Als je dan met Netflix een demo wilt doen zet dan Chefs Table France op. Dat ziet er in HDR wel erg goed uit.
Vanzelfsprekend, maar dan ook alle (beschikbare) bronnen laten zien om een goede indruk van de weergave-mogelijkheden te kunnen krijgen. Jij gaat met je nieuwe Ferrari toch ook geen demonstratie geven enkel op een woonerf?Malt007 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:58:
[...]
Dat betekent toch niet dat je niet kan demonstreren wat OLED kan met Netflix? Staat ook genoeg materiaal op wat er prachtig uitziet. Dat Phusebox zijn demonstratie heeft verpest door zijn debiele settings staat hier los van, zo'n demo ziet er dan ook niet uit.
Testing, one, two ...
Netflix is inderdaad vaak om te janken zo slecht.
Op netflix content is veel compressie toegepast, bitrates zijn 3.5 Mb/s to stream HD content (720p/1080p); 15 Mb/s for 4K Ultra HD videos
Op netflix content is veel compressie toegepast, bitrates zijn 3.5 Mb/s to stream HD content (720p/1080p); 15 Mb/s for 4K Ultra HD videos
[ Voor 62% gewijzigd door Snake_Eye op 09-05-2017 13:32 ]
De kwaliteit verschilt op Netflix heel erg tussen de films/series, maar om te zeggen dat het om te janken is vind ik nogal overdreven. Verder wat @hardware-lover zegt: een 1080p Blu-ray maakt gehakt van zowat alle content op Netflix al moet ik zeggen dat een enkele HDR film van Netflix qua kleuren best mooi is op een (goed gekalibreerde/ingestelde) OLED.
Dat bedoel ik als je 1080p blu-ray gewent bent, is netflix om te janken. Beeld artifacts van netflix content vliegen regelmatig om je oren. Maar dat is normaal met 3Mb/s voor 1080p.ViNOK16Bit schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:33:
De kwaliteit verschilt op Netflix heel erg tussen de films/series, maar om te zeggen dat het om te janken is vind ik nogal overdreven. Verder wat @hardware-lover zegt: een 1080p Blu-ray maakt gehakt van zowat alle content op Netflix al moet ik zeggen dat een enkele HDR film van Netflix qua kleuren best mooi is op een (goed gekalibreerde/ingestelde) OLED.
[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 09-05-2017 13:41 ]
1080p content op Netflix is inderdaad vaak niet om aan te zien, al verschilt dit wel per serie/film.
4K content zoals Better Call Saul daarentegen vind ik er erg goed uit zien!
Heeft iemand trouwens de HDR modes gecalibreerd qua contrast, brightness etc.? Zo ja, hoe? Hier kun je de AVD HD 709 files namelijk niet voor gebruiken..
Heeft iemand trouwens de HDR modes gecalibreerd qua contrast, brightness etc.? Zo ja, hoe? Hier kun je de AVD HD 709 files namelijk niet voor gebruiken..
Niet zelf gedaan, maar laten doen door een ISF professional. Je hebt daarvoor speciale patronen nodig, die er voor HDR10 wel schijnt te zijn, maar voor Dolby Vision (nog) niet.Raymon89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:49:
Overigens valt er voor HDR op de LG 6 serie nog weinig te kalibreren. White balance kan niet aangepast worden, op de 7 serie is er wel een 2 point mogelijkheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Evanesco op 09-05-2017 14:02 ]
http://rmadvancedcaldisc.com/rm-uhdhdr-10.htmlRaymon89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:49:
1080p content op Netflix is inderdaad vaak niet om aan te zien, al verschilt dit wel per serie/film.
Ik moet er zelf nog aan beginnen maar kijk bijna geen HDR content (wel HDR games).
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 09-05-2017 14:05 ]
Arrived anxious, left bored
Ik bedoelde het ook t.o.v. het 4k media wat Netflix je aanbied t/m 16Mbit. Dat scheelt al een slok op een borrel, maar dan nog zit je niet op het niveau van een goede BR.Snake_Eye schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:37:
[...]
Dat bedoel ik als je 1080p blu-ray gewent bent, is netflix om te janken. Beeld artifacts van netflix content vliegen regelmatig om je oren. Maar dat is normaal met 3Mb/s voor 1080p.
Testing, one, two ...
Klopt inderdaad.hardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:23:
[...]
Ik bedoelde het ook t.o.v. het 4k media wat Netflix je aanbied t/m 16Mbit. Dat scheelt al een slok op een borrel, maar dan nog zit je niet op het niveau van een goede BR.
Hiermee heb ik het zover geprobeerd als het konPuck schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:02:
[...]
http://rmadvancedcaldisc.com/rm-uhdhdr-10.html
Ik moet er zelf nog aan beginnen maar kijk bijna geen HDR content (wel HDR games).
Ik heb deze disc besteld gehad
Topgast van avsforum krijg bijna elke maand een update met aanvullende patronen
De patronen zijn iets uitgebreider dan de 709 patronen
Bij elk patroon wordt hdr geactiveerd en heb je 1-2 minuten om het af te stellen
Ook heb ik wat afgesteld met de uhd discs van sony , hier zitten verborgen patronen op
Probleem is een beetje dat je het contrast anders afsteld dan gewoon ook kan je daarhelderheid perfect krijgen tot near black
[ Voor 16% gewijzigd door raymen12345 op 09-05-2017 15:26 ]
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Bij een compleet witte achtergond heb ik aan de zijkanten van mijn tv een hele lichte blauwe waas. Hebben meer mensen dat? Het is niet heel erg storend. Maar vroeg me af of meer mensen dat hebben.
Heb een OLEDB6.
Heb een OLEDB6.
Verwijderd
De techniek OLED kun je inderdaad wel demonstreren met Netflix. Dat kan zelfs nog beter met een gewone 1080p BluRay rip. (Er zijn immers ook 1080p OLED TV's.) MAAR. Netflix heeft gewoon een veel te lage bitrate om 4K goed tot zijn recht te laten komen. (En 1080p heeft overigens hetzelfde probleem bij hen...) Ze gebruiken 15-20Mbps voor 4K. Dat is gewoon veel te laag en dan ook de reden waarom veel mensen het verschil tussen 4K en 1080p niet goed kunnen zien. Als je toch de WEB route in wil slaan ga dan voor Amazon. Die hebben tenminste wat betere bitrates. (35-55Mbps)Malt007 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:21:
[...]
Je kan de kwaliteiten van OLED prima demonstreren met Netflix, misschien zelfs wel beter dan met een demotje via een USB-poort. Netflix is juist ideaal zodat mensen kunnen vergelijken waardoor duidelijk wordt hoe goed OLED is. Wel oppassen welk materiaal je laat zien, zo zijn sommige 1080p streams van betere kwaliteit dan sommig dolby vision materiaal (The OA)
Tinting noemen ze dat. Ik heb zelf een lichte groene tint aan zijkanten. Zeer smal. Het is alleen te zien met een volledig geel oppervlak. Dus het valt me eigenlijk alleen op in reclames soms.Grudgie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:33:
Bij een compleet witte achtergond heb ik aan de zijkanten van mijn tv een hele lichte blauwe waas. Hebben meer mensen dat? Het is niet heel erg storend. Maar vroeg me af of meer mensen dat hebben.
