrueHD. Moet ik er dan vanuit gaan dat die mp4-tjes DD+ gebruiken en de .mkv TrueHD? In MediaInfo kan ik hier niet echt iets over terugvinden.

Bij bevestiging is vraag twee dan: weten we al meer over de mogelijke implementatie van TrueHD over HDMI-ARC op bijvoorbeeld de C7? Zou toch best treurig zijn als dat er niet gaat komen, want bij aanschaf van de C7 heb ik nog expliciet naar Atmos gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ph0en1x op 23-06-2017 21:47 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat als je de audio van de tv niet via HDMI ARC, maar optisch naar de Onkyo laat verlopen?
Speelt de tv zelf de content uit je netwerk, of zit daar nog een mediaspeler tussen? Dan kan je nog kijken naar de soort audio die wordt doorgezonden. Dit moet dan niet op PCM staan, maar op bitstream.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-12 13:02
https://www.avforums.com/...-hdr-oled-tv-review.13391

Review van panasonic ez954
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 24-06-2017 13:44 ]

• Ph0en1x
Jorgen schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 02:39:
Wat als je de audio van de tv niet via HDMI ARC, maar optisch naar de Onkyo laat verlopen?
Speelt de tv zelf de content uit je netwerk, of zit daar nog een mediaspeler tussen? Dan kan je nog kijken naar de soort audio die wordt doorgezonden. Dit moet dan niet op PCM staan, maar op bitstream.
Wat ik begreep is dat TrueHD via optisch ook niet werkt.

Ik heb na een ochtend sleutelen eindelijk Atmos vanaf m'n PC via HDMI aan de praat. Nu zit ik echter met een nieuw probleem:

Als ik m'n PC via HDMI aansluit op de 646, heb ik Atmos. Alleen kan ik dan in de nVidia instellingen het 'kleurformaat uitvoer' niet op YCbCr422 en 'kleurdiepte uitvoer' niet op 10 of 12bit zetten, om zo HDR op m'n TV te krijgen.

Sluit ik de PC via HDMI aan op de LG, kan ik wel YCbCr422 en 12 bit selecteren en komt er inderdaad een HDR-melding op de TV in beeld. MAAR dan kan ik dus geen Atmos luisteren omdat ARC en optisch dat niet ondersteunen.

Lekker handig dus. Zou een HDMI-splitter dit oplossen...?

[UPDATE] Als ik ipv de PC-input van de 646 de BR/DVD-input pak kan ik wel YCbCr422 en 12bit selecteren. Ook is de native resolution dan gelijk 4K. Opgelost dus!

[ Voor 6% gewijzigd door Ph0en1x op 24-06-2017 14:42 ]

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een toestel. 65" lijkt leuk maar gezien mijn budget zal het eerder 55" worden.

Hebben jullie specifieke aanraders?
Ik dacht aan LG OLED55B6V (€1950) of LG OLED55C6V (€1900). Is het verschil tussen deze toestellen enkel de vorm (curved) van het paneel (en 3D wat mij niet aanspreekt)? Wat raden jullie aan op dit vlak?

Andere tips ook welkom!

Bedankt

PS: ik post dit niet in het LG topic aangezien ik gerust ook andere merken overweeg indien aangeraden!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 15:27 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:25:
Ik ben ook op zoek naar een toestel. 65" lijkt leuk maar gezien mijn budget zal het eerder 55" worden.

Ik dacht aan LG OLED55B6V (€1950) of LG OLED55C6V (€1900). Is het verschil tussen deze toestellen enkel de vorm (curved) van het paneel? Wat raden jullie aan op dit vlak?

Andere tips ook welkom!

Bedankt

PS: ik post dit niet in het LG topic aangezien ik gerust ook andere merken overweeg indien aangeraden!
Tip: lees het topic eens. Wel hele simpele vragen die je al met google of 1% eigen inzet kon vinden.

39

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:28:
[...]

Tip: lees het topic eens. Wel hele simpele vragen die je al met google of 1% eigen inzet kon vinden.
Een beetje een scherpe reactie maar mijn post was misschien iets te generisch geformuleerd inderdaad. De theoretische verschillen zijn me duidelijk. Ik heb niet veel gevonden over mensen die twijfelden tussen de B6 en de C6 die ex post hun ervaringen deelden. Gezien de algemene trend weg van "curved" (cfr. 2017 aanbod LG), is de B6 dan misschien toch gewoon de rationele keuze.

Ten tweede merk ik uit de reviews ook een sterke dominantie van LG (en het falen van Samsung) op, wat is de plaats van andere merken dan nog in de €>1000 markt?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 12:09
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:39:
[...]

Een beetje een scherpe reactie maar mijn post was misschien iets te generisch geformuleerd inderdaad. De theoretische verschillen zijn me duidelijk. Ik heb niet veel gevonden over mensen die twijfelden tussen de B6 en de C6 die ex post hun ervaringen deelden. Gezien de algemene trend weg van "curved" (cfr. 2017 aanbod LG), is de B6 dan misschien toch gewoon de rationele keuze.

