Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even in de winkel vergeleken tussen de E7 en de A1.
Mijn eerste keuze was de E7,
Maar die demo die ze op de sony A1 draaide was I vreselijk mooi. Nu weet ik het niet meer.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertLeendert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2020
mooi hoor die A1, maar kun je zo'n Sony ook fatsoenlijk ophangen aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
BertLeendert schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:30:
mooi hoor die A1, maar kun je zo'n Sony ook fatsoenlijk ophangen aan de muur?
Ja hoor. Heeft gewoon vesa mounts. Nadeel is dat het stuk waar de elektra zit, dat is wel redelijk dik. Dus strak tegen de muur word hem niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik heb het laatst uitgezocht, omdat ik ook aan het kiezen ben tussen Sony en LG. De Sony komt 2,x cm verder voren dan de LG. (Exacte cijfer achter de komma vergeten, 2,2 ofzo dacht ik.)

Wat betreft die blinde test van AVForums: De Vivid test vond ik ook niet heel nuttig, althans niet in de zin van dat het je aankoop keuze beïnvloed. I.i.g niet voor het type mensen die dit soort tests lezen. :) Die gebruiken sowieso geen Vivid mode naar alle waarschijnlijkheid. Dan wordt het Cinema mode, of idealiter gecalibreerd.

De meeste fabrikanten maken van Vivid mode meer een "Showroom" mode met extreme brightness en saturation. Philips heeft er nu duidelijk voor gekozen om er wel een serieuze mode van te maken om de beeldkwaliteit zo goed mogelijk te maken. Dat is wel positief. Ze hebben ook wel (weer) aangetoond dat picture processing niet per definitie slecht is, en in sommige gevallen echt mooier beeld kan genereren. Vooral als de bron niet super is.

Ik denk wel dat Panasonic/LG/Sony zeker ook in staat zijn om vergelijkbare resultaten te laten zien, alleen zitten die nu in andere Picture modes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch voor de LG65E7.
Want de sony 65A1 is uiteindelijk toch een stuk duurder.
En ik denk dat ik me ga ergeren aan het beeldscherm omdat dat schuin naar achter staat.
De sony is wel mooier kwa beeld maar scheeld echt zo weinig met LG
En de OS van LG is erg goed plus de prijs is net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:00:
Ik ga toch voor de LG65E7.
Want de sony 65A1 is uiteindelijk toch een stuk duurder.
En ik denk dat ik me ga ergeren aan het beeldscherm omdat dat schuin naar achter staat.
De sony is wel mooier kwa beeld maar scheeld echt zo weinig met LG
En de OS van LG is erg goed plus de prijs is net wat beter.
Uhm. In PW staat hij toch voor 50 euro goedkoper dan de e7 bij Stassen. En ik weet dat hij voor 3445 gratis verstuurd word (offerte aanvraag). Maar via de andere winkels is hij ook wel voor deze prjjs te krijgen samen met 300 euro cashback is.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Heren/dames,

ik heb de wederhelft zo gek gekregen dat ik een nieuwe tv van de huisrekening mag aanschaffen, er zijn ±2 opties:
- LG 55B7/55C7 (1525e via amazon)
- Philips 55pos9002 (1420e)

punten per merk (heb al wat moeite gedaan ;) ):
LG: dolby vision (überhaupt een voordeel?), lagere input lag (23 vs 39ms), 6mnd Netflix
Philips: Lagere prijs, ambilight (maar blijkbaar niet de beste ambilight ooit), nederlandse winkel, bouwkwaliteit mogelijk minder?

Ik ga 'm gebruiken om (met name) 1080p materiaal te kijken (met name films/series/netflix), sporadisch gamen. Er hangt een 5.0 set aan en chromecast+htpc dus smart-tv en geluid maakt niet echt uit.

Iemand nog doorslaggevende argumenten om voor de LG of philips te gaan? Nu is de philips de logische keuze want goedkoper voor hetzelfde paneel en qua design verschillen ze niet enorm, iemand nog sterke argumenten naast de al genoemde punten om de een boven de ander te prefereren?

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 19-11-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De LG kan je in Nederland ook voor 1500 euro kopen. Zie het oled prijzen topic.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Jorgen schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:44:
De LG kan je in Nederland ook voor 1500 euro kopen. Zie het oled prijzen topic.
Bedankt voor je reactie maar 1525 is nu de laagste prijs die ik kan vinden, plus die 1500 was volgens mij van art en craft wat een belgische keten is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik dacht dat Foka en / of een andere Nederlandse winkel ook rond de 1500 euro zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertLeendert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2020
Jorgen schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:58:
Ik dacht dat Foka en / of een andere Nederlandse winkel ook rond de 1500 euro zaten.
Vergeet niet het laatste nieuws uit het prijsdiscussie led topic bij Reismann te kijken voor mn de cashbackacties als je deze week nog kunt wachten zou ik ook blackfriday nog even aanzien.
Verder LG of Philips: bouwkwaliteit: de Philips 9002 heeft betere P5 soc met wat betere beeldprocessing dan LG en 901F die weer een schitterende afwerking en Ambilight heeft en beter geluid maar qua scherm 2016 is. Verder lijkt de software ondersteuning naast het OS platform bij LG wat beter ondersteunt te worden dan de bokken die Philips hier de afgelopen jaren schiet (althans zo lees je in de Fora's - je wordt niet blij van de Philips ondersteuningsforum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

BertLeendert schreef op maandag 20 november 2017 @ 01:54:
[...]

