• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:56:
Gisteren mijn ruim 5 jaar oude LCD tv eens in gebruik genomen op de slaapkamer... en ja zwart is meer donkergrijs, maar verder is het beeld bij normale tv gewoon beter dan op de OLED. Dat komt uiteraard met name door de upscaling naar 4K maar goed bevestigd wel mijn gevoel dat ik van te voren had, het verschil is geen enorme sprong in beeldkwaliteit, voor mij, ten opzichte van 5 jaar geleden.

Ja met de juiste content wel, maar die kun je op 1 hand tellen. Heb nu diverse 4K HDR gekeken (Planet Earth II, Passengers, Netflix series) en daarvan zijn er een paar scenes waar het echt meerwaarde heeft. Vooral bij Netflix voegt het niks toe.
Eenzelfde ervaring had ik bij normale tv via de decoder van kpn/telfort (arcadyan hmb2260) Het 1080i signaal werd vloeiender weergegeven op mijn oude 1080p led lcd van Samsung dan op de Oled55b6v. Uiteraard merkte ik dat de B6 tien keer beter was qua zwartwaardes en kijkhoeken. Plus hdr is het echte wow moment, 4k is part of the deal / gaat hand in hand.

Juist omdat oled qua ontwikkeling nog onstuimig is, er jaarlijks verbeteringen zijn, nieuwe HDR standaarden komen plus HDMI 2.1 pas vanaf volgend jaar opgepakt zal worden wacht ik af alvorens ik definitief oled in huis neem. De KS8000 heb ik voor de tussentijd besteld als transitiemodel. Nee, het is lang niet zo'n gave kijkbeleving als oled want same old, same old led lcd (oké, het is verder uitgekristalliseerd met quantom dots). Noch is ie zo rijkelijk uitgerust met HDR standaarden. Wel is het een stuk beter dan mijn huidige Samsung led uit 2012. Ik kan in de tussentijd toch genieten van 4k HDR gamen op een 10 bit paneel. Dat ik dan inlever op kijkhoeken, zwartwaardes ed neem ik voor lief.

De Oled55b6v gaf mij een kijkje in de keuken van oled om te zien wat er is naast led. Maar voordat ik werkelijk anderhalf keer zoveel als de KS8000 stuksla op een oled wil ik graag een model in huis halen zodra de industrie klaar is met beslissen welke standaarden allemaal nodig zijn. En ja, zo kun je oneindig blijven wachten want er zullen altijd nieuwe standaarden blijven komen. nieuws: Hdmi 2.1 krijgt ondersteuning voor 8k/60, dynamische hdr en Game Mode... dynamische HDR en VRR in het vooruitzicht is wel het wachten waard.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

pro_6or

amateur_60r

Bedankt voor deze update. must resist. must reeee ssssiiiii... aaahhhrrrrrr......

een treffende spreuk

prijk schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:08:
[...]

Interessant. Dus naar jouw idee kun je beter voor de LG 55EG910V (1080p) OLED kiezen als je voornamelijk tv kijkt dan voor een 4k-toestel, en daarbij ook nog eens een hoop geld in je zak houden.
Ja, als je met name slechte kwaliteit bronnen kijkt zou ik dat doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:42
Phusebox schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:34:
[...]

Ja, als je met name slechte kwaliteit bronnen kijkt zou ik dat doen.
Lijkt me ook nogal logisch. Als je niet van plan bent om 4K te gaan kijken, heb je ook geen 4K TV nodig :P

Arrived anxious, left bored

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik heb nu een paar weken de 65B6 en ik merk nu idd wel dat slecht bronmateriaal pijnlijk bloot wordt gelegd door mn nieuwe tv. Maar fatsoenlijke blu-ray rips en netflix 4k series zijn dan weer erg mooi om naar te kijken.

OLED is een prachtige techniek maar als je voornamelijk 1080i KPN tv streampjes gaat kijken kun je beter voor een goedkopere LCD tv gaan, de meerwaarde van OLED is dan te beperkt. Maarja waarom zou je uberhaupt een high-end tv willen kopen zonder te investeren in goed bron materiaal? Netflix heeft voor 12 euro per maand veel mooi materiaal beschikbaar.

Ontspan.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Magnolia schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:39:
Ik heb nu een paar weken de 65B6 en ik merk nu idd wel dat slecht bronmateriaal pijnlijk bloot wordt gelegd door mn nieuwe tv. Maar fatsoenlijke blu-ray rips en netflix 4k series zijn dan weer erg mooi om naar te kijken.

OLED is een prachtige techniek maar als je voornamelijk 1080i KPN tv streampjes gaat kijken kun je beter voor een goedkopere LCD tv gaan, de meerwaarde van OLED is dan te beperkt. Maarja waarom zou je uberhaupt een high-end tv willen kopen zonder te investeren in goed bron materiaal? Netflix heeft voor 12 euro per maand veel mooi materiaal beschikbaar.
Ik vind het een beetje ver gaan om Netflix goed bron materiaal te noemen...kijk eens naar de UHD bluray van planet earth 2 zou ik zeggen :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Janpietertje89 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:55:
[...]

Ik vind het een beetje ver gaan om Netflix goed bron materiaal te noemen...kijk eens naar de UHD bluray van planet earth 2 zou ik zeggen :)
Mjah, dat soort content via kabel/glasvezel is een beetje lastig, dus netflix is wel degelijk prima.
Toch is Planet Earth ook niet zaligmakend, je ziet precies wanneer het niet 4k materiaal is en wanneer ze een tikkeltje ernaast zitten met de focus.
First world problems! :D

39

• Magnolia
  • Laatst online: 19:00
Ik heb Planet Earth 2 UHD blu-ray gezien. Idd indrukwekkend. Maar ook bijv de nieuwe serie '13 reasons why' van Netflix in 2160p @ 15 Mbit is echt mooi scherp en uitstekend te kijken op een OLED tv. Sommige Netflix series zijn wel minder van kwaliteit (SD / lagere bitrate).

Ik noem Netflix bewust omdat dat sowieso legale content is ;) Zijn natuurlijk ook een hoop blu-ray rips die wellicht nog betere kwaliteit zijn.

Ontspan.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:27
Blijft moeilijk allemaal :
In de meeste winkels draaien alleen 4K demo's
Gisteren in de Markro Mediamarkt Machelen geweest. :(
Drama om een Tv te kiezen daar. Premium staat per Merk op een klein eilandje
doorgang 1 meter breed en toestel staat op 20cm van de grond.
Je staat dus te kijken op 70 cm van een tv van 77 inch LG van 19999 euro :) En dan zou in die omstandigheden een aankoop moeten doen.
ze spelen geen gewone telenet 1080i zenders dus geen idee hoe de upscaling zit.
indien iemand een goede tvzaak weet in Vlaams brabant waar je wel 1080i kan zien op premium laat het maar weten :)

Eind dit jaar zou telenet met 4K decoder komen , dan nog afwachten wanneer de zenders met 4K content komen.
Maar je koopt een premium Tv niet voor 3 jaar.

Nu heb ik ook geen zin om nog 3 jaar 1080i content te kijken op een dure premium die mij dan minder goede kwaliteit geeft dan mijn Pioneer Plasma.

dus ik wil alleen maar kopen als ik ergen een OLED 4K zie die HD 1080i kanalen goed upscaled en op een kijkafstand van 3 meter goed beeld geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Carman1971 op 25-04-2017 11:13 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik vind de KPN glasvezel streams best wel mooi eigenlijk? Maar ik zit dan ook nog op een Pio 5080xa plasma. Vind deze nog steeds zo mooi, net een glossy tijdschrijft zeg maar tov krantenpapier.

Zijn die 1080i (de 10 galsvezelkanalen) echt niet te genieten op een 65c7 65b6?

een treffende spreuk

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12 20:17
Carman1971 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:06:
Eind dit jaar zou telenet met 4K decoder komen , dan nog afwachten wanneer de zenders met 4K content komen.
De Vlaamse zenders zijn helaas erg traag met content in HD. Het is nog maar 2 jaar dat de meeste uitzendingen in 720P worden uitgezonden, 4K op Vlaamse TV zal voorbehouden blijven voor Olympische Spelen en andere sporadische content maar je mag wachten tot 2025 voor 4K voor andere uitzendingen.

Je kan trouwens een groot verschil zien met RTBF en TF1 die op veel betere kwaliteit worden uitgezonden.

Een OLED TV kan met brakke input geen wonderen verrichten als je soms de blokpixels van het Vlaamse scherm ziet spatten. Ik heb leren leven met de slechte beeldkwaliteit maar het blijft toch storen.

De TV box gaat naar 4K omdat moederbedrijf Liberty Global de box introduceert bij Ziggo en Virgin Media, er zit weinig "Vlaamse" innovatie aan.

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Magnolia schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:59:
Ik heb Planet Earth 2 UHD blu-ray gezien. Idd indrukwekkend. Maar ook bijv de nieuwe serie '13 reasons why' van Netflix in 2160p @ 15 Mbit is echt mooi scherp en uitstekend te kijken op een OLED tv. Sommige Netflix series zijn wel minder van kwaliteit (SD / lagere bitrate).

Ik noem Netflix bewust omdat dat sowieso legale content is ;) Zijn natuurlijk ook een hoop blu-ray rips die wellicht nog betere kwaliteit zijn.
Chef's Table (France) is ook echt super mooi op OLED en Dolby Vision. van de reguliere Chef's Table is alleen seizoen 3 Dolby Vision ter info.