Ten tweede merk ik uit de reviews ook een sterke dominantie van LG (en het falen van Samsung) op, wat is de plaats van andere merken dan nog in de €>1000 markt?
In dat prijssegment kiezen heel veel mensen nu ook al voor oled of je moet voor weinig geld een groot scherm willen. Als ik jou was zou ik voor de b6 gaan die ook al voor minder verkrijgbaar is. (Check het prijzen topic) de c7 is ook een optie als je heel veel waarde hecht aan de kleinst mogelijke inputlag en het nieuwste model graag wil. (Beeldkwaliteit is zeer vergelijkbaar)

De meeste mensen met een curved zijn er wel blij mee maar zelf ga ik zodra ik het geld heb, en mijn verbouwing af is, voor 2 x 65" oled (slaapkamer en woonkamer)

Edit: wat betreft niet-LG modellen zijn die volgens mij vaak ook best goed (allemaal LG panelen) maar de LG's zijn vaak nog het voordeligste te vinden geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door warcow op 24-06-2017 17:10 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
warcow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:50:
[...]

In dat prijssegment kiezen heel veel mensen nu ook al voor oled of je moet voor weinig geld een groot scherm willen. Als ik jou was zou ik voor de b6 gaan die ook al voor minder verkrijgbaar is. (Check het prijzen topic) de c7 is ook een optie als je heel veel waarde hecht aan de kleinst mogelijke inputlag en het nieuwste model graag wil. (Beeldkwaliteit is zeer vergelijkbaar)

De meeste mensen met een curved zijn er wel blij mee maar zelf ga ik zodra ik het geld heb, en mijn verbouwing af is, voor 2 x 65" oled (slaapkamer en woonkamer)

Edit: wat betreft niet-LG modellen zijn die volgens mij vaak ook best goed (allemaal LG panelen) maar de LG's zijn vaak nog het voordeligste te vinden geloof ik.
Denk zelf dat de Sony en Panasonic beter zijn dan de LGs, puur omdat hun software beter is. Zeker die van Panasonic.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Pionier84
  • Laatst online: 13-12 16:24

• Bever!

Bever!

3

• Ambition88
Hebben de oled televisies van zichzelf standaard demo materiaal? dat je iig meteen na het installeren van de tv de picture quality kan checken en zodoende met de instellingen kan spelen? of moet je dat echt handmatig downloaden.

• Bever!

Bever!

3

Ambition88 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:59:
Hebben de oled televisies van zichzelf standaard demo materiaal? dat je iig meteen na het installeren van de tv de picture quality kan checken en zodoende met de instellingen kan spelen? of moet je dat echt handmatig downloaden.
Veel merken hebben demo content ingebouwd, moet je tv wel op winkel modus zetten bij het installeren.

• Ambition88
Bever! schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Veel merken hebben demo content ingebouwd, moet je tv wel op winkel modus zetten bij het installeren.
Cool en dan kan ik spelen met de settings (true cinema, proffessional 1/2 etc?) Om te zien wat mij het meest bevalt? Weet je dat toevallig.

Ik heb besloten om eind augustus de panasonic ez65-954w te gaan kopen, ben het wachten zat. 😄

Ik ga trouwens wel kijken of ik een installatie service erbij kan nemen. Dat de winkel de voet voor mij monteert ben echt als de doods dat ik het scherm beschadig en ik heb geen boormachine.

[ Voor 17% gewijzigd door Ambition88 op 25-06-2017 22:18 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Bever! schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Oww, hhhm, ga ik misschien even doen bij mijn Sony, is dan een algehele fabrieksreset nodig (?), ennuh.... hoe start je die demo's dan?

• Bever!

Bever!

3

Ambition88 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Cool en dan kan ik spelen met de settings (true cinema, proffessional 1/2 etc?) Om te zien wat mij het meest bevalt? Weet je dat toevallig.

Ik heb besloten om eind augustus de panasonic ez65-954w te gaan kopen, ben het wachten zat. 😄

Ik ga trouwens wel kijken of ik een installatie service erbij kan nemen. Dat de winkel de voet voor mij monteert ben echt als de doods dat ik het scherm beschadig en ik heb geen boormachine.
Ja dat kan bij pana gewoon. Andere merken durf ik njet te zeggen

• herman602
  • Laatst online: 08-11-2021
Muurbeugels voor de OLED tv waar is dit onderwerp?

