oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Real Cinema heb ik nooit verschil in gezien. Vorige tv niet en nu weer niet.raymen12345 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:13:
Okee
Ik kijk tv op isf bright overdag en in de avond op isf dark beide zijn gevalibreerd
Hdr kijk ik op hdr ( gebruiker)
Dolby vision op dark
Heb nergens tru motion aanstaan( heb een
Pestpokke aan het soap opera effect en de bijkomstige artefacts
Speel well regelmatig met de real cinema stand
Ben daar niet echt uit wat ik het beste vind
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
maar kan me vergissen
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
heb de winkel gebeld en zei met lg, werd binnen een week omgeruild.
niet pikken , en gewoon een nieuwe eisen
Let goed op zon inval! Oled is heel gevoelig voor langdurig zonneschijn op het scherm.
Zie mijn post van enkele weken terug
Cowboy_Henk in "OLED televisies"
Dat kwam dus omdat ik een tijdelijk gordijn had en tussen 16u en 17u kwam er net zonlicht doorpiepen zodat er 2 verkleurde strepen op kwamen. Gelukkig zijn die weggeraakt door clear panel noise uit te voeren.
Dus misschien hebben die vkekken met zonlicht te maken?
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Het is maar een vlek, en het verste af van een raam. Ik heb er ook nog nooit zon op zien staan (geen zonwering of zo).
Dat had ik dus kannje fotos van daichterbij nemen
Telefoon focussed er wat slecht op.
[ Voor 20% gewijzigd door LOTG op 07-05-2017 11:26 ]
Ik kreeg daarna een telefoontje va CE repair en toen was het zo opgelost
Maar dit valt onder de garantie
Ik kreeg niet voor niets meteen een nieuwe tv
Eerst werd gepraat over reparatie
Maar CE repair nam contact op met LG en toen kreeg ik meteen een andere tv
Heb eerst de MM gebeld met het probleem, daarna het nummer van CE repair gehad, deze kwamen tot de conclusie dat het scherm gerepareerd moest worden
Ze moesten overleggen met LG en die besloten meteen een nieuw scherm te leveren
Moet wel zeggen mijn vlekken waren iets groter.
MM is daarna de tv om komen ruilen, kostenloos
[ Voor 5% gewijzigd door raymen12345 op 07-05-2017 10:56 ]
Ik kon het verschil van real cinema goed merken bij de UHD van Planet Earth II.raymen12345 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:33:
daarom ben ik er ook nog niet helemaal uit, het wordt gebruikt voor 24fps,maar ik meende te zien dat als het uitsond,het vloeiender liep,
maar kan me vergissen
Het beeld was bij panning shots nogal schokkerig, bleek dat de TV nog op game mode stond (zonder real cinema).
Op ISF Dark met real cinema aan nergens last van.
PSN: fonsmeister
Hoe meer ik lees, des te meer ik me gek laat maken dat de B6 toch niet helemaal gaat zijn wat ik ervan verwacht. Dus "Better safe than sorry" de 65C7 besteld.
Ik snap je, wat heb je ervoor betaald?sNielz123 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:42:
Tja, of het het geld waard is kun je zelf bepalen. Ik heb een 65 inch besteld en dat scheelt ongeveer 1000 euro voor de 7C ipv de 6B.
Hoe meer ik lees, des te meer ik me gek laat maken dat de B6 toch niet helemaal gaat zijn wat ik ervan verwacht. Dus "Better safe than sorry" de 65C7 besteld.
Bijj plattetv is ook de prijs bekend van de Panasonic 55'' EZ-954 deze heeft een advies prijs van 3499. Toch 500 euro goedkoper dan bij Hi-fi corner.
De 65'' staat nog niet vermeld, maar als die ook 500 euro lager uitvalt dan zou het betekenen dat deze een adviesprijs mee krijgt van 5000 euro.
3700 rond oktober/november lijkt me dan haalbaar voor de 65'' toch? zeg maar gewoon ja.
Zijn er hier al Sony A1E owners?
Je geeft in feite al zelf antwoord. Je vindt het niet waard, dus B6 kopen. Simpel.mrphara schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:17:
Blijf twijfelen of ik nu een 55b6 moet aanschaffen of over een paar maanden een b7 of c7. Heb de tv sowieso pas vanaf juli nodig maar vermoed niet dat de b7 of c7 kwa prijs in de buurt komt waarop de b6 nu zit en de voordelen van de 7 serie tegenover de 6 zijn naar mijn mening geen €400,- waard.
Ik kocht mijn C7 op de tweede dag dat ie in NL was voor €2399. Geen moment spijt van gehad.
Prijzen op de site zijn altijd hoger. Gewoon deal maken in de winkel. Foka, Smits of dergelijk. Zie aparte topic.Ambition88 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:02:
[...]
Ik snap je, wat heb je ervoor betaald?
Bijj plattetv is ook de prijs bekend van de Panasonic 55'' EZ-954 deze heeft een advies prijs van 3499. Toch 500 euro goedkoper dan bij Hi-fi corner.
De 65'' staat nog niet vermeld, maar als die ook 500 euro lager uitvalt dan zou het betekenen dat deze een adviesprijs mee krijgt van 5000 euro.
3700 rond oktober/november lijkt me dan haalbaar voor de 65'' toch? zeg maar gewoon ja.
Zijn er hier al Sony A1E owners?
Ofcourse, maar hoe lager de adviesprijs hoe meer eraf te snoepen valt lijkt mij.THX schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:27:
[...]
Prijzen op de site zijn altijd hoger. Gewoon deal maken in de winkel. Foka, Smits of dergelijk. Zie aparte topic.
Daarvoor hoeft je niet te wachten tot novemberAmbition88 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:02:
[...]
Voor de LG dan toch. De Pana prijzen zijn bij mij niet bekend.
[ Voor 10% gewijzigd door sNielz123 op 07-05-2017 21:47 ]
Ehm nee. Men heeft een marge van ongeveer 30% op de LG adviesprijs. Het is maar net hoeveel men nog wil verdienen. De eigen "adviesprijs" is een lokkertje.Ambition88 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:30:
[...]
Ofcourse, maar hoe lager de adviesprijs hoe meer eraf te snoepen valt lijkt mij.
THX schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:25:
[...]
Je geeft in feite al zelf antwoord. Je vindt het niet waard, dus B6 kopen. Simpel.
Ik kocht mijn C7 op de tweede dag dat ie in NL was voor €2399. Geen moment spijt van gehad.
Pfff word een beetje moe van het "zoeken naar argumenten" en "wie kan me vertellen wat ik moet doen" in dit topic... sorry.mrphara schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:32:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nergens duidelijk antwoord vindt wat de verschillen precies zijn. Heb nu nog een oude LCD tv en verdiep me pas laatste 2 maanden in een nieuwe tv. Wie weet daalt de prijs nog van de b7/c7 tegen die tijd en kunnen wel aannames gaan doen maar dat is vast niet de bedoeling hier.
[...]
Koopkeuze handleiding:
Komt het woordje prijs voor in je "twijfel verhaal"? > B6
Koop je ieder jaar een nieuwe tv? > B6
Wil je, net als ik, gewoon weer jaaaren met een tv doen? > C7
Wil je eigenlijk de C7, maar kun je 'm niet betalen? > wacht op B8/C8
Het is voor ieder persoonlijk, maar voor mij was het dus heel simpel:
- Ik had 10 jaar gedaan met mijn Samsung LE46M86 en wilde weer eens een nieuwe tv.
