• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 01:18:
[...]HWI en Tweakers redactie zijn PRO LG en hebben de genoemde problemen nooit in reviews omschreven.
Dat zou kunnen ik weet niet wat voor afspraken fabrikanten met reviewers maken. Alles heeft een prijs.

Het zou ook kunnen dat het naieviteit is. Als je een pruduct gaat reviewen, is je eerste neiging misschien om je af te vragen: Kloppen al die sterke punten die genoemd worden? Op zich niets mis mee, maar je mag nooit vergeten te testen hoe goed het product is bij "normaal" gebruik. Een soort regressie test.

Dus bij oled begin je met de hoogste kwaliteit content te zoeken die je kunt vinden. Dat is op zich goed, zolang je niet vergeet om het "normale" gebruik te testen. Dat is immers waar de gebruiker de meeste tijd naar kijkt en luistert. En dat lijkt soms blijkbaar te worden vergeten.

Zoiets zie je ook bij smartphones. Genoeg reviews waarbij geen enkel telefoongesprek is gevoerd (hoewel ik me afvraag of dat tegenwoordig nog "normaal" gebruik is). "Het xal wel goed gaan" is misschien de gedachte. Daar kan je wel eens ongelijk in hebben.

Bottomline reviewers moeten zich meer door normaal gebruik laten sturen en minder door marketing afdelingen. Althans de verhouding in tijdsbesteding moet iets anders.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:34
[...]
HWI en Tweakers redactie zijn PRO LG en hebben de genoemde problemen nooit in reviews omschreven. Zijn ze blind? Of kijken/testen ze geen Live-TV via CI+ module direct in de tv?
Lijkt mij juist een basis functie

Als we kijken naar Harware.info review wordt er ook geen woord gerept over Live-TV en verdere motion of compressie problemen.
Hoe eerlijk zijn deze reviews?
Ik kijk ook live TV via een CI+ module op mijn B6 en heb totaal geen enkel probleem dus ik denk dat de reviews wel eerlijk zijn.
[...]
Nou is mijn vraag aan jou: Besluit jij je tv te behouden?
:Y

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

aliberto schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:26:
[...]

LG heeft serieus problemen met snelle beelden en gecomprimeerde content.
In een realistische wereld kijkt men niet altijd 4k.
Men kijkt naar YouTube of naar de kabel welke meestal 1080i (hier in Zeeland Delta) wordt uitgezonden via CI+ module.
Kijk je dan naar snelle beelden,, voorbeeld bij een vlogger op YouTube die zijn omgeving laat zien aan de hand van ronddraaien, dan zul je al snel merken dat LG door de mand valt. Dan ga je schokkerig beeld ervaren. Het beeld kan het niet bijbenen. Dit komt door de aansturing van de beeldprocessor. Ik heb dit probleem met de 2 OLED televisies van LG gehad (55B6V & 65EF950V). Het maakte niet uit wat ik keek, Live tv of YouTube.
Zolang het beeld niet 4K hoge bitrate was zag je beeldfouten.
Geregeld zag je bij ondertiteling rondom blokjesvorming/soort waas. Maar ook bij mensen die bewogen zag je een na effect.

Ik heb lang geklungeld met alle instellingen op de 65EF950V en de 55B6V maar genoemde problemen kreeg ik niet opgelost. Alle beeldverbeteraars uitzetten zorgde ervoor dat het minder werd evenals op spelmodus zetten, maar het was niet weg. Elke avond stoorde ik me er aan en sterker nog ik kreeg epileptische aanvallen ervan.
En hier haakte ik af.
Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar epileptische aanvallen van judder? Als je zo gevoelig bent, hoor je helemaal niks met schermen te doen: geen tv, geen computer, geen telefoons, niks! Je moet je zelfs afvragen of je de magnetron en oven wel mag bedienen als je zo gevoelig bent: die getalletjes "bewegen" en ijlen ook na.
Doe je huiswerk goed, ga niet net als mij op je plaat.
Het enige zinnige in deze post.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Ik kijk regelmatig content via de kabel op mijn 65C6 en ervaar deze problemen totaal niet, laat de TV alles opschalen vanaf het 1080i signaal dat via de Horizon (Ziggo, voormalig UPC) binnenkomt.

Ook met voetbal en Formule1 geen probleem, ziet er strak uit en zeker niet minder dan op mijn voorgaande Sony LED scherm(gelukkig maar een half jaar naar hoeven kijken nadat mijn plasma kapot was gegaan, zoveel blacklight bleeding, wat een onding was dat) en plasma tv

Ik gebruik geen dingen als Trumotion overigens

[ Voor 17% gewijzigd door fonsmeister op 02-07-2017 10:02 ]

PSN: fonsmeister

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het is gewoon objectief vastgesteld dat de upscaling en motion interpolation van LG minder zijn mbv zowel testpatronen als echte content in enkele reviews. Maar zoals al een paar keer genoemd heeft iedereen er een andere gevoeligheid voor en is het ook nog eens meer of minder zichtbaar afhankelijk van de kijkafstand. Zeker judder is voor een grote meerderheid lang niet zo storend als je mag geloven (één groep ziet het gewoon niet, een andere ziet het wel maar stoort zich er niet aan en weer een andere groep stoort zich er constant aan).
Edit: zo heb ik hier ook ooit eens een stuk uit een review van AV Forums geplaatst waar een toestel judder vrij werd genoemd terwijl hetzelfde model niet door de judder test van Rtings kwam ;) .

De nieuwe Panasonics met de HCX2 (oid) processor zetten blijkbaar de nieuwe standaard neer dus ff wachten op de nieuwe 954 OLED die binnenkort te koop moet zijn hier als ie het al niet is (heeft natuurlijk wel een meerprijs van minstens 1000 op een LG B/C7 en 6 serie; al heb ik er de laatste tijd geen prijs meer van gezien. In Engeland is ie relatief goedkoop maar daar zijn de B/C7 lang nog niet zo goedkoop als hier).

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 02-07-2017 11:09 ]

• Jerom3001
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-12 17:22
Ben aan het twijfelen, zo naar de winkel om de 55b6v en 55ks8000 naast elkaar te zien, dan bepalen of de Oled meerprijs van 400 euro het waard is.

2 verschillende toestellen, wat adviseren jullie mij?

• apis29
  • Niet online
De 55XE9005 :D (vlgns mij nu voor 1250 te krijgen met de verhoogde cashback van Sony).

[ Voor 70% gewijzigd door apis29 op 02-07-2017 11:01 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 15:38
Jerom3001 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:59:
Ben aan het twijfelen, zo naar de winkel om de 55b6v en 55ks8000 naast elkaar te zien, dan bepalen of de Oled meerprijs van 400 euro het waard is.

Als je dit gaat vragen in een OLED topic dan weet je het antwoord al he ;) Deze toestellen zijn hier ook al meerdere malen vergeleken, waaronder een uitgebreide review door @Major_ton. Even zoeken dus en zelf je mening vormen.
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 03:21:
[...]

