• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:46:
Uitstekend beeld en een input lag van 33ms in gamemode. Dit wordt mijn OLED.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Zodra de creditering erdoor is en dit toestel leverbaar is, ga ik hem ook scoren.

Verwijderd

Aan de muur zal het er sowieso mooi uitzien. Voet vind ik lelijker dan de 901. Lijkt gewoon op een LG C7 met lichtgevende logo wat ik persoonlijk mooi vind, net zoals de MacBooks.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 23:07 ]

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-12 20:59
Coolblue heeft hem nu in voorraad dus waarschijnlijk niet lang meer voordat de rest hem ook heeft: https://www.coolblue.nl/p...90/philips-55pos9002.html

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58

Verwijderd

Ambilux op een OLED tv ziet er eigenlijk beter uit. Valt me trouwens op dat de Philips 9002 exact hetzelfde uitziet aan de muur als in deze video (voor de mensen die het design nog niet aanschouwd hebben zonder voet).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 01:35 ]

• Stickz
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:56:
Ambilux op een OLED tv ziet er eigenlijk beter uit. Valt me trouwens op dat de Philips 9002 exact hetzelfde uitziet aan de muur als in deze video (voor de mensen die het design nog niet aanschouwd hebben zonder voet).
[video]
Ga persoonlijk toch liever voor Ambilight. Bij Ambilux moet de tv nog verder van de muur af staan/hangen om goed tot zijn recht te komen. Het is me ook iets te fancy en flitserig.

Krijg deze week de nieuwe 55POS9002 als alles meezit. Ben benieuwd!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 21:22

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:56:
[video]
Dat leid toch enorm af van het beeld?
Ik vind het nu al irritant, dat het net een halve seconde lijkt achter te lopen op het beeld maakt het nog erger.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 12:44

PK

Stickz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:10:
[...]

Ga persoonlijk toch liever voor Ambilight. Bij Ambilux moet de tv nog verder van de muur af staan/hangen om goed tot zijn recht te komen. Het is me ook iets te fancy en flitserig.

Krijg deze week de nieuwe 55POS9002 als alles meezit. Ben benieuwd!
Doe je ff een fotootje en kleine review als je m hebt? ;)

• apis29
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:03:
[...]

Dat leid toch enorm af van het beeld?
Ik vind het nu al irritant, dat het net een halve seconde lijkt achter te lopen op het beeld maakt het nog erger.
Je kan instellen hoe druk ie moet doen, of gewoon een statische kleur kiezen ...

• Eelco1054
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09-2024
Sinds zaterdag heb ik de Philips 55POS9002 binnen, en ik vind hem fantastisch! Een plaatje om te zien, wat een beeld!

Verwijderd

Eelco1054 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 04:47:
Sinds zaterdag heb ik de Philips 55POS9002 binnen, en ik vind hem fantastisch! Een plaatje om te zien, wat een beeld!
Zou je misschien wat fotos kunnen maken van hoe het eruit ziet bij je thuis.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 22:00
Eelco1054 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 04:47:
Foto/Filmpje kleine review zou welkom zijn _/-\o_

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Stickz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:10:
[...]
Ambilux (met picoprojectors) zoals hier getoond is inderdaad erg afleidend. Je ziet het beeld eigenlijk twee keer. Het is geen verlengde meer van het beeld op het scherm.
Ze hebben destijds een proto getoond waar dat toch beter geregeld leek.

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Al gevonden

[ Voor 89% gewijzigd door cangri op 27-07-2017 22:29 ]

• Stickz
Sinds gisteren eigenaar van de Philips 55POS9002. Echt een plaatje om te zien. Hierbij, zoals gevraagd, een paar foto's.

In doos:
[afbeelding]

PS4 PRO BF1 test:
[afbeelding]

Wat me wel opviel toen de avond aanbrak is dat de Ambilight erg sterk is, de tv fungeert als een soort bouwlamp tegen het plafond. De intesiteit is wel in te stellen, maar hij blijft tegen het plafond schijnen. Aankomende week ga ik hem ophangen en ik hoop dat dit ervoor zorgt dat het minder extreem wordt. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik even een post maken naar Philips om te kijken voor een oplossing.

Verder is de TV perfect om mee te gamen. BF1 voelt ineens als een andere beleving. Hij loopt aanzienlijk beter door de lagere inputlag en dit komt de game flink ten goede. Tevens nog even een film gekeken en dit is, zoals bij alle OLED tv's, gewoon echt een verademing. Echt heel erg mooi.

Ik zal tzt een keer een review maken. Echter ben ik niet erg technisch aangelegd, dus verwacht geen dieptecijfers. :9

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-12 17:46
@Stickz zou je eens kunnen kijken of op jouw Philips 55POS9002 de Perfect Clear Motion nog aanwezig is?
Zie ook YouTube: Best Settings on Philips 901F OLED TV to Reduce Motion Blur

Als ik in de handleiding kijk dan staat er een * en als voetnoot "Alleen voor de 7502-serie".

• Stickz
@TeunVR Ja, zit er nog in. Wanneer ik binnen het menu kies voor "persoonlijk" onder "motionstijlen", kan ik hem manueel veranderen. Bij de voorgeprogrameerde motionstijlen staat hij al ingesteld door Philips op door hun bepaalde best passende setting.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Stickz Mocht er eventueel geen softwarematige oplossing te vinden zijn en je het nog steeds te fel vind kun je overwegen door een randje van Frosted plakfolie (b.v. https://www.gamma.nl/asso...oduct_b021390523%26sg%3Db )op de lichtstrip te plakken. Eventuel meerdere lagen. Dan reduceer je het licht zonder dat het lichtpatroon te verstoren en is eenvoudig te verwijderen.

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 29-07-2017 15:55 ]

39

• Stickz
@Fietsbel Zal het in mijn achterhoofd houden, maar je zult begrijpen dat ik niet sta te springen om folie op een tv te plakken van ruim €2000,-. Gehe! :D

In de instellingen is de helderheid wel aan te passen, maar hij blijft tot het plafond komen. Ik ben er zeker van dat dit minder wordt als ik hem ophang, dus dat ga ik eerst proberen. In ieder geval bedankt voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Stickz op 29-07-2017 15:56 ]

Verwijderd

Stickz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:55:
@Fietsbel Zal het in mijn achterhoofd houden, maar je zult begrijpen dat ik niet sta te springen om folie op een tv te plakken van ruim €2000,-. Gehe! :D

In de instellingen is de helderheid wel aan te passen, maar hij blijft tot het plafond komen. Ik ben er zeker van dat dit minder wordt als ik hem ophang, dus dat ga ik eerst proberen. In ieder geval bedankt voor de tip!
Wat vind je van het design. Mooier dan de LG B6 en brand het Philips logo fel in de avond? Ik vind een sterke Ambilight eigenlijk wel prettig. Heel mooi namelijk, soort van sfeerlamp aan de muur ;).

• Stickz
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Wat vind je van het design. Mooier dan de LG B6 en brand het Philips logo fel in de avond? Ik vind een sterke Ambilight eigenlijk wel prettig. Heel mooi namelijk, soort van sfeerlamp aan de muur ;).
Het Philips logo kan je uitzetten (halleluja). De ambilight is echt te sterk naar mijn mening. Meer een bouwlamp.... xD

Het design is gewoon mooi, zoals eigenlijk alle OLED tv's.

• TeunVR
Stickz schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:42:
@TeunVR Ja, zit er nog in. Wanneer ik binnen het menu kies voor "persoonlijk" onder "motionstijlen", kan ik hem manueel veranderen. Bij de voorgeprogrameerde motionstijlen staat hij al ingesteld door Philips op door hun bepaalde best passende setting.
Top. Is het ook aanwezig in Game (HDR) mode?

Verwijderd

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn LG C7 en heb mass effect andromeda. Hoe krijg ik HDR? De tv geeft geen hdr aan.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:46:
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn LG C7 en heb mass effect andromeda. Hoe krijg ik HDR? De tv geeft geen hdr aan.
Welke videokaart heb je?

Verwijderd

EVGA GTX 1070 dus HDR zou mogelijk moeten zijn.