- Geen twijfel; OLED moest het worden; overigens geen curved.
- 65 inch was te groot voor de locatie in ons huis, dus moest het een 55 inch worden.
- C7 zou binnen een week leverbaar worden, dus waarom oude techniek / oud model kopen.
- Bijkomend argument voor mij was dat de C7 mijns inziens een mooier design heeft dan de B-serie. WAF bevat geen alu.
Zelfde met m'n telefoon.
Ik doe ongeveer 3 jaar met een iPhone. Dan ga ik toch niet een 6s kopen als de 7 beschikbaar is?
(toevallig valt bij mij de iPhone 6 leeftijd van 3 jaar samen met de komst van de iPhone 8 of X of whatever... dus ik ga niet eens denken aan een 7)
Let wel, de Philips 901F is eind 2016 uitgekomen en heeft ook een 2016 paneel van LG.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:27:
Geen slechte prijs voor een 2017 OLED tv. De eerder genoemde 59ms lag bij gamen zou wel een aantal mensen weerhouden tot aankoop.
De nieuw uit te komen Philips 9002 moet gaan wedijveren met de 2017 modellen van o.a. LG.
Al blijft de 901F, even los van de prijzen, ook een interessant alternatief voor de huidige LG modellen als de C7/B7, omdat o.a. de motion handling nog altijd beter schijnt te zijn en de details in schaduwen van de Philips in ieder geval beter waren dan de LG oleds van 2016.
[ Voor 24% gewijzigd door Koekiemonsterr op 08-05-2017 01:26 ]
Ik begrijp je beargumentatie alleen ik wil daar wel even aan toevoegen dat je met een B6 ook gewoon een aantal jaren vooruit kan! Je ziet ook bij elke review staan van de C7 dat bij een B6 de prijs/kwaliteitverhouding op dit moment beter is. Dat neemt niet weg dat de C7 wel de betere van de 2 is, wat natuurlijk ook logisch is want het is zijn opvolger.THX schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:31:
[...]
Pfff word een beetje moe van het "zoeken naar argumenten" en "wie kan me vertellen wat ik moet doen" in dit topic... sorry.
Koopkeuze handleiding:
Komt het woordje prijs voor in je "twijfel verhaal"? > B6
Koop je ieder jaar een nieuwe tv? > B6
Wil je, net als ik, gewoon weer jaaaren met een tv doen? > C7
Wil je eigenlijk de C7, maar kun je 'm niet betalen? > wacht op B8/C8
![]()
Het is voor ieder persoonlijk, maar voor mij was het dus heel simpel:
- Ik had 10 jaar gedaan met mijn Samsung LE46M86 en wilde weer eens een nieuwe tv.
- Geen twijfel; OLED moest het worden; overigens geen curved.
- 65 inch was te groot voor de locatie in ons huis, dus moest het een 55 inch worden.
- C7 zou binnen een week leverbaar worden, dus waarom oude techniek / oud model kopen.
- Bijkomend argument voor mij was dat de C7 mijns inziens een mooier design heeft dan de B-serie. WAF bevat geen alu.![]()
Zelfde met m'n telefoon.
Ik doe ongeveer 3 jaar met een iPhone. Dan ga ik toch niet een 6s kopen als de 7 beschikbaar is?
(toevallig valt bij mij de iPhone 6 leeftijd van 3 jaar samen met de komst van de iPhone 8 of X of whatever... dus ik ga niet eens denken aan een 7)
Afhankelijk van welke tv je overstapt zul je met de B6 en de C7 beide een goede keus maken.
Stay hungry, stay foolish!
Je hoeft niets toe te voegen.RBN026 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:31:
[...]
Ik begrijp je beargumentatie alleen ik wil daar wel even aan toevoegen dat je met een B6 ook gewoon een aantal jaren vooruit kan! Je ziet ook bij elke review staan van de C7 dat bij een B6 de prijs/kwaliteitverhouding op dit moment beter is. Dat neemt niet weg dat de C7 wel de betere van de 2 is, wat natuurlijk ook logisch is want het is zijn opvolger.
Afhankelijk van welke tv je overstapt zul je met de B6 en de C7 beide een goede keus maken.
Je noemt "prijs" in je post, dus B6.
[ Voor 87% gewijzigd door Michael Knight op 08-05-2017 22:20 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Haha klopt maar het levensjaar van de B6 stop niet bij 1 a 2 jaar.THX schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:57:
[...]
Je hoeft niets toe te voegen.
Je noemt "prijs" in je post, dus B6.![]()
![]()
Weet iemand toevallig of en dan ook waar je kunt zien hoeveel uren de tv gedraaid heeft?
Stay hungry, stay foolish!
Enkel via Service Menu. In TS staat hoe je daar in kunt komen (met Android App, Logitech Harmony of Service Remote).RBN026 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:29:
[...]
Haha klopt maar het levensjaar van de B6 stop niet bij 1 a 2 jaar.
Weet iemand toevallig of en dan ook waar je kunt zien hoeveel uren de tv gedraaid heeft?
Arrived anxious, left bored
Goede argumentatie. Probleem zit hem bij mij denk ik dat ik niet genoeg kennis heb om te achterhalen wat de precieze voordelen van de c7 zijn ten opzichte van de b6. Durf het bijna niet te zeggen maar bij de Media Markt en BCC werd mij verteld dat de verschillen echt maar heel klein zijn. (heb hier ooit eens stage gelopen dus ga er wel vanuit dat ze tegen mij eerlijk zijn) en als ik online naar reviews lees komen er allemaal onbekende termen aan me voorbij waaruit ik nu niet kan uitmaken of het voor mij meerwaarde heeft.THX schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:57:
[...]
Je hoeft niets toe te voegen.
Je noemt "prijs" in je post, dus B6.![]()
![]()
Het verhaal is toch gewoon duidelijk? Is prijs een afweging, dan wegen de voordelen van de C7 niet op tegen de hogere prijs t.o.v. de B6. Dit is al ongeveer 1000 keer herhaald in de afgelopen pagina's. Dus, wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste en interesseert de prijs je niet, haal je een C7, is prijs/kwaliteit wel belangrijk voor je haal je een B6. Heel eenvoudig en geen technische kennis voor nodig.mrphara schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:54:
[...]
Goede argumentatie. Probleem zit hem bij mij denk ik dat ik niet genoeg kennis heb om te achterhalen wat de precieze voordelen van de c7 zijn ten opzichte van de b6. Durf het bijna niet te zeggen maar bij de Media Markt en BCC werd mij verteld dat de verschillen echt maar heel klein zijn. (heb hier ooit eens stage gelopen dus ga er wel vanuit dat ze tegen mij eerlijk zijn) en als ik online naar reviews lees komen er allemaal onbekende termen aan me voorbij waaruit ik nu niet kan uitmaken of het voor mij meerwaarde heeft.
Verwijderd
Alle nieuwe OLED tv's gebruiken LG panelen uit 2016, pas volgend jaar komen tv's met nieuwe panelen uit.Koekiemonsterr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 01:22:
[...]
Let wel, de Philips 901F is eind 2016 uitgekomen en heeft ook een 2016 paneel van LG.
