Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:52
Ha vrienden,

Recent is mijn betrouwbare Panasonic CX55TX700 overleden, ik ben nu dus in de markt voor een nieuwe TV. Ik lees redelijk aantrekkelijke prijzen in het prijsdiscussie topic maar vraag me af of het nog verstandig is om te wachten to black friday. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de LG OLED55CX6LA wel eens richting de ~1000 of lager zou gaan?

Tot nu toe elk jaar BF aan me voorbij laten gaan, nu is de noodzaak en de WAF aanwezig en moet ik er toch vol voor gaan!

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 09:46
Zou zeggen, hou het prijzen topic in de gaten. Vorig jaar is de C9 net boven bij de 1100 blijven steken, de CX zit nog op 1300, dus het zou kunnen dat ie wel richting de 1000 gaat tussen BF en de 2 weken ervoor.
Anders nog snel ergens een B9 scoren, de BX is een stuk kreupeler gemaakt tov CX (en de C9 is bijna nergens meer te koop, tenzij de verkoper er nog erg aan gehecht is en aande oude prijs vast houdt).

Weet niet hoe dik de rand van de CX55 was, maar hier is de 55" CX amper groter dan de 50G20 plasma. Daarom was het niet zo lastig de WAF op te rekken naar 65, zeker voor rond 1800.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Bacspin schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
Zou zeggen, hou het prijzen topic in de gaten. Vorig jaar is de C9 net boven bij de 1100 blijven steken, de CX zit nog op 1300, dus het zou kunnen dat ie wel richting de 1000 gaat tussen BF en de 2 weken ervoor.
Anders nog snel ergens een B9 scoren, de BX is een stuk kreupeler gemaakt tov CX (en de C9 is bijna nergens meer te koop, tenzij de verkoper er nog erg aan gehecht is en aande oude prijs vast houdt).

Weet niet hoe dik de rand van de CX55 was, maar hier is de 55" CX amper groter dan de 50G20 plasma. Daarom was het niet zo lastig de WAF op te rekken naar 65, zeker voor rond 1800.-
De WAF blijft hier steevast steken op 55 inch, als ik het bedrag van 1800 benoem slaap ik denk ik sowieso in de kattenbak het komende weekeind. Ik mag onze liever heer al op mijn blote knietjes bedanken dat ze niet moeilijk doet over een uitgaven van ~100-1200 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-06 09:46
Ik mag dan weer geen kattenbak (ok die hebben we nog, maar de gebruiker niet meer). Budget was oorspronkelijk 1500 voor een 55", zolang de 65 nog boven de 2k zat heb ik het niet eens voor gesteld.

TV van 2k was moeilijker dan een nieuwe receiver van 1k met een xbox van 0,5k. En vooral die receiver had ik meer discussie verwacht. Gek genoeg mogen de grote zwarte vloerstaanders ook blijven als nieuwe kleine melkpakjes veel extra gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Bacspin schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:50:
Ik mag dan weer geen kattenbak (ok die hebben we nog, maar de gebruiker niet meer). Budget was oorspronkelijk 1500 voor een 55", zolang de 65 nog boven de 2k zat heb ik het niet eens voor gesteld.

TV van 2k was moeilijker dan een nieuwe receiver van 1k met een xbox van 0,5k. En vooral die receiver had ik meer discussie verwacht. Gek genoeg mogen de grote zwarte vloerstaanders ook blijven als nieuwe kleine melkpakjes veel extra gaan kosten.
Ik ga op korte termijn maar eens wat belletjes doen richting Platte TV met vermelding van ons prijstopic, wellicht werkt dat. De raskat koste al wat chantage dus dat truukje kan ik niet meer uithalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Wat is er verschil tussen deze sony oled's:65A85,65A87 en 65A89 ?
Ik heb nu al 30 min zitten zoeken maar kan echt niks vinden. Zelfs met de vergelijkingspagina van sony wil het niet lukken.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
pingkiller schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:27:
Ik heb nu al 30 min zitten zoeken maar kan echt niks vinden. Zelfs met de vergelijkingspagina van sony wil het niet lukken.
En wat is de sony A8 die eerst volgens mij alleen bij medimarkt voor een lager bedrag te koop was. Volgens mij had die van mediamarkt minder geluid en maar 2 x hdmi ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
pingkiller schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:27:
De a89 is duurder en heef zilver kleurige voeten.. en een andere afstandsbediening (backlit),.. en ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06 12:50
Beste alle,

Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuw OLED scherm.
En omdat hier in luxembourg werk, we via werk meal vouchers krijgen kan ik dit gebruiken hier Auchan. Is een groot supermarkt wat ook electronica verkoopt.

Nu is er een deal in Auchan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE2D8neP--srY2REzSBfgLjnQoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VotHGroaOYkHXlczErFbEte0.jpg?f=fotoalbum_large

dit is een deal €2999,- ? or dealbreaker? ook is een 55'' model maar we zoeken naar iets groters wat past bij onze ''FRAMSTA'' meuble.

De getoonde tv is dat goed om mijn meal vouchers aan te besteden, of gewoon ergens anders kijken.

wat jammer is dat er geen FreeSync op zit, aangezein ik een AMD GPU heb.

In de winkel is het vrijwel allemaal QLED, samsung en heel weinig OLED.
Wat voor mij toch wel een reden is om aan te schaffen. We hebben nu een Samsung LU exemplaar ook daar gekocht, maar dat is gewoon LED, en willen nu dus overstappen naar OLED:

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 16-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
theduke1989 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:34:
Beste alle,

En omdat hier in luxembourg werk, we via werk meal vouchers krijgen kan ik dit gebruiken hier Auchan. Is een groot supermarkt wat ook electronica verkoopt.

[Afbeelding]

dit is een deal €2999,- ? or dealbreaker? ook is een 55'' model maar we zoeken naar iets groters wat past bij onze ''FRAMSTA'' meuble.

De getoonde tv is dat goed om mijn meal vouchers aan te besteden, of gewoon ergens anders kijken.

Wat voor mij toch wel een reden is om aan te schaffen. We hebben nu een Samsung LU exemplaar ook daar gekocht, maar dat is gewoon LED, en willen nu dus overstappen naar OLED:
Voor de beste prijzen kun je het beste dit topic volgen: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

theduke1989 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:34:
Beste alle,

[Afbeelding]

Dat is duur voor de gx. Die vind je rond de €2250,- hier in nl. En dan komt er nog cashback bij.

Jou samsung lu is geen led maar gewoon lcd met een led backlight.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Tylen zo dat is inderdaad een prijsverschil. Het punt is ik doe eigenlijk niks met die vouchers. Ja ik kan er mee boodschappen doen. Heb nu ongeveer 1500,- aan meal voucher waarde. Maar €1000,- verschil is wel erg groot. Dan kan ik beter in NLD kopen wanneer ik naar me ouders ga op bezoek dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

theduke1989 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:10:
@Tylen zo dat is inderdaad een prijsverschil. Het punt is ik doe eigenlijk niks met die vouchers. Ja ik kan er mee boodschappen doen. Heb nu ongeveer 1500,- aan meal voucher waarde. Maar €1000,- verschil is wel erg groot. Dan kan ik beter in NLD kopen wanneer ik naar me ouders ga op bezoek dan kopen.
Nouja als je niets met die vouchers doet dan is het een ander verhaal. Leg je 1500 bij en je hebt hem
Dat is wel cheap ;). O en met cashback krijg je nog eens€200,- extra korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tylen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Nouja als je niets met die vouchers doet dan is het een ander verhaal. Leg je 1500 bij en je hebt hem
Dat is wel cheap ;). O en met cashback krijg je nog eens€200,- extra korting ;)
Ik neem aan die cashback is alleen voor NLD?, want ik zag niet de cashback actie rondom de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag kwam de 65GX binnen. Gelijk opgehangen. Het gat in de muur kwam net goed uit om de kabel erin te verwerken. Tv hangt rete strak tegen de muur. Erg gaaf.

