• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:20:
[...]

Zal eens kijken of dat vrijdagavond lukt. Is alleen nergens voetbal op ofzo. Dat was een concreet voorbeeld.
De Champions League is nu bezig op Veronica. :)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:41
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:27:
Hmm ben nu die calibratie dvd van avsforums aan het doen maar dan moet ik brightness zelfs op 38 zetten. :S
Ik weet vrij zeker dat jij dus ergens een instelling niet goed hebt. Je black level ligt veel te hoog als je brightness zover terug moet draaien omdat het allemaal grijs is. Dat is echt een symptoon van dat de zwartwaarden van de input niet overeen komen met hoe alles ingesteld is.

Kerel: reset gewoon ff alles naar default en ga geen rare dingen doen met RGB Full op dit moment. Krijg eerst de basis eens goed! Dit zeg ik ook altijd tegen m'n studenten :P

[edit2]

Probeer anders ook eens een andere mediaspeler op andere hdmi input?

[ Voor 41% gewijzigd door Adlermann op 03-05-2017 21:29 ]

GANGSTERKILLER schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:23:
[...]

De Champions League is nu bezig op Veronica. :)
I know maar de tv is bezet ;)

Gebruik anders wel iets van YouTube ofzo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Adlermann schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Ik weet vrij zeker dat jij dus ergens een instelling niet goed hebt. Je black level ligt veel te hoog. D
Ik heb alles nagelopen. Alle beeldverbeteraars staan uit. Gamma op 2.2. Kleurtemperatuur op warm2. Black op Low (bij Limited range).

Heb nog geprobeerd foto's te maken maar geen zin om camera te pakken en iPhone maakt alles al overgesatureerd uit zichzelf. Je ziet wel licht verschil maar niet heel duidelijk.
Adlermann schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Ik weet vrij zeker dat jij dus ergens een instelling niet goed hebt. Je black level ligt veel te hoog als je brightness zover terug moet draaien omdat het allemaal grijs is. Dat is echt een symptoon van dat de zwartwaarden van de input niet overeen komen met hoe alles ingesteld is.

Kerel: reset gewoon ff alles naar default en ga geen rare dingen doen met RGB Full op dit moment. Krijg eerst de basis eens goed! Dit zeg ik ook altijd tegen m'n studenten :P

[edit2]

Probeer anders ook eens een andere mediaspeler op andere hdmi input?
Zal die calibratie video's eens op usb stick zetten en rechtstreeks via de tv afspelen. Dan zit er geen media player of receiver tussen.

[ Voor 59% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 22:14 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:40
Alle nieuwe (2016-2017) tv's vanaf de mid-range geven de kleuren zo correct weer in de cinema warm2 stand, dat je zelfs amper verschil ziet tussen een goedkope mid-range tv en een oled. Het grootste verschil is dat de kleuren op een oled er meer verzadigd uitzien door het hoge contrast.

Dus als je met wat voor nieuwe tv dan ook een slechter beeld hebt dan met een oude tv, is je tv defect, klaar. Dan kan je gewoon de winkel bellen en de monteur laten komen.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:27
Ik gebruik op dit moment trouwens enkel de ISF expert dark/light modus voor alles. Is de cinema beeldmodus nog interessant voor films/series? (E6)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Janpietertje89 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:16:
Ik gebruik op dit moment trouwens enkel de ISF expert dark/light modus voor alles. Is de cinema beeldmodus nog interessant voor films/series? (E6)
Cinema is hetzelfde als de ISF modi.

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Ik heb alles nagelopen. Alle beeldverbeteraars staan uit. Gamma op 2.2. Kleurtemperatuur op warm2. Black op Low (bij Limited range).

Heb nog geprobeerd foto's te maken maar geen zin om camera te pakken en iPhone maakt alles al overgesatureerd uit zichzelf. Je ziet wel licht verschil maar niet heel duidelijk.

[...]

Zal die calibratie video's eens op usb stick zetten en rechtstreeks via de tv afspelen. Dan zit er geen media player of receiver tussen.
Waar in Zuid-Limburg woon jij? Ik woon in Sittard. Ik heb dan wel een b6, hij is niet gekalibreerd en ik ben zelf echt geen expert. Maar ik vind bij mij met oa Planet Earth 2 het heel mooi uitzien dus misschien kun je eens bij mij kijken of je het beeld er veel anders uit vindt zien dan bij jou. Zo kun je een bevestiging krijgen of het ergens aan je instellingen/set-up ligt
Bozzel1987 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Waar in Zuid-Limburg woon jij? Ik woon in Sittard. Ik heb dan wel een b6, hij is niet gekalibreerd en ik ben zelf echt geen expert. Maar ik vind bij mij met oa Planet Earth 2 het heel mooi uitzien dus misschien kun je eens bij mij kijken of je het beeld er veel anders uit vindt zien dan bij jou. Zo kun je een bevestiging krijgen of het ergens aan je instellingen/set-up ligt
Ik woon in een van de dorpen bij Sittard, dus dat moet zeker wel eens kunnen.
Planet Earth II vond ik dus ook tegenvallen, het was geen wow-factor nadat ik ze eerst al gewoon op tv had gezien en daarna in 4K HDR.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Ik woon in een van de dorpen bij Sittard, dus dat moet zeker wel eens kunnen.
Planet Earth II vond ik dus ook tegenvallen, het was geen wow-factor nadat ik ze eerst al gewoon op tv had gezien en daarna in 4K HDR.
Af en toe krijg ik gewoon het gevoel dat je OLED haat en dat je hem alleen gekocht hebt om al je problemen hier te kunnen melden :)

Een oude LCD die beter beeld geeft dan een C7... moet niet gekker worden. Ik heb nog niemand over de vloer gehad die niet achterover viel van de geweldige beeld kwaliteit van OLED.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:27:
[...]

[...]
Ik weet net als Adlerman vrij zeker dat je blacl level niet goed staat. Het fletser worden van beeld is vrij makkelijk na te doen als ik het zwartnivo bij normaal signaal switch van laag (=goed) naar hoog (=fout).

Echter ik herken wel je probleem: de TV switched zelf naar RGB-full en past het zwartnivo naar hoog aan zonder dat je dat even in de gaten hebt. :9 Op zich ok als je een RGB-full signaal aanbied.

Maar ik heb een keer of wat gezien dat in het submenu "zwartnivo", er naast laag en hoog, er ook 'automatisch' verschijnt. Dit is wel een bug en de tv blijft dan hangen in "hoog", ook al bied je weer een normaal RGB sgnaal aan en je zou verwachten dat dan "laag" weer wordt gegeven (geeft de tv soms ook aan). Overigens hoef je geen submenu 'automatisch' te zien. Hij kan ook ook zonder dat submenu blijven hangen in "hoog".

Na een jaartje E6-en, ben ik er wel op beducht dat het zwartnivo dus kan blijven hangen in de verkeerde modus. Een keertje handmatig switchen tussen laag-hoog (werkt bij mij meestal gewoon en checken of je wel echt een RGB normaal signaal aanbied !) zou ik doen of een andere hdmi-ingang even kiezen, bij geen soulaas dan een werkreset uitvoeren.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Af en toe krijg ik gewoon het gevoel dat je OLED haat en dat je hem alleen gekocht hebt om al je problemen hier te kunnen melden :)
Je zou bijna gaan denken dat hij helemaal geen Oled heeft gekocht.. >:)

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12 08:55
Ik heb sinds anderhalve week een 55B6V en ben er opzich tevreden mee. Enige wat ik niet weg krijg is bij sommige beelden dat ik (en ik weet even niet hoe het formeel heet) van die wazige olievlekken om objecten heen zie die snel bewegen.
Ik zit al anderhalve week te stoeien met de instellingen en heb mijn beeldinstelling kwa kleur en zwart goed, maar die olievlekken krijg ik niet weg.
Wie weet hoe je die wel weg krijgt?