De nieuw uit te komen Philips 9002 moet gaan wedijveren met de 2017 modellen van o.a. LG.
Al blijft de 901F, even los van de prijzen, ook een interessant alternatief voor de huidige LG modellen als de C7/B7, omdat o.a. de motion handling nog altijd beter schijnt te zijn en de details in schaduwen van de Philips in ieder geval beter waren dan de LG oleds van 2016.
Kort door de bocht.Janpietertje89 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Het verhaal is toch gewoon duidelijk? Is prijs een afweging, dan wegen de voordelen van de C7 niet op tegen de hogere prijs t.o.v. de B6. Dit is al ongeveer 1000 keer herhaald in de afgelopen pagina's. Dus, wil je gewoon het nieuwste van het nieuwste en interesseert de prijs je niet, haal je een C7, is prijs/kwaliteit wel belangrijk voor je haal je een B6. Heel eenvoudig en geen technische kennis voor nodig.
Want welke meerwaarde iets betekend voor een hogere prijs is subjectief.
Ik ga er allicht voor kiezen om de C7V te nemen omdat deze alweer wat meer ondersteund, hogere helderheid die ik zelf al in meerdere winkels duidelijk heb kunnen merken (misschien perceptie door de betere abl), minder 'bak' achter de tv, zwarte omlijning ipv inox, iets sneller besturingssysteem, langere toekomstige ondersteuning, cleanere near black behandeling, geen purpere weerspiegeling meer, betere upscaling,...
Of die verbeteringen de moeite zijn om er een stuk meer voor te betalen dat is dus subjectief. Ik vind 1000€ verschil (momenteel) veel geld. Maar bij mij is het eerder het verhaal van 'koop ik de B6 dan ben ik blij dat ik geld bespaard heb, en na enkele dagen heb ik spijt dat ik de C7 niet heb gekocht'😬😄.
Heb je al een custom resolutie geprobeerd?Phusebox schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:11:
Had volgens mij hier gelezen dat de 7 serie van LG ook 1080p120 ondersteunde maar ik krijg het weer eens niet aan de gang, as in Windows herkent die modus niet. Twee PC's/laptops geprobeerd.
Ook een andere hdmi kabel?
Nee was me teveel werk...Slitch schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:53:
[...]
Heb je al een custom resolutie geprobeerd?
Ook een andere hdmi kabel?
Behalve de nieuwe tv's van LG zelf, zoals de 55C7, neem ik aan?Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:36:
[...]
Alle nieuwe OLED tv's gebruiken LG panelen uit 2016, pas volgend jaar komen tv's met nieuwe panelen uit.
Het verschil bij de 55 inch variant zit momenteel op 550 euro, aangezien ik de tv pas over 2 maanden nodig heb vermoed ik dat het prijsverschil dan op 400 euro zit wat wel nog te doen is. Maar bedankt voor de opheldering wat duidelijke verschillen zijn tussen de b6 en de c7 kon zo snel nergens op de afgelopen pagina's vinden wat nu de precieze verschillen waren!stevenleemans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:08:
[...]
Kort door de bocht.
Ik ga er allicht voor kiezen om de C7V te nemen omdat deze alweer wat meer ondersteund, hogere helderheid die ik zelf al in meerdere winkels duidelijk heb kunnen merken (misschien perceptie door de betere abl), minder 'bak' achter de tv, zwarte omlijning ipv inox, iets sneller besturingssysteem, langere toekomstige ondersteuning, cleanere near black behandeling, geen purpere weerspiegeling meer, betere upscaling,...
Of die verbeteringen de moeite zijn om er een stuk meer voor te betalen dat is dus subjectief. Ik vind 1000€ verschil (momenteel) veel geld. Maar bij mij is het eerder het verhaal van 'koop ik de B6 dan ben ik blij dat ik geld bespaard heb, en na enkele dagen heb ik spijt dat ik de C7 niet heb gekocht'😬😄.
Geef je bron eens.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:36:
[...]
Alle nieuwe OLED tv's gebruiken LG panelen uit 2016, pas volgend jaar komen tv's met nieuwe panelen uit.
Dan kan je toch echt beter 200 euro meer uitgeven voor de 65B6DennusB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:01:
[...]
Aangezien ze het nergens posten dacht ik ik post het niet. Maar ik betaal 2460 inclusief kit om hem aan m'n huidige muurbeugel te hangen
Movies: letterboxd
Dus jij bent het ook met ons eens dat het verschil in prijs momenteel te groot is en dus dat als je NU koopt en prijs een belangrijke afweging voor je is je de B6 moet kopen. Fijn dat je dat met zoveel woorden ook even bevestigd. Daar is overigens niets subjectiefs aan. Als je nu 2200 euro uitgeeft voor de C7 dan weet je dat de eerste 1600 euro veel bang voor je buck is (de prijs van de B6), en dat die laatste 600 euro een flinke meerprijs is voor een aantal kleinere verbeteringen (die minder bang voor je buck zijn, maar zeker wel meerwaarde bieden). Om het in consumentenbond woorden te zeggen. de B6 krijgt het rode beste koop labeltje, de C7 het blauwe beste uit de test labeltje. Daar kunnen we nog 10 pagina's over vol typen maar dat gaat die situatie niet veranderen.stevenleemans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:08:
[...]
Kort door de bocht.
Want? Alleen voor Dolby Vision? Ik gebruik verder niets van de tv en hij staat altijd op dezelfde HDMI ingang, want m'n receiver stuurt alles aan..desjaak909 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:23:
[...]
Dan kan je toch echt beter 200 euro meer uitgeven voor de 65B6
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539
Picture quality – tick-tock
As said, the 2017 OLEDs represent the “tock” in LG’s “tick-tock” development plan. LG has taken the 2016 panels and optimized the hell out of them.
Ja, dat wist ik wel. Ik dacht dat hij bedoelde dat de andere merken een 2016 paneel gebruiken. Maar van wat ik erover gelezen heb zijn er wel wat fysieke aanpassingen geweest, dus het is niet alleen maar de aansturing die is veranderd.DaggerNL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:27:
[...]
As said, the 2017 OLEDs represent the “tock” in LG’s “tick-tock” development plan. LG has taken the 2016 panels and optimized the hell out of them.
Mss halen die nieuwe panelen wel 1500 nits. Zou wel lullig zijn om er op te wachten en dat het verschil tussen de panelen niet zo groot zijn. Ik zit zelf te twijfelen om de 55c7 halen eind deze maand. Mn vrouw wilt niet groter dan de 55 inch die we al hebben. Afstand van 4,70 meter. Anders had ik wel de 65b6 gehaald. 2150 euro 55c7 tegenover 2650 65b6.MilesD. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:48:
Maar gaat er nu met de nwe panels "heul veul" veranderen....
Naast dolby vision ook nog hogere brightness bijvoorbeeld, zie ook post van major_Ton:DennusB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:19:
[...]
Want? Alleen voor Dolby Vision? Ik gebruik verder niets van de tv en hij staat altijd op dezelfde HDMI ingang, want m'n receiver stuurt alles aan..