De kapotte 55B6 gaat lekker naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tylen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:47:
Vandaag kwam de 65GX binnen. Gelijk opgehangen. Het gat in de muur kwam net goed uit om de kabel erin te verwerken. Tv hangt rete strak tegen de muur. Erg gaaf.

De kapotte 55B6 gaat lekker naar de slaapkamer.
maar hoe is het beeld ? :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Roder dan rood ;) Ben weer helemaal happy.

Zit nog te twijfelen of ik een calibratie laat uitvoeren. Maar met de settings van Darko ziet het er al rete strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tylen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Roder dan rood ;) Ben weer helemaal happy.

Zit nog te twijfelen of ik een calibratie laat uitvoeren. Maar met de settings van Darko ziet het er al rete strak uit.
noice d:)b

ik weet niet of je op het HTforum.nl zit, maar daar doet (onder andere) de forumeigenaar (ITC uit emmeloord) kalibraties op locatie, zijn dan per provincie van die dagen. Misschien interessant voor je. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mr Magic schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:
Deze mocht niet in het prijzentopic, maar leek me toch interessant om te delen.

Vincent legt uit waarom de 48" OLEDs relatief duur zijn t.o.v. de 55" versies:

[YouTube: Why 48-inch LG CX OLED TV is Pricier than 55-inch CX - Explained]
Echt een super interessant filmpje om te kijken, zeker als je in de markt bent voor een 48 inch oled en je je afvraagt (zoals ik) waarom die prijs nu maar niet zakt.
Betaalbare 48 inch oled hoeven we dus pas na 2025 te verwachten. Tegen die tijd is mijn Sony LCD 15 jaar oud. Ik vraag mij af of hij dat gaat halen ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 16:52
Nou, is nu 1349, die paar tientjes moet je voor lief nemen als je persé 48 ipv 55 wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 15:03
Even voor mij : waarom kan ik een Philips OLED al voor 1000 euri halen terwijl de LG 55cx 1300 kost? Is het verschil in kwaliteit zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Brammos85 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:34:
Even voor mij : waarom kan ik een Philips OLED al voor 1000 euri halen terwijl de LG 55cx 1300 kost? Is het verschil in kwaliteit zo groot?
Hangt van het model philips af.misschien een ouder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
De 754 is 2019 instaptype, de LG B9 is dat ook en dus ook voor rond dat bedrag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34
Wat is in jullie ogen de betere tv, de Sony 55A89 of de LG 55CX? Even los van de aanschafprijs. Overigens ik game niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

II This Game II schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:00:
Nou, is nu 1349, die paar tientjes moet je voor lief nemen als je persé 48 ipv 55 wilt
Ik vind de line-up van dit jaar dusdanige specificaties hebben dat ik sowieso wacht tot de line-up van komend jaar. Ik heb geen idee of ik het ooit 'nodig' ga hebben, maar bijvoorbeeld het halfslachtig of simpelweg niet implementeren van HDMI 2.1 door de meeste fabrikanten weerhoudt mij ervan om nu serieus naar een nieuwe OLED TV te kijken. Ook heb ik nog geen weloverwogen keuze tussen WebOS of Android TV kunnen maken.

Daarbij was mijn huidige TV destijds ook niet de goedkoopste optie, maar door net wat meer uit te geven had ik dus wel een TV die het nu 10 jaar probleemloos volhoudt. Ik hoop zoiets met een volgende TV ook te kunnen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 25-10-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
Als gamen geen issue is, zou ik ook voor Sony of Panasonic gaan. 4k120 en andere hdmi 2.1 features (muv e-arc) is voor video niet interessant.
Je kunt elke keer wachten tot in januari de nieuwe reeksen komen, maar die zijn in oktober pas weer betaalbaar. Als je naar samsung en lg kijkt zijn ze er afgelopen jaar per saldo zelfs iets op achteruit gegaan met nieuwe modellen qua opties/techniek.
Enige waar ik van zou balen is als de lipsync issues van LG in de 2021 modellen is opgelost, DTS zie ik niet terug komen, alhoewel de chip waar het geluid van de apps doorheen gaat misschien wel eindelijk HD audio kan gaan doorgeven, zodat de interne mediaspeler weer enigszins bruikbaar zou kunnen worden.
Zodra de 1e testen met de next gen consoles bekend zijn ga ik de knoop doorhakken voor een 65CX, precies in de sweetspot de 2 weken voor Black Friday :)
Voor mij moet de tv net als de receiver ook weer 10 jaar mee kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door II This Game II op 25-10-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-06 07:28
Zojuist de Sony KD-65A85 besteld. Morgen ophalen! Kan niet wachten..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 09:15
BTFD schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:28:
Zojuist de Sony KD-65A85 besteld. Morgen ophalen! Kan niet wachten..
Nice, ga je veel plezier van hebben. Sinds vorige week staat bij mij de Panasonic 65HZW1004 in de woonkamer. Wat een gaaf beeld, kom van plasma en was huiverig voor motion maar dat valt me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Helaas nog niet in huis..

Zojuist geweest maar past niet in de auto. Ik wist niet dat hij staand vervoerd moet worden, anders was het geen probleem geweest, dus Woensdag wordt hij geleverd. Heb hem net wel even in het echt kunnen aanschouwen, werd ik wel gelukkig van! :9

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:19
Vandaag ook eens wat prijzen opgevraagd, hopelijk wilt Krëfel hier in België matchen met wat de lokale elektrowinkel vraagt.
Dan krijg ik via mijn werkgever nog 8% korting er bovenop en zou ik de 55CX kunnen krijgen voor 1128 euro, ruim onder mijn grens van 1250!

En dan zit ik waarschijnlijk iets boven de bodemprijs voor black friday, maar dat neem ik er dan wel weer bij.

De samsung plasma uit 2009 heeft goed zijn werk gedaan maar begint nu wat defecten te vertonen, soms is alle beeld groen. Even aan en uit verhelpt het wel, maar toch...

[ Voor 18% gewijzigd door RailHenk87 op 28-10-2020 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
RailHenk87 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:35:
Vandaag ook eens wat prijzen opgevraagd, hopelijk wilt Krëfel hier in België matchen met wat de lokale elektrowinkel vraagt.
Dan krijg ik via mijn werkgever nog 8% korting er bovenop en zou ik de 55CX kunnen krijgen voor 1128 euro, ruim onder mijn grens van 1250!

En dan zit ik waarschijnlijk iets boven de bodemprijs voor black friday, maar dat neem ik er dan wel weer bij.

De samsung plasma uit 2009 heeft goed zijn werk gedaan maar begint nu wat defecten te vertonen, soms is alle beeld groen. Even aan en uit verhelpt het wel, maar toch...
Probleem is dat je bij Krefel een bewijs van die prijs moet geven van de lokale winkel (folder, prijsticket, website), maar dat ze met een mail meestal niet matchen.

Ik ben benieuwd maar hoop het voor jou.

Anderzijds is de service van een Krefel, Vandenborre, MM,... belange niet wat de lokale winkel voor je doet bij eventuele problemen. Ik weet waarover ik spreek want ik heb er gewerkt. Dat is mij 100€ verschil echt wel waard.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
Heb je ervaring met Fransdesmet en de service? Ik denk dat ik voor die ga gaan, dan zit ie net iets boven mijn limiet van 1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 05:07
chrissis schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:49:
Wat is in jullie ogen de betere tv, de Sony 55A89 of de LG 55CX? Even los van de aanschafprijs. Overigens ik game niet.
Heb je de KD55AG9 weggestreept voor de 55A89? Zit namelijk tussen deze twee te twijfelen.

