Ik denk dat de deal voor de Philips Oled prima is, prijstechnisch maar ook is het een van de betere Oled tv`s die er zijn, als je diverse forums mag volgen, waaronder http://www.hifi-forum.de/...seT&forum_id=328&thread=1. Heeft een betere techniek voor beeldverwerking dan de LG 2016 series zelf. Als hij er in 65 inch was geweest had hij al bij mijn thuis gestaan. 55 is voor me helaas echt te klein
Ik wil de magic remote van mijn B6 gebruiken om de ziggo horizon box te besturen. maar niet alle knoppen werken naar behoren dan, Nog meer mensen waar het niet werkt?
Mijn Duits is niet zo goed, maar volgens mij is hij nogal lovend over dynamisch contrast icm hdr?hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:56:
Hoe je het ook wendt of keert, de C7 schijnt toch werkelijk een stap vooruit te zijn op het Oled vlak.
Voor sommigen is het Duits mogelijk een brug te ver maar ik wil deze review, desondanks de taal, toch delen hier mochten sommige twijfelen over de C7.
[video]
Staat een paar pagina's terug, even in de zoekfunctie ziggo horizon invullenNoreia schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:09:
Ik wil de magic remote van mijn B6 gebruiken om de ziggo horizon box te besturen. maar niet alle knoppen werken naar behoren dan, Nog meer mensen waar het niet werkt?
Voila
[ Voor 26% gewijzigd door LuisjeNL op 11-05-2017 22:25 ]
Lichtpuntje...
.
[ Voor 99% gewijzigd door LuisjeNL op 11-05-2017 22:26 . Reden: Foutje ;-) ]
Lichtpuntje...
Geen ervaring mee, maar zou het zijn doordat sommige sommige functies niet via IR gaan maar via radiosignalen? Guide en Info bijvoorbeeld.Noreia schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:09:
Of stuurt de LG het via hdmi naar de Horizon?
Edit: blijkbaar al aan de orde geweest...
[ Voor 5% gewijzigd door THX op 11-05-2017 22:26 ]
Kan me eigenlijk geen ruimte bedenken waar een 55" te groot zou zijn. Al zit je op 2 meter is het prima te doen (en heb je daadwerkelijk profijt van die 4k resolutie). Als ik iets heb geleerd de afgelopen jaren is het dat een grotere tv héél snel went.aufbakanleitung schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:53:
Waarom zijn er eigenlijk geen OLED tv's kleiner dan 55"? Dat is namelijk te groot voor mijn huis, ik zou eerder voor 49" of zelfs 43" willen gaan. Maar ze lijken niet te bestaan.
Ik heb het probleem trouwens nu anders opgelost. Heb nu de remote van de horizon box geprogrammeerd voor mijn tv. Dus als ik tv wil kijken neem ik de horizon remote en anders de magic remote voor alle andere zaken. Misschien ook een oplossing voor anderen.
Misschien ook wel handig als je even zou aangeven hoe je dit hebt gedaan.Noreia schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:48:
Ik heb het probleem trouwens nu anders opgelost. Heb nu de remote van de horizon box geprogrammeerd voor mijn tv. Dus als ik tv wil kijken neem ik de horizon remote en anders de magic remote voor alle andere zaken. Misschien ook een oplossing voor anderen.
1628 is de code voor LG
Link: https://www.ziggo.nl/klan...werty/?brand=LG&code=1628
Over het geheel gezien komt de C7 er erg goed van af, en ze zijn beslist ook kritisch daar met hun reviews, als het van toepassing is.LuisjeNL schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:19:
[...]
Mijn Duits is niet zo goed, maar volgens mij is hij nogal lovend over dynamisch contrast icm hdr?
[knip]
Testing, one, two ...
Echt wtf ik probeer die tv al weken te bestellen sh*t ing winkelErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:18:
[...]
[...]
Dank je wel 2 maal voor het duwtje in de rug![]()
Ik heb de TV besteld.
Ik kan altijd nog binnen 14 dagen de boel terugsturen als het een te kleine vooruitgang is.
Puur afgaand op alle reviews waarin conclusies staan zoals deze:
[...]
Verwacht ik dat ik een top TV thuis krijg, waarvan het grote nadeel de prijs is/was, maar die afhankelijkheid is dus weg door 2 mooie voordeeltjes.
Mooi ding hoor!
Ik heb gebruik gemaakt van de "herinner mij eraan als hij er weer is functie". Ik kreeg tijdens de lunch een email en heb hem direct besteld. Gelukkig maar want hij is al weer uitverkocht.KappeNou schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:19:
[...]
Echt wtf ik probeer die tv al weken te bestellen sh*t ing winkel![]()
![]()
Mooi ding hoor!
Hij wordt morgen al geleverd, dus ik zal proberen om mijn ervaring te delen. Mijn kennis, ervaring, kunde en diepgang is wat beperkt, dus ik denk dat mijn ervaring vooral interessant voor de makkelijk man is
Het klopt er dat je op die afstand meer hebt aan de resolutie van je tv omdat meer mensen dat kunnen waarnemen dan (is ook per persoon verschillend volgens mij want sommige mensen hebben (los van optimetrische hulpmiddelen) beter zicht dan anderen)).Janpietertje89 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:33:
[...]
Kan me eigenlijk geen ruimte bedenken waar een 55" te groot zou zijn. Al zit je op 2 meter is het prima te doen (en heb je daadwerkelijk profijt van die 4k resolutie). Als ik iets heb geleerd de afgelopen jaren is het dat een grotere tv héél snel went.
Echter is er ook een asthetisch aspect. Een 55 inch tv in een kleine ruimte of op een smalle muur ziet er niet mooi uit. En dan heb je nog mensen die een tv meubel hebben waar de ruimte er niet is voor een groter formaat vanwege een plank of kastje boven/naast de tv die de ruimte beperkt.
Circa 50 inch was voor mij de sweet spot geweest maar ja wat niet is, is niet.
Ik verwacht wel andere maten komende jaren, als de productie efficienter is en de prijzen omlaag gaan.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ow ik ben ook lovend over de c7 hoor, staat thuis;) maar het was meer een opmerking/vraag over het gebruik van dynamisch contrast.hardware-lover schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:06:
[...]
Over het geheel gezien komt de C7 er erg goed van af, en ze zijn beslist ook kritisch daar met hun reviews, als het van toepassing is.
Voor het afstellen wordt dat meestal als de pest vermeden toch
Lichtpuntje...
Weet jij via welke winkel de Philips OLED van de ING rentepuntenwinkel wordt uitgeleverd? In de voorwaarden van de €500 cashback staan de deelnemende winkels vermeld. De ING rentepuntenwinkel niet. Het melden van de algemene cashbackactie van Philips op de ING site geeft mij geen garantie dat je via de ING rentepuntenwinkel ook recht hebt op cashback.ErA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:29:
[...]
Hij wordt morgen al geleverd, dus ik zal proberen om mijn ervaring te delen. Mijn kennis, ervaring, kunde en diepgang is wat beperkt, dus ik denk dat mijn ervaring vooral interessant voor de makkelijk man is
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Gisteren weer wat verder aan het stoeien geweest met de C7.
Eindelijk ARC werkende, boosdoener was een niet zo intelligente Denon.
Ongebruikte uitgangen had ik "verwijderd" zodat deze niet zichtbaar zijn tijdens de source selectie op de versterker. Blijkbaar werkt de ARC alleen maar met het TV kanaal op de Denon, en ik had die dus geblokkeerd staan want er ging geen input heen. Open gezet en nu werkt alles. Wel die brakke HDMI-CEC uitgezet, want een ramp is dat zeg.
Maar nu de scaler welke er in de c7 zit. Kan helaas nergens vinden welke chip hiervoor gebruikt word. Maar ik ben gisteren aan het spelen en vergelijken geweest tussen de scaler van de Denon X6300H en de LG55C7. En ik moet zeggen dat gisteren zo snel de Denon er met kop en schouders bovenuit stak.