[ Voor 91% gewijzigd door herman602 op 25-06-2017 23:52 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
herman602 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:49:
Wat bedoel je precies? Je kan gewoon vrijwel elke VESA muurbeugel kopen.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

stin00 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Wat bedoel je precies? Je kan gewoon vrijwel elke VESA muurbeugel kopen.
Niet helemaal waar, sommige hebben de schroefgaten niet op de normale locatie voor een VESA mount.
Vaak kun je dan wel een verloop beugeltje ertussen zetten en het is opgelost, maar het is wel even opletten dus.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Is een OLED vergelijkbaar met een LCD voor kijken overdag in fel verlichte ruimtes? Mijn plasma is op dat vlak echt dramatisch (flets kleuren, zwart is grijs enz).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

herman602 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:49:
Je kijkt op de website van LG, zoek de specificaties op van het model, kijk naar de VESA maten en schrijf deze op (of print het uit). Dan ga je naar google: muurbeugel + [de vesa maat] , druk op ENTER, voila: zie daar resultaten. Succes, je kan het! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 26-06-2017 21:11 ]

39

Verwijderd

@herman602 je kan bij vogels op de website je type tv ingeven en je krijgt dan welke muurbeugels allemaal passen
lapino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:05:
Is een OLED vergelijkbaar met een LCD voor kijken overdag in fel verlichte ruimtes? Mijn plasma is op dat vlak echt dramatisch (flets kleuren, zwart is grijs enz).
Een 2016 en helemaal een 2017 model OLED TV veegt de vloer aan met een Plasma TV wat helderheid betreft. Zwart blijft perfect zwart en kleuren worden zeker niet flets. Dat gezegd hebbende kunnen de high-end LCD TV's nog meer licht uitpoepen met behoud van zwartwaardes, zolang er maar omgevingslicht aanwezig is. In een (compleet) verduisderde ruimtes loopt een OLED TV echter ook weer rondes om een LCD TV heen. Niet wat de maximale helderheid betreft, maar het contrast is velen malen hoger wegens de perfecte zwartwaardes.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

lapino schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:05:
Ik ben van Plasma naar OLED overgestapt, ik hoef nu mijn gordijnen niet meer dicht te doen als ik overdag kijk, of zoals nu het later licht is in de avond.
Het is vast nog niet zo helder als top LCD schermen, maar door de mooie zwartwaardes nog altijd een totaal mooier beeld.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Moet mezelf elke dag overtuigen om 'nog even' te wachten. Mijn plasma is nog altijd top, maar ik kijk meer en meer overdag en dan beginnen de minpunten wel te storen. Voor films/donkere momenten heb ik mijn projector. Blijf worstelen met de wallmount, jammer dat die VESA gaatjes nu zo laag zitten, waardoor een OLED hier té hoog zal komen te hangen (en ik kan wallmount écht niet lager hangen, is ingebouwd in wand voor gashaard). Is ook altijd iets :)

• herman602
  • Laatst online: 08-11-2021
Heb je geen handige Harry in de family? met wat aluminium platte buis is wel een verloop te maken zodat de muurbeugel in het midden van de scherm uitkomt, de nieuwe TVs zijn niet zo zwaar meer.
succes. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door herman602 op 27-06-2017 13:18 ]

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Gisteren de 55B6V opgehaald, wat een verademing na mijn Philips 48PUS7600, zowel qua beeld, grootte als de software! Ik ben nu op zoek naar een geschikte muurbeugel en zit te denken aan de LG OTW420B. Hoe zijn de ervaringen met deze beugel? Of kan ik beter voor een andere gaan?

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

lapino schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:11:
Moet mezelf elke dag overtuigen om 'nog even' te wachten. Mijn plasma is nog altijd top, maar ik kijk meer en meer overdag en dan beginnen de minpunten wel te storen. Voor films/donkere momenten heb ik mijn projector. Blijf worstelen met de wallmount, jammer dat die VESA gaatjes nu zo laag zitten, waardoor een OLED hier té hoog zal komen te hangen (en ik kan wallmount écht niet lager hangen, is ingebouwd in wand voor gashaard). Is ook altijd iets :)
Wat Herman602 zegt kan zeker. Die OLED tv's wegen erg weinig (zelf mijn 65" til je zo op), je kunt met een aluminium frame makkelijk wat maken om dit op te lossen.
tolgaliya schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:09:
Gisteren de 55B6V opgehaald, wat een verademing na mijn Philips 48PUS7600, zowel qua beeld, grootte als de software! Ik ben nu op zoek naar een geschikte muurbeugel en zit te denken aan de LG OTW420B. Hoe zijn de ervaringen met deze beugel? Of kan ik beter voor een andere gaan?
Die wou ik toen ik mijn OLED kocht ook, maar was nergens leverbaar toen.
Ik ben voor de 'vogels thin 315 tilt' gegaan, omdat ik makkelijk bij de kabels wou kunnen.
Er moest nog wel een verloop stripje bij van 10 euro voor de afwijkende gaten van de LG.
Hij hangt super strak tegen de muur, maar even kantelen en je kunt overal makkelijk bij.
Ook als de kids van mijn zus langskomen (die van mij is nog te klein) tilt ik hem vaak als ze zittend op de grond voor het TV meubel met de PS4 Pro willen spelen.
Ik ben er erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 27-06-2017 16:21 . Reden: Uitleg verbeterd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

• Ph0en1x
Ph0en1x schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Wat ik begreep is dat TrueHD via optisch ook niet werkt.