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-12 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

EVGA GTX 1070 dus HDR zou mogelijk moeten zijn.
1070 en HDR zou inderdaad mogelijk moeten zijn, zij het dat Andromeda 4k HDR nogal gebugged is. Zie ook https://forums.geforce.co...000-series/hdr-problem/4/.

Ik krijg het i.i.g.niet aan de praat. Heb verschillende combinaties geprobeerd van: resolutie, driver versies, windows 10 patches (creators & non-creators), kortere HDMI kabel, rechtstreeks in de TV, etcetera zonder succes.

Ook wierd workarounds zoals beschreven op het internet zoals:
1)
- go into your nVidia control panel under the "resolution" tab
- change your color format to 4:2:2
- change your color depth to 10 bit
- your desktop will look awful now, but that's ok!
- start the game and enjoy HDR gaming

of 2)
- Set NV CP to default color
- Windows HDR on
- Ingame MEA HDR set off

Zodra je het aan de praat krijgt, hoor ik het graag :). Zonder HDR ziet het er ook al fantastisch uit trouwens!

• Stickz
@TeunVR sorry voor de wat verlate reactie. De motionstijlen zijn in de gamemode niet aan te passen. Ik denk zelf dat deze uit staat om de inputlag te verbeteren, of dat ze (Philips) een eigen instelling hebben gegeven eraan. Ik kan namelijk helemaal niet in de menufunctie als hij in gamemode staat.

Eergisteren nog gebeld met Philips over de ambilight. Vanmorgen terugkoppeling gekregen hierover en volgens de technische dienst van Philips is dit een feature van de nieuwe ambilightversie. Dus de balk hoort op het plafond. Dit zou ertoe moeten dienen dat je een volledige ambilightervaring hebt. Vind het zelf nogal sterk, dus ga even overleggen met de wederhelft of we hem willen houden of gaan omruilen voor een andere OLED.

Mocht de ambilight je niet storen, dan haal je met deze tv wel echt een prachtapparaat in huis. De androidsoftware zou op dit toestel ook goed moeten (blijven) werken en niet meer de moederboordproblemen geven als bij de 2015 reeks.

EDIT:
Foto van de balk op plafond bij daglicht met de gordijnen dicht. Deze is in de avond natuurlijk aanzienlijk sterker.
[Ambilight op plafond]

[ Voor 15% gewijzigd door Stickz op 02-08-2017 10:08 ]

• TeunVR
Stickz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:45:
@TeunVR sorry voor de wat verlate reactie. De motionstijlen zijn in de gamemode niet aan te passen. Ik denk zelf dat deze uit staat om de inputlag te verbeteren, of dat ze (Philips) een eigen instelling hebben gegeven eraan. Ik kan namelijk helemaal niet in de menufunctie als hij in gamemode staat.

Eergisteren nog gebeld met Philips over de ambilight. Vanmorgen terugkoppeling gekregen hierover en volgens de technische dienst van Philips is dit een feature van de nieuwe ambilightversie. Dus de balk hoort op het plafond. Dit zou ertoe moeten dienen dat je een volledige ambilightervaring hebt.
Dank u.

Wel bijzonder ja, ambilight op het plafond. Heb al tijdje geen ambilight meer, maar destijds was het toch echt alleen op de muur :)

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 22:00

Eergisteren nog gebeld met Philips over de ambilight. Vanmorgen terugkoppeling gekregen hierover en volgens de technische dienst van Philips is dit een feature van de nieuwe ambilightversie. Dus de balk hoort op het plafond. Dit zou ertoe moeten dienen dat je een volledige ambilightervaring hebt. Vind het zelf nogal sterk, dus ga even overleggen met de wederhelft of we hem willen houden of gaan omruilen voor een andere OLED.

Mocht de ambilight je niet storen, dan haal je met deze tv wel echt een prachtapparaat in huis. De androidsoftware zou op dit toestel ook goed moeten (blijven) werken en niet meer de moederboordproblemen geven als bij de 2015 reeks.

EDIT:
Foto van de balk op plafond bij daglicht met de gordijnen dicht. Deze is in de avond natuurlijk aanzienlijk sterker.
[Ambilight op plafond]
Behoorlijk irritant al overdag |:( Kan mij goed voorstellen hoe dit in de avond moet zijn, voor mij een reden om een andere Oled te halen.

Verwijderd

Philips komt trouwens volgende maand met de opvolger van de 901. Kan niet wachten tot er een Philips OLED met Ambilight in de woonkamer staat. Nu ze ook rekening houden met consoles. Ambilight en hue lampen, de ultieme kijkgenot.

Verwijderd

-

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 19:16 ]

• Stickz
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:50:
Philips komt trouwens volgende maand met de opvolger van de 901. Kan niet wachten tot er een Philips OLED met Ambilight in de woonkamer staat. Nu ze ook rekening houden met consoles. Ambilight en hue lampen, de ultieme kijkgenot.
[video]
Deze versie ambilight zit in mijn 9002. Meen zelfs te zien dat de 9002 ook wordt gebruikt in het filmpje. De ambilight om de tv heen is perfect, maar de balk op het plafond is me een beetje "to much". Cyclonic doelde voornamelijk ook op de balk op het plafond gok ik en niet op ambilight in zijn algemeenheid.

De opvolger van de 901 zal 1op1 gelijk zijn aan de 9002 qua specs denk ik, echter zal die wederom een soundbar hebben als verschil gok ik.

Wanneer ben je voornemens een Philips OLED te kopen als ik vragen mag?

Verwijderd

Stickz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:24:
[...]

Deze versie ambilight zit in mijn 9002. Meen zelfs te zien dat de 9002 ook wordt gebruikt in het filmpje. De ambilight om de tv heen is perfect, maar de balk op het plafond is me een beetje "to much". Cyclonic doelde voornamelijk ook op de balk op het plafond gok ik en niet op ambilight in zijn algemeenheid.

De opvolger van de 901 zal 1op1 gelijk zijn aan de 9002 qua specs denk ik, echter zal die wederom een soundbar hebben als verschil gok ik.

Wanneer ben je voornemens een Philips OLED te kopen als ik vragen mag?
Prijspunt van de B6, dus nog even wachten. Als er €300,- euro afgaat koop ik het. Heb nu de Samsung KS7000 staan dus kan prima wachten. Top tv.
In het filmpje is inderdaad de huidige OLED te zien. Zou je trouwens een foto kunnen maken van die balk om het te laten zien?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 19:41 ]

• Stickz
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:30:
[...]

Prijspunt van de B6, dus nog even wachten. Als er €300,- euro afgaat koop ik het. Heb nu de Samsung KS7000 staan dus kan prima wachten. Top tv.
In het filmpje is inderdaad de huidige OLED te zien. Zou je trouwens een foto kunnen maken van die balk om het te laten zien?
@Verwijderd Ff iets naar boven scrollen. :)

Verwijderd

Stickz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

@Verwijderd Ff iets naar boven scrollen. :)
Haha dat ziet er vreemd uit. Maar opzich wel geinig met meerdere huelampen aangesloten. Lijkt het net een ledstrip.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:59
@Verwijderd welke bedoel je als opvolger van de 901 oled, de 9602 mischien?
Zou mooi zijn dat er eindelijk een 65er Oled komt, met de specs zoals de dubbele CI+ en triple tuner, ben benieuwd of ze met een 2016 of 2017 panel gaan werken?
Mocht het een 2016 panel worden kunnen zo net als Loewe en Metz nog deels doen de 3D optie erbij doen.
Hiermee zou het weer als vanouds een echte topper kunnen worden.

Verwijderd

Een OLED tv zoals de 901 maar dan de opvolger ervan.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gisteren eindelijk mijn nieuwe LG OLED55B6V uitgepakt, maar via de zijkant zie ik allemaal "putjes" in de voet. Dit valt eigenlijk volgens mij alleen op als ik langs de tv loop en het vanaf de zijkant bekijk. Het is aan de voorkant iig niet zichtbaar. Meer mensen die dit ook hebben?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DA2F0h8.jpg

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04
Ik heb de voet nog ingepakt zitten want de mijne hangt aan de muur. Ik kan straks eens kijken.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

xileS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:28:
Gisteren eindelijk mijn nieuwe LG OLED55B6V uitgepakt, maar via de zijkant zie ik allemaal "putjes" in de voet. Dit valt eigenlijk volgens mij alleen op als ik langs de tv loop en het vanaf de zijkant bekijk. Het is aan de voorkant iig niet zichtbaar. Meer mensen die dit ook hebben?

