iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
X-Motion Clarity is 'beter' dan Motionflow XR. In de A8/A89 zit wel een 2020 paneel met de vernieuwde BFI mogelijkheden (vandaar X-Motion Clarity). Qua beeld zijn ze verder gewoon gelijk, de A8 heeft alles overgenomen van de AG9, enkel qua geluid is de AG9 wat beter uitgerust (en een stukje vormgeving).HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:01:
[...]
Nee het OLED paneel van de AG9 en A89 zijn precies hetzelfde, het verschil zit ‘m in de Motionflow™ XR op de AG, die geeft een veel mooier beeld bij bewegende beelden en ook heeft de AG9 Acoustic Surface Audio+ met 60W speakers en Dolby Atmos, dat heeft de A89 niet, daarom vonden wij de AG9 een stuk beter.
Ok dan ben ik verkeerd voorgelicht door de Sony support, deze had mij verteld dat de AG9 beter is dan de A89 en de panelen verder hetzelfde zijn. Daarom behoord de A9/AG9 ook tot de MASTER Series en de A89 niet, het zou ook gek zijn als het betere toestel goedkoper zou zijn.apis29 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:51:
[...]
X-Motion Clarity is 'beter' dan Motionflow XR. In de A8/A89 zit wel een 2020 paneel met de vernieuwde BFI mogelijkheden (vandaar X-Motion Clarity). Qua beeld zijn ze verder gewoon gelijk, de A8 heeft alles overgenomen van de AG9, enkel qua geluid is de AG9 wat beter uitgerust (en een stukje vormgeving).
Maar hoe dan ook de AG9 blijft voor ons de beste TV in zijn prijsklasse 👍
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Snap soms de modelnummers van Sony OLED niet helemaal. Zijn de A9/AG9 nou aparte modellen? https://www.zkelectronics.../canada/sony-kd-55ag9/uk/HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:35:
[...]
Ok dan ben ik verkeerd voorgelicht door de Sony support, deze had mij verteld dat de AG9 beter is dan de A89 en de panelen verder hetzelfde zijn. Daarom behoord de A9/AG9 ook tot de MASTER Series en de A89 niet, het zou ook gek zijn als het betere toestel goedkoper zou zijn.
Erg aan het twijfelen tussen de Sony AG9 en de LG CX of E9. LG lijkt toch voorloper te zijn met HDMI 2.1 en andere features welke nog ontbreken bij Sony. Sommigen stellen echter dat Sony veel mooier beeld heeft bij films... Moeilijk, heb liever een Sony in huis maar de LG's zijn bovenop nieuwer te zijn en meer features te hebben ook nog eens een stuk goedkoper

Ben in de race voor de 'perfect' 55" OLED TV volgende week.
Een 55 inch A89 kost 'maar' 1400 euro bij FransDeSmet (black friday), dus zo'n groot verschil gaat dat niet zijn met een CX denk ik.Kees Klaassen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:30:
[...]
Snap soms de modelnummers van Sony OLED niet helemaal. Zijn de A9/AG9 nou aparte modellen? https://www.zkelectronics.../canada/sony-kd-55ag9/uk/
Erg aan het twijfelen tussen de Sony AG9 en de LG CX of E9. LG lijkt toch voorloper te zijn met HDMI 2.1 en andere features welke nog ontbreken bij Sony. Sommigen stellen echter dat Sony veel mooier beeld heeft bij films... Moeilijk, heb liever een Sony in huis maar de LG's zijn bovenop nieuwer te zijn en meer features te hebben ook nog eens een stuk goedkoper![]()
Ben in de race voor de 'perfect' 55" OLED TV volgende week.
Als je niet de nieuwste PC games, of tot op zeker hoogte PS5/XBX games wil spelen, is HDMI 2.1 volgens mij zwaar overrated. Voor mij is het belangrijkste dat er bijvoorbeeld eARC op zit, en dat heeft de Sony gewoon...
Ruim een maand geleden in de winkel de betere OLED modellen allemaal vergeleken en de AG9 sprong er voor ons als beste uit met beeld en geluid.
De Sony 55AG9 is nu in de aanbieding bij Smits.
Naar mijn idee is er heel weinig reden om de AG9 te kiezen over de A89, die ook nog eens goedkoper is... Sterker nog, de A89 heeft op vlak van motion processing nog een streepje voor door de betere implementatie van 120hz BFI, dat heeft de AG9 niet. Ik geloof dat enkel het geluid iets beter is uit de AG9, maar mocht je zoals ik gewoon een soundbar aanhangen, dan boeit dat niet...HereIsTom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:47:
@Kees Klaassen In principe zijn de Sony A9 en AG9 twee verschillende modellen, A9 is er ook alleen in 48” en de AG9 in 55”, 65” en 77”.
Ruim een maand geleden in de winkel de betere OLED modellen allemaal vergeleken en de AG9 sprong er voor ons als beste uit met beeld en geluid.
De Sony 55AG9 is nu in de aanbieding bij Smits.
Tja en waarom zou de betere goedkoper zijn? Maar je moet natuurlijk zelf kiezen, wij vonden de AG9 de beste voor ons.Martijn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:54:
[...]
Naar mijn idee is er heel weinig reden om de AG9 te kiezen over de A89, die ook nog eens goedkoper is... Sterker nog, de A89 heeft op vlak van motion processing nog een streepje voor door de betere implementatie van 120hz BFI, dat heeft de AG9 niet. Ik geloof dat enkel het geluid iets beter is uit de AG9, maar mocht je zoals ik gewoon een soundbar aanhangen, dan boeit dat niet...