• Janpietertje89
pro_6or schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:14:
Ik vind de KPN glasvezel streams best wel mooi eigenlijk? Maar ik zit dan ook nog op een Pio 5080xa plasma. Vind deze nog steeds zo mooi, net een glossy tijdschrijft zeg maar tov krantenpapier.

Mensen houden ervan om minimale ergenissen gruwelijk op te blazen op dit forum. Vorige week nog meerdere heerlijke champions league wedstrijden gekeken via de Ziggo Go app in windows 10 (tv aangesloten via HDMI). Volgensmij is de kwaliteit dan 720p. Ik heb me geen moment gestoord aan slechte beelden o.i.d. en het beeld is echt dikke prima. 1080i via de COAX moet nog wat beter zijn dus kan me niet voorstellen dat het echt zo dramatisch slecht is als sommige mensen hier doen overkomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Janpietertje89 op 25-04-2017 11:20 ]

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Carman1971 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:06:
Blijft moeilijk allemaal :
In de meeste winkels draaien alleen 4K demo's
Gisteren in de Markro Mediamarkt Machelen geweest. :(
Drama om een Tv te kiezen daar. Premium staat per Merk op een klein eilandje
doorgang 1 meter breed en toestel staat op 20cm van de grond.
Je staat dus te kijken op 70 cm van een tv van 77 inch LG van 19999 euro :) En dan zou in die omstandigheden een aankoop moeten doen.
ze spelen geen gewone telenet 1080i zenders dus geen idee hoe de upscaling zit.
indien iemand een goede tvzaak weet in Vlaams brabant waar je wel 1080i kan zien op premium laat het maar weten :)

Maar je koopt een premium Tv niet voor 3 jaar.

Nu heb ik ook geen zin om nog 3 jaar 1080i content te kijken op een dure premium die mij dan minder goede kwaliteit geeft dan mijn Pioneer Plasma.

dus ik wil alleen maar kopen als ik ergen een OLED 4K zie die HD 1080i kanalen goed upscaled en op een kijkafstand van 3 meter goed beeld geeft.
Audiovision in Mechelen ?

Van Benedenlaan 4
2800 Mechelen
T : 015/ 71.05.05

http://www.audiovision.be/

Even bellen met Stefaan en dan zal die er zeker geen punt van maken als je wilt spelen met de TV. Prijs en garantie zijn daar ook nog eens goed.

Neem dan wel een USB stickje mee met wat beeldmateriaal ergens in dit topic staan wat voorbeelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Rerder op 25-04-2017 11:33 ]

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Even 3 vragen beantwoorden die gesteld zijn afgelopen pagina's:

Heb een 65E6 en die staat op een dressoir op 1meter van een complete glazen pui van 6meter breed. Heb wel wat lichtinval en met erg donkere scenes zie je reflecties op ISF Dark. ISF Bright verhelpt dit voor een deel. Overdag is het in principe gewoon heel erg goed kijken.

KPN Arris tv ontvanger en kom van een Samsung Ps50a550 Plasma en de upscaling van de LG E6 is goed te noemen. Weet niet of de scaler van de B en de E serie anders is maar ik vind de stap van de plasma naar OLED met KPN tv bronnen erg grote positieve stap.

KPN Arris tv box ingesteld als Motorola Remote type 4 ( Iedereen gebruikt 3 maar die werkt bij mij niet. Ik moet 4 gebruiken) werkt alles behalve STB power. Back werkt dus wel.

• Puck
pro_6or schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:14:

Niemand zegt hier ook niet dat het niet mooi of niet goed genoeg is. Er wordt enkel gezegd dat het niet per see heel veel beter is dan op een non-4K/OLED scherm. Zeker als je het gaat vergelijken met 4K HDR goed gemasterde content.

Een high-end (OLED) TV kan niet opeens slechte bronnen mooi maken. Vaak werkt het echter wel averechts: door de goede kwaliteit van de TV vallen juist de slechte zaken van een mindere bron op (ruis, artefacts, etc). In dat geval kun je dus slechte bronnen dus beter op een "slechtere" TV kijken ;)

Ik kijk overigens nog wel eens een Anime op DVD(!) via mijn PS4 en zelfs dat ziet er gewoon goed uit (maar wordt natuurlijk niet opeens 4K HDR wauw :P).

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 25-04-2017 11:38 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12 13:46
Amaze86 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:59:
@Phusebox: Dus voor tv zenders is het beeld niet goed met een OLED tv..of ligt dat aan LG omdat ze slecht zijn met hun upscaling.
Prima upscaling met TV uitzendingen, als je de mode op HDR effect zet, alle SD en 1080p krijgen een veel mooier uiterlijk.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 23:45

invincible30

Psn: pelter29

Beeld van tv uitzendingen op een 55e6 zijn prima van kwaliteit vind ik ook.
Heb ook een 1080p oled gehad. Maar zie geen verschil. Dus upscaling maakt het beeld niet minder mooi.

Enige waar ik mij aan stoor is dat de deinterlacer vd 55e6 niet goed is.
Dus het omzetten van 1080i naar een progressief beeld.
Bij formule 1 en bij voetbal is dit te zien.
Dan is het af en toe net of de tv het niet kan bijhouden.
Nu is dit op te lossen door de decoder van ziggo op 1080p te zetten. Dan neemt het zapkastje de deinterlacing voor zijn rekening.
Mijn huidige decoder geeft maximaal 1080i weer dus ik heb een horizon mediabox besteld. Deze kan wel 1080p doen.

Dit deinterlacing probleem is ook op avforums besproken zag ik.
Dus het ligt niet aan mijn tv gelukkig :)

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:49
invincible30 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:17:
Heb ook een 1080p oled gehad. Maar zie geen verschil. Dus upscaling maakt het beeld niet minder mooi.

Nu is dit op te lossen door de decoder van ziggo op 1080p te zetten. Dan neemt het zapkastje de deinterlacing voor zijn rekening.
Mijn huidige decoder geeft maximaal 1080i weer dus ik heb een horizon mediabox besteld. Deze kan wel 1080p doen.

Hm kan je dit even in jip en janneke taal uitleggen aan een leek? klinkt namelijk wel serieus, kijk zelf weer best veel voetbal de laatste tijd. :) maar als je een horizon box hebt is er dus geen probleem? is dit opgelost op de c7 series of weet je dat niet?

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het voordeel is van zo een ziggo CI+ module ipv gewoon een mediabox te hebben? of is het puur alleen ''praktischer'' Ik kijk nu nog op een oud kreng van 6 jaar oud, ik heb niet eens interactieve tv, maar ik ga over 2.5 maand ongeveer verhuizen en dan ga ik het wel aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 25-04-2017 12:56 ]

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
Enige verschil is dat je geen kastje hebt (kan me vergissen). Heb nog geen oled tv, maar bij 3 verschillende tv's heb ik wel gemerkt dat ze iets trager reageren icm CI+

Ze waren wel allemaal goedkoper dan 1000, dus kan voor high end modellen nog wel verschillen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

invincible30 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:17:

ik denk dat ik dit herken van de Panasonic van mijn ouders, soms zit je dan net even een paar fracties van seconden in een sort super slomo gevoel, vaak bij pannende shots tijdens het voetbal erg opvallend? Moelijk te beschrijven. Is dat het?

een treffende spreuk

• invincible30

invincible30

pro_6or schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:07:
[...]

ik denk dat ik dit herken van de Panasonic van mijn ouders, soms zit je dan net even een paar fracties van seconden in een sort super slomo gevoel, vaak bij pannende shots tijdens het voetbal erg opvallend? Moelijk te beschrijven. Is dat het?
Zo zou je het kunnen omschrijven ja.
Dan komen er horizontale streepjes in het shirt vd voetballers ook voor een split second.
Dit effect treed ook op bij formule 1.
Auto rijdt dan niet soepel door het beeld.
Het is lastig te omschrijven.
Als ik mijn huidige decoder op 720p zet verdwijnt dit effect ook.
Maar dan is het beeld minder scherp.
Vandaar dat ik een decoder wil die 1080p heeft.
Dan zet deze inkomende 1080i signaal om naar 1080p.

Ik heb begrepen dat dit alleen bij de e6 optreedt.
En ik denk dat veel mensen het ook niet opvalt.
Anders had ik er wel meer over gelezen.

Hier een link naar wat ik bedoel.

https://www.avforums.com/...752/page-25#post-24073704

[ Voor 7% gewijzigd door invincible30 op 25-04-2017 14:29 ]

• macgiver909
  • Laatst online: 18-12 11:33
dus als ik jou goed begrijp hebben de b en c er geen/minder last van? de c heeft wel dezelfde soc. op kieskeurig(ja ik weet t!) stond ook zo'n soort uitleg als die van jou, en alleen bij de e reviews inderdaad.

• Ambition88
Silversin schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:08:
Enige verschil is dat je geen kastje hebt (kan me vergissen). Heb nog geen oled tv, maar bij 3 verschillende tv's heb ik wel gemerkt dat ze iets trager reageren icm CI+

Ze waren wel allemaal goedkoper dan 1000, dus kan voor high end modellen nog wel verschillen.
erg veel voordeel bied het dus niet? neem ik wel lekker een kastje. :)

• invincible30

invincible30

macgiver909 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:36:
dus als ik jou goed begrijp hebben de b en c er geen/minder last van? de c heeft wel dezelfde soc. op kieskeurig(ja ik weet t!) stond ook zo'n soort uitleg als die van jou, en alleen bij de e reviews inderdaad.
Dan zou de c6 hier dan ook last van kunnen hebben lijkt me.
Ik heb de b6 ook gehad. Maar dit toestel had ook met voetbal soms problemen. Dan stotterde het beeld heel af en toe.
Maar een stuk minder frequent dan hetgeen ik ervaar met de e6.
En wellicht is dit met recente firmware al opgelost.

