Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:12

FeaR

In GoT we trust

@Verwijderd Gebruik de wijzig-knop als je wat toe te voegen hebt aan een vorige post. Dit is het topic binnen enkele minuten onnodig kicken. Tevens ga je het antwoord op je vraag vinden door de search te gebruiken, dit is al (vele malen) vaker voorbij gekomen en besproken. Daarbij is voor LG OLEDs specifiek [LG OLED] Ervaringen & Discussie in het leven geroepen.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 15-10-2017 21:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
burgt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:13:
Ik baal ontzettend, gisteren de Philips pos9002 ontvangen, maar min vrouw vind hem te groot (we hebben nu een 10 jar oude 32" tv).
Niet doen joh, echt niet terugbrengen. Ik ben 10 jaar geleden van een 21" 4:3 toestel naar 46" 16:9 gegaan, dat was toen echt nog een forse maat. Ik kreeg dus ook allerlei opmerkingen, maar binnen no-time was het normaal. En nu is het alweer aan de kleine kant. Ik weet niet hoe ver je er dan vanaf zit, maar hou er rekening mee dat ondertiteling steeds kleiner aan het worden is. Ik vind bijvoorbeeld de ondertiteling van Film1 al best klein, nog wel te doen, maar het zou op een 32" televisie echt niet meer te zien zijn (ik zit op zo'n 3,5 meter afstand).

Laat haar gewoon een paar weken wennen, misschien een maandje. En zet dan na die tijd die 32" televisie voor de gein eventjes terug, dan zal je de opmerking krijgen dat het beeld zo klein is :)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 11:18
burgt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:13:
Ik baal ontzettend, gisteren de Philips pos9002 ontvangen, maar min vrouw vind hem te groot (we hebben nu een 10 jar oude 32" tv).

Beeld is werkelijk prachtig, motion handeling ziet er beter uit dan op de LG, noise handling leek ook iets beter (bij donkere netflix scenes).
ambilight brightness had ik wel wat lager gezet, anders chijnt hij wel wat op het plafond. Ik had hem ook niet op standje hyper gezet zoals in het filmpje hierboven :P

Dus als iemand interesse heeft in een OLED voor 1500 (na Philips Cashback + extra pixel garantie) hij zit wel alweer in de doos, anders gaat hij morgen retour naar de winkel :) :')
Niet doen man! Zoals meerdere mensen aangeven, je moet even afwachten tot jullie aan het formaat zijn gewend.

Ik denk dat de reactie van je vriendin vooral komt door het verschil van 32 naar 55.

Ik ging 2,5 jaar terug van 37 naar 50 en had exact dezelfde twijfelachtige reactie kort na de aanschaf.
Ook gedachtes dat hij te groot was en het idee een miskoop te hebben gedaan. Binnen 2 weken ben je gewend en neemt het WOW effect dus af.

Ik zou op mijn afstand nu ook probleemloos 55 kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaZ1000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 13:43
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:06:
Je kunt daar prima aan wennen en volgens een verkoper kun je als het je erg stoort nu gewoon contact opnemen met Philips om de kap te laten veranderen, hiermee schijnt het probleem er niet meer te zijn.
Bedankt voor je reactie! Kan iemand dit echt bevestigen dat Philips hiervoor een oplossing biedt? Dat zou inderdaad wel eens de trigger kunnen zijn om hem te bestellen!

Gamertag : iWitness NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 23:44
Ik twijfel tussen de LG OLED55C7V en de Philips 55POS9002. De LG is zo'n 300 euro duurder bij de aanbieder waar ik hem voor het goedkoopst kan krijgen (precies het bedrag van de cashback van Philips).

Voorkeur gaat naar Philips vanwege Ambilight. Voorheen een Ambilight TV gehad en ik vond dit geweldig. Bezit ook vele Hue lampen en de integratie hiermee is een groot pluspunt. Echter had mijn vorige Philips TV ook een enorm minpunt; alles was enorm traag en de image processing viel enorm tegen (veel judde, banding etc). Over de LG hoor ik niks anders dan lof, maar het feit dat de Philips 300 euro goedkoper is en Ambilight biedt trekt mij wel.

Heeft iemand wellicht goede inzichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft net wat beter beeld, LG een betere OS. Dus het komt puur op Ambilight versus Dolby Vision aan. Al hoewel dat laatste zeer te verwaarlozen is. Aangezien alle standaarden nu nog 10 bits zijn.

Het is allemaal OLED, dus het beeld zal overal wel zeer goed zijn. RTINGS zegt ook, ga ten alle tijden voor de goedkoopste 4K OLED.

Overigens komt HDR met HDR + wat ook 12 bit zal weergeven. Ambilight met Hue is een aanrader. En ook nog eens goedkoper.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:11:
Philips heeft net wat beter beeld, LG een betere OS. Dus het komt puur op Ambilight versus Dolby Vision aan. Al hoewel dat laatste zeer te verwaarlozen is. Aangezien alle standaarden nu nog 10 bits zijn.

Het is allemaal OLED, dus het beeld zal overal wel zeer goed zijn. RTINGS zegt ook, ga ten alle tijden voor de goedkoopste 4K OLED.

Overigens komt HDR met HDR + wat ook 12 bit zal weergeven. Ambilight met Hue is een aanrader. En ook nog eens goedkoper.
Ja ze hebben ook veel keus in Amerika :+ (en de prijsverschillen zijn veel groter van een A1 tov C7).

Maar op zich zou je het zo best kunnen stellen ja puur rationeel (komt dan ook net mooi uit dat nu de 9002 de goedkoopste van allemaal is als je weer wat subjectiefs als motion laat meespelen O-) )

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 17-10-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
Ken iemand deze televisie? Grundig 65GOS9798. Staat te koop voor €1999,- euro in Duitsland, maar ik kan er weinig over vinden op wat Duitse reviews na. Goedkoopste Oled in die maat en dan ook nog 3D erbij voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Er zijn wel verschillende types. Volgens de website van Grundig is de 9798 zonder polarisatiefilter en met HDMI 2.0. De 9799 is mét polarisatiefilter, 6 3D-brillen en HDMI 2.0a.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:11:

Bedoel je hiermee: Ambilight in combinatie met Hue lampen? Of Ambilight door middel van Hue lampen? Heb je daar voorbeelden van dan, want lees tot nu toe alleen opties dmv je telefoon camera. En dat lijkt me niet echt een aanrader. Voor mij weegt Ambilight best zwaar mee in de beslissing namelijk.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Bedoel je hiermee: Ambilight in combinatie met Hue lampen? Of Ambilight door middel van Hue lampen? Heb je daar voorbeelden van dan, want lees tot nu toe alleen opties dmv je telefoon camera. En dat lijkt me niet echt een aanrader. Voor mij weegt Ambilight best zwaar mee in de beslissing namelijk.
Ambilight in combinatie met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaZ1000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 13:43
Bij de helpdesk van Philips televisies wist men niets af van een eventuele mogelijkheid om de kap te laten vervangen van de pos9002. Ze gingen het nog even intern verder navragen en dan zou ik nog een terugkoppeling ontvangen.

Gamertag : iWitness NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:38
KawaZ1000 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:34:
Bij de helpdesk van Philips televisies wist men niets af van een eventuele mogelijkheid om de kap te laten vervangen van de pos9002. Ze gingen het nog even intern verder navragen en dan zou ik nog een terugkoppeling ontvangen.
Klinkt interessant, ben benieuwd. Geen disco meer op het plafond dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KawaZ1000 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:34:
Toevallig begon er een medewerker van de MM in Amsterdam er vandaag over dat hij van collega's gehoord zou hebben dat er een nieuwe batch Philips tv's zijn die geen krommingen in het scherm hebben en de Ambilight zou ook zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablemikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Hallo Allemaal,

Hopelijk het juiste forum.
Sinds een week de LG C7V in huis. Erg blij mee maar het lijkt erop dat het scherm af en toe even hapert of ghost (of wat de juiste benaming dan ook is)> Ik heb inmiddels de fora meegelezen en zie dat dit wel vaker gebeurt. Ik lees ook dat het instellen van een OLED redelijk secuur komt.