Heb een OLEDB6.
Hoe is je 5% ire? Als je veel banding hebt en tinting zou ik hem terugsturen, als dat nog kan.
Als je alleen beetje tinting hebt en perfect uniform scherm dan zou ik hem houden.
Ik merk het ook alleen op als ik tv kijk en reclames heb en dan bijv. een groot wit achtergrond heb dan pas zie ik het. Anders niet. Met film kijken ofzo heb ik nergens last van.ionn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Tinting noemen ze dat. Ik heb zelf een lichte groene tint aan zijkanten. Zeer smal. Het is alleen te zien met een volledig geel oppervlak. Dus het valt me eigenlijk alleen op in reclames soms.
Hoe is je 5% ire? Als je veel banding hebt en tinting zou ik hem terugsturen, als dat nog kan.
Als je alleen beetje tinting hebt en perfect uniform scherm dan zou ik hem houden.
Hoe kan ik 5% ire testen?
Voer een keer een clear panel noise uit
Staat in het menu
Kan je tv van opknappen
Staat in het menu
Kan je tv van opknappen
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
In het menu onder witbalans zit een optie patroon
Verander die in buiten
Dan krijg je patronen 5% 10-20-30-40 enz...
Bij 5% moet je scherm mooi uniform zijn
Maar dit blijkt een unicum te zijn omdat de meeste schermen een klein beetje last hebben van banding
Verander die in buiten
Maar dit blijkt een unicum te zijn omdat de meeste schermen een klein beetje last hebben van banding
Die staat al op buiten. Als ik die op "Binnen" zet krijg ik 1 groot grijs vlak maar die kan ik niet aanpassen naar 5% ofzo.raymen12345 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:04:
In het menu onder witbalans zit een optie patroon
Verander die in buiten
Ohh ik bedoel binnen
Maar de eerste us toch 5%
Maar de eerste us toch 5%
Dat ziet er wel goed uit. Je moet er goed naar kijken om die blauwe waas te zien.
Clear noise gaat niks aan tinting doen.raymen12345 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:56:
Voer een keer een clear panel noise uit
Staat in het menu
Kan je tv van opknappen
Moet je even de AVD HD 709 files downloaden, kun je ergens op het AVforums vinden.Grudgie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:55:
[...]
Ik merk het ook alleen op als ik tv kijk en reclames heb en dan bijv. een groot wit achtergrond heb dan pas zie ik het. Anders niet. Met film kijken ofzo heb ik nergens last van.
Hoe kan ik 5% ire testen?
Weet wel als je het gezien hebt, is het moeilijk te ontzien.
Klopt helemaal.ionn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:25:
Weet wel als je het gezien hebt, is het moeilijk te ontzien.
Met een 5% grey slide zie ik bij mij een iets gelige waas aan de bovenkant van het scherm, en enige banding door het hele scherm (LG 55C7). In normale content zie ik beide echter bijna nooit terug, alleen als ik er op ga letten, wat ik natuurlijk wel ga doen na het zien van die slides xD Maar dat is echt slechts een enkele keer als er toevallig ergens een grijs vlak o.i.d. in de content zit.
Ja, dat heb ik ook met mijn b6. Mijn panasonic plasma had hetzelfde maar dan heel iets cyaan ipv gelig.Raymon89 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:46:
[...]
Klopt helemaal.
Met een 5% grey slide zie ik bij mij een iets gelige waas aan de bovenkant van het scherm, en enige banding door het hele scherm (LG 55C7). In normale content zie ik beide echter bijna nooit terug, alleen als ik er op ga letten, wat ik natuurlijk wel ga doen na het zien van die slides xD Maar dat is echt slechts een enkele keer als er toevallig ergens een grijs vlak o.i.d. in de content zit.
Dit is niet iets waarop ik het scherm ga afkeuren hoor.
Zoals sommige weten heb ik al enige tijd terug problemen gehad met mij oled. Dit in de vorm van een groene waas/tint aan de rechterkant van het scherm. En een paar pixels die defect zijn.
Na contact van LG was de conclusie geen defect en dus geen probleem. Ook niet nadat een monteur van CE-repair was langs geweest. Uiteindelijk dit met de winkel opgenomen (Radio von Burg) welke weer contact hebben gehad met LG. Resultaat, weer een monteur over de vloer die kwam kijken.
De tint was voor mij een groter probleem als de pixels ( die zie je toch niet vanaf 1m). De monteur was het met me eens dat het wel erg extreem was en duidelijk zichtbaar bij ook normaal tv-kijken. Echter mocht de monteur geen uitspraak doen liet hij zien. Stond met dikke letters in zijn werk opdracht. Maar hij was van mening dat hier wel wat aan zou worden gedaan. Dus ook niet verder op de pixels in gegaan.
Wederom kreeg ik antwoord van LG dat hun niks konden zien dat niet normaal was. Daarna weer contact met CE-Repair dat ik nogal verbaast was na aanleiding van de reactie van de monteur ten opzichte van LG. Hij wees me op de pixels en dat hij daar meer mee kon. (Iets met voor dat geld kan dat niet). Of ik foto's kon door sturen. Zongezegd zo gedaan.
Uiteindelijk ben ik terug gebeld en komen ze dinsdag mijn paneel vervangen
(Even kijken of ze de 1200 uur ook weer op 0 zetten
)
Dus ja LG customercare is belabberd, maar laat je niet meteen afschepen. De winkel krijgt vaak meer voor elkaar (evt. Via de vertegenwoordiger).
Voor de actievere forum lui die nu denken Wally speelde dit niet al lang geleden...... ja inderdaad. Maar iets met werk, weg zijn en tijd om de monteur langs te laten komen.
Na contact van LG was de conclusie geen defect en dus geen probleem. Ook niet nadat een monteur van CE-repair was langs geweest. Uiteindelijk dit met de winkel opgenomen (Radio von Burg) welke weer contact hebben gehad met LG. Resultaat, weer een monteur over de vloer die kwam kijken.
De tint was voor mij een groter probleem als de pixels ( die zie je toch niet vanaf 1m). De monteur was het met me eens dat het wel erg extreem was en duidelijk zichtbaar bij ook normaal tv-kijken. Echter mocht de monteur geen uitspraak doen liet hij zien. Stond met dikke letters in zijn werk opdracht. Maar hij was van mening dat hier wel wat aan zou worden gedaan. Dus ook niet verder op de pixels in gegaan.
Wederom kreeg ik antwoord van LG dat hun niks konden zien dat niet normaal was. Daarna weer contact met CE-Repair dat ik nogal verbaast was na aanleiding van de reactie van de monteur ten opzichte van LG. Hij wees me op de pixels en dat hij daar meer mee kon. (Iets met voor dat geld kan dat niet). Of ik foto's kon door sturen. Zongezegd zo gedaan.