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49797321
Movies: letterboxd
*kuch Eigenlijk voor een ander topic*stevenleemans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:25:
Subjectief = persoonlijk oordeel. Of de meerprijs dus te rechtvaardigen is dat is subjectief. Ik vind het verschil ook groot. Anderzijds is de foto die onlangs gepost werd hetgeen ik al in verschillende winkels kunnen zien heb. De C7V is echt meer helder. Zeker indien geen 100% wit wordt weergegeven. Daarom ga ik toch voor dit type gaan. Jammer dat mijn vorige tv kapot is of ik had ook nog even tot de zomer gewacht voor een prijsdaling. Al chance dat er een cashback is:-), zo is het verschil voor mij slechts 450€ op de 65".
LG cashback is meteen bij afrekenen. En reeds actief, meen ik.
Ik denk alleen niet dat bij bijvoorbeeld een winkel waar €2150 voor een 55C7 geldt, er nog eens €300 af gaat. Dan gaan ze namelijk verlies draaien, als ik even de 30% marge aanhoud.
Joosie200 in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"THX schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:44:
[...]
*kuch Eigenlijk voor een ander topic*
LG cashback is meteen bij afrekenen. En reeds actief, meen ik.
Ik denk alleen niet dat bij bijvoorbeeld een winkel waar €2150 voor een 55C7 geldt, er nog eens €300 af gaat. Dan gaan ze namelijk verlies draaien, als ik even de 30% marge aanhoud.
Verwijderd
Tja de gebruikte technologie geeft al een perfect beeld wat zouden nieuwe panelen nog moeten uit hun hoed toveren dan?? Het aantal nits zal ook niet veel stijgen omdat het technisch gewoon niet kan en die helderheid is onzinnig trouwens zelfs de B6 is al ruim helder genoeg bij daglicht.Ik zie geen revolutionaire zaken meer veranderen op gebied van Oled. Misschien binnen een paar jaar bij de echte QLED's moeten we allemaal overstappen maar dat is nog koffiedik kijken...DaggerNL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:27:
[...]
Aha, discussie gemist, maar met mijn redenering is dus weinig mis...
[ Voor 1% gewijzigd door THX op 08-05-2017 21:15 . Reden: Typo ]
Dit is alweer de tweede keer dat ik een opnamen maak op een USB pen met mijn LG Oled 55B6V en deze werkt niet goed.
Afgelopen zondag MotoGp opgenomen van Eurosport. Toen ik thuis kwam heb ik de opnamen gestart en begonnen met kijken.
Omdat het laat was naar bed gegaan.
Vandaag wou ik verder kijken en opname is niet meer normaal af te spelen.
Krijg alleen maar blokken in beeld en soms ook nog live TV er tussen door.
[YouTube: https://youtu.be/UR3K6VXSQFA]
Als ik naar de opnames ga, dan zie ik dat bij deze MotoGp opnamen een slotje te zien is. Op de andere oude opname (NPO3) is deze niet te zien.
Live TV kijk ik via een CI+ module van Ziggo
Misschien iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Wie heeft er zijn c7 laten kalibreren en wil zijn settings uitlenen. (Voor uitgangspunt)
Kwam specifiek voor de c7 nog niet veel tegen behalve de b6 settings/ifs dark-light
Wat gebruiken jullie voor de near black calibratie? Kalibratiediscs ken ik uiteraard maar wellicht dat er een ander bestand wordt gebruikt ivm het absolute zwart.
Lichtpuntje...
Dat ziet eruit alsof je slecht digitale ontvangst hebt (ziet er bij mij hetzelfde uit bij slechte kanalen omdat ik nog steeds mijn oude tv kabel niet heb vervangen). Wel raar dat dit alleen bij opnemen gebeurd.seninha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:25:
Misschien dat iemand een idee heeft.
Dit is alweer de tweede keer dat ik een opnamen maak op een USB pen met mijn LG Oled 55B6V en deze werkt niet goed.
Afgelopen zondag MotoGp opgenomen van Eurosport. Toen ik thuis kwam heb ik de opnamen gestart en begonnen met kijken.
Omdat het laat was naar bed gegaan.
Vandaag wou ik verder kijken en opname is niet meer normaal af te spelen.
Krijg alleen maar blokken in beeld en soms ook nog live TV er tussen door.
[video]
Als ik naar de opnames ga, dan zie ik dat bij deze MotoGp opnamen een slotje te zien is. Op de andere oude opname (NPO3) is deze niet te zien.
Live TV kijk ik via een CI+ module van Ziggo
Misschien iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Was nu opname eerst wel goed? Dan is het bestand misschien later beschadigd geraakt...
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-05-2017 21:49 ]
Ja. Opname was goed. Zoals ik schreef, ben gisteravond begonnen met kijken en vandaag kon het opeens niet meer.Puck schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:46:
[...]
Dat ziet eruit alsof je slecht digitale ontvangst hebt (ziet er bij mij hetzelfde uit bij slechte kanalen omdat ik nog steeds mijn oude tv kabel niet heb vervangen). Wel raar dat dit alleen bij opnemen gebeurd.
Was nu opname eerst wel goed? Dan is het bestand misschien later beschadigd geraakt...
Toen kreeg ik alleen dit beeld.
Daarnaast vind ik het slotje op de opnamen ook raar. geen idee wat dat betekend
Ik heb Black level aangepast naar dat wat de output gaf dus Low bij Full en High bij Limited RGB. Contrast staat overal op 90 behalve op de foto met wit ter demonstratie. Het niveau wat dus wit moet zijn is dan ook grijs bij mij.
Alle verbeteraar staan uit. Temperatuur op Warm 2. Oled light bij calibratie op 59, maar heeft nauwelijks invloed.
Qua color en tint settings kom ik ook steeds op ongeveer hetzelfde uit:
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
Ruil om! Word er bang van johPhusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
Ik heb mijn 55C7 helemaal gereset aangezien ik dus problemen had om het beeld goed te krijgen. Nu zowel via YouTube, standaard video app en pc de HD 709 files gebruikt op ISF Dark Room en het resultaat blijft dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb Black level aangepast naar dat wat de output gaf dus Low bij Full en High bij Limited RGB. Contrast staat overal op 90 behalve op de foto met wit ter demonstratie. Het niveau wat dus wit moet zijn is dan ook grijs bij mij.
Alle verbeteraar staan uit. Temperatuur op Warm 2. Oled light bij calibratie op 59, maar heeft nauwelijks invloed.
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
Zou ik iig doen, mijne is uit de doos isf al super, in de verste verte niet het gedrocht wat op jou foto's naar voren komt
Lichtpuntje...
wtf, hoezo heb je hier zolang naar lopen kijken? ik had hem echt binnen 1 dag al retour gestuurd, of die fotos moeten een dusdanig vertekend beeld geven ,maar het ziet er niet uitPhusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
Ik heb mijn 55C7 helemaal gereset aangezien ik dus problemen had om het beeld goed te krijgen. Nu zowel via YouTube, standaard video app en pc de HD 709 files gebruikt op ISF Dark Room en het resultaat blijft dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
Wat bedoel je met "black level aangepast naar wat de output gaf" want je hebt nu black level precies verkeerd om ingesteld (voor dit soort calibratie gewoon limited en low gebruiken). Of krijg je anders helemaal niks te zien?Phusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 08-05-2017 23:11 ]
Dat is inderdaad precies verkeerd om!Phusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
Ik heb Black level aangepast naar dat wat de output gaf dus Low bij Full en High bij Limited RGB.