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 12:08
mike0001 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:02:
Ik heb sinds anderhalve week een 55B6V en ben er opzich tevreden mee. Enige wat ik niet weg krijg is bij sommige beelden dat ik (en ik weet even niet hoe het formeel heet) van die wazige olievlekken om objecten heen zie die snel bewegen.
Ik zit al anderhalve week te stoeien met de instellingen en heb mijn beeldinstelling kwa kleur en zwart goed, maar die olievlekken krijg ik niet weg.
Wie weet hoe je die wel weg krijgt?
Klinkt als tru motion artifacts. LG heeft daar altijd al issues mee gehad. Uitzetten is vaak het beste.
Malt007 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Een oude LCD die beter beeld geeft dan een C7... moet niet gekker worden. Ik heb nog niemand over de vloer gehad die niet achterover viel van de geweldige beeld kwaliteit van OLED.
Ik heb nog niemand over de vloer gehad die überhaupt zag dat we een nieuwe tv hadden, en dat was voor mij ook een proef. Als ik het niemand zeg, wat is dan de reactie.
Shocked schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Ik weet net als Adlerman vrij zeker dat je blacl level niet goed staat. Het fletser worden van beeld is vrij makkelijk na te doen als ik het zwartnivo bij normaal signaal switch van laag (=goed) naar hoog (=fout).

Echter ik herken wel je probleem: de TV switched zelf naar RGB-full en past het zwartnivo naar hoog aan zonder dat je dat even in de gaten hebt. :9 Op zich ok als je een RGB-full signaal aanbied.

Maar ik heb een keer of wat gezien dat in het submenu "zwartnivo", er naast laag en hoog, er ook 'automatisch' verschijnt. Dit is wel een bug en de tv blijft dan hangen in "hoog", ook al bied je weer een normaal RGB sgnaal aan en je zou verwachten dat dan "laag" weer wordt gegeven (geeft de tv soms ook aan). Overigens hoef je geen submenu 'automatisch' te zien. Hij kan ook ook zonder dat submenu blijven hangen in "hoog".

Na een jaartje E6-en, ben ik er wel op beducht dat het zwartnivo dus kan blijven hangen in de verkeerde modus. Een keertje handmatig switchen tussen laag-hoog (werkt bij mij meestal gewoon en checken of je wel echt een RGB normaal signaal aanbied !) zou ik doen of een andere hdmi-ingang even kiezen, bij geen soulaas dan een werkreset uitvoeren.
Andere HDMI is geen optie; want ARC.

Verder heb ik alles volgens het boekje doorgelopen voor calibratie en ik zie dus wel een Full RGB signaal wanneer ik dat wil, anders zag ik geen zwartwaardes onder cutoff point 17. Dus op basis daarvan weet ik dat mijn input gewoon correct is en ook laat zien wat ik verwacht, een full RGB signaal.

[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 04-05-2017 13:25 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:58
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Ik heb nog niemand over de vloer gehad die überhaupt zag dat we een nieuwe tv hadden, en dat was voor mij ook een proef. Als ik het niemand zeg, wat is dan de reactie.
Hoezo verkoop je hem niet gewoon? het is overduidelijk dat hij niet aan je eisen/verwachtingen voldoet.
Blijf het maar vreemd vinden, een vriend van me had een relatief ''nieuwe'' midrange samsung tv uit 2015 en sinds een week de B6 staan en het verschil was toch behoorlijk het contrast alleen al... ik zag het meteen, laat staan met een c7.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:23:
Bedenk ook dat veel mensen daar niet eens naar kijken/ 0,0 interesse in hebben. Vrienden van mij vinden de tv en het beeld absoluut prachtig. Maar als ze horen wat het kost verklaren ze me voor gek dat je dat aan een tv uit geeft. Met het argument dat je ook al een tv voor een paar honderd hebt. En die doet toch hetzelfde... het is maar een tv. 7(8)7

• Raabie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Nou na 3 dagen in het bezit te zijn van de LG Oled 65b6v is de tv kapot.

Kwam eerst niet meer in het LG menu, althans was het niet zichtbaar op de tv.
Tv aan en uit gezet, even de spanning eraf. Na herstart kwam ook het tv signaal niet meer door.
Nu geeft die bij het aanzetten enkel nog de cursor weer op het beeld :(

Na contact met Smits Arnhem > LG > Smits Arnhem wordt er morgen een nieuwe bezorgd.
Volgens LG het moederbord kapot.

Huilen al 4 dagen zonder tv haha

• Janpietertje89
ionn schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:11:
Beetje offtopic, maar lijkt erop dat AACS 2.0 is gecrackt. Ben benieuwd of het verschil tussen een 4K encode UHD bluray een groot verschil zal zijn in kwaliteit op mijn B6.
Speelde prima af op mijn E6 via plex, niet afgekeken want ben niet zo geinteresseerd in smurfen :) Maximale bitrate van 109mbit/s is natuurlijk wel weer een probleempje voor de mooie 100mbit poort in onze OLED. Via WIFI was het echter prima!

[ Voor 6% gewijzigd door Janpietertje89 op 04-05-2017 14:32 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@Janpietertje89 Ik speel alles via USB af op de TV, werkt tot dus ver prima afgezien van een Mad Max mkv van 150+GB. Die gaf een foutmelding.

Best jammer, want mijn PS4 Pro en Xbox One spelen de disc niet af... Toch maar wachten op de 4K speler ergens dit jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door LOTG op 04-05-2017 14:37 ]

• scarmdjee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2020
Janpietertje89 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Speelde prima af op mijn E6 via plex, niet afgekeken want ben niet zo geinteresseerd in smurfen :) Maximale bitrate van 109mbit/s is natuurlijk wel weer een probleempje voor de mooie 100mbit poort in onze OLED. Via WIFI was het echter prima!
Heb zelf ook een E6, is de kwaliteit dan zoveel beter ook al is het maar de smurfen, dan met een gewone bluray?

• Janpietertje89
scarmdjee schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Heb zelf ook een E6, is de kwaliteit dan zoveel beter ook al is het maar de smurfen, dan met een gewone bluray?
Ik heb de bluray en ultra bluray niet langs elkaar gezet. Echter als ik rechtsboven het 'HDR' venstertje zie verschijnen weet ik dat er een grote kans is dat het beeld beter gaat worden dan met een ouderwetse bluray. De HDR kwam in de intro met een fakkel al heerlijk naar voren in ieder geval :)
Het zal wel aan mijn ogen liggen denk ik. Ik heb nog geen HDR content gezien die echt iets toevoegt. Maar goed heb hoofdzakelijk ook alleen maar Crapflix content bekeken.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
[...]

is de kwaliteit dan zoveel beter ook al is het maar de smurfen, dan met een gewone bluray?
off-topic: Hier kun je wat meer lezen over het verschil tussen de 1080p en 2160p/HDR UHD.

Sony A1 Review en Best picture settings van AVforums:

[ Voor 17% gewijzigd door Resinman op 04-05-2017 16:57 ]

• scarmdjee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-04-2020
Heb helemaal nog geen HDR materiaal gezien, word tijd dat ik er eens werk van maak..
Heb eigenlijk vooral 3D gekeken laatste tijd, nu ong een maand de E6.
3D vond ik al goed op de oled, dus heel benieuwd naar HDR materiaal :)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:44:
Het zal wel aan mijn ogen liggen denk ik. Ik heb nog geen HDR content gezien die echt iets toevoegt. Maar goed heb hoofdzakelijk ook alleen maar Crapflix content bekeken.
Ik neem aan dat je dat niet alleen via Kodi probeert aangezien je deze al een paar keer hebt laten vallen als opmerking bij het afspelen van media? Dus getest via USB3 van je TV of via een apparaat welke daadwerkelijk HDR beeld tevoorschijn kan toveren als ie met HDR media wordt gevoed?

