Verwijderd

aliberto schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Als je epilepsie hebt dan is motion handling het belangrijkst. Ik zou dan alleen naar tv's kijken waar dit perfect is. En niet kijken naar het nieuwste wat op de markt is. Ik heb het gevoel dat je het bij plasma tv's moet blijven.

In totaal 1100 euro verlies met LG.

Als je LG benaderd voor de motion problemen zeggen ze dat het conform apparaat is. Je kan je niet verder op je garantie beroepen. Winkel luistert braaf naar LG en niet naar de klant.

Ik heb nu mijn beide LG OLED tv's verkocht, zodoende ben ik nog zoekende. Maar ik dacht eerst dat de motion problemen ALLEEN bij OLED televisies behoorde. Helaas gisteren ook verscheidene LED televisies betrapt bij 1080i kabel signaal. Maar ook bij YouTube wat slechtere bron.
Het motion probleem doet zich voornamelijk voor als de camera snel van links naar rechts gaat of rechts naar links.

Je bent niet de 1e die mij plasma tv aanraad. Gisteren stond er op Marktplaats nog een VT50 voor 650 euro aangeboden met bijna 5000 uur. EP.nl raadde mij ook een 1080 tv ipv 4k televisies. Deze televisies hebben geen last van motion problemen of dit was toen nog niet aan de orde (op uitzondering van LG OLED 1080 2017 variant.

Vele winkels demonstreren aan de hand van mijn wensen hun televisies en ben zodoende al kleine 2 maanden bezig. De Panasonic televisies zijn hier in Zeeland moeilijk te verkrijgen bij verscheidene dealers. Dus daar kan ik nog geen eerlijke uitspraak over doen. Ik heb een VT20 plasma en ingeruild voor de EF950V. Ik dacht mooie design in woonkamer in plaats van die 7,5 cm dikke plastic bezels aan iedere kant. Domste fout ooit!!

Het verkopen van de EF950V heeft ook dikke 1,5 maand geduurd en 3 klanten namen de tv niet eens mee door de motion problemen. Daarvoor heb nog 2 maanden met winkel en LG gebekvecht.

Ik snap gewoon niet dat fabrikanten deze shitzooi op de markt brengen. Meeste mensen kijken gewoon nog kabel 1080i signaal en tegenwoordig is ChromeCast al aardig ingeburgerd.

Het probleem voor mij is: ik wil een tv die goed met bewegingen om kan gaan. Liefste ook gelijkwaardig is aan OLED of plasma beeldkwaliteit qua kleuren. Echter ik kan niet tegen die motion/judder problemen omdat ik gevoelig ben ervoor ivm epilepsie. Dit triggert bij mij meer aanvallen.

Dan kan je zeggen kijk dan helemaal geen televisie. Maar mijn 3 jaar oude 37 inch led tv van Panasonic heeft hier geen last van. Dus alle moderne technieken van nu zorgen ook voor nieuwe problemen die tot op heden nog niet opgelost zijn. Maar naar mijn mening spant LG de kroon met motion problemen. LG adverteert zelfs :

Haal met een OLED TV van LG een beeldkwaliteit in huis die bij een vorige generatie TV’s ondenkbaar was. Geniet vanuit elke kijkhoek en zelfs bij snel bewegende beelden van een ongekende contrast- en scherptekwaliteit.

Ze erkennen gewoon hun fout. totdat je ze erover aanspreekt dan moet je het niet zo zien.

Maar ik blijf mijn zoektocht voortzetten. Geld is geen probleem voor mij, zolang het maar geen motion problemen heeft. Ik ben wel benieuwd wat een Humax 55 inch monitor doet i.c.m. losse decoder bij 1080i kabelsignaal.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/img_9127-jpg.896349/
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/img_9131-jpg.896350/
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/img_9132-jpg.896351/
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/img_9146-jpg.896355/

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42

aex351

I am the one

Mooie foto's. Maar puur kijkend naar de behuizing van die televisie, vind ik het een gaat-wel-factor hebben. Leuke lichtgevende logo - zeker irritant, kan hopelijk uit.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:47:
[...]

Mooie foto's. Maar puur kijkend naar de behuizing van die televisie, vind ik het een gaat-wel-factor hebben. Leuke lichtgevende logo - zeker irritant, kan hopelijk uit.
De behuizing is hetzelfde als de LG C7. Vind het wel strak geen onzin, weinig bezels en een lichtgevende logo (wat ik wel wat vind).

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

De behuizing is hetzelfde als de LG C7. Vind het wel strak geen onzin, weinig bezels en een lichtgevende logo (wat ik wel wat vind).
De voet (reken ik ook bij de behuizing) is toch anders, en ook de manier waarop hoe de logo uitsteekt. De C7 kan je eventueel zonder voet ophangen en je hebt een mooi vierkant paneel. Bij deze heb je nog iets dat uitsteekt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
aex351 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:47:
[...]

Logo kan uit. :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Aangezien het Philips TP Vision is gaat deze vast wel relatief snel vanzelf uit ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 02:25:
[...]

De voet (reken ik ook bij de behuizing) is toch anders, en ook de manier waarop hoe de logo uitsteekt. De C7 kan je eventueel zonder voet ophangen en je hebt een mooi vierkant paneel. Bij deze heb je nog iets dat uitsteekt.
Smaken verschillen, lichtgevende logo's vind ik persoonlijk wel mooi. Samsung heeft het ook. Een voet gebruik ik toch niet, blijft altijd in de doos en de tv gaat gewoon aan de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 11:36 ]

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 11:02
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Sony A1 65" aan de muur hangen.
Door het verhuizen/wachten op meubels nog niet echt de kans gehad de eindopstelling te realiseren maar al wel de nodige Netflix/Youtube content verorberd.
En wat een beeld, love it.

Maar nu viel mij het volgende op. De tv was uit en ik liep van de keuken naar de woonkamer.
Daardoor kwam de weerspiegeling van licht van buiten via de tv in mijn zicht terecht.
En daar viel mij op dat er twee soort van 'putten/dimples' in het scherm zitten.
Dit valt met tv kijken totaal niet op maar ik vroeg me af of dit normaal is?