Ik had het idee dat de scaler ( met 1080p input ) op de LG alles een beetje "fuzzy" maakte en ook ruis in het zwart introduceerde. Het keek gewoon niet zo super. De scaler van de Denon daarentegen gaf mij een kraakhelder beeld wat vooral heel rustig en natuurlijk overkwam. Enige daarbij is wel dat ik heel soms iets van artifacts langs zag komen. Maar dan niet in de traditionele vorm, maar meer een paar spierwitte pixels die een fractie van een seconde zichtbaar waren en dan weer verdwenen. Dit is echt heel sporadisch, op een aflevering van ~45minuten misschien 3 of 4 keer, en zo klein dat het niet storen is. Maar ze zitten er wel. Misschien dat dit nog iets te maken had met de edge-enhancement die op de TV nog aan stond maar dat kan ik vanavond pas weer testen.
Zal komend weekend ook weer eens wat verder gaan spelen met het upscalen van bronmateriaal en kijken of de eerste conclusie nogmaals bevestigd word.
Eindelijk ARC werkende, boosdoener was een niet zo intelligente Denon.
Ongebruikte uitgangen had ik "verwijderd" zodat deze niet zichtbaar zijn tijdens de source selectie op de versterker. Blijkbaar werkt de ARC alleen maar met het TV kanaal op de Denon, en ik had die dus geblokkeerd staan want er ging geen input heen. Open gezet en nu werkt alles. Wel die brakke HDMI-CEC uitgezet, want een ramp is dat zeg.
Maar nu de scaler welke er in de c7 zit. Kan helaas nergens vinden welke chip hiervoor gebruikt word. Maar ik ben gisteren aan het spelen en vergelijken geweest tussen de scaler van de Denon X6300H en de LG55C7. En ik moet zeggen dat gisteren zo snel de Denon er met kop en schouders bovenuit stak.
Ik had het idee dat de scaler ( met 1080p input ) op de LG alles een beetje "fuzzy" maakte en ook ruis in het zwart introduceerde. Het keek gewoon niet zo super. De scaler van de Denon daarentegen gaf mij een kraakhelder beeld wat vooral heel rustig en natuurlijk overkwam. Enige daarbij is wel dat ik heel soms iets van artifacts langs zag komen. Maar dan niet in de traditionele vorm, maar meer een paar spierwitte pixels die een fractie van een seconde zichtbaar waren en dan weer verdwenen. Dit is echt heel sporadisch, op een aflevering van ~45minuten misschien 3 of 4 keer, en zo klein dat het niet storen is. Maar ze zitten er wel. Misschien dat dit nog iets te maken had met de edge-enhancement die op de TV nog aan stond maar dat kan ik vanavond pas weer testen.
Zal komend weekend ook weer eens wat verder gaan spelen met het upscalen van bronmateriaal en kijken of de eerste conclusie nogmaals bevestigd word.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Dat vroeg ik me ook af (heb em overigens nog niet aangeschaft) maar dat zal wel loslopen.SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 06:57:
[...]
Weet jij via welke winkel de Philips OLED van de ING rentepuntenwinkel wordt uitgeleverd? In de voorwaarden van de €500 cashback staan de deelnemende winkels vermeld. De ING rentepuntenwinkel niet. Het melden van de algemene cashbackactie van Philips op de ING site geeft mij geen garantie dat je via de ING rentepuntenwinkel ook recht hebt op cashback.
ING kwam inderdaad niet voor in het officiële rijtje winkels die zijn toegelaten tot de cashback actie. Strikt genomen heb je gelijk; het melden van de actie op de ing rentenpuntensite is geen juridisch waterdichte garantie dat je er ook daadwerkelijk recht op hebt. Ik zou anders even bellen met ING.
Tegelijkertijd maken ze wel erg pontificaal melding van de actie en beschrijven het overal, ook de inhoudelijke voorwaarden bij de productbeschrijving. Ze maken nauwelijks een voorbehoud, behalve dan de standaard- melding dat Philips verantwoordelijk is voor de actie. Stel die 500 euro zou toch niet gelden voor ING, dan zou je het bijna kunnen kwalificeren als misleiding vanuit de rentenpuntensite of dat je op grond van dwaling van de koop af kan (tegen die tijd dat er duidelijkheid is over wel of geen cashback zal de 14 dagen termijn voor een simpele ontbinding zijn verstreken).
Er zullen trouwens vast wel mensen hier hebben toegeslagen toen ie rond begin mei/eind april nog beschikbaar was bij ING. Wellicht weten die mensen meer?
Hoe dan ook, zou me daar niet zo'n zorgen om maken. Al was het ook maar omdat de rentenpuntensite al sinds jaar en dag in grote getalen Philips producten verkoopt; bij tv's is het altijd één en al Philips. Kan me niet voorstellen dat Philips dan juist ING gaat uitsluiten van de actie.
Post vooral je eerste bevindingen/indruk, al dan niet hier of in de vorm van een review. Er is t.o.v. de LG's een chronisch gebrek aan gebruikerservaringen van de 901fErA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:29:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Koekiemonsterr op 12-05-2017 08:32 ]
Ik ben het met je eens. Ik dacht ik meld het even. Voor 1900 euro overweeg ik de TV ook serieus (als Philips werknemer die gezworen heeft nooit meer een Philips/TPV TV te kopenKoekiemonsterr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Dat vroeg ik me ook af (heb em overigens nog niet aangeschaft) maar dat zal wel loslopen.
ING kwam inderdaad niet voor in het officiële rijtje winkels die zijn toegelaten tot de cashback actie. Strikt genomen heb je gelijk; het melden van de actie op de ing rentenpuntensite is geen juridisch waterdichte garantie dat je er ook daadwerkelijk recht op hebt. Ik zou anders even bellen met ING.
Tegelijkertijd maken ze wel erg pontificaal melding van de actie en beschrijven het overal, ook de inhoudelijke voorwaarden bij de productbeschrijving. Ze maken nauwelijks een voorbehoud, behalve dan de standaard- melding dat Philips verantwoordelijk is voor de actie. Stel die 500 euro zou toch niet gelden voor ING, dan zou je het bijna kunnen kwalificeren als misleiding vanuit de rentenpuntensite of dat je op grond van dwaling van de koop af kan (tegen die tijd dat er duidelijkheid is over wel of geen cashback zal de 14 dagen termijn voor een simpele ontbinding zijn verstreken).
Er zullen trouwens vast wel mensen hier hebben toegeslagen toen ie rond begin mei/eind april nog beschikbaar was bij ING. Wellicht weten die mensen meer?
Hoe dan ook, zou me daar niet zo'n zorgen om maken. Al was het ook maar omdat de rentenpuntensite al sinds jaar en dag in grote getalen Philips producten verkoopt; bij tv's is het altijd één en al Philips. Kan me niet voorstellen dat Philips dan juist ING gaat uitsluiten van de actie.
Maar de TV is dus niet (meer) leverbaar (op het moment) in de ING webshop en over een aantal weken is de cashback ook voorbij.
SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 06:57:
[...]
Weet jij via welke winkel de Philips OLED van de ING rentepuntenwinkel wordt uitgeleverd? In de voorwaarden van de €500 cashback staan de deelnemende winkels vermeld. De ING rentepuntenwinkel niet. Het melden van de algemene cashbackactie van Philips op de ING site geeft mij geen garantie dat je via de ING rentepuntenwinkel ook recht hebt op cashback.
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Omdat het niet mijn bedoeling is/was om dit topic the hijacken voor de Philips/ING actie, een korte reactie op bovenstaande vragen/opmerkingen, en dan zal ik vanavond terug komen met echt inhoudelijke informatie (fotos en mijn eerste indrukSpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:08:
[...]
Maar de TV is dus niet (meer) leverbaar (op het moment) in de ING webshop en over een aantal weken is de cashback ook voorbij.
Vorige week dinsdag zag ik de televisie voor het eerst. Deze was niet meer leverbaar maar ik kon wel mijn email invullen voor notificatie. Ik heb toen meteen met ING gebeld om de actie te verifiëren. En dat heb ik vanochtend nogmaals gedaan.
De TV wordt uitgeleverd via Philips zelf. er zit dus geen dealer tussen begrijp ik. Er wordt gepromoot met de actie dus mag je er van uit gaan dat de actie van toepassing is.