Uiteindelijk ben ik terug gebeld en komen ze dinsdag mijn paneel vervangen
(Even kijken of ze de 1200 uur ook weer op 0 zetten
Dus ja LG customercare is belabberd, maar laat je niet meteen afschepen. De winkel krijgt vaak meer voor elkaar (evt. Via de vertegenwoordiger).
Voor de actievere forum lui die nu denken Wally speelde dit niet al lang geleden...... ja inderdaad. Maar iets met werk, weg zijn en tijd om de monteur langs te laten komen.
Omg zijn uitspraak
Verder niet echt een diepgaande review, wel duidelijke plaatjes ter vergelijking met andere tv's. Geen settings oid.
Lichtpuntje...
Idem hier op een B6, bij IRE100 is er duidelijk een grote vlek in het midden van het scherm te zien of de zijkanten zijn lichter, zo je wilt. Op IRE5 krijg ik trouwens een perfect plaatje, zelfs met mijn neus op het scherm is het een egaal grijs vlak.Grudgie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:33:
Heb een OLEDB6.
Bij gewoon tv kijken zie ik er niets van overigens. Alleen bij de publieke zenders zie ik bij het zenderlogo tegen die witte achtergrond 'de vlek' wel telkens. Maarja, first world problems...
[ Voor 14% gewijzigd door Evanesco op 09-05-2017 20:24 ]
Ik kom even jullie om raad vragen
Ik heb een ziggo decoder op een marantz sr 610 receiver aangesloten en deze naar gaat weer naar mijn lg oled b6v nu de vraag wat is beter kwa upscalen
Dat ik de decoder rechtstreeks op de oled aansluit of maak dat niks uit voor het beeldkwaliteit.
Ik hoor graag wat het beste is vast bedankt
Ik heb een ziggo decoder op een marantz sr 610 receiver aangesloten en deze naar gaat weer naar mijn lg oled b6v nu de vraag wat is beter kwa upscalen
Dat ik de decoder rechtstreeks op de oled aansluit of maak dat niks uit voor het beeldkwaliteit.
Ik durf het bijna niet meer te plaatsen hier maar:
- Via de photo/video app en usb stick de 709 files bekeken. Black level op Low. Dan zie ik evengoed alle zwart waardes onder 17, ik dacht dat die dan afgekapt werden? Maar goed dat kom ik uit op een brightness van 56
- Via pc met Windows media player en VLC diezelfde files. GPU staat op full range, verder de applicaties of hun default settings. Dan zie ik alles onder 18 niet, ook 17 niet hoe hoog ik de brightness ook zet. Daar wordt het dus afgekapt. Voor goed beeld kom ik uit op brightness 40.
- Via pc met kodi, GPU op full en kodi op Limited range (het gekke is wanneer ik Limited uitvink wordt het beeld donkerder. Ik was altijd in de veronderstelling dat het andersom was). Pc staat dus hier weer op Low want kodi staat op Limited. Dit is ook wat kosi voorschrijft in het document dat ik eerder vandaag postte. Hier kom ik weer op een brightness van 38 uit.
Aan de ene kant denk ik, laat ik maar een professional inschakelen maar anderzijds als er iets met de tv is heb ik een paar honderd euro weggegooid.
- Via de photo/video app en usb stick de 709 files bekeken. Black level op Low. Dan zie ik evengoed alle zwart waardes onder 17, ik dacht dat die dan afgekapt werden? Maar goed dat kom ik uit op een brightness van 56
- Via pc met Windows media player en VLC diezelfde files. GPU staat op full range, verder de applicaties of hun default settings. Dan zie ik alles onder 18 niet, ook 17 niet hoe hoog ik de brightness ook zet. Daar wordt het dus afgekapt. Voor goed beeld kom ik uit op brightness 40.
- Via pc met kodi, GPU op full en kodi op Limited range (het gekke is wanneer ik Limited uitvink wordt het beeld donkerder. Ik was altijd in de veronderstelling dat het andersom was). Pc staat dus hier weer op Low want kodi staat op Limited. Dit is ook wat kosi voorschrijft in het document dat ik eerder vandaag postte. Hier kom ik weer op een brightness van 38 uit.
Aan de ene kant denk ik, laat ik maar een professional inschakelen maar anderzijds als er iets met de tv is heb ik een paar honderd euro weggegooid.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Qua manier van aansluiten maakt niks uit.Ben er schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:02:
Ik kom even jullie om raad vragen
Als jou marantz ook het signaal kan upscalen dan kun je het zelf uitproberen door dat aan te zetten (hoe zit het er uit op de TV? Beter ja/nee) want als die aanstaat zal de lg niet meer upscalen.
Ik ga er in principe van uit dat de TV gemaakt is voor TV beelden en de upscaling dan ook beter zou moeten kunnen dan een AV apparaat(jou marantz)
Lichtpuntje...
Je kunt ze inderdaad gewoon zien, maar dan staat je brightness dus te hoog. Daarom calibreer je hetPhusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:20:
Ik heb geen ervaring met Full RGB i.c.m. video-content. Het is (zoals je zelf al achter bent) verdomd moeilijk af te stellen omdat niet niet precies weet wat de source/apps met de video-content doet (of niet doen). Aangezien het ook nog eens voor geen enkele verbetering van je content zorgt, ben ik er niet aan begonnen (en nogmaals: zou ik jou ook niet aanraden). Van Limited naar Full weer naar Limited, waarom zou jePhusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:20:
Dit ligt dus echt niet aan de TV, maar aan teveel variabelen in de gehele processing. Ik zou in het Kodi topic aankloppen mocht je het echt per see willen.
Snap ik maar zelfs als ik alles op Limited zet kom ik op rare brightness waarden uit.Puck schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:39:
[...]
Je kunt ze inderdaad gewoon zien, maar dan staat je brightness dus te hoog. Daarom calibreer je hetJe wilt dus zorgen dat je 16 echt niet ziet, en 17 net aan (in donkere kamer). Zo heb je de beste near-blacks.
[...]
Ik heb geen ervaring met Full RGB i.c.m. video-content. Het is (zoals je zelf al achter bent) verdomd moeilijk af te stellen omdat niet niet precies weet wat de source/apps met de video-content doet (of niet doen). Aangezien het ook nog eens voor geen enkele verbetering van je content zorgt, ben ik er niet aan begonnen (en nogmaals: zou ik jou ook niet aanraden). Van Limited naar Full weer naar Limited, waarom zou je![]()
Dit ligt dus echt niet aan de TV, maar aan teveel variabelen in de gehele processing. Ik zou in het Kodi topic aankloppen mocht je het echt per see willen.
Helaas. Denk dat ik maar even op moet geven.
Dankje voor je antwoord LuisjeNL ik ga het morgen toch is proberen dan kom ik erop terug
Maar dan is 56 alweer wat anders dan 60 of de complete 0 tot 17 reeks grijs dus ik denk dat je toch zelf iets verkeerde doet. Ik zou als ik jou was alles lekker default laten en geen RGB toestanden uithalen en gaan genieten. Als je dan geen 100% zwart en mooi beeld hebt is er inderdaad iets mis en kun je terug naar de winkel.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Snap ik maar zelfs als ik alles op Limited zet kom ik op rare brightness waarden uit.