In het filmpje ter hoogte wat het 'container wiel en de bezem'.

p.s. dubbele post gezien ik 'm ook al in het LG topic had gesteld gezien het een LG paneel betreft.
Maar wellicht hier wat meer response.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:39
M.Koers schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:04:
Door het verhuizen/wachten op meubels nog niet echt de kans gehad de eindopstelling te realiseren maar al wel de nodige Netflix/Youtube content verorberd.

Maar nu viel mij het volgende op. De tv was uit en ik liep van de keuken naar de woonkamer.
Daardoor kwam de weerspiegeling van licht van buiten via de tv in mijn zicht terecht.
En daar viel mij op dat er twee soort van 'putten/dimples' in het scherm zitten.

[video]

p.s. dubbele post gezien ik 'm ook al in het LG topic had gesteld gezien het een LG paneel betreft.
Filmpje op werk niet kunnen bekijken. Maar wat jij omschrijft zou ik wellicht associëren met het speaker design van de A1. Dus dat het scherm zelf de conus vormt en (mee)trilt.

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
luctes schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:29:
Maar nergens een in-depth review van de 55POS9002 terug te vinden ...
Vandaag een review gepubliceerd van mijn kersverse Philips OLED televisie 55POS9002. Inmiddels zijn er meerdere reviews van de nieuwste Philips OLED.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 15-08-2017 16:45 . Reden: Onnodige Facebook link verwijderd ]

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03

[video]

Gaaf!

Ben erg benieuwd naar je ervaringen als je wat kijkuren erop hebt zitten. De A1 staat hier hoog op het lijstje. Genoeg professionele reviews gelezen, maar altijd leuk en goed om zo veel mogelijk kijkervaringen te hebben :)

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
JSTPS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Je moet dat ding ook niet op 1080i zetten. Doe dan liever 720p. Ik heb een hele tijd de Sony x8509c gehad, en ik heb motion nog nooit zo stabiel gezien. Geen plotselinge haperingen, judder etc.

Of ben je juist opzoek naar een tv die een goede frame interpolation heeft?
Hoe ervaringen kunnen verschillen zeg, nog nooit zo blij geweest dat ik een product zo snel met zoveel verlies de deur uit heb gedaan :P Grootste miskoop ooit die X8509C in mijn leven, naast de slechte zwartwaardes en de beroerde judder ook nog eens die software.... Wat heeft Sony voor mij afgedaan zeg, komt er echt nooit meer in.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:13
Malt007 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Hoe ervaringen kunnen verschillen zeg, nog nooit zo blij geweest dat ik een product zo snel met zoveel verlies de deur uit heb gedaan :P Grootste miskoop ooit die X8509C in mijn leven, naast de slechte zwartwaardes en de beroerde judder ook nog eens die software.... Wat heeft Sony voor mij afgedaan zeg, komt er echt nooit meer in.
Tuurlijk, contrast is slecht vergeleken met oled en de software is ook niet goed, maar de tv kan niet stabieler met motion. Er is echt nul komma nul judder, dus dan heb je een verkeerde bron, of verkeerde instellingen ;).

In ieder geval Truecinema aanzetten in de motion instellingen, en die andere motion instelling daaronder, genaamd "film mode" op "high" zetten. Ik heb in het jaar dat ik de tv heb gehad nog nooit judder gezien, maar ik denk dat wat jij bedoelt met judder, natuurlijke motion is. Judder betekent dat de motion wordt onderbroken door een soort schok, alsof de tv plotseling verspringt. Heb je dit gezien bij de Sony? Ik zie dit namelijk wel bij m'n 55e6v, maar heb het nog nooit gezien bij de Sony.

Kijk ook even op rtings.com, daar zul je zien dat de motion zelfs bijna het beste onderdeel is van de tv.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:07

Gefeliciteerd met je 65A1. Wil 'm ook, maar moet nog wat sparen.

Ik heb een 55E6 trouwens. Grotere panelen vertonen vaak wat "wobbeling" of iets kromming. De panelen zijn steeds dunnen en zeker oled is flexibel: er bestaan ook al oprolbare oled schermen. De flexibele oled-film wordt dus op een achtergrond "geplakt" en geeft zo wat stevigheid.

Deze plaastelijke wobbeling zou ik accepteren, zeker als het alleen bij spiegeling te zien is en dan nog heel vaag. Zeker ook omdat je je in je achterhoofd moet houden dat het een folie is op een plaat en iets wobbeling de werking niet beïnvloedt en soms moeilijk te voorkomen.Staat de 65A1 uit (zwart vlak) en is het verder strak, dan zou ik er ook niet mee zitten. Zie je in een zwart vlak onder een hoek of recht ervoor twee grote "putten" zitten cq dellen, dan zou ik het niet accepteren en teruggaan.

Mocht het acceptabel zijn en er verder niks van zien, dan zou ik veel meer op het volgende letten:
- gele tint bij wit vlak
- egale uniforme kleuren (rood vlak, blauw vlak etc.)
- banding (strepen) bij 5 en 10% grijs?

Dit soort zaken zijn vele malen storender en zou voor mij een reden zijn om het toestel te wisselen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• gerritwillie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 20:21
dafo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Vandaag een review gepubliceerd van mijn kersverse Philips OLED televisie 55POS9002. Inmiddels zijn er meerdere reviews van de nieuwste Philips OLED.
Ik citeer uit de Philips review :

"Beeldkwaliteit:
+ Geweldig mooi beeld, wat je van een OLED van LG mag verwachten. Het beste beeld wat er nu (2017) beschikbaar is."

LG? :P

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Ja top TP uhhh TV van TP Vision/Philips

Zie hier

productreview: Philips 55POS9002 Zwart review door Odie

• dafo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:24
gerritwillie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:55:
[...]
+ Geweldig mooi beeld, wat je van een OLED van LG mag verwachten. Het beste beeld wat er nu (2017) beschikbaar is."

LG? :P
Ja, de OLED panels komen uit een LG OLED panel fabriek. Philips (het merk dat nu wordt gebruikt door TP Vision) en ook Sony kopen deze in, maar bouwen hun eigen chips en software voor deze OLED schermen, en maken hun eigen TV.