Zover ik begrijp is overigens de LG serie beter voor de gamers onder ons, van de Sony geniet je weer meer als je vooral films/series kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees Klaassen op 28-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Kees Klaassen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Heb je de KD55AG9 weggestreept voor de 55A89? Zit namelijk tussen deze twee te twijfelen.
Nee niet zo zeer, ik kan de A89 tegen een nette prijs krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52
Kees Klaassen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Zover ik begrijp is overigens de LG serie beter voor de gamers onder ons, van de Sony geniet je weer meer als je vooral films/series kijkt.
Zo goed als alle reviews die ik heb gelezen zijn het erover eens dat de A8 een doorverbeterde AG9 is, met name de Black Frame Insertion is op de A8 stukken beter. Dit was voor mij persoonlijk de doorslag om de 65A8 te kiezen, die sinds 3 weken bij mij thuis staat. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
Sinds gisteren hier ook de 65A85 geïnstalleerd, ook de twijfel gehad om voor de A9 te gaan, maar na het zien van wat reviews lijkt het erop dat de meerprijs niet in verhouding staat tot de A8. Zelfde processor, zelfde scherm..

Maar wat een mooi ding is dit zeg! De hele avond demo filmpjes en stukjes van BD UHD HDR gekeken..
Wat een verschil met mijn oude Sony 49x8505b!

Heb alleen het idee dat hij bij films iets teveel aan het regelen is, zo wordt het beeld steeds lichter en donkerder? Alsof de lichtsensor het niet geregeld krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
BTFD schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 05:38:
Sinds gisteren hier ook de 65A85 geïnstalleerd, ook de twijfel gehad om voor de A9 te gaan, maar na het zien van wat reviews lijkt het erop dat de meerprijs niet in verhouding staat tot de A8. Zelfde processor, zelfde scherm..

Maar wat een mooi ding is dit zeg! De hele avond demo filmpjes en stukjes van BD UHD HDR gekeken..
Wat een verschil met mijn oude Sony 49x8505b!

Heb alleen het idee dat hij bij films iets teveel aan het regelen is, zo wordt het beeld steeds lichter en donkerder? Alsof de lichtsensor het niet geregeld krijgt..
Waarom heb je voor Sony gekozen en niet zozeer voor LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:01
Ben zelf erg fan van de LG OLED toestellen. Met veel tevredenheid al paar jaar de LGEG910V. Enige nadeel: geen 4k, HDR etc., maar prachtig beeld. Nu wil ik wel helemaal klaar zijn voor de launch van de nieuwe consoles (game er dus veel op) en natuurlijk ook gebruikmaken van 4K, HDR etc tbv films en series ism met mijn LG SJ9 Dolby Atmos soundbar.

Oftewel ik overweeg toch een nieuwe OLED te halen. Ook aan het kijken wat ik nog krijg voor mijn LGEG910V qua inruil (Platte TV geeft circa €300, overigens geen idee of dat redelijk is). Hoewel ik dacht blind voor een nieuwe LG zou gaan, twijfel ik toch omdat Philips ook OLED toestellen heeft tegenwoordig en ik Ambilight heel interessant vind. Overweeg nu de volgende toestellen:
  • LG OLED55CX6LA
  • Philips 55OLED854
Iemand die het dilemma begrijpt (zijn de OLED schermen van Philips op hetzelfde niveau als die van LG) en advies heeft? Of wellicht enkele goede vergelijkende tests kent? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
chrissis schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Waarom heb je voor Sony gekozen en niet zozeer voor LG?
Deze schijnt net wat beter te presteren qua beeld voor films en series en de LG op zijn beurt weer beter voor gaming (vernomen uit reviews). Ben geen gamer en mis die HDMI 2.1 dus niet. Ook vond ik het onderstel van de CX niet mooi en het geluid + OS (android tv) van de Sony beter. Daarbij had LG geen DTS ondersteuning..

En het is ook een beetje het oude en vertrouwde, al mijn tv's zijn tot heden van Sony geweest en heb nooit problemen ondervonden..

[ Voor 4% gewijzigd door BTFD op 29-10-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:15

burgt

Starbass

Maartendc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:07:
Ben zelf erg fan van de LG OLED toestellen. Met veel tevredenheid al paar jaar de LGEG910V. Enige nadeel: geen 4k, HDR etc., maar prachtig beeld. Nu wil ik wel helemaal klaar zijn voor de launch van de nieuwe consoles (game er dus veel op) en natuurlijk ook gebruikmaken van 4K, HDR etc tbv films en series ism met mijn LG SJ9 Dolby Atmos soundbar.

Oftewel ik overweeg toch een nieuwe OLED te halen. Ook aan het kijken wat ik nog krijg voor mijn LGEG910V qua inruil (Platte TV geeft circa €300, overigens geen idee of dat redelijk is). Hoewel ik dacht blind voor een nieuwe LG zou gaan, twijfel ik toch omdat Philips ook OLED toestellen heeft tegenwoordig en ik Ambilight heel interessant vind. Overweeg nu de volgende toestellen:
  • LG OLED55CX6LA
  • Philips 55OLED854
Iemand die het dilemma begrijpt (zijn de OLED schermen van Philips op hetzelfde niveau als die van LG) en advies heeft? Of wellicht enkele goede vergelijkende tests kent? Dank alvast!
Ligt eraan wat je belangerijk vind, als je games speelt kan het zijn dat je HDMI2.1 belangerijk vind, ook is de input lag wat hoger bij de Philips.

Maar anders zou ik voor de Philips gaan, net wat betere processing, en vooral ambilight.

Verder kan het OS nog belangerijk zijn voor je. Android TV bij Philips vs LG's webOS.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans

• LG OLED55CX6LA
  • Philips 55OLED854
Ik wou een oled, liefst met ambilight, maar bang door de naam van Philips tot enkele jaren terug.

Toch gekozen voor de OLED854, nu al bijna 11 maanden in bezit. Momenteel SUPER tevreden met de tv. Of je voor de LG of toch voor de Philips moet gaan is persoonlijke keus, maar je moet in elk geval niet bang zijn om voor de Philips te kiezen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde

• LG OLED55CX6LA
  • Philips 55OLED854
De philips oled 855 van dit jaar staat op 7 cm hoogte en is ook sterker/stabieler denk ik. Beter voor de soundbar. Maar nu nog wel veel duurder dan de lg cx of philis 854...
De panasonic oled draait ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
Ik ben nu al een paar dagen ferm aan het genieten van het prachtige beeld van mijn nieuwe CX maar heb 1 probleem:
Ondertitels zijn ongewoon fel als ik HDR content kijk op Netflix bijvoorbeeld.
Doet pijn aan de ogen door het grote contrast tussen donkere beelden en de witte ondertitels.

Nu heb ik op Netflix de ondertitels op semitransparant gezet, wat me een ok oplossing lijkt in die series en films.
Nog andere tips van OLED eigenaren om dit wat aan te pakken?

Verder echt super tevreden van mijn ankoop, amai. Dit beeld in combinatie met mijn Samsung Atmos soundbar is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Dit viel mij dus ook op bij mijn Sony. Een tip is zeker welkom ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier vandaag de Sony KD-55AG9 bekeken en besteld, beeld en geluid zijn geweldig en ook Android TV ziet er goed uit. Dinsdag wordt hij geleverd.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Cash back op Panasonic tv's tot 10 Januari.

Wel weer een heel gedoe met foto's maken en opsturen en invullen.. Waarom niet gewoon 500 euro korting geven zodat ze in de buurt van een LG oled komen..

100 euro op 55|" HZ984 , 200 euro op 65"
200 euro op 55 en de 65 "HZ1000

https://www.panasonic.com...ic-oled-of-4k-hdr-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
burgt schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Ligt eraan wat je belangerijk vind, als je games speelt kan het zijn dat je HDMI2.1 belangerijk vind, ook is de input lag wat hoger bij de Philips.

Maar anders zou ik voor de Philips gaan, net wat betere processing, en vooral ambilight.