Helaas. Denk dat ik maar even op moet geven.
Toch opvallend om te lezen dat veel b6 toestellen een blauwe/groene tint in de hoeken hebben. Heb dit natuurlijk ook zelf ervaren tot 2 maal toe.Evanesco schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:17:
[...]
Idem hier op een B6, bij IRE100 is er duidelijk een grote vlek in het midden van het scherm te zien of de zijkanten zijn lichter, zo je wilt. Op IRE5 krijg ik trouwens een perfect plaatje, zelfs met mijn neus op het scherm is het een egaal grijs vlak.
Bij gewoon tv kijken zie ik er niets van overigens. Alleen bij de publieke zenders zie ik bij het zenderlogo tegen die witte achtergrond 'de vlek' wel telkens. Maarja, first world problems...
Mijn e6 is zo goed als uniform met een volledig wit beeld.
Wellicht een andere aansturing vh paneel ofzo?
Of de kwaliteitscontrole is wat beter bij de hogere series?
Zou eigenlijk niet mogen natuurlijk.
Volgens mij gaat het als volgt: alle panelen worden getest en de meest uniforme worden gebruikt in de duurdere modellen, dus meer kans op een beter scherm als je meer betaald.invincible30 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:38:
[...]
Toch opvallend om te lezen dat veel b6 toestellen een blauwe/groene tint in de hoeken hebben. Heb dit natuurlijk ook zelf ervaren tot 2 maal toe.
Mijn e6 is zo goed als uniform met een volledig wit beeld.
Wellicht een andere aansturing vh paneel ofzo?
Of de kwaliteitscontrole is wat beter bij de hogere series?
Zou eigenlijk niet mogen natuurlijk.
Afgelopen week ben ik na dik 10 jaar van een Panasonic 42PV70 plasma, overgestapt naar een LG 65B6...
Moet zeggen dat ik na week nog steeds mn ogen uit kijk! Absoluut geen spijt van deze aankoop
Ik ben wel zeer benieuwd of het iemand gelukt is de ziggo horizon box te bedienen met de smart remote!
Krijg deze tot nu toe niet gekoppeld...
Merk dat ik in geef voor de box is Samsung en ben vervolgens alle beschikbare remotes doorgelopen.
Helaas zonder gewenst resultaat...
Iemand een tip of advies? Kon helaas niks op tweakers terugvinden.
Moet zeggen dat ik na week nog steeds mn ogen uit kijk! Absoluut geen spijt van deze aankoop
Ik ben wel zeer benieuwd of het iemand gelukt is de ziggo horizon box te bedienen met de smart remote!
Merk dat ik in geef voor de box is Samsung en ben vervolgens alle beschikbare remotes doorgelopen.
Nu kapte dus voor de tweede keer volgens mij de HDCP handshake er opeens mee en dan gaat het beeld constant flikkeren met grijze pixelated beelden en artefacts er tussen door. HDMI ultra deep color aan en uitzetten, zorgt ervoor dat de handshake weer goed gaat...
Instellen als Samsung type 14 en bekijk mijn antwoord in deze link BMTN in "OLED televisies"Keihell schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:02:
Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. En aangezien Kodi bij mij voor meer dan de helft van het tv gebruik wordt ingezet is dat nogal 'vervelend' te noemen.Puck schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:21:
[...]
Maar dan is 56 alweer wat anders dan 60 of de complete 0 tot 17 reeks grijs dus ik denk dat je toch zelf iets verkeerde doet. Ik zou als ik jou was alles lekker default laten en geen RGB toestanden uithalen en gaan genieten. Als je dan geen 100% zwart en mooi beeld hebt is er inderdaad iets mis en kun je terug naar de winkel.
Ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd maar alles blijft een grijzige waas houden. Kodi is al helemaal gereset naar standaard instellingen, ook de Intel display instellingen gereset. Hard full of limited forceren vanuit die Intel settings heeft 0 effect.
Vorige tv hoefde ik niet dit soort rare dingen uit te halen om gewoon normaal beeld te krijgen.
Waarom niet contact met LG of de winkel waar je gekocht heb? Had dit allang gedaan.Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:31:
[...]
Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. En aangezien Kodi bij mij voor meer dan de helft van het tv gebruik wordt ingezet is dat nogal 'vervelend' te noemen.
Ik heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd maar alles blijft een grijzige waas houden. Kodi is al helemaal gereset naar standaard instellingen, ook de Intel display instellingen gereset. Hard full of limited forceren vanuit die Intel settings heeft 0 effect.
Vorige tv hoefde ik niet dit soort rare dingen uit te halen om gewoon normaal beeld te krijgen.
Verwijderd
Stel voor dat je niet meer post voordat je contact met je leverancier hebt gehad en er iemand van de servicedienst naar heeft gekeken.... dit is een totale zinloze thread aan het worden zo.Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:31:
[...]Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar.
@Phusebox Het grappige is dat als je zoekt op 'fabrieksinstellingen' of 'terug naar de winkel' in dit topic, je ziet dat er toch al 6x je geadviseerd is je TV om te ruilen
Je wil niet luisteren maar wel continu aandacht en advies van (vreemd genoeg nog steeds) behulpzame tweakers.
Denk eens bij jezelf na hoe dat voor de overige in dit topic overkomt?
Graag dit onderste en dan horen wij het later wel
Je wil niet luisteren maar wel continu aandacht en advies van (vreemd genoeg nog steeds) behulpzame tweakers.
Denk eens bij jezelf na hoe dat voor de overige in dit topic overkomt?
Graag dit onderste en dan horen wij het later wel
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Stel voor dat je niet meer post voordat je contact met je leverancier hebt gehad en er iemand van de servicedienst naar heeft gekeken
Lichtpuntje...
Gebruik je toevallig een Kodi Windows installatie? Je zou anders nog LibreElec kunnen proberen. Ik heb in het verleden ook weleens black level issues gehad met kodi op windows vanwege de videokaart drivers. Met LibreElec zijn de black levels prima met rec 709 content.Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:31:
[...]
Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. En aangezien Kodi bij mij voor meer dan de helft van het tv gebruik wordt ingezet is dat nogal 'vervelend' te noemen.
Ga het proberen (als test want overstappen is niet haalbaar ivm andere zaken waarvoor ik die windows pc gebruik) en maar verder in het Kodi forum.keepitfrosty schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:35:
[...]
Gebruik je toevallig een Kodi Windows installatie? Je zou anders nog LibreElec kunnen proberen. Ik heb in het verleden ook weleens black level issues gehad met kodi op windows vanwege de videokaart drivers. Met LibreElec zijn de black levels prima met rec 709 content.
offtopic:
Lees net dat het een DX11 issue kan zijn sinds Kodi 16. Iemand beweert dat Kodi dan juist of Full range moet staan. Dat zou ook verklaren dat bij full range in kodi bij mij het beeld donkerder wordt.
Lees net dat het een DX11 issue kan zijn sinds Kodi 16. Iemand beweert dat Kodi dan juist of Full range moet staan. Dat zou ook verklaren dat bij full range in kodi bij mij het beeld donkerder wordt.