Ik hoop dat ik morgenavond tijd heb om ook eens met deze files aan de slag te gaan, zo ja dan zal ik mijn settings eens delen.
kan jij je ire 5% eens laten zien phusebox
bij mij zie ik onder de 18 niks, bij jouw zie je alles .vreemd
en de gamma eens op bt1886
[ Voor 29% gewijzigd door raymen12345 op 08-05-2017 23:53 ]
Allemachtig! Had je die eerste foto niet wat eerder kunnen posten? Nu begrijp ik dat je je oude LCD mooiere kleuren vindt hebben... je OLED heeft een complete RGB range mismatch.Phusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
Maar het washed out probleem doet zich dus ook voor bij de ingebouwde YouTube app van de TV? Dat is bijzonder raar. Ik zou er iemand van LG naar laten kijken. Dit is doodzonde.
[ Voor 6% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 09-05-2017 04:33 ]
Ehm met Limited RGB is het beeld stukken donkerder dus als ik hem dan op Low zet moet de helderheid op 60 ofzo.Puck schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:06:
[...]
Wat bedoel je met "black level aangepast naar wat de output gaf" want je hebt nu black level precies verkeerd om ingesteld (voor dit soort calibratie gewoon limited en low gebruiken). Of krijg je anders helemaal niks te zien?
Maar hoezo MOET het op Limited als ik met full dus meer zwart waardes kan zien? Ik lees dus overal dat je juist full rgb wil daar waar de bron het aankan.
Bij AVS staat dus ook hoe je moet checken of alles wel op full rgb staat dus ik snap niet waarom jullie steeds roepen dat het op Limited moet. Want ja dan zie je inderdaad nooit niks onder 17 omdat het gewoon hard wordt afgekapt. En het maakt zwart er niet minder grijs op. Maar enfin ik ga dat straks nog eens opnieuw proberen dan.
En wie hier omruilen roept, ik betwijfel dat LG en TV omruilt op basis van beeldkwaliteit. Ze zullen dit nooit als defect erkennen dat ken ik LG wel voor.
Wat ik wel nog graag wil weten is of jullie color en tint ook zoveel moeten aanpassen met die AVS files om ze goed te krijgen? Perfect krijg ik ze nooit trouwens je blijft de vlakken die weg moeten vallen altijd zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2017 06:04 ]
Watvoor bron gebruik je hiervoor dan?Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 05:47:
[...]
Ehm met Limited RGB is het beeld stukken donkerder dus als ik hem dan op Low zet moet de helderheid op 60 ofzo.
Maar hoezo MOET het op Limited als ik met full dus meer zwart waardes kan zien? Ik lees dus overal dat je juist full rgb wil daar waar de bron het aankan.
Bij AVS staat dus ook hoe je moet checken of alles wel op full rgb staat dus ik snap niet waarom jullie steeds roepen dat het op Limited moet. Want ja dan zie je inderdaad nooit niks onder 17 omdat het gewoon hard wordt afgekapt. En het maakt zwart er niet minder grijs op. Maar enfin ik ga dat straks nog eens opnieuw proberen dan.
En wie hier omruilen roept, ik betwijfel dat LG en TV omruilt op basis van beeldkwaliteit. Ze zullen dit nooit als defect erkennen dat ken ik LG wel voor.
Wat ik wel nog graag wil weten is of jullie color en tint ook zoveel moeten aanpassen met die AVS files om ze goed te krijgen? Perfect krijg ik ze nooit trouwens je blijft de vlakken die weg moeten vallen altijd zien.
Heb je al contact gehad met LG?Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 05:47:
[...]
Ehm met Limited RGB is het beeld stukken donkerder dus als ik hem dan op Low zet moet de helderheid op 60 ofzo.
In plaats van aannames te doen van daar doen ze niks mee.
Als je geen contact opneemt met LG en je tv is gewoon defect kan je nog wel jaren met je instellingen blijven spelen, dan zal het nooit goed worden.
Neem gewoon contact op met LG in plaats van zulke aannames te doen en zo eigenwijs te blijven doen.
Fly or Die
Een pc waarbij alle instellingen hard op full staan. Zowel bij gpu als player instellingen.
Hoi LG, als ik mijn tv zelf ga kalibreren moet ik brightness op 38 zetten om goed beeld te krijgen.Fjeze schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:54:
[...]
Heb je al contact gehad met LG?
In plaats van aannames te doen van daar doen ze niks mee.
Als je geen contact opneemt met LG en je tv is gewoon defect kan je nog wel jaren met je instellingen blijven spelen, dan zal het nooit goed worden.
Neem gewoon contact op met LG in plaats van zulke aannames te doen en zo eigenwijs te blijven doen.
"Ja, dus?"
Nou iedereen heeft het op 50 staan dus ik wil een nieuwe tv die ik ook op 50 kan zetten.
Of hoe zie je het voor je dat men hier ooit iets aan gaat doen?
Gezien mijn uiterst belabberde ervaring met LG en service begin ik niet ees aan die nachtmerrie.
[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2017 07:25 ]
Of er is serieus iets mis met jouw tv of je veroorzaakt alle ellende die je telkens weer opnieuw beschrijft helemaal zelf doordat je compleet de verkeerde instellingen gebruikt.Phusebox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
Color 60
Tint G19
Gamma staat op 2.2
Als je na een volledige reset de tv alleen ISF dark gebruikt en de rest met rust laat: speel eens via de ingebouwde speler een demo van LG af zoals Boheme (die is geen HDR maar wel UHD). Als zwart dan geen zwart is: terug naar de winkel. Zo wel: ophouden met zelf klooien aan de instellingen en je laat je TV alsjeblieft professioneel kalibreren en kom er dan nooit meer aan.
Als de fabrieksinstellingen van je TV dit beeld geven, dan is er iets mis met je TV. Als jij hem dan niet wilt omruilen...Prima! Maar loop dan niet meer te zeuren op dit forum waar de mensen je zelfs nog willen helpenPhusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:22:
[...]
[...]
Hoi LG, als ik mijn tv zelf ga kalibreren moet ik brightness op 38 zetten om goed beeld te krijgen.
"Ja, dus?"
Nou iedereen heeft het op 50 staan dus ik wil een nieuwe tv die ik ook op 50 kan zetten.
Gezien mijn uiterst belabberde ervaring met LG en service begin ik niet ees aan die nachtmerrie.
Sorry maar ik vind je echt stronteigewijs doen
Lichtpuntje...
Ik wil eerst alles uitsluiten voor ik contact met LG opneem, anders hebben die altijd wel een smoes om je af te wimpelen. Dus ga ik nogmaals alle voorstellen hier uitproberen, zoals ik al had gepost ga ik eens alles hard op Limited RGB zetten en dan testen.LuisjeNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:37:
[...]
Als de fabrieksinstellingen van je TV dit beeld geven, dan is er iets mis met je TV. Als jij hem dan niet wilt omruilen...Prima! Maar loop dan niet meer te zeuren op dit forum waar de mensen je zelfs nog willen helpen![]()
Sorry maar ik vind je echt stronteigewijs doen
Ook wat hierboven wordt aangedragen om alles weer te resetten, die video te gebruiken op standaard instellingen en te kijken hoe dat er uitziet. Ik vind het alleen moeilijk inschatten of het nu echt zwart is zonder de kalibratiebeelden te gebruiken. Het is nooit zo zwart als de rand van het scherm namelijk, althans nog niet geweest.