[afbeelding]
Nee, voet van mijn B6 is helemaal egaal (januari 2017)

Er is overigens een LG OLED topic he ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 04-08-2017 18:50 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:22

EDIT:
[Ambilight op plafond]
Hoe bevalt de TV verder (op de ambilight naar het plafond na)? De hoeveelheid beschikbare reviews over deze TV ligt angstvallig laag.

• Stickz
@.NCK en anderen, ik heb inmiddels een korte review geschreven. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Review 55POS9002

Verwijderd

Hier de Philips 9002 Ambilight effect. Man wat is dit toch een mooie tv. OLED en Ambilight samen is echt een kijkgenot. Zou eigenlijk de Philips 901 halen maar de input lag was te hoog voor de console. Nu luistert TPVision eindelijk eens.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 21:54 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:40:
Hier de Philips 9002 Ambilight effect. Man wat is dit toch een mooie tv. OLED en Ambilight samen is echt een kijkgenot. Zou eigenlijk de Philips 901 halen maar de input lag was te hoog voor de console. Nu luistert TPVision eindelijk eens.
[video]
Moet toch eerlijk zeggen dat mijn lightberry hd beter kwaliteit heeft dan ambilight op die philips..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Renegade666 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:55:
[...]

Moet toch eerlijk zeggen dat mijn lightberry hd beter kwaliteit heeft dan ambilight op die philips..
Dit is overdag en op een filmpje. In het echt is het natuurlijk veel indrukwekkender om te zien. Vooral met de lichten uit. Ambilight is gewoon ongeëvenaard, en al helemaal wanneer je Ambilight Hue erop aansluit. Komt niet eens in de buurt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 22:04 ]

• Renegade666
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:56:
[...]

Dit is overdag en op een filmpje. In het echt is het natuurlijk veel indrukwekkender om te zien. Vooral met de lichten uit. Ambilight is gewoon ongeëvenaard, en al helemaal wanneer je Ambilight Hue erop aansluit.
Dat zorgt er niet voor dat het ook vanaf de onderkant komt, tot de hoeken van de tv, en niet halverwege 😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Renegade666 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:04:
[...]

Dat zorgt er niet voor dat het ook vanaf de onderkant komt, tot de hoeken van de tv, en niet halverwege 😅
Dat ligt niet aan Ambilight maar aan de hoeveelheid leds dat Philips voor zijn tv gebruikt. Tegenwoordig is het een drie kanten aansluiting, vroeger waren het er vier. Maar dat staat er totaal los van. Koop je toch gewoon een Philips ledstrip erbij.

• Renegade666
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:06:
[...]

Dat ligt niet aan Ambilight maar aan de hoeveelheid leds dat Philips voor zijn tv gebruikt. Tegenwoordig is het een drie kanten aansluiting, vroeger waren het er vier. Maar dat staat er totaal los van. Koop je toch gewoon een Philips ledstrip erbij.
Tjah, voor dat geld het er ook op kunnen zitten😉

Verwijderd

Renegade666 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

Tjah, voor dat geld het er ook op kunnen zitten😉
Dit kan die van jou niet na doen hoor :>.

• Renegade666
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:16:
[...]

Dit kan die van jou niet na doen hoor :>.
[video]
Soort van, echter mijn camera is ruk van mijn lumia 950, dus lijkt zwaar overbelicht, maar is het niet.
Tablet laat het tegenovergestelde zien, dies nog minder... Dus hier moet je het even mee doen :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op AVS forum kom ik in topics over HDR en UHD blu-rayspelers de term "HDR strip function" tegen. Iemand die weet wat voor iets daarmee bedoeld wordt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• .NCK
Stickz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:25:
@.NCK en anderen, ik heb inmiddels een korte review geschreven. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Review 55POS9002
Ziet er goed uit! Het enige wat mij nog tegenhoudt om voor de Philips te gaan is het ontbreken van Dolby Vision ondersteuning. Vanuit TP Vision heeft men aangegeven dat het via een firmware update toegevoegd kan worden aan een selecte greep modellen, maar dat is geen zekerheid voor de toekomst.

• Stickz
.NCK schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Ziet er goed uit! Het enige wat mij nog tegenhoudt om voor de Philips te gaan is het ontbreken van Dolby Vision ondersteuning. Vanuit TP Vision heeft men aangegeven dat het via een firmware update toegevoegd kan worden aan een selecte greep modellen, maar dat is geen zekerheid voor de toekomst.
Mocht dat het geval zijn, ben ik er haast wel zeker van dat dit een van die modellen is. Deze televisie beschikt namelijk al over de nieuwe P5 engine. Ik denk echter niet dat je het nu gaat missen. Wat ik ervan heb gelezen staat het allemaal in de kinderschoenen en ook Sony heeft het later toegevoegd met een update, dus gok dat het bij dit model ook wel kan.

Verwijderd

Tegen die tijd dat Dolby Vision een gemeengoed is heb je al lang weer een nieuwe OLED of de echte QLED. Het is meer een spec dan dat je er nu wat aan hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 22:38 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd deels waar, want Dolby Vision materiaal is nu vooral beperkt tot Netflix en techdemo's. De eerste UHD blu-rays met Dolby Vision worden ook elk moment verwacht, in elk geval richting het einde van dit jaar. Nu kan je deze ook gewoon met HDR10 bekijken, want die HDR-standaard zal dan ook sowieso op elke HDR film zitten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dinandus
De eerste UHD met Dolby Vision is er al, echter opletten met de aankoop, somige uitgaven schijnen schijnbaar wel met Dolby Vision, te herkennen aan het extra "Dolby Vision" logo extra op de verpakking: Despicable Me 1 en 2. Er zijn ook oudere exemplaren die nog niet de extra HDR versie hebben, ofwel zonder toegevoegde logo.
Bij ons in Nl nog geen DV versie gezien, al wel in DE bij o.a. de bekende rode keten en de keten met de planeet.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Tja, altijd een lastige afweging: in hoeverre hou je bij de aankoop van een dergelijke prijzige tv rekening met standaarden die nu nog niet veel toevoegen maar in de toekomst mogelijk dominant kunnen worden.

Persoonlijk zou ik nu een 9002 niet laten liggen door het gebrek aan Dolby Vision.

Wat @Jorgen en @Alleskunner zeggen, klopt. Wanneer DV echt doorbreekt, dan zijn we misschien al wel weer jaren verder. Aan de andere kant, Netflix, al is dat nog beperkt, is het toch al wel aardig aan het pushen, en zo'n beetje alle grote filmstudio's hebben bevestigd de standaard te gaan ondersteunen bij toekomstige uhd blurays. Als je de eerste indrukken van de uhd blurays van Despicable Me mag geloven, dan is het ook echt een aanzienlijk bump in kwaliteit t.o.v. hdr10. En als je het extreem mooie Meridian en bijv Daredevil op Netflix ziet met Dolby Vision, wetende dat er natuurlijk ook nog wat compressie bij komt kijken, dan hoop ik wel dat DV snel gemeengoed gaat worden. Lijkt toch echt een beetje baas boven baas, en dat zullen de filmstudio's inmiddels ook wel doorhebben.

• Stickz
Koekiemonsterr schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:14:

Persoonlijk zou ik nu een 9002 niet laten liggen door het gebrek aan Dolby Vision.
Precies de reden dat ik hem gewoon gekocht heb. Ik ben namelijk wel in de veronderstelling dat de huidige P5 engine capabel is voor Dolby Vision. Philips intergreert het inmiddels ook al in andere apparaten, zoals hun UHD BR players. Dus ik verwacht daarom ook niet dat ze hun nieuwe topmodel achterwegen zullen laten.

