De motion handling issues zijn er nog steeds, wel zijn ze minder geworden, maar verre van opgelost. (10.000ste reactie. Dit word een champagne ontbijt)Puck schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:43:
[...]
Alle echte motion issues zijn allemaal verholpen d.m.v. firmware updates. De mensen die nu nog klagen over de motion zijn de motion op OLED niet gewend en/of zijn erg gevoelig voor lage framerates die door de lage motion blur, hoge helderheid en sample-and-hold op OLED meer opvalt. Dit is geen motion probleem maar inherent aan de (huidige) techniek van OLED. TruMotion zou hierbij kunnen helpen maar die is niet heel goed op de LG modellen. De enige manier om te weten of jij je eraan stoort is dus door zelf te testen: verschillende content met verschillende framerates en Real Cinema / TruMotion settings. Hoe je motion ervaart is gewoon heel persoonlijk.
Van welke issues heb jij nog last dan?Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:00:
[...]
De motion handling issues zijn er nog steeds, wel zijn ze minder geworden, maar verre van opgelost. (10.000ste reactie. Dit word een champagne ontbijt)
Arrived anxious, left bored
Nog wat nieuws uit een artikeltje van een paar weken geleden (waar eerder in het jaar gezegd werd dat Sony maar 100.000 panelen zou krijgen blijkt inmiddels wat anders):
https://www.oled-info.com...igh-demand-sonys-oled-tvsAccording to Business Korea, Sony is enjoying "explosive" demand for its OLED TVs since the beginning of Q2 2017, and the Japanese TV maker has reached out to LGD asking to double OLED TV shipments.
Sony will receive a total of 300,000 OLED TV panels from LGD in 2017, and it aims to order more than 600,000 panels per year starting in 2019 (once LGD can increase its OLED TV capacity). The Korean report suggested that Sony may assist LGD with an investment to secure the capacity.
...
Het beeld is erg mooi, moet hem nog even fijnafstellen maar ben nu al blij.Tylen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:55:
CongratsVeel plezier. Ik geniet er nog dagelijks van haha
Het probleem met het geluid is echter nog niet opgelost. Ik zag namelijk online in het boekje aansluitingen voor composiet en component, maar dat geldt dan dus niet voor de TV waar je het boekje bij krijgt.
Ofwel, ik kan het menu van mijn versterker nog niet zien om daar de delay en dergelijke uit te zetten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meer mensen ervaring met de 9002 van Philips? Was van plan om de C7 te kopen via de rentepunten van ING (1425 na cashback). Iemand een idee of er veel verschil in beeldkwaliteit is tussen de twee?
Voornamelijk wordt ie gebruikt voor voetbal kijken en series. Af en toe films en gamen.
Ambilight zegt me niets, dus dat is voor mij geen meer- of minderwaardig.
Voornamelijk wordt ie gebruikt voor voetbal kijken en series. Af en toe films en gamen.
[ Voor 14% gewijzigd door Slaapje op 23-09-2017 11:49 ]
To dare is to do
"The most significant difference on the picture side compared to last year’s Philips POS901 is probably the addition of the P5 video processor. Philips sells it as a more powerful picture chip that can enhance the picture on more parameters. Discussing the advantages is largely determined based on whether you are in the camp that believes that video reproduction needs to be enhanced or in the camp that believe that video reproduction should be true to the source. No matter your preference, the truth is that P5 is most effective with low-quality video content. For high-quality content such as 4K and HDR, the source quality is so good that every “enhancement” applied will degrade the picture.Slaapje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:33:
Meer mensen ervaring met de 9002 van Philips? Was van plan om de C7 te kopen via de rentepunten van ING (1425 na cashback). Iemand een idee of er veel verschil in beeldkwaliteit is tussen de twee?
As such, POS9002’s main advantage over for example LG OLED is motion reproduction, which was also true for last year’s Philips POS901 without the P5. We recommend that you deactivate ‘Natural Motion’ (frame interpolation) but set ‘Clear Motion’ (blur reduction) to one of the low settings. New with P5 is the ability to actually adjust Clear Motion. This setting can slightly reduce the inherent motion blur in the content (due to the low frame rate that video is still shot in), making motion appear slightly clearer without introducing the soap opera effect or motion artefacts. Everything from sports to games looks good on POS9002."
http://www.flatpanelshd.c...=showfull&id=1505461623#5
Let op: de tv draait op een oude Android TV versie 6 en er is geen officieel statement dat er een update naar 7 of 8 komt.Slaapje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:33:
Mede daardoor ondersteunt hij dus geen Dolby Vision (of HDR10+).
Gerucht is wel dat er een update maar 7 komt maar niks over Dolby Vision.
Response tijd is voor mij niet relevant, ambilight bevalt mij als nieuwe ambilight gebruiker prima, en de TV draait Android maar is m.i. zeker niet sloom.ApC_IcE schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 02:42:
[...]
Hoe is philips met de response tijd? Daar waren ze altijd beroerd in. Ambilight is persoonlijk. Ik vind het net een kermis. 1425 is niet slecht maar als bepaalde dingen gewoon niet goed zijn is elke euro teveel. Werken ze ook nog met dat slome android?
Gisteravond review geplaatst van mijn 55POS9002:
https://tweakers.net/prod...lips-55pos9002-zwart.html
Over die update naar Nougat heeft een maand geleden nog een nieuws artikel op Tweakers gestaan: klikTeunVR schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:52:
[...]
Let op: de tv draait op een oude Android TV versie 6 en er is geen officieel statement dat er een update naar 7 of 8 komt.
Mede daardoor ondersteunt hij dus geen Dolby Vision (of HDR10+).
Gerucht is wel dat er een update maar 7 komt maar niks over Dolby Vision.
Die zou dus in dit najaar komen.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Met response tijd bedoelde ik eigenlijk input lag.Timewa schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:46:
[...]
Response tijd is voor mij niet relevant, ambilight bevalt mij als nieuwe ambilight gebruiker prima, en de TV draait Android maar is m.i. zeker niet sloom.
Dus wanneer de tv reageert als je je ps4 controller gebruikt.
Prima review en fijn om te lezen welk referentie materiaal je had. Zeker het feit dat je aangeeft dat het beeld beter is dan de Kuro geeft me wel het vertrouwen deze tv ook te gaan halen.Timewa schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:46:
[...]
Response tijd is voor mij niet relevant, ambilight bevalt mij als nieuwe ambilight gebruiker prima, en de TV draait Android maar is m.i. zeker niet sloom.
To dare is to do
Hij beantwoord ze toch ook netjes apartApC_IcE schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:19:
[...]Met response tijd bedoelde ik eigenlijk input lag.
Input lag bij Philips is de laatste jaren al aardig verbeterd en bij de 9002 is het iets van 39ms geloof ik (bij de 901 nog boven de 50ms), bij enkele LCD modellen rond de 30.