Vergeet niet het laatste nieuws uit het prijsdiscussie led topic bij Reismann te kijken voor mn de cashbackacties als je deze week nog kunt wachten zou ik ook blackfriday nog even aanzien.
Verder LG of Philips: bouwkwaliteit: de Philips 9002 heeft betere P5 soc met wat betere beeldprocessing dan LG en 901F die weer een schitterende afwerking en Ambilight heeft en beter geluid maar qua scherm 2016 is. Verder lijkt de software ondersteuning naast het OS platform bij LG wat beter ondersteunt te worden dan de bokken die Philips hier de afgelopen jaren schiet (althans zo lees je in de Fora's - je wordt niet blij van de Philips ondersteuningsforum).
Je reageert op mij, maar ik heb m'n LG al een paar maanden. Ik was aan het meedenken met de poster boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:26
Ik weet dat er hier veel LG-fans zijn, echter heb ik besloten om toch voor de Philips Oled te gaan. Ik zit echter heel erg te twijfelen tussen de twee modellen. Philips 55POS901F is weliswaar een ouder model dan de 55POS9002, maar ik dacht dat de “oude” beter geluid had? Voor mij is dat best belangrijk omdat ik ‘m eigenlijk, misschien alleen in eerste instantie (€?), zonder soundbar of geluidssysteem wil gebruiken.
De Pro’s voor 55POS901F:
2 Tuners

De Pro’s voor 55POS9002:
“Nieuwer”; kinderziektes van het eerste model er uit?
Eisa Best Product en Red dot design prijs
Gunstiger prijs
Nieuwere Android

Wij kijken vooral films en Netflix series. Wie helpt me een keuze maken uit deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Als geluid heel belangrijk is, waarom niet voor de LG E7 gaan? Die is het en der voor behoorlijk goede deals te krijgen.

Wat betreft de Philips is de 9002 beter qua beeld. Geluid kun je achteraf nog iets aan veranderen, maar beter beeld kun je er later niet in stoppen. Zou daarom altijd voor de 9002 gaan

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 16:01
Heb de Philips 9002 ook op het oog gehad, maar was niet overtuigd van deze versie van ambilight. Dat icm historisch én huidig software gezeik heeft me toch richting de E7 geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Bastard schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:20:
Heren/dames,

ik heb de wederhelft zo gek gekregen dat ik een nieuwe tv van de huisrekening mag aanschaffen, er zijn ±2 opties:
- LG 55B7/55C7 (1525e via amazon)
- Philips 55pos9002 (1420e)

punten per merk (heb al wat moeite gedaan ;) ):
LG: dolby vision (überhaupt een voordeel?), lagere input lag (23 vs 39ms), 6mnd Netflix
Philips: Lagere prijs, ambilight (maar blijkbaar niet de beste ambilight ooit), nederlandse winkel, bouwkwaliteit mogelijk minder?

Ik ga 'm gebruiken om (met name) 1080p materiaal te kijken (met name films/series/netflix), sporadisch gamen. Er hangt een 5.0 set aan en chromecast+htpc dus smart-tv en geluid maakt niet echt uit.

Iemand nog doorslaggevende argumenten om voor de LG of philips te gaan? Nu is de philips de logische keuze want goedkoper voor hetzelfde paneel en qua design verschillen ze niet enorm, iemand nog sterke argumenten naast de al genoemde punten om de een boven de ander te prefereren?
Als je AmbiLight gewoon bent ... op de POS9002 is dat een complete disaster want het schijnt op de zijmuren en het plafond (je kan daar wel zelf iets aan doen als je handig bent met plakstrips). Daarvoor heb ik 'm ingewisseld tegen een ander high end model van Philips met een AmbiLight-implementatie die wel doet zoals het oorspronkelijk voorzien is, nl. een mooie diffuse wolk projecteren op de muur achter het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik heb hulp nodig.

Ik heb hier een eg910v staan, en heb hier vandaag een nieuwe sony nt5 soundbar op aangesloten via arc. Ik heb output arc gekozen, simplink aan en hij maakt ook contact. Als ik de tv uit zet gaat de soundbar automatisch op standby, zet ik de tv aan dan gaat de soundbar ook automatisch aan, verhoog of verlaag ik het volume met de afstandsbediening van de tv dan pakt die automatisch het geluid van de soundbar alleen nu is er één klein probleempje; er komt geen geluid uit...

Even ter verdere onderbouwing, deze eg910v komt uit Duitsland. Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad met een andere soundbar namelijk de sony ct-390 die ik op mijn panasonic plasma zo aan de praat kreeg maar bij deze specifieke eg910v niet die soundbar heb ik toen maar geretourneerd. Maar ik heb dus ook in het verleden een andere eg910v gehad die gewoon uit Nederland kwam en hier toen zonder enige problemen een fidelio e5 op aan gesloten. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat deze tv uit Duitsland komt (al is het wel gewoon de eg910v versie) of zie ik iets over het hoofd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mag hier ook nog wel een plaatsje hebben (voor de nog twijfelaars bijv.):

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 26-11-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Omdat de prijzen nu bijna gelijkliggen tussen de E7 en de A1 wil ik weten van jullie oled bezitters: bevalt de tv je of zijn er vervelende bug die je erg storen.
Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
luctes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:39:
[...]