• Tijntjuh.eu
  • Laatst online: 19-12 13:56
Stickz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:25:

Review 55POS9002
Mooie review!
Blijft alleen jammer dat Philips nog steeds geen 65" versie heeft uitgebracht.
Heb nu de 65PUS9109 (de buggy TV met maar 1 HDMI voor Ultra HD) en wil echt niet kleiner gaan O-)

• dinandus
Inmiddels bekend gemaakt dat op de IFA ook een 65 inch oled eraan zit te komen. Zoals bekend de 65POS9602, enige details zijn bekend: www.toengel.net

Wordt wachten toch beloond, breng zoals elk jaar een gecombineerd bezoekje aan de IFA.

[ Voor 18% gewijzigd door dinandus op 07-08-2017 15:09 . Reden: tekst geactualiseerd ]

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-12 21:26
dinandus schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:01:
Inmiddels bekend gemaakt dat op de IFA ook een 65 inch oled eraan zit te komen. Zoals bekend de 65POS9602, enige details zijn bekend: www.toengel.net

Wordt wachten toch beloond, breng zoals elk jaar een gecombineerd bezoekje aan de IFA.
Kijk dat is goed nieuws! Ik heb meer interesse in een Philips ivm met de ambilight. Maar ik wil graag van een 42 inch lcd gelijk naar 65 OLED.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Renegade666 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Soort van, echter mijn camera is ruk van mijn lumia 950, dus lijkt zwaar overbelicht, maar is het niet.
Tablet laat het tegenovergestelde zien, dies nog minder... Dus hier moet je het even mee doen :)

[video]
Enkele jaren geleden zou ik je volkomen gelijk gegeven hebben, maar met de komst van UHD 4k en alle HDR formaten, interne apps op tv's e.d. is de ambilight IN de TV een veel elegantere en functionelere oplossing dan een externe equivalent met een RPI.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23

EDIT:
[Ambilight op plafond]
Kan je de ambilight niet minder fel instellen? Is dat trouwens een wit geverfde strook tussen plafond en muur of is dat de balk waarover je spreekt?! :P

[ Voor 3% gewijzigd door road rebel op 08-08-2017 08:40 ]

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 17:27
xileS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:28:

[afbeelding]
Op die plekken zit de onderkant aan de bovenkant vast geschroefd en waarschijnlijk te strak gezet.

Diablo 3 Profiel

• Renegade666
road rebel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

Enkele jaren geleden zou ik je volkomen gelijk gegeven hebben, maar met de komst van UHD 4k en alle HDR formaten, interne apps op tv's e.d. is de ambilight IN de TV een veel elegantere en functionelere oplossing dan een externe equivalent met een RPI.
Dat zal, maar ik zal nevernooit niet een Philips tv kopen. En zo gedetaileerd is ambilight ook niet in verhouding met Lightberry, Deze heeft namelijk in shitload meer leds die aangestuurd worden.

Plus 4K, HDR, apps. is leuk, maar dat werkt niet zo goed op mijn huidige plasma..
En het werkt misschien niet met TV uitzendingen (die ik al nooit kijk), vind ik dit een prima oplossing.

Ik wil wel over naar OLED, maar aangezien de nodige issues met OLED bij LG, ga ik nog niet over. Want al die dingen heb ik nu geen last van :P En de Panasonics zijn atm nog te duur, dus ja :P

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
randomice schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:35:
[...]

Op die plekken zit de onderkant aan de bovenkant vast geschroefd en waarschijnlijk te strak gezet.
Hmm ik heb de onderkant (nog) niet bekeken, maar dat zou idd best kunnen. Als het goed is wordt er al een nieuwe voet opgestuurd door de winkel ter omruil.

• Stickz
road rebel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:34:
[...]

Kan je de ambilight niet minder fel instellen? Is dat trouwens een wit geverfde strook tussen plafond en muur of is dat de balk waarover je spreekt?! :P
Haha, nee, wij hebben geen fancy balk geschildert. Dit is de ambilight, en deze is helaas niet aan te passen om de balk weg te krijgen. Hij wordt enkel 1 tintje minder fel als ik van 10 naar 0 ga in de instellingen. De ambilight aan de zijkanten wordt dan echter ook heel minimaal, waardoor het niet tot zijn recht komt.

Ik ga de review nog aanpassen, want mijn vriendin en ik zijn toch tot de conclusie gekomen dat we klaar zijn met Philips. De afstandsbediening is echt slecht, ook zonder de HEOSbar ervoor. Hij reageert slecht, tv wilt niet uit, door Netflix heen scrollen is prut en ga zo maar door. We gaan vanmiddag kijken voor een vervanger, daar we 4 weken de gelegenheid hebben hem terug te brengen.

Nu alleen de hamvraag: "welke moeten we nu kiezen"... dit is echter niet het goede topic daarvoor. :)

Edit hierin om niet het forum vol te gooien:
@Verwijderd Als ik een televisie van €2300,- ophang, dan mag ik er op zijn minst van uitgaan dat alles wat erbij geleverd wordt werkt, vind je niet? Daarbij gaat het om het totaalplaatje wat ons heeft doen besluiten te kijken naar een goed alternatief. Ik hou van ambilight, maar de bouwlamp in deze televisie is me een beetje "to much". :P

Edit:
We weten het nog niet. Lastig, lastig.... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Stickz op 08-08-2017 22:44 ]

Verwijderd

Nooit gehoord van een afstandbediening die slecht is. Maar dan nog zijn er genoeg alternatieven die zo'n simpel probleem makkelijk kunnen oplossen.

• .NCK
Stickz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Ik hou van ambilight, maar de bouwlamp in deze televisie is me een beetje "to much". :P
Met deze feedback kan ik iets ;-).

Dit voorbeeld van ambilight op de tv ziet er dan wel weer aantrekkelijk uit.

• Stickz
.NCK schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:36:
[...]

Met deze feedback kan ik iets ;-).

Dit voorbeeld van ambilight op de tv ziet er dan wel weer aantrekkelijk uit.
Zo is het hier ook, alleen laten ze het plafond niet zien.... laat daar nou net die bouwlamp zich schuilhouden. :P

Mijn vriendin en ik zitten echt in dubio of we hem gaan omruilen voor Lg C7V, of gewoon houden. De afstandsbediening blijkt mogelijk domme pech en daar is Philips nu mee bezig.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 15:38
Stickz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Zo is het hier ook, alleen laten ze het plafond niet zien.... laat daar nou net die bouwlamp zich schuilhouden. :P

Mijn vriendin en ik zitten echt in dubio of we hem gaan omruilen voor Lg C7V, of gewoon houden. De afstandsbediening blijkt mogelijk domme pech en daar is Philips nu mee bezig.
Wellicht een dom idee, maar als de Ambilight zelf bevalt, kun je er dan niet een (plastic) strip/latje achter/boven plaatsen o.i.d. zodat het licht niet meer het plafond kan bereiken? Dat wil je natuurlijk liever niet maar als het je probleem oplost :P

Arrived anxious, left bored

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12 14:41
avforums Oled vs. Qled

In the end, the test results were unequivocal and out of the 30 people present, 29 expressed a clear preference for OLED over QLED with one person scoring an overall draw. OLED scored an outright performance win with an overall performance score of 89 out of 100 compared to QLED's score of 66. OLED also won all four individual categories of contrast, motion, sharpness and colour.
For contrast OLED scored 92 out of 100 to QLED's 63, for motion OLED scored 83 out of 100 to QLED's 74, for sharpness OLED scored 89 out of 100 to QLED's 63 and for colour OLED scored 90 out of 100 to QLED's 64.