Afgelopen weekend dacht ik he, demo nog eens wat voor een vriend. Alle lampen uit, kamer pikzwart, zet Star Wars op via Netflix en de ruimte die normaal zwart, of bijna zwart hoort te zijn is gewoon grijs... haha. Die koopt geen OLED meer.
reviews: LG E7 oled: net even beter dan z'n voorganger
[ Voor 64% gewijzigd door Resinman op 09-05-2017 08:07 ]
Ik denk dat je de calibratie-beelden en het verschil tussen RGB Full en Limited niet helemaal begrijpt en dit resulteert in een heel slecht beeld (logisch). Het kan ook zijn dat de TV inderdaad niet goed is en je daardoor in de war raakt over de juiste instellingen, dat weet ik niet zeker. Ik probeer je daarom te helpen door in ieder geval de standaarden te volgen:Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 05:47:
[...]
- Deze calibratie-beelden zijn voor RGB Limited en niet voor Full. Je kunt deze dus NIET gebruiken om RGB Full in te stellen.
- Bij RGB Limited hoort nummer 16 (en alles daaronder) 100% Zwart te zijn. 17 zou je dan net aan (in een donkere kamer zonder ander licht) moeten kunnen zien. Dit is echter moeilijk met het blote oog te zien, zo hoort het!
- Video-content is allemaal voor RGB Limited bedoeld, waarbij 16 dus als zwart referentie zwart gebruikt wordt. Het klinkt logisch om RGB Full te willen gebruiken, want het klinkt alsof je dan "meer" zwart krijgt, maar wat je krijgt is dat 16 dus een grijstint wordt, en omdat video-content nooit onder de 16 gaat, krijg je dus washed out beeld (bij RGB Full is 0 namelijk zwartreferentie). Behalve als je bron goed deze video-content van RGB Limited (16-235) naar RGB Full (0-255) omzet (waarbij RGB 16 dus 0 wordt), zorgt dit dus voor heel slecht beeld (en nooit echt zwart). Daarom raad ik je aan om RGB Limited + Black Level Low te gebruiken. En ook omdat het voor video-content geen enkel positief effect heeft, dus waarom kloten met RGB Full, daar maak je het jezelf erg moeilijk mee.
- Je bron zelf kan dan misschien RGB Full uitsturen maar als je vervolgens video-content gaat afspelen en je bron past deze niet aan, dan heb je dus slechte zwartwaarden. Dat je bron het aankan zegt dus niks over of het dan ook zorgt dat je video-content goed wordt omgezet.
- Aangezien video-content geen enkele baat bij RGB Full heeft, geef ik dus aan dat je beter Limited + Low kunt gebruiken, want je krijgt er dus alleen maar meer problemen mee en je hebt er verder niks aan (wellicht dat je Kodi interface iets mooiere gradients heeft als je er op 1cm naar gaat zitten staren). Maak het jezelf dus niet moeilijk.
- Sowieso nooit RGB Limited met Black Level High of andersom gebruiken, dit is gewoon fout.
- Op brightness 50 (of überhaupt de standaard instelingen, mits je bron RGB Limited is) zou je sowieso 100% zwart moeten krijgen. De calibraties-video's zijn meer om betere near-blacks te krijgen en finetuning.
- Doe je "calibratie" ook in hele kleine stappen, eerst zorgen dat je brightness/contrast helemaal goed staat en dan pas met color/tint aan de gang. Op deze manier weet je zeker dat het elkaar niet bijt.
Het is niet natuurlijk niet zo dat de TV "de ruimte" interpreteert en zwart maakt, omdat wij nu eenmaal de ruimte als 100% zwart zien. Als de TV goed is gecalibreerd en het shot van de ruimte niet zwart is, dan is dit zo bedoeld door de makers.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:59:
[...]
Afgelopen weekend dacht ik he, demo nog eens wat voor een vriend. Alle lampen uit, kamer pikzwart, zet Star Wars op via Netflix en de ruimte die normaal zwart, of bijna zwart hoort te zijn is gewoon grijs... haha. Die koopt geen OLED meer.
Als je TV goed is ingesteld dan is zwart (wat als 100% zwart bedoeld is) gewoon echt wel diepzwart (net zo zwart als de rand). Op mijn B6 in ieder geval wel (maar met een brightness van jou op 60, of andere verkeerde instellingen waarschijnlijk niet nee).
[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 09-05-2017 09:28 ]
Als je je TV op fabrieksinstellingen zet en dan gewoon slecht beeld hebt moet je of terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact opnemen met LG.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:22:
[...]
Een pc waarbij alle instellingen hard op full staan. Zowel bij gpu als player instellingen.
[...]
Hoi LG, als ik mijn tv zelf ga kalibreren moet ik brightness op 38 zetten om goed beeld te krijgen.
"Ja, dus?"
Wij kunnen je hier niet helpen als je TV defect is.
Daarbij als je geen vertrouwen hebt in LG had je een TV van een ander merk moeten kopen.
Doe niet zo eigenwijs en neem de tips die je hier gegeven worden serieus.
TV terug op fabrieksinstellingen, en als het dan nog steeds zo slecht is terug met de TV.
Fly or Die
Die zijn van je pc toch
Probeer eerst eens de rv af te stellen in plaats het met de pc te doen
Of heb je dat al gedaan
Dan de tv terug
[ Voor 4% gewijzigd door raymen12345 op 09-05-2017 09:12 ]
Maar dit had ie zelf ook kunnen opzoeken. Dit probleem is al miljoenen keren besproken op het www.Puck schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:29:
[...]
Ik denk dat je de calibratie-beelden en het verschil tussen RGB Full en Limited niet helemaal begrijpt en dit resulteert in een heel slecht beeld (logisch). Het kan ook zijn dat de TV inderdaad niet goed is en je daardoor in de war raakt over de juiste instellingen, dat weet ik niet zeker. Ik probeer je daarom te helpen door in ieder geval de standaarden te volgen:Beste check is dus alles standaard, niks aanpassen, RGB Limited en dan de calibratie-video's vanaf USB o.i.d. afspelen. Benieuwd hoe die dat er uitziet. Sowieso niet gaan kloten met instellingen als je niet begrijpt wat deze doen, huur dan een professional in of gebruik de standaard instellingen.
- Deze calibratie-beelden zijn voor RGB Limited en niet voor Full. Je kunt deze dus NIET gebruiken om RGB Full in te stellen.
- Bij RGB Limited hoort nummer 16 (en alles daaronder) 100% Zwart te zijn. 17 zou je dan net aan (in een donkere kamer zonder ander licht) moeten kunnen zien. Dit is echter moeilijk met het blote oog te zien, zo hoort het!
- Video-content is allemaal voor RGB Limited bedoeld, waarbij 16 dus als zwart referentie zwart gebruikt wordt. Het klinkt logisch om RGB Full te willen gebruiken, want het klinkt alsof je dan "meer" zwart krijgt, maar wat je krijgt is dat 16 dus een grijstint wordt, en omdat video-content nooit onder de 16 gaat, krijg je dus washed out beeld (bij RGB Full is 0 namelijk zwartreferentie). Behalve als je bron goed deze video-content van RGB Limited (16-235) naar RGB Full (0-255) omzet (waarbij RGB 16 dus 0 wordt), zorgt dit dus voor heel slecht beeld (en nooit echt zwart). Daarom raad ik je aan om RGB Limited + Black Level Low te doen. En ook omdat het voor video-content geen enkel positief effect heeft, dus waarom kloten met RGB Full, daar maak je het jezelf erg moeilijk mee.