Ah ik zie het, originele link hier https://www.tpvision.com/...v-innovations-at-ifa2017/burgt schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:48:
[...]
Over die update naar Nougat heeft een maand geleden nog een nieuws artikel op Tweakers gestaan: klik
Die zou dus in dit najaar komen.
Helaas niks over Dolby Vision

Verwijderd
Dat is 37 ms, goed gewoon.ApC_IcE schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:19:
[...]
Met response tijd bedoelde ik eigenlijk input lag.
Verwijderd
Leuke review, en eindelijk iemand die een televisie beoordeeld waarvoor het bedoelt is; om tv te kijken. Ding ziet er goed uit en Ambilight voegt zeker veel toe. Je kunt wel zien dat die negatieve reviews -van een paar Tweakers, die niet inhoudelijk op de eigenschappen van de tv zijn ingegaan- de beeldvorming van deze OLED aantasten terwijl het gewoon een goed product is.Timewa schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:46:
[...]
Iemand hier ervaring met de oleds van Panasonic? Met de huidige cashback actie wordt de 55EZ950E wel heel interessant, qua prijs komen ze in de buurt van de LG c7.
Het enige dat me tegenhoudt is dat de panasonics geen dolby vision ondersteunen en Panasonic blijkbaar al verklaard heeft dat dit model ook nooit dv zal hebben....
Ik heb een beetje schrik dat ik hier spijt van ga hebben want nu dat zowel Netflix als Apple DV al omarmen heeft deze standaard denk ik veel kans om groot te worden/blijven.
Aan de andere kant hebben we dan het "kwalitatievere" merk en de betere motion....
Keuzes...
Het enige dat me tegenhoudt is dat de panasonics geen dolby vision ondersteunen en Panasonic blijkbaar al verklaard heeft dat dit model ook nooit dv zal hebben....
Ik heb een beetje schrik dat ik hier spijt van ga hebben want nu dat zowel Netflix als Apple DV al omarmen heeft deze standaard denk ik veel kans om groot te worden/blijven.
Aan de andere kant hebben we dan het "kwalitatievere" merk en de betere motion....
Keuzes...
Voor shooters is dat meer richting matig
Verwijderd
Dit is natuurlijk onzin, het verschil tussen 25-37 ms is nauwelijks meetbaar al helemaal niet met een wireless controller wat al over input lag beschikt.
We gaan teveel offtopic denk ik.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 01:02:
[...]
Dit is natuurlijk onzin, het verschil tussen 25-37 ms is nauwelijks meetbaar al helemaal niet met een wireless controller wat al over input lag beschikt.
Ik speel op een tv met 21ms en ik merk het verschil met een tv met 39ms toch echt.
Dit baseer ik op de instructies van LG die bij mijn C7 zaten, dus mag aan nemen dat die redelijk recent zijn.Budasson schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:55:
Is dit niet achterhaald? Er zijn best veel hits als je zoekt op "vervoeren" in deze topic en in de topic OLED televisies. Daar staat bijvoorbeeld:
"Het niet liggend vervoer stamt toch uit de plasmatijd? Die toestellen hadden grote zware glasplaten die liggend onder hun eigen druk zouden kunnen bezwijken. Daar heeft OLED geen last van meen ik."
Weet iemand hoe het nou zit?
Overigens heeft die ook gewoon een glasplaat en is nogal kwetsbaar vanwege het dunnen scherm. Er zitten behoorlijk wat instructies bij over hoe vast te houden en te behandelen als je bijvoorbeeld de voet erop wilt zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kan natuurlijk niet helemaal in de toekomst kijken maar ik denk dat je spijt gaat krijgen van geen ondersteuning van Dolby Vision. Zo’n beetje alle recente titels die ik nu voorbij zie komen hebben allemaal ondersteuning voor Dolby Vision. Het is wel duidelijk dat de grote studio’s Dolby Vision omarmen. Ook Netflix en Apple zijn aan boord en met name Apple biedt ook nog een leuke prijzen voor Dolby Vision content (€4,99 voor StarTrek in 4K en Dolby Vision is een koopje). Kwaliteit schijnt ook nog eens dik in orde te zijn. Mits je TV het ondersteunt dus.koen3950 schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:34:
Iemand hier ervaring met de oleds van Panasonic? Met de huidige cashback actie wordt de 55EZ950E wel heel interessant, qua prijs komen ze in de buurt van de LG c7.
Keuzes...
Ik denk dat de Panasonic eigenlijk iets meer kwaliteit biedt voor je geld (net als de Sony’s trouwens) maar dat je qua prijs/kwaliteit eigenlijk niet beter kan vinden dan een C7. Tikt alle vinkjes voor mij af voor een schappelijke prijs. Alle HDR formaten die er nu toe doen, geweldige HDR weergave, snelle respons time en speelt alle content judder vrij weer hoewel sommige mensen anders menen (ik heb een strak beeld).
De 55 inch heb al voorbij zien komen rond de 1800 euro. Als je niet meteen hoeft te kopen dan verwacht ik nog mooiere prijzen rond Black Friday. Misschien dat zelfs een 65” wel interessant wordt rond de 2500 euro of zelfs minder. Denk dat de C7 op dit moment de beste all-round OLED is tenzij geld echt geen rol speelt. Dan zou ik gaan voor een 77” Sony 🙈
Niet overdrijven dat alles in Dolby Vision (door iedereen) ondersteunt wordt. Bij streaming video misschien wat meer (Netflix, echter Amazon Prime (Video) zet in op HDR10+) intussen, ook best een meerwaarde.
En is Apple 4K intussen in 4K in NL te streamen inmiddels?
Maar om 4K in de beste hoogstaande kwaliteit te kijken ben je toch nog aangewezen op de bekende UHD schijfjes. Hier wordt maar mondjesmaat Dolby Vision ondersteunt, slechts enkele beschikbaar op dit moment.
Maar om 4K in de beste hoogstaande kwaliteit te kijken ben je toch nog aangewezen op de bekende UHD schijfjes. Hier wordt maar mondjesmaat Dolby Vision ondersteunt, slechts enkele beschikbaar op dit moment.
Dat Dolby Vision maar mondjesmaat ondersteunt wordt klopt gewoon niet. Tientallen zo niet meer dan honderd titels zijn er al in 4K Dolby Vision. Elke grote titel wordt nu Dolby Vision aan toegevoegd en alleen Apple heeft er zeker al 60 en die zijn pas een week (!) bezig met titels toevoegen. Bovendien is elke grote nieuws Netflix serie (in ieder geval de grote Marvel series en de vandaag uitgebrachte StarTrek Discovery) allemaal in Dolby Vision. Dus je moet wel goed nadenken wat je gaat missen als je niet kiest voor een TV met Dolby Vision.dinandus schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:36:
Niet overdrijven dat alles in Dolby Vision (door iedereen) ondersteunt wordt. Bij streaming video misschien wat meer (Netflix, echter Amazon Prime (Video) zet in op HDR10+) intussen, ook best een meerwaarde.
