• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Hmm dus een donkere vlek die ca. 2-3x groter is dan het logo wordt veroorzaakt door image retention? Vaag ik had altijd verwacht dat dit er anders uit zou zien.

Ik zie het overigens al na 10 minuten een zender op te hebben gehad, en bij sport waar geen reclame tussen zit heb je dat nogal snel.
Dit is geen image retention.
Teksten en logo's die langere tijd in beeld blijven die worden gedimd. Dus het gebied om de logo's heen krijgen een donkere waas. Dit is een ingebouwde beveiliging van de tv om inbranden te verkomen.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12 13:31

pro_6or

amateur_60r

volgens mij wordt dat dan inderdaad zo benoemd in de hdtvtest review waar ik naar linkte.

dan is het dus een vrij grove bescherming tegen image retention die je ziet. Kan je eens een fotootje plaatsen?

een treffende spreuk

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12 21:22
Er verschijnen als maar meer filmpjes van vergelijking LG OLED 55B7V vs SAMSUNG QLED 55Q7F

In de winkel nog niet naast elkaar zien spelen. Als ik deze filmpjes zie terug meer zin in Samsung.
de sneeuw wat veel witter en meer detail in de kleuren.

Nu het blijven 2 top tv's het blijft kiezen tussen een BMW en Mercedes :) ik denk dat je met beiden goed af bent.

YouTube: Lg Oled 55B7 (2017) vs Samsung Qled 55Q7F (2017)

YouTube: SAMSUNG 55KS8000(2016) vs SAMSUNG QLED 55Q7F(2017)

YouTube: LG OLED 55B7 (2017) VS SAMSUNG QLED 55Q7F (2017)

LG B6 vs SAM Q7F

YouTube: OLED TV vs. QLED TV: YouTube SDR vs. YouTube HDR 2160p (LG 65B6 vs. ...

B7 en B6 van LG
YouTube: OLED 55B7 (2017) VS OLED 55B6 (2016)

[ Voor 11% gewijzigd door Carman1971 op 02-05-2017 14:52 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 23:32
@Carman1971 sowieso in de winkel gaan vergelijken:) want een van de top functies van oled is het echte zwart, en dat is natuurlijk niet goed te zien op een niet oled telefoon/monitor

(Er vanuit gaande dat je niet op oled kijkt)

Lichtpuntje...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Snake_Eye schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Dat bedoel ik, Gamma correcties, en betere near blacks. Door bijvoorbeeld aanpassingen in het gedeelte witbalance/limunantie.
Heb je wat instellingen in het servicemenu aangepast?
Ik had de verkeerde quote genomen.
Je kunt het op 2 manieren doen. De eerste is de luminance in het lage gamma spectrum hoger instellen via "20 Point IRE" (onder White Balance). Daar kun je de luminance vanaf 5% hoger instellen en voor de verdere stappen voor elke IRE stap (5%, 10% etc) de luminance trapsgewijs naar beneden aanpassen, bijvoorbeeld:

IRE 5 +10
IRE 10 +8
IRE 15 +6
IRE 20 + 4
IRE 25 +2
IRE 30 0

Je kunt ook in het servicemenu de brightness / contrast settings gedetailleerder wijzigen (dit heeft echter wel effect op elke beeldmodus). Onder B/C Setting kun je Brightness 128 / Contrast 128 vinden. Brightness kun je hier bijv. op 127 zetten, waardoor je brightness in je normale settings naar 51 (of 52) kunt zetten zonder dat je je 100% zwartwaarde verliest. De juiste instelling verschilt echter per paneel, maar hierdoor kun je bij wijze van een Brightness van 50.6 instellen. In het topic op AVSforums is heel veel info te vinden over deze 2 "truukjes".

Ik heb met beide opties gespeeld, en het werkt goed om betere near-blacks te krijgen. Echter is het heel lastig dit op het oog te doen en ervoor te zorgen dat je niet je 100% zwart verliest. Ik moet er nog iets meer mee stoeien om een definitieve keuze te maken hoe/of ik het ga gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 02-05-2017 14:56 ]

Arrived anxious, left bored

invincible30 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:28:
[...]

Dit is geen image retention.
Teksten en logo's die langere tijd in beeld blijven die worden gedimd. Dus het gebied om de logo's heen krijgen een donkere waas. Dit is een ingebouwde beveiliging van de tv om inbranden te verkomen.
Toch gek dan, ze kunnen het per pixel dimmen en dan gaan ze zo'n hele waas eromheen maken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Toch gek dan, ze kunnen het per pixel dimmen en dan gaan ze zo'n hele waas eromheen maken?
Je zal wel een algoritme moeten bedenken dat feilloos logo's herkent. Ik denk dat ze nu gewoon een groot blok plakken zodra op de gekende logo plaatsen langer dan 10 seconden een gelijkblijvend hoog contrast wordt gedetecteerd. Maar je opmekring is valide, het zou wel echt een stuk mooier zijn als echt het logo zelf wordt gedimt.

ik weet niet of zenders hier op zitten te wachten overigens!

een treffende spreuk

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:49
Carman1971 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:36:
Er verschijnen als maar meer filmpjes van vergelijking LG OLED 55B7V vs SAMSUNG QLED 55Q7F

In de winkel nog niet naast elkaar zien spelen. Als ik deze filmpjes zie terug meer zin in Samsung.

Nu het blijven 2 top tv's het blijft kiezen tussen een BMW en Mercedes :) ik denk dat je met beiden goed af bent.

LG B6 vs SAM Q7F

YouTube: OLED TV vs. QLED TV: YouTube SDR vs. YouTube HDR 2160p (LG 65B6 vs. ...

B7 en B6 van LG
uh ben ik nou raar of? de meeste reviews zijn helemaal niet lovend over de q7 toch vind ik het beeld wel mooier ogen in die videos dan de b7... ;w

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ambition88 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:37:
[...]
uh ben ik nou raar of? de meeste reviews zijn helemaal niet lovend over de q7 toch vind ik het beeld wel mooier ogen in die videos dan de b7... ;w
Niet raar hoor. Mijn vrouw vind een foto waar een HDR bewerking op los is gelaten vaak ook "mooier" om te zien dan eentje die het dichts bij de werkelijkheid ligt. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Testing, one, two ...

• Ambition88
hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:53:
[...]

Niet raar hoor. Mijn vrouw vind een foto waar een HDR bewerking op los is gelaten vaak ook "mooier" om te zien dan eentje die het dichts bij de werkelijkheid ligt. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.
Hm ja true, het zet me wel heel erg aan het denken hoor *zucht* heb alleen het idee dat die LCD 'savonds vooral erg tegenvallen ten opzichte van een OLED maar in die filmpjes oogt de OLED wel erg flets.

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024

LG B6 vs SAM Q7F

B7 en B6 van LG
Op basis van deze video's kan je geen conclusies trekken. Schermen worden zoals ik het lees ongekalibreerd en in een standaard modus met elkaar vergeleken.