Verder kan het OS nog belangerijk zijn voor je. Android TV bij Philips vs LG's webOS.
Nog bedankt voor de reacties waaronder deze. Ik had nog niet echt stilgestaan bij HDMI 2.1. Maar aangezien ik overweeg om mijn huidige OLED van slechts 4 jaar oud te vervangen (wat al voelt als kapitaalvernietiging :9 ) wil ik wel redelijk future proof zijn. En aangezien ik de tv ook veel ga gebruiken voor gaming icm nieuwe console voelt HDMI2.1 toch wel als een must (ook al zal niet iedere game meer dan 60fps4k zijn). Daarnaast heeft de Philips 2x zoveel inputlag en volgens mij geen Freesync en G-Sync ondersteuning. Dat maakt toch dat de LG OLED55CX6LA op nr. 1 staat op mijn verlanglijst. Dan helaas maar zelf ambilight wellicht in elkaar knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Ook cash back op Philips Oleds vanaf 15 november

bv.. 150 euro op 55 inch oled 805..

Tenminste volgens megadeal van Mediamarkt deze week... Alleen geldt de megadeal tot 10 november.. En met die aankoopfactuur van voor voor 15 november (max 10 november) kun je de Cash back nog NIET claimen..
De tv kost 1.900 euro (megadeal) en je krijgt 200 club-giftcard (voor 31 december besteden) en 150 euro cash back,... maar die krijg je dus niet van philips.. haha Anders zou je kunnen zeggen dat je netto 1.900 - 200 - 150 = 1.550 euro betaald

https://www.mediamarkt.nl...55oled805-12-1662231.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@belmonde Haha... ze willen wel heel graag van de Philips af en ik begrijp wel waarom :+

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
HereIsTom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:47:
@belmonde Haha... ze willen wel heel graag van de Philips af en ik begrijp wel waarom :+
De draaibare oled 855 is wel een heel mooie tv.. Staat mooi hoog op het meubel (7 cm) en heeft mooi verlichting achterop. En ik zeg het je.. ik heb een aantal keer de oleds van philips naast de lg en sony gezien met gewoon kabel tv erop.. En de philips geeft het beste beeld.
Of ik op de duurzaamheid vertrouw dat weet ik niet. Maar dat doe ik zeker op de lg oleds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@belmonde De Philips van ons ging na twee jaar kuren vertonen, jammer zegt Philips maar uw garantie is verlopen. Zelfde met een ander apparaat van Philips, dus Philips komt er hier niet meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
HereIsTom schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:36:
@belmonde De Philips van ons ging na twee jaar kuren vertonen, jammer zegt Philips maar uw garantie is verlopen. Zelfde met een ander apparaat van Philips, dus Philips komt er hier niet meer in!
Om dan maar te roepen dat ze van de Philips af willen... Ik heb een slechte Philips tv gehad van 2017 die veel kuren vertoonde, steeds keurig geholpen. Nu krijg je als dank voor het vertrouwen in Philips in België gratis 5 jaar garantie op je tv. Ik heb nu bijna een jaar de 65OLED854 in huis, nog nooit zo een goede tv gehad. Nog NOOIT vastgelopen, nergens burn-in, prachtig beeld, én ambilight en dat allemaal voor 1600€.

Als je merken waar mensen al eens problemen mee gehad hebben voorgoed moet bannen, dan wordt er binnenkort niks meer verkocht. Mijn Samsung Q-Led ervoor heeft 3 pannes gehad in anderhalf jaar en heeft de winkel uiteindelijk gecrediteerd omdat ik al 5 weken op herstelling wachtte wegens geen onderdelen in voorraad. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit nog Samsung ga kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@stevenleemans Misschien dat ze in België aardiger zijn, maar hier in Nederland al diverse problemen gehad met Philips producten en dan met 50 euro korting als je een nieuwe koopt te worden afgescheept, komt er hier geen Philips meer in! :(
Nu al jaren plezier met Sony en Pioneer (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HereIsTom schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:51:
Hier vandaag de Sony KD-55AG9 bekeken en besteld, beeld en geluid zijn geweldig en ook Android TV ziet er goed uit. Dinsdag wordt hij geleverd.
Heb je hem al geïnstalleerd en wat zijn je eerste indrukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
PaT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]

Heb je hem al geïnstalleerd en wat zijn je eerste indrukken?
Ja de Sony 55AG9 is geweldig. Beeld en geluid super. Heb nog nooit zulk mooi geluid uit een TV gehoord.
Installatie was makkelijk. En Android TV werkt perfect en snel op deze TV.
YouTube in 4K is ook erg mooi. Apps als Netflix, NLZiet en Kodi werken ook erg goed en snel.
Ook Chromecast en Airplay2 werken erg goed, kan alles afspelen van telefoon en tablet.
Kortom zeer tevreden over deze koop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een 65" OLED. Mijn keuze zou in in eerste vallen op de LG CX65. Echter, als ik media, in mijn geval een harde schijf, afspeel vanuit de mediaspeler van de TV, heeft deze het DTS signaal niet door. Zijn er TV's die dit wel doen? Werkt dit bijvoorbeeld wel met Netflix of Spotify? En kan ik met Spotify de TV, of misschien enkel het scherm, uitzetten?

Verder zit ik in Zeeland en werkt met Delta. Er kan dan ook een kaartje van Delta in neem ik aan. Maar hoe neem ik dan op? Momenteel gebruik ik een Humax met daarin een harde schijf.

Ik gebruik een wat oudere receiver, die geen HDMI in of out heeft. De beste digitale ingang is optisch (twee stuks) Gamen ga ik (denk ik) niet doen op de TV, dus dat is wat minder van belang. Indien men dit wel wenst, is de LG wel een uitkomst begrijp ik door de lage input lag?

Op dit moment heb ik een 50" Plasma van Panasonic. Toen, naar het schijnt, het beste op de markt. Staat Panasonic nog steeds op dat hoge niveau?

Een hoop vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Krivas Audio-indelingen die kunnen worden doorgegeven met de Sony AG9;

7.1-kanaals lineaire PCM: 32/44,1/48 kHz 16-bits
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
DTS
Dolby TrueHD
DTS-HD MA
Dolby Atmos
DTS:X Master Audio
MPEG2 - AAC/MPEG4 - AAC

Ook kun je de Sony AG9 instellen om op te nemen met een externe schijf.
Ook heeft deze TV een optische uitgang.

[ Voor 18% gewijzigd door HereIsTom op 06-11-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Krivas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:37:
Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een 65" OLED. Mijn keuze zou in in eerste vallen op de LG CX65. Echter, als ik media, in mijn geval een harde schijf, afspeel vanuit de mediaspeler van de TV, heeft deze het DTS signaal niet door. Zijn er TV's die dit wel doen? ja oudere LG oled's bvWerkt dit bijvoorbeeld wel met Netflix of Spotify?ja die gebruiken geen dts En kan ik met Spotify de TV, of misschien enkel het scherm, uitzetten? scherm uitzetten kan, (helaas niet met 1 knop, is 3 keer klikken of een voice command)

Verder zit ik in Zeeland en werkt met Delta. Er kan dan ook een kaartje van Delta in neem ik aan. Maar hoe neem ik dan op? Momenteel gebruik ik een Humax met daarin een harde schijf. Je kunt een hd aan de tv hangen om mee op te nemen

Ik gebruik een wat oudere receiver, die geen HDMI in of out heeft. De beste digitale ingang is optisch (twee stuks) Gamen ga ik (denk ik) niet doen op de TV, dus dat is wat minder van belang. Indien men dit wel wenst, is de LG wel een uitkomst begrijp ik door de lage input lag? ja

Op dit moment heb ik een 50" Plasma van Panasonic. Toen, naar het schijnt, het beste op de markt. Staat Panasonic nog steeds op dat hoge niveau? er zijn diverse voor- en nadelen per fabrikant, verschil in beeldkwaliteit is klein bij de diverse oled's