HDR10+ klinkt heel leuk. Maar daar is écht 0,0 content voor en heb je nu helemaal niets aan. Er is zelfs nog geen enkele support van een filmstudio op 20th Century Fox na die de aankondiging met Samsung en Panasonic deed. Bovendien is HDR10+ ‘gratis’ dus de kans dat dit HDR formaat in een firmware wordt toegevoegd redelijk groot. Oudere televisies van Samsung krijgen de update in ieder geval. Dat doet mij vermoeden dat er geen hardware eisen aan HDR10+ zit. Dus mijn gok is dat LG toestellen een redelijke kans hebben ooit ook HDR10+ ondersteuning krijgen in een firmware update áls het al aanslaat.
Ik zou echter wel weten op welke paarden ik nu mijn geld voorlopig zet...
Ps:
Hier een lijst met 4K (meestal HDR, vaak Dolby Vision) in iTunes:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1505495519
Hier UHD titels in Dolby Vision:
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276448
In Netflix tik in zoekveld HDR.
En ik wil niet lullig doen maar dat is echt wel een behoorlijke berg content die wekelijks zienderogen groeit.
Hier een lijst met 4K (meestal HDR, vaak Dolby Vision) in iTunes:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1505495519
Hier UHD titels in Dolby Vision:
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276448
In Netflix tik in zoekveld HDR.
En ik wil niet lullig doen maar dat is echt wel een behoorlijke berg content die wekelijks zienderogen groeit.
[ Voor 17% gewijzigd door WvB22 op 25-09-2017 18:09 ]
Ik lees weinig ervaringen met de Panasonic OLED 55EZW954 en ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met ophangen aan een beugel. Ik heb de tv cadeau gekregen en ben daar erg blij mee (uiteraard :-) ) maar wil hem graag aan de muur bevestigen met een optie tot draaien (geen 90 graden of zo, gewoon een kleine kanteling). Als ik bij Coolblue of Mediamarkt kijk voor een beugel dan is er zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die tips kan geven over zijn/haar recente beugel aankoop?
Verwijderd
Ik heb deze voor mijn LG C7 en ik heb er zeer tevreden mee.laredo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:48:
Ik lees weinig ervaringen met de Panasonic OLED 55EZW954 en ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met ophangen aan een beugel. Ik heb de tv cadeau gekregen en ben daar erg blij mee (uiteraard :-) ) maar wil hem graag aan de muur bevestigen met een optie tot draaien (geen 90 graden of zo, gewoon een kleine kanteling). Als ik bij Coolblue of Mediamarkt kijk voor een beugel dan is er zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die tips kan geven over zijn/haar recente beugel aankoop?
https://www.tectake.nl/tv...ntelbaar-draaibaar-400967
Mensen met de Philips 55POS9002, hoe ervaren jullie de wifi ontvangst? De hoek waar de TV hangt is een van de slechtste plekken qua wifi ontvangst van het huis, echter als ik andere apparaten daar neerzet geven die toch wel een flink hogere snelheid weer dan de TV.
Ik zou graag Netflix 4k content willen kijken, waarbij Netflix aangeeft dat ik 25 Mbps nodig heb. Via de browser van de TV meet ik echter maar 3 tot 5 Mbps. Ik merk bij het kijken van Netflix dan ook dat ik tussen 720p en 1080p wissel. Zet ik echter mijn PS4, Laptop of iPhone naast of onder de TV, dan ontvangen die (tevens op 2,4 ghz) 40 - 55 Mbps, wat dus ruim genoeg zou moeten zijn voor mijn wensen.
Mijn vraag is dan ook of het zou lonen om een access point dichter bij de TV te hangen om betere wifi ontvangst te creeeren, of is de wifi ontvanger in de TV dusdanig slecht dat ik beter een vaste kabel naar de TV kan trekken? (Ik ben me er van bewust dat bekabeld altijd beter is, echter zou dat in mijn situatie esthetisch een zeer lelijke oplossing worden en heeft dus niet de voorkeur.) Als jullie mij zouden kunnen vertellen of jullie Netflix, Youtube etc via 4k draadloos streamen op jullie 9002 en hoe ver jullie van jullie wifi punt af zitten, zou ik dat waarderen.
Ik zou graag Netflix 4k content willen kijken, waarbij Netflix aangeeft dat ik 25 Mbps nodig heb. Via de browser van de TV meet ik echter maar 3 tot 5 Mbps. Ik merk bij het kijken van Netflix dan ook dat ik tussen 720p en 1080p wissel. Zet ik echter mijn PS4, Laptop of iPhone naast of onder de TV, dan ontvangen die (tevens op 2,4 ghz) 40 - 55 Mbps, wat dus ruim genoeg zou moeten zijn voor mijn wensen.
Mijn vraag is dan ook of het zou lonen om een access point dichter bij de TV te hangen om betere wifi ontvangst te creeeren, of is de wifi ontvanger in de TV dusdanig slecht dat ik beter een vaste kabel naar de TV kan trekken? (Ik ben me er van bewust dat bekabeld altijd beter is, echter zou dat in mijn situatie esthetisch een zeer lelijke oplossing worden en heeft dus niet de voorkeur.) Als jullie mij zouden kunnen vertellen of jullie Netflix, Youtube etc via 4k draadloos streamen op jullie 9002 en hoe ver jullie van jullie wifi punt af zitten, zou ik dat waarderen.
POS9002 is heel goed in motion en zwartwaarde volgens de volgende video:
4K UHD OLED TV shootout by Philips - IFA 2017:
YouTube: 4K UHD OLED TV shootout by Philips - IFA 2017
Ik twijfel zelf tussen de C7 en de 9002.
Ik vind dat laatste stukje in dat filmpje met die baseball wel interessant. Ik vraag me af of de lg dit in werkelijkheid ook heeft of dat dit met instellingen is te voorkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door slayer007 op 28-09-2017 20:14 ]
Inmiddels bijna een jaar van een 65B6v aan het genieten, maar nu wil ik net even wat meer!
Destijds heb ik ergens op Tweakers gelezen dat het mogelijk is om 3d werkend te krijgen op de B6v. Voorwaarde was dat je een AMD videokaart hebt en nog wat dingetjes die op de pc ingesteld moeten worden. Heb al een tijdje lopen zoeken op tweakers en googled, maar nu kan dat dus nergens meer terug vinden.
Heeft dus iemand toevallig een link/uitleg naar een howto om 3d op de b6 werkend te krijgen?
Destijds heb ik ergens op Tweakers gelezen dat het mogelijk is om 3d werkend te krijgen op de B6v. Voorwaarde was dat je een AMD videokaart hebt en nog wat dingetjes die op de pc ingesteld moeten worden. Heb al een tijdje lopen zoeken op tweakers en googled, maar nu kan dat dus nergens meer terug vinden.