Als je AmbiLight gewoon bent ... op de POS9002 is dat een complete disaster want het schijnt op de zijmuren en het plafond (je kan daar wel zelf iets aan doen als je handig bent met plakstrips). Daarvoor heb ik 'm ingewisseld tegen een ander high end model van Philips met een AmbiLight-implementatie die wel doet zoals het oorspronkelijk voorzien is, nl. een mooie diffuse wolk projecteren op de muur achter het toestel.
Bedankt voor je feedback, heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en de pos9002 besteld. Prijsverschil met de 55c7 is redelijk fors en die heeft überhaupt geen ambilight. Als het niet goed werkt kan ik het altijd nog uitzetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:17:
[...]

Iedere OLED op dit moment heeft last van tinting en banding alleen de gradatie’s verschillen van onacceptabel tot ik zie niets.

Ook moet de OLED een paar cycles doorlopen hebben (bij LG automatisch in stand-niet elke keer na 4 uur gebruik) om definitief iets over banding te zeggen. Out of the box ziet het er sowieso niet uit en dit is altijd het geval.

Maar ik neem aan dat je dit allemaal al wist en hem toch retour gaat brengen....

Graag verder discussiëren in het (algemene) OLED topic.
Er zitten gewoon witten banen in. Gewoon niet om aan te zien. heb hem gisteren een cycle gegeven. Zal eventueel vanavond ook nog eens doen.

Maar ik wist dat het een kans was, maar dit is gewoon onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:42:
[...]

Er zitten gewoon witten banen in. Gewoon niet om aan te zien. heb hem gisteren een cycle gegeven. Zal eventueel vanavond ook nog eens doen.

Maar ik wist dat het een kans was, maar dit is gewoon onacceptabel.
Ja helaas is de kwaliteit op dat gebied van de LG panelen op dit moment om te huilen en moet je echt geluk hebben.

Ik heb nu een acceptabele LG 65E7 maar hier voor ook 4 LG 65C7’s gehad die direct weer terug konden.

De cycles maken hem wel beter maar als je echt hele lichte of donkere banen hebt, blijf je dit toch enigszins wel zien bij sommige content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:51:
[...]

Ja helaas is de kwaliteit op dat gebied van de LG panelen op dit moment om te huilen en moet je echt geluk hebben.

Ik heb nu een acceptabele LG 65E7 maar hier voor ook 4 LG 65C7’s gehad die direct weer terug konden.

De cycles maken hem wel beter maar als je echt hele lichte of donkere banen hebt, blijf je dit toch enigszins wel zien bij sommige content.
Het is wat lastig foto;s maken gisternavond, maar zo ziet het er uit:
https://www.dropbox.com/s...0171128_220946v2.jpg?dl=0
Links heel donker/vlek. De rechter is een witte baan die tijdens content veel opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:01:
[...]

Het is wat lastig foto;s maken gisternavond, maar zo ziet het er uit:
https://www.dropbox.com/s...0171128_220946v2.jpg?dl=0
Links heel donker/vlek. De rechter is een witte baan die tijdens content veel opvalt.
Wordt nog wel wat beter na een aantal cycles maar die lichte baan blijft wel enigszins zichtbaar alhoewel de algehele uniformiteit na xx uren wel beter wordt.

Een perfecte OLED is er op dit moment gewoon niet, met een beetje geduld wel een acceptabele.

Zou je alvast adviseren eventueel de verkoper in te lichten en jezelf alvast af te vragen of je gebruik gaat maken van het herroepings recht of dat je hem als DOA gaat melden. Het is namelijk te checken hoeveel uur de TV heeft aangestaan en sommige verkopers zijn niet zo ‘soepel’ als je iets retour wilt brengen en ze vinden dat je hem te lang aan hebt gehad. Dat zijn discussies die je niet wilt. Weet niet hoe coulant Panasonic is maar bij LG valt vrij veel binnen hun eigen marge/toleranties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:19:
[...]

Wordt nog wel wat beter na een aantal cycles maar die lichte baan blijft wel enigszins zichtbaar alhoewel de algehele uniformiteit na xx uren wel beter wordt.

Een perfecte OLED is er op dit moment gewoon niet, met een beetje geduld wel een acceptabele.

Zou je alvast adviseren eventueel de verkoper in te lichten en jezelf alvast af te vragen of je gebruik gaat maken van het herroepings recht of dat je hem als DOA gaat melden. Het is namelijk te checken hoeveel uur de TV heeft aangestaan en sommige verkopers zijn niet zo ‘soepel’ als je iets retour wilt brengen en ze vinden dat je hem te lang aan hebt gehad. Dat zijn discussies die je niet wilt. Weet niet hoe coulant Panasonic is maar bij LG valt vrij veel binnen hun eigen marge/toleranties.
Ik zal ze straks even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:19:
[...]

Ik moet me 65E7 nog binnen krijgen is niet op voorraad. Maar hoe draai je een cycled. Gaat hij dan zelf calibreren of zo?

En hoe storend zijn die witte flekke.
Ik koop een oled voor perfect zwart waardes maar zie je dan in alle donkere scenes in films geen absoluut zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:39:
[...]

Ik moet me 65E7 nog binnen krijgen is niet op voorraad. Maar hoe draai je een cycled. Gaat hij dan zelf calibreren of zo?