Duidelijke score :*)

Verwijderd

Gaat trouwens om de Philips 9002. Zal in de reviews waarschijnlijk ook heel goed beoordeeld worden.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Stickz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Kan je nog ruilen? Zo niet, stuur me ff pm. ;)

Verwijderd

Net de Philips 9002 in de winkel gezien. Zelfde uiterlijk als de C7 maar dat met een lichtgevende Philips logo. Achterkant lijkt door de Ambilight wat dikker te zijn. Maar een hele mooie tv. Tussen de LG C7 en Philips 9002 zou ik voor de Philips gaan. Net wat meer waar voor je geld met Ambilight erop.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 17:10 ]

• dinandus
Voor de liefhebbers van de extreme dunne LGW7 Oled, is er ook een alternatief op komst:
een METZ/Skyworth Wallpaper Oled welke op de IFA begin september wordt gepresenteerd.

http://www.4kfilme.de/metz-wallpaper-oled-tv-ifa-2017/

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:09:
Net de Philips 9002 in de winkel gezien. Zelfde uiterlijk als de C7 maar dat met een lichtgevende Philips logo. Achterkant lijkt door de Ambilight wat dikker te zijn. Maar een hele mooie tv. Tussen de LG C7 en Philips 9002 zou ik voor de Philips gaan. Net wat meer waar voor je geld met Ambilight erop.
Ik wil niet denigrerend doen over Philips, elk merk heeft zo zijn voor en tegens. Maar wanneer ik naar Radio Smits ga en vraag naar hun mening over Philips krijg ik te horen dat Philips buggy is met software en niet meer het topmerk van vroeger is.

Mediamarkt Middelburg: Philips gaat vaak kapot, wordt bijvoorbeeld moederbord vervangen, gaat tv weer een paar maanden mee en dan wederom klachten. Tv wordt weer gerepareerd en zo blijft dit zich herhalen totdat je garantie voorbij is. Daarna mag je zelf voor de reparatiekosten opdraaien of voor een nieuwe tv kijken.

BCC Middelburg: Hoewel we hier wel Philips hebben staan zou ik het je nooit willen aanbevelen. Software is niet in orde, vertoond dus veel fouten. Tot in ergste geval dat je de stekker uit stopcontact moet halen op de tv te resetten.

Zint eer gij begint zou ik zeggen.

Kennis begint met informatie vergaren.

Verwijderd

Naar verkopers moet je eigenlijk nooit luisteren, vaak ontwetende mafkezen (niet voor allen btw). Gewoon van te voren reviews lezen en in de winkel bekijken en aanschaffen. Die gasten smeren je van alles aan. Zo hoorde ik vandaag een verkoper tegen een klant zeggen dat elke 10mp camera of meer gewoon heel goed is...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 00:48 ]

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 17:27
dinandus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:58:
Voor de liefhebbers van de extreme dunne LGW7 Oled, is er ook een alternatief op komst:
een METZ/Skyworth Wallpaper Oled welke op de IFA begin september wordt gepresenteerd.

http://www.4kfilme.de/metz-wallpaper-oled-tv-ifa-2017/
Jammer dat ze een kloon hebben proberen te maken van de W7 van LG . Als ik zo op de plaatje kijk heeft deze ook zo een soundbar achtig constructie erbij en niet een klein elektronica box voor gebruikers met een eigen geluidssysteem en een prijs van 10k helpt ook niet :(

Diablo 3 Profiel

• Stickz
aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:40:
[...]

Ik wil niet denigrerend doen over Philips, elk merk heeft zo zijn voor en tegens. Maar wanneer ik naar Radio Smits ga en vraag naar hun mening over Philips krijg ik te horen dat Philips buggy is met software en niet meer het topmerk van vroeger is.

Mediamarkt Middelburg: Philips gaat vaak kapot, wordt bijvoorbeeld moederbord vervangen, gaat tv weer een paar maanden mee en dan wederom klachten. Tv wordt weer gerepareerd en zo blijft dit zich herhalen totdat je garantie voorbij is. Daarna mag je zelf voor de reparatiekosten opdraaien of voor een nieuwe tv kijken.

BCC Middelburg: Hoewel we hier wel Philips hebben staan zou ik het je nooit willen aanbevelen. Software is niet in orde, vertoond dus veel fouten. Tot in ergste geval dat je de stekker uit stopcontact moet halen op de tv te resetten.

Zint eer gij begint zou ik zeggen.
Kom helaas zelf ook steeds meer tot deze conclusie.
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:44:
Naar verkopers moet je eigenlijk nooit luisteren, vaak ontwetende mafkezen (niet voor allen btw). Gewoon van te voren reviews lezen en in de winkel bekijken en aanschaffen. Die gasten smeren je van alles aan. Zo hoorde ik vandaag een verkoper tegen een klant zeggen dat elke 10mp camera of meer gewoon heel goed is...
Je moet echt je roze Philipsbril afzetten. Heb de eerste afspraak met de monteur al staan. Televisie is 2 weken oud.

Baal er behoorlijk van, want ben echt fan van ambilight. We worden echter bijna verplicht om een ander merk te nemen. Hopelijk haalt de monteur nog iets goeds uit, want anders is de kous (helaas) echt af. Voor nu hou ik me nog voor dat het domme pech is, maar ik vrees het ergste... ;w

[ Voor 37% gewijzigd door Stickz op 10-08-2017 10:24 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

Desondanks zou ik een Mediamarkt verkoper sowieso niet vetrouwen, daar heb ik er nog nooit een betrapt op enige kennis. (Tot zelfs beweren dat ze een bepaald product niet hebben terwijl het op de website staat dat ze dealer zijn...).

@Stickz wat is er mis met de tv? Edit zie het al op de vorige bladzijde.

Kun je niet een dunne richeltje papier op de achterkant plakken met plakband zodat de ambilight niet naar het plafond kan schijnen?

En heb je er geen last van naar de zijkanten?

[ Voor 29% gewijzigd door burgt op 10-08-2017 09:52 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Verwijderd

Stickz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Kom helaas zelf ook steeds meer tot deze conclusie.

[...]

Je moet echt je roze Philipsbril afzetten. Heb de eerste afspraak met de monteur al staan. Televisie is 2 weken oud.

Baal er behoorlijk van, want ben echt fan van ambilight. We worden echter bijna verplicht om een ander merk te nemen. Hopelijk haalt de monteur nog iets goed uit, want anders is de kous (helaas) echt af. Voor nu hou ik me nog voor dat het domme pech is, maar ik vrees het ergste... ;w
Jij moet je roze haatbril afzetten jegens Philips, de OLED modellen zijn gewoon van een goede kwaliteit. Dat jij nu pech hebt met de afstandbediening (en je led televisie daarvoor) is heel vervelend maar dat zijn individuele gevallen. Er gaan jaarlijks duizenden tv's naar nieuwe eigenaren toe. En als die er allemaal problemen mee hadden gehad dan was het wel opgemerkt gebleven. Overigens ging dat stukje puur over de winkelverkopers. Prima dat jij ze dan voor hun woord aanneemt. Ik doe liever zelf onderzoek en lees daarom ook altijd eerst een review voordat ik iets koop.

• Stickz
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Jij moet je roze haatbril afzetten jegens Philips, de OLED modellen zijn gewoon van een goede kwaliteit. Dat jij nu pech hebt met de afstandbediening (en je led televisie daarvoor) is heel vervelend maar dat zijn individuele gevallen. Er gaan jaarlijks duizenden tv's naar nieuwe eigenaren toe. En als die er allemaal problemen mee hadden gehad dan was het wel opgemerkt gebleven. Overigens ging dat stukje puur over de winkelverkopers. Prima dat jij ze dan voor hun woord aanneemt. Ik doe liever zelf onderzoek en lees daarom ook altijd eerst een review voordat ik iets koop.
Misschien moet je iets minder prikkelbaar zijn. Het valt gewoon op dat je iedereen die iets negatiefs meld over Philips wilt tegenspreken. Ik heb nu al een behoorlijke rugzak gevuld met Philipservaring, en het is gewoon nog niet zoals het zou moeten zijn. Ik geef ze een eerlijke kans, maar op een gegeven moment houd dat ook op. Dus doe mij (en wellicht anderen) een plezier, en hang niet de propagandamachine van Philips uit alleen op basis van wat internet zegt. Probeer daarnaast ook je tegenspraak te onderbouwen met argumenten, anders hebben we er weinig aan. De beeldkwaliteit is inderdaad erg goed en het is gewoon een erg mooie televisie, maar het totaalplaatje mist bij ons thuis nog een paar puntjes om goed te functioneren.