Heeft dus iemand toevallig een link/uitleg naar een howto om 3d op de b6 werkend te krijgen?
@laredo ik heb mijn tv niet opgehangen maar was wel de bedoeling. Tenzij je uit Amerika wil importeren, investeer gewoon in een Vogels beugel en klaar.
Veel meeer dan dat is er eigenlijk niet te krijgen wat een beetje kwaliteit is. Heb zelf gekeken naar een niet-draaibare en alles wees uiteindelijk ool naar Vogels; zowel prijs als "adaptibility" qua VESA afmetingen.
Veel meeer dan dat is er eigenlijk niet te krijgen wat een beetje kwaliteit is. Heb zelf gekeken naar een niet-draaibare en alles wees uiteindelijk ool naar Vogels; zowel prijs als "adaptibility" qua VESA afmetingen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij is dat ooit een keer genoemd zonder bewijs en is dat gewoon niet mogelijk. Ik volg veel fora over de B6 en heb niemand gezien die dit voor elkaar heeft gekregen.josss9 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:31:
Inmiddels bijna een jaar van een 65B6v aan het genieten, maar nu wil ik net even wat meer!
Als ik het me goed herinner werd er ook over gepraat in de comments bij een review oid van een Oled tv hier op tweakers. Of werd het zelfs benoemd in een review..Puck schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:50:
[...]
Volgens mij is dat ooit een keer genoemd zonder bewijs en is dat gewoon niet mogelijk. Ik volg veel fora over de B6 en heb niemand gezien die dit voor elkaar heeft gekregen.
Je moet er een specifieke videokaart (en wat settings ed.) voor hebben. Reden dat ik het nog weet is omdat mijn videokaart geschikt was/is (AMD R9 20)
Het gaat o.a. via een speciale Kodi 3D MVC 17.x build en met Interlaced ipv 3D Hardware instellingen (op 4k), een AMD GPU heb je daar niet specifiek voor nodig (edit, zelfs beter geen AMD GPU). Op een B6 heb ik nergens succes kunnen vinden, het was een Philips waarbij het mogelijk was. Dat heeft Tweakers destijds gemeld.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2017 20:13 . Reden: werkt eigenlijk het best met Intel iGP, via omweg ook met andere merken ]
Testing, one, two ...
klopt, in een review door Sim Kranenburg himself
Iemand hier ervaring met het aan de muur bevestigen van een sony KD 55A1? (Of 65a1) overweeg hem aan te schaffen maar alleen met de vlakke wandmontage..
Twijfel nog tussen de LG55C7V en de PHL55POS9002.
Ik was altijd verkocht op de ambilight. Maar nu ik mij in de verschillende topics inlees is dat dus een zware sisser van formaat ?
Is de LG echt zoveel beter als de reviews hier doen vermoeden ?
Ik was altijd verkocht op de ambilight. Maar nu ik mij in de verschillende topics inlees is dat dus een zware sisser van formaat ?
Is de LG echt zoveel beter als de reviews hier doen vermoeden ?
Weet je toevallig nog om welke Philips het ging? En heb je mss wat links naar fora of posts van mensen die er mee bezig zijn geweest? Ik moet ff een startpunt hebben zeg maar...hardware-lover schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:02:
Het gaat o.a. via een speciale Kodi 3D MVC 17.x build en met Interlaced ipv 3D Hardware instellingen (op 4k), een AMD GPU heb je daar niet specifiek voor nodig. Op een B6 heb ik nergens succes kunnen vinden, het was een Philips waarbij het mogelijk was. Dat heeft Tweakers destijds gemeld.
Een vraag aan de bezitters van 55POS9002:
Kan deze tv HD/FHD/4k video bestanden, mkv en mp4 (H265), weergeven via
1. netwerk
2. usb aansluiting (usb-stick of usb hdd)
3. hdmi aansluiting (media speler)
1. netwerk
Ik ben (nog) geen bezitter, maar het antwoord hierop is volgens mij gewoon: Jachang schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:55:
Een vraag aan de bezitters van 55POS9002:
1. netwerk
Iets met android tv
@josss9 Betrof de 1e oled van Philips de 55POS901F meer hierover vindt je bij de review door Sim Kranenburg, trouwens hier al vaker genoemd.
Model Philips zal inmiddels bekend zijn, Kodi forum is nog steeds down op dit moment, dus linken naar het topic, wat daarover gaat, kan ik nu niet. Ik kan wel rechtstreeks linken naar de laatst gecompileerde Kodi 17.x 3D MVC build maar dan gaat het steeds meer offtopic, dus dat doen we dan maar niet. Mogelijk kan je dan beter een apart topic hierover starten?josss9 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:52:
[...]
Weet je toevallig nog om welke Philips het ging? En heb je mss wat links naar fora of posts van mensen die er mee bezig zijn geweest? Ik moet ff een startpunt hebben zeg maar...
Testing, one, two ...
Heb eerst ff genoeg info, ga ermee aan de slag, tnx!!
Dit omdat ik in het Duitse Forum het volgende heb gelezen:
ich besitze seit 3 Wochen den Philips 55POS9002. Der TV ist an meinen AV-Receiver angeschlossen. Als SAT-Tuner nehme ich einen Technisat. Hiermit funktioniert alles reibungslos.
Auch Netflix funktioniert in FullHD, 4K und 4K HDR reibungslos.
Mein Problem tritt derzeit nur auf, wenn ich eine 4K HDR MKV Datei abspiele (Planet Erde 2 und Fast and Furious 8, x265). Dabei ruckelt das Bild alle paar Sekunden ganz leicht. dies ist auf Dauer wirklich störend.
Hat jemand ähnliche Probleme, könnte dies prüfen oder hat sonstige Ideen?
Hey,
ich habe genau das gleiche Problem und auch noch keine Lösung.
Das Ruckeln tritt auch alle paar Sekunden auf. Ich habe die Bildruckler jedoch auch bei 1080p Material, welches übers Netzwerk oder auch per 3.0 USB-Stick abgespielt wird.
Würde mich auch über Lösungsansätze freuen.
ich besitze seit 3 Wochen den Philips 55POS9002. Der TV ist an meinen AV-Receiver angeschlossen. Als SAT-Tuner nehme ich einen Technisat. Hiermit funktioniert alles reibungslos.
Mein Problem tritt derzeit nur auf, wenn ich eine 4K HDR MKV Datei abspiele (Planet Erde 2 und Fast and Furious 8, x265). Dabei ruckelt das Bild alle paar Sekunden ganz leicht. dies ist auf Dauer wirklich störend.
Hey,
Das Ruckeln tritt auch alle paar Sekunden auf. Ich habe die Bildruckler jedoch auch bei 1080p Material, welches übers Netzwerk oder auch per 3.0 USB-Stick abgespielt wird.
Wat erg, die verdwijnende bal bij de C7chang schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:24:

Niet verwacht.