- Je bron zelf kan dan misschien RGB Full uitsturen maar als je vervolgens video-content gaat afspelen en je bron past deze niet aan, dan heb je dus slechte zwartwaarden. Dat je bron het aankan zegt dus niks over of het dan ook zorgt dat je video-content goed wordt omgezet.
- Aangezien video-content geen enkele baat bij RGB Full heeft, geef ik dus aan dat je beter Limited + Low kunt gebruiken, want je krijgt er dus alleen maar meer problemen mee en je hebt er verder niks aan (wellicht dat je Kodi interface iets mooiere gradients heeft als je er op 1cm naar gaat zitten staren). Maak het jezelf dus niet moeilijk.
- Sowieso nooit RGB Limited met Black Level High of andersom gebruiken, dit is gewoon fout.
- Op brightness 50 (of überhaupt de standaard instelingen, mits je bron RGB Limited is) zou je sowieso 100% zwart moeten krijgen. De calibraties-video's zijn meer om betere near-blacks te krijgen en finetuning.
- Doe je "calibratie" ook in hele kleine stappen, eerst zorgen dat je brightness/contrast helemaal goed staat en dan pas met color/tint aan de gang. Op deze manier weet je zeker dat het elkaar niet bijt.
[...]
Het is niet natuurlijk niet zo dat de TV "de ruimte" interpreteert en zwart maakt, omdat wij nu eenmaal de ruimte als 100% zwart zien. Als de TV goed is gecalibreerd en het shot van de ruimte niet zwart is, dan is dit zo bedoeld door de makers.
Als je TV goed is ingesteld dan is zwart (wat als 100% zwart bedoeld is) gewoon echt wel diepzwart (net zo zwart als de rand). Op mijn B6 in ieder geval wel (maar met een brightness van jou op 60, of andere verkeerde instellingen waarschijnlijk niet nee).
Dat heeft niks met de tv te doen
Mischien iets fout in de pc
Anders tv kaduk
Je vergeet de optie 'Phusebox haat OLED en koopt er een voor 3000 euro zodat hij zijn punt kan maken hoe slecht het wel niet is".raymen12345 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:29:
Ja daarom snap ik ook niet het rgb limit en full probleem
Dat heeft niks met de tv te doen
Mischien iets fout in de pc
Anders tv kaduk
Klopt, ik heb zelfs al eerder een link gepost naar de uitleg. Hopelijk wordt er nu geluisterdionn schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:28:
[...]
Maar dit had ie zelf ook kunnen opzoeken. Dit probleem is al miljoenen keren besproken op het www.
Ik ga straks weer lekker genieten
Jij gaat een Oled TV demonstreren met Netflix als bron, serieus? Als je dan toch wil laten zien wat zo'n TV in zijn mars heeft (of kan hebben), dan draai wat welbekende demo's af via de USB3 poort.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:59:
[...]
[knip]
Je PC aangesloten op je TV zet je enkel in Full RGB indien je HDR daarmee zou willen weergeven, zo niet, dan blijf je daar van af want anders ziet het er totaal niet uit. Totally washed out, zoals je dat alom op internet tegenkomt, flets en kleurloos.
Ik denk dat je volledig bent doorgeslagen met je instellingen, en als jij je PC gebruikt voor kallibratie van de TV dan zorg eerst dat deze goed staat ingesteld, en dit lijkt op dit moment beslist niet het geval te zijn.
Testing, one, two ...
Kleine opmerking om weer verdere verwarring te voorkomen: Full RGB heeft niks met HDR te maken (niet verwarren met HDMI Deep Colour... al die termen ookhardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Je PC aangesloten op je TV zet je enkel in Full RGB indien je HDR daarmee zou willen weergeven, zo niet, dan blijf je daar van af want anders ziet het er totaal niet uit. Totally washed out, zoals je dat alom op internet tegenkomt, flets en kleurloos.
Je kan de kwaliteiten van OLED prima demonstreren met Netflix, misschien zelfs wel beter dan met een demotje via een USB-poort. Netflix is juist ideaal zodat mensen kunnen vergelijken waardoor duidelijk wordt hoe goed OLED is. Wel oppassen welk materiaal je laat zien, zo zijn sommige 1080p streams van betere kwaliteit dan sommig dolby vision materiaal (The OAhardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Jij gaat een Oled TV demonstreren met Netflix als bron, serieus? Als je dan toch wil laten zien wat zo'n TV in zijn mars heeft (of kan hebben), dan draai wat welbekende demo's af via de USB3 poort.
Ik denk dat je volledig bent doorgeslagen met je instellingen, en als jij je PC gebruikt voor kallibratie van de TV dan zorg eerst dat deze goed staat ingesteld, en dit lijkt op dit moment beslist niet het geval te zijn.
Is het normaal dat dat webOS zo traag is? Ik heb uiteraard de meest recente firmware draaien, maar echt soepel loopt het allemaal niet: haperingen, freezes van een aantal seconden en de tv die af en toe aangeeft geen goed signaal door te krijgen van de remote (terwijl de batterijen er net in zitten).
Nee, dat is niet normaal. Heb de meeste merken tv's van de laatste jaren gehad en webos 3,0 vind ik veruit het soepelste werken.Spud82 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:07:
Erg tevreden over mijn LG 55 b6v, alleen heb één vraag (aangezien velen dit model hebben):
Is het normaal dat dat webOS zo traag is? Ik heb uiteraard de meest recente firmware draaien, maar echt soepel loopt het allemaal niet: haperingen, freezes van een aantal seconden en de tv die af en toe aangeeft geen goed signaal door te krijgen van de remote (terwijl de batterijen er net in zitten).
Netflix is tenminste een realistische demo, aangezien niemand over betere content beschikt die je echt gaat kijken. Maar weinig mensen geven geld uit aan een UHD Bluray speler en de discs zijn ook belachelijk duur.hardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Jij gaat een Oled TV demonstreren met Netflix als bron, serieus? Als je dan toch wil laten zien wat zo'n TV in zijn mars heeft (of kan hebben), dan draai wat welbekende demo's af via de USB3 poort.
Dus Netflix geeft wat mij betreft een realistisch beeld van wat de meerwaarde is van een 4K / HDR / OLED tv.
Die demo filmpjes heb ik ook een paar van laten zien, maar ik heb buiten die nog nooit wat gezien wat daar bij in de buurt komt. En zelfs die vind ik niet heel indrukwekkend persoonlijk, heb er een stuk of 8 gedownload ooit en eigenlijk vind ik alleen het jazz filmpje indrukwekkend qua beeldkwaliteit.
(En ja die speelde ik af via USB poort op standaard HDR settings (Cineme / Home))
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 09-05-2017 11:30 ]
Verkoop die OLED nou maar gewoon en haal een 'q'led van samsung. We weten nu wel dat het bij jou allemaal niet werkt.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:
[...]
Netflix is tenminste een realistische demo, aangezien niemand over betere content beschikt die je echt gaat kijken. Maar weinig mensen geven geld uit aan een UHD Bluray speler en de discs zijn ook belachelijk duur.
Dus Netflix geeft wat mij betreft een realistisch beeld van wat de meerwaarde is van een 4K / HDR / OLED tv.