Een hoop vragen....
Antwoorden in bold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Aangezien dit niet mocht in prijsdiscussies topic. Heeft iemand ervaringen met shops die tv's in ruilen (of werken met inruildeals)? Ik ben van plan mijn LG OLED 55 inch EG910V in te ruilen (want ik verwacht niet meteen dat ik deze op korte termijn 2e hands verkocht krijg). Bij PlatteTV willen ze er nog 300 euro voor geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Maartendc Bij Kamera-Express kun je ook inruilen en daar verkopen ze ook de Sony AG9;

https://www.kamera-express.nl/inruilen-tv-audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
@HereIsTom nog bedankt voor de tip! Meteen even e.e.a. opgevraagd. Ben benieuwd.
Ondertussen toch erg aan het twijfelen of ik toch niet voor de 65 inch ga: LG OLED65CX6LA. Op Tweakers lees ik wat wisselende reviews van gebruikers, maar alles wat ik verder over deze tv lees lijkt mij het toch deb beste optie als gamer en filmliefhebber.
Dan ga ik er op mijn gevoel ook echt op vooruit tov mijn huidige 55 inch OLED (zonder 4k en HDR). Niet alleen qua 4K, HDR HDMI 2.1 etc., maar ook qua grootte. Wel weer een extra aanslag op de portemonnee tov de 55 CX :9 .

Iemand enig verwachtingen of er nog echte stuntkortingen komen met Black Friday? Of gewoon nu lekker gaan voor een een goede deal die in het prijsdiscussie topic wordt genoemd? Moet natuurlijk wel een nieuwe tv staan voordat Cyberpunk uitkomt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Maartendc Ben ook benieuwd wat je er nog voor kan krijgen.
Wij hebben onlangs de Sony AG9 gekocht, deze heeft prachtig beeld en geluid, 4K en HDR.
Ook het Dolby Digital/Atmos geluid uit deze TV is echt mooi.
En wat ik ook erg goed vind werken op de Sony AG9 is de Android TV.

https://www.artencraft.nl...d-tv-kd65ag9b-560580.html

[ Voor 11% gewijzigd door HereIsTom op 08-11-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Bedankt al voor de antwoorden. Dat de LG C9 DTS doorzet heb ik inderdaad begrepen. Ik had dat model moeten kopen, nu helaas nergens meer te vinden. Maar welke TV's zetten wel DTS door? En wanneer heb ik dan GEEN DTS? Enkel als ik een film via de ingebouwde mediaspeler afspeel? Of ook niet als ik een film via Netflix kijk? Of iets stream via een ChromeCast? Of als ik TV kijk via de ingebouwde tuner en het "kaartje" van Delta wat ik daarin prik? Opnemen kan tegenwoordig, net zoals ongeveer overal, ook online, dus dat punt vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Krivas Zoals ik hierboven schreef geeft de Sony AG9 o.a. DTS wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 20:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
DTS zal langzaam gaan verdwijnen, omdat het technisch overbodig is en licentiekosten met zich mee brengt. Op dure modellen zal het zeker zitten, maar op modellen waar prijsdruk aanwezig is, is het iets waar makkelijk op bezuinigd wordt.

De casus waarom er codecs als AC3, AAC en DTS in televisies zitten is dat lange tijd het versturen van ongecompromeerd geluid over optische kabels en HDMI problematisch was. Daardoor werd 5.1-geluid door het afspeelapparaat niet gedecodeerd en werd het gecomprimeerde geluid rechtstreeks naar de TV of versterker gestuurd.. Het gevolg was dat de TV audiocodecs nodig had.

Die tijd is voorbij, je kunt tegenwoordig over HDMI 7.1 kanaals PCM-geluid sturen en daarmee vervalt de logica om het geluid in de TV te decoderen. Het is veel logischer om het bijv. in de blurayspeler te doen, die toch al alle benodigde licenties aan boord heeft.

Er is inderdaad nog de interne mediaspeler in de TV, maar dat is een dunne basis om nog DTS-licenties te gaan afnemen. Fabrikanten zullen dat in toenemende mate laten vallen en alleen nog codecs zonder dure licentiekosten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Krivas schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:33:
[...]

Bedankt al voor de antwoorden. Dat de LG C9 DTS doorzet heb ik inderdaad begrepen. Ik had dat model moeten kopen, nu helaas nergens meer te vinden. Maar welke TV's zetten wel DTS door? En wanneer heb ik dan GEEN DTS? Enkel als ik een film via de ingebouwde mediaspeler afspeel? Of ook niet als ik een film via Netflix kijk? Of iets stream via een ChromeCast? Of als ik TV kijk via de ingebouwde tuner en het "kaartje" van Delta wat ik daarin prik? Opnemen kan tegenwoordig, net zoals ongeveer overal, ook online, dus dat punt vervalt.
Dat hele DTS verhaal is alleen van belang als je de interne player gebruikt om illegale mkv'tjes af te spelen. Voor zover ik weet zijn de enige legale bronnen met DTS Blu-rays, maar die zijn lastig af te spelen met je interne player van de tv. Netflix, Prime en Disney gebruiken Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Aanvulling op bovenstaande; Passtrough werkt ook niet met DTS, dus omzeilen met een receiver gaat ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Wanneer je een externe bron/mediaspeler via de receiver aansluit op de tv heb je hier natuurlijk geen last van, dan verzorgt de receiver de DTS stream. De meerwaarde van DTS voor de interne speakers van een tv lijkt me verwaarloosbaar? Dus enkel wanneer je de tv als hub gebruikt voor je soundbar / receiver loop je tegen deze beperking aan. Alternatief kan je bijvoorbeeld Plex als mediaserver gebruiken, dan kan het geluid naar stereo worden gedownmixed wanneer je dit wilt kijken op de tv.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
2020 Corona Shootout - HDTV Test

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 10-11-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
Gisteren voor het eerst tegen de limiet van DTS aangelopen met Emby in combinatie met een lg CX. De app op de LG modellen is nog niet geüpdatet dat een DTS stream moet omgezet worden naar iets anders, waardoor die nog DTS rechtstreeks gaat streamen. Het gevolg is dat er geen klank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@RailHenk87 Hier werkt DTS prima op een Sony AG9, zowel op de speakers van de TV zelf als het doorsturen naar versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:34

Licko

ZVDK

Welke merken staan er om bekend het beste color/gradient banding tegen te gaan? Softwarematig bakt mijn CX er weinig van. Ik heb gelezen dat Sony het qua image processing beter doet, is dat zo?
Ik zou VRR en 120 Hz er zo voor inruilen namelijk :Y

Edit:
Ik ga me maar 's verdiepen in de A8
https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/gradient

[ Voor 17% gewijzigd door Licko op 17-11-2020 15:33 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
Zelf de 65A85 in bezit en exact om die rede de keus voor Sony gemaakt. Helaas geen 2.1, maar wel beter beeldkwaliteit dan LG (volgend de reviews dan, aangezien ik ze nooit naast elkaar gezien heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:34

Licko

ZVDK

BTFD schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:44:
Zelf de 65A85 in bezit en exact om die rede de keus voor Sony gemaakt. Helaas geen 2.1, maar wel beter beeldkwaliteit dan LG (volgend de reviews dan, aangezien ik ze nooit naast elkaar gezien heb)
Dit effect in games stoort me mateloos :X Hier nog een voorbeeld waar het overdreven duidelijk zichtbaar is.

Zal deels de content zijn I'm sure, maar het moet softwarematig toch wel tegen te gaan zijn. Jouw ervaringen op je A8 zijn dus positief?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Licko Hier daarom o.a. ook gekozen voor de Sony AG9.
Ik heb die banding nog niet gezien op de AG9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Ben mij aan het inlezen om een 55 inch OLED TV aan te kopen.
Oorspronkelijk door LG naar de OLED modellen gekeken en ik kwam op de OLED55CX6LA
Na contact met een lokale winkel (via mail, door lockdown niet te bezoeken), raden zij me de Philips 55OLED855 aan, persoonlijke keuze: warmere/filmistische kleuren tegenover de LG.