Op de Nederlandse LG site staat niets vermeldt. Wel op UK : http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55B6V daar is 4 dagen terug Version 04.31.25 beschikbaar gesteld maar ik denk niet dat deze voor de NL markt bestemd is.

* SW information

1. Improvement
1) Turn on the B6's TW speaker, when sound mode is standard.

2. Applicable model list
OLED55B6D-Z
OLED55B6J-Z
OLED55B6V-Z
OLED65B6D-Z
OLED65B6J-Z
OLED65B6V-Z
Staat gewoon hier hoor: http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55B6V

Ik draai al 2 weken deze firmware via Russische LG site, en geen problemen ondervonden. Motion lijkt inderdaad iets beter, maar ik ondervond sowieso nooit echt problemen met motion.
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Ik kijk ook live TV via een CI+ module op mijn B6 en heb totaal geen enkel probleem dus ik denk dat de reviews wel eerlijk zijn.

[...]

:Y
Same. Ik ben wel overtuigd dat de motion processing van LG niet fantastisch is, gezien de verschillende verhalen, maar hoe je het ervaart is dus heel persoonlijk. Voor de mensen die er niet gevoellig voor zijn is het gewoon een fantastische TV. Ben je dit wel, dan moet je wellicht toch uitwijken naar een ander merk. Conclusie is in ieder geval: ga eerst kijken voordat je (blind) een TV koopt 8)

[ Voor 63% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 11:13 ]

Arrived anxious, left bored

• Idanue
Jerom3001 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:59:

Hou er wel rekening mee dat de afstelling van TV's in de winkel nog wel eens te wensen overlaat.
Ik vind het de meerprijs iig wel waard, hier komt geen LED TV meer in huis. :P

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 15:13
Pietervs schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:38:
[...]

En hier haakte ik af.
Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde, maar epileptische aanvallen van judder? Als je zo gevoelig bent, hoor je helemaal niks met schermen te doen: geen tv, geen computer, geen telefoons, niks! Je moet je zelfs afvragen of je de magnetron en oven wel mag bedienen als je zo gevoelig bent: die getalletjes "bewegen" en ijlen ook na.

[...]

Het enige zinnige in deze post.
Als je had doorgelezen hele bericht zie je ook dat alles goed onderbouwd is. Het is niet om een oorlog tegen LG te starten. Maar ik vind wel dat het een zorgelijk aandachtspunt is die je niet zomaar verteld wordt. Je moet erachter komen door het product te kopen en veel te klungelen en dan blijkt het probleem niet eens opgelost te kunnen worden.

Waarom omschrijven medetweakers na mijn post dezelfde problemen?
Waarom staat het volop op het internet deze genoemde problemen?
Waarom wordt mijn verhaal aangevuld met dezelfde genoemde problemen in bekende winkels door verkopers als ik erover begin?
Liegen deze mensen soms?
Waarom heb ik deze problemen niet met een LED tv van Panasonic?

Feit is dat een televisie beeld moet weergeven. Het verwerkingsproces hiervan kan op verschillende manieren gedaan worden, het gaat om de uitkomst. Blijkbaar hebben vele mensen hier problemen mee i.c.m. LG.

Het lang kijken of regelmatig naar schokkerig/ niet vloeiend beeld is alsof je kijkt naar een stroboscoop. Werkt vermoeiend voor je ogen. Ja ik heb lichte vorm van epilepsie. Zie hier ook mijn advertentie, ben er eerlijk over : V&A aangeboden: LG 65EF950V Zwart

Bepaalde dingen moet ik vermijden en daar ben ik me ook bewust van, zoals festivals of concerten met verlichting, foto's die gemaakt worden met flitser. Vele games kan ik niet spelen door te intense gameplay.
60 Hertz monitoren is voor mij ook niet vloeiend en vermoeiend om naar te kijken.

Maar de LG panelen zijn allemaal 120 Hertz daar zou het probleem niet moeten zijn, Het ligt aan de beeldprocessor zijn aansturing./ afhandeling.

Buitenom eerder genoemde problemen ben ik het wel eens dat de kleur/beeldweergave van OLED subliem zijn. Dit laat andere technieken verbleken.

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 02-07-2017 11:35 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• aliberto
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:02:
[...]

Same. Ik ben wel overtuigd dat de motion processing van LG niet fantastisch is, gezien de verschillende verhalen, maar hoe je het ervaart is dus heel persoonlijk. Voor de mensen die er niet gevoellig voor zijn is het gewoon een fantastische TV. Ben je dit wel, dan moet je wellicht toch uitwijken naar een ander merk. Conclusie is in ieder geval: ga eerst kijken voordat je (blind) een TV koopt 8)
Maar alsnog loop je tegen de lamp. Gisteren bij BCC Middelburg vroeg ik om een demonstratie van de Sony A1 voor live tv naar mijn gebruikers profiel. Dus internet/YouTube en Live-TV, echter moest alles via draadloos internet afgehandeld worden en deze was dermate slecht, gaven ze ook toe, ik zat telkens te wachten op buffering van YouTube. Dus dit test gedeelte kon al niet. Live-TV met een CI+ module direct in de tv werd eveneens niet getest, omdat dit niet toereikend was. Ze hadden ergens een humax ontvanger staan in de winkel via HDMI aangesloten die het signaal naar alle televisies (versterkt) doorgeeft.

Dus het komt erop neer dat je eerst geld moet betalen en dan thuis tot een conclusie moet komen.

• Puck
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Maar alsnog loop je tegen de lamp. Gisteren bij BCC Middelburg vroeg ik om een demonstratie van de Sony A1 voor live tv naar mijn gebruikers profiel. Dus internet/YouTube en Live-TV, echter moest alles via draadloos internet afgehandeld worden en deze was dermate slecht, gaven ze ook toe, ik zat telkens te wachten op buffering van YouTube. Dus dit test gedeelte kon al niet. Live-TV met een CI+ module direct in de tv werd eveneens niet getest, omdat dit niet toereikend was. Ze hadden ergens een humax ontvanger staan in de winkel via HDMI aangesloten die het signaal naar alle televisies (versterkt) doorgeeft.

Dus het komt erop neer dat je eerst geld moet betalen en dan thuis tot een conclusie moet komen.
Daarom altijd dit soort producten online kopen, dan heb je 2 weken om alles uitvoerig zelf te kunnen testen en kan je het product eventueel weer terugsturen. Maar ik ben het met je eens hoor, niet alleen op TV gebied. Hard- en software zal altijd problemen hebben, zeker nu technologie steeds complexer wordt. Je kunt er niet eens meer vanuit gaan dat het gewoon werkt.

• apis29
  • Niet online
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Daarom altijd dit soort producten online kopen, dan heb je 2 weken om alles uitvoerig zelf te kunnen testen en kan je het product eventueel weer terugsturen. Maar ik ben het met je eens hoor, niet alleen op TV gebied. Hard- en software zal altijd problemen hebben, zeker nu technologie steeds complexer wordt. Je kunt er niet eens meer vanuit gaan dat het gewoon werkt.
'Uitvoerig' dus niet: Dimens in "TV terugsturen binnen 14 dagen"
Tenminste als bedoeld werd dat je ff twee weken tv mag kijken om te beoordelen of ie bevalt (maar je kan hem iig wel lang genoeg testen om te kijken of de motion bevalt)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 02-07-2017 13:25 ]

• Puck
Ah didn't know. Maar makes sense...