Die demo filmpjes heb ik ook een paar van laten zien, maar ik heb buiten die nog nooit wat gezien wat daar bij in de buurt komt. En zelfs die vind ik niet heel indrukwekkend persoonlijk, heb er een stuk of 8 gedownload ooit en eigenlijk vind ik alleen het jazz filmpje, voor een klein gedeelte, indrukwekkend.
(En ja die speelde ik af via USB poort op standaard HDR settings (Cineme / Home))
[...]
Ik vind WebOS 3.5 anders ook behoorlijk traag. Advanced settings openen duurt gemakkelijk 3-5 seconde. Dat is toch ridicuul.
Het lijkt steeds meer op het ''Phusebox problemen topic'' dan OLED televisies..
[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 09-05-2017 11:32 ]
http://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space
En dat laatste heb ik dus gedaan Ltd > Full > Ltd. Het is niet dat ik geen research heb gedaan en niks heb gelezen.2.4 Pulling it All Together with Calibration
- Go get the free AVSHD709 calibration media from HERE.
Make sure to grab the MP4 version- If all you want to do is basic calibration: Video Levels (brightness/contrast), overscan, picture & tint then just keep the 'Basic Calibration' folder as well as the 'Misc Patterns' folders, especially the ones that have the grayscale ramps (smooth & step.)
- The one important thing this awesome calibration disk is missing is Audio sync test patterns. Fortunately you can find two great free ones HERE. Make sure to get the MP4 versions.
- If you used the Limited -> Full -> Limited combination (and disabled hardware decoding) you can verify everything is working by playing the *Black Clipping Pattern* and verifying that you can get levels below 16 to flash when you raise your TV's brightness setting.
Limited, Full, Limited -- Video Level CORRECT : WtW & BtB preserved, Zero scaling
Helder. Het klopt ook dat je bij Full/High alles onder 16 ziet. Puur als test. Je wilt echter niet Full gebruiken bij video-content want dat wordt de reference black van de video content dus grijs en niet zwart. TV Limited is dus Black level Low! Kodi Limited is dus RGB Limited!Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:30:
Even nog wat meer info, ik heb dus dit gevolgd in combinatie met de AVS HD 709 guide en files:
http://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space
[...]
En dat laatste heb ik dus gedaan Ltd > Full > Ltd. Het is niet dat ik geen research heb gedaan en niks heb gelezen.
[...]
[afbeelding]
Zorg nou eerst dat je tv goed is ingesteld op Limited en ga dan pas kloten met Kodi en RGB ranges, want je weet nu gewoon niet zeker waar het probleem ligt. Ik vermoed namelijk gewoon bij Kodi.
[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 09-05-2017 14:57 ]
Iedere fatsoenlijke BluRay (niet 4k) maakt gehakt van het totale Netflix aanbod, en BluRay's zijn er in overvloed. En zelfs met een moderne HTPC (of andere geschikte mediaspeler), met goed bron-materiaal, is het niet moeilijk om het Netflix aanbod eveneens te overtreffen in beeld/geluidskwaliteit.Phusebox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:
[...]
Netflix is tenminste een realistische demo, aangezien niemand over betere content beschikt die je echt gaat kijken. Maar weinig mensen geven geld uit aan een UHD Bluray speler en de discs zijn ook belachelijk duur.
Die demo filmpjes heb ik ook een paar van laten zien, maar ik heb buiten die nog nooit wat gezien wat daar bij in de buurt komt. En zelfs die vind ik niet heel indrukwekkend persoonlijk, heb er een stuk of 8 gedownload ooit en eigenlijk vind ik alleen het jazz filmpje indrukwekkend qua beeldkwaliteit.
Dat er in de meeste gevallen dagelijks in huiselijke omstandigheden vrijwel enkel gekeken wordt naar TV-signalen danwel bronnen zoals Netflix, daar heb je gelijk in. Maar als het gaat om te demonstreren wat een product in zijn mars heeft (of kan hebben), dan doe je dit via het hoogst haalbare, ook al is dat een unicum v.w.b. standaard beschikbaarheid voor de doorsnee consument.
Testing, one, two ...
Gisteravond zette ik de tv aan en alles ging aan, de tv zette de versterker aan, ik hoorder geluid van de zender maar beeld bleef helemaal zwart
Via de afstandbediending kon ik van alles doen, bv naar een andere zender of naar een andere poort (horizon via hdmi). Ook de app zagen de tv en ik kon alles doen. Het enige wat niet werkte was puur het beeld die bleef helemaal zwart.
Een restart maakte niet uit, zelfs even stekker uit stopcontact en dan weer aan maakt niet uit (als webos echt over de zeik heb ik dit als red middel nu 1 of 2x al moeten doen om een echte harde reboot te creeeren)
Ik liet alles aan staan en ging maar even op internet zoeken wat te doen (en eventueel tel nr's op zoeken die ik vandaag kon bellen) en plotseling naar ik denk wel 10+ minuten. Poef beeld...
Toen gisteren gewoon tv gekeken (en youtube) dus alles werkte weer prima
Vandaag hem weer aangezet en ook nu blijft het even echt zwart (meestal was het beeld er al lang voor dat de versterker, die de tv dus aanzet via hdmi-cec, geluid gaf. Nu was het geluid er ook al weer. Maar nu duurde het niet zo lang, zeg maar 20-30 seconden en toen kwam het beeld er ook..
Iemand zoiets al gezien? Enig idee wat ik zou kunnen doen? Zou een factory reset werken (maar webos lijkt prima te werken, lijkt puur een soort van aansturing te zijn dichter op de hardware)?
Dat betekent toch niet dat je niet kan demonstreren wat OLED kan met Netflix? Staat ook genoeg materiaal op wat er prachtig uitziet. Dat Phusebox zijn demonstratie heeft verpest door zijn debiele settings staat hier los van, zo'n demo ziet er dan ook niet uit.hardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:46:
[...]
Iedere fatsoenlijke BluRay (niet 4k) maakt gehakt van het totale Netflix aanbod, en BluRay's zijn er in overvloed. En zelfs met een moderne HTPC (of andere geschikte mediaspeler), met goed bron-materiaal, is het niet moeilijk om het Netflix aanbod eveneens te overtreffen in beeld/geluidskwaliteit.
Dat er in de meeste gevallen dagelijks in huiselijke omstandigheden vrijwel enkel gekeken wordt naar TV-signalen danwel bronnen zoals Netflix, daar heb je gelijk in. Maar als het gaat om te demonstreren wat een product in zijn mars heeft (of kan hebben), dan doe je dit via het hoogst haalbare, ook al is dat een unicum v.w.b. standaard beschikbaarheid voor de doorsnee consument.
In geluidskwaliteit knal je inderdaad met een simpele blu-ray (of mkv) NetFlix dubbel en dwars voorbij. NetFlix komt niet verder dan Dolby Digital 5.1, terwijl een goede blu-ray al Dolby TrueHD of DTS HD Master doet. Klinkt toch echt anders hahahardware-lover schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:46:
[...]
Iedere fatsoenlijke BluRay (niet 4k) maakt gehakt van het totale Netflix aanbod, en BluRay's zijn er in overvloed. En zelfs met een moderne HTPC (of andere geschikte mediaspeler), met goed bron-materiaal, is het niet moeilijk om het Netflix aanbod eveneens te overtreffen in beeld/geluidskwaliteit.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.