Op basis hiervan lijkt de philips er erg goed uit te komen. Van de sony is niet veel te maken. Lijkt goed, maar de filmer staat er van een veel te grote hoek vanaf. Sowieso is de vergelijking door ongelijke kijkhoeken wat zoek.Fireshade schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
[...]
Wat erg, die verdwijnende bal bij de C7![]()
Niet verwacht.
Die scene dat de vrachtwagen door een tunnel naar het einde van die tunnel rijdt. Wat gebeurd daar met het beeld van die lg

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Je begrijpt hopelijk wel dat de tv's zo zijn afgesteld dat de Philips er het beste uitkomt hé? Zwart wordt niet opeens grijs op een andere OLED met een vergelijkbaar paneel, als de instellingen gewoon kloppen. Je kunt hier heel weinig conclusies uit trekken als je niet weet hoe de tv's zijn afgesteld.Hulleman schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:28:
[...]
Op basis hiervan lijkt de philips er erg goed uit te komen. Van de sony is niet veel te maken. Lijkt goed, maar de filmer staat er van een veel te grote hoek vanaf. Sowieso is de vergelijking door ongelijke kijkhoeken wat zoek.
Die scene dat de vrachtwagen door een tunnel naar het einde van die tunnel rijdt. Wat gebeurd daar met het beeld van die lgeen grote grijze waas ipv echt zwart. Echt heel erg lelijk
Wellicht heeft dat iets te maken met het afspelen van 24p materiaal (dat eigenlijk 23-komma-nog-wat is).chang schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:41:
Dit omdat ik in het Duitse Forum het volgende heb gelezen:
Hey,
Your Friendly Neighborhood Moderator
chang schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:24:

"Picture mode: Vivid"
Die hele presentatie is direct niet meer serieus te nemen.
Zegt ook in het filmpje dat alle tv's in shop mode staan (/dynamic) omdat dan vrijwel alle beeldverwerkingsprocessen aan het werk zijn (om te laten zien wat de P5 kan). Bij de LG dus ook Trumotion hard aan het werk
(en bij de Sony géén BFI aan zie ik in Vivid)
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 04-10-2017 00:03 ]
Tja Denk dat beste is om gewoon de originele content van een Ultra Blu Ray af te spelen, heb geen problemen.Jorgen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:11:
[...]
Wellicht heeft dat iets te maken met het afspelen van 24p materiaal (dat eigenlijk 23-komma-nog-wat is).
Philips was in het verleden toch ook altijd wel voor op (voorkomen van) moiré effecten en bewegende beelden met verticale en horizontale lijnen. Als we een Sony A1 vs een Philips 9002 vergelijken (beide met Android), is het prijsverschil (ca 800€ marktprijs) gerechtvaardigd?
Je hebt de Design en de soundsurface bij Sony, maar bij een wandmontage en losse audio oplossing vervalt het voordeel volledig.
Is er een verschil in reflectie-filter, integratie (IP aansturing), afstandsbediening?
Ik zag die laatst beiden in een Winkel, maar aangezien die niet naast elkaar staan en verschillend materiaal hebben kon je totaal niet vergelijken.
Je hebt de Design en de soundsurface bij Sony, maar bij een wandmontage en losse audio oplossing vervalt het voordeel volledig.
Is er een verschil in reflectie-filter, integratie (IP aansturing), afstandsbediening?
Ik zag die laatst beiden in een Winkel, maar aangezien die niet naast elkaar staan en verschillend materiaal hebben kon je totaal niet vergelijken.
Dat moet bij OLED niets uitmaken.Hulleman schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:28:
[...]
Sowieso is de vergelijking door ongelijke kijkhoeken wat zoek.
Dan is er gewoon gemanipuleerd
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat je gemanipuleerd noemt: met een scherm (paneel) alleen heb je nog geen televisie. De hele aanstuurlogica van al die pixels en beeldgeneratie (LUT's, denoising, judder, etc.) mag je ook bij LG inkopen of zelf ontwikkelen als je denkt dat je dat beter dan LG kan. Daar zit het verschil in.Hulleman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:06:
[...]
Dan is er gewoon gemanipuleerdPhilips en LG hebben praktisch dezelfde schermen toch?
Verwijderd
De LG C7 heeft voldoende geluid, maar de bas kan bij elke tv beter. Je kunt het verbeteren door samen met het tv geluid, geluid af te spelen van een andere bron door de audio out via mini jack. Ik heb een oude JBL iPod dock aangesloten en achter de tv geplaats bij de tv muurbeugel. Dus je ziet hem niet en op deze manier heb je heel wat meer volume en bass.
De philips update naar Android 7 komt eraan, met extra HDR formaten:
"The update will roll out gradually and it will take many weeks – or months – for it to reach Philips Android TVs in all regions. Philips has pushed the button and says that 2016 models are first in line, with 2017 models to follow later.
With Android version 7.0 – or Android Nougat – the TVs gain support for HLG (Hybrid Log Gamma), which is a HDR format for live broadcast and streaming. Another new feature is support for Chromecast 4K, meaning that when casting from 4K sources such as YouTube and Netflix you will now get video in full resolution.
Philips has told us that the update will also bring HDR and Dolby Digital Plus support to the Amazon Video blog."
New features:
Improved Overall system performance
Amazon HDR Support
Amazon DD+ Support
Improved Browser compared to Android M
HLG (Hybrid Log Gamma) functionality
Chromecast 4K support
Multiple Google accounts support for your TV
Support of cable operator Teleing for Slovenia
Reduced Upgrade time (in progress)
Enhanced Security (SELinux Policies)
Picture-in-picture
App recording
http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1507199176
"The update will roll out gradually and it will take many weeks – or months – for it to reach Philips Android TVs in all regions. Philips has pushed the button and says that 2016 models are first in line, with 2017 models to follow later.
With Android version 7.0 – or Android Nougat – the TVs gain support for HLG (Hybrid Log Gamma), which is a HDR format for live broadcast and streaming. Another new feature is support for Chromecast 4K, meaning that when casting from 4K sources such as YouTube and Netflix you will now get video in full resolution.
Philips has told us that the update will also bring HDR and Dolby Digital Plus support to the Amazon Video blog."
New features:
Improved Overall system performance
Amazon HDR Support
Amazon DD+ Support
Improved Browser compared to Android M
HLG (Hybrid Log Gamma) functionality
Chromecast 4K support
Multiple Google accounts support for your TV
Support of cable operator Teleing for Slovenia
Reduced Upgrade time (in progress)
Enhanced Security (SELinux Policies)
Picture-in-picture
App recording
http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1507199176
Amazon video is toch niet beschikbaar op Android TV? Of gaat het over iets anders?burgt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:48:
Philips has told us that the update will also bring HDR and Dolby Digital Plus support to the Amazon Video blog.