Ik ben nu toevallig in de positie dat ik het toestel bezit en probeer zodoende iedereen van eerlijke en transparante informatie te voorzien. Nog even ter verduidelijking; ik val je niet op de persoon aan, maar dit valt mij gewoon op. Doe ermee wat je wilt. :)

@burgt Helaas reageert het moederbord niet goed op de commando's van de afstandsbediening. Hij ziet ze wel, maar verwerkt ze niet. Zitten gelukkig nog ruim ( :P ) in de garantie, dus er komt nu iemand langs om het te bekijken en daarna kijken of we het toestel kunnen omwisselen voor een nieuw toestel oid.

Ben al aan het experimenteren met wat het eventueel kan weren/verminderen. De leds staan echter naar boven gemikt en deels naar de muur. Het is schijnbaar echt de intentie op die balk te creëren. In feite maak je op deze wijze je tv "groter". Aan de zijkanten is het ook wel zichtbaar, maar niet zo intens. Dit komt waarschijnlijk omdat er minder ledjes zitten en we hebben links gordijnen (dus valt niet op) en rechts is de muur nog een goeie 7-8 meter, dus haalt hij het einde (gelukkig) niet. :9

[ Voor 11% gewijzigd door Stickz op 10-08-2017 10:21 ]

Verwijderd

Stickz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Misschien moet je iets minder prikkelbaar zijn. Het valt gewoon op dat je iedereen die iets negatiefs meld over Philips wilt tegenspreken. Ik heb nu al een behoorlijke rugzak gevuld met Philipservaring, en het is gewoon nog niet zoals het zou moeten zijn. Ik geef ze een eerlijke kans, maar op een gegeven moment houd dat ook op. Dus doe mij (en wellicht anderen) een plezier, en hang niet de propagandamachine van Philips uit alleen op basis van wat internet zegt. Probeer daarnaast ook je tegenspraak te onderbouwen met argumenten, anders hebben we er weinig aan. De beeldkwaliteit is inderdaad erg goed en het is gewoon een erg mooie televisie, maar het totaalplaatje mist bij ons thuis nog een paar puntjes om goed te functioneren.

Ik ben nu toevallig in de positie dat ik het toestel bezit en probeer zodoende iedereen van eerlijke en transparante informatie te voorzien. Nog even ter verduidelijking; ik val je niet op de persoon aan, maar dit valt mij gewoon op. Doe ermee wat je wilt. :)

@burgt Helaas reageert het moederbord niet goed op de commando's van de afstandsbediening. Hij ziet ze wel, maar verwerkt ze niet. Zitten gelukkig nog ruim ( :P ) in de garantie, dus er komt nu iemand langs om het te bekijken en daarna kijken of we het toestel kunnen omwisselen voor een nieuw toestel oid.
Vertel eens welke argumenten heb jij nu aangeven waarop mensen de conclusie moeten trekken dat dit specifieke model prut is. In je review ben je heel summier ingegaan op het beeldkwaliteit (waar je overigens tevreden over was). Ik hoor je nu alleen maar klagen over een te felle Ambilight welke je plafond laat oplichten (bouwlampen gaf je aan) en een slechte afstandsbediening.

Het eerste is natuurlijk subjectief en doet niets af aan de televisie. Het tweede kan vervelend zijn maar ik heb het gisteren zelf niet ondervonden. En ik zie je ook op het Duitse forum over posten maar andere eigenaren hoor je hier niet over.

Wist je dat ik een Samsung KS7000 in huis heb staan en hiervoor enkel Sony led televisies. Dus over welke Philips propaganda heb jij het over, wellicht die jezelf voert. Door mensen te laten afschrikken op basis van een ervaring en daarmee vanuit te gaan dat het probleem met de afstandsbediening globaal zou moeten zijn? Prima hoor maar dat doet mijn mening over de Philips 901F die door alle reviewers als uitstekend wordt ervaren en de goede vooruitzichten op de 9002 niet veranderen. Maar dan spreek ik puur over de OLED televisies. Geen ervaring met Philips led. Dus wellicht kan dat wel heel prut zijn.

Val jou overigens als persoon ook niet aan, laat dat duidelijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 10:37 ]

• Tijntjuh.eu
  • Laatst online: 19-12 13:56
Baal er behoorlijk van, want ben echt fan van ambilight. We worden echter bijna verplicht om een ander merk te nemen. Hopelijk haalt de monteur nog iets goed uit, want anders is de kous (helaas) echt af. Voor nu hou ik me nog voor dat het domme pech is, maar ik vrees het ergste... ;w
Weet waar je aan begint moet ik dan wel zeggen!
Heb mijn Philips Ambilight in de slaapkamer vervangen voor een Samsung KS7000 en ondanks het schitterende scherm, mis ik toch wel het Ambilight gedeelte. Dit betreft de TV op de slaapkamer, dus laat staan de woonkamer.. Daar staat nu de buggy PUS9109, maar ondanks dat die niet helemaal top is, ben ik heel erg blij met het feit dat deze Ambilight heeft. Samen met de HUE lampen is het een mooiere beleving naar mijn mening. Het smart gedeelte laat ik nu lopen via de PS4 Pro en dan valt de buggy software alweer mee te leven.

Voor de duidelijkheid, snap je positie hoor! Maar denk er goed over na voor je Ambilight de deur uit doet.

• Stickz
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Vertel eens welke argumenten heb jij nu aangeven waarop mensen de conclusie moeten trekken dat dit specifieke model prut is. In je review ben je heel summier ingegaan op het beeldkwaliteit (waar je overigens tevreden over was). Ik hoor je nu alleen maar klagen over een te felle Ambilight welke je plafond laat oplichten (bouwlampen gaf je aan) en een slechte afstandsbediening.

Het eerste is natuurlijk subjectief en doet niets af aan de televisie. Het tweede kan vervelend zijn maar ik heb het gisteren zelf niet ondervonden. En ik zie je ook op het Duitse forum over posten maar andere eigenaren hoor je hier niet over.

Wist je dat ik een Samsung KS7000 in huis heb staan en hiervoor enkel Sony led televisies. Dus over welke Philips propaganda heb jij het over, wellicht die jezelf voert. Door mensen te laten afschrikken op basis van een ervaring en daarmee vanuit te gaan dat het probleem met de afstandsbediening globaal zou moeten zijn? Prima hoor maar dat doet mijn mening over de Philips 901F die door door alle reviewers als uitstekend wordt ervaren en de goede vooruitzichten op de 9002 niet veranderen. Maar dan spreek ik puur over de OLED televisies. Geen ervaring met Philips led. Dus wellicht kan dat wel heel prut zijn.

Alinea 1:
Het zijn geen argumenten welke ik voer. Het zijn gebruikerservaringen. Oftewel, zo ervaar ik het en dit vind ik ervan. Hiermee hoop ik dat ik anderen transparante informatie kan geven over het toestel voordat ze hem kopen. Het gaat tenslotte over een hoop €€. :)

Alinea 2:
Het is inderdaad subjectief, want ik heb niet de technische competenties om het met cijfers te beargumenteren. Maar net zoals hierboven gemeld, het is een gebruikerservaring.

Het Duitse forum kan ik me niet in vinden, want daar bevind ik me nooit. Wellicht dat iemand anders mijn ervaring heeft overgenomen? Heb namelijk alleen op homecinema gereageerd destijds.

Alinea 3:
Je geeft steeds aan hoe goed de Philips wel niet is, maar hebt er nog geen ervaring mee. De woordkeuze "Philipspropaganda" is wellicht niet helemaal juist (klinkt overigens wel lekker), maar probeer het iets objectiever te brengen. Waardeer je reacties altijd wel hoor, je vind de nieuwe filmpjes haast sneller dan dat ze geupload zijn... Gehe!