Ambilight is een leuke extra maar geen must.
Het valt me op dat er zo weinig animo is op Tweakers voor de Philips, in het prijzentopic gaat het hoofdzakelijk over LG, Sony en Philips zijn bijzaak.

Naar ik gelezen heb is het updatebeleid van Philips en LG gelijkaardig, verder heb ik geen ervaring met Android TV of WebOS.

Gebruik: oHofdzakelijk digitale TV, Netflix en Plex (momenteel via een Chromecast). Ik speel geen games

Ik zie momenteel 1 licht voordeel voor de Philips, namelijk Ambilight.
Prijsverschil is er nauwelijks, miniem voordeel voor de LG:
LG OLED55CX6LA: 1249 + 120 (5j garantie) = 1369 euro
Philips 55OLED855: 1400 euro (na cashback, incl 5j garantie)

Het grote enthousiasme over LG hier op Tweakers doet me twijfelen :-)

Iemand extra inbreng die nuttig voor me kan zijn?
Of een link naar een vergelijk / extra review?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
@BlackShadow Het beste is om de TV’s in het echt te vergelijken!
Toen wij tijdje terug in een TV winkel waren hebben we alle TV’s vergelijken, de winkel zelf adviseerde ook een Philips, waarschijnlijk verdienen ze daar het meeste op.
Maar met een USB stick met 4K beeld en Dolbij Atmos erop kwam bij ons de Sony AG9 toch echt als beste eruit met prachtig beeld en geluid. Over de prijs werden we het alleen niet eens, dus online in een aanbieding gekocht voor € 1700,- ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenleemans
BlackShadow schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:08:
Oorspronkelijk door LG naar de OLED modellen gekeken en ik kwam op de OLED55CX6LA
Na contact met een lokale winkel (via mail, door lockdown niet te bezoeken), raden zij me de Philips 55OLED855 aan, persoonlijke keuze: warmere/filmistische kleuren tegenover de LG.

Het valt me op dat er zo weinig animo is op Tweakers voor de Philips, in het prijzentopic gaat het hoofdzakelijk over LG, Sony en Philips zijn bijzaak.

Naar ik gelezen heb is het updatebeleid van Philips en LG gelijkaardig, verder heb ik geen ervaring met Android TV of WebOS.

Gebruik: oHofdzakelijk digitale TV, Netflix en Plex (momenteel via een Chromecast). Ik speel geen games

Wat de LG betreft, daar kan ik je niet mee verder helpen. De Philips OLED854 (voorloper van de 855, voor 90% gelijk aan de 855) hangt hier binnen een maand een jaar aan de muur. De toekomst kan ik niet voorspellen, maar tot op heden mijn beste TV ooit. En ik heb er al wat gehad😁.

Android tv werkt perfect en is nog nooit vastgelopen, beeld heel erg mooi, ambilight hadden we op de Samsung Q-Led niet, heel blij dat we dat nu weer wel hebben.

Eigenlijk nog geen enkel negatief punt kunnen opnoemen. Behalve dan de vrees van betrouwbaarheid op termijn, maar ook hier 5j garantie, dus daar hoeven we ons ook al geen zorgen in te maken.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
HereIsTom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:38:
@BlackShadow Het beste is om de TV’s in het echt te vergelijken!
Toen wij tijdje terug in een TV winkel waren hebben we alle TV’s vergelijken, de winkel zelf adviseerde ook een Philips, waarschijnlijk verdienen ze daar het meeste op.
Maar met een USB stick met 4K beeld en Dolbij Atmos erop kwam bij ons de Sony AG9 toch echt als beste eruit met prachtig beeld en geluid. Over de prijs werden we het alleen niet eens, dus online in een aanbieding gekocht voor € 1700,- ;)
Bedankt voor de input, probleem is dat in België alle electro zaken momenteel gesloten zijn tot zeker midden december. Ik heb de shop gevraagd of een demo op afspraak kan, maar dat is volgens hen ook niet toegelaten.
stevenleemans schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:45:
[...]

Wat de LG betreft, daar kan ik je niet mee verder helpen. De Philips OLED854 (voorloper van de 855, voor 90% gelijk aan de 855) hangt hier binnen een maand een jaar aan de muur. De toekomst kan ik niet voorspellen, maar tot op heden mijn beste TV ooit. En ik heb er al wat gehad😁.

Android tv werkt perfect en is nog nooit vastgelopen, beeld heel erg mooi, ambilight hadden we op de Samsung Q-Led niet, heel blij dat we dat nu weer wel hebben.

Eigenlijk nog geen enkel negatief punt kunnen opnoemen. Behalve dan de vrees van betrouwbaarheid op termijn, maar ook hier 5j garantie, dus daar hoeven we ons ook al geen zorgen in te maken.

Succes met de keuze!
Wat is jouw ervaring met het gebruik van apps zoals Netflix en Plex, gaat dit allemaal vlot genoeg? (ik kan me dood ergeren aan een trage tablet bvb)
Ervaring met de ingebouwde Chromecast?

Iemand ervaring met HDMI ARC? Werkt dit sowieso op elke (oude) receiver?
Heb momenteel geen smart TV, dus geen ervaring met ingebouwde apps en Chromecast die de audio dan terug moeten sturen naar de versterker.

Antwoord hierop is simpel, mijn oude Onkyo tx-sr507 ondersteunt geen HDMI ARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@BlackShadow Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wij vonden de meerwaarde van de Sony AG9 wel waard, zo mooi beeld en mooiste geluid uit een TV, heb je geen receiver meer voor nodig.
Ook de Android TV werkt perfect op de Sony AG9, Netflix, YouTube en zelfs surfen met een browser gaat super snel.
En je kan alles van de telefoon en tablet direct afspelen op de AG9, zowel van Android als Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
BlackShadow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor de input, probleem is dat in België alle electro zaken momenteel gesloten zijn tot zeker midden december. Ik heb de shop gevraagd of een demo op afspraak kan, maar dat is volgens hen ook niet toegelaten.

[...]

Wat is jouw ervaring met het gebruik van apps zoals Netflix en Plex, gaat dit allemaal vlot genoeg? (ik kan me dood ergeren aan een trage tablet bvb)
Ervaring met de ingebouwde Chromecast?

Iemand ervaring met HDMI ARC? Werkt dit sowieso op elke (oude) receiver?
Heb momenteel geen smart TV, dus geen ervaring met ingebouwde apps en Chromecast die de audio dan terug moeten sturen naar de versterker.

Antwoord hierop is simpel, mijn oude Onkyo tx-sr507 ondersteunt geen HDMI ARC.
De elektrozaken in België zijn niet gesloten tot zeker midden december, met een beetje geluk gaan ze binnen een dag of 10 weer open😁. Afwachten wat er volgende week vrijdag beslist zal worden.

Bij onze Philips gebruiken mijn vrouw en de kinderen dagelijks Netflix, Disney+, VTM go,... Alles werkt heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:54:
@BlackShadow Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar wij vonden de meerwaarde van de Sony AG9 wel waard, zo mooi beeld en mooiste geluid uit een TV, heb je geen receiver meer voor nodig.
Ook de Android TV werkt perfect op de Sony AG9, Netflix, YouTube en zelfs surfen met een browser gaat super snel.
En je kan alles van de telefoon en tablet direct afspelen op de AG9, zowel van Android als Apple.
De AG9 is uitgerust met een 2019 OLED paneel als ik het goed zie, klopt het dat de Sony KD55A89 de 2020-versie is?
Bedankt voor de tip, prijs is vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:37
BlackShadow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:46:
[...]

De AG9 is uitgerust met een 2019 OLED paneel als ik het goed zie, klopt het dat de Sony KD55A89 de 2020-versie is?
Klopt, ik zou (en ga ook) de A89 nemen; elk jaar is het beeld net iets beter en motion handling beter,...