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:16:
[...]

Ik neem aan dat je dat niet alleen via Kodi probeert aangezien je deze al een paar keer hebt laten vallen als opmerking bij het afspelen van media? Dus getest via USB3 van je TV of via een apparaat welke daadwerkelijk HDR beeld tevoorschijn kan toveren als ie met HDR media wordt gevoed?
Jep via de ingebouwde player, apps en een geleende Xbox One S.

Net via YouTube de calibratievideos gezocht en daar moet ik brightness bijna op 60 zetten voor hetzelfde resultaat.

Snap er echt geen klote meer van.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:43
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:28:
Net via YouTube de calibratievideos gezocht en daar moet ik brightness bijna op 60 zetten voor hetzelfde resultaat.

Snap er echt geen klote meer van.
Dat vroeg ik me dus ook af; als je de calibratie voor één input doet (bijv. met interne mediaplayer voor USB content of met een PS4 via een HDMI poort), deze dan meteen voor alle inputs correct is.. Iemand hier ervaring mee?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 17:54
Raymon89 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook af; als je de calibratie voor één input doet (bijv. met interne mediaplayer voor USB content of met een PS4 via een HDMI poort), deze dan meteen voor alle inputs correct is.. Iemand hier ervaring mee?
Nope, alle instellingen zijn per input en zelfs per app apart (gelukkig maar!). Je kunt de huidige settings echter wel via een aparte functie "apply to all inputs" globaal maken (dit werkt echter niet voor alle instellingen).

Arrived anxious, left bored

Puck schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Nope, alle instellingen zijn per input en zelfs per app apart (gelukkig maar!). Je kunt de huidige settings echter wel via een aparte functie "apply to all inputs" globaal maken (dit werkt echter niet voor alle instellingen).
Volgens mij was de vraag of een keer kalibreren volstaat voor alle inputs.

Volgens mij hangt dat af van of je input full of Limited rgb is en uiteraard HDR of niet

• Puck
Phusebox schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:36:
[...]

Volgens mij was de vraag of een keer kalibreren volstaat voor alle inputs.

Volgens mij hangt dat af van of je input full of Limited rgb is en uiteraard HDR of niet
Ah so. Sowieso ook wat je bron doet. Gamen is heel anders dan video-content.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:43
Dat was de vraag inderdaad; ik weet dat je die apply to all inputs kan doen om de instellingen te kopiëren.
Ik bedoel het in de zin van; stel dat ik ga calibreren door de AVS HD 709 files op een USB stick te zetten en zo via de interne media player af te spelen (en deze instellingen dan te kopiëren naar alle inputs). Kloppen deze instellingen dan nog steeds als ik een Bluray afspeel op mijn PS4 (met uiteraard dezelfde picture mode en dus instellingen)?
Enfin, als ik dit weekend tijd heb zal ik er eens wat tijd aan gaan besteden :)

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:55
Apply to all inputs werkt maar voor een deel van de settings. De CMS opties neemt ie niet mee.

• Puck
Raymon89 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:13:
Dat was de vraag inderdaad; ik weet dat je die apply to all inputs kan doen om de instellingen te kopiëren.
Ik bedoel het in de zin van; stel dat ik ga calibreren door de AVS HD 709 files op een USB stick te zetten en zo via de interne media player af te spelen (en deze instellingen dan te kopiëren naar alle inputs). Kloppen deze instellingen dan nog steeds als ik een Bluray afspeel op mijn PS4 (met uiteraard dezelfde picture mode en dus instellingen)?
Enfin, als ik dit weekend tijd heb zal ik er eens wat tijd aan gaan besteden :)
Ja en nee: Je Blu-ray speler kan ook instellingen hebben die het beeld kunnen aanpassen. Maar als je echt alleen de basis op het oog kalibreert, zal dat weinig uitmaken, Dat gaat het met name om brightness / contrast / gamma. Games wil je wellicht nog wat aanpassen, maar dan heb je in ieder geval voor alles een goede basis.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een lg oled c7 65inch gekocht en wil nu een tv steun kopen zodat ik de tv kan plaatsen op de muur. Er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor de kabels. Hebben jullie nog een goed advies voor mij?

Groeten

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:14:
Hallo,

Ik heb een lg oled c7 65inch gekocht en wil nu een tv steun kopen zodat ik de tv kan plaatsen op de muur. Er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor de kabels. Hebben jullie nog een goed advies voor mij?

Groeten
Google/winkel/webshop/etc? een OLED scherm is niet anders dan een reguliere tv die je ophangt. Kortom, even wat eigen inzet en je kan het prima zelf vinden.

39

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:14:
Hallo,

Gebruik de zoekfunctie eens in het topic. Onderwerp is allesbehalve bijzonder en al talloze keren voorbij gekomen.
Groeten
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 12:34
Wow de lg up970 voor maar €279,- :-) die ga ik binnenkort (hopelijk volgende week) maar eens testen op de 55b6v nu al enkele dolby vision titels bekend zijn gemaakt zoals resident evil, despicable me 1+2 en power rangers tot zover...ben benieuwd hoeveel verschil met netflix dit zal geven en wat me opviel is dat hier wel 1gb ethernet kaart in zit...word dus netflixen via de 4k blurayspeler

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 23:06
Ik heb dit geprobeerd op te zoeken, misschien weet een technisch iemand hier het antwoord op.

Hoe wordt bepaald wanneer de zwart waarden als "echt" zwart wordt getoond?

Voor zover ik weet is alleen het puurste zwart punt in een film, video, etc op 0, en de rest daar boven.

Is het gewoon zo dat de waarde op een normaal scherm ergens rond de 50 stopt? waar een amoled het dus wel visueel in beeld kan brengen?

• Janpietertje89
dbz1985 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:40:
Wow de lg up970 voor maar €279,- :-) die ga ik binnenkort (hopelijk volgende week) maar eens testen op de 55b6v nu al enkele dolby vision titels bekend zijn gemaakt zoals resident evil, despicable me 1+2 en power rangers tot zover...ben benieuwd hoeveel verschil met netflix dit zal geven en wat me opviel is dat hier wel 1gb ethernet kaart in zit...word dus netflixen via de 4k blurayspeler
Voor netflix heb je echt geen 1gb ethernet kaart nodig. Gebruikt maximaal zo rond de 25mbit.

Off topic: doe jezelf een lol en sla de laatste resident evil over. Werkelijk de slechtste film die ik ooit gezien heb.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
Loewe bild 9 OLED

55-inch: £6,990
65-inch: £7,990

[YouTube: https://youtu.be/_rR8QARJiMo]

[YouTube: https://youtu.be/LTTl4tHNPBw]

[YouTube: https://youtu.be/dGpvK2Uj614]

[ Voor 42% gewijzigd door Resinman op 05-05-2017 09:29 ]

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
Vinden jullie ook dat de HDR game modus van de B6V op de PS4 PRO toch wel heel donker is? Ik zou liever HDR Helder modus gebruiken om te gamen maar dat werkt echt waardeloos.

Zal dit anders zijn bij de C7? Kan daar nog weinig over vinden helaas.

Stay hungry, stay foolish!

• Puck
RBN026 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:46:
Vinden jullie ook dat de HDR game modus van de B6V op de PS4 PRO toch wel heel donker is? Ik zou liever HDR Helder modus gebruiken om te gamen maar dat werkt echt waardeloos.