Ik koop een oled voor perfect zwart waardes maar zie je dan in alle donkere scenes in films geen absoluut zwart?
Die witten banen bij mij vallen goed op, omdat het contrast aardig verschillend is.
Vanaf IRE 30 is het niet meer zichtbaar, maar alles er onder zie je bij mij verschil. EN da tis niet leuk voor een TV van 3400 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:22
Naar het schijnt komt Philips of eigenlijk beter gezegt TPV, in 2018 toch met een ruimere keuze aan oleds:
65 inches series Oled 803, Oled 873, Oled 903 (ook in 55inch) en de al eerder benoemde 65Oled902 en de 65 Oled 973. Ben benieuwd hoop dat er toch ook een bij zit met onder andere een triple tuner en dubbele CI+, en de HDMI 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:39:
[...]

Een (refresh) cycle draait hij vanzelf in stand-by, dus niet de TV helemaal uit zetten, als hij weer 4 uur cumulatief aan gestaan heeft. Hoef je verder niets aan te doen.

Zwartwaardes van een OLED zijn perfect, gaat om het near zwart verhaal. Daar hebben ze qua uniformiteit meer problemen mee, dit zie je als banen (banding) omdat de pixels in (vertikale) strips worden aangestuurd.

Een van mijn 65C7's zag er na meerdere cycles zo uit en in de praktijk zag dit er dan weer zo uit:

https://imgur.com/a/zUQ9l

Banding zie je altijd wat je niet moet hebben zijn van die (extreem) opvallende donkere en/of lichte banen.

[ Voor 20% gewijzigd door CVar op 29-11-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:43:
[...]

Een (refresh) cycle draait hij vanzelf in stand-by, dus niet de TV helemaal uit zetten, als hij weer 4 uur cumulatief aan gestaan heeft. Hoef je verder niets aan te doen.

Zwartwaardes van een OLED zijn perfect, gaat om het near zwart verhaal. Daar hebben ze qua uniformiteit meer problemen mee, dit zie je als banen (banding) omdat de pixels in (vertikale) strips worden aangestuurd.

Een van mijn 65C7's zag er na meerdere cycles zo uit en in de praktijk zag dit er dan weer zo uit:

https://imgur.com/a/zUQ9l

Banding zie je altijd wat je niet moet hebben zijn van die (extreem) opvallende donkere en/of lichte banen.
Dat is nog een maatje erger dan ik heb het moet ik zeggen.
Maar ik snap dan niet waarom dit review samples vaak maar minimaal is.. Zouden ze apart worden uitgezocht voor die doeleinden.. :X
Ik heb even enkele reviews bij elkaar gezocht, van verschillende merken oleds. Vaak met de opmerking Very minor banding, maar in de tekst dan weer dat er geen banding/dse/vignetting is..
Terwijl praktijk weer aardig anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:49:
[...]

Dat is nog een maatje erger dan ik heb het moet ik zeggen.
Maar ik snap dan niet waarom dit review samples vaak maar minimaal is.. Zouden ze apart worden uitgezocht voor die doeleinden.. :X
Ik heb even enkele reviews bij elkaar gezocht, van verschillende merken oleds. Vaak met de opmerking Very minor banding, maar in de tekst dan weer dat er geen banding/dse/vignetting is..
Terwijl praktijk weer aardig anders is.
Zoals gezegd heb je meerdere gradatie's, hij is niet voor niets terug gegaan ;)

Deze Marco Polo scene is wel de ultieme test door z'n grijs/zwart waarde maar geeft wel aan hoe het probleem zich openbaart.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of het tinting (= roze/gele/blauwe vlekken in het beeld) en banding acceptabel is op de OLED die je krijgt ook is het zo dat de 65" modellen meer last schijnen te hebben van beide fenomenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:57:
[...]

Zoals gezegd heb je meerdere gradatie's, hij is niet voor niets terug gegaan ;)

Deze Marco Polo scene is wel de ultieme test door z'n grijs/zwart waarde maar geeft wel aan hoe het probleem zich openbaart.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of het tinting (= roze/gele/blauwe vlekken in het beeld) en banding acceptabel is op de OLED die je krijgt ook is het zo dat de 65" modellen meer last schijnen te hebben van beide fenomenen.
Welke scene is dat? kan ik straks even kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:00:
[...]

Welke scene is dat? kan ik straks even kijken als ik thuis ben.
S1:A3 (Feast) vanaf 14 minuten ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
[...]

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandingen heb je op alle type technieken. Zowel LCD, plasma, OLED, of binnenkort qled. Dat is gewoon inherent aan een beeldscherm. Sommige hebben het andere weer niet. Maar om dan OLED af te schrijven en te gaan wachten is wel een beetje voorbarig. Want ook met nieuwere technieken zul je panelen hebben die daar last van krijgen. Je kunt het beter omruilen en de gok wagen voor een nieuwe. Maar wachten in de hoop dat de uniformiteit beter zal worden is niet slim. Hoelang bestaat LCD nu eigenlijk? Zelfs op de huidige Qleds van Samsung heb je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:14:
Bandingen heb je op alle type technieken. Zowel LCD, plasma, OLED, of binnenkort qled. Dat is gewoon inherent aan een beeldscherm. Sommige hebben het andere weer niet. Maar om dan OLED af te schrijven en te gaan wachten is wel een beetje voorbarig. Want ook met nieuwere technieken zul je panelen hebben die daar last van krijgen. Je kunt het beter omruilen en de gok wagen voor een nieuwe. Maar wachten in de hoop dat de uniformiteit beter zal worden is niet slim. Hoelang bestaat LCD nu eigenlijk? Zelfs op de huidige Qleds van Samsung heb je het.
Mijn plasma heeft nergens last van qua banding..
Heeft wel andere issues(line bleeding, retentie), maar geen banding issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:17:
[...]

