• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

^ volgens mij had ik dat ook en heb ik dat veranderd in de sound opties. Het gaat dan om het geluid via Arc, die moet je aanpassen naar 'Auto' (staat op PCM waarschijnlijk)

Ah, gevonden: http://www.lg.com/uk/supp...8334-1437136020872-others

[ Voor 39% gewijzigd door fonsmeister op 29-04-2017 08:43 ]

PSN: fonsmeister

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
bolleh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:38:
Zijn er trouwens mensen die een b6 of c7 op een bestaande wallmount hebben gehangen?

Ik twijfel omdat mijn huidige tv precies de juiste hoogte heeft omdat de vesa gaten in het midden van het scherm zitten. Omdat de LG de gaten aan de onderkant heeft zitten ben ik bang dat de tv te hoog komt te hangen.
Is dat verschil heel extreem?
Ja, had een beugel van vogel voor mijn Sony maar die heeft ook de gaten aan de onderkant. Had mijn B6V gelukkig met enkele minuten aan de muur hangen. Was ook goed te doen in mijn eentje, had niet het geduld om op mijn partner te wachten!

Maar je kunt het toch gewoon opmeten?

Stay hungry, stay foolish!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

charrel

Cortisol4life..

bolleh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:38:
Zijn er trouwens mensen die een b6 of c7 op een bestaande wallmount hebben gehangen?

Ik twijfel omdat mijn huidige tv precies de juiste hoogte heeft omdat de vesa gaten in het midden van het scherm zitten. Omdat de LG de gaten aan de onderkant heeft zitten ben ik bang dat de tv te hoog komt te hangen.

Is dat verschil heel extreem?
Als de onderste gaten op redelijk dezelfde plek zitten komt de tv toch niet significant hoger.
Vesa maten op de B6 zitten gewoon dicht bij elkaar.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

DarkSide

theres no place like ::1

De gaten van de wallmount zitten op de B6 idd niet lekker. Erg laag. En hierdoor kan je TV hoger komen dan je oude.
Ik zelf had mijn oude TV hangen aan de 3805 van vogels. Daar shoef ik 2 stangen op de TV en daarmee hang ik hem op.
Ik heb de B6 daar nu ook aan hangen maar dan zitten de stangen op het laagste gaatje en gaat het nog net goed. Ik had daar destijds met plaatsen een beetje rekening gehouden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Spud82 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:49:
Vandaag een 55 b6v opgepikt en na installatie, firmware update en wat stoeien met instellingen heb ik nog een (wellicht domme) vraag:

Ik lees dat er recent een HDR Game mode is toegevoegd en deze zou dan onder de naam 'HDR Game' moeten verschijnen bij Picture mode. Bij mij staat hier alleen een optie met de naam 'Game' tussen en een optie 'HDR effect' (laag - midden - hoog).

Moet ik nou nog iets installeren om die nieuwe HDR game mode (met lagere input lag) te kunnen gebruiken, of is dat gewoon die optie 'Game' ? Firmware is nu 4.31.10, volgens mij de meest recente...
om de hdr game mode te krijgen
moet je de laatste firmware hebben
een bron met hdr uitsturen
en je hdmi toewijzen aan hdmi deepcolor
anders krijg je geen hdr mode.

zoals jij beschrijft is dat het hdr effect niet de hdr mode

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Ik heb de ulthrathin 245 van vogels en doordat de gaten zo laag zitten heb ik het frame aan de achterkant wat off Center gemonteerd. Hij is wel wat hoger komen te hangen maar is nog acceptabel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
LG OLED B7 Review (Pools -> Engels)

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:18
Weet iemand of en hoe je input info (resolutie, framerate, eventueel HDR etc) tevoorschijn kunt toveren op de 2017 LG modellen? Kan er nergens iets over vinden..
Raymon89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:07:
Weet iemand of en hoe je input info (resolutie, framerate, eventueel HDR etc) tevoorschijn kunt toveren op de 2017 LG modellen? Kan er nergens iets over vinden..
HDR komt in beeld zodra je iets in HDR afspeelt.

Resolutie kun je zie middels een info knop via Harmony of oude LG afstandbediening of als je met de Magic remote Pointer bovenaan in beeld klikt en dan nogmaals op het blok linksboven. Werkt niet bij apps etc.

Framerate info hebben ze eruit gesloopt helaas. Beetje een fail maar goed.

• Raymon89
d:)b Thanks!
Vanmorgen mijn 55C7 van Audiovision ontvangen. Nog maar een uurtje ofwat mee gespeeld, maar man, wat een beeld! Enige minpuntje tot nu toe is dat me de judder bij 24 fps content toch wel tegen valt, dus ik zal helaas toch wat met de TruMotion moeten gaan spelen. Verder helemaal top! Ik zal later meer bevindingen posten :)

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 10:18

zTz

Ik heb gisteren ook een 55c7 opgehaald bij Smiths! Super blij mee :)
Wel heb ik even een vraagje over de magic remote icm een receiver, in mijn geval de denon 2300. Het schakelen naar de stb werkt prima maar als ik daarna schakel naar een tv app bijv Netflix of plek blijft mn receiver op de audio van de stb staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Raymon89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:47:
Vanmorgen mijn 55C7 van Audiovision ontvangen. Nog maar een uurtje ofwat mee gespeeld, maar man, wat een beeld! Enige minpuntje tot nu toe is dat me de judder bij 24 fps content toch wel tegen valt, dus ik zal helaas toch wat met de TruMotion moeten gaan spelen. Verder helemaal top! Ik zal later meer bevindingen posten :)
Heb je Real Cinema aanstaan en de Trumotion op uit? Ik heb geen last van judder.
zTz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:09:
Ik heb gisteren ook een 55c7 opgehaald bij Smiths! Super blij mee :)
Wel heb ik even een vraagje over de magic remote icm een receiver, in mijn geval de denon 2300. Het schakelen naar de stb werkt prima maar als ik daarna schakel naar een tv app bijv Netflix of plek blijft mn receiver op de audio van de stb staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou het sowieso knap vinden als je de 'magic' remote voor meer dan 1 apparaat kunt instellen. Dat vind ik er zelf zo crap aan.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 10:18

zTz

Phusebox schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:18:
[...]

Heb je Real Cinema aanstaan en de Trumotion op uit? Ik heb geen last van judder.

[...]