Amazon HDR Support
Amazon DD+ Support
Dat is blijkbaar een eigen toevoeging van Philips.Bazziek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:
[...]
Amazon video is toch niet beschikbaar op Android TV? Of gaat het over iets anders?
Na wat zoeken dit gevonden:burgt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:16:
[...]
Dat is blijkbaar een eigen toevoeging van Philips.
http://philips-tvconsumer...om/Portal/en/Faq/All/5037
Blijkbaar dus wel op de 901F en niet de 9002. Hopelijk na de update ook voor 9002 beschikbaar.
Wel appart dat het zo op de website staat, maar in dat andere artikel stond dat de uitrol begint bij de oudere modellen (2016 met de 1 op het eind.) de 2017 modellen komen daarna aan de beurt.Bazziek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:29:
[...]
Blijkbaar dus wel op de 901F en niet de 9002. Hopelijk na de update ook voor 9002 beschikbaar.
Ik ga waarschijnlijk voor de 9002, ben niet onder de indruk van de motion handeling van de LG en daar ga ik e te veel aan storen. Die van Philips zou een stuk beter moeten zijn (probeer hem eerst nog een keer in de winkel te checken).
Heb de 9002 inmiddels een paar weken en de motion handeling bevalt goed (lees: er valt me niets geks of slechts op). Ben fervent motorsport (Formule 1, MotoGP en WSBK) en NFL en NBA kijker, dus een redelijk divers kleuren en bewegingen aanbod voorbij zien komen inmiddels.burgt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:00:
[...]
Wel appart dat het zo op de website staat, maar in dat andere artikel stond dat de uitrol begint bij de oudere modellen (2016 met de 1 op het eind.) de 2017 modellen komen daarna aan de beurt.
Ik ga waarschijnlijk voor de 9002, ben niet onder de indruk van de motion handeling van de LG en daar ga ik e te veel aan storen. Die van Philips zou een stuk beter moeten zijn (probeer hem eerst nog een keer in de winkel te checken).
Vraagje aan de experts hier, en dan met name de eigenaren van de 55pos9002.
Sinds een week deze tv in huis en uitermate tevreden!
Voor het geluid heb ik een Heos bar via de ARC hdmi aangesloten. Tv kijken gaat prima echter met kodi via ingebouwde android krijg ik met geen mogelijkheid DTS/DOLBY naar de Heos. Volgens mij heb ik alle combinaties van instellingen wel gehad.
Via de aangesloten Shield TV werkt het vlekkeloos, maar ik zou graag een apparaat minder in gebruik hebben.
Welke instelling moet ik hebben in de Philips en/of Kodi app.
Met andere apps zoals VLC/ SPMC/ ARCHOS lukt het me ook niet.
Voor het geluid heb ik een Heos bar via de ARC hdmi aangesloten. Tv kijken gaat prima echter met kodi via ingebouwde android krijg ik met geen mogelijkheid DTS/DOLBY naar de Heos. Volgens mij heb ik alle combinaties van instellingen wel gehad.
Via de aangesloten Shield TV werkt het vlekkeloos, maar ik zou graag een apparaat minder in gebruik hebben.
Schoonouders ook advies gegeven voor een nieuwe TV; toevallig waren net de 18% korting dagen + cashback op de Philips OLED tv's. Daarmee werd de POS9002 "maar' € 2000,-.... In vergelijking met de overige tv's altijd nog minimaal € 500,- goedkoper. Na het lezen van wat reviews en tests, kwam hij goed uit de verf. En je hebt een Ambilight voor degene die dat mooi vinden.
Schitterend beeld! Wel direct soundbar bij gekocht, dus het geluid kan ik niet beoordelen. Ook de motion valt me echt alles mee! Na het aanpassen van wat instellingen, was het echt een genot. Ook het HD beeld van KPN valt me echt alles mee; ik had het minder mooi verwacht.
Zeker met wat 4K content op Youtube en wat mooie films op Netflix is het top. De dikke AB is robuust en vind ik fijn in de hand liggen. Dikker en groter dan een standaard AB, maar wel met een toetsenbord achterop.
De Netflix knop op de AB is een uitkomst; binnen 1 seconde zit je in de app. Lekker snel, speelt alles vloeiend af en werkt fijn met het AB-toetsenbord.
Schitterend beeld! Wel direct soundbar bij gekocht, dus het geluid kan ik niet beoordelen. Ook de motion valt me echt alles mee! Na het aanpassen van wat instellingen, was het echt een genot. Ook het HD beeld van KPN valt me echt alles mee; ik had het minder mooi verwacht.
Zeker met wat 4K content op Youtube en wat mooie films op Netflix is het top. De dikke AB is robuust en vind ik fijn in de hand liggen. Dikker en groter dan een standaard AB, maar wel met een toetsenbord achterop.
De Netflix knop op de AB is een uitkomst; binnen 1 seconde zit je in de app. Lekker snel, speelt alles vloeiend af en werkt fijn met het AB-toetsenbord.
[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-10-2017 10:36 ]
Je hebt verschillende Amazon Video apps voor Android TV.Bazziek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:
[...]
Amazon video is toch niet beschikbaar op Android TV? Of gaat het over iets anders?
Je kan sideloaden, en dan heb je de apps van sony of nvidia bijvoorbeeld!
Volgens mij heb je je schoonouders dan niet echt een plezier gedaanStealthyPeanut schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:27:
Schoonouders ook advies gegeven voor een nieuwe TV; toevallig waren net de 18% korting dagen + cashback op de Philips OLED tv's. Daarmee werd de POS9002 "maar' € 2000,-.... In vergelijking met de overige tv's altijd nog minimaal € 500,- goedkoper. Na het lezen van wat reviews en tests, kwam hij goed uit de verf. En je hebt een Ambilight voor degene die dat mooi vinden.
Audiovision: €1699 - €300 cashback + gratis verzenden (link) (na aftrek cashback €1399)
Zo'n webshop/winkel in België is voor mij een optie, maar voor mijn schoonouders niettimster82 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:53:
[...]
Volgens mij heb je je schoonouders dan niet echt een plezier gedaan![]()
Audiovision: €1699 - €300 cashback + gratis verzenden (link) (na aftrek cashback €1399)
Ik weet het; niet meer van deze tijd. Maar zo is die generatie nou eenmaal
AmbiLight is een dikke flop op deze TV, schijnt op muren en plafond. Juist een konijnenbak, daarom heb ik 'm omgeruild tegen een LG. Op de andere OLED van PHILIPS werkt het wel zoals het zou moeten.
Ik heb dan wel nog geen oled van Philips, wel een 65PUS7601, in afwachting van de 65POS9002, en daar is gewoon Amazon te bekijken op de tv zelf.Bazziek schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:
[...]