Ik ben altijd zeer skeptisch en voorzichtig met alles in het leven maar heb hier gewoon een goed gevoel bij. Ik heb screenshots van de acties, maak fotos van de zaken die ik opstuur naar Philips voor de Cashback en zorg dat het aangetekend gaat.
Mocht Philips niet over de brug komen dan ga ik naar ING rechtstreeks.
Linksom of rechtsom komt dat wel goed.
Ik begrijp van ING dat zolang je je mail adres kan invullen voor een notificatie, er ook nieuwe voorraad gaat komen. Ik zou dit dan ook gewoon doen. Mijn gedachte is geweest: Ik laat de TV komen. Mocht blijken dat ik de actie deadlines niet ga halen omdat levering lang duurt, dan stuur ik de TV terug (14 dagen herroeping). Maar goed, ik heb hem gisteren om 14:00 besteld en hij wordt vandaag geleverd
Ik ben gisterenavond natuurlijk al even naar de mediamarkt gegaan om mijn aankoop te bekijken. Een bloedmooie tv maar moeilijk te vergelijken wanneer deze niet rechtstreeks naast zijn concurrenten staat.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er eens serieus over nadenken en indien er weer voorraad is bestellenErA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:04:
Omdat het niet mijn bedoeling is/was om dit topic the hijacken voor de Philips/ING actie, een korte reactie op bovenstaande vragen/opmerkingen, en dan zal ik vanavond terug komen met echt inhoudelijke informatie (fotos en mijn eerste indruk)
Vorige week dinsdag zag ik de televisie voor het eerst. Deze was niet meer leverbaar maar ik kon wel mijn email invullen voor notificatie. Ik heb toen meteen met ING gebeld om de actie te verifiëren. En dat heb ik vanochtend nogmaals gedaan.
De TV wordt uitgeleverd via Philips zelf. er zit dus geen dealer tussen begrijp ik. Er wordt gepromoot met de actie dus mag je er van uit gaan dat de actie van toepassing is.
Ik ben altijd zeer skeptisch en voorzichtig met alles in het leven maar heb hier gewoon een goed gevoel bij. Ik heb screenshots van de acties, maak fotos van de zaken die ik opstuur naar Philips voor de Cashback en zorg dat het aangetekend gaat.
Mocht Philips niet over de brug komen dan ga ik naar ING rechtstreeks.
Linksom of rechtsom komt dat wel goed.
Ik begrijp van ING dat zolang je je mail adres kan invullen voor een notificatie, er ook nieuwe voorraad gaat komen. Ik zou dit dan ook gewoon doen. Mijn gedachte is geweest: Ik laat de TV komen. Mocht blijken dat ik de actie deadlines niet ga halen omdat levering lang duurt, dan stuur ik de TV terug (14 dagen herroeping). Maar goed, ik heb hem gisteren om 14:00 besteld en hij wordt vandaag geleverd.
Vandaag komt ook mijn 4K mediaspeler binnen. Dat wordt een goede match.
Best onhandig 1 algemene OLED topic... Misschien handiger om per merk of per type een topic aan te maken net als de rest van t forum doet.. (denk aan bijv. de Samsung S7 of S8 topic)
Ik heb een B6 maar moet telkens 10000 berichten lezen voordat ik iets van een B6 zie..
Ik heb een B6 maar moet telkens 10000 berichten lezen voordat ik iets van een B6 zie..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik ben helemaal voor. Er komen nu steeds meer merken met een OLED model, dat het me logisch lijkt dat deze, net als de andere merk/model topics, een eigen topic verdienen. Wie overtuigt de modjes?rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:35:
Best onhandig 1 algemene OLED topic... Misschien handiger om per merk of per type een topic aan te maken net als de rest van t forum doet.. (denk aan bijv. de Samsung S7 of S8 topic)
Arrived anxious, left bored
Waarom zou je er toch een kopen nadat je gezworen hebt dat niet te doen:-)? Toch niet omwille van de duurzame kwaliteit van TP vision (Philips) producten😉?SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:08:
[...]
Ik ben het met je eens. Ik dacht ik meld het even. Voor 1900 euro overweeg ik de TV ook serieus (als Philips werknemer die gezworen heeft nooit meer een Philips/TPV TV te kopen).
Omdat de prijs/kwaliteit (t.o.v. andere OLEDs) zeer goed is, ik een OLED wil van minimaal 55", de reviews prima zijn en mijn enige 2 andere kandidaten (LG C7/E7) veeel duurder zijn.stevenleemans schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Waarom zou je er toch een kopen nadat je gezworen hebt dat niet te doen:-)? Toch niet omwille van de duurzame kwaliteit van TP vision (Philips) producten😉?
Qua paneel maakt het niet uit, het is een LG (2016) paneel.
De overweging is dus een veel duurdere TV met een 2017 paneel of de Philips
[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2017 11:01 ]
En een B6 welke ook een 2016 paneel heeft en weer veel goedkoper is? Lijkt mij de beste prijs/kwaliteit-verhouding maar ik ben misschien wat bevooroordeeldSpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:59:
[...]
Omdat de prijs/kwaliteit (t.o.v. andere OLEDs) zeer goed is, ik een OLED wil van minimaal 55", de reviews prima zijn en mijn enige 2 andere kandidaten (LG C7/E7) veeel duurder zijn.
Of goedkoper, een LG 2016 model...SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:59:
[...]
Omdat de prijs/kwaliteit (t.o.v. andere OLEDs) zeer goed is, ik een OLED wil van minimaal 55", de reviews prima zijn en mijn enige 2 andere kandidaten (LG C7/E7) veeel duurder zijn.
De reviews van de Philips kan dan wel goed zijn, maar de duurzaamheid kunnen ze niet testen. Mijn ervaringen met wat voor produkt dan ook van Philips is dat het er altijd erg mooi uitziet maar uiteindelijk (meer vroeg dan laat) gegarandeerd stuk gaat. Ik heb ook gezworen dat er bij mij nooit geen Philips produkt meer in huis komt, en dat blijft zo.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
De LG B6 is maar heel marginaal goedkoper en qua features niet te vergelijken. (De Philips POS901 heeft veeel betere speakers en Ambilight).Puck schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:03:
[...]
En een B6 welke ook een 2016 paneel heeft en weer veel goedkoper is? Lijkt mij de beste prijs/kwaliteit-verhouding maar ik ben misschien wat bevooroordeeld
De Philips POS901 moet je ook eerlijk vergelijken met de LG E6. Dan ben je bijna 400 euro goedkoper uit met de Philips POS901 na de cashback
De LG 2017 serie heeft ook geen Ambilight (dus dan zou je die ook af kunnen schrijven). Speakers zouden je wellicht niks kunnen boeien, als je al een goede hifi set hebt staan (en anders kun je dus nog voor de E6 gaan).SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:07:
[...]
De LG B6 is maar heel marginaal goedkoper en qua features niet te vergelijken. (De Philips POS901 heeft veeel betere speakers en Ambilight).
De Philips POS901 moet je ook eerlijk vergelijken met de LG E6. Dan ben je bijna 400 euro goedkoper uit met de Philips na de cashback
De B6 is al rond de 1600 euro te krijgen dus zo marginaal vind ik dat niet. E6 is al voor rond 1950 euro te krijgen.
Zijn er hier mensen die een LG OTW150 muur beugel hebben? Op sommige foto's lijkt het alsof hij een paar centimeter van de muur staat (http://www.lg.com/us/imag...tw150/gallery/large02.jpg) en op sommige lijkt het alsof de tv strak tegen de muur komt. Iemand die me kan vertellen hoe het echt komt te zitten met die beugel?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ambilight is geen must, maar wel mooi (heb ik nu ook). Natuurlijk blijven er altijd features die de ene tv wel heeft en de andere niet.Puck schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:11:
[...]
De LG 2017 serie heeft ook geen Ambilight (dus dan zou je die ook af kunnen schrijven). Speakers zouden je wellicht niks kunnen boeien, als je al een goede hifi set hebt staan (en anders kun je dus nog voor de E6 gaan). De B6 is al onder de 1600 euro te krijgen dus zo marginaal vind ik dat niet.