Ik zou het sowieso knap vinden als je de 'magic' remote voor meer dan 1 apparaat kunt instellen. Dat vind ik er zelf zo crap aan.
Ah dan toch maar Mn harmony gebruiken ;(

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb het hele topic doorgespit en gezocht online. Maar vind niemand het menu te fel? Ik zit in een redelijk donkere kamer een dolby vision serie te volgen via netflix. Ik wil wat aanpssen in het menu maar alles is zo wit het geeft bijna licht. Bijvoorbeeld instellingen->alle instellingen->beeld--> en dan je muis ergens op houden. Dan komt et een schermpje bij wat die instelling uitlegt. Wanneer dat schermpje komt is mijn hele kamer verlicht. Ik kan dat wel uitzetten via algemeen en hulp bij instellingen. Maar mijn vraag is hoe kan de brightness van het menu minder fel?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ApC_IcE schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:24:
Ik heb het hele topic doorgespit en gezocht online. Maar vind niemand het menu te fel? Ik zit in een redelijk donkere kamer een dolby vision serie te volgen via netflix. Ik wil wat aanpssen in het menu maar alles is zo wit het geeft bijna licht. Bijvoorbeeld instellingen->alle instellingen->beeld--> en dan je muis ergens op houden. Dan komt et een schermpje bij wat die instelling uitlegt. Wanneer dat schermpje komt is mijn hele kamer verlicht. Ik kan dat wel uitzetten via algemeen en hulp bij instellingen. Maar mijn vraag is hoe kan de brightness van het menu minder fel?
Dat kan niet als het goed is. Maar hoe vaak moet je wel niet bij het menu zijn dan?
Raymon89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:47:
Alle lg oleds kunnen 24fps zonder judder spelen. Wat jij ziet is geen judder.

[ Voor 42% gewijzigd door ion op 29-04-2017 20:57 ]

• THX
  • Niet online

THX

ionn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:53:
[...]

Dat kan niet als het goed is. Maar hoe vaak moet je wel niet bij het menu zijn dan?

[...]

Ik denk dat hij bedoelt, waar ik ook last van heb. 24fps stottert (teveel). Althans, ik ervaar het als irritant.

Ik had gehoopt dat alles supervloeiend zou zijn op een nieuwe tv, maar blijkbaar vind ik het soap-opera-effect dan helaas mooier... jammer dat TruMotion nog niet altijd goed genoeg werkt.

• ion
  • Niet online

ion

THX schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt, waar ik ook last van heb. 24fps stottert (teveel). Althans, ik ervaar het als irritant.

Ik had gehoopt dat alles supervloeiend zou zijn op een nieuwe tv, maar blijkbaar vind ik het soap-opera-effect dan helaas mooier... jammer dat TruMotion nog niet altijd goed genoeg werkt.
Tja het is nog steeds 24fps en de response time is 0.1ms. Dus dan krijg je geen motion blur trails. En dan lijkt het meer te stotteren?

--------

Ik heb sinds kort een band precies in het midden van mijn 55B6. Deze was eerder al heel licht te zien als ik een 5% grayscale slide ophaalde. Nu begint het zowat in elk soort content zichtbaar te worden. Eerst was de band ook alleen dus lichtelijk in de 5% te zien. Maar nu kan ik hem zelfs bij een 45% slide zien...

Belachelijk hoe snel het paneel ineens achteruit kan gaan. Misschien maar eens contact opnemen met LG.

Andere mensen die dit ook zien bij hun paneel?

[ Voor 33% gewijzigd door ion op 30-04-2017 03:51 ]

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
ionn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:17:
[...]

Tja het is nog steeds 24fps en de response time is 0.1ms. Dus dan krijg je geen motion blur trails. En dan lijkt het meer te stotteren?

--------

Ik heb sinds kort een band precies in het midden van mijn 55B6. Deze was eerder al heel licht te zien als ik een 5% grayscale slide ophaalde. Nu begint het zowat in elk soort content zichtbaar te worden. Eerst was de band ook alleen dus lichtelijk in de 5% te zien. Maar nu kan ik hem zelfs bij een 45% slide zien...

Belachelijk hoe snel het paneel ineens achteruit kan gaan. Misschien maar eens contact opnemen met LG.

Andere mensen die dit ook zien bij hun paneel?
Hoe lang heb jij de B6 al dan? Als het goed is zit er ook optie bij om het beeld te herstellen, heb je deze al gebruikt?

Blijft het aanhouden zou ik gelijk met LG contact opnemen.

Stay hungry, stay foolish!

• Raymon89
ionn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:53:
Klopt helemaal, ik bedoelde gewoon het stotteren ipv judder.
Waar het me opviel was de tweede aflevering van Better Call Saul via de interne Netflix app. Bij het kijken van een film via de interne media player viel het me dan weer niet op (beide met Real Cinema on, TruMotion op User met de-blur en de-judder op 0). Of het aan de content of aan de afspeel-app ligt moet ik dus nog even zien te achterhalen.

Wat voor TruMotion settings gebruiken jullie?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
ApC_IcE schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:24:
De ingestelde beeldmodus heeft (helaas maar logisch) invloed op alles wat je in beeld ziet, dus bij HDR content wordt het menu en ondertiteling heel fel omdat deze heel veel contrast hebben (wit op donker). Ondertiteling kun je nog een andere kleur geven, maar het menu niet. So be it.

Arrived anxious, left bored

• ApC_IcE

ApC_IcE

Puck schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:21:
[...]

De ingestelde beeldmodus heeft (helaas) invloed op alles wat je in beeld ziet, dus bij HDR content wordt het menu en ondertiteling heel fel omdat deze heel veel contrast hebben (wit op donker). Ondertiteling kun je nog een andere kleur geven, maar het menu niet. So be it.
Thnx

En hoe doe ik dat met de subs?
Dat vind ik niet

• Puck
ApC_IcE schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:24:
[...]

Thnx

Dat vind ik niet
Ligt eraan welke app je gebruikt. Ik stel het in bij XPlay via de settings van die app. Bij de interne video-player kun je dit ook instellen. Bij Netflix kun je dit geloof ik bij je account online instellen, maar ik heb geen Netflix dus kan het je niet precies vertellen :P

• Puck
Raymon89 schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:05:
[...]

Waar het me opviel was de tweede aflevering van Better Call Saul via de interne Netflix app. Bij het kijken van een film via de interne media player viel het me dan weer niet op (beide met Real Cinema on, TruMotion op User met de-blur en de-judder op 0). Of het aan de content of aan de afspeel-app ligt moet ik dus nog even zien te achterhalen.

De OLED's hebben een hele lage motion-blur waardoor je dus hele mooie scherp beeld behoudt, maar er meer stutter ervaren kan worden (hoe je dit ervaart is ook heel persoonlijk). Ik heb de afgelopen maanden steeds gewisseld met TruMotion: aan/uit | 0/0 | 5/2 maar er lijkt geen goede setting die met alle content goed werkt. Ik heb er overigens heel weinig last van (en meestal TruMotion uit) maar had bij Better Call Saul hetzelfde bij 1 bepaalde scene, en dat was via XPlay die de interne video-player gebruikt. Geeft wel aan dat de content zelf ook invloed heeft op in hoeverre dit opvalt.