Zal dit anders zijn bij de C7? Kan daar nog weinig over vinden helaas.
Je kunt of dynamic contrast aanzetten of de ingame brightness omhoog gooien. Ik heb bijvoorbeeld voor Horizon Dawn de ingame brightness op 95(!!!) gezet en dit werkt perfect. Geen grijze waas o.i.d.

• CHKYBSTRD
Puck schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Je kunt of dynamic contrast aanzetten of de ingame brightness omhoog gooien. Ik heb bijvoorbeeld voor Horizon Dawn de ingame brightness op 95(!!!) gezet en dit werkt perfect. Geen grijze waas o.i.d.
Hmzs, de ingame brightness op 95, dat ik daar zelf niet op ben gekomen haha bedankt voor de tip d:)b

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik ben op zoek naar een OLED 4K 55 inch. Nu is het voor mij wel een vereiste dat die aan de muur kan hangen zonder voet/soundbar wat dan ook. Geluid komt via Kodi (ook voor live TV) naar de versterker en de boxen. Dus ik zou graag enkel een frame rondom hebben.

Ik kwam nu zelf tot 3 modellen:

- LG OLED55C7V Zwart
- LG OLED55E7N Zwart
- LG OLED55B7V Zwart

Maar ik kan niet vinden bij welke van de 3 ik het volledige onderstel kan slopen zodat enkel een kader overblijft?
En waarin zit het verschil tussen de eerste 2? In prijs zit er 1.350 euro verschil, gaat dan dan over een ander/beter paneel of puur over het geluid/design? Want het geluid wil ik er liever toch af. Handleidingen zet LG blijkbaar niet online?

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-12 16:58
RBN026 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Hmzs, de ingame brightness op 95, dat ik daar zelf niet op ben gekomen haha bedankt voor de tip d:)b
Zowiezo is bij hdr aangeraden om oled licht en contrast op maximum te zetten. Heb je dat gedaan?

En kijk eens de aanbevolen instellingen van Digital foundry voor de b6
YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media
Bij komt het overeen alleen staat kleur temperatuur bij mij op w25, w45 vond ik te geel.
Kleur zelf staat op 65
Helderheid bij mij op 51

[ Voor 4% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-05-2017 13:04 ]

• Puck
Tofu schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:51:
Ik ben op zoek naar een OLED 4K 55 inch. Nu is het voor mij wel een vereiste dat die aan de muur kan hangen zonder voet/soundbar wat dan ook. Geluid komt via Kodi (ook voor live TV) naar de versterker en de boxen. Dus ik zou graag enkel een frame rondom hebben.

- LG OLED55C7V Zwart
- LG OLED55E7N Zwart
- LG OLED55B7V Zwart

Maar ik kan niet vinden bij welke van de 3 ik het volledige onderstel kan slopen zodat enkel een kader overblijft?
En waarin zit het verschil tussen de eerste 2? In prijs zit er 1.350 euro verschil, gaat dan dan over een ander/beter paneel of puur over het geluid/design? Want het geluid wil ik er liever toch af. Handleidingen zet LG blijkbaar niet online?
Voor zover ik weet zijn bij alle modellen de voet te verwijderen (of beter gezegd: de voet wordt er los bijgeleverd). De verschillen zijn enkel cosmetisch en geluid e.d. Alle panelen en dergelijke zijn hetzelfde bij de 2017 serie. De B7 wordt (nog) niet geleverd in Nederland. Je kunt dus het beste voor de C7 gaan.
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Zowiezo is bij hdr aangeraden om oled licht en contrast op maximum te zetten. Heb je dat gedaan?

En kijk eens de aanbevolen instellingen van Digital foundry voor de b6
YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media
Bij komt het overeen alleen staat kleur temperatuur bij mij op w30, w45 vond ik te geel
Dat HDR Game-Mode dimmer is staat los van je settings (maar dus wel te verbeteren met Dynamic Contrast). LG zal wel een bepaalde reden hebben waarom dit zo is.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:32
@Tofu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eaAQodKjJxApemBWP6YyYfDH/thumb.jpg

Precies zoals ik heb (c7v)
Niet letten op de kabels, hij hing net een minuut :+

Lichtpuntje...

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 15:13
Fietsbel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Google/winkel/webshop/etc? een OLED scherm is niet anders dan een reguliere tv die je ophangt. Kortom, even wat eigen inzet en je kan het prima zelf vinden.
Er is 1 verschil met OLED televisies en (oude) LED varianten. Het ophang punt zit niet in het midden maar relatief gezien meer naar onderen. Tv komt daardoor hoger te hangen. Dit komt omdat alle aansluitingen en bediening daar zit. Ik heb dit probleem mogen ervaren toen ik veranderde van plasma tv naar 65ef950v.

Houdt hier dus rekening mee. De bevestigingspunten zijn qua vesa ook heel anders. Maar gelukkig had ik een flexibele beugel waarmee ik creatief kon zijn.

Kennis begint met informatie vergaren.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

aliberto schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Er is 1 verschil met OLED televisies en (oude) LED varianten. Het ophang punt zit niet in het midden naar relatief gezien meer naar onderen. Tv komt daardoor hoger te hangen. Dit komt omdat alle aansluitingen en bediening daar zit. Ik heb dit probleem mogen ervaren toen ik veranderde van plasma tv naar 65ef950v.

Houdt hier dus rekening mee. De bevestigingspunten zijn qua vesa ook heel anders. Maar gelukkig had ik een flexibele beugel waarmee ik creatief kon zijn.
Dat verschilt per merk/model, bij mijn Sony zat het ook laag. Daarnaast staan de VESA maten zowel op de website/handleiding en is het minimale wat je moet checken voor je iets koopt. Dat staat los van OLED/LED/etc.

39

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat een verstandigere keuze is als ik een nieuwe OLED TV wil kopen ?

De pricewatch: LG OLED65B6V Zwart of de pricewatch: LG 65EF950V Zwart

Ik denk dat de b6 een nieuwer type is een die heeft ook Dolby Vision zie ik, maar ga ik dat echt merken voor dat forse prijsverschil?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Puck
DennusB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:58:
Kan iemand mij vertellen wat een verstandigere keuze is als ik een nieuwe OLED TV wil kopen ?

De pricewatch: LG OLED65B6V Zwart of de pricewatch: LG 65EF950V Zwart

Ik denk dat de b6 een nieuwer type is een die heeft ook Dolby Vision zie ik, maar ga ik dat echt merken voor dat forse prijsverschil?
Dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken. Of je de betere specs van de B6 belangrijk vindt of niet. Daarnaast is deze vraag al vele malen gesteld in dit topic, dus ik zou ook even de eerdere reacties lezen.

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Janpietertje89 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:38:
[...]

Ik heb de bluray en ultra bluray niet langs elkaar gezet. Echter als ik rechtsboven het 'HDR' venstertje zie verschijnen weet ik dat er een grote kans is dat het beeld beter gaat worden dan met een ouderwetse bluray. De HDR kwam in de intro met een fakkel al heerlijk naar voren in ieder geval :)
UHD bluray: http://img11.lostpic.net/...0ce27054d279015b962ca.png
UHD encode: http://img11.lostpic.net/...6e0db6ba79b860e4e4970.png
TrollUHD: http://img11.lostpic.net/...4fd7ee6fcf2338db9b334.png
Bluray: http://img11.lostpic.net/...bf49231778b8647aa8948.png

Zeker wel een verschil te zien tussen de TrollUHD encode en de originele UHD blurays en het verschil met een bluray.
Puck schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken. Of je de betere specs van de B6 belangrijk vindt of niet. Daarnaast is deze vraag al vele malen gesteld in dit topic, dus ik zou ook even de eerdere reacties lezen.
Waarom steek je nog moeite in het beantwoorden van zulke vragen?