Ik heb na een ochtend sleutelen eindelijk Atmos vanaf m'n PC via HDMI aan de praat. Nu zit ik echter met een nieuw probleem:

Als ik m'n PC via HDMI aansluit op de 646, heb ik Atmos. Alleen kan ik dan in de nVidia instellingen het 'kleurformaat uitvoer' niet op YCbCr422 en 'kleurdiepte uitvoer' niet op 10 of 12bit zetten, om zo HDR op m'n TV te krijgen.

Sluit ik de PC via HDMI aan op de LG, kan ik wel YCbCr422 en 12 bit selecteren en komt er inderdaad een HDR-melding op de TV in beeld. MAAR dan kan ik dus geen Atmos luisteren omdat ARC en optisch dat niet ondersteunen.

Lekker handig dus. Zou een HDMI-splitter dit oplossen...?

[UPDATE] Als ik ipv de PC-input van de 646 de BR/DVD-input pak kan ik wel YCbCr422 en 12bit selecteren. Ook is de native resolution dan gelijk 4K. Opgelost dus!
Toch niet opgelost. Wat een ellende. Ik krijg wel een 4K 60hz YCbCr422 12bit signaal NAAR de 646, maar die zorgt er vervolgens alsnog voor dat ik slechts 8bit op de LG te zien krijg (Onkyo geeft dit weer als 24bit, lekker verwarrend). Het verschil tussen een aflevering Planet Earth 2 (HDR) via de WebOS player of vanuit m'n PC via de 646 is echt gigantisch.

Heb het ook nog met een Shield geprobeerd. Zelfde verhaal. Beeld via de 646 vaal, met banding en lelijke highlight roll-off, beeld bij direct aansluiten op de TV geniaal. Alles met zelfde settings: YCbCr 4:2:2 12-bit Rec. 2020.

HDR passthrough lijkt dus toch niet te werken op de 646. Meer mensen met dit probleem?

• dinandus
  • Laatst online: 22:50
HDR wordt alleen op de HDMI 1,2,3, en beide HDMI uit ondersteund, heb je wel de juiste HDMI voor je wensen in gebruik?

• Ph0en1x
dinandus schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:55:
HDR wordt alleen op de HDMI 1,2,3, en beide HDMI uit ondersteund, heb je wel de juiste HDMI voor je wensen in gebruik?
Yep, signaal van de Shield ging in de StrmBox-input en de PC in de BD/DVD. Beide HDCP 2.2 enabled.

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 15:13
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:25:

Ik dacht aan LG OLED55B6V (€1950) of LG OLED55C6V (€1900). Is het verschil tussen deze toestellen enkel de vorm (curved) van het paneel (en 3D wat mij niet aanspreekt)? Wat raden jullie aan op dit vlak?

Andere tips ook welkom!

Bedankt

LG heeft serieus problemen met snelle beelden en gecomprimeerde content.
In een realistische wereld kijkt men niet altijd 4k.
Men kijkt naar YouTube of naar de kabel welke meestal 1080i (hier in Zeeland Delta) wordt uitgezonden via CI+ module.
Kijk je dan naar snelle beelden,, voorbeeld bij een vlogger op YouTube die zijn omgeving laat zien aan de hand van ronddraaien, dan zul je al snel merken dat LG door de mand valt. Dan ga je schokkerig beeld ervaren. Het beeld kan het niet bijbenen. Dit komt door de aansturing van de beeldprocessor. Ik heb dit probleem met de 2 OLED televisies van LG gehad (55B6V & 65EF950V). Het maakte niet uit wat ik keek, Live tv of YouTube.
Zolang het beeld niet 4K hoge bitrate was zag je beeldfouten.
Geregeld zag je bij ondertiteling rondom blokjesvorming/soort waas. Maar ook bij mensen die bewogen zag je een na effect.

Ik heb lang geklungeld met alle instellingen op de 65EF950V en de 55B6V maar genoemde problemen kreeg ik niet opgelost. Alle beeldverbeteraars uitzetten zorgde ervoor dat het minder werd evenals op spelmodus zetten, maar het was niet weg. Elke avond stoorde ik me er aan en sterker nog ik kreeg epileptische aanvallen ervan.

LG heeft mijn verhaal aangehoord, ze stuurden een monteur naar me toe en deze gaf eerlijk toe dat het probleem bekend was. Deze schreef:
Klant uitleg gegeven over ips/edge backlight panel bij snelle bewegingen is concept apparaat. Indien u niet tevreden bent verwijzen wij u naar uw dealer.

Maar ik snap het nog steeds niet, ik heb toch OLED???
Monteur haalde zijn schouders op en ging binnen paar minuten weer weg.

LG wilde mij niet meer helpen ondanks dat ze de fout toegeven en verbrak telefonisch de verbinding maar wilde niet met een oplossing komen.
LG vraagt wel de hoofdprijs voor een prut product naar mijn mening en is niet eerlijk hierover naar de consument tijdens aanschaf. Op hun website lees je alleen maar positieve marketing verhalen over sublieme beeld en kleurweergave. Maar niet over snelle beelden en fouten bij dagelijkse tv en YouTube gebruik die van mindere kwaliteit zijn.