M.a.w. Wie kan mij een zet in de goede richting geven v.w.b. de juiste instellingen? Of heb ik te maken met een garantie geval?

Ik kijk middels een Apple TV 4 naar Netflix 2 schermen abo (moet de gratis periode nog actieveren).

Bij voorbaat dank voor jullie inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
cablemikey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:19:
Hallo Allemaal,

Sinds een week de LG C7V in huis. Erg blij mee maar het lijkt erop dat het scherm af en toe even hapert of ghost (of wat de juiste benaming dan ook is)> Ik heb inmiddels de fora meegelezen en zie dat dit wel vaker gebeurt. Ik lees ook dat het instellen van een OLED redelijk secuur komt.

M.a.w. Wie kan mij een zet in de goede richting geven v.w.b. de juiste instellingen? Of heb ik te maken met een garantie geval?

Ik kijk middels een Apple TV 4 naar Netflix 2 schermen abo (moet de gratis periode nog actieveren).

Waarom via een Apple TV als LG een zeer fijne Netflix app heeft in de LG Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablemikey
Niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik deze al en mijn abo nog loopt, daarna idd via de app van LG zelf. Maar is dit een issue met mijn toestel of een instelling.
Zover ik kan zien zijn er niet andere instellingen die ik kan maken.
wvkreg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:19:
[...]

Waarom via een Apple TV als LG een zeer fijne Netflix app heeft in de LG Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37
cablemikey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:
Niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik deze al en mijn abo nog loopt, daarna idd via de app van LG zelf. Maar is dit een issue met mijn toestel of een instelling.
Zover ik kan zien zijn er niet andere instellingen die ik kan maken.

[...]
Ik heb er geen last van, zelfde tv. Bel even met LG OLED Care 0900 - 65 33 543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablemikey
Ga ik doen, dank voor de tip.
wvkreg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Ik heb er geen last van, zelfde tv. Bel even met LG OLED Care 0900 - 65 33 543

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog zat te twijfelen over de Philips 9002.
https://www.avforums.com/...-hdr-oled-tv-review.14095

Geeft maar weer aan dat de Tweakers die deze tv meteen hebben afgeschreven er geen kaas van hebben gegeten.

Een top tv van TP Vision. Het heeft trouwens een 2017 paneel en geen 2016 zoals sommige dat aangaven!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

^ Je bedoelt mensen die gewaarschuwd hebben voor beperkte levensduur (op basis van ervaring) en dat je dat nooit in reviews terug leest aangezien daar de levensduur niet wordt getest? O-)

Zonder Dolby Vision zou ik er sowieso niet aan beginnen, my two cents

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
fonsmeister schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:43:
Zonder Dolby Vision zou ik er sowieso niet aan beginnen, my two cents
Ja maar Ambilight jonguh!! :P

ff ontopic, jonguh :P

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 28-10-2017 14:24 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha wat een onzin, hoe kun je nou de levensduur bepalen van een toestel als je het maar 2 weken in bezit hebt. Dan zoek je naar een reden die er niet is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Omdat TPVision niet de Toyota is van de audio/video wereld wellicht.

Maar misschien dat dit specifieke artikel het wel een tijdje gaat doen. Dat weet inderdaad nog niemand.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:01:
Hahaha wat een onzin, hoe kun je nou de levensduur bepalen van een toestel als je het maar 2 weken in bezit hebt.
Precies, dat was dan ook de kern van de waarschuwing ;)
Dimens schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Het is natuurlijk prima dat je niet naar het verkooppraatje van verkopers luistert en in plaats daarvan reviews leest. Maar als het aankomt op defecten, ken ik geen reviews die nagaan of televisies ook lang goed blijven werken. Dat kan een verkoper wel.

Als verschillende verkopers uit verschillende winkelketens allemaal hetzelfde verhaal vertellen, moet je bij jezelf nagaan of het niet waar is wat zij vertellen. Welke andere redenen hebben zij om geen Philips meer te verkopen?

Op het vlak van LCD-televisies heeft Philips nooit echt goed weten te presteren met vaak een scheve prijs/kwaliteitsverhouding. Niet perse slecht, maar ook zeker geen uitblinkers. Philips televisies werden toch wel gekocht om hun Ambilight en niet om beeldkwaliteit. Ambilight was dan ook goed in het verbloemen van de matige beeldkwaliteit en vaak ook matige contrasten.

Maar sinds televisies van Philips worden gemaakt door TP Vision, is de kwaliteit in zowel beeld, als software en hardware flink achteruit gegaan. In de topics van Philips hier op Tweakers is ook niet veel goeds gezegd over de televisies maar vooral geklaagd. Toestellen waarbij essentiële beeldinstellingen gewoonweg niet bestonden of niet deden wat ze zouden moeten doen, waardoor het goed afstellen van het beeld onmogelijk was.

Nou ben ik niet bekend met werkelijke cijfers van defecten omdat die te vinden zijn. Maar als televisie-enthousiast heb ik, niet alleen hier op Tweakers maar op meerdere plekken, een hoop toestellen van Philips voorbij zien komen met defecten. Daar kan ik enkel positief spreken over de afhandeling van Philips, die al snel tot creditering van het aankoopbedrag over gaat bij defecten en nauwelijks tot repareren. Ook daar zou je als conclusie kunnen trekken dat Philips ondertussen geen onderdelen meer heeft voor oude modellen door een grote hoeveelheid defecten en daardoor niet meer tot reparatie over kan gaan.

Komt bij dat ik enige tijd terug mijn oud-collega's van een bekende winkelketen bezocht voor de aanschaf van extra Philips Hue peertjes. Bij de vraag van een van de oud-collega's of ik dan ook een televisie van Philips zou hebben, kreeg ik ook te horen dat ik beter geen Philips kon kopen omdat er zoveel toestellen van Philips defect terugkwamen en hij daar zoveel tijd aan kwijt was. Dat was dan ook geen verkooppraatje.

Dus nee, ik heb niet veel vertrouwen in het merk Philips als het aankomt op televisies. En dat heeft weinig met het hebben van een hekel aan Philips.

[ Voor 81% gewijzigd door fonsmeister op 26-10-2017 09:27 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

cablemikey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:19:
Hallo Allemaal,

Over het algemeen (is mijn ervaring met mijn C6) wordt dit veroorzaakt door zaken als Edge Enhancement, TrueMontion en dat soort zaken. Hoe meer je van dit soort zaken aan hebt staan, hoe zwaarder het de TV valt ze allemaal op tijd toe te passen.

http://i.rtings.com/images/reviews/c7/c7-config-8-medium.jpg

Daarbij: voor elke beeldscherm modi zijn er aparte settings. Dus als je een normale BluRay kijkt, eentje voor 3D, eentje voor HDR en eentje voor Dolby Vision (en voor de 2017 modellen zal er ook wel eentje zijn voor HLG). Die kun je alleen aanpassen als je in die modus bent. En dat is ook nog eens per input !

Het beste is om even de settings te controleren als je iets kijkt.

In het begin had ik het ook niet door waardoor ik ghosting, happeringen en zelfs tearing zag terwijl ik UHD/HDR films keek. Dacht eerst dat het de kabel was, maar toen ik de settings controleerde bleken alle enhancers gewoon nog aan te staan (ondanks dat ik alle enhancements direct heb uitgezet toen ik de TV voor het eerst aan had) !

En ik had mijn scherm ook netjes afgesteld qua kleuren correctie, gamma en dergelijke terwijl ik een gewone BluRay aan het kijken was. Maar toen ik er een 3D disk in deed, stond alles weer op '0'. Dus moest ik het nog een keer doen terwijl ik een 3D film aan het kijken was.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen dit over het hoofd zien. Maar controleer het en kijk daarna of je er nog steeds last van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fonsmeister schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Precies, dat was dan ook de kern van de waarschuwing ;)

[...]
En daarom juist onzin, want het betreft hier een aanname, geen concrete gevallen. Philips LCD is totaal anders dan OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Philips LCD is totaal anders dan OLED.
Minder dan je zou denken en vooral minder op de punten waarop het verhaal van toepassing is. Dat komt ook terug in de review die je hebt gepost.