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:02
even voor de duidelijkheid, LG heeft dus pas geleden een firmware update uitgerold, die de meeste motion problemen ''fixed'' ?

• Puck
Ambition88 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:27:
even voor de duidelijkheid, LG heeft dus pas geleden een firmware update uitgerold, die de meeste motion problemen ''fixed'' ?
Meerdere mensen bevestigen dat de motion (op 50hz/60hz) beter is, maar helaas is er geen offciële statement van LG in de changelogs.

• aliberto
Ambition88 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:27:
Voor welke televisie series?
Wanneer? Pas geleden klinkt erg vaag. Ik heb vannacht nog gekeken voor de 65EF950V maar geen recente update beschikbaar momenteel. Zie hier als voorbeeld : http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-65EF950V

• Puck
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Voor welke televisie series?
Wanneer? Pas geleden klinkt erg vaag. Ik heb vannacht nog gekeken voor de 65EF950V maar geen recente update beschikbaar momenteel. Zie hier als voorbeeld : http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-65EF950V
B6 only. 04.31.25. Pas geleden is afgelopen vrijdag. In Nederland dan, want in USA & Rusland was deze al een tijdje uit. Is allemaal gewoon meerdere malen in dit topic genoemd hoor, maar ik geloof dat mensen hier niet meer lezen en alleen maar posten.

• aliberto
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:33:
[...]

B6 only. 04.31.25. Pas geleden is afgelopen vrijdag. In Nederland dan, want in USA & Rusland was deze al een tijdje uit. Is allemaal gewoon meerdere malen in dit topic genoemd hoor, maar ik geloof dat mensen hier niet meer lezen en alleen maar posten.
Ik heb het over de EF950V ....

Staat duidelijk vermeld in mijn reactie.
Deze tv is nog geen 2 jaar op de markt maar moet het wel met de gestelde motion problemen doen.
Dus ik denk dat beter formuleren meer uitkomst biedt dan ervan uitgaat dat iemand kan raden over welk model jij het hebt. :)

• Puck
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Staat duidelijk vermeld in mijn reactie.
Deze tv is nog geen 2 jaar op de markt maar moet het wel met de gestelde motion problemen doen.
Dus ik denk dat beter formuleren meer uitkomst biedt dan ervan uitgaat dat iemand kan raden over welk model jij het hebt. :)
Dat zie ik, en ik zeg daarom dat deze firmware alleen voor de B6 is :). Geen idee hoe het met de EF950V zit.

Edit:
Meeste hierover wordt besproken in het speciale [LG OLED] Ervaringen & Discussie topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 02-07-2017 13:39 ]

Verwijderd

KopjeThee schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:02:
[...]

Dat zou kunnen ik weet niet wat voor afspraken fabrikanten met reviewers maken. Alles heeft een prijs.

Het zou ook kunnen dat het naieviteit is. Als je een pruduct gaat reviewen, is je eerste neiging misschien om je af te vragen: Kloppen al die sterke punten die genoemd worden? Op zich niets mis mee, maar je mag nooit vergeten te testen hoe goed het product is bij "normaal" gebruik. Een soort regressie test.

Dus bij oled begin je met de hoogste kwaliteit content te zoeken die je kunt vinden. Dat is op zich goed, zolang je niet vergeet om het "normale" gebruik te testen. Dat is immers waar de gebruiker de meeste tijd naar kijkt en luistert. En dat lijkt soms blijkbaar te worden vergeten.

Zoiets zie je ook bij smartphones. Genoeg reviews waarbij geen enkel telefoongesprek is gevoerd (hoewel ik me afvraag of dat tegenwoordig nog "normaal" gebruik is). "Het xal wel goed gaan" is misschien de gedachte. Daar kan je wel eens ongelijk in hebben.

Bottomline reviewers moeten zich meer door normaal gebruik laten sturen en minder door marketing afdelingen. Althans de verhouding in tijdsbesteding moet iets anders.
Puck schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:33:
[...]

De bovenstaande bedenkingen komen te laat voor mij, ik heb de B6 aan een scherpe prijs kunnen kopen.

Ik geef je wel volledig gelijk dat veel reviews gebrekkig aandacht geven aan het nut van vele moderne features in dagdagelijks gebruik. Ik ben benieuwd hoe mijn toestel het zal doen met een standaard Telenet signaal!

Het belangrijkste argument voor mij om voor OLED te gaan was dat ik al een tijdje Plasma gewoon ben, en dus geen regressie meer wil maken op vlak van zwartwaarden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 10:39 ]

Verwijderd

Hallo,
Ik heb vorige week de LG 55C6V gekocht en ik vraag mij het volgende af: Waarom raad iedereen het af om de OLED lights en het Contrast op 100 te zetten vanwege grotere kans op inbranding en lijkt bij de HDR mode zich hier niemand druk om te maken want bij deze mode staat zowel de OLED lights op 100 en het Contrast ook?

Ik ben zelf een fanatieke gamer en speel regelmatig een aantal uur aan een stuk.
Ik heb bij de normale instellingen de OLED lights van mijn tv op 50 staan en het contrast op 80 maar ik maak me nu een beetje zorgen om die HDR modus omdat ik bang ben voor inbranding.
Het ziet er allemaal erg mooi uit in de HDR mode met OLED lights en Contrast op 100 maar dit kan toch nooit goed zijn voor de tv lijkt mij.

Ik heb mijn vorige OLED tv (55EG920V) na een half jaar ter reparatie moeten opsturen vanwege inbranding terwijl ik er normaal mee om ben gegaan, wel hele lange game sessies maar geen stilstaande beelden ofzo.
HIervoor heb ik het totale aankoopbedrag teruggekregen en deze tv gekocht.

Als je LG belt met deze vraag dan krijg je doodleuk te horen dat er bij OLED tv's geen inbranding mogelijk is terwijl mijn ervaring en die van anderen op internet anders zijn.

Kan iemand mij hier meer verduidelijking over geven?

• Puck
Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:23:
Hallo,
Ik heb vorige week de LG 55C6V gekocht en ik vraag mij het volgende af: Waarom raad iedereen het af om de OLED lights en het Contrast op 100 te zetten vanwege grotere kans op inbranding en lijkt bij de HDR mode zich hier niemand druk om te maken want bij deze mode staat zowel de OLED lights op 100 en het Contrast ook?

Ik ben zelf een fanatieke gamer en speel regelmatig een aantal uur aan een stuk.
Ik heb bij de normale instellingen de OLED lights van mijn tv op 50 staan en het contrast op 80 maar ik maak me nu een beetje zorgen om die HDR modus omdat ik bang ben voor inbranding.
Het ziet er allemaal erg mooi uit in de HDR mode met OLED lights en Contrast op 100 maar dit kan toch nooit goed zijn voor de tv lijkt mij.