De interne streaming apps speelt volgens mij alles in de native refresh-rate van de content af (meestal 24p). Volgens mij kan een extern apparaat (Blu-ray, Shield, etc) er dus wel voor zorgen dat je content interpoleert naar 60hz en er een betere motion zou moeten zijn.

edit: excuses voor de twee posts achter elkaar. Ik heb nog wat koffie nodig :)

edit 2:
Ik heb net nog even de 2e aflevering van Better Call Saul op mijn MacBook bekeken, met name de panning shot in het restaurant is gewoon quirky (is denk ik ook het shot wat jij bedoeld). Op LCD is het iets beter door meer motion-blur, maar ook daarop het is gewoon onprettig voor de ogen. Gevalletje content-quirk welke extra opgeblazen wordt op OLED.

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 30-04-2017 11:12 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:52
Raymon89 schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:05:
[...]

Wat ik heb ervaren met de e6, is dat real cinema altijd aan moet, en trumotion uit. Dan heb ik het minst last van judder. Dan is de motion dus tijdens het gehele panning-shot hetzelfde. Als je tussendoor vreemde haperingen ziet, dan heet dat judder. Dat zie ik heel soms op de e6, maar nooit op de Sony x8509c. Nu maar hopen dat de A1 dit beter doet.

[ Voor 3% gewijzigd door JSTPS op 30-04-2017 11:36 ]

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

ApC_IcE schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:24:
[...]

Thnx

Dat vind ik niet
Dit kan je in je account doen.

ik heb de subs daar op geel gezet, vindt ik prettiger om te kijken

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

• ApC_IcE

ApC_IcE

Puck schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:26:
[...]

Ligt eraan welke app je gebruikt. Ik stel het in bij XPlay via de settings van die app. Bij de interne video-player kun je dit ook instellen. Bij Netflix kun je dit geloof ik bij je account online instellen, maar ik heb geen Netflix dus kan het je niet precies vertellen :P
Online gevonden inderdaad. Vanavond eens testen.

Edit:
Geel ziet er niet uit.
Kleinere ondertitels wel!

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 30-04-2017 15:14 ]

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Gisteren mijn 55E6 eindelijk opghangen aan de wand met een All for One muurbeugel van 29 euro.
Was ook wel nodig (na 3 maanden) omdat ik de TV al bijna een keer omver had getrokken. De voet is echt niet zwaar genoeg.

De bult met alle alle aansluitingen is 3.5 cm. Doordat de soundbar bij de E serie 1.5 cm extra verder naar buiten steekt en ook de kabelgeleider in het midden nog 1.5 cm dik is is de theoretische afstand (plexi)-glasplaat tot muur dus 6.5 cm. Dat lukt met deze beugel wel.

Problematisch vindt ik het ontbreken van kabelmanagement op de achterzijde. Ik heb 4 hdmi-kabels, netwerkkabel, coaxkabel, optische kabel, stroomkabel en een koptelefoon verlengkabelje. Totaal 9 kabels dus en bij de beugel is er maar weinig ruimte zodat de kabels niet te veel over elkaar mogen lopen. Ook de plaatsing van de aansluitingen vindt ik niet altijd logisch. Voor de optische kabel een haaks verloopstukje aangeschaft. Ook de coax en koptelefoonkabel moet je in haakse uitvoering nemen. Netwerkkbabel ook problematisch om deze zo plat mogelijk te krijgen. Zou een ontwerper van LG ooit een tv zelf hebben opgehangen met als doel de tv zo dicht mogelijk aan de wand te bevestigen?

Persoonlijk zou ik deze beugel niet echt adviseren omdat ik er toch een stukje vanaf moest zagen en omdat de haken standaard maar 2 mm inhaken op de beugel. Deze heb ik met een vijl zelf wat dieper gemaakt. Ook de borging onderzijde kun je moeilijk bij komen.

Nu nog een kabelgootje naar beneden van ca. 20 cm. lang en 5? cm. breed. Iemand hiervoor een goede tip?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27
BMTN schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:42:

Persoonlijk zou ik deze beugel niet echt adviseren omdat ik er toch een stukje vanaf moest zagen en omdat de haken standaard maar 2 mm inhaken op de beugel. Deze heb ik met een vijl zelf wat dieper gemaakt. Ook de borging onderzijde kun je moeilijk bij komen.
Dieper maken van die inkepingen is echt onzin , hangt gewoon super stabiel zonder aanpassingen , die tv valt er echt niet af hoor , en de doorging is weet lastig bij te komen maar goed dat komt meer door de afmeting van de tv , en hoe vaak moet je daar bij ?
BMTN schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:42:

Nu nog een kabelgootje naar beneden van ca. 20 cm. lang en 5? cm. breed. Iemand hiervoor een goede tip?
tip : check een bouwmarkt

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 12:34
Iemand al ervaring met de lg up970 uhd blurayspeler i.c.m. Een oled tv?
Ik zag namelijk dat ze bij 3 winkels al op voorraad zijn (gek genoeg niet in de pricewatch).
Zit er aan te denken om er een aan te schaffen gezien de dolbyvision support i.c.m. 55b6

• Resinman
LG OLED55B7 review (TrustedReviews)

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 00:44
Ik kan het via google niet zo snel vinden en ook de handleiding online heeft geen plaatjes, maar hebben de LG B/C6 modellen een dikke stekker of een platte euro stekker? is een PVC buis van 5 cm voldoende om hem er doorheen te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 30-04-2017 20:13 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

bvbal79 schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:07:
Ik kan het via google niet zo snel vinden en ook de handleiding online heeft geen plaatjes, maar hebben de LG B/C6 modellen een dikke stekker of een platte euro stekker? is een PVC buis van 5 cm voldoende om hem er doorheen te krijgen?
Op de B6 is het een dikke stekker met aarde. Dus dat gaat niet passen

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
bvbal79 schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:07:
Ergens in het forum stond dat je hem met achterop de TV een plaatje los kunt draaien en dan zit er aan de binnenkant van de TV een steekstekker voor de stroom. Niet gekeken of geprobeerd (te lui om op te staan).

• bvbal79
Raziel schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:42:
[...]

Ergens in het forum stond dat je hem met achterop de TV een plaatje los kunt draaien en dan zit er aan de binnenkant van de TV een steekstekker voor de stroom. Niet gekeken of geprobeerd (te lui om op te staan).
Dat is voor mij dan de oplossing, ik ga even verder speuren hoe dat zit. Als meer mensen het weten dan hoor ik het graag. Alhoewel ik dacht dat zo'n grote stekker misschien ook wel door een PVC buis van 5 cm diameter zou kunnen.... die buis is groter dan de stopcontact ernaast :)

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 30-04-2017 21:09 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

Zit daar gewoon een losse stekker in? dacht dat ie permanent verbonden was, op mijn 55b6 is de stekker veels te kort ivm de verstelbare muurbeugel. Dacht dat ik allemaal lastige dingen moest gaan doen maar als er gewoon een langere stekker aan kan zou het mooi zijn.
Dat gaat niet helemaal op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M42rmKO.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 30-04-2017 21:15 ]

• bvbal79
charrel schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:11:
[...]