Ik geloof niet (langer) dat het een hardware issue is, zal ergens user error zijn alleen kan ik niet ontdekken waar het fout gaat. Maar goed, tweakers zijn er niet langer om problemen op te lossen maar te zeggen; ga naar de winkel, bel LG en ga weg. We willen hier alleen lofzang horen over onze tv's...bvbal79 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:22:
[...]
Waarom niet contact met LG of de winkel waar je gekocht heb? Had dit allang gedaan.
Gelukkig zijn er nog een aantal behulpzame tweakers die wel mee willen denken.
[ Voor 78% gewijzigd door Phusebox op 10-05-2017 08:50 ]
Heb je nou gewoon een LG demo gekeken via USB na een factory reset (en alleen weer ISF dark beeldmodus instellen daarna)? In plaats van klooien met van alles behalve echt beeldmateriaal? Is het beeld acceptabel: bel een pro om het helemaal perfect te maken. Zo niet: bel de winkel en doe een beroep op garantie. Hoe moeilijk is het?Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:20:
Ik durf het bijna niet meer te plaatsen hier maar:
[boel geblaat over RGB en gepruts met instellingen en sources]
N.B. Ik hoop niet dat je ook in het service menu dingen hebt aangepast want daar moet je echt goed weten waar je mee bezig bent.
Nee service menu ga ik niet zelf aan.Evanesco schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:16:
[...]
Heb je nou gewoon een LG demo gekeken via USB na een factory reset (en alleen weer ISF dark beeldmodus instellen daarna)? In plaats van klooien met van alles behalve echt beeldmateriaal? Is het beeld acceptabel: bel een pro om het helemaal perfect te maken. Zo niet: bel de winkel en doe een beroep op garantie. Hoe moeilijk is het?
N.B. Ik hoop niet dat je ook in het service menu dingen hebt aangepast want daar moet je echt goed weten waar je mee bezig bent.
En wat noem jij "echt" beeldmateriaal, ik gebruik de welbekende AVS files. Een LG demo filmpje noem ik juist geen echt beeldmateriaal.
Maar goed, over USB werkt het redelijk, zoals ik al eerder heb aangegeven meen ik, maar dat gebruik ik nooit. Dus dat versterkt ook wat ik in de laatste post zeg dat het geen hardware issue is maar user error ergens.
Je kan ook deze test pack gebruiken. Uitpakken, op USB zetten en op je tv afspelen.ionn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Moet je even de AVD HD 709 files downloaden, kun je ergens op het AVforums vinden.
Heb je eigenlijk al eens met een minimaal system getest? Tv gereset, die pc eruit en een stand alone bluray speler aansluiten met een AVS testdisc? Die kan je branden op een dvd schijf, maar werkt als een bluray disc. Misschien geeft die pc gewoon foutief 0-255 uit ipv 16-255, en dan kan je lang zoeken.Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Maar goed, over USB werkt het redelijk, zoals ik al eerder heb aangegeven meen ik, maar dat gebruik ik nooit. Dus dat versterkt ook wat ik in de laatste post zeg dat het geen hardware issue is maar user error ergens.
Ik ga mij vanavond hier maar eens aan wagen. Ben benieuwd of het een beetje wil lukken.ViNOK16Bit schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:53:
[...]
[...]
Je kan ook deze test pack gebruiken. Uitpakken, op USB zetten en op je tv afspelen.
Stay hungry, stay foolish!
Wanneer je via USB en Netflix wel normale zwart waardes hebt zonder grijze waas dan ligt het inderdaad niet aan je tv en heb je een probleem met je PC en/of Kodi en in dat geval moet je inderdaad verder in het Kodi-topic of forum.Phusebox schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Nee service menu ga ik niet zelf aan.
En wat noem jij "echt" beeldmateriaal, ik gebruik de welbekende AVS files. Een LG demo filmpje noem ik juist geen echt beeldmateriaal.
@Phusebox Gast maak je eigen topic aan. Ik wordt helemaal kriegel van die 5000 Posts over je TV die niet goed is. Dit topic is voor zaken over Oled, tips en advies en niet het phusebox heeft een probleem met zijn Oled topic.
Snap dat het klote is voor je maar kijk eens naar de afgelopen pagina's. Het gaat enkel over jouw tv met steeds dezelfde adviezen.
Snap dat het klote is voor je maar kijk eens naar de afgelopen pagina's. Het gaat enkel over jouw tv met steeds dezelfde adviezen.
Het verbaasd me sowieso dat een mod nog niet met de bezem door dit topic is geweest, meestal zijn ze er als de kippen bij.wally21 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:55:
@Phusebox Gast maak je eigen topic aan. Ik wordt helemaal kriegel van die 5000 Posts over je TV die niet goed is. Dit topic is voor zaken over Oled, tips en advies en niet het phusebox heeft een probleem met zijn Oled topic.
Misschien moeten wij zelf er maar geen aandacht aan besteden en het lekker langs ons heen laten gaan.Ambition88 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:24:
[...]
Het verbaasd me sowieso dat een mod nog niet met de bezem door dit topic is geweest, meestal zijn ze er als de kippen bij.
Als je geen expert bent dan niet zomaar klooien met tv instellingen hehe. C7V geeft al out-of the box prima beeld wat ik ervan gezien heb bij me neef.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Is er inmiddels al wat meer bekend over de B7 ? Zou deze er sowiezo nog komen? en zou deze dan qua specs en prijs dan onder de C7 komen?
Ik las op rtings dat de B7 een demonstratiemodel is en dat de C7 gewoon het instapmodel is voor consumentengebruik.JSA schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:47:
Is er inmiddels al wat meer bekend over de B7 ? Zou deze er sowiezo nog komen? en zou deze dan qua specs en prijs dan onder de C7 komen?
@JSA
En verder zou het behalve een zilveren omlijsting (b6) en een zwarte voet met doorschijnend plastic verticaal hetzelfde moeten zijn.
Heb wel nog gelezen over 20watt speakers ipv de 40 watt van de c7
Denk dat het qua prijs deze keer niks tot vrijwel niks gaat schelen
Bron: https://www.google.com.tr...-detailed%3F_format%3Damp
En verder zou het behalve een zilveren omlijsting (b6) en een zwarte voet met doorschijnend plastic verticaal hetzelfde moeten zijn.
Heb wel nog gelezen over 20watt speakers ipv de 40 watt van de c7
Denk dat het qua prijs deze keer niks tot vrijwel niks gaat schelen
Bron: https://www.google.com.tr...-detailed%3F_format%3Damp
[ Voor 18% gewijzigd door LuisjeNL op 10-05-2017 15:25 ]
Lichtpuntje...
Dus eigenlijk hebben ze de opvolger van de C6 in de prullenbak gegooid, en de opvolger van de B6 hernoemd naar C7 en een demo model de naam B7 gegeven?
Ik heb sinds twee weken een 55B6V, erg blij mee! Weet iemand of het mogelijk is om een Quicktime bestand (.mov) via WebOS af te spelen?
De opvolger(s) van de B6 krijgen dus ook een 10 bits scherm/techniek ?
Ik had gedacht dat dit 12 bits zou worden maar weet eigenlijk ook niet of dat ook echt merkbaar geweest zou zijn.