Ik heb mijn vorige OLED tv (55EG920V) na een half jaar ter reparatie moeten opsturen vanwege inbranding terwijl ik er normaal mee om ben gegaan, wel hele lange game sessies maar geen stilstaande beelden ofzo.
HIervoor heb ik het totale aankoopbedrag teruggekregen en deze tv gekocht.

Als je LG belt met deze vraag dan krijg je doodleuk te horen dat er bij OLED tv's geen inbranding mogelijk is terwijl mijn ervaring en die van anderen op internet anders zijn.

Kan iemand mij hier meer verduidelijking over geven?
Ten eerste: niet iedereen raadt dat af. Inbranden is mogelijk maar er zijn genoeg mechanismes ingebouwd om dat te voorkomen. Lagere OLED light zal verschil maken als je het al te ver laat komen, maar in praktijk niet zo snel. Hoe lang en hoeveel, geen idee. Daar zijn nog geen / amper praktijkvoorbeelden van (wel bijvoorbeeld bij winkelmodellen gezien die continue zelfde beeld tonen en snachts uitgaan waardoor ze geen panel-clean uitvoeren).

Ten tweede: HDR heeft een groter bereik in helderheid, maar ook in lage helderheid. Overall is HDR dus dimmer (vergelijkbaar met OLED Light 50 ofzo bij SDR) maar heeft hogere uitschieters (lokaal) waardoor er veel meer contrast ontstaat. Daarom wil je HDR op OLED light 100. Deze uitschieters zijn echter maar sporadisch (afhankelijk van content).

Overall is HDR OLED light op 100 dus niet hetzelfde als bij SDR op 100. Kan je aanraden om SDR op 60 (of zelfs lager) te zetten en HDR gewoon op 100.

• Puck
dubbelpost...

[ Voor 98% gewijzigd door Puck op 03-07-2017 18:51 ]

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:44
aliberto schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:35:
[...]

[Knip]
[Knip]
In de maand mei van dit jaar is er nog een firmware update geweest welke trumotion verbetering zou hebben gebracht. Staat niet in de changelog, maar is wel de ervaring van gebruikers op avforums bijvoorbeeld. Het is helaas nog niet genoeg voor jou, maar ik kan er prima mee leven. Real Cinema staat hier altijd aan en trumotion uit. Bij 2016/2017 modellen is de motion handeling al wel beter tov 2015 modellen.

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10 20:26
Inbranden is toch alleen aan de orde bij een lang stil staand beeld bijvoorbeeld in een menu van een game of een blu-ray speler. Zolang bewegende content afgespeeld wordt kan er sowieso toch geen sprake zijn van inbranding?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
WvB22 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:09:
Inbranden is toch alleen aan de orde bij een lang stil staand beeld bijvoorbeeld in een menu van een game of een blu-ray speler. Zolang bewegende content afgespeeld wordt kan er sowieso toch geen sprake zijn van inbranding?
Plekken/gebieden kunnen ook inbranden. Denk aan zender logo's of in spellen HUDs of andere statische overlays.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

Dat was toch image retention ipv inbranden, dit lost zichzelf toch weer op als het goed is. Of zijn er ook al voorbeelden van echt inbranden bekend?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Puck
burgt schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:00:
Dat was toch image retention ipv inbranden, dit lost zichzelf toch weer op als het goed is. Of zijn er ook al voorbeelden van echt inbranden bekend?
Zijn bekend maar dan heb je het dus over winkelmodellen die 12 uur dag in dag uit hetzelfde tonen en nooit clear panel programma draaien. OLED kan zeker inbranden (ander soort panelen ook trouwens), de kans is alleen heel klein bij normaal gebruik.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12 22:01

Rudios

Lost in space?

Is er eigelijk iets te doen aan felle ondertitels bij HDR materiaal?

Whole lot of stars ***

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Rudios schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:51:
Is er eigelijk iets te doen aan felle ondertitels bij HDR materiaal?
Ik verander de kleur naar groen als oplossing.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
fonsmeister schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:47:
Ik kijk regelmatig content via de kabel op mijn 65C6 en ervaar deze problemen totaal niet, laat de TV alles opschalen vanaf het 1080i signaal dat via de Horizon (Ziggo, voormalig UPC) binnenkomt.

Ook met voetbal en Formule1 geen probleem, ziet er strak uit en zeker niet minder dan op mijn voorgaande Sony LED scherm(gelukkig maar een half jaar naar hoeven kijken nadat mijn plasma kapot was gegaan, zoveel blacklight bleeding, wat een onding was dat) en plasma tv

Ik gebruik geen dingen als Trumotion overigens
Mijn 3 jaar oude Sony kd65x8505 was zeker beter dan mijn huidige OLED65B6, niet qua zwartwaardes/contrast (alhoewel die Sony ook goed was) en kijkboek (want het was een VA directled scherm) maar vooral qua kleur verzadiging , motion handling en scherpte.

Sorry dat ik het zeg maar zet ze maar eens naast elkaar op een HD zender. Ik zie gewoon weer rasters golven over geblokte kleding gaan bij mijn LG OLED. Die had ik drie jaar niet gezien... Truemotion aan of uit en al die beeld verbeteraars; Ze kunnen niet tippen aan die van Sony. Het knippert en onscherp bij beweging of het soap opera effect judder en artefacts komen je om de oren bij LG.

Sorry, ik weet het... Ik zit in een OLED forum en misschien zie je deze negatieve bijwerkingen niet omdat je niet beter weet maar ik wil mijn aankoop zeker niet goedpraten. Had achteraf alles afgewogen onder de streep gewoon bij mijn Sony moeten blijven.

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Agima! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:54:
Sorry, ik weet het... Ik zit in een OLED forum en misschien zie je deze negatieve bijwerkingen niet omdat je niet beter weet maar ik wil mijn aankoop zeker niet goedpraten. Had achteraf alles afgewogen onder de streep gewoon bij mijn Sony moeten blijven.
Je hoeft geen sorry te zeggen, we zitten hier niet op een fanboy-forum, objectieve observaties worden op prijs gesteld.

• Agima!
ago schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:17:
[...]

Je hoeft geen sorry te zeggen, we zitten hier niet op een fanboy-forum, objectieve observaties worden op prijs gesteld.
Dat is ook zo... Thanks!

Ik lees dat een paar dagen geleden een firmware update beschikbaar is gekomen welke deze problemen zouden verlichten. Ik geef nog wel ff een update na installatie.

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 12:44

PK

[...]

Mijn 3 jaar oude Sony kd65x8505 was zeker beter dan mijn huidige OLED65B6, niet qua zwartwaardes (alhoewel die Sony ook goed was) en kijkboek (want het was een VA directled scherm) maar vooral qua contrast, ....
Na contrast was ik klaar met lezen.... 8)7

• Agima!
PK schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Na contrast was ik klaar met lezen.... 8)7
Je hebt gelijk... Foutje van mijn kant... Heb ik in mijn reactie gecorrigeerd. Contrast van die Sony kon niet tippen aan die OLED die ik nu heb. :-)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:13
[...]