"We did discover a slight software bug when testing the 9002 and sometimes, when switching inputs, frame interpolation was clearly being applied, even though the Motion setting was off."

Dit zijn de dergelijke problemen waarover ik sprak en die hebben niet zozeer iets met LCD of OLED te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:17
Dimens schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Minder dan je zou denken en vooral minder op de punten waarop het verhaal van toepassing is. Dat komt ook terug in de review die je hebt gepost.

"We did discover a slight software bug when testing the 9002 and sometimes, when switching inputs, frame interpolation was clearly being applied, even though the Motion setting was off."

Dit zijn de dergelijke problemen waarover ik sprak en die hebben niet zozeer iets met LCD of OLED te maken.
'Slight software bug' en gaan we dan voor het gemak net doen alsof de LG's en andere merk OLED's vanaf de eerste firmware versie goed draaiden? Niet dat ik mij verder in de discussie wil mengen want ik heb helaas nog geen persoonlijke ervaring met OLED tv's, je argument is alleen een beetje krom in mijn ogen.

Misschien dat de verwachte 'tick' in de panelen van LG dit jaar mij over de drempel halen om toch een 65" aan te schaffen. Ik wil er uiteindelijk een in mijn huiskamer en slaapkamer maar daarvoor moeten de prijzen ook nog iets zakken.

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 26-10-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Je leest even goed ook mindere zaken over webOS.
Nu wint webOS wel imho van androidTV. Support van versies op oudere modellen lees je toch ook al minder positieve zaken over.

Grootste selling point van de philips blijft ambilight. Als de concurrentie ook iets gelijkaardig deed dan waren ze al heel wat klanten kwijt.

Nu zijn er hier wel wat hevige voorvechters van beide merken aanwezig, wat ik opzich ook niet snap.
Het model is goed of niet goed. Maar je visie doorduwen op iedereen heeft toch weinig nut ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
warcow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:30:
[...]

'Slight software bug' en gaan we dan voor het gemak net doen alsof de LG's en andere merk OLED's vanaf de eerste firmware versie goed draaiden? Niet dat ik mij verder in de discussie wil mengen want ik heb helaas nog geen persoonlijke ervaring met OLED tv's, je argument is alleen een beetje krom in mijn ogen.
Uiteraard wil ik niet doen alsof andere merken vrij zijn van bugs e.d. In deze discussie wilde ik ingaan op het verschil tussen LCD en OLED, waarbij dit voor de software en de hardware minder uit maakt dan men denkt. Een LCD-televisie en OLED-televisie kun je daarin dus wel degelijk met elkaar vergelijken.

Philips lijkt de afgelopen tijd qua software zeker wel verbeteringen te hebben getoond in vergelijking met de afgelopen jaren. Niet alleen voor de nieuwe toestellen, ook de oudere, en dat is mooi. En het is dan ook te hopen dat Philips een dergelijke bug er sneller uit haalt dan de enkele maanden die het in het verleden wel eens kon gebeuren.

Maar als het op hardware aan komt, ben ik toch echt wat huiverig. Die verhalen van verkopers bestaan niet voor niets en ik zelf zie het ook nog steeds gebeuren. Dit komt nu voor bij toestellen van enkele jaren oud en natuurlijk wil dat niet zeggen dat de huidige toestellen daar ook last van hebben, maar de extrapolatie van bekende data toont niet zoveel goeds.

Gelukkig hebben wij in Nederland een goede wetgeving met betrekking tot consumnentengarantie, waardoor het risico voor de consument nog vrij laag is. Maar als je dan een televisie van Philips aanschaft - zeker de OLED prijsklasse - zou ik dit zeker doen bij een betrouwbare winkel en niet de goedkoopste winkel die mogelijk geen buffer heeft opgebouwd en in geval van garantie ook niet kan optreden.

Laatst kwam ik namelijk jurisprudentie tegen van een winkelier die een garantieverzoek niet nakwam, dit alsnog moest doen van de rechter en kort na de uitspraak failliet is gegaan. (En ondertussen onder een nieuwe naam verder is gegaan en ook regelmatig in het prijzentopic wordt benoemd) Dat moet je natuurlijk niet willen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Dimens schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:21:

Laatst kwam ik namelijk jurisprudentie tegen van een winkelier die een garantieverzoek niet nakwam, dit alsnog moest doen van de rechter en kort na de uitspraak failliet is gegaan. (En ondertussen onder een nieuwe naam verder is gegaan en ook regelmatig in het prijzentopic wordt benoemd) Dat moet je natuurlijk niet willen overkomen.
Dat je nu een beeld schept dat winkeliers met bosjes tegelijk 'even failliet' gaan om onder garantie verplichtingen uit te komen is natuurlijk complete onzin, maar leuk voor je dat je één voorbeeld hebt kunnen ontdekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dimens
Janpietertje89 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:20:
[...]

Dat je nu een beeld schept dat winkeliers met bosjes tegelijk 'even failliet' gaan om onder garantie verplichtingen uit te komen is natuurlijk complete onzin, maar leuk voor je dat je één voorbeeld hebt kunnen ontdekken.
Mijn excuses. In het vervolg zal ik er rekening mee houden dat een waarschuwing voorzichtig te zijn met een aankoop bij verkopers die voor zeer lage prijzen producten aanbieden en mogelijk ook geen buffer hebben voor wanneer iets fout gaat, wordt gezien als het scheppen van een beeld dat alle winkeliers met grote getale tegelijk failliet gaan, en dat dan ook nog eens expres zouden doen om onder garantie uit te komen.

Dat ik dat niet heb gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Voor de mensen die een PS4 pro gebruiken op hun OLED tv, op welke beeldmode zetten jullie de tv en wat hebben jullie verder handmatig aangepast aan de beeldinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Dimens schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:30:
[...]

Mijn excuses. In het vervolg zal ik er rekening mee houden dat een waarschuwing voorzichtig te zijn met een aankoop bij verkopers die voor zeer lage prijzen producten aanbieden en mogelijk ook geen buffer hebben voor wanneer iets fout gaat, wordt gezien als het scheppen van een beeld dat alle winkeliers met grote getale tegelijk failliet gaan, en dat dan ook nog eens expres zouden doen om onder garantie uit te komen.

Dat ik dat niet heb gezien..
Het idee dat de hoogte van de prijzen een correlatie heeft met hoe goed het financieel met een winkel gaat is natuurlijk ook complete onzin. Juist die lokale winkel om de hoek die wanhopig TV's met veel te hoge prijzen probeert te verkopen is wat mij betreft een veel groter risico dan een grotere dozenschuiver die tientallen OLEDS per dag met een wat lagere marge verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Janpietertje89 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Het idee dat de hoogte van de prijzen een correlatie heeft met hoe goed het financieel met een winkel gaat is natuurlijk ook complete onzin. Juist die lokale winkel om de hoek die wanhopig TV's met veel te hoge prijzen probeert te verkopen is wat mij betreft een veel groter risico dan een grotere dozenschuiver die tientallen OLEDS per dag met een wat lagere marge verkoopt.
Moet ik echt gaan verantwoorden waarom mijn tekst niet vol met mitsen, maren en asterisken staat, terwijl het gewoon bedoeld is als een simpele waarschuwing om oplettend te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oleds zijn prachtig maar ze moeten mijns inziens nog wel een aantal verbeteringen ondergaan..