Doe dan eerst een kalibratie en laat dan de schermen zien, het is nu een kwestie van smaak.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

in de winkel kijken bied ook niet zo veel soelaas. Of die winkel moet dat heel serieus nemen (scherm goed instellen, uitleggen hoe ze hem ingesteld hebben, donkere ruimte). Ik heb zo'n winkel nog niet gezien. Zelfs niet als ze daar eenvoudig aan zouden kunnen voldoen (bv bij smits in Arnhem waar ik af en toe even binnen wip) ze hangen gewoon aan de wand met default instellingen en het standard demo material. Licht vol aan. Er vlak naast hebben ze prachgtige donkere luister ruimtes.

een treffende spreuk

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 23:32
Tja je kan het altijd vragen, ik kan mij nog iemand herinneren die dat ook heeft gedaan en alles mocht doen en laten wat hij wilde (van het forum)

Als je daadwerkelijk wat wil kopen willen ze misschien wel wat beter hun best doen ;-)

Lichtpuntje...

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

LuisjeNL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:43:
Tja je kan het altijd vragen, ik kan mij nog iemand herinneren die dat ook heeft gedaan en alles mocht doen en laten wat hij wilde (van het forum)

Als je daadwerkelijk wat wil kopen willen ze misschien wel wat beter hun best doen ;-)
Tuurlijk, je kan gewoon om een afstandsbediening vragen vaak. Dat heb ik ook een aantal keer al gedaan als ik zelf iets wilde vergelijken.

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
Ambition88 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:57:
[...]
Hm ja true, het zet me wel heel erg aan het denken hoor *zucht* heb alleen het idee dat die LCD 'savonds vooral erg tegenvallen ten opzichte van een OLED maar in die filmpjes oogt de OLED wel erg flets.
En "fatigue" speelt ook mee. Het eerste uur vind je de overdreven vivid kleuren van de Samsung geweldig, na 2u zeg je njah en daarna ben je blij dat je de realistische kleuren van de LG hebt... ;)

...of niet...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Ambition88
wat kunnen winkels toch eigenlijk keihard liegen he, lees voor de gein ffe de omschrijving van hifi corners over de panasonic OLED.

https://www.hificorner.nl/tx-65ezw954.html
Master HDR OLED
De OLED-beeldschermen van Panasonic produceren diepe, fascinerende zwarttinten en hebben een breder kleurbereik dan u ooit heeft kunnen dromen. Zo zorgt de Absolute Black filter ervoor dat omgevingslicht en reflecties geabsorbeerd worden. Donkere scènes worden geoptimaliseerd en krijgen meer luminantie waardoor films en series meer tot hun recht komen. Het nieuwe Master HDR OLED scherm bereikt een verdubbeling van helderheid vergeleken met de traditionele OLED schermen. De EZW954 behaalt zijn maximale potentie door multi-HDR ondersteuning met HDR10, Hybrid Log Gamma en Dolby Vision voor al uw series en film streaming diensten
de 1000 serie heeft de absolute black filter, de 950 series heeft deze niet en ze ondersteunen ook geen van beide dolby vision.

/facepalm 8)7 |:(
Hmm mijn C7 heeft al issues ik kan de app Store niet meer openen ook niet na uitzetten van de tv. Hoe kan ik hard alle apps afsluiten?

Feest. De ene na de andere app doet niks meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 02-05-2017 18:19 ]

• invincible30

invincible30

pro_6or schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:34:
volgens mij wordt dat dan inderdaad zo benoemd in de hdtvtest review waar ik naar linkte.

dan is het dus een vrij grove bescherming tegen image retention die je ziet. Kan je eens een fotootje plaatsen?
Via deze link kan je zien wat er mee bedoeld wordt.
https://www.avforums.com/...71/page-130#post-24517857

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:50
kretek1305 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:54:
[...]

En "fatigue" speelt ook mee. Het eerste uur vind je de overdreven vivid kleuren van de Samsung geweldig, na 2u zeg je njah en daarna ben je blij dat je de realistische kleuren van de LG hebt... ;)

...of niet...
Ja, ik snap ook de push naar meer helderheid niet zo. Ik moet mijn B6 in de avonduren al flink naar beneden halen. OLED light staat in de avonduren op +- 30, anders is het te fel. En dan zit je nog steeds op ongeveer 120/cd/m2 op een 10% window.

Ik kom natuurlijk van een plasma af, maar dat felle is nergens voor nodig (in SDR).

Van de ABL heb ik op de b6 ook absoluut geen last. Vergeleken met mijn VT60 is het een poeslieve ABL zonder al te veel nare effecten. Het valt me eigenljk gewoon niet eens op. Alleen op volledig wit over 100% van het scherm valt het iets op.

[edit]

Ik zal dit weekend eens in het service-menu aan de slag gaan voor betere near blacks. Als dat niet helemaal goed te krijgen is; dan zal ik misschien upgraden naar een c7. Maar niet echt behoefte aan eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 02-05-2017 18:51 ]

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 07:54
Ik heb opnieuw het probleem dat bij het bekijken van Netflix het beeld ontzettend stottert.
Wanneer ik dan even naar beeldinstelling spel overschakel en dan weer terug naar expert is het weer goed!
Ik draai firmware versie 4.31.10

• ion
  • Niet online

ion

hantheman schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:03:
Ik heb opnieuw het probleem dat bij het bekijken van Netflix het beeld ontzettend stottert.
Wanneer ik dan even naar beeldinstelling spel overschakel en dan weer terug naar expert is het weer goed!
Ik draai firmware versie 4.31.10
Zou je er een filmpje van kunnen maken, ben wel benieuwd hoe het eruitziet. Soms stottert netflix bij mij ook, maar ik dacht dat het aan de content zelf lag.

P.S.

Mijn band midden in het scherm van B6 is opeens compleet verdwenen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 02-05-2017 19:19 ]

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Adlermann schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:50:
[...]

Ja, ik snap ook de push naar meer helderheid niet zo. Ik moet mijn B6 in de avonduren al flink naar beneden halen. OLED light staat in de avonduren op +- 30, anders is het te fel. En dan zit je nog steeds op ongeveer 120/cd/m2 op een 10% window.

Ik kom natuurlijk van een plasma af, maar dat felle is nergens voor nodig (in SDR).

Van de ABL heb ik op de b6 ook absoluut geen last. Vergeleken met mijn VT60 is het een poeslieve ABL zonder al te veel nare effecten. Het valt me eigenljk gewoon niet eens op. Alleen op volledig wit over 100% van het scherm valt het iets op.

[edit]

Ik zal dit weekend eens in het service-menu aan de slag gaan voor betere near blacks. Als dat niet helemaal goed te krijgen is; dan zal ik misschien upgraden naar een c7. Maar niet echt behoefte aan eigenlijk.
Onze VT60 is echt niet cool met z'n veel te agressieve ABL en ziekelijke image retention. Ik ben dat echt zat. Met films kijken is dit niet zo'n issue maar met al die heldere games en hun rijke kleurenpaletten wil ik soms een baksteen door mijn TV gooien. Serieus. Kan me voorstellen dat de B6 een wereld van verschil is als je van een plasma komt!