Mijn 3 jaar oude Sony kd65x8505 was zeker beter dan mijn huidige OLED65B6, niet qua zwartwaardes/contrast (alhoewel die Sony ook goed was) en kijkboek (want het was een VA directled scherm) maar vooral qua kleur verzadiging , motion handling en scherpte.

Sorry dat ik het zeg maar zet ze maar eens naast elkaar op een HD zender. Ik zie gewoon weer rasters golven over geblokte kleding gaan bij mijn LG OLED. Die had ik drie jaar niet gezien... Truemotion aan of uit en al die beeld verbeteraars; Ze kunnen niet tippen aan die van Sony. Het knippert en onscherp bij beweging of het soap opera effect judder en artefacts komen je om de oren bij LG.

Als je de 8505c hebt, die heb ik ook, en los van het feit dat de Sony inderdaad een natuurlijkere processing van de kleuren heeft dan de LG, (sprak ook iemand van Foka.nl die zei dat de fotograaf werkzaam in de winkel vond dat de Sony a1 natuurlijkere kleuren had dan Lg oled's, ookal zijn ze allebei gekalibreerd) is de oled scherper met motion en het beeld knippert niet. Ook het soap opera effect is niet van toepassing, want dit is een extra optie om het beeld slechter te maken. Dit telt dus niet mee. Ook laat een oled tv meer details zien, dit is inherent aan oled. Het wordt makkelijker om alles te zien in het beeld, daarmee dus ook fouten. De oled is dus scherper.

Ik heb de e6 en 8509c, dus heb het goed kunnen vergelijken. Het kan natuurlijk dat de b6 niet goed is, of dat er wat mis is met jouw specifieke b6.

• Agima!
JSTPS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:51:
[...]
de oled scherper met motion en het beeld knippert niet. Ook het soap opera effect is niet van toepassing, want dit is een extra optie om het beeld slechter te maken. Dit telt dus niet mee. Ook laat een oled tv meer details zien, dit is inherent aan oled. Het wordt makkelijker om alles te zien in het beeld, daarmee dus ook fouten. De oled is dus scherper.
Het soap opera effect is een gevolg van het verwerken van beelden. Dit verwerken doet men om bewegingen vloeiender te laten gaan. Het is niet een extra optie of functie om het beeld slechter te maken. :-) Niemand wil een optie om soap opera in te schakelen om het beeld slechter te maken :-)

Het stilstaande beeld van mijn 65B6 OLED is zeker scherper dan van de 65x8505 en het contrast in een donkere kamer ook. De kijkhoeken van OLED zijn ook geweldig. De helderheid absoluut niet.

Als ik de beeldverbeteraars uitzet is er zeer veel bewegingsonscherpte (logisch want het bron materiaal is minder beelden per seconde). Door te finetunen met beeldverbeteraars is het mogelijk die onscherpte weg te halen maar daarbij komen dus al die genoemde nadelen bij mijn 65B6. Die nadelen zijn bij de Sony 65x8505 bijna niet aanwezig.

Maar nogmaals , ik zal ff die nieuwste firmware installeren en laat weten of dit enige verbetering geeft.

• JSTPS
Agima! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Het soap opera effect is een gevolg van het verwerken van beelden. Dit verwerken doet men om bewegingen vloeiender te laten gaan. Het is niet een extra optie of functie om het beeld slechter te maken. :-) Niemand wil een optie om soap opera in te schakelen om het beeld slechter te maken :-)

Het stilstaande beeld van mijn 65B6 OLED is zeker scherper dan van de 65x8505 en het contrast in een donkere kamer ook. De kijkhoeken van OLED zijn ook geweldig. De helderheid absoluut niet.

Als ik de beeldverbeteraars uitzet is er zeer veel bewegingsonscherpte (logisch want het bron materiaal is minder beelden per seconde). Door te finetunen met beeldverbeteraars is het mogelijk die onscherpte weg te halen maar daarbij komen dus al die genoemde nadelen bij mijn 65B6. Die nadelen zijn bij de Sony 65x8505 bijna niet aanwezig.

Maar nogmaals , ik zal ff die nieuwste firmware installeren en laat weten of dit enige verbetering geeft.
Ik weet niet wat voor soap opera effect je bedoelt, als je maar niet zelf trumotion of wat dan ook aanzet in je tv, waardoor je tv extra frames gaat berekenen. Je mag zelf weten of je het aan zet of uit, maar het gaat nu om het vergelijken van de tv's in de meest correcte stand. Dat bedoel ik met iets extra's toevoegen wat niet hoort ;).

Als ik het laatste deel van je bericht lees lijkt het erop dat je idd zelf een soepeler beeld wilt, en het is redelijk bekend dat LG hierbij moeilijker is dan een Sony, dus dat is wel zo. Maar als je kijkt naar de beweging zonder trumotion aan maar wel met real cinema bij LG of true cinema aan bij de Sony, dan is de LG zeker scherper. De e6 iig wel, misschien is de b6 hierin slechter.

Deze real cinema of true cinema stand past denk ik de framerate aan, zodat Netflix bijvoorbeeld dezelfde framerate krijgt als een bluray schijfje. Die stand gebruik ik dan ook. Dit is geen soap opera effect.

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Weet iemand of de Philips POS9002/12 nu het 2016 of het 2017 LG Paneel heeft? De winkel kan mij het niet vertellen.

iRacing Profiel

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

SpeedingWilly schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:28:
[...]

Ja, hier zit een 2017 paneel in. Verschillen met 2016 paneel zijn echter niet erg groot.
Dit is trouwens ook het model dat ik richting het eind van het jaar een keer wil kopen, betere motion dan LG en ambilight zijn wel erg fijn

[ Voor 25% gewijzigd door burgt op 07-07-2017 15:18 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Luckeh schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:15:
Weet iemand of de Philips POS9002/12 nu het 2016 of het 2017 LG Paneel heeft? De winkel kan mij het niet vertellen.
Ga maar van 2016 uit, LG wilt natuurlijk altijd zelf de nieuwste panelen. Zelfs de Sony A1 heeft een paneel van 2016.

Whole lot of stars ***

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@SpeedingWilly 2017 @Rudios 2016 :D

Maar even wachten op de reviews dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Luckeh op 07-07-2017 15:35 ]

iRacing Profiel

• JSTPS
Philips 9002, sony a1, Panasonic 954, allemaal 2017. Philips 901f is 2016.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

JSTPS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:38:
Hmm oke, ik had begrepen dat Sony niet de latest spec LG paneel had. Maargoed, ik ben er zelf nu ook niet zeker van.