Bij LG en Philips heb ik niet een 100% kwaliteitsgevoel; ik lees teveel zaken met panelen die stuk gaan, software niet goed/loopt vast,...

Ik krijg een prijs van 1400€ voor de 55A89 incl 5jr garantie bij http://www.fransdesmet.be/sony/sony-led-tv/kd55a89.html en dat is de goedkoopste aanbieder voor dit model.
De Sony is iets duurder dan een CX en gelijk met een GX na cashback maar die hebben dan geen 5jr garantie en ik lees overal dat het geluid van de Sony toch echt merkbaar beter is.
Ook leuk; de Sony heeft Airplay 2; had hij nu maar een soort van Ambilight :9

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Aries.Mu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:53:
[...]

Klopt, ik zou (en ga ook) de A89 nemen; elk jaar is het beeld net iets beter en motion handling beter,...

Bij LG en Philips heb ik niet een 100% kwaliteitsgevoel; ik lees teveel zaken met panelen die stuk gaan, software niet goed/loopt vast,...

Ik krijg een prijs van 1400€ voor de 55A89 incl 5jr garantie bij http://www.fransdesmet.be/sony/sony-led-tv/kd55a89.html en dat is de goedkoopste aanbieder voor dit model.
De Sony is iets duurder dan een CX en gelijk met een GX na cashback maar die hebben dan geen 5jr garantie en ik lees overal dat het geluid van de Sony toch echt merkbaar beter is.
Ook leuk; de Sony heeft Airplay 2; had hij nu maar een soort van Ambilight :9
De panelen van Sony zijn exact dezelfde als diegene die in Philips of LG toestellen zitten. Dus als jij al leest dat die panelen vaker stuk gaan dan is dat puur toeval dat het om Philips of LG schermen gaat, want het had evengoed een Sony scherm kunnen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:37
stevenleemans schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:10:
[...]

De panelen van Sony zijn exact dezelfde als diegene die in Philips of LG toestellen zitten. Dus als jij al leest dat die panelen vaker stuk gaan dan is dat puur toeval dat het om Philips of LG schermen gaat, want het had evengoed een Sony scherm kunnen zijn...
Kan natuurlijk best zijn dat Sony een premium betaald om de beste panelen te krijgen... Is niet ongewoon (bij zonnepanelen gebeurt dit ook)
Bovendien geven ze vanuit Sony zelf 5jr full-omnium garantie; zowel werk, verplaatsing als onderdelen vallen daaronder. Eigen schade uiteraard niet.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Aries.Mu schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:53:
[...]

ik lees overal dat het geluid van de Sony toch echt merkbaar beter is.
Heb eigenlijk nooit naar het geluid van een tv gekeken, ook bij de A85 niet gedaan, omdat ik toch een receiver gebruik. Nu zijn wij sinds kort verhuisd en hebben een tijdelijk onderkomen in een torenflat en besloten om even zonder receiver te leven. Als ik niet beter wist, zou ik dik tevreden zijn met het geluid wat eruit komt! _/-\o_ Grappig trouwens dat het geluid door het paneel komt..

Ook is hij te gebruiken als centerspeaker, dus dat straks ook maar even proberen als we een nieuw huis hebben! Daarnaast was de ondersteuning voor DTS een beslissende factor..

[ Voor 14% gewijzigd door BTFD op 18-11-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillex
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 15:39
BlackShadow schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:08:

Als je op de forums zoekt, zal je voor elk merk wel horror verhalen kunnen vinden. De combinatie ambilight en Android TV waren voor mij doorslaggevend. En ik vindt het qua uiterlijk een mooie TV met pootjes die verhoogd kunnen worden. (ik heb een soundbar die anders in de weg ligt) Hij wordt morgen geleverd, dus ik ben erg benieuwd! En met de cashback qua prijs niet meer belachelijk duurder dan een LG.

Al moet ik wel zeggen dat Philips een grote misser heeft gemaakt met die DRM bug, waardoor stream kwaliteit opeens bagger is in selecte oudere modellen.

Zie link voor prijs informatie: Chillex in "[BF/CM] OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
BlackShadow schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:46:
[...]

Nee het OLED paneel van de AG9 en A89 zijn precies hetzelfde, het verschil zit ‘m in de Motionflow™ XR op de AG, die geeft een veel mooier beeld bij bewegende beelden en ook heeft de AG9 Acoustic Surface Audio+ met 60W speakers en Dolby Atmos, dat heeft de A89 niet, daarom vonden wij de AG9 een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:01:
[...]

Nee het OLED paneel van de AG9 en A89 zijn precies hetzelfde, het verschil zit ‘m in de Motionflow™ XR op de AG, die geeft een veel mooier beeld bij bewegende beelden en ook heeft de AG9 Acoustic Surface Audio+ met 60W speakers en Dolby Atmos, dat heeft de A89 niet, daarom vonden wij de AG9 een stuk beter.
X-Motion Clarity is 'beter' dan Motionflow XR. In de A8/A89 zit wel een 2020 paneel met de vernieuwde BFI mogelijkheden (vandaar X-Motion Clarity). Qua beeld zijn ze verder gewoon gelijk, de A8 heeft alles overgenomen van de AG9, enkel qua geluid is de AG9 wat beter uitgerust (en een stukje vormgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
apis29 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:51:
[...]

X-Motion Clarity is 'beter' dan Motionflow XR. In de A8/A89 zit wel een 2020 paneel met de vernieuwde BFI mogelijkheden (vandaar X-Motion Clarity). Qua beeld zijn ze verder gewoon gelijk, de A8 heeft alles overgenomen van de AG9, enkel qua geluid is de AG9 wat beter uitgerust (en een stukje vormgeving).
Ok dan ben ik verkeerd voorgelicht door de Sony support, deze had mij verteld dat de AG9 beter is dan de A89 en de panelen verder hetzelfde zijn. Daarom behoord de A9/AG9 ook tot de MASTER Series en de A89 niet, het zou ook gek zijn als het betere toestel goedkoper zou zijn.
Maar hoe dan ook de AG9 blijft voor ons de beste TV in zijn prijsklasse 👍

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 05:07
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:35:
[...]

Ok dan ben ik verkeerd voorgelicht door de Sony support, deze had mij verteld dat de AG9 beter is dan de A89 en de panelen verder hetzelfde zijn. Daarom behoord de A9/AG9 ook tot de MASTER Series en de A89 niet, het zou ook gek zijn als het betere toestel goedkoper zou zijn.
Snap soms de modelnummers van Sony OLED niet helemaal. Zijn de A9/AG9 nou aparte modellen? https://www.zkelectronics.../canada/sony-kd-55ag9/uk/

Erg aan het twijfelen tussen de Sony AG9 en de LG CX of E9. LG lijkt toch voorloper te zijn met HDMI 2.1 en andere features welke nog ontbreken bij Sony. Sommigen stellen echter dat Sony veel mooier beeld heeft bij films... Moeilijk, heb liever een Sony in huis maar de LG's zijn bovenop nieuwer te zijn en meer features te hebben ook nog eens een stuk goedkoper 8)7

Ben in de race voor de 'perfect' 55" OLED TV volgende week.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 15:02
Kees Klaassen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:30:
[...]

Snap soms de modelnummers van Sony OLED niet helemaal. Zijn de A9/AG9 nou aparte modellen? https://www.zkelectronics.../canada/sony-kd-55ag9/uk/

Erg aan het twijfelen tussen de Sony AG9 en de LG CX of E9. LG lijkt toch voorloper te zijn met HDMI 2.1 en andere features welke nog ontbreken bij Sony. Sommigen stellen echter dat Sony veel mooier beeld heeft bij films... Moeilijk, heb liever een Sony in huis maar de LG's zijn bovenop nieuwer te zijn en meer features te hebben ook nog eens een stuk goedkoper 8)7

Ben in de race voor de 'perfect' 55" OLED TV volgende week.
Een 55 inch A89 kost 'maar' 1400 euro bij FransDeSmet (black friday), dus zo'n groot verschil gaat dat niet zijn met een CX denk ik.

