warcow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:30:
[...]
'Slight software bug' en gaan we dan voor het gemak net doen alsof de LG's en andere merk OLED's vanaf de eerste firmware versie goed draaiden? Niet dat ik mij verder in de discussie wil mengen want ik heb helaas nog geen persoonlijke ervaring met OLED tv's, je argument is alleen een beetje krom in mijn ogen.
Uiteraard wil ik niet doen alsof andere merken vrij zijn van bugs e.d. In deze discussie wilde ik ingaan op het verschil tussen LCD en OLED, waarbij dit voor de software en de hardware minder uit maakt dan men denkt. Een LCD-televisie en OLED-televisie kun je daarin dus wel degelijk met elkaar vergelijken.
Philips lijkt de afgelopen tijd qua software zeker wel verbeteringen te hebben getoond in vergelijking met de afgelopen jaren. Niet alleen voor de nieuwe toestellen, ook de oudere, en dat is mooi. En het is dan ook te hopen dat Philips een dergelijke bug er sneller uit haalt dan de enkele maanden die het in het verleden wel eens kon gebeuren.
Maar als het op hardware aan komt, ben ik toch echt wat huiverig. Die verhalen van verkopers bestaan niet voor niets en ik zelf zie het ook nog steeds gebeuren. Dit komt nu voor bij toestellen van enkele jaren oud en natuurlijk wil dat niet zeggen dat de huidige toestellen daar ook last van hebben, maar de extrapolatie van bekende data toont niet zoveel goeds.
Gelukkig hebben wij in Nederland een goede wetgeving met betrekking tot consumnentengarantie, waardoor het risico voor de consument nog vrij laag is. Maar als je dan een televisie van Philips aanschaft - zeker de OLED prijsklasse - zou ik dit zeker doen bij een betrouwbare winkel en niet de goedkoopste winkel die mogelijk geen buffer heeft opgebouwd en in geval van garantie ook niet kan optreden.
Laatst kwam ik namelijk jurisprudentie tegen van een winkelier die een garantieverzoek niet nakwam, dit alsnog moest doen van de rechter en kort na de uitspraak failliet is gegaan. (En ondertussen onder een nieuwe naam verder is gegaan en ook regelmatig in het prijzentopic wordt benoemd) Dat moet je natuurlijk niet willen overkomen.