• gerritwillie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-11 20:21
dafo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Ja, de OLED panels komen uit een LG OLED panel fabriek. Philips (het merk dat nu wordt gebruikt door TP Vision) en ook Sony kopen deze in, maar bouwen hun eigen chips en software voor deze OLED schermen, en maken hun eigen TV.
Weer wat geleerd... :X

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Hele slechte zwartwaarden ook idd O-) : reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software (maar er zijn wel betere resultaten geweest als we nog wat meer reviews erbij pakken; de 55" had een Samsung paneel en die hadden nog niet het contrast wat ze nu weer de laatste twee jaar te pakken hebben)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 15-08-2017 20:07 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
JSTPS schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Tuurlijk, contrast is slecht vergeleken met oled en de software is ook niet goed, maar de tv kan niet stabieler met motion. Er is echt nul komma nul judder, dus dan heb je een verkeerde bron, of verkeerde instellingen ;).

In ieder geval Truecinema aanzetten in de motion instellingen, en die andere motion instelling daaronder, genaamd "film mode" op "high" zetten. Ik heb in het jaar dat ik de tv heb gehad nog nooit judder gezien, maar ik denk dat wat jij bedoelt met judder, natuurlijke motion is. Judder betekent dat de motion wordt onderbroken door een soort schok, alsof de tv plotseling verspringt. Heb je dit gezien bij de Sony? Ik zie dit namelijk wel bij m'n 55e6v, maar heb het nog nooit gezien bij de Sony.

Kijk ook even op rtings.com, daar zul je zien dat de motion zelfs bijna het beste onderdeel is van de tv.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c
De e6 scoort een stuk hoger daar bij 'motion'. Ik werd helemaal gek van bewegingsonscherpte op de sony, overigens ook niet heel goed op de b6 die ik nu heb, maar veel minder last van. De sony was nog niet half zo goed als mijn 10 jaar oude pioneer plasma 500A.
apis29 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Hele slechte zwartwaarden ook idd O-) : reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software (maar er zijn wel betere resultaten geweest als we nog wat meer reviews erbij pakken; de 55" had een Samsung paneel en die hadden nog niet het contrast wat ze nu weer de laatste twee jaar te pakken hebben)
In de praktijk waardeloze zwartwaardes. Komt ook door die zeer gare backlight van dat ding. Maar misschien wordt het goed beoordeeld vergeleken met andere lcd's? Ook hier een zware achteruitgang tov die 10 jaar oude plasma die nu op de slaapkamer hangt.

[ Voor 25% gewijzigd door Malt007 op 15-08-2017 22:16 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:13
Malt007 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

De e6 scoort een stuk hoger daar bij 'motion'. Ik werd helemaal gek van bewegingsonscherpte op de sony, overigens ook niet heel goed op de b6 die ik nu heb, maar veel minder last van. De sony was nog niet half zo goed als mijn 10 jaar oude pioneer plasma 500A.

[...]
De enige reden dat de e6 hoger scoort bij "motion", is door de lage reactietijd van de pixels. Dit heeft niets te maken met stabiliteit van de motion. Als je kijkt onder "24p playback", zie je dan ook dat de Sony alles goed doet en de e6 het verkeerd doet bij 24p via 60p.

De bewegingsscherpte is dus inderdaad stukken beter bij de e6, maar de motion is minder stabiel.

Verwijderd

Eerste buitenlandse review over de Philips 9002. Gaat een stuk verder dan enkel het Ambilight is niet mooi of de speakers zijn slecht meningen van mensen hier.
https://hdtvpolska.com/ph...z-ambilight-i-android-tv/

Precies wat ik al dacht. Een zeer mooie OLED televisie voor wie geen LG aan de muur wilt hangen.

Doen ze blijkbaar toch veel goeds.
Afbeeldingslocatie: https://www.eisa.eu/wp-content/uploads/2017/08/EISA-Award-Logo-Philips-55POS9002-300x162.png

LG versus Philips, maak je keuze zelf maar.

Ik heb je de 3 posts die je achter elkaar hebt geplaatst samengevoegd. Op deze manier posten is namelijk niet de bedoeling en geeft het topic ongewenste schopreacties. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop, die zit er niet voor niets.

[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 21-08-2017 07:17 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Tjah, oordelen met een fullhd filmpje door iemand gemaakt is met parkison..
Plus zo te zien staan ze niet goed ingesteld, 1 LG heeft iig overscan aan (te zien omdat de vingers buiten beeld gaan)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Iemand van wie we de achtergrond niet kennen (de filmer) filmt met een belabberde handcamera een aantal TV's waarvan we niet exact weten hoe ze zijn ingesteld en aangesloten, waarvan ik vervolgens de content gecomprimeerd via YouTube bekijk op m'n niet gekalibreerde PC monitor.

Nee daar kan ik bar weinig mee, evenals een 'EISA best product award', dat zegt me namelijk helemaal niets. De review daarentegen kan wel interessant zijn; eens even door de vertaler heen gooien en doornemen.

Verwijderd

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Zou gillend gek worden van zo'n kermis maar ieder zijn ding en het zal wel "vet kicken" zijn I guess :/

Hou het hier wel op verduisterd kijken naar een mooi beeld zonder, mijns inziens, onnodige poespas.

Nickname does not reflect reality

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
Inderdaad. Ik zou ook helemaal gek worden met die disco in huis. Not my cup of tea.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
stin00 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:14:
Iemand van wie we de achtergrond niet kennen (de filmer) filmt met een belabberde handcamera een aantal TV's waarvan we niet exact weten hoe ze zijn ingesteld en aangesloten, waarvan ik vervolgens de content gecomprimeerd via YouTube bekijk op m'n niet gekalibreerde PC monitor.

Nee daar kan ik bar weinig mee, evenals een 'EISA best product award', dat zegt me namelijk helemaal niets. De review daarentegen kan wel interessant zijn; eens even door de vertaler heen gooien en doornemen.
En het is natuurlijk een van de goedkoopste 4K Oled TVs op de markt.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:44
Ik dacht dit is wel een goede plek om deze vraag te stellen. Met enige regelmaat zoek ik er naar maar er is nog weinig nieuws op dit vlak te vinden. Zitten er in de afzienbare toekomst mogelijk ook kleinere OLED tv's in het verschiet dan 55 inch schermdiagonaal? Bijvoorbeeld 42 t/m of 50 inch? Ik denk n.l. al lang aan een OLED tv maar ben beperkt in de afmetingen die de TV kan hebben.