Maar als je decoder de optie heeft om 1080p te doen dan is het probleem opgelost voor wat betreft de e6.

• macgiver909
  • Laatst online: 18-12 11:33
helaas hebben veel oude ziggo klanten, net als ik, een humax. dan is de keuze dus 720p of 1080i.

• invincible30

invincible30

macgiver909 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:52:
helaas hebben veel oude ziggo klanten, net als ik, een humax. dan is de keuze dus 720p of 1080i.
Ik op dit moment ook nog.
Vandaar dat ik een horizon mediabox neem ;)

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
HDR content ziet er 95% van de tijd fantastisch uit op m'n B6. Helaas heb ik 5% van de overige tijd enorm veel last van color banding. Je zou toch verwachten dat je met hoge definitie kleuren MEER kleuren tot je beschikking hebt maar bij sommige scenes lijkt het wel alsof ze bij bijvoorbeeld het weergeven van de lucht maar kunnen kiezen uit 6 kleuren blauw. Echt geen gezicht.

Ja, het is bij illegale content* (4K UHD films) dus het zou kunnen komen door de manier van rippen maar ik heb hetzelfde probleem ook gelezen in forums bij mensen die gamen met een PS4 Pro of reguliere UHD Blu Ray afspelen.

Zie bijvoorbeeld deze post (die verzand in getrol by the way maar het begin van die thread is wel interessant)

Mijn setup: NVidia Shield TV ---> Denon AVR2300X ----> OLED 65B6

Denon staat op video passthrough, heb de Shield ook even direkt op de TV geprobeerd maar zie geen verschil.

Op de Shield heb ik al heel veel verschillende instellingen geprobeerd (wordt er een beetje tureluurs van) maar qua banding lijkt het ook geen verschil te maken.

HDMI ingang staat op Deep Colour.

* En om gezeik alvast te voorkomen, ik ben van plan een UHD Blu Ray speler te gaan kopen maar wacht nog op even op die van LG die uitkomt binnenkort. Als ik echter 30 euro voor een Blu Ray moet betalen waar deze mate van color banding inzit vraag ik me af of dat het allemaal waard is.

• Puck
Ambition88 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:40:
[...]

Grootste voordeel van CI+ is toch wel de bediening met 1 afstandsbediening voor de hele TV. Deze kan wel zo ingesteld worden dat ook een externe set-top box kan bedienen, maar vaak werken dan niet alle functies. Ik zie zelf de voordelen van een externe set-top box niet, maar ik hoef dan ook niks op te nemen ofzo.

Verwijderd

nodog schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:23:
Ja, het is bij illegale content* (4K UHD films) dus het zou kunnen komen door de manier van rippen maar ik
Je geeft het eigenlijk al een beetje aan... als je niet weet of het aan het bronmateriaal of aan de tv ligt dan is elke speculatie een beetje zinloos.

• Janpietertje89
Ambition88 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:40:
[...]

Ik zou het eerder andersom stellen, waarom een kastje nemen als het niet veel voordeel bied maar wel altijd stroom verbruikt?

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:32:
[...]

Je geeft het eigenlijk al een beetje aan... als je niet weet of het aan het bronmateriaal of aan de tv ligt dan is elke speculatie een beetje zinloos.
Probleem is een beetje tweeledig. Sommige mensen zeggen dat ze nergens last van hebben bij wat voor'n content dan ook. Echter, die kunnen het wel eens over het hoofd zien (zelf begrijp ik dat niet want het is zo overduidelijk voor mij maar toch, je hebt erbij...). Mocht het zo zijn dat ze niks over het hoofd zien en het echt bij hun geen probleem is dan ligt het dus aan mijn instellingen.
Anderzijds kan het inderdaad zo zijn dat geripte films het probleem vormen maar dan is het weer een beetje vreemd dat anderen er ook last van hebben met het officiele bronmateriaal. (zie die post die ik aanhaal hierboven over iemand die The Revenant op UHD BluRay heeft en dezelfde problemen tegenkomt).

Graag zou ik daarom ook hier wat input krijgen hoe jullie HDR ervaren en eventueel banding hebben opgelost met bepaalde instellingen. Zeker voordat ik weer honderden euro's ga uitgeven aan UHD speler en disks.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:35
Zijn er hier nog mensen geinteresseerd in een side by side vergelijking van een b6 met een 2013 plasma van panasonic? (vt60).

Ik zou dat ook weleens in een review kunnen schrijven. Dan kalibreer ik mijn vt60 opnieuw, de oled ook tijdelijk (alleen voor de vergelijking, want het zal best wat verlopen in het begin) en dan wat series tests laten ondergaan.

En zo ja, wat zouden jullie willen zien.

• LeBrun
  • Laatst online: 22-12 21:26
LeBrun schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:14:
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een LG 55B6. Aangezien er in dit topic meer van jullie deze TV hebben beproef ik hier mijn geluk:

Heeft iemand van jullie het voor elkaar gekregen om met de LG 'magic remote' de KPN decoder volledig te kunnen bedienen? Ik heb een Arris 2952. Dat merk staat niet in de lijst van LG. Als ik Motorola selecteer werken een aantal knoppen, behalve:
- De STB Off knop
- De back- knop

Vrij essentieel dus, waardoor ik nog steeds met twee afstandsbedieningen zit.

First world problems! :X

Update: bij mijn zoektocht kwam ik het volgende tegen op het KPN forum:
"Blijkbaar speelt hetzelfde probleem ook bij de 4K-Ultra HD TV ontvanger van ZTE.
Door Roko wordt vermeld dat de LG Magic Remote geen IR signaal verstuurt bij de aan/uit knop.
Dat zou dan betekenen dat dit issue bij LG aangemeld moet worden."

Zijn jullie ermee bekend dat dit mogelijk een defect aan de afstandsbediening is? Of werkt het bij jullie wel?
Voor wie ook een LG B6 heeft icm de Arris STB van KPN. Ik heb reactie van LG support:
het spijt ons maar de LG Magic Remote is helaas helaas niet compatible met alle types settop box. Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Wellicht zal KPN een update uitbrengen dat de settop box compatible maakt met de LG Magic Remote maar wij hebben nog geen informatie over.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Janpietertje89 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:39:
[...]

Ik zou het eerder andersom stellen, waarom een kastje nemen als het niet veel voordeel bied maar wel altijd stroom verbruikt?
Feit dat je met de Humax 1 zender op kan nemen terwijl je een andere kijkt? Of twee zenders tegelijk op kan nemen? :)
Maar ik denk dat ik naast mijn Humax ook een CI module bestel als ik een nieuwe tv koop. Misschien dat ik dan na verloop van tijd de Humax weg doe, mocht de interne kaart meer voordelen blijken te hebben.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Adlermann
Mijn eerste ervaringen met de b6 oled zijn behoorlijk mixed.

Out of the box colour performance op isf dark room is heel slecht, onkijkbaar eigenlijk (alles wat rood moet zijn is magenta :) )

Cinema zit wel redelijk in de buurt.

Webos is een draak van een os.

En voor de mensen die van de laatste gen plasma afkomen; zwartwaarden zijn beter, maar minimaal.
Wat belangrijker is; de echt massive hoge lichtopbrengst vergeleken met een plasma :)

Ook veel minder ruis in beeld.

uhd the grand tour ziet er uitstekend uit trouwens. Dat is echt wel een grote stap voorwaarts.

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Adlermann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:46:
Zijn er hier nog mensen geinteresseerd in een side by side vergelijking van een b6 met een 2013 plasma van panasonic? (vt60).

Ik zou dat ook weleens in een review kunnen schrijven. Dan kalibreer ik mijn vt60 opnieuw, de oled ook tijdelijk (alleen voor de vergelijking, want het zal best wat verlopen in het begin) en dan wat series tests laten ondergaan.

En zo ja, wat zouden jullie willen zien.
Ja! Ik heb nu ook nog een VT60 maar ik ben van plan om de te C7 kopen. Jij hebt de B6 bij Media Markt Hengelo gekocht hè, kom je toevallig ook uit Twente? :P

Ik ben wel benieuwd naar de brightness verschillen in een donkere kamer, vooral met bright content en een (bijna) volledig wit scherm. Dit heb je vaak genoeg met games, vooral die van Nintendo. Ik moet altijd weer slikken als ik zie hoe dim mijn VT60 dan is, als je dan het menu oproept dan ze je een stukje aan de rechterkant opeens veel helderder oplichten. Ik haat je ABL! Grootste minpunt van self-emitting screens wat mij betreft.

Near blacks van de B6 schijnt niet zo goed te zijn als bij de laatste generatie plasma's. Maar hoe vind je dit in de praktijk, stoor je je aan de black crush?

Intensiteit van de kleuren met kleurrijke games? Ik moet zeggen dat ik de VT60 hier te kort vind schieten op panel brightness op medium, op high vind ik het wel goed genoeg maar dit verknalt de picture quality en zorgt voor ongezonde plasma noise, dan ziet het er gewoon niet meer uit!