1 OLED tv heb ik al verkocht aan medetweaker en eerlijk verteld over genoemde problemen. Andere tv staat te koop in vraag en aanbod, maar ben ook in onderhandeling met Radio Smits.

Mediamarkt (Middelburg & Arnhem), BCC (Middelburg), Radio Smits (Arnhem) geven eerlijk toe dat de genoemde problemen bekend zijn met LG OLED televisies en dat het ligt aan de beeldprocessor. BCC zegt zelfs dat ze dit de klanten niet mogen vertellen van LG en liever geen LG verkopen omdat klanten terugkeren met dezelfde genoemde problemen (maar geld & contracten regeert). De 7 series van LG hebben de beeldproblemen minder maar is nog steeds zichtbaar.

Ik ben geen groot fan van Sony (is lang verhaal, 10 maanden strijd met hun gehad), eerder van Panasonic om eerlijk te zijn. Helaas kan ik nergens Panasonic OLED televisies vinden in mijn directe omgeving. Naar wat ik gelezen heb heeft Panasonic dezelfde beeldprocessor als Sony, echter draait de Panasonic op een afgedankte FireFox besturingssysteem waarvan Panasonic de support verder regelt (maar voor hoe lang).
De beeldprocessor van Sony schijnt beter overweg te kunnen met gecomprimeerde beeldmateriaal, wat ook werkelijke waarheid is wat men dagelijks kijkt. 4k materiaal wordt helaas nog niet standaard uitgezonden.

Dus als ik naar OLED televisies kijk blijft er na het verhaal van beeldaansturing alleen nog voor mij Sony over. Ik heb nu 4400 euro uitgegeven aan LG en maak er nu dik verlies op met doorverkoop beide televisies. Maar zolang LG zijn zaakjes niet op orde heeft zou ik er weg van blijven. Hoe mooi het product ook eruit ziet. Hoe lovend de reviews dan ook mogen zijn. Reviews vertellen niet altijd het hele plaatje. Ze testen voornamelijk mooi beeldmateriaal.
Het is bijna hetzelfde als een telefoon review bekijken. ze schrijven wat je ermee kan, maar ze vertellen je nooit hoe de belkwaliteit is tijdens gesprekken.

Kijk deze review maar eens, vanaf 3 minuten wordt het uitgebreid besproken en vanaf 9:37 zie je wat ik met grote regelmaat ervaar met LG : YouTube: Sony A1/ A1E vs LG C7 2017 OLED TV Comparison Review

Qua bekabeling heb ik Hirschman daar zit het probleem niet.
Tevens heb ik nog een Panasonic LED tv en deze heeft de bovenstaande genoemde problemen niet. Het is echt LG gerelateerd. Uiteraard heeft de Panasonic weer andere problemen zoals dode pixels en backlight bleeding. Daarom wilde ik juist voor OLED gaan.

Doe je huiswerk goed, ga niet net als mij op je plaat.

[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 01-07-2017 23:06 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb nu een maand de 55B6 in huis en kan het zeker beamen. Motion handeling is zeer, zeer matig bij LG, je kan spelen wat je wil met de settings maar het blijft gewoon beneden peil. De deblur en dejudder settings moet ik op 0 zetten, anders krijg je direct een bepaalde mate van artifacts.

Bij wat mindere content zie ik ook de blokjes en waas rondom de ondertiteling als het beeld beweegt. Tevens is kabeltelevisie kwaliteit beneden maat, gezichten zijn bijv. bij wat mindere content gewoon niet goed scherp en wazig.

Ik had hiervoor een Panasonic 55cx700 (VA, 100hz) en die was veel prettiger qua motion handeling. Ook zag kabel tv er gewoon scherper uit. Uiteraard kon hij niet opboksen tegen de kleuren en het zwart van oled; daarnaast is backlight van een edgelit tv gewoon enorm storend, net als local dimming dat nooit fatsoenlijk werkt. Verder is met OLED backlight bleeding verleden tijd.

Maar al met al heb ik wel mixed feelings met de 55B6. Hoge kwaliteit uitzendingen en content zien er zeer goed uit, maar motion handeling en dergelijken is gewoon bedroevend. Niet iedereen zal dit zien, maar als je er gevoelig voor bent merk je het direct.

Maargoed kan er prima een paar jaar mee vooruit en zal tegen die tijd een Panasonic OLED halen waarschijnlijk :) Firefox OS was dood maar werkte erg soepel. Bij Panasonic was het Intelligent Frame Correction op 'Minimum' zetten en de motion handeling was perfect, of in ieder geval gewoon goed en zonder schokken of artifacts.

Kan overigens wel erg genieten van een 4K serie als House of Cards waar weinig motion in zit, dat zag er echt fantastisch goed uit op OLED.