- image retention/burn in...(houdt de potentiële kopers waaronder ik erdoor op afstand)
- helderheid (rond 800 nits terwijl high end samsungs wel tot 2000 hebben)
- alle andere beeldgerelateerde zaken (ghosting, banding etc)
-de prijs (kennelijk zijn er gigantische winstmarges op de oleds waardoor de prijs over een verloop van tijd makkelijk aantal niveau's kan zakken)

In de kinderschoenen staat OLED nou ook weer niet, maar op basis van de bovenstaande punten kun je gerust zeggen dat er zeker nog wat ontwikkeling behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Loewe Bild 4.55 is toch wel een hele mooie OLED om te zien. Zelfs mooier dan de E serie van LG.
[YouTube: https://youtu.be/KPj2tz39McU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind TV design altijd wat zinloos, het is gewoon voor 95% een zwart schermoppervlak met een vrijwel onzichtbaar randje eromheen. Uiteraard kan de voet wel meespelen, maar als je design echt belangrijk vindt zal je hem in beginsel gewoon ophangen zonder voet voor het mooiste/strakste resultaat. Blijft alleen nog de soundbar over.. die zijn er esthetisch zeer strak uit, maar daar is dan ook alles mee gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:24:
In de kinderschoenen staat OLED nou ook weer niet, maar op basis van de bovenstaande punten kun je gerust zeggen dat er zeker nog wat ontwikkeling behoeft.
Op basis van bovenstaande punten kan je gerust zeggen dat jij geen enkele ervaring hebt met OLED tv’s. Burn in kom zelden voor, nits zijn prima, prijzen zijn dit jaar acceptabel geworden en banding/ghosting valt onder garantie.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:34:
[...]

Op basis van bovenstaande punten kan je gerust zeggen dat jij geen enkele ervaring hebt met OLED tv’s. Burn in kom zelden voor, nits zijn prima, prijzen zijn dit jaar acceptabel geworden en banding/ghosting valt onder garantie.
Oh ja joh nou als burn in zo "zeldzaam" was zou ik niet allemaal verhalen erover tegenkomen op internet. Mensen die na 1.5 jaar burn in constateren en bot vangen bij LG, ook op amerikaanse fora vind je een heleboel verhalen erover. Je kan wel naiëf zijn en denken dat het niet voorkomt maar mensen gaan niet voor hun lol negatieve verhalen plaatsen, het moet ze wel echt overkomen zijn. Dat jij er nog geen last van hebt gehad, wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het iets zeldzaams is.

En prijzen acceptabel vinden is nog altijd iets subjectiefs, de prijzen gaan komende maanden sowieso zakken dus het kan altijd goedkoper en is het wachten dan ook meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
@Verwijderd dan koop je toch geen oled who care's.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Als je natuurlijk ook googled naar "oled + burnin" dan ga je uiteraard verhalen van her en der vinden.
Ga dan liever uit van de algemene ervaringen hier op het forum dan doelbewust problemen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RichieB schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:34:
[...]

Nits zijn niet prima. Er is bij OLED, in alle prijsklassen, een enorme afwijking tussen geadverteerd en meetbaar, soms wel tot 60%. High-end LED televisies zoals de Sony 75X9405 heeft meetbaar bijna 50% meer nits dan een LG 65E7 en zit maar 15% onder geadverteerde waarde (de Sony dus).

Ik zeg zeker niet dat nits zaligmakend zijn maar om nou te zeggen dat het prima waarden zijn, ben ik niet met je eens.

Nog afgezien van de kijker die de maximale nits wil gebruiken. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39
MAX3400 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:34:
[...]

Nits zijn niet prima. Er is bij OLED, in alle prijsklassen, een enorme afwijking tussen geadverteerd en meetbaar, soms wel tot 60%. High-end LED televisies zoals de Sony 75X9405 heeft meetbaar bijna 50% meer nits dan een LG 65E7 en zit maar 15% onder geadverteerde waarde (de Sony dus).

Ik zeg zeker niet dat nits zaligmakend zijn maar om nou te zeggen dat het prima waarden zijn, ben ik niet met je eens.

Nog afgezien van de kijker die de maximale nits wil gebruiken. :)
Bron?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Oleds zijn prachtig maar ze moeten mijns inziens nog wel een aantal verbeteringen ondergaan..

- image retention/burn in...(houdt de potentiële kopers waaronder ik erdoor op afstand)
-de prijs (kennelijk zijn er gigantische winstmarges op de oleds waardoor de prijs over een verloop van tijd makkelijk aantal niveau's kan zakken)

Net weer even in de winkel vergeleken. Maar zelfs de beste Sony's en Samsung lcd's halen het qua contrast echt niet bij de OLEDs vond ik. En zelfs in een winkel met veel licht waren de OLEDs echt wel helder genoeg. Bij 2000 nits mag je thuis wel eerst een zonnebril opzetten :)
Maar goed, aan de andere kant: thuis kan je die vergelijking niet meer maken en zijn ook goede lcd schermen prachtig (behalve de kijkhoeken dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Goede morgen,

Ik had laatst bijna toegehapt op een nieuwe Sony 55XE9005 via een goede deal.. Dat ik hem echter zag staan naast een Oled was het beeldverschil in kwaliteit toch wel erg groot.

Ik heb mezelf aardig ingelezen rond Oled met alle voor en nadelen.

Enige waar ik me een beetje zorgen maak om is motion handling bij LG Oled.
hoe is de ervaring met sportuitzendingen? Ik lees zo hier en daar dat de LG's problemen hebben met 1080I signaal met sportuitzendingen. Verdwijnende voetballen of Artifacts bij snelle bewegingen.
Iemand die daar wat over kan vertellen?

komt het geregeld voor of is dat hoogstens 1 x per wedstrijd?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 17:16
Ik zat in verkeerde topic met deze vraag dus hier nu op de goede plek ;-)

Ik heb mij in de winkel laten vertellen en op basis van reviews dat de Sony A1 OLED de betere beeldprocessing heeft, is dat ook jullie ervaring?

Alleen die standaard aan de achterkant met die speakers erin 8)7 wat een vreemd systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mick3112 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:40:
Goede morgen,

Ik had laatst bijna toegehapt op een nieuwe Sony 55XE9005 via een goede deal.. Dat ik hem echter zag staan naast een Oled was het beeldverschil in kwaliteit toch wel erg groot.

hoe is de ervaring met sportuitzendingen? Ik lees zo hier en daar dat de LG's problemen hebben met 1080I signaal met sportuitzendingen. Verdwijnende voetballen of Artifacts bij snelle bewegingen.

alvast bedankt.
Ik kijk geen voetbal, maar wel F1. Op mijn LG staat vrijwel alle beeldprocessing uit en de STB geeft beeld 1:1 door. Ik zie helemaal geen artifacts. Ik kan me voorstellen dat als de beeldtruukjes (frame interpolatie, zoals TrueMotion) aan staan er het een en ander misgaat. Of als een STB 1080p stuurt (conversie in STB).
wimpie007 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:49:
Ik heb mij in de winkel laten vertellen en op basis van reviews dat de Sony A1 OLED de betere beeldprocessing heeft, is dat ook jullie ervaring?
Volgens de reviewers wel. Ik ben echter best een pietje precies met beeld en ik heb nog niets storends gevonden bij de LG (zolang alle kunstjes maar uit staan, anders valt er voor mij niet naar te kijken), maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als side by side vergelijken.

[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 06-11-2017 12:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wimpie007 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:49:
Beter dan wat?

Ik heb mijn bedenkingen erover; voor zover ik heb gelezen moet de A1 aanzienlijk harder werken dan de 9405 (direct LED van Sony) wat zich vertaalt in lagere inputlag voor de 9405, bijvoorbeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Mick3112 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:40:
Goede morgen,

alvast bedankt.
De deinterlacing van C7 had een bug waarbij bij bepaalde panning shots een bal kon opsplitsen. Dit hebben ze gefixt in de recentste update. Artifacts van snelle beweging is geen sprake. Wel heeft oled een basis van 300 motion resolution en kan die tot maximaal naar 650 worden verhoogd. Een beetje motion blur zul je dus blijven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

- IR en burn in zal nooit verdwijnen. Kans op burn in is minimaal en kun je alleen krijgen door structureel hetzelfde kijkgedrag te hebben.
- Oled zal niet in 1 generatie naar 1500 nits gaan. Hooguit 1000-1100 nits volgend jaar.
- Ghosting is er niet. Want OLED heeft 1ms response time. 'Ghosting is a trailing motion artifact. It is caused by asymmetric pixel transitions: Transitions from between two colors can be faster in one direction than the other direction. This motion artifact appears only on trailing edges; observe the yellow dome.' Bron: https://www.blurbusters.com/faq/lcd-motion-artifacts/
Daarnaast is banding zowat bijna geëlimineerd in de 7 serie.
- De prijs zit al op 1550 voor een 55 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
ionn schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:46:
[...]