Games met een framerate van 60fps, op de VT60 heb je dan helemaal geen blur. De motion clarity is bijna alsof ik op een CRT zit te gamen. Hoe goed vind je dit op de B6?

Verder wens ik je veel plezier met je nieuwe OLED TV zonder ventilatoren en enorme paneel hitte. 8)

• Ambition88
Janpietertje89 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:39:
[...]

Ja true, maar zitten er helemaal geen nadelen aan dan? kan je nog steeds opnemen enzo, en kan je de decoder wel gebruiken?

sorry voor offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 25-04-2017 19:33 ]

• Adlermann
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:25:
[...]

Ja! Ik heb nu ook nog een VT60 maar ik ben van plan om de te C7 kopen. Jij hebt de B6 bij Media Markt Hengelo gekocht hè, kom je toevallig ook uit Twente? :P
Ja Enschede
Ik ben wel benieuwd naar de brightness verschillen in een donkere kamer, vooral met bright content en een (bijna) volledig wit scherm. Dit heb je vaak genoeg met games, vooral die van Nintendo. Ik moet altijd weer slikken als ik zie hoe dim mijn VT60 dan is, als je dan het menu oproept dan ze je een stukje aan de rechterkant opeens veel helderder oplichten. Ik haat je ABL! Grootste minpunt van self-emitting screens wat mij betreft.
ABL heb ik nu geen last meer van. Licht output genoeg!
Near blacks van de B6 schijnt niet zo goed te zijn als bij de laatste generatie plasma's. Maar hoe vind je dit in de praktijk, stoor je je aan de black crush?
Nog niet opgelet. Ga ik zeker op letten.
Intensiteit van de kleuren met kleurrijke games? Ik moet zeggen dat ik de VT60 hier te kort vind schieten op panel brightness op medium, op high vind ik het wel goed genoeg maar dit verknalt de picture quality en zorgt voor ongezonde plasma noise, dan ziet het er gewoon niet meer uit!
DAar ga je geen last meer van hebben.
Games met een framerate van 60fps, op de VT60 heb je dan helemaal geen blur. De motion clarity is bijna alsof ik op een CRT zit te gamen. Hoe goed vind je dit op de B6?

Verder wens ik je veel plezier met je nieuwe OLED TV zonder ventilatoren en enorme paneel hitte. 8)
Motion is echt een stuk minder. Ik heb nog weinig zitten testen hoor. Maar de brakke motion vergeleken met mijn plasma is overduidelijk aanwezig.

Je ziet gezichten bv een stuk minder detail krijgen als er een camerabeweging is.

Ik zal dus deze week als het luk eens kijken wat ik kan opschrijven allemaal.

• GANGSTERKILLER
  • Laatst online: 15-05-2018
Adlermann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:40:
[...]

Ja Enschede

[...]

ABL heb ik nu geen last meer van. Licht output genoeg!

[...]

Nog niet opgelet. Ga ik zeker op letten.

[...]

DAar ga je geen last meer van hebben.

[...]

Motion is echt een stuk minder. Ik heb nog weinig zitten testen hoor. Maar de brakke motion vergeleken met mijn plasma is overduidelijk aanwezig.

Je ziet gezichten bv een stuk minder detail krijgen als er een camerabeweging is.

Ik zal dus deze week als het luk eens kijken wat ik kan opschrijven allemaal.
Bedankt voor je reactie Adlermann. Goed nieuws van de lightopbrengst! Dit zou dus nog brighter zijn op de 2017 modellen. Jammer van de motion... OLED heeft ook maar 300 lines aan motion resolution, werkt via sample and hold (net als LCD). De pixel response time is dan wel vele malen sneller bij OLED, van motion blur zou je hier geen last moeten hebben. Ik lees genoeg verschillende ervaringen betreft de motion op OLED, sommige ex plasma gebruikers zeggen geen verschil te zien of vinden het zelfs een verbetering.

Ik ben benieuwd naar je uitgebreide vergelijkingen tussen de B6 en VT60. ;)

• Ambition88
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:58:
[...]

Jammer van de motion... OLED heeft ook maar 300 lines aan motion resolution, werkt via sample and hold (net als LCD). De pixel response time is dan wel vele malen sneller bij OLED, van motion blur zou je hier geen last moeten hebben. Ik lees genoeg verschillende ervaringen betreft de motion op OLED, sommige ex plasma gebruikers zeggen geen verschil te zien of vinden het zelfs een verbetering.

Ik ben benieuwd naar je uitgebreide vergelijkingen tussen de B6 en VT60. ;)
Precies hierom ben ik zo benieuwd naar de nieuwe OLED tv van Panasonic, die toch bekend staan om hun processing en natuurlijk ontzettend veel ervaring hebben op dit gebied, aangezien OLED techniek best veel lijkt op plasma.

hopelijk liggen ze snel in winkel en volgende reviews in rap tempo. 8)

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:03:

Out of the box colour performance op isf dark room is heel slecht, onkijkbaar eigenlijk (alles wat rood moet zijn is magenta :) )

Cinema zit wel redelijk in de buurt.

Webos is een draak van een os.

En voor de mensen die van de laatste gen plasma afkomen; zwartwaarden zijn beter, maar minimaal.
Wat belangrijker is; de echt massive hoge lichtopbrengst vergeleken met een plasma :)

Ook veel minder ruis in beeld.

uhd the grand tour ziet er uitstekend uit trouwens. Dat is echt wel een grote stap voorwaarts.
Mjah, ik had een GT60 maar mijn 1ste OLED de EF9500 (Heb nu een C7) had toch echt veeeel betere zwartwaardes dan de GT60 en deze had ik laten kalibreren.

Daarnaast werkt (in mijn ogen) WebOS prima, simpel en does the job. Dat systeem op de GT60 was niks, maar ook geen eerlijk vergelijk. Maar het kan zeker beter, zou fijn zijn als Apple met iets komt, dat zorgt ervoor dat de concurrenten dan ook beter hun best gaan doen.

Motion is beter op de Plasma, maar goed dat was al duidelijk, stoort mij persoonlijk niet als je de -2 setting gebruikt, maar ieder zijn mening natuurlijk.

Oh en het beeld is echt stukken beter dan de Plasma, dus gefelicteerd met je upgrade ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 21:25 ]

• Janpietertje89
Wat is er mis met Webos en met welk os vergelijk je het als ik vragen mag?
Ambition88 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:33:
[...]

Ja true, maar zitten er helemaal geen nadelen aan dan? kan je nog steeds opnemen enzo, en kan je de decoder wel gebruiken?

sorry voor offtopic.
Je kan nog steeds opnemen door een externe harde schijf of USB stick aan te koppelen. Ik vraag me sowieso af hoeveel content je anno 2017 nog opneemt? Je kan 99% van de content toch gewoon terugkijken via interactieve TV?

[ Voor 53% gewijzigd door Janpietertje89 op 25-04-2017 20:59 ]

• Janpietertje89
-

[ Voor 100% gewijzigd door Janpietertje89 op 25-04-2017 20:59 . Reden: double post ]

• Ambition88
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:48:
[...]

Mjah, ik had een GT60 maar mijn 1ste OLED de EF9500 (Heb nu een C7) had toch echt veeeel betere zwartwaardes dan de GT60 en deze had ik laten kalibreren.
Hoe ervaar jij het verschil tussen de EF9500 en de c7 behoorlijk verschil? :)

@Janpietertje89

Ik en mijn vriendin wonen vrij ver uit elkaar, dus series bijv s5 van prison break neemt zij op, zodat we die samen kunnen kijken, dan is het wel fijn als het is opgenomen ipv het risico te lopen dat je niet meer zover terug kan kijken. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ambition88 op 25-04-2017 21:18 ]

Verwijderd

Ambition88 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:15:
[...]

Hoe ervaar jij het verschil tussen de EF9500 en de c7 behoorlijk verschil? :)

@Janpietertje89

Ik en mijn vriendin wonen vrij ver uit elkaar, dus series bijv s5 van prison break neem ik op, zodat we die samen kunnen kijken, dan is het wel fijn als het is opgenomen ipv het risico te lopen dat je niet meer zover terug kan kijken. :)
Ik zou iemand anders aanraden die upgrade niet te doen :) Ik ben er overigens wel blij mee (kon de EF9500 goed verkopen). WebOS 3.5 t.o.v 2.0 i.s.m de snellere SOC is erg prettig. En HDR komt op de C7 veel beter tot zijn recht. En de latency met gamen is een stuk beter dan de EF9500.

Geld interesseert mij niet, maar je kan je geld beter aan andere dingen uitgeven dan deze upgrade :) Of een B6 kopen en je EF9500 goed via Marktplaats verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 21:29 ]

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:23
Sinds gisteren eigenaar geworden van de LG 55B6V (Gekocht bij Smits in Arnhem).
Installeren was een eitje. De LG laat je stap voor stap door de installatie lopen en het is behoorlijk easy om te doen. Dikke plus voor dat.
Ik heb wat UHD materiaal bekeken en dat is toch wel een genot om te zien. Ook gamen is een genot. Waar ik mijn oude tv nog op de game stand moest zetten, heb ik bij deze tv geen enkele vorm van hapering gezien bij de games die dat bij de vorige tv wel deden.
Het is jammer dat het aanbod UHD op netflix wat tegenvalt, hoop dat ze daar in de toekomst meer van aanbieden.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
Adlermann schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:03:
Zeer interessant allemaal, aangezien jij waarschijnlijk even kritisch bent als ik ;)

Hou jouw berichten in de gaten en wacht nog maar weer even met het verkopen van de VT60, die ik in een donkere kamer trouwens bright genoeg vind (game zelden, en ook dán is het beeld werkelijk zeer mooi, en smooth). Gisteren nog een zeer donkere film gekeken en uiteraard met complete OCD bij elke nachtscene zitten kijken of het paneel tegen de bezels verdween, je kent het waarschijnlijk wel. Dat deed het uiteraard niet, maar was zó close dat daarvoor upgraden sowieso een beetje té is :)

Nickname does not reflect reality

• Adlermann
Brad Pitt schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:02:
[...]