Maar heb je net de B6 en zit je al te denken om misschien te upgraden naar een C7... dat zegt ook wel iets. De black crush kruipt toch onder je huid hè? Schaduwdetail is wel top notch op de VT60, maar dat weet jij ook. :P

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 07:54
ionn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:09:
[...]

Zou je er een filmpje van kunnen maken, ben wel benieuwd hoe het eruitziet. Soms stottert netflix bij mij ook, maar ik dacht dat het aan de content zelf lag.

P.S.

Mijn band midden in het scherm van B6 is opeens compleet verdwenen. :+
Ja zal ik doen wanneer het weer voorkomt, kan het nog niet makkelijk reproduceren.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Wat is eigenlijk de reden dat ik overal bij elke instelling of reviewer zie dat iedereen op de b6v of welke oled dan ook dat iedereen trumotion uitzet. Of de judder alleen op 2?
Dan schokt het beeld toch bij pan in en pan out? Zegmaar elke uitzending op welk kanaal ook schokt enorm?
Ik zie wel wat artifact bij bewegende beelden maar alles is beter dan dan dat geschok?

• Adlermann
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Onze VT60 is echt niet cool met z'n veel te agressieve ABL en ziekelijke image retention. Ik ben dat echt zat. Met films kijken is dit niet zo'n issue maar met al die heldere games en hun rijke kleurenpaletten wil ik soms een baksteen door mijn TV gooien. Serieus. Kan me voorstellen dat de B6 een wereld van verschil is als je van een plasma komt!

Maar heb je net de B6 en zit je al te denken om misschien te upgraden naar een C7... dat zegt ook wel iets. De black crush kruipt toch onder je huid hè? Schaduwdetail is wel top notch op de VT60, maar dat weet jij ook. :P
o

Ja, ik ga niet echt upgraden naar een c7. Van wat ik zo gelezen heb is de b6 prima goed genoeg te krijgen op near black. Ik ben een beetje klaar met non-stop upgraden. ER is altijd wel wat beters :) Ik heb van 2008 tot 2014 elk jaar een nieuwe plasma gekocht :P

Ik zag gister voor het eerst IR op de B6, maar dat was echt maar eventjes. (heel groot Plex :) )

Ik erken dezelfde issues met de vt60, alleen ik erger me daar minder aan. Het belangrijkste vind ik echter dati k overdag mijn gordijnen fatsoenlijk open kan laten nu. Met vol licht kan de b6 prima gebruikt worden voor films/series/etc.

En in de avonduren gaat ie netjes naar ISF dark.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:40
ApC_IcE schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:43:
Wat is eigenlijk de reden dat ik overal bij elke instelling of reviewer zie dat iedereen op de b6v of welke oled dan ook dat iedereen trumotion uitzet. Of de judder alleen op 2?
Dan schokt het beeld toch bij pan in en pan out? Zegmaar elke uitzending op welk kanaal ook schokt enorm?
Ik zie wel wat artifact bij bewegende beelden maar alles is beter dan dan dat geschok?
Je kan films kijken zoals ze bedoeld zijn of je kan trumotion aanzetten. De enige keer dat ik trumotion aanzet is met voetbal.
Ik heb pas een keer bij de credits van een film echt schokken gezien. Verder nooit. Niet bij voetbal, niet bij films en ook niet bij reguliere tv.

• GANGSTERKILLER
Adlermann schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:04:
[...]
o

Ja, ik ga niet echt upgraden naar een c7. Van wat ik zo gelezen heb is de b6 prima goed genoeg te krijgen op near black. Ik ben een beetje klaar met non-stop upgraden. ER is altijd wel wat beters :) Ik heb van 2008 tot 2014 elk jaar een nieuwe plasma gekocht :P

Ik zag gister voor het eerst IR op de B6, maar dat was echt maar eventjes. (heel groot Plex :) )

Ik erken dezelfde issues met de vt60, alleen ik erger me daar minder aan. Het belangrijkste vind ik echter dati k overdag mijn gordijnen fatsoenlijk open kan laten nu. Met vol licht kan de b6 prima gebruikt worden voor films/series/etc.

En in de avonduren gaat ie netjes naar ISF dark.
Elk jaar een nieuwe plasma gekocht vanaf 2008 tot uiteindelijk de VT60?! Dat is wel absurd gozer! Jij had er echt zin in! :9 Ik heb het altijd moeten doen met een LCD (wel meerdere gekocht door de jaren heen sinds de komst van de Xbox 360). Ik zat destijds altijd te kwijlen op een Pioneer Kuro maar die was veel te duur voor mij. De VT60 is mijn eerste plasma. OLED ziet er (op de motion performance na) toch echt stukken beter uit dan de beste plasma's wat mij betreft.

Wat me nog steeds een beetje dwars zit is dat ik destijds misschien voor de laaste genereratie Samsung plasma had moeten gaan, de F8500 die de "OLED plasma" werd genoemd. Zwartwaarden waren niet zo goed als de VT/ZT60 maar hij zou een veel hogere lichtopbrengst hebben en mindere of zo goed als geen ABL. Achteraf waren dit voor mij toch ook belangrijke punten! De hogere input lag zorgde er uiteindelijk voor dat ik toch voor de VT60 koos. Heb jij de F8500 ook gehad?

Ik ben trouwens wel benieuwd of je die near blacks van de B6 nog kan verbeteren in het service menu. ;)

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ionn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Tuurlijk, je kan gewoon om een afstandsbediening vragen vaak. Dat heb ik ook een aantal keer al gedaan als ik zelf iets wilde vergelijken.
Heb ik ook gedaan toen de b6 een paar maanden uit was, en ik was ook serieus in de markt en heb al vaker bij Smits grote bedragen uitgegeven. Kreeg ook de ab hoor, maar hij wipte telkens weer naar die demo loop "wij weten ook niet hoe ie werkt" geen idee hoe ingesteld, hel verlichte ruimte. Ik vind dat echt een gemiste kans, ze hebben daar echt de ruimte en ze zijn ook niet onaardig of zo.

een treffende spreuk

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 20:49
Zonet op mijn LG oled55b6v (laatste firmware) eens de deep color geactiveerd. Dit resulteerde in geen geluid over hdmi meer. Ondanks dat hij wel op arc stond kwam er niets door.

De receiver gaf aan dat het signaal in 4:4:4 binnenkwam tov rgb full maar, geen audio informatie.

Receiver is een pioneer vsx-831. Uitschakelen van de optie gaf direct terug geluid. Het viel mij ook op dat de video app mijn Synology over dlna niet meer kon vinden na de optie te activeren.

Iemand dit nog gehad?
Ik twijfel toch nog steeds over al dan niet kalibreren. Als ik mijn oude lcd tv op de slaapkamer aanzet (die ook een isf stand heeft en ik zelf met de bekende dvd zo goed en kwaad als ik kon heb gekalibreerd) dan heeft die mooiere kleuren dan de oled. Op de C7 is alles in vergelijking zo grauw en grijs, alsof het altijd mistig is.

