JanPhilips schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:30:
Ik denk daar hetzelfde over. Ik vind inderdaad dat de verbeteringen groter zijn.
In de Poolse review komt het minder agressieve ABL ook ter sprake. Wat ik me kan herinneren is dat tot aan 70% gevuld scherm de ABL nog niet ingrijpt. Zichtbaar op de grafiek in de Poolse review. (In de 2016 modellen greep ABL meteen in vanaf 20 of 30% gevuld scherm) Dat zie je ook duidelijk op de foto van HDTVTEST van de AVS .
Verder is de above black handling vrijwel perfect. Je mist geen details meer in donkere films zoals in de 2016 modellen het geval was. ik vind dat wel een belangrijke verbetering.
Verder is de 35 % verbetering een persoonlijke invulling, wat hij ook zegt in de video. Ik kan daar echter wel in meegaan.(alles meegerekend)
Deze twee verbeteringen zijn het grootst naast de andere vermelde verbeteringen.
Ik zou een 2017 model prefereren boven een 2016 model. Als men het het extra geld kwijt kan.
[...]
Ik heb mijn B6 meer dan een half jaar, 1200 uur aan tv, films, series, anime en games, en ABL is mij nog nooit opgevallen in normale content (enkel in reclames). Daarnaast heb ik via settings in
dit AVSforum topic mijn near-blacks aardig weten op te schroeven (brightness is bijv. beter te tweaken via een settings in service menu). Ook 21ms tegen 28ms input-lag is nou niet echt wereldschokkend (al heeft de 7 serie het voordeel dit in alle modi te hebben).
Iedereen zou natuurlijk een 2017 model prefereren
als men het extra geld kwijt kan, want hij is zeker beter. Ik vind alleen dat de verbeteringen die jij nu noemt niet zo zwaar wegen als dat jij doet klinken. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn (maar wilde het toch even delen)
Om alles even in perspectief te zetten: als ik nu een TV zou aanschaffen zou ik waarschijnlijk ook voor de C7 gaan, puur omdat ik gewoon het nieuwste wil, niet omdat ik ontevreden ben met mijn B6.
[
Voor 6% gewijzigd door
Puck op 01-05-2017 18:50
]