Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:25:
Ik ben ook op zoek naar een toestel. 65" lijkt leuk maar gezien mijn budget zal het eerder 55" worden.
Hebben jullie specifieke aanraders?
Ik dacht aan LG OLED55B6V (€1950) of LG OLED55C6V (€1900). Is het verschil tussen deze toestellen enkel de vorm (curved) van het paneel (en 3D wat mij niet aanspreekt)? Wat raden jullie aan op dit vlak?
Andere tips ook welkom!
Bedankt
PS: ik post dit niet in het LG topic aangezien ik gerust ook andere merken overweeg indien aangeraden!
LG heeft serieus problemen met snelle beelden en gecomprimeerde content.
In een realistische wereld kijkt men niet altijd 4k.
Men kijkt naar YouTube of naar de kabel welke meestal 1080i (hier in Zeeland Delta) wordt uitgezonden via CI+ module.
Kijk je dan naar snelle beelden,, voorbeeld bij een vlogger op YouTube die zijn omgeving laat zien aan de hand van ronddraaien, dan zul je al snel merken dat LG door de mand valt. Dan ga je schokkerig beeld ervaren. Het beeld kan het niet bijbenen. Dit komt door de aansturing van de beeldprocessor. Ik heb dit probleem met de 2 OLED televisies van LG gehad (55B6V & 65EF950V). Het maakte niet uit wat ik keek, Live tv of YouTube.
Zolang het beeld niet 4K hoge bitrate was zag je beeldfouten.
Geregeld zag je bij ondertiteling rondom blokjesvorming/soort waas. Maar ook bij mensen die bewogen zag je een na effect.
Ik heb lang geklungeld met alle instellingen op de 65EF950V en de 55B6V maar genoemde problemen kreeg ik niet opgelost. Alle beeldverbeteraars uitzetten zorgde ervoor dat het minder werd evenals op spelmodus zetten, maar het was niet weg. Elke avond stoorde ik me er aan en sterker nog ik kreeg epileptische aanvallen ervan.
LG heeft mijn verhaal aangehoord, ze stuurden een monteur naar me toe en deze gaf eerlijk toe dat het probleem bekend was. Deze schreef:
Klant uitleg gegeven over ips/edge backlight panel bij snelle bewegingen is concept apparaat. Indien u niet tevreden bent verwijzen wij u naar uw dealer.
Maar ik snap het nog steeds niet, ik heb toch OLED???
Monteur haalde zijn schouders op en ging binnen paar minuten weer weg.
LG wilde mij niet meer helpen ondanks dat ze de fout toegeven en verbrak telefonisch de verbinding maar wilde niet met een oplossing komen.
LG vraagt wel de hoofdprijs voor een prut product naar mijn mening en is niet eerlijk hierover naar de consument tijdens aanschaf. Op hun website lees je alleen maar positieve marketing verhalen over sublieme beeld en kleurweergave. Maar niet over snelle beelden en fouten bij dagelijkse tv en YouTube gebruik die van mindere kwaliteit zijn.
1 OLED tv heb ik al verkocht aan medetweaker en eerlijk verteld over genoemde problemen. Andere tv staat te koop in vraag en aanbod, maar ben ook in onderhandeling met Radio Smits.
Mediamarkt (Middelburg & Arnhem), BCC (Middelburg), Radio Smits (Arnhem) geven eerlijk toe dat de genoemde problemen bekend zijn met LG OLED televisies en dat het ligt aan de beeldprocessor. BCC zegt zelfs dat ze dit de klanten niet mogen vertellen van LG en liever geen LG verkopen omdat klanten terugkeren met dezelfde genoemde problemen (maar geld & contracten regeert). De 7 series van LG hebben de beeldproblemen minder maar is nog steeds zichtbaar.
Ik ben geen groot fan van Sony (is lang verhaal, 10 maanden strijd met hun gehad), eerder van Panasonic om eerlijk te zijn. Helaas kan ik nergens Panasonic OLED televisies vinden in mijn directe omgeving. Naar wat ik gelezen heb heeft Panasonic dezelfde beeldprocessor als Sony, echter draait de Panasonic op een afgedankte FireFox besturingssysteem waarvan Panasonic de support verder regelt (maar voor hoe lang).
De beeldprocessor van Sony schijnt beter overweg te kunnen met gecomprimeerde beeldmateriaal, wat ook werkelijke waarheid is wat men dagelijks kijkt. 4k materiaal wordt helaas nog niet standaard uitgezonden.
Dus als ik naar OLED televisies kijk blijft er na het verhaal van beeldaansturing alleen nog voor mij Sony over. Ik heb nu 4400 euro uitgegeven aan LG en maak er nu dik verlies op met doorverkoop beide televisies. Maar zolang LG zijn zaakjes niet op orde heeft zou ik er weg van blijven. Hoe mooi het product ook eruit ziet. Hoe lovend de reviews dan ook mogen zijn. Reviews vertellen niet altijd het hele plaatje. Ze testen voornamelijk mooi beeldmateriaal.
Het is bijna hetzelfde als een telefoon review bekijken. ze schrijven wat je ermee kan, maar ze vertellen je nooit hoe de belkwaliteit is tijdens gesprekken.
Kijk deze review maar eens, vanaf 3 minuten wordt het uitgebreid besproken en vanaf 9:37 zie je wat ik met grote regelmaat ervaar met LG :
YouTube: Sony A1/ A1E vs LG C7 2017 OLED TV Comparison Review
Qua bekabeling heb ik Hirschman daar zit het probleem niet.
Tevens heb ik nog een Panasonic LED tv en deze heeft de bovenstaande genoemde problemen niet. Het is echt LG gerelateerd. Uiteraard heeft de Panasonic weer andere problemen zoals dode pixels en backlight bleeding. Daarom wilde ik juist voor OLED gaan.
Doe je huiswerk goed, ga niet net als mij op je plaat.
[
Voor 6% gewijzigd door
aliberto op 01-07-2017 23:06
]
Kennis begint met informatie vergaren.