De deinterlacing van C7 had een bug waarbij bij bepaalde panning shots een bal kon opsplitsen. Dit hebben ze gefixt in de recentste update. Artifacts van snelle beweging is geen sprake. Wel heeft oled een basis van 300 motion resolution en kan die tot maximaal naar 650 worden verhoogd. Een beetje motion blur zul je dus blijven hebben.
Kijk, dat zijn goede berichten!

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:26

burgt

Starbass

ionn schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:46:
[...]

Bij het Oktober testfest hebben we de LG modellen redelijk goed kunnen bekijken (ik mag toch hopen dat die wel de laatste software hadden..), maar daar bij zaten ontzettend veel motion handeling problemen in.

Bij een scene van Earth 2 waar de geitjes over de rotswand rende zag je met motion opties uit judder en met motion aan regelmatig dat de geit 6 poten had. En dat was geen interlaced beeld.
Ik heb een avond de Philips 55POS9002 in huis gehad en hierop zag de motion handeling er veel beter uit. (helaas maken ze geen kleinere OLED modellen, vrouwlief vond hem echt veel te groot.. ;w)

(Maar ik ben sowieso best "allergies" voor lelijke beeld processing.)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

burgt schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:11:
[...]

Bij het Oktober testfest hebben we de LG modellen redelijk goed kunnen bekijken (ik mag toch hopen dat die wel de laatste software hadden..), maar daar bij zaten ontzettend veel motion handeling problemen in.

Bij een scene van Earth 2 waar de geitjes over de rotswand rende zag je met motion opties uit judder en met motion aan regelmatig dat de geit 6 poten had. En dat was geen interlaced beeld.
Ik heb een avond de Philips 55POS9002 in huis gehad en hierop zag de motion handeling er veel beter uit. (helaas maken ze geen kleinere OLED modellen, vrouwlief vond hem echt veel te groot.. ;w)

(Maar ik ben sowieso best "allergies" voor lelijke beeld processing.)
Alleen wat jij daar zag met die geitjes is namelijk geen judder. Judder is namelijk de inconsistentie tussen de framerate en de refreshrate. Wat jij namelijk zag was gewoon stutters door de lage framerate van earth 2, namelijk 24fps. De lage response times van OLED zorgt ervoor dat er geen smearing, smoothing of toe wel motion blur ontstaat door de techniek zelf.

LCD maskeert in feite het probleem met lage framerate content door hun langzame respone times.

Als je die kleine stutters van 24fps content niet kan hebben, moet je of motion interpolation aanzetten of geen OLED halen.

Dan kun je beter wachten tot er een impuls based emmissive panel technologie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Vooruit meer stutter dan judder dan ;), maar dan nog is het juist de motion interpolation van LG die dus zorgt voor de lelijke artifacts waarbij andere merken dit beter voor elkaar hebben.
Een aangezien de meeste films op deze framerate hebben is dit voor mij een afknapper bij de LG modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
ionn schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:18:
[...]

- IR en burn in zal nooit verdwijnen. Kans op burn in is minimaal en kun je alleen krijgen door structureel hetzelfde kijkgedrag te hebben.
- Oled zal niet in 1 generatie naar 1500 nits gaan. Hooguit 1000-1100 nits volgend jaar.
- Ghosting is er niet. Want OLED heeft 1ms response time. 'Ghosting is a trailing motion artifact. It is caused by asymmetric pixel transitions: Transitions from between two colors can be faster in one direction than the other direction. This motion artifact appears only on trailing edges; observe the yellow dome.' Bron: https://www.blurbusters.com/faq/lcd-motion-artifacts/
Daarnaast is banding zowat bijna geëlimineerd in de 7 serie.
- De prijs zit al op 1550 voor een 55 inch.
Ik ben het totaal niet eens wat je zegt met betreft banding. Ik heb een 55C7 terug gestuurd, omdat ik de banding niet acceptabel vond. Na een gesprek met de verkoper had zowel de winkel als de officiele LG techneut dezelfde verticale banding. Wellicht dat jij een exemplaar hebt zonder, maar ik heb een sterk vermoeden dat een groot deel van de OLED panelen in sommige situaties nog erg veel last hebben van vertical banding. Voor degene die nieuwsgierig zijn, ga aflevering 2 van Marco Polo maar eens kijken. Mocht je geen last hebben van banding (of is het je niet eerder opgevallen), dan raad ik je aan om het niet te kijken of op te gaan zoeken. Helaas ben ik wel zo'n perfectionist, of was mijn paneel echt onder de maat (ik hoop dat laatste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

burgt schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:19:
Vooruit meer stutter dan judder dan ;), maar dan nog is het juist de motion interpolation van LG die dus zorgt voor de lelijke artifacts waarbij andere merken dit beter voor elkaar hebben.
Een aangezien de meeste films op deze framerate hebben is dit voor mij een afknapper bij de LG modellen.
Klopt sony doet het op dat gebied wat beter. Maar ik zet zelf motion interpolation niet aan in verband met soap opera effect.
willieboy90 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:03:
[...]

Ik ben het totaal niet eens wat je zegt met betreft banding. Ik heb een 55C7 terug gestuurd, omdat ik de banding niet acceptabel vond. Na een gesprek met de verkoper had zowel de winkel als de officiele LG techneut dezelfde verticale banding. Wellicht dat jij een exemplaar hebt zonder, maar ik heb een sterk vermoeden dat een groot deel van de OLED panelen in sommige situaties nog erg veel last hebben van vertical banding. Voor degene die nieuwsgierig zijn, ga aflevering 2 van Marco Polo maar eens kijken. Mocht je geen last hebben van banding (of is het je niet eerder opgevallen), dan raad ik je aan om het niet te kijken of op te gaan zoeken. Helaas ben ik wel zo'n perfectionist, of was mijn paneel echt onder de maat (ik hoop dat laatste).
Dan ben ik wel eens benieuwd hoe die er uit zag. Mijn B6 was bijna perfect uniform en mijn C7 helemaal.

Zie hier mijn paneel: https://imgur.com/a/LYtpR

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 06-11-2017 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
ionn schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:54:
[...]

Klopt sony doet het op dat gebied wat beter. Maar ik zet zelf motion interpolation niet aan in verband met soap opera effect.

[...]

Dan ben ik wel eens benieuwd hoe die er uit zag. Mijn B6 was bijna perfect uniform en mijn C7 helemaal.

Zie hier mijn paneel: https://imgur.com/a/LYtpR
Ziet er goed uit. Geeft me vertrouwen om nog een gok te wagen met de c7. Nu nog even hopen dat de prijzen dalen gedurende black friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:22
ben zelf erg aan het twijfelen:
de LG OLED65C7V voor €2999
of de Sony KD65-A1 voor €3299

De sony zou de betere keus moeten zijn, maar had me eigelijk een budget van 2500 max gesteld.
Wat is jullie mening?