Is natuurlijk sterk afhankelijk van hoe men dit soort TV's in de markt wil zetten, en van hoe de productielijnen zijn opgezet.

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10 20:26
Vind het stiekem wel gaaf maar meer vanwege de achterliggende techniek (neem aan Philips Hue lampen in sync met de Ambilight verlichting van de TV) dan om de kermis op zich. Voor een mooie HDR beleving is een (bijna) verduisterde ruimte toch wel een pre lijkt me.

Verwijderd

Eindelijk een video review over de Philips 9002.

• road rebel

YouTube: Panasonic's Giant 77-inch EZ1002/ EZ1000 OLED TV at IFA 2017!

"...all the 4K pro screens [...] can eventually be firmware updated to support HDR10+..."

Aangezien HDR10+ dynamic metadata HDR is en -voglens wat ik tot nu toe gelezen heb- HDMI 2.1 vereist, zou dit betekenen dat niet enkel de Panasonic EZ1000/1002/1004 (daar was al van in het begin een gerucht dat die een upgrade naar HDMI 2.1 zou krijgen), maar dat alle 2017 Panasonic 4K Oled-TVs mogelijks een upgrade naar HDMI 2.1 krijgen?!

[ Voor 6% gewijzigd door road rebel op 01-09-2017 15:30 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 22:23

Bever!

3

Zal ook voor de 950 zijn, hebben identieke chipset.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
road rebel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:25:
YouTube: Panasonic's Giant 77-inch EZ1002/ EZ1000 OLED TV at IFA 2017!

"...all the 4K pro screens [...] can eventually be firmware updated to support HDR10+..."

Aangezien HDR10+ dynamic metadata HDR is en -volgens wat ik tot nu toe gelezen heb- HDMI 2.1 vereist, zou dit betekenen dat niet enkel de Panasonic EZ1000/1002/1004 (daar was al van in het begin een gerucht dat die een upgrade naar HDMI 2.1 zou krijgen), maar dat alle 2017 Panasonic 4K Oled-TVs mogelijks een upgrade naar HDMI 2.1 krijgen?!
Dat een TV middels een firmware upgrade bijgewerkt kan worden om HDR10+ te ondersteunen wil niet als vanzelfsprekend zeggen dat de HDMI hardware dan ook vervangen zal gaan worden. Het zou wel een mogelijkheid kunnen zijn, zoals LG dat ook met hun EG960V hebben gedaan (op verzoek van klant).

De eerste generatie LG 960V's konden geen HDR via de HDMI poorten laten zien (geen 2.0a), enkel via streaming apps, via de USB3 aansluiting (interne media-speler) of via het netwerk (DLNA). Uitwisseling van het HDMI board was noodzakelijk om dit wel mogelijk te maken, en LG deed dit dan ook (kosteloos). Latere 960V modellen werden standaard al voorzien van de HDR geschikte HDMI hardware.

Misschien gaat Panasonic die service ook beschikbaar stellen voor zijn klanten en zo niet, dan komt HDR10+ enkel via de eerder aangegeven methodes beschikbaar.

Edit: zoals in onderstaand filmpje ook wordt aangehaald, zeer waarschijnlijk eerst via streaming en voorlopig nog niet via UHD BR.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 31-08-2017 11:37 ]

Testing, one, two ...

• road rebel
Dank je wel voor de toevoeging @hardware-lover , deze video van Vincent Teoh schepte duidelijkheid over de mate van HDR10+ ondersteuning. Ik liep iets te hard van stapel na het zien van de vorige video :-)
Misschien was ik niet de enige en ging hij daarom dieper in op HDR10+ upgrade van Panasonic?

• hardware-lover
  • Niet online
road rebel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:38:
Dank je wel voor de toevoeging @hardware-lover , deze video van Vincent Teoh schepte duidelijkheid over de mate van HDR10+ ondersteuning. Ik liep iets te hard van stapel na het zien van de vorige video :-)
Misschien was ik niet de enige en ging hij daarom dieper in op HDR10+ upgrade van Panasonic?
Zou best zo kunnen zijn, maar omdat HDR10+ voorlopig nog niet via BR beschikbaar lijkt te komen vind ik de aanvulling via deze video dan sowieso wel logisch om het e.e.a. te verduidelijken (voor de HDR fans ;) ).

Testing, one, two ...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 22:23

Bever!

3

Komt gewoon een firmware update

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:22
De HDR 10+ is in eerste instantie voor streaming te gebruiken.
Amazon Prime gaat dit gebruiken als alternatief waar Netflix Dolby Vision inzet.
Naar verwachting zullen straks de films van FOX ook in deze HDR norm te bestellen zijn op de streaming platforms.

Verwijderd

Om motion handling wat beter te maken heb ik mijn LG C7 afgesteld door Picture options/TruMotion De-Judder op 1 en De-Blur op 10 staan. Een camera beweging gaat vervolgens een stuk soepeler zonder dat het onnatuurlijk overkomt.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik krijg bij plattetv.nl een korting van 800 euro bij aanschaf van een nieuwe LG OLED (65C7) mits overname van mijn Panasonic 50GT60 plasma. Is dat een goeie deal? De OLED zou me dan 3199 kosten. Of zijn er betere deals te doen? De plasma mag sowieso stilaan weg, en twijfel sterk of ik daar nog 800 euro voor ga krijgen op de 2e hands markt.

• hardware-lover
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:24:
Ik krijg bij plattetv.nl een korting van 800 euro bij aanschaf van een nieuwe LG OLED (65C7) mits overname van mijn Panasonic 50GT60 plasma. Is dat een goeie deal? De OLED zou me dan 3199 kosten. Of zijn er betere deals te doen? De plasma mag sowieso stilaan weg, en twijfel sterk of ik daar nog 800 euro voor ga krijgen op de 2e hands markt.
\[Prijs-discussie] OLED Televisies=

Testing, one, two ...