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 11:47

wally21

psn: Wally224

Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:06:
Ik twijfel toch nog steeds over al dan niet kalibreren. Als ik mijn oude lcd tv op de slaapkamer aanzet (die ook een isf stand heeft en ik zelf met de bekende dvd zo goed en kwaad als ik kon heb gekalibreerd) dan heeft die mooiere kleuren dan de oled. Op de C7 is alles in vergelijking zo grauw en grijs, alsof het altijd mistig is.
Phusebox schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:24:
[...]

Ik kijk op de C7 en heb de OLED light setting meestal rond de 15-20 staan. Overdag wil ik nog wel eens tot 35-40 gaan maar dat is echt het maximum dat ik nodig heb.
Misschien je oled light wat hoger zetten O-) :Y)

• JSTPS
Zet je kleuren wat hoger😆

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53
ShaneV schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:25:
Zonet op mijn LG oled55b6v (laatste firmware) eens de deep color geactiveerd. Dit resulteerde in geen geluid over hdmi meer. Ondanks dat hij wel op arc stond kwam er niets door.

De receiver gaf aan dat het signaal in 4:4:4 binnenkwam tov rgb full maar, geen audio informatie.

Receiver is een pioneer vsx-831. Uitschakelen van de optie gaf direct terug geluid. Het viel mij ook op dat de video app mijn Synology over dlna niet meer kon vinden na de optie te activeren.

Iemand dit nog gehad?
Bij mij ook, receiver Denon 2300W

• BMTN
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:06:Op de C7 is alles in vergelijking zo grauw en grijs, alsof het altijd mistig is.
Zet de helderheid eens op 47.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:09:
Ik heb pas een keer bij de credits van een film echt schokken gezien. Verder nooit. Niet bij voetbal, niet bij films en ook niet bij reguliere tv.
lijkt me sterk. ik heb zowel bij de C7 en de B6 met humax,Ci+,Horizon dat het hele beeld een beetje flikkerig beweegt zonder Trumotion.

• ion
  • Niet online

ion

Beetje offtopic, maar lijkt erop dat AACS 2.0 is gecrackt. Ben benieuwd of het verschil tussen een 4K encode UHD bluray een groot verschil zal zijn in kwaliteit op mijn B6.
ApC_IcE schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:40:
[...]

lijkt me sterk. ik heb zowel bij de C7 en de B6 met humax,Ci+,Horizon dat het hele beeld een beetje flikkerig beweegt zonder Trumotion.
Misschien ben je er gevoelig voor of is het iets waar je heel erg op focust. Ik heb echt nergens last van. Gisteren voor de grap nog eens voetbal gekeken en nee planning shots waren geen probleem voor mij. Zag er prima uit.

En ongeveer 70% van wat ik kijk op de tv is 24 fps en dat levert ook geen problemen op.
wally21 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:20:
[...]

[...]

Misschien je oled light wat hoger zetten O-) :Y)
Dat zou nu juist bij OLED helemaal niks uit mogen maken maar FYI staat de lcd tv waar ik het mee vergelijk ook op 20/100 en heeft die een maximale helderheid van ca. 300 nits.
BMTN schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:18:
[...]

Zet de helderheid eens op 47.
Maar dan verlies ik dus detail in donkere delen?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 06:06 ]

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 20:49
DrDelete schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:13:
[...]

Bij mij ook, receiver Denon 2300W
Op de LG website staat er niets specifieks hierover. http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437128590776-others

Mogelijks nog mensen met dit probleem?

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 06:04:

[...]

Maar dan verlies ik dus detail in donkere delen?
Brightness op 47 lijkt me niet het juiste antwoord nee. (waar is de thumbs-down knop?). Ik kan je aanraden in ieder geval je brightness en contrast op het oog te calibreren, bijvoorbeeld met de gratis video's van AVS HD 709. Welke gamma gebruik je? En heb je niet per ongeluk black level op high staan?
ApC_IcE schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:40:
[...]

Het waarnemen van judder is heel persoonlijk. Sommige mensen zien het helemaal niet, terwijl andere het nog geen 5 min volhouden. Zet sowieso Real Cinema aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Puck op 03-05-2017 09:12 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik ben iemand die het nog geen 20 sec volhoudt dan.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Lijkt me dat er iets goed mis is met je instellingen dan, kleuren zijn juist geweldig op de Oled. En nee, ik heb hem niet op vivid staan :-)

Enige probleem wat ik nog zie is een groene waas over lichte kleuren, voornamelijk huidskleur. Het is minimaal en niemand die met me meekijkt ziet het behalve als ik het tegen ze zeg, maar what is seen cannot be unseen in mijn geval. Merkte dit op bij Hacksaw Ridge maar dit bleek voornamelijk aan de film zelf te liggen, maar had er weer last van bij 13 reasons why op netflix.

Wat de judder betreft, daar ontkom je niet aan helaas. Ben er tegenwoordig extreem gevoelig voor blijkbaar want heb er nu ook last van op mijn plasma en lcd. Helaas trek ik het soap opera effect nog veel slechter...

• JSTPS
Malt007 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Lijkt me dat er iets goed mis is met je instellingen dan, kleuren zijn juist geweldig op de Oled. En nee, ik heb hem niet op vivid staan :-)

Enige probleem wat ik nog zie is een groene waas over lichte kleuren, voornamelijk huidskleur. Het is minimaal en niemand die met me meekijkt ziet het behalve als ik het tegen ze zeg, maar what is seen cannot be unseen in mijn geval. Merkte dit op bij Hacksaw Ridge maar dit bleek voornamelijk aan de film zelf te liggen, maar had er weer last van bij 13 reasons why op netflix.

Wat de judder betreft, daar ontkom je niet aan helaas. Ben er tegenwoordig extreem gevoelig voor blijkbaar want heb er nu ook last van op mijn plasma en lcd. Helaas trek ik het soap opera effect nog veel slechter...
Die groene waas had ik ook toen ik m'n 55e6 net had. Je zou de optie "paneel geluid" wissen" eens moeten proberen. Bij mij is de groene waas direct na het gebruiken van de optie verdwenen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De freespace remote van de E6/G6 series is imho een stuk mooier dan de standaard zwarte glossy remote. Sinds gisteren de LG MR-700 binnen gekregen en deze werkt ook perfect op de B6 serie. Oogt een stuk netter en je ziet geen vette vingers erop terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cqMXAGASsGd2xzto1ZerZYrm/full.jpg

39

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@JSTPS Paneel geluid wissen? Heeft LG ook al een Freetranslations bureau ingehuurd. Volgens mij is clear panel noise toch echt iets heel anders.

Correct Nederlands zou ruis moeten zijn geen geluid.

Weer een reden om Engels als default te hebben, dan begrijp je tenminste wat opties betekenen.