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Philips komt begin 2018 dan ook eindelijk met 2 65 inch oleds.
De 65POS9002 zal vergelijkbaar zijn met de huidige 55 inch.
Verder een 65POS973, welke een Red Dot Desighn Award heeft mogen verkrijgen, voor wat het waard is.
Heeft o.a. een 6.1 60 W soundbar, c.q. standvoet, welke ook als muurbevestiging kan dienen.
Gaan alle behalve de standaard HDR ook de HDR10+ , naast HLG ondersteunen.
Voor 2017 serie tv's mits uitgerust met de nieuwe MT 5596 chipset kunnen ook de HDR10+ Update krijgen, tv series vanaf de 6412 en 6482 en hoger. Ook krijgen deze een HDR Update voor YouTube naar alle waarschijnlijkheid.
Waarschijnlijk tv's uitgerust met de oudere MT 5593 vallen helaas buiten de hierboven verwachte updates.
meer info: toengel.net

[ Voor 24% gewijzigd door dinandus op 07-11-2017 14:57 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

0.5liter schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:46:

De sony zou de betere keus moeten zijn, maar had me eigelijk een budget van 2500 max gesteld.
Wat is jullie mening?
Check in elk geval even deze post: Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" Hier zie je dat de 65C7 al voor minder dan € 2800 te krijgen is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 23:08
Eind van de maand komt hier een nieuwe TV maar toch ben ik aan het twijfelen gegaan... Ik ben een gamer en doe dit op vrij verlichte kamer. De spookverhalen van inbranden van OLED ken ik nu en dus wordt er garantie bij gekocht. Alleen lees ik dat QLED beter tot zijn recht komt in een lichte omgeving? Daarnaast vroeg ik mij af welk van de twee nou beter is voor puur gaming aangezien de LG toestellen rare dingen doet met game mode aan heb ik in dit topic vernomen?

Laatst is de prijs de Qled zijn een stuk duurder dan een C7 op dit moment, terwijl ik het gevoel heb dat dit andersom moet zijn juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Laatst is de prijs de Qled zijn een stuk duurder dan een C7 op dit moment, terwijl ik het gevoel heb dat dit andersom moet zijn juist
Reclame, als ik zie wat Samsung maakt aan QLED reclame, dan zou ik die factor meer verdenken dan wat dan ook. Niet dat LG geen reclame maakt, maar ik heb idee dat Samsung met offensief bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 23:08
Sjah schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:41:
[...]

Reclame, als ik zie wat Samsung maakt aan QLED reclame, dan zou ik die factor meer verdenken dan wat dan ook. Niet dat LG geen reclame maakt, maar ik heb idee dat Samsung met offensief bezig is.
Nee maar ik bedoel meer dat ik zou verwachten dat OLED duurder is omdat QLED eigenlijk soort next gen LED is.. Maar je ziet die prijs niet zakken en bij Oled wel, als gaming op een Oled ook prachtig is lijk ik gek voor Qled te betalen zeg maar.. Alleen de punten uit me vorige bericht zetten me wel sterk aan het twijfelen. Vooral gaming op een met licht gevulde kamer is iets dat ik 99 procent zou gaan doen met een TV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

dglavimans schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:30:
Eind van de maand komt hier een nieuwe TV maar toch ben ik aan het twijfelen gegaan... Ik ben een gamer en doe dit op vrij verlichte kamer. De spookverhalen van inbranden van OLED ken ik nu en dus wordt er garantie bij gekocht. Alleen lees ik dat QLED beter tot zijn recht komt in een lichte omgeving? Daarnaast vroeg ik mij af welk van de twee nou beter is voor puur gaming aangezien de LG toestellen rare dingen doet met game mode aan heb ik in dit topic vernomen?

Niet twijfelen, zeker voor een OLED gaan ipv QLED> ik game veel (ps4 pro) op een LG C7 65". Ik kan je zeggen dat er een bak licht uitkomt. Ik zelf game - ook in daglicht - op een OLED light instelling van 65, dus net over de helft en beeld is helder/fel genoeg. HDR games zien er reette mooi uit op een OLED. Ik heb veel TV's gehad en heb nog nooit zo fijn gegamed als op een OLED. Ook de latency is minimaal, super snel paneel, ideaal voor gaming dus. Ik heb veel games met een HUD, maar nog niks gezien van inbranding of whatsoever.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 08-11-2017 10:22 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 05:39
Is er al meer bekend of er 43/40” OLED tv’s komen? Groter wil ik echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@no_way_today Voorlopig maakt LG zijn panelen maar op 3 groottes; 55", 65" en 77". Aangezien ook bij andere tv-fabrikanten alle panelen van LG afkomen, zul je het waarschijnlijk wel even met deze maten moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:15:
Gaan er idd komen maar pas in 2020 of 21 ... [van de week nog ergens gelezen].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
0.5liter schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:46:

Wat is jullie mening?
Ik zit zelf ook al een tijd naar deze twee te kijken. Ik heb heel wat reviews en vergelijkingen gelezen/gezien de laatste tijd. De verschillen zijn heel klein (ze hebben tenslotte ook zelfde OLED paneel) en komen op enkele details neer. Persoonlijk wil ik liever de Sony nemen:
  • Gaaf design. Op een meubel een eyecatcher en aan de muur nog een tikkeltje strakker dan de LG.
  • (Iets) betere Motion Interpolation
  • (Iets) mooiere HDR (gecalibreerd op 1000 nits ipv 4000 nits)
  • (Iets) mooiere kleur verlopen (gradient) zonder banding door Smooth Gradation feature
  • Hele goede "build quality". Veel metaal en glas, wat minder kunststof.
  • Tevreden over mijn huidige Sony TV + Sony receiver, die laatste wordt ook vervangen door een Sony DN1080.
Minpunten van de Sony:
  • De SOC waar Android TV op draait is te traag en de "smart" interface is daardoor niet echt vloeiend. Die smart features zijn voor mij echter niet zo belangrijk, en de normale instellingen menu's voor TV bediening zijn wel snel. Ook kun je de belangrijkste zaken via shortcuts op de afstandsbediening oproepen.
  • Slechtere input lag t.o.v. de LG. Dit is echter nog ruim binnen de marges en beter dan mijn huidige TV, waarbij ik hier ook nooit last van heb gehad.
Ik wil binnen enkele weken de knoop door hakken, waarschijnlijk nog wachten tot black friday of er nog een leuke stuntprijs langs komt. Houd ook in de gaten dat je bij de Sony (t/m 3 dec) nog €300 cashback of een PS4 Pro krijgt. Je zou de Sony dan voor €3000 kunnen krijgen. Of in mijn geval neem ik dan de PS4 Pro, die ik toch al wilde kopen als ik een 4K TV ging kopen. :)

Ik vond het enorme prijsverschil met de LG bij introductie overigens echt te gortig. Dit zit nu echter behoorlijk dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:15:
Moeilijk te begrijpen, ik heb een 32 inch monitor en moet er niet aan denken om urenlang op zo'n maat reguliere tv te kijken, zelfs als het een OLED scherm is.

Beste kijkervaring heb je bij 65 inch, paar jaar geleden had de 50 inch een wow-effect, nu kijk je daar niet meer van op als je de 65inch of zelfs 75inch modellen ziet.

Qua oled schermen is Oled 55 inch (1600) qua prijs-maatverhouding het beste..het prijsverschil met 65 inch is ong 1000 euro voor die 10 inch extra. Dat is het natuurlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:23:
[...]

Ik zit zelf ook al een tijd naar deze twee te kijken. Ik heb heel wat reviews en vergelijkingen gelezen/gezien de laatste tijd. De verschillen zijn heel klein (ze hebben tenslotte ook zelfde OLED paneel) en komen op enkele details neer. Persoonlijk wil ik liever de Sony nemen:
  • Gaaf design. Op een meubel een eyecatcher en aan de muur nog een tikkeltje strakker dan de LG.
  • (Iets) betere Motion Interpolation
  • (Iets) mooiere HDR (gecalibreerd op 1000 nits ipv 4000 nits)
  • (Iets) mooiere kleur verlopen (gradient) zonder banding door Smooth Gradation feature
  • Hele goede "build quality". Veel metaal en glas, wat minder kunststof.
  • Tevreden over mijn huidige Sony TV + Sony receiver, die laatste wordt ook vervangen door een Sony DN1080.
Minpunten van de Sony:
  • De SOC waar Android TV op draait is te traag en de "smart" interface is daardoor niet echt vloeiend. Die smart features zijn voor mij echter niet zo belangrijk, en de normale instellingen menu's voor TV bediening zijn wel snel. Ook kun je de belangrijkste zaken via shortcuts op de afstandsbediening oproepen.
  • Slechtere input lag t.o.v. de LG. Dit is echter nog ruim binnen de marges en beter dan mijn huidige TV, waarbij ik hier ook nooit last van heb gehad.
Ik wil binnen enkele weken de knoop door hakken, waarschijnlijk nog wachten tot black friday of er nog een leuke stuntprijs langs komt. Houd ook in de gaten dat je bij de Sony (t/m 3 dec) nog €300 cashback of een PS4 Pro krijgt. Je zou de Sony dan voor €3000 kunnen krijgen. Of in mijn geval neem ik dan de PS4 Pro, die ik toch al wilde kopen als ik een 4K TV ging kopen. :)

Ik vond het enorme prijsverschil met de LG bij introductie overigens echt te gortig. Dit zit nu echter behoorlijk dicht bij elkaar.
Heb de sony a1 gezien in de media markt en hoewel prachtig beeld (oledscherm van LG), vind ik het een grote designfout hebben. Tenzij je 'm ophangt, heeft de tv een lijstachtig standaard achter waardoor die niet helemaal recht staat maar naar boven toe. Vind dit toch irritant kijken, snap niet waarom ze dat zo hebben gemaakt.