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 05-05-2017 16:04 ]

• Ambition88
de review van rtings van de sony a1e staat online 8.6 terwijl de c7 van LG een 8.7 heeft gekregen, niet verwacht.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a1e

de ABL van de sony tv schijnt aggressiever te zijn dan bij de LG OLED's.

[ Voor 19% gewijzigd door Ambition88 op 05-05-2017 16:31 ]

• Puck
ionn schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:44:
Waarom steek je nog moeite in het beantwoorden van zulke vragen?
I know... |:(

• ion
  • Niet online

ion

Ambition88 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:26:
de review van rtings van de sony a1e staat online 8.6 terwijl de c7 van LG een 8.7 heeft gekregen, niet verwacht.

Dus sony heeft aggressievere ABL, hogere incostitente inputlag, slechtere 24p playback over 60i en 60p. Het enigste wat beter is de gradient en motion resolution.

Ik denk mensen gek zijn als ze nu nog kunnen roepen dat de A1 beter is.

• GANGSTERKILLER
Ambition88 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:26:

Wow! Ophelderend dit. Die hype op AVS forum voor deze TV is bizar. Afgezien van de fors lagere prijs voor de 55" C7 zou ik die TV echt wel prefereren boven de A1 van Sony.

De hogere helderheid en veel minder agressieve ABL op de 2017 LG OLED's is ongekend voor een self-emitting TV. Ik ben nu wel benieuwd naar de Panasonic 2017 EZ OLED... ;)

En lol die OLED van Philips met z'n 59ms in game mode. Die kan je keihard negeren als je een gamer bent.

[ Voor 7% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 05-05-2017 17:34 ]

• Ambition88
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Wow! Ophelderend dit. Die hype op AVS forum voor deze TV is bizar. Afgezien van de fors lagere prijs voor de 55" C7 zou ik die TV echt wel prefereren boven de A1 van Sony.

De hogere helderheid en veel minder agressieve ABL op de 2017 LG OLED's is ongekend voor een self-emitting TV. Ik benieuwd nu wel benieuwd naar de Panasonic 2017 EZ OLED... ;)

En lol die OLED van Philips, die kan je keihard negeren als je een gamer bent.
Ja ik snap niet zo goed waarom AVS zo hyped is over deze tv. Ik neem aan dat hun dezelfde tests hebben gedaan, dan zou het bij hun toch ook moeten zijn opgevallen? of rtings.com heeft gewoon pech gehad met hun toestel, ben er vrijwel zeker van dat AVS een cherry picked model toegestuurd heeft gekregen, waar rting hun toestellen gewoon ergens besteld.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:41
ionn schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Dus sony heeft aggressievere ABL, hogere incostitente inputlag, slechtere 24p playback over 60i en 60p. Het enigste wat beter is de gradient en motion resolution.

Niet helemaal mee eens. De ABL is niet echt een issue wmb, 24p playback wel. De hogere gradient en betere motion resolution vind ik eigenlijk voor pure filmliefhebbers belangrijker wegen dan de ABL en inputlag.

Als je gewoon in een iets verduisterde kamer kijkt, dan zijn de TV';s gewoon veel te fel op dit moment :)

Maar ik kan me voorstellen dat in een huiskamer met vrouw/kinderen en veel lampen ABL wel een issue gaat worden :)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Tofu schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:51:

- LG OLED55C7V Zwart
- LG OLED55E7N Zwart
- LG OLED55B7V Zwart

Let op dat je in principe altijd een model wilt wat eindigt op een "V" dit zijn de modellen die ook daadwerkelijk voor de Benelux bedoeld zijn, en als ik mij niet vergis zijn dat de algemene west-Europese modellen. Sommige landen hebben een lichtelijk afwijkende versie, zoals Duitsland waar het modelnummer eindigt op een "D". Dit kan ook een deel van het prijsverschil tussen de C7V en E7N verklaren. De E7N zal een import model zijn. Daarnaast is de E7 het meest luxe model van de 3, en heeft deze een (vaste) soundbar. De B7 is het minst luxe, en dus goedkoopste, model, maar is niet verkrijgbaar in Nederland (of in ieder geval nog niet). Blijft dus over de C7. Maar als "alleen scherm" je echt veel waard is zou je ook kunnen kijken naar de Sony A1. Deze heeft echt puur het scherm met een kleine bezel, en zelfs het logo heeft moeten wijken (naar een hoek) om voor zo weinig mogelijk afleiding te zorgen.
RobertMe schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Let op dat je in principe altijd een model wilt wat eindigt op een "V" dit zijn de modellen die ook daadwerkelijk voor de Benelux bedoeld zijn, en als ik mij niet vergis zijn dat de algemene west-Europese modellen. Sommige landen hebben een lichtelijk afwijkende versie, zoals Duitsland waar het modelnummer eindigt op een "D". Dit kan ook een deel van het prijsverschil tussen de C7V en E7N verklaren. De E7N zal een import model zijn. Daarnaast is de E7 het meest luxe model van de 3, en heeft deze een (vaste) soundbar. De B7 is het minst luxe, en dus goedkoopste, model, maar is niet verkrijgbaar in Nederland (of in ieder geval nog niet). Blijft dus over de C7. Maar als "alleen scherm" je echt veel waard is zou je ook kunnen kijken naar de Sony A1. Deze heeft echt puur het scherm met een kleine bezel, en zelfs het logo heeft moeten wijken (naar een hoek) om voor zo weinig mogelijk afleiding te zorgen.
Wat is de C7 dan? Ik heb deze juist gekocht omdat het alleen bezel is en hier staat helemaal geen logo op, ook niet in een hoekje.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Phusebox schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:36:
[...]

Wat is de C7 dan? Ik heb deze juist gekocht omdat het alleen bezel is en hier staat helemaal geen logo op, ook niet in een hoekje.
Dan ben ik als lurker slecht geïnformeerd. Ik haalde de Sony A1 voornamelijk aan omdat deze "geprezen" wordt om zijn smalle bezels etc. Dat dat bij de C7 ook zo is wist ik niet.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:32
@RobertMe heb je echt net mijn foto gemist ;) beetje goed kijken en je ziet dat er ook geen logo op staat. Die staat enkel op de voet welke nog in de doos zit en blijft :-)

Lichtpuntje...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deze review was gister trouwens ook nog uitgekomen:

ionn schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Dus sony heeft aggressievere ABL, hogere incostitente inputlag (was allang bekend), slechtere 24p playback over 60i en 60p (bug?). Het enigste belangrijkste wat beter is de gradient en motion resolution.

Mensen die Rtings scores serieus nemen zijn gek ;)

Er zijn zoveel dingen die je helemaal niet terug vindt in de score of veels te weinig gewicht krijgen (en dat is al veel langer de kritiek). Het verschil in gradient met de Smooth Gradation komt helemaal niet terug in de score, de invloed van local dimming op contrast en algehele beeldkwaliteit telt nooit mee net als de kwaliteit van de motion interpolation; heb je het dan krijg je een 10 en heb je het niet krijg je een 0 :+ . Dat ding heeft nota bene BFI waar de halve OLED wereld al jaren op wacht en dat komt al helemaal niet terug in de score (oh toch wel, telt voor zo'n 4% van de Motion score :') ). Omgekeerd kan je dat ook van de brightness zeggen trouwens, scheelt in de score maar enkele tienden.
Zelfs eigenaren van een LG OLED en bijv. een ZD9 geloven niet dat de upscaling even goed is maar dat is ook in bijna elke review dezelfde score (8-8-9-10).

En wat al de hele tijd wordt bekritiseert is dat je helemaal niks terug vindt over de shadow detail in de OLED reviews ...