Mijn plasma heeft nergens last van qua banding..
Heeft wel andere issues(line bleeding, retentie), maar geen banding issues..
Strekking van het verhaal het blijft een gok. Sommige panelen hebben het andere weer niet. Dat had je ook op plasma. Nu heb jij toevallig een slechte eruit weten te krijgen maar misschien door omruiling krijg je er een die het niet heeft. Dat ligt dus niet aan OLED maar aan het feit dat geen enkel paneel hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:20:
[...]

Strekking van het verhaal het blijft een gok. Sommige panelen hebben het andere weer niet. Dat had je ook op plasma. Nu heb jij toevallig een slechte eruit weten te krijgen maar misschien door omruiling krijg je er een die het niet heeft. Dat ligt dus niet aan OLED maar aan het feit dat geen enkel paneel hetzelfde is.
Ruilen is leuk etc, maar een heel gedonder. Je moet weer thuis zijn, want de koerier houd zich ook aan de tijden die afsproken waren. In/uit pakken, meuk ombouwen, 2de persoon regelen qua tillen etc. Daar heb ik geen zin in.
Men moet gewoon betere QC bij de fabrieken. En zeker voor dit soort bedragen per tv.

Zoals bv dat voorbeeld van Cvar, had bij de fabriek al gezien kunnen worden, want die mensen weten ook wel dat die toch weer terug komt.

Ik heb deze plasma 4.5 jaar, mijn vorige plasma ook 3/4 jaar gehad, en dat was gewoon goed.

Je koopt ook geen auto om telkens een andere te krijgen/ruilen omdat er iets niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:26:
[...]

Ruilen is leuk etc, maar een heel gedonder. Je moet weer thuis zijn, want de koerier houd zich ook aan de tijden die afsproken waren. In/uit pakken, meuk ombouwen, 2de persoon regelen qua tillen etc. Daar heb ik geen zin in.
Men moet gewoon betere QC bij de fabrieken. En zeker voor dit soort bedragen per tv.

Zoals bv dat voorbeeld van Cvar, had bij de fabriek al gezien kunnen worden, want die mensen weten ook wel dat die toch weer terug komt.

Ik heb deze plasma 4.5 jaar, mijn vorige plasma ook 3/4 jaar gehad, en dat was gewoon goed.

Je koopt ook geen auto om telkens een andere te krijgen/ruilen omdat er iets niet werkt..
Probeer met de verkoper af te spreken dat je nog een aantal cycles probeert, zou er zeker minimaal 4/5 laten doen voordat je eventueel een beslissing neemt.

Hoe is het op de Pana geregeld trouwens, doet die het ook na 4 uur automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:43:
[...]

Probeer met de verkoper af te spreken dat je nog een aantal cycles probeert, zou er zeker minimaal 4/5 laten doen voordat je eventueel een beslissing neemt.

Hoe is het op de Pana geregeld trouwens, doet die het ook na 4 uur automatisch?
Staat wel iets ingesteld, maar durf niet wanneer. Weet wel dat een cycle 80 min duurt!

Ik zal straks wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:47:
[...]

Staat wel iets ingesteld, maar durf niet wanneer. Weet wel dat een cycle 80 min duurt!

Als de tv bezig is met een cycle kan je hem dan niet meer aanzetten?
En blijft hij dat doen om de 4 draaiuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:47:
[...]

Lees dit in het Pana OLED topic op avforums.com:

Automatic cleaning cycle is started by tv every 3 works hours of tv when you switch off it in standby mode by remote. It takes 5 mins and for this time the front led lights orange instead red, when cycle is end led goes back to red. For a normal user the most important thing is to don't disconnect the main plug from power, so tv can do the normal cleaning cycle when planned.

Denk dat jij de handmatige cycle heb gedaan, laat hem gewoon een aantal uren aan staan en zet hem dan in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:56:
[...]

Lees dit in het Pana OLED topic op avforums.com:

Automatic cleaning cycle is started by tv every 3 works hours of tv when you switch off it in standby mode by remote. It takes 5 mins and for this time the front led lights orange instead red, when cycle is end led goes back to red. For a normal user the most important thing is to don't disconnect the main plug from power, so tv can do the normal cleaning cycle when planned.

Denk dat jij de handmatige cycle heb gedaan, laat hem gewoon een aantal uren aan staan en zet hem dan in stand-by.
Denk het, heb het zo niet in hoofd. vanmiddag even kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:05:
[...]

Even getest net, kan hier de banen ook mooi tellen...

Ik laat even draaien de komende uren, ga ik verder met werk hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:58:
[...]

Even getest net, kan hier de banen ook mooi tellen...

Ik laat even draaien de komende uren, ga ik verder met werk hier :P
Je moet wel een hele goede hebben wil je in deze scenes niets zien ;)

Op het moment dat je deze banen duidelijk ziet t/m de 20% slide, is het met enige regelmaat ook in normale content te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:03:
[...]

Je moet wel een hele goede hebben wil je in deze scenes niets zien ;)

Op het moment dat je deze banen duidelijk ziet t/m de 20% slide, is het met enige regelmaat ook in normale content te zien.
TV heeft even 3 uurtjes gedraaid. Heb even de handmatige cycle aangezet. Deze duurt dus 80 min.
De automatische maar 7 dan. Wel een heel verschil.

Maar had wel even het idee toen ik de 5/10/15/20/25 IRE er bij pakte, dat het wel wat minder aanwezig was.