Whole lot of stars ***

• JSTPS
Rudios schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Hmm oke, ik had begrepen dat Sony niet de latest spec LG paneel had. Maargoed, ik ben er zelf nu ook niet zeker van.
Het zou vreemd zijn als LG een extra lijn openhoudt voor oude oled panelen voor Sony :P. Ik denk eerder dat de 2016 productielijnen nu 2017 lijnen zijn.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
zover mij bekend zijn de 2016 panelen technisch allemaal zelfde als de nu gebruikte 2017 panelen, wat o.a. wel vernieuwd is de hardware ter ondersteuning van de panelen.
Naar het schijnt komen er pas met de 2018 nieuwere en betere panelen dan ze nu gebruiken.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:44
dinandus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:13:
zover mij bekend zijn de 2016 panelen technisch allemaal zelfde als de nu gebruikte 2017 panelen, wat o.a. wel vernieuwd is de hardware ter ondersteuning van de panelen.
Naar het schijnt komen er pas met de 2018 nieuwere en betere panelen dan ze nu gebruiken.
Volgens dit bericht zijn de 2017 panelen wel degelijk anders dan die van 2016.

Ook al eens eerder vermeld: ViNOK16Bit in "OLED televisies"

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 13:08
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Dat zal allemaal best, maar in de praktijk zie je het niet zo. Ik heb een Philips OLED met een 2016 paneel en een LG OLED met een 2017 paneel, en beide zijn prima TV's. Ik zie geen significante verschillen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• WvB22
SpeedingWilly schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:25:
[...]

Dat zal allemaal best, maar in de praktijk zie je het niet zo. Ik heb een Philips OLED met een 2016 paneel en een LG OLED met een 2017 paneel, en beide zijn prima TV's. Ik zie geen significante verschillen.
Toch zijn ze er wel:

YouTube: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

In deze YouTube video een vergelijking tussen het 2016 scherm en 2017 scherm van LG zelf maar komt allemaal op hetzelfde neer, hoewel zaken als motion processing en instellingen anders kan zijn per fabrikant.

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 13:08
WvB22 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Toch zijn ze er wel:

YouTube: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

In deze YouTube video een vergelijking tussen het 2016 scherm en 2017 scherm van LG zelf maar komt allemaal op hetzelfde neer, hoewel zaken als motion processing en instellingen anders kan zijn per fabrikant.
Ik weet dat ze er zijn! :) Maar zo super belangrijk is het niet. Vergeet vooral niet te genieten van die mooie OLED schermen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Agima!
Agima! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Ik lees dat een paar dagen geleden een firmware update beschikbaar is gekomen welke deze problemen zouden verlichten. Ik geef nog wel ff een update na installatie.
Nou ik heb hem geinstalleerd en ben van firmware 04.31.10 naar 04.31.25 gegaan en dat is een wereld van verschil! Zelfs de standaard voorgedeginieerde presets zijn allen een stuk beter! Misschien hebben de tweakers die deze motion,jitter,artefacts,ghosting problemen niet kennen deze nieuwe firmware al geinstalleerd en liep ik achter. Op de knop 'controleren update' drukken maakte de update bij niet beschikbaar. Ik moest hem echt via USB installeren.

Ik ben blij in ieder geval! :)

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Agima! schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Nou ik heb hem geinstalleerd en ben van firmware 04.31.10 naar 04.31.25 gegaan en dat is een wereld van verschil! Zelfs de standaard voorgedeginieerde presets zijn allen een stuk beter! Misschien hebben de tweakers die deze motion,jitter,artefacts,ghosting problemen niet kennen deze nieuwe firmware al geinstalleerd en liep ik achter. Op de knop 'controleren update' drukken maakte de update bij niet beschikbaar niet beschikbaar. Ik moest hem echt via USB installeren.

Ik ben blij in ieder geval! :)
Mooi dat het is opgelost!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Er is nog een bedrijf dat Oled tv's maakt met LG panels, namelijk Skyworth. Alleen wel een Chinees bedrijf dat volgens mij ook alleen in China levert.:

LG is dus niet het enigste bedrijf met wallpaper oled tv's: Afbeeldingslocatie: http://img3.coocaa.com/shop/images/201704/1324_P_1491931591170.jpg (bron: http://shop.skyworth.com/goods/get_1324.html?)

Ook maken ze dit model, de S9E (heeft veel weg van de G7): Afbeeldingslocatie: https://red-dot-21.com/content/uploads/2017/06/01605-1.jpg (bron: https://red-dot-21.com/p/...b-electronic-co-ltd/&sp=0)

Hier ook nog een filmpje van dual sides oled tv, die volgens mij ook nog eens WebOs draait aan het menu te zien:

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 09-07-2017 03:49 ]

Verwijderd

Skyworth is eigenaar van het aloude Duitse merk Metz, dus misschien zijn de Metz oled's (zie http://www.metz-ce.de/de/...tfamilien/metz-novum.html ) daarvan afkomstig...

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Volgens de update in dat bericht niet:

Update 10.01.2017: LG.Display actually switched to a 3 stack structure in 2016, which was the "tick "- 2017 is the "tock" year where further improvements will be introduced, according to LG at CES 2017).

Of mis ik iets?

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoe ziet Formule 1 eruit bij jullie via Ziggo? Bij mij echt alleen maar artifacts en jaggies met alles uit....

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misterbont schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:45:
Hoe ziet Formule 1 eruit bij jullie via Ziggo? Bij mij echt alleen maar artifacts en jaggies met alles uit....
Ziet er hier op een 55'' lcd best wel goed uit, geen artifacts of wat dan ook.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens met de kabel direct in je TV ipv via de Horizon box. Uit het LG topic was gebleken dat deze voor problemen kan zorgen.

39

• Idanue
Happy2000 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:33:
[...]

Ziet er hier op een 55'' lcd best wel goed uit, geen artifacts of wat dan ook.
Hier op mijn 55" OLED ziet het er ook geweldig uit, kan wel janken als ik het op mijn LCD kijk. :P

@Misterbont,
Zijn de rest van de zenders wel goed?
Kijk je met een horizon box of anders?

• PK
  • Laatst online: 28-10 12:44

PK

Ff een vraagje: hoe bevalt zo'n groot glossy scherm als ie uitstaat? Ik heb nu een semi-mat scherm die je ook nog veel ziet in goedkopere modellen (IPS?) dat vind ik prima. In de winkel schrik ik altijd van die glimmende schermen (niet alleen oled), is dat niet net een storende spiegel als het toestel uitstaat?

• apis29
  • Niet online
Flatpanels review van de Panasonic EZ950: http://flatpanelshd.com/r...on=showfull&id=1499666281

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PK schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:54:
Ff een vraagje: hoe bevalt zo'n groot glossy scherm als ie uitstaat? Ik heb nu een semi-mat scherm die je ook nog veel ziet in goedkopere modellen (IPS?) dat vind ik prima. In de winkel schrik ik altijd van die glimmende schermen (niet alleen oled), is dat niet net een storende spiegel als het toestel uitstaat?
Ik heb een C7 en het eigenlijk nog niet gemerkt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12 23:16
Geachte tweakers! Ik heb vrij weinig verstand van de televisie technieken, en ik vroeg mij af iets wat vast al eens is gevraagd.

Toen ik van een LCD naar LED ging, omdat dat zo was gegaan bij BCC, zagen me zus en ik al direct dat het beeld wel mooi was, maar ook een enorm hoeveelheid ghosting, denk aan een scene bij Transformers waar ze via een pak door de lucht droppen, toen ze langs een gebouw gingen zag je gewoon enorme vervormingen, iets wat er niet was met de oude tv. Toen we terug gingen werd ons aanbevolen om een Plasma te nemen, en daar was idd alles perfect, geen ghosting etc.