• WvB22
  • Laatst online: 14-10 20:26
Toch gek dat op www.rtings.com in ieder geval de 2017 OLED's aangegeven wordt dat deze compleet 'judder' vrij zijn. Misschien dat de 2016 modellen er wel gevoelig voor zijn maar heb dit op mijn 55C7 nooit kunnen ontdekken.

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
aliberto schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:26:
[...]

LG heeft serieus problemen met snelle beelden en gecomprimeerde content.
In een realistische wereld kijkt men niet altijd 4k.
Men kijkt naar YouTube of naar de kabel welke meestal 1080i (hier in Zeeland Delta) wordt uitgezonden via CI+ module.
Kijk je dan naar snelle beelden,, voorbeeld bij een vlogger op YouTube die zijn omgeving laat zien aan de hand van ronddraaien, dan zul je al snel merken dat LG door de mand valt. Dan ga je schokkerig beeld ervaren. Het beeld kan het niet bijbenen. Dit komt door de aansturing van de beeldprocessor. Ik heb dit probleem met de 2 OLED televisies van LG gehad (55B6V & 65EF950V). Het maakte niet uit wat ik keek, Live tv of YouTube.
Zolang het beeld niet 4K hoge bitrate was zag je beeldfouten.
Geregeld zag je bij ondertiteling rondom blokjesvorming/soort waas. Maar ook bij mensen die bewogen zag je een na effect.

Ik heb lang geklungeld met alle instellingen op de 65EF950V en de 55B6V maar genoemde problemen kreeg ik niet opgelost. Alle beeldverbeteraars uitzetten zorgde ervoor dat het minder werd evenals op spelmodus zetten, maar het was niet weg. Elke avond stoorde ik me er aan en sterker nog ik kreeg epileptische aanvallen ervan.

LG heeft mijn verhaal aangehoord, ze stuurden een monteur naar me toe en deze gaf eerlijk toe dat het probleem bekend was. Deze schreef:
Klant uitleg gegeven over ips/edge backlight panel bij snelle bewegingen is concept apparaat. Indien u niet tevreden bent verwijzen wij u naar uw dealer.

Maar ik snap het nog steeds niet, ik heb toch OLED???
Monteur haalde zijn schouders op en ging binnen paar minuten weer weg.

LG wilde mij niet meer helpen ondanks dat ze de fout toegeven en verbrak telefonisch de verbinding maar wilde niet met een oplossing komen.
LG vraagt wel de hoofdprijs voor een prut product naar mijn mening en is niet eerlijk hierover naar de consument tijdens aanschaf. Op hun website lees je alleen maar positieve marketing verhalen over sublieme beeld en kleurweergave. Maar niet over snelle beelden en fouten bij dagelijkse tv en YouTube gebruik die van mindere kwaliteit zijn.

1 OLED tv heb ik al verkocht aan medetweaker en eerlijk verteld over genoemde problemen. Andere tv staat te koop in vraag en aanbod, maar ben ook in onderhandeling met Radio Smits.

Mediamarkt (Middelburg & Arnhem), BCC (Middelburg), Radio Smits (Arnhem) geven eerlijk toe dat de genoemde problemen bekend zijn met LG OLED televisies en dat het ligt aan de beeldprocessor. BCC zegt zelfs dat ze dit de klanten niet mogen vertellen van LG en liever geen LG verkopen omdat klanten terugkeren met dezelfde genoemde problemen (maar geld & contracten regeert). De 7 series van LG hebben de beeldproblemen minder maar is nog steeds zichtbaar.

Ik ben geen groot fan van Sony (is lang verhaal, 10 maanden strijd met hun gehad), eerder van Panasonic om eerlijk te zijn. Helaas kan ik nergens Panasonic OLED televisies vinden in mijn directe omgeving. Naar wat ik gelezen heb heeft Panasonic dezelfde beeldprocessor als Sony, echter draait de Panasonic op een afgedankte FireFox besturingssysteem waarvan Panasonic de support verder regelt (maar voor hoe lang).
De beeldprocessor van Sony schijnt beter overweg te kunnen met gecomprimeerde beeldmateriaal, wat ook werkelijke waarheid is wat men dagelijks kijkt. 4k materiaal wordt helaas nog niet standaard uitgezonden.

Dus als ik naar OLED televisies kijk blijft er na het verhaal van beeldaansturing alleen nog voor mij Sony over. Ik heb nu 4400 euro uitgegeven aan LG en maak er nu dik verlies op met doorverkoop beide televisies. Maar zolang LG zijn zaakjes niet op orde heeft zou ik er weg van blijven. Hoe mooi het product ook eruit ziet. Hoe lovend de reviews dan ook mogen zijn. Reviews vertellen niet altijd het hele plaatje. Ze testen voornamelijk mooi beeldmateriaal.
Het is bijna hetzelfde als een telefoon review bekijken. ze schrijven wat je ermee kan, maar ze vertellen je nooit hoe de belkwaliteit is tijdens gesprekken.