Hij is nu cycle aan doen. vanavond Flash/legends/lethal weapon kijken, en kijken hoe dan is.
Hopelijk wordt het beter. Heb overigs nog niks gehoord van de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:22:
[...]

TV heeft even 3 uurtjes gedraaid. Heb even de handmatige cycle aangezet. Deze duurt dus 80 min.
De automatische maar 7 dan. Wel een heel verschil.

Maar had wel even het idee toen ik de 5/10/15/20/25 IRE er bij pakte, dat het wel wat minder aanwezig was.

Hij is nu cycle aan doen. vanavond Flash/legends/lethal weapon kijken, en kijken hoe dan is.
Hopelijk wordt het beter. Heb overigs nog niks gehoord van de winkel..
Volgens mij moet je die handmatige niet te vaak doen, schijnt vrij heftig te zijn voor de pixels.
De automatische is voldoende.

De service van een winkel wordt (vaak) pas duidelijk na de verkoop dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Hoe kan je infeite die Banding testen? Of moet de tv al enige uren gebrand hebben?

Ook ivm testen van pixels. Moet je dan een wit of ander kleur scherm hebben?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
spietie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:34:
Hoe kan je infeite die Banding testen? Of moet de tv al enige uren gebrand hebben?

Ook ivm testen van pixels. Moet je dan een wit of ander kleur scherm hebben?
Dat kun je doen 5/10/20.... % gray beelden.
Je moet even op avforums kijken. Daar kun je de dvd downloaden.

Moet wel melden dat het bij al wat beter is geworden. Ook BFI nu aangezet (wat lg niet hreft) lijkt het effect te verminderen. Wordt iets donkerder wat weer gecomposeert kan worden om de helderheid iets boger te zetten. Van flicker tot nu geen last.

Zag ook dat er nodig verschil is tussen 709 en 2020. Bij de laatste wordt de skintone wat roder..

• apis29
  • Niet online
HDTV Test Philips 9002 review: http://www.hdtvtest.co.uk/news/55pos9002-201711194508.htm
Verdict

A strong follow-up to the 901F, the Philips 9002 is a competitively-priced OLED TV from TP Vision. Granted, it’s not as cheap as the LG 55B7 or 55C7 which are expected to go below £1500 on Black Friday, but Philips’ USPs of Ambilight and superb motion handling should win it some fans.
Alleen is ie hier als bonus ook nog de goedkoopste (UHD) OLED die er te krijgen is.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
HDMI 2.1 spec is eindelijk uit. Hopelijk volgend jaar eindelijk OLED-tv's die niet beperkt worden door de input mogelijkheden :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Ik lees hier het e.e.a. over cycles. Mijn vraagje is echter. Wij zetten de tv altijd gewoon direct van de stroom af (nooit in standby). Kan dit kwaad

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Vraagje.
Ik lees veel over banding bij de lg oled 7 serie.
Heeft de sony A1 ook dit probleem want lees daar vrij wijnig over

• CVar
Webgnome schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:48:
Ik lees hier het e.e.a. over cycles. Mijn vraagje is echter. Wij zetten de tv altijd gewoon direct van de stroom af (nooit in standby). Kan dit kwaad
Niet handig, na elke 4 uur doet de LG TV een compensatie cycle om o.a. de uniformiteit van de pixels te verbeteren. Gewoon in stand-by zetten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:27:
Vraagje.
Ik lees veel over banding bij de lg oled 7 serie.
Heeft de sony A1 ook dit probleem want lees daar vrij wijnig over
Ze hebben het allemaal, iedereen gebruikt dezelfde LG panelen. Alleen de gradatie’s tussen de panelen verschilt.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
CVar schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:38:
[...]

Niet handig, na elke 4 uur doet de LG TV een compensatie cycle om o.a. de uniformiteit van de pixels te verbeteren. Gewoon in stand-by zetten dus.
En dat willen we dus net niet.. Wist niet dat dit een verplichting was. Dit verwacht ik niet van een tv van dergelijke prijs..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Webgnome schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:56:
[...]

En dat willen we dus net niet.. Wist niet dat dit een verplichting was. Dit verwacht ik niet van een tv van dergelijke prijs..
Je verwacht niet van een tv van dergelijk prijs dat hij na elke 4 uur een compensatie cycle uitvoert om o.a. de uniformiteit van de pixels te verbeteren. 8)7

Niemand verplicht je hiertoe overigens, het is enkel een dringend advies.
Voor het energieverbruik hoef je het niet te laten, volgens LG gebruikt de tv in standby slechts 0,3W.

Verwijderd

Ik ga nu toch echt twijvelen tussen de 65E7of de 65A1
Ze zijn allebij even duur voor mij maar het enige waar ik tegenaan loop is dolby vision.
Sony zegt al 7 maanden dat ze het gaan ondersteunen. Maar je leest er niks meer over.
Ik wil wel dat me tv DV ondersteund.
De E7 is voorlopig nog niet op voorraad en de A1 wel.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Dit verwacht ik juist van een tv van dergelijke prijs..

39

• CVar
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:14:
Ik ga nu toch echt twijvelen tussen de 65E7of de 65A1
Ze zijn allebij even duur voor mij maar het enige waar ik tegenaan loop is dolby vision.
Sony zegt al 7 maanden dat ze het gaan ondersteunen. Maar je leest er niks meer over.
Ik wil wel dat me tv DV ondersteund.
De E7 is voorlopig nog niet op voorraad en de A1 wel.
Ze hebben recent een demo gegeven en zijn druk aan het testen met DV, ze hebben gezegd dat ze in december met een statement komen (zeggen ze ;) )

Verwijderd

Blijft lastig allemaal.
Sony moet het wel gaan ondersteunen want ze maken er nog steeds reclame mee.