Zit daar gewoon een losse stekker in? dacht dat ie permanent verbonden was, op mijn 55b6 is de stekker veels te kort ivm de verstelbare muurbeugel. Dacht dat ik allemaal lastige dingen moest gaan doen maar als er gewoon een langere stekker aan kan zou het mooi zijn.
[afbeelding]
Hoe lang is die snoer dan? ik moet namelijk meer dan 1 meter overbruggen....hoe hang je die TV's fatsoenlijk op met een muurbeugel en een kabelgoot in de muur?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

1,5 meter of zo?

• Raziel
Nou ... ik ben opgestaan. Het is inderdaad gewoon een los plaatje en daar zit dan zo'n ding aan als @charrel laat zien. Voor verlenging heb je er misschien weinig aan, tenzij er langere snoeren te krijgen zijn. Mijn oude Samsung op de slaapkamer had ook zo'n ding, steekt een stuk makkelijker door de muur dan een euro stekker.

Weet iemand hoe het zit met black levels? Soms heb ik de optie auto, maar soms ook niet. Ik vraag het om het volgende:

Ik heb (o.a.) een Humax 5050c en een intel NUC met Kodi aan mijn versterker hangen en die hangt weer aan de TV. Nu Humax moet eigenlijk op black level low staan en de NUC op high. Wat ik niet snap is dat als ik niets afspeel heb ik de optie auto bij black level (en auto = high is dit geval, dus goed), maar zodra ik iets aanzet dan springt hij op low (zoals hij bij de Humax ingesteld stond). Zet ik hem op high, dan springt hij ook bij de Humax op high. Dat is logisch, want voor de TV is er maar één bron, de versterker. Wat bepaalt of ik de optie auto heb?

• ion
  • Niet online

ion

RBN026 schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:18:
[...]

Hoe lang heb jij de B6 al dan? Als het goed is zit er ook optie bij om het beeld te herstellen, heb je deze al gebruikt?

Blijft het aanhouden zou ik gelijk met LG contact opnemen.
Ik heb hem 2 maanden. Clear noise doet niks aan een band helaas. Jaa het enigste wat heel erg jammer eraan is verder is het paneel perfect uniform!

Jaa ik ga binnenkort bekijken of dit valt onder garantie.

• bvbal79
charrel schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:11:
[...]

[afbeelding]
Welke heb je nu nodig? De onderste?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

De onderste is de stekker ja, de bovenste de gangbare verkrijgbare stekkers....

• bvbal79
charrel schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:36:
De onderste is de stekker ja, de bovenste de gangbare verkrijgbare stekkers....
Oke dat wordt werken met een verlengsnoer...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

bvbal79 schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:50:
[...]

Oke dat wordt werken met een verlengsnoer...
Ja, niet heel handig. Zeker omdat er bij mij geen inbouwstopcontact zit rond de muurbeugel.... erachter is niet echt ruimte voor een verlengsnoer.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 17:17
Is het volgende scenario realistisch?

Stel je kijkt veel films/Netflix op een OLED tv met ondertiteling. Kan het dan zijn dat de onderkant van je scherm sneller slijt t.o.v. de rest en hier sneller last krijgt van burn-in / image retention?

Omdat bij OLED alle pixels afzonderlijk aan- of uitgezet kunnen worden t.o.v. LCD/Plasma neem ik aan dat het scherm dus ook asymmetrisch zal slijten. Gezien de kleur van de ondertiteling wit is (oftewel maximale lichtsterkte) en telkens op dezelfde locatie aanwezig is maak ik me hier zorgen om.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

DarkSide

theres no place like ::1

Ook een LCD of plasma kan alle pixels afzonderlijk aan of uit zetten. Het is alleen dat een LCD een externe lichtbron nodig heeft. En dus zo niet per pixel kan verlichten.

Verder zou ik me er geen zorgen over maken.
Schermen worden nooit 100% egaal gebruikt. Sommige series of films zijn ook donkerder of lichter dan andere. Of hebben meer rood dan een andere. Ook is er nog heel veel letterbox. En wordt een deel van je pixels nooit gebruikt.
Gewoon genieten van je tv. Of dat nu oled of LCD is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
ThaBEN schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:58:
Is het volgende scenario realistisch?

Stel je kijkt veel films/Netflix op een OLED tv met ondertiteling. Kan het dan zijn dat de onderkant van je scherm sneller slijt t.o.v. de rest en hier sneller last krijgt van burn-in / image retention?

Omdat bij OLED alle pixels afzonderlijk aan- of uitgezet kunnen worden t.o.v. LCD/Plasma neem ik aan dat het scherm dus ook asymmetrisch zal slijten. Gezien de kleur van de ondertiteling wit is (oftewel maximale lichtsterkte) en telkens op dezelfde locatie aanwezig is maak ik me hier zorgen om.
Bij LG zijn alle pixels sowieso witte oleds, de kleur komt erbij doordat er gebruik word gemaakt van kleurenfilters, de ondertitels in wit doen je scherm daarom niet sneller slijten. image retention misschien beetje, maar daar kan je wat aan doen door de scherm refresh te draaien op gezette tijden. Kortom niet echt iets om je zorgen over te maken.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:16
[...]

Ik heb dat klepje van mijn 65B6 wel open gemaakt maar er zat geen connector achter, maar de kabel was permanent verbonden met de de TV. 8)7 Gelukkig was de lengte net genoeg om hem via het midden naar het stekkerblok te leiden.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Resinman

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024

• JanPhilips
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Zoals verwacht is het 2017 toch aanzienlijk beter dan het 2106 oled model.

Ik zou zeggen bekijk de professionele video review van Vincent Teoh .

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
JanPhilips schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:29:
Zoals verwacht is het 2017 toch aanzienlijk beter dan het 2106 oled model.

Ik zou zeggen bekijk de professionele video review van Vincent Teoh .
[...]
Een leuke video maar helaas boven mijn pet. Ik ben helemaal niet thuis in al de verschillende beeldkwaliteit aspecten die besproken worden om het ten volle te appreciëren en te beoordelen...

1 opmerking wel: voor een ingenieur gaat hij zwaar uit de bocht op het einde. Een verbetering van 35% door de individuele procenten per gebied op te tellen.. |:(
Als je het correcte gewogen gemiddelde zou nemen zou het dus 5% of minder zijn...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:14

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

kretek1305 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:50:
[...]
1 opmerking wel: voor een ingenieur gaat hij zwaar uit de bocht op het einde. Een verbetering van 35% door de individuele procenten per gebied op te tellen.. |:(
Als je het correcte gewogen gemiddelde zou nemen zou het dus 5% of minder zijn...
Precies, dat viel me ook meteen op. Die vlieger van 35% gaat natuurlijk niet op :) Ook al ervaart hij dat persoonlijk waarschijnlijk wel zo: als professionele reviewer met zijn getrainde ogen zal elke verbetering hem ongetwijfeld opvallen en het gevoel versterken dat het overall een aanzienlijke verbetering is.