Speakers vind ik wel belangrijk. Ik heb wel een prima 5.1 set, maar voor normale tv (geen films) gebruik ik de standaard speakers. Zo'n soundbar klinkt iig veel beter als van die naar achter gerichte speakers.
Dus een eerlijk vergelijk is de Philips POS901 vergelijken met de LG E6.
De B6 staan iig niet voor 1600 in de pricewatch (al geloof ik wel dat als je goed zoekt je er eentje voor 1600 zal vinden).
Ik heb het liefste de LG E7 65". Maar daar heb je bijna 3 Philips POS901 TVs voor
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-05-2017 11:16 ]
Je hoeft niet heel goed te zoekenSpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Ambilight is geen must, maar wel mooi (heb ik nu ook). Natuurlijk blijven er altijd features die de ene tv wel heeft en de andere niet.
Speakers vind ik wel belangrijk. Ik heb wel een prima 5.1 set, maar voor normale tv (geen films) gebruik ik de standaard speakers. Zo'n soundbar klinkt iig veel beter als van die naar achter gerichte speakers.
Dus een eerlijk vergelijk is de Philips POS901 vergelijken met de LG E6.
De B6 staan iig niet voor 1600 in de pricewatch (al geloof ik wel dat als je goed zoekt je er eentje voor 1600 zal vinden).
Ieder z'n ding natuurlijk. Maar dat asthetisch aspect zit wat mij betreft bij een oled sowieso wel goed. Het design is zo minimalistisch dat zelfs een groot scherm in een kleine ruimte echt niet buiten proportioneel is. En ik kan me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die hun TV daadwerkelijk IN een kast zetten. Op een kast kan ik nog wel begrijpen maar in een kast is wel erg 1970.Phusebox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 06:10:
[...]
Het klopt er dat je op die afstand meer hebt aan de resolutie van je tv omdat meer mensen dat kunnen waarnemen dan (is ook per persoon verschillend volgens mij want sommige mensen hebben (los van optimetrische hulpmiddelen) beter zicht dan anderen)).
Echter is er ook een asthetisch aspect. Een 55 inch tv in een kleine ruimte of op een smalle muur ziet er niet mooi uit. En dan heb je nog mensen die een tv meubel hebben waar de ruimte er niet is voor een groter formaat vanwege een plank of kastje boven/naast de tv die de ruimte beperkt.
Circa 50 inch was voor mij de sweet spot geweest maar ja wat niet is, is niet.
Ik verwacht wel andere maten komende jaren, als de productie efficienter is en de prijzen omlaag gaan.
B6 is zeker rond de €1600 te koop, wellicht iets verder kijken dan de neus lang is ( [Prijs-discussie] OLED Televisies...)SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Ik heb het liefste de LG E7 65". Maar daar heb je bijna 3 Philips POS901 TVs voor
En het verschil tussen de E7 en de E6 is marginaal. Beeld kan nog ietsje helderder, maar of je dat in de praktijk zou missen... Bovendien heeft de E6 ook perfecte 3D. Al zal je dat misschien weinig gebruiken, voor af en toe wel heel bijzonder om te zien.
Kan je een 65E6 voor ronde de €3000 dan ook van harte aanbevelen!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Verwijderd
Sindskort ook een LG C7 gekocht en het beeld is super. Alleen als ik een bluray via ps3 afspeel, stottert bij panning het beeld. Heb overal informatie gezocht maar niks helpt. Heb alle instellingen van trumotion geprobeerd, verschillende bluray conent, real cinema aan/uit, 24p aan/uit. Netflix en gewoon tv kijken niet opgevallen, alleen bij tv kijken ligt soms aan het bron. Had toch wel goede werking verwacht via bluray. Ik ga nog een keer testen met ps4 eraan en verschillende aansluitingen testen. Jammer dat het toch net anders werkt in bepaalde situaties. Iemand anders nog goeie tips?
Ik heb twee weken geleden wat zitten rondvragen voor een 65E6V en ik kreeg telkens rond de 3500 euro als verkoopprijs.. Als je me kan zeggen waar de 65E6V voor rond de 3000 euro te vinden is, eventueel via pm? ThanksVulcan750 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:25:
[...]
Kan je een 65E6 voor ronde de €3000 dan ook van harte aanbevelen!
Het is die 3D weergave dat het voor me doet om toch nog een 2016 model op te pikken ipv de 2017 modellen.
Ik heb zelf geen ervaring met Blu-ray via PS3, maar zou het dan zeker niet alleen bij de TV zoeken. Heb je niet toevallig ook Game-Mode aan? Sowieso heeft OLED door zijn beeldverwerking/lage motion-blur meer last van stotteren.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:36:
Sindskort ook een LG C7 gekocht en het beeld is super. Alleen als ik een bluray via ps3 afspeel, stottert bij panning het beeld. Heb overal informatie gezocht maar niks helpt. Heb alle instellingen van trumotion geprobeerd, verschillende bluray conent, real cinema aan/uit, 24p aan/uit. Netflix en gewoon tv kijken niet opgevallen, alleen bij tv kijken ligt soms aan het bron. Had toch wel goede werking verwacht via bluray. Ik ga nog een keer testen met ps4 eraan en verschillende aansluitingen testen. Jammer dat het toch net anders werkt in bepaalde situaties. Iemand anders nog goeie tips?
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 12-05-2017 11:50 ]
Ik wou vroeger echt niks anders dan Ambilight. Maar na 3(!) defecte Philips tv's in 2 jaar tijd (waarvan ze de PUS8601 wel 4 keer moesten komen herstellen) heb ik het gehad met Philips.
Overigens ook niet gemakkelijk want waar ik vroeger altijd Philips kocht kon ik nu ineens uit heel wat merken kiezen en het heeft dus wel wat geduurd om de ideale tv te vinden:-).
Overigens ook niet gemakkelijk want waar ik vroeger altijd Philips kocht kon ik nu ineens uit heel wat merken kiezen en het heeft dus wel wat geduurd om de ideale tv te vinden:-).
Verwijderd
Nee, ik had ook getest via Levendig, bioscoop en wat custom instelling via ISF - lightroom ofzo getest. Ik ga eens verder op onderzoek uit via je link.Puck schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:45:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met Blu-ray via PS3, maar zou het dan zeker niet alleen bij de TV zoeken. Heb je niet toevallig ook Game-Mode aan? Sowieso heeft OLED door zijn beeldverwerking/lage motion-blur meer last van stotteren.
My bad... per abuis de C6 prijs. Voor zover ik weet is de bodemprijs voor de 65E6 €3400.TimoLimo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Ik heb twee weken geleden wat zitten rondvragen voor een 65E6V en ik kreeg telkens rond de 3500 euro als verkoopprijs.. Als je me kan zeggen waar de 65E6V voor rond de 3000 euro te vinden is, eventueel via pm? ThanksOf gewoon in de prijs-discussie topic droppen
Het is die 3D weergave dat het voor me doet om toch nog een 2016 model op te pikken ipv de 2017 modellen.
Ik heb zelf de 55E6 en al zou de E7 voor dezelfde prijs aangeboden worden, dan nog zou ik de E6 nemen. De E6 heeft geweldig mooi, waanzinnig scherp beeld + 3D. De maximale helderheid is meer dan genoeg, daar hoef je m.i. geen E7 voor te hebben.
De C6 heeft trouwens ook 3D, maar heeft een (licht) curved scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door Vulcan750 op 12-05-2017 12:03 ]
Ik heb de LG OTW420 en het lijkt een vergelijkbaar mechanisme te zijn (of je kunt ook kijken naar de 420) en die kan heel ver inklappen. De tv is bij mij, schat ik, ongeveer 1,5 cm van de muur (de breedte van de scharnier in feite)DennusB schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:13:
Zijn er hier mensen die een LG OTW150 muur beugel hebben? Op sommige foto's lijkt het alsof hij een paar centimeter van de muur staat (http://www.lg.com/us/imag...tw150/gallery/large02.jpg) en op sommige lijkt het alsof de tv strak tegen de muur komt. Iemand die me kan vertellen hoe het echt komt te zitten met die beugel?