Als je niet de nieuwste PC games, of tot op zeker hoogte PS5/XBX games wil spelen, is HDMI 2.1 volgens mij zwaar overrated. Voor mij is het belangrijkste dat er bijvoorbeeld eARC op zit, en dat heeft de Sony gewoon...

• HereIsTom
@Kees Klaassen In principe zijn de Sony A9 en AG9 twee verschillende modellen, A9 is er ook alleen in 48” en de AG9 in 55”, 65” en 77”.
Ruim een maand geleden in de winkel de betere OLED modellen allemaal vergeleken en de AG9 sprong er voor ons als beste uit met beeld en geluid.
De Sony 55AG9 is nu in de aanbieding bij Smits.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 15:02
HereIsTom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:47:
@Kees Klaassen In principe zijn de Sony A9 en AG9 twee verschillende modellen, A9 is er ook alleen in 48” en de AG9 in 55”, 65” en 77”.
Ruim een maand geleden in de winkel de betere OLED modellen allemaal vergeleken en de AG9 sprong er voor ons als beste uit met beeld en geluid.
De Sony 55AG9 is nu in de aanbieding bij Smits.
Naar mijn idee is er heel weinig reden om de AG9 te kiezen over de A89, die ook nog eens goedkoper is... Sterker nog, de A89 heeft op vlak van motion processing nog een streepje voor door de betere implementatie van 120hz BFI, dat heeft de AG9 niet. Ik geloof dat enkel het geluid iets beter is uit de AG9, maar mocht je zoals ik gewoon een soundbar aanhangen, dan boeit dat niet...

• HereIsTom
Martijn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:54:
[...]

Naar mijn idee is er heel weinig reden om de AG9 te kiezen over de A89, die ook nog eens goedkoper is... Sterker nog, de A89 heeft op vlak van motion processing nog een streepje voor door de betere implementatie van 120hz BFI, dat heeft de AG9 niet. Ik geloof dat enkel het geluid iets beter is uit de AG9, maar mocht je zoals ik gewoon een soundbar aanhangen, dan boeit dat niet...
Tja en waarom zou de betere goedkoper zijn? Maar je moet natuurlijk zelf kiezen, wij vonden de AG9 de beste voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HereIsTom schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:35:
[...]

Techniek druppelt atlijd door naar lagere modellen, in dit geval van de 2019AG9 naar de 2020 A8/A8x modellen (A89 is gewoon een A8 met een luxere 'chromen' voet en waarschijnlijk de afstandsbediening met verlichting). Alleen het stukje premium, in dit geval het geluid en als het goed is ook het kabelmanagement en de panelen aan de achterkant is allemaal wat beter verzorgd op de AG9.
Nu lees ik in de Rtings reviews wel een verschilletje qua motion interpolatie maar dat kan net zo goed een momentopname zijn en na een latere firmware update ook voor de AG9 gelden. De hardware is precies dezelfde ...

Over de Master Series hebben ze dit filmpje maar in de reviews en kalibratiemetingen uit de doos zie je het niet per se terug tov de niet-Master Series modellen:

[YouTube: Sony - BRAVIA MASTER Series Factory Calibration (full)]

Oorspronkelijk was de Netflix (en mogelijk IMAX) modus ook voorbehouden aan de MS modellen maar dat zit er bij de A8 ook gewoon op.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 19-11-2020 21:02 ]

• BlackShadow
Iedereen bedankt voor de tips en info.
Echter zijn de zaken wat anders gelopen dan verwacht en heb ik vandaag de LG 65GX opgehaald :X
Nu nog plaats maken en ophangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De (zo goed als) jaarlijkse Value Electronics tv shootout is weer eens aan de gang. Zo te zien zijn ze de tv's nog aan het opstellen nu: Ik lees dat het 9AM begon dus het is inmiddels al voorbij; gewoon even terugspoelen dus ;) [zie onderaan voor het tijdschema]

[YouTube: 2021 Value Electronics TV SHOOTOUT | Who Will Have The Best 4k & 8K TV?]

De deelnemende tv's:
4K TV's in the shootout:
  • LG’s G1 Gallery Series OLED TV
  • Samsung’s QN90A Quantum Dot LCD/MiniLED TV
  • Sony’s XR-A90J Master Series OLED TV
  • Hisense’s 75U9DG Dual Cell LCD/LED TV
8K TV's in the shootout:
  • LG’s ZX Signature Series 8K OLED TV
  • Samsung’s QN900A Quantum Dot 8K LCD/MiniLED TV
  • Sony’s XR-Z9J Master Series 8K LCD/LED TV
For the first time in the history of the shootout, there will be three separate competitions: 4K TVs, 8K TVs, and 4K UST (ultra short-throw) projectors. According to Robert Zohn, owner of Value Electronics, “This year has witnessed the biggest upgrades in video technology I’ve ever seen—larger and brighter OLED TVs, mini-LED and dual-cell backlights for LCD TVs, 8K, and UST projectors all offer huge improvements in picture quality at mostly reasonable prices. For example, we’ve tested the triple-laser UST projectors, and they achieve over 100 percent of the BT.2020 color gamut! So, I felt it was important to highlight all these developments in the shootout.”
https://www.techhive.com/...f-tvs-and-projectors.html
Tijdverschil is 6 uur (+6 uur later voor de tijden hier dus)
TV Shootout live stream: Sunday, 9/12

9:00 a.m. – 12:00 p.m. 4K TV Shootout Evaluation

12:00 p.m. – 1:00 p.m. Lunch and Panel Discussion

1:00 p.m. – 4:00 p.m. 4K TV Shootout Evaluation

4:00 p.m. – 6:00 p.m. 8K TV Shootout Evaluation

6:30 p.m. – 8:00 p.m. Announcement of winners

UST Projector Shootout live stream: Monday, 9/13

10:00 a.m. – 10:30 a.m. 4K/8K Kings of TV comparison

10:30 a.m. – 12:00 p.m. UST Projector Shootout Evaluation

12:00 p.m. – 1:00 p.m. Lunch and Panel Discussion

1:00 p.m. – 5:00 p.m. UST Projector Shootout Evaluation

5:00 p.m. – 6:00 p.m. Announcement of winners

[ Voor 106% gewijzigd door apis29 op 12-09-2021 21:16 ]

• apis29
  • Niet online
De samenvatting (van de livestream):

The new 2021 King of 4K TV is @sonyelectronics A90J OLED TV and 2021 King of 8K TV is @lg_signature @lgusa ZX OLED TV!

Congratulations to all the flagship TVs competing for the crown in the @valueelectronics 2021 TV Shootout evaluation event!
https://www.facebook.com/...s/posts/10159396410813445
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlQUQPkA5ALKcHDsf5Cl4JBN22s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAdoBcRBEgBnaMkg7G7eP1oC.jpg?f=fotoalbum_large

Discussie: https://www.avsforum.com/...2021-tv-shootout.3214392/
Now that the TV Shootout is over i wanted to say how incredible it was to work with people such as Stacey Spears, Phil Holland, Dave Mackenzie, Jason Dustal, Tyler and the rest of the incredibly talented crew. The test patterns and content that Stacey, Phil and Tyler brought really showed the differences in the displays which could only be seen live unfortunately. The LG and the Sony were virtually neck and neck but the upscaling and detail categories pushed the Sony over the top. In person you could really see the difference between the two sets. We got to see and use a lot of the test patterns and content from Stacey's new disk but i have to say it was a very unique experience to be in the same room with Stacey as he was showing and explaining everything. Off camera we also got a peak at a couple of Phil Holland's videos showing how he takes all those fantastic shots from helicopters and all the stories related to that kind of work. A great TV Shootout this year!
https://www.avsforum.com/...out.3214392/post-61025889

[ Voor 87% gewijzigd door apis29 op 15-09-2021 10:57 ]

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.