Hadden we maar zekerheid 😊

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:42:
Blijft lastig allemaal.
Sony moet het wel gaan ondersteunen want ze maken er nog steeds reclame mee.

Hadden we maar zekerheid 😊
Het staat gedrukt/geprint in hun folder dus denk dat ze niet veel anders kunnen.

Anders kan je gewoon vragen (bedoel eisen) dat je t.z.t. een A2 krijgt, mogen hun die A1 weer terug hebben ;)

Verwijderd

Ja klopt dus denk dat ik maar lekker voor een super strak uiterlijk ga heb geen zin meer om te wachten op me E7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:03:
Ja klopt dus denk dat ik maar lekker voor een super strak uiterlijk ga heb geen zin meer om te wachten op me E7.
Gewoon doen en (hopelijk) genieten.

De A1 is ook gewoon een prima TV.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
eL_Jay schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:46:
HDMI 2.1 spec is eindelijk uit. Hopelijk volgend jaar eindelijk OLED-tv's die niet beperkt worden door de input mogelijkheden :)
Voor zover ik weet zijn WOLED panels nog steeds maar 10bit, waarom zouden OLED tv's nu beperkt zijn door HDMI 2.0?

• Renegade666
  • Nu online
[...]

Het duurt niet zolang. na 15 min kun je hem wel van het stroom halen.

• CVar
Renegade666 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:29:
[...]

Het duurt niet zolang. na 15 min kun je hem wel van het stroom halen.
Hoe is het inmiddels met de Pana en nog wat gehoord van de verkoper/winkel.

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:40:
[...]

Hoe is het inmiddels met de Pana en nog wat gehoord van de verkoper/winkel.
Niks gehoord van Foka... helaas..

Maar moet zeggen, gisteravond is het mij niet echt opgevallen meer. Op 5/10/20% is het nog wel duidelijk.
Ik gooi vanavond er een UHD BD in met HDR. als het dan allemaal wat goed lijkt, dan laat ik het. Anders bel ik morgen even de winkel.

Heeft dus in totaal 2 handmatig, 1 automatische cycle gehad.

Edit:

Morgen toch even bellen. In hrt algemeen is het wel beter. Maar die lichte baan door het beeld is gewoon irritant. Misschien toch even een wissel doen.

1 ding snap ondertussen niet echt.
Ze miepen (reviewers) dat oleds geen hoge lichtopbrengst hebben, maar met hdr is hij anders goed vel..

Edit2:

Morgen wordt hij opgehaald.
Ga eerst een ruiloptie doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Renegade666 op 01-12-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:38:
[...]

Niks gehoord van Foka... helaas..

Maar moet zeggen, gisteravond is het mij niet echt opgevallen meer. Op 5/10/20% is het nog wel duidelijk.
Ik gooi vanavond er een UHD BD in met HDR. als het dan allemaal wat goed lijkt, dan laat ik het. Anders bel ik morgen even de winkel.

Heeft dus in totaal 2 handmatig, 1 automatische cycle gehad.

Edit:

Morgen toch even bellen. In hrt algemeen is het wel beter. Maar die lichte baan door het beeld is gewoon irritant. Misschien toch even een wissel doen.

1 ding snap ondertussen niet echt.
Ze miepen (reviewers) dat oleds geen hoge lichtopbrengst hebben, maar met hdr is hij anders goed vel..

Edit2:

Morgen wordt hij opgehaald.
Ga eerst een ruiloptie doen.
Goed plan, deed Foka niet al te moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:15:
[...]

Goed plan, deed Foka niet al te moeilijk?
Daar niet over gehoord.
Moest alleen zelf zorgen dat hij bij hun magazijn komt.
Dus zelfde koerier maar gebeld.
En op bon aangegeven dat ik hem wil ruilen voor een ander toestel.

En anders gewoon geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Renegade666 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:16:
[...]

Daar niet over gehoord.
Moest alleen zelf zorgen dat hij bij hun magazijn komt.
Dus zelfde koerier maar gebeld.
En op bon aangegeven dat ik hem wil ruilen voor een ander toestel.

En anders gewoon geld terug.
OK, succes met de actie.

We horen wel weer hoe de tweede is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
CVar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:46:
[...]

OK, succes met de actie.

We horen wel weer hoe de tweede is ;)
Komt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met een gecalibreerde 65A1 zijn die hun instellingen met me willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:55:
Zijn er mensen met een gecalibreerde 65A1 zijn die hun instellingen met me willen delen.
Heeft weinig nut op de aan/uit dingen na. Elk paneel is anders, dus whitebalance moet echt zelf (laten) doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:55:
Hier zijn er iig twee:
YouTube: Sony A1 (A1E) 4K OLED TV Review Best Picture Settings
https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1492757435#4
En dan moet je in de gaten hebben dat op de A1 de X-Tended Dynamic Range min of meer werkt als een helderheids limiter. Op stand Off haal je dan max 120 nits, vandaar dat ze de Brightness op Max hebben (dus voor een hogere helderheid moet je X-Tended Dynamic Range hoger zetten)
Je ziet al dat de ene R-Gain op -8 heeft en de ander op -2, al is het niet geheel duidelijk of ze ook de multi point gebruikt hebben (en ook heel anders over de inzet van Motionflow denken).
De Tweakers review geeft ook wat instellingen maar die zou ik maar niet overnemen ...