Overigens staat de A1 al in de Mediamarkt kwam ik net achter (vlgns de site zou ie pas de 9e uitkomen; de 55" iig). Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's tot nu toe moet ik zeggen. De achterkant leek op de foto's best lichtgrijs maar is toch aardig donker nog en de standaard zag er redelijk goedkoop uit op foto (a la PS3/4 behuizing) maar dat valt eigenlijk helemaal niet op.

Afbeeldingslocatie: https://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/MMA1E_zpswf5mepr2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 05-05-2017 20:31 ]

• ion
  • Niet online

ion

apis29 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:56:
Deze review was gister trouwens ook nog uitgekomen:

[video]

[...]

Mensen die Rtings scores serieus nemen zijn gek ;)

Er zijn zoveel dingen die je helemaal niet terug vindt in de score of veels te weinig gewicht krijgen (en dat is al veel langer de kritiek). Het verschil in gradient komt al nauwlijks tot uiting in de score en de Smooth Gradation al helemaal niet. Net als de kwaliteit van de Motionflow: heb je het dan krijg je een 10 en heb je het niet krijg je een 0 :+ . Dat ding heeft nota bene BFI waar de halve OLED wereld al jaren op wacht en dat komt al helemaal niet terug in de score (oh toch wel, telt voor zo'n 4% :') ). Omgekeerd kan je dat ook van de brightness zeggen trouwens, scheelt in de score maar enkele tienden.
Zelfs eigenaren van een LG OLED en bijv. een ZD9 geloven niet dat de upscaling even goed is maar dat is ook in bijna elke review dezelfde score (8-8-9-10).

En wat al de hele tijd wordt bekritiseert is dat je helemaal niks terug vindt over de shadow detail in de OLED reviews ...

Overigens staat de A1 al in de Mediamarkt kwam ik net achter (vlgns de site zou ie pas de 9e uitkomen; de 55" iig). Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's tot nu toe moet ik zeggen. De achterkant leek op de foto's best lichtgrijs maar is toch aardig donker nog en de standaard zag er redelijk goedkoop uit op foto (a la PS3/4 behuizing) maar dat valt eigenlijk helemaal niet op.

[afbeelding]
Licht? Gewoon aggresiever. En belangrijkste? Dat is wel erg subjectief he. Al hun scores worden opgebouwd uit verschillende componenten met een verschillende weging. Ik kijk ook niet er naar of het een 10 of een 9.9 is. Dat zegt namelijk niets. Maar je kan er niet omheen draaien, dat ABL aggresiever is, 24 playback slechter en inconsistente inputlag heeft.

En het is gewoon duidelijk op de foto's te zien dat de C7 net zo goede upscaling heeft als de A1. Dat mensen dat niet willen geloven moeten ze zelf weten, maar de foto's laten het gewoon zien. Ik denk dat jij je teveel op de scores focust..

En kwaliteit van motionflow? Ik neem aan dat je motion interpolation bedoelt. Het klopt dat de kwaliteit van motion interpolation niet in de scores wordt meegenomen.

En helaas wordt shadow detail niet opgenomen in de review maar dat doet HDTVtest wel. Bovendien kon de 6 serie van LG zelfs even veel shadow detail laten zien als een A1 en C7, maar helaas wel meer noisy,

• apis29
  • Niet online
Licht stond idd alleen bij de HDR (daar las ik het) en wat 24p betreft geldt volgens Rtings hetzelfde voor de XE9305 en ZD9 (toevallig de drie tv's met de X1 Extreme). Bij HDTV Test is de uitslag voor die twee tv's 'no judder' en bij AV Forums wordt er ook geen medling van gemaakt dus blijkbaar valt het in het echt niet op maar alleen op hun testpatroon (al zou je denken dat HDTV Test daar ook een testpatroon voor gebruikt met z'n custom ordered test patroontjes :D ).
1080p/24 capability No judder
2160p/24 capability No judder
1080p/24 capability No judder in 2D or 3D
2160p/24 capability No judder
Overigens staat er ook bij precies die twee tv's
Scaling Best we’ve seen on a consumer TV
Rtings heeft zelf gezegd dat de foto's niet per se de upscaling goed weergeven (ff kijken of ik dat nog kan terugvinden, was mogelijk op het AVS forum).

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 05-05-2017 20:56 ]

• ion
  • Niet online

ion

apis29 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:44:
Licht stond idd alleen bij de HDR (daar las ik het) en wat 24p betreft geldt volgens Rtings hetzelfde voor de XE9305 en ZD9 (toevallig de drie tv's met de X1 Extreme). Bij HDTV Test is de uitslag voor die twee tv's 'no judder' en bij AV Forums wordt er ook geen medling van gemaakt dus blijkbaar valt het in het echt niet op maar alleen op hun testpatroon (al zou je denken dat HDTV Test daar ook een testpatroon voor gebruikt).

[...]

[...]
Er staat toch duidelijk 24hz geen judder. Als je het wil vergelijken met de test van RTings dan moet je een review vinden waar bij ze 24p op een 60hz interlaced of 60hz progressive signaal testen.

Dus wat is je punt nu?

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 05-05-2017 21:02 ]

• apis29
  • Niet online
ionn schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Er staat toch duidelijk 24hz geen judder. Als je het wil vergelijken met de test van RTings dan moet je een review vinden waar bij ze 24p op een 60hz interlaced of 60hz progressive signaal testen.

Dus wat is je punt nu?
:$ haha ja die heb ik zelf in het verleden ook nog wel eens aangehaald :F . Een mooi punt dus om HDTV Test op te laten testen ... al zal het dan idd vast dezelfde uitkomst hebben. Misschien wordt er nu dan wat aan gedaan aangezien het blijkbaar niet eerder op de ZD9 is opgevallen ... Van alle kritiek van ZD9 eigenaren op de score van Rtings, met name die van Motion, is dit punt eigenlijk onopgemerkt gebleven (heb je dan ook geen last van met de interne apps of bluray speler).

Nog een comment van de Rtings poster op AVS:
In this case it is mostly due to the 3:2 pulldown issue when movies are played via cable or a HTPC. If this doesn't apply to you then the Sony is better for movies.
Films via kabel in Europa zijn vlgns mij sowieso al niet meer te redden dus blijft over externe 24p via 60Hz bronnen.

En aangezien er bij de A1 op dit punt 'occasional' staat is het misschien net als bij de ZD9
When doing this test, the Z9D was able to remove judder approximately 80% of the time, but on some occasions judder was noticed

[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 05-05-2017 23:32 ]

Had volgens mij hier gelezen dat de 7 serie van LG ook 1080p120 ondersteunde maar ik krijg het weer eens niet aan de gang, as in Windows herkent die modus niet. Twee PC's/laptops geprobeerd.

• GANGSTERKILLER
Puck schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Maar met die maximale brightness blijft er toch niks meer over van de zwartwaarden en contrast?

Of werkt dit anders met HDR? 8)7

• Puck
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:00:
[...]

Maar met die maximale brightness blijft er toch niks meer over van de zwartwaarden en contrast?

Of werkt dit anders met HDR? 8)7
Nee de brightness ingame werkt blijkbaar iets anders dan de tv brightness setting. Brightness van input bij HDR is erg laag en dit helpt. Vraag me niet precies waarom maar probeer het eens ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 05-05-2017 23:32 ]

• ion
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:11:
Had volgens mij hier gelezen dat de 7 serie van LG ook 1080p120 ondersteunde maar ik krijg het weer eens niet aan de gang, as in Windows herkent die modus niet. Twee PC's/laptops geprobeerd.
Je moet ook een Custom Resolution maken in nvidia control panel als je nvidia GPU hebt. Beetje googlen en je had het kunnen vinden...