Nu begint deze Plasma tv een knetteren/trillend geluid te maken dus zijn we aan het kijken naar tv's, het liefst upgrade ik dan direct naar een OLED, alleen hier komt de vraag, heeft het last van ghosting? Of is het net als plasma zeer goed voor films.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

JinShepard schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:07:
en ik vroeg mij af iets wat vast al eens is gevraagd.
Denk dat iedereen de tel kwijt is....

Ik adviseer je om reviews te lezen, om die te begrijpen heb je geen diepgaande kennis nodig en geven antwoord op al je vragen. Daarnaast, lees het topic en bekijk ze eens in de winkel.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6-oled
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 11-07-2017 13:12 ]

39

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Valt een beetje tegen dus :(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Omdat de Magic remote zo glibberig is en vaak valt heb ik een rubberen hoesje gekocht. Nu heeft hij veel meer grip en de batterijen vallen er niet meer uit wanneer hij valt. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BCeDqov.jpg?1

• apis29
  • Niet online
Renegade666 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:23:
[...]
Valt een beetje tegen dus :(
Die banding is natuurlijk een loterij dus dat zou je al niet moeten meenemen, micro-stutter bij 1080p is wel interessant dus ff die van HDTV Test in de gaten houden aangezien het bij de AV Forums review niet ter sprake kwam. De menu's zijn natuurlijk uit het stenen tijdperk qua looks dus daar kan je niks over zeggen, ziet er gewoon niet uit. Flicker bij BFI noemen ze ook bij AV Forums maar dan eigenlijk alleen bij 50Hz signalen (net als bij de A1 iirc).
Bouwkwaliteit leek me ook niet per se super maar zag toevallig een paar dagen terug de unboxing bij HDTV Test waar ie er zeer positief over was:

Nog uit de E7 review van Flatpanels:
The upscaling engine handles upscaling from HD and SD well but LG’s processing is not as good as Sony’s X1 Extreme or Panasonic’s HCX engine. The advantages of OLED’s pure black and intense highlights, however, are seen on all types of materials so you get a great contrast-rich picture regardless of the source.

Moving on to motion handling, E7 mostly resembles last year’s E6 – no revolution here. This also means that E7 is a few steps behind Sony A1 in this area. LG’s TruMotion introduces the soap opera effect almost immediately, and also adds visible motion artefacts. We advise that you turn off TruMotion completely.*
* waar de laatste firmware update van LG blijkbaar enige verbetering heeft gebracht als je de comments erover leest

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 11-07-2017 20:15 ]

• WvB22
Hier ook op een 55C7V gewoon super strak beeld zonder enige hapering of vervorming. Voor de gein zet ik hem zelfs wel eens op beeld 'sport'. Geloof me zulke rode Ferrari's heb je nog nooit gezien 😁

• Stickz
  • Laatst online: 17:13
JSTPS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:38:
Ik vond het volgende in deze review:

"The engine is the contributory factor for the improvements as the OLED panel used is identical to last year's - LG's 2016 panel. As we've found with other manufacturer's 2017 models though, processing can make all the difference. Even though all of the OLED TVs coming onto the market use that panel, save for LG's own new variants, which use 2017 displays, they have their own characteristics. And enhancements in the way an image is processed can make a distinct difference to picture quality."

Volgens deze review zijn de panels dus uit 2016, niet 2017. Of dit klopt weet ik niet volledig, maar het is dus goed mogelijk dat de panels niet gelijk zijn aan de nieuwe lijn van Lg.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
@Stickz Denk dat het ook allemaal 2016 panelen zijn,want met 2017 paneel zouden ze veel lagere inputlag moetten hebben tijdens gamen.Of ligt dat weer aan de software...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• JSTPS
Ik denk idd ook dat het vooral de aansturing is die is verbeterd. Hogere piekhelderheid, lagere input lag. Als je kijkt naar kleurvolume, dan zie je dezelfde waardes bij 2016 en 2017 modellen.

@Amaze86 De input lag is wel lager bij de 2017 modellen:

http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag

Verwijderd

Hogere helderheid alleen al duidt op een nieuw paneel. Lijkt mij gewoon een 2017 model.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2017 23:09 ]

• JSTPS
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:05:
Hogere helderheid alleen al duidt op een nieuw paneel. Lijkt mij gewoon een 2017 model.
Er zit erg weinig verschil tussen de piek helderheid van de b6 en de c7 op rtings.com.

Ik las eerder ook op verschillende plekken dat het wel een ander paneel is, maar zoals men hier beweert gelezen te hebben dat het niet vernieuwd is, dat zou ook kunnen, aangezien de verschillen klein zijn.

Maakt ook niet zoveel uit allemaal, het was al bekend dat 2018 meer zal brengen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
@JSTPS ja weet ik, daaraan kan je ook zien dat het 2016 panelen zijn. Ga na vakabtie voor de c7.

[ Voor 15% gewijzigd door Amaze86 op 16-07-2017 10:15 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Pas geleden een Sony Bravia KD-55A1 besteld voor mijn vader, terwijl ik hem juist een LG had aangeraden ;p.

TV is wegens gebrek aan tijd nog niet aangesloten, maar ik krijg opeens te horen dat de M4L12 schroeven die erbij horen te zitten volgens de handleiding er niet bij zitten.

Ik had eerst het idee dat mijn ouders niet goed gezocht hadden, maar ze hebben alles uitgepakt en de schroeven niet kunnen vinden ;s

Zelf heb ik zoiets nooit meegemaakt. Kan het zijn dat Sony de schroeven vergeten is om de schroeven in de doos te doen? Of gaat het hier dan toch om niet zo'n nieuw exemplaar.

• Renegade666
@xileS Het is uberhaupt al bijzonder dat er schroeven bij moeten zitten. Vaak zitten die bij de meur beugel zelf.
Maar misschien domme vraag, zitten ze misschien niet al in de tv gedraaid?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• xileS
  • Niet online
@Renegade666 Ik heb even de handleiding opgezocht: https://www.sony.nl/elect...anuals/4693/46936601M.pdf

Zo te zien zijn de schroeven nodig om de standaard (die volgens mij ook dient als soort van subwoofer?) vast te zetten.

• Renegade666
@xileS
Idd. Staat ook een plaatje met zakje met schroeven. Gewoon even contact opnemen met de winkel denk ik dan? of gewoon naar de bouwmarkt voor m4l12, standaard bout/schroef.

• xileS
  • Niet online
@Renegade666 Ja had ik idd al gedaan, maar die gaf volgens mij aan dat het er wel bij moet zitten. Alleen ik ben zelf nooit in de buurt van de TV geweest, maar krijg dus te horen dat ze er echt niet bij zitten. Vind het iig wel vreemd en vroeg mij af of zoiets vaker voorkomt.