• lapino
OK, had topic gezocht maar vond het niet meteen. Bedankt, ik hoor daar wel verder.

• road rebel
hardware-lover schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Zou best zo kunnen zijn, maar omdat HDR10+ voorlopig nog niet via BR beschikbaar lijkt te komen vind ik de aanvulling via deze video dan sowieso wel logisch om het e.e.a. te verduidelijken (voor de HDR fans ;) ).
Misschien is dat wel de evolutie. Misschien moeten we gewoon "af" van de (UHD)BR en externe HDR bronnen. Misschien is de ingebouwde bron wel de oplossing voor alle problemen.

Als ik deze mannen mag geloven (1:17:0) zal ook HDMI 2.1 niet volstaan.

• lapino
Heeft iemand de juiste afmetingen van de LG 65C7 en dan meer bepaald waar de VESA gaatjes zitten voor ophangen?

• hardware-lover
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:44:
Heeft iemand de juiste afmetingen van de LG 65C7 en dan meer bepaald waar de VESA gaatjes zitten voor ophangen?
Je zit er weer een beetje naast? Je ziet misschien het roze tekstgedeelte met de waarschuwingen daarin niet staan? ;)

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Testing, one, two ...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lapino schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:44:
Download de handleiding.... :/ , het leven kan zo makkelijk zijn met inzet.

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 01-09-2017 19:14 ]

39

Verwijderd

Philips is goed bezig. De 65 inch variant ziet er heel mooi uit. Jammer dat het niet in 55 inch te verkrijgen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 20:31 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:22
Mooie en informatieve video' s zoals altijd.

Mooi nieuws: de 9002 oled schijnt er ook in 65 inch te komen!!!
Dat wordt nog een lastige keuze, sowieso een 65' de 9002 of toch de 9602/3

In de onderste video wordt voor de 65er 9602/3 als ik het goed heb kunnen verstaan toch wel een spectaculare prijs genoemd: € 3200,- mocht dit als advies prijs gaan gelden, wordt het een flinke runner....
Kan iemand dit ook bevestigen? Ik zal komende week er zelf eens naar vragen op de IFA.

[ Voor 44% gewijzigd door dinandus op 01-09-2017 20:54 . Reden: extra informatie toegevoegd ]

• lapino
Fietsbel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:13:
[...]

Download de handleiding.... :/ , het leven kan zo makkelijk zijn met inzet.
had handleiding nagekeken maar vond de afmetingen niet terug. misschien fout bestand.

edit: heb ondertussen 2 verschillende handleiding nagekeken, de afmetingen van de tv zélf staan daar in maar niet waar de VESA gaatjes juist zitten in verhouding tot onderkant/zijkant tv. Ook een zoektoch in dit topic biedt geen oplossing. Dus tja...

[ Voor 30% gewijzigd door lapino op 01-09-2017 22:09 ]

• lapino
Heb ondertussen al vanalles gezocht, maar ik vind voor de 65C7 nergens de juiste afmetingen van de VESA bevestiging. Ik ben specifiek op zoek dus hoeveel cm van de onderkant van de tv gemeten de gaatjes beginnen en op welke afstand van de zijkanten. Dus hoeveel cm zit vijsgaatje linksonder van onderkant/zijkant tv, hoeveel cm zit vijsgaatje rechtsonder van onderkant/zijkant tv en zelfde voor de bovenste vesa gaatjes. Dit om te bepalen of mijn wallmount (die in een nis is ingebouwd) geschikt zou zijn.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

lapino schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:33:
Heb ondertussen al vanalles gezocht, maar ik vind voor de 65C7 nergens de juiste afmetingen van de VESA bevestiging. Ik ben specifiek op zoek dus hoeveel cm van de onderkant van de tv gemeten de gaatjes beginnen en op welke afstand van de zijkanten. Dus hoeveel cm zit vijsgaatje linksonder van onderkant/zijkant tv, hoeveel cm zit vijsgaatje rechtsonder van onderkant/zijkant tv en zelfde voor de bovenste vesa gaatjes. Dit om te bepalen of mijn wallmount (die in een nis is ingebouwd) geschikt zou zijn.
Blijkbaar heb je geen google gebruikt of op de LG website gekregen :)

Google op 65C7 vesa, 3e link is de LG benelux website waarop staat: Vesa 300x300 30 cm uit elkaar dus

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• lapino
Burgt, dat weet ik ondertussen ook wel maar daarmee heb ik geen antwoord op mijn vraag hé. Ik blijf hier maar opmerkingen krijgen dat ik geen moeite doe maar ik zoek NIET de vesa maten, wél de afstand van de vier vijsjes tegenover de BUITENRANDEN van de televisie. Dus hoever staat de onderste linker en rechter vijsgaatjes van de onderste en zijranden af. De rest kan ik dan wel uitmeten via de VESA afmetingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uaEKaMp.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 02-09-2017 10:19 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee wat hij wil weten is de positie van de VESA mount op de televisie.
Maargoed , men neemt de maat van de tv, deelt die door de helft - 15 cm (want de helft van de VESA maat) en je hebt de maat van de vesa tot aan de rand. Of gooi een foto in photoshop, je weet immers al de maten/verhouding en zo kun je het ook digitaal opmeten. Ik snap niet dat dit zo moeilijk is, maargoed. Of als dat je ook niet lukt ga je naar een winkel?

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 02-09-2017 10:28 ]

39

• lapino
Fietsbel, ik denk dat het toch nét iets simpeler is om het eens te vragen aan iemand die er eentje heeft staan. Ik heb hier binnen de 30km nergens een winkel waar die staat, dus ook niet zo evident.