Hij verwees daarbij naar andere reviews die kennelijk stellen dat de 2017-modellen 'slechts' kleine verbeteringen doorvoeren t.o.v. van de 2016-modellen, en dat je dus qua value of money beter af bent met een 2016-model. Dat lijkt me een betere conclusie.

Laat onverlet dat ik graag naar zijn reviews kijk en luister. Die ietwat ongelikte/onwennige stijl met dat accent vind ik alleen maar mooi, en qua kwaliteit en diepgang zijn zijn reviews bijna altijd prima.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 21:09
Zijn die schilderijen ergens te downloaden als screensaver? Wel gaaf :>

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 12:07
Welke screensaver raden jullie aan?
Een screensaver met bewegende beelden, zwarte achtergrond met bewegende lijnen of screensaver zwart scherm?

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:23
Ik ben sinds vorige week bezitten van de 55B6V en heb een issue met mijn wifi van de tv.
Na aankoop direct mijn 5Ghz toegang toegevoegd en zonder problemen internet gehad. Maar sinds afgelopen weekend pakt hij 5Ghz niet meer. De 2.4 Ghz geeft geen problemen maar bij de 5 zeurt hij dat er geen toegang kan worden gemaakt of dat wachtwoord niet klopt (die uiteraard wel gewoon klopt)
Ik heb volgens de tv gewoon bereik (3 streepjes dacht ik) dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand anders dit wel eens meegemaakt? Hoe zou dit op te lossen kunnen zijn?

• kretek1305
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:55:
[...]
Hij verwees daarbij naar andere reviews die kennelijk stellen dat de 2017-modellen 'slechts' kleine verbeteringen doorvoeren t.o.v. van de 2016-modellen, en dat je dus qua value of money beter af bent met een 2016-model. Dat lijkt me een betere conclusie.
Inderdaad: €1650 voor een 55B6 vs €2150 voor een 55C7 betekent een opleg van 30%. Als je dat afweegt tegen een subjectieve verbetering van 5% (indien je zijn arendsogen deelt), dan is de aanbeveling van de meeste andere reviewers zeer begrijpelijk.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12 18:36
@kretek1305 Het ligt er natuurlijk ook maar aan of je veel waarde hecht aan de nieuwe features zoals HLG.

• kretek1305
@LOTG Uiteraard, maar zoals je zegt is dat een zeer persoonlijke afweging. Net zoals het laatste nieuwe hebben, iets hogere brightness etc...

Ik denk dat een reviewer bij een aanbeveling naar de grootste gemene deler van zijn publiek moet kijken en zich daarop moet richten. Mocht voor een reviewer HLG een absolute must zijn en hij daarop de C7 absoluut naar voor schuift dan zou hij zijn gemiddelde publiek (dat mss niet eens weet wat het is) waarschijnlijk geen dienst bewijzen.

Is de C7 beter: ja. Is hij het prijsverschil waard: ? Is dat een reden om hem niet te kopen: neen.

[ Voor 3% gewijzigd door kretek1305 op 01-05-2017 13:30 ]

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
LOTG schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:19:
@kretek1305 Het ligt er natuurlijk ook maar aan of je veel waarde hecht aan de nieuwe features zoals HLG.
2016 modellen krijgen HLG firmware upgrade he.

dus niets aan het handje.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484051855

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Castus schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:33:
[...]
2016 modellen krijgen HLG firmware upgrade he.

dus niets aan het handje.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484051855
Ja ja nieuws: LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's

Bovenstaande gooien we in de bak gelabeld; "eerst zien, dan geloven" 8)

Testing, one, two ...

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
hardware-lover schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Ja ja nieuws: LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's

Bovenstaande gooien we in de bak gelabeld; "eerst zien, dan geloven" 8)
Ik snap wat je bedoelt ;) maar, met de HDR game modus zijn ze hun belofte ook nagekomen. Ik vind bij LG dat de service echt niet altijd goed is, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dingen hebben gezegd op de CES die ze nu niet nakomen. En helemaal niet bij nieuws van 2017 voor iets wat in 2017 uit gaat komen :). Kijk, als je iets zegt in 2015voor wat er in 2017 moet gebeuren, dan moet je alles met een korreltje zout nemen.

Als je in januari zegt dat HLG gaat komen voor de 2016 modellen, dan zijn hun 'engineers' er al mee bezig.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Castus schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:52:
[...]
Ik snap wat je bedoelt ;) maar, met de HDR game modus zijn ze hun belofte ook nagekomen. Ik vind bij LG dat de service echt niet altijd goed is, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dingen hebben gezegd op de CES die ze nu niet nakomen. En helemaal niet bij nieuws van 2017 voor iets wat in 2017 uit gaat komen :). Kijk, als je iets zegt in 2015voor wat er in 2017 moet gebeuren, dan moet je alles met een korreltje zout nemen.

Als je in januari zegt dat HLG gaat komen voor de 2016 modellen, dan zijn hun 'engineers' er al mee bezig.
Het lijkt er bij LG op dat na de introductie en beschikbaarheid van een nieuwe lijn, de ondersteuning van vorige op een laag pitje wordt gezet. Ze riepen bij een eerdere CES ook dat de upgrade er voor de 2015 modellen met WebOS 2.0, naar 3.0 ook zou gaan komen, om dat maanden later weer te ontkrachten. Blijkbaar hebben ze er moeite mee om de daad ook bij het woord te voegen, of het boeit ze gewoonweg niet.

Een ding moet je niet buiten beschouwing laten en dat is dat het aandeel 2016 Oled bezitters flink hoger zal liggen dan dat van de 2015 modellen, en dit zal voor de 2017 lijn niet anders worden verwacht ik. Meer gebruikers is meer kans op ongenoegen en dus doe je voor de grotere groep meer moeite om ze tevreden te houden. Dat zal voor latere jaren niet veel anders gaan zijn verwacht ik.

Hoewel ik buitengewoon tevreden ben over mijn 2015 model, is het met de ondersteuning via firmware tamelijk droevig gesteld maar het is maar de vraag of een eventuele update naar WebOS 3.0 (of een light-uitvoering), iets is wat ik werkelijk niet zou kunnen missen. Als ik het heel erg belangrijk zou vinden dan had ik alweer een 2016 (3D) model aangekocht.

Testing, one, two ...