• JSTPS
LOTG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:48:
@JSTPS Paneel geluid wissen? Heeft LG ook al een Freetranslations bureau ingehuurd. Volgens mij is clear panel noise toch echt iets heel anders.

Correct Nederlands zou ruis moeten zijn geen geluid.

Weer een reden om Engels als default te hebben, dan begrijp je tenminste wat opties betekenen.
Slaat idd nergens op, dat is ook de reden dat ik alles kijk zonder of met Engelse ondertiteling. Films en games. Geen idee waarom de tv wel op NL staat, nooit aan gedacht eigenlijk :P

Verwijderd

Hallo mensen, wat is eigenlijk aan te raden; een LG E7 met een geïntegreerde soundbar kopen of een Oled zonder soundbar en dan los een halen? Ik ga binnenkort in mijn nieuwbouw woning wonen en het is de bedoeling dat er een kabelgoot in de muur gefreesd gaat worden. Dus of enkel een tv aan de muur of een extra gat voor een soundbar aan de muur. Wat ziet er het meest clean uit?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

LG B6 vs SAM Q7F

B7 en B6 van LG
Heb geen van de linkjes bekeken, maar even voor mijn beeldvorming:

Je bekijkt dus serieus vergelijkingsfilmpjes via een internet browser, opgenomen met één of andere camera, op een device of computer met een lcd beeldscherm; en trekt daar dan je conclusies uit?? Ehhh...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46

rajackar

Blood Minister

Fietsbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:40:
De freespace remote van de E6/G6 series is imho een stuk mooier dan de standaard zwarte glossy remote. Sinds gisteren de LG MR-700 binnen gekregen en deze werkt ook perfect op de B6 serie. Oogt een stuk netter en je ziet geen vette vingers erop terug.

[afbeelding]
Mooi hoor.
Waar heb je hem vandaan en wat heeft het gekost als ik mag vragen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:03:
Dus of enkel een tv aan de muur of een extra gat voor een soundbar aan de muur. Wat ziet er het meest clean uit?
Het meest clean is natuurlijk geïntegreerd.
Maar wellicht wordt je volgende tv er 1 zonder vaste soundbar.
Ik zou dus zowiezo een extra gat aanbrengen voor de soundbar - als dat nodig is trouwens.
Je kunt soundbars ook netjes onder de tv ophangen en de draden bijna of helemaal onzichtbaar naar boeven leiden.
Groot voordeel van een losse soundbar is ook dat je meer keus hebt, je wellicht ernaar toe kan streamen voor muziek, hij beter kan klinken en je de mogelijkheid hebt om er een subwoofer bij te plaatsen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rajackar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:16:
[...]

Mooi hoor.
Waar heb je hem vandaan en wat heeft het gekost als ik mag vragen?
Veel nederlandse winkels kunnen er niet aan komen of vragen er de hoofdprijs voor (80+ euro)
Via Ebay kwam ik er eentje tegen voor 47 euro inclusief shipping (uit Polen), nieuw ongebruikt in verpakking.
De meeste prijzen liggen rond de 50/60 Euro van de overige aanbieders.

39

• Raymon89
  • Laatst online: 12:18
Dat ligt dan denk ik toch echt aan je instellingen, bij mij zijn alle kleuren heel mooi en fel (op ISF Bright/Dark met Warm2 temperature) en is er zeker geen grijze waas o.i.d.
Zoals Puck al zei, heb je je beeld al eens gecalibreerd met de AVS files? (Heb ik ook nog niet gedaan, staat dit weekend op de planning. Maar zonder dat dus al top beeld.)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fietsbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Veel nederlandse winkels kunnen er niet aan komen of vragen er de hoofdprijs voor (80+ euro)
Via Ebay kwam ik er eentje tegen voor 47 euro inclusief shipping (uit Polen), nieuw ongebruikt in verpakking.
De meeste prijzen liggen rond de 50/60 Euro van de overige aanbieders.
Thanks! Ik ga misschien ook wel even kijken dan.
Hoe is het wieltje trouwens? Op de normale afstandsbediening is die erg glad. Hopelijk is dat op deze iets ruwer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rajackar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:41:
[...]

Thanks! Ik ga misschien ook wel even kijken dan.
Hoe is het wieltje trouwens? Op de normale afstandsbediening is die erg glad. Hopelijk is dat op deze iets ruwer.
Het wieltje is even glad/ruw, heb daar zelf nooit een probleem mee gehad. De overige toetsen zijn gemaakt van plastic en niet van rubber, hierdoor kleven er ook geen pluisjes/stof aan de toetsen. Een afstandbediening heb je veel in je handen en hoort er gewoon goed uit te zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GGP6EQBJECcZjapA6uYv2Uyg/medium.jpg

39

• LOTG
@Fietsbel
Ik vind de compacte remote juist wel fijn, en de rest is een kwestie van smaak. Ik vind de andere juist te opvallend. Past niet bij de rest wat ik heb, en al helemaal niet bij het B6 design.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fietsbel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Het wieltje is even glad/ruw, heb daar zelf nooit een probleem mee gehad. De overige toetsen zijn gemaakt van plastic en niet van rubber, hierdoor kleven er ook geen pluisjes/stof aan de toetsen. Een afstandbediening heb je veel in je handen en hoort er gewoon goed uit te zien :)

[afbeelding]
Mee eens. Net eentje besteld voor 40 euro incl verzending.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LOTG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:05:
@Fietsbel
Ik vind de compacte remote juist wel fijn, en de rest is een kwestie van smaak. Ik vind de andere juist te opvallend. Past niet bij de rest wat ik heb, en al helemaal niet bij het B6 design.
Kwestie van smaak is het zeker, het is daarom mooi dat zoveel afstandsbedieningen werken.
Welk model heb jij precies van de compacte remote? Met google kom ik diverse modellen tegen, sommige ondersteunen wel en andere weer geen Freespace.
rajackar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Mooie prijs! d:)b

39

• Rerder
  • Laatst online: 04-05-2024
rajackar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Waar heb je deze besteld ?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:26:
[...]

Dat ligt dan denk ik toch echt aan je instellingen, bij mij zijn alle kleuren heel mooi en fel (op ISF Bright/Dark met Warm2 temperature) en is er zeker geen grijze waas o.i.d.
Zoals Puck al zei, heb je je beeld al eens gecalibreerd met de AVS files? (Heb ik ook nog niet gedaan, staat dit weekend op de planning. Maar zonder dat dus al top beeld.)
Ga het nog eens proberen maar volgens mij gaat het niet hele grote stappen vooruit bieden.

• Adlermann
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:55:
[...]

Ga het nog eens proberen maar volgens mij gaat het niet hele grote stappen vooruit bieden.
Even inhaken op je kalibratieverhaal.

Als het goed is moet je OLED prima dci 3 weer kunnen geven (tot 99% oid). De kleuren zouden prima moeten zijn. Als je OLED light op 16 hebt, kandat idd de oorzaak zijn.