Zou denk ik toch voor de c7 van lg gaan. Die is ronduit prachtig. Beeldverwerking is misschien ietsje minder, maar slechts marginaal. Design is wel mooier en de prijs ook nog lager. Voor 2700-2800 nu en zelfs voor 2500 kan je hem binnenkort al krijgen. Wacht er ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Jorgen schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:34:
[...]

Check in elk geval even deze post: Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies" Hier zie je dat de 65C7 al voor minder dan € 2800 te krijgen is.
En waarom niet de 65PUS8102 ... een nieuwkomer op de markt met de beste high end LCD-spec's (FALD !). Dit toestel gaat zeker nog prijzen winnen ... en kost maar €1750. De prijzen voor de 65" OLED worden kunstmatig hoog gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:49:
[...]

Moeilijk te begrijpen, ik heb een 32 inch monitor en moet er niet aan denken om urenlang op zo'n maat reguliere tv te kijken, zelfs als het een OLED scherm is.

Beste kijkervaring heb je bij 65 inch, paar jaar geleden had de 50 inch een wow-effect, nu kijk je daar niet meer van op als je de 65inch of zelfs 75inch modellen ziet.

Qua oled schermen is Oled 55 inch (1600) qua prijs-maatverhouding het beste..het prijsverschil met 65 inch is ong 1000 euro voor die 10 inch extra. Dat is het natuurlijk niet waard.
Snap de vergelijking 32 met mijn 40/43 inch niet zo.

Heb geen mega huiskamer, zit ongeveer 4m vd tv vandaan, ben onlangs gedownsized naar 37”, van 49. Bevalt prima, 40/43 is ideaal voor mij. Hoef geen enorme tv meer, kijk een uurtje per dag. Maar dan duurt OLED nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ach iedereen heeft andere wensen. Ik zat op 2 meter afstand en dat was perfect voor m'n LG 55B6 OLED, maar nu ik op 4 meter afstand zit wordt er in 2018 zeker weten een 65" gehaald.

Voor een uurtje per dag zou ik overigens nooit een OLED halen, lijkt me geen goede 'investering' dan. Als je geen film + serie liefhebber bent kan je beter een goedkoper VA LCD TVtje halen :)

Kleinere OLED's zullen nog lang niet beschikbaar zijn. LG Display wil zo kosteneffectief mogelijk panelen produceren met het huidige, toch complexe, productieproces. Ze zullen daardoor geen 40-49" panelen snijden uit een sheet omdat er dan veel restmateriaal over blijft dat ze weg moeten flikkeren; ze kunnen beter tegen exact dezelfde kosten een 55" paneel uitsnijden en hier meer geld voor vragen.

Misschien dat dit ooit nog verandert als de yields verbeteren, maar dat blijft speculeren. Ik zie dit in ieder geval niet in de nabije toekomst gebeuren, op z'n vroegst vanaf eind 2019 of ergens in 2020. LGD blijft alleenheerser wat betreft OLED tv panelen en bepaalt momenteel de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
stin00 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:22:
Ach iedereen heeft andere wensen. Ik zat op 2 meter afstand en dat was perfect voor m'n LG 55B6 OLED, maar nu ik op 4 meter afstand zit wordt er in 2018 zeker weten een 65" gehaald.

Voor een uurtje per dag zou ik overigens nooit een OLED halen, lijkt me geen goede 'investering' dan. Als je geen film + serie liefhebber bent kan je beter een goedkoper VA LCD TVtje halen :)

Kleinere OLED's zullen nog lang niet beschikbaar zijn. LG Display wil zo kosteneffectief mogelijk panelen produceren met het huidige, toch complexe, productieproces. Ze zullen daardoor geen 40-49" panelen snijden uit een sheet omdat er dan veel restmateriaal over blijft dat ze weg moeten flikkeren; ze kunnen beter tegen exact dezelfde kosten een 55" paneel uitsnijden en hier meer geld voor vragen.

Misschien dat dit ooit nog verandert als de yields verbeteren, maar dat blijft speculeren. Ik zie dit in ieder geval niet in de nabije toekomst gebeuren, op z'n vroegst vanaf eind 2019 of ergens in 2020. LGD blijft alleenheerser wat betreft OLED tv panelen en bepaalt momenteel de markt.
Haha, knap van je om te weten of iemand wel of geen series kijkt als diegene maar een uurtje per dag kijkt. Het gaat er om als je kijkt, of je dan een liefhebber bent van een goed beeld. Een TV lijkt mij overigens nooit een goede investering. Het bedrag dat ik voor een tv moet neerleggen vind ik minder doorslaggevend.

Maar dank over je uitleg waarom er geen kleinere oled schermen zijn.
Ik ga mij eens verdiepen in een 40-43 inch lcd, wellicht zo'n frame tv. Weliswaar geen oled, maar wel super kleuren, ipv mega contrast waar het bij oled om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@no_way_today Ja dat was wellicht een foute aanname, ik nam het één uurtje per dag kijken wat te letterlijk.. dat was niet de bedoeling :) Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen een groot zwart vlak aan de muur wil hebben in z'n woonkamer. Verder zegt de grootte van een TV Inderdaad niks over of je wel/niet goede beeldkwaliteit kan waarderen.

Zo'n frame TV ziet er erg strak uit maar je betaalt wel een grove meerprijs voor het design. Verder is het jammer dat de keuze van high-end TV's van rond de 40" bijzonder klein is, de trend is echt verschoven naar 55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@no_way_today OLED heeft echt niet alleen megacontrast hoor. Ook de kleuren van een 4k OLED-televisie zijn mooier dan op een LCD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
no_way_today schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:17:
[...]Maar dank over je uitleg waarom er geen kleinere oled schermen zijn.
Ik ga mij eens verdiepen in een 40-43 inch lcd, wellicht zo'n frame tv. Weliswaar geen oled, maar wel super kleuren, ipv mega contrast waar het bij oled om gaat.
Volgens het artikel wordt in 2019 begonnen met de productie van een OLED paneel tussen de 40 en 49" en dan in 2020 (of nog eind 2019) een toestel op de markt verwacht. Maar idd door de inefficiëntere productie wordt er nauwlijks prijsverschil verwacht tov een 55".
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1509531763, en dan een paar van de bronnen volgen en dan kom je steeds meer details tegen over de OLED productie :) .
BIjv. deze over de productiekosten https://www.displaysupply...s-push-for-cost-reduction en dat het gewoon nog altijd verliesgevend is (dus die extreme marge waarvan sommigen in het prijzentopic nog denken dat die er is voor prijsverlagingen valt misschien nog best tegen. Als je dit artikel leest dan zou je denken dat het logisch is dat er een 48" komt maar dat gaan we dan wel zien)

Een videootje van deze 2017 Europe OLED Day op Youtube (verder niks te maken met bovenstaande info):

Ook misschien nog wel interessant (de Nordics lopen wat achter valt op terwijl daar regelmatig de allerlaagste prijzen te vinden zijn. Kan wellicht komen omdat ze niet per se zo'n grote tv willen):

Afbeeldingslocatie: http://www.cnetfrance.fr/i/edit/2017/10/lg-display-oled-evolution-valeur-gfk.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 08-11-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma, aangezien ik eindelijk na het kapot gaan van mij 55e6v een nieuw toestel heb mogen uitzoeken. Nu weer met het probleem zit dat de nieuwe 65c7v niet meer in mijn huidige woning past. Aangezien ik toch over 2 maanden ga verhuizen blijft deze voor de veiligheid in de doos. Maar de concrete vraag is, is dit slim? Ik wil de perfecte ingepakte tv liever niet eruit halen om hem daarna weer te moeten inpakken. Dilemma, maar mocht er iets mis mee zijn kan ik hem wel meteen terug sturen/laten halen.