Ik had gedacht dat dit 12 bits zou worden maar weet eigenlijk ook niet of dat ook echt merkbaar geweest zou zijn.
De b7 krijgt hetzelfde scherm als alle oleds, alle veranderingen zijn in de vormgeving :-)JSA schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:33:
De opvolger(s) van de B6 krijgen dus ook een 10 bits scherm/techniek ?
Lichtpuntje...
Met superresolutie uit of aan, zie ik geen enkel verschil, heeft iemand hier wel zichtbaar verschil mee gezien?
Weet iemand misschien waarom ik regelmatig aliasing problemen ervaar tijdens het tv kijken.
Al de beeld verbeteraars staan uit en scherpte staat op 7.
Heeft iedereen hier last van zo nu en dan?
Kan het zijn of de scaler niet helemaal naar behoren werkt of de anit aliasing defect is?
Kan het zijn of de scaler niet helemaal naar behoren werkt of de anit aliasing defect is?
Kun je beschrijven wat je dan ziet? Of een foto van maken.Misterbont schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:55:
Weet iemand misschien waarom ik regelmatig aliasing problemen ervaar tijdens het tv kijken.
Nieuwe review van de Sony A1: https://www.homecinemamag...kd-65a1-a1-serie-oled-tv/
Als je problemen hebt met TV kijken m.g.v. een CI+ module dan klopt er iets niet aan je TV.Misterbont schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:55:
Ik heb het nl. wel heel erg gehad met het bekijken van Dvd's, die leken slechter dan hele oude YouTube-filmpjes. Maar na het veranderen van wat instellingen is dit toch uiteindelijk opgelost. Welke precies weet ik niet meer, maar ik heb lopen klooien met RGB-Full (0-255) opties (op DVD/BR-speler en TV), overscan (hierdoor zie je de borders juist wel of niet van het beeld) en superresoluties (upscalen op DVD-speler of overlaten aan de TV). Probleem nu dus opgelost.
Als je een externe decoder gebruikt om TV te kijken moet je zoeken in hiervoor vermelde instellingen.
Vandaag mijn 55C7 opgehaald bij Foka.
1 woord, WOW
Nu kwam ik van een 8 jaar oude LCD dus dat zegt ook wel wat
Maar wat een waanzinnig beeld. Gewone 1080i TV content ziet er al goed uit.
Even snel wat BR's gekeken en ook HDR materiaal via de ingebouwde speler.
Geen seconde spijt van.
Enige is dat ik ( zoals zovelen ) de ARC niet aan de praat krijg.
Is me al wel gelukt om 6x onbedoeld mijn PS4 aan te zetten, maar de ARC naar mijn Denon.....
Van het weekend maar eens uitgebreid mee stoeien.
Tot op heden nog geen tinting of zichtbare banding mogen ontdekken, maar paneel heeft ook nog geen cleaning cylce gedraaid. Vanavond maar eens met wat MKV tjes aan de slag.
Denk dat ik geeneens IRE slides etc ga draaien, als ik het niet zie ga ik het ook niet opzoeken.
1 woord, WOW
Nu kwam ik van een 8 jaar oude LCD dus dat zegt ook wel wat
Maar wat een waanzinnig beeld. Gewone 1080i TV content ziet er al goed uit.
Even snel wat BR's gekeken en ook HDR materiaal via de ingebouwde speler.
Geen seconde spijt van.
Is me al wel gelukt om 6x onbedoeld mijn PS4 aan te zetten, maar de ARC naar mijn Denon.....
Tot op heden nog geen tinting of zichtbare banding mogen ontdekken, maar paneel heeft ook nog geen cleaning cylce gedraaid. Vanavond maar eens met wat MKV tjes aan de slag.
Denk dat ik geeneens IRE slides etc ga draaien, als ik het niet zie ga ik het ook niet opzoeken.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Same here, in kijk heel soms nog wel eens een oud dvdtje via mijn Playstation en dat ziet er echt nog verbazingwekkend goed uit. Niks aan instellingen voor hoeven aanpassen trouwens.BMTN schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:39:
[...]
Als je problemen hebt met TV kijken m.g.v. een CI+ module dan klopt er iets niet aan je TV.
Ik heb het nl. wel heel erg gehad met het bekijken van Dvd's, die leken slechter dan hele oude YouTube-filmpjes. Maar na het veranderen van wat instellingen is dit toch uiteindelijk opgelost. Welke precies weet ik niet meer, maar ik heb lopen klooien met RGB-Full (0-255) opties (op DVD/BR-speler en TV), overscan (hierdoor zie je de borders juist wel of niet van het beeld) en superresoluties (upscalen op DVD-speler of overlaten aan de TV). Probleem nu dus opgelost.
Als je een externe decoder gebruikt om TV te kijken moet je zoeken in hiervoor vermelde instellingen.
Ik heb dat bestandje er is bij gepakt. Ik heb black level op low en brightness op 51 waardoor ik 16 savonds niet meer zie en 17 net aan.Puck schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:39:
[...]
Je kunt ze inderdaad gewoon zien, maar dan staat je brightness dus te hoog. Daarom calibreer je hetJe wilt dus zorgen dat je 16 echt niet ziet, en 17 net aan (in donkere kamer). Zo heb je de beste near-blacks.
Maar wat kan ik met de rest van de filmpjes? Die verschillende percentages of grey laten zien.
Even iets anders:
Als ik bij pictures kijk en dan bij LG sample photo staan de screensaver plaatjes. Je zou toch denken dat het mogelijk moet zijn om hier andere foto's in te zetten zodat die als screensaver gebruikt kunnen worden?
Er zijn een aantal basisdingen die je redelijk goed op het oog (in donkere kamer) kunt instellen. Zie deze tutorial en de complete handleiding. De rest zijn meer uniformiteit checks (kijken of je scherm overal egaal is bij verschillende grijswaarden bijv. Dit kun je ook niet doen, want het laat ook de slechte kanten van een scherm zien), en video's specifiek voor calibratie hardware en software.RBN026 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:54:
[...]
Ik heb dat bestandje er is bij gepakt. Ik heb black level op low en brightness op 51 waardoor ik 16 savonds niet meer zie en 17 net aan.
Maar wat kan ik met de rest van de filmpjes? Die verschillende percentages of grey laten zien.
Al met al zijn brightness & contrast wel de belangrijkste (kleur kun je sowieso simpelweg moeilijk op het oog doen). Daarnaast is alles al heel goed met de default instellingen, dus gaat echt om kleine aanpassingen.
Dat zou je denken ja, maar dat is helaas niet zo (althans, niet dat ik weet). Volgens mij kun je ze ook niet verwijderen.RBN026 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:54:
[...]
Als ik bij pictures kijk en dan bij LG sample photo staan de screensaver plaatjes. Je zou toch denken dat het mogelijk moet zijn om hier andere foto's in te zetten zodat die als screensaver gebruikt kunnen worden?
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 10-05-2017 22:46 ]
Dat zou je wel denken heRBN026 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:54:
[...]