Kijk deze review maar eens, vanaf 3 minuten wordt het uitgebreid besproken en vanaf 9:37 zie je wat ik met grote regelmaat ervaar met LG : YouTube: Sony A1/ A1E vs LG C7 2017 OLED TV Comparison Review

Qua bekabeling heb ik Hirschman daar zit het probleem niet.
Tevens heb ik nog een Panasonic LED tv en deze heeft de bovenstaande genoemde problemen niet. Het is echt LG gerelateerd. Uiteraard heeft de Panasonic weer andere problemen zoals dode pixels en backlight bleeding. Daarom wilde ik juist voor OLED gaan.

Doe je huiswerk goed, ga niet net als mij op je plaat.
Ik ervaar dus precies wat jij hier verwoord!
Ook ik voel me dik genaaid door LG.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb ondervind deze motion problemen totaal niet.
Kijk er met net zoveel plezier naar als mijn vorige plasma tv's.
Dus ook qua motion.
Wellicht zijn sommige hier gevoeliger voor.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
Hier een C7 en ook nergens last van.

Stay hungry, stay foolish!

• aliberto
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:05:
[...]

Ik ervaar dus precies wat jij hier verwoord!
Ook ik voel me dik genaaid door LG.
Ik heb zitten denken om een zaak tegen LG aan te spannen voor niet eerlijke verkooppraktijken en niet zijn verantwoording te nemen.
Maar het is een strijd die ik niet aan kan gaan financieel. LG = een reus en heeft veel meer geld.
Hooguit een Class-action, waarbij een groep tegen LG een zaak aanspant. Maar probleem is alsnog dat je een grote groep bij elkaar moet krijgen die hier achter staat. Dan is het nog de vraag of je van de reus kan winnen.

Beste en meest goedkope oplossing is dan maar beide LG OLED televisies met verlies verkopen en LG laten voor wat het is. Maar ondertussen zijn er wel vele mensen benadeeld door LG met hun marketing verhalen (waaronder ik).

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:04
Ik ervaar ook totaal geen motion issues met mijn 65B6. Nu kijk ik zelden live tv, maar voornamelijk DVDs of HD downloads. En ook in de YouTube review zie ik op het aangegeven punt geen issues waarvoor ik de tv terug zou willen brengen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Misterbont
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:39:
[...]

Ik heb zitten denken om een zaak tegen LG aan te spannen voor niet eerlijke verkooppraktijken en niet niet zijn verantwoording te nemen.
Maar het is een strijd die ik niet aan kan gaan financieel. LG = een reus en heeft veel meer geld.
Hooguit een Class-action, waarbij een groep tegen LG een zaak aanspant. Maar probleem is alsnog dat je een grote groep bij elkaar moet krijgen die hier achter staat. Dan is het nog de vraag of je van de reus kan winnen.

Beste en meest goedkope oplossing is dan maar beide LG OLED televisies met verlies verkopen en LG laten voor wat het is. Maar ondertussen zijn er wel vele mensen benadeeld door LG met hun marketing verhalen (waaronder ik).
Winnen doe je nooit, je kan hooguit iets aanspannen bij je leverancier en kijken wat die er van bakken.
Motion is toch wel wat voor mij een echte afknapper is dan heb ik liever iets van lichte light bleed bij donkere scenes.

van epelipsische aanvallen heb ik geen last, maar voel me ogen wel een soort mindfuck geven als ik naar een ander scherm kijk.

• aliberto
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:43:
[...]

Winnen doe je nooit, je kan hooguit iets aanspannen bij je leverancier en kijken wat die er van bakken.
Motion is toch wel wat voor mij een echte afknapper is dan heb ik liever iets van lichte light bleed bij donkere scenes.

van epelipsische aanvallen heb ik geen last, maar voel me ogen wel een soort mindfuck geven als ik naar een ander scherm kijk.
HWI en Tweakers redactie zijn PRO LG en hebben de genoemde problemen nooit in reviews omschreven. Zijn ze blind? Of kijken/testen ze geen Live-TV via CI+ module direct in de tv?
Lijkt mij juist een basis functie.
Zelfs bij de videoreview van de 65EF950V werd nog op het einde gezegd door Sim Kranenburg :
Als je in de gelukkige positie bent dat je deze televisie kan betalen dan heb ik 1 tip voor je: KOPEN DAT DING!!

Op vertrouwen heb van Tweakers heb ik de 65EF950V gekocht.

Als we kijken naar Harware.info review wordt er ook geen woord gerept over Live-TV en verdere motion of compressie problemen.
Hoe eerlijk zijn deze reviews?

Als je review kijkt bij Techradar zie je ook de welbekende motion problemen omschreven bij B6 series. Maar het is ook aanwezig bij de E6 series .

Kortom LG doet alsof zijn neus bloed, internet staat er vol mee maar een echte oplossing is er niet.
Tevens doen reviewers er ook aan mee door laaiend enthousiast te zijn.

Nou is mijn vraag aan jou: Besluit jij je tv te behouden?