Zeer interessant allemaal, aangezien jij waarschijnlijk even kritisch bent als ik ;)

Hou jouw berichten in de gaten en wacht nog maar weer even met het verkopen van de VT60, die ik in een donkere kamer trouwens bright genoeg vind (game zelden, en ook dán is het beeld werkelijk zeer mooi, en smooth). Gisteren nog een zeer donkere film gekeken en uiteraard met complete OCD bij elke nachtscene zitten kijken of het paneel tegen de bezels verdween, je kent het waarschijnlijk wel. Dat deed het uiteraard niet, maar was zó close dat daarvoor upgraden sowieso een beetje té is :)
Toen het gister donkerder werd, heb ik mijn mening wel wat herzien. Je kent het zelf wel, hoe minder licht het is, hoe beter je plasma gaat presteren; behalve als het helemaal donker is. De OLED is in weinig omgevingslicht donkerder dan de plasma, en in het pikkedonker gaat het zwart wel op in de bezel.

Ook over de lichtopbrengst: ik moest OLED light terugbrengen naar 35 omdat het anders pijn aan mijn ogen ging doen :)

Wat ik wel even kwijt wil: dat ambient light filter van de vt60 is echt nog een klasse apart. Maar de OLED verslaat hier wel VT60 doordat het gewoon feller kan dan de plasma.

Maar dit zijn allemaal nog ervaringen van een beetje spelen. Heb nog niet echt zitten testen. Was meer aan het spelen.

Ook mijn mening over webos is iets herzien. Alhoewel ik het smart-gebeuren van de panasonic overazichtelijker vind. Ik ben gewoon een fan van een grid met icons waar ik dan de apps uit kan kiezen.

De snelheid van webos 3.0 met deze soc is prima. Goed geintegreerd en de bediening is na een tijdje erg soepel. Vergt wel wat wennen.

Enige issue wat ik heb op dit moment is dat als ik mass effect: andromeda in 4k hdr wil spelen (met een nvidia 1070 kaart) dan gaat het beeld knipperen zodra er hdr effecten in beeld komen, verdwijnen die effecten dan gaat hij weer naar normaal beeld. Heel irritant ; )

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 26-04-2017 09:39 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De review van de B7 zal binnenkort verschijnen, bij deze alvast de unboxing:

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 26-04-2017 10:38 ]

39

• Adlermann
Fietsbel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:38:
De review van de B7 zal binnenkort verschijnen, bij deze alvast de unboxing:
[video]
Vincent schrijft goede reviews, maar zijn presentatieskills zijn echt belabberd :)

[edit]

Even een vraagje. Ik had laatst een artikel/forumpostigns gelezen over een persoon die 3d aan de praat heeft gekregen op de b6. Hij had uitgevonden dat alleen de software ontbrak en je met externe software gewoon een stereoscopisch 3d beeld naar de tv kon sturen en de tv verwerkte het prima.

Je moest wel wat tunen met de dejudder settings om crosstalk weg te krijgen. Alleen, ik kan het niet exact terugvinden :(

Ik vermoed dat het avsforum of avforum was. Maar welke weet ik niet

verder geen issue, ben gewoon nieuwsgierig en aan het spelen met een nieuw speeltje ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Adlermann op 26-04-2017 12:24 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

DarkSide

theres no place like ::1

Adlermann schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:52:
[...]

Vincent schrijft goede reviews, maar zijn presentatieskills zijn echt belabberd :)
Haha idd. altijd leuk om te lezen.
Toen hij ging posten o YT dacht ik Tof. Maar ik heb echt moeite om er doorheen te komen. :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• drvinnie
  • Laatst online: 20-12 12:57
DarkSide schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:37:
[...]

Haha idd. altijd leuk om te lezen.
Toen hij ging posten o YT dacht ik Tof. Maar ik heb echt moeite om er doorheen te komen. :)
Ik vind hem juist wel prettig rustig. Smaken verschillen. Alleen dat wijzen naar de onzichtbare subscribeknop is een beetje awkward :D

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hahaha, nou idd. Zijn reviews zijn heel erg goed, en ik vind hem ook een heel goede houding hebben, zowel naar fabrikanten als consumenten maar die video's zijn nou net weer leuk door het fish out of the water effect. Ik ben benieuwd of hij zich hierin kan verbeteren :-) Kijk ze toch wel want ook de inhoud hiervan is weer goed (unboxings daargelaten, maar dat is meer een update van hij komt er aan en een gelegenheid om vragen te stellen die hij mee kan nemen in de review).

een treffende spreuk

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-10 12:21
Even een vraagje. Ik had laatst een artikel/forumpostigns gelezen over een persoon die 3d aan de praat heeft gekregen op de b6. Hij had uitgevonden dat alleen de software ontbrak en je met externe software gewoon een stereoscopisch 3d beeld naar de tv kon sturen en de tv verwerkte het prima.
Je moest wel wat tunen met de dejudder settings om crosstalk weg te krijgen. Alleen, ik kan het niet exact terugvinden :(
verder geen issue, ben gewoon nieuwsgierig en aan het spelen met een nieuw speeltje ;)
Misschien heb je de Philips in gedachten?
reviews: Philips 901F: de ultieme Ambilight-tv

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

[...]

[edit]

Rondom dit bericht gaat het om 3D kijken op een oled die het officieel niet ondersteunt hardware-lover in "OLED televisies"

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Adlermann
reuzekind schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:20:
[...]

Rondom dit bericht gaat het om 3D kijken op een oled die het officieel niet ondersteunt hardware-lover in "OLED televisies"
Ja ik had ook een engelstalig artikel erover gelezen. Ik ga eens nerden zodra ik weer thuis ben.

Bevindingen worden uiteraard gedeeld

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

haha ja, idem met die gozer van Rtings. Maargoed, het kijkt niet vervelend en ze leveren goed werk af en daar gaat het uiteindelijk om :)

Unboxing van de LG OLED 65G7

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 27-04-2017 16:09 ]

39

Heb nu al twee dagen last van supertrage Netflix met SD kwaliteit tot gevolg. Op alle andere devices werkt het prima. Heb Wifi al uit en ingeschakeld en Netflix hard afgesloten maar niets lijkt te helpen.

Andere mensen met een 7 serie en laatste firmware hier last van?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:28
Phusebox schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:14:
Heb nu al twee dagen last van supertrage Netflix met SD kwaliteit tot gevolg. Op alle andere devices werkt het prima. Heb Wifi al uit en ingeschakeld en Netflix hard afgesloten maar niets lijkt te helpen.

Andere mensen met een 7 serie en laatste firmware hier last van?
Hoe is je snelheid op je TV als je die test met speedtest.net in de browser?
Je zou een kunnen proberen om de Netflix app te verwijderen en dan opnieuw installeren.

• Puck
Idanue schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:00:
[...]

Hoe is je snelheid op je TV als je die test met speedtest.net in de browser?
Je zou een kunnen proberen om de Netflix app te verwijderen en dan opnieuw installeren.
www.fast.com test je snelheid van Netflix zelf.

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Er komt dus naast de C7 ook een B7 ?

Weet iemand het verschil in specs en prijs al dan tov de B6 en C7 ?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

charrel

Cortisol4life..

Geen, alleen het uiterlijk dacht ik. Daarom is de B7 ook hier nog niet leverbaar

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat de b7 helemaal niet kwam, maar dat kan ik verkeerd hebben gezien. Vraag me ook niet meer waar dat was.

• bvd1984
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-01-2023
Vanmiddag een b6v gekocht 55 inch.
Ik was ook op zoek naar een vogels wandsteun, maar de verkoper dacht dat er een speciale lg steun op moest, ivm dat het gewicht van deze tv helemaal onderin zit?

Kan iemand dit bevestigen / ontkrachten?

Ik wilde hem zelf met vogels thin 325 of 345 ophangen...

• Adlermann
bvd1984 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:00:
Ik was ook op zoek naar een vogels wandsteun, maar de verkoper dacht dat er een speciale lg steun op moest, ivm dat het gewicht van deze tv helemaal onderin zit?

Ik gebruik een vogels wandsteun van een jaar of 4 oud. Zolang het maar vesa 300x200 is. En de TV heeft 16mm m6 bouten nodig en uiteraard ringetjes erbij.

Hij is echt zo licht, dat je hem zelf alleen kan ophangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 27-04-2017 18:06 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

charrel

Cortisol4life..

bvd1984 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:00:

De thin 345 past prima, ik heb wel de alu dragers ingekort dat vind ik mooier staan. Het steekt wel uit boven het dikke gedeelte maar dat zie je 99% van de tijd toch niet. Tv zelf is erg licht, dus die blijft wel hangen!
De 245 schijnt wat fragieler te zijn.