Even iets anders:
Ik ben erv vanaf juni 2016 nog steeds niet achter, en volgens mij kan het niet veranderd worden in het gewone menu
De kleuren zijn wel goed te krijgen op het oog
In de lg zit een optie kleurfilter
Zet deze op blauw en dan kan je de kleuren en tint goed zetten met het patroon colorbars
Dat klopt maar dat zegt weinig over de echte kleuren. Enkel dat je basis kleur/tint referentie klopt. Daarvoor wil je een echte hardware calibratie doen mocht je dat nodig vinden. Maar alle beetjes helpenraymen12345 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:14:
[...]
De kleuren zijn wel goed te krijgen op het oog
In de lg zit een optie kleurfilter
Zet deze op blauw en dan kan je de kleuren en tint goed zetten met het patroon colorbars
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 11-05-2017 09:01 ]
Ik heb het bij de 65B6 inmiddels opgegeven... ARC werkt wel, maar HDMI-SEC is echt een drama icm Denon.. NU de HDMI kabels naar de TV, zodat het geluid vanuit de TV naar de Denon gaat.. Maar de rest is echt een kansloze missie..Malignant schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:43:
Vandaag mijn 55C7 opgehaald bij Foka.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dat vind ik ook nog steeds de meest gemiste feature. Maar ja je kunt eventueel zelf nog een slideshow van USB starten (niet automatisch dus).raymen12345 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:14:
[...]
Dat zou je wel denken he
Ik ben erv vanaf juni 2016 nog steeds niet achter, en volgens mij kan het niet veranderd worden in het gewone menu
Natuurlijk dit is pas het begin
Veel meer kun je zo niet doen
Daarom heb ik ook een calibratie laten doen
Meters zeggen meer dan ogen
Veel meer kun je zo niet doen
Daarom heb ik ook een calibratie laten doen
Meters zeggen meer dan ogen
@raymen12345 Wat kost een calibratie voor een OLED ongeveer?
Hey allemaal,
Ik overweeg om de Philips 55" 4K OLED TV (55POS901F/12) aan te schaffen.
Ik wil al lang een OLED tv en via de ING rentepunten die ik heb en met de cashback kan ik deze TV nu bemachtigen voor € 1900,- onder aan de streep.
pricewatch: Philips 55POS901F Zilver
Ik was erg benieuwd of iemand hier deze TV al heeft staan.
Buiten de input lag van 57ms zijn alle reviews erg positief. Hij wordt als erg duur bestempeld, maar met deze actie valt dat heeel erg mee.
Wie helpt me de knoop doorhakken
Ik wil al lang een OLED tv en via de ING rentepunten die ik heb en met de cashback kan ik deze TV nu bemachtigen voor € 1900,- onder aan de streep.
Buiten de input lag van 57ms zijn alle reviews erg positief. Hij wordt als erg duur bestempeld, maar met deze actie valt dat heeel erg mee.
Maar waarom is ie zo duur? Voor dat geld heb je een 65" LG 4k OLED...ErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:27:
Hey allemaal,
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zo'n 150-200 euro, maar de prijs kan nog verder oplopen afhankelijk van wat je nog allemaal wilt laten kalibreren.Flieger schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:22:
@raymen12345 Wat kost een calibratie voor een OLED ongeveer?
o.a omdat philips inkoopt bij LG, Philips wss duurder is, er zit ambilight bij (iets wat ik graag wil).DennusB schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Maar waarom is ie zo duur? Voor dat geld heb je een 65" LG 4k OLED...
Maar ga ik op dit moment een betere 4K oled 55 inch scoren voor € 1900. Dat is eigenlijk mijn vraag.
waar heb jij in Nederland een 65 inch LG 4K OLED gezien voor 1900 euro????DennusB schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Maar waarom is ie zo duur? Voor dat geld heb je een 65" LG 4k OLED...
Ik heb t over de retail prijs van 3K.bvbal79 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:41:
[...]
waar heb jij in Nederland een 65 inch LG 4K OLED gezien voor 1900 euro????
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En hij over 1900 aan het eind van de streep...dus zinnig is je reactie niet
De retailprijs buiten beschouwing laten Dennis. Ik heb het gevoel dat ik een zeer scherpe deal pak als ik deze jongen voor 1900 rond in mijn woonkamer heb staan. Een deal die niet geevanaard kan worden met welke LG televisie dan ook momenteel, enerzijds door de Rentepunten die ik inzet (Die rentepunten hebben geen waarde voor me) en anderzijds door de cashback.
Maar omdat het echt een fors bedrag is nog steeds hoop ik gewoon dat er een tweaker is die zegt "Top deal gast, ik zou het doen "
Waarom zijn er eigenlijk geen OLED tv's kleiner dan 55"? Dat is namelijk te groot voor mijn huis, ik zou eerder voor 49" of zelfs 43" willen gaan. Maar ze lijken niet te bestaan.
VInd ik ook jammer, maar de redenatie is wellicht nu nog dat mensen die een dergelijke tv kopen ook een groot huis/grote ruimte daarvoor hebben. Blijft het nog een beetje premium ofzo, geen idee. Ik had anders ook een kleiner formaat gekocht.aufbakanleitung schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:53:
Waarom zijn er eigenlijk geen OLED tv's kleiner dan 55"? Dat is namelijk te groot voor mijn huis, ik zou eerder voor 49" of zelfs 43" willen gaan. Maar ze lijken niet te bestaan.
@aufbakanleitung
Omdat het productie process daar met name te duur voor is. Panelen worden uitgesneden, dus de truc is om zo veel mogelijk panelen uit een plaat te snijden, voornamelijk 55" blijkt de perfecte maat te zijn omdat je daar de meeste oppverlakte benut voor daadwerkelijke panelen en dus minder moet weggooien. De eerst volgende optimale maat (weet even niet meer wat dat was) zou weer te klein zijn om te kunnen verkopen (te hoge prijs).
Bij TV's groter dan 55" heb je dus wel minder rendement per plaat maar de prijs is daar ook naar.
Het is een optimalisatie puzzel waar bij je dus zo min mogelijk afval wilt hebben en nog in een verkoopbare prijsklasse wilt zitten.
Een beetje het zelfde als met chips, onbenut oppervlak op een wafer is verlies.
Omdat het productie process daar met name te duur voor is. Panelen worden uitgesneden, dus de truc is om zo veel mogelijk panelen uit een plaat te snijden, voornamelijk 55" blijkt de perfecte maat te zijn omdat je daar de meeste oppverlakte benut voor daadwerkelijke panelen en dus minder moet weggooien. De eerst volgende optimale maat (weet even niet meer wat dat was) zou weer te klein zijn om te kunnen verkopen (te hoge prijs).
Bij TV's groter dan 55" heb je dus wel minder rendement per plaat maar de prijs is daar ook naar.
Het is een optimalisatie puzzel waar bij je dus zo min mogelijk afval wilt hebben en nog in een verkoopbare prijsklasse wilt zitten.
Een beetje het zelfde als met chips, onbenut oppervlak op een wafer is verlies.