Oh help ik weet niet wat ik moet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:40:
Ik zit met een dilemma, aangezien ik eindelijk na het kapot gaan van mij 55e6v een nieuw toestel heb mogen uitzoeken. Nu weer met het probleem zit dat de nieuwe 65c7v niet meer in mijn huidige woning past. Aangezien ik toch over 2 maanden ga verhuizen blijft deze voor de veiligheid in de doos. Maar de concrete vraag is, is dit slim? Ik wil de perfecte ingepakte tv liever niet eruit halen om hem daarna weer te moeten inpakken. Dilemma, maar mocht er iets mis mee zijn kan ik hem wel meteen terug sturen/laten halen.

Oh help ik weet niet wat ik moet :')
Inpakken en uitpakken is 5 minuten werk. Als je het op de goede manier doet. Gewoon al het piepschuim bewaren van de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:09
ionn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:04:
[...]

Inpakken en uitpakken is 5 minuten werk. Als je het op de goede manier doet. Gewoon al het piepschuim bewaren van de doos.
Inderdaad dit dus, even kijken of hij werkt en terug de doos in. Doe het vooral niet in je eentje, gewoon met 2 man minimaal, voor 65 inch misschien zelfs 3. 2 man om hem uit de doos te tillen en 1 die de doos tegenhoudt zodat het boeltje niet verschuifd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag,

Ik wil een nieuwe tv kopen maar ben niet zon expert zoals sommige hier.Ik wil gewoon een mooi beeld en rond de 1500euro betalen en maat 55inch.Is het de moeite waard om een Lg oled te kopen of kan ik ook voor een normale wat duurdere lcd model gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:27:
Goeiedag,

Ik wil een nieuwe tv kopen maar ben niet zon expert zoals sommige hier.Ik wil gewoon een mooi beeld en rond de 1500euro betalen en maat 55inch.Is het de moeite waard om een Lg oled te kopen of kan ik ook voor een normale wat duurdere lcd model gaan?
Alles kan! Tip: ga kijken in een winkel en oordeel zelf. In een OLED topic vragen of je OLED moet kopen, dan weet je welk antwoord je gaat krijgen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:09
Goeiedag,

Inderdaad, sowieso is dit niet de juiste plek want daar is een aankoopadvies forum voor.
Maar lees je zelf in, ga in de winkel kijken. En kom je er niet uit, open dan een topic, maar doe wel zelf wat voorbereidend werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Goeiedag,

Ik zou sowieso nooit voor een LCD gaan als deze duurder is dan OLED.. :P

Maar je hoeft natuurlijk ook niet voor een LG te gaan, je kan ook een Philips, Sony, Panasonic OLED gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog de Philips OLED kost op dit moment €1399 met cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:58:
Sterker nog de Philips OLED kost op dit moment €1399 met cashback.
Volgens deze shootout is Philips toch een interessante keuze: https://www.avforums.com/...wins-blind-shootout.14195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onafhankelijke test waarbij de Philips 9002 (door AVforums) als winnaar uit de bus komt.
https://www.avforums.com/...wins-blind-shootout.14195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Iemand wat instellingen voor HDR game mode ? Speel op de ps 4 pro ..

Heb nu deze instellingen gebruikt maar ben er niet echt weg van.

YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:33:
Onafhankelijke test waarbij de Philips 9002 (door AVforums) als winnaar uit de bus komt.
Misschien even een post boven je kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

k1978 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:40:
Iemand wat instellingen voor HDR game mode ? Speel op de ps 4 pro ..

Heb nu deze instellingen gebruikt maar ben er niet echt weg van.

YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media
Elk scherm is anders dus wat ze je daar geven is een base line met uitleg waarom ze bij hun monitor tot dat resultaat zijn gekomen. Kortom, elk scherm is anders en elk scherm kent zijn eigen beste setting. Succes en als je dat niet wilt doen kun je professioneel laten calibreren (200+ euro).
Ook pas 9999342 keer voorbij gekomen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
zie dat ik verkeerde topic zit .. moet in lg oled zitten 😄

[ Voor 99% gewijzigd door k1978 op 12-11-2017 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Na aanschaf van een Xbox One X ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe TV, heb nu een mid-range philips 1080p uit 2013.

Neig sterk naar de LG 55C7. Goed voor gaming, 2017 model en de prijs begint nu lekker te dalen. Zit op zo’n 2.5m afstand, liefst ga ik voor een slagje groter (65”) maar ik vind het prijsverschil wel erg groot, wil eigenlijk max € 2000 uitgeven. En ik zou zelfs nog iets dichterbij kunnen gaan zitten, 2 meter ofzo..

Iemand nog tips, advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:33:
De ene test met calibratie is op zich prima (maar verre van perfect), maar de test met 'vivid' profiel aan slaat helemaal nergens op natuurlijk gezien de onderlinge profiel verschillen tussen merken. Bovendien zijn de twee middenste TV's vanwege plaatsing in het voordeel, niet 100% objectief. De comments zijn gelukkig wat genuanceerder/objectiver dan wat jij schetst:
https://www.avforums.com/...-win-for-philips.2132380/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:03:
[...]

De ene test met calibratie is op zich prima (maar verre van perfect), maar de test met 'vivid' profiel aan slaat helemaal nergens op natuurlijk gezien de onderlinge profiel verschillen tussen merken. Bovendien zijn de twee middenste TV's vanwege plaatsing in het voordeel, niet 100% objectief. De comments zijn gelukkig wat genuanceerder/objectiver dan wat jij schetst:
Dan lees je niet goed, ik zeg alleen dat de Philips als winnaar uit de bus komt. Objectiever dan dit is er niet. Zo staat het ook overal aangegeven. Overigens geven de meeste comments (die daar waren) dat ook aan met als kanttekening dat er te weinig beeldinstellingen gebruikt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:05:
[...]

Dan lees je niet goed, ik zeg alleen dat de Philips als winnaar uit de bus komt. Objectiever dan dit is er niet. Zo staat het ook overal aangegeven. Overigens geven de meeste comments (die daar waren) dat ook aan met als kanttekening dat er te weinig beeldinstellingen gebruikt zijn.
Als winnaar uit de bus als je vivid of cinema modus gebruikt ja. Maar als je beide niet gebruikt, maar in ISF modussen en calibratie is gelijk uitgevoerd was er geen verschil waarneembaar. Dus dan vallen alleen de onderscheidende features nog op om uit te kiezen. Wil je ambilight neem Philips. Wil je een state of the art geluidsysteem pak de Sony. (Door het te verwerken in het beeldpaneel zelf) Wil je de goedkoopste.. hangt van de markt af.. Philips of LG. Wil je liever een luxueuze uitstraling pak de Panasonic of duurdere LG G of W versie.

Aangezien de panelen allemaal LG panelen zijn moet je dus kijken naar andere features maar OS kan ook van doorslaggevend belang zijn. Als je perse geen Android OS maar webOS wilt of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
stin00 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:03:
[...]

De instelling vielen me ook meteen op. Ik had verwacht dat ze als laatste een ISF instelling zouden gebruiken.
Dat is het meest interessant.
Pagina: 1 ... 102 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.