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
Dus eerst de schaal in Photoshop bepalen door een afstand te meten die je weet (Vesa = 30 x 30)
Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/AJt8mWmO55FO1qqHfrApJvvfVnngDfRtEG8B/image.png

Dan meten wat je wenst te weten:
Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/AJsovkbGSBNHtbl7fyuhQZd4wFvtlV_v7gYB/image.png

• lapino
VESA is volgens website LG.BE 300x200 en niet 300x300 maar goed, bedankt voor deze uitleg, daarmee kan ik verder. Kende die functie in photoshop nog niet.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

inderdaad wat Niki-nl zegt, de niet benelux heeft trouwens een 300x200 mount, die staat daar dus ook op het plaatje (onderste zitten dichter bij de bovenste)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Niki-nl
Hier staat een uitleg hoe de meten in schaal functie in Photoshop werkt: YouTube: Setting a Custom Scale and Measuring in Photoshop

• lapino
Voila, zo ook iets bijgeleerd. Op de NL site van LG staat de VESA als 300x200. Is het nu 300x300 of 300x200? Burgt zegt dat niet-benelux 300x200 heeft, dus moet ik daaruit afleiden dat Benelux 300x300 heeft dan? Want dan staat dat fout op site LG.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65C7V-oled-tv

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 02-09-2017 10:48 ]

• Niki-nl
Nee volgens mij is het allemaal 300 x 200. Sorry voor de verwarring

• lapino
Ok, eens nagemeten en zal niet evident worden om die mooi te centreren in nis doordat die vijsjes zoveel lager zitten dan nu en mount verhangen is echt niet mogelijk. Desnoods oplossing zoeken met plank of alu plaat op huidige mount dan maar. Nog even twijfelen of de overstap van plasma écht het geld waard is en dan straks maar bestellen zeker. Toch altijd even lastig bij zo'n uitgaven.

Zijn er nog specifiek issues met de C7 reeks, of zijn door firmware updates ed de meeste kinderziektes er ondertussen uit?

edit : TV besteld, levering dinsdag. Ben benieuwd :)

[ Voor 18% gewijzigd door lapino op 02-09-2017 13:32 ]

Verwijderd

Nieuwe Toshiba 9 series. Wilde voor de Philips 9002 gaan, maar nu wacht ik toch even op deze ook vanwege de adviesprijs van €1699 en het mooiere design.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=og7qE-Nj-NI]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 20:39 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:38:
Nieuwe Toshiba 9 series. Wilde voor de Philips 9002 gaan, maar nu wacht ik toch even op deze ook vanwege de adviesprijs van €1699 en het mooiere design.
[video]
Ben benieuwd naar de reviews. :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• lapino
Morgen wordt mijn 65C7 geleverd (als alles goed gaat). Zaken die ik meteen moet nakijken, instellen of aanpassen? Wordt aangesloten op een Denon X2100W receiver, samen met Telenet digibox, PS4Pro, Xbox One en nVidia Shield TV.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

lapino schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:26:
Morgen wordt mijn 65C7 geleverd (als alles goed gaat). Zaken die ik meteen moet nakijken, instellen of aanpassen? Wordt aangesloten op een Denon X2100W receiver, samen met Telenet digibox, PS4Pro, Xbox One en nVidia Shield TV.
Daarvoor kun je terecht in de daarvoor bestemde topics van het merk zelf. We verwachtenel dat je zelf ook wat voorwerk verricht. Enkel de vraag droppen is niet echt de bedoeling van dit topic :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[video]
Ik ben erg benieuwd waar Toshiba op beknibbelt, want dat lijkt me een heel scherpe prijs voor een OLED...

Ik heb niemand nog iets positiefs horen zeggen over die Philips-modellen, TP Vision doet echt zijn best blijkbaar, maar ik vermoed dat dat Eindhoven worst zal wezen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• road rebel
[video]
Interessant, en deze prototype trok ook mijn interesse:
Toshiba poster TV

Afbeeldingslocatie: https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2017/08/toshiba-wall-art-concept-tv-ifa-2017-0-1280x720.jpg

een 65" OLED "wallpaper TV" met backbox, dus zonder gigantische Soundbar!
Jammer genoeg nog zo een flatcable, maar wie weet komt die er wel!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xzMhowoKKu8]

[ Voor 6% gewijzigd door road rebel op 05-09-2017 07:40 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

road rebel schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:03:
[...]

En deze dan: Toshiba poster TV,

[afbeelding]

een 65" OLED met backbox, zonder gigantische Soundbar.
Jammer genoeg nog zo een flatcable, maar wie weet!

[video]
Jammer genoeg nog zo een flatcable? Wat had je anders verwacht. Alles wireless?

• lapino
Optisch kabeltje misschien?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan heb je weer meer electronica nodig = meer ruimte = minder dun. Met de flatcable kun je alles direct aansturen.

39

• road rebel
Een echte kabel, die verlengbaar is, en tevens ook in muren mag ingebouwd worden. Een installer friendly oplossing, niet een goedkope DIY oplossinkje die je maar moet overschilderen.

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:53:
[...]

Ik ben erg benieuwd waar Toshiba op beknibbelt, want dat lijkt me een heel scherpe prijs voor een OLED...

Ik heb niemand nog iets positiefs horen zeggen over die Philips-modellen, TP Vision doet echt zijn best blijkbaar, maar ik vermoed dat dat Eindhoven worst zal wezen :).
Je zou ook kunnen stellen dat men gewoon teveel winst maakt op OLED en dat Toshiba zich in de markt probeert te krijgen door het scherp aan te bieden.

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:42
Knoop doorgehakt, morgen de 65c7 bestellen.
Ben mijn eigen 60ks7000 kwijt, wat ik trouwens nogsteeds een mooie tv vindt.
Ben benieuwd, moet wel verschil zien anders wordt de vrouw boos :-)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:18:
[...]

Je zou ook kunnen stellen dat men gewoon teveel winst maakt op OLED en dat Toshiba zich in de markt probeert te krijgen door het scherp aan te bieden.
Ik denk dat die winst vooral bij LG terechtkomt, zij zijn de enige aanbieders van panelen. Daarnaast is OLED de bovenkant van de markt, daar zijn de marges sowieso hoger.

Ik kijk uit naar de besprekingen van die Toshiba's, en ik vraag me af of ze in Europa beschikbaar komen, want er staat welgeteld één LCD TV in de pricewatch, en dat is een HD Ready-model (!).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:44:
[...]

Ik denk dat die winst vooral bij LG terechtkomt, zij zijn de enige aanbieders van panelen. Daarnaast is OLED de bovenkant van de markt, daar zijn de marges sowieso hoger.