Kijk, daar heb ik wat aan. Morgen maar even kijken of ik hem met die service kit op m'n huidige beugel kan hangen en anders die van LG maar scoren.Bozzel1987 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Ik heb de LG OTW420 en het lijkt een vergelijkbaar mechanisme te zijn (of je kunt ook kijken naar de 420) en die kan heel ver inklappen. De tv is bij mij, schat ik, ongeveer 1,5 cm van de muur (de breedte van de scharnier in feite)
Helemaal mee eens ... voor je het weet stel je een vraag hier en krijg je kritiek omdat er ergens tussen de 100 pagina's in dezelfde vraag ooit eerder is gesteld om vervolgens als een autistische neuroot tegen je tekeer tegaan alsof je een misdaad hebt gepleegd is mijn ervaring.rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:35:
Een Algemene OLED Techniek topic en een Topic per Merk zou bijvoorbeeld ideaal zijn
Ja ofniet! hahaJSA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Helemaal mee eens ... voor je het weet stel je een vraag hier en krijg je kritiek omdat er ergens tussen de 100 pagina's in dezelfde vraag ooit eerder is gesteld om vervolgens als een autistische neuroot tegen je tekeer tegaan alsof je een misdaad hebt gepleegd is mijn ervaring.
Een Algemene OLED Techniek topic en een Topic per Merk zou bijvoorbeeld ideaal zijn
Zal eens even een balletje opgooien ergens in de moderatie topic ofzo
Het grappige is dat dit topic eerst juist het "LG OLED televisies" topic was, en dat dat veranderd is naar het "algemene OLED televisies" topic toen meer merken aankondigden met OLED TV's te komen.
rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Zal eens even een balletje opgooien ergens in de moderatie topic ofzo
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 12-05-2017 15:49 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb een nieuwe LG E6 ingesteld volgens de suggesties op de eerste pagina. Aan het einde heb je de optie om deze voor alle input oid te laten gelden.
Betekend dit, dat als je Netflix bekijkt via de Horizon app, dat je dan weer de fabrieksinstellingen hebt, tenzij je de instellingen voor alles laat gelden?
... en dat je dus per inputkanaal je eigen instellingen kunt doen?
Gebruiksaanwijzing zegt hier niks over.
Betekend dit, dat als je Netflix bekijkt via de Horizon app, dat je dan weer de fabrieksinstellingen hebt, tenzij je de instellingen voor alles laat gelden?
Een apart topic voor een B6 lijkt me onzinnig, 90% van de berichten hier gaat sowieso over de 2016 lijn van LG. Volgens mij is er pas 1 iemand die de philips besteld heeft en nog niemand de sony. Daarnaast 3-4 personen met een 2017 LG.
Ja. Let wel dat die "apply all" enkel geld voor de instellingen op die specifieke pagina. White-balance / Picture options gaan dan bv niet mee.honey schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:31:
Ik heb een nieuwe LG E6 ingesteld volgens de suggesties op de eerste pagina. Aan het einde heb je de optie om deze voor alle input oid te laten gelden.
[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 12-05-2017 15:13 ]
Ja per input dus netflix, usb hdmi 1,2 allemaal apart ook hdr
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Voor mensen die heel graag Ambilight willen kan je ook een dreamscreen aanschaffen:
https://www.kickstarter.c...-backlighting-for-any-hdm
https://www.kickstarter.c...-backlighting-for-any-hdm
Dat heb ik nog nooit gesnapt, dat mensen dat mooi vinden
Sorry als ik iemand ermee raak , maar wat een irritante beleving dat ambilight
Ik vindt het rete irritant
Zeer vermoeiend aan de ogen
Ook in het donker is heel he huis ineens een disco uit de jaren 60
Niet mijn ding en zal het ook nooit worden
Bij een oled hoort een zwarte achtergrond als muur , bam over en uit
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Gematigde bias light kan trouwens wel degelijk een meerwaarde hebben; vooral om je ogen iig niet te overbelasten. In het donker TV kijken is behoorlijk vermoeiend, doe je er iets licht bij, dan valt het alweer mee.raymen12345 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:29:
Dat heb ik nog nooit gesnapt, dat mensen dat moi vinden
Maar dat ambilight is discolight en gaat te ver ja
Dan zet je toch lekker je OLED Light lager?Adlermann schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:42:
[...]
Gematigde bias light kan trouwens wel degelijk een meerwaarde hebben; vooral om je ogen iig niet te overbelasten. In het donker TV kijken is behoorlijk vermoeiend, doe je er iets licht bij, dan valt het alweer mee.
Overigens is het nadeel van zo'n dreamscreen weer dat het alleen met externe HDMI apparaten werkt (volgens mij).
Het nieuwe LG OLED topic: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
startpost moet nog mooi gemaakt worden! Wie wil me helpen hierbij?
Graag alle posts over de LG OLED lijn (2015-2016-2017) daar plaatsen zodat het overzichtelijk is voor de LG gebruikers!
Graag alle posts over de LG OLED lijn (2015-2016-2017) daar plaatsen zodat het overzichtelijk is voor de LG gebruikers!
Klopt. Ik gebruik zelf deze https://www.amazon.com/An...eywords=usb+bias+lightingAdlermann schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:42:
[...]
Gematigde bias light kan trouwens wel degelijk een meerwaarde hebben; vooral om je ogen iig niet te overbelasten. In het donker TV kijken is behoorlijk vermoeiend, doe je er iets licht bij, dan valt het alweer mee.
Uhm, waarom kan de discussie niet gewoon hier worden voortgezet?rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:15:
Het nieuwe LG OLED topic: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Good taste is for people who can’t afford sapphires
FirePuma142 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:20:
[...]
Uhm, waarom kan de discussie niet gewoon hier worden voortgezet?
hierom en omdat ik als LG OLED gebruiker het zwaar irritant vind om hier 1000 berichten per dag te moeten scrollen naar discussies of ervaringen met een LG toestel... Ik lees liever berichten in 1 topic over de LG toestellen omdat een bericht over een Sony of Philips voor mij niet relevant is.. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt!FeaR schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:57:
[...]
[MODBREAK]Bij deze: het staat je/jullie vrij om een los topic aan te maken voor de huidige LG OLED TV's en de aankomende Sony-, Philps- en Panasonic OLED TV's. Ik ben het er volledig mee eens dat zo'n onderscheid meer duidelijkheid schept. De uitdaging om dan niet over LG te beginnen in het Sony topic is dan ook volledig aan jullie natuurlijk.
Op den duur zal \[Prijs-discussie] OLED Televisies ook gaan sluiten in de huidige vorm. Sowieso omdat het meer in Aanbiedingen en Kortingscodes past en de nieuwigheid er nu wel af aan het raken is. Mocht het topic verder gaan dan zal het niet meer onder T&B zijn.[/]
Hier wordt het juist niet overzichtelijk van. Overdrijven is ook een vak met 1000 berichten per dag, laat staan dat die voor 95% over LG OLED's gaan. Wat mij betreft totaal overbodig.rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:22:
[...]
[...]
hierom en omdat ik als LG OLED gebruiker het zwaar irritant vind om hier 1000 berichten per dag te moeten scrollen naar discussies of ervaringen met een LG toestel... Ik lees liever berichten in 1 topic over de LG toestellen omdat een bericht over een Sony of Philips voor mij niet relevant is.. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt!
Er komt dan een heel actief LG OLED-topic en een woestijn-topic Pana/Sony/Philips. Daar wordt toch helemaal niemand wijzer van? We hebben het over een courant model of 10 in totaal voor het hele OLED speelveld. Dat moet toch makkelijk in 1 topic passen, zeker als er van die 10 maar 3 de absolute top van gesprek en discussie vormen.
@FeaR Kun je hier eens naar kijken, want ik vrees dat je modbreak zijn doel voorbij gaat streven. Puik idee, maar het OLED speelveld is nog te klein in productcatalogus en user base om nu al te splitsen.
[ Voor 29% gewijzigd door FirePuma142 op 12-05-2017 16:34 ]
Ik ben het met je eens dat voor de LG oled bezitters / geintersseerden wel inmiddels wel een apart topic kunnen openen. Dat is veel overzichtelijker.rohit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:22:
[...]