/edit
Nogmaals contact opgenomen met de winkel (zijn blijkbaar zondag ook gewoon open). Ze geven aan dat ze uitsluitend nieuwe toestellen verkopen en zij vinden het dus ook erg vreemd, maar iig ze gaan navraag doen bij Sony en zorgen dat de schroeven alsnog opgestuurd worden.

[ Voor 33% gewijzigd door xileS op 16-07-2017 13:03 ]

Verwijderd

Bij de lg c7 heb ik gemerkt dat bij de laatste update 24p content betere motion handling heeft wanneer je TruMotion op user aanzet en de waardes op nul houdt. Een camera beweging is nu minder schokkend.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:58:
Bij de lg c7 heb ik gemerkt dat bij de laatste update 24p content betere motion handling heeft wanneer je TruMotion op user aanzet en de waardes op nul houdt. Een camera beweging is nu minder schokkend.
Dan hebben we het dus bijv over een willekeurige bluray? Real cinema gewoon aan? Welke updateversie? En misschien veel belangrijker, zie je ook minder artefacten/pixeldans dan voorheen?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12 03:45
Gisteren toevallig langs een Sony winkel gelopen en daar stond dit beestje in 77" formaat.
Man man wat een beeld...... :9~

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe doen jullie dat met al die afstellingen per bron? Die verschillen toch heel erg afhankelijk van wat je kijkt? Althans, dat idee krijg ik terwijl ik hier lees.

Maak je daar dan presets voor? Of kan je het per input instellen? In dat laatste geval, hoe doe je dat dan met een AVR ertussen? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd

Ik wel, de enige andere OLED in de competitie was die van Sony de rest was LCD. De LG E7 is de terechte winnaar.

Verwijderd

Ben benieuwd naar de OLED van Philips de 9002, bijna zeker van dat dit de OLED gaat worden dat in mijn woonkamer op de muur gehangen gaat worden. Alleen even wachten op de reviews met de inputlag en het type paneel.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/1200x/assets/images/140544-tv-review-hands-on-philips-55pos9002-oled-preview-image1-YOMfCP0UvQ.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 12:28 ]

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:23:
Ben benieuwd naar de OLED van Philips de 9002, bijna zeker van dat dit de OLED gaat worden dat in mijn woonkamer op de muur gehangen gaat worden. Alleen even wachten op de reviews met de inputlag en het type paneel.

[afbeelding]
Het is dat ik echt voor 65" wilde gaan anders had ik deze ook opgehangen inderdaad...
Denk dat het een hele goede tv wordt afgaande op de 901F en de eerste berichten over de P5 engine.

• Stickz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:23:

[afbeelding]
Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid ook onze nieuwe tv. Onze oude Philips wordt, als alles goed gaat, gecrediteerd.

Het paneel maakt me heel eerlijk gezegd niet zoveel uit. Verschil tussen het 2016 en 2017 paneel is klein. De input lag ben ik overigens wel erg nieuwsgierig naar. Daar scoren Philips toestellen over het algemeen wat minder, dus ik hoop dat hij rond de 25-30ms gaat uitkomen. Eerlijkheid gebied me overigens wel te zeggen dat ik weinig last heb ondervonden van de wat hogere input lag op mijn 8809. Dus het kan enkel beter worden, aangezien de 8809 40-45ms had zo uit mijn hoofd.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
Mocht er op de IFA in Berlijn straks in September tegen alle verwachtingen in toch geen 65 inch model Oled van Philips komen ga ik hem alsnog bestellen, ik wacht effe af. Wel jammer dat er geen dubbele CI+ meer inzit.

Verwijderd

Stickz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid ook onze nieuwe tv. Onze oude Philips wordt, als alles goed gaat, gecrediteerd.

Het paneel maakt me heel eerlijk gezegd niet zoveel uit. Verschil tussen het 2016 en 2017 paneel is klein. De input lag ben ik overigens wel erg nieuwsgierig naar. Daar scoren Philips toestellen over het algemeen wat minder, dus ik hoop dat hij rond de 25-30ms gaat uitkomen. Eerlijkheid gebied me overigens wel te zeggen dat ik weinig last heb ondervonden van de wat hogere input lag op mijn 8809. Dus het kan enkel beter worden, aangezien de 8809 40-45ms had zo uit mijn hoofd.
Geruchten geven aan dat het om en nabij de 35ms zal zijn voor 4k en HDR. Philips zelf geeft in het YouTube filmpje aan dat het een lage inputlag zal hebben. Even afwachten dus. Maar ga er wel vanuit dat ze daar dit keer wat aan gedaan hebben.

• Stickz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Geruchten geven aan dat het om en nabij de 35ms zal zijn voor 4k en HDR. Philips zelf geeft in het YouTube filmpje aan dat het een lage inputlag zal hebben. Even afwachten dus. Maar ga er wel vanuit dat ze daar dit keer wat aan gedaan hebben.
@Alleskunner 35ms is prima. Waar heb je dit gevonden als ik vragen mag? Mocht je bewering waar zijn, wordt het sowieso een goede opvolger van ons huidige toestel.

Verwijderd

Stickz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:37:
[...]

@Alleskunner 35ms is prima. Waar heb je dit gevonden als ik vragen mag? Mocht je bewering waar zijn, wordt het sowieso een goede opvolger van ons huidige toestel.
En dan de comments lezen. [YouTube: https://youtu.be/EjRyWHKexhI]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 15:53 ]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:01
Ik zou zelf niet snel een Philips kopen, de kwaliteit van dit merk laat veel te wensen over. Alles wat ik van Philips heb gehad ging snel stuk of functioneerde niet lekker. Heb bij dit merk ook altijd een ouderwets gevoel.

Verwijderd

Het design is wel heel simpel maar dat maakt het paneel weer goed. Alleen valt het me op dat het maar 650 nits in HDR heeft. Zou toch hoger moeten zijn?

• Puck
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:18:
Het design is wel heel simpel maar dat maakt het paneel weer goed. Alleen valt het me op dat het maar 650 nits in HDR heeft. Zou toch hoger moeten zijn?
[video]
LG 2016 panelen halen max. 650 nits. Je moet dat sowieso niet vergelijken met max aantal nits van LED, omdat de lage zwartwaardes alsnog zorgen voor een groter contrast. HDR heeft dan ook andere standaarden voor OLED dan voor LED.

[ Voor 21% gewijzigd door Puck op 19-07-2017 08:17 ]

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:14:
[...]

LG 2016 panelen halen max. 650 nits. Je moet dat sowieso niet vergelijken met max aantal nits van LED, omdat de lage zwartwaardes alsnog zorgen voor een groter contrast. HDR heeft dan ook andere standaarden voor OLED dan voor LED.
Dit is een 2017 paneel.

• Puck
Misschien net een eerdere/andere batch dan de LG 2017 modellen. De Panasonic schijnt ook nog een lichte magenta reflectie te hebben, net als de LG 2016 modellen. Maargoed, de specs zijn duidelijk, daar zullen ze niet over liegen als het eigenlijk hoger is :P

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12 20:36

Verwijderd

Uitstekend beeld en een input lag van 33ms in gamemode. Dit wordt mijn OLED.
Pagina: 1 ... 98 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.