• GANGSTERKILLER
Puck schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:20:
[...]

Nee de brightness ingame werkt anders. Brightness van input bij HDR is erg laag en dit helpt. Vraag me niet precies waarom maar probeer het eens ;)
Als ik die ingame brightness van HZD op 95 zet op mijn plasma dan is het niet om aan te zien. Compleet washed out. Het werkt met HDR gaming blijkbaar anders, wanneer ik mijn C7 heb ga ik het meteen proberen. Thanks voor de tip man. ;)

• Puck
GANGSTERKILLER schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:32:
[...]

Als ik die ingame brightness van HZD op 95 zet op mijn plasma dan is het niet om aan te zien. Compleet washed out. Het werkt met HDR gaming blijkbaar anders, wanneer ik mijn C7 heb ga ik het meteen proberen. Thanks voor de tip man. ;)
Het gaat dan idd ook om de HDR mode van de B6 die in Game Mode erg dim is, daarbij helpt dit. Als je beeld al goed is zal dit het inderdaad niet veel goeds doen ;)

• ion
  • Niet online

ion

apis29 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:18:
[...]

:$ haha ja die heb ik zelf in het verleden ook nog wel eens aangehaald :F . Een mooi punt dus om HDTV Test op te laten testen ... al zal het dan idd vast dezelfde uitkomst hebben. Misschien wordt er nu dan wat aan gedaan aangezien het blijkbaar niet eerder op de ZD9 is opgevallen ... Van alle kritiek van ZD9 eigenaren op de score van Rtings, met name die van Motion, is dit punt eigenlijk onopgemerkt gebleven (heb je dan ook geen last van met de interne apps of bluray speler).

Nog een comment van de Rtings poster op AVS:

[...]

Films via kabel in Europa zijn vlgns mij sowieso al niet meer te redden dus blijft over externe 24p via 60Hz bronnen.

En aangezien er bij de A1 op dit punt 'occasional' staat is het misschien net als bij de ZD9

[...]
Maar de A1 is nog steeds inconsistent op 60i/p net als de B6. Als de C7 BFI had, wat LG blijkbaar niet wil toevoegen dan waren ze koning op alle fronten.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:40
ionn schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:01:
[...]

Maar de A1 is nog steeds inconsistent op 60i/p net als de B6. Als de C7 BFI had, wat LG blijkbaar niet wil toevoegen dan waren ze koning op alle fronten.
Colour banding en near black zijn allebei beter op de Sony. Met alleen BFI is LG er dus nog steeds niet.

• apis29
  • Niet online
Hier nog wat andere (65) C7 instellingen voor Phusebox om te testen: https://www.cnet.com/foru...ttings/?ts=14925325203113
ionn schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:01:
[...]Maar de A1 is nog steeds inconsistent op 60i/p net als de B6. Als de C7 BFI had, wat LG blijkbaar niet wil kan toevoegen dan waren ze koning op alle fronten.
Rtings zegt zelf dat zonder 24p bug de Sony beter is voor films dus hoe zal het toevoegen van enkel BFI de LG koning maken op alle fronten ;) (lost de brakke LG interpolation ook niet automagisch op, noch verbetering van de upscaling naast bovengenoemde punten)

Ook zegt Rtings dat je helemaal geen custom resolution hoefde aan te maken voor de C7 ...

• ion
  • Niet online

ion

JSTPS schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:17:
[...]

Colour banding en near black zijn allebei beter op de Sony. Met alleen BFI is LG er dus nog steeds niet.
Alleen 8 bit color banding is waar Sony blijkbaar heel goed in is met hun smooth gradation. Maar near blacks zijn net zo goed op de C7. Zelf de 6 serie kan even veel near black detail krijgen alleen met meer noise.
apis29 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:52:
Hier nog wat andere (65) C7 instellingen voor Phusebox om te testen: https://www.cnet.com/foru...ttings/?ts=14925325203113

[...]

Rtings zegt zelf dat zonder 24p bug de Sony beter is voor films dus hoe zal het toevoegen van enkel BFI de LG koning maken op alle fronten ;) (lost de brakke LG interpolation ook niet automagisch op, noch verbetering van de upscaling naast bovengenoemde punten)

Ook zegt Rtings dat je helemaal geen custom resolution hoefde aan te maken voor de C7 ...
Wat je brak noemt, maar goed motion interpolation is voor "puristen" toch niet interessant, want dat staat gewoon uit dan. Ik heb volgens mij 1 keer motion interpolation aangezet, omdat de content gewoon niet was aan te zien anders. Dejudder op 2 gaf vloeiende motion, met geen zichtbare artifacts op het oog.

En hoe kom je erbij dat LG niet BFI kan toevoegen?

De upscaling is niet beter, maar goed. Daarnaast gaat 480p en 720p door upscaling er niet fantastisch uitzien bij geen enkele tv. Je kan niet iets beter maken als het detail er niet is.

Aantal C7 users op AVforums zeiden dat ze met een custom resolution 120hz op 1080p konden gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 06-05-2017 02:15 ]

apis29 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:52:

[...]

Compleet nutteloze settings. Ze zetten gewoon alles op fabrieksinstellingen en alle verbeteraars uit. Verder alleen brightness op 51.

Als ik die AVS HD 709 video's moet geloven dan moet ik toch behoorlijk aan Color en tint 'draaien' om het goed te krijgen.

• totalatool
  • Laatst online: 22-12 12:10
Whoa, de laatste berichten hier gaan echt volledig boven mijn pet... :?

LEGO te koop

• Conscience NL
  • Laatst online: 15-12 13:32
Heeft LG al aangegeven of ze ondersteuning voor dynamische HDR uit de HDMI 2.1 spec gaan toevoegen in hun bestaande OLED tv's zoals de 7-lijn? Ik kan niet echt zo'n statement vinden maar wel iets over "Active HDR" (in de 7-lijn). Maar dit is gewoon een HDR signaal kunstmatig dynamisch maken...
A new “Active HDR” system can analyze incoming HDR signals and apply dynamic metadata to the picture on a frame-by-frame basis, thus optimizing HDR picture quality, says LG.
As explained in the previous section, LG also spoke about something called “Active HDR”. This is not a format but a picture processing system for HDR that aims to add dynamic metadata and tone-mapping algorithms to HDR videos without dynamic metadata embedded in the signal.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Puck
Conscience NL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:54:
Heeft LG al aangegeven of ze ondersteuning voor dynamische HDR uit de HDMI 2.1 spec gaan toevoegen in hun bestaande OLED tv's zoals de 7-lijn? Ik kan niet echt zo'n statement vinden maar wel iets over "Active HDR" (in de 7-lijn). Maar dit is gewoon een HDR signaal kunstmatig dynamisch maken...

[...]

[...]

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484640539
LG geeft zelden aan of ze iets in de toekomst toevoegen. En zelfs als een of andere pief van LG op een beurs roept dat ze dit gaan doen, moet je nog niks verwachten... Weet overigens ook niet exact welke specs uit HDMI 2.1 softwarematig op 2.0 gebruikt kunnen worden.

Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan, wat moeten ze anders in de 2018 lijn verkopen :+

Puck schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:39:
[...]

LG geeft zelden aan of ze iets in de toekomst toevoegen. En zelfs als een of andere pief van LG op een beurs roept dat ze dit gaan doen, moet je nog niks verwachten... Weet overigens ook niet exact welke specs uit HDMI 2.1 softwarematig op 2.0 gebruikt kunnen worden.

Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan, wat moeten ze anders in de 2018 lijn verkopen :+
BFI, betere dithering/gradation, betere motion, betere kleuren, hogere helderheid, betere uniformiteit, een deugdelijk OS etc etc. Er is nog heel heel veel dat beter kan.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]
Het is wel een valide punt. LG als fabrikant wil net als andere fabrikanten natuurlijk de consument wel een reden geven om te upgraden naar het nieuwste model. Al verwacht ik sowieso HDMI 2.1, verbeterde brightness, ABL die nog minder agressief ingrijpt.