[...]
hierom en omdat ik als LG OLED gebruiker het zwaar irritant vind om hier 1000 berichten per dag te moeten scrollen naar discussies of ervaringen met een LG toestel... Ik lees liever berichten in 1 topic over de LG toestellen omdat een bericht over een Sony of Philips voor mij niet relevant is.. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt!
ben ik het ook wel mee eens.
Maar om effe op te merken, dat toen dit topic gestart werd, er maar een merk oled had en dat was LG, dus dit topic begon als een lg topic.
nu moeten de lg bezitters uit hun eigen topic hmmmmmm
Maar om effe op te merken, dat toen dit topic gestart werd, er maar een merk oled had en dat was LG, dus dit topic begon als een lg topic.
nu moeten de lg bezitters uit hun eigen topic hmmmmmm
Ach een nieuw topic kan geen kwaad, kunnen de luie mensen eens niet de smoes gebruiken: ik ga geen 100 pagina's lezen. (ook al was het lezen van de 2 meest recente pagina;s vaak al voldoende
)
[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 12-05-2017 18:07 ]
39
TEST / Panasonic TX-65EZ1000: Excellence Has a Price
(vertaling Frans -> Engels)
"CONCLUSION 5/5
The Japanese Panasonic fully exploits the Oled technology and the TX-65EZ1000 produces one of the most beautiful - if not the most beautiful - images of the market. The motion compensation motor is what is best currently and, on this point, Panasonic outclasses Sony and Philips. However, excellence has a price tag and the Panasonic Oled TV is simply one of the most expensive of the market. It is a question of whether it is really aimed at individuals and not only professionals who are looking for a calibration monitor at a lower cost."
"CONCLUSION 5/5
The Japanese Panasonic fully exploits the Oled technology and the TX-65EZ1000 produces one of the most beautiful - if not the most beautiful - images of the market. The motion compensation motor is what is best currently and, on this point, Panasonic outclasses Sony and Philips. However, excellence has a price tag and the Panasonic Oled TV is simply one of the most expensive of the market. It is a question of whether it is really aimed at individuals and not only professionals who are looking for a calibration monitor at a lower cost."
Goeie review, benieuwd of de reviews over de 65'' EZ954 net zo lovend zijn, dan staat hij rond november in mn woonkamer.Resinman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:51:
TEST / Panasonic TX-65EZ1000: Excellence Has a Price
"CONCLUSION 5/5
Ik zit ook op de 65-er Panasonics te wachten, ,gezien mijn ervaringen met meerdere merken en tv's toch het merk wat ik het beste vind.
De adviesprijzen zijn fors, maar afwachten wat de werkelijke verkoopprijs wordt.
Qua kwaliteitsverschil, daar hoef je niet bang voor te zijn, de verschillen tussen de tv's zullen echt niet groot zijn.
Wel €1500,- verschil in prijs, staan hier al gelisted: http://www.electronic4you...er=389&order=price&q=oled
De adviesprijzen zijn fors, maar afwachten wat de werkelijke verkoopprijs wordt.
Qua kwaliteitsverschil, daar hoef je niet bang voor te zijn, de verschillen tussen de tv's zullen echt niet groot zijn.
Wel €1500,- verschil in prijs, staan hier al gelisted: http://www.electronic4you...er=389&order=price&q=oled
Ik ook maar zag het iets te laat en hoppa weer weg..ErA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:29:
[...]
Ik heb gebruik gemaakt van de "herinner mij eraan als hij er weer is functie". Ik kreeg tijdens de lunch een email en heb hem direct besteld. Gelukkig maar want hij is al weer uitverkocht.
Vandaag m'n 65EF950V opgehaald bij Smits in Arnhem. Erg netjes geholpen! En nu erggg blij met de TV :
Jaren geleden had ik ooit bij de MM van Philips een screen cleaner gekocht inclusief microfiber doekje.

Goed voor LED/LCD schermen dat geloof ik wel. Zo heb ik mijn vorige tv (een Samsung LED) wel vaker ontdaan van vingerafdrukken en stof. Maar nu ik een E6 thuis heb staan vraag ik mij af wat handig is. LG rust hun oleds toch uit met een anti-reflectie laag? En ja, via een search in dit topic vond ik dit als guidelines. Maar wat nu als je met een doekje alleen die vingerafdrukken niet weg krijgt? Is dat goedje van Philips echt te agressief en tast dat die antireflectielaag aan?
Goed voor LED/LCD schermen dat geloof ik wel. Zo heb ik mijn vorige tv (een Samsung LED) wel vaker ontdaan van vingerafdrukken en stof. Maar nu ik een E6 thuis heb staan vraag ik mij af wat handig is. LG rust hun oleds toch uit met een anti-reflectie laag? En ja, via een search in dit topic vond ik dit als guidelines. Maar wat nu als je met een doekje alleen die vingerafdrukken niet weg krijgt? Is dat goedje van Philips echt te agressief en tast dat die antireflectielaag aan?
Gebruik alleen een zachte droge doek en geen schoonmaak middelen zoals je geposte plaatje. Krijg je een vlek niet weg maak het doekje dan licht vochtig met water. en vervolgens weer met een droge doek eroverheen.Joosie200 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:55:
Jaren geleden had ik ooit bij de MM van Philips een screen cleaner gekocht inclusief microfiber doekje.
[afbeelding]
Inderdaad. Gewoon een licht vochtige microvezel doek gebruiken. Geen enkele vorm van chemicaliën, zou mijn advies zijn.ViNOK16Bit schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:18:
[...]
Gebruik alleen een zachte droge doek en geen schoonmaak middelen zoals je geposte plaatje. Krijg je een vlek niet weg maak het doekje dan licht vochtig met water. en vervolgens weer met een droge doek eroverheen.
Hoe komen er vingerafdrukken op je TV?
Als dat hier gebeurt kap ik de handjes eraf (reeds al bij 1 kind moeten doen en dat geeft echt een rommel)
Als dat hier gebeurt kap ik de handjes eraf (reeds al bij 1 kind moeten doen en dat geeft echt een rommel)
Ik positioneer mijn tv regelmatig opnieuw omdat ik een uittrekbare beugel heb (soms richting mijn PC, soms richting de bank etc. Met zo'n dunne randen zijn vingerafdrukken onvermijdelijk.sNielz123 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:42:
Hoe komen er vingerafdrukken op je TV?
Zojuist de schrik van mijn leven gehad met mijn b6...al mijn apparaten zitten aangesloten op mijn onkyo receiver en opeens tijdens tv kijken geen beeld...toen maar geprobeerd alle apparaten op andere hdmi poort en geen een deed het direct op mijn tv....tv uit en aangezet en nog steeds niks (menu deed het wel enzo) alle hdmi poorten op de tv deden het nog niet. Toen maar de stekker van de tv eruit getrokken en er terug in en toen eindelijk weer beeld.
Onkyo hdmi boards zijn niet heel best. Ik had een 616 en daar is ie al een keer gratis van gerepareerd ergens in Duitsland. Bekend probleem blijkbaar. Contacten worden te warm en dan laten ze los. Slechte koeling dus.dbz1985 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:29:
Zojuist de schrik van mijn leven gehad met mijn b6...al mijn apparaten zitten aangesloten op mijn onkyo receiver en opeens tijdens tv kijken geen beeld...toen maar geprobeerd alle apparaten op andere hdmi poort en geen een deed het direct op mijn tv....tv uit en aangezet en nog steeds niks (menu deed het wel enzo) alle hdmi poorten op de tv deden het nog niet. Toen maar de stekker van de tv eruit getrokken en er terug in en toen eindelijk weer beeld.
Misschien niet hetzelfde probleem, maar ik ben uiteindelijk overgestapt op een Denon 2200.
Dat loslaten van HDMI contacten is ook een probleem wat bij LG tv's van een jaar of 7 terug voorkwamTHX schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:29:
[...]
Onkyo hdmi boards zijn niet heel best. Ik had een 616 en daar is ie al een keer gratis van gerepareerd ergens in Duitsland. Bekend probleem blijkbaar. Contacten worden te warm en dan laten ze los. Slechte koeling dus.
Misschien niet hetzelfde probleem, maar ik ben uiteindelijk overgestapt op een Denon 2200.