Verwijderd
Ambilight is prima op de 9002, wel wat anders maar heel kleurrijk en fel. Overigens schijnt Philips dit aangepast te hebben met een nieuwe kap die in de productie is meegenomen, waardoor dit probleem is verholpen.luctes schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:05:
AmbiLight is een dikke flop op deze TV, schijnt op muren en plafond. Juist een konijnenbak, daarom heb ik 'm omgeruild tegen een LG. Op de andere OLED van PHILIPS werkt het wel zoals het zou moeten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2017 14:39 ]
In hoeverre is bekend of dit in de huidige modellen die geleverd worden al is meegenomen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:37:
[...] Overigens schijnt Philips dit aangepast te hebben met een nieuwe kap die in de productie is meegenomen, waardoor dit probleem is verholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door .NCK op 10-10-2017 18:26 ]
Bron of beeld daarvan ?Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Ambilight is prima op de 9002, wel wat anders maar heel kleurrijk en fel. Overigens schijnt Philips dit aangepast te hebben met een nieuwe kap die in de productie is meegenomen, waardoor dit probleem is verholpen.
Voor velen kan dat toch doorslaggevend zijn.
Verwijderd
Philips zelf tegen een winkelier.Greenie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:52:
[...]
Bron of beeld daarvan ?
Daar wil ik het bewijs ook wel eens van zien ... met foto's. Bij de dealer vind je meestal geen huiskameropstelling.
Bron of beeld daarvan ?
[/quote]
Bron of beeld daarvan ?
[/quote]
Verwijderd
Gebruik de toslink uitgang. Daarna kies je het geluid van de tv om via toslink te gaan.Dissidend schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:11:
Vraagje aan de experts hier, en dan met name de eigenaren van de 55pos9002.
Verwijderd
Ik heb een vraag:
Ik heb een LG 49UH850V ingeruild voor een Sony Bravia 49XE9005 wegens vertical banding. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden over deze TV. Hij heeft welliswaar geen last van vertical banding maar het beeld via digitale TV is toch echt een stuk minder scherp en helder ten opzichte van de (veel goedkopere) LG. Tevens begin ik steeds meer te wennen aan dit formaat (49") en ben ik bang dat ik vroeg of laat spijt ga krijgen dat ik niet voor een 55" gegaan ben.
Ik heb nog een kleine 20 dagen om de Sony eventueel te retourneren. En aangezien ik niet helemaal tevreden ben zit ik nu te denken aan een OLED. Dus nu is mijn vraag of de goedkopere (onder de €2k) 4k OLED TV's wel echt zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld mijn Sony 4k LED XE9005. En of ze het prijsverschil wel waard zijn.
Er zal vooral veel voetbal op gekeken worden via digitale TV. Daarnaast worden er ook wel series en films op gekeken.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Want ik zit momenteel een beetje vast.
Bijvoorbaat dank.
Ik heb een LG 49UH850V ingeruild voor een Sony Bravia 49XE9005 wegens vertical banding. Maar ik ben toch niet helemaal tevreden over deze TV. Hij heeft welliswaar geen last van vertical banding maar het beeld via digitale TV is toch echt een stuk minder scherp en helder ten opzichte van de (veel goedkopere) LG. Tevens begin ik steeds meer te wennen aan dit formaat (49") en ben ik bang dat ik vroeg of laat spijt ga krijgen dat ik niet voor een 55" gegaan ben.
Ik heb nog een kleine 20 dagen om de Sony eventueel te retourneren. En aangezien ik niet helemaal tevreden ben zit ik nu te denken aan een OLED. Dus nu is mijn vraag of de goedkopere (onder de €2k) 4k OLED TV's wel echt zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld mijn Sony 4k LED XE9005. En of ze het prijsverschil wel waard zijn.
Er zal vooral veel voetbal op gekeken worden via digitale TV. Daarnaast worden er ook wel series en films op gekeken.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Want ik zit momenteel een beetje vast.
Bijvoorbaat dank.
Als je vooral veel voetbal kijkt via digitale tv dan acht ik de kans klein dat je er met OLED op vooruit gaat. Sterker nog, de motion verwerking van de XE9005 vind ik beter dan wat LG OLED er van maakt vooral icm een interlaced signaal. Dus wat dat betreft loop je nog het risico om er op achteruit te gaan.
Motion vind ik het zwakke punt van LG, voor de rest hebben ze prachtig beeld. Philips Sony en Panasonic schijnen allemaal beter te zijn in de motion handeling.
Interlaced hoeft trouwens geen probleem te zijn, vaak kun je het tv signaal ook instellen op 720p, geen idee of dit ook bij CI modulles kan bij de meest set-top kastjes kan dit wel.
Morgen krijg ik de Philips 55POS9002 binnen, dan kan ik daar wat meer over vertellen of deze echt betere motion heeft.
Maar welke je dan zou moeten kiezen ligt aan jee verder eisen af, de Sony begint ook al richting de 2000 euro te gaan met cashback, de Philips is zlefs al voor 1450 Euro te krijgen met de huidige cashback actie.
Interlaced hoeft trouwens geen probleem te zijn, vaak kun je het tv signaal ook instellen op 720p, geen idee of dit ook bij CI modulles kan bij de meest set-top kastjes kan dit wel.
Morgen krijg ik de Philips 55POS9002 binnen, dan kan ik daar wat meer over vertellen of deze echt betere motion heeft.
Maar welke je dan zou moeten kiezen ligt aan jee verder eisen af, de Sony begint ook al richting de 2000 euro te gaan met cashback, de Philips is zlefs al voor 1450 Euro te krijgen met de huidige cashback actie.
@Verwijderd pff ik zou er blind van worden. Me vrouw vindt het prachtig.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
@Verwijderd @Amaze86 ja mij kan je ook meteen afvoeren naaf een epilepsie kliniek.
Vorige tv was ook ambilight maar niet zo extreem als dit. Op zich fijn maar in donkere scenes met highlights ga je toch volgens mij details missen omdat je daar gewoon een donkere kamer voor nodig hebt. Kan je ook uitzetten natuurlijk. Voor gewoon tv kijken was het wel rustig voor je ogen trouwens.
Vorige tv was ook ambilight maar niet zo extreem als dit. Op zich fijn maar in donkere scenes met highlights ga je toch volgens mij details missen omdat je daar gewoon een donkere kamer voor nodig hebt. Kan je ook uitzetten natuurlijk. Voor gewoon tv kijken was het wel rustig voor je ogen trouwens.
Het staat nu ook wel special in game/muziek modus volgens mij, zodat het nog wat extra flashtAmaze86 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:30:
@Verwijderd pff ik zou er blind van worden. Me vrouw vindt het prachtig.
Voor een disco feestje thuis wel de bomGreenie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:34:
[...]