Maar; waar woon je. Voor Panasonic Plasma owners (zie topic) heb ik daar altijd tv's gekalibreerd voor een kratje bier. Met zeer tevreden tweakers als resultaat. Ik heb zelfs professionele kalibraties opnieuw gedaan omdat mensen niet eens waren met de kwaliteit van Frank Doornhof.

Ik ga niet meer het hele land/ half europa afreizen. Maar als je bv een keer in mijn vakantie je tv langsbrengt. Dan kan ik SDR mode prima voor je kalibreren. Dit doe ik alleen als hobby en alleen voor tweakers.

• LOTG
@Fietsbel Nee, gewoon die op de foto naast je zilveren exemplaar. Maar een met minder buttons zou nog beter zijn. Het enige wat ik moet kunnen is de menu's bedienen en van input wisselen.

• Raymon89
  • Laatst online: 12:18
Op webOS 3.5 zou je apps een shortcut moeten kunnen geven zodat je gewoon een nummer in kunt toetsen en de app opent ("My Button" noemt LG dat). Ik kan nergens vinden hoe ik dat in zou moeten stellen, iemand?

Verwijderd

Shocked schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:18:
[...]

Het meest clean is natuurlijk geïntegreerd.
Maar wellicht wordt je volgende tv er 1 zonder vaste soundbar.
Ik zou dus zowiezo een extra gat aanbrengen voor de soundbar - als dat nodig is trouwens.
Je kunt soundbars ook netjes onder de tv ophangen en de draden bijna of helemaal onzichtbaar naar boeven leiden.
Groot voordeel van een losse soundbar is ook dat je meer keus hebt, je wellicht ernaar toe kan streamen voor muziek, hij beter kan klinken en je de mogelijkheid hebt om er een subwoofer bij te plaatsen.
Is zo'n soundbar niet gewoon een hype, dat na een tijdje weer weg is. En dan zou ik het best zonde vinden als je daardoor gaten in de muur hebt staan. Een tv aan de muur (tenzij het geprojecteerd gaat worden) is toch wat anders.

• wally21

wally21

Meer mensen die de laatste tijd problemen hebben met de youtube app?
Ik heb sinds een week ineens dat het afspelen af en toe hapert. De internetverbinding is prima (150Mbit).
Ook zie je dat het bufferen geen probleem is en deze dik voorloopt op de momenteel afspelende content.

Het lijkt steeds te gebeuren als ik bijv. een playlist opzet (denk aan muziek) en dan bij het afspelen van de volgende video hapert hij om de aantal seconden. Zowel beeld en geluid. Als ik dan terug ga en dan de video nog een keer op zet hapert hij ineens niet meer. Dit gebeurd ook wel eens als ik eerst reclame krijg welke je af moet kijken. De video erna hapert dan.

Heb het volgende al geprobeerd:
- Youtube app volledig afsluiten en opnieuw opstarten.
- Youtube app verwijderen en opnieuw installeren.
- Tv volledig resetten en opnieuw instellen/installeren.
- Gewisseld tussen lan/wifi

Echter overal hetzelfde resultaat.
Vroeg me af of ik de enige ben met dit probleem? Heb de B6 al sinds december maar dit nog niet eerder gehad.

edit:
Adlermann schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:10:
[...]
Maar; waar woon je. Voor Panasonic Plasma owners (zie topic) heb ik daar altijd tv's gekalibreerd voor een kratje bier. Met zeer tevreden tweakers als resultaat. Ik heb zelfs professionele kalibraties opnieuw gedaan omdat mensen niet eens waren met de kwaliteit van Frank Doornhof.

Ik ga niet meer het hele land/ half europa afreizen. Maar als je bv een keer in mijn vakantie je tv langsbrengt. Dan kan ik SDR mode prima voor je kalibreren. Dit doe ik alleen als hobby en alleen voor tweakers.
Is Tilburg in de buurt? en 2 kratten bier ook goed :+ O-)

[ Voor 25% gewijzigd door wally21 op 03-05-2017 16:50 ]

[...]

Als het goed is moet je OLED prima dci 3 weer kunnen geven (tot 99% oid). De kleuren zouden prima moeten zijn. Als je OLED light op 16 hebt, kandat idd de oorzaak zijn.

Thanks voor het aanbod. Ik woon niet in de buurt waarschijnlijk (Zuid-Limburg) en met een fragiele 55 inch tv zeulen lijkt me ook niet verstandig.

OLED light staat momenteel al paar weken op 20, en eerlijk gezegd wil ik niet feller. Mijn minder fell LCD heeft wel volle kleuren dus zou met OLED toch ook prima moeten kunnen?
Raymon89 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:32:
Op webOS 3.5 zou je apps een shortcut moeten kunnen geven zodat je gewoon een nummer in kunt toetsen en de app opent ("My Button" noemt LG dat). Ik kan nergens vinden hoe ik dat in zou moeten stellen, iemand?
Gewoon op je afstandbediening 0 ingedrukt houden meen ik. Er staat een tekstje onder.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 16:58 ]

• LOTG
@Phusebox Als mede Zuid Limburger kan ik je vertellen dat niets in de buurt is, en ik ben ook van mening dat je met die dunne tv's niet te veel moet slepen. De instructies op de doos zijn ook niet overdreven denk ik.

• wally21

wally21

LOTG schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:01:
@Phusebox Als mede Zuid Limburger kan ik je vertellen dat niets in de buurt is, en ik ben ook van mening dat je met die dunne tv's niet te veel moet slepen. De instructies op de doos zijn ook niet overdreven denk ik.
Ik heb de doos ook netjes bewaard. je weet maar nooit mocht hij ooit weer vervoerd moeten worden (lees verhuizen of dergelijke) ;)

• LOTG
@wally21 Dat heb ik ook, maar dat is meer voor als het moet niet om dat het kan.
Dan moet je het ding dus weer in de doos stuffen en er weer uit en dan weer erin.

Zo'n dikke plasma heb ik ook geen probleem mee, maar de TV is gewoon zo dun...

• ApC_IcE

ApC_IcE

[...]

Waar is in de buurt?
Ik heb er wel oren naar.

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:57:
[...]

Thanks voor het aanbod. Ik woon niet in de buurt waarschijnlijk (Zuid-Limburg) en met een fragiele 55 inch tv zeulen lijkt me ook niet verstandig.

OLED light staat momenteel al paar weken op 20, en eerlijk gezegd wil ik niet feller. Mijn minder fell LCD heeft wel volle kleuren dus zou met OLED toch ook prima moeten kunnen?
De C7 die ik zag had absoluut geen problemen met kleur. Ik denk dat de instellingen van je aangesloten apparatuur niet matchen met de instellingen van je C7. Zelfs op de beste TV's met het grootste kleurbereik is een mistig/washed out beeld te krijgen als de instellingen niet juist staan afgesteld.

Probeer dit even. Verander de colour gamut naar Wide of Extended. Gamma op 2.4 ipv 2.2. Black level op Low. Colour slider op 65 of 70.