Verwijderd
Wat ik van een verkoper heb gehoord over oled tv's is dat je ze alleen met de afstandsbediening uit mag zetten en niet op een andere manier.dbz1985 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:29:
Mijn onkyo HT-R990 is vorig jaar nog gerepareerd, maar los van dat...deze x waren het de hdmi poorten van de tv die het allemaal niet deden totdat ik stekker van de tv er even uit trok.THX schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:29:
[...]
Onkyo hdmi boards zijn niet heel best. Ik had een 616 en daar is ie al een keer gratis van gerepareerd ergens in Duitsland. Bekend probleem blijkbaar. Contacten worden te warm en dan laten ze los. Slechte koeling dus.
Nooit van gehoord, maar als dat zo zou zijn...dan mag je hopen dat je nooit stroomuitval zult krijgen in huisVerwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:50:
[...]
Wat ik van een verkoper heb gehoord over oled tv's is dat je ze alleen met de afstandsbediening uit mag zetten en niet op een andere manier.
ohjee, dat gaan de volgende wilde verhalen worden.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:50:
[...]
Wat ik van een verkoper heb gehoord over oled tv's is dat je ze alleen met de afstandsbediening uit mag zetten en niet op een andere manier.
Ik heb wel een idee waarop dit gebaseerd is: OLED tv's van LG doen als ze standby staan een soort "wipe" programma waarmee ze retentie kunnen wegpoetsen voordat het zichtbaar wordt. ALs je de TV "hard" uitzet, doet die TV dat niet.
Het klopt dus niet zoals jij het zeg. Het mag zeker wel, het gaat er niet stuk van, alleen mis je dan die feature.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik gebruik meestal een microfiber doek met isopropylalcohol. Werkt prima en er gebeurt niks met de anti reflectie laag. Zo'n laag zit ook op mn bril en die poets je er ook niet zomaar af. Dat spul van philips zal ook wel vooral ipa zijn.Joosie200 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:55:
[afbeelding]
Van het weekend de eerste paar uurtjes doorgebracht met m'n nieuwe 65EF950V. Wat een prachtig scherm en wat is dat contrast heerlijk om naar te kijken, vooral als het buiten donker is. Het spelen van donkere games gaat een heel stuk fijner dan op een niet-OLED scherm omdat je veel meer ziet nu. 3D werkt ook verbazingwekkend goed en kijkt erg lekker op de TV. Enige wat een minpunt is (maar ik toch geen gebruik van maak) is de traagheid van het OS op de tv. Erg snel gaat het allemaal niet. Maar goed, hij staat altijd op dezelfde HDMI ingang en de apps op de tv gebruik ik toch niet!
Voor de 55c7( en wellicht ook b6) bezitters: welke muurbeugel hebben jullie gekozen?
Volstaat een standaard beugel als de Just Mounts JM-400F ? Of zie je hier de muurbeugel onder de tv omdat de VESA aansluiting relatief laag zit op de tv?
Volstaat een standaard beugel als de Just Mounts JM-400F ? Of zie je hier de muurbeugel onder de tv omdat de VESA aansluiting relatief laag zit op de tv?
[ Voor 4% gewijzigd door Mrk87 op 15-05-2017 11:08 ]
Ik heb gewoon mijn oude beugel laten hangen.
Deze was heel erg flexibel qua VESA maten.
Betreft een premier mounts am300.
Enige is wel dat de TV helemaal onder in de beugel hangt.
Als ik deze in het midden op de beugel zou hangen steekt deze aan de onderkant uit namelijk.
0'0 problemen verder, hing met 10 minuten op, enkel het daadwerkelijke beetpakken en ophangen is een eng moment gewoon omdat de TV zo dun is.
Deze was heel erg flexibel qua VESA maten.
Betreft een premier mounts am300.
Enige is wel dat de TV helemaal onder in de beugel hangt.
Als ik deze in het midden op de beugel zou hangen steekt deze aan de onderkant uit namelijk.
0'0 problemen verder, hing met 10 minuten op, enkel het daadwerkelijke beetpakken en ophangen is een eng moment gewoon omdat de TV zo dun is.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Maar klopt wel, bij uitzetten via de AB wordt er een programma gestart, waardoor je geen retentie op het scherm krijgt. Daarom altijd opletten bij kopen van demo apparatuur uit winkels, deze worden vaak centraal uitgezet door stroomonderbreking.dbz1985 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Nooit van gehoord, maar als dat zo zou zijn...dan mag je hopen dat je nooit stroomuitval zult krijgen in huisdaarnaast heeft deze harde reset ervoor gezorgd dat alles weer werkt
Vraagje : Misschien heeft iemand hier wel tips. Ik heb nu m'n 65EF950V een paar dagen staan en er hangt een Intel NUC aan met Kodi, is een wat oudere NUC, dus gewoon nog 1080P. Als ik daar een film vanaf kijk zie ik vaak duidelijk een soort "ghosting" wanneer een object beweegt, erg irritant. Als ik iets kijk of stream op m'n Xbox One heb ik dat issue niet, kan dat een probleem zijn met m'n NUC of is het gewoon een instelling in Kodi?
Dat kan van alles zijn.DennusB schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:38:
Vraagje : Misschien heeft iemand hier wel tips. Ik heb nu m'n 65EF950V een paar dagen staan en er hangt een Intel NUC aan met Kodi, is een wat oudere NUC, dus gewoon nog 1080P. Als ik daar een film vanaf kijk zie ik vaak duidelijk een soort "ghosting" wanneer een object beweegt, erg irritant. Als ik iets kijk of stream op m'n Xbox One heb ik dat issue niet, kan dat een probleem zijn met m'n NUC of is het gewoon een instelling in Kodi?
Als je een andere HDMI input gebruikt zou het ook nog andere settings van de motion interpolation kunnen zijn.
Het loopt allemaal door mijn Marantz SR5009 receiver, dus op de TV komt het allemaal binnen op de 2e HDMI aansluiting. (Dat had ik idd wel even kunnen vermelden)Adlermann schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:41:
[...]
Dat kan van alles zijn.
Als je een andere HDMI input gebruikt zou het ook nog andere settings van de motion interpolation kunnen zijn.
@ErAErA schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 01:29:
[...]
Heb je de Philips 55POS901 al in huis? Wat zijn je eerste ervaringen?
De TV is nog steeds niet beschikbaar in de ING rentepunten winkel. Wel viel het mij op dat er nu maar 50.000 rentepunten nodig zijn, en vorige week nog 120.000
Ik heb ING gebeld, maar ze konden niets vertellen over de beschikbaarheid. Bij Philips (2x gebeld naar een betaal 0900 nummer) wisten ze ook niets. Stelletje prutsers
* knip *
Reacties zoals deze voegen natuurlijk helemaal niets toe.
Reacties zoals deze voegen natuurlijk helemaal niets toe.
[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 16-05-2017 14:22 ]
een treffende spreuk
Jammer, met maar 50000 punten had ik deze zeker aangeschaft.SpeedingWilly schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:15:
[...]
@ErA
De TV is nog steeds niet beschikbaar in de ING rentepunten winkel. Wel viel het mij op dat er nu maar 50.000 rentepunten nodig zijn, en vorige week nog 120.000![]()
.
Ik heb ING gebeld, maar ze konden niets vertellen over de beschikbaarheid. Bij Philips (2x gebeld naar een betaal 0900 nummer) wisten ze ook niets. Stelletje prutsers
Ik zou graag een LG OLED55B6V bestellen, maar heb nog kleine twijfels. Ik heb op dit moment een Panasonic V10 Plasma en een Sony LCD. Die laatste start zeer traag op en ook het zappen gaat langzaam. Beide televisies zijn 6 jaar of ouder dus wellicht zijn de nieuwe modellen sowieso sneller.
Weet iemand een winkel waar ik een OLED55B6V kan bekijken in normale omstandigheden en de tv is aangesloten op de kabel in plaats van op gelikt demomateriaal?
Weet iemand een winkel waar ik een OLED55B6V kan bekijken in normale omstandigheden en de tv is aangesloten op de kabel in plaats van op gelikt demomateriaal?