• WvB22
  • Laatst online: 14-10 20:26
Tja lastig natuurlijk omdat dit voor iedereen persoonlijk is. Ten eerste heb ik een 2017 model en lijk hier minder of geen last van te hebben. In een reguliere uitzending nog nooit last van gehad. Echter als ik test video's op YouTube zoek zie ik het effect duidelijk. Maar tegelijkertijd maakt me dat ook weer sceptisch want ik zie het nergens terugkomen in echte uitzendingen. Ziggo horizon box, normale upscaled content. In reviews zie ik gemiddelde cijfers voorbij komen rond de 8,5. De vraag is dus wat je wilt en zoekt. Heeft de tv tekortkomingen. Ja dus. Wat jij zoekt is een tv die altijd en overal een 10 scoort. Die bestaat dus niet. Das het probleem van een tweaker: die ziet dingen die een normale kijker niet direct opvallen.

Als je vermoedt dat je tv defect is of niet 100% finctioneert moet je zeker aan de bel weer trekken. Met name de opmerking van de monteur over backlightverlichting slaat natuurlijk kant nog wal en je mag meer verwachten van een LG professional. Maar tegelijkertijd zal je ervan bewust moeten zijn dat de tv gewoon geen 10 scoort maar dat geen enkele andere tv dat wel kan. Elke tv heeft zijn sterke en zwakke punten. Maar feit blijft dat deze OLED tv's tot de allerbeste TV's behoren die nu verkrijgbaar zijn. Vallen er nog zaken te wensen: zeker. Maar focus je op de dingen die wel geweldig zijn dan denk ik dat je met veel meer plezier kijkt. Ik probeer dat voor ogen te houden anders ga je juist letten op de issues en de zwakke plekken en je enorm storen.

Kortom als je denkt dat je tv defect is moet je je zeker niet laten afschepen. Houd je de TV geniet dan van de sterke punten van je TV en tweak tot je hem zo goed mogelijk hebt. Laat desnoods een professional de TV kalibreren en vraag of je deze kosten mag opvoeren bij LG of je leverancier. Niet geschoten altijd mis. Blijf je je storen neem dan je verlies en koop wat anders. Lees alle reviews die je kan vinden zodat je niet weer verrast wordt. Je hebt hierin ook een eigen verantwoording want de problemen zijn genoemd in de reviews alleen niet als enorm problematisch aangemerkt.

• Misterbont
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 01:18:
[...]

HWI en Tweakers redactie zijn PRO LG en hebben de genoemde problemen nooit in reviews omschreven. Zijn ze blind? Of kijken/testen ze geen Live-TV via CI+ module direct in de tv?
Lijkt mij juist een basis functie.
Zelfs bij de videoreview van de 65EF950V werd nog op het einde gezegd door Sim Kranenburg :
Als je in de gelukkige positie bent dat je deze televisie kan betalen dan heb ik 1 tip voor je: KOPEN DAT DING!!

Op vertrouwen heb van Tweakers heb ik de 65EF950V gekocht.

Als we kijken naar Harware.info review wordt er ook geen woord gerept over Live-TV en verdere motion of compressie problemen.
Hoe eerlijk zijn deze reviews?

Als je review kijkt bij Techradar zie je ook de welbekende motion problemen omschreven bij B6 series. Maar het is ook aanwezig bij de E6 series .

Kortom LG doet alsof zijn neus bloed, internet staat er vol mee maar een echte oplossing is er niet.
Tevens doen reviewers er ook aan mee door laaiend enthousiast te zijn.

Nou is mijn vraag aan jou: Besluit jij je tv te behouden?
Ik wacht af wat de leverancier doet besluiten.
Ik zit in de 6de maand van de garantie..als de motion niet opgelost kan worden dan is de tv in mijn ogen DEFECT en werkt hij niet naar behoren.

Dan moeten ze de tv terug nemen

• Misterbont
Zojuist de nieuwe firmware gedownload en nu lijkt het eindelijk te werken!!!

• aliberto
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 02:02:
Zojuist de nieuwe firmware gedownload en nu lijkt het eindelijk te werken!!!
Hoe bedoel je, hebben ze de bekende motion problemen aangepakt? Misschien dan toch te vroeg de tv verkocht?

• Misterbont
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 03:08:
[...]

Hoe bedoel je, hebben ze de bekende motion problemen aangepakt? Misschien dan toch te vroeg de tv verkocht?
Volgens mij hebben ze het gefikst inderdaad morgen even testen.

• aliberto
Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 03:16:
[...]

Volgens mij hebben ze het gefikst inderdaad morgen even testen.
Op de Nederlandse LG site staat niets vermeldt. Wel op UK : http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55B6V daar is 4 dagen terug Version 04.31.25 beschikbaar gesteld maar ik denk niet dat deze voor de NL markt bestemd is.

* SW information

1. Improvement
1) Turn on the B6's TW speaker, when sound mode is standard.

2. Applicable model list
OLED55B6D-Z
OLED55B6J-Z
OLED55B6V-Z
OLED65B6D-Z
OLED65B6J-Z
OLED65B6V-Z

Pagina: 1 ... 97 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.