Wat vind je er nu van? :)

[ Voor 20% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 03-05-2017 18:03 ]

• invincible30

invincible30

Meer mensen die last hebben van het niet synchroom lopen vh geluid en beeld via de ingebouwde netflix app? Het gaat om de 55 e6.
Geluid loopt iets achter op het beeld.
Dit gebeurt zowel via de interne luidspreker als via optisch naar mijn stereo versterker.

Bij de geluidsinstellingen vd tv kan je de delay iets verzetten, maar niet voldoende om het synchroom te krijgen.
Via mijn chromecast, ps4 en xboxone heb ik dit probleem niet.
Ligt dus echt aan de netflix app vd tv.
Heb de tv al een keer gereset en de app opnieuw erop gezet.

• Adlermann
ApC_IcE schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Waar is in de buurt?
Ik heb er wel oren naar.
twente.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
invincible30 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:44:
Meer mensen die last hebben van het niet synchroom lopen vh geluid en beeld via de ingebouwde netflix app? Het gaat om de 55 e6.
Geluid loopt iets achter op het beeld.
Dit gebeurt zowel via de interne luidspreker als via optisch naar mijn stereo versterker.

Bij de geluidsinstellingen vd tv kan je de delay iets verzetten, maar niet voldoende om het synchroom te krijgen.
Via mijn chromecast, ps4 en xboxone heb ik dit probleem niet.
Ligt dus echt aan de netflix app vd tv.
Heb de tv al een keer gereset en de app opnieuw erop gezet.
Geen problemen mee.
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:37:
[...]

De C7 die ik zag had absoluut geen problemen met kleur. Ik denk dat de instellingen van je aangesloten apparatuur niet matchen met de instellingen van je C7. Zelfs op de beste TV's met het grootste kleurbereik is een mistig/washed out beeld te krijgen als de instellingen niet juist staan afgesteld.

Probeer dit even. Verander de colour gamut naar Wide of Extended. Gamma op 2.4 ipv 2.2. Black level op Low. Colour slider op 65 of 70.

Wat vind je er nu van? :)
Haha ja zo kan ik het ook maar dan had ik net zo goed een Samsung YLED Ultra Super Premium Quantum HD kunnen kopen voor 500 euro.

En ja Black level staat op High maar de output van mijn Device staat dan ook op full RGB.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 18:11 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

dat is niet echt in de buurt van Alkmaar ;)

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:10:
[...]

Haha ja zo kan ik het ook maar dan had ik net zo goed een Samsung YLED Ultra Super Premium Quantum HD kunnen kopen voor 500 euro.

En ja Black level staat op High maar de output van mijn Device staat dan ook op full RGB.
Full RGB device met black level High op je TV is idd juist. Apart hoor van die kleuren.
Ik zou 'm laten kalibreren als ik jou was. Adlermann kan dit voor je doen en vraagt er bijna niks voor. Daarnaast lijkt hij me ook een vriendelijke kerel en is mede tweaker. Niet onbelangrijk imo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 03-05-2017 18:34 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

[...]

Ik zou de C7 gewoon verkopen. Het voldoet niet aan je eisen en het geeft niet het beeld wat je zoekt. Of heb ik dat de afgelopen 100 pagina's verkeerd geconcludeerd? 😈

• Puck
[...]

Je video content is niet full RGB. Full RGB heeft alleen zin bij games en software die 4:4:4 ondersteunen. Ik weet niet of je "device" automatisch je video-content omzet, maar anders zit daar je probleem ;)

Het heeft geen enkele zin om 4:4:4 voor video content te gebruiken. Zie http://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling?uxtv=56b6

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 03-05-2017 18:43 ]

• Puck
- dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Puck op 03-05-2017 18:45 ]

Puck schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:32:
[...]

Je video content is niet full RGB. Full RGB heeft alleen zin bij games en software die 4:4:4 ondersteunen. Ik weet niet of je "device" automatisch je video-content omzet, maar anders zit daar je probleem ;)

Het heeft geen enkele zin om 4:4:4 voor video content te gebruiken. Zie http://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling?uxtv=56b6
Volgens de kodi wiki bijvoorbeeld is full range (mits overal zo geconfigureerd) the way to go. En dat ziet er voor mij ook beter uit.

Videokaart staat dus op full
Kodi staat op full
En tv staat op Black level High

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 18:50 ]

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:48:
[...]

Volgens de kodi wiki bijvoorbeeld is full range (mits overal zo geconfigureerd) the wat to go. En dat ziet er voor mij ook beter uit.
Mits goed geconfigureerd zou het geen invloed moeten hebben nee, maar vandaar mijn post. Als je zeker weet dat het hier ook niet aan ligt, dan is het echt een kwestie van goed instellen. Het beeld hoort gewoon niet grauw of grijs te zijn bij OLED. Integendeel.

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:48:
[...]

Volgens de kodi wiki bijvoorbeeld is full range (mits overal zo geconfigureerd) the way to go. En dat ziet er voor mij ook beter uit.

Videokaart staat dus op full
Kodi staat op full
En tv staat op Black level High
Heb je andere devices zoals een game console? Sluit deze rechtstreeks aan op de TV, niet via een receiver. Stel ze in op limited RGB range en RGB range Low op je C7. Als je dan nog steeds mistig beeld en doffe kleuren ervaart dan is er iets goed mis.
Hmm ben nu die calibratie dvd van avsforums aan het doen maar dan moet ik brightness zelfs op 38 zetten. :S

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:27:
Hmm ben nu die calibratie dvd van avsforums aan het doen maar dan moet ik brightness zelfs op 38 zetten. :S
Zet eerst eens black level op "Low". Ik denk echt dat er hier iets misgaat. Wellicht geeft je versterker het niet goed door o.i.d. Desnoods even terug naar fabrieksinstellingen zodat je zeker weet dat er niet iets anders verkeerd staat ingesteld.

Is gewone TV wel goed?

Puck schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:33:
[...]

Zet eerst eens black level op "Low". Ik denk echt dat er hier iets misgaat. Wellicht geeft je versterker het niet goed door o.i.d. Desnoods even terug naar fabrieksinstellingen zodat je zeker weet dat er niet iets anders verkeerd staat ingesteld.

Is gewone TV wel goed?
Met black level op Low moet ik hem op 38 zetten dus. Kom er net achter dat wanneer ik kodi op Limited range zet hij wel zwart waardes 0 tm 16 laat zien en wanneer hij op full range staat laat ie die niet zien. Vreemd want volgens mij moet het andersom zijn?

Ik vind alles washed out, tv, kodi, Netflix app.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 19:37 ]

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:36:
[...]

Met black level op Low moet ik hem op 38 zetten dus. Kom er net achter dat wanneer ik kodi op Limited range zet hij wel zwart waardes 0 tm 16 laat zien en wanneer hij op full range staat laat ie die niet zien. Vreemd want volgens mij moet het andersom zijn?