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/s3tow0byt/Screenshot_2017-05-01-15-13-57.pngimage hostcertificity.com

Kijk, dit viel me dus ook al op in de winkel waar ik de C7 naast de B6 zag. Dit is een behoorlijk verschil in ABL! Zelfs met minimale "OLED light" is de C7 vele malen brighter met een wit scherm. Daarnaast is de input lag van slechts 21ms in de ISF modes met HDMI input label op "PC" echt geweldig voor fanatieke gamers. En je zit hier niet vast aan de "Wide" colour gamut zoals wel het geval is met "Game mode". Voor mij is de 2017 LG OLED's zeker wel de moeite waard t.o.v. 2016.

"Don't let anyone tell you that the improvements are minor". - Vincent Teoh

hdtvtest.co.uk is na al die jaren nog steeds relevant. Jammer dat David MacKenzie geen reviews meer schrijft voor deze site, ik kon hem ook altijd wel waarderen. Ik heb echt veel aan de reviews van David en Vincent gehad door de jaren heen.

[ Voor 15% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 01-05-2017 16:11 ]

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:49
Een een domme vraag tussendoor, ik lees steeds meer posts van mensen die benieuwd zijn naar de upscaling van de LG tv's maar scaled een 4k tv automatisch alle content naar 4k dan of? als je bijv gewoon rtl 4 kijkt

[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 01-05-2017 16:20 ]

• Puck
Ambition88 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:19:
Een een domme vraag tussendoor, ik lees steeds meer posts van mensen die benieuwd zijn naar de upscaling van de LG tv's maar scaled een 4k tv automatisch alle content naar 4k dan of? als je bijv gewoon rtl 4 kijkt
Uiteraard, anders is je beeld niet schermvullend ;)

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12 12:10
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met een CI+-module in een LG OLED 55C7 of een ander 2017-model?
Mijn oude Cisco box is er mee opgehouden (ik zou bijna zeggen godzijdank, wat een onding was dat) en ik wil een kastje minder hebben, maar Ziggo kan me niet garanderen dat mijn tv werkt met hun CI+ -module, omdat de tv nog niet getest is...

LEGO te koop

• Ambition88
  • Laatst online: 12:49
Puck schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Uiteraard, anders is je beeld niet schermvullend ;)
Nou je het zegt. 8)7 Ik was een beetje confused omdat ik wel eens grote tv's zie met zwarte banden boven en onder maar die zullen hem wel hebben ingesteld op 1080p dan ofzo. Maar cool thanks. :) dan boeit het mij een stuk minder hoeveel native 4k content er is, als het goed word geupscaled zal het sowieso wel mooier ogen dan FHD?

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 01-05-2017 16:26 ]

• Puck
Ambition88 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Nou je het zegt. 8)7 Ik was een beetje confused omdat ik wel eens grote tv's zie met zwarte banden boven en onder maar die zullen hem wel hebben ingesteld op 1080p dan ofzo. Maar cool thanks. :) dan boeit het mij een stuk minder hoeveel native 4k content er is, als het goed word geupscaled zal het sowieso wel mooier ogen dan FHD?
Nee, dan is de verhouding van de content anders dan die van het scherm en wordt de rest opgevuld met zwarte balken. Als je niks zou upscalen zou 1080p content bijv. maar een kwart van het beeld vullen.

Of FHD op UHD echt mooier oogt vind ik moeilijk te zeggen, maar heel veel zal het niet uitmaken.

• Rerder
  • Laatst online: 04-05-2024
Ambition88 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Die balken komen omdat het materiaal in een breder filmformaat is geschoten:

2,35:1 (47:20) Cinemascoop
1,85:1 (37:20) Amerikaans breedbeeld

Alles in een andere verhouding dan 16:9 komt of met zwart balken op de TV of de software in de TV past het aan waardoor het beeld er anders uitziet (uitgetrokken of samengeperst).

zie ook : Wikipedia: Beeldverhouding

Edit: was zo lang bezig met typen dat Puck me voor was.

[ Voor 3% gewijzigd door Rerder op 01-05-2017 16:43 ]

• JanPhilips
Ik denk daar hetzelfde over. Ik vind inderdaad dat de verbeteringen groter zijn.

In de Poolse review komt het minder agressieve ABL ook ter sprake. Wat ik me kan herinneren is dat tot aan 70% gevuld scherm de ABL nog niet ingrijpt. Zichtbaar op de grafiek in de Poolse review. (In de 2016 modellen greep ABL meteen in vanaf 20 of 30% gevuld scherm) Dat zie je ook duidelijk op de foto van HDTVTEST van de AVS .

Verder is de above black handling vrijwel perfect. Je mist geen details meer in donkere films zoals in de 2016 modellen het geval was. ik vind dat wel een belangrijke verbetering.

Verder is de 35 % verbetering een persoonlijke invulling, wat hij ook zegt in de video. Ik kan daar echter wel in meegaan.(alles meegerekend)

Deze twee verbeteringen zijn het grootst naast de andere vermelde verbeteringen.

Ik zou een 2017 model prefereren boven een 2016 model. Als men het het extra geld kwijt kan.
GANGSTERKILLER schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:38:
[...]

[afbeelding]image hostcertificity.com

Kijk, dit viel me dus ook al op in de winkel waar ik de C7 naast de B6 zag. Dit is een behoorlijk verschil in ABL! Zelfs met minimale "OLED light" is de C7 vele malen brighter met een wit scherm. Daarnaast is de input lag van slechts 21ms in de ISF modes met HDMI input label op "PC" echt geweldig voor fanatieke gamers. En je zit hier niet vast aan de "Wide" colour gamut zoals wel het geval is met "Game mode". Voor mij is de 2017 LG OLED's zeker wel de moeite waard t.o.v. 2016.

"Don't let anyone tell you that the improvements are minor". - Vincent Teoh

hdtvtest.co.uk is na al die jaren nog steeds relevant. Jammer dat David MacKenzie geen reviews meer schrijft voor deze site, ik kon hem ook altijd wel waarderen. Ik heb echt veel aan de reviews van David en Vincent gehad door de jaren heen.

• cangri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
totalatool schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:21:
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met een CI+-module in een LG OLED 55C7 of een ander 2017-model?
Mijn oude Cisco box is er mee opgehouden (ik zou bijna zeggen godzijdank, wat een onding was dat) en ik wil een kastje minder hebben, maar Ziggo kan me niet garanderen dat mijn tv werkt met hun CI+ -module, omdat de tv nog niet getest is...
Jups hij doet het alleen moet je de firmware/software bijwerken. Doet die automatisch als je hem erin plugt!

• Puck
JanPhilips schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:30:
Ik denk daar hetzelfde over. Ik vind inderdaad dat de verbeteringen groter zijn.