De beeldkwaliteit is super. Dat was het al bij Philips en dat is gewoon nog steeds erg goed! Alleen de moederborden, daar zit het hem in. Het probleem met de afstandsbediening is waarschijnlijk ook aan het moederbord te wijten. Dus nogmaals, ik hoop heel erg op een gevalletje domme pech! _/-\o_

Voel me niet aangevallen, ben niet zo snel op mijn teentjes getrapt. No worries. :)

@Tijntjuh.eu Ja, ik realiseer me het maar al te goed. Ben echt een groot fan van de techniek. Het geeft voor ons echt wel dat beetje extra tijdens het film kijken. Daarom willen we het eigenlijk ook houden. Ben ook aan het kijken hoe ik de balk minder intens kan maken. Ga de monteur van Philips ook nog even vragen om tips en dan vraag ik hem meteen over de mogelijke implementatie van Dolby Vision en een eventuele software-update voor de ambilight.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:44:
Het is natuurlijk prima dat je niet naar het verkooppraatje van verkopers luistert en in plaats daarvan reviews leest. Maar als het aankomt op defecten, ken ik geen reviews die nagaan of televisies ook lang goed blijven werken. Dat kan een verkoper wel.

Als verschillende verkopers uit verschillende winkelketens allemaal hetzelfde verhaal vertellen, moet je bij jezelf nagaan of het niet waar is wat zij vertellen. Welke andere redenen hebben zij om geen Philips meer te verkopen?

Op het vlak van LCD-televisies heeft Philips nooit echt goed weten te presteren met vaak een scheve prijs/kwaliteitsverhouding. Niet perse slecht, maar ook zeker geen uitblinkers. Philips televisies werden toch wel gekocht om hun Ambilight en niet om beeldkwaliteit. Ambilight was dan ook goed in het verbloemen van de matige beeldkwaliteit en vaak ook matige contrasten.

Maar sinds televisies van Philips worden gemaakt door TP Vision, is de kwaliteit in zowel beeld, als software en hardware flink achteruit gegaan. In de topics van Philips hier op Tweakers is ook niet veel goeds gezegd over de televisies maar vooral geklaagd. Toestellen waarbij essentiële beeldinstellingen gewoonweg niet bestonden of niet deden wat ze zouden moeten doen, waardoor het goed afstellen van het beeld onmogelijk was.

Nou ben ik niet bekend met werkelijke cijfers van defecten omdat die te vinden zijn. Maar als televisie-enthousiast heb ik, niet alleen hier op Tweakers maar op meerdere plekken, een hoop toestellen van Philips voorbij zien komen met defecten. Daar kan ik enkel positief spreken over de afhandeling van Philips, die al snel tot creditering van het aankoopbedrag over gaat bij defecten en nauwelijks tot repareren. Ook daar zou je als conclusie kunnen trekken dat Philips ondertussen geen onderdelen meer heeft voor oude modellen door een grote hoeveelheid defecten en daardoor niet meer tot reparatie over kan gaan.

Komt bij dat ik enige tijd terug mijn oud-collega's van een bekende winkelketen bezocht voor de aanschaf van extra Philips Hue peertjes. Bij de vraag van een van de oud-collega's of ik dan ook een televisie van Philips zou hebben, kreeg ik ook te horen dat ik beter geen Philips kon kopen omdat er zoveel toestellen van Philips defect terugkwamen en hij daar zoveel tijd aan kwijt was. Dat was dan ook geen verkooppraatje.

Dus nee, ik heb niet veel vertrouwen in het merk Philips als het aankomt op televisies. En dat heeft weinig met het hebben van een hekel aan Philips.

• aliberto
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Wist je dat ik een Samsung KS7000 in huis heb staan en hiervoor enkel Sony led televisies. Dus over welke Philips propaganda heb jij het over, wellicht die jezelf voert. Door mensen te laten afschrikken op basis van een ervaring en daarmee vanuit te gaan dat het probleem met de afstandsbediening globaal zou moeten zijn? Prima hoor maar dat doet mijn mening over de Philips 901F die door alle reviewers als uitstekend wordt ervaren en de goede vooruitzichten op de 9002 niet veranderen. Maar dan spreek ik puur over de OLED televisies. Geen ervaring met Philips led. Dus wellicht kan dat wel heel prut zijn.

Televisies kunnen goede recensies krijgen van reviewers. Maar deze reviews zeggen niets over levensduur. De reviewers hebben vaak geteste modellen niet langer dan maand. Ondanks dat Philips Ambilight heeft bestaan er ook Do It Yourself (DIY) Ambilight kant en klare oplossingen. Zie Google voor resultaten. Het is minder mooi dan de Philips interne oplossing. Maar je hebt wel Ambilight. Geen Philips voor nodig.

Je moet zelf weten of je Philips koopt. Maar ook bij Tweakers moet je eens voor de gein bij reviews van Philips televisies kijken . Tweakers redactie en klanten klagen over buggy software tot defecten. Dit speelt al meerdere jaren. Tel bij op dat meerdere winkelketen liever geen Philips adviseren. Ik zou het wel weten. Geen problemen op je nek halen.

• Stickz
De kogel is door de kerk, de Philips gaat eruit. Ik ga hem omruilen voor de Lg C7V.

Vandaag zette de televisie zichzelf aan.. Had hij eerder ook al eens gedaan, maar dit was de 4de keer al terwijl we hem toch echt uit hadden staan.

Jammer, maar helaas. De kous is echt af mbt Philips voor ons. Ik hoop dat anderen een betere ervaring hebben ermee. :)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
Stickz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:59:

Jammer, maar helaas. De kous is echt af mbt Philips voor ons. Ik hoop dat anderen een betere ervaring hebben ermee. :)
AllesKunner sowieso.

Verwijderd

De kogel is door de kerk, de Philips gaat eruit. Ik ga hem omruilen voor de Lg C7V.

Vandaag zette de televisie zichzelf aan.. Had hij eerder ook al eens gedaan, maar dit was de 4de keer al terwijl we hem toch echt uit hadden staan.

Verstandige keuze, de LG C7 is een toppertje. Behalve de motion handling, die blijft mij storen. De gyroscoop in de afstandsbediening is wel een mooie ontwikkeling. Elke high end TV mag zoiets hebben.

• aliberto
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:26:
[...]
Verstandige keuze, de LG C7 is een toppertje. Behalve de motion handling, die blijft mij storen. De gyroscoop in de afstandsbediening is wel een mooie ontwikkeling. Elke high end TV mag zoiets hebben.
Van de week was het mij ook opgevallen dat de C7 problemen heeft met snelle bewegende beelden toen ik een demo vroeg bij 1080i signaal. Sony A1 heeft hier ook last van. Ben toen voor Samsung gaan kijken met QLED maar daar was het eveneens aanwezig.

Ook heb ik de nieuwe 55 inch 1080p LG OLED TV gezien. Deze was erg traag met bediening en reageerde soms niet eens of verlaat. Deze tv had ook motion issues bij snelle bewegingen bij 1080i kabel signaal . Qua motion gebeuren heeft LG toch wel wat huiswerk te doen. Sony en Panasonic doen het wat beter

Morgen ga ik kijken voor een 55 inch Humax monitor kijken i.c.m. een decoder.
Het idee van 2 losse apparaten is tegen mijn principes. Ik hoop dat de Humax monitor sneller is door ontbreken van smart en verdere motion poespas. Hopelijk is dan motion issues tot verleden. To be continued....

Helaas is IPS i.v.m. OLED wel achteruitgang. Ik had de LG 65EF950V en 55B6V. Door motion issues heb ik beiden verkocht.

Verwijderd

Ook geen verkeerde tv. Geniet ervan.

Verwijderd

aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:13:
[...]
Panasonic OLED heeft de beste motion handling, alleen is hij tweeënhalf keer zo duur als de LG C7. Dus dat is teveel. Er is een kleine kans dat een update de motion handling verbeterd. Je zou denken dat dit prioriteit heeft, maar zover ik weet is dit niet.

Van de week was het mij ook opgevallen dat de C7 problemen heeft met snelle bewegende beelden toen ik en demo vroeg bij 1080i signaal. Sony A1 heeft hier ook last van. Ben toen voor Samsung gaan kijken met QLED maar daar was het eveneens aanwezig.

Ook heb ik de nieuwe 55 inch 1080p LG OLED TV gezien. Deze was erg traag met bediening en reageerde soms niet eens of verlaat. Deze tv had ook motion issues bij snelle bewegingen bij 1080i kabel signaal . Qua motion gebeuren heeft LG toch wel wat huiswerk te doen. Sony en Panasonic doen het wat beter

Het idee van 2 losse apparaten is tegen mijn principes. Ik hoop dat de Humax monitor sneller is door ontbreken van smart en verdere motion poespas. Hopelijk is dan motion issues tot verleden. To be continued....