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik hoop dat iemand mij hier misschien kan helpen met mijn probleem. Ik heb sinds 2 dagen een 2017 LG oled 65C7v waarop ik mijn Xbox One S op heb aangesloten. Ik heb toen HDMI deep color aangezet op de HDMI poort van de Xbox die direct op de tv zit aangesloten. So far so good, met gaming doet HDR het prima en is het beeld uitstekend.

Echter ging ik vandaag een UHD HDR blue ray afspelen (star trek reboot) en ging het beeld op zwart met de melding 'geen signaal'. Zodra ik de HDMI deep color in de LG settings uitzet krijg ik weer beeld na een herstart van de xbox. Echter helaas dus geen HDR meer in zowel games als afspelen van blue ray films.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of is het gewoon omdat de tv nog te nieuw is en een firmware bug is?

Stay hungry, Stay foolish

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
vriesren schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:33:
Ik hoop dat iemand mij hier misschien kan helpen met mijn probleem. Ik heb sinds 2 dagen een 2017 LG oled 65C7v waarop ik mijn Xbox One S op heb aangesloten. Ik heb toen HDMI deep color aangezet op de HDMI poort van de Xbox die direct op de tv zit aangesloten. So far so good, met gaming doet HDR het prima en is het beeld uitstekend.

Echter ging ik vandaag een UHD HDR blue ray afspelen (star trek reboot) en ging het beeld op zwart met de melding 'geen signaal'. Zodra ik de HDMI deep color in de LG settings uitzet krijg ik weer beeld na een herstart van de xbox. Echter helaas dus geen HDR meer in zowel games als afspelen van blue ray films.

Heb al verschillende dingen geprobeerd, iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of is het gewoon omdat de tv nog te nieuw is en een firmware bug is?
Ik geloof dat je daar een hogere HDMI kabel voor nodig hebt, omdat daar een andere beveiliging voor gebruikt wordt die de kabels vanaf ik meen 2.0 ondersteunen. Dit geldt geloof ik alleen voor uhd blurays dus daarom werkt het wel met 1080+ of games.

• Adlermann
Bozzel1987 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:07:
[...]

Ik geloof dat je daar een hogere HDMI kabel voor nodig hebt, omdat daar een andere beveiliging voor gebruikt wordt die de kabels vanaf ik meen 2.0 ondersteunen. Dit geldt geloof ik alleen voor uhd blurays dus daarom werkt het wel met 1080+ of games.
Elke hdmi high speed hoort te werken.

• vriesren
Bozzel1987 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:07:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat de kabel die bij de Xbox one S zit dat ondersteunt, ook gezien het feit dat het bij andere mensen standaard wel werkt met die kabel. Tevens zoals hierboven gezegd alles wat ik online lees is high speed hdmi kabel voldoende voor 4k / hdr.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
vriesren schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:33:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat de kabel die bij de Xbox one S zit dat ondersteunt, ook gezien het feit dat het bij andere mensen standaard wel werkt met die kabel. Tevens zoals hierboven gezegd alles wat ik online lees is high speed hdmi kabel voldoende voor 4k / hdr.
De laatste standaard van HDMI-kabels komt al uit 2012 ofzo, dus de kabel bij de Xbox one S voldoet hier zeker aan. Echter, er zijn wel kwaliteitsverschillen tussen de kabels en aangezien je met 4k HDR alles tot de max pusht kan je op zo'n moment wel eens die verschillen gaan merken. Tot voorkort kwam je met 1080P niet in de buurt van de maximale dataoverdracht en daardoor werden die kwaliteitsverschillen niet opgemerkt maar nu hoor je het toch vaker HDMI-problemen. Vaak onverklaarbare problemen met het signaal, de HDMI-CEC etc. die vaak verholpen zijn na het vervangen van de kabel.

• vriesren
Malt007 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:39:
[...]

De laatste standaard van HDMI-kabels komt al uit 2012 ofzo, dus de kabel bij de Xbox one S voldoet hier zeker aan. Echter, er zijn wel kwaliteitsverschillen tussen de kabels en aangezien je met 4k HDR alles tot de max pusht kan je op zo'n moment wel eens die verschillen gaan merken. Tot voorkort kwam je met 1080P niet in de buurt van de maximale dataoverdracht en daardoor werden die kwaliteitsverschillen niet opgemerkt maar nu hoor je het toch vaker HDMI-problemen. Vaak onverklaarbare problemen met het signaal, de HDMI-CEC etc. die vaak verholpen zijn na het vervangen van de kabel.
Ik kan wel eens kijken of ik ergens een wat nieuwere kabel kan kopen, dat zijn de kosten ook niet tov de oled tv zelf, maar heb wat twijfels maar goed we gaan het proberen.

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Adlermann schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:20:
[...]

Elke hdmi high speed hoort te werken.
4k games ja, maar voor UHD blu-rays (films/series) nee, daar moet de kabel HDCP 2.2 voor ondersteunen. Ik heb zelf ook een One S en volgens mij werkt de standaard kabel bij mij ook niet voor 4k Blu-rays, maar ik heb een HDMI 2.0 kabel en die werkt wel. Nogmaals ik weet niet 100% of het HDMI 2.0 is dat je moet hebben (of het kan zijn dat je een andere HDMI poort moet gebruiken oid). Het probleem is iig die HDCP 2.2 en ergens in je chain zit iets dat dit niet ondersteunt of het moet aangezet worden.
Whenever HDMI 2.0 connectivity is mentioned in the context of 4K ultra HD content, a word that commonly gets mentioned is HDCP, and more specifically, HDCP 2.2. This acronym stands for “High-bandwidth Digital Content Protection” and the 2.2 version is the one specifically built for the protection of 4K ultra HD content from any source, be it streaming, download or hard drive media box, against unauthorized copying of the content in question for the sake of piracy.

Conversely, your 4K TV won’t be able to receive 4K content from commercial consumer sources if it doesn’t have HDCP 2.2 content protection enabled in it, mainly through its internal HDMI 2.0 ports. Luckily however, pretty much all current 4K TVs offer up HDCP 2.2 and all current set-top 4K streaming devices and 4K Blu-ray player models do as well, usually via their HDMI 2.0 ports.

HDMI with HDCP 2.2 content copy protection
As we’d said above, HDMI 1.4 is not much use for connecting consumer 4K content to your 4K TV and aside from its weakness at handling ultra HD video at high frame rates, the main reason why is that HDMI 1.4 does not usually include HDCP 2.2 compatibility.

Users who plan on only viewing 1080p HD content don’t need to worry about HDCP 2.2 for now but if you own a 4K TV, you’re naturally going to want to enjoy 4K content on it and for this, HDCP 2.2 is a crucial spec. non-HDCP 2.2 compliant 4K TVs won’t display HDCP 2.2 protected 4K content from any source. It’s mostly that simple.

Once again however, this shouldn’t be a problem. Every name brand 4K TV from late 2014 onward includes HDCP 2.2 integration through its HDMI ports.

[ Voor 56% gewijzigd door Bozzel1987 op 28-04-2017 11:42 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Bozzel1987 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:39:
[...]

4k games ja, maar voor UHD blu-rays (films/series) nee, daar moet de kabel HDCP 2.2 voor ondersteunen. Ik heb zelf ook een One S en volgens mij werkt de standaard kabel bij mij ook niet voor 4k Blu-rays, maar ik heb een HDMI 2.0 kabel en die werkt wel. Nogmaals ik weet niet 100% of het HDMI 2.0 is dat je moet hebben (of het kan zijn dat je een andere HDMI poort moet gebruiken oid). Het probleem is iig die HDCP 2.2 en ergens in je chain zit iets dat dit niet ondersteunt of het moet aangezet worden.
Incorrect, dat zit hem in de poorten en niet in de kabel.

Een HDMI 2.0 kabel bestaat niet dus je bent opgelicht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 28-04-2017 11:42 ]

• Adlermann
Bozzel1987 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:39:
[...]

[...]
Onzin,

HDCP zit in de poort, niet in de kabel (zoals hierboven ook al staat)

Elke high-speed kabel werkt, ook die van 2,99.

Ik heb een kabel van 5,99 van 10 meter lang, daar gaat prima 4k + hdr over.

• Puck
Er zijn eigenlijk maar 4 soorten HDMI kabels (2 die er echt toe doen).
- High speed met Ethernet / zonder Ethernet
- Standard speed met Ethernet / zonder Ethernet

Je wilt eigenlijk altijd High Speed. Er zijn geen versies als het op HDMI kabels aankomt. Er is wel kwaliteitsverschil, maar nooit in de kwaliteit van beeld / geluid output: het werkt simpelweg wel of niet. Hierdoor kan het zijn dat een andere kabel toch werkt, kabels kunnen simpelweg gewoon brak zijn. Duurdere kabels kunnen hier minder last van hebben, maar als een goedkope kabel werkt presteert deze net zo goed als een duurdere.