Reeds gedaan, maar zonder resultaat (of de televisie is er niet, of in een demo setup). Omgeving Utrecht trouwens. :-)
BCC? Ik heb zonder enig probleem in een BCC een tv uit mogen proberen met een eigen usbstickje met daarop een hd film en een uhd demofilmpje. Moet toch kunnen!?Flieger schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:10:
Ik zou graag een LG OLED55B6V bestellen, maar heb nog kleine twijfels. Ik heb op dit moment een Panasonic V10 Plasma en een Sony LCD. Die laatste start zeer traag op en ook het zappen gaat langzaam. Beide televisies zijn 6 jaar of ouder dus wellicht zijn de nieuwe modellen sowieso sneller.
Dank voor de tip. Liefst zou ik de tv testen op opstartsnelheid en zapsnelheid met CI module erin. Ik geloof dat dat ook weleens in snelheid kan schelen.
Wat zijn de ervaringen van de B6V bezitters hier?
Wat mij betreft vrij simpel: dit kan vast bij een lokale Expert of andere franchisenemer/papa-mama-winkel in de regio Utrecht. Maar als je hem daar niet wil kopen maar alleen wil testen zou ik dat niet netjes vinden. Oftewel, koop hem online en maak wanneer het slechter is dan je 6 jaar oude TV's (wat ik me niet voor kan stellen, mijn E6 zapt heerlijk vlot) doe je hem retour.Flieger schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
Dank voor de tip. Liefst zou ik de tv testen op opstartsnelheid en zapsnelheid met CI module erin. Ik geloof dat dat ook weleens in snelheid kan schelen.
Opstarten is behoorlijk snel. Zappen via CI+ is niet razendsnel (instant), maar snel genoeg. Volgens mij is een externe decoder wel altijd sneller. Is natuurlijk heel subjectief (ik kijk ook niet zoveel TV dus het boeit mij niet zo).Flieger schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
Heb zelf de E6 met een CI+ 1.3 module en vindt het traag voordat de volgende zender in beeld is. Ik vermoed dat het niet zozeer aan de TV ligt maar aan de CI+ module. In mijn oude TV had ik eerst een Neotion 1.2 en die was sneller dan de 1.3 in dezelfde TV.Flieger schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:39:
Een Humax decoder of een Horizonbox zapt i.i.g. sneller.
Waar ik me aan erger is als ik vanuit de EPG weer terugga naar het volledige scherm dat ie iedere keer weer tijd neemt om het signaal te decoderen, ondanks dat diezelfde zender al klein in beeld is.
Hey @SpeedingWilly ,SpeedingWilly schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:15:
[...]
@ErA
De TV is nog steeds niet beschikbaar in de ING rentepunten winkel. Wel viel het mij op dat er nu maar 50.000 rentepunten nodig zijn, en vorige week nog 120.000![]()
.
En andere geintereseerden.
Ik heb de Philips Televisie in huis aangesloten en inmiddels een goede indruk gekregen om er wat over te zeggen:
Op voorhand denk ik dat het goed is om mee te geven dat de aanbieding zoals beschikbaar via ING en de Philips Cashback actie, waardoor ik de TV uiteindelijk voor € 1.900,- in huis heb, mij over de streep hebben getrokken. Dit heeft er voor gezorgd dat ik voor het bedrag wat ik bereid was om te betalen voor een OLED tv, genoeg heb gekregen om me over de streep te trekken. (2016 paneel en oled).
Daarnaast kan ik weinig vergelijking bieden, maar wel een eigen indruk.
Ik had voorheen een Samsung 46 F8000, dus dan ken je mijn referentiekader.
1: Levering (ing specifiek)
Uitstekend, Snel en bekwaam. Track en trace tot aan de deur! dus je kan heel goed timen wanneer je thuis moet zijn.
2: Verpakking
Zeer goed en groot. Je moet alleen wel met 2 personen zijn om de tv uiteindelijk voorzichtig op zijn kant te kunnen leggen om de voetstukken te monteren. Probeer dit niet alleen, daar ga je spijt van krijgen. Ook het uiteindelijk neerzetten wil je met 2 personen doen.
3: Toebehoren
Naast de TV zijn er 2 afstandbedieningen meegeleverd. Een standaard IR voor zover ik kan opmaken en een geavanceerde bluetooth.
Daar waar ik bij samsung alleen de simpele gebruikte heb ik bij philips gekozen voor de geavanceerde. Mede door het volledige toetsenbord aan de achterkant (briljant). Ook de aanwezigheid van een netflix knop ben ik heeeel blij mee, ik gebruik namelijk netflix en heb meteen maar even opgewaardeerd naar ultra HD.
Ik heb wel de touchpad uitgeschakeld omdat ik per ongeluk telkens van kanaal wisselde en scrolde. Dit staat in de handleiding van de TV.
4: Installatie
Eitje. spreekt voor zich en werkt uitstekend. Ziggo was geïnstalleerd in 2 minuutjes (ik gebruik CI+)
Dankzij het toetsenbord voer je gemakkelijk je netflix / google username en password in.
5: Software eerste indruk
Een smart tv vandaag de dag is niet meer de analoge tv met kanaal omhoog en naar beneden. hier moet je wat begrip voor hebben. Ik moet mezelf dus aanleren om wat minder te "Button bashen". Ik heb het gevoel dat als je alles maar door elkaar ramt dat je de software van slag kan krijgen, ook al zou dit eigenlijk niet mogen. Nu (3 dagen later) doe ik gewoon normaal en werkt het als een zonnetje.
6: Beeld eerste indruk
Zo... sexy.
Gewoon zoals het in de winkel is. Wat een sexyheid is 4K oled toch
Maar ook een standaard 1080 film ziet er grandioos.
Ik heb nog niet genoeg gecomprimeerd materiaal bekeken om een uiteindelijk oordeel te vellen. Maar de zwartwaarden lijken toch echt altijd zwart.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je hogere compressie gaat kijken dit ten kosten gaat van de zwarte kleuren zoals links en rechts staat.
Ik heb tot nu toe het standaard kleur profiel ingeschakeld staan en ben er erg tevreden over.
7: Geluid eerste indruk
Beter dan de samsung F8000, maar gelukkig nog minder goed dan mijn bose 2.1.
Ik blijf dus films kijken met mijn externe speakers en sub aan. Evenals muziek. TV kijk ik met de standaard ingebouwde speakers.
8: Ambilight
Wat is dat een mooie toevoeging zeg. Ik heb een witte muur dus het komt zo goed tot zijn recht.
er zijn meerdere profielen te kiezen waarbij de kleurintensiteit verschilt. Ook kan je de helderheid aanpassen.
Op deze manier is er voor iedereen een modus die hij/zij als meerwaarde ziet.
Ook kan ambilight aangezet worden zonder dat de tv aan is. Dit is een hele waardevolle toevoeging vind ik omdat dat een hoek in mijn kamer is zonder verlichting.
Hier heb ik soms wel wat ruzie met de afstandbediening echter. Geduld blijkt het devies. Toen ik hier ongeduldig mee werd is de boel van t weekend 1 keer 2 minuten een beetje vastgelopen als t ware.
Voorlopige conclusie:
voor mij is dit een 9/10.
Ik heb een super deal weten te scoren wat daar wel invloed op heeft.
Had ik geen cashback gehad van € 500,- dan zou ik het een 8,5 van 10 hebben gegeven.
Ik zou de tv niet snel kopen voor de volle mep (3200) simpelweg omdat ik dat te veel vind voor een tv.
Op alle andere vlakken kan ik niets anders dan de tv aanbevelen. Het enige wat nog beter mag is dat de Software me een gevoel geeft dat hij niet "kapot" kan. Dit is echter een vertrouwensrelatie.
Door de kleine crash is dat vertrouwen een beetje beschadigd. De tv bouwt het nu weer op echter.
Kan je gebruik maken van de ING deal: doen! ook zonder cashback is dit een zeer bevredigende aankoop.
Kan je hem nu kopen voor bijvoorbeeld 3100 en dan de cashback pakken van 600. Dan zou ik het nog zeker overwegen. Ambilight is een zeer waardevolle aanvulling.
[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 18-05-2017 07:39 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.