In de Poolse review komt het minder agressieve ABL ook ter sprake. Wat ik me kan herinneren is dat tot aan 70% gevuld scherm de ABL nog niet ingrijpt. Zichtbaar op de grafiek in de Poolse review. (In de 2016 modellen greep ABL meteen in vanaf 20 of 30% gevuld scherm) Dat zie je ook duidelijk op de foto van HDTVTEST van de AVS .

Verder is de above black handling vrijwel perfect. Je mist geen details meer in donkere films zoals in de 2016 modellen het geval was. ik vind dat wel een belangrijke verbetering.

Verder is de 35 % verbetering een persoonlijke invulling, wat hij ook zegt in de video. Ik kan daar echter wel in meegaan.(alles meegerekend)

Deze twee verbeteringen zijn het grootst naast de andere vermelde verbeteringen.

Ik zou een 2017 model prefereren boven een 2016 model. Als men het het extra geld kwijt kan.

[...]
Ik heb mijn B6 meer dan een half jaar, 1200 uur aan tv, films, series, anime en games, en ABL is mij nog nooit opgevallen in normale content (enkel in reclames). Daarnaast heb ik via settings in dit AVSforum topic mijn near-blacks aardig weten op te schroeven (brightness is bijv. beter te tweaken via een settings in service menu). Ook 21ms tegen 28ms input-lag is nou niet echt wereldschokkend (al heeft de 7 serie het voordeel dit in alle modi te hebben).

Iedereen zou natuurlijk een 2017 model prefereren als men het extra geld kwijt kan, want hij is zeker beter. Ik vind alleen dat de verbeteringen die jij nu noemt niet zo zwaar wegen als dat jij doet klinken. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn (maar wilde het toch even delen) :)

Om alles even in perspectief te zetten: als ik nu een TV zou aanschaffen zou ik waarschijnlijk ook voor de C7 gaan, puur omdat ik gewoon het nieuwste wil, niet omdat ik ontevreden ben met mijn B6.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 01-05-2017 18:50 ]

• JanPhilips
Puck schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Ik heb mijn B6 meer dan een half jaar, 1200 uur aan tv, films, series, anime en games, en ABL is mij nog nooit opgevallen in normale content (enkel in reclames). Daarnaast heb ik via settings in dit AVSforum topic mijn near-blacks aardig weten op te schroeven (brightness is bijv. beter te tweaken via een settings in service menu). Ook 21ms tegen 28ms input-lag is nou niet echt wereldschokkend (al heeft de 7 serie het voordeel dit in alle modi te hebben).

Iedereen zou natuurlijk een 2017 model prefereren als men het extra geld kwijt kan, want hij is zeker beter. Ik vind alleen dat de verbeteringen die jij nu noemt niet zo zwaar wegen als dat jij doet klinken. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn (maar wilde het toch even delen) :)

Om alles even in perspectief te zetten: als ik nu een TV zou aanschaffen zou ik waarschijnlijk ook voor de C7 gaan, puur omdat ik gewoon het nieuwste wil, niet omdat ik ontevreden ben met mijn B6.
Ik zou ook geen C7 kopen als ik net een B6 had gekocht 😆

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
BlowFish schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Zijn die schilderijen ergens te downloaden als screensaver? Wel gaaf :>
Ik heb gelezen dat deze Art Gallery ingebouwd is in de 2017 modellen.
Iemand met een C7 die dit ook kan bevestigen?
(en hoe gaaf ziet dit uit IRL?) :)

• Puck
JanPhilips schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Ik zou ook geen C7 kopen als ik net een B6 had gekocht 😆
Nee dat sowieso niet en zo bedoelde ik het ook niet :)

• Raziel
Ik zie ABL heel sterk op mijn B6. Ik heb al mijn vakantie foto's als slideshow, elke keer als er een felle foto laadt is deze één (halve?) tel heel fel en dan dimt hij gelijk.

• Puck
Raziel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:33:
Ik zie ABL heel sterk op mijn B6. Ik heb al mijn vakantie foto's als slideshow, elke keer als er een felle foto laadt is deze één (halve?) tel heel fel en dan dimt hij gelijk.
Kan het me met stilstaand beeld wel goed voorstellen dat dit vervelend kan zijn. Ik heb er verder dus met normale content geen last van en gebruik geen slideshows of zo.

• Raziel
Puck schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:48:
[...]

Kan het me met stilstaand beeld wel goed voorstellen dat dit vervelend kan zijn. Ik heb er verder dus met normale content geen last van en gebruik geen slideshows of zo.
Het stoort me ook niet, tijdens films/series/games merk ik er niks van. Alleen bij die foto's als ze laden. Heb net Westworld afgekeken, zag er echt ge-wel-dig uit. Ook het intro van Black Sails is echt prachtig. Superblij met mijn B6!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 17:17
Ik had van de week ergens een filmpje gezien, ik meen van digital foundry, waarin iemand aangaf boven welke grens van Oled Light sterkte de ABL actief werd. Als je hem dus net op die grenswaarde instelt staat ABL uit.

Weet alleen niet of dit in real life veel invloed heeft op de kleurbeleving en of dan alles altijd gedempt uitziet.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Puck
ThaBEN schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:22:
Ik had van de week ergens een filmpje gezien, ik meen van digital foundry, waarin iemand aangaf boven welke grens van Oled Light sterkte de ABL actief werd. Als je hem dus net op die grenswaarde instelt staat ABL uit.

Weet alleen niet of dit in real life veel invloed heeft op de kleurbeleving en of dan alles altijd gedempt uitziet.
OLED Light 35 zo uit mijn hoofd. Net iets te laag voor mijn smaak. Maar zoals ik al zei: in de praktijk zul je bij normale content ABL amper/niet tegenkomen. Ik zie het dus alleen bij sommige reclames, maar daar stoor ik me toch al aan :P

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
Puck schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:29:
[...]

Nee, dan is de verhouding van de content anders dan die van het scherm en wordt de rest opgevuld met zwarte balken. Als je niks zou upscalen zou 1080p content bijv. maar een kwart van het beeld vullen.

Of FHD op UHD echt mooier oogt vind ik moeilijk te zeggen, maar heel veel zal het niet uitmaken.
Wat zijn je instellingen op het moment dan?

• jpvk007
  • Laatst online: 21-12 21:20
totalatool schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:21:
De interactieve ci+ module versie 1.3 werkt zonder problemen in oud ziggo gebied

• Hotwheels
  • Laatst online: 27-11 14:17
Dit is al vaker voorbij gekomen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mist op deze manier.

[ Voor 68% gewijzigd door FeaR op 02-05-2017 12:52 ]

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:56
Kom op, iets meer eigen inzet wordt wel verwacht op GoT. Welke modellen heb je zelf al gevonden en waarom twijfel je?

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 02-05-2017 12:51 ]

• Puck
Snake_Eye schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 00:04:
[...]