Kun je die rentepunten dan niet gebruiken om een LG te kopen? Zo niet, en als je er anders niks nuttigs mee kan doen zou ik zeggen "Top deal gast, ik zou het doen"ErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:52:
[...]
De retailprijs buiten beschouwing laten Dennis. Ik heb het gevoel dat ik een zeer scherpe deal pak als ik deze jongen voor 1900 rond in mijn woonkamer heb staan. Een deal die niet geevanaard kan worden met welke LG televisie dan ook momenteel, enerzijds door de Rentepunten die ik inzet (Die rentepunten hebben geen waarde voor me) en anderzijds door de cashback.
Maar omdat het echt een fors bedrag is nog steeds hoop ik gewoon dat er een tweaker is die zegt "Top deal gast, ik zou het doen "
Volgens mij heeft nog niemand hier deze TV.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 11-05-2017 14:12 ]
Wanneer je toch al van plan was om een nieuwe TV te halen dan zou ik het zeker doen. Zeker in de wetenschap dat je er op vooruit gaat ten opzichte van je oude tv en mocht de Philips het toch niet helemaal zijn dan kan je het alsnog verkopen en voor een LG gaan.ErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:52:
[...]
Puck schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Kun je die rentepunten dan niet gebruiken om een LG te kopen? Zo niet, en als je er anders niks nuttigs mee kan doen zou ik zeggen "Top deal gast, ik zou het doen"(mits je niet gamed).
Volgens mij heeft nog niemand hier deze TV.
Dank je wel 2 maal voor het duwtje in de rugMaakmeGek schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:15:
[...]
Wanneer je toch al van plan was om een nieuwe TV te halen dan zou ik het zeker doen. Zeker in de wetenschap dat je er op vooruit gaat ten opzichte van je oude tv en mocht de Philips het toch niet helemaal zijn dan kan je het alsnog verkopen en voor een LG gaan.
Ik heb de TV besteld.
Ik kan altijd nog binnen 14 dagen de boel terugsturen als het een te kleine vooruitgang is.
Puur afgaand op alle reviews waarin conclusies staan zoals deze:
Verwacht ik dat ik een top TV thuis krijg, waarvan het grote nadeel de prijs is/was, maar die afhankelijkheid is dus weg door 2 mooie voordeeltjes.Tucked inside its glowing form is Philips’ most powerful picture engine, and this proves to be a lethal weapon on the suddenly expanding OLED TV battlefield, enabling the 55POS901F to produce pictures that better in a number of subtle but telling ways those of LG’s OLED rivals.
It remains to be seen how much LG and Panasonic’s upcoming 2017 OLED TVs – including the new W7 Signature Series OLED – might raise the picture quality game; certainly they’re promising to introduce another increase in brightness. At the time of this writing, though, the 55POS901F is the best OLED picture performer out there. And that's saying something.
February 13, 2017
[ Voor 33% gewijzigd door ErA op 11-05-2017 14:23 ]
Top deal gast, ik zou het doen.ErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:52:
[...]
Ja ik dacht even bij Interfacelift een zwikkie mooie UHD wallpapers te downloaden en op een USB-stick te zetten. Herkent de jpg-bestanden niet... ehhh.LOTG schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:02:
[...]
Dat vind ik ook nog steeds de meest gemiste feature. Maar ja je kunt eventueel zelf nog een slideshow van USB starten (niet automatisch dus).
Verder nog niet naar gekeken.
Ik had graag ook gebruik gemaakt van de Ing deal maar helaas te weinig rentepunten. Ik heb nu een ander plan. Heb een b6 gekocht en later de dreamscreen 4k aanschaffen. Bijkomend voordeel is dat het 4 zijdig ambilight is.
Hoe je het ook wendt of keert, de C7 schijnt toch werkelijk een stap vooruit te zijn op het Oled vlak.
Voor sommigen is het Duits mogelijk een brug te ver maar ik wil deze review, desondanks de taal, toch delen hier mochten sommige twijfelen over de C7.
Voor sommigen is het Duits mogelijk een brug te ver maar ik wil deze review, desondanks de taal, toch delen hier mochten sommige twijfelen over de C7.
Testing, one, two ...
Als ik 1 goede raad mag geven: niet doen!ErA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:27:
Hey allemaal,
Ik was echte Philips fan, en echt ALLE tv's die ik de afgelopen 12j heb gekocht waren Philips. Vermits ik telkens een maat groter wou heb ik in die 12j 8 tv's van Philips gehad. Telkens heel tevreden, maar sinds de overname van TP vision is Philips echt bagger geworden. De kwaliteit inzake duurzaamheid is echt niet meer zoals vroeger. De winkel die me alle tv's heeft verkocht deed vroeger enkel Philips en Sony, nu ook al LG en Samsung.
Mijn laatste 2 Philips tv's waren defect na respectievelijk 10 maanden en de andere 4 maanden. Zelfs de winkel staat niet meer achter de duurzaamheid en elke winkel waar ik kom verteld men hetzelfde.
Mooi beeld, dat zeker, maar of hij binnen 6 maanden nog speelt zonder problemen, dat is een vraagteken.
En dan zullen er wel mensen zeggen: 'je hebt garantie', bij mijn laatste tv 5 weken op herstelling moeten wachten omdat ze geen onderdelen hadden en intussen zit je zonder tv...
Edit: zie net dat je al besteld hebt, sorry, had ik pas later gezien. Als je natuurlijk een vraag stelt op een forum om reacties te krijgen en minder dan een uur later je tv al hebt besteld😉
[ Voor 5% gewijzigd door stevenleemans op 11-05-2017 18:26 ]
je bent ook de enige die het hem afraad...voor hij bestelde genoeg positieve reacties.stevenleemans schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:24:
[...]
Als ik 1 goede raad mag geven: niet doen!
Ik was echte Philips fan, en echt ALLE tv's die ik de afgelopen 12j heb gekocht waren Philips. Vermits ik telkens een maat groter wou heb ik in die 12j 8 tv's van Philips gehad. Telkens heel tevreden, maar sinds de overname van TP vision is Philips echt bagger geworden. De kwaliteit inzake duurzaamheid is echt niet meer zoals vroeger. De winkel die me alle tv's heeft verkocht deed vroeger enkel Philips en Sony, nu ook al LG en Samsung.
Mijn laatste 2 Philips tv's waren defect na respectievelijk 10 maanden en de andere 4 maanden. Zelfs de winkel staat niet meer achter de duurzaamheid en elke winkel waar ik kom verteld men hetzelfde.
Mooi beeld, dat zeker, maar of hij binnen 6 maanden nog speelt zonder problemen, dat is een vraagteken.
En dan zullen er wel mensen zeggen: 'je hebt garantie', bij mijn laatste tv 5 weken op herstelling moeten wachten omdat ze geen onderdelen hadden en intussen zit je zonder tv...
Edit: zie net dat je al besteld hebt, sorry, had ik pas later gezien. Als je natuurlijk een vraag stelt op een forum om reacties te krijgen en minder dan een uur later je tv al hebt besteld😉
Over de 'deal' wel ja...bvbal79 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:38:
[...]
je bent ook de enige die het hem afraad...voor hij bestelde genoeg positieve reacties.
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.