Helaas is IPS i.v.m. OLED wel achteruitgang. Ik had de LG 65EF950V en 55B6V. Door motion issues heb ik beiden verkocht.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12 22:01

Rudios

Lost in space?

aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:13:
[...]

Van de week was het mij ook opgevallen dat de C7 problemen heeft met snelle bewegende beelden toen ik en demo vroeg bij 1080i signaal. Sony A1 heeft hier ook last van. Ben toen voor Samsung gaan kijken met QLED maar daar was het eveneens aanwezig.

Jij moet toch al aardig wat euro's door de goot hebben gespoeld met de koop en verkoop van tv's, doodsonde. Welke tv heb je nu dan? Als ik allemaal de motion perikelen van je hoor, zou ik stoppen met het zoeken naar een nieuwe tv, maar gewoon op de 2de hands markt zoeken naar een plasma. Ik heb iig totaal geen problemen met mijn C7, ik vind juist de motion perfect bij films. Alles ziet er gewoon 'filmisch' uit, maargoed, ik heb dan ook een hekel aan opera effect :)

Whole lot of stars ***

• aliberto
Rudios schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Jij moet toch al aardig wat euro's door de goot hebben gespoeld met de koop en verkoop van tv's, doodsonde. Welke tv heb je nu dan? Als ik allemaal de motion perikelen van je hoor, zou ik stoppen met het zoeken naar een nieuwe tv, maar gewoon op de 2de hands markt zoeken naar een plasma. Ik heb iig totaal geen problemen met mijn C7, ik vind juist de motion perfect bij films. Alles ziet er gewoon 'filmisch' uit, maargoed, ik heb dan ook een hekel aan opera effect :)
In totaal 1100 euro verlies met LG.

Als je LG benaderd voor de motion problemen zeggen ze dat het conform apparaat is. Je kan je niet verder op je garantie beroepen. Winkel luistert braaf naar LG en niet naar de klant.

Ik heb nu mijn beide LG OLED tv's verkocht, zodoende ben ik nog zoekende. Maar ik dacht eerst dat de motion problemen ALLEEN bij OLED televisies behoorde. Helaas gisteren ook verscheidene LED televisies betrapt bij 1080i kabel signaal. Maar ook bij YouTube wat slechtere bron.
Het motion probleem doet zich voornamelijk voor als de camera snel van links naar rechts gaat of rechts naar links.

Je bent niet de 1e die mij plasma tv aanraad. Gisteren stond er op Marktplaats nog een VT50 voor 650 euro aangeboden met bijna 5000 uur. EP.nl raadde mij ook een 1080 tv ipv 4k televisies. Deze televisies hebben geen last van motion problemen of dit was toen nog niet aan de orde (op uitzondering van LG OLED 1080 2017 variant.

Vele winkels demonstreren aan de hand van mijn wensen hun televisies en ben zodoende al kleine 2 maanden bezig. De Panasonic televisies zijn hier in Zeeland moeilijk te verkrijgen bij verscheidene dealers. Dus daar kan ik nog geen eerlijke uitspraak over doen. Ik heb een VT20 plasma en ingeruild voor de EF950V. Ik dacht mooie design in woonkamer in plaats van die 7,5 cm dikke plastic bezels aan iedere kant. Domste fout ooit!!

Het verkopen van de EF950V heeft ook dikke 1,5 maand geduurd en 3 klanten namen de tv niet eens mee door de motion problemen. Daarvoor heb nog 2 maanden met winkel en LG gebekvecht.

Ik snap gewoon niet dat fabrikanten deze shitzooi op de markt brengen. Meeste mensen kijken gewoon nog kabel 1080i signaal en tegenwoordig is ChromeCast al aardig ingeburgerd.

Het probleem voor mij is: ik wil een tv die goed met bewegingen om kan gaan. Liefste ook gelijkwaardig is aan OLED of plasma beeldkwaliteit qua kleuren. Echter ik kan niet tegen die motion/judder problemen omdat ik gevoelig ben ervoor ivm epilepsie. Dit triggert bij mij meer aanvallen.

Dan kan je zeggen kijk dan helemaal geen televisie. Maar mijn 3 jaar oude 37 inch led tv van Panasonic heeft hier geen last van. Dus alle moderne technieken van nu zorgen ook voor nieuwe problemen die tot op heden nog niet opgelost zijn. Maar naar mijn mening spant LG de kroon met motion problemen. LG adverteert zelfs :

Haal met een OLED TV van LG een beeldkwaliteit in huis die bij een vorige generatie TV’s ondenkbaar was. Geniet vanuit elke kijkhoek en zelfs bij snel bewegende beelden van een ongekende contrast- en scherptekwaliteit.

Ze erkennen gewoon hun fout. totdat je ze erover aanspreekt dan moet je het niet zo zien.

Maar ik blijf mijn zoektocht voortzetten. Geld is geen probleem voor mij, zolang het maar geen motion problemen heeft. Ik ben wel benieuwd wat een Humax 55 inch monitor doet i.c.m. losse decoder bij 1080i kabelsignaal.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@aliberto Je zou eens de Sony XE9005 of 9305 moeten bekijken, deze komen zeer goed naar voren in reviews, ook een van de betere schermen op dit moment.
aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:39:
[...]
Ik wil niet all te offtopic gaan omdat dit een OLED topic is, maar ik heb gekeken naar de Sony A1 en deze had ook motion problemen, kun je me vertellen waarom jij denkt dat jouw genoemde tv dit niet heeft bij 1080i kabel signaal?
Het is een LCD scherm en geen OLED. Zelf ervaar ik niet het probleem wat jij hebt dus daarom dan ik geen gericht advies geven. Mocht die serie het probleem niet hebben, lever je weinig in t.o.v. een OLED scherm (contrast) daarom is het een idee om die serie eens te bekijken (winkel).
aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:48:
[...]

Morgen ga ik toch naar electronica zaak, dus kan jouw suggestie daar zeker vragen of deze gedemonstreerd kan worden (indien beschikbaar), antwoord blijf je me nog verschuldigd.
Maak anders even een apart topic aan, dan hoeven we (met z'n allen) hier niet offtopic te gaan en is er ruimte genoeg om je te helpen in je zoektocht.

[ Voor 89% gewijzigd door Fietsbel op 10-08-2017 23:06 ]

39

• aliberto
Fietsbel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:34:
@aliberto Je zou eens de Sony XE9005 of 9305 moeten bekijken, deze komen zeer goed naar voren in reviews, ook een van de betere schermen op dit moment.
Ik wil niet all te offtopic gaan omdat dit een OLED topic is, maar ik heb gekeken naar de Sony A1 en deze had ook motion problemen, kun je me vertellen waarom jij denkt dat jouw genoemde tv dit niet heeft bij 1080i kabel signaal?

Ik heb de 9000 series bekeken trouwens. Maar nog niet echt met 1080i kabel signaal.

• aliberto
Fietsbel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:34:

[...]

Het is een LCD scherm en geen OLED. Zelf ervaar ik niet het probleem wat jij hebt dus daarom dan ik geen gericht advies geven. Mocht die serie het probleem niet hebben, lever je weinig in t.o.v. een OLED scherm (contrast) daarom is het een idee om die serie eens te bekijken (winkel).
Morgen ga ik toch naar electronica zaak, dus kan jouw suggestie daar zeker vragen of deze gedemonstreerd kan worden (indien beschikbaar), antwoord blijf je me nog verschuldigd.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:13
aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Ik heb de 9000 series bekeken trouwens. Maar nog niet echt met 1080i kabel signaal.
Je moet dat ding ook niet op 1080i zetten. Doe dan liever 720p. Ik heb een hele tijd de Sony x8509c gehad, en ik heb motion nog nooit zo stabiel gezien. Geen plotselinge haperingen, judder etc.

Of ben je juist opzoek naar een tv die een goede frame interpolation heeft?
Pagina: 1 ... 99 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.