• Puck
Joosie200 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Het is wel een valide punt. LG als fabrikant wil net als andere fabrikanten natuurlijk de consument wel een reden geven om te upgraden naar het nieuwste model. Al verwacht ik sowieso HDMI 2.1, verbeterde brightness, ABL die nog minder agressief ingrijpt.
Al met al is speculeren over wat er nog naar de huidige modellen komt niet echt nuttig. LG weet zelf niet eens wanneer de huidige USA firmware versie naar Europa komt :P

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Phusebox

als ik dit zo allemaal lees, en wat jij allemaal wilt van een scherm, geniet jij wel van je oled.
want ik denk het af en toe van niet.
ik geniet gewoon van dit scherm, niks zal ooit perfect zijn, en er zijn altijd verbeteringen.
ik ben ook al in bezit van de 65e6 vanaf vorig jaar juni.
heb alle standen en functies al geprobeerd, ook is mijn oled gecalibreerd,
ik heb hiervoor de al niet misselijke pioneer 600m kuro gehad,maar die verbleekd gewoon bij de oled, oke motion is beter op de pioneer ,maar voor de rest zijn er weinig tvs die dit scherm verslaan.

okee er komen merken aan met een betere oled,maar dat is pas sinds de laatste 2 maanden, daarvoor stond dit scherm zijn mannetje tegenover elk scherm.

ik denk dat jij teveel aan het zoeken en spelen bent om iets te perfect te krijgen, geniet gewoon van het scherm man

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• Conscience NL
[...]

Puck schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Al met al is speculeren over wat er nog naar de huidige modellen komt niet echt nuttig. LG weet zelf niet eens wanneer de huidige USA firmware versie naar Europa komt :P
Nouja zoiets als de (HDR) game mode was toegezegd en uiteindelijk wel in de 6-serie terechtgekomen. Dus was meer benieuwd of zoiets ook al gezegd was over dynamische HDR. Maar dat is dus nog niet duidelijk. Zal dan vast wel alleen in de nieuwe modellen komen samen met HDMI 2.1.

• Puck
Conscience NL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:30:
[...]

[...]

Nouja zoiets als de (HDR) game mode was toegezegd en uiteindelijk wel in de 6-serie terechtgekomen. Dus was meer benieuwd of zoiets ook al gezegd was over dynamische HDR. Maar dat is dus nog niet duidelijk. Zal dan vast wel alleen in de nieuwe modellen komen samen met HDMI 2.1.
Je vergeet echter wel dat er voor de HDR Game Mode eerst vanuit het Amerikaanse AVSForum een petitie gestart met 3600 handtekeningen om überhaupt de aandacht van LG te krijgen. Ik weet niet of LG dit dus al voor deze petitie van plan was, maar het is niet zo makkelijk "toegezegd" door LG, maar meer vanuit druk van hun klanten.

Nog steeds hulde voor LG hoor, want ze hadden dit natuurlijk niet hoeven doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 06-05-2017 11:39 ]

• Conscience NL
Puck schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Je vergeet echter wel dat er voor de HDR Game Mode eerst vanuit het Amerikaanse AVSForum een petitie gestart met 3600 handtekeningen om überhaupt de aandacht van LG te krijgen. Ik weet niet of LG dit dus al voor deze petitie van plan was, maar het is niet zo makkelijk "toegezegd" door LG, maar meer vanuit druk van hun klanten.
I know. :) Het is toen op de kaart gezet maar dan nog hadden ze het ook alleen in de 2017-modellen kunnen uitrollen om die verkopen te pushen.

• Puck
Conscience NL schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:40:
[...]

I know. :) Het is toen op de kaart gezet maar dan nog hadden ze het ook alleen in de 2017-modellen kunnen uitrollen om die verkopen te pushen.
Klopt, vandaar mijn laatste toevoeging ;)

raymen12345 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:15:
Phusebox

effe als ik dit zo allemaal lees, en wat jij allemal wilt van een scherm, geniet jij wel van je oled.
want ik denk het af en toe van niet.
ik geniet gewoon van dit scherm, niks zal ooit perfect zijn, en er zijn altijd verbeteringen.
ik ben ook al in bezit van de 65e6 vanaf vorig jaar juni.
heb alle standen en functies al geprobeerd, ook is mijn oled gecalibreerd,
ik heb hiervoor de al niet misselijke pioneer 600m kuro gehad,maar die verbleekd gewoon bij de oled, oke motion is beter op de pioneer ,maar voor de rest zijn er weinig tvs die dit scherm verslaan.

okee er komen merken aan met een betere oled,maar dat is pas sinds de laatste 2 maanden, daarvoor stond dit scherm zijn mannetje tegenover elk scherm.

ik denk dat jij teveel aan het zoeken en spelen bent om iets te perfect te krijgen, geniet gewoon van het scherm man
Nee ik kan er niet van genieten. In het begin was ik wel even blij paar weken maar dat is met elke nieuwe gadget maar de minimale vooruitgang qua beeldkwaliteit (of misschien beter 'beeldgenot') in combinatie met het trage OS, de belabberde en minimale apps en de onbetrouwbare ARC inplementatie zorgen ervoor dat de pijn van het gapende gat op mijn spaarrekening niet verzacht wordt.

Ik verwacht geen perfect scherm, die illusie heb ik bij geen enkel product. Wel had ik wellicht onrealistische verwachtingen over hoe goed het beeld wel niet zou zijn. Van mijn eerste lcd tv (720p, 37 inch uit 2007) naar mijn vorige tv (1080p, lcd, 47 inch uit 2012) was een enorme sprong vooruit. Dit is een klein stapje maar wel voor het dubbele van wat die andere tv's destijds kostten.

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

maar het rare vindt ik ,dat ik bijna niks ervaar wat jouw tegen zit.
ja de motion is niet geweldig, maar voor de rest alleen maar lof voor dit scherm

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

raymen12345 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:44:
maar het rare vindt ik ,dat ik bijna niks ervaar wat jouw tegen zit.
ja de motion is niet geweldig, maar voor de rest alleen maar lof voor dit scherm
Ik heb dan weer geen probleem met motion. 😂

• Puck
Phusebox schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Ik heb dan weer geen probleem met motion. 😂
Misschien moeten jullie even ruilen van TV :D

• raymen12345

raymen12345

nooit te oud om te leren

hahaha ik ben niet voor niks voor de e6 gegaan,ik houd meer van dat design

vindt de motion ook goed te doen,maar als je iets moet vinden aan dit scherm, dan is het de motion

[ Voor 40% gewijzigd door raymen12345 op 06-05-2017 11:50 ]

• CHKYBSTRD
Welke motion setting gebruiken jullie om normaal TV te kijken.

RBN026 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:56:
Welke motion setting gebruiken jullie om normaal TV te kijken.
Off. Voor alles.

• CHKYBSTRD
ja dat lees ik dus overal maar ik kijk tv op HDR modus, dit vind ik zelf het prettigst. Als ik dan de motion uit zet krijg ik schokkende beelden waar ik niet aan kan wennen.

• Puck
RBN026 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:04:
[...]

ja dat lees ik dus overal maar ik kijk tv op HDR modus, dit vind ik zelf het prettigst. Als ik dan de motion uit zet krijg ik schokkende beelden waar ik niet aan kan wennen.
Dan laat je het toch lekker aan? Motion is heel persoonlijk, dus lekker zo instellen wat jij als prettig ervaart.

Pagina: 1 ... 92 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.