Ik kijk uit naar de besprekingen van die Toshiba's, en ik vraag me af of ze in Europa beschikbaar komen, want er staat welgeteld één LCD TV in de pricewatch, en dat is een HD Ready-model (!).
Welke besprekingen? Dat ze in Europa uitgebracht worden is al aangegeven.

Verwijderd

diazull37 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:26:
Geloof me het verschil zal er zijn. Ik heb zelf de 55 inch C7 en zelfs mijn oude Panasonic GT50 plasma moest het afleggen tegenover de C7.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
diazull37 schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:26:
Ik denk in een normaal verlichte kamer dat het verschil amper aanwezig zal zijn. Tenminste ik heb nu een tijdje een 65C7 in huis staan maar bij normaal daglicht of wanneer ik in de avond alle lampen aan heb is deze tv geen wereld van verschil tov een high end samsung lcd.

Het pas in een zwak verlichte of wat donkere omgeving dat een OLED echt laat zien wat deze kan. Dus het hangt een beetje af hoe je de meeste content bekijkt. Ik kijk zelf mijn films altijd in een donkere omgeving en dan is een OLED echt een wereld van verschil tov een lcd tv.

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2017 12:29 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

Vincent Teoh verliefd:

YouTube: The Most BEAUTIFUL Picture Quality I've Ever Seen!!!

Sony's pro grade (video verwerking) RGB oled monitor, de LG consumer modellen hebben allemaal een WRGB (met een extra witte pixel). Hopelijk wordt dit sort techniek in de nabije toekomst nog een keer levensvatbaar voor de consumenten markt.

een treffende spreuk

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Fuuuu m'n TV lijkt overleden. Helaas wat eerder dan gepland want ik was pas net begonnen met mij inlezen in de wondere wereld van OLED TV's.
Zal wel weer een aardige zoektocht worden en hopen dat ik door alle verhalen over problemen heb kan prikken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:41:
[...]

Welke besprekingen? Dat ze in Europa uitgebracht worden is al aangegeven.
In mooi Tweakers-Nederlands heet dat 'review' ;). Recensies, besprekingen...

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:29
Ik blijf die witte platte kabel vreselijk lelijk vinden op die platte magneet Oled.

Draadloos was ideaal geweest.

Dan heb ik net zo lief een 'normale' Oled van 65 inch.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RoaDHouse schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:24:
Ik blijf die witte platte kabel vreselijk lelijk vinden op die platte magneet Oled.

Als jij dit jaar nog > 48Gbps draadloos kan versturen incl. HDCP-handshake, ARC, etc, zou ik daar morgen patent op aanvragen. Niet alleen loop je dan binnen maar heb je ook nog eens een mooie uitvinding gedaan voor iedereen die graag kabelloos een TV met HDMI 2.1 wil ophangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoaDHouse
MAX3400 schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:27:
[...]

Als jij dit jaar nog > 48Gbps draadloos kan versturen incl. HDCP-handshake, ARC, etc, zou ik daar morgen patent op aanvragen. Niet alleen loop je dan binnen maar heb je ook nog eens een mooie uitvinding gedaan voor iedereen die graag kabelloos een TV met HDMI 2.1 wil ophangen.
Dat gaat niet lukken denk ik, wel een kwestie van tijd denk ik.

Maar zeg nu zelf,,,, het ziet er niet uit.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoaDHouse schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:24:

Dan heb ik net zo lief een 'normale' Oled van 65 inch.
Draadloos klinkt leuk. Maar je hebt dan altijd nog je stroomkabel en wat dacht je van inputlag voor gamers en dan nog wifi en andere signalen die erop kunnen storen?.... Helaas weet ik dat dit niet al te goed werkt, mijn Sony EX1 serie was draadloos met alle bovenstaande problemen.

Het ziet er inderdaad niet uit, maargoed, een dun kabelgootje is dan ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 10-09-2017 22:39 ]

39

• RoaDHouse
Fietsbel schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:38:
[...]

Draadloos klinkt leuk. Maar je hebt dan altijd nog je stroomkabel en wat dacht je van inputlag voor gamers en dan nog wifi en andere signalen die erop kunnen storen?.... Helaas weet ik dat dit niet al te goed werkt, mijn Sony EX1 serie was draadloos met alle bovenstaande problemen.

Ik zal wel weer negatief zijn,,, maar dat kabelgootje zit me dan dwars omdat je hetzelfde effect hebt als bij een normale 65inch oled. En dat voor 3000/4000 euro minder.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoaDHouse schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:43:
[...]

Ik zal wel weer negatief zijn,,, maar dat kabelgootje zit me dan dwars omdat je hetzelfde effect hebt als bij een normale 65inch oled. En dat voor 3000/4000 euro minder.
Misschien is het negatief, maar ik deel je mening wel. Maar ik denk dat de meeste mensen de kabel toch laten wegwerken in de muur. Het gaat echt alleen om de dikte van het scherm aan je muur, dat is het voor sommige de meerprijs waard :)

39

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:50:
[...]

In mooi Tweakers-Nederlands heet dat 'review' ;). Recensies, besprekingen...
Voor besprekingen worden vaak andere definities gebruikt dan "review". Een bespreking kan namelijk prima zonder nog een conclusie te hebben. Terwijl dit wel een vereiste is voor een review :p.

• road rebel
Fietsbel schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:38:

neen, op een TV van 8000€ is een kabelgootje niet prima. :+

Overigens kan je nu draadloos 7Gbps doorsturen over 60GHz (vrij van interferenties met wifi), wat voldoet om 1080p @60Hz met 12bit door te sturen. Audio, ARC e.d. heb je niet nodig want dat wordt in de mediabox reeds verwerkt.

Ok, je hebt voeding nodig, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die 8000€ uitgeeft aan een TV in een huurflat van de woonvereniging woont waar er noch stroom aanwezig is, noch een geul in de muur getrokken kan worden. Pioneer en Panasonic hadden in het verleden glasvezel/koper hybride kabels. En volgens mij gebruikt Samsung voor de huidige topmodellen ook een ronde inbouw-geschikte kabel.
Misschien is het negatief, maar ik deel je mening wel. Maar ik denk dat de meeste mensen de kabel toch laten wegwerken in de muur. Het gaat echt alleen om de dikte van het scherm aan je muur, dat is het voor sommige de meerprijs waard :)
Alleen is die kabel niet geschikt voor inbouw
8)7

[ Voor 14% gewijzigd door road rebel op 11-09-2017 10:32 ]

• road rebel
MAX3400 schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:27:
[...]