Techniek druppelt atlijd door naar lagere modellen, in dit geval van de 2019AG9 naar de 2020 A8/A8x modellen (A89 is gewoon een A8 met een luxere 'chromen' voet en waarschijnlijk de afstandsbediening met verlichting). Alleen het stukje premium, in dit geval het geluid en als het goed is ook het kabelmanagement en de panelen aan de achterkant is allemaal wat beter verzorgd op de AG9.HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:35:
[...]
Ok dan ben ik verkeerd voorgelicht door de Sony support, deze had mij verteld dat de AG9 beter is dan de A89 en de panelen verder hetzelfde zijn. Daarom behoord de A9/AG9 ook tot de MASTER Series en de A89 niet, het zou ook gek zijn als het betere toestel goedkoper zou zijn.
Nu lees ik in de Rtings reviews wel een verschilletje qua motion interpolatie maar dat kan net zo goed een momentopname zijn en na een latere firmware update ook voor de AG9 gelden. De hardware is precies dezelfde ...
Over de Master Series hebben ze dit filmpje maar in de reviews en kalibratiemetingen uit de doos zie je het niet per se terug tov de niet-Master Series modellen:
[YouTube: Sony - BRAVIA MASTER Series Factory Calibration (full)]
Oorspronkelijk was de Netflix (en mogelijk IMAX) modus ook voorbehouden aan de MS modellen maar dat zit er bij de A8 ook gewoon op.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 19-11-2020 21:02 ]
Echter zijn de zaken wat anders gelopen dan verwacht en heb ik vandaag de LG 65GX opgehaald

Nu nog plaats maken en ophangen!
[YouTube: 2021 Value Electronics TV SHOOTOUT | Who Will Have The Best 4k & 8K TV?]
De deelnemende tv's:
4K TV's in the shootout:8K TV's in the shootout:
- LG’s G1 Gallery Series OLED TV
- Samsung’s QN90A Quantum Dot LCD/MiniLED TV
- Sony’s XR-A90J Master Series OLED TV
- Hisense’s 75U9DG Dual Cell LCD/LED TV
- LG’s ZX Signature Series 8K OLED TV
- Samsung’s QN900A Quantum Dot 8K LCD/MiniLED TV
- Sony’s XR-Z9J Master Series 8K LCD/LED TV
Tijdverschil is 6 uur (+6 uur later voor de tijden hier dus)For the first time in the history of the shootout, there will be three separate competitions: 4K TVs, 8K TVs, and 4K UST (ultra short-throw) projectors. According to Robert Zohn, owner of Value Electronics, “This year has witnessed the biggest upgrades in video technology I’ve ever seen—larger and brighter OLED TVs, mini-LED and dual-cell backlights for LCD TVs, 8K, and UST projectors all offer huge improvements in picture quality at mostly reasonable prices. For example, we’ve tested the triple-laser UST projectors, and they achieve over 100 percent of the BT.2020 color gamut! So, I felt it was important to highlight all these developments in the shootout.”
https://www.techhive.com/...f-tvs-and-projectors.html
TV Shootout live stream: Sunday, 9/12
9:00 a.m. – 12:00 p.m. 4K TV Shootout Evaluation
12:00 p.m. – 1:00 p.m. Lunch and Panel Discussion
1:00 p.m. – 4:00 p.m. 4K TV Shootout Evaluation
4:00 p.m. – 6:00 p.m. 8K TV Shootout Evaluation
6:30 p.m. – 8:00 p.m. Announcement of winners
UST Projector Shootout live stream: Monday, 9/13
10:00 a.m. – 10:30 a.m. 4K/8K Kings of TV comparison
10:30 a.m. – 12:00 p.m. UST Projector Shootout Evaluation
12:00 p.m. – 1:00 p.m. Lunch and Panel Discussion
1:00 p.m. – 5:00 p.m. UST Projector Shootout Evaluation
5:00 p.m. – 6:00 p.m. Announcement of winners
[ Voor 106% gewijzigd door apis29 op 12-09-2021 21:16 ]
The new 2021 King of 4K TV is @sonyelectronics A90J OLED TV and 2021 King of 8K TV is @lg_signature @lgusa ZX OLED TV!
Congratulations to all the flagship TVs competing for the crown in the @valueelectronics 2021 TV Shootout evaluation event!
https://www.facebook.com/...s/posts/10159396410813445
:strip_exif()/f/image/lAdoBcRBEgBnaMkg7G7eP1oC.jpg?f=fotoalbum_large)
Discussie: https://www.avsforum.com/...2021-tv-shootout.3214392/
Now that the TV Shootout is over i wanted to say how incredible it was to work with people such as Stacey Spears, Phil Holland, Dave Mackenzie, Jason Dustal, Tyler and the rest of the incredibly talented crew. The test patterns and content that Stacey, Phil and Tyler brought really showed the differences in the displays which could only be seen live unfortunately. The LG and the Sony were virtually neck and neck but the upscaling and detail categories pushed the Sony over the top. In person you could really see the difference between the two sets. We got to see and use a lot of the test patterns and content from Stacey's new disk but i have to say it was a very unique experience to be in the same room with Stacey as he was showing and explaining everything. Off camera we also got a peak at a couple of Phil Holland's videos showing how he takes all those fantastic shots from helicopters and all the stories related to that kind of work. A great TV Shootout this year!
https://www.avsforum.com/...out.3214392/post-61025889
[ Voor 87% gewijzigd door apis29 op 15-09-2021 10:57 ]
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.