Wat zijn je instellingen op het moment dan?
Welke instellingen doel je precies op? Dit heeft namelijk weinig met FHD vs UHD te maken. Mijn huidige instellingen voor filmes & series (heb weer andere voor tv en games):

ISF Expert
OLED Light: 55(dark) / 80 (light)
Contrast: 87
Brightness: 51
H / V Sharpness: 5
All enhancers: off
Real Cinema: on
True Motion: off
Gamma: 2.2
WB: Warm1

Daarnaast ben ik aan het experimenteren met wat custom Gamma correcties (met name voor betere near blacks) en aanpassingen in kleur.

• JanPhilips
Wat ook een grote stap vooruit is in de 2017 oled modellen is dat de de LG ingenieurs de ABL NIET laten ingrijpen als de tv gekalibreerd is tot 150 nits. Je hebt dus dan geen last meer van het automatisch dimmen. In de video wordt dit rond 05:40 uitgelegd.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Het is mij werkelijk waar nog geen 1 keer opgevallen dat ABL zijn intrede deed.
Bij reclame met volledige witte beelden is het beeld nog steeds niet dof ofzo. Gewoon wit.
Op mijn plasma toestellen werd het dan grijzig.
Output werd dan iets gedimd.
Ik vind het een non issue op de 2016 oleds.

[ Voor 9% gewijzigd door invincible30 op 02-05-2017 11:46 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

pro_6or

amateur_60r

Vincent Teoh's (HDTVTEST.co.uk) youtube review van de B7

YouTube: LG B7 2017 OLED TV Professional Expert Review

full review op zijn site volgt nog. Mooi die screensaver.

een treffende spreuk

• LOTG
@pro_6or
Is die screensaver van de TV of iets wat hij zelf afspeelt? En kun je die op de B7 dan ook zelf aanpassen (kan op de B6 niet). Of is het een slideshow van afbeeldingen?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
Puck schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Welke instellingen doel je precies op? Dit heeft namelijk weinig met FHD vs UHD te maken. Mijn huidige instellingen voor filmes & series (heb weer andere voor tv en games):

ISF Expert
OLED Light: 55(dark) / 80 (light)
Contrast: 87
Brightness: 51
H / V Sharpness: 5
All enhancers: off
Real Cinema: on
True Motion: off
Gamma: 2.2
WB: Warm1

Daarnaast ben ik aan het experimenteren met wat custom Gamma correcties (met name voor betere near blacks) en aanpassingen in kleur.
Dat bedoel ik, Gamma correcties, en betere near blacks. Door bijvoorbeeld aanpassingen in het gedeelte witbalance/limunantie.
Heb je wat instellingen in het servicemenu aangepast?
Ik had de verkeerde quote genomen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LOTG schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:27:
@pro_6or
Is die screensaver van de TV of iets wat hij zelf afspeelt? En kun je die op de B7 dan ook zelf aanpassen (kan op de B6 niet). Of is het een slideshow van afbeeldingen?
Het is een slideshow die automatisch aanspringt (screensaver) zit ingebakken in de B7 (volgens Vincent reacties op de youtube video). Je kan hem ook zelf aanzetten. Ziet er heel gaaf uit heh!

een treffende spreuk

• LOTG
Ok het is dus de vervanger van de nature pics in de B6. Maar nog steeds niet zelf te kiezen.

Ik vind nog steeds dat ze die space promo pics erin moeten zetten als screen saver.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ja de onderwerpen zijn wat aan de truttige kant maar ik vond toch wel opvallend hoe echt het er (iig op dit filmpje) uit ziet. Zelf te kiezen materiaal zou ook wel heel gaaf zijn.

een treffende spreuk

Ik merk met de C7 overigens dat de tv om object die lang in beeld blijven, zoals het zender logo, een donkere schaduw maakt. Dit zie je vooral op hele lichte achtergrond maar vind het toch vrij storend. Is dit ABL of weer iets anders?

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12 12:10
Volgens mij kan ik op mijn C7 wel degelijk zelfgekozen foto's als slideshow tonen. Zou vanavond eens moeten kijken.

LEGO te koop

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Phusebox schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:22:
Ik merk met de C7 overigens dat de tv om object die lang in beeld blijven, zoals het zender logo, een donkere schaduw maakt. Dit zie je vooral op hele lichte achtergrond maar vind het toch vrij storend. Is dit ABL of weer iets anders?
dat is het resultaat van image retention, dat programma dat automatisch eens in de zoveel uur loopt (als je je TV maar stand by zet ipv hard uit) zou dit soort plekken (voor zover ze nog niet zelf zijn weggetrokken) weer egaal moeten maken.

Bij mijn ouders Panasonic VT60 plasma zie je echt de logos, hun VT50 (daar was het nog erger) is daarom destijds vervangen, bij mijn Pioneer 5080xa zie je alleen vage donkerdere vlekken als de tv aanstaat maar er verder geen signal getoond wordt (zwart dus). Oled's zouden geen last Mogen hebben van echte burn in, volgens bartjens >:)

een treffende spreuk

• LOTG
@pro_6or Dat het nog voorkomt met die vele reclame blokken tegenwoordig.
Ik zou sowieso kijken of je screen shift (dacht ik dat het heet) aan hebt staan, dit zou een klein beetje moeten helpen dit te voorkomen.

Maar zelf moet ik zeggen dat het op mijn B6 bij games en zo mij nooit is opgevallen. Nu krijg je natuurlijk ook veel cutscenes en open je ook schermen die de UI verbergen maar toch.
pro_6or schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:37:
[...]

dat is het resultaat van image retention, dat programma dat automatisch eens in de zoveel uur loopt (als je je TV maar stand by zet ipv hard uit) zou dit soort plekken (voor zover ze nog niet zelf zijn weggetrokken) weer egaal moeten maken.

Bij mijn ouders Panasonic VT60 plasma zie je echt de logos, hun VT50 (daar was het nog erger) is daarom destijds vervangen, bij mijn Pioneer 5080xa zie je alleen vage donkerdere vlekken als de tv aanstaat maar er verder geen signal getoond wordt (zwart dus). Oled's zouden geen last Mogen hebben van echte burn in, volgens bartjens >:)
Hmm dus een donkere vlek die ca. 2-3x groter is dan het logo wordt veroorzaakt door image retention? Vaag ik had altijd verwacht dat dit er anders uit zou zien.

Ik zie het overigens al na 10 minuten een zender op te hebben gehad, en bij sport waar geen reclame tussen zit heb je dat nogal snel.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

bij de VT60 van mijn ouders zit hij wel precies op de plek van de logo's, kan de afmeting nog verklaart worden door de plaatsing van de verschillende logo's?

Ik hoorde Vincent in zijn review wel praten over een box om high contrast plaatsen heen in de review waarnaar ik linkte. Misschien dat dat het verklaard? Ergens in de 2e helft van de review meen ik (of las ik dat nou in de comments onder zijn filmpje op youtube)

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 90 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.