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 02-12-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik ga er morgen even mee aan de slag.
Verder staat hij op fim stand voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:30:
Bedankt ik ga er morgen even mee aan de slag.
Verder staat hij op fim stan voorlopig
Hrb je ook last van banding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:25:
[...]

Hrb je ook last van banding?
Ik ga morgen even kijken had opeens een hele drukke dag vandaag.
Wel net de crosover gezien van supergirl, arorrow, the flash en legends.
Maar dat had ik prima beeld op film stand met me 65A1.
Wat een groote hoofden hebben ze dan opeens zeg in die de closeups😁.
Maar daar verder geen banding.
Morgen een stresstest met marco polo.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:27:
[...]

Ik ga morgen even kijken had opeens een hele drukke dag vandaag.
Wel net de crosover gezien van supergirl, arorrow, the flash en legends.
Maar dat had ik prima beeld op film stand met me 65A1.
Wat een groote hoofden hebben ze dan opeens zeg in die de closeups😁.
Maar daar verder geen banding.
Morgen een stresstest met marco polo.😊
Top.

Crossover was idd leuk B-)
En gelukkig dat ik niet de enige ben die dat denk over die grote hoofden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de marco polo sene aan het kijken maar kan geen banding vinden.
Hoe passen jullie je ira of zoiets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:43:
Ik ben de marco polo sene aan het kijken maar kan geen banding vinden.
Hoe passen jullie je ira of zoiets aan.
Deze aflevering even hebben:

Daar is het goed te zien in het algemeen.

Als je niks ziet, dus hoef je niks aan te passen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 04-12-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik hier een foto posten.
Ik moet eerst me fot ergens uploden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:49:
Hoe kan ik hier een foto posten.
Ik moet eerst me fot ergens uploden of zo?
Ergens anders uploaden idd.
Linkje hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:56:
[...]

Ergens anders uploaden idd.
Linkje hier posten
Zo ziet mijn tv eruit.
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com?ref=28bb9jd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Doet niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/24crnfr0y69bm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/otsz5p2rkguzj.jpg

Herkansing

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Ziet er goed uit👍

Als mijn 2de panasonic zo is ben ik blij anders misschien maar een sony🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om hem te laten calibreren wat zou dat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:28:
Ik zit eraan te denken om hem te laten calibreren wat zou dat kosten
Geen idee. Ik doe het zelf😎, maar denk wel euro of 200 denk ik. Misschien dat iemand anders iemand weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou het eerst ook zelf doen maar alleen al die spullen kosten een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:52:
Wou het eerst ook zelf doen maar alleen al die spullen kosten een hoop
Ik heb alleen een meter gekocht.
Software gebruik ik hcfr. Is gratis.
Misschien dat er nog andere software is. Maar dat zou je even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke meter. Ik heb geen idee wat ze kosten en wat ze kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:26:
Welke meter. Ik heb geen idee wat ze kosten en wat ze kunnen
ZO'n ding heb ik:
http://www.xrite.com/cate...n-profiling/i1display-pro

kost ruigweg 200 euro.

Maar je moet je eerst maar even inlezen voordat je zo'n ding koopt, anders is het zonde van het geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort verzoekjes mogen op V&A.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 05-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:36:
Dit soort verzoekjes mogen op V&A.
Sorry, te ver weg :)

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 05-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Ik weet, dubbelpost, maar kan de vorige niet aanpassen ivm aanpassing fear.

Maar morgen krijg ik het 2de toestel, dus ben benieuwd.

edit:
Nmmr 2 binnen. straks even neerzetten als mijn pa er is.

Edit2:

Tv geplaatst. Meer DSE, aardig wat banding met een witte streep, en nu ook nog een mooie gele tint...

Zal straks even laten draaien, maar denk dat hij mooi weer terug gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Renegade666 op 06-12-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:21:

Edit2:

Tv geplaatst. Meer DSE, aardig wat banding met een witte streep, en nu ook nog een mooie gele tint...

Zal straks even laten draaien, maar denk dat hij mooi weer terug gaat.
DSE?
Waar test je dat.
En banding heb ik niet volgens mij
Matco polo s1e3 14 min en beeld op stand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:53:
[...]

DSE?
Waar test je dat.
En banding heb ik niet volgens mij
Matco polo s1e3 14 min en beeld op stand?
Op je foto's is idd geen Banding te zien.

https://www.avforums.com/PicturePerfect/

Volg dit, download de ISO (of ander formaat). Toon 5%/10% gray en dan zien je hoe uniform je scherm is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Wat denken jullie,
Nu voor een oled55c7 gaan, of wachten op 2018 model met Hdmi 2.1?

Devices zijn een Xbox-One (x tegen die tijd) en een HTPC.
(vervangt een 42" fullhd plasma van Panasonic)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
HellStorm666 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:34:
Wat denken jullie,
Nu voor een oled55c7 gaan, of wachten op 2018 model met Hdmi 2.1?

Devices zijn een Xbox-One (x tegen die tijd) en een HTPC.
(vervangt een 42" fullhd plasma van Panasonic)
Weet niet hoe oud je plasma is, maar als motion belangrijk is, dan kun je beter naar sony of panasonic kijken.
Maar dan moet je ook geluk hebben, zie mijn vorige posts..

Pagina: 1 ... 103 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.