Het staat nu ook wel special in game/muziek modus volgens mij, zodat het nog wat extra flasht
Verwijderd
Ja speciaal voor muziek is dit, tijdens tv kijken heb je een veel rustigere instelling. En als je ook nog eens hue lampen in je hele woning hebt is de hele ervaring echt mooi.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2017 12:01 ]
Mijn interesse gaat ook uit naar de pos9002 vanwege de ambilight, maar daar zit direct ook de twijfel aan vast, want ik begrijp dat dit erg wennen is tov de oudere modellen. Ook in bovenstaande filmpje vindt ik het erg schreeuwerig en fel. Daarom dus mijn vraag aan gebruikers van deze tv, zitten er echt van die verstralers op de tv en kan je daar aan wennen als je de oude techniek gewend bent.
Gamertag : iWitness NL
Verwijderd
Je kunt daar prima aan wennen en volgens een verkoper kun je als het je erg stoort nu gewoon contact opnemen met Philips om de kap te laten veranderen, hiermee schijnt het probleem er niet meer te zijn.
Ik baal ontzettend, gisteren de Philips pos9002 ontvangen, maar min vrouw vind hem te groot (we hebben nu een 10 jar oude 32" tv).
Beeld is werkelijk prachtig, motion handeling ziet er beter uit dan op de LG, noise handling leek ook iets beter (bij donkere netflix scenes).
ambilight brightness had ik wel wat lager gezet, anders chijnt hij wel wat op het plafond. Ik had hem ook niet op standje hyper gezet zoals in het filmpje hierboven
Dus als iemand interesse heeft in een OLED voor 1500 (na Philips Cashback + extra pixel garantie) hij zit wel alweer in de doos, anders gaat hij morgen retour naar de winkel
Beeld is werkelijk prachtig, motion handeling ziet er beter uit dan op de LG, noise handling leek ook iets beter (bij donkere netflix scenes).
ambilight brightness had ik wel wat lager gezet, anders chijnt hij wel wat op het plafond. Ik had hem ook niet op standje hyper gezet zoals in het filmpje hierboven
Dus als iemand interesse heeft in een OLED voor 1500 (na Philips Cashback + extra pixel garantie) hij zit wel alweer in de doos, anders gaat hij morgen retour naar de winkel
Wat dacht je van in ieder geval de twee weken proberen? Van 32 is de stap naar elk modern formaat te groot in de ogen van een vrouw.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
TV terugbrengen omdat je hem te groot vind... Zonde..burgt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:13:
Ik baal ontzettend, gisteren de Philips pos9002 ontvangen, maar min vrouw vind hem te groot (we hebben nu een 10 jar oude 32" tv).
Dus als iemand interesse heeft in een OLED voor 1500 (na Philips Cashback + extra pixel garantie) hij zit wel alweer in de doos, anders gaat hij morgen retour naar de winkel![]()
Geloof me de grootte went HEEL snel.. de stap voor mij van 43 inch naar 55 inch was wel iets kleiner dan die van jou maar ook ik dacht "tering wat een scherm hij neemt de hele huiskamer over"
Een week later ben ik al zo gewend dat ie van mij alweer groter mag
Maar goed, de baas bepaalt he
Als jij het wel leuk vind kun je natuurlijk ook gewoon vragen of ze er mee kan leven omdat je hem wel graag wil houden.burgt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:13:
Dus als iemand interesse heeft in een OLED voor 1500 (na Philips Cashback + extra pixel garantie) hij zit wel alweer in de doos, anders gaat hij morgen retour naar de winkel![]()
Mijn vrouw vond de TV ook veel te groot toen we hem kregen maar geen haar op mijn hoofd die er aan gedacht heeft dat ding terug te sturen.
Nu een paar maanden later is ze er net zo blij mee als ik.
Hier hetzelfde. Een week lang de opmerkingen tolereren en nu is het gewend. Zolang die kansloze RTL programma's werken zijn ze uiteindelijk toch wel tevreden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat dacht je van die vrouw inruilen of de tv zo plaatsen en inbouwen dat het wel esthetisch kan. Denk mooi kastje, plantje ernaast. Beeldje zucht...kent de flow.Gonadan schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:16:
Wat dacht je van in ieder geval de twee weken proberen? Van 32 is de stap naar elk modern formaat te groot in de ogen van een vrouw.
Ben zo blij, stond zelfs een dag een 65" en ze vond het prachtig
(ze stond zelfs te kijken naar nog groter...)
Ze vindt al die "gadgets" geweldig, homekit, Hue..
Doe mij ook zo’n vrouw!Vorkie schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:55:
Ben zo blij, stond zelfs een dag een 65" en ze vond het prachtig(ze stond zelfs te kijken naar nog groter...)
Maar inderdaad nooit een tv terugbrengen omdat je hem te groot vindt. Het went echt (te) snel. Nu een 55 inch OLED maar wou nu al dat ik voor 65 inch was gegaan. Maar eerlijk is eerlijk, gewoon niet te betalen op dat moment (dik 4ruggen werd zelfs deze gadget freak ff te gek).
en had je een 65 inch dan wou je een 75 inchWvB22 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:31:
[...]
Doe mij ook zo’n vrouw!
Maar inderdaad nooit een tv terugbrengen omdat je hem te groot vindt. Het went echt (te) snel. Nu een 55 inch OLED maar wou nu al dat ik voor 65 inch was gegaan. Maar eerlijk is eerlijk, gewoon niet te betalen op dat moment (dik 4ruggen werd zelfs deze gadget freak ff te gek).
Weet niet of 77 inch nog past in de nis van de muur maar waarschijnlijk wel ja haha. Maar voor ik daar aan begin mag de jackpot wel eerst vallen want 20 ruggen is echt bizar. Hoewel ik de prijzen zo 50% zie dalen voor het überhaupt kerst is! Maar dan nog.Greenie schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:47:
[...]
en had je een 65 inch dan wou je een 75 inch
Verwijderd
Zijn er oled bezitters die mij iets kunnen vertellen over dat image retention, of ze er last van hebben na veelvuldig gebruik?
Wil graag een oled aanschaffen maar lees veel negatieve verhalen en youtube filmpjes over image retention en dat dat bij alle oleds vroeg of laat het geval gaat zijn. De tv staat hier toch wel bijna de hele dag aan doorgaans en wil niet na paar maanden al op die problemen stuiten. Ik begrijp ook dat LG image retention/burn in niet dekt in de garantie..je zit er dus mooi mee opgescheept indien het zich bij jouw tv zal voordoen.
Het brengt me daardoor aan het twijfelen..kan iemand deze twijfels bevestigen of ontkrachten?
Wil graag een oled aanschaffen maar lees veel negatieve verhalen en youtube filmpjes over image retention en dat dat bij alle oleds vroeg of laat het geval gaat zijn. De tv staat hier toch wel bijna de hele dag aan doorgaans en wil niet na paar maanden al op die problemen stuiten. Ik begrijp ook dat LG image retention/burn in niet dekt in de garantie..je zit er dus mooi mee opgescheept indien het zich bij jouw tv zal voordoen.
Het brengt me daardoor aan het twijfelen..kan iemand deze twijfels bevestigen of ontkrachten?
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.