Ik vind alles washed out, tv, kodi, Netflix app.
Dit moet sowieso altijd overeenkomen, anders gaat het sowieso mis:
RGB Full = Black Level High
RGB Normal = Black Level Low

Ik stel dus voor om alles gewoon op Limited + Low te zetten, zodat je in ieder geval zeker weet dat dat goed gaat. Ik heb verder geen ervaring met Kodi en die instellingen.

Je hebt voor normale TV / Netflix wel je Black Level op Low? Want deze zou dan sowieso niet washed out moeten zijn, of het ligt aan andere instellingen (probeer de default settings eens) of het ligt toch echt aan de TV...

Puck schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Dit moet sowieso altijd overeenkomen, anders gaat het sowieso mis:
RGB Full = Black Level High
RGB Normal = Black Level Low

Ik stel dus voor om alles gewoon op Limited + Low te zetten, zodat je in ieder geval zeker weet dat dat goed gaat. Ik heb verder geen ervaring met Kodi en die instellingen.

Je hebt voor normale TV / Netflix wel je Black Level op Low? Want deze zou dan sowieso niet washed out moeten zijn, of het ligt aan andere instellingen (probeer de default settings eens) of het ligt toch echt aan de TV...
Ja Netflix en zo staat op Low.

Maar wat ik dus niet snap is dat wanneer ik de range op Limited zet van zowel videokaart als kodi dat ik dan juist full range krijg (as in dan zie ik wel alles onder reference Black met brightness op 50). :'(

• Puck
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Ja Netflix en zo staat op Low.

Maar wat ik dus niet snap is dat wanneer ik de range op Limited zet van zowel videokaart als kodi dat ik dan juist full range krijg (as in dan zie ik wel alles onder reference Black met brightness op 50). :'(
Zit je versterker hier nog tussen? Wellicht geeft dit het signaal verkeerd door. Je hebt in ieder geval de bron van het probleem te pakken als ik het zo hoor. Nu nog uitzoeken hoe het precies ziet (ik heb geen ervaring met Kodi).

Wel gek dat TV / Netflix ook washed out is. Misschien zijn de settings Black Level in de TV omgedraaid :P

Ik heb nu opnieuw alles ingesteld en kom volgens de calibratie dvd uit op:

Contrast 90
Brightness 40
Colour 56
Tint G16

Dit met Limited en Low settings.
Receiver doet enkel pass through btw.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2017 20:16 ]

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:09
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:15:

Contrast 90
Brightness 40
Colour 56
Tint G16

En heeft dat iets verbeterd in jou ogen?
ViNOK16Bit schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:28:
[...]

En heeft dat iets verbeterd in jou ogen?
Meh. Sommige beelden lijken beter andere nog fletser. Dit maar eens aankijken. Zou volgens die calibratiemethode dus goed moeten zijn.

• invincible30

invincible30

Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:15:

Contrast 90
Brightness 40
Colour 56
Tint G16

Brithtness op 40? :/
Die calibratie dvd zou ik de prullenbak ingooien :)
Als ik brightness lager dan 50 zet dan crush ik de blacks gigantisch.
Erg vreemd hoor.

• GANGSTERKILLER
invincible30 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Erg vreemd hoor.
Ik wou net zeggen. Die brightness op 40 maakt een hoop duidelijk. Als limited en full RGB met elkaar matchen dan heb je zeker black crush met zo'n lage brightness en is er juist geen sprake meer van een flets beeld. Vreemd allemaal.

• Puck
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Ik wou net zeggen. Die brightness op 40 maakt een hoop duidelijk. Als limited en full RGB met elkaar matchen dan heb je zeker black crush met zo'n lage brightness en is er juist geen sprake meer van een flets beeld. Vreemd allemaal.
Wellicht werkt het op de C7 serie anders? Kan ik me niet voorstellen, lijkt toch echt dat er iets anders mis is.

Maar dan nog zou je, als je een standaard setting als "Standard" of "Cinema" zou gebruiken zou je gewoon redelijk goed beeld moeten krijgen. In ieder geval geen grijze waas. Op welke brightness staan de standaard Picture Modes?

invincible30 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Erg vreemd hoor.
Tja het is volgens mij een beetje de referentie dvd die elke AV enthousiasteling gebruikt (avsforums hd 709).

Ik doe alles correct volgens de handleiding. Je moet zorgen dat wanneer je brightness heel hoog zet je dan de knipperende balkjes van zwart waarde 0 tm 16 kunt zien. Dan weet je dat je de volledige rgb range ziet. Vervolgens met brightness zover omlaag tot je diezelfde 0 tm 16 niet meer ziet.

• GANGSTERKILLER
Puck schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:51:
[...]

Wellicht werkt het op de C7 serie anders? Kan ik me niet voorstellen, lijkt toch echt dat er iets anders mis is.

Maar dan nog zou je, als je een standaard setting als "Standard" of "Cinema" zou gebruiken zou je gewoon redelijk goed beeld moeten krijgen. In ieder geval geen grijze waas. Op welke brightness staan de standaard Picture Modes?
Ik ben nu ook wel benieuwd waar het probleem ligt bij de C7 van Phusebox. :P Standaard staat de C7 op brightness 50 met alle modes en dat zag er goed uit. Alles behalve washed out.

Lijkt me echt sterk dat zijn C7 niet juist functioneert maar uitsluiten kan ik het ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 03-05-2017 21:12 ]

Ik was op zich ook eerst tevreden tot ik zag dat mijn oude tv gewoon eigenlijk mooier beeld had. Ja die heeft last van veel DSE en zwart is bij langs na niet zwart maar het beeld kijkt veel rustiger en, een beetje tegenstrijdig, veel kleurrijker.

Gisteren eerste helft Champions League op de oled en daarna de lcd. Lcd had groen gras, oled grauw geel gras (overdreven gezegd maar het leek niet echt zoals het hoort de te zijn).

• GANGSTERKILLER
Phusebox schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:11:
Ik was op zich ook eerst tevreden tot ik zag dat mijn oude tv gewoon eigenlijk mooier beeld had. Ja die heeft last van veel DSE en zwart ia bij langs na niet zwart maar het beeld kijkt veel rustiger en, een beetje tegenstrijdig, veel kleurrijker.

Gisteren eerste helft Champions League op de oled en daarna de lcd. Lcd had groen gras, oled grauw geel gras (overdreven gezegd maar het leek niet echt zoals het hoort de te zijn).
Gast. Dit is bizar. Ik heb ook voetbal gezien op de C7 en het gras was groener dan de hulk.

Kan je wat foto's maken van beide TV's?

[ Voor 7% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 03-05-2017 21:21 ]

GANGSTERKILLER schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Gast. Dit is bizar. Ik heb ook voetbal gezien op de C7 en het gras was groener dan de hulk.

Kan je wat foto's maken van beide TV's?
Zal eens kijken of dat vrijdagavond lukt. Is alleen nergens voetbal op ofzo. Dat was een concreet voorbeeld.

Pagina: 1 ... 91 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.