Je zou al hele mooie 4K UHD HDR beelden draadloos over 60GHz kunnen versturen door een Tipping point compression te gebruiken. Dan pers je de huidige 18Gbps die nodig zijn voor 4K UHD HDR 8bit in (mits gebruik van een MiMo 60/5/2,4GHz) pakembeet 10Gbps. Niet ideaal, maar een oplossing voor heel wat mensen denk ik. En 4K UHD 8bit aan 24Hz (het merendeel van de films) krijg je dan draadloos zonder compressie! Ik ken de HDCP overhead niet, maar ARC, CEC en ethernet kan je achterwege laten omdat de mediabox het voor zich neemt, het scherm hoeft enkel video te ontvangen.

48G is een ander verhaal en dan geef ik je gelijk, maar er zijn voorlopig nog geen toestellen, zij het bekabeld, die het trekken.
Een oplossing hierop zou zijn om het decoden niet meer in de bron te laten gebeuren om over HDMI te vehiculeren, maar om het ongedecodeerde beeld meteen door te sturen naar het scherm. Dan daalt jouw benodigde bandbreedte naar 128 Mbit/s!! Dit is immers ook de gegevensstroom die uit jouw UHD BR speler komt ipv. alle beelden zoals nu te decoderen in de UHD BR en dan lossless door een koperen draadje te willen duwen.

Jouw 4K Netflix of een UHD BR rip die lukt toch ook wel over een stom netwerkkabeltje. Al eens stilgestaan waarom ze dan al die Gbps nodig hebben om het tussen decoder en weergever te krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door road rebel op 11-09-2017 10:47 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Major_ton @Tylen @david72
Driekwart jaar na jullie advies, maar dan hebben we toch resultaat. :+

In de gang staat nu een C7 in doos te wachten, m'n LCD was ineens overleden. Nieuwe AV-receiver heb ik nog steeds niet dus kan nu mooi proberen of die audio uitgang inderdaad al m'n sync en audioformaatproblemen op gaat lossen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Congrats :) Veel plezier. Ik geniet er nog dagelijks van haha

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:20
Vandaag mag ik die LGC6V 65inch voor 2699 euro halen. Maar ik heb zitten googelen naar het beeld problemen van LG Oled televisies en blijkbaar zijn er nog steeds problemen met ( motion ). Sommige Tweakers delen die problemen ook. Alleen ik weet het niet hoe storend dat allemaal is...!?! Ik mag die tv straks testen maar hoe test ik motion probleem, moet ik zelf een video op usb zetten en meenemen? Ik wil dat beat doen en goed van te voren testen voordat ik 2699 euro neer tel.

Ik ga voornamelijk live voetbal kijken, gamen en films kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 16-09-2017 08:09 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@kardox , zou je niet liever de C7 halen? Scheelt 200 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 16-09-2017 15:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kardox
Jorgen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:23:
@kardox , zou je niet liever de C7 halen? Scheelt 200 euro.
Ik zit echt ruim boven mijn budget. Meer gaat helaas niet. Daarbij is c6 curve ( wat ik persoonlijk erg mooi vind ) en heeft 3d die erg goed lijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 16-09-2017 15:42 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 15:38
kardox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:05:
Vandaag mag ik die LGC6V 65inch voor 2699 euro halen. Maar ik heb zitten googelen naar het beeld problemen van LG Oled televisies en blijkbaar zijn er nog steeds problemen met ( motion ). Sommige Tweakers delen die problemen ook. Alleen ik weet het niet hoe storend dat allemaal is...!?! Ik mag die tv straks testen maar hoe test ik motion probleem, moet ik zelf een video op usb zetten en meenemen? Ik wil dat beat doen en goed van te voren testen voordat ik 2699 euro neer tel.

Ik ga voornamelijk live voetbal kijken, gamen en films kijken.
Alle echte motion issues zijn allemaal verholpen d.m.v. firmware updates. De mensen die nu nog klagen over de motion zijn de motion op OLED niet gewend en/of zijn erg gevoelig voor lage framerates die door de lage motion blur, hoge helderheid en sample-and-hold op OLED meer opvalt. Dit is geen motion probleem maar inherent aan de (huidige) techniek van OLED. TruMotion zou hierbij kunnen helpen maar die is niet heel goed op de LG modellen. De enige manier om te weten of jij je eraan stoort is dus door zelf te testen: verschillende content met verschillende framerates en Real Cinema / TruMotion settings. Hoe je motion ervaart is gewoon heel persoonlijk.

Arrived anxious, left bored

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@kardox begrijpelijk, zeker qua budget. 3d is het enige wat ik niet heb op mijn 55C7. Curve wilde ik juist niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kardox
Puck schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:43:
[...]

Alle echte motion issues zijn allemaal verholpen d.m.v. firmware updates. De mensen die nu nog klagen over de motion zijn de motion op OLED niet gewend en/of zijn erg gevoelig voor lage framerates die door de lage motion blur, hoge helderheid en sample-and-hold op OLED meer opvalt. Dit is geen motion probleem maar inherent aan de (huidige) techniek van OLED. TruMotion zou hierbij kunnen helpen maar die is niet heel goed op de LG modellen. De enige manier om te weten of jij je eraan stoort is dus door zelf te testen: verschillende content met verschillende framerates en Real Cinema / TruMotion settings. Hoe je motion ervaart is gewoon heel persoonlijk.
Dat is mooi om te weten. Ik ga hem zeker goed bekijken.

• kardox
Jorgen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:45:
@kardox begrijpelijk, zeker qua budget. 3d is het enige wat ik niet heb op mijn 55C7. Curve wilde ik juist niet.
Hopelijk mis ik niet veel ( qua beeld kwaliteit vooral ) vergeleken met een C7
Pagina: 1 ... 100 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.