Vaak liggen zaken die niet werken echter gewoon aan een verkeerde/geen handshake tussen de verschillende apparaten (of simpelweg verkeerde instellingen in je apparaten). Altijd proberen de handshake opnieuw te forceren door de kabel te verwijderen en weer opnieuw aan te sluiten. De volgorde waarin je je apparaten aanzet kan ook helpen. Als deze handshake eenmaal goed is, blijft het meestal goed werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 28-04-2017 12:24 ]

• vriesren
Puck schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:52:
Er zijn eigenlijk maar 4 soorten HDMI kabels (2 die er echt toe doen).
- High speed met Ethernet / zonder Ethernet
- Standard speed met Ethernet / zonder Ethernet

Je wilt eigenlijk altijd High Speed. Er zijn geen versies als het op HDMI kabels aankomt. Er is wel kwaliteitsverschil, maar nooit in de kwaliteit van beeld / geluid output: het werkt simpelweg wel of niet. Hierdoor kan het zijn dat een andere kabel toch werkt, kabels kunnen simpelweg gewoon brak zijn. Duurdere kabels kunnen hier minder last van hebben, maar als een goedkope kabel werkt presteert deze net zo goed als een duurdere.

Vaak liggen zaken die niet werken echter gewoon aan een verkeerde/geen handshake tussen de verschillende apparaten (of simpelweg verkeerde instellingen in je apparaten). Altijd proberen de handshake opnieuw te forceren door de kabel te verwijderen en weer opnieuw aan te sluiten. De volgorde waarin je je apparaten aanzet kan ook helpen. Als deze handshake eenmaal goed is, blijft het meestal goed werken.
Dit is / was ook mijn vermoeden, maar goed wil de kabel niet uitsluiten als de oorzaak dus heb op amazon een kabel besteld met reviews die bevestigen dat het werkt met de xbox one s. Even wachten tot Woensdag en dan zullen we het weten :)

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-12 18:58
vriesren schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:07:
[...]

Dit is / was ook mijn vermoeden, maar goed wil de kabel niet uitsluiten als de oorzaak dus heb op amazon een kabel besteld met reviews die bevestigen dat het werkt met de xbox one s. Even wachten tot Woensdag en dan zullen we het weten :)
Heb je al gekeken in de beeld opties: 4k tv-details of je overal groene vinkjes hebt bij films en tv kijken?

Verder werkt de HDMI kabel van de xbox one s bij mij gewoon voor 4k hdr blu ray, anders even bij de action voor 1,99 een high speed kabel halen

Movies: letterboxd

• vriesren
desjaak909 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:24:
[...]

Heb je al gekeken in de beeld opties: 4k tv-details of je overal groene vinkjes hebt bij films en tv kijken?

Verder werkt de HDMI kabel van de xbox one s bij mij gewoon voor 4k hdr blu ray, anders even bij de action voor 1,99 een high speed kabel halen
Jup all de vinkjes staan op groen, HDR 4k combinatie werkt ook prima in games, alleen niet in blue-rays :(

Kabel is besteld, komt volgende week binnnen.

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 17:17
Hallo mensen, ik ben nieuw in het OLED televisie topic. Ik beland hier nadat mijn LCD TV het heeft begeven en hierdoor op zoek ben naar een nieuwe TV. Ik wil deze voornamelijk gebruiken om te gamen op mijn PS4 Pro en het kijken van films.

Gezien mijn huidige TV na slechts 4 jaar kapot is gegaan (backlight doet het niet meer) ben ik van plan om wat meer geld uit te geven in de hoop dat de nieuwe wat langer mee zal gaan en future proof is.

De pricewatch: LG OLED55B6V Zwart heb ik op het oog, maar na veel informatie erover te hebben gelezen heb ik 2 grote zorgpunten over dit model.

- Image retention / burn-in (zie vanaf 2:30)

- ABL (Automatic brightness limiter) die je niet kan uitzetten.

Zijn er mensen die deze TV bezitten en hier last van hebben?
Met name image retention zou voor mij een reden zijn om deze TV niet te halen, hoe goed de andere specs dan ook zijn (lijkt met name op te treden indien je OLED Light op 100 hebt staan).

Als alternatief zit ik te kijken naar de pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart.

Graag hoor ik jullie ervaringen :)

Alvast bedankt!

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ThaBEN schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:01:
Hallo mensen, ik ben nieuw in het OLED televisie topic. Ik beland hier nadat mijn LCD TV het heeft begeven en hierdoor op zoek ben naar een nieuwe TV. Ik wil deze voornamelijk gebruiken om te gamen op mijn PS4 Pro en het kijken van films.

Gezien mijn huidige TV na slechts 4 jaar kapot is gegaan (backlight doet het niet meer) ben ik van plan om wat meer geld uit te geven in de hoop dat de nieuwe wat langer mee zal gaan en future proof is.

De pricewatch: LG OLED55B6V Zwart heb ik op het oog, maar na veel informatie erover te hebben gelezen heb ik 2 grote zorgpunten over dit model.

- Image retention / burn-in (zie vanaf 2:30)
[video]

- ABL (Automatic brightness limiter) die je niet kan uitzetten.
[video]

Zijn er mensen die deze TV bezitten en hier last van hebben?
Met name image retention zou voor mij een reden zijn om deze TV niet te halen, hoe goed de andere specs dan ook zijn (lijkt met name op te treden indien je OLED Light op 100 hebt staan).

Als alternatief zit ik te kijken naar de pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart.

Graag hoor ik jullie ervaringen :)

Alvast bedankt!
ABL en IR valt mij nooit op. Maar als je het stoort kun je beter de C7 halen, die heeft hier minder last van. Daarnaast is dit topic niet bedoeld voor aankoopadvies en is deze vraag al waarschijnlijk een miljoen keer gesteld op het www, maar goed...

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 28-04-2017 17:07 ]

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 17:17
ionn schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:05:
[...]

ABL en IR valt mij nooit op. Maar als je het stoort kun je beter de C7 halen, die heeft hier minder last van. Daarnaast is dit topic niet bedoeld voor aankoopadvies en is deze vraag al waarschijnlijk een miljoen keer gesteld op het www, maar goed...
Ja maar dat vindt mijn portemonnee niet zo leuk O-)
Mede doordat mijn oude TV plotseling stuk is gegaan op een moment dat ik al enkele grote uitgaven had gedaan was ik niet voorbereid om nog een TV te kopen.

Ik hoop eigenlijk dat het extreme voorbeelden zijn in mijn vorige post en jullie deze issues kunnen ontkrachten. Daarnaast is er vaak kwaliteitsverschil tussen TV's in USA/EU met dezelfde naam, of dat toestellen met dezelfde naam uit compleet andere hardware bestaan in USA/EU.

Vandaar dat ik het lastig vind n.a.v. berichten op het web om in te schatten hoe serieus deze issues zijn. Ik hoor dan liever de ervaringen van iemand uit Nederland over dit toestel. Ik neem aan wanneer het jou tot nu toe nog niet is opgevallen het dan wel zal meevallen in de praktijk.

[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 28-04-2017 17:30 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Adlermann
Wederom een aantal bevindingen van mij m.b.t de B6 en in relatie tot mijn VT60.

De uniformiteit is vergelijkbaar, op een full white heb ik bovenaan 5cm (over de gehele breedte) een lichte kleurafwijking van <200 Kelvin (richting beige). Mijn vt60 had zoiets met cyaan. Dit is minder storend.

Geen last/ nauwelijks last (me niet opgevallen) van vignetting op 5% grey / fields.

en nu de lichtoutput: op een 100% wit haalt de OLED op een volledig scherm net aan 100 cd/m2. De plasma doet iet van 50 cd/m2 op een volledig wit scherm.

Maar op een 10% scherm wordt het leuker: in sdr mode zo richting de 350/m2. Mijn vt60 haalde iets van 110 cd/m2 op een 10% window.

En dan mijn eerste ervaringen met kalibreren, ik laat hem eerst een paar weken inspelen. Maar ik heb de tweepuntskalibratieinstellingen wel even gebruikt om tijdens de inspeelperiode toch een goed beeld te krijgen.
Als ik kalibreer op 30 ire en op 80 ire kreeg ik alles tussen 30 en 100 netjes op 2dE en lager. Dit moet later met de fijnere instellingen goed te krijgen zijn.

Aangezien ik alleen een spectrometer heb (eye one pro), moet ire 10 en 20 op het blote oog.

Ook geen last van ongewenste effecten (banding / colour push near black, etc etc)

kort samengevat: de beste TV die ik ooit heb gehad en ik kom van de beste TV van 2013 af (VT60).

OH en Image Retention is wel aanwezig, maar lang niet zo erg als op mijn VT60. De ABL is ook beter dan die van Panasonic, maar hij introduceert wel wat kleurfouten zo te zien. Maar niet storend.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 28-04-2017 17:58 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:28
Ik heb mijn B6 nu een maandje in gebruik en heb mijn Oled light vaak op 100 staan en totaal geen last van Burn-in.
Nog nooit iets van gemerkt.

Het is geen goedkope TV en voor mij erg veel geld maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik hem gekocht heb. _/-\o_

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 07:28
Zijn er trouwens mensen die een b6 of c7 op een bestaande wallmount hebben gehangen?

Ik twijfel omdat mijn huidige tv precies de juiste hoogte heeft omdat de vesa gaten in het midden van het scherm zitten. Omdat de LG de gaten aan de onderkant heeft zitten ben ik bang dat de tv te hoog komt te hangen.

Is dat verschil heel extreem?

• Adlermann
bolleh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:38:
Zijn er trouwens mensen die een b6 of c7 op een bestaande wallmount hebben gehangen?

Ik twijfel omdat mijn huidige tv precies de juiste hoogte heeft omdat de vesa gaten in het midden van het scherm zitten. Omdat de LG de gaten aan de onderkant heeft zitten ben ik bang dat de tv te hoog komt te hangen.

Bij mijn wallmount was de hoogte eenvoudig aan te passen. Dus dat ging prima. Hij hangt nu op exact dezelfde plek als mijn vorige TV.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22
Adlermann schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:57:

en nu de lichtoutput: op een 100% wit haalt de OLED op een volledig scherm net aan 100 cd/m2. De plasma doet iet van 50 cd/m2 op een volledig wit scherm.

Maar op een 10% scherm wordt het leuker: in sdr mode zo richting de 350/m2. Mijn vt60 haalde iets van 110 cd/m2 op een 10% window.
Is dat niet wat laag? 100% white zou zo op 120 -140 cd/m2 moeten zitten. 100 cd/m2 is eigenlijk te laag of gebruik je een specifieke instelling/modus?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Adlermann
Shocked schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:11:
[...]

Is dat niet wat laag? 100% white zou zo op 120 -140 cd/m2 moeten zitten. 100 cd/m2 is eigenlijk te laag of gebruik je een specifieke instelling/modus?
100% wit op een volledig scherm (dus scherm vullend) kan niet hoger, ivm de ABL. Die houdt dat tegen.

Een 100% white met een 10% window is geen probleem, die gaat tot 350 ;)
=

• Shocked
Adlermann schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:18:
[...]

100% wit op een volledig scherm (dus scherm vullend) kan niet hoger, ivm de ABL. Die houdt dat tegen.
En bij de andersom-methode?

Oled light : 90 - 100
Contrast: 55- 65

Ik ben al een weekje ofzo dit weer eens aan het bekijken met contrast 65 en oled light op 90 bij kijken overdag. Dit zou ABL moeten tegensturen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Adlermann
Shocked schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:36:
[...]

En bij de andersom-methode?

Oled light : 90 - 100
Contrast: 55- 65

Ik ben al een weekje ofzo dit weer eens aan het bekijken met contrast 65 en oled light op 90 bij kijken overdag. Dit zou ABL moeten tegensturen.
Dan blijft hij ook rond de 100 cd/m2.

Voor ISF day, heb ik oled light op 100 en contrat op 70 dacht ik, dat is ook maar rond de 100 cd/m2
Hij gaat gewoon niet hoger.
Wat hij wel doet met een hogere OLED light is dat de ABL op kleinere windows (dus 90% schermvullend en lager) minder hard is. Dus daar klopt het wel. Maar de MAXIMALE helderheid op een volledig scherm is echt maar 100 cd/m2

Met hogere oled light gaat het APL wel omhoog.

http://www.avsforum.com/f...-oled-light-near-max.html

Daar staat ook het 1 en ander erover.

trouwens, laag contrast zou ik ook niet aanraden, je krijgt mega clipping dan. Contrast moet echt minimaal op 70 staan, maar 80 als je alles above reference white wil hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 28-04-2017 19:45 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
Adlermann schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:52:
[...]

Bij mijn wallmount was de hoogte eenvoudig aan te passen. Dus dat ging prima. Hij hangt nu op exact dezelfde plek als mijn vorige TV.
De steunen van de wallmount steken dan boven het onderste stuk uit neem ik aan? En dan is de muurbevestiging eigenlijk achter het dunne gedeelte van de tv?

Beetje lastig omschreven misschien...
Mijn wallmount is 72cm breed en hangt nu in het midden van mijn 50 inch panasonic plasma.
Als ik deze niet hoeft te verplaatsen laat ik het niet doen maar kan ik het wel zelf, anders laat ik het door de winkel doen.

Na je post over de VT60 en B6 twijfel ik of ik niet gewoon voor de 65B6 moet gaan ipv de 65C7... lastig.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 00:09
Vandaag een 55 b6v opgepikt en na installatie, firmware update en wat stoeien met instellingen heb ik nog een (wellicht domme) vraag:

Ik lees dat er recent een HDR Game mode is toegevoegd en deze zou dan onder de naam 'HDR Game' moeten verschijnen bij Picture mode. Bij mij staat hier alleen een optie met de naam 'Game' tussen en een optie 'HDR effect' (laag - midden - hoog).

Moet ik nou nog iets installeren om die nieuwe HDR game mode (met lagere input lag) te kunnen gebruiken, of is dat gewoon die optie 'Game' ? Firmware is nu 4.31.10, volgens mij de meest recente...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Spud82 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:49:
Vandaag een 55 b6v opgepikt en na installatie, firmware update en wat stoeien met instellingen heb ik nog een (wellicht domme) vraag:

Ik lees dat er recent een HDR Game mode is toegevoegd en deze zou dan onder de naam 'HDR Game' moeten verschijnen bij Picture mode. Bij mij staat hier alleen een optie met de naam 'Game' tussen en een optie 'HDR effect' (laag - midden - hoog).

Moet ik nou nog iets installeren om die nieuwe HDR game mode (met lagere input lag) te kunnen gebruiken, of is dat gewoon die optie 'Game' ? Firmware is nu 4.31.10, volgens mij de meest recente...
Je hebt wel een HDR game nodig uiteraard.

• Shocked
Adlermann schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:39:
[...]

Dan blijft hij ook rond de 100 cd/m2.

Voor ISF day, heb ik oled light op 100 en contrat op 70 dacht ik, dat is ook maar rond de 100 cd/m2
Hij gaat gewoon niet hoger.
Wat hij wel doet met een hogere OLED light is dat de ABL op kleinere windows (dus 90% schermvullend en lager) minder hard is. Dus daar klopt het wel. Maar de MAXIMALE helderheid op een volledig scherm is echt maar 100 cd/m2
Ik ben echt wat verbaasd. Ik geloof je meteen, ik heb wel gelezen dat er meerdere meldingen zijn over verschillende output dat per panel kennelijk kan verschillen. Ik heb een nieuw panel gekregen (vanwege inbranden logo) en dat is beduidend helderder dan het oude (55E6).

Op Rtings
http://www.rtings.com/tv/...e-quality/peak-brightness
staan wat cijfers en ook over de B6. Die heeft een hogere maximale lichtoutput vanwege - naar men zegt - het ontbreken van een 3D-filter.

Bedankt voor de white-clipping-hinweis. Ik ga er naar kijken, uitbranden van info is natuurlijk niet de bedoeling.

• Adlermann
Shocked schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:49:
[...]

Ik ben echt wat verbaasd. Ik geloof je meteen, ik heb wel gelezen dat er meerdere meldingen zijn over verschillende output dat per panel kennelijk kan verschillen. Ik heb een nieuw panel gekregen (vanwege inbranden logo) en dat is beduidend helderder dan het oude (55E6).

Op Rtings
http://www.rtings.com/tv/...e-quality/peak-brightness
staan wat cijfers en ook over de B6. Die heeft een hogere maximale lichtoutput vanwege - naar men zegt - het ontbreken van een 3D-filter.

Bedankt voor de white-clipping-hinweis. Ik ga er naar kijken, uitbranden van info is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar daar hebben we het verschil al te pakken. Ik heb in SDR mode getest, en rtings in HDR mode.

Ik ben nog niet aan HDR mode toegekomen. Want die moet je apart instellen. En aangezien ik vooral toch SDR materiaal kijk nog, heb ik die als eerste ingesteld :)

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
bolleh schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:38:

Je kan ook je muurbeugel lager hangen?

Mischien ook handig dat je het type beugel vermeld. Bij mijn beugel heb ik meerdere gaten dus kan de tv omhoog en omlaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Rerder op 28-04-2017 21:24 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 13:31
@Rerder : Dat is precies wat ik wil voorkomen. En Bolleh waarschijnlijk ook.
Als ik een boormachine vastpak wordt de hele wijk preventief geëvacueerd.

Het zou handig zijn als ik de twee "staven" van mijn oude tv aan de nieuwe schroef en deze dan ophang aan de bestaande muurbeugel.

Feit is wel dat het dikke gedeelte bij een 65B6 of 65C7 een stuk lager zit dan mijn huidige panasonic plasma, daar zit die in het midden. Je moet dan de nieuwe TV aan de bovenste haken op de staaf hangen en dat is het gedeelte wat los van de tv zit zeg maar.

Ik twijfel nu erg aan tussen de 65B6 en 65C7. als ik op avsforum lees lijkt het dat de 2016 modellen meer problemen hebben maar dat het bij de 2017 modellen eveneens een panelen loterij is.
Het zal allemaal best wel meevallen en waarschijnlijk zie ik het niet eens, maar het is wel heel klote om zoveel geld uit te geven en dan niet eens zeker te weten of je wel een goed scherm koopt.

[ Voor 26% gewijzigd door sNielz123 op 28-04-2017 21:29 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 07:28
Correct inderdaad, ik wil hem het liefst laten hangen, heeft namelijk nogal wat voeten in de aarde gehad om op te hangen. Eerst te hoog, toen een bout afgebroken die er niet meer uit te krijgen was, enfin 6 gaten later hangt hij en blijft hij hangen :+

Betreft een vogels 2245 overigens(draaibaar en naar voren te halen)

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 20:15
Sinds vandaag ook een gelukkige bezitter van de 55b6v. De sonos soundbar met Sub en 2 play 1s heb ik aangesloten optisch aan de tv. Echter krijg ik via de Netflix app van de tv geen 5.1 door maar max 2.0. Heeft iemand anders dit probleem ook? Is dit op te lossen